Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.831 views
RexP schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:03:
@Fear: ik ben dan ook getrouwd met een Amerikaanse, maar dat heb ik vast al eerder gezegd.
Ik durf het niet te zeggen, maar het verklaart wel mijn gedachte :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
In het kader van interieur en boxen met de vrouw acceptatie factor heb ik ook nog wel een verhaal. Ik wist dat ze grote boxen niet in huis wilde hebben en ik werd de deur uit gestuurd met de opmerking: "Kijk bij de Hobo HiFi ook even of ze wireless speakers hebben in een formaat dat past op het dressoir, maar die wel goed klinken". Dat is natuurlijk een mission impossible 5 dat alleen volbracht kan worden door Tom Cruise himself.

Kom ik terug met een Harman Kardon boxen set incl. sub (zo'n HKTS set) met het idee dat dit toch wel ok moet zijn. Pak ik de eerste box uit en plaats die op het dressoir, wat denk je dat ze zegt: "Wat een grote dingen, je zou toch kleine speakers kopen".

Inmiddels is de sub weg want die was echt heel heel heel slecht en is er een monitor audio sub in piano wit lak voor in de plaats gekomen. Nu de rest nog ... maar je vrouw acceptatie factor he.

EDIT: die Harman Kardon set kwam dus niet van de Hobo maar dat lijkt mij duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door O.Verhuizer op 19-10-2012 20:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Nofi, maar het feit dat je naar Hobo gaat en met een HKTS thuiskomt vind ik nog vreemder dan dat je vrouw die speakers groot vind. Ik dacht altijd dat hobo een serieuze hifi zaak was, niet eentje die je alles-in1 meuk aansmeert :/

Welke Hobo was dat :?
Dan moeten we daar dus niet wezen namelijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• O.Verhuizer
Meneer Eagle,

Vandaar ook mijn edit. Zoiets verkopen daar niet natuurlijk. Ze hadden daar alleen maar goede producten. Heb daar toen niets gekocht omdat ze qua sateliet boxen alleen die KEF eitjes hadden en ik die niet wilde kopen omdat ik wist dat die zeker niet gewaardeerd werden in ons strakke interieur. Uit ellende maar een 5.1 set gehaald in de aanbieding. Had ik nooit moeten doen natuurlijk, maar toen wist ik niet wat ik nu weet.

Gehaald bij de BCC die er tegenover zit.

[ Voor 4% gewijzigd door O.Verhuizer op 19-10-2012 21:07 ]

• The Eagle
Oeh, hij zegt meneer tegen me :+

Maar nevermind dan, ik heb die edit of compleet over het hoofd gezien, of T 7.0 gooit roet in het eten. VOnd het ook al zo vreemd :P

Als ik je een tip mag geven: neem je vrouw + haar favoriete muziek mee naar een luistersessie. Dan kun je d'r overtuigen dat je gewoon een paar mooie vloerstaanders nodig hebt. Mijn vriendin vond het in eerste instantie ook geen geweldig plan om flinke zuilen neer te zetten...totdat ze mee ging luistern.
Nu staan er hier als fronts 2 Klipsch F3's en als rears 3 Klipsch F1's van resp 106 en 96 cm hoog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 15:10

icecreamfarmer

en het is

The Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:12:
Oeh, hij zegt meneer tegen me :+

Maar nevermind dan, ik heb die edit of compleet over het hoofd gezien, of T 7.0 gooit roet in het eten. VOnd het ook al zo vreemd :P

Als ik je een tip mag geven: neem je vrouw + haar favoriete muziek mee naar een luistersessie. Dan kun je d'r overtuigen dat je gewoon een paar mooie vloerstaanders nodig hebt. Mijn vriendin vond het in eerste instantie ook geen geweldig plan om flinke zuilen neer te zetten...totdat ze mee ging luistern.
Nu staan er hier als fronts 2 Klipsch F3's en als rears 3 Klipsch F1's van resp 106 en 96 cm hoog :)
Kleinere boekenplank speakers.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• O.Verhuizer
Goede tip alleen zal het een hele klus worden om haar een HiFi zaak in te krijgen. De speakers moeten namelijk ook nog eens in witte lak verkrijgbaar zijn. Denk dat de eerste usual suspect de monitor audio radius lijn gaat worden. De sub die we nu hebben ziet er goed uit en klinkt op dit moment prima. De sub was ook duurder dan de rest van alle boxen hehehe

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:58
Geen hele home cinema set. Maar die is hier laatst nog voorbij gekomen. Alleen even een toevoeging aan de Home Cinema:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NQCKqfy2DvtxpzG2hqCaXsdG/full.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik blijf me maar afvragen wat daar nou het nut van is. :/

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 22:06
Decoratie en een bevestiging voor de eigenaar wat voor materiaal die heeft en kan afspelen. :)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Begrijpelijk!
panomi schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:04:
...en een bevestiging voor de eigenaar wat voor materiaal die heeft en kan afspelen. :)
Onbegrijpelijk!

Is dat dan voor de mensen die problemen hebben met hun korte- of juist langetermijngeheugen? :o

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 19:26

Shapeshifter

Get it over with

LuPo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:25:
Geen hele home cinema set. Maar die is hier laatst nog voorbij gekomen. Alleen even een toevoeging aan de Home Cinema:

[afbeelding]
Mooie IKEA lamp heb je :*)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
O.Verhuizer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:18:
Goede tip alleen zal het een hele klus worden om haar een HiFi zaak in te krijgen. De speakers moeten namelijk ook nog eens in witte lak verkrijgbaar zijn. Denk dat de eerste usual suspect de monitor audio radius lijn gaat worden. De sub die we nu hebben ziet er goed uit en klinkt op dit moment prima. De sub was ook duurder dan de rest van alle boxen hehehe
Bij mij thuis kwamen er ook geen grote speakers in. Totdat er een keer een set van Jamo, de 426 5.0, op een aanbiedingssite te koop werd aangeboden voor 149 euro. Ik zeg, dat is niet duur en mag terug binnen 7 werkdagen. Dat werd goedgekeurd. Krijg ik een paar dagen later telefoon van thuis, "die boxen mogen blijven staan alleen die stomme zwarte kap ervoor moet eraf blijven!". Ze had ze al uitgepakt en bekeken.
Snel 's avonds een mechanische kvm switch gesloopt om snel van speakers te kunnen wisselen om zo het verschil te laten horen. Sindsdien staan er 2 fronspeakers van ongeveer 90 cm hoog in de kamer. Centerspeaker staat op de plaats van de dvd recorder, die is achter in de kast geschoven, werd al 3 jaar niet gebruikt (jvc), en de dvd recorder is nu een veredelde verhoging voor mijn Dune D1. Komt nu net boven de center uit.
De oude speakers waren ongeveer 18cm hoog. Als ik nu weer iets nieuws wil hoef ik niet meer te kijken naar melkpakken. Maar de stap van klein naar groot is gezet. :)

• LuPo
Devilly schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:57:
Ik blijf me maar afvragen wat daar nou het nut van is. :/
Decoratie. :)
:Y
en een bevestiging voor de eigenaar wat voor materiaal die heeft en kan afspelen. :)
:N
Kryssbo! :D
mike123 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:29:
[...]

Bij mij thuis kwamen er ook geen grote speakers in. Totdat er een keer een set van Jamo, de 426 5.0, op een aanbiedingssite te koop werd aangeboden voor 149 euro. Ik zeg, dat is niet duur en mag terug binnen 7 werkdagen. Dat werd goedgekeurd. Krijg ik een paar dagen later telefoon van thuis, "die boxen mogen blijven staan alleen die stomme zwarte kap ervoor moet eraf blijven!". Ze had ze al uitgepakt en bekeken.
Snel 's avonds een mechanische kvm switch gesloopt om snel van speakers te kunnen wisselen om zo het verschil te laten horen. Sindsdien staan er 2 fronspeakers van ongeveer 90 cm hoog in de kamer. Centerspeaker staat op de plaats van de dvd recorder, die is achter in de kast geschoven, werd al 3 jaar niet gebruikt (jvc), en de dvd recorder is nu een veredelde verhoging voor mijn Dune D1. Komt nu net boven de center uit.
De oude speakers waren ongeveer 18cm hoog. Als ik nu weer iets nieuws wil hoef ik niet meer te kijken naar melkpakken. Maar de stap van klein naar groot is gezet. :)
Grappig om elke keer weer te lezen. Die Jamo S426-set had ik in het 'aanvraag-topic' van iBood geplaatst. Die is inmiddels al heel wat keren langsgekomen en daar hebben ze (denk ik) dikke winst op gemaakt. De aanvrager deelt - met terugwerkende kracht - wat mij betreft mee. :7

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:14
In het kader van de WAF heb ik mijn slag maar vast geslagen en heb deze week na uitgebreid proefluisteren een setje Magnepan 1.5QR/SE magnetotstaten tweedehands aangeschaft. Dan heb ik die vast voor we gaan samenwonen 8)

Ik zal nog wel een paar plaatjes schieten, al is het hier nog lang niet af.

De eerste reacties verliepen als volgt:

Bij de beslissing om ze in huis te halen: *Zucht* Het is jouw huis..

Bij het zien van een plaatje: Oh, ze zijn een stuk minder lelijk dan die andere bakbeesten die je me liet zien.

Bij het zien in levende lijve: Ze zijn nog groter dan ik!!

Bij het luisteren: Wow, dit is eng goed! Ik heb het gevoel alsof ik het geluid vast kan pakken, het lijkt recht voor me in de kamer te hangen.

En vervolgens heeft ze de hele middag mee liggen luisteren op de bank..

• fris0NL
  • Laatst online: 22-11 18:02
LuPo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:25:

[afbeelding]
Ziet er nice uit! Wat voor materiaal is dat?

• LuPo
fris0NL schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Ziet er nice uit! Wat voor materiaal is dat?
Acryl. Ze zijn in het echt nog mooier dan ik op de foto kon vastleggen. :)
Aan de linkerkant zie je wat rafels, maar dat is van het papier wat op de achterkant zit (tegen beschadigingen).

Ik had er vier besteld. Alleen ik kan er maar twee kwijt dus ik denk dat ik er maar weer twee moet verkopen. :P

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Na verhuizing kom je er langzamerhand ook weer achter hoe moeilijk het is in een beperkte ruimte om je subwoofer goed af te stellen! De ideale instellingen lijken wel niet te vinden.

De subwoofer staat bij de rechter luidspreker voor. Elders geen ruimte voor. Probleem is dat de laagste tonen enkel achter in de kamer te horen zijn. Waar ze dan weer te hard zijn. Dat betekend dus ook buiten de kamer, waar ik minder blij mee ben i.v.m. mijn huisgenoot. Niet wanneer ik op mijn luister/kijkplek zit. Fase veranderen, draaien van subwoofer helpen niet. Ook het spelen met volume en crossovers werken ook niet. Ik zou bijna kijken of ik hem misschien achterin de kamer moet zetten, maar dan staat hij pal voor een kast en zijn waarschijnlijk mijn kabels te kort...

Iemand suggesties?

• LuPo
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Mijn subwoofer staat ook rechts naast de rechterspeaker (voor). Als ik op de sweet-spot zit klinkt het laag best goed, maar als ik in de keuken sta klinkt het nog veel beter. De keuken is een paar meter naar rechts vanaf de Home Cinema gezien. Heb ook weleens lopen spelen met 'phase' maar kom er eigenlijk niet zo goed uit.

Verwijderd

Precies het zelfde probleem in mijn slaapkamertje van een paar m2...
Harstikke sterke goede subwoofer , maar alleen als ik ergens achteraan in een van de hoeken ga staan kun je de echt lagen tonen horen, maar dan ook meteen zo hard dat het bijna vervelend is, kom ik uit mijn sweetspot maar 20cm naar voren of een half metertje naar rechts is de bas gewoon foetsie.. Ga ik naar een kamer aan de andere kant van de subwoofer voel je ook alles meetrillen..
Ik heb het gelukkig voor elkaar gekregen om hem net goed te krijgen voor de plek waar mijn bed staat, alleen mijn ouders aan de andere kant van de verdieping genieten net zo goed mee... (alleen die vinden het helaas geen genieten...)

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

O.Verhuizer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:06:
Meneer Eagle,

Vandaar ook mijn edit. Zoiets verkopen daar niet natuurlijk. Ze hadden daar alleen maar goede producten. Heb daar toen niets gekocht omdat ze qua sateliet boxen alleen die KEF eitjes hadden en ik die niet wilde kopen omdat ik wist dat die zeker niet gewaardeerd werden in ons strakke interieur. Uit ellende maar een 5.1 set gehaald in de aanbieding. Had ik nooit moeten doen natuurlijk, maar toen wist ik niet wat ik nu weet.

Gehaald bij de BCC die er tegenover zit.
De KEF eitjes passen juist perfect in een strak interieur en geven ook nog geweldig geluid, gemiste kans wat mij betreft!

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

JB

Cédric roelt!

O.Verhuizer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:54:
In het kader van interieur en boxen met de vrouw acceptatie factor heb ik ook nog wel een verhaal. Ik wist dat ze grote boxen niet in huis wilde hebben en ik werd de deur uit gestuurd met de opmerking: "Kijk bij de Hobo HiFi ook even of ze wireless speakers hebben in een formaat dat past op het dressoir, maar die wel goed klinken". Dat is natuurlijk een mission impossible 5 dat alleen volbracht kan worden door Tom Cruise himself.

Kom ik terug met een Harman Kardon boxen set incl. sub (zo'n HKTS set) met het idee dat dit toch wel ok moet zijn. Pak ik de eerste box uit en plaats die op het dressoir, wat denk je dat ze zegt: "Wat een grote dingen, je zou toch kleine speakers kopen".

Inmiddels is de sub weg want die was echt heel heel heel slecht en is er een monitor audio sub in piano wit lak voor in de plaats gekomen. Nu de rest nog ... maar je vrouw acceptatie factor he.

EDIT: die Harman Kardon set kwam dus niet van de Hobo maar dat lijkt mij duidelijk.
Kwestie van opvoeden man :P Ik heb het gewoon andersom gedaan, niet vragen maar kopen.

Mijn boefje is liev!

• fris0NL
LuPo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Acryl. Ze zijn in het echt nog mooier dan ik op de foto kon vastleggen. :)
Aan de linkerkant zie je wat rafels, maar dat is van het papier wat op de achterkant zit (tegen beschadigingen).

Ik had er vier besteld. Alleen ik kan er maar twee kwijt dus ik denk dat ik er maar weer twee moet verkopen. :P
Mijn complimenten! Ziet er echt mooi uit. Welke andere 2 heb je nog dan? O-)

• LuPo
fris0NL schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Mijn complimenten! Ziet er echt mooi uit. Welke andere 2 heb je nog dan? O-)
Full HD 1080 en Panasonic.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DJ Henk schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:13:
In het kader van de WAF heb ik mijn slag maar vast geslagen en heb deze week na uitgebreid proefluisteren een setje Magnepan 1.5QR/SE magnetotstaten tweedehands aangeschaft. Dan heb ik die vast voor we gaan samenwonen 8)

Ik zal nog wel een paar plaatjes schieten, al is het hier nog lang niet af.

De eerste reacties verliepen als volgt:

Bij de beslissing om ze in huis te halen: *Zucht* Het is jouw huis..

Bij het zien van een plaatje: Oh, ze zijn een stuk minder lelijk dan die andere bakbeesten die je me liet zien.

Bij het zien in levende lijve: Ze zijn nog groter dan ik!!

Bij het luisteren: Wow, dit is eng goed! Ik heb het gevoel alsof ik het geluid vast kan pakken, het lijkt recht voor me in de kamer te hangen.

En vervolgens heeft ze de hele middag mee liggen luisteren op de bank..
Ah ik ben niet meer de enige Tweaker met een set Maggies >:)

Heeft die set de folie achter of voor zitten?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

Mystikal

It never hurts to help!

Een aantal van mijn specificaties.

De rest volgt nog..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8334/8107881491_770b0e55eb_z.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:45

masauri

aka qwybyte

Edit, woeps wrong topic:-p

[ Voor 96% gewijzigd door masauri op 21-10-2012 14:28 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Verwijderd

Ik zal ook maar eens posten

Audio meubel is nog niet klaar
to do:
-Aluminuim strips bovenplaat
-Lades in de onder vakken maken (zwart-wit-zwart)

foto's tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/2_zps91f8476f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/1_zps3eaf22ec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/2_zpsfa92a6f9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/4_zpsd7f0a075.jpg

Setup:
Denon PMA 880-R
Denon DCD 1290
Mistral DT-307 DAC
Pioneer PL-518
Taga Harmony Platinum B40
JIB bekabeling.

Daar achter staat m'n Game PC/HTPC die aangesloten is via USB naar de DAC.
Uiteraard komt er nog een 40'' TV :)

Groetjes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 18:45 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Leuk model speakers! Lijkt een beetje op een combinatie van de KEF iQ serie en de wharfedale diamond serie. Klinken ze ook een beetje goed?

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een degelijke speakerset en vind de bovengenoemde modellen qua looks wel mooi, en die Taga modellen zijn ook nog eens erg betaalbaar. Zijn er nog meer merken die een vergelijkbaar model hebben?

• EMDB
  • Laatst online: 09-11 16:35
2 vragen :? : Waarom 4 klokken? Ze lijken geen wereldtijden aan te geven (die zijn hele uren, soms 30 minuten verschoven)?
Als die TV op dat meubel komt te staan, staat ie dan niet voor de onderste (twee?) klok(ken)?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

EMDB schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

2 vragen :? : Waarom 4 klokken? Ze lijken geen wereldtijden aan te geven (die zijn hele uren, soms 30 minuten verschoven)?
Als die TV op dat meubel komt te staan, staat ie dan niet voor de onderste (twee?) klok(ken)?
Ik vermoed familie/vrienden in het buitenland. Zo ver ik kan zien alleen maar hele uren, op de 2de van onder na die loopt 5 minuten voor ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 21:50
Gisteravond nog eens genoten van mijn home cinema, kindjes en vrouw weg, op gemak naar voetbal kijken :)

http://i.imgur.com/R2zPz.jpg

Nogmaals, zie de TW betreffende fotosize 4912 x 3264 is niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 22-10-2012 15:11 ]

• fris0NL
lapino schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:20:
Gisteravond nog eens genoten van mijn home cinema, kindjes en vrouw weg, op gemak naar voetbal kijken :)

[afbeelding]
Mooi schermpje! :*) Wat voor beamer gebruik je?

Verwijderd

EMDB schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Ja, dat was een projectje

Ik wou er inderdaad van die wereld klokken van maken, maar dat is er nog niet van gekomen.
De klokken vallen binnenkort weg omdat er een TV aan komt te hangen.
Cheezus schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:30:
Leuk model speakers! Lijkt een beetje op een combinatie van de KEF iQ serie en de wharfedale diamond serie. Klinken ze ook een beetje goed?

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een degelijke speakerset en vind de bovengenoemde modellen qua looks wel mooi, en die Taga modellen zijn ook nog eens erg betaalbaar. Zijn er nog meer merken die een vergelijkbaar model hebben?
Taga´s klinken echt heerlijk! niet te begrijpen voor die prijs.
Wel zou ik er een subje bij hangen, dan klinkt het nog mooier!

Hifistudio79 in zoetermeer is dealer, als je in de buurt woont kun je er wel eens gaan luisteren,
Ook de Zuilen van TAGA schijnen het erg goed te doen.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 21:50
fris0NL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Mooi schermpje! :*) Wat voor beamer gebruik je?
Optoma HD20. Denk er sterk aan binnenkort een 3D projector aan te schaffen. Op dit moment maakt de Epson TW6000 heel veel kans, ook omwille van de draadloze HDMI zender die in mijn geval zéér handig zou zijn (gebruik op dit moment CAT extenders voor de projector, maar niet zeker of die ook voor 3D werken).

Verwijderd

lapino schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:20:

http://i.imgur.com/R2zPz.jpg

[MBR]Nogmaals, zie de TW betreffende fotosize 4912 x 3264 is niet nodig.[/]
Ziet er mooi uit heb je ook foto hoe het er overdag uitziet en mischien een lijstje met spullen ?

• fris0NL
lapino schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

Optoma HD20. Denk er sterk aan binnenkort een 3D projector aan te schaffen. Op dit moment maakt de Epson TW6000 heel veel kans, ook omwille van de draadloze HDMI zender die in mijn geval zéér handig zou zijn (gebruik op dit moment CAT extenders voor de projector, maar niet zeker of die ook voor 3D werken).
Oke! De TW6000 schijnt inderdaad goed te zijn. Ik heb er al eens een review over gelezen. Zelf heb ik helaas niet genoeg ruimte voor een beamer :D

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:14
InflatableMouse schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:07:
Ah ik ben niet meer de enige Tweaker met een set Maggies >:)

Heeft die set de folie achter of voor zitten?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik kan er maar weinig over vinden op internet. Meestal wordt er gesproken over de 1.6.

Uit elkaar halen durf ik niet. Ben voorlopig eerst druk met luisteren.. :7

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 16:30
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:43:
Ik zal ook maar eens posten

Audio meubel is nog niet klaar
to do:
-Aluminuim strips bovenplaat
-Lades in de onder vakken

[afbeelding]

Setup:
Denon PMA 880-R
Denon DCD 1290
Mistral DT-307 DAC
Pioneer PL-518
Taga Harmony Platinum B40
mooi, maar klinkt jouw kamer niet als een echo put? Hoeveel galmt het na als je in je handen klapt? Demping/absorptie van het geluid kan een wereld van verschil maken! :)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Leuk! Die verhalen van vrouwen en acceptatie van grote speakers :)

Bij mij ging het wat gemakkelijker. Ik had een 5.1 set met twee boekenplankspeakers als fronts, een goede center, twee rears, en een sub, allemaal van Dali. Ik had de boekenplankspeakers al een keer geprobeerd met Vogels speakerbeugels op te hangen, maar aangezien de muur van gebakken zand was, kwamen die er al snel met vier pluggen uit... Enfin, hele lelijke muurbeugels (vooral lomp) opgehangen en plankjes erop. Daar de frontspeakers opgezet.

Nu zijn we recentelijk verhuisd, en kwam eigenlijk van haar de suggestie dat we in het nieuwe huis toch niet weer van die lelijke plankjes gingen ophangen. Of het niet een beter idee was aan beide zijden van het audio meubel een zuilspeaker op de grond te zetten... Ik blij :D
Aangezien we de rest van de surround set wilden blijven houden, en dus alleen de fronts gingen vervangen kwamen we al snel weer bij Dali uit. De serie die we hebben (Blue) is al zo'n 5 jaar niet meer leverbaar, dus naar de Zensor 5 geluisterd en goed bevonden. Nog even getwijfeld over die Ikon 5 MK2, maar vonden het de meerprijs niet waard. Bovendien zou het verschil met de rest van de set dan te groot worden. De ruimte die we hebben naast het audiomeubel is vrij krap (links zit de deur naar de gang, rechts de trap omhoog) maar de Zensor 5 paste perfect.

Conclusie: vrouwen kunnen zuilen wel mooi vinden, al moet je zorgen dat je van tevoren kleinere speakers heel lelijk hebt hangen 8) Als het maar een verbetering is :)
Zal binnenkort even wat foto's posten.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Verwijderd

Vandaag kan ik een deel van mijn nieuwe Jamo set ophalen. Voor de nostalgie hier een foto van hoe het nu nog is :). Mijn JBL set.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zea51i.jpg

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:22:
[...]
mooi, maar klinkt jouw kamer niet als een echo put? Hoeveel galmt het na als je in je handen klapt? Demping/absorptie van het geluid kan een wereld van verschil maken! :)
Akoestiek is prima,

Er staan 2 banken, een 1,5 pers bed, en de wanden zijn van soft gipsplaat, niet van dat reguliere harde.
Er komt nog een groot hoogpolig tapijt :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:25
caspervc schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:42:
Leuk! Die verhalen van vrouwen en acceptatie van grote speakers :)

Bij mij ging het wat gemakkelijker. Ik had een 5.1 set met twee boekenplankspeakers als fronts, een goede center, twee rears, en een sub, allemaal van Dali. Ik had de boekenplankspeakers al een keer geprobeerd met Vogels speakerbeugels op te hangen, maar aangezien de muur van gebakken zand was, kwamen die er al snel met vier pluggen uit... Enfin, hele lelijke muurbeugels (vooral lomp) opgehangen en plankjes erop. Daar de frontspeakers opgezet.

Nu zijn we recentelijk verhuisd, en kwam eigenlijk van haar de suggestie dat we in het nieuwe huis toch niet weer van die lelijke plankjes gingen ophangen. Of het niet een beter idee was aan beide zijden van het audio meubel een zuilspeaker op de grond te zetten... Ik blij :D
Aangezien we de rest van de surround set wilden blijven houden, en dus alleen de fronts gingen vervangen kwamen we al snel weer bij Dali uit. De serie die we hebben (Blue) is al zo'n 5 jaar niet meer leverbaar, dus naar de Zensor 5 geluisterd en goed bevonden. Nog even getwijfeld over die Ikon 5 MK2, maar vonden het de meerprijs niet waard. Bovendien zou het verschil met de rