Per saldo valt dat verlies heel erg mee. Ten eerste is de overlap van de folieversterkers misschien 3 cm breed. Belangrijker is dat de kussens aan elkaar worden geplakt met dubbelzijdig plakband. Hierdoor ontstaat een afgesloten luchtlaag tussen de kussens ter hoogte van de overlap.Cyberpope schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:15:
Nou stel dat ik wel voor TONZON zou gaan (gezien mijn ruimte).. Blijf je dan niet een belangrijk probleem houden?
Ik lees hier in dit topic dat het niet zo zeer is wat je tussen de balken doet aan isolatie, maar dat je juist ook de balken zelf (betonbroodjesvloer) moet isoleren. En doet tonzon dat? Zie plaatje:
[afbeelding]
Juist op de balk lijkt het erg dun dan de isolatie. Dus levert dat niet een hoop verlies op? En hoe ga je dat dan tegen?
De kamer die je maakt is bijna zo hoog als de kussens zelf. Doordat de kamers aan elkaar worden geplakt, worden ze in een praktisch rechthoekige vorm getrokken (zijaanzicht), in tegenstelling tot de uithangende kussens die je zou verwachten.
De isolerende waarde hiervan is natuurlijk lager dan die van het driekamermodel, maar zal die van het éénkamermodel benaderen.