Ik zou het zeker wel doen. Het biedt in ieder geval een hoop extra zekerheid, en dat is toch wel verstandig bij de aanschaf van zo'n duur apparaat. Het is wel jammer dat val/vocht/stoot en diefstal niet gedekt worden met zo'n verlengde garantie verzekering, maar de kans dat er iets interns misgaat in zo'n brok techniek is gewoon aanwezig. (denk maar aan lcd scherm of de geheugenkaartlezer).
Verder nog een reactie op de vorige post:
In eerste instantie zou ik zeggen, oplichterij!
Je mag van een camera van 1250 euro toch wel verwachten dat deze een behoorlijke tijd meegaat? En dus niet maar 2 jaar bijvoorbeeld.
Je hebt ook
helemaal gelijk om dat te verwachten.

Volgens die Europese wet in het Nieuw Burgerlijk Wetboek was er iets vermeld dat je bijvoorbeeld van een digitale camera mag verwachten dat deze het wel 2 jaar volhoudt. Dus als die camera intern defect raakt na het eerste jaar, en de garantie van de fabrikant is 'officieel' verlopen, dan heb jij als consument gelijk dat je gewoon mag verwachten dat het abnormaal is dat het intern defect is geraakt binnen die 2 jaar. Het onderdeel dat defect is moet gerepareerd worden. Je hoeft dus niet voor dat onderdeel te betalen, omdat je volgens die nieuwe wet gewoon recht hebt op een goed werkend product dat 2 jaar meegaat.
Geweldig die nieuwe wet! Alleen zit er wel een grote
MAAR aan vast.

=
Dat je gelijk hebt volgens die nieuwe wet, wil niet altijd zeggen dat je ook gelijk krijgt van de winkel of van de fabrikant!! Zoals de schrijver hierboven al schreef:
De economische levensduur van producten is niet per product vastgelegd in de wet, omdat er nieuwe producten bijkomen en omdat producten telkens verbeterd worden. De normen voor de economische levensduur worden per geval bekeken en zullen worden bepaald door een rechter of een geschillencommisssie.
De EOS 300D staat niet als afzonderlijk product vermeld in die wet. De economische levensduur is dus niet vooraf bepaald, en dus zullen de winkel & de fabrikant uiterst moeilijk doen over de daadwerkelijke economische levensduur van de 300D. Je moet bij 80% van dit soort producten dus naar de kantonrechter toe om je gelijk te halen. Hiervoor heb je dus hoogstwaarschijnlijk een advocaat nodig ($$$) en wat extra weken geduld voordat je zaak eindelijk voorkomt. De rechter zal je hoogstwaarschijnlijk wel gelijk geven

(afhangende van de situatie natuurlijk), waarna het toestel eindelijk gerepareerd kan worden. Wat je dan van de rechter vergoedt krijgt is het defecte onderdeel. Stel je LCD scherm is stuk, dan krijg je dus gratis een nieuw LCD scherm.
Alleen betaal je dan wel voor de verzendkosten (je camera moet natuurlijk wel naar een gecertificeerde reparateur), onderzoekskosten (die reparateur moet natuurlijk wel goed kijken wat er mis mee is), reparatiekosten en nog de kleine kosten die je moet betalen voor de 3 maanden garantie die de reparateur geeft op een voltooide reparatie. Deze kosten zullen niet vergoed worden!

Ook niet als je de zaak laat voorkomen bij de kantonrechter, omdat die rechter er rekening mee houdt dat een reparateur ook zijn brood moet verdienen.
Dus als je geen gebruik maakt van de verlengde garantie verzekering, en je beroept je op je recht als consument wanneer het LCD schermpje defect gaat, dan krijg je gratis een nieuw LCD scherm. En nee, je kan er niet om vragen om het schermpje thuisgestuurd te krijgen, zodat een 'handige' vriend de camera wel even voor je fixt. De fabrikant wil logischerwijs écht onderzoeken of het wel het LCD schermpje is dat stuk is.
Dus op die manier betaal je wel gewoon voor de kosten om de zaak eventueel te laten voorkomen bij de kantonrechter, de verzendskosten, onderzoekskosten, reparatiekosten plus nog de garantiekosten. Dat is een hoop. Meestal meer dan bijvoorbeeld een LCD schermpje van 2 inch.
Een reparateur hanteert trouwens een vrij hoog starttarief van 65 euro, en zijn uurloon schijnt ook erg hoog te zijn (ong 50 euro per uur?). Begrijpelijk ook, want de fabrikanten zijn ook niet stom. Zij denken volgens mij: "Oh, moeten we door die nieuwe wet gratis onderdelen 'weggeven'? Goed, maar dan verhogen we wel de kosten van onze reparateurs." Dat is volgens mij de verklaring voor die hoge reparatiekosten.
Maar goed. Zo'n verlengde garantie verzekering scheelt gewoon een hoop tijd en gezeur, omdat interne defecten dan gewoon gerepareerd worden en de winkel neemt dan alle kosten op zich. Als je de extra kosten kan missen, neem het dan zou ik zeggen!!
Als je nog meer extra kosten kan missen, sluit dan bijvoorbeeld een verzekering af die ook val/vocht/stoot-schade dekt. Dit kan bijvoorbeeld bij de Media Markt. Die hebben van die losse verzekeringspakketjes van Actua hangen die je kan kopen. Daarmee kun je een verzekering afsluiten op de digitale camera die je bij de Media Markt hebt gekocht.
Ook de Dixons gaat trouwens binnenkort overstappen op een verzekering die alle externe schade + diefstal dekt. Dat zou in maart volgens mij al gebeuren, maar tot nu toe is het nog niet landelijk doorgevoerd (administratieve problemen neem ik aan).
In ieder geval heel veel plezier met je 350D!