Mijn lader maakt een tikkend geluid. Kan dat kwaad? Misschien was het al langer zo, maar meestal heb ik muziek aan en dan valt het niet op.
Humor, maar niet ontopic
[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 13-12-2012 08:28 ]
Signature
Nog steeds is 4.1 niet beschikbaar he? Duurt wel lang...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Officieel nog niet, ik sta e rook op te wachten namelijk. Ik kreeg pas geleden wel een update van 4.0.3 naar 4.0.4...JvS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:31:
Ik zit toch te denken om de firmware er opnieuw op te zetten, want ik heb een Duitse (import-telefoon)... Dus bij elke update krijg ik die wazige Duitse app's er weer op...

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nog een paar van dit soort posts en we kunnen ook een 'Het grote Galaxy S II JB Update topic' maken. Het is gewoon afwachten. Sammobiles heeft vorige week gezegd dat er al wel een nieuwere JB klaar staat op de Samsung servers, maar wanneer die gelekt of uitgegeven worden is niet bekend. De huidige leak is op enkele details na zeer goed bruikbaar. Ik laat die er dus mooi op staan tot de officiele updates uitgerold worden. Of dat nou volgende week of volgende maand is maakt me eigenlijk niet veel uit.JvS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:31:
(Ik denk dat ik hier in het juiste topic zit, anders hoor ik het wel)
Een tijdje terug wat problemen gehad met de S2. (1,5 maand geleden)
Hij had heel kort zwemles gehad. Daarna meteen batterij er uit getrokken en 3 weken laten drogen.
Nu tijd later weer eens wat tijd in gestoken om te kijken of ik hem weer leven kan krijgen.
Tot mijn verbazing werkt hij grotendeels wel.
Met de Stock firmware 4.0.4 van Samsung kon ik hem opstarten als hij aan lader hing. De software gaf aan dat de batterij 0% heeft en viel dus meteen na het opstarten uit.
Hier is hij opgestart( bij deze foto gaf de batterij heel even 100% aan):

Hierna viel hij dus uit.
Dan krijg je het laad scherm als de telefoon uit is:

Die geeft dus 100% vol aan.
Maar zodra je de telefoon opstart valt deze weer meteen uit omdat hij zegt dat de batterij leeg is.
Ook kreeg ik vaak de volgende melding:

Dit geeft dus aan dat de batterij slecht is.
Om de batterij uit te sluiten heb ik een oude USB kabel gepakt en deze op de contacten van de telefoon aangesloten zodat er altijd spanning opstond en dus nooit een lege batterij kan zijn. Maar toch gaf de telefoon aan dat de batterij leeg is.

Dus hier ging mijn gedachten uit dat de batterij eventueel nog goed is.
Toen via KIES een aantal keer geprobeerd om de software te upgraden, maar dat wou niet lukken omdat de telefoon maar 5 seconden aan is en dan uitvalt.
Daarna de alternatieve manier gekozen.
De telefoon opgestart met volume+ en Home en Aan knop, hierna wipe en factory reset gedaan. Dit bracht verder niks helaas.
Hierna een versie van cyanogenmod er op gezet om te kijken of het software matig is en of ik nog wat data er af kon halen. De data heb ik kunnen redden gelukkig
Maar ook cyanogenmod geeft aan dat de batterij aan het laden is maar verder blijft hij 0%.
Hierna weer de telefoon opgestart met volume+, home en aan knop en de laad kabel er in. (Anders start hij niet op in het begin.)
Na deze in het boot menu aan staat aantal keer battery stats wipe gedaan. Nog maals factory reset etc. Maar dit allen bracht niks.
Toen de USB laad kabel er uit getrokken en nu staat de telefoon al 1,5 uur minimaal in zijn boot menu op de batterij.:

Dus het lijkt mij er op te duiden dat dit probleem met de batterij status/laat status ergens in de software zit. Maar ik kan het niet thuis brengen.
Iemand hier ideeën?
Een tijdje terug wat problemen gehad met de S2. (1,5 maand geleden)
Hij had heel kort zwemles gehad. Daarna meteen batterij er uit getrokken en 3 weken laten drogen.
Nu tijd later weer eens wat tijd in gestoken om te kijken of ik hem weer leven kan krijgen.
Tot mijn verbazing werkt hij grotendeels wel.
Met de Stock firmware 4.0.4 van Samsung kon ik hem opstarten als hij aan lader hing. De software gaf aan dat de batterij 0% heeft en viel dus meteen na het opstarten uit.
Hier is hij opgestart( bij deze foto gaf de batterij heel even 100% aan):

Hierna viel hij dus uit.
Dan krijg je het laad scherm als de telefoon uit is:

Die geeft dus 100% vol aan.
Maar zodra je de telefoon opstart valt deze weer meteen uit omdat hij zegt dat de batterij leeg is.
Ook kreeg ik vaak de volgende melding:

Dit geeft dus aan dat de batterij slecht is.
Om de batterij uit te sluiten heb ik een oude USB kabel gepakt en deze op de contacten van de telefoon aangesloten zodat er altijd spanning opstond en dus nooit een lege batterij kan zijn. Maar toch gaf de telefoon aan dat de batterij leeg is.

Dus hier ging mijn gedachten uit dat de batterij eventueel nog goed is.
Toen via KIES een aantal keer geprobeerd om de software te upgraden, maar dat wou niet lukken omdat de telefoon maar 5 seconden aan is en dan uitvalt.
Daarna de alternatieve manier gekozen.
De telefoon opgestart met volume+ en Home en Aan knop, hierna wipe en factory reset gedaan. Dit bracht verder niks helaas.
Hierna een versie van cyanogenmod er op gezet om te kijken of het software matig is en of ik nog wat data er af kon halen. De data heb ik kunnen redden gelukkig
Maar ook cyanogenmod geeft aan dat de batterij aan het laden is maar verder blijft hij 0%.
Hierna weer de telefoon opgestart met volume+, home en aan knop en de laad kabel er in. (Anders start hij niet op in het begin.)
Na deze in het boot menu aan staat aantal keer battery stats wipe gedaan. Nog maals factory reset etc. Maar dit allen bracht niks.
Toen de USB laad kabel er uit getrokken en nu staat de telefoon al 1,5 uur minimaal in zijn boot menu op de batterij.:

