@apmain
sate prikkers zijn maar een 1mm dik, denk dat het tuincentrum dikker bamboe heeft
en dat lijkt mij wat lastig er door heen prikken.
het lijkt er op dat het gewoon veeeeul eps gaat worden, cool.
check wel je ventilatie roosters, of ze nog open zijn.
ventilatie zorgt voor afvoer van vocht.
en jep, een vrachtwagen eps. lol daar zit je al snel aan.
gelukkig is het niet al te duur.
(mijn ford fiesta kan 5 pakken huisvesten, geen idee meer hoe vaak we heen en weer hebben gereden.
gelukkig ligt de hornbach vlak bij.)
@marcel3
als je bij apmain zijn vloer kijkt.
zie je dat zijn vloer balken op het beton liggen, en dan is het niet zo een groot probleem.
maar bij mij zit daar nog een laag kalkzand steen tussen.
met een folie duw ik dan het vocht in de kalkzandsteen waar door het poreus word en gaat afbrokkelen.
en er gaat allemaal vocht in mijn muur isolatie zitten (wat ik natuurlijk ook niet wil, want dat is glaswol).
soms zie je zelfs bij moderne huizen dat er een speciale steen word gebruikt tussen vloer en fundering (dit is ter extra isolatie) en die moet je ook niet opsluiten met folie.
en als het een echt oud huis is met nog een gemetselde fundering (met niet beton stenen!).
dan wil je ook dat je fundering blijft ademen, anders krijg je ook vreemde vocht plekken op de muren.
het vocht kan dan door de fundering het huis in trekken.
het is gewoon niet altijd verstandig om folie neer te leggen.
het kan meestal wel, maar het is gewoon geen standaard antwoord dat altijd klopt.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)