Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:46:
Inmiddels alweer een week later en heb nog steeds m'n polis niet binnen, is dat altijd zo bij apparatuurverzekering.nl?
Had nog steeds niks binnen, dus net maar even gebeld. Werd bij tweede keer overgaan al opgenomen en ook meteen een echt iemand aan de lijn, geen computer. De aanvraag was goed binnen gekomen, maar nog niet verwerkt, maar ze ging er voor zorgen dat dat vandaag nog geregeld zou worden en dan heb ik de polis deze week nog binnen. Erg goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ Kid Jansen, hoe heb jij je spullen gespecificeerd? Had jij de originele aankoopbon of heb je de foto + krant truc gebruikt?

[edit]: nvm. Heb net gebeld met DSV en voor spullen met serienummer moet je die gewoon invullen op de site. Voor accessoires die geen serienummer hebben, kun je gewoon nvt invullen, 'er moet gewoon iets staan' zei de telefoonmevrouw.

Wat info die ik hier nog niet ben tegengekomen (en niet geldt voor alle verzekeringen): Verzekeringsjaar loopt van 1 april-1april. Wanneer je later afsluit, betaal je minder, en moet je rond 1 april gewoon een update geven van eventuele extra aangekochte spullen. Heb alleen niet gevraagd hoe het zit als je over het minimum van de 1250,- heengaat, terwijl de 20% van je verzekerd bedrag <1250,- is. Dat zou dan niet meeverzekerd zijn, maar weet niet of je dat dan halverwege nog kunt opgeven.

Ondanks dat ik al verzekeringen heb bij interpolis, denk ik dat ik toch bij DSV ga verzekeren. Dat geleuter met taxatie van 2e hands spullen van de interpolis vind ik teveel gedoe :+ Enige nadeel tov interpolis vind ik de 250,- eigen risico bij val/stootschade.

[ Voor 84% gewijzigd door douPel op 03-05-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik heb vandaag ook bij DSV de verzekering afgesloten. Dit jaar vier bruiloften op programma en ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
douPel schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:09:
Heb net gebeld met DSV en voor spullen met serienummer moet je die gewoon invullen op de site. Voor accessoires die geen serienummer hebben, kun je gewoon nvt invullen
Dat dus. Dat "n.v.t." invullen had ik zelf ook al bedacht. Alle apparatuur is nieuw, dus ik heb ook overal een bon van.

Daarnaast heb ik nog met m'n oude Canon PowerShot A570 IS een foto gemaakt van alle apparatuur bij elkaar en van m'n Canon EOS 600D. Vervolgens met de 600D ook nog foto's gemaakt van alle ander onderdelen los.
Wat info die ik hier nog niet ben tegengekomen (en niet geldt voor alle verzekeringen): Verzekeringsjaar loopt van 1 april-1april. Wanneer je later afsluit, betaal je minder, en moet je rond 1 april gewoon een update geven van eventuele extra aangekochte spullen. Heb alleen niet gevraagd hoe het zit als je over het minimum van de 1250,- heengaat, terwijl de 20% van je verzekerd bedrag <1250,- is. Dat zou dan niet meeverzekerd zijn, maar weet niet of je dat dan halverwege nog kunt opgeven.
Dat van extra aankopen tussendoor weet ik ook niet. Dat van 1 april t/m 1 april klopt inderdaad wel. Ik heb van 19 april 2012 t/m 1 april 2013 en betaal €95 premie + €5 poliskosten + €3,88 assurantiebelasting (in plaats van 100 + 5 + 4,07). Krijg dus €5,19 korting in totaal voor die tweeënhalve week kortere looptijd.
vandermark schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:01:
...ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...
Is inderdaad wel een eye-opener als je alles dan hebt opgegeven en het totaalbedrag ziet...

[ Voor 11% gewijzigd door Kid Jansen op 04-05-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een OHRA kostbaarhedenverzekering aangevraagd, maar ik kan nergens vinden hoeveel premie dat gaat zijn, niet in de voorwaarden en ook niet tijdens het aanvraagproces. Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 14:40
vandermark schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:01:
Ik heb vandaag ook bij DSV de verzekering afgesloten. Dit jaar vier bruiloften op programma en ik ben geschrokken van de nieuwwaarde van de spullen die ik dan bij me heb: gaat dik over de 4 mille heen... Toch goed gevoel dat het nu verzekerd is...
Binnen 2 dagen kwam de polis binnen. Duidelijke polis met inloggegevens om verzekering aan te passen als ik nieuwe spullen heb. Geeft goede indruk zo :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je gewoon per maand betaalde? Is wel in een keer zo'n klap geld. Per maand merk je het bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaptic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07 13:49
Voor mensen met veel kostbare foto apparatuur is de verzekering van DSV (http://www.apparatuurverzekering.nl/) vaak wel interessant. In een aantal gevallen kun je een aardige korting krijgen op de premie (30%) als je aanspraak kunt maken op een collectief contract.

We zouden eigenlijk eens moeten kijken of het niet mogelijk is om via Tweakers een dergelijk collectief contract kunnen afsluiten, deze verzekering zou dan voor meer mensen interessant kunnen zijn...

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klinkt als een goed voorstel, maar ik denk niet dat we genoeg mensen hebben om zoiets te kunnen regelen. Nederpix is volgens mij de enige die toegankelijk is voor iedereen. Je betaalt iets van 20 euro per jaar voor de lidmaadschap en je kunt daarmee 10% korting krijgen op de premie of 100 euro eigen risico i.p.v. 200/250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine correctie daar op. Als je via nederpix een pixpas neemt krijg je, in tegenstelling dan wat op de website van nederpix staat (verouderde informatie?), gewoon korting en lage eigen risico. Ze maken bij collectiefe verzekering namelijk geen onderscheid tussen het ene en het andere collectief meer. Eigen risico wordt €100,- (i.p.v. €200,-) bij diefstal en blijft €250,- voor val- of stootschade.

Handig dus om je eerst een pixpas pas aan te vragen zodat je profiteert van collectieviteit.

Wat ik wel opmerkelijk vindt is dat ik op mijn factuur en afschrift een lager bedrag moest betalen dan op de premie berekening. Op de website bleef ie hangen op een minimum premie ookal verlaagde ik het te verzekeren bedrag vors. Maar op de mijn factuur is het te betalen bedrag uitgerekend zonder met de minimum premie rekening te houden. Geluk?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Wat ik las betaal je premie van 1 april tot 1 april. Sluit je later de verzekering af betaal je minder omdat je het eerste 'jaar' bijvoorbeeld maar van 6 juni tot 1 april hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou kunnen inderdaad. Had eigenlijk even willen kijken, maar mijn moeder is zo aardig geweest om mijn polis "even op te ruimen". Hij zou ergens in een archief moeten zitten, maar ik ben er nog niet achter waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:57:
Kleine correctie daar op. Als je via nederpix een pixpas neemt krijg je, in tegenstelling dan wat op de website van nederpix staat (verouderde informatie?), gewoon korting en lage eigen risico. Ze maken bij collectiefe verzekering namelijk geen onderscheid tussen het ene en het andere collectief meer. Eigen risico wordt €100,- (i.p.v. €200,-) bij diefstal en blijft €250,- voor val- of stootschade.
In maart mailden ze iets anders naar mij toe:
Wij vernemen graag of je een standaard eigen risico wenst van € 100,00 (voorheen € 200,00) of een premiekorting van 10% met een standaard eigen risico van € 200,00.
Die of hadden ze in de mail ook dikgedrukt en onderstreept staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet de website voor polis aanvragen er dan nog steeds hetzelfde uit? Want tegenwoordig vul je gewoon een paar velden in (waaronder "collectiviteit ja/nee" en "zo ja, welke collectiviteit?" Ik heb helemaal geen mailverkeer gehad met de verzekering. Gewoon invullen en op verzenden klikken, paar dagen later polis/factuur in de bus. Misschien dat ik het wel apart had moeten mailen, maar op het reguliere aanvraagscherm ben ik niks tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Staat in jouw polis dan de 100 euro eigen risico én 10% premiekorting vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmh, nou maak je me steeds nieuwschieriger. Ik zal wel even vragen waar mijn polis is gebleven. Kom er zometeen op terug.

EDIT: Jaarpremie: €70,- (is normaal minimaal ongeveer €100,-) eigen risico €100,- per gebeurtenis of €250,- per gebeurtenis, voor val-of stootschaden.

Ik krijg het dus allebei. Is alleen de vraag of ik er dan eigenlijk wel recht op heb. :/

Maar hoe startte bij jou dan het mailverkeer? Want tegenwoordig vul je gewoon de vakjes in en krijg je je polis thuis opgestuurd.

EDIT2: Ik kon en kan nog steeds nergens vinden hoe ik in het invulveld een keus aan had kunnen geven. Ik zie in de tabel van eigen risico kosten alleen staan "bij een collectiviteit" en "geen collectiviteit". De premie kosten worden ook automatisch berekend.

Ik vraag me af in hoeverre ik dit beter had kunnen doen. Zal ze er is over contacteren. Want als je via email een aanvraag doet dan gaat dit volgens jou dus anders. Ben benieuwd in hoeverre ik schuld hieraan aangezien ik het niet van de website van DSV kan afleiden en ze mij ook geen mogelijk bieden om mijn voorkeur aan te kunnen geven. Of ik had ze moeten mailen voor een aanvraag, maar je mag er toch vannuit gaan dat het gewoon goed hoort te gaan via de website.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:19
Ik heb nu een buitenhuis verzekering van Centraal Beheer van 12 euro per jaar voor een max verzekerd bedrag van 1000 euro. Dat was leuk toen ik een paar maanden terug nog een 600D met kitlens had, maar na al die media markt en cashback acties is het assortiment ondertussen wel iets uitgebreid (rond de 3k aan waarde).

Het feit dat objecten <200 euro niet meeverzekerd zijn bij CB (en dat zijn er al snel toch aardig wat), doet me er toch aan denken dat ik beter ergens anders heen kan gaan. http://www.apparatuurverzekering.nl wordt vaak genoemd en ziet er op zich ook aantrekkelijk uit, wel jammer van het wat hogere eigen risico.

Binnenkort maar eens contact met ze opnemen en vragen of je gewoon een polis voor pak hem beet 4K kan afsluiten (aangezien basispremie toch gelijk blijft). Ik zag dat er hier namelijk nog niet echt een duidelijk antwoord op die vraag was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de basispremie gaat uit mijn hoofd tot €3500,-, maar je kan je niet voor meer verzekeren dan je spullen waard zijn. Als je dus 2 lenzen verliest krijg je niet meer terug dan de waarde van 2 lenzen minus eigen risico. Wel kan je met collectiviteit je eigen risico bij diefstal verlagen met €100,-.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Zal Apparatuurverzekering.nl morgen (vandaag) maar eens een email sturen met wat vragen.
Na de aanschaf van een dure lens wil ik die en de rest van mijn camera spul wel verzekerd hebben voordat ik ermee naar buiten ga.
Maar ik zit ook nog met alle apparatuur die die thuis op mijn kamer staat, Dat valt namelijk allemaal buiten de inboedelverzekering van mijn ouders.

Naar aanleiding van dit topic neig ik in elk geval naar hun toe, Zit alleen nog met die collectiviteits korting.
Ik zit dan wel op het forum van Nikon Club Nederland te lezen en te posten, Maar bijeenkomsten en clubuitjes zijn niets voor mij.
200 Euro eigen risico is dan wel niet veel (Voor mij.), Maar als het minder kan is dat wel mooi meegenomen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Zo, net toch maar even bij apparatuurverzekering.nl afgesloten.

Had ze vanmiddag even gebeld met een aantal vragen. I.v.m. toekomstige aankopen alvast voor een hogere waarde afsluiten (omdat premie toch tot x bedrag gelijk is) was niet mogelijk omdat je alles vooraf moet specificeren. Wel fijn dat je gewoon zelf de (nieuw)waarde kan opgeven, scheelt weer als je iets 2de hands of sterk in de aanbieding hebt gekocht. Ook handig dat je eventueel je laptop/tablet kan laten meeverzekeren.

Nu maar wachten tot de polis binnenkomt.

Hoe zit het trouwens met die login op die website? Krijg je dat later toegestuurd ofzo? Lijkt me dat je daar dan ook je lijst met verzekerde objecten in kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Jep, krijg je per brief opgestuurd. En daar kun je idd je polis aanpassen. Houdt er rekening mee dat 20% van je poliswaarde automatisch wordt meeverzekerd voor aanschaffen in dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Toch ook even melden dat ik een verzekering heb afgesloten bij DSV. Verzekering viel iets hoger uit dan ik had verwacht, maar met de afgelopen aankopen klopt dat wel. Anyway, ik lees hier verschillende tijden dat de verzekering thuisgestuurd wordt. Ik ga volgende week vrijdag weg en had de boel dan graag verzekerd gehad. De ingangsdatum zou vandaag zijn, maar ik neem aan dat zolang je de papieren niet thuis hebt, het niet verzekerd is?

En heeft iemand al ervaring met schade/diefstal? Wordt dit soepel afgehandeld bij DSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij liep ie volgens de papieren al vanaf het moment van inschrijving terwijl ik hem pas later ontving. Alleen weet ik niet of dat wel klopt aangezien hij eerst moet worden goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

JvdGeest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:26:
Jep, krijg je per brief opgestuurd. En daar kun je idd je polis aanpassen. Houdt er rekening mee dat 20% van je poliswaarde automatisch wordt meeverzekerd voor aanschaffen in dat jaar.
En dat elke wijziging in verzekerde apparatuur ook geld kost :S.
Heb mijn 5d3 toegevoegd aan de spullen die verzekerd moeten worden bij hun (kan gewoon online, door in te loggen). Krijg je zelfs daar een factuur voor, van ruim 20 euro. Ik vind dat best wel onvriendelijk moet ik zeggen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Nomad schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:10:
[...]

En dat elke wijziging in verzekerde apparatuur ook geld kost :S.
Heb mijn 5d3 toegevoegd aan de spullen die verzekerd moeten worden bij hun (kan gewoon online, door in te loggen). Krijg je zelfs daar een factuur voor, van ruim 20 euro. Ik vind dat best wel onvriendelijk moet ik zeggen.
Is dat niet omdat je poliskosten gewoon omhoog zijn gegaan? Een 5D3 voegt natuurlijk aardig wat aan je verzekerde waarde toe ;)
Anders zou het wel een beetje belachelijk zijn, je moet toch gewoon in staat kunnen zijn dat bij te houden zonder dat het je iedere keer geld kost?

Hoe lang duurt het trouwens voordat je die polis binnen krijgt? Nog ff en ik zit alweer aan 20% van de verzekerde waarde aan nieuwe spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik geloof dat Martijn gelijk heeft en dat wijzigingen in de polis inderdaad geld kosten. Er wordt wel netjes voor het deel van het jaar de kosten berekend (dus verzekeren op de helft van je contract wordt goed berekend), maar er hangen wel extra kosten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ik zelf heb een canon 1D mark III en een 70-200 2.8 zonder bon, waar kan ik die verzekeren? Verder heb ik nog een canon 7D en een 24-70 2.8 die mee verzekerd moet worden, plus nog 600 euro aan andere camera spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat je die moet laten taxeren en dan kan je gewoon de boel verzekeren waar je wil :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Zonder bon kun je bij DSV voor nieuwwaarde verzekeren.

Overigens had ik mijn papieren met iets van 3-4 dagen binnen. Alleen mijn grip vergeten erop te zetten 8)7 , maar als ik idd 20,- moet betalen om die erbij te zetten, is dat zowat evenveel als mijn grip zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag laatste onderdeel afgehandeld van mijn schade aan de 5D Mark II en 24-105. Deze is tijdens de vakantie in Japan gevallen...
Objectief is totaallos verklaard. Krijg hier huidige nieuw waarde van uitgekeerd.
Camera is te herstellen en herstel bedrag word ook netjes vergoed.

Het was niet nodig om een schade papier in te vullen en de bonnetjes op te sturen. Schade telefonisch gemeld en afgehandeld.
Wel netjes alle bonnetjes en taxatie rapport gescand en opgeslagen in het archief voor bewijs last. Mocht ik als nog een controle krijgen.

Erg content met Achmea buitenshuisverzekering met wereld dekking.
Altijd erg vriendelijk en behulp zijn te woord gestaan.
--------------------
Hoef niet alle apparatuur door te geven, alleen op letten dat ik het verzekerd bedrag in de gaten hou bij een nieuwe aankoop. Zo recentelijk het verzekerde bedrag verhoogt naar 8.000. Geen gedoe met serie nummers etc...

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 08-08-2012 17:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Met een tas spullen á €4000 moet ik er toch ook maar aan gaan geloven. Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd als het gaat om de keuze. Heb nu twee partijen, mijn verzekeraar die een kostbaarhedenverzekering heeft, of apparatuurverzekering.nl

Kostbaarhedenverzering:
- Verzekering met een afschrijvingsperiode tussen de 10 en 15 jaar. Moet denken aan body 10 jaar, lens 15 jaar
- Kosten 30 promille dus 120 euro
- Geen eigen risico
- Per keer laten weten als er iets veranderd bij de apparatuur

Apparatuurverzekering.nl
- Verzekeren tegen nieuwwaarde
- 100 euro (blijf beneden het bedrag voor werelddekking)
- Eigen risico 200 (250) bij vallen
- Mogelijkheid om nieuw of vervanging ook automatisch mee te laten dekken

Met betrekking tot de verzekeraar is 120 euro aan de ene kant toch weer wat veel maar heeft als voordeel dat je geen eigen risico hebt. Maar heeft aan de andere kant dus wel weer de waardevermindering.
Apparatuurverzekering heeft dus wel weer 250 euro eigen risico bij valschade. Vooral een ongelukje met valschade tot gevolg zal denk ik sneller gebeuren dan alles weg (diefstal), daar kun je al 10 jaar die 20 euro extra voor betalen en een stukje waardevermindering accepteren.

Wat zou bij jullie zwaarder wegen? De waardevermindering en geen gezeur over eigen risico, of het volledige nieuwbedrag - eigen risico hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Wat een onzin, wil ik me 650D + kitlens verzekeren via mijn bank, de ABN-AMRO, krijg ik te horen dat ze het niet willen verzerken i.v.m. risico's als thuiswonende |:(

Werd mij verwezen naar de inboedelverzekering van mijn ouders. ABN is al jaren me enige bank, maar als het zo moet ga ik toch eens elders informeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Rabobank (oftewel Interpolis) doet hetzelfde. Komt geloof ik omdat een apparatuurverzekering bij de meeste banken een uitbreiding is op je inboedelverzekering.

[ Voor 15% gewijzigd door Nordlys op 02-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:46
JvdGeest schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:48:
Rabobank (oftewel Interpolis) doet hetzelfde. Komt geloof ik omdat een apparatuurverzekering bij de meeste banken een uitbreiding is op je inboedelverzekering.
Af en toe is het heel krom inderdaad. Zo kreeg ik laatst van Inshared te horen dat bagage niet meeverzekerd is bij hun reisverzekering en dat als ik gedekt wilde zijn voor straatroof in het buitenland dat ik dan een inboedelverzekering moest afsluiten. Eh, wat? Uiteindelijk alles maar bij Interpolis afgesloten. En al mijn fotospullen bij apparatuurverzekering.nl.

@jip_86: heeft die verzekering van je eigen vezekeraar ook dekking voor valschade? Die 250 euro is inderdaad veel eigen risico bij apparatuurverzekering.nl, maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :). Zo heb ik het uiteindelijk voor mezelf goedgepraat in ieder geval ;)

Overigens is het bij apparatuurverzekering inderdaad fijn dat nieuwe aankopen (tot 20% van je poliswaarde) ook meeverzekerd zijn. Let alleen wel op dat als je iets wilt wijzigen in je polis dat ze hier ook geld voor vragen (zie een aantal posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
E-Hoog schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

@jip_86: heeft die verzekering van je eigen vezekeraar ook dekking voor valschade? Die 250 euro is inderdaad veel eigen risico bij apparatuurverzekering.nl, maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :). Zo heb ik het uiteindelijk voor mezelf goedgepraat in ieder geval ;)
Stukje van de kostbaarheden verzekering in de voorwaarden van de verzekeraar is erg mager.
Wat is verzekerd
De kostbaarheden zijn binnen en buiten het woonhuis
verzekerd tegen schade als gevolg van diefstal, verlies,
vermissing alsmede tegen materiële beschadiging van
de kostbaarheden ten gevolge van plotselinge en onvoorziene van buitenkomende gebeurtenissen.
Dat 'plotseling en onvoorzien' is wel een rekbaar begrip lijkt me. Maar je zou valschade daar onder kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:33

Polariteit

Fietsende fotografeur

E-Hoog schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

maar laatst lazen we hier op het forum iemand die zijn 7D+10-22 had laten vallen (marceltuit?) en als er dan van alles kapot is, dan valt die 250 ook wel mee :).
Dat was inderdaad ik. Lens was overigens total loss; camera doet het nog uitstekend. De lens en de handgrepen van het statief hebben de klap opgevallen.

Gelukkig wel verzekerd (Centraal beheer kostbaarheden buitenhuis). Krijg de lens tegen nieuwwaarde terug, en ook nog de onderzoekskosten van rofa. Ik heb overigens geen last van een eigen risico; maar wel van dat de waarde > 200 euro moet zijn. Daaronder valt niet onder de verzekering.

[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 09-10-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:42

Sdu7cb

2Lame2Shoot

jip_86 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:54:
Met een tas spullen á €4000 moet ik er toch ook maar aan gaan geloven. Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd als het gaat om de keuze. Heb nu twee partijen, mijn verzekeraar die een kostbaarhedenverzekering heeft, of apparatuurverzekering.nl

Kostbaarhedenverzering:
- Verzekering met een afschrijvingsperiode tussen de 10 en 15 jaar. Moet denken aan body 10 jaar, lens 15 jaar
- Kosten 30 promille dus 120 euro
- Geen eigen risico
- Per keer laten weten als er iets veranderd bij de apparatuur

Apparatuurverzekering.nl
- Verzekeren tegen nieuwwaarde
- 100 euro (blijf beneden het bedrag voor werelddekking)
- Eigen risico 200 (250) bij vallen
- Mogelijkheid om nieuw of vervanging ook automatisch mee te laten dekken

Met betrekking tot de verzekeraar is 120 euro aan de ene kant toch weer wat veel maar heeft als voordeel dat je geen eigen risico hebt. Maar heeft aan de andere kant dus wel weer de waardevermindering.
Apparatuurverzekering heeft dus wel weer 250 euro eigen risico bij valschade. Vooral een ongelukje met valschade tot gevolg zal denk ik sneller gebeuren dan alles weg (diefstal), daar kun je al 10 jaar die 20 euro extra voor betalen en een stukje waardevermindering accepteren.

Wat zou bij jullie zwaarder wegen? De waardevermindering en geen gezeur over eigen risico, of het volledige nieuwbedrag - eigen risico hebben?
Een heel belangrijk ander voordeel van de DSV (apparatuurverzekering.nl) is dat je ook een notebook mag meeverzekeren mits er een camera verzekerd is! Voor een MacBook Pro met wat upgrades van 3000+ euro scheelt dat aanzienlijk ten opzichte van de gangbare notebook verzekeringen. Daarnaast is er ook geen gedoe over dagwaardes etc! Dit was voor mij 2 jaar geleden al direct een reden om niet eens meer verder te kijken ;)

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:04

CasGas

.

N.a.v. dit topic: Fotograaf in hoofdberoep in Ecuador ben ik toch maar eens gaan kijken naar een verzekering. Dus ik even een snelle rekensom gemaakt met wat ik de laatste tijd er allemaal bij heb gekocht.. conclusie, ik ga mijn spullen ook maar eens verzekeren.

Zijn er ook mensen die (helaas) al gebruik hebben gemaakt van de verzekering in de zin van geld terug krijgen? Zo ja, was het makkelijk of veel gedoe? Gezeur over 2e hands lenzen misschien waar je wel een "bewijs" van had, bijvoorbeeld een foto met serienummer etc. etc.?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik koop bijna al mijn spullen 2e hands.
Ik heb alles verzekerd via DSV(apparatuurverzekering.nl), en na een inbraak zonder problemen alles vergoed gekregen.
Telefonische melding, ingescande PV opsturen en binnen een paar dagen had ik het geld op mijn rekening.

Zorg wel voor bewijzen als foto’s, en emails voor het geval ze een steekproef doen en er naar vragen.

Trouwens om een DSV verzekerd niet tegen nieuwwaarde, maar tegen verzekeringswaarde.
Jij bepaald de waarde waartegen je wil verzekeren, en daarover betaal je premie. (Zij doen wel een inschatting of de waarde die jij opgeeft realistisch is).
Je kan namelijk ook apparatuur hebben die 2e hands duurder is, dan de nieuwwaarde ooit was, en toch wil je het kunnen vervangen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999

CasGas

.

Ik zit nu alleen met de vraag of ik het op bedrijfsnaam wil verzekeren of niet, ik koop nieuw spul op mijn bedrijfsnaam, maar mijn objectieven koop ik meestal 2e hands, dus daarop kan ik weer geen btw verrekenen.
Iemand die dit ook heeft gedaan en hoe dan eigenlijk? Aangezien je voor die objectieven ook de prijs zonder btw moet opgeven maar dat heb je natuurlijk niet betaald?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Op je bedrijfsnaam zetten en voor de 2e hands objectieven kun je zelf de prijs bepalen. Dus als jij die voor een nieuwwaarde wilt verzekeren ex. btw, dan kun je dat doen. Betaal je jaarlijks wel meer geld voor de verzekering natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Heeft iemand soms ervaring met het verzekeren van camera's in BE?
Hier lijkt dat niet zo gangbaar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zojuist (in verband met aanschaf 200-400, waarmee het risico op een onprettig grote schade toch wel wat groot is geworden) ook maar even via apparatuurverzekering.nl een verzekering afgesloten.

Op de site alles netjes gespecificeerd als onderdeel van het aanvraagproces. Serienummers ingevuld daar waar ik ze bij de hand heb (kwam er achter dat ik 1 objectief niet bij Nikon geregistreerd had, dus die moet ik nog even checken en evt. later toevoegen). Ook de nodige wat duurdere accessoires als statiefspul, filters, grip etc. opgevoerd en mijn iPad en GoPro ook maar meeverzekerd. Alleen accu's en geheugenkaartjes en nog wat ander klein grut niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 11-11-2013 11:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

lees ik nou goed dat je die lens van 12K gekocht hebt??? uiteraard veel plezier ermee, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de business case ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De Dark Side versie is gelukkig 'maar' de helft ;)

En de business case was voornamelijk gebaseerd op dat ik dan een goede reden had om nomad te verlossen van zijn Velbon statief :+

[ Voor 57% gewijzigd door Orion84 op 11-11-2013 17:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heeft hier iemand ervaring met www.cameraverzekering.nl of http://www.apparatuurverzekering.nl/?

Ik wil graag een cameraverzekering afsluiten, omdat de kosten van mijn gear toch wel aan het oplopen zijn en het vervangen van een gestolen of kapotte lens aardig in de papieren zal lopen. Helaas kan ik weinig nuttige info op internet vinden over of een verzekering "goed" is en of schade goed is afgehandeld e.d. Vandaar dus mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met een van de twee en zijn ervaring zou kunnen delen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Waarom niet gewoon als extra op je inboedel? Kost via Univé 2 euro per jaar per 100 euro verzekerde waarde afhandeling bij diefstal is prima. Nadeel is dat je inboedel ook via Univé moet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij ASR lopen. Ben op jaarbasis 130 euro kwijt voor 2 volwassenen en 1 kind. Ik ben voor 4500 euro verzekerd waarvan 2500 voor fotogear.

Het mooie vind ik zelf dat je ook verzekerd bent voor dagtripjes binnen Nederland naast de standaard verzekering tijdens je vakantie. Wij gaan 2 tot 3 keer per jaar op vakantie dus de tripjes binnen nederland zijn eigenlijk gratis verzekerd.
Wognummer schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:31:
Waarom niet gewoon als extra op je inboedel? Kost via Univé 2 euro per jaar per 100 euro verzekerde waarde afhandeling bij diefstal is prima. Nadeel is dat je inboedel ook via Univé moet lopen
Zit dat niet al standaard in je inboedel verzekering?

[ Voor 30% gewijzigd door ChojinZ op 26-08-2014 15:37 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik doe het niet via inboedel, omdat het juist buitenshuis moet lopen :). Via ASR klinkt interessant en zal ik eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
[...]

Zit dat niet al standaard in je inboedel verzekering?
Klopt maar met een Max aan kostbaarheden en deze extra dekking is wereldwijd tegen schade en diefstal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
ASR staat trouwens bij in de voorwaarden: "Reis je binnen Nederland? Dan ben je alleen verzekerd
als je tijdens je reis minimaal één nacht tegen betaling
overnacht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Ik heb een tijdje een verzekering gehad via cameraverzekering.nl. Uiteindelijk nooit nodig gehad en een jaar of 2 geleden opgezegd omdat mijn financiele situatie goed genoeg was geworden om een eventuele schade te kunnen opvangen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb apparatuurverzekering.nl (DSV), ook op aanraden van veel mensen hier. Wat ik heb begrepen van mensen hier, en overigens ook van henzelf, is dat je de spullen ook voor meer kunt verzekeren.

Ik had ze namelijk het verhaal uitgelegd over de 70-200 II, die ik met een dubbele actie erg goedkoop kon krijgen, maar dat ik de lens tegen het originele bedrag wilde verzekeren omdat ik nooit een 70-200 II voor de "dubbele actie prijs" zou kunnen kopen. Zij gaven aan dat dit kan, mits redelijk. Uiteraard moet je geen lens van 300 euro gaan verzekeren voor 1500 euro en dan je lens op de grond pleuren en dan 1500 euro claimen. Ze zullen natuurlijk ook kijken wat dan de waarde van je spullen is mocht het zover komen dat je moet claimen.

Dus op basis daarvan heb ik bij apparatuurverzekering.nl afgesloten.

Ze doen ook tegne diefstal verzekeren, maar in de voorwaarden staan wel randvoorwaarden. Zoals:
je moet je cameraspullen niet alleen uit het zicht leggen, maar het moet ook afgesloten zijn e.d.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo053
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-08 09:14
Op het Nikon forum zijn er goede ervaringen terug te vinden van mensen met de verzekering van DSV.
Lees oa dit draadje eens door: http://www.nikon-club-ned...php?f=7&t=22346&hilit=dsv

Een beetje verzameling aan glas en body is vaak snel al meer waard dan een doorlopende reisverzekering / inboedel verzekering zal vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zal ik doen. Bij veel verzekeringen mag je geen professioneel gebruik van je cam maken. Nu upload ik af en toe een stockfoto, waarmee ik later hopelijk wat ga verdienen. Is dat al "professioneel gebruik"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Bravo053 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:42:

Een beetje verzameling aan glas en body is vaak snel al meer waard dan een doorlopende reisverzekering / inboedel verzekering zal vergoeden.
Valt wel mee. Vaak kan je het verzekerde bedrag laten ophogen. Heb ik bv voor audio appartuur onder mijn inboedel ook gedaan. Koste op jaar basis ongeveer 3 tientjes.
Sj44k13 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:41:
ASR staat trouwens bij in de voorwaarden: "Reis je binnen Nederland? Dan ben je alleen verzekerd
als je tijdens je reis minimaal één nacht tegen betaling
overnacht"
Hmmmm... dat was niet zo toen ik de polis afsloot. Vanavond maar eens de polis nalopen. Al een aantal jaren niet meer gedaan.... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een tijdje geleden heb ik ook even rondgekeken naar een verzekering voor mijn fotogear. Kwam toen bij http://www.apparatuurverzekering.nl/ terecht via een topic hier. Die rekenen ongeveer 15 euro per 1000 euro verzekerd bedrag.
Dekking bij:
- inbraak thuis - ja, bij braaksporen
- inbraak hotel - ja, bij braaksporen
- inbraak auto - ja, bij minimaal klasse 2 alarm

Dat alarm zit niet op mijn auto en dus heb ik maar afgezien van de verzekering. Via een buitenhuis verzekering is al een deel van mijn spullen meeverzekerd. Die gaat tot 10% van de inboedel voor iets van 40 euro per jaar (dus bij mij grofweg 5000 euro voor 40 euro per jaar). Dat dekt bij lange niet alles, maar het is iets.

Je kunt wel alles verzekeren. Echter kan het ook wijs zijn om dit enkel te doen bij spullen die je anders niet meteen zou kunnen vervangen (of het moet wettelijk verplicht zijn). Denk dan aan gezondheid, auto, huis. Het is niet mijn broodwinning en ik zou het ook gewoon weer opnieuw kunnen aanschaffen van mijn spaargeld.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het gaat er bij mij vooral om dat ik een keer op straat loop en de camera uit mijn handen wordt geslagen/gestoten of wordt gestolen. Een D7100 met 10-24 is dan al gauw 1600 euro aan schade. Nu kan ik dat wel weer betalen, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Ik zit al jaren bij Unigarant ('Recreatief'). Ik moet zeggen dat ik redelijk passief ben, en niet helemaal weet wat de voorwaarden zijn. Je kan wel een bedrag (ik had altijd €700) ongespecificeerd hebben, waardoor je het kleine spul ook kan verzekeren zonder alles van tevoren op te hoeven geven.

Verder is alles verzekerd tegen aankoopprijs of de dagwaarde moet minder dan 50% zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik het dan ook niet meer de moeite waard het te verzekeren. Want voor de kosten van de verzekering wordt wel de aankoopprijs gerekend....

Ik koop vrijwel alles tweedehands, en ander spul is al héél oud (lenzen van 15+ jaar, fototassen, etc). Alleen mijn camera en 35mm zijn de moeite waard om te verzekeren, en die eerste kon helaas niet, want geen bon of wat dan ook.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah dat kan ook een optie zijn. Ik kom dan uit op ongeveer 130 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Probeer trouwens ook te kijken naar de service.

Sommige verzekeraars zijn weliswaar goedkoop, maar je wil tijdens het claimen geen lastig traject volgen.
Mijn ervaring met verzekeraars is dat de ene heel makkelijk het volledige bedrag uit keert terwijl een ander met veel moeite en veel klagen/bellen/mailen pas een gedeelte uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat is inderdaad ook belangrijk, maar lastig te vinden. Daarom hoop ik dat er hier Tweakers zijn met ervaringen met de verschillende verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Delta Loyd reisverzekering: geen problemen bij uitkeren bedrag. Had eerlijk toegegeven dat ik de lens (Nikon 50mm f/1.8G) zelf waarschijnlijk aan de kant van de weg in Nieuw-Zeeland had laten liggen en dat deze weg was toen ik 10 minuten later terugkwam. Hoefde geen politierapport en aankoopbewijs te sturen, alleen de datum van aanschaf en het aankoopbedrag was voldoende. Zeer snel geregeld en overgemaakt.

Topictitel gewijzigd naar anno 2012-2014 :)

[ Voor 79% gewijzigd door Nordlys op 26-08-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit even te kijken om mijn spullenboel te verzekeren bij DSV apparatuur verzekering (goh creatief...).
Stel: ik waardeer een lens op 500E, en hij valt en is total loss.

Krijg ik dan de dagwaarde van die lens vergoed, of gewoon mijn 500E waarop ik hem gewaardeerd (en verzekerd) heb?

En heb ik een issue als ik best wat spul 2e hands heb gekocht, soms met factuur, soms zonder? Een 70-200 2.8L IS zonder factuur wil ik wel graag meenemen ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 03-09-2014 22:44 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je krijgt de waarde terug waarvoor je hem hebt verzekerd (500 euro dus). Het moet overigens wel een redelijke waardering zijn, je kunt natuurlijk niet zeggen dat een Canon 50mm f/1.8 iets van 700 euro waard is..

Als je geen factuur hebt wordt het denk ik lastig, want ze eisen wel het volgende:
Het verzekerde belang dient bij het aangaan van de verzekering aangetoond te worden d.m.v. een specificatie met daarop vermeld:
soort apparatuur, merk & type, serienummer en verzekerde waarde.
Verzekeraars hebben in geval van schade het recht de verzekerde som op zijn juistheid te controleren
Je kunt ze het beste even mailen, mijn ervaring is dat ze wel erg flexibel zijn met dingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 03-09-2014 22:58 ]

• Scaptic
Boudewijn schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:43:
Ik zit even te kijken om mijn spullenboel te verzekeren bij DSV apparatuur verzekering (goh creatief...).
Stel: ik waardeer een lens op 500E, en hij valt en is total loss.

Krijg ik dan de dagwaarde van die lens vergoed, of gewoon mijn 500E waarop ik hem gewaardeerd (en verzekerd) heb?

En heb ik een issue als ik best wat spul 2e hands heb gekocht, soms met factuur, soms zonder? Een 70-200 2.8L IS zonder factuur wil ik wel graag meenemen ;).
Let wel dat het eigen risico bij val- en stootschade tenminste €250 is. Je zal dus uiteindelijk €250 terugkrijgen.

Ik heb bij hun ook een tweedehands 100-400 verzekerd. Ik hoefde alleen de mailwisseling met de verkopende partij te bewaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Scaptic op 04-09-2014 08:29 ]

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nordlys schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:57:
Je krijgt de waarde terug waarvoor je hem hebt verzekerd (500 euro dus). Het moet overigens wel een redelijke waardering zijn, je kunt natuurlijk niet zeggen dat een Canon 50mm f/1.8 iets van 700 euro waard is..

Als je geen factuur hebt wordt het denk ik lastig, want ze eisen wel het volgende:

[...]

Je kunt ze het beste even mailen, mijn ervaring is dat ze wel erg flexibel zijn met dingen.
@Boudewijn, het verhaal van Nordlys kan ik ook be-amen. Ik heb ook een emailwisseling met ze gehad hierover en zij gaven aan wat ik ook in mijn vorige post hier zei: je kunt je spullen verzekeren tegen het bedrag dat je wilt, maar zij kijken wel in het geval van een claim of dat redelijk is of niet. Ik heb mijn 70-200/2.8L IS II voor 2100 euro verzekerd terwijl ik em voor een stuk minder nieuw gekocht heb (met acties e.d.). Daar had ik over gebeld en uitgelegd dat wanneer de lens gestolen zou worden of onherstelbaar beschadigd zou zijn, dat ik voor het geld dat op de kassabon staat nooit exact dezelfde lens opnieuw kan kopen. Dit was totaal geen probleem, maar je moet wel rekening houden met het eigen risico idd. Ik heb dus bijvoorbeeld mijn statiefkop, filters e.d. niet meeverzekerd vanwege het eigen risico van 250 euro.
Dus een Canon 50/1.8 verzekeren lijkt me niet zinvol ;)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Een 50/1.8 verzekeren heeft wel degelijk nut binnen een totaal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

Deathchant schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:10:
[...]

@Boudewijn, het verhaal van Nordlys kan ik ook be-amen. Ik heb ook een emailwisseling met ze gehad hierover en zij gaven aan wat ik ook in mijn vorige post hier zei: je kunt je spullen verzekeren tegen het bedrag dat je wilt, maar zij kijken wel in het geval van een claim of dat redelijk is of niet. Ik heb mijn 70-200/2.8L IS II voor 2100 euro verzekerd terwijl ik em voor een stuk minder nieuw gekocht heb (met acties e.d.). Daar had ik over gebeld en uitgelegd dat wanneer de lens gestolen zou worden of onherstelbaar beschadigd zou zijn, dat ik voor het geld dat op de kassabon staat nooit exact dezelfde lens opnieuw kan kopen. Dit was totaal geen probleem, maar je moet wel rekening houden met het eigen risico idd. Ik heb dus bijvoorbeeld mijn statiefkop, filters e.d. niet meeverzekerd vanwege het eigen risico van 250 euro.
Dus een Canon 50/1.8 verzekeren lijkt me niet zinvol ;)
Je hebt een punt als je er van uit gaat dat alleen de lens stuk gaat/ kwijt raakt. Maar wat als je hele tas gestolen wordt? Dan is die 50 1.8 niet meeverzekerd terwijl je waarschijnlijk toch ruim boven de 250,- euro schade uit komt :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ergens begrijp ik de logica wel dat je de goedkopere items niet meeverzekerd. Maar als nu je fototas met complete inhoud verdwijnt? Dat eigen risico is toch niet per item maar over het totaal? Ik snap dat de kans op het misgaan met individuele items (valschade e.d.) groter is maar ik verzeker de kleinere dingen die bijna altijd in het pakket (tas) zitten wel mee.

Edit: zo lekker 3x dezelfde post in een minuut. Point proven :*)

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 04-09-2014 12:25 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Scaptic
Daarnaast betaal je tot een verzekerd bedrag van €5000 bij DSV toch dezelfde premie, ik denk dat veel van ons daar toch niet (veel) boven komen. Geen reden om die 50 f/1.8 niet op te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
We hebben net een nieuwe Canon 70 D en een 24-70mm f4 L met b+w pro digital filter gekocht. Waarde bij elkaar ongeveer 2000 euro.
Daarnaast hebben we nog wat andere objectieven (groothoek, tele, portret) van Canon en een flitser, accesoires en B+W filters, maar die zijn al meer dan drie jaar oud.
Heeft het nog nut om dat oudere spul mee te verzekeren?
En ik vind 250 euro eigen risico vrij veel. Heeft apparatuurverzekering.nl dan andere voordelen waardoor mensen daar toch voor kiezen? Of is dat gericht op fototassen gevuld met 10.000 euro aan spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Beetje beiden denk ik. Ze hebben algemeen vrij goede voorwaarden betreffende uitgekeerde waarde en wat verzekerd is en wat niet. En ze staan amateur en professioneel gebruik toe. En voor een relatief nette en overzichtelijke prijs. En mijn camera tas is gevuld met die spreekwoordelijke 10.000 euro aan spul en vind 250 euro per ongeval acceptabel.

ik reken zo, 250 euro per ongeval is iets wat ik zo op hoest en slechts van baal. Maar de verzekering betaald de rest en ik kan verder. Dan blijft een willekeurig ongeluk bij een 'baal' moment. Vliegt mijn tas in de sloot en ik ben alles kwijt...dan baal ik ...dan kan ik mijzelf failliet verklaren (overdreven gezegd uiteraard :) ).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben het daar wel ook mee eens ja. Ik verzeker producten onder de 250 euro niet direct mee, zoals een statief balhoofd van 120 euro. Maar aan de andere kant, wanneer AL je spullen gestolen worden bijvoorbeeld, dan ben je sowieso 250 euro kwijt, maar dan kun je de stateifkop niet opgeven en die moet je dan ook nog opnieuw kopen. Dus aan de ene kant is het wellicht toch verstandig om het te doen.

Ik had afgelopen vakantie, ik weet de dag nog: 16 september, de schrik van mijn leven.
Even de auto stoppen langs de weg in schotland, je tas uit de auto halen omdat je geen muggen in je auto wilt, alleen je camera+70-200 uit de tas halen om een foto te maken, terug in de auto stappen en wegrijden om bij het volgende foto-moment erachter te komen dat ik mijn tas op de vorige plek heb laten liggen. Alle lenzen, filters, statief, paspoort, 350 pond, vliegtckets e.d. in de tas....

Gelukkig was er iemand op de plek aanwezig toen ik terugreed om me mijn tas terug te geven. Dus je ziet, het kan je zomaar overkomen en het kan slechter aflopen en dan ben je blij met je verzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 03-12-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Oudere spullen meeverzekeren is niet zo aantrekkelijk. Óf ze willen het niet verzekeren, óf ze keren de dagwaarde uit, óf ze keren zelfs niets uit omdat de dagwaarde onder de zoveel procent zit. Misschien dat iemand een verzekering kent die gewoon wel de nieuwwaarde uitkeert?

Vanuit het perspectief van de fotograaf is dat natuurlijk jammer, maar je moet zo realiseren: verzekeringsmaatschappijen verdienen aan verzekeren. Voor dat kleine spul kan je beter zelf een geldbuffer hebben / na zoveel jaar afschrijven.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Apparatuurverzekering.nl keert de verzekerde waarde uit en die waarde bepaal je zelf (maar moet je indien er twijfel over bestaat wel kunnen onderbouwen met bonnetjes of zo). Dus in feite gewoon vervangingswaarde. Koop je een lens tegen een aanbiedingsprijs, dan kan je hem toch gewoon voor de normale nieuwprijs verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yup, dat is mijn ervaring ook, heb ik zelfs telefonisch bevestigd gekregen. Ik heb mijn 70-200 ook voor 2100 euro verzekerd terwijl ik em in aanbieding kocht. Want ik kan die lens nooit meer krijgen tegen de aanbiedingsprijs wanneer hij stuk gaat/gestolen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Drie lenzen zijn al zeker 5+ jaar oud. Ze zijn nu niet verzekerd, dus laat ik dat denk ik maar zo.
De nieuwe body en lens zullen het meest gebruikt worden, dus die wil ik wel verzekeren.
Ik zag bij m'n abn-Amro verzekering dat die uitgebreid kan worden met n kostbaarhedenverzekering.
Voor 2000 euro verzekerde waarde betaal ik dan 70 euro per jaar.
Geen eigen risico.
Fotoapparatuur tegen nieuwwaarde, maar er staat "
De waarde van het object wordt bepaald door:
•de aankoopbon die niet ouder is dan 1 jaar. ".
Kan ik daar uit opmaken dat alleen t eerste jaar nieuwwaarde wordt vergoed?
Ook moet ik navragen of het filter er bij kan.
https://www.abnamro.nl/nl...erzekering/kenmerken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dan lijkt me apparatuurverzekering toch een betere optie. De standaard premie is daar €113,82 per jaar inclusief poliskosten en assurantiebelasting tot een bepaald verzekerd bedrag, boven dat bedrag gaat de premie omhoog.

Dat verzekerde bedrag hangt af van het dekkingsgebied dat je kiest:
  • Werelddekking €4348
  • Europadekking €6250
  • Nederlanddekking €6896
Die bedragen zijn overigens al minimaal twee jaar hetzelfde (hier zitten poliskosten en assurantiebelasting nog niet bij inbegrepen):
Kid Jansen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:04:
Zonder collectieve korting, en zonder verhuur- en molest mee te verzekeren zit je met werelddekking op maximaal €4348 verzekert bedrag voor €100/jaar (begintarief).

Voor alles daarboven betaal je voor iedere euro verzekerd bedrag €0,023/jaar.
Kid Jansen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:48:
Zonder molest en verhuur mee te verzekeren en zonder collectieve korting heb je met Europa-dekking maximaal €6250 verzekerd voor de basispremie van €100/jaar. Daarboven betaal je voor elke euro verzekerd bedrag extra €0,016/jaar meer. Voor €160/jaar kan je dus al voor €10.000 aan spullen verzekeren daar.
Voor Nederlanddekking is de kale premie boven de €6896 overigens voor elke euro verzekerd bedrag €0,015/jaar meer.

Als de totale verzekerde waarde onder de €4348 is zou ik altijd voor werelddekking gaan, want lager dan €113,82 wordt het toch nooit.

Overigens zijn de opties die ik had gekozen op premie berekenen als volgt:
  • BTW verekenen - Nee
  • Collectief - Nee
  • Verhuur meeverzekeren - Nee
  • Molest meeverzekeren - Nee
Zoals hierboven al aangegeven bepaal je daar de verzekerde waarde zelf. Als je bijvoorbeeld een objectief in de aanbieding hebt gekocht voor €1700, maar de normale prijs is €2100, dan kan je dat objectief gewoon voor €2100 verzekeren. Als het een heel populair objectief is en het op een gegeven moment EOL gaat, waardoor de waarde zelfs nog stijgt, dan kan je er ook zonder problemen €2200 van maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Kid Jansen op 04-12-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*schoppie.

Is er in verzekeringland wat veranderd sinds de laatste postings in dit topic? Ik heb adhv de TS naar NPO/Apparatuurverzekeringen en de rest gekeken.

200 euro per jaar bij apparatuurverzekering is voor mij prima (10K aan videocameras en randapparatuur) maar is het wijs als ik bij apparatuurverzekering nog uitsplits welke spullen ik heb en hoe ik die gebruik per klus en wat ik niet meeneem?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zou dat niet alleen maar duurder zijn qua premie? Er zal vast overlap zitten in wat je meeneemt in bepaalde situaties dus ook overlap in verzekerde waarde.

Zelf ben ik ook maar eens in de voorwaarden gedoken, blijkt wel dat je dat sowieso wel wat vaker mag doen. :X
De meeste verzekeraars doen iets met dagwaarde, ofwel minimaal 50% afschrijving per jaar. Fotospul is vaak veel waardevaster dan dat, en qua vervangingswaarde ga je gewoon huilen van een standaard reis- of inboedelverzekering. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Er is iets van een minimumpremie van 70 euro bij DSV/apparatuurverzekering.nl. Dus al te veel opsplitsen lijkt me niet heel handig. Sowieso win je daar ook weinig mee tenzij je daadwerkelijk verschillende polissen afsluit voor verschillende sets apparatuur. Bijvoorbeeld als je maar voor een beperkt deel van je spullen werelddekking nodig hebt, of voor maar een deel van je spullen verhuur wilt meeverzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag; is het ook mogelijk om een "vloeibaar" deel van je collectie te verzekeren? Stel ik ga vogeltjes en bloemetjes fotograferen; dan neem ik heel wat anders mee dan dat ik een kerk interieur ga fotograferen. Ik neem eigenlijk nooit alles mee, hooguit de helft (qua waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik las veel positieve ervaringen over http://www.apparatuurverzekering.nl dus zodoende ook een verzekering afgesloten. De camera gear blijft maar toenemen dus een verzekering is wel op zijn plaats ;) 15K verzekerd voor 30,- p/m. Een nette prijs wat mij betreft.

CAMERA SONY A6000
CAMERA SONY A7
CAMERA SONY A7II
LENS SONY 50MM
LENS SONY FE 16-35
LENS SONY FE 24-70
LENS SONY FE DISTAGRON 35MM
LENS SONY BATIS 85MM
LENS SONY FE 90 MACRO
STATIEF SIRUI W1204
STATIEF SIRUI ET 2004 + ET20
STATIEF SIRUI G-10KX
FILTER HOUDER HITECH 100MM
ADAPTERRING HITECH 55MM
ADAPTERRING HITECH 62MM
ADAPTERRING HITECH 72MM
ND FILTER FIRECREST 1.2
ND FILTER FIRECREST 3.0
FILTER HOES HITECH
CAMERA TAS THINK THANK ESSENTIALS
CAMERA TAS THINK THANK STREETWALKER
FLITS GODOX V860II
RADIO TRANSMITTER GODOX X1T-S
SOFTBOX GODOX 60X60
MEMORYCARD SANDISK
MEMORYCARD SANDISK 64GB
MEMORYCARD SANDISK 64GB
ACCU NP FW50
ACCU NP FW50
ACCU NP FW50
ACCU NP FW50
ACCU NP FW50
ACCU NP FW50
LAPTOP MBP 2014
LAPTOP MBA 2012

[ Voor 71% gewijzigd door Greatsword op 26-11-2016 22:03 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Vergeet niet het verschil van verzekeren.

Als je een goed (body of lens bijvoorbeeld) voor een 500 euro verzekerd dan krijg je tot 500 euro uitgekeerd bij diefstal of schade.

Heb je dit niet, maar je hebt bijvoorbeeld een reisverzekering en er gebeurd tijdens je vakantie iets met je apparatuur. Zoals in mijn geval dat recentelijk mijn camera met lens door een val flink beschadigd is dan krijg je te maken met afschrijving van het product. Ze kijken dan op dat moment (meestal op tweakers toevallig) wat kost het apparaat nieuw minus de afschrijving en dat krijg je dan uitgekeerd mits het apparaat niet voor een lager bedrag valt te repareren!

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Destianto:
Je hebt overigens altijd een eigen risico van 200 euro. Dus waarom je memorycards, accu's e.d. meeverzekert is me even een raadsel. Alles onder de 250 euro heb ik niet meeverzekerd.

@jokapo: dat ligt er ook aan. Je moet niet denken dat je een lens "oververzekert" en dan ook echt dát bedrag terugkrijgt. Ze kijken altijd naar of het billijk is of niet en ze zullen bij "verdachte" dingen altijd vragen naar de bon. Als jij een lens van 1500 euro voor 1900 euro verzekert, dan krijg je echt geen 1900 euro als ie gestolen wordt.
Kijk, mijn 70-200 lens heb ik erg goedkoop kunnen krijgen, maar kost nieuw gewoon 2000 euro+. Op het moment dat mijn lens gestolen wordt, kan ik deze niet meer kopen voor het bedrag waar ik em voor gekocht heb. In dat geval zal apparatuurverzekering ook kijken naar of de lens idd rond de 2000 euro kost/waard is. En dan krijg ik dat geld ook. Zou de lens intussen maar 1500 euro waard zijn heb ik niet de illusie dat ik 2000 krijg uitgekeerd in geval van diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Deathchant schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:06:

@jokapo: dat ligt er ook aan. Je moet niet denken dat je een lens "oververzekert" en dan ook echt dát bedrag terugkrijgt. Ze kijken altijd naar of het billijk is of niet en ze zullen bij "verdachte" dingen altijd vragen naar de bon. Als jij een lens van 1500 euro voor 1900 euro verzekert, dan krijg je echt geen 1900 euro als ie gestolen wordt.
Dat is ook niet hetgeen ik bedoelde in mijn reactie. Als je iets koopt wat 500 eurie kost en je verzekerd het dan voor dat bedrag krijg je dat bedrag (als het billijk is) weer uitgekeerd. Zo staat het ook in het indemniteitsbeginsel:" Je kan iets niet verzekeren voor meer dan dat het werkelijk gekost heeft. Is het uiteraard wel weer zo dat als je iets tegen nieuwwaarde koopt en verzekerd en het gekochte goed moet opnieuw aangeschaft worden en is inmiddels in prijs gestegen dan krijg je wel dat bedrag uitgekeerd.Afhankelijk van wat er in je voorwaarden staat!

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Deathchant schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:06:
@Destianto:
Je hebt overigens altijd een eigen risico van 200 euro. Dus waarom je memorycards, accu's e.d. meeverzekert is me even een raadsel. Alles onder de 250 euro heb ik niet meeverzekerd.

Kijk, mijn 70-200 lens heb ik erg goedkoop kunnen krijgen, maar kost nieuw gewoon 2000 euro+. Op het moment dat mijn lens gestolen wordt, kan ik deze niet meer kopen voor het bedrag waar ik em voor gekocht heb. In dat geval zal apparatuurverzekering ook kijken naar of de lens idd rond de 2000 euro kost/waard is. En dan krijg ik dat geld ook. Zou de lens intussen maar 1500 euro waard zijn heb ik niet de illusie dat ik 2000 krijg uitgekeerd in geval van diefstal.
Als je aardig wat (dure) kaartjes hebt en je tas wordt gestolen... Tikt snel aan hoor!

Overigens hoef je het niet op te geven als alleen je kaartje gestolen wordt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarbax
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 11:15
weet iemand een verzekering in belgië die goed is ?
ik heb ook tweedehands materiaal en eu dekking zou het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:16
Iemand een idee wat er gebeurt als je zowel een reisverzekering als apparatuurverzekering hebt? Kan je reisverzekering bv het eigen risico van de apparatuurverzekering voor z'n rekening nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 09:38
Voor tweedehands apparatuur, wat is daar voor te verzekeren? Gaat om redelijk wat semi-pro apparatuur maar zou dit graag nog een meer apart verzekeren. Ik ben ZZP'er dus eventuele kortingen kunnen ook interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Courses schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:33:
Voor tweedehands apparatuur, wat is daar voor te verzekeren? Gaat om redelijk wat semi-pro apparatuur maar zou dit graag nog een meer apart verzekeren. Ik ben ZZP'er dus eventuele kortingen kunnen ook interessant zijn.
Ik zit zelf bij deze, je geeft daarbij zelf de waarde aan en serie-nummer, in principe geen factuur nodig, al helpt dat natuurlijk wel. Dus ook mogelijkheid tot 2e hands spul. Voor kortingen en dergelijke heb ik weinig verstand, dus daarom zou ik zelf gewoon een aantal offertes aanvragen bij verzekeraars. Ik weet verder niet of je ZZP'er bent die met camera apparatuur werkt, of dat je werkzaamheden daarbuiten vallen, maar dat kan verschil maken bij verzekeraars. Let verder ook op dingen als eigen risico en of het alleen diefstal is of ook schade en alleen in Nederland of ook daarbuiten.
Succes. Laat je weten welke het geworden is?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 10:15
Courses schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:33:
Bij ASR zijn wij zakelijk verzekerd voor een bedrag van €7000,-, waarbij wij een kleine €`100,- p/j betalen. Of het goedkoop is weet ik niet maar de voorwaarden zijn imho wel goed. Alles is verzekerd tegen diefstal (onder voorwaarden, zie hieronder) en schade. Het eigen risico is €125,- en alles is voor 2 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd. Na de 2 jaar kijken ze naar wat het stuk apparatuur kost om aan te schaffen en dat bedrag krijg je dan ook.

Qua diefstal: volgens ASR (en ik denk dat dit vrij normaal is) wordt er alleen vergoed als er bij diefstal sprake is van diefstalsporen of dergelijke, of dat er onder dwang spullen worden gestolen. Er is dus geen vergoeding als wij bijvoorbeeld een fototas tijdens een trouwceremonie in een hoekje neerzetten en deze wordt meegenomen door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Ik heb even gekeken, bij ASR word ik meteen doorgverwezen naar een adviseur dus daar kan ik niks opvragen. Bij DSV kreeg ik (bij schatting) een premie van 200 euro per jaar. Dat vind ik nog best fors eigenlijk. Dus eigenlijk nog niet echt iets verder, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Courses schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:21:
Ik heb even gekeken, bij ASR word ik meteen doorgverwezen naar een adviseur dus daar kan ik niks opvragen. Bij DSV kreeg ik (bij schatting) een premie van 200 euro per jaar. Dat vind ik nog best fors eigenlijk. Dus eigenlijk nog niet echt iets verder, haha.
Whut, ik heb mijn verzekering ook bij dsv maar betaal de helft terwijl de waarde hoger ligt. Heb je al op apparatuurverzekering.nl gekeken (is van dsv)?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Dat was de website die hier inderdaad gelinkt word, daar kreeg ik op een globale schatting die prijs eruit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 10:15
Courses schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:21:
Ja ASR werkt volgens mij louter met tussenpersonen.

Maar dat zijn ook niet altijd enge mensen die je willen uitknijpen waar ze kunnen :) Je kunt altijd vrijblijvend bij een tussenpersoon waar je goede ervaringen van hoort langs gaan. Wie weet hebben ze een goede deal voor je, en dat kost je dan een uurtje van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
Ik heb onlangs voor €1300,- een camera, kitlens en fototas gekocht. Ze wilde me hierbij meteen een verzekering van Wertgarantie laten afsluiten, argwanend als ik ben heb ik even wat bedenktijd gevraagd.

Op zich lijkt de verzekering geen slechte deal; €99,95 voor 3 jaar verzekerd tegen alle schades (niet tegen diefstal). Gelijkwaardig vervangend toestel bij Total loss (in de winkel noemde ze nieuwwaarde). Bij elke schadeclaim wordt wel €30,- in rekening gebracht.

Echter kan ik op de website van de verzekeraar niets over camera verzekeringen vinden en zie ik ook nergens echte ervaringen terug.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe belangrijk/zinvol is een camera verzekering? En is bovengenoemde een goede deal?

Ik gebruik de camera hobbymatig, trek er af en toe op uit om van de natuur te genieten en wil em dan meenemen. Ik denk niet dat ik em op vakanties zal meenemen en zal em ook niet onbeheerd ergens achterlaten (behalve thuis).

Het boekje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ALb3AE25AqHQOXOcf3HeWG7J/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S94kAdfADvHwAIB6Ax5HAKNe/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pX7XanDxyRwBE6Sfnz17BBEO/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik heb mijn camera en toebehoren (het gaat best hard als je het zo allemaal op een rijtje zet...) al een aantal jaren verzekerd bij apparatuurverzekering.nl (DSV). Daar heb ik helaas een beroep op moeten doen, en binnen 3 weken had ik het verzekerde bedrag op mijn rekening staan. Geen lastige discussies over restwaarde of zo. Wat mij betreft een aanrader, zeker als de spullen wat prijziger worden.

@LA-384 Het zal per persoon verschillen, maar ik heb de verzekering ook omdat ik niet mijn camera thuis will laten wegens angst hem mee te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 06-07-2017 17:37 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Of je verzekering neemt of niet is persoonlijk. Tenzij je het nodig hebt is het weggegooid geld, maar gemoedrust (zoals bij ijdod) is natuurlijk ook wat waard. Ik zit ook bij apparatuurverzekering, alleen nog geen beroep op hoeven doen gelukkig.
Die andere verzekeraar ken ik verder niet. Als jij er een slecht gevoel bij hebt omdat je er niks over kan vinden en niks op de website ziet is dat misschien een slecht teken. Al mag je dat natuurlijk voor jezelf uitmaken. Uit ervaring kan ik zeggen dat verzekeringen er altijd alles aan doen om zo min mogelijk uit te keren en jou toch zoveel mogelijk premie proberen te laten betalen ;)

Pagina: 1 2 Laatste