Camera verzekering en ervaringen anno 2008 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.116 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
Volgens de laatste telling heb ik al weer voor €2000,- aan fotoapparatuur in de Lowepro heb zitten, voor velen slechts een schijntje, voor mij een complete uitrusting ;) Maar het zweet brak me laatst uit, alleen al bij de gedacht aan diefstal/schade en andere rampscenario's. ;(

Vandaar ben ik benieuwd naar julie ervaringen met en adviezen over verzekeraars en verzekeringen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Volgens mij moet je in Camera verzekering en ervaringen anno 2006 wel het nodige kunnen vinden... Iets zegt me dat je die topictitel ook heb gekopieerd, maar het laatste getal bent vergeten te veranderen ;)

Veel ervaringen die daar in staan lijken me nog steeds wel van toepassing, zoveel verandert er niet op het gebied van kostbaarhedenverzekeringen :).

De Buitendedeurverzekering van Centraal beheer dekt volgens mij maar tot iets van €800, dus die is voor de meesten hier ook te weinig... Zelf zit ik bij de ABN, en ik deel de ABN-meningen in het eerder genoemde topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 07-04-2008 12:14 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ik zit AXA, en ik heb zo het idee dat dat best eens de achterliggende maatschappij van ABN zou kunnen zijn :) De voorwaarden doen iig hetzelfde aan. Ik geloof dat met kernrampen en terreur mijn gear niet verzekerd is, maar heb ook zo het vermoeden dat als dat van toepassing is, ik wel iets anders aan mijn kop heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Res-q schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:13:
De Buitendedeurverzekering van Centraal beheer dekt volgens mij maar tot iets van €800, dus die is voor de meesten hier ook te weinig...
Die van interpolis dekt tot 1250 euro, ook nog niet genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Henk schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:15:
Ik zit AXA, en ik heb zo het idee dat dat best eens de achterliggende maatschappij van ABN zou kunnen zijn :) De voorwaarden doen iig hetzelfde aan. Ik geloof dat met kernrampen en terreur mijn gear niet verzekerd is, maar heb ook zo het vermoeden dat als dat van toepassing is, ik wel iets anders aan mijn kop heb :+
Die voorwaarden zijn bijna allemaal hetzelfde, op de bedragen na. Afaik heeft AXA niets met ABN te maken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Res-q schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:13:
De Buitendedeurverzekering van Centraal beheer dekt volgens mij maar tot iets van €800, dus die is voor de meesten hier ook te weinig...
Ik zit bij Centraal Beheer, voor een verzekerd bedrag van 5000 euro, kostbaarheden verzekering :)
Voor camera apparatuur, horloges en andere dure luxe artikelen (mits duurder dan 200 euro p/stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
En wat is een beetje de prijs om voor laten we zeggen 2500,- te verzekeren?

Sander wil wel op google zoeken, maar mag niet van zijn baas, heeft beperkte toegang, waaronder GOT. Dus Sander is niet te lui om zelf te zoeken hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn spul laten verzekeren via een combi zaak, daar koste het voor 5000€ iest van 500€ voor 3 jaar all-risk. Dus inc diefstal etc en heb ik geen waarde vermindering en een eigenrisico van slechts 12.50€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Ik heb zelf de Mobiele Apparatuur verzekering van de ANWB. Gelukkig nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Nadeel van veel kostbaarheden verzekeringen is dat ze vaak niet in het buitenland gelden.. Ik ga binnenkort over naar NOS verzekeringen :)
Unive wou bij mij het spul niet eens verzekeren omdat het teveel waard is, en af en toe proffesioneel gebruikt wordt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 11-09 12:44
Centraal beheer heeft in ieder geval niets dat werkt voor meer dan 750,- en binnenland en buitenland en evt professioneel gebruik. Daar hoef ik dus niet te gaan shoppen voor een verzekering. Wel jammer want daar heb ik een werknemers regeling.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
pven schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:22:
[...]

Die voorwaarden zijn bijna allemaal hetzelfde, op de bedragen na. Afaik heeft AXA niets met ABN te maken. :)
Niet helemaal waar, gelukkig... Daarom zijn er in het verleden ook die topics geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb me eigenlijk nog helemaal niet gebogen over dit onderwerp, maar ik heb wel interesse. Is het mogelijk om 2e handse apparatuur te verzekeren tegen diefstal/schade?? Aankoopbonnen kan ik niet overleggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 07-04-2008 14:42 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:41:
Ik heb me eigenlijk nog helemaal niet gebogen over dit onderwerp, maar ik heb wel interesse. Is het mogelijk om 2e handse apparatuur te verzekeren tegen diefstal/schade?? Aankoopbonnen kan ik niet overleggen ;)
Taxatie laten doen, die tellen voor verzekeraars vaak ook.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
Zelfs hier raak ik al weer verstrikt in een woud van veel mogelijkheden, net als op Google. Ik wil gewoon voor 2000 euro aan materiaal verzekeren, tegen schade en diefststal, voor minder dan 50 euro per jaar. Maar waar-oh-waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

sanderander schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:
Zelfs hier raak ik al weer verstrikt in een woud van veel mogelijkheden, net als op Google. Ik wil gewoon voor 2000 euro aan materiaal verzekeren, tegen schade en diefststal, voor minder dan 50 euro per jaar. Maar waar-oh-waar?
Alleen in nederland? of ook op vakantie, en dan heb je nog europa en internationaal.. Want je reisverzekering dekt het namelijk niet :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Elvia wel...tot 2000 euro dacht ik.
iig vorig jaar zomer vakantie flink lopen zoeken naar een verzekering die europa, m'n toenmalige gear en bergsport dekte...
En Elvia dekt foto apparatuur dus wel ;)

Maar verder ga ik dit topic ook goed volgen hoor:)
* sapphire is ook op zoek naar een verzekering

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Bij mij was het iig 1500eur :) en dat is voor mij in ieder geval veel te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Omdat ik mijn camera voornamelijk de buiten de deur gebruik... heb ik de Buiten de Deur verzekering van Interpolis voor nog geen 7 euro per maand. Maximale dekking is 1200 euro per gebeurtenis.

http://www.interpolis.nl/...kering/default.aspx?item0

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heb vandaag een offerte aangevraagd bij de NOS, voor zover ik weet de enige die ook molesschade dekt :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

^^ denk je dat nodig te hebben? ;)

Zelf zit ik zoals gezegd bij ABN. Prima service, en ook redelijk tarief (2% van het verzekerde bedrag per jaar zeg ik uit mn hoofd). Erg goede serivce, een telefoontje en het verzekerd bedrag is aangepast. In geval van schade even formuliertje invullen, aankoopbewijs en/of taxatierapport er bij en binnen 2 weken heb je je geld weer terug :).

Ook verzekerd tegen zo ongeveer alles, behalve molest.. :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een 'Huis'-Elektronica verzekering van de RVS/Nationale Nederlanden.
De premie is 3 procent van de verzekerde waarde met een minimum premie van 30 euro (volgens mij).
Wereldwijde dekking en dekt verlies, schade, diefstal etc. (terrorisme clausule is wel van toepassing) tegen nieuwwaarde

Nadeel is dat je er minimaal 5 jaar aan vast zit geloof ik. Je kan overigens wel eenvoudig de lijst met verzekerde zaken aanpassen. Ik zit nu op een kleine 100 euro per jaar voor een verzekerd bedrag van 3400 euro (camera, wat lenzen en gadgets). Eigenlijk alles wat ik niet onder een normale reisverzekering kwijt kan (qua bedrag).

Overigens nog geen ervaring met uitkeringen bij schade ofzo, dus daar kan ik (gelukkig) nog niet over oordelen.

[ Voor 16% gewijzigd door BlaTieBla op 08-04-2008 10:04 . Reden: tegen nieuwwaarde toegevoegd ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:55:
Heb vandaag een offerte aangevraagd bij de NOS, voor zover ik weet de enige die ook molesschade dekt :)
Laat even weten wat je kwijt bent voor welke apparatuur. Ik kan die namelijk ook afsluiten via de NVJ (Nederlandse Vereniging van Journalisten) :)

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 07-04-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
sOid schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:40:
Laat even weten wat je kwijt bent voor welke apparatuur. Ik kan die namelijk ook afsluiten via de NVJ (Nederlandse Vereniging van Journalisten) :)
Om hier maar even antwoord op te geven: In de offerte staat dit als volgt:

Jaarpremie (functie van de totale verzekerde waarde):
Nederland: 1,45%
Europa: 1,60%
Wereld: 2,30%

Exclusief poliskosten en assurantiebelasting. Hiermee is het eigen risico €200 per gebeurtenis, met €250 voor val- of stootschade. Verzekering tegen landmolest kost 25% van de premie extra in europa, en voor de wereld 50% extra. Er geldt overigens een minimunpremie van €70 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik heb werelddekking van NOS, goed dat je 't meld trouwens moet nog een gepeperde rekening dokken. Ik zit nu behoorlijk tegen 't maximaal verzekerbare bedrag aan (ook laptop meeverzekerd).

NOS is wel fijn omdat ze behoorlijk vlot zijn in betalen, traag in facturen :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb ook de NVJ/NOS verzekering en dat bevalt mij prima. Je kunt zelf aangeven wat en tegen welk bedrag je iets wilt verzekeren waardoor je voor een groot deel dus ook zelf kunt bepalen hoe hoog je premie is. Ook is nieuwe apparatuur (gekocht in het lopende verzekeringsjaar) automatisch gedekt tot een totale waarde van 20% van het verzekerd bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zit bij interpolis,

De buiten de deur verzekering is onzin, dan krijg je de dagwaarde terug, iets wat je niet wil terugkrijgen is natuurlijk de dagwaarde. Daarbij is deze verzekering best wel duur, en dekt deze alleen de dingen als je er op uit bent. Op vakantie heb je de doorlopende reisverzekering, en thuis natuurlijk je inboedel.

Het beste kun je een kostbaarhedenverzekering afsluiten, specifiek voor de camera en accessoires. Je betaald veel minder dan de buiten de deur verzekering en hij is ook nog eens beter verzekerd.

Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug bij diefstal, ook is het verzekerd voor verlies, schade en nog wat meer zaken. meer info

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Leknaas volgens mij kun je het beste een verzekering voor camera's afsluiten, die bieden gewoon werelddekking, desnoods heftigere dekkingen, landmolest enzo, en tegen goede prijs.

Een reisverzekering dekt ook maar tot x aantal euro, dagwaarde heb je verder niets aan. Dus gewoon bij Klomps en Boer of bij de NOS.

ik moet ffies mijn ogen open doen

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 08-04-2008 09:50 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
simon schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:38:
Leknaas volgens mij kun je het beste een verzekering voor camera's afsluiten, die bieden gewoon werelddekking, desnoods heftigere dekkingen, landmolest enzo, en tegen goede prijs.

Een reisverzekering dekt ook maar tot x aantal euro, dagwaarde heb je verder niets aan. Dus gewoon bij Klomps en Boer of bij de NOS.
8)7
Als je mijn bericht een keer goed leest zie je dat jij precies hetzelfde zegt dan ik. Ik zeg dus: reisverzekering = bagger (mede door dagwaarde). Kostbaarhedenverzekering = goed (volledig aankoopbedrag krijg je terug)

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mijn excuses

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook even aan het kijken voor verzekering, maar dan in België. Zijn er landgenoten die ervaring hebben met de Belgische verzekeringsmaatschappijen en voorwaarden?
Buitenlandse dekking is noodzakelijk, aangezien ik regelmatig reis.

Ik heb even bij de grote verzekeringskantoren gekeken, maar kon op hun websites niet meteen iets duidelijk vinden voor verzekering van persoonlijke bezittingen... Toch maar eens even rondbellen dan.

Vorige week in het flatje hiernaast ingebroken, met een schroevendraaier... M'n vertrouwen in de deuren hier is toch serjeus vermindert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:56:
Vorige week in het flatje hiernaast ingebroken, met een schroevendraaier... M'n vertrouwen in de deuren hier is toch serjeus vermindert...
Niet dat ik een verzekering een erg slecht idee vind, maar is het vervangen/verbeteren van je deuren en/of sloten dan niet een íets beter plan? iets met voorkomen beter dan genezen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Res-q schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:38:
^^ denk je dat nodig te hebben? ;)
Ik wel ja :P

Maar sowieso vind ik het bij de NOS fijner, omdat je daar niet tegen dagwaarde verzekerd bent :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Bij ABN ook niet hoor :).
Sterker nog, verzekering wel eens nodig gehad voor een artikel dat ik in de aanbieding had gekocht, maar wat inmiddels duurder was geworden. Ik kreeg de vervangingswaarde vergoed!

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
ik weet niet wat die nos-verzekeringen kosten,

bij interpolis kost zo'n kostbaarheden verzekering € 20,50 per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag.
Dus stel je verzekerd je camera voor 1500 euro. Dan betaal je dus € 30,75 per jaar.
bij vermissing, diefstal e.d. krijg je dus dat volle pond terug. Volgens mij wel redelijk goedkoop.
Voorwaarde is volgens mij wel dat je ook een inboedel verz. bij interpolis moet hebben.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Net m'n offerte terug van de NOS

Even de algemene gegevens:
Bedrag: 2500 euro
eigen risico: 200 euro per geval of 250 euro per geval bij val- of stootschade
Premie: wereld 2,30% Europa: 1,60% Nederland: 1,45%
Toeslagen landmolest: wereld 50% europa 25%
korting 10% bij 400 euro eigen risico en 20% bij 1000 euro eigen risico.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wel met een minimum premie van 70 euro, je kan dus nog een onwijze berg spullen bijverzekeren zonder dat het duurder wordt, bijvoorbeeld je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik vind dat eigen risico behoorlijk aan de prijs bij de NOS. Vergoeden zij ook bij zakelijk gebruik oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

J3roen schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:23:
Ik vind dat eigen risico behoorlijk aan de prijs bij de NOS. Vergoeden zij ook bij zakelijk gebruik oid?
Juist voor zakelijk gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
J3roen schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:23:
Vind het ook een vrij groot bedrag maar als je naar de voorwaarden kijkt, en bedenkt dat je ook een 1Ds mkIII kunt verzekeren met dezelfde voorwaarden (natuurlijk hogere prijs) vind ik het allemaal nog wel meevallen.

Maargoed, ik dacht dat ik ook nog korting kon krijgen via de NVJ maar dat weet ik niet zeker. Maar eens even uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:11:
[...]

Niet dat ik een verzekering een erg slecht idee vind, maar is het vervangen/verbeteren van je deuren en/of sloten dan niet een íets beter plan? iets met voorkomen beter dan genezen enzo...
Dat zal dan toch vooral afhangen van de huisbaas...

In ieder geval niemand met ervaringen van het verzekeren van materiaal in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook bij de NOS en bevalt me prima! Helaas net weer betalen voor het volgende jaar, bah. Maar wel safe en goed verzekerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:59:
maar wel met een minimum premie van 70 euro, je kan dus nog een onwijze berg spullen bijverzekeren zonder dat het duurder wordt, bijvoorbeeld je notebook.
Ik heb de polisvoorwaarden niet bij de hand maar motebooks en computerapparatuur vallen dacht ik buiten de verzekering bij de NOS. Deze worden vaak beter gedekt door een reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:13

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

notebooks kunnen daar wel meeverzekerd worden, echter enkel i.c.m. overige apparatuur als camera's, lenzen, etc. Volgens de voorwaarden, althans :)

[ Voor 15% gewijzigd door gratis_vodka op 09-04-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik ben ook op zoek naar een verzekering voor m'n camera apparatuur en m'n laptop. Ik ga over een week naar egypte en m'n reisverzekering dekt geen materieele schade.

Inboedel heb ik via interpolis dus dan zou ik een kostbaarhedenverzekering van interpolis kunnen doen of een apparatuurverzekering van NPO.

Nou koop ik vooral qua camera apparatuur veel 2e hands. Bij interpolis zou ik dan sowieso mijn apparatuur moeten laten taxeren. Hoe dat bij NPO is weet ik nog niet?

Camera spul is ongeveer: Canon 10D+grip, tamron 17-50, tamron 28-200 (ja ik weet het :X ), 380EX, Ewa marine U-AXP, misschien nog een Tokina 10-17 fish voor de vakantie en nog wat losse prut. Samen ongeveer €1500-2000? (kan over een half jaartje opeens veel meer zijn natuurlijk 8)7 )
Laptop is 1,5 jaar oud met een nieuwprijs van €1500,-

Interpolis en NPS zouden ongeveer even duur uitkomen.
Voordeel van interpolis is dat er geen eigen risico is. (behalve bij laptop: €110,-)
Echter vergoeden ze na 3 jaar of minder dan 40% nieuwwaarde, de dagwaarde. Vooral met mijn spul vraag ik me dus af of dat wel verstandig is.

Bij NPS is het eigen risico max €250,-, wat voor mijn materiaal op dit moment dus nog redelijk veel is. Als die echter altijd de nieuwwaarde blijven uitkeren kan de uitkering dan nog steeds een stuk hoger uitvallen dan bij interpolis. Nietwaar?

Bij NPS staat dit:
"In geval van een schade moet u wel uw belang kunnen aantonen (bijvoorbeeld een aankoopnota)."
Wat anders dan een aankoopnota kan daar werken? Is een foto van je materiaal + serienummers ook genoeg (desnoods van de voren doorsturen?), of moet je het laten taxeren?
Wat ik ook hoorde was dat een vervangende bon, van dus bijvoorbeeld dezelfde soort lens soms ook voldoende is? Kunnen fotowinkels je die zo geven?
Ik zit er heus niet op te wachten om te frauderen op die manier, maar ik wil wel gewoon terug krijgen wat ik ervoor heb betaald, of het geld om vergelijkbaar materiaal terug te kopen.
Ik ga morgen sowieso even bellen met NPS, maar als iemand deze vragen al kan beantwoorden zou dat heel fijn zijn.

En dat taxeren, waar in de buurt van Enschede, Doetinchem of Zutphen zou dat het best kunnen?

hm.. een wat langer stukje geworden dan de bedoeling, maar hopenlijk wil iemand even wat antwoorden geven! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

MrDry

Desperados!

Unive heeft ook een kostbaarhedenverzekering. Premie 2% van de verzekerde waarde. Dekking wereldweid. Ook bij beschadiging enzo.

Nadeel (ook hier) is de afschrijving. Na 6 jaar nog maar 50% van de nieuwwaarde.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik zie hier veel mensen die een kostbaarhedenverzekering aanraden, en eerlijk gezegd heb ik die momenteel ook... er zit daar echter wel een addertje onder het gras als je je apparatuur professioneel gebruikt, vaak sluiten kostbaarheden dat gebruik namelijk uit. Ik zou graag van de mensen met een bedrijfje/kvk/btw nummer willen weten hoe zij de boel hebben verzekerd. Ik gebruik mijn gear voornamelijk privé maar doe zo nu en dan een opdracht, hoe doen jullie dat?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik ben voor mijn inboedel verzekerd via de Postbank. Daar kan ik een kostbaarheden verzekering bij nemen die de camera spullen dekt. Echter onder 'dekking buitenshuis' wordt bedoeld: 'in de tuin of onderweg naar een reparateur'. Deze verzekering dekt dus niet op vakantie of semi professioneel gebruik.

PB verwees mij door naar NN, die hebben wel een verzekering voor deze situaties.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
@DeFeCt: Volgens mij hebben de meeste pro's hier de verzekering van NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ff een schopje.. Ik ben een beetje laat geweest met het regelen van mijn kostbaarheden verzekering (heb ook besloten die ergens anders te regelen dan bij OHRA waar ook de inboedel zit). Met als resultaat dat ik nu op vakantie ga zonder dat m'n spul verzekerd is :(. Ik wil wel een reisverzekering afsluiten (gaat lekker snel) maar meesten willen max 1300 eu vergoeden aan foto apparatuur en laat ik dat nou net een beetje weinig vinden. Iemand nog een idee voor een verzekering die ik snel af kan sluiten en wel goed dekt? (rond de 2000eu)

edit: eent korte reisverzkering gevonden bij de ANWB gevonden die tot 1500 euro dekt en waar je nog eens 1250 euro bovenop kan verzekeren..tenminste, denk ik dan:

http://www.anwb.nl/verzek...llende-verzekeringen.html

[ Voor 20% gewijzigd door Nedra op 23-07-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoor vaak mensen het hebben over inboedelverzekering voor in huis, maar inboedel dekt toch niet wanneer de camera in huis gevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nedra schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:50:
Ff een schopje.. Ik ben een beetje laat geweest met het regelen van mijn kostbaarheden verzekering (heb ook besloten die ergens anders te regelen dan bij OHRA waar ook de inboedel zit). Met als resultaat dat ik nu op vakantie ga zonder dat m'n spul verzekerd is :(. Ik wil wel een reisverzekering afsluiten (gaat lekker snel) maar meesten willen max 1300 eu vergoeden aan foto apparatuur en laat ik dat nou net een beetje weinig vinden. Iemand nog een idee voor een verzekering die ik snel af kan sluiten en wel goed dekt? (rond de 2000eu)

edit: eent korte reisverzkering gevonden bij de ANWB gevonden die tot 1500 euro dekt en waar je nog eens 1250 euro bovenop kan verzekeren..tenminste, denk ik dan:

http://www.anwb.nl/verzek...llende-verzekeringen.html
Inderdaad bij anwb kan je tot max 2750 euro dekken. Ben daar zelf ook eens geweest om te overleggen voor een verzekering, maar daar 2750 maximaal was wat ze konden doen ben ik toen verder gaan kijken. Ik verzeker nu per " risico vol " project en dat werkt niet. Ik houd me dus aanbevolen voor een goede verzekering.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik zit bij de NPO. Enige nadeel is het behoorlijke eigen risico, maar zakelijk gebruik is gedekt. Europeesche dekking (of zelfs wereldwijd). De prijs is ook zeer redelijk. Ik meen dat ik iets van € 100 betaal voor € 7000 euro apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja NPO heeft erg goede voorwaarden, maar voor een hobby vind ik eht eigen risico te groot :(
Afgelopen vakantie heb ik ook maar creatief gedaan aan gezien ik bij elvia verzekerd was en die maar tot 1750 euro dekt dus de spulen die ik neit mee nam Parijs in in de kluis van t hotel laten liggen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33
wat is landmolest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb paar weken geleden eens bij de kostbaarheden buitenshuis verzekering van Centraal Beheer Achmea bekeken, mijn ouders hebben daar het huis enzo verzekerd. Van de week ergens envelop met factuur binnengekregen.

Wat ik er van weet is dat je aardig hoog kan dekken, het geldt overal ter wereld en het kost vrij weinig. Ik betaal voor 5000 euro dekking nu ong. 60 euro dacht ik. Als ik meer weet over Centraal Beheer, zal ik nog wat ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Landmolest = rellen, oorlog etc.. conflictsituaties dus :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Ik heb sinds een paar weken mijn spullen verzekerd via de kostbaarhedenverzekering van InterPolis. Voor mij zijn de voorwaarden prima. En ik heb de spullen dan ook op waarde zelf verzekerd. Niet per 1000 euro, maar een lens van € 915,75 wordt ook verzekerd voor dat bedrag, en wordt dan dus omgerekend. Alles bij elkaar (waarde van zo'n 3500) kost het me 71,nogwat op jaarbasis. En dat is zonder de kortingen voor meerdere verzekeringen eraf geteld. Met korting kom ik op 63 euro ofzo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

ik heb deze week mijn verzekering mogen aanspreken. Mn D70s is al een tijdje doorverkocht aan een goede kennis van mij, maar ik was vergeten de verzekering op te zeggen. Blijkbaar maar goed ook, want onlnags nam iemand anders de camera 2 minuten in zn handen en is erin geslaagd het ding te vermoorden... Camera doet niks meer... goedja, verzekering verwittigd, en camera binnengebracht. Alles is momenteel onderweg naar Nikon voor een bestek op te maken. Eerste 230 EUR is voor eigen rekening, daarboven wordt alles vergoed door de verzekering. (behalve sluiters, flitslampen of diefstal uit een auto tussen middernacht en 6u 's ochtends)

Binnenkort nog maar eens langsgaan bij KBC om mijn huidige gear ook te verzekeren...

[ Voor 4% gewijzigd door ppFreddy op 11-08-2008 21:13 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb onlangs ook een verzekering afgesloten via de NVJ. Heb een eigenrisico van 100 euro (250 als ik heel het zaakje laat vallen) en het was allemaal erg snel afgesloten.

Had nog een paar vraagjes waarover ik had gebeld en ik kreeg ook meteen iemand met kennis van zaken aan de telefoon.

Heb Europadekking overigens :) Prijs weet ik niet maar is niet zo schokkend groot (verzekerde bedrag zo'n 3600 euro, laptop meeverzekerd).

Wat ik wel opvallend vond, is dat ze niet moeilijk doen over een harddiskuitbreiding of geheugenuitbreiding van de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
NVJ verzekering kun je toch alleen nemen als je ook lid bent van de NVJ? En als hobbyist al weer een stuk minder interessant omdat dat ook weer bijna 300 euro per jaar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ga maar eens een afspraak maken bij de Rabobank voor de Interpolis Kostbaarhedenverzekering. Kost je in het jaar (afhankelijk van de totale waarde wat je laat verzekeren) een aantal tientjes. Voor dat bedrag ben je in de hele wereld verzekerd voor diefstal/schade door een plotselinge gebeurtenis. Wat ze dan verstaan onder plotselinge gebeurtenis weet ik niet. Maar dat is iig niet voor dagelijks gebruik/slijtage en schade die jezelf hebt veroorzaakt.

Zal op 20,5 euro uitkomen, zonder eigen risico en dat per jaar. Dat vind ik een no brainer, want het staat in geen verhouding tot wat ik op zou moeten hoesten als ik mijn toestel met objectieven opnieuw moet kopen. Dat ze na 6 jaar ofzo over gaan op dagwaarde en niet meer rekenen met de verzekerde waarde vind ik logisch. Want met 6 jaar heeft er een aardige afschrijving plaats gevonden, bovendien gaat geen 1 verzekeraar meer betalen dan nodig is (ze willen liever niks uitkeren en maar premie op blijven strijken). Daarnaast, na 6 jaar wil je zelf veelal toch wel upgraden naar iets nieuws toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Joosie200 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:49:
Ik ga maar eens een afspraak maken bij de Rabobank voor de Interpolis Kostbaarhedenverzekering. Kost je in het jaar (afhankelijk van de totale waarde wat je laat verzekeren) een aantal tientjes. Voor dat bedrag ben je in de hele wereld verzekerd voor diefstal/schade door een plotselinge gebeurtenis. Wat ze dan verstaan onder plotselinge gebeurtenis weet ik niet. Maar dat is iig niet voor dagelijks gebruik/slijtage en schade die jezelf hebt veroorzaakt.

Zal op 20,5 euro uitkomen, zonder eigen risico en dat per jaar. Dat vind ik een no brainer, want het staat in geen verhouding tot wat ik op zou moeten hoesten als ik mijn toestel met objectieven opnieuw moet kopen. Dat ze na 6 jaar ofzo over gaan op dagwaarde en niet meer rekenen met de verzekerde waarde vind ik logisch. Want met 6 jaar heeft er een aardige afschrijving plaats gevonden, bovendien gaat geen 1 verzekeraar meer betalen dan nodig is (ze willen liever niks uitkeren en maar premie op blijven strijken). Daarnaast, na 6 jaar wil je zelf veelal toch wel upgraden naar iets nieuws toch :?
Lenzen kunnen makkelijk langer dan 6 jaar mee gaan en zijn dan ook nog niet eens echt in waarde gedaald. Volgens mij was het bij Interpolis trouwens al eerder dan die 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Laat even weten hoe het gaat bij de RaboBank, ik heb een 1/2 jaar geleden een afspraak gehad voor taxatie etc. En toen kwam er naar boven dat mijn lenzen alleen verzekerd zijn wanneer ze op een Body zitten (zowel in geval van diefstal als schade), is wat lastig met 6 lenzen en 2 body's..

Ook mijn aanverwante gear (tas, regenjas voor tas en camera) waren niet gedekt. Ik zelf had er dus niet heel veel aan en heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik loop bij meerdere verzekeraars tegen soortgelijke problemen aan. Dat je geheugenkaartjes niet verzekerd zijn, ok dat is tot daar aan toe, maar je losse flitser ook niet (tenzij ie op je body zit), je statief ook niet, je imagetanks ook niet. Best lastig want al met al is dat ook een behoorlijk bedrag bij elkaar.
Niet om "stoer" te doen, maar vind maar een verzekering die voor 6000 euro aan spullen wil verzekeren, zonder een torenhoge premie. (200 tot 400 per jaar vind ik ok, offertes die ik gehad heb liepen op tot wel 1500 euro per jaar, en dan wordt alles in 3 jaar afgeschreven (body is al discutabel, maar lenzen helemaal, afschrijven in drie jaar).

Dus ik volg het actuele stukje weer !

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
-DG- schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:43:
[...]
Volgens mij was het bij Interpolis trouwens al eerder dan die 6 jaar.
Het rapport is 6 jaar geldig. Als na deze periode geen nieuw rapport is uitgebracht,
geldt de taxatie nog 6 maanden als zogenaamde voortaxatie door partijen. Daarna zijn deze zaken verzekerd op basis van dagwaarde.

En het rapport is het taxatierapport, wat in het begin wordt opgemaakt. M.a.w. daaruit maak ik op dat na 6 jaar het rapport ongeldig is en vanaf dat moment de zaken dus op dagwaarde worden getaxeerd i.p.v. de nieuwwaarde.

@Angelfire:

Jouw situatie is een stuk lastiger. Ik heb maar 1 body en 1 objectief, waar er binnenkort 1 bij komt. Maakt dus 2 objectieven en 1 body. Maar dat je tas/flitser/statief e.d. niet verzekerd zijn en echt alleen je camera met objectief erop is lekker kort door de bocht. Dus die kun je niet scharen onder de kostbaarhedenverzekering :? Waar onder dan wel 8)7

Maargoed, moet morgen maar eens een afspraak maken bij de rabo. Kijken wat daaruit komt. Verder krijg ik dan in totaal 12% korting op mijn Interpolis totaalpakket (heb inboedel en WA al lopen bij interpolis) wat ook wel handig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zoals gezegd heb ik nu een week of 3 ook de kostbaarhedenverzekering bij Interpolis. Ze hebben gewoon mijn 5 objectieven, flitser, tassen, statief, etc. verzekerd. Ik zou bij wijze van spreken nog mijn viewfinder extender verzekerd kunnen hebben. Trouwens, een kostbaarhedenverzekering is toch voor mijn kostbaarheden, oftewel, ik bepaal dan toch wat er voor mij kostbaar is, zolang ik die premie maar betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TranceSetter schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:39:
Zoals gezegd heb ik nu een week of 3 ook de kostbaarhedenverzekering bij Interpolis. Ze hebben gewoon mijn 5 objectieven, flitser, tassen, statief, etc. verzekerd. Ik zou bij wijze van spreken nog mijn viewfinder extender verzekerd kunnen hebben. Trouwens, een kostbaarhedenverzekering is toch voor mijn kostbaarheden, oftewel, ik bepaal dan toch wat er voor mij kostbaar is, zolang ik die premie maar betaal.
Zou een vreemde verzekeraar zijn dan, lijkt me dat ze op zijn minst weten wát ze voor je verzekeren toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
GJ-tje schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:37:
[...]
Zou een vreemde verzekeraar zijn dan, lijkt me dat ze op zijn minst weten wát ze voor je verzekeren toch? :?
Nouja, ik heb wel alle serienummers in moeten laten vullen, evenals factuurnummers, en kopieën daarvan moeten maken. Op die kopieën kwamen dan ook nog eens een stempel van InterPolis + datum te staan, dus ze weten wat er verzekerd is. Ze hebben echter ook gewoon mijn Crumpler tassen e.d. verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Angelfire schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:55:

Ook mijn aanverwante gear (tas, regenjas voor tas en camera) waren niet gedekt. Ik zelf had er dus niet heel veel aan en heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik loop bij meerdere verzekeraars tegen soortgelijke problemen aan. Dat je geheugenkaartjes niet verzekerd zijn, ok dat is tot daar aan toe, maar je losse flitser ook niet (tenzij ie op je body zit), je statief ook niet, je imagetanks ook niet. Best lastig want al met al is dat ook een behoorlijk bedrag bij elkaar.
Niet om "stoer" te doen, maar vind maar een verzekering die voor 6000 euro aan spullen wil verzekeren, zonder een torenhoge premie. (200 tot 400 per jaar vind ik ok, offertes die ik gehad heb liepen op tot wel 1500 euro per jaar, en dan wordt alles in 3 jaar afgeschreven (body is al discutabel, maar lenzen helemaal, afschrijven in drie jaar).

Dus ik volg het actuele stukje weer !
De ANWB heeft een prima verzekering en verzekert wat jij wilt, en mocht je ook zakelijk gebruik gedekt willen hebben dan kun je bij de NPS je spul laten verzekeren. Voor 6000 kom je dan denk ik rond de 100-150 euro per jaar.

Je hebt duidelijk bij de verkeerde partijen geinformeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:15:
Ik zit AXA, en ik heb zo het idee dat dat best eens de achterliggende maatschappij van ABN zou kunnen zijn :)
Late reactie op een oud bericht, maar AXA heeft niks te maken met ABN, hooguit businesspartners bij bepaalde deals. AXA heeft zelf geen kapitaal om de verzekerde bedragen te garanderen, en werkt daarom samen met diverse banken.
Mijn (woeker-)hypotheek bij AXA is bv. gegarandeerd door de Bank Limburgse Gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik dacht altijd dat AXA gewoon een (conglomeraat-)verzekeringsmaatschappij/financiele dienstverlener is, volgens mij beheren ze het grootste kapitaal ter wereld (iets van 1300 biljoen euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:40:
[...]
Late reactie op een oud bericht, maar AXA heeft niks te maken met ABN, hooguit businesspartners bij bepaalde deals. AXA heeft zelf geen kapitaal om de verzekerde bedragen te garanderen, en werkt daarom samen met diverse banken.
Mijn (woeker-)hypotheek bij AXA is bv. gegarandeerd door de Bank Limburgse Gemeenten.
Het lijkt me duidelijk dat ik het idee kreeg omdat de voorwaarden van AXA en ABN voor 95% overeen komen. Nuttige bijdrage op een oud bericht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.AXA.com wijst wel naar een global financing company, www.AXA.nl brengt je bij Reaal...
REAAL heeft AXA en Winterthur overgenomen
Er zijn meerdere AXA's, onder andere ook een prima maker van fietsensloten. :)

edit: @Henk: als de voorwaarden zoveel overeenkomen dan is de kans erg groot dat AXA bij deze polis samenwerkt met ABN-AMRO. En dan was je 'hunch' goed. Maar dat kun je ook zelf aan AXA (nu Reaal) vragen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij onze studievereniging (GEWIS, wiskunde&informatica @ TU/e) hebben we een fotocommissie opgericht. Die gaat foto's maken van de activiteiten en dergelijke. Daarvoor wordt een simpele DSLR set aangeschaft voor ongeveer 1000 euro, maar dat spul moet natuurlijk wel verzekerd worden.

De standaard verzekeringen zoals je die via de foto winkel kan afsluiten zijn duidelijk gericht op consumenten en die dekking is gewoon te beperkt. Sowieso is het maar de vraag of we daar de spullen als vereniging kunnen verzekeren. Op persoonlijke titel heeft niet echt de voorkeur.

NPO ass. is ons eigenlijk wat te duur. Opzich een prima toko als je een flinke stapel apparatuur te verzekeren hebt, maar door de minimum premie van 70 euro, maar vooral het eigen risico van ruim 200 euro per schade geval is het een beetje teveel van het goede.

Klomps en Boor zag er veelbelovend uit, maar verzekert alleen beroepsfotografen die zijn aangesloten bij bepaalde vakverenigingen en studenten aan foto opleidingen.

...

Iemand nog tips voor mogelijk geschikte verzekeraars?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die had ik inmiddels zelf ook gevonden en aangeschreven, toch bedankt voor de tip :)

Maareh, heb je daar zelf ervaringen mee, of roep je maar gewoon het eerste google resultaat? :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Binnen hoeveel tijd moet je een verzekering afsluiten na aanschaf van een camera? of moet je dit van te voren melden?

Ik ben zelf namelijk op zoek naar een verzekering voor een relatief goedkope camera waarbij wel water en valschade volledig is gedekt binnen heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Inderdaad de eerste van google :). Het is de Hobby- en sportartikelen verzekering van de Europeesche, Ik ben ook op zoek en heb eens naar deze gekeken.
In mijn geval heb ik een dekking nodig van 6000 en dan ben je hier vrij duur uit itt npo.

[ Voor 13% gewijzigd door vandijk op 18-08-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Cameraverzekering.nl is echt vreselijk duur zeg. Niet normaal vergeleken met de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Deze klinkt trouwens ook wel goed, alleen iets duurder en minimaal 2 jaar verzekeren, maar dan wel voor het aanschafbedrag en maar 12 Euro eigen risico: http://www.helepolis.nl/info_camera.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

J3roen schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:58:
Cameraverzekering.nl is echt vreselijk duur zeg. Niet normaal vergeleken met de concurentie.
Vergeleken met de standaard verzekeringen die je bij de foto winkel af sluit (camera garant plan etc.) valt dat reuze mee volgens mij? Daar betaal je al snel rond de 10% voor twee jaar. cameraverzerking.nl is voor bijv. 1000 euro iets meer dan 5% voor 1 jaar en dat is incl. semi-prof dekking, wat je bij camera garant plan etc. niet hebt (prof gebruik expliciet uitgesloten).
Vergeleken met de NPO misschien wel, maar daar heb je wel een eigen risico wat 10x zo hoog is. En voor lagere bedragen is NPO met z'n minimum premie van 70 euro ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Damn ik kom daar uit op 403 euro.. waar ik bij NPO/NOS 170 betaal.

[ Voor 32% gewijzigd door simon op 18-08-2008 15:16 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Met Simon; Ik kom ook in de regio uit. NOS is vele malen goedkoper en volledig zakelijk gebruik wordt verzekerd. Nadeel is dan misschien het eigenrisico, maar als je een totaal bedrag van +- 8000 euro verzekerd valt dat in het niet.

Gewoon niet je camera laten vallen :) Het gaat mij dan ook meer om diefstal.

@deejee: Ja maar dan heb je geen zakelijke dekking. Dat is lastig te verzekeren.

[ Voor 58% gewijzigd door J3roen op 18-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bij interpolis betaal ik nog geen 2 euro in de maand voor een verzekerd bedrag van 1300 euro. Zonder eigen risico.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daarom kun je het beste het uitsplitsen in:

1) mensen die hun camera gear beroepsmatig gebruiken of van plan zijn dat te doen >> NOS/NPO
2) mensen die hun camera gear niet beroepsmatig gebruiken laat staan dat ooit van plan zijn >> bel je verzekeraar op waar je je inboedelverzekering hebt lopen. Grote kans dat menig verzekeraar naast inboedel dan ook een kostbaarhedenverzekering aanbiedt.

Ik val in #2, dus heb ik Interpolis al een vraag toegestuurd m.b.t. het taxatierapport. Want dat rapport lijkt mij niet iets wat je gratis krijgt. Ik heb namelijk 2de hands spul zonder aankoopbonnen. Dus dat moet op waarde getaxeerd worden en daarvan krijg je dan een taxatierapport. En dat staat dan garant voor de uitkering van de verzekering. Maarja, hoeveel kost dat taxeren? Kijk, die 21,50 euro jaarlijks is een no brainer, maar als je dan ook nog eens 200 euro kwijt bent aan een taxatierapport :X (ik noem maar wat) Das dus ´t eerste wat ik ga vragen: hoeveel voor zo´n taxatierapport :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Joosie200 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:54:
Daarom kun je het beste het uitsplitsen in:

1) mensen die hun camera gear beroepsmatig gebruiken of van plan zijn dat te doen >> NOS/NPO
2) mensen die hun camera gear niet beroepsmatig gebruiken laat staan dat ooit van plan zijn >> bel je verzekeraar op waar je je inboedelverzekering hebt lopen. Grote kans dat menig verzekeraar naast inboedel dan ook een kostbaarhedenverzekering aanbiedt.

Ik val in #2, dus heb ik Interpolis al een vraag toegestuurd m.b.t. het taxatierapport. Want dat rapport lijkt mij niet iets wat je gratis krijgt. Ik heb namelijk 2de hands spul zonder aankoopbonnen. Dus dat moet op waarde getaxeerd worden en daarvan krijg je dan een taxatierapport. En dat staat dan garant voor de uitkering van de verzekering. Maarja, hoeveel kost dat taxeren? Kijk, die 21,50 euro jaarlijks is een no brainer, maar als je dan ook nog eens 200 euro kwijt bent aan een taxatierapport :X (ik noem maar wat) Das dus ´t eerste wat ik ga vragen: hoeveel voor zo´n taxatierapport :9
Keep us updated! Ik ben er ook wel benieuwd naar hoe je aan zo'n taxatieraport komt, wat het kost en of er dan nog beperkingen aan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een hoop zitten googlen, maar kom er verder ook niet echt uit. Ik ben op zoek naar een verzekering voor een camera tot 500 Euro, waarbij ik in ieder geval 2 jaar tegen de nieuwwaarde ben verzekerd met een zo laag mogelijk eigen risico en verzekerd tegen schade, verlies en diefstal en dit minimaal in NL (veelal is het al wereldwijd, maar dit is eigenlijk dubbelop met de reisverzekering).

De enige die ik zelf kan vinden zijn helepolis en nog een paar maar die hadden dezelfde voorwaarden als helepolis, dus ik neem aan dat deze andere bedrijven ook hierbij het ondergebracht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All risico verzekering bij men gewone verzekeraar, om mijn fototas +/- 5000 euro te verzekeren zou dit op 154 eur/jaar komen. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@n00bs: Kijk eens bij de ANWB.
@denief: Geeft deze ook zakelijke dekking? Volgens mij gebruik jij het ook zakelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

J3roen>

Daar had ik ook al gekeken :) maar dat schiet niet op... alleen het eerste jaar nieuwwaarde en daarna de dagwaarde en ze verzekeren pas vanaf 250 Euro. Dus een relatief goedkope compactcamera van rond de 300 Euro heeft geen zin om dan bij hen te verzekeren...

Tot nu toe enkel dus helepolis (tenzij je het bij de inboedel doet) die 3 jaar lang volledig uitkeert en de beste voorwaarden lijkt te hebben, enkel erg duur...

Zover ik net rondbel is het ook niet al te slecht om een toestel als je het bij de Mediamarkt koopt daar te verzekeren via Actua. Het is iets goedkoper voor 3 jaar maar wel 10% eigen risico van het aankoopbedrag.

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 19-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ben bij de Rabobank geweest om een en ander te vragen met betrekking tot de kostbaarhedenverzekering. En met name in ´t geval wanneer je tweedehands foto apparatuur in bezit hebt zonder aankoopbon. De medewerkster die mij hielp kon niet meteen vertellen hoeveel het kost om een taxatierapport op te laten maken. Maar voor bijvoorbeeld de buiten de deur verzekering of reisverzekering is zo´n taxatierapport bij 2de hands apparatuur niet nodig. Maar buiten de deur kent een limiet van 750 euro, dekt alleen buiten de deur in NL. Je betaald er ook naar, slechts 7 euro per maand.

Die reisverzekering dekt tot 1250 euro, maar dan zit ik wat betreft mijn huidige apparatuur al aan de max en ik ga erover heen wanneer ik nog een statief of ander objectief aanschaf. Daarnaast heeft het nog een nadeel: wil je er aanspraak op kunnen maken, dan moet je je op reis bevinden buiten NL. Ik ben vaker buiten de deur in NL aan het fotograferen dan die paar keer dat ik op vakantie ben. Dus ook die verzekering dekt mijn situatie ook niet.

Blijft over, de kostbaarhedenverzekering. Ze belde naar Interpolis om te vragen of zij contracten hebben met bepaalde taxateurs. Dit was niet het geval. Verder gaf ze me nog een website mee, waar je een overzicht vind aan taxateurs. Slechts 1 taxateur krijg je eruit wanneer je klikt op fotografisch apparatuur. En die zit in Amsterdam. Lekker praktisch enzo voor iedereen die niet in Amsterdam e.o. woont.

Dus ik ga maar eens in mijn eigen woonplaats de taxateurs lastig vallen :P Maar ik vrees wanneer ik enkel google op taxateurs, dat je zo 150 euro op zijn minst kwijt bent. Dat weegt voor mij niet op tegen de relatief kleine premie. Bij NPO/NOS heb ik een offerte aangevraagd en al binnengekregen. Ik heb de voorwaarden e.d. erop nageslagen. Klinkt allemaal erg logisch en normaal, maar ik kan bij hen niet aankloppen. Omdat ze een minimum eis aan de jaarlijkse premie stellen. Die moet 70 euro bedragen. Voor 1,6% (ik wil alleen dekking in heel Europa) aan de totale waarde wat ik nu heb kom ik uit op een premie van: 20,80 euro uit. Dat is waarom ik niet bij hen terecht kan. Verder vind ik de verplichte eigen risico van 200 euro ook best fors voor een simpele amateur.

Blijft over: die cameraverzekering website waarbij je voor 150 euro ofzo 3 jaar lang verzekerd bent tegen nieuwwaarde. Is wel een stuk meer dan de premie bij Interpolis of NPO, maar je hebt verder geen extra kosten. (als in: eigen risico,verplicht minimum premie, kosten taxatie) Ze zeggen toch weleens dat je praktisch alles kunt verzekeren? Dat is ook zo, maar niet normaal wat er allemaal bij komt kijken voordat je de spullen verzekerd hebt die je wilt laten verzekeren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Joosie200 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:24:

Blijft over, de kostbaarhedenverzekering. Ze belde naar Interpolis om te vragen of zij contracten hebben met bepaalde taxateurs. Dit was niet het geval. Verder gaf ze me nog een website mee, waar je een overzicht vind aan taxateurs. Slechts 1 taxateur krijg je eruit wanneer je klikt op fotografisch apparatuur. En die zit in Amsterdam. Lekker praktisch enzo voor iedereen die niet in Amsterdam e.o. woont.
Let wel op:
Let op!
Deze verzekering kunt u alleen afsluiten in combinatie met de Inboedel­verzekering van Interpolis
Meer info hier.

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 19-08-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DeeJee schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

Let wel op:

[...]

Meer info hier.
Daar was ik me al bewust van DeeJee, ik heb mijn WA en inboedel al lopen bij Interpolis, dus ik kan gewoon bij hen terecht ;)

edit: ik liep me net af te vragen hé. NPO wil minimaal 70 euro per jaar. Europa dekking houdt in: 1,6% van je verzekerde bedrag = gelijk of groter dan 70 euro >> deal. Dat houdt in dat ik voor een bedrag van 4375 euro aan apparatuur kan hebben, want 1,6% van 4375 = 70 euro premie. Zou je bij NPO/NOS kunnen zeggen: mijn max zit bij 4375 euro terwijl ik momenteel slechts 1300 daarvan daadwerkelijk aan apparatuur bezit. Ik betaal 70 euro premie en de verzekering wordt afgesloten :*) Zou wel kek wezen, maarja, blijf je zitten met 200 euro eigen risico :|

[ Voor 41% gewijzigd door Joosie200 op 19-08-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Joosie200 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

Daar was ik me al bewust van DeeJee, ik heb mijn WA en inboedel al lopen bij Interpolis, dus ik kan gewoon bij hen terecht ;)
Heel goed. d:)b
Ik heb het zelf namelijk ook net bij interpolis geregeld. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Joosie200 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:24:
Dat is ook zo, maar niet normaal wat er allemaal bij komt kijken voordat je de spullen verzekerd hebt die je wilt laten verzekeren. :X
je moet dan ook niet zoeken naar een 'buiten de deur' of reisverzekering, maar naar een specifieke camera- (en aanverwante apparatuur) verzekering. er zijn overigens ook verzekering waarbij je zelf de waarde van je apparatuur kunt bepalen, dan heb je heel zo'n taxatierapport niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
lateef schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:39:
[...]
je moet dan ook niet zoeken naar een 'buiten de deur' of reisverzekering, maar naar een specifieke camera- (en aanverwante apparatuur) verzekering. er zijn overigens ook verzekering waarbij je zelf de waarde van je apparatuur kunt bepalen, dan heb je heel zo'n taxatierapport niet nodig.
Ik wil ook beslist geen buiten de deur of reisverzekering. Zulke type verzekeringen vind ik onzin verzekeringen. En als je zegt dat er verzekeringen zijn waarbij jezelf de waarde kunt bepalen zonder taxatierapport als voorwaarde, heb je daarvan dan een voorbeeld toevallig? :9 Want dat zoek ik juist. Eentje die 2de hands apparatuur meeneemt op de polis zonder dat je daarbij een taxatierapport moet overleggen. Tot dusver vond ik iig nog niet een dergelijke verzekering. Maar ik zal vanmiddag nogmaals gaan speuren en kijken wat google allemaal tevoorschijn haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

n00bs schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:01:
J3roen>

Daar had ik ook al gekeken :) maar dat schiet niet op... alleen het eerste jaar nieuwwaarde en daarna de dagwaarde en ze verzekeren pas vanaf 250 Euro. Dus een relatief goedkope compactcamera van rond de 300 Euro heeft geen zin om dan bij hen te verzekeren...
Als de dagwaarde bij verlies of diefstal meer dan 50% van de oorspronkelijke aankoopprijs is, wordt de oorspronkelijke aanschafprijs vergoed. Is de dagwaarde lager dan 50% van de oorspronkelijke aanschafprijs? Dan wordt de dagwaarde uitgekeerd.

Het valt dus wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Joosie200 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

edit: ik liep me net af te vragen hé. NPO wil minimaal 70 euro per jaar. Europa dekking houdt in: 1,6% van je verzekerde bedrag = gelijk of groter dan 70 euro >> deal. Dat houdt in dat ik voor een bedrag van 4375 euro aan apparatuur kan hebben, want 1,6% van 4375 = 70 euro premie. Zou je bij NPO/NOS kunnen zeggen: mijn max zit bij 4375 euro terwijl ik momenteel slechts 1300 daarvan daadwerkelijk aan apparatuur bezit. Ik betaal 70 euro premie en de verzekering wordt afgesloten :*) Zou wel kek wezen, maarja, blijf je zitten met 200 euro eigen risico :|
Dat lijkt me wel ja, dat dat kan. Het is niet zo dat je na die berekening boven de 70 euro uit moet komen. Volgens mij betaal je gewoon minstens 70 euro per jaar, ook al kom je daar eigenlijk niet aan, als je de berekening volgt. Volgens mij kan je dus prima voor de NPO kiezen en dan kan je ook net zo goed meteen werelddekking nemen. 70 euro is niet extreem goedkoop, maar gezien de mate van dekking opzich nog wel te doen. Alleen dat hoge eigen risico is bij zo'n laag verzekerd bedrag nogal aan de hoge kant. Voor 200 euro (en 250 voor valschade) kan je een boel laten repareren denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mythrill schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:26:
NVJ verzekering kun je toch alleen nemen als je ook lid bent van de NVJ? En als hobbyist al weer een stuk minder interessant omdat dat ook weer bijna 300 euro per jaar kost.
Sorry, late reactie. Ja, dat klopt.
Maar ik ben studentlid, kost me 63 euro per jaar :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.