Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
http://www.ifixit.com/Tea...laxy+S+II+Teardown/5861/1SemperFidelis schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:39:
Ja geluid doet het prima, kreeg net nog een berichtje.
Is het scherm makkelijk vervangen, ook voor de wat mindere techheads?
En wat kost het om het hier in Nederland te laten repareren?
Het beste is geloof ik een complete nieuwe case kopen met scherm er al op en dan gewoon jouw moederbord en alle hardware erin parkeren.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Waar kan ik dat het goedkoopste aanschaffen? eBay linkje?rickyy schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:41:
[...]
http://www.ifixit.com/Tea...laxy+S+II+Teardown/5861/1
Het beste is geloof ik een complete nieuwe case kopen met scherm er al op en dan gewoon jouw moederbord en alle hardware erin parkeren.
Thanks man.
Ik weet dat zondag een rustdag is, maar neem je dat nou zo letterlijk dat je zelf nieteens een search op Google of eBay kan doen en dat door ons wil laten doen???SemperFidelis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:42:
[...]
Waar kan ik dat het goedkoopste aanschaffen? eBay linkje?
Thanks man.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Meer qua wat ik moet zoeken:AllSeeyinEye schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:53:
[...]
Ik weet dat zondag een rustdag is, maar neem je dat nou zo letterlijk dat je zelf nieteens een search op Google of eBay kan doen en dat door ons wil laten doen???
http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item4ac0aeeb9c
Kan ik hiermee alles vervangen?

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
SemperFidelis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:29:
[...]
Meer qua wat ik moet zoeken:
http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item4ac0aeeb9c
Kan ik hiermee alles vervangen?
Hier ook nog filmpje. Bovenstaande filmpje is nederlands (van de comment boven mij)
Geen idee, bij mij werkt het gewoon goed. Mijn account staat ook op de telefoons van mijn vrouw en van mijn dochter, en moet iedere keer direct al mijn contacten eruit knikkeren en de sync daarvan uitzetten omdat die direct vanuit mijn Google account overgepompt worden.Recrush schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:56:
Mijn SGS2 is pas geleden doodgegaan. Een tijdje terug heb ik ervoor gekozen om al mijn contacten te synchroniseren met mijn Google Account (wat blijkbaar gelukt was, aangezien dat icoontje achter al m'n contacten stond in de contactenlijst). Nu gebruik ik tijdelijk een HTC telefoon, heb m'n Google Account erin gezet en gesynchroniseerd maar er zijn geen contacten gevonden? Heeft iemand hier toevallig ervaring met het synchroniseren van contacten op de SGS2 met Google om deze later te importeren?
Kijk anders eens op https://www.google.com/contacts/#contacts om te zien of ze er echt (goed) staan.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Bedankt voor je reply. Om een of andere reden is op die pagina m'n contactenlijst ook praktisch leeg. Geen idee waar het fout gegaan is..AllSeeyinEye schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:07:
[...]
Geen idee, bij mij werkt het gewoon goed. Mijn account staat ook op de telefoons van mijn vrouw en van mijn dochter, en moet iedere keer direct al mijn contacten eruit knikkeren en de sync daarvan uitzetten omdat die direct vanuit mijn Google account overgepompt worden.
Kijk anders eens op https://www.google.com/contacts/#contacts om te zien of ze er echt (goed) staan.
1. Als ik in een mail of webpagina het toetsenbord weg wil hebben omdat ik m'n tekst wil lezen, waar druk ik dan op?
2. Is die nieuwe firmware al (officieel vanaf samsung) voor Nederlanders beschikbaar?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik word er enorm gek van dat bij elk plaatje er 1 of 2 versies in mijn gallery komen te staan die ik niet kan openen. Het lijken me het meest op gecachte versies van alle fotos??
Ik dacht dat het door hdr camera/instagram/camera 360 kwam, maar heb de apps nu verwijderd alleen ze blijven gewoon staan.
Word er gek van!
Browsen door de fotos is nu gewoon onmogelijk geworden.
Hopelijk kan iemand me helpen!

Gewoon op de 'back' knop, of druk ergens op je scherm. Zo ver ik weet is de firmware na 4,0,4 ics er nog niet voor de sII. Maar daar ben ik niet zo up to date mee denk ik.Wijnands schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:13:
Ff 2 beginnersvraagjes tussendoor
1. Als ik in een mail of webpagina het toetsenbord weg wil hebben omdat ik m'n tekst wil lezen, waar druk ik dan op?
2. Is die nieuwe firmware al (officieel vanaf samsung) voor Nederlanders beschikbaar?
Mvg Rob
Ik heb zitten zoeken maar kan niks vinden.
If the shit hits the fan everybody get a piece of it
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb op het moment een htc incredible s. Mijn ervaring is inmiddels dat ik liever geen htc meer wil door ondeugdelijke apparatuur (ja, kan altijd gebeuren weet ik) en traag reageren op aanrakingen. Ik wil dus een toestel dat de komende 2 jaar snel is, goed functioneert, en deugdelijk is. Veel poeha qua apps hoeft er niet op, belangrijkste is whatsapp/ping, agenda, en wat praktische apps.
Wat zouden jullie doen in mijn geval, een s2 of s3?
TMAXTINT
Zelf zou ik wel € 100 meer voor de S3 overhebben vanwege het grotere scherm en hogere resolutie. Maar de S3 is ook weer niet zo aantrekkelijk dat ik nu vanaf mijn S2 ga upgraden.
Maar nogmaals dat zijn allemaal persoonlijke afwegingen
Welke datum staat er op de accu?Slashx schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:42:
Weet iemand hoe ik de productie datum kan controleren van de S2?
Ik heb zitten zoeken maar kan niks vinden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Ik heb 'em nu een jaartje en hou de ontwikkelingen goed in de gaten maar verwacht pas tegen Q3/Q4 dat ik misschien voor een nieuwe telefoon ga. Wellicht dat de S4 een beest gaat worden, maar niet voor mij als de looks van de S3 door worden gezet. En daarvoor hou ik de Chinese aanbieders in de gatenMarruk schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:30:
Ik zit erover te denken om een s2 aan te schaffen ipv een s3. Reden hiervoor is dat het goedkoper is, en vind hem er ook mooier uitzien. Alleen is dit wel wijsheid?
Ik heb op het moment een htc incredible s. Mijn ervaring is inmiddels dat ik liever geen htc meer wil door ondeugdelijke apparatuur (ja, kan altijd gebeuren weet ik) en traag reageren op aanrakingen. Ik wil dus een toestel dat de komende 2 jaar snel is, goed functioneert, en deugdelijk is. Veel poeha qua apps hoeft er niet op, belangrijkste is whatsapp/ping, agenda, en wat praktische apps.
De 'lage' resolutie van de S2 vind ik niet storend....maar ik kijk dan ook niet teveel naar andere telefoons om mij heen. Wat snelheid betreft (ik draai CM10.1 vsync) heb ik eigenlijk niks te klagen.
Als je die spraakopdrachten niet nodig hebt, kun je dit deïnstalleren (zonder root). Ik weet niet meer waar ik deze info vandaan heb (denk XDA), maar bij mij werkte het. Heb je ook geen last meer van het starten van spraakopdrachten na dubbelklikken op je Home-knop.pven schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:06:
De S2 van mijn vrouw hangt erg vaak. Na dat hangen volgt altijd de melding 'Spraakopdrachten is gestopt'. Ik heb me suf gegoogled maar deze melding maar kan hem niet vinden. Ook kan ik bij de instellingen niets vinden dat hier op lijkt. Iemand tips om dit op te lossen?
FINALLY! Remove Vlingo / Voice Command without root (ICS Only)
That's right. And it's so stupidly easy you'll be kicking yourself. I still am.
> Firstly, you'll need to install Go Launcher. Search on the Play Store for it.
> Then, when you've installed it, go into the app drawer and press and hold the 'Voice Command' icon (the blue one).
> It will shake with a red cross next to it, click to uninstall and follow the prompts.
> That's it. Gone. You can uninstall Go Launcher at this point if you want.
There doesn't seem to be a way to install it again, unless a factory reset brings it back (but that's no loss, i've been close to chucking my phone out of the window because of that thing keep popping up)
Also, this does only seems to work with ICS. My wife has a newer GT-I9100G S2 which is still on gingerbread (O2 UK) and this trick doesn't work.
p.s. In het nederlands heet het niet 'voice command' maar ik geloof 'spraakopdrachten'. Zoek het blauwe icoon
Als ik via de nu nieuws app de optie "open in browser" kies om meer te lezen over een onderwerp, krijg ik de cookiemelding van nu.nl. In het venster van deze melding, dat het halve scherm inneemt, kan ik niet scrollen of zoomen, en kan ik dus ook niet op "akkoord" klikken. De rest van het scherm met het nieuwsbericht scrollt en zoomt normaal.
Ik heb gezocht of er mensen waren met hetzelfde probleem, en het enige wat ik vond was mensen die een dergelijk probleem hadden met een andere site. De oplossing daar was een url intikken in de browser zodat de cookies van die site door de telefoon geaccepteerd worden. Ik heb dus op mijn pc proberen die url voor de nu.nl site te achterhalen, maar als ik rechtklik op die akkoord knop, krijg ik bij eigenschappen geen url te zien maar iets van "javascript void" ofzo.
Weet misschien iemand deze url, of misschien een andere oplossing?
(Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar het probleem is best vervelend en ik weet zo gauw niet waar het anders thuishoort)
Dan is de vraag meer, wil je 150 euro meer neerleggen voor een groter scherm? Ik vond het niet waard.Marruk schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:30:
Ik zit erover te denken om een s2 aan te schaffen ipv een s3. Reden hiervoor is dat het goedkoper is, en vind hem er ook mooier uitzien. Alleen is dit wel wijsheid?
Vandaag langs gegaan bij een Samsung service center. Moest 10 minuten wachten op de reparatie en kreeg m'n toestel daarna mee met een volledig nieuw scherm. Ziet er weer als nieuw uit en alles werkt weer zoals het hoort.
Heb zelfs het idee dat de kleuren weer volledig levendig zijn. Zou het kunnen dat dit zo is? Of verbeeld ik het me maar? Ben in ieder geval weer blij.
Signature
Weet niet van wanneer je de S2 heb, maar de allereerste S2's hadden vaak een gele waas aan de zijkant en kleuren zijn wat mij betreft wat doffer. Heb zelf een S2 van het eerste uur en een maat van me heeft een redelijk nieuwe, en zijn scherm ziet er helderder uit.BMW_M3 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:15:
Even een update over het dode gedeelte van het scherm van mijn S2 van een paar dagen terug. Na een factory rest, battery-pull en andere huis, tuin en keuken dingetjes kreeg ik het niet opgelost.
Vandaag langs gegaan bij een Samsung service center. Moest 10 minuten wachten op de reparatie en kreeg m'n toestel daarna mee met een volledig nieuw scherm. Ziet er weer als nieuw uit en alles werkt weer zoals het hoort.
Heb zelfs het idee dat de kleuren weer volledig levendig zijn. Zou het kunnen dat dit zo is? Of verbeeld ik het me maar? Ben in ieder geval weer blij.
Heb je het via de garantie laten doen? Zo nee, wat koste dat grapje?
Toestel is van vorig jaar februari ongeveer. Jaartje oud ongeveer nu dus. Zou wel kunnen kloppen dan.rickyy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:04:
[...]
Weet niet van wanneer je de S2 heb, maar de allereerste S2's hadden vaak een gele waas aan de zijkant en kleuren zijn wat mij betreft wat doffer. Heb zelf een S2 van het eerste uur en een maat van me heeft een redelijk nieuwe, en zijn scherm ziet er helderder uit.
Heb je het via de garantie laten doen? Zo nee, wat koste dat grapje?
Was een garantie kwestie.
Deden er ook totaal niet moeilijk over. Bonnetje ook niet nodig gehad, konden in de computer meteen zien of er garantie op zat.
Signature
Om al vast een indruk te krijgen van de "goodies" in de Jelly Bean update die zeer nabij is een download link voor het manual: klik
Kies vervolgens de bovenste (Europa) versie, dd 29-01-2013.
Voorpret is ook leuk

http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=10785
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
- ik krijg geen verbinding met een netwerk: niet data, maar ook al de rest niet
- soms beweert hij dat mijn PIN fout was, terwijl ik 100% zeker ben dat ik hem juist had ingetypt.
Als ik manueel scan naar netwerken vind ik er geen.
Ik ben atm op erasmus in Finland, dus ik heb ook mijn belgische sim er al eens ingezwierd, zelfde problemen. Ik heb hem dan maar gefactory reset, maar dat lost de problemen niet op. Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Het lijkt meer en meer een probleem van de telefoon zelf dan van android, nochthans heb ik er niets "mis" mee gedaan: hij is niet gevallen, heeft geen douche gehad etc. Valt zoiets te repareren?
Vanavond ga ik het provberen, Dank!rikvandinteren schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:48:
[...]
FINALLY! Remove Vlingo / Voice Command without root (ICS Only)
p.s. In het nederlands heet het niet 'voice command' maar ik geloof 'spraakopdrachten'. Zoek het blauwe icoon
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Even afwachten (een half uurtje)
[ Voor 5% gewijzigd door kukelinho op 07-02-2013 16:41 ]
Ben vooral benieuwd of je nu volgende nummer kan doen met de volume keys. Mis dat toch wel erg..
Herkent iemand dat je geen data hebt tijdens het bellen? Weet iemand de oorzaak?
Via de Baseband versie i9100XXLS8 ??

[ Voor 39% gewijzigd door aveenhuysen op 13-02-2013 14:15 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Kan jij nu volgende nummer doen via de volumetoetsen?aveenhuysen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:32:
Ik woon in Spanje en ik heb via de KIES de NEE gedownload en werkt prima hoor.
[afbeelding]
Nee niet met de default player, niet met google music en niet met Poweramp...Xaero schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:15:
[...]
Kan jij nu volgende nummer doen via de volumetoetsen?
Komt dit in de nieuwe firmware dan? Hoe moet je dan het volume instellen? Lijkt me niet echt handig eigenlijk...Xaero schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:15:
[...]
Kan jij nu volgende nummer doen via de volumetoetsen?
Kwam er daardoor achter dat ik totaal verzekerd ben (oftewel ik neem nooit meer een telefoonverzekering).
Nou ga ik me telefoon dit weekend laten maken en aangezien mijn toestel al bijna 2 jaar oud is heb ik gelijk met de reparateur afgesproken om maar gelijk ook de behuizing mee te nemen in de reparatie.
Zodat ik deze telefoon mooi als reserve kan houden aangezien ik over 1 maand een nieuwe telefoon mag.
Storing aan de zendmasten, Overschakelen naar een andere zendmast, Tunnel/Viaduct (had je waarschijnlijk zelf al uitgesloten). Zijn veel oorzaken waardoor dit kan hoeft niet per se in de auto te zijn.ZeilDude schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:07:
Ik had vandaag tijdens een telefoongesprek in de auto geen dataverbinding meer, waardoor mijn navigatie niet actueel was. Ik heb de instellingen nagekeken, maar niks raars kunnen vinden. Ik kan me ook niet herinneren dit probleem eerder gehad te hebben.
Herkent iemand dat je geen data hebt tijdens het bellen? Weet iemand de oorzaak?
Ik zelf heb vaak als ik bv. in een dorp ben dat mijn dekking weg is en kom ik iets dichter bij de stad dan heb ik weer vol bereik.
Ik heb dat steevast als ik bellend over de Van Brienenoordbrug (R'dam) rijd, en dan ook nog eens alleen van noord naar zuid (parallelbaan). 9 van de 10 x valt mijn verbinding daar voor een seconde of 2 weg, waardoor het gesprek onderbroken wordt en uiteindelijk de vriendelijke mevrouw van KPN me vertelt dat om technische redenen de verbinding is verbroken...Fixio schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Storing aan de zendmasten, Overschakelen naar een andere zendmast, Tunnel/Viaduct (had je waarschijnlijk zelf al uitgesloten). Zijn veel oorzaken waardoor dit kan hoeft niet per se in de auto te zijn.
Ik zelf heb vaak als ik bv. in een dorp ben dat mijn dekking weg is en kom ik iets dichter bij de stad dan heb ik weer vol bereik.
*#1234# intoetsen in de tel app. Dan zie je de rom info. Wat staat er bij CSC?kukelinho schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:33:
Het grote updaten is begonnen.! Zojuist via KIES mijn S2 geupdate! Viel Spass.
[ Voor 4% gewijzigd door Sayko op 18-02-2013 15:54 ]
ik wilde net posten ik ook nietpitchdown schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:13:
Hier nog geen update via kies in NL. iemand anders al de update zien langskomen ?
hoe kan ik checken welke versie (land) ik heb zodat ik kan kijken wanneer ik die 4.1.2 kan krijgen nu zegt kies dat ie alleen kies zelf bij werkt.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Landcode moet je even opzoeken in dit topic, er is een site met een tabel. XEN is in ieder geval generiek Nederland (zonder providermeuk).
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2013 11:51 ]

is dat wat bij het buildnummer onderaan staat ?
heb hem via T mobile , maar ding is alternatief geroot door een kennis.
[ Voor 23% gewijzigd door dj.verhulst op 20-02-2013 13:16 ]
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Nee, dat is je PDA gedeelte (XWLPW).dj.verhulst schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:29:
[afbeelding]
is dat wat bij het buildnummer onderaan staat ?
heb hem via T mobile , maar ding is alternatief geroot door een kennis.
XEN of andere landgebonden codes vind je door *#1234# in te toetsen bij het telefoongedeelte.
bij CSC staat dan een code die aangeeft hoe nieuw die CSC is (lijkt op XXLP5) en de CSC zelf.
Het derde item dat vaak vermeld wordt bij firmwares is het modem/phone gedeelte. Die staat ook in jouw screenshot onder Baseband (XXLQ6), bij *#1234# staat hij ook genoemd
PDA: I9100XWLSD
PHONE: I9100XXLS8
CSC: I9100XXLS6
Build info: thu Jan 31 14.30.29 KST 2013
Werkt allemaal prima via spaanse provider Orange in Spanje
De laatste tijd had ik veel vastlopers waarbij ik echt de batterij er even uit moet halen en opnieuw opstarten.
Met 4.1.2 nog niet gehad dus super.
Helaas nu problemen met bluetooth in de auto.
Tijdens een ritje van 10 minuten wordt verbinding met de autoradio wel 7 keer verbroken.
Dat is dus niet handig tijdens het bellen
Misschien hetzelfde probleem als de S III en Note ook hebben? Bij de link een mogelijke oplossing. Ik heb er de laatste tijd op mijn S III geen last meer van, dus ik verwachtte eigenlijk dat ze het in de laatste firmwares opgelost hadden. Het lijkt me dan raar dat het bij de S II nog niet opgelost is?yvonnev schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:16:
Tijdens een ritje van 10 minuten wordt verbinding met de autoradio wel 7 keer verbroken.
Marcus73 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Hmm, ik krijg plots wat minder zin in die update...yvonnev schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:16:
Ik kreeg via KIES afgelopen dinsdag de update 4.1.2 binnen voor mijn Poolse S2.
De laatste tijd had ik veel vastlopers waarbij ik echt de batterij er even uit moet halen en opnieuw opstarten.
Met 4.1.2 nog niet gehad dus super.
Dank voor de tip! Ik zal daar dit weekend naar kijken.gwystyl schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:38:
[...]
Misschien hetzelfde probleem als de S III en Note ook hebben? Bij de link een mogelijke oplossing. Ik heb er de laatste tijd op mijn S III geen last meer van, dus ik verwachtte eigenlijk dat ze het in de laatste firmwares opgelost hadden. Het lijkt me dan raar dat het bij de S II nog niet opgelost is?
Marcus73 in "Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)"
Op zich ben ik heel tevreden, alleen heb ik sinds die tijd 1 probleem. Ik gebruik mijn foon ook als wekker en sinds die rom er op staat gebeurt het regelmatig dat als de wekker af gaat (of zou moeten gaan) dat hij maar heel kort < 1 sec. het alarm laat horen en dan stopt, of op snooze gaat. Na 10 min (snoozetijd) of 20 min gaat het alarm weer wel gewoon langdurig af.

Die van mij is vanmiddag uitgevallen (?) en ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer aan. Reageert nergens meer op en beeld gaat ook niet meer aan. Geen oplaadicoon ook.
Dood moederbord misschien?
En hoe zit dat met garantie? Want ik heb er een custom rom op staan, doen ze daar moeilijk over?
[ Voor 89% gewijzigd door aveenhuysen op 25-02-2013 12:14 . Reden: ander topic ]
http://www.sammobile.com/firmwares/
Verwijderd
Al een full wipe gedaan? Je bent namelijk van base veranderd, en dan is een wipe aan te bevelen (en mocht je niet met die term bekend zijn: factory reset)Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:22:
WIFI kan niet meer unlocked worden na de update (4.1.2 via KIES NL) bij mij. Dus het schuifje om WIFI aan te zetten werkt niet meer en er blijft inschakelen... bij de instellingen staan. Meer mensen met dit probleem en/of met een oplossing?
Verwijderd
Net gedaan en heeft geholpen, dank voor de tipAllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:34:
[...]
Al een full wipe gedaan? Je bent namelijk van base veranderd, en dan is een wipe aan te bevelen (en mocht je niet met die term bekend zijn: factory reset)
Heb dit ook de eerste keer gehad. Na een cache wipe van de klok applicatie is het niet meer voorgekomen.ArnoJeroen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:52:
Ik heb de 4.1.2. Spaanse versie xwlsd.
Op zich ben ik heel tevreden, alleen heb ik sinds die tijd 1 probleem. Ik gebruik mijn foon ook als wekker en sinds die rom er op staat gebeurt het regelmatig dat als de wekker af gaat (of zou moeten gaan) dat hij maar heel kort < 1 sec. het alarm laat horen en dan stopt, of op snooze gaat. Na 10 min (snoozetijd) of 20 min gaat het alarm weer wel gewoon langdurig af.
volgens twitter zou hij er moeten zijn, of lees ik dit verkeerd. Straks thuis, dus dan ff aan KIES hangen.
of je leest gewoon de laatste paar posts van dit topic even...FullFrenzy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:17:
https://twitter.com/SamKiesUpdates/status/307127641872400384
volgens twitter zou hij er moeten zijn, of lees ik dit verkeerd. Straks thuis, dus dan ff aan KIES hangen.
Het Swype moet je dus instellen en dan nog de nederlandse taal downloaden (en dat kan alleen via WiFi).
[ Voor 38% gewijzigd door jongetje op 28-02-2013 16:44 ]
Kies vind zelf dat mijn telefoon de nieuwste firmware zou hebben.... Morgen nog maar eens checken dan.FullFrenzy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:17:
https://twitter.com/SamKiesUpdates/status/307127641872400384
[ Voor 32% gewijzigd door stash_nl op 28-02-2013 19:09 ]
Internet gaat bij mij via Wifi... krijg ik dan ook een bericht op mijn SII?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Heb een unbranded toestel sinds dag 1 (XEN) en krijg niks OTA.stash_nl schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:07:
Update is OTA beschikbaar. Zojuist begonnen met binnenhalen wel een biggie. Duur van download 28:00 minuten 381,05 MB
Edit:
Ho, stop. Via KIES wel. LS8? LQ6 huidig
[ Voor 8% gewijzigd door rickyy op 28-02-2013 19:47 ]
Jammer dat je eerst al je homescreens en app scherm opnieuw moet inrichten. (ik had een aantal mappen waar apps in stonden)
Maar de eerste (korte) indruk is wel goed!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Agenda punten, sms, call logs, whatsapp, favorieten staan er allemaal nog
Wat ik al geprobeerd heb:
- opstarten in safe mode ('menu' knop linksonder indrukken na opstarten)
- cache gewist
- batterij verwijdert
Maar dit helpt allemaal niet.
Ik heb ook TW Launcher geinstalleerd maar die kan ik niet activeren omdat ik niet bij mij apps kom, dan crasht Touchwiz al.
Probleem ontstond toen ik de Planner (een agenda) als widget wilde toevoegen aan mijn homescreen. ook deze kan ik niet verwijderen omdat... touchwiz continue crasht.
Verder merk ik dat mijn batterij wel sneller leeg gaat als bij 4.04 is, is dat bij andere gebruikers hier ook zo?
Waar ik ervoor met gemak bijna 2 dagen haalde haal ik nu met moeite 1 dag.
Dit met een normaal gebruik.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Alle apps stonden er nog op, mijn contacten, enz.
Ik had begrepen dat de telefoon door de update geheel opnieuw zou worden ingedeeld, maar dat is dus niet gebeurd.
En nu lees ik ook dat sommige de update via OTA binnen hebben gekregen, maar gezien de grote van de update zou de update alleen via KIES binnen komen.
Update ging wel erg vlot, volgens mij een minuut of 8.
Tot nu toe crashed bij mij een app en dat is appzorter.
Klik eerst eens is op update van kies zelf. Of haal de laatste versie van de site. Daarna zou t moeten werken. Overigens vind ik 4.1 maar niks. Ze partitioneren ook je geheugen en en blijft niet veel over voor apps. Scherm reageerd niet echt lekker ? En de touchwiz is traag...DRuw schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:33:
ik heb voor de verandering eens kies opgestart (gebruik ik nooit) maar ik heb de meest recente software volgens het ding... weird.....heb toch echt 4.0.3....
[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 28-02-2013 23:54 ]
Ik zie op diverse sites afbeelding van de S2 met de achtergrond (water met kring erin),zelfde als die van de S3, maar die zie ik dus niet bij mijn achtergrond afbeeldingen staan.
Klopt dat of hoe kan ik die achtergrond krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door ivo1969 op 01-03-2013 01:54 ]
Resizen van een plaatje voor de achtergrond is echt extreem irritant met die rare blauwe vlakjes... snap echt niet wat het idee daarvan is, plus ik kan oude lockscreens niet meer normaal full size erop krijgen.
Irritant als je meer apps hebt die dezelfde taak kunnen uitvoeren dat je niet direct de app kan aanklikken en de actie starten, maar nog een tussenstap krijgt om dit voor altijd zo in te stellen of voor eenmaal.
Sync. menu waarbij alles in accounts uitgesplitst is, vind ik onhandig. 1 menu was overzichtigelijker. Zat me echt wezenloos te zoeken en dat heb ik nog nooit met Android gehad.
Browser is op zich verbeterd, maar gewoon te weinig ruimte om de URL balk normaal weer te geven, maar dit ligt meer aan het display formaat van de S2
Scherm overgangen ben ik niet echt kapot van, dat mag van mij gewoon zoals het was.
Apps en Widgets onder 1 knop... niet mijn keuze
Wekker + Kalender zijn sterk verbeterd. Taskbar verbeterd en je kan nu eindelijk je eigen snelkoppelingen onderin plaatsen.
Al met al... tjaaaa
ps: heb wel met CF Root een hoop ellende verwijderd en host file voor reclame zooi aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 01-03-2013 09:25 ]
Volgens mij wegen de voordelen (waar ik weinig over lees), niet op tegen de nadelen (toestel wordt warmer, veel hoger batterijverbruik).
Kan iemand de voordelen opnoemen van 4.1.2 t.o.v 4.0.4 (Behalve dan de laatste FW willen hebben) ????
[ Voor 23% gewijzigd door TifKag op 01-03-2013 10:31 ]
ik heb hetzelfde probleem gehad, de oplossing is een factory reset.wouter12345 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:38:
help, ik ben vandaag geupgrade OTA naar Android 4.1.2. Maar nu zit ik in een TouchWiz crash loop! Hij crasht continue dus ik kan nu helemaal niets meer met mijn telefoon.
Wat ik al geprobeerd heb:
- opstarten in safe mode ('menu' knop linksonder indrukken na opstarten)
- cache gewist
- batterij verwijdert
Maar dit helpt allemaal niet.
Ik heb ook TW Launcher geinstalleerd maar die kan ik niet activeren omdat ik niet bij mij apps kom, dan crasht Touchwiz al.
Probleem ontstond toen ik de Planner (een agenda) als widget wilde toevoegen aan mijn homescreen. ook deze kan ik niet verwijderen omdat... touchwiz continue crasht.
- telefoon uit
- vol up + home knop ingedrukt houden
- power knop ongeveer 3 sec er bij indrukken
- als de telefoon opstart kan de vol up + homekey losgelaten worden.
- in het menu met vol up en down navigeren en selecteren met power button
na de reset heb ik de agenda widget wel weer kunnen gebruiken.
Ik heb ook het idee dat m'n batterij sneller leegloopt. Toch ben ik vooralsnog tevreden met de update. Alles lijkt inderdaad wat vlotter te gaan, met name de overgangen tussen de verschillende homescreens en het scrollen in lange lijsten lijken minder te haperen.ivo1969 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:02:
ik heb nu 4.1.2 ik dacht dat alles verwijderd werd met de update, maar dat is dus niet zo.
Verder merk ik dat mijn batterij wel sneller leeg gaat als bij 4.04 is, is dat bij andere gebruikers hier ook zo?
Ook al is het in de basis hetzelfde als TouchWiz onder Andriod 4.0.4, de kleine interface aanpassingen (lettertype, knoppen, schuifjes, e.d.) geven wel het idee van een up to date besturingsysteem.
Ook mooi: de Social Hub zit niet langer ingebakken. Ik heb in de ruim 1,5 jaar dat ik de S2 heb nog nooit iets met die hubs gedaan. Dit less-bloated-policy had Samsung wat mij betreft nog veel verder mogen doorvoeren! Maar mij hoor je niet klagen. Welke telefoonfabrikant geeft relatief zo lang na release nog dergelijke upgrades?
Ja ik. Google Now (GN) is de reden dat ik onmiddelijk terug ga naar ICS want GN kaapt nu de long press button die ik altijd via mijn wired headset gebruikte om voicedialing en andere (betaalde) Apps te besturen. Dit is nu niet meer mogelijk. (Begint naar die (rot)fruithandel uit de US te ruiken)TheFireThief84 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:41:
Heeft iemand al ervaring met Google Now op de S2? Dat is vooral de reden waarom ik niet kan wachten op Jelly Bean.
Er is een topic te vinden onder Goolge dev waar iedereen nu steen en been klaagt over deze eenzijdige totaal onacceptabele aanpassing.
dank voor je reactie, ik heb het gelukkig eenvoudiger kunnen oplossen: ik kon bij Instellingen komen (door de balk van boven naar beneden te slepen, snel voor dat Touchwiz crasht), vervolgens naarsolomo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:34:
[...]
ik heb hetzelfde probleem gehad, de oplossing is een factory reset.je kan natuurlijk backups maken voordat je de reset doet.
- telefoon uit
- vol up + home knop ingedrukt houden
- power knop ongeveer 3 sec er bij indrukken
- als de telefoon opstart kan de vol up + homekey losgelaten worden.
- in het menu met vol up en down navigeren en selecteren met power button
na de reset heb ik de agenda widget wel weer kunnen gebruiken.
applicatiebeheer -> touchwiz-start -> gegevens wissen
Nu zijn alle instellingen die ik had gemaakt voor mijn homescreen weer gewist, en zijn de crashes verdwenen. Eens kijken of ze weer terugkomen als ik de agenda installeer.
Pluspunten:
Mail en agenda app vind ik een stuk beter.
Notification scherm heeft veel meer opties. Losse widget hiervoor op je homescreen is niet meer nodig.
Touchwiz laat zich eindeliik sorteren zonder allerlei gaten.
Actieve apps widget werkt nu ook bij andere launchers.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic