@
poing, ik ga de kruipruimte helemaal isoleren, alleen het gedeelte onder keuken en gang pas in september/oktober ofzo.
Daar kan ik later nog onder, onder dit gedeelte niet meer, tenzij ik onder de funderin ga graven maar daar heb ik weinig trek in
Vandaag een goede start gemaakt, in 4 uurtjes 20 m2 gedaan.
Een verslag voor degen die het interesseert :
Dit is het ''kruipluik'', hier zat de convecterput in die niet meer teruggaat.
Ze hebben destijds zo te zien en de borstwering weggehaald om de pui te plaatsen, en het gat in de vloer gehakt voor de convecterput.
Al het puin is onder de vloer gestort, wij hebben dit er allemaal uit gehaald, was flink wat:
Toen een hoop zand weggegraven zodat de platen van 1000x1200 gekanteld konden worden:
Daarna aan de slag geweest met het isoleren.
Tussen de fundering is het 3500, de platen zijn 1200 dus de laatste plaat in de rij 100mm vanaf gezaagd met een scherpe houtzaag, dit gaat perfect met PIR, relatief weinig afval.
Dan weer direct de volgende rij begonnen voor het gezaagde stuk zodat de naden niet gelijk zitten maar verspringen.
Het plakken ging ook prima, ik heb het niet in sinus vorm gedaan maar met dotten omdat de betonelementen niet allemaal even recht zijn.
Je kon het direct los laten zonder dat het viel, maar voor de zekerheid ondersteund en dit laat ik een dag staan.
Zaterdag weer verder, dan worden ook de randen afgeschuimd, de naden voorzien van aluminiumtape en dan de folie neergelegd.
Het stuift gewoon onder de vloer dus waarschijnlijk is het niet nodig, maar ik heb net de sleutel gekregen en ik weet dus niet hoe het in de winter is.
Kon geen randen zien van waar ooit water heeft gestaan maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk.
Kruipruimte is nu wel echt laag, ik denk dat er maar een cm of 30 overblijft onder de platen, ik hoef er gelukkig nooit meer in.
Andere compartiment lijkt wel wat dieper te zijn.
Voordat ik het gat van de convecterput ga dichtmaken boor ik ook nog een paar kruipruimteventilatie kokers, er zit nu helemaal geen ventilatie en dat is goed te merken.
@
GioStyle
In de meeste elementen bij mij zaten ''kopschotten'' sommige niet omdat de kruipruimte ventilatie vroeger via de spouw ging, de spouw is nageisoleerd en toen is ook de spouwventilatie dichtgesmeerd.
Onder deze punten lag ook een berg isolatiematerialen wat er doorheen was geblazen.
Nu denk ik niet dat het hier doorheen kan waaien maar voor de zekerheid heb ik halve maantjes uit een pir plaat gesneden:
Die stop ik er dan klemvast in en daarna kit ik de randen vol, dan gaat het daar zeker niet meer door waaien.
[
Voor 6% gewijzigd door
-Junkiexp- op 18-07-2018 22:10
]
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024