PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ah gelukkig iemand die met het zelfde probleem zit! Was beetje bang dat ze hem dicht zouden klappen op grond van "voldoende te vinden in de search"Facemodder schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:22:
Goed topic! Ben ik zelf ook erg benieuwd naar sinds ik mijn glas servies aardig heb uitgebreid met duur Japans glas. Ik kon er ook bar weinig over vinden via www.
PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verzekeren kost haast niks. Een paar euro voor je gear van 1000 euro.nomad85 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:48:
Ben benieuwd, ik heb ook eigenlijk al teveel spul om niet verzekerd te hebben. Heb eigenlijk geen idee van prijzen voor verzekering. Ik zal iig deze week bellen naar mijn eigen verzekering. Kortom, jullie horen deze week nog van me....uiteraard hoop ik dat anderen ook wat zoeken/vinden, zodat we wat kunnen vergelijken. Missschien zijn er een paar ervaren rotten hier die dit al uitgezocht hebben?
Ik moet er trouwens ook nog ff achteraan gaan. Misschien nog een handige tip voor mensen die een 2e hands camera zonder bon hebben. Je kan je camera laten verzekeren met een taxatie rapport, en die kun je bij de meeste fotozaken laten maken voor een paar euro.
De belangrijkste reden dat ik voor hen heb gekozen is dat ze een van de weinigen zijn die dit aanbieden. Sterker nog (ik weet het niet meer precies, 't is een paar maanden geleden) misschien waren het wel de enigen die ik kon vinden. Mijn 'vaste' verzekeraar FBTO bood het iig niet aan, anders had ik dat wel gedaan. Lees in ieder geval even de voorwaarden; als je je spul semi-professioneel wil gebruiken moet je naar iemand anders, maar ik geloof dat een van de fotograaforganisaties in NL ook een verzekering aanbiedt. Dat staat geloof ik wel in dat topic wat de TS aanhaalt.
Tip, in ieder geval: ik belde met een van hun agents bij mij in de buurt waar ik bijzonder onvriendelijk te woord werd gestaan, en mij te verstaan werd gegeven dat ze alleen zo'n verzekering voor me wilden afsluiten als ik ook een inboedelverzekering bij hen had. Maar goed, via europeesche.nl kon ik hem online afsluiten, was zo geregeld. (je moet wel internet explorer hebben, en zelfs dan komen er script errors...

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met hun schade-afhandeling... 't Is in ieder geval een grote verzekeraar, dus ik heb dan altijd nog de illusie dat dat dan wel goed zit
Hoop dat jullie wat aan dit (toch nog best lange) verhaal hebben
2.3 De verzekering eindigt:
2.3.2 zodra verzekeringnemer zich buiten Nederland vestigt.
Europees, uh huh

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
djengizz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:31:
Wordt een beetje moeilijk vergelijken zo zonder polisvoorwaarden en prijzen.
In mijn zoektocht naar een verzekering ben ik er achter gekomen dat er toch veel verschillen zijn in polisvoorwaarden en kosten.
-wel of niet buiten verzekerd (meeste inboedelverzekeringen alleen binnen) wel
-wel of niet verzekerd tegen nieuwwaarde (veel verzekeringen gebruiken afschrijvingstabellen) wel
-wel of niet (semi-) professioneel gebruik durf ik niet te zeggen
-wel of niet verzekerd tegen eigen stommiteiten zoals vallen, krassen of stoten wel
-wel of niet verzekerd tegen diefstal uit auto's, hotelkamers, etc. wel, zo lang de ruimte maar afgesloten was. Een afgesloten auto (spullen uit zicht) is voldoende.
-wel of niet verzekerd in het buitenland wel
-wel of niet een maximum te verzekeren bedrag (wat soms erg laag is) niet
-wel of niet verplicht een aankoopsbewijs hebben (what about tweedehands?) wel, misschien taxatierapport anders ook voldoende?
-enzovoort
Mijn conclusie: wil je onbezorgd op pad dan betaal je daar ook meestal voor
[ Voor 62% gewijzigd door Pollewob op 05-07-2006 21:13 ]
Alleen in combinatie met inboedelverzekering trouwens.
Premie per jaar 20,50 per 1000 euro verzekerd bedrag voor fotoapparatuur.
Ik ga mijn contactpersoon maar eens even bellen
In mijn zoektocht naar een verzekering ben ik er achter gekomen dat er toch veel verschillen zijn in polisvoorwaarden en kosten.
-wel of niet buiten verzekerd (meeste inboedelverzekeringen alleen binnen)
-wel of niet verzekerd tegen nieuwwaarde (veel verzekeringen gebruiken afschrijvingstabellen)
-wel of niet (semi-) professioneel gebruik
-wel of niet verzekerd tegen eigen stommiteiten zoals vallen, krassen of stoten
-wel of niet verzekerd tegen diefstal uit auto's, hotelkamers, etc.
-wel of niet verzekerd in het buitenland
-wel of niet een maximum te verzekeren bedrag (wat soms erg laag is)
-wel of niet verplicht een aankoopsbewijs hebben (what about tweedehands?)
-enzovoort
Mijn conclusie: wil je onbezorgd op pad dan betaal je daar ook meestal voor
Uiteindelijk ben ik bij Centraal Beheer uitgekomen. Zij bieden hun "kostbaarheden buitenshuis" verzekering ook los van hun woongarant (inboedel) verzekering aan.
Ik heb nu 3000 euro aan gear verzekerd voor ruim drie tientjes per jaar. Ik hoef de spullen niet te specificeren, ik ben gewoon tot 3000 euro verzekerd. De verzekerde onderdelen moeten wel meer dan 200 euro nieuwwaarde per stuk hebben. Met een body, flitser en een paar objectieven kom je daar wel aan. Iets van 50 euro is dus niet verzekerd, maar dat kan je als het op vakantie gebeurt dan weer claimen bij de reisverzekering.
Je kan overigens ook kiezen voor 1000 of 5000 euro totaal.
Ik heb ruim een week geleden de offerte ondertekend en teruggestuurd, ik wacht nog even op bevestiging.
Er is volgens mij geen verzekerings maatschappij die verzekert zonder bonnetje. Maar daarvoor kun je simpel je gear laten taxeren bij de fotozaak.djengizz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:31:
-wel of niet verplicht een aankoopsbewijs hebben (what about tweedehands?)
Dat klopt dat is erg lastig bij hun. Mijn spul is verzekerd bij de abn amro. Daar kon ik zelf de batterijen voor in de camera, en de geheugenkaartjes meeverzekeren.BounceMeister schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:34:De verzekerde onderdelen moeten wel meer dan 200 euro nieuwwaarde per stuk hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door Justawitte op 05-07-2006 11:03 ]
Straks even kijken welke maatschappij
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 05-07-2006 10:02 ]
Goed me pa zijn inboedel is geregeld bij Allianz, zegt me weinig (hij zegt een van de grootste maatschappijen van Nederland). Iemand enige idee hoe het daar geregeld is?
[ Voor 27% gewijzigd door Operations op 05-07-2006 10:55 ]
Anoniem: 137471
*gaat polis zoeken.
edit: volgens mijn pa ist axa...
[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 05-07-2006 11:29 ]
Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |
With ^^justawitte schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:37:
Dat klopt dat is erg lastig bij hun. Mijn spul is verzekerd bij de abn amro. Daar kon ik zelf de batterijen voor in de camera, en de geheugenkaartjes meeverzekeren.
Ik vind het een prima kostbaarhedenverzekering, alles wat erin moet zitten zit erin, en je kan idd echt alles laten verzekeren.
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
En dat kost bij de ABN? En moet je dan verder nog iets hebben lopen bij hun? Neem trouwens aan dat dit allemaal verzekeringen zijn waarbij de premie niet stijgt bij het claimen (a la auto verzekering).Tees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:49:
[...]
With ^^
Ik vind het een prima kostbaarhedenverzekering, alles wat erin moet zitten zit erin, en je kan idd echt alles laten verzekeren.
inderdaad, wat hierboven ook gevraagd wordt, wat kost het en moet je al een verzekering bij hun hebben om dit te krijgen?Tees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:49:
[...]
With ^^
Premie De minimum-maandpremie bedraagt EUR 1,89. Het uiteindelijke premiebedrag is afhankelijk van het soort kostbaarheden dat u wenst te verzekeren. Bereken hoeveel premie u betaalt. Als u drie of meer ABN AMRO pakketverzekeringen hebt, krijgt u premiekorting.
Poliskosten EUR 3,63 bij afsluiten eerste pakketverzekering.
Incassokosten EUR 0,57 per premievervaldatum. Per incasso (het totaal aan premie over alle verzekeringen wordt in één keer geïncasseerd).
Assurantiebelasting 7% over premie en kosten.
Exclusief Schade ontstaan door onder meer aardbeving, atoomkernreacties, molest en overstroming.
Verzekerde bedragen Op basis van taxatierapport niet ouder dan 3 jaar of aankoopbon niet ouder dan 1 jaar
Afsluiten Alleen af te sluiten in combinatie met een ABN AMRO Inboedelverzekering.
Voorwaarden De gemeenschappelijke voorwaarden verzekeringen en de voorwaarden Kostbaarhedenverzekering, het Clausuleblad Terrorisme en de Advieswijzer Schade, Zorg en Inkomen zijn te downloaden in een handzaam pdf-formaat.
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Anoniem: 8888
Ik zit met mijn huis en auto ook bij CB, maar ik kreeg dit mailtje terug..MartijnGizmo schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:17:
Ik zit ook bij Centraal Beheer, onlangs verhoogd naar €5000.....
Dus al ik mijn camera meeneem naar feesten, is die niet verzekerd.. daar ging het mij juist om.Informeren wij u graag als volgt:
Schade die is ontstaan terwij de verzekerde voorwerpen voor beroeps-,
of semiberoepsdoeleinden worden gebruikt, is niet verzekerd. Wanneer
u op vakantie gaat en gewoon vakantiefoto?s neemt is de camera wel
verzekerd.
Anoniem: 85511
Als je nu belt kan hij meteen ingaan als je wilt.
Even informeren bij je verzekeraar lijkt me het handigste...
Gewoon goed gevoel, stel iemand struikelt over een snoer van 1 van mijn flitskoppen en dat ding stuitert neer. Geen probleem, is verzekerd. Stel ik ben met m'n cam aan het lopen en ik struikel, cam klapt op de grond... geen probleem das ook verzekerd.
(volgens mij betaal ik 9 euro premie per 1000 euro verzekerd bedrag)
[ Voor 16% gewijzigd door EEKthecat op 07-07-2006 11:01 ]
Bing
Maar dan ben je alleen maar verzekerd als je op reis bent. Dus in het buitenland, of op reis in Nederland (met een bewijs van overnachting, muv overnachtingen in bungalowparks). Misschien is dat natuurlijk ook de bedoeling, maar het lijkt me ook handig om een verzekering te hebben die altijd van toepassing is als er schade/diefstal optreedt.Anoniem: 85511 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:16:
Ik heb al een doorlopende reisverzekering bij de Postbank, deze dekt tot 950 euro aan camera- en computerapparatuur. Punt is dat ik zowel een dSLR als laptop meeneem en ik liever niet teveel risico loop.
Ik heb een verzekering lopen bij de Omroep (professioneel fotografie verzekering) Ik heb 5000 euro aan apparatuur verzekerd.Pollewob schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:37:
Weet iemand een beetje het prijsverschil qua verzekering tussen particulier gebruik en (semi-) professioneel? Niet dat ik plannen in die richting heb, maar ben wel benieuwd
-Europadekking
-Rekeningen is niet persé nodig (je kan ook van te voren aantonen dmv foto dat je iets hebt)
-Bij schade/diefstal krijg je reparatie bedrag/vervangingswaarde terug
-Eigen risico 200 euro (250 bij val en stoot schade)
-Objecten die gefotografeerd worden (ik doe voornamelijk product fotografie) zijn vanaf buiten de deur van de opdrachtgever verzekerd
-Diefstal uit Auto en Huis indien braakschade en op straat natuurlijk ook
Ongeveer 90 euro per jaar.
Dingen die je kan mee verzekeren maar wat ik niet heb gedaan:
-Molest risico
-Verhuur
-Werelddekking
-Vervangen bij reparatie
Dit kost natuurlijk meer.
[ Voor 12% gewijzigd door 0fbe op 07-07-2006 19:06 ]
Precies 70 om precies te zijndjengizz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:03:
^^^ kleine toevoeging: minimum premie bij de omroep is volgens mij iets van 70 euro per jaar.
Ik ben zelf ook verzekerd bij Centraal Beheer. Het voordeel bij deze constructie is dat je geen eigen risico hebt als je telelens van meer dan € 200,- klettert. Bij andere verzekeraars heb je die vaak alsnog en betaal je voor een reparatie van € 300,- zelf toch nog € 200,- ivm de eigen risico. Nadeel van de constructie van Centraal Beheer is dat het object meer waard moet zijn (nieuwwaarde) dan € 200,- wil het verzekerd zijn. Daarentegen zou je er bij een andere verzekeraard ook niets aan hebben omdat product < € 200,- binnen het eigen risicobedrag valtBounceMeister schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:34:
Uiteindelijk ben ik bij Centraal Beheer uitgekomen. Zij bieden hun "kostbaarheden buitenshuis" verzekering ook los van hun woongarant (inboedel) verzekering aan.
Ik heb nu 3000 euro aan gear verzekerd voor ruim drie tientjes per jaar. Ik hoef de spullen niet te specificeren, ik ben gewoon tot 3000 euro verzekerd. De verzekerde onderdelen moeten wel meer dan 200 euro nieuwwaarde per stuk hebben. Met een body, flitser en een paar objectieven kom je daar wel aan. Iets van 50 euro is dus niet verzekerd, maar dat kan je als het op vakantie gebeurt dan weer claimen bij de reisverzekering.
Gelukkig nog niets hoeven claimen overigens, ben blijkbaar zuinig genoeg op m'n spullen
Klopt, wellicht neem ik nog een aparte verzekering voor mijn camera na mijn vakantie, maar dit moest ik gewoon even regelen voor mijn vakantie (ik ben normaal enorm voorzichtig met mijn camera), dus ik weet nog niet of ik de camera verder nog ga verzekeren. Nu is ook nog mijn laptop verzekerdgium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:08:
[...]
Maar dan ben je alleen maar verzekerd als je op reis bent. Dus in het buitenland, of op reis in Nederland (met een bewijs van overnachting, muv overnachtingen in bungalowparks). Misschien is dat natuurlijk ook de bedoeling, maar het lijkt me ook handig om een verzekering te hebben die altijd van toepassing is als er schade/diefstal optreedt.
Ik vond ze erg duur met onaantrekkelijke voorwaarden, kijk ook eens bij Klomps en Boor: goedkoper en geen eigen risico voor zover ik weet. Ik ben ook nog aan het neuzen voor een zakelijke verzekering, ik vermoed dat ik KB uit ga komentimcooijmans schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:58:
[...]
Ik heb een verzekering lopen bij de Omroep (professioneel fotografie verzekering) Ik heb 5000 euro aan apparatuur verzekerd.
-Europadekking
-Rekeningen is niet persé nodig (je kan ook van te voren aantonen dmv foto dat je iets hebt)
-Bij schade/diefstal krijg je reparatie bedrag/vervangingswaarde terug
-Eigen risico 200 euro (250 bij val en stoot schade)
-Objecten die gefotografeerd worden (ik doe voornamelijk product fotografie) zijn vanaf buiten de deur van de opdrachtgever verzekerd
-Diefstal uit Auto en Huis indien braakschade en op straat natuurlijk ook
Ongeveer 90 euro per jaar.
Dingen die je kan mee verzekeren maar wat ik niet heb gedaan:
-Molest risico
-Verhuur
-Werelddekking
-Vervangen bij reparatie
Dit kost natuurlijk meer.
Particulier kan ik de kostbaarheden van ABN AMRO ten zeerste aanraden: volledige nieuwwaardedekking, niet al te duur en snel met uitbetaling (1 werkdag hier)
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 08-07-2006 16:41 ]
Klomp & Boors doet dit. Je geeft gewoon een lijst op met je spullen de waarde waarvoor je het wil laten verzekeren. Een tweedehands lens van €400 mag je ook voor €600 verzekeren als je dat wilt, zolang je maar de premie betaaltjustawitte schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:37:
[...]
Er is volgens mij geen verzekerings maatschappij die verzekert zonder bonnetje. Maar daarvoor kun je simpel je gear laten taxeren bij de fotozaak.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hebben zij een website? Ik kan ze niet vinden via google.Gizz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:45:
[...]
Klomp & Boors doet dit. Je geeft gewoon een lijst op met je spullen de waarde waarvoor je het wil laten verzekeren. Een tweedehands lens van €400 mag je ook voor €600 verzekeren als je dat wilt, zolang je maar de premie betaalt
LOL, me reply hoef ik dus niet door te zettenRemy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:31:
Ze heten dan ook Klomps en Boor, niet Klomp en BoorsDat zoekt en vindt iets makkelijker
Lees op hun website wel dat:
Deze polis kan afgesloten worden door beroepsfotografen (niet zijnde persfotografen) en/of fotografen aangesloten bij de GKf, Europhot, NVF, BIPP en Color Art.
En ik voldoe zeg maar niet aan die eisen, maar het kan dus wel gewoon? Of is Gizz een pro fotograaf?
[ Voor 37% gewijzigd door Operations op 12-07-2006 20:35 ]
Ik ben nu een zelfstandige fotograaf, dus voor mij zal het geen probleem zijn, maar K&B vergoed de vervangingswaarde van een nieuw apparaat heb ik begrepen van hem. Dit betekent dat wanneer ik mijn 30D nu laat stuiteren ik de waarde terugkrijg waarvoor ik op dit moment een nieuwe kan halen, maar wat gebeurt er wanneer de 30D niet meer leverbaar is? Gizz, weet jij dat?
Wat verstaan je onder die combinatie pakketten voor particulieren dan? want 7-8K aan spullen red ik zeg maar nog net ff nietneographikal schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:40:
Gizz valt in de categorie semi-pro / pro vermoed ik, K&B doen wel particulieren maar dan alleen met combinatiepakketten of wanneer je meer dan 7-8K aan spullen hebt. Althans, zo was het vorig jaar toen ik ze aanschreef.
Ik ben nu een zelfstandige fotograaf, dus voor mij zal het geen probleem zijn, maar K&B vergoed de vervangingswaarde van een nieuw apparaat heb ik begrepen van hem. Dit betekent dat wanneer ik mijn 30D nu laat stuiteren ik de waarde terugkrijg waarvoor ik op dit moment een nieuwe kan halen, maar wat gebeurt er wanneer de 30D niet meer leverbaar is? Gizz, weet jij dat?
Vergeet niet te vermelden dat je ook een inboedelverzekering nodig hebt bij ABN AMRO. Ik stootte mijn neus bij deze club.neographikal schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:40:
[...]
Ik vond ze erg duur met onaantrekkelijke voorwaarden, kijk ook eens bij Klomps en Boor: goedkoper en geen eigen risico voor zover ik weet. Ik ben ook nog aan het neuzen voor een zakelijke verzekering, ik vermoed dat ik KB uit ga komen
Particulier kan ik de kostbaarheden van ABN AMRO ten zeerste aanraden: volledige nieuwwaardedekking, niet al te duur en snel met uitbetaling (1 werkdag hier)
Klopt, maar dat geldt bij alle kostbaarhedenverzekeringenBallisticToilet schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:22:
[...]
Vergeet niet te vermelden dat je ook een inboedelverzekering nodig hebt bij ABN AMRO. Ik stootte mijn neus bij deze club.
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 13-07-2006 16:26 ]
De Europeesche doet dit ook, geloof ik. Alleen zij keren maar tot 1 jaar nieuwwaarde uit.neographikal schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:26:
[...]
Klopt, maar dat geldt bij alle kostbaarhedenverzekeringen(Centraal Beheer is de enige uitzondering afaik)
K&B doet dat ook niet.. ik heb aardig wat te verzekeren en MOEST er een andere bijnemen.. Nou niet dus.. ik zit nu bij de Omroep, keurig allemaal voor rond de 150 Euro /jaarneographikal schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:40:
Gizz valt in de categorie semi-pro / pro vermoed ik, K&B doen wel particulieren maar dan alleen met combinatiepakketten of wanneer je meer dan 7-8K aan spullen hebt. Althans, zo was het vorig jaar toen ik ze aanschreef.
Kanonnier zeg maar.
Website? De omroep +verzekeringen op Google levert alleen maarre uhhh ja je raadt het al TV omroepen opWisc2 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:07:
[...]
K&B doet dat ook niet.. ik heb aardig wat te verzekeren en MOEST er een andere bijnemen.. Nou niet dus.. ik zit nu bij de Omroep, keurig allemaal voor rond de 150 Euro /jaar
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Anoniem: 99742
PS ik bedoel natuurlijk de huis tuin en keuken toestellen van onder de 2000,- Niet de mensen die met vele tienduizenden euro's aan apperatuur op pad gaan. Hoe duurder en hoe moeilijker het bedrag in een keer is op te hoesten bij schade hoe nuttiger een verzekering word, maar verzekeren is eigenlijk alleen verstandig als je zelf niet in staat bent het risico te dragen.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 99742 op 13-07-2006 21:59 ]
Ik betaal 1,9% premie per jaar over het verzekerde bedrag, voor dekking in Europa, uitkering nieuwwaarde, en €200 eigen risico. Het duurt wel even voordat je de waarde van de apparatuur eruit hebt als je 1,9% premie per jaar betaalt, zelfs als je rekening houdt met de mogelijke waarde vermindering van de apparatuur.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Vertrouw me, die acht tientjes die ik straks betaal aan dekking is het méér dan waard. Er hoeft maar één keer een gek te zijn die mij m'n cam uit de handen mept en ik heb het er al uit
Anoniem: 8888
Wel een hele waslijst invulpapieren
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 14-07-2006 12:59 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
TCPIP.DNS error '80042afc'
Valid name, no data record of requested type.
/scripts/FormMail.asp, line 222
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 16-10-2006 17:27 ]
Vanaf €200.neographikal schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:15:
Spullen onder de 150 verzekeren ze niet, rest van de ervaringen zijn goed.
Dus als ie stukgaat of gejat wordt, ga ik er dus €1000,- op vooruit
De premie is voor mij (student) €11,nogwat per maand. Daar zit inboedel en bijna €4000 aan oa fotoapparatuur, een notebook en wat andere zut bij.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
En als ze dagwaarde uitkeren is het volgens mij ook interessant hoe ze tot het bedrag komen. Goed glas verliest nauwelijks haar waarde, maar of dat terugkomt in de tabelletjes?abrakadaver schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:22:
zoek iig wel uit wat ze uitkeren: nieuwwaarde of dagwaarde
Anoniem: 184622
Op de site van Unigarant staat een premiecalculator, waarmee je exact uit kunt rekenen wat je aan premie betaald.
http://www.unigarant.nl/U...sport/PremieBerekenen.htm
Voor elke 1000,= verzekerd bedrag betaal je per jaar 30,=
Dat is dus 2,50 per maand. (excl. no-claimkorting)
Je kunt dus zelf bepalen welke items je belangrijk vindt om te verzekeren.
Ik heb alles opgegegen, van body tot accu en van lens tot cameratas.
Bij unigarant bouw je een no-claim korting op tot maximaal 25%.
Als je bijvoorbeeld de accu van je camera hebt meeverzekerd voor 70,= en je laat die in de plomp vallen, dan is ook deze schade gedekt. Bij Centraal beheer heb je pech, want het item kost minder dan 200,=.
Als je alle accessoires die minder kosten dan 200,= bij elkaar opteld (accu's, lensfilters, controlgrip, cameratas, imagetank etc.) dan kom je totaal al snel boven de 500,=. Helaas bij Centraal beheer dus niet gedekt en bij Unigarant dus wel.
Onder deze verzekering viel behalve mijn fotocamera ook mijn toenmalige videocamera met een nieuwwaarde van 1100,=. Die heb ik begin dit jaar van de zoldertrap laten kletteren. LCD scherm kapot en haperen van het bandloopmechanisme. Totale kosten voor reparatie was 500,= en werd binnen twee weken op mijn rekening gestort. Ik had zelf de keuze of ik de reparatie liet uitvoeren, of dat ik dit bedrag zou besteden aan een nieuwe camera. De camera was inmiddels 4 jaar oud, dus heb ik gekozen voor een nieuwe.
Alle verzekerde items hebben een wereldwijde dekking, en dus ook binnenshuis. (in tegenstelling tot Centraal Beheer, want daar had bovenstaand voorval onder de inboedelverzekering gevallen).
Schade door vallen, water, zand en andere lullige dingen worden allemaal gedekt.
Tussentijds de verzekering aanpassen is met een belletje zo gepiept. Koop je een andere lens, of ruil je je body in voor een goedkoper of duurder exemplaar, geen probleem. Even opgeven wat er van de lijst moet en de nieuwe items opgeven. Polis is direct aangepast en alles weer verzekerd.
Het voordeel van de Centraal beheer verzekering is dat je een relatief groot bedrag kunt verzekeren (5000,=) en dat daar ook andere zaken ondervallen. Ik speel bijvoorbeeld hobbymatig in een band.
Mijn instrumenten zijn dan ook meteen meeverzekerd. (ook weer alleen buiten de deur).
De premie van CB is wel één van de laagste.
Centraal Beheer slechts € 63,= per jaar.
Unigarant zonder 25% no claim € 150,= per jaar (met korting 112,50).
Interpolis enkel tarief € 102,50 (met 12% pakketkorting, als je daar meer dan 5 verzekering hebt lopen € 90,=)
Bovenstaande premies allen op basis van 5000,= verzekerd bedrag en excl. assuratiebelasting en poliskosten !!
Er zijn dus nogal wat verschillen in de premies, maar ook in de voorwaarden.
Vergoeding tegen nieuwaarde of de dagwaarde is bij dergelijke apparatuur een belangrijke voorwaarde om eens onderling te vergelijken. Ook het type voorval en de plaats (binnenshuis/buitenshuis) kan een wezenlijk verschil uitmaken. (dat bleek wel in mijn geval met de videocamera). Ook het feit of je verplicht bonnetjes moet kunnen overleggen vind ik wel belangrijk. Met fotoapparatuur koop je ook nog wel eens iets 2e hands, dus zonder bon. Bij sommige verzekeraars moet je dus je spullen laten taxeren.
Enfin: kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Verder heb ik net de offerte van de Omroep binnen gekregen en het gaat deze wel worden. Een ander voordeel is dat nieuwe apparatuur met een waarde tot 20% van het verzekerde bedrag automatisch is meeverzekerd.
Kost 11, nogwat euro per jaar, maximale dekking is 1000 euro. Het gaat er mij om dat de waarde verzekerd is, omdat je anders toch een stuk eigen vermogen kwijt bent... Daarnaast gaat het niet alleen om de camera, maar bijvoorbeeld ook om vliegers die ik heb (en ja: die zijn duurder dan 200 euro en kunnen stuk gaan als je er niet voorzichtig mee om gaat).
Ofwel: ik heb een stuk vermogen van mij zelf afgedekt tegen schade. Die 11 euro per jaar vind ik te doen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ik heb net ook gebeld en kreeg te horen dat ze geen hobbyisten verzekeren, ook al heb ik 1600 euro aan spul.Wijnands schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:28:
Heb Klomps even gebeld, lijkt een leuk klein kantoortje te zijn. Hobbyisten verzekeren ze op zich wel maar dan moeten ze wel een serieus bedrag aan gear hebben. Sub-1000 is niet interessant voor ze.
Hij gaf aan dat je toch semi-professioneel bezig moet zijn, zoals bijvoorbeeld fotoacademiestudenten die ze dus wel verzekeren. En dat zie ik niet snel gebeuren, dat ik betaald krijg.
Ik ga nog even kijken naar Unigarant en Central Beheer die arnold_w aandraagt, ik heb al een brochure van de Europeesche liggen.
Ik heb het idee dat bij K&B toekomst in de verzekeringsnemer moet zitten, dat ze na een aantal jaar grotere bedragen kunnen gaan verzekeren. Hun goed recht natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd welke verzekering arnold_w nu heeft gekozen, dat haal ik niet helemaal uit zijn bericht.
[ Voor 15% gewijzigd door Grubeater op 07-12-2006 14:10 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
ik wel. extra bij mijn inboedelverzekering van alliance (kostbaarhedenverzekering). alles verzekerd (2631euro) voor 39eu/jaar. wereld-dekking etc tegen het volledige bedragAnoniem: 163654 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:06:
hebben jullie allemaal je cam verzekerd? zo ja waar?
De gemiddelde tweaker hier zal dan wel ongeveer maandelijks aan de bel moeten bij de verzekering om het bedrag aan te passen, als ik het Schep eens lekker op over je nieuwe apparatuur topic lees. Schiet ook niet echt op.
This footer is intentionally left blank
Was een kwestie van even langs wandelen, wat dingetjes invullen en serienummers opgeven. Ik was binnen een kwartiertje weer buiten en polis wordt netjes opgestuurd. Er van uitgaand dat je lid van de ANWB bent, ik weet niet of het ook zo makkelijk gaat als je dat niet bent.
EDIT: Ik zat net m'n polis te lezen en kwam er achter dat m'n camera dus niet verzekerd is als hij kapot gaat door een atoombom, dus daar moet je even bij stil staan als je daar veel mee te maken hebt....
[ Voor 13% gewijzigd door Dr-b op 18-10-2007 16:21 ]
Dit topic is gesloten.