Camera verzekering en ervaringen anno 2010 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Na het lezen van de reactie van Floppie86 in het Centraal fototas topic over zijn verzekering voor zijn Canon 7D was ik eigenlijk wel benieuwd wie hier nog meer zijn Camera (en eventuele lenzen, enz.) verzekerd heeft.

Misschien handig voor andere mensen (zoals ikzelf) die ook naar een goede verzekering aan het kijken zijn.

Wellicht handig om dan een kort lijstje in te vullen.
Naam verzekeraar:
Kosten per jaar / per maand:
Dekking: (eerste 3 jaar nieuwwaarder, max. vergoeding, eigen risico, enz)
Welke spullen mee verzekerd zijn: (Alleen body, lenzen, enz.)

Ik hoop niet dat ik zo'n Topic over het hoofd gezien heb, maar denk dat dit voor veel mensen hele nuttige informatie op kan leveren.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je Camera verzekering en ervaringen anno 2008 al wel gezien had? Ik vraag me af wat je nog meer aan info verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:09:
Ik vraag me af wat je nog meer aan info verwacht?
Ik gok info anno 2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me serieus af wat er in de tussentijd is veranderd. Vziw is de info in de versie van 2008 nog steeds actueel en vziw is got geen prijsvergelijkingssite voor verzekeringen ;)

Maar goed, ik kijk het even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
als ik vanmiddag thuis ben zoek ik wel even de exacte voorwaarden op.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat het afgelopen jaar dit soort verzekeringen veel meer gemeengoed is geworden, en dat een topic anno 2008 niet meer in alle informatie voorziet.

Wat mij betreft mag er wel wat nieuwe informatie komen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er maar even een reeks van gemaakt. Vorige delen zijn te vinden onder de knoppen naast de titel (die ook in lijn van de eerder topics ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Ik had dat andere topic inderdaad over het hoofd gezien, mijn excuses daarvoor.
Zo iets had ik wel in gedachte, alleen dan iets meer up-to-date. Denk ook dat zulke verzekeringen wat meer gemeengoed worden.
Ik hoop hier op deze manier een actueel en informatief topic van te maken voor iedereen die zich met fotografie bezig houd.
Wellicht dat veel starters (waaronder ikzelf) niet aan een verzekering denken, of het nu ervan niet begrijpen (dat doe ik overigens wel).
Ik hoop hier een mooi topic te krijgen met een interessante en informatieve discussie over de mogelijke verzekeringen met hun voorwaardesn

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan stel ik gelijk voor dat je de info die in dit topic verschijnt netjes in de OP verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren we er nog niet aan uit dat verzekeringen even nuttig zijn als uvfilters? Enkel voor mensen met linkerhanden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Naam verzekeraar: Unigarant
Naam verzekering: Mobiele Apparatuur
Kosten per jaar: €129 per jaar voor €4000,- (postcode afhankelijk) ander bedrag berekenen
Dekking:
- Brand
- Diefstal
- Neerslag en Storm
- Schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil
Eigen risico: €20,- per schade
Voorwaarden: MobieleApparatuurverzekeringpolisvoorwaarden.pdf

Heb zelf de body, lenzen en flitser daar verzekerd. Nog geen schade gehad, dus kan op dit moment niets zeggen over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van deze voorwaarden:
U dient dermate zorgvuldig met uw mobiele apparatuur om te gaan,
respectievelijk de meest veilige bewaarplaats te gebruiken, dat diefstal, verlies
en beschadiging zoveel mogelijk wordt voorkomen en/of beperkt.
Via deze kapstok kunnen ze praktisch alle aanvragen afwijzen.

Ook verschilt het per verzekering ook nog wel of apparatuur bij betaalde klussen ook verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:21
Ik was net interpolis aan het bekijken van dat buiten de deur verzekering.. staat er dit bij:
Bij schade of diefstal keren we maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit, in geld of in natura. eh? :/

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Dan betalen ze rechtstreeks de partij die het voor je repareert :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TeamxSunnYx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:26:
Ik was net interpolis aan het bekijken van dat buiten de deur verzekering.. staat er dit bij:
Bij schade of diefstal keren we maximaal € 2.500,- per gebeurtenis uit, in geld of in natura. eh? :/
Bij interpolis kan je beter een kostbaarheden verzekering per onderdeel afsluiten. Dus body apart, lenzen per stuk, grip etc etc. Ben in totaal per maand rond de 7 euro kwijt voor onderstaand setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
r0el schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:48:
[...]

Bij interpolis kan je beter een kostbaarheden verzekering per onderdeel afsluiten. Dus body apart, lenzen per stuk, grip etc etc. Ben in totaal per maand rond de 7 euro kwijt voor onderstaand setje :)
Ja precies, en je krijgt dus de nieuwwaarde terug ipv de dagwaarde. Vooral bij lenzen handig die lekker duur blijven (L lenzen bv.)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RAJH schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:41:
Naam verzekeraar: Unigarant
Naam verzekering: Mobiele Apparatuur
Kosten per jaar: €129 per jaar voor €4000,- (postcode afhankelijk) ander bedrag berekenen
Dekking:
- Brand
- Diefstal
- Neerslag en Storm
- Schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil
Eigen risico: €20,- per schade
Voorwaarden: MobieleApparatuurverzekeringpolisvoorwaarden.pdf

Heb zelf de body, lenzen en flitser daar verzekerd. Nog geen schade gehad, dus kan op dit moment niets zeggen over de service.
Ik heb eerst ook naar deze gekeken, maar bij deze verzekering is val- en stootschade niet verzekerd. Daar verwacht ik eigenlijk eerder tegenaan te lopen dan diefstal. Vandaar dat ik gekozen heb voor deze, hier inmiddels bekende, verzekering. Het eigen risico is wel hoger, maar ik verwacht dat als ik één keer m`n camera laat vallen dat de kosten dan al hoger zullen zijn.

• Magic
  • Niet online
r0el schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:48:
[...]

Klopt het dat je bij zo'n kostbaarhedenverzekering ook een inboedelverzekering bij interpolis nodig hebt?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Magic schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:55:
[...]

Klopt het dat je bij zo'n kostbaarhedenverzekering ook een inboedelverzekering bij interpolis nodig hebt?
Ja dat klopt.

Ik heb deze verzekering ook. Goede voorwaarden en zeker niet duur. Let wel op met 2e hands lenzen, als je geen bon hebt moeet je de lenzen laten taxeren door een beedigd taxateur.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• floppie86
*snip* Ik nodig je van harte uit om dergelijke reacties lekker achterwege te laten op het forum. Waarschijnlijk bedoel je het wel grappig, maar de opmerking is hier niet op zijn plaats!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 10:25 . Reden: HK-reply! ]

Fujifilm X-Pro1

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ikke. Geen idee wat ik betaal, maar het is niet veel.
- Alles is meeverzekerd, laptop ook.
- Nieuwe apparatuur is, tot 20% van je verzekerde bedrag, automatisch meeverzekerd zonder extra kosten
- Krijg aanschafwaarde terug (eigen risico bij val- of stootschade is geloof ik wel 250 euro, maar ja, dat is niks als ik m'n 5D2+grip+35L+580ex2 in één keer kapot laat vallen)
- Goede service. Klein bedrijfje dus geen gekloot met allerlei bureaucratie. Heb ze een paar keer gebeld, en heb nooit langer hoeven wachten dan een halve minuut voordat ik de juiste persoon aan de lijn had.

Hier ben ik dus verzekerd: http://portal.omroep.nl/nossites?nav=zwmigBsHjCqBhEpCD

edit: ze doen ook totaal niet moeilijk over het meeverzekeren van geheugenkaartjes, extra geheugen bij laptop et cetera.

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 18-02-2010 10:43 ]

• Sunny
  • Laatst online: 13:21
Eind deze maand moet ik me maar eens laten verzekeren, want ik loop soms met een rugtas rond van 6500 euries ofzo.

Ik zat eerst te kijken bij ENRA Verzekeringen. linkie
Alleen het kost daar verzekeren tot 6500euro.. 1000 euro per 3 jaar :/

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Verwijderd

Je moet imo nooit premie vooruit betalen. Dit is een van de zaken waarom een verzekering in een winkel zo gunstig is voor de verkopende partij. Je betaalt je verzekering vooruit voor drie jaar, je spul wordt gejat en je betaalt uiteindelijk:
-je volledige premie
-eigen risico
-afschrijving

De meeste mensen focussen zich op de laatste twee maar vergeten de eerste. Imo ben je beter af met een verzekering waar je per maand betaalt. In geval van diefstal oid stopt de betaling van je premie gewoon. Vroeger (geen idee hoe het nu is) was alleen de minimale dekking 1000 euro en was je dus met een camera van 500 euro met een verzekering van de winkel beter af!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:12:
Je moet imo nooit premie vooruit betalen. Dit is een van de zaken waarom een verzekering in een winkel zo gunstig is voor de verkopende partij. Je betaalt je verzekering vooruit voor drie jaar, je spul wordt gejat en je betaalt uiteindelijk:
-je volledige premie
-eigen risico
-afschrijving

De meeste mensen focussen zich op de laatste twee maar vergeten de eerste. Imo ben je beter af met een verzekering waar je per maand betaalt. In geval van diefstal oid stopt de betaling van je premie gewoon. Vroeger (geen idee hoe het nu is) was alleen de minimale dekking 1000 euro en was je dus met een camera van 500 euro met een verzekering van de winkel beter af!
Ik geloof dat ik iets van 120 euro per jaar betaal voor een verzekerd bedrag van zo'n 7200 euro. Geen geld dus :)

Maar ik ben wel lid van de NVJ, en krijg zodoende korting op de apparatuurverzekering.

• floppie86
floppie86 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:39:
[mbr]*snip* Ik nodig je van harte uit om dergelijke reacties lekker achterwege te laten op het forum. Waarschijnlijk bedoel je het wel grappig, maar de opmerking is hier niet op zijn plaats![/]
uuhm, bedoelde het idd grappig. Excuses als het niet op zn plaats was O+

Fujifilm X-Pro1

• Damfransje
  • Laatst online: 22-10-2020
Heeft hier iemand ervaring met de verzekering van de Fotobond? Ik kwam hem tegen en vond hem er wel goed uitzien. http://fotobond.nl/fotobond_diensten_verzekeringen.htm, onderaan. Maar heeft er iemand echt ervaring mee? In het topic van 2008 kon ik er in ieder geval niets over vinden...

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:55
zelf spullen verzekerd bij NOS assurantien,
was de enige maatschappij die een waterbehuizing mee wilde verzekeren + schade die eruit voort kan vloeien.
Betaal iets van 50 euro per jaar momenteel voor 4000 euro aan verzekerde waarde.

Toen ik in zuid-spanje waterschade opliep omdat de behuizing goed lek ging werd ik telefonisch zeer snel en goed geholpen door ze. Momenteel bezig met de laatste afhandeling hiervan en tot nu toe krijg ik overal of telefonisch op per e-mail zeer snel antwoord op.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Ik zal vandaag proberen de startpost te update met de genoemde informatie. Iemand tips hoe ik een mooie opmaak kan maken?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
tabaqui schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 07:19:
zelf spullen verzekerd bij NOS assurantien,
was de enige maatschappij die een waterbehuizing mee wilde verzekeren + schade die eruit voort kan vloeien.
Betaal iets van 50 euro per jaar momenteel voor 4000 euro aan verzekerde waarde.

Toen ik in zuid-spanje waterschade opliep omdat de behuizing goed lek ging werd ik telefonisch zeer snel en goed geholpen door ze. Momenteel bezig met de laatste afhandeling hiervan en tot nu toe krijg ik overal of telefonisch op per e-mail zeer snel antwoord op.
Hoe lang heeft dit allemaal geduurd? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zit bij Klomps & Boor

€21.50 per €1000 verzekerd bedrag als je in Europa blijft, anders €32. Als je ook andere verzekeringen afneemt krijg je korting.

Klein bedrijfje, je krijgt mail van mevrouw Boor herself :) Doen niet moeilijk met taxatierapporten en dergelijke, je maakt gewoon een lijstje van je spullen in excel met de prijzen erachter en dat is het ook. Reageren erg snel op mail, bellen snel terug.

Met uitbetaling heb ik nog nooit te maken gehad gelukkig, dus daar kan ik niks over zeggen. Als je even belt zijn ze erg duidelijk over wat vergoed wordt en wat niet. Je gear in een hotelkamer laten liggen is niet gedekt, met een packsafe-netje eromheen wel bijvoorbeeld.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 06:28
Ik ben op zoek naar een verzekering. Mijn doorlopende reisverzekering dekt maar tot een bepaald bedrag. En eigenlijk wil ik ook dat het gedekt wordt als ik mijn camera laat stuiteren op de grond. Punt is dat ik eigenlijk alleen nog verzekeringen ben tegen gekomen waar je voor in Nederland moet wonen. Per september vertrek ik voor mijn studie een half jaar naar het buitenland. Is iemand bekend met een verzekering met goede dekking die je ook kunt afsluiten als je in het buitenland woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf mijn spullen verzekerd bij Unigarant met de ReCreActief verzekering, foto en video apparatuur is ook in je eigen huis verzekerd. Als je er voor betaald krijgt ben je weer niet verzekerd en nog een paar standaard uitzonderingen.

Ik heb toevallig gister nog de voorwaarden gelezen maar dacht dat ik niets gelezen had dat je in nederland moet wonen, even bellen en vragen zou ik zeggen.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Bump

Nu ik steeds meer opdrachten buiten de deur krijg wil ik mijn apparatuur ook maar gaan verzekeren. Een vriend van mij werkt bij OHRA en via hem kan ik een inboedelverzekering krijgen, zodat binnen huis alles gedekt is (ook mijn PC en keukenapparatuur). En met een losse module (kostbaarheden verzekering) is dan de camera ook buitenhuis gedekt. Nadeel, het is niet all risk, wat ik toch wel erg wil.

Via internet kom ik wel verschillende andere maatschappijen tegen die verzekeringen aanbieden Zoals NPO en Boor. Waarvan vooral de laatste interessant eruit ziet. Ik zie alleen de door de voorwaarden het bos niet meer, mijn kennis gaat nog niet zo ver.

Mijn vraag ook aan de tweakers, welke verzekering hebben wij anno 2011 en wat zijn nou belangrijken punten waarop ik moet opletten? Vooral dit soort dingen zijn voor starters erg interessant Verwijderd in "Camera verzekering en ervaringen anno 2010"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wil je ook commercieel aan de slag kunnen en verzekerd zijn? Dan zou ik bij NPO een verzekering nemen. Anders gewoon een uitbreiding op de inboedel of een kostbaarhedenverzekering nemen, dat is vaak het voordeligst en vaak hebben ze goede voorwaarden.

All-risk moet je op letten, dekkingsgebied, eigen risico, uitkeerwaarde, enz. Goed de polisvoorwaarden doorlezen want soms zitten er vervelende uitzonderingsregeltjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Tja wat is commercieel... Ik krijg zo af en toe opdrachtjes voor een klein bedrag. Niet genoeg om van te leven, leuk genoeg om het te blijven doen.

Ik ga even wat voorwaarden doorspitten denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door Zandpad op 14-04-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zandpad schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:06:
Via internet kom ik wel verschillende andere maatschappijen tegen die verzekeringen aanbieden Zoals NPO en Boor. Waarvan vooral de laatste interessant eruit ziet. Ik zie alleen de door de voorwaarden het bos niet meer, mijn kennis gaat nog niet zo ver.
Als je Boor mailt krijg je vrij snel een duidelijk antwoord. Zo vroeg ik mij af of diefstal uit een hotelkamer ook vergoed werd, en binnen een uur kreeg ik al een reply dat ze dat vergoeden mits er een Pacsafe omheen zat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben nu al een paar jaar verzekerd bij de NPO, zowel camera, accessoires als m'n laptop zijn daarbij verzekerd. Heb het gelukkig nog nooit nodig gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Zandpad, ik zit in het zelfde schuitje dus ik hou dit topic in de gaten :)

Ik heb me er weinig in verdiept hoor maar maakt het voor een verzekering uit dan of je je apparatuur puur hobbymatig gebruikt of ook heel af en toe een freelance opdrachtje erbij ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ja, dat maakt voor verzekeringen uit. Wanneer jij een betaalde opdracht uitvoert (commercieel) dan is je apparatuur bij vrijwel alle uitbreidingen op inboedelverzekeringen of kostbaarhedenverzekeringen niet verzekerd. In sommige gevallen kun je bij extra betaling dit wel laten dekken, in sommige gevallen niet. Sommige verzekeringen laten alleen "semi-pro activiteiten" toe (wat jij noemt als af en toe freelance). Ik vind het zelf allemaal een beetje vaag en ik ben daarom gegaan voor een verzekering waarbij ik 100% zeker weet dat ik ook freelance opdrachten mag uitvoeren (bij NPO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@Sapphire, jvdgeest legt het dus goed uit. Vandaar dat ik een verzekering wil waar ik die freelance opdrachten gewoon mag verzekeren. En dan kom je dus al snel bij de NPO uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Of Klomps & Boor :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb sinds vorige jaar m'n camera +laptop laten verzekeren bij NPO - inclusief wereldwijde dekking kost het me nu € 130 per jaar (€ 5500 aan gear) Hoewel bij deze verzekeraar eigenrisico wat hoger ligt, was het voor mij doorslaggevend dat ik ook verzekerd ben wanneer ik de camera uit m'n handen zou laten vallen. Niet dat ik niet voorzichtig ben maar het geeft wel een veiligere gevoel dan wanneer je alleen tegen diefstal bent verzekerd. Vooral toen ik een paar maanden in het buitenland was, heb ik geen moment zorgen gemaakt om m'n gear.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb mijn spullen bij Reaal verzekerd via mijn assurantiekantoor. Ik ga morgen meemaken hoe ze te werk gaan bij een claim aangezien ik gisteren beroofd ben van mijn cameratas ;w
Zal hier de uitkomst wel bijhouden :)

Betaal iig ca. €15 per maand voor een totale waarde van €7600

[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 01-05-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Letterlijk beroofd zeg maar, op straat? Of is je apparatuur gestolen terwijl je het zelf niet zag? Hoop dat je bewijs van inbraak hebt in zo'n geval, want dat heb je vaak wel nodig. Succes in ieder geval, klinkt erg zuur en dat wil niemand meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
jvdgeest schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:16:
Letterlijk beroofd zeg maar, op straat? Of is je apparatuur gestolen terwijl je het zelf niet zag? Hoop dat je bewijs van inbraak hebt in zo'n geval, want dat heb je vaak wel nodig. Succes in ieder geval, klinkt erg zuur en dat wil niemand meemaken!
Was een letterlijke straatroof.. 2 jongens op een scooter die mijn tas van me schouder af getrokken hebben tijdens het langsrijden met "hoge" snelheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Damn, echt heel erg klote. Hier in Nederland gebeurt? Hoe heb je het vervolgens aangepakt? Ben je direct naar de politie gestapt voor aangifte doen? Ik neem aan dat de meeste polissen straatroof wel dekken. Maar vraag me altijd af hoe streng verzekeringsmaatschappijen zijn (of ze bijv. getuigen eisen).

Tip: heb je de serienummers van je apparatuur nog? Die kun je ergens laten registeren als gestolen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nordlys op 01-05-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Gewoon bij mij in de wijk... Waar ik zo'n 4 keer per dag langs loop met mijn hond :S

Meteen de politie gebeld (het 0900 nummer) om de melding te maken en vervolgens naar het lokale politiebureau gegaan om aangifte te doen. Ben naar mijn weten verzekerd op dit gebied.. In de voorwaarden staat niets over eventuele getuigen etc. dus ik denk dat dit wel goed zal komen.

Maarja, eerst maar even afwachten hoe het daadwerkelijk uitpakt :)

Er zal sowieso wel geld bijgelegd moeten worden om alles te kunnen vervangen ben ik bang... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Zal de serienummers morgen eens opzoeken inderdaad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Dit weekend is eindelijk alle rompslomp etc geregeld en heb ik er weer nieuwe apparatuur voor terug :)

De verzekering wilde aanvankelijk de dagwaarde uitkeren en heeft dit ook gedaan. Mijn assurantiepersoon heeft echter nog een derde van het totale bedrag erbij weten te regelen via wat graven in de voorwaarde en wat woorden met de verzekeringsmaatschappij dus dat bedrag is achteraf nog erbij gestort.

Uiteindelijk heb ik een kleine €1000 zelf moeten betalen, maar heb ik wel een nieuwe 5DII en 135 f/2.0 L kunnen kopen. De 24-70 en 580EXII heb ik 2e hands overgenomen van een fotograferende kennis :)
Alleen geen batterygrip ervoor terug gekocht, het geld was nu echt op _O-

Niets anders dan hulde voor mijn assurantiepersoon als je het mij vraagt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
En bij welke verzekering zit je? Of is dat al genoemd? Ah, laat maar. Het is dus Reaal :)

[ Voor 28% gewijzigd door TranceSetter op 14-06-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.