This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
hm, erg matig uitgevoerd.jellydaddy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:59:
[...]
systeemmenu-display-vinkje bij batterijpercentage weergeven
Alweer een icoontje erbij. Ik heb er al 4 staan + de tijd, dan word dat de 5de.
Ik blijf bij de batterij widget, die werkt ook perfect.
Hij is pas vandaag sinds de officiële weg verkrijgbaar. Niet iedereen doet aan roms.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:00:
Holy .... een ochtendje geen browser en dan plots 2 pagina's moeten lezen die vol staan met mensen die dolgelukkig zijn met een update... naar 4.0.4.... Hello? Wake up? Die update is nu op z'n minst al 2 maanden beschikbaar!! En alle veranderingen/verbeteringen zijn dan ook al uitgebreid in dit topic besproken!
Overigens, 4.04 voorkomt meteen deze gein?
nieuws: Regel html-code kan Galaxy-telefoons resetten
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat maakt het zoeken op deze NL update een stuk gemakkelijker op het internet, aangezien ik deze met (mobile) odin er op wil zetten.
edit: deze firmware heeft iig nog geen update:

[ Voor 18% gewijzigd door hans_1990 op 25-09-2012 14:58 ]
CSC: I9100XENLPBhans_1990 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:20:
Kan iemand de exacte firmware versie (via *#1234#) van de NL-se update hier posten?
Dat maakt het zoeken op deze NL update een stuk gemakkelijker op het internet, aangezien ik deze met (mobile) odin er op wil zetten.

exact hetzelfde hier.Albert020 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:26:
Krijg geen update melding, ook niet met KIES! en heb:
[afbeelding] [afbeelding]
Als ik *# 1234 * doe, krijg ik ook precies dezelfde codes als jij en ik kan ook nog niet updaten.
Niet OTA en niet met KIES
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Hij herkent hem gewoon prima, alleen dan zegt hij dat dit apparaat geen firmwareupdates ondersteund. Ook een backup gaat mis met een onbekende fout.
Ik heb net de telefoon van een collega naar ICS geüpdatet met kies, dus aan kies ligt het niet lijkt me?
Waarschijnlijk een verkeerde CSC. Zit je wel op XEN?Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:55:
iemand anders problemen dat KIES niet meer met de telefoon overweg kan?
Hij herkent hem gewoon prima, alleen dan zegt hij dat dit apparaat geen firmwareupdates ondersteund. Ook een backup gaat mis met een onbekende fout.
Ik heb net de telefoon van een collega naar ICS geüpdatet met kies, dus aan kies ligt het niet lijkt me?
ik kreeg vanmiddag de melding dat er een update was. Hoewel ik niet op wifi zat, klikte ik ok aan. Gebeurd verder niets (zichtbaars). Inmiddels zit ik op wifi, met een volle accu, en ook nu weer niets. Ook als ik handmatig ga zoeken naar updates vind hij niets meer. Vreemde zaakQosmic schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:49:
[...]
exact hetzelfde hier.
Als ik *# 1234 * doe, krijg ik ook precies dezelfde codes als jij en ik kan ook nog niet updaten.
Niet OTA en niet met KIES
Ze komt net binnen, maar iig OTA geen update beschikbaar. Mischien teruggetrokken vanwege de linkbug?
gelijk een update naar Jelly Bean 4.1 komt
Die linkbug bestaat al langer, maar is vandaag pas bekendgemaakt. Het zal dus een andere reden hebben.Senor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:26:
Straks is mijn vrouw thuis, ik zal eens kijken of zij de update wel krijgt.
Ze komt net binnen, maar iig OTA geen update beschikbaar. Mischien teruggetrokken vanwege de linkbug?
Country/Carrier: Netherlands
Date: 2012 September
Version: Android 4.0.4
PDA: I9100XWLPW
CSC: I9100XENLPB
staat sinds vandaag ook op samfirmware.com
Leaping Lab Rats!
Tja wat is wijsheid, wachten tot Kies! hier een update geeft of even downloaden en via Odin......d3vlin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:20:
Model: GT-I9100
Country/Carrier: Netherlands
Date: 2012 September
Version: Android 4.0.4
PDA: I9100XWLPW
CSC: I9100XENLPB
staat sinds vandaag ook op samfirmware.com
Als het dezelfde is: lekker downloaden en via Odin. Dat is makkelijker, sneller en betrouwbaarder dan via Kies...Albert020 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:23:
[...]
Tja wat is wijsheid, wachten tot Kies! hier een update geeft of even downloaden en via Odin......
ik sla deze zelf over omdat ik graag JKay's mod wil behouden, en die is er niet voor 4.0.4. JKay is nog steeds bezig met zijn mod voor de SGS 3, en gaat dan weer voor de S2 bezig. Waarschijnlijk alleen met JB als dat tegen die tijd uit is. Tot die tijd blijf ik dus lekker op XXLPW zitten.
Hij is het zelfde, ga hem ze maar eens even downloaden denk ikgwystyl schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:37:
[...]
Als het dezelfde is: lekker downloaden en via Odin. Dat is makkelijker, sneller en betrouwbaarder dan via Kies...
ik sla deze zelf over omdat ik graag JKay's mod wil behouden, en die is er niet voor 4.0.4. JKay is nog steeds bezig met zijn mod voor de SGS 3, en gaat dan weer voor de S2 bezig. Waarschijnlijk alleen met JB als dat tegen die tijd uit is. Tot die tijd blijf ik dus lekker op XXLPW zitten.
Btw
Is een full wipe nodig van 4.0.3. naar 4.0.4 ?
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 25-09-2012 19:53 ]
Voor de volledigheid, van: I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN naar: I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN.
Voor de geinteresseerde; ik zag dat de KPN firmware ook bij Samfirmware staat (I9100XWLPW_I9100KPNLP6_KPN). Ik heb er zelf nooit de meerwaarde boven XEN van in gezien..
[ Voor 53% gewijzigd door d3vlin op 25-09-2012 20:11 ]
Leaping Lab Rats!
Is nu wel bij mij via Kies beschikbaar, update is bezig nu !d3vlin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:09:
Ik ben net van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan met Odin. Dat ging prima met behoud van alle apps/content en zonder factory reset/cache wipe.
Voor de volledigheid, van: I9100XWLP7_I9100XENLP3_XEN naar: I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN.

Kan iemand dit bevestingen? Ik snap dat dit probleem vandaag aan het licht is gekomen en de firmware ouder is, maar de 4.0.4 van de SIII schijnt er ongevoelig voor te zijn. Zou mooi zijn als deze issue universeel vanaf 4.0.4 verholpen is. Iemand zin in een reinstall?adinsx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:11:
Overigens, 4.04 voorkomt meteen deze gein?
nieuws: Regel html-code kan Galaxy-telefoons resetten
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Een plaatje voor de duidelijkheid:

Het is dus ineens dat hij super veel van de batterij begint te verbruiken. Het is ook niet duidelijk of dit door een app of iets dergelijks gebeurt. Ik heb de mobiel vandaag eigenlijk alleen maar thuis laten liggen met minimaal gebruik en toch gebeurt het ineens. Een factory reset werkt dus niet, heeft iemand een idee of dit te maken is?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 20:27 ]

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 25-09-2012 20:32 ]
Na de update van KIES te hebben uitgevoerd verscheen de melding dat er een firmware update beschikbaar was.
Deze update (4.0.4) gedownload en geïnstalleerd, duurde circa 15 minuten. Na het opstarten liep de GS2 vast en reageerde nergens meer op. Accu er even uitgehaald en teruggezet, daarna opnieuw opgestart. Dit keer ging het feilloos.
Eerste indruk is positief.

- Eindelijk weer contactpersonen bij telefoon. De Contacten tab is weer terug.
- Toestel reageert wat 'snappier', sommige icoontjes zijn wat opgeleukt.
- Kleine layout veranderingen (lettertype iets duidelijker/groter). Tevens is er een nieuw lettertype toegevoegd: Rosemary
- Accupercentage naast accusymbool
- Na ingeven patroon bij schermbeveiliging kun je een PIN instellen voor als je het patroon bent vergeten.
- In de Samsung apps zijn icoontjes bij de tekst toegevoegd in de menu's
- WiFi werkt goed
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Even BetterBatteryStats installeren, dan kan je zien welk process je CPU bezig houd. Gebruik je toevallig exchange?Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:25:
Mijn mobiel werd een tijdje terug heel erg heet en joeg de batterij er soms binnen een uur doorheen, maar dat was verholpen door een factory reset uit te voeren. Twee weken lang deed hij het weer goed, maar tot mijn verbazing besloot mijn SGS2 vandaag wéér dezelfde kuren te vertonen.
Een plaatje voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
Het is dus ineens dat hij super veel van de batterij begint te verbruiken. Het is ook niet duidelijk of dit door een app of iets dergelijks gebeurt. Ik heb de mobiel vandaag eigenlijk alleen maar thuis laten liggen met minimaal gebruik en toch gebeurt het ineens. Een factory reset werkt dus niet, heeft iemand een idee of dit te maken is?
Als je de moeite genomen had om wat in dit topic te lezen, dan had je twee maanden geleden al gelezen wat jij nu opgeschreven hebt...JeeVee schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:31:
Heb een TM branded GS2. Op het toestel geen melding firmware update. Daarna KIES geprobeerd. KIES gaf aan dat er een KIES-update was?!![]()
Na de update van KIES te hebben uitgevoerd verscheen de melding dat er een firmware update beschikbaar was.![]()
Deze update (4.0.4) gedownload en geïnstalleerd, duurde circa 15 minuten. Na het opstarten liep de GS2 vast en reageerde nergens meer op. Accu er even uitgehaald en teruggezet, daarna opnieuw opgestart. Dit keer ging het feilloos.
Eerste indruk is positief.Versie 4.0.3 werkte bij mij zonder veel problemen, versie 4.0.4 is een kleine verbetering. Ben benieuwd wanneer JB uitkomt. Kreeg eerst de indruk dat 4.0.4 niet zou worden uitgerold. T-Mobile is normaal niet erg snel met vervolg-updates, dit keer gelijk met de XEN-versie.
- Eindelijk weer contactpersonen bij telefoon. De Contacten tab is weer terug.
- Toestel reageert wat 'snappier', sommige icoontjes zijn wat opgeleukt.
- Kleine layout veranderingen (lettertype iets duidelijker/groter). Tevens is er een nieuw lettertype toegevoegd: Rosemary
- Accupercentage naast accusymbool
- Na ingeven patroon bij schermbeveiliging kun je een PIN instellen voor als je het patroon bent vergeten.
- In de Samsung apps zijn icoontjes bij de tekst toegevoegd in de menu's
- WiFi werkt goed
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Een beetje zure reactie.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:41:
[...]
Als je de moeite genomen had om wat in dit topic te lezen, dan had je twee maanden geleden al gelezen wat jij nu opgeschreven hebt...

*#1234# geeft:
PDA : I9100BOLPM
PHONE : I9100BOLP7
CSC : I9100TNLLP8
Build info : Fri Aug 24 17:14:30 KST 2012

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Merk ik nu ook. Erg jammer. Verder zijn de icoontjes in de notificatiebalk wat minder helder lijkt het.jellydaddy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:32:
Eerste minpuntje wat ik ben tegengekomen: in 4.0.4 werkt de notificatiebalk niet meer als slider voor je helderheid. Workarounds genoeg uiteraard maar toch jammer. Vond het wel een fijne feature.
Browser is ook aangepast: het groene laadbalkje is nu blauw en de tabbladen en favorieten knop zijn omgedraaid. Vervelend, dat is weer even wennen. Hij voelt wel wat sneller... maar dat kan aan mij liggen.
Iemand die durft te testen of de factory reset HTML code bug met deze firmware getest is?
Edit: deze link opent nog steeds de dialer, dus de nieuwe firmware lost dit niet op.
[ Voor 25% gewijzigd door Richh op 26-09-2012 01:02 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wanneer ik in mijn contacten een telefoonnummer wil zoeken door de naam van die persoon in te typen, dan crash samsung toetsenbord en loopt mijn tel vast.
Ik kan wel aan de zijkant bijv alleen op de S drukken, en dan scrollen naar de naam die met de s begint, maar echt een naam typen in het zoekvenster lukt niet.
iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Gegevens wissen van contacts.apk, phone.apk en samsungkeyboard.apk (of hoe die laatste dan ook heet). Uiteraard wel even zeker maken voordat je dit doet dat je je contacts in je Google account gesynct hebt of een backup gemaakt hebt.Qosmic schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:27:
ik heb nu 4.0.4 erop gezet en heb nog steeds hetzelde probleem als met 4.0.3.
Wanneer ik in mijn contacten een telefoonnummer wil zoeken door de naam van die persoon in te typen, dan crash samsung toetsenbord en loopt mijn tel vast.
Ik kan wel aan de zijkant bijv alleen op de S drukken, en dan scrollen naar de naam die met de s begint, maar echt een naam typen in het zoekvenster lukt niet.
iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Verwijderd
Heb hem gisteren OTA geinstalleerd en ben er heel blij mee, maar dit is erg lastig...

Iemand anders ook dit?
Ik heb ook gisteren via KIES de telefoon van een collega bijgewerkt naar ICS, die heeft dit niet.
Hij pakt mijn telefoon ook niet meer goed in Kies, ik kan geen firmware update doen en een backup maken gaan ook mis...
Gegevens wissen van je email.apk en exchange.apk.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:30:
Iemand anders problemen met de mail app na de update?
Heb hem gisteren OTA geinstalleerd en ben er heel blij mee, maar dit is erg lastig...
[afbeelding]
Iemand anders ook dit?
Ik heb ook gisteren via KIES de telefoon van een collega bijgewerkt naar ICS, die heeft dit niet.
Hij pakt mijn telefoon ook niet meer goed in Kies, ik kan geen firmware update doen en een backup maken gaan ook mis...
Ja hoor, dat kan. Er zijn voldoende ROMs die dat ondersteunen, een aantal zelfs met een eigen 'tabblad' in de systeeminstellingen.Albert020 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:58:
Leuk die nieuwe batterijindicatie in 4.0.4 maar kun je niet of een batterij icoon of de indicator alleen showen ?
Ga er voor het gemak even van uit dat niet iedereen zin heeft om aan de gang te gaan met ROMs, dan geef je ook geen advies voor niks.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:59:
[...]
Ja hoor, dat kan. Er zijn voldoende ROMs die dat ondersteunen, een aantal zelfs met een eigen 'tabblad' in de systeeminstellingen.
Dan, nee. Zonder rooten en het aanpassen van de benodige system files, kan het niet.Framoes schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:18:
[...]
Ga er voor het gemak even van uit dat niet iedereen zin heeft om aan de gang te gaan met ROMs, dan geef je ook geen advies voor niks.
waar vind ik deze dingen?AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:00:
[...]
Gegevens wissen van contacts.apk, phone.apk en samsungkeyboard.apk (of hoe die laatste dan ook heet). Uiteraard wel even zeker maken voordat je dit doet dat je je contacts in je Google account gesynct hebt of een backup gemaakt hebt.
ben nu op mn werk en kan ff geen backup maken, ik zie wel contacten.apk en samsung-toetsenbord.
phone apk zie ik niet...
Backup maken van contacten doe je door alles te exporteren, krijg je een .vcf, of door met je Google account te syncen.Qosmic schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:13:
maar backup is wel handig?
ben nu op mn werk en kan ff geen backup maken, ik zie wel contacten.apk en samsung-toetsenbord.
phone apk zie ik niet...
Phone.apk is in het Nederlands Oproepen
Dus alle andere letters van het alfabet geven geen probleem.
Maar zodra ik de s intoets loopt mn telefoon vast en krijg ik de melding: contacten gestopt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De update ging snel en zonder problemen.
Het raarste wat mij is opgevallen de batterijduur van me S2. Normaal gesproken gaat me toestel zo'n 9 a 10 uurtjes mee. Nu ik de update heb uitgevoerd is dat me batterijduur veel langer is dan normaal.
http://postimage.org/image/jxb5ykkkj
Ik zit nu op 70%, me telefoon is nu al 18 uur op batterij.
Was dit nou een reden waarom ze de update hebben uitgevoerd? Wat zijn nog meer pluspunten van versie 4.0.4
Ik zie bij sommige mensen bij BATTERY USAGE dat ze 2x ANDROID SYSTEM hebben en 2x standby ( mobiel en telefoon ) maar bij andere zie ik er maar gewoon 1 van ieder.
Weet iemand waar dit aan ligt en of je dit kunt veranderen zodat je het maar 1x ziet?
Bij mij het zelfde.Dirtdiver schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:13:
Sinds gisteren de 4.0.4 update uitgevoerd om me telefoon.
De update ging snel en zonder problemen.
Het raarste wat mij is opgevallen de batterijduur van me S2. Normaal gesproken gaat me toestel zo'n 9 a 10 uurtjes mee. Nu ik de update heb uitgevoerd is dat me batterijduur veel langer is dan normaal.
http://postimage.org/image/jxb5ykkkj
Ik zit nu op 70%, me telefoon is nu al 18 uur op batterij.
Was dit nou een reden waarom ze de update hebben uitgevoerd? Wat zijn nog meer pluspunten van versie 4.0.4
telefoon staat nu 16 uur aan en de batterij staat nog op 75%.
Normaal stond rond deze gebruikte tijd de batterij op 50%.
En mijn gebruik van de telefoon is zeker niet minder.
De update draagt in mijn ogen zeker bij aan een langere gebruikerstijd van de batterij
Nee, dit heb ik niet gehad. Alles werkt naar behorenVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:49:
Nog iemand last van een radio die uit zichzelf opstart na de update?
Nog iemand last van een radio die uit zichzelf opstart na de update?
[/quote]
Ja ik. Vanmiddag een paar keer. Een keer opnieu
Verwijderd
Op het eerste zicht had ik geen problemen tot ik hem opnieuw wou pairen in men auto ... pairen op zich is geen enkel probleem, alleen kan men carkit (standaard bmw bluetooth carkit) mijn contacten niet meer binnenhalen en als ik gebeld wordt, dan begint mijn telefoon ook te rinkelen
Iemand een mogelijk oplossing?
hier ook al, ze hebben EINDELIJK het probleem met het Android System wat het meeste stroom verbuikt opgelost, nu is eindelijk het scherm weer de grootste verbruiker.goldvinger schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:03:
[...]
Bij mij het zelfde.
telefoon staat nu 16 uur aan en de batterij staat nog op 75%.
Normaal stond rond deze gebruikte tijd de batterij op 50%.
En mijn gebruik van de telefoon is zeker niet minder.
De update draagt in mijn ogen zeker bij aan een langere gebruikerstijd van de batterij
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Onlangs had ik mijn toestel laten vallen waarna mijn scherm is gebarsten.. Niet fijn, maar ik kon er mee leven.
2 dagen later heb ik mijn toestel in een bak water laten vallen.
Meteen uitgezet, dag in een bak met rijst laten liggen. Volgende dag werkte hij gelukkig weer. Op 1 ding na en dat is de volume down knop.
Nou ben ik van plan om een digitizer en een nieuwe behuizing te bestellen, maar dit gaat denk ik mijn volume down knop niet helpen. Ik heb hem uitelkaar gehaald en dat ding lijkt vast te zitten op de "moederbord"
Is mijn volume down nou voorgoed ka-pot? Of kan ik hem nog enigzins repareren?
Overigens kan ik ook niet in mijn boot menu komen (volume down+powerknop ingedrukt houden) Is er hier een alternatief voor? Avast bedankt!
Wesside
ROM managerHaWkY61 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:50:
Overigens kan ik ook niet in mijn boot menu komen (volume down+powerknop ingedrukt houden) Is er hier een alternatief voor? Avast bedankt!
4 Way reboot
CWM manager
... zullen er vast nog wel meer zijn.
ROM manager en CWM manager zijn voor gerootte toestellen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:55:
[...]
ROM manager
4 Way reboot
CWM manager
... zullen er vast nog wel meer zijn.
Mijn is (nog) niet geroot.. 4 way reboot is niet te vinden..?
EDIT:
In recovery mode kom ik dus via volume up+homekey+power button ingedrukt houden..
Mooi, maar ik kan niet navigeren in menu

[ Voor 26% gewijzigd door HaWkY61 op 27-09-2012 11:07 ]
Wesside
Je zegt dat je volumeknop klem zit. Je zou kunnen proberen het toestel 'subtiel' open te breken, dan valt de volumeknop er uit. Misschien dat daar nog wat vocht tussen zit? Dan kan je ook kijken of het echte knopje (0,5 mm rond oid) nog wel in te drukken is, of dat het aan het grotere plastic ding ligt waar je normaal op drukt. Als het aan de grote knop ligt, kan je proberen hem er op de kop in te zetten. Dat moet kunnen want hij is symmetrisch. Misschien dat je dan.HaWkY61 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:45:
[...]
ROM manager en CWM manager zijn voor gerootte toestellen.
EDIT:
In recovery mode kom ik dus via volume up+homekey+power button ingedrukt houden..
Mooi, maar ik kan niet navigeren in menu, omdat ik naar beneden moet gaan met volume down, volume up blijft steken op bovenste optie..
Verder is rooten met een andere methode (z4root?) misschien een optie, zodat je weer softwarematige dingen kan gebruiken om in recovery en download mode te komen.
Ik heb hem dus zoals gezegd al uitelkaar gehaald, en inderdaad de knop ingedrukt zonder de plasticomhulsel.. Ook toen reageerde hij niet. Ik heb op ebay een apparte volume strip besteld. Ik hou jullie op de hoogte (indien gewenst)gwystyl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:15:
[...]
Je zegt dat je volumeknop klem zit. Je zou kunnen proberen het toestel 'subtiel' open te breken, dan valt de volumeknop er uit. Misschien dat daar nog wat vocht tussen zit? Dan kan je ook kijken of het echte knopje (0,5 mm rond oid) nog wel in te drukken is, of dat het aan het grotere plastic ding ligt waar je normaal op drukt. Als het aan de grote knop ligt, kan je proberen hem er op de kop in te zetten. Dat moet kunnen want hij is symmetrisch. Misschien dat je dan.
Verder is rooten met een andere methode (z4root?) misschien een optie, zodat je weer softwarematige dingen kan gebruiken om in recovery en download mode te komen.
[ Voor 13% gewijzigd door HaWkY61 op 27-09-2012 12:31 ]
Wesside
4 way reboot is ook voor gerootte toestellen... En voor iedere app waarmee je iets met je bootmenu wil doen (of vervangen), heb je root toegang nodig.HaWkY61 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:45:
[...]
ROM manager en CWM manager zijn voor gerootte toestellen.
Nog een reden om te rooten: CWM touchEDIT:
Mooi, maar ik kan niet navigeren in menu, omdat ik naar beneden moet gaan met volume down, volume up blijft steken op bovenste optie..
- automatische helderheid doet het niet meer.. blijft op 100% zitten
- alle wifi toegangpunten zijn weg
Die wifi punten boeit niet zo, maar dat hij op 100% blijft hangen...
Net even gechecked en bij mij zijn gelukkig alle WiFi punten er nog.Xaero schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:20:
Net Android 4.0.4 erop gezet. Bevindignen tot nu toe:
Die helderheid kon ik zo snel niet controleren, maar vermoedt ook dat ie op 100% blijft staan, mij persoonlijk boeit dat weer niet zo.
Vindt verder dat de browser wel beter aanvoelt.
Deze issues heb ik niet.Xaero schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:20:
Net Android 4.0.4 erop gezet. Bevindignen tot nu toe:
Verwijderd
Ik heb geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar tijdens de 1e opstart begon het probleem alweer. Daarna de cache geleegd, meerdere keren. Maar het probleem blijft maar. Ik denk dat het misschien iets met mijn simkaart te maken heeft. Zou dit kunnen? Herkend iemand dit probleem?
Verwijderd
Ik heb ooit eens een externe agenda toegevoegd en later verwijderd.
Deze staat echter nog steeds op mijn telefoon en krijg het niet weg.
Daarnaast heeft mijn vriendin laatst een S11 gekocht en die heeft standaard de externe agenda "nederlandse feestdagen" en die krijg ik niet terwijl wij allebei dezelfde versie van de software hebben en dezelfde provider.
Nederlandse feestdagen is een agenda die je aan je Google Calendar (browserversie) toe kan voegen en die vanaf dan ook op Android toestellen zichtbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:00:
Ik heb een vraag over de google calendar.
Ik heb ooit eens een externe agenda toegevoegd en later verwijderd.
Deze staat echter nog steeds op mijn telefoon en krijg het niet weg.
Daarnaast heeft mijn vriendin laatst een S11 gekocht en die heeft standaard de externe agenda "nederlandse feestdagen" en die krijg ik niet terwijl wij allebei dezelfde versie van de software hebben en dezelfde provider.
Agena's die je niet wil, kan je uit vinken. Worden dan ook niet gesynced.
Ik heb hem net geupdate en ik heb deze issues (ook) niet. Automatische helderheid werkt zoals het hoort en hij vond mijn WiFi direct na de reboot.Xaero schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:20:
Bedankt
Hier net zo. Ook geen issues. Wel weer kleine wijzigingen in het uiterlijk van de menu's maar op dot moment alleen maar plus punten. Alles lijkt wel weer sneller en directer te reageren.ashemedai schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:53:
[...]
Ik heb hem net geupdate en ik heb deze issues (ook) niet. Automatische helderheid werkt zoals het hoort en hij vond mijn WiFi direct na de reboot.
Factory reset... Soortgelijke problemen met mijn Skoda premium carkit welke gebruikmaakt van RSAP. Op fora werd al aangegeven dat dit voor hun werkte, en inderdaad.DaRKie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:50:
Gisteren die van mij ook geupgrade naar 4.0.4
Op het eerste zicht had ik geen problemen tot ik hem opnieuw wou pairen in men auto ... pairen op zich is geen enkel probleem, alleen kan men carkit (standaard bmw bluetooth carkit) mijn contacten niet meer binnenhalen en als ik gebeld wordt, dan begint mijn telefoon ook te rinkelen
Iemand een mogelijk oplossing?
Verwijderd
Ik heb 2 agenda's staan bij "andere agenda's".AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:29:
[...]
Nederlandse feestdagen is een agenda die je aan je Google Calendar (browserversie) toe kan voegen en die vanaf dan ook op Android toestellen zichtbaar is.
Agena's die je niet wil, kan je uit vinken. Worden dan ook niet gesynced.
In de browser worden beide getoond, op mijn telefoon alleen de laatste.
Kan ik op mijn telefoon niet een keer de agenda weggooien en deze opnieuw laten ophalen?
Diverse keren synchroniseren werkt niet.
Wat ik wel jammer vind is dat ik de helderheid niet meer kan aanpassen door de dropslider (of hoe je het ook noemt) Is dat een bug? Ik gebruikte het altijd voor de helderheid.
En hoe neem je nu een screenshot van je scherm? Dat is ook veranderd merk ik.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Bij het toestel van mijn vrouw hetzelfde probleem, maar bovenstaande werkt niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:44:
[...]
Gegevens wissen van je email.apk en exchange.apk.
Edit:
elders oplossing gevonden: Font size in de mail app een paar keer wijzigen en dan doet ie het wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 29-09-2012 16:25 ]
Ik wil m'n email adressen toevoegen maar ik zie dat dit niet meer handmatig kan?
Ik wil namelijk dat zodra ik de e-mail op de telefoon wis deze ook van de e-mail server wordt gewist en ik deze niet nog eens binnen krijg op de PC. Wanneer ik 't via de automatische stappen doe, blijft de email dus op de server staan. Ik meen me te herinneren dat ik in 't verleden via de manuele weg deze optie kon aanvinken, echter zie ik nu nergens handmatig toevoegen (of iets dergelijks). Iemand tips?
[ Voor 90% gewijzigd door hugoxboss69 op 29-09-2012 18:18 . Reden: verkeerde topic.. ]
Lekker snel, dacht et wel
Ik zie deze opties helemaal niet. Kan alleen m'n mail en wachtwoord invoeren om vervolgens op volgende te klikken (haalt instelling automatisch op) of om voor exchange/activesync. Meer niet...Senor Sjon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:50:
Heb je IMAP en POP niet omgewisseld?
Dat had ik al met Android 4.0.3..Exterminator schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:22:
[...]
Ik zie deze opties helemaal niet. Kan alleen m'n mail en wachtwoord invoeren om vervolgens op volgende te klikken (haalt instelling automatisch op) of om voor exchange/activesync. Meer niet...
Bij mij kwam er net ook opeens een OTA update binnen, ik heb toen op "remind later" gedrukt, want functionaliteit als de helderheid-slider wil ik natuurlijk niet kwijt.rickyy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:24:
Heb 4.0.4 net OA gedownload zomaar. Flinke verbetering. Unlockscreen is niet meer laggy. Lelijke grote iconen zijn gefixt.
Wat ik wel jammer vind is dat ik de helderheid niet meer kan aanpassen door de dropslider (of hoe je het ook noemt) Is dat een bug? Ik gebruikte het altijd voor de helderheid.
En hoe neem je nu een screenshot van je scherm? Dat is ook veranderd merk ik.
Typisch weer. Als releasenote: Improved stability, maar dan wel zonder de brightness slider.
Hierom installeer of update ik nooit meer zomaar iets. Juist die snelle slide was superhandig. Geen 4.0.4 voor mij dus.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Is er buiten JKay nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?
Niets invullen werkt helaas niet. Wat bedoel je precies met optie achter toetsenbord? Zodra ik 't toetsenbord weg haal zie ik iig niets...Senor Sjon schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:19:
Zit er niet een optie achter het toetsenbord? Of niets invullen zodat je handmatig kan instellen?
Signature
Superhandig om dus heel snel je helderheid aan te passen zonder in het menu te hoeven duiken.
[ Voor 22% gewijzigd door nadroJ op 30-09-2012 14:20 ]
Sowieso schrijf je zo!
Gelukkig kan je 'm weer verwijderen door even een andere launcher te downloaden, bij mij kan ik 'm gewoon verwijderen vanuit m'n Appdrawer als ik Go Launcher EX gebruik.
Gebeurt bij mij niks hoor ?nadroJ schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:15:
Het is een onzichtbare slider. Als je op de S2 je vinger op de statusbalk plaatst en schuift van links naar rechts dan fungeert de statusbalk als helderheidsslider.
Superhandig om dus heel snel je helderheid aan te passen zonder in het menu te hoeven duiken.
Sowieso schrijf je zo!
Hahah, okeeej, I dont try againnadroJ schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:17:
Met 4.0.4 schijnt het dus niet te kunnen. Mocht je die nog niet hebben... try again.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op, Het Grote Galaxy S II ICS update topic
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII
[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic
Discussie over het scherm van de S2 mag hier: [Samsung Galaxy SII] Schermdiscussie
Discussie over de batterijduur van de S2 mag
hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur
Discussie over rebootproblemen mag hier: [Galaxy SII] 2.3.5 & 2.3.6 problemen met spontane reboots
Problemen met KIES horen in horen hier: Het Samsung KIES topic