Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j3LtKNbPPC0AaSma46oVweSB/full.png

Dit topic is bedoeld om cameraverzekeringen en ervaringen te delen met anderen. Er zijn veel mogelijkheden wat betreft het verzekeren van je camera en randapparatuur. Je kunt een uitbreiding nemen op je inboedelverzekering, een losse verzekering afsluiten en er zijn meer mogelijkheden.

Aandachtspunten
Lees in alle gevallen de polis goed door. Let op onder andere de volgende punten:
  • Tot welk bedrag is er verzekerd?
  • De dekking van de verzekering (Nederland, Europa, wereldwijd, ...)
  • Kosten van de polis (incl. alle belastingen)
  • Wordt de nieuwwaarde, aanschafwaarde of iets anders uitgekeerd? Is er sprake van afschrijving?
  • Wat gebeurt er met de verzekering wanneer de apparatuur total loss is of gestolen wordt?
  • Is er sprake van eigen risico?
  • Mag je de apparatuur uitlenen?
  • Mag je de apparatuur voor commerciële activiteiten gebruiken?
  • Mag je de apparatuur achterlaten in een auto en onder welke voorwaarden?
  • Mag je de apparatuur onder water voor duiken gebruiken?
  • Kun je ook accessoires meeverzekeren, zoals een statief, geheugenkaartjes of laptop?
  • Wordt er tot een bepaald maximum automatisch meeverzekerd wanneer je iets nieuws aanschaft, of dien je dit elke keer te specificeren?

Vorige topics
In de vorige topics kun je ook ervaringen opdoen. Veel van de verzekeringen van toen zijn er nog steeds.
Ervaring plaatsen
Als je een ervaring wilt plaatsen, dan kun je de onderstaande format gebruiken:
Naam verzekeraar:
Kosten per jaar / per maand:
Dekking: (eerste 3 jaar nieuwwaarder, max. vergoeding, eigen risico, enz)
Welke spullen mee verzekerd zijn: (Alleen body, lenzen, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Uit het [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 topic:
Deismyna schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:20:
Een paar dagen geleden toch maar overstag gegaan en een Canon 600D (met de 18-55 kitlens) aangeschaft.

Nu wil ik hem eigenlijk ook gaan verzekeren, maar daar kan ik hier niet heel veel over vinden (op een paar oude topics na). Iemand hier ervaringen mee?

- Het liefst uitkering van de nieuwwaarde, dagwaarde is na 3 jaar in verhouding waarschijnlijk bijna niks meer volgens de verzekeringsmaatschappij.
- Moet ook diefstal en valschade dekken.
- Mogelijkheid om makkelijk te upgraden naar een hogere verzekeringswaarde i.v.m. aanschaf nieuwe lenzen.
- Niet al te duur ;)

Overigens gewoon particulier gebruik, gebruik hem niet commercieel.
_Rene_ schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:31:
Verzekeren kan vaak bij je huidige verzekeringsmaatschappij.

Ik heb zo ook mijn camera verzekerd, nu tot 3000 euro en kost een paar euro per maand. Het is een 'kostbaarheden buitenshuis' verzekering. Mijn hele cameratas valt er onder.
Discussie kan hier verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Deismyna: weet je zeker dat het nuttig is om een dergelijke 'goedkope' camera apart te verzekeren? Vaak valt iets kleins al onder een verzekering die je al hebt. Ook heb je vaak bij een aparte verzekering dat je bijvoorbeeld €100 eigen risico hebt: 20% van jouw gehele waarde.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Gizz schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:36:
@Deismyna: weet je zeker dat het nuttig is om een dergelijke 'goedkope' camera apart te verzekeren? Vaak valt iets kleins al onder een verzekering die je al hebt. Ook heb je vaak bij een aparte verzekering dat je bijvoorbeeld €100 eigen risico hebt: 20% van jouw gehele waarde.
Goedkoop is natuurlijk relatief ;) Daarnaast ben ik wel van plan om er wat extra lenzen bij te halen, dan loopt de waarde al snel richting de 1500/2000. Als het om zulke bedragen gaat wil ik wel met een veilig gevoel over straat kunnen lopen wetende dat alles verzekerd is bij diefstal bijvoorbeeld.

Ik ga even kijken of wat Rene aandroeg een optie is (Kostbaarheden Buitenshuis bij Centraal Beheer). Mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Even een vraagje he, ik ben me hier toevallig momenteel ook op aan het oriënteren en ik vroeg me af of je dan niet ook heel eenvoudig je smartphone onder de zelfde verzekering kunt scharen als je foto-apparatuur? En of dat niet veel goedkoper is dan die ranzige verzekeringen bij de telecomboeren zelf?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb jaren in de branche gewerkt en ik mis een heel belangrijke vraag in het rijtje: wat gebeurt er met de verzekering wanneer de apparatuur total loss is of gestolen wordt? Dit is met name belangrijk bij special av verzekeringen waar mensen wel kijken naar eigen risico en afschrijving, maar zich niet beseffen dat zij 3 jaar premie vooruit hebben betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Da's een goede, toegevoegd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb m'n spullen verzekerd bij Interpolis. De premie is ongeveer 2 euro per 1000 euro verzekerd bedrag per maand. Ze willen wel facturen en serienummers etc. hebben voordat ze je accepteren.

Het is overal verzekerd tegen de nieuwwaarde met uitzondering van nalatigheid. Overigens wel particulier, niet zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verder geen eigen risico?

Ik zit zelf bij http://www.apparatuurverzekering.nl/ (voorheen NOS apparatuurverzekering). De premie begint bij 100 euro per jaar, maar dan zit je met een Europese dekking en niet uitlenen al rond een verzekerd bedrag van rond de 5000 - 7000 euro geloof ik.

De voorwaarden zijn erg goed. Het is ook voor commercieel gebruik, de aanschafwaarde wordt vergoed (soms nadelig als je met korting iets hebt gekocht of als de prijzen omhoog gaan van je apparatuur), extra apparatuur wordt meeverzekerd, je kunt geheugenkaartjes, tassen, laptop en al meeverzekeren. Nadeel is de eigen risico die best hoog ligt (200 euro, 250 euro bij valschade). Die kun je overigens nog hoger zetten waardoor je minder premie betaalt. Via de site kun je ook makkelijk de verzekerde apparatuur aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 22:52
Heretic schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:13:
Ik heb m'n spullen verzekerd bij Interpolis. De premie is ongeveer 2 euro per 1000 euro verzekerd bedrag per maand. Ze willen wel facturen en serienummers etc. hebben voordat ze je accepteren.

Het is overal verzekerd tegen de nieuwwaarde met uitzondering van nalatigheid. Overigens wel particulier, niet zakelijk gebruik.
Welke verzekering is dat?
Ik zat toevallig vanmorgen te kijken en ik vond niet goedkoper dan 17,50 per 1000 euro....En dan tikt dan toch best aan, zeker me laptop/ipad er nog bij enzo :-)

Edit: ik zie nu dat jij per maand zegt... Daar zal het verschil in zitten :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Xcalibur op 10-03-2012 18:50 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
JvdGeest schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:24:
Verder geen eigen risico?

Ik zit zelf bij http://www.apparatuurverzekering.nl/ (voorheen NOS apparatuurverzekering). De premie begint bij 100 euro per jaar, maar dan zit je met een Europese dekking en niet uitlenen al rond een verzekerd bedrag van rond de 5000 - 7000 euro geloof ik.

De voorwaarden zijn erg goed. Het is ook voor commercieel gebruik, de aanschafwaarde wordt vergoed (soms nadelig als je met korting iets hebt gekocht of als de prijzen omhoog gaan van je apparatuur), extra apparatuur wordt meeverzekerd, je kunt geheugenkaartjes, tassen, laptop en al meeverzekeren. Nadeel is de eigen risico die best hoog ligt (200 euro, 250 euro bij valschade). Die kun je overigens nog hoger zetten waardoor je minder premie betaalt. Via de site kun je ook makkelijk de verzekerde apparatuur aanpassen.
En mocht je lid zijn van de Nikon Club Nederland, dan is het eigen risico maar €100,00 (Misschien is er ook iets dergelijks voor een Canon club).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Nee er zijn wel andere collectieve mogelijkheden, zoals Birdpix/Nederpix waar je volgens mij alleen lid van het forum hoeft te zijn, kon er in ieder geval niks anders over vinden. Ook verschillende fotogerelateerde vakbonden hebben een collectief voor hun leden bij apparatuurverzekering.nl.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
G-Tus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:19:
Nee er zijn wel andere collectieve mogelijkheden, zoals Birdpix/Nederpix waar je volgens mij alleen lid van het forum hoeft te zijn, kon er in ieder geval niks anders over vinden. Ook verschillende fotogerelateerde vakbonden hebben een collectief voor hun leden bij apparatuurverzekering.nl.
Nee, dan moet je een pixpas kopen. a.ka. een abbonement. Dan krijg je volgens mij 10% korting bij apparatuurverzekering.nl. Maar toen ik een tijdje geleden op die site ging kijken deed de site het nog amper en stond er vrijwel geen info op.
Heb toen mijn spul ook bij de Rabobank (interpolis dus) verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ik zie dat Interpolis de originele aankoopbon vereist, hoe werkt dat als je iets tweedehands hebt gekocht?
Ik heb bijvoorbeeld een kopie van een aankoopbon (waar ook andere dingen op stonden), zou dat toch voldoende zijn?

@Scirocco: heb je wel eens wat geclaimd bij Interpolis?
Klopt het dat je daar geen eigen risico hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 18:42
Ik heb me spullen bijna een jaar geleden verzekerd bij Unigarant. Was €100,- voor €2800,- dacht ik.

Nog niet hoeven te claimen. Maar als ik het zo bekijk is het wel heel goedkoop.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jawel, iets van 100 euro per schadegeval geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Xcalibur schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:51:
Ik zie dat Interpolis de originele aankoopbon vereist, hoe werkt dat als je iets tweedehands hebt gekocht?
Ik heb bijvoorbeeld een kopie van een aankoopbon (waar ook andere dingen op stonden), zou dat toch voldoende zijn?
Dat zou ik altijd even bij de verzekeraar navragen ipv afgaan op antwoorden op een forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
maar toch mag dat antwoord hier best gepost worden, ik had namelijk dezelfde vraag, bij dezelfde verzekering en er zijn er vast meer (of voor later) die erin geinteresseert zijn :) Voordat je een verzekering afsluit kijk je toch de voorwaarden in? Het is wel handig om een idee te krijgen en voor een snelle selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Interpolis zag er erg netjes uit, tot ik las "geen beroepsmatig gebruik" . Best lastig als je toch zo af en toe een betaalde opdracht krijgt, want je zal zien dat het nét dan gebeurt namelijk :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
G-Tus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:19:
Goede tip, thanks. Je betaalt 20 euro per jaar bij Nederpix, maar krijgt er wel aardig wat voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Anoniem: 22659 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:17:
[...]

Dat zou ik altijd even bij de verzekeraar navragen ipv afgaan op antwoorden op een forum ;)
Ik heb een telefonische afspraak, dus daar hoor ik binnenkort meer over als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ik heb net contact gehad met Interpolis, die gaven de volgende antwoorden:
- Er is inderdaad geen eigen risico (in de Kostbaarhedenverzekering)
- Een laptop / ipad is niet meeverzekerd onder "fotoapparatuur", dat moet dus apart als je dat wilt
- Er is een Buitendedeur verzekering die wellicht interessant is, maar dat zit een maximum aan qua verzekerd bedrag

Ze gaf aan de originele aankoopbewijzen nodig te hebben, maar ik heb aangegeven die niet overal van te hebben. Degene die ik origineel heb zijn wellicht niet volledig van toepassing (er staan dingen bij die ik niet wil verzekeren bijvoorbeeld), maar ik kan natuurlijk maar 1x mijn origineel opsturen :)

Ze gaat dit navragen bij Interpolis, ik krijg daar nog uitsluitsel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik ga van 29 juli t/m 16 augustus naar Miami en ik vroeg me af of ik m'n camera-apparatuur beter apart kan verzekeren met een verzekering bedoeld voor camera-apparatuur of met de reisverzekering meeverzekeren.

Wat ik mee ga nemen:
600D+grip en extra accu
430EX II
Sigma 17-50/2.8 of Canon 17-55/2.8 (moet ik nog kopen)
Canon 10-22
Canon 55-250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
ligt eraan hoe veel risico je wil lopen, denk goed aan het volgende:
meestal mag je op een reisverzekering max 1500 aan camera gear claimen
(aangezien jij ruim meer hebt, heb je bij diefstal een probleem.. bij schade valt het mee..)
bij een reisverzekering krijg je de dagwaarde, bij NPO de verzekerde/aanschaf waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dan lijkt NPO inderdaad een betere optie. Zonder collectieve korting, en zonder verhuur- en molest mee te verzekeren zit je met werelddekking op maximaal €4348 verzekert bedrag voor €100/jaar (begintarief).

Voor alles daarboven betaal je voor iedere euro verzekerd bedrag €0,023/jaar.

Ik had even gekeken naar de facturen en ik kwam om een totaal aanschafbedrag van €2412,65, maar dat is dan nog wel met de 18-55 en nog niet met de 17-55 of 17-50. Daar zitten alleen nog wel wat dingen bij die ik niet mee ga nemen, zoals een statief. Maar aangezien je toch voor een jaar betaald is dat niet zo'n ramp, dan is het tenminste ook verzekerd als ik het in Nederland wel buiten de deur meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Xcalibur schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:
Ik heb net contact gehad met Interpolis, die gaven de volgende antwoorden:
- Er is inderdaad geen eigen risico (in de Kostbaarhedenverzekering)
- Een laptop / ipad is niet meeverzekerd onder "fotoapparatuur", dat moet dus apart als je dat wilt
- Er is een Buitendedeur verzekering die wellicht interessant is, maar dat zit een maximum aan qua verzekerd bedrag

Ze gaf aan de originele aankoopbewijzen nodig te hebben, maar ik heb aangegeven die niet overal van te hebben. Degene die ik origineel heb zijn wellicht niet volledig van toepassing (er staan dingen bij die ik niet wil verzekeren bijvoorbeeld), maar ik kan natuurlijk maar 1x mijn origineel opsturen :)

Ze gaat dit navragen bij Interpolis, ik krijg daar nog uitsluitsel over.
Ik heb hier inmiddels nog contact over gehad, kopieën van de aankoopbewijzen zijn ook prima :)
De laptop kan ook meeverzekerd worden, maar daar geldt wel een eigen risico voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is er nou ook een verzekering waar je geen aanschafbewijs voor nodig hebt?

Hoe zit dat met oudere spullen (400D?) en tweedehands aangeschafte lenzen? De body is geen 200 euro meer waard (maar toch 200 euro ...) maar mijn lenzen en accesoires gaat bij elkaar toch richting de 2000 euro aan tweedehands waarde (weet niet of dat gelijk is aan "dagwaarde").

Ik ga over een paar maanden naar Bulgarije, ik zal het niet zo snel uit m'n handen laten vallen maar helaas is diefstal op de touristischere plaatsen daar toch orde van de dag tijdens het hoog seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Bij Interpolis verzeker je tegen nieuwwaarde als het goed is :)
Je betaald een premie per 1000 euro verzekerd bedrag, dus je betaald ook automatisch meer premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:03
Ik betaal bij InterPolis per cent die ik verzeker. Niet per 1000 euro. Het wordt netjes gecalculeerd aan de hand van het precieze bedrag wat je verzekerd. Die premie per 1000 euro is alleen maar om aan te geven wat de prijs is.

Oh, en ik heb erg goede ervaringen met InterPolis. Ze hebben me mijn cameraspul twv. 5700 euro binnen 2 weken vergoed afgelopen jaar.

@Inflatablemouse. Je kan ook een taxatierapport laten maken. Moet wel bij een door interpolis erkende taxateur gedaan worden. Maar die kun je zo opvragen. Anders zeg jij 2 dagen voordat je een reis gaat maken dat je 5D 8000 euro waard is, en dan wordt ie gestolen en heb je 2 weken later 6000 euro winst. Dus het is wel logisch dat je een bewijs van waarde moet afsluiten.

Ik weet trouwens niet of het al gezegd is, maar je moet dus een inboedelverzekering bij InterPolis hebben wil je die kostbaarhedenverzekering af kunnen sluiten.

[ Voor 42% gewijzigd door TranceSetter op 30-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Wat was je premie voor die €5700 aan cameraspullen per jaar? Is je premie nu ook omhoog gegaan, doordat je er een keer gebruik van hebt gemaakt? Zo ja, met hoeveel?
JvdGeest schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:24:
...Ik zit zelf bij http://www.apparatuurverzekering.nl/ (voorheen NOS apparatuurverzekering). De premie begint bij 100 euro per jaar, maar dan zit je met een Europese dekking en niet uitlenen al rond een verzekerd bedrag van rond de 5000 - 7000 euro geloof ik...
Zonder molest en verhuur mee te verzekeren en zonder collectieve korting heb je met Europa-dekking maximaal €6250 verzekerd voor de basispremie van €100/jaar. Daarboven betaal je voor elke euro verzekerd bedrag extra €0,016/jaar meer. Voor €160/jaar kan je dus al voor €10.000 aan spullen verzekeren daar.

[ Voor 67% gewijzigd door Kid Jansen op 30-03-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
TranceSetter schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:45:
Ik betaal bij InterPolis per cent die ik verzeker. Niet per 1000 euro. Het wordt netjes gecalculeerd aan de hand van het precieze bedrag wat je verzekerd. Die premie per 1000 euro is alleen maar om aan te geven wat de prijs is.
Ik zit ook te denken aan Interpolis, omdat ik daar al verzekeringen heb. Dit is wel nice om te weten. Weet je toevallig hoe het zit met de aanschaf van nieuwe apparatuur nadat je een verzekering hebt afgesloten bij Interpolis? Kan dat halverwege het jaar (neem aan van wel)?
Oh, en ik heb erg goede ervaringen met InterPolis. Ze hebben me mijn cameraspul twv. 5700 euro binnen 2 weken vergoed afgelopen jaar.
Geen ervaring met apparatuur, maar wel met zorgkosten op wintersport. Dat stond zelfs met een paar dagen na thuiskomst al op mijn rekening! Ze doen niet moeilijk (mits alles netjes gaat), wel supersnel :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De verzekering bij Interpolis kun je overigens via de Rabobank regelen, als je daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Scheelt dat nog in prijs? (zit namelijk bij de Rabobank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Van wat ik net heb nagelezen bij de Rabo en Interpolis, zou het volgens mij alleen in prijs schelen als je al een alles-in-een via de Rabobank hebt. Bij het afsluiten van de kostbaarhedenverzekering zou de korting daarop iets hoger kunnen worden als ik het allemaal goed heb begrepen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Ik ben even naar apparatuurverzekering.nl aan het kijken en er staat niets over bonnen. Ik zit namelijk met een aantal objectieven zonder bon (zeg gerust allemaal behalve de Sigma 50/1.4), dus zou ik die moeten laten taxeren? Wie heeft daar ervaring mee en waar is dat gunstig te laten doen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Bij het afsluiten van de verzekering vragen ze er niet naar, maar dat zal bij een incident misschien wel gebeuren. Ik gok op taxeren, maar je zou ze het beste even kunnen mailen, ze reageren altijd wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Universal Creations schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:26:
Ik ben even naar apparatuurverzekering.nl aan het kijken en er staat niets over bonnen. Ik zit namelijk met een aantal objectieven zonder bon (zeg gerust allemaal behalve de Sigma 50/1.4), dus zou ik die moeten laten taxeren? Wie heeft daar ervaring mee en waar is dat gunstig te laten doen?
Taxeren? Je weet toch zelf wat dat ding waard is (en zij trouwens ook).

Je geeft gewoon een bedrag op waartegen jij die lens wil verzekeren, en zij berekenen daarover de premie.
Ik heb ook genoeg 2e hands lenzen, en ik heb ze ook verzekerd tegen mijn 2e hands aankoop prijs.

Apparatuurverzekering.nl (voorheen NPO) is met afstand de beste verzekering voor je fotoapparatuur, daar hoef je eigenlijk al geen appart topic meer voor te openen. Als het niet meer onder je inboedel of reisverzekering valt, is er maar 1 alternatief.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dat is een beetje onzin wat je zegt. Je moet een vorm van bewijs hebben dat je iets in bezit hebt anders is het toch veel te fraude gevoelig?

Stel je hebt een 400D met een paar prutlenzen en je geeft op dat je een 5DMIII hebt met een set L lenzen, half jaar later wordt het gestolen ... lekker makkelijk als er geen controle is op wat je hebt en wat je hebt en wat je claimt.

Edit: ook apparatuurverzekering.nl vraagt om een vorm van bewijs, zie je polis voorwaarden:
Ter bevordering van een snelle afwikkeling van de schade dienen verzekeringnemer en/of de verzekerde bij het indienen van een claim alle beschikbare documenten over te leggen waaronder:
1. Originele polis of assurantiecertificaat,
2. Originele factuur, specificatie en/of wichtlijsten,
3. Originele cognossementen en/of ander vervoerbewijs,
4. ...

[ Voor 37% gewijzigd door InflatableMouse op 01-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Dat fraudegevoelig valt wel mee. Zij weten heus wel waar ze mee bezig zijn, en ze prikken ook wel door een gevalletje fraude heen.

Als jij op dit moment al een 5D3 hebt, dan heb je daar ook wel een bonnetje van.
Als jij een gebruikte lens of body hebt, dan heb je daar ook nog wel correspondentie over, sterker nog je zal ook wel foto's hebben die met die lens gemaakt zijn.

De punten die je quote slaan trouwens helemaal nergens op, maar daar kan jij niets aan doen. Ze hebben naar een PDF voor transport/ladingsverzekering gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Weet jij zo wat een Minolta Rokkor 58/1.2 of een Zeiss Makro Planar 100mm f/2 ZF waard is? Waarschijnlijk niet zonder het op te zoeken en daar bij de verzekering al helemaal niet.
Maar goed: wie weet een goede plek om dergelijke lenzen te laten taxeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

@Yzf1kr: Over de 5D3 was maar een voorbeeld natuurlijk, laten een Mark II pakken dan waar geen garantie meer op zit. EXIF data is te fabriceren, ik heb nog fotos van m'n 30D met 50mm 1.8 en 70-200 f/4. Ik heb dat spul al lang niet meer. Van m'n huidige spul heb ik totaal geen correspondentie. Punt blijft dus als ik telefonisch of via een webform een verzekering kan afsluiten zonder daarbij bewijs te overhandigen dat ik het ook werkelijk in m'n bezit hebt, hoe weten ze dan wat ik werkelijk heb?

@UC: Ik ga dat vandaag navragen bij Interpolis en wellicht ook bij die apparatuurverzekering. Als je geen bewijs nodig hebt dat je iets in je bezit hebt bij het afsluiten of claimen wil ik dat zwart op wit zien en als ik moet laten taxeren wil ik van hun weten waar dat kan en hoeveel dat me dat gaat kosten.

Word vervolgd :P

Edit: nou dat ging snel. Interpolis is alleen via de Rabobank beschikbaar en alleen in combinatie met een inboedelverzekering. Als je geen aankoop bewijs hebt dien je een taxatierapport te overhandigen van een erkende taxateur, ze geven geen namen waar je terecht kunt maar een dergelijke taxateur heeft een keurmerk. Een taxatie rapport is 6 jaar geldig.

Interpolis hanteert ook een waardevermindering en als de dagwaarde minder dan 40% van de nieuwwaarde is word de dagwaarde uitgekeerd.

Bij de DSV (Apparatuurverzekering.nl) zijn ze soepeler, aankoopbewijs of taxatie is niet nodig maar je dient wel een vorm van bewijs te hebben dat je iets in bezit hebt. Hij stelde voor om duidelijke foto's te maken van je apparatuur met de krant van die dag (met datum zichtbaar dus :)) waarop mede het serie en typenummer zichtbaar is/zijn.

Je bepaalt zelf de waarde waartegen je wilt verzekeren, mits je niet oververzekert. Je kan een lens met een nieuwwaarde van 1000 euro niet voor meer verzekeren. Tenminste, het kan wel en je betaalt er premie over maar bij een claim zul je nooit meer dan de nieuwwaarde uitbetaald krijgen.

DSV hanteert geen waarde vermindering en werkt niet met dagwaarden. Je krijgt betaalt waar je voor verzekekt, mits je niet oververzekert bent. Ik vroeg nog specifiek naar 2de hands spullen, en hij legde uit dat ik 2de hands gekochte spullen tegen nieuwwaarde mag verzekeren, ik betaal dan uiteraard iets meer premie maar de rechtvaardiging daarvoor zit em ook in het feit dat ik mogelijk een deal heb kunnen sluiten die nu niet meer mogelijk is. Beperken tot de aanschafwaarde is daarom niet wenselijk.

Lijkt me duidelijk verhaal dus, DSV it is!

[ Voor 50% gewijzigd door InflatableMouse op 02-04-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Bij apparatuurverzekering kan het denk ik geen kwaad om over te verzekeren. Lekker makkelijk als je weet dat je in dat jaar nog apparatuur bij wil kopen.

Voor de eerste €4348 met werelddekking, of eerste €6250 met Europadekking, betaal je toch die €100/jaar basispremie. Dan kan je toch net zo goed meteen voor dat bedrag verzekeren, kost je niks extra's en je bent tenminste niet zo snel onderverzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zo werkt het denk ik niet hoor. Je geeft namelijk niet het totaal op van je collectie; je moet elk onderdeel specificeren met serienummer.

Als je vervolgens je lens van 1300 euro uit je handen laat flikkeren en hij is niet meer te repareren, wordt het bedrag uitbetaald wat je voor die lens hebt opgegeven. Bij de uitkering doen ze een check en als blijkt dat je die lens hebt oververzekert, krijg je nog steeds niet meer dan de nieuwwaarde.

Je mag wel iets wat je goedkoop hebt gekocht voor de huidige nieuwwaarde verzekeren.

Je hebt dus alleen jezelf, want je betaalt er meer premie voor terwijl je toch niet meer krijgt.

Tenminste, zo heb ik het vanochtend van die kerel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nuttige informatie in dit topic. Goed om te weten dat je een lens voor de nieuwwaarde kunt verzekeren, ik zit toch net onder het bedrag waarbij je voor minimaal 100 euro aan premie moet betalen. Als je dan een lens bij een MM/Saturn of andere actie koopt, is het wel fijn om de nieuwwaarde betaald te krijgen als er iets mee gebeurt, want die acties lopen natuurlijk niet altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
InflatableMouse schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:42:
Je hebt dus alleen jezelf, want je betaalt er meer premie voor terwijl je toch niet meer krijgt.

Tenminste, zo heb ik het vanochtend van die kerel begrepen.
Punt is dus dat je niet meer betaald, want je hebt die basispremie van €100/jaar. Pas als je meer dan €6250 met Europadekking of €4348 met werelddekking wil verzekeren wordt je premie hoger dan €100/jaar. Maar tot en met dat bedrag (en dus ook alles daaronder) betaal je die €100/jaar. Dat wordt toch niet minder, dus dan kan je net zo goed verzekeren voor het bedrag dat je maximaal kan verzekeren voor die basispremie.

Het spreekt voor zich dat je nooit meer terug krijgt dan het aankoopbedrag / nieuwwaarde, maar het lijkt mij handig om over te verzekeren (als dat dus toch niks extra's kost), zodat je niet in één keer onderverzekerd bent als je er weer iets bij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Uiteraard moet iedereen zelf weten wat tie doet :) maar wat je op geeft als reden hoeft dus niet perse. Lees anders dit eens door: http://www.dsv-insurance.nl/files/CondClausApp.pdf

Daarin staat bijvoorbeeld vermeld dat je automatisch verzekerd bent van zaken die je gedurende het jaar aanschaft, met een maximum van 20% van het totaal verzekerde bedrag, doch minimaal 1250,-- en maximaal 12,500,-- euro.

Nu ben ik geen expert of zo mischien praat ik nu onzin (en ik kan het in de clausules ook niet terug vinden) maar het zou mijn inziens als frauduleus kunnen worden aangemerkt en mischien zelfs wel tot ontbinding van de overeenkomst leiden? Ik zou in ieder geval niet zo maar meer opgeven dan de nieuwwaarde, je moet immers elk onderdeel met serienummer specificeren.

Hoe het ook zij, je nieuwe spullen zijn mee verzekerd, je moet er alleen de bon van bewaren (moet je toch al voor garantie) en als het duurder wordt dan 20% of 12,500,-- zou ik het sowieso apart opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@InflatableMouse: d:)b bedankt voor je uitzoekwerk! Ik had zelf ook al eens geïnformeerd bij mijn eigen "verzekeringsmannetje" (all-in-one polis via NBG-finance), maar die begonnen meteen al over taxatie als je geen bonnen had. Maar het zal toch lastig zijn, aangezien bepaalde oude lenzen alleen maar 2dehands te krijgen zijn en alleen maar in waarde lijken te stijgen, zoals mijn Rokkor 58/1.2. Die kocht ik een paar jaar terug voor 350euro, maar die gaat vaker voor 500euro van de hand dan minder dan €400. Nu is dat niet zo'n groot verschil, maar toch jammer als je bijvoorbeeld bepaalde gewilde Leica lenzen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nog even een toevoeging voor wat betreft DSV; Ik heb ze gevraagd in hoeverre accessoires meevezekerd zijn en het antwoord daarop was 100%. Filters, zonnekappen, batterygrips, tas, statief, de hele riedel kan je dus meeverzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat mag ook wel, als je bedenkt dat al die dingen bij elkaar toch ook al snel een paar honderd euro waard zijn (of in ieder geval kost bij aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Zojuist verzekering afgesloten bij DSV Assurantiegroep BV via www.apparatuurverzekering.nl voor m'n cameraspullen.

Betaal gewoon de basispremie van €100/jaar + €5 poliskosten + €4,07 assurantiebelasting, want zit nog ruim onder de €4348 grens waarbij je nog onder de basispremie valt met werelddekking. Molest en verhuur heb ik niet mee laten verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Goede keus! Je kunt mooi via hun website je polis aanpassen in de toekomst als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Stel dat je nu een 5dmk2 koopt en deze over een jaar stukgaat. Dan is misschien alleen nog maar de 5dmk3 te koop. Kan het in zo'n geval zijn dat je genoeg geld krijgt om een "vergelijkbaar product"(lees de mark3) te kunnen kopen of krijg je dan alleen de aankoopwaarde terug van je mark2?
Wat ik me dan ook gelijk afvraag is hoeveel je later eigenlijk voor je mark 2 kan krijgen als je hem nu bijvoorbeeld bij de fotomania koopt. Voor dat geld krijg je nooit een nieuwe camera. Wat zou je dan maximaal kunnen vangen?

@Kid Jansen: Waarom niet molest voor de gein meeverzekeren als je toch ruim onder je minimum zit? Kan nooit kwaad toch. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 19-04-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat lijkt mij héél sterk, het eerste punt dat je noemt. Je krijgt dan gewoon het verzekerde bedrag terug. Zoals eerder in het topic genoemd kun je, als het goed is, een 5d2 die met korting gekocht is wel verzekeren voor de algemene nieuwprijs (dus 1729,- zou wel moeten lukken). Bel/mail voor de zekerheid even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Anoniem: 369769 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:46:
Waarom niet molest voor de gein meeverzekeren als je toch ruim onder je minimum zit? Kan nooit kwaad toch. ;)
Dan verzeker ik eerder m'n X-Rite i1Basic en X-Rite i1Display Pro mee. Niet dat ik die vaak meeneem, maar kan nooit kwaad. Neem aan dat dat wel zou moeten kunnen, aangezien dergelijke apparatuur sterk gerelateerd is aan fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvdGeest schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:50:
Dat lijkt mij héél sterk, het eerste punt dat je noemt. Je krijgt dan gewoon het verzekerde bedrag terug. Zoals eerder in het topic genoemd kun je, als het goed is, een 5d2 die met korting gekocht is wel verzekeren voor de algemene nieuwprijs (dus 1729,- zou wel moeten lukken). Bel/mail voor de zekerheid even na.
Zal ik zeker nog is doen als de fotomania naderd. Alleen de minimum prijs op internet is met die redenatie denk ik dan weer te laag. Zou ik eerder de prijs doen van de winkel waar ik hem kocht.

@Kid Jansen: Waarschijnlijk bedoel je het sarcastisch, maar zou ook nog kunnen ja. Volgens mij ben je ook dan ook verzekerd als ze het bij je thuis komen ophalen als de inboedel het niet volledig dekt. Ik denk dat ik mijn laptop ook maar meeverzeker. Kan handig zijn als ik hem een keer laat stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Naam verzekeraar: geen id, loopt via fotozaak
Kosten per jaar : 30 euro per 1000 euro huidige waarde
Dekking: eerste 2 jaar nieuwwaarde, diefstal, schade door eigen schuld,
Welke spullen mee verzekerd zijn: Alleen body, lenzen, statief.

is dit normaal? of kan het goedkoper/beter?

te verzekeren pakket bedraagt ca 2500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

HyperTrophy schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:01:
Naam verzekeraar: geen id, loopt via fotozaak
Kosten per jaar : 30 euro per 1000 euro huidige waarde
Dekking: eerste 2 jaar nieuwwaarde, diefstal, schade door eigen schuld,
Welke spullen mee verzekerd zijn: Alleen body, lenzen, statief.

is dit normaal? of kan het goedkoper/beter?

te verzekeren pakket bedraagt ca 2500 euro
Vergelijk het even met wat je hier in het topic al vind en kom zelf tot een conclusie.
Je huidige post geeft mij het gevoel dat je ons het werk laat doen, ipv zelf even rond te neuzen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan beter ;) .

Voor de rest: zie de post van Nomad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:25:
Zojuist verzekering afgesloten bij DSV Assurantiegroep BV via www.apparatuurverzekering.nl voor m'n cameraspullen.

Betaal gewoon de basispremie van €100/jaar + €5 poliskosten + €4,07 assurantiebelasting, want zit nog ruim onder de €4348 grens waarbij je nog onder de basispremie valt met werelddekking. Molest en verhuur heb ik niet mee laten verzekeren.
Inmiddels alweer een week later en heb nog steeds m'n polis niet binnen, is dat altijd zo bij apparatuurverzekering.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:46:
Inmiddels alweer een week later en heb nog steeds m'n polis niet binnen, is dat altijd zo bij apparatuurverzekering.nl?
Had nog steeds niks binnen, dus net maar even gebeld. Werd bij tweede keer overgaan al opgenomen en ook meteen een echt iemand aan de lijn, geen computer. De aanvraag was goed binnen gekomen, maar nog niet verwerkt, maar ze ging er voor zorgen dat dat vandaag nog geregeld zou worden en dan heb ik de polis deze week nog binnen. Erg goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Kid Jansen, hoe heb jij je spullen gespecificeerd? Had jij de originele aankoopbon of heb je de foto + krant truc gebruikt?

[edit]: nvm. Heb net gebeld met DSV en voor spullen met serienummer moet je die gewoon invullen op de site. Voor accessoires die geen serienummer hebben, kun je gewoon nvt invullen, 'er moet gewoon iets staan' zei de telefoonmevrouw.

Wat info die ik hier nog niet ben tegengekomen (en niet geldt voor alle verzekeringen): Verzekeringsjaar loopt van 1 april-1april. Wanneer je later afsluit, betaal je minder, en moet je rond 1 april gewoon een update geven van eventuele extra aangekochte spullen. Heb alleen niet gevraagd hoe het zit als je over het minimum van de 1250,- heengaat, terwijl de 20% van je verzekerd bedrag <1250,- is. Dat zou dan niet meeverzekerd zijn, maar weet niet of je dat dan halverwege nog kunt opgeven.

Ondanks dat ik al verzekeringen heb bij interpolis, denk ik dat ik toch bij DSV ga verzekeren. Dat geleuter met taxatie van 2e hands spullen van de interpolis vind ik teveel gedoe :+ Enige nadeel tov interpolis vind ik de 250,- eigen risico bij val/stootschade.

[ Voor 84% gewijzigd door douPel op 03-05-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 14:39
Ik heb vandaag ook bij DSV de verzekering afgesloten. Dit jaar vier bruiloften op programma en ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
douPel schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:09:
Heb net gebeld met DSV en voor spullen met serienummer moet je die gewoon invullen op de site. Voor accessoires die geen serienummer hebben, kun je gewoon nvt invullen
Dat dus. Dat "n.v.t." invullen had ik zelf ook al bedacht. Alle apparatuur is nieuw, dus ik heb ook overal een bon van.

Daarnaast heb ik nog met m'n oude Canon PowerShot A570 IS een foto gemaakt van alle apparatuur bij elkaar en van m'n Canon EOS 600D. Vervolgens met de 600D ook nog foto's gemaakt van alle ander onderdelen los.
Wat info die ik hier nog niet ben tegengekomen (en niet geldt voor alle verzekeringen): Verzekeringsjaar loopt van 1 april-1april. Wanneer je later afsluit, betaal je minder, en moet je rond 1 april gewoon een update geven van eventuele extra aangekochte spullen. Heb alleen niet gevraagd hoe het zit als je over het minimum van de 1250,- heengaat, terwijl de 20% van je verzekerd bedrag <1250,- is. Dat zou dan niet meeverzekerd zijn, maar weet niet of je dat dan halverwege nog kunt opgeven.
Dat van extra aankopen tussendoor weet ik ook niet. Dat van 1 april t/m 1 april klopt inderdaad wel. Ik heb van 19 april 2012 t/m 1 april 2013 en betaal €95 premie + €5 poliskosten + €3,88 assurantiebelasting (in plaats van 100 + 5 + 4,07). Krijg dus €5,19 korting in totaal voor die tweeënhalve week kortere looptijd.
vandermark schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:01:
...ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...
Is inderdaad wel een eye-opener als je alles dan hebt opgegeven en het totaalbedrag ziet...

[ Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 04-05-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Ik heb nu een OHRA kostbaarhedenverzekering aangevraagd, maar ik kan nergens vinden hoeveel premie dat gaat zijn, niet in de voorwaarden en ook niet tijdens het aanvraagproces. Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 10-06 14:39
vandermark schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:01:
Ik heb vandaag ook bij DSV de verzekering afgesloten. Dit jaar vier bruiloften op programma en ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...
Binnen 2 dagen kwam de polis binnen. Duidelijke polis met inloggegevens om verzekering aan te passen als ik nieuwe spullen heb. Geeft goede indruk zo :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat je gewoon per maand betaalde? Is wel in een keer zo'n klap geld. Per maand merk je het bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 08:22
Voor mensen met veel kostbare foto apparatuur is de verzekering van DSV (http://www.apparatuurverzekering.nl/) vaak wel interessant. In een aantal gevallen kun je een aardige korting krijgen op de premie (30%) als je aanspraak kunt maken op een collectief contract.

We zouden eigenlijk eens moeten kijken of het niet mogelijk is om via Tweakers een dergelijk collectief contract kunnen afsluiten, deze verzekering zou dan voor meer mensen interessant kunnen zijn...

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Klinkt als een goed voorstel, maar ik denk niet dat we genoeg mensen hebben om zoiets te kunnen regelen. Nederpix is volgens mij de enige die toegankelijk is voor iedereen. Je betaalt iets van 20 euro per jaar voor de lidmaadschap en je kunt daarmee 10% korting krijgen op de premie of 100 euro eigen risico i.p.v. 200/250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine correctie daar op. Als je via nederpix een pixpas neemt krijg je, in tegenstelling dan wat op de website van nederpix staat (verouderde informatie?), gewoon korting en lage eigen risico. Ze maken bij collectiefe verzekering namelijk geen onderscheid tussen het ene en het andere collectief meer. Eigen risico wordt €100,- (i.p.v. €200,-) bij diefstal en blijft €250,- voor val- of stootschade.

Handig dus om je eerst een pixpas pas aan te vragen zodat je profiteert van collectieviteit.

Wat ik wel opmerkelijk vindt is dat ik op mijn factuur en afschrift een lager bedrag moest betalen dan op de premie berekening. Op de website bleef ie hangen op een minimum premie ookal verlaagde ik het te verzekeren bedrag vors. Maar op de mijn factuur is het te betalen bedrag uitgerekend zonder met de minimum premie rekening te houden. Geluk?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 11-06-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 05:11
Wat ik las betaal je premie van 1 april tot 1 april. Sluit je later de verzekering af betaal je minder omdat je het eerste 'jaar' bijvoorbeeld maar van 6 juni tot 1 april hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou kunnen inderdaad. Had eigenlijk even willen kijken, maar mijn moeder is zo aardig geweest om mijn polis "even op te ruimen". Hij zou ergens in een archief moeten zitten, maar ik ben er nog niet achter waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Anoniem: 369769 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:57:
Kleine correctie daar op. Als je via nederpix een pixpas neemt krijg je, in tegenstelling dan wat op de website van nederpix staat (verouderde informatie?), gewoon korting en lage eigen risico. Ze maken bij collectiefe verzekering namelijk geen onderscheid tussen het ene en het andere collectief meer. Eigen risico wordt €100,- (i.p.v. €200,-) bij diefstal en blijft €250,- voor val- of stootschade.
In maart mailden ze iets anders naar mij toe:
Wij vernemen graag of je een standaard eigen risico wenst van € 100,00 (voorheen € 200,00) of een premiekorting van 10% met een standaard eigen risico van € 200,00.
Die of hadden ze in de mail ook dikgedrukt en onderstreept staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet de website voor polis aanvragen er dan nog steeds hetzelfde uit? Want tegenwoordig vul je gewoon een paar velden in (waaronder "collectiviteit ja/nee" en "zo ja, welke collectiviteit?" Ik heb helemaal geen mailverkeer gehad met de verzekering. Gewoon invullen en op verzenden klikken, paar dagen later polis/factuur in de bus. Misschien dat ik het wel apart had moeten mailen, maar op het reguliere aanvraagscherm ben ik niks tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Staat in jouw polis dan de 100 euro eigen risico én 10% premiekorting vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmh, nou maak je me steeds nieuwschieriger. Ik zal wel even vragen waar mijn polis is gebleven. Kom er zometeen op terug.

EDIT: Jaarpremie: €70,- (is normaal minimaal ongeveer €100,-) eigen risico €100,- per gebeurtenis of €250,- per gebeurtenis, voor val-of stootschaden.

Ik krijg het dus allebei. Is alleen de vraag of ik er dan eigenlijk wel recht op heb. :/

Maar hoe startte bij jou dan het mailverkeer? Want tegenwoordig vul je gewoon de vakjes in en krijg je je polis thuis opgestuurd.

EDIT2: Ik kon en kan nog steeds nergens vinden hoe ik in het invulveld een keus aan had kunnen geven. Ik zie in de tabel van eigen risico kosten alleen staan "bij een collectiviteit" en "geen collectiviteit". De premie kosten worden ook automatisch berekend.

Ik vraag me af in hoeverre ik dit beter had kunnen doen. Zal ze er is over contacteren. Want als je via email een aanvraag doet dan gaat dit volgens jou dus anders. Ben benieuwd in hoeverre ik schuld hieraan aangezien ik het niet van de website van DSV kan afleiden en ze mij ook geen mogelijk bieden om mijn voorkeur aan te kunnen geven. Of ik had ze moeten mailen voor een aanvraag, maar je mag er toch vannuit gaan dat het gewoon goed hoort te gaan via de website.

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 11-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Ik heb nu een buitenhuis verzekering van Centraal Beheer van 12 euro per jaar voor een max verzekerd bedrag van 1000 euro. Dat was leuk toen ik een paar maanden terug nog een 600D met kitlens had, maar na al die media markt en cashback acties is het assortiment ondertussen wel iets uitgebreid (rond de 3k aan waarde).

Het feit dat objecten <200 euro niet meeverzekerd zijn bij CB (en dat zijn er al snel toch aardig wat), doet me er toch aan denken dat ik beter ergens anders heen kan gaan. http://www.apparatuurverzekering.nl wordt vaak genoemd en ziet er op zich ook aantrekkelijk uit, wel jammer van het wat hogere eigen risico.

Binnenkort maar eens contact met ze opnemen en vragen of je gewoon een polis voor pak hem beet 4K kan afsluiten (aangezien basispremie toch gelijk blijft). Ik zag dat er hier namelijk nog niet echt een duidelijk antwoord op die vraag was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de basispremie gaat uit mijn hoofd tot €3500,-, maar je kan je niet voor meer verzekeren dan je spullen waard zijn. Als je dus 2 lenzen verliest krijg je niet meer terug dan de waarde van 2 lenzen minus eigen risico. Wel kan je met collectiviteit je eigen risico bij diefstal verlagen met €100,-.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 19-06-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 19:18
Zal Apparatuurverzekering.nl morgen (vandaag) maar eens een email sturen met wat vragen.
Na de aanschaf van een dure lens wil ik die en de rest van mijn camera spul wel verzekerd hebben voordat ik ermee naar buiten ga.
Maar ik zit ook nog met alle apparatuur die die thuis op mijn kamer staat, Dat valt namelijk allemaal buiten de inboedelverzekering van mijn ouders.

Naar aanleiding van dit topic neig ik in elk geval naar hun toe, Zit alleen nog met die collectiviteits korting.
Ik zit dan wel op het forum van Nikon Club Nederland te lezen en te posten, Maar bijeenkomsten en clubuitjes zijn niets voor mij.
200 Euro eigen risico is dan wel niet veel (Voor mij.), Maar als het minder kan is dat wel mooi meegenomen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Zo, net toch maar even bij apparatuurverzekering.nl afgesloten.

Had ze vanmiddag even gebeld met een aantal vragen. I.v.m. toekomstige aankopen alvast voor een hogere waarde afsluiten (omdat premie toch tot x bedrag gelijk is) was niet mogelijk omdat je alles vooraf moet specificeren. Wel fijn dat je gewoon zelf de (nieuw)waarde kan opgeven, scheelt weer als je iets 2de hands of sterk in de aanbieding hebt gekocht. Ook handig dat je eventueel je laptop/tablet kan laten meeverzekeren.

Nu maar wachten tot de polis binnenkomt.

Hoe zit het trouwens met die login op die website? Krijg je dat later toegestuurd ofzo? Lijkt me dat je daar dan ook je lijst met verzekerde objecten in kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Jep, krijg je per brief opgestuurd. En daar kun je idd je polis aanpassen. Houdt er rekening mee dat 20% van je poliswaarde automatisch wordt meeverzekerd voor aanschaffen in dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Toch ook even melden dat ik een verzekering heb afgesloten bij DSV. Verzekering viel iets hoger uit dan ik had verwacht, maar met de afgelopen aankopen klopt dat wel. Anyway, ik lees hier verschillende tijden dat de verzekering thuisgestuurd wordt. Ik ga volgende week vrijdag weg en had de boel dan graag verzekerd gehad. De ingangsdatum zou vandaag zijn, maar ik neem aan dat zolang je de papieren niet thuis hebt, het niet verzekerd is?

En heeft iemand al ervaring met schade/diefstal? Wordt dit soepel afgehandeld bij DSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij liep ie volgens de papieren al vanaf het moment van inschrijving terwijl ik hem pas later ontving. Alleen weet ik niet of dat wel klopt aangezien hij eerst moet worden goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

JvdGeest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:26:
Jep, krijg je per brief opgestuurd. En daar kun je idd je polis aanpassen. Houdt er rekening mee dat 20% van je poliswaarde automatisch wordt meeverzekerd voor aanschaffen in dat jaar.
En dat elke wijziging in verzekerde apparatuur ook geld kost :S.
Heb mijn 5d3 toegevoegd aan de spullen die verzekerd moeten worden bij hun (kan gewoon online, door in te loggen). Krijg je zelfs daar een factuur voor, van ruim 20 euro. Ik vind dat best wel onvriendelijk moet ik zeggen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Nomad schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:10:
[...]

En dat elke wijziging in verzekerde apparatuur ook geld kost :S.
Heb mijn 5d3 toegevoegd aan de spullen die verzekerd moeten worden bij hun (kan gewoon online, door in te loggen). Krijg je zelfs daar een factuur voor, van ruim 20 euro. Ik vind dat best wel onvriendelijk moet ik zeggen.
Is dat niet omdat je poliskosten gewoon omhoog zijn gegaan? Een 5D3 voegt natuurlijk aardig wat aan je verzekerde waarde toe ;)
Anders zou het wel een beetje belachelijk zijn, je moet toch gewoon in staat kunnen zijn dat bij te houden zonder dat het je iedere keer geld kost?

Hoe lang duurt het trouwens voordat je die polis binnen krijgt? Nog ff en ik zit alweer aan 20% van de verzekerde waarde aan nieuwe spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik geloof dat Martijn gelijk heeft en dat wijzigingen in de polis inderdaad geld kosten. Er wordt wel netjes voor het deel van het jaar de kosten berekend (dus verzekeren op de helft van je contract wordt goed berekend), maar er hangen wel extra kosten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 12:20
Ik zelf heb een canon 1D mark III en een 70-200 2.8 zonder bon, waar kan ik die verzekeren? Verder heb ik nog een canon 7D en een 24-70 2.8 die mee verzekerd moet worden, plus nog 600 euro aan andere camera spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat je die moet laten taxeren en dan kan je gewoon de boel verzekeren waar je wil :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Zonder bon kun je bij DSV voor nieuwwaarde verzekeren.

Overigens had ik mijn papieren met iets van 3-4 dagen binnen. Alleen mijn grip vergeten erop te zetten 8)7 , maar als ik idd 20,- moet betalen om die erbij te zetten, is dat zowat evenveel als mijn grip zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 11-06 10:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag laatste onderdeel afgehandeld van mijn schade aan de 5D Mark II en 24-105. Deze is tijdens de vakantie in Japan gevallen...
Objectief is totaallos verklaard. Krijg hier huidige nieuw waarde van uitgekeerd.
Camera is te herstellen en herstel bedrag word ook netjes vergoed.

Het was niet nodig om een schade papier in te vullen en de bonnetjes op te sturen. Schade telefonisch gemeld en afgehandeld.
Wel netjes alle bonnetjes en taxatie rapport gescand en opgeslagen in het archief voor bewijs last. Mocht ik als nog een controle krijgen.

Erg content met Achmea buitenshuisverzekering met wereld dekking.
Altijd erg vriendelijk en behulp zijn te woord gestaan.
--------------------
Hoef niet alle apparatuur door te geven, alleen op letten dat ik het verzekerd bedrag in de gaten hou bij een nieuwe aankoop. Zo recentelijk het verzekerde bedrag verhoogt naar 8.000. Geen gedoe met serie nummers etc...

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 08-08-2012 17:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Met een tas spullen á €4000 moet ik er toch ook maar aan gaan geloven. Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd als het gaat om de keuze. Heb nu twee partijen, mijn verzekeraar die een kostbaarhedenverzekering heeft, of apparatuurverzekering.nl

Kostbaarhedenverzering:
- Verzekering met een afschrijvingsperiode tussen de 10 en 15 jaar. Moet denken aan body 10 jaar, lens 15 jaar
- Kosten 30 promille dus 120 euro
- Geen eigen risico
- Per keer laten weten als er iets veranderd bij de apparatuur

Apparatuurverzekering.nl
- Verzekeren tegen nieuwwaarde
- 100 euro (blijf beneden het bedrag voor werelddekking)
- Eigen risico 200 (250) bij vallen
- Mogelijkheid om nieuw of vervanging ook automatisch mee te laten dekken

Met betrekking tot de verzekeraar is 120 euro aan de ene kant toch weer wat veel maar heeft als voordeel dat je geen eigen risico hebt. Maar heeft aan de andere kant dus wel weer de waardevermindering.
Apparatuurverzekering heeft dus wel weer 250 euro eigen risico bij valschade. Vooral een ongelukje met valschade tot gevolg zal denk ik sneller gebeuren dan alles weg (diefstal), daar kun je al 10 jaar die 20 euro extra voor betalen en een stukje waardevermindering accepteren.

Wat zou bij jullie zwaarder wegen? De waardevermindering en geen gezeur over eigen risico, of het volledige nieuwbedrag - eigen risico hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Wat een onzin, wil ik me 650D + kitlens verzekeren via mijn bank, de ABN-AMRO, krijg ik te horen dat ze het niet willen verzerken i.v.m. risico's als thuiswonende |:(

Werd mij verwezen naar de inboedelverzekering van mijn ouders. ABN is al jaren me enige bank, maar als het zo moet ga ik toch eens elders informeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Rabobank (oftewel Interpolis) doet hetzelfde. Komt geloof ik omdat een apparatuurverzekering bij de meeste banken een uitbreiding is op je inboedelverzekering.

[ Voor 15% gewijzigd door Nordlys op 02-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:09
JvdGeest schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:48:
Rabobank (oftewel Interpolis) doet hetzelfde. Komt geloof ik omdat een apparatuurverzekering bij de meeste banken een uitbreiding is op je inboedelverzekering.
Af en toe is het heel krom inderdaad. Zo kreeg ik laatst van Inshared te horen dat bagage niet meeverzekerd is bij hun reisverzekering en dat als ik gedekt wilde zijn voor straatroof in het buitenland dat ik dan een inboedelverzekering moest afsluiten. Eh, wat? Uiteindelijk alles maar bij Interpolis afgesloten. En al mijn fotospullen bij apparatuurverzekering.nl.

@jip_86: heeft die verzekering van je eigen vezekeraar ook dekking voor valschade? Die 250 euro is inderdaad veel eigen risico bij apparatuurverzekering.nl, maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :). Zo heb ik het uiteindelijk voor mezelf goedgepraat in ieder geval ;)

Overigens is het bij apparatuurverzekering inderdaad fijn dat nieuwe aankopen (tot 20% van je poliswaarde) ook meeverzekerd zijn. Let alleen wel op dat als je iets wilt wijzigen in je polis dat ze hier ook geld voor vragen (zie een aantal posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
E-Hoog schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

@jip_86: heeft die verzekering van je eigen vezekeraar ook dekking voor valschade? Die 250 euro is inderdaad veel eigen risico bij apparatuurverzekering.nl, maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :). Zo heb ik het uiteindelijk voor mezelf goedgepraat in ieder geval ;)
Stukje van de kostbaarheden verzekering in de voorwaarden van de verzekeraar is erg mager.
Wat is verzekerd
De kostbaarheden zijn binnen en buiten het woonhuis
verzekerd tegen schade als gevolg van diefstal, verlies,
vermissing alsmede tegen materiële beschadiging van
de kostbaarheden ten gevolge van plotselinge en onvoorziene van buitenkomende gebeurtenissen.
Dat 'plotseling en onvoorzien' is wel een rekbaar begrip lijkt me. Maar je zou valschade daar onder kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36

Polariteit

Fietsende fotografeur

E-Hoog schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :).
Dat was inderdaad ik. Lens was overigens total loss; camera doet het nog uitstekend. De lens en de handgrepen van het statief hebben de klap opgevallen.

Gelukkig wel verzekerd (Centraal beheer kostbaarheden buitenhuis). Krijg de lens tegen nieuwwaarde terug, en ook nog de onderzoekskosten van rofa. Ik heb overigens geen last van een eigen risico; maar wel van dat de waarde > 200 euro moet zijn. Daaronder valt niet onder de verzekering.

[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 09-10-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 19:56

Sdu7cb

2Lame2Shoot

jip_86 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:54:
Met een tas spullen á €4000 moet ik er toch ook maar aan gaan geloven. Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd als het gaat om de keuze. Heb nu twee partijen, mijn verzekeraar die een kostbaarhedenverzekering heeft, of apparatuurverzekering.nl

Kostbaarhedenverzering:
- Verzekering met een afschrijvingsperiode tussen de 10 en 15 jaar. Moet denken aan body 10 jaar, lens 15 jaar
- Kosten 30 promille dus 120 euro
- Geen eigen risico
- Per keer laten weten als er iets veranderd bij de apparatuur

Apparatuurverzekering.nl
- Verzekeren tegen nieuwwaarde
- 100 euro (blijf beneden het bedrag voor werelddekking)
- Eigen risico 200 (250) bij vallen
- Mogelijkheid om nieuw of vervanging ook automatisch mee te laten dekken

Met betrekking tot de verzekeraar is 120 euro aan de ene kant toch weer wat veel maar heeft als voordeel dat je geen eigen risico hebt. Maar heeft aan de andere kant dus wel weer de waardevermindering.
Apparatuurverzekering heeft dus wel weer 250 euro eigen risico bij valschade. Vooral een ongelukje met valschade tot gevolg zal denk ik sneller gebeuren dan alles weg (diefstal), daar kun je al 10 jaar die 20 euro extra voor betalen en een stukje waardevermindering accepteren.

Wat zou bij jullie zwaarder wegen? De waardevermindering en geen gezeur over eigen risico, of het volledige nieuwbedrag - eigen risico hebben?
Een heel belangrijk ander voordeel van de DSV (apparatuurverzekering.nl) is dat je ook een notebook mag meeverzekeren mits er een camera verzekerd is! Voor een MacBook Pro met wat upgrades van 3000+ euro scheelt dat aanzienlijk ten opzichte van de gangbare notebook verzekeringen. Daarnaast is er ook geen gedoe over dagwaardes etc! Dit was voor mij 2 jaar geleden al direct een reden om niet eens meer verder te kijken ;)

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 13:52

CasGas

.

N.a.v. dit topic: Fotograaf in hoofdberoep in Ecuador ben ik toch maar eens gaan kijken naar een verzekering. Dus ik even een snelle rekensom gemaakt met wat ik de laatste tijd er allemaal bij heb gekocht.. conclusie, ik ga mijn spullen ook maar eens verzekeren.

Zijn er ook mensen die (helaas) al gebruik hebben gemaakt van de verzekering in de zin van geld terug krijgen? Zo ja, was het makkelijk of veel gedoe? Gezeur over 2e hands lenzen misschien waar je wel een "bewijs" van had, bijvoorbeeld een foto met serienummer etc. etc.?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik koop bijna al mijn spullen 2e hands.
Ik heb alles verzekerd via DSV(apparatuurverzekering.nl), en na een inbraak zonder problemen alles vergoed gekregen.
Telefonische melding, ingescande PV opsturen en binnen een paar dagen had ik het geld op mijn rekening.

Zorg wel voor bewijzen als foto’s, en emails voor het geval ze een steekproef doen en er naar vragen.

Trouwens om een DSV verzekerd niet tegen nieuwwaarde, maar tegen verzekeringswaarde.
Jij bepaald de waarde waartegen je wil verzekeren, en daarover betaal je premie. (Zij doen wel een inschatting of de waarde die jij opgeeft realistisch is).
Je kan namelijk ook apparatuur hebben die 2e hands duurder is, dan de nieuwwaarde ooit was, en toch wil je het kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 13:52

CasGas

.

Ik zit nu alleen met de vraag of ik het op bedrijfsnaam wil verzekeren of niet, ik koop nieuw spul op mijn bedrijfsnaam, maar mijn objectieven koop ik meestal 2e hands, dus daarop kan ik weer geen btw verrekenen.
Iemand die dit ook heeft gedaan en hoe dan eigenlijk? Aangezien je voor die objectieven ook de prijs zonder btw moet opgeven maar dat heb je natuurlijk niet betaald?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Op je bedrijfsnaam zetten en voor de 2e hands objectieven kun je zelf de prijs bepalen. Dus als jij die voor een nieuwwaarde wilt verzekeren ex. btw, dan kun je dat doen. Betaal je jaarlijks wel meer geld voor de verzekering natuurlijk ;)
Pagina: 1 2 Laatste