Dus het lijkt mij er op te duiden dat dit probleem met de batterij status/laat status ergens in de software zit. Maar ik kan het niet thuis brengen.
Iemand hier ideeën?
Volgend jaar:gwystyl schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:56:
[...]
Nog een paar van dit soort posts en we kunnen ook een 'Het grote Galaxy S II JB Update topic' maken. Het is gewoon afwachten. Sammobiles heeft vorige week gezegd dat er al wel een nieuwere JB klaar staat op de Samsung servers, maar wanneer die gelekt of uitgegeven worden is niet bekend. De huidige leak is op enkele details na zeer goed bruikbaar. Ik laat die er dus mooi op staan tot de officiele updates uitgerold worden. Of dat nou volgende week of volgende maand is maakt me eigenlijk niet veel uit.
http://www.sammobile.com/...ates-galaxy-s-ii-delayed/
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
even een update ter info voor de database.
Niks voor elkaar gekregen verder. Alles na gemeten. Accu was zo vol dat het voltage zelfs maar 0.18V steeg tijdens USB aansluiten. Maar de telefoon zelf gaf nog 0% aan.
Toen de telefoon helemaal uit elkaar gehaald. En het " moederbord" en de " voeding" helemaal afgespoeld met alcohol. Hierna 2 uur laten drogen, afgedaan met een doek. En wonder boven wonder de telefoon ging nog steeds aan, en gaf voor het eerst weer een goede batterij status.
Ook opladen werkt weer, kan weer bellen.
Nu nog een paar dagen aan blijven kijken om te kijken of het goed blijft gaan.
Niks voor elkaar gekregen verder. Alles na gemeten. Accu was zo vol dat het voltage zelfs maar 0.18V steeg tijdens USB aansluiten. Maar de telefoon zelf gaf nog 0% aan.
Toen de telefoon helemaal uit elkaar gehaald. En het " moederbord" en de " voeding" helemaal afgespoeld met alcohol. Hierna 2 uur laten drogen, afgedaan met een doek. En wonder boven wonder de telefoon ging nog steeds aan, en gaf voor het eerst weer een goede batterij status.
Kan de SGSII makkelijk gebruikt worden met de Samsung Galaxy Tab II zonder een extra simkaart oid er voor hoeven aan te schaffen? Mijn vader heeft op het moment een SGSII namelijk en is zo a-technisch als het maar kan, ik kan hem best helpen met aansluiten, maar daarna moet hij het zelf kunnen.
Het gaat om het 3g internet kunnen gebruiken en te kunnen mailen via de telefoon
Het gaat om het 3g internet kunnen gebruiken en te kunnen mailen via de telefoon
Verwijderd
ZooowwwThe Fatal schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:51:
even een update ter info voor de database.
Mijne had ook een keer een duik gemaakt, gelukkig had ik hem met mijn supermanreflexen er weer binnen een seconde uit, en werkte hij na een nachtje drogen weer gewoon, alleen volume down doet het zeer slecht.
Zelfde verhaal hier. Telefoon heeft in mei dit jaar een duik gemaakt. via de inboedel gedekt dus ik heb een nieuwe SII gekocht toen en de 1e SII maanden laten liggen tot 1,5 maand geleden. Ik deed 'm toen aan en alles werkte weer tot 2 weken geleden. Toen begon hetzelfde probleem als bij The Fatal. Heb de tel al meerdere keren uit elkaar en met een wattenstokje met alcohol (70%) schoongemaakt. Dit haalt helemaal niets uit.
The Fatal: wat voor alcohol heb jij gebruikt en wat begon je moet afgespoeld? Letterlijk afgespoeld als in alcohol over de printplaat gegoten?
The Fatal: wat voor alcohol heb jij gebruikt en wat begon je moet afgespoeld? Letterlijk afgespoeld als in alcohol over de printplaat gegoten?
Sowieso schrijf je zo!
een of andere alcohol die ik hier kon vinden in de drukkerij in duitsland.
Its van 96% alcohol spirituosie of iets dergelijks.
Ik heb het letterlijk en figuurlijk afgespoeld boven een bakje, daarna nog eens een paar keer ondergedompeld, En toen het nat was een paar keer met een doek er overheen en weer schoon gespoeld in de bak.
Ik had zo iets van, tjah, slechter dan dit kan het toch niet worden. Maar het heeft geholpen.
Zelfs mijn aan/uit knop doet het nu beter dan dat hij eerst heeft gedaan.
Its van 96% alcohol spirituosie of iets dergelijks.
Ik heb het letterlijk en figuurlijk afgespoeld boven een bakje, daarna nog eens een paar keer ondergedompeld, En toen het nat was een paar keer met een doek er overheen en weer schoon gespoeld in de bak.
Ik had zo iets van, tjah, slechter dan dit kan het toch niet worden. Maar het heeft geholpen.
Zelfs mijn aan/uit knop doet het nu beter dan dat hij eerst heeft gedaan.
Oké, dan ga ik dat ook maar even proberen. Slechter kan het inderdaad niet worden nee.
Sowieso schrijf je zo!
zolang je maar zorgt dat je de print platen wel uit de behuizing haalt.
Alcohol voor de LCD is slecht!
http://www.ifixit.com/Tea...laxy+S+II+Teardown/5861/1
Alcohol voor de LCD is slecht!
http://www.ifixit.com/Tea...laxy+S+II+Teardown/5861/1
Je kan de SGS2 als Wifi accespoint instellen en zo internetten met de Tab via de SGS over 3G. Zal met een BT verbinding ook wel lukken.kristan schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:03:
Kan de SGSII makkelijk gebruikt worden met de Samsung Galaxy Tab II zonder een extra simkaart oid er voor hoeven aan te schaffen? Mijn vader heeft op het moment een SGSII namelijk en is zo a-technisch als het maar kan, ik kan hem best helpen met aansluiten, maar daarna moet hij het zelf kunnen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Och jongens, dat is toch ook even het meest belangrijke wat er met die telefoon gaat gebeuren? Ik vind het wel fijn om een beetje updates te lezen en lees daarom dit topic. Ik zie het probleem niet zo.gwystyl schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:56:
[...]
Nog een paar van dit soort posts en we kunnen ook een 'Het grote Galaxy S II JB Update topic' maken. Het is gewoon afwachten. Sammobiles heeft vorige week gezegd dat er al wel een nieuwere JB klaar staat op de Samsung servers, maar wanneer die gelekt of uitgegeven worden is niet bekend. De huidige leak is op enkele details na zeer goed bruikbaar. Ik laat die er dus mooi op staan tot de officiele updates uitgerold worden. Of dat nou volgende week of volgende maand is maakt me eigenlijk niet veel uit.
Als het een beetje binnen de perken blijft is het inderdaad geen probleem en alleen maar informatief, maar vorig jaar rond deze tijd waren er meer posts waarin stond 'waar blijft ICS' dan algemene ervaringen.JvS schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:20:
[...]
Och jongens, dat is toch ook even het meest belangrijke wat er met die telefoon gaat gebeuren? Ik vind het wel fijn om een beetje updates te lezen en lees daarom dit topic. Ik zie het probleem niet zo.
Maar goed, ik gok dat de melding dat het nog wel even duurt (zie een paar posts naar boven) de frequentie van 'waar blijft JB'-posts wel wat omlaag brengt.
Ja en dat is toch prima? Er was iets van een maand ofzo niets over gezegd (geloof me, ik snap hoe dit forum werkt). Vond je reactie nogal ovetrokken.gwystyl schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:12:
[...]
Als het een beetje binnen de perken blijft is het inderdaad geen probleem en alleen maar informatief, maar vorig jaar rond deze tijd waren er meer posts waarin stond 'waar blijft ICS' dan algemene ervaringen.
Maar goed, ik gok dat de melding dat het nog wel even duurt (zie een paar posts naar boven) de frequentie van 'waar blijft JB'-posts wel wat omlaag brengt.
Daarnaast, een telefoon van bijna 2 jaar oud en de periode dat er een update komt. Waarover verwacht je dat een 'ervaringen' topic grotendeels zou gaan? Algemene nieuwe ervaringen van nieuwe gebruikers?
Nee, die kom ik nu voornamelijk tegen in het SGS III topic. Daar zijn blijkbaar wel veel nieuwe samsung/android gebruikers, want er komen veel meer oneliners met basic vragen langs. Ik lees dit topic en het SGS II firmware topic nog wel mee, en dacht 'oh jee, daar gaan we weer'. Misschien wat overtrokken, maar ik probeerde juist op een luchtige manier te voorkomen dat er te veel van dat soort posts zouden komen. Maar goed, we gaan aardig off-topic, laten we terug gaan naar ervaringen van mensen met de SGS IIJvS schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:37:
[...]
Ja en dat is toch prima? Er was iets van een maand ofzo niets over gezegd (geloof me, ik snap hoe dit forum werkt). Vond je reactie nogal ovetrokken.
Daarnaast, een telefoon van bijna 2 jaar oud en de periode dat er een update komt. Waarover verwacht je dat een 'ervaringen' topic grotendeels zou gaan? Algemene nieuwe ervaringen van nieuwe gebruikers?

