Verzekering van je apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:21

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Ik heb voor komende week als ik naar Keulen ga een reisverzekering afgesloten, maar ik wil eigenlijk wel gewoon constant m'n spul verzekerd hebben. Nou heb ik uiteraard al volop gezocht etc, maar echt wijs ben ik er nog niet van geworden. Wat ik tot nog toe weet:

- FBTO (heb ik m'n inboedelverzekering) biedt zoiets niet aan, verwijzen naar Centraal Beheer
- Centraal Beheer: Kostbaarheden Buitenshuis, €32,40 per jaar voor €3000, alleen artikelen >€200, geen eigen risico volgens mij
- Omroep: 3% van het te verzekeren bedrag, minimaal €70 per jaar, €200 eigen risico
- Interpolis: Kostbaarhedenverzekering, € 20,50 per €1000 per jaar, alleen met inboedelverzekering
- Unigarant: Recreactief, €70,62 per jaar voor €2725, €20 eigen risico, uitkering van dagwaarde indien >50%

Wat zijn de ervaringen en adviezen van anderen qua verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Veel professionele fotografen zitten bij Klomps & Boor.

Zelf heb ik nog geen verzekering, dus ik ga dit topic even volgen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
• Klomps & Boor doen het alleen als je lid bent van de fotografenfederatie of als je met op zijn minst €8000,- aan apparatuur aan komt.

• ABN AMRO, kostbaarhedenverzekering bovenop de inboedel. De inboedelverzekering kan je als student heel goedkoop aankomen in het studentenpakket: €2,50 per maand voor dat pakket.
Dekking: 100% tegen nieuwwaarde zonder eigen risico over de hele wereld, en ze betalen erg rap uit is mijn ervaring :)

• Interpolis vergoedt de nieuwwaarde totdat je apparatuur minder dan 40% van zijn nieuwwaarde waard is uit mijn hoofd. Verzekering ook alleen op je inboedel, maar de kostbaarhedenverzekering is niet heel prijzig.

• Centraal Beheer dekt alleen spullen vanaf €150,- maar is niet erg duur. Je kleinere spullen vallen er dus helaas niet onder en dat was voor mij een reden om deze verzekering niet te nemen. Je hebt al snel een klein kapitaal aan batterijen, tassen, filters en wat al niet meer bij je.

• Die van de omroep is erg prijzig en dekken pas vanaf €200,- inderdaad en was wat mij betreft niet interessant :)

• De Rabobank zal je overigens doorverwijzen naar Interpolis, idem voor de hypotheker.

• RVS biedt het aan maar verwijst je door naar Nationale Nederlanden. Die bieden alleen een kostbaarhedenverzekering bovenop de inboedelverzekeringen aan, de voorwaarden hiervan heb ik niet in mijn hoofd zitten

• Die van de Unive is niet tegen nieuwwaarde, maar niet al te duur. Dit viel voor mij af omdat ik tegen nieuwwaarde gedekt wil zijn. Overigens ook alleen bovenop je inboedelverzekering.

• Note: Pas op met doorlopende reisverzekeringen, die eisen vaak dat je inderdaad op zijn minst een weekend weg bent of zelfs in het buitenland bent. En de dekking is vaak érg beperkt.

[ Voor 87% gewijzigd door neographikal op 17-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaag erg vervelend dat veel verzekeringen aan een inboedelverzekering gekoppeld zijn. Wat heeft mijn bank/tafel/tv nou te maken met een camera die ik op straat gebruik?
Ik heb geen inboedelverzekering, dus dan mag ik het weer via m'n ouders gaan regelen. Lekker handig.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:34:
Inderdaag erg vervelend dat veel verzekeringen aan een inboedelverzekering gekoppeld zijn. Wat heeft mijn bank/tafel/tv nou te maken met een camera die ik op straat gebruik?
Ik heb geen inboedelverzekering, dus dan mag ik het weer via m'n ouders gaan regelen. Lekker handig.
Je bent student: neem een Abn Amro studentenverzekering + inboedel :) Of de verzekeraar van je ouders moet toevallig goede voorwaarden bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Ja, die ABN goedkope inboedel + kostbaarheden adviseerde Korakal me ook al Zutphen. Ik denk dat ik dat maar ga doen..... Dan maar een dubbele inboedel-verzekering, die €2,50 overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

neographikal schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:35:
[...]

Je bent student: neem een Abn Amro studentenverzekering + inboedel :)
Ik vind mezelf ook een student, maar de meningen zijn erover verdeeld. Zodra je een particuliere opleiding volgt ben je in dit land geen student meer. Ik kan bijvoorbeeld ook geen postbank studentenrekening krijgen omdat ik geen studiefinanciering ontvang etc. Overal val je buiten de boot...
*opgekropte frustratie*

Maar ik zal het eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Ik vind mezelf ook een student, maar de meningen zijn erover verdeeld. Zodra je een particuliere opleiding volgt ben je in dit land geen student meer. Ik kan bijvoorbeeld ook geen postbank studentenrekening krijgen omdat ik geen studiefinanciering ontvang etc. Overal val je buiten de boot...
*opgekropte frustratie*

Maar ik zal het eens bekijken :)
Dan gaat dit je zonder babbelen niet lukken, ze verwachten studiefinanciering. Maar de Abn Amro is best flexibel met zaken dus probeer het gewoon :)
MartijnGizmo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:47:
Ja, die ABN goedkope inboedel + kostbaarheden adviseerde Korakal me ook al Zutphen. Ik denk dat ik dat maar ga doen..... Dan maar een dubbele inboedel-verzekering, die €2,50 overleef ik wel.
Exact mijn stelling, die van Unive was gewoon prut naar mijn mening. Dan maar 2,50 per maand extra neertellen, ik loop nu gerust met mijn spullie door de meest drukke menigtes door :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 17-10-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Hmm, ik lees net wel qua voorwaarden bij de ABN:
# Ik beschik over een ABN AMRO Studentenrekening
# Op dit moment is er geen elders lopende inboedelverzekering

Daar heb ik dus 2 problemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05-2024
Perect zo'n topic. Zelf ben ik al een tijdje aan het orienteren welke verzekering ik moet gaan nemen.
Ik heb gekeken naar die van de omroep maar vind het eigen risico van 200 euro (zelfs 250 euro tegen valschade) veel te hoog. Hieronder nog een paar die ik ben tegen gekomen:

Sport en Hobby verzekering van de Europeesche
  • Eigen risico 25 euro
  • Nieuwwaarde < 1jaar
  • Dagwaarde > 1 jaar
  • Premie €90 voor verzekerd bedrag van €3000
Natuurfotografen verbond Nederland via Nationale Nederlanden
  • Kan niets vinden over eigen risico
  • Nieuwaarde
  • €29 per €1000 verzekerd bedrag voor Werelddekking (€19 voor europa)
  • Nadeel je kan alleen een verzekering krijgen als je lid bent van de NVN of je moet wachten op een van de natuurfoto festivals, je moet daar dan een kaartje voor kopen en dan kan je daar een verzekering afsluiten
edit:
Als de post boven mij bekijk dan lijkt mij de ABN Amro heel geschikt (ben student)
Nadeel ik moet dus een studenten rekening hebben daar (ben nu gelukkig met de postbank)

[ Voor 15% gewijzigd door mt-cube op 18-10-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

Ik ga hier ook maar eens werk van maken. 'k Heb nu geen verzekering, en die digitale troep van mij wordt nu erg duur. Dacht dat de laptop wel via de TU/e verzekerd is, maar geloof nooit dat de inboedel van mijn ouders mijn camerazooi (zie sig + Canon S60), Gitaar van €300, en digitale piano van €1800 dekt. Laat staan wat er gebeurt wanneer ik op kamers ga over een paar weken (als alles goed gaat...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ow nog een puntje, bij veel verzekeraars mogen je facturen niet ouder dan een half jaar of een jaar zijn vóórdat de cam de verzekering in gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59
neographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:31:
Ow nog een puntje, bij veel verzekeraars mogen je facturen niet ouder dan een half jaar of een jaar zijn vóórdat de cam de verzekering in gaat! :)
Da's nogal een nuttige opmerking jah :) Dan moet er inderdaad even vaart achter gezet worden. Momenteel ook studentengedoe bij de postbank; iemand een idee of zij ook iets dergelijks voor apparatuur aanbieden?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

neographikal schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Dan gaat dit je zonder babbelen niet lukken, ze verwachten studiefinanciering. Maar de Abn Amro is best flexibel met zaken dus probeer het gewoon :)
Klopt, ik heb nu een Young Professional pakket bij ABN-Amro terwijl ik geen diploma heb (is eis).
En nu ik weer studeer kan ik een studentenrekening krijgen, terwijl ik geen studiefinanciering ontvang (is ook eis). Maar met de kostbaarhedenverzekering zijn ze wat strikter, die kan gewoon echt niet als je er geen inboedelverzekering hebt.

En FBTO waar mijn inboedelverzekering heb, biedt weer geen kostbaarhedenverzekering.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

neographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:31:
Dat wordt ook lekker knutselen dan in photoshop. Al m'n appartuur is 2e hands, of al meer dan een half jaar oud..

Waarom moet het allemaal zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:50:
[...]

Dat wordt ook lekker knutselen dan in photoshop. Al m'n appartuur is 2e hands, of al meer dan een half jaar oud..

Hiermee moet je wel oppassen, en hou zelf kopieën van je gesoepte facturen bij. Als je hiermee de boot in gaat dan kun je een behoorlijke claim verwachten of een aangifte wegens fraude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
Gizz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:50:
[...]

Bij de verzekering van de omroep (NOS) is het gewoon mogelijk je spul te verzekeren met oudere facturen heb ik vandaag gevraagd. Nadeel bijft natuurlijk het hoge eigen risico.

[ Voor 11% gewijzigd door mt-cube op 18-10-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:29

Floor-is

5.2

* Floor-is zit bij eerdergenoemde Klomps en Boor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 07:55
Ik hem mijn Canon 350D verzekerd bij Acuta.
Deze verzekering kon ik bij aanschaf van de 350D bij de MediaMarkt erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

neographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:53:
[...]

Hiermee moet je wel oppassen, en hou zelf kopieën van je gesoepte facturen bij. Als je hiermee de boot in gaat dan kun je een behoorlijke claim verwachten of een aangifte wegens fraude :)
Erger nog; als ze hier achter komen, kom je op een zwarte lijst en is er nog maar één verzekeraar die je wil aannemen (dat geldt dus voor alles; auto, inboedel, levens- etc. etc.; ben de naam van het bedrijf kwijt) en de prijzen daar zijn niet voor de poes. Ik zou dit risico iig nevernooit nemen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

Garyu

WW

Ik heb laatst toevallig ook eens gezocht op kostbaarheden verzekering. Bij de Rabobank kom je uit op ongeveer 3 euro per maand voor € 2000,- aan apparatuur. Veel andere verzekeraars kon je alleen een offerte aanvragen, dat heb ik nog niet gedaan :).

Ik moet ook nog steeds mijn muziekinstrumenten verzekeren, als dat in de fik vliegt/gestolen wordt ben ik ook flink de sjaak. Maar ik heb zoiets van kan net zo goed in een keer alles tegelijk verzekeren. Moet dus nog even uitzoeken hoe of wat. Het wonen in het buitenland maakt het natuurlijk ook niet makkelijker :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Rabobank is tussenpersoon voor Interpolis. Zelf heb ik mijn fotospullen en viool verzekerd via de Rabobank/Interpolis. Polisvoorwaarden zijn aangenaam en de premie is niet extreem. Nadeel is wel dat je ook bij Interpolis een inboedelverzekering nodig hebt om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Maar ik word hier nog steeds niet veel wijzer van. Komt er dus op neer dat ik vast zit aan een inboedelverzekering als ik een kostbaarhedenverzekering wil?

Ik bedacht me trouwens wel dat de huidige inboedelverzekering van FBTO op de naam van m'n vriendin staat, dus dan zou ABN Amro nog een optie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02
Op DPZ loopt hier ook een draadje over, het schijnt dat er een mogelijkheid is via NOB ofzoiets ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Aanvullende info voor de NOB/Omroep verzekering:

Europa dekking, €200 eigen risico (en €250 in geval van stoot- of valschade) is 1,6% van de verzekerde waarde, met een minimum van €70.. (Hierbij geldt verder: géén dekking op schade bij verhuur van de verzekerde apparatuur aan derden, geen vergoeding van huur van vervangende apparatuur en geen landmolest.)

Dat staat wat beter dan 3% die waarschijnlijk gebaseerd is op wereldwijde dekking en wat meer 'opties'.

De gemiddelde kostbaarhedenverzekering doet 2,05% dus het omslagpunt (als je uitgaat van die minimum premie bij de NOB) ligt op €3414. Boven dit bedrag kom je op meer dan €70 premie uit bij de gemiddelde kostbaarhedenverzekering, en dan is de NOB (bij europadekking, geen landmolest, €200 eig. risico, enz. enz.) aantrekkelijker. Pas bij €4375 kom je, tegen 1,6%, voorbij de minimum premie bij de NOB.

* JumpStart zal nog eens even goed zijn NOB/Omroep Apparatuur verzekering polis erbij pakken vanavond.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

JumpStart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:33:
Dat staat wat beter dan 3% die waarschijnlijk gebaseerd is op wereldwijde dekking en wat meer 'opties'.
De meeste andere kostbaarhedenverzekeringen kennen echter geen eigen risico. De mijne iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 04:30
Kan iemand een link geven van rabobank met die verzekering, want ik kan die op hun site niet vinden (onder verzekeringen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
inquestos schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:
Kan iemand een link geven van rabobank met die verzekering, want ik kan die op hun site niet vinden (onder verzekeringen)
Een kostbaarheden verzekering is meestal in combinatie met een inboedel verzekering dus zal je moeten zoeken onder woonverzekeringen. Voor het gemak even een linkje

edit:
Heb vandaag een inboedel + kostbaarheden verzekering afgesloten bij de ABN.
We hebben toevallig onze huisrekeing van ons studentenhuis bij de abn en die staat oa op mijn naam. Dus ik kan gewoon bij de postbank blijven met mijn studentenrekening.
Premie is 3% per verzekerd bedrag en ik ben €2,28 kwijt aan mijn inboedel p/m

[ Voor 27% gewijzigd door mt-cube op 18-10-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toch gek, valt dat niet een beetje onder koppelverkoop? Verzekering voor je camera.. verzeker eerst je hele huis met inhoud maar!

Als student zonder eigen huis of studiefinanciering wordt het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

Garyu

WW

Voor een inboedelverzekering hoef je toch geen eigen huis te hebben :?. Als je op kamers woont bijvoorbeeld kan je ook zo'n verzekering afsluiten. Het gaat immers niet om het huis zelf, maar om wat er in staat: de inboedel. Denk aan meubilair, kleding, computer, tv, dat soort dingen :). Lijkt me toch handig om dat als student wel te verzekeren!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Garyu schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:14:
Voor een inboedelverzekering hoef je toch geen eigen huis te hebben :?. Als je op kamers woont bijvoorbeeld kan je ook zo'n verzekering afsluiten. Het gaat immers niet om het huis zelf, maar om wat er in staat: de inboedel. Denk aan meubilair, kleding, computer, tv, dat soort dingen :). Lijkt me toch handig om dat als student wel te verzekeren!
Tja, ik woon gewoon thuis waar alles al driedubbel verzekerd is. Lekker nutteloos dan, zo'n inboedelverzekering.

Ik wil gewoon een verzekering voor mijn camera en eventuele camera's die ik leen van de academie (middenformaat en technische camera's van duizenden euro's). Dan vind ik het gewoon vervelend dat ik extra verzekeringen moet nemen waar niemand iets aan heeft behalve de verzekeringsmaatschappij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb zelf ook met het dilemma verzekering rondgelopen voor mijn cameraspullen. Uiteindelijk terecht gekomen bij Centraal Beheer omdat daar geen inboedelverzekering aan gekoppeld hoeft te zijn. Dat is dan de Kostbaarheden Buitenshuis zoals die in de startpost staat vermeld. Premie is niet hoog en je hebt geen eigen risico. Het eigen risico zit in feite verwerkt in de ondergrens van € 200,- die het product waard moet zijn wat je claimt. Je camera, lenzen en flitser zijn in principe dus 100% verzekerd. Alleen die 50mm F1.8 weer niet omdat hij +/- € 99,- kost net als je geheugenkaarten, cameratas en batterijen die onder de € 200,- vallen.

Het is denk ik net wat je prettiger vind, als ik mijn 70-200 tegen een muur aan ram bij het omdraaien is hij 100% verzekerd. Iemand met een eigen risico betaald dan de eerste € 200,- aan reparatiekosten/vervanging zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kijk hier eens;
http://www.unigarant.nl/reis/reis_reacreainfo.asp (is een ANWB dochter)
Deze heb ik voor mijn spulletjes afgesloten. Inclusief werelddekking etc..
Ik betaal ongeveer zo'n 100 euri per jaar en ben dan voor 3000 euri plus iets van 500 euro aan ongespecificeerde spullen zoals geheugen kaartjes, statief, flitser e.d..
Ik heb mijn camera en lenzen gespecificeerd omdat die wat meer waard zijn dan het maximale ongespecificeerde bedrag. Maar ongespecificeerd gaat tot 2700 nog wat euro.

edit:
staat ook al in de openingspost zag ik

[ Voor 7% gewijzigd door regmaster op 19-10-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
SmartDoDo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:35:
Ik heb zelf ook met het dilemma verzekering rondgelopen voor mijn cameraspullen. Uiteindelijk terecht gekomen bij Centraal Beheer omdat daar geen inboedelverzekering aan gekoppeld hoeft te zijn. Dat is dan de Kostbaarheden Buitenshuis zoals die in de startpost staat vermeld. Premie is niet hoog en je hebt geen eigen risico. Het eigen risico zit in feite verwerkt in de ondergrens van € 200,- die het product waard moet zijn wat je claimt. Je camera, lenzen en flitser zijn in principe dus 100% verzekerd. Alleen die 50mm F1.8 weer niet omdat hij +/- € 99,- kost net als je geheugenkaarten, cameratas en batterijen die onder de € 200,- vallen.

Het is denk ik net wat je prettiger vind, als ik mijn 70-200 tegen een muur aan ram bij het omdraaien is hij 100% verzekerd. Iemand met een eigen risico betaald dan de eerste € 200,- aan reparatiekosten/vervanging zelf.
Ik denk dat ik ook voor die optie ga. Het gaat mij er vooral om als ik m'n camera een keer laat vallen of alsie bijv. uit mijn handen getrokken wordt. Het komt zelden voor dat ik alles meeneem..... en een knappe jongen die alles van me meeneemt. Het is misschien niet verstandig, maar ik vecht keihard terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
regmaster schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:06:
Kijk hier eens;
http://www.unigarant.nl/reis/reis_reacreainfo.asp (is een ANWB dochter)
Deze heb ik voor mijn spulletjes afgesloten. Inclusief werelddekking etc..
Ik betaal ongeveer zo'n 100 euri per jaar en ben dan voor 3000 euri plus iets van 500 euro aan ongespecificeerde spullen zoals geheugen kaartjes, statief, flitser e.d..
Ik heb mijn camera en lenzen gespecificeerd omdat die wat meer waard zijn dan het maximale ongespecificeerde bedrag. Maar ongespecificeerd gaat tot 2700 nog wat euro.

edit:
staat ook al in de openingspost zag ik
Die lijkt mij wel wat; volgens mij zonder eigen risico? En ik hoef geen tweede inboedelverzekering af te sluiten. Hij is wel wat duurder dan bijv. die ABNAmro verzekering, maar daar moet ik wel weer een inboedelverz. bij nemen...
Wat een gedoe eigelijk allemaal; zijn er geen fatsoendelijke vergelijkingssites hierover eigelijk?

edit: de google-cache doet mij net vertellen dat de postbank ook een uitbreiding op de inboedelverzekering kent. Aangezien ik die als student momenteel heb is dat wellicht voordeliger. Toch maar even wachten tot ze hun site weer gefixed hebben dan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Aesculapius op 19-10-2005 12:56 . Reden: postbank doet ook wat :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

Postbank :)
€3.30,- p.m. en tot €4600,- verzekerd tegen alles :)
De kleine dingen zoals geheugenkaart , omnibounce etc. heb ik vermeld als een geheel; accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 20:18

salient

Want omdat ik herhaal

Ik heb alles inderdaad als aanvulling op mijn inboedelverzekering (Avero Achmea) en het kost me 30 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag. Dit is allemaal zonder eigen risico, wereldwijd en tot op zekere hoogte tegen nieuwwaarde/aankoopbedrag.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 156868 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:07:
Postbank :)
€3.30,- p.m. en tot €4600,- verzekerd tegen alles :)
De kleine dingen zoals geheugenkaart , omnibounce etc. heb ik vermeld als een geheel; accesoires.
Huh? Ik heb de verzekeringsafdeling van de Postbank nog geen 2 weken geleden gesproken en zij vertelde mij dat zij dat soort verzekeringen niet hadden en verwezen met door naar nationale nederlanden die vervolgens ook van niets wisten. Raar hoor. Ligt er maar net aan wie je te spreken krijgt dus.
Ze adverteren er ook niet mee blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Oke ik wil dus een Nikon D50 gaan kopen. Het enigste wat ik erbij wil is een Tas en een Externe Flitser. Komt rond de 650€ uit. Nu wil ik dit wel graag verzekerd hebben. Maar ik heb 0% verstand van Verzekeringen etc. Maar die 650€ komt dan toch gewoon bij de Inboedelverzekering? Want zoveel is dat nou ook weer niet. Of kan ik dit beter ALL-RISK laten verzekeren?!

[ Voor 98% gewijzigd door Heaget op 19-10-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Heaget schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:28:
Oke ik wil dus een Nikon D50 gaan kopen. Het enigste wat ik erbij wil is een Tas en een Externe Flitser. Komt rond de 650€ uit. Nu wil ik dit wel graag verzekerd hebben. Maar ik heb 0% verstand van Verzekeringen etc. Maar die 650€ komt dan toch gewoon bij de Inboedelverzekering? Want zoveel is dat nou ook weer niet. Of kan ik dit beter ALL-RISK laten verzekeren?!
Kijk even in de winkel waar je hem koopt. De meeste goede zaken kunnen je een extra verzekering (niet te verwarren met extra garantie) aanbieden.
Dat is over het algemeen een goede keuze, vraag wel de voorwaarden op en lees deze goed door voordat je wat afsluit. Let op het eigen risico per gebeurtenis en wat de waarde afschrijving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Heaget schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:28:
Valt inderdaad onder de inboedelverzekering, maar ik neem aan dat je je camera ook wel eens buiten het huis wilt gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb mijn inboedel verzekering met een extra Kostbaarhedenverzekering (€10,- per €1000,-) van de aegon in een totaal pakket, vorige maand is mijn camera voor €380,- gerepareerd. Is dus ook bijv verzekerd voor diefstal in de auto onderweg en op vakantie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

regmaster schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:03:
[...]

Huh? Ik heb de verzekeringsafdeling van de Postbank nog geen 2 weken geleden gesproken en zij vertelde mij dat zij dat soort verzekeringen niet hadden en verwezen met door naar nationale nederlanden die vervolgens ook van niets wisten. Raar hoor. Ligt er maar net aan wie je te spreken krijgt dus.
Ze adverteren er ook niet mee blijkbaar.
Staat ook op de site van de postbank. Je kan hem trouwens alleen afsluiten met een inboedel, niet los. Meteen dat ook maar gedaan aangezien ik dat nog niet had,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 156868 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:12:
[...]

Staat ook op de site van de postbank. Je kan hem trouwens alleen afsluiten met een inboedel, niet los. Meteen dat ook maar gedaan aangezien ik dat nog niet had,..
Tja, een inboedelverzekering heb ik al. Maar als je in Amsterdam woont, zoals ik, is het maximaal te verzekeren bedrag vele malen lager, slechts € 2.275, want fotoapparatuur valt onder Audio Visuele apparatuur.
Bovendien vind ik 110 euro eigen risico per gebeurtenis best wel veel. En er zit geen Europa of werelddekking op zodat je daar wel rekening mee moet gaan houden met je reisverzekering.
Over het algemeen dekken de meeste reisverzekeringen een fractie van de waarde.
Blijft vreemd dat de Postbank medewerker deze verzekering blijkbaar niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
regmaster schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:32:
[...]

Tja, een inboedelverzekering heb ik al. Maar als je in Amsterdam woont, zoals ik, is het maximaal te verzekeren bedrag vele malen lager, slechts € 2.275, want fotoapparatuur valt onder Audio Visuele apparatuur.
Bovendien vind ik 110 euro eigen risico per gebeurtenis best wel veel. En er zit geen Europa of werelddekking op zodat je daar wel rekening mee moet gaan houden met je reisverzekering.
Over het algemeen dekken de meeste reisverzekeringen een fractie van de waarde.
Blijft vreemd dat de Postbank medewerker deze verzekering blijkbaar niet kende.
Als je goed leest is het eigen risico van 110,- alleen als je na een eerdere schademelding, binnen x-maanden weer een tweede schademelding opgeeft. dus als er de 1e keer iets gebeurd is er volgens mij geen eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ik snap niet waarom mensen altijd alles willen verzekeren, er is toch ook een leven zonder camera? Bedenk wat je met het jaarlijks bespaarde geld allemaal kan doen. Wat is het risico, wat betalen ze uit, en wat kost het.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Frogmen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:37:
Ik snap niet waarom mensen altijd alles willen verzekeren, er is toch ook een leven zonder camera? Bedenk wat je met het jaarlijks bespaarde geld allemaal kan doen. Wat is het risico, wat betalen ze uit, en wat kost het.
Het kost je op jaarbasis misschien 100,-. Als jij een keer je cam uit je tengels laat vallen ben je misschien al 1500,- kwijt, dat kan je dus eens in de 15 jaar gebeuren wil het niet rendabel zijn... dan maar liever een verzekering hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:11
Zit bij de europeesche; die sportuitrustingverzekering.
Wereldwijd, 3300 euro voor 105 per jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 20-10-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Frogmen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:37:
Jij stelt voor dat ik €2000 aan fotospullen niet verzeker omdat het leven zonder camera ook leuk is? :?
Met het jaarlijks bespaarde geld kan ik misschien een nieuwe geheugenkaart kopen. Als alles gejat word kan ik heel wat maandjes gaan werken en spullen verzamelen..

Nee, het lijkt me verstandig om niet te verzekeren, want wat maakt het nou eigenlijk uit dat een paar duizend euro aan spullen in rook op kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161027

Nou Nou. Ik kon niet wachten om jullie het goede nieuws te geven.
Ik was zelf nog niet eens lid van Tweakers maar ik volgde deze topic echt goed aangezien ik zelf mijn Nikon D70, Sigma 70-300 APO lens, Flitser SB-600 plus pas gekocht Samsonite Mini Fotocamera tas wou verzekeren. Niet alleen binnens huis maar ook op straat etc.

Ok ok maar het goede nieuws ja. ;)

Er werd eerder hier verteld dat bij het afsluiten van een kostbaarhedenverzekering er eerst een inboedel verzekering zou moeten worden afgesloten alvorens een kostbaarheden verzekering kan worden afgesloten.

De inboedelverzekering hoeft niet bij ABN Amro, MITS je ouders zelf al een inboedelverzekering hebben (hoeft niet bij ABN te zijn) en je ook zelf nog bij je ouders woont.

Ik heb mijn studentenrekening zins kort daar onder gebracht en heb metteen gevraagd als het kon.
Het was wel steeds tegenstrijdig aangezien toen ik bij de bank zelf was de man die me hielp belde naar de verzekeringsafdeling en die zeiden hem dat het niet kon zonder inboedelverzekering. :|

Ik d8 van ja dan maar een inboedelverzekering erbij en belde het nummer. Vervolgens heb ik die man die ik aan de telefoon kreeg het probleem uitgelegd dat ik nog bij mijn ouders thuis woon etc. Hij ging even overleggen met iemand en vertelde me toen dat het in zo een geval wel kan zonder inboedelverzekering. :?

Ik was en ben zo blij. Ik heb nu alle papieren al binnen en verstuur ze morgen naar ABN dan is het metteen definitief. Je krijgt zodra je belt en al een rekening bij ABN heb lopen metteen een voorlopige dekking, tot dat de papieren terug zijn verstuurd naar ABN. (voor een bepaalde datum natuurlijk)

Ik zou dus zeggen als je dure spullen heb, nog bij je ouders woont en een rekening bij ABN heb lopen die cker te verzeker bij ABN.
Zoniet bel je ouders dat je terug komt om thuis te wonen :) en /of sluit een studentenrekening af bij ABN.

Kost mij nu 4 euro in de maand voor 1500 aan dekking. :P

Ik hoop dat jullie veel hebben aan dit goed nieuws.

ik ga slapen :Z morgen stage en moet namelijk daar fotograferen.
Loop vanaf nu gewoon lekker rond met mijn samsonite cameratas met alle spullen.
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik heb m'n 300D maar bij aankoop verzekert via Actua voor 20 euro per jaar voor iig 3 jaar. Dat is dus alleen de camera ( 500 euro), en die is dan tegen zowat alles verzekert wat je maar kan verzinnen en nog redelijk is.

Over 3 jaar zal ik vast een andere verzekering nodig hebben. Voorlopig heb ik nog geen andere equipment, en wat ik koop zal vooral 2dehands zijn, dus vrij moeilijk verzekerbaar lijkt me ( ze zijn er waarschijnlijk wel). Inboedel is al verzekerd, dus ja...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Foto klein heeft een mooie aanbieding ik heb voor 2000 euro aan materiaal verzekerd voor 140 euro 3 jaar lang. tegen val en diefstal en andere nasty zooi waar je camera mee te maken kan krijgen.

was als het goed is bij actua groep. moet zeggen wel handig. zat zelfs tegen fabrieksfouten bij 3 jaar lang idiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Dat is dus gewoon de zelfde verzekering als wat ik hierboven al beschreef (bij mij ging het via mediamarkt ipv foto klein). Verzekerde bedrag moest je zelf opgeven, en je moest je apparatuur opgeven (met kassabon erbij geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:15
Over een tijdje ga ik de D50 kopen, hoogst waarschijnlijk inclusief de 18-70 mm Nikkor lens. Allemaal heel leuk, maar ervaringen uit het verleden hebben mij geleerd dat het erg verstandig is een extra verzekering voor je camera af te sluiten. Nu zit ik nu nog wel in de compactklasse, maar ik moet er niet aan denken wanneer iets word gestolen je veel geld kan gaan lappen om weer dezelfde cam te hebben ...

Ik heb tot nu toe twee cameraverzekeringen bekeken, en wel die van cameranu.nl en Foto Konijnenberg. Cameranu.nl bied ook nog een verzekering aan inclusief dekking aan voor diefstal, echter vraag ik me af of je daar al standaard niet voor bent verzekerd. Ik heb de polisvoorwaarden van de doorlopende reisverzekering eens even doorgespit, en daaruit blijkt niet dat bij diefstal tijdens een tripje je camera vergoed krijgt. Veel mensen zeggen nog steeds wel dat ze diefstal via de doorlopende reisverzekering hebben, en soms hoor ik dat ze er een overnachtingsbewijs bij doen, bij een hotel of zo. Dit vind ik allemaal wat vaag, wat is jullie advies en hoe hebben jullie de appratuur verzekerd?

Ten slotte mijn tweede vraagje, over het verzekeren van je lenzen. Het lijkt me niet dat deze snel kapot gaan zolang je er normaal mee omgaat, en ze kunnen na 2 jaar er ook moeilijk ineens mee stoppen .. Het enige echte risico lijkt me dus diefstal. Is het verstandig om bij de cameraverzekering ook je lenzen mee te verzekeren of kan dit via een andere (standaard) verzekering? Dit vanwege de forse prijzen voor de cameraverzekering, ik ben alleen al 175 euro kwijt om 800 euro te verzekeren (dit zou neerkomen op een D50 + 18 - 70 mm van 300) voor 3 jaar inclusief dekking van diefstal ...

Bedankt alvast!

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
-Overbodig na merge-

[ Voor 96% gewijzigd door Tees op 20-12-2005 21:50 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 22-05 04:48
Voor het materiaal die jij je aanschaft lijkt een verzekering me nogal overkill...Uiteindelijk, als je je materiaal niet uit het oog verliest en in een menigte je backpack gewoon vast houdt of je arm over je schoudertas legt, denk ik dat je weinig kans maakt om slachtoffer te worden van eeen gauwdief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:23

-d-

Ik betaal bij ABN Amro iets van 2 euro per maand voor mn D50/kitlens/70-300 (a 119 euro) lens te verzekeren.
Hoef ik niet 3 jaar vooruit te betalen en geen eigen risico, vind ik prima te doen, die 2 euro per maand kan ik wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Zeker nuttig, zo'n verzekering. Ik heb er een bij de Europeesche. Je bent niet alleen tegen diefstal verzekerd, maar ook valschade, waterschade etc.. wat normaal dus buiten de garantie valt. Ik betaal geloof ik ongeveer 80 euro per jaar, verzekerde waarde zo'n 2500 euro dacht ik. Dan neem je je camera toch een stuk relaxter en sneller mee op pad.

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 20-12-2005 19:25 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik betaal ongeveer 180 euro per jaar voor een "huisraad electronica verzekering met werelddekking". Via de RVS bij Nationale Nederlanden afgesloten omdat mijn inboedelverz. ook bij de RVS loopt. Dekt dus diefstal maar inderdaad ook allerlei vormen van schade en mijn eigen onhandigheid.

Moet anders even de papieren nakijken, verzekerde waarde ligt zo rond de 7000 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door tazzman op 20-12-2005 20:54 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepel
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Combi zekerheidsplan heb ik bij combi winkel afgesloten, gaat via Enra tegen nieuwwaarde. (3 jaar) voor 120 euro

If there's Oldskool i'm there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 14:43

Zoefff

❤ 

Topic gemerged met een ander verzekering-related topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
In Belgie ligt dit allemaal veel moeilijker om een verzekering met aanvaardbare prijs/kwaliteit te vinden. Ben er ooit eens naar opzoek gegaan en heb met de medewerking van een verzekeringskantoor er ook maar één gevonden (ben naam even kwijt), en dan was de voorwaarde nog wel dat mijn gear met geweld moest gestolen worden en ik er dan ook een fysiek letsel aan moest overhouden en dan mocht ik rekenen op 50% terugbetaling :p

Kent er iemand nisschien een aanvaardbare verzekeraar voor fotomateriaal in belgie?

BLU3_VV

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Kleine correctie: 215 euro per jaar voor 7000 euro aan camera spul.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.