Nou ik heb er al anderhalf jaar uitstekende ervaringen mee
weet iemand hoe ik push-mail aan de gang krijg?
inmiddels een keer of 3 K9mail geprobeerd en dat werkt prima maar mijn svnet dormancy schiet dan van ongeveer 1,9 procent naar wel 14 procent (af te lezen in BBS)batterij dus in een halve dag leeg.
Droidmail ook geprobeerd maar daar krijg ik de push funcie niet aan de gang.
inmiddels een keer of 3 K9mail geprobeerd en dat werkt prima maar mijn svnet dormancy schiet dan van ongeveer 1,9 procent naar wel 14 procent (af te lezen in BBS)batterij dus in een halve dag leeg.
Droidmail ook geprobeerd maar daar krijg ik de push funcie niet aan de gang.
Wat gebruiken jullie als encryptiesoftware op een Android toestel? Ik gebruik thuis TrueCrypt om foto's/video's te verbergen die privé zijn. Hetzelfde wil ik ook bereiken voor mijn SII. Niet het hele apparaat hoeft beveiligd te worden maar een aantal bestanden wel.
Moet ook nog wel de accuduur daarmee in het gareel houden, maar als niet het hele apparaat beveiligd hoeft te worden is dat volgens mij sowieso geen probleem.
Moet ook nog wel de accuduur daarmee in het gareel houden, maar als niet het hele apparaat beveiligd hoeft te worden is dat volgens mij sowieso geen probleem.
Weet iemand waar ik een nieuw headphone poort kan kopen voor mijn sgs2?
Deze is helaas overleden
Deze is helaas overleden
Hier heb je een nieuwe: http://www.touchfix.nl/onderdelen/samsung/galaxy-s2-i9100lappiehero schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:34:
Weet iemand waar ik een nieuw headphone poort kan kopen voor mijn sgs2?
Deze is helaas overleden
En hier misschien een gebruikte: http://tweakers.net/aanbo...ng-galaxy-s-ii-i9100.html
Droidmail toch aan de gang gekregen en de push mail werkt perfect! Probleem is dat de telefoon niet meer in deep sleep gaat (volgens BBS) Resultaat: batterij in 4 uur leeg! Geen oplossing dus.
Nu zie ik net dat er K-10 mail in de winkel ligt, dus dat maar eens proberen. To be kontinjoed.
Nu zie ik net dat er K-10 mail in de winkel ligt, dus dat maar eens proberen. To be kontinjoed.
K10-mail werkt tot nu toe prima. Telefoon snurkt zoals het hoort en svnet-dormancy komt niet boven de 4.2 procent.
Ik heb eens een widget gehad waarmee ik onderdelen van de telefoon kon beveiligen, zoals je inbox, galerij, agenda, bewerken van apps etc..kon je met patroon of code beveiligen. app locker heet het geloof ikExorcist schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:18:
Wat gebruiken jullie als encryptiesoftware op een Android toestel? Ik gebruik thuis TrueCrypt om foto's/video's te verbergen die privé zijn. Hetzelfde wil ik ook bereiken voor mijn SII. Niet het hele apparaat hoeft beveiligd te worden maar een aantal bestanden wel.
Verwijderd
Heren,
Even een vraagje voor ik hem naar de lokale telefoonboer breng (die overigens prima werk heeft geleverd bij de brakke audio poort van mn vriendin);
Ik heb sinds een tijdje last van problemen met mijn USB/charger poort.
- Op mijn laptop zegt hij soms dat het een onherkenbaar apparaat is.
- Opladen gaat vaak wel als ik 'm op een bepaalde/scheve manier aan sluit.
Alleen als ik dan smorgens kijk naar de batterij, zie ik dat hij willekeurig stopt met opladen, en later weer verder gaat.
- Hij krijgt ook last van de "Charging" melding, terwijl de oplader niet is aangesloten.
Dit blijft dat een tijdje staan, om vervolgens na een poos normaal te worden.
Al om al komt dit over op een bricked USB poort.
Mede waarschijnlijk, door het gamen met de lader aangesloten, en het porren van mijn hand tegen de lader waardoor de poort gewoon brak wordt.
Iemand anders ideeen?
Ik denk dat ik m'n pijlen wel op het juiste richt, maar een second oppinion is nooit verkeerd.
Even een vraagje voor ik hem naar de lokale telefoonboer breng (die overigens prima werk heeft geleverd bij de brakke audio poort van mn vriendin);
Alleen als ik dan smorgens kijk naar de batterij, zie ik dat hij willekeurig stopt met opladen, en later weer verder gaat.
- Hij krijgt ook last van de "Charging" melding, terwijl de oplader niet is aangesloten.
Mede waarschijnlijk, door het gamen met de lader aangesloten, en het porren van mijn hand tegen de lader waardoor de poort gewoon brak wordt.
Iemand anders ideeen?
Ik denk dat ik m'n pijlen wel op het juiste richt, maar een second oppinion is nooit verkeerd.
het kan ook zijn dat de usb poort zelf stuk is. Die verzameld nogal wat vuil.
Hier heb ik ook soms last van. Het schoonmaken van de USB poort heeft tot nu toe altijd geholpen.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:59:
Iemand anders ideeen?
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn vaders S2?
Heb nu al 2 x 's ochtends gehad dat de telefoon niet meer aan wilt, alleen de batterij eruit halen en er weer in doen dan start hij weer op.
De batterijstatus was 77% toen die vanmorgen weer opstarte dus is niet zo dat hij helemaal geen power heeft.
Heb nu al 2 x 's ochtends gehad dat de telefoon niet meer aan wilt, alleen de batterij eruit halen en er weer in doen dan start hij weer op.
De batterijstatus was 77% toen die vanmorgen weer opstarte dus is niet zo dat hij helemaal geen power heeft.
100% USB poort. Heb het zelf nooit gehad, maar het topic staat er vol mee.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:59:
Heren,
Iemand anders ideeen?
Verwijderd
Klein probleempje hiero...
Ongeveer 2/3 van het scherm werkt soms niet bepaald mee...
Soms reageerd het wel op aanrakingen maar veranders het beeld niet.
Soms spaced het beeld um flink maar gaat het wel weer weg zonder hem opnieuw op te starten.
Geen flauw idee hoe het komt... Hoop dat ie het volhoud tot aan zijn vervanger komt..
Hier een voorbeelde van het spacen, wat op te lossen is door de app ( of gewoon het menu van android zelf, zoals instellingen) te sluiten.

Edit: als ik dan probeer te scrollen flikkert het onderste deel( en beweegt het op een neer).
Het bestaat eigenlijk uit rijen pixels van wat er had moeten staan, maar dan door elkaar gehusseld ( wel conplete rijen dus, tot nu toe altijd horizontaal)
Ongeveer 2/3 van het scherm werkt soms niet bepaald mee...
Soms reageerd het wel op aanrakingen maar veranders het beeld niet.
Soms spaced het beeld um flink maar gaat het wel weer weg zonder hem opnieuw op te starten.
Geen flauw idee hoe het komt... Hoop dat ie het volhoud tot aan zijn vervanger komt..
Hier een voorbeelde van het spacen, wat op te lossen is door de app ( of gewoon het menu van android zelf, zoals instellingen) te sluiten.

Edit: als ik dan probeer te scrollen flikkert het onderste deel( en beweegt het op een neer).
Het bestaat eigenlijk uit rijen pixels van wat er had moeten staan, maar dan door elkaar gehusseld ( wel conplete rijen dus, tot nu toe altijd horizontaal)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 00:23 ]
He je al een full wipe gedaan?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Wel full reset, niet gewiped via odin ofzoAllSeeyinEye schreef op zondag 30 december 2012 @ 08:47:
He je al een full wipe gedaan?
Bij de Media Markt is nu de Samsung Galaxy S II in de aanbieding voor 300 euro, geen gekke prijs lijkt mij, wat vinden jullie hiervan?
Mij lijkt het een ideale telefoon om als los toestel te gaan gebruiken samen met mijn sim only en internet abbo. Met die Dual Core processor zal hij de komende Android update ook wel overleven. En als ik het hier een beetje in de gaten houd dan is loopt hij erg goed met versie 4.
Mij lijkt het een ideale telefoon om als los toestel te gaan gebruiken samen met mijn sim only en internet abbo. Met die Dual Core processor zal hij de komende Android update ook wel overleven. En als ik het hier een beetje in de gaten houd dan is loopt hij erg goed met versie 4.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja uiteraard een top aanbiedingen. Prima telefoon. Scherpe prijs zo. Het is alleen niet de *top* telefoon. Maar wel de eerste telefoon waarbij ik niet denken na een jaar "had ik maar een snellere"
Dat is dus wat ik al snel denk bij de 'gewonere' telefoons uit de middelmoot. Zo zat ik naar de Sony Xperia P of S te kijken, maar dan is dit allemaal net even wat beter. Ik ga het gewoon doen, ben die Nokia nietzosmartphone echt ontiegelijk zat...
Kunnen mensen hier nog dingen aanraden met standaard apps?
Is het de SGS2 met NFC dan zou ik die zelfs nemen.Joopieboy schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:21:
Dat is dus wat ik al snel denk bij de 'gewonere' telefoons uit de middelmoot. Zo zat ik naar de Sony Xperia P of S te kijken, maar dan is dit allemaal net even wat beter. Ik ga het gewoon doen, ben die Nokia nietzosmartphone echt ontiegelijk zat...
Apex launcher app is een goede om mee te beginnen.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dank voor de tip, helaas waren de Samsungs alweer uitverkocht, gisteren zelfs al vertelde ze mij, dus ik heb eveneens in de aanbieding een Sony Xperia S gekocht.
Hoe krijg ik dat meedraaien van het scherm uit als ik de gallerij open? Ik kan het echt nergens vinden.
Als ik de gallerij open met media en ik kan mijn scherm naar links of rechts draait de boel mee, en dat wil ik niet. Rotate staat al uit, maar dat is echt het roteren van het scherm horizontaal/verticaal en ik wil het zijwaarts uithebben?
Als ik de gallerij open met media en ik kan mijn scherm naar links of rechts draait de boel mee, en dat wil ik niet. Rotate staat al uit, maar dat is echt het roteren van het scherm horizontaal/verticaal en ik wil het zijwaarts uithebben?
Verwijderd
Misschien onder instellingen - beweging?Exorcist schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:42:
Hoe krijg ik dat meedraaien van het scherm uit als ik de gallerij open? Ik kan het echt nergens vinden.
Dat vind ik inderdaad ook erg irritant en kun je volgens mij niet uitzetten. Ik gebruik nu een andere galerij die erg prettig werkt. Een aanrader:Exorcist schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:42:
Google Play: QuickPic
Uuh, als ik de gallerij open als ik de telefoon in portrait stand hou dan opent hij ook gewoon in portrait stand.
Sowieso schrijf je zo!
Volgens mij gaat het hier om de kantelbeweging die de mappen en de achtergrond maakt en niet om portrait of landscape.nadroJ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:44:
Uuh, als ik de gallerij open als ik de telefoon in portrait stand hou dan opent hij ook gewoon in portrait stand.
Werkt het nog goed?mariconjo schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:05:
K10-mail werkt tot nu toe prima. Telefoon snurkt zoals het hoort en svnet-dormancy komt niet boven de 4.2 procent.
ik kan hem nergens vinden in de store dus is het er weer af? Linkje iemand?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Heb een probleempje, maar weet niet of het aan m'n Galaxy S2 ligt. Misschien dat meerdere gebruikers hier ervaring mee hebben...
Mijn Lock Pattern screen reageert niet goed. Het maken van m'n patroon wordt vaak abrupt onderbroken. Als dit gebeurd moet ik of m'n scherm uit en aanzetten via de powerknop of stug blijven proberen tot hij het wel een keertje pakt. Dit probleem blijft consistent bij alle Androidversies die ik heb geprobeerd. Updaten helpt dus niet. Calibreren ook niet.Verder heb ik ook geen responseproblemen elders.
Iemand een idee?
Mijn Lock Pattern screen reageert niet goed. Het maken van m'n patroon wordt vaak abrupt onderbroken. Als dit gebeurd moet ik of m'n scherm uit en aanzetten via de powerknop of stug blijven proberen tot hij het wel een keertje pakt. Dit probleem blijft consistent bij alle Androidversies die ik heb geprobeerd. Updaten helpt dus niet. Calibreren ook niet.Verder heb ik ook geen responseproblemen elders.
Iemand een idee?
ja die link doet het maar vervolgns zijn alle downloadlinks kapot....
enig idee?
K-9 --> canine; K-10 is in verbasterde vorm te vinden: Kaiten mail. Wel apart dat er nu ook een andere ontwikkelaar is, want volgens mij is dit een doorontwikkeling van K-9 mail?DRuw schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:33:
[...]
ja die link doet het maar vervolgns zijn alle downloadlinks kapot....
enig idee?
edit:
uit de omschrijving in de play store:
Blijkbaar is een ontwikkelaar van K9 dus zelf verder gegaan en heeft zijn product betaald gemaakt.Based on the award-winning K-9, Kaiten has been completely redesigned to look gorgeous on your tablet.
Built by K-9's lead developer, Kaiten is simpler, easier to work with and a whole lot prettier.
Kaiten's name is a play on K-9. It's a Japanese word that means rotation and sounds a lot like K10 or K-10.
[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 07-01-2013 10:49 ]
Ik had dat inderdaad gezien maar dahct dus dat het een andere was... ook omdat alle links kapot waren.
Ik zal eens kijken. TNX!
Ik zal eens kijken. TNX!

Wie is hij? Als je het over een JB update hebt, dan: welkom terug van onder je steen! Sinds medio november hebben we immers al een TW JB firmware, gewoon te flashen zonder verlies van garantie (dus zonder oplopende flashcounter en gele driehoek), en al een tijdje langer een CM10 JB firmware...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Steen hier in Spanje zijn geen stenen. Alleen een vette crisis...........AllSeeyinEye schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:04:
[...]
![]()
Wie is hij? Als je het over een JB update hebt, dan: welkom terug van onder je steen! Sinds medio november hebben we immers al een TW JB firmware, gewoon te flashen zonder verlies van garantie (dus zonder oplopende flashcounter en gele driehoek), en al een tijdje langer een CM10 JB firmware...
Ik bedoelde originele release
Ik heb de laatste twee weken problemen dat mijn telefoon plots uitvalt:
Hij ging soms plotseling uit, meestal tijdens spelletjes. Als ik hem dan aan probeerde te zetten had hij weinig of geen accu, aan de lader bleef hij wel aan. Dan laadde hij gewoon op en was dan opeens weer op 100%. (dus bijvoorbeeld ongeveer: bij 40% ging hij uit, bij het laden gaat hij dan bij 40 of 50% weer direct naar 100%) Ook wel gehad dat als hij wel aanbleef na het aanzetten, hij langzaamaan weer meer opgeladen werd (terwijl hij niet aan de lader hing).
Tenslotte leek het te maken te hebben met stroomgebruik, want als ik hem op airplane mode zette, (of dataverbindingen uit) nadat hij was vastgelopen, bleef hij het vrijwel altijd doen.
Ik heb twee dagen geleden toen een nieuwe accu gekocht. Toen een hele dag veel gebruikt, maar geen problemen. Vannacht toen hij aan de lader hing is hij toen uitgevallen (om 4:30 volgens juiceplotter) en toen vanochtend gaf hij aan dat hij aan het laden was en op 48% was.
Wat ik heb kunnen vinden op internet is dat ik de batterij eruit kan halen voor 3 minuten, zodat die status weer klopt. Dat leek wel te werken (dus hij gaf dan niet 1% aan, maar het getal wat leek te kloppen), maar dan liep hij nog steeds weer vaak plotseling vast (dus batterij weer naar 1%). Dit heb ik ook alleen met de oude accu geprobeerd.
Er is naar mijn weten niks gebeurd qua vallen, waterschade oid. Ik heb ook geen full wipe gedaan, het is redelijk wat werk, maar als het kan werken wil ik het wel proberen. Ik heb het probleem hier geplaatst, omdat ik in principe geen probleem heb met de batterijduur, zolang het probleem niet optreed.
Hij ging soms plotseling uit, meestal tijdens spelletjes. Als ik hem dan aan probeerde te zetten had hij weinig of geen accu, aan de lader bleef hij wel aan. Dan laadde hij gewoon op en was dan opeens weer op 100%. (dus bijvoorbeeld ongeveer: bij 40% ging hij uit, bij het laden gaat hij dan bij 40 of 50% weer direct naar 100%) Ook wel gehad dat als hij wel aanbleef na het aanzetten, hij langzaamaan weer meer opgeladen werd (terwijl hij niet aan de lader hing).
Tenslotte leek het te maken te hebben met stroomgebruik, want als ik hem op airplane mode zette, (of dataverbindingen uit) nadat hij was vastgelopen, bleef hij het vrijwel altijd doen.
Ik heb twee dagen geleden toen een nieuwe accu gekocht. Toen een hele dag veel gebruikt, maar geen problemen. Vannacht toen hij aan de lader hing is hij toen uitgevallen (om 4:30 volgens juiceplotter) en toen vanochtend gaf hij aan dat hij aan het laden was en op 48% was.
Wat ik heb kunnen vinden op internet is dat ik de batterij eruit kan halen voor 3 minuten, zodat die status weer klopt. Dat leek wel te werken (dus hij gaf dan niet 1% aan, maar het getal wat leek te kloppen), maar dan liep hij nog steeds weer vaak plotseling vast (dus batterij weer naar 1%). Dit heb ik ook alleen met de oude accu geprobeerd.
Er is naar mijn weten niks gebeurd qua vallen, waterschade oid. Ik heb ook geen full wipe gedaan, het is redelijk wat werk, maar als het kan werken wil ik het wel proberen. Ik heb het probleem hier geplaatst, omdat ik in principe geen probleem heb met de batterijduur, zolang het probleem niet optreed.
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde, ongeveer 1 keer in de week, sinds een maand of 2. Geen idee waar dat vandaan komtyinx84 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:22:
Heb een probleempje, maar weet niet of het aan m'n Galaxy S2 ligt. Misschien dat meerdere gebruikers hier ervaring mee hebben...
Iemand een idee?
Hmmm, net een pakket met een Galaxy S2 ontvangen (uit de MM aanbieding). Nu komt de S2 plus. Telefoon terugsturen (bedenktijd koop op afstand...) Er is nog eea onduidelijk over de specs van de S2 plus.. En ook de prijs is nog niet gekend. Gaat het een betere deal zijn dan de S2 voor 300e?
Verwijderd
Hier kun je nog wat meer lezen over de galaxy s2 plus:Harrie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:55:
Hmmm, net een pakket met een Galaxy S2 ontvangen (uit de MM aanbieding). Nu komt de S2 plus. Telefoon terugsturen (bedenktijd koop op afstand...) Er is nog eea onduidelijk over de specs van de S2 plus.. En ook de prijs is nog niet gekend. Gaat het een betere deal zijn dan de S2 voor 300e?
http://www.portablegear.n...2_Plus_geintroduceerd.htm
Zelf gebruik ik een custom rom voor de S2 en of deze werkt voor de plus of dat er veel gemaakt worden is natuurlijk nog de vraag. Als je de stock rom gebruikt is dit uiteraard niet relevant.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 18:19 ]
Ja die site had ik gezien. Net als deze: http://www.besteproduct.n...met_naam__Galaxy_S2_Plus_Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:15:
[...]
Hier kun je nog wat meer lezen over de galaxy s2 plus:
http://www.portablegear.n...2_Plus_geintroduceerd.htm
Op basis daarvan zou ik zeggen dat ik beter mijn S2 kan houden
Andere sites noemen dan weer andere specs en leaked benchmarks (maar die screenshots lijken me erg onbetrouwbaar
Van wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt het geen betere deal dan de S II. Dual core 1.2GHz (geen idee welke), 8Gb intern geheugen (itt 16Gb nu), en de rest hetzelfde, met een iets ander batterijklepje. Het grootste voordeel is de software; hij wordt gelijk met 4.1.2 geleverd. Over een paar weken krijgt de S II die dat ook, en dan ben je volgens mij het grootste deel van de voordelen kwijt?Harrie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:18:
[...]
Ja die site had ik gezien. Net als deze: http://www.besteproduct.n...met_naam__Galaxy_S2_Plus_
Andere sites noemen dan weer andere specs en leaked benchmarks (maar die screenshots lijken me erg onbetrouwbaar)... Maar dat zijn allemaal oudere berichten.
Gezien de userbase en het aantal custom roms lijkt de gewone S II me op dit moment de betere keuze, zeker als die goedkoper is dan de S II plus.
Vrienden tweakers.
Sinds een dag of wat heb ik issue smet mijn SII. Ik ben nooit een fan geweest van de batterijduur maar de laatste tijd gaat het helemaal de verkeerde kant op.
In 1 dag is hij volledig dood.. nou doe ik er best veel dingen mee maar dit wordt onwerkbaar.
Vandaag sloeg alles, ik voelde hem echt warm worden en de batterij was met een uur of 3 leeg, weer opladen (ding koelde een beetje af maar laadde langzaam) en daarna weer rap bergafwaards.
Ik heb er niets nieuws op gezet en ben er ook niets extras mee aan het doen dus snap er geen hout van.
De laatste tijd blijft ineens ook het toetsenbord hangen. Vaak werkt het pas fatsoenlijk weer als ik het ding gereboot heb.
Alles is nog stock en heb geen ervaring met custom roms maar trekt me wel (mist stabiel en geen gezeur)
Is dit iets bekends en is dit op te lossen wellicht met een custom rom (en welke is dan aan te raden?)?

Wel apart dat ik 2x android systeem heb als afnemer.
Sinds een dag of wat heb ik issue smet mijn SII. Ik ben nooit een fan geweest van de batterijduur maar de laatste tijd gaat het helemaal de verkeerde kant op.
In 1 dag is hij volledig dood.. nou doe ik er best veel dingen mee maar dit wordt onwerkbaar.
Vandaag sloeg alles, ik voelde hem echt warm worden en de batterij was met een uur of 3 leeg, weer opladen (ding koelde een beetje af maar laadde langzaam) en daarna weer rap bergafwaards.
Ik heb er niets nieuws op gezet en ben er ook niets extras mee aan het doen dus snap er geen hout van.
De laatste tijd blijft ineens ook het toetsenbord hangen. Vaak werkt het pas fatsoenlijk weer als ik het ding gereboot heb.
Alles is nog stock en heb geen ervaring met custom roms maar trekt me wel (mist stabiel en geen gezeur)
Is dit iets bekends en is dit op te lossen wellicht met een custom rom (en welke is dan aan te raden?)?

[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 12-01-2013 21:20 ]
bij Sony is het beter vertaald: Android-systeem en Android-besturingssysteem heet het daar. Samsung heeft het nogal debiel vertaald van android-system en android-osDRuw schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:13:
knip
[afbeelding]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dat is toch wel duidelijk wat de dader is...? Waarschjjnlijk wordt een mail niet goed verzonden of ontvangen en dan blijft ie op de cpu bezig. Wellicht heb je mail op push staan, vooral met meerdere grotere accounts helpt dat niet.
Ja sorry, dat was geen goed voorbeeld... hij is nu 3,5 uur van de lader waarbij ik niets bijzonders heb gedaan en de batterij op 62% staat met beide android systemen bovenaan... die gaat het einde van de dag niet redden dus?Senor Sjon schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:59:
Dat is toch wel duidelijk wat de dader is...? Waarschjjnlijk wordt een mail niet goed verzonden of ontvangen en dan blijft ie op de cpu bezig. Wellicht heb je mail op push staan, vooral met meerdere grotere accounts helpt dat niet.
dan kun je alleen betterbatterystats installeren om te kijken wat die wakelocks veroorzaakt
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hoeveel accounts heb je en hoe laat je ze synchroniseren? Alles op push? Vooral met meerdere (bv. gmail, hotmail, werk, prive) tegelijk op push betekent in feite dat de telefoon nooit in de energiezuinige spaarstand komt. Je draait wel de laatste Android versie?DRuw schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Ja sorry, dat was geen goed voorbeeld... hij is nu 3,5 uur van de lader waarbij ik niets bijzonders heb gedaan en de batterij op 62% staat met beide android systemen bovenaan... die gaat het einde van de dag niet redden dus?
Ik heb er 4 waarvan ik er 1 op push heb inderdaad.Senor Sjon schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:11:
[...]
Hoeveel accounts heb je en hoe laat je ze synchroniseren? Alles op push? Vooral met meerdere (bv. gmail, hotmail, werk, prive) tegelijk op push betekent in feite dat de telefoon nooit in de energiezuinige spaarstand komt. Je draait wel de laatste Android versie?
Heb dus niet de laatste android , dat was de vraag.... wel volgens kies maar niet niet de 4.xx versie.
Welke kan ik nu het beste hebben? (En hoe krijg ik die er netjes op?)
Is dat vastlopen van dat toetsenbord wel een bekend probleem trouwens?
[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 13-01-2013 12:20 ]
Drain, vastlopers... Een wipe zou imo geen kwaad kunnen.DRuw schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:18:
[...]
Ik heb er 4 waarvan ik er 1 op push heb inderdaad.
Heb dus niet de laatste android , dat was de vraag.... wel volgens kies maar niet niet de 4.xx versie.
Welke kan ik nu het beste hebben? (En hoe krijg ik die er netjes op?)
Is dat vastlopen van dat toetsenbord wel een bekend probleem trouwens?
Ik draai nu 4.0.4 op een XEN (Nederlands unlocked) toestel. 4.1 moet binnenkort in de lucht komen. Maar als je nog geen ICS hebt, dan snap ik de drain wel, dat is juist met ICS en opvolgers enorm verbeterd. Ook is push imo een beetje overbodig met mail. Soms wil er ook een mail zijn die blijft hangen in één van je accounts, dan blijft hij voortdurend verbinding zoeken of opnieuw ophalen/verzenden.
Ik ben het met je eens, behalve dat push mail onzin is. Ik gebruik dat voor mijn zakelijke emailerg veel.Senor Sjon schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:40:
Ik draai nu 4.0.4 op een XEN (Nederlands unlocked) toestel. 4.1 moet binnenkort in de lucht komen. Maar als je nog geen ICS hebt, dan snap ik de drain wel, dat is juist met ICS en opvolgers enorm verbeterd. Ook is push imo een beetje overbodig met mail. Soms wil er ook een mail zijn die blijft hangen in één van je accounts, dan blijft hij voortdurend verbinding zoeken of opnieuw ophalen/verzenden.
Sinds Exchange bij ons op kantoor heul veul rechten wilde op mijn prive toestel, heb ik de werkmail eraf gemikt. En prive is nou niet crisis genoeg voor push, daar gebruiken mensen whatsapp voor als het allemaal snel moet.
ik heb nu 4.0.3... wat is wijsheid?
Upgraden naar 4.0.4? Officiele update downloaden?DRuw schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:24:
ik heb nu 4.0.3... wat is wijsheid?
Hij geeft geen updates aan volgens kies. Hij is er zojuist mee opgehouden trouwens. 1x 10min gebeld en af en toe tweakers bekeken. K9 had 4% van de batt verbruikt dus push is het ook niet. Hij was dit keer niet warm trouwens maar batt verbruik was hoofdzakelijk android systeem en scherm.
K-9 mail eraf gooien en K10 mail installeren. Probleem opgelost...bij mij tenminste.DRuw schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:13:
Vrienden tweakers.
Wel bijzonder dat in dit artikel wordt aangedragen dat de Plus wél om zou kunnen gaan met een 64 micro SD kaartje. Als ik me niet vergis kan dat ook al in de "huidige" SII.Harrie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:18:
[...]
Ja die site had ik gezien. Net als deze: http://www.besteproduct.n...met_naam__Galaxy_S2_Plus_
Is er al wat meer bekenend over die aanstaande nieuwe rom ?
niet gehindert door enige vorm van inzicht
nieuws: Jelly Bean-update voor Galaxy S II komt waarschijnlijk in februaridj.verhulst schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:07:
Is er al wat meer bekenend over die aanstaande nieuwe rom ?
Vaak valt push onder Android system. Dus dan is de app niet snel te herleiden. Heb je betterbatterystats al geprobeerd via de XDA link?DRuw schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:38:
Hij geeft geen updates aan volgens kies. Hij is er zojuist mee opgehouden trouwens. 1x 10min gebeld en af en toe tweakers bekeken. K9 had 4% van de batt verbruikt dus push is het ook niet. Hij was dit keer niet warm trouwens maar batt verbruik was hoofdzakelijk android systeem en scherm.
bedankt die had ik ff gemist.
En....tel er maar een maand of drie bij, voordat de nederlandse (XEN) komt.
ook als je een sim lock free toestel heb ? waar je niet afhankelijk ben van teletoko's ???TifKag schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:03:
[...]
En....tel er maar een maand of drie bij, voordat de nederlandse (XEN) komt.
Het kan wel iets schelen, maar Nederland is vaak niet het eerste land waar een nieuwe firmware uitkomt. XEN komt inderdaad vaak wel iets eerder dan TNL of VDF, maar dat is een kwestie van weken. Niets houd je uiteraard tegen om een andere europese firmware te flashen als die wel eerder uitkomt dan een Nederlandse.dj.verhulst schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:10:
[...]
ook als je een sim lock free toestel heb ? waar je niet afhankelijk ben van teletoko's ???
De S2 gaat EOL (End Of Life) met de komst van de S2 Plus blijkt uit het artikel. Niet de slimste zet denk ik, maar waarschijnlijk wel de meest winstgevende.Harrie schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:18:
[...]
Andere sites noemen dan weer andere specs en leaked benchmarks (maar die screenshots lijken me erg onbetrouwbaar)... Maar dat zijn allemaal oudere berichten.
Heb vandaag nog een S2 besteld bij One Mobility in de winkel voor €350,-. Bij ladyphonewinkel hadden ze hem voor 345 maar helaas, uitverkocht. Ik wacht met smart op mijn S2 i.i.g.
EDIT: Lees dat de S2 Plus de interface van de S3 gaat krijgen, dus dat wordt wachten op een port, of misschien in de JB update?
[ Voor 7% gewijzigd door inf3rno89 op 17-01-2013 23:47 ]
De S2 ook, zo blijkt uit de geleakte firmware die we inmiddels bijna 2 maanden draaieninf3rno89 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:44:
[...]
EDIT: Lees dat de S2 Plus de interface van de S3 gaat krijgen, dus dat wordt wachten op een port, of misschien in de JB update?
Ik heb sinds vandaag een probleem met het samsung toetsenbord.
De toetse i k m kan ik met geen mogelijkheid intikken. Als ik erop druk pakt de telefoon de letter ernaast.
Heeeel erg vaag. Iemand een idee wat dit is?
Liggend werken de toetsen allemaal.
Staand dus niet.
Ook niet met swype of met swiftkey.
Maakt niet uit of ik een sms typ of een whatsapp.
What to do??
Edit: het ziet er naar uit dat ik daar een dead spot heb ofzo. Als ik de aanwijzwr trace inschakel springt de aanwijzer op die plek over....
De toetse i k m kan ik met geen mogelijkheid intikken. Als ik erop druk pakt de telefoon de letter ernaast.
Staand dus niet.
What to do??
Edit: het ziet er naar uit dat ik daar een dead spot heb ofzo. Als ik de aanwijzwr trace inschakel springt de aanwijzer op die plek over....
[ Voor 15% gewijzigd door BMW_M3 op 22-01-2013 20:07 ]
Signature
en een ander toetsenbord installeren?BMW_M3 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00:
Ik heb sinds vandaag een probleem met het samsung toetsenbord.
Staand dus niet.
What to do??
Ik had swiftkey geprobeerd. Maar het zelfde probleem.
Het ligt volgens mij aan het scherm. Wanneer ik *#0*# doe en dan de touch test, registreert de telefoon op ongeveer 1 cm van de rechter rand geen toetsaanslagen.
Als ik een lijn (of meerdere) teken van links naar rechts dan blijft daar ongeveer 1 cm leeg.
zo ongeveer:
Maar of het nou een hardware of toch een software probleem is weet ik niet. Een cache wipe hielp niet. Heb nog geen volledige factory reset gedaan.
Het ligt volgens mij aan het scherm. Wanneer ik *#0*# doe en dan de touch test, registreert de telefoon op ongeveer 1 cm van de rechter rand geen toetsaanslagen.
Als ik een lijn (of meerdere) teken van links naar rechts dan blijft daar ongeveer 1 cm leeg.
zo ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
| ------------------------- ----- ------------------------- ----- ------------------------- ----- ------------------------- ----- ------------------------- ----- |
Maar of het nou een hardware of toch een software probleem is weet ik niet. Een cache wipe hielp niet. Heb nog geen volledige factory reset gedaan.
[ Voor 15% gewijzigd door BMW_M3 op 23-01-2013 14:15 ]
Signature
Lijkt op een hardware probleem. Accupull al geprobeerd?
Krijg mijn SII via bluetooth goed gekoppeld aan nieuwe TomTom Live 825M. Telefoonboek overzetten, bellen en automatisch opnemen gaat allemaal prima. Maar een gesprek voeren lukt niet.
Hoor allemaal vreemde geluiden op de achtergrond, alsof er iemand met een hamer op een aambeeld staat te slaan
. Aan de Tomtom ligt het niet. Met een oude Blackberry lukt het probleemloos.
Zie ik nog een instelling over het hoofd? Draai nog op de oorspronkelijke Android 2.3.3
Hoor allemaal vreemde geluiden op de achtergrond, alsof er iemand met een hamer op een aambeeld staat te slaan

Zie ik nog een instelling over het hoofd? Draai nog op de oorspronkelijke Android 2.3.3
De zus van mijn vriendin heeft haar Galaxy S2 net geupdatet naar android 4.1.2. Nu heeft ze een irritant probleem: telkens als ze van homescherm wisselt praat een vrouwenstem en zegt ze bijvoorbeeld 'page one of seven'. Ze wordt er helemaal gek van en ik kan de oplossing niet vinden!
Komt dit probleem bekend voor? Is er een oplossing?
Misschien heeft ze talkback aanstaan? Ik zou het in ieder geval zoeken in de tekst to speech of (s-)voice hoek.Sj44k13 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:07:
De zus van mijn vriendin heeft haar Galaxy S2 net geupdatet naar android 4.1.2. Nu heeft ze een irritant probleem: telkens als ze van homescherm wisselt praat een vrouwenstem en zegt ze bijvoorbeeld 'page one of seven'. Ze wordt er helemaal gek van en ik kan de oplossing niet vinden!
Instellingen daarvoor kunnen zitten bij geluid, toetsenbord of toegankelijkheidsinstellingen volgens mij.
Vraag het maar even hier:
Ik heb mijn S2 begin augustus 2012 gekocht.
Zojuist wilde ik hem aanzetten en het scherm deed helemaal niks in..
Nooit laten vallen, maar mijn theorie is dat ik hem vandaag in mijn achterzak had gedaan en toen een even in de auto heb gezeten. Je ziet nu bij het kantelen 3 krasjes, maar niet oppervlakkig, en alleen als je goed kijkt. Een soort van inwendige breuk gok ik.
Wat kan ik het beste doen? Heb ik nog garantie?
Ik heb mijn S2 begin augustus 2012 gekocht.
Zojuist wilde ik hem aanzetten en het scherm deed helemaal niks in..
Nooit laten vallen, maar mijn theorie is dat ik hem vandaag in mijn achterzak had gedaan en toen een even in de auto heb gezeten. Je ziet nu bij het kantelen 3 krasjes, maar niet oppervlakkig, en alleen als je goed kijkt. Een soort van inwendige breuk gok ik.
Wat kan ik het beste doen? Heb ik nog garantie?
Garantie op zelf veroorzaakte schade? Ik denk dat hij gekraakt is door het zitten. Nou is de achterzak ook één van de slechtste plekken om een telefoon te parkeren.
Waar kan ik het beste een scherm laten fixen?
Doet het geluid het wel als ie aanstaat? Oftewel, weet je zeker dat alleen het scherm stuk is? Ergens in dit topic staat nog een linkje naar een Ebay scherm voor 7-8 tientjes.
Ja geluid doet het prima, kreeg net nog een berichtje.
Is het scherm makkelijk vervangen, ook voor de wat mindere techheads?
En wat kost het om het hier in Nederland te laten repareren?
Is het scherm makkelijk vervangen, ook voor de wat mindere techheads?
En wat kost het om het hier in Nederland te laten repareren?
[ Voor 19% gewijzigd door SemperFidelis op 26-01-2013 18:39 ]
Ik heb daar gekeken maar kan helaas niets vindengwystyl schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:14:
[...]
Misschien heeft ze talkback aanstaan? Ik zou het in ieder geval zoeken in de tekst to speech of (s-)voice hoek.
Instellingen daarvoor kunnen zitten bij geluid, toetsenbord of toegankelijkheidsinstellingen volgens mij.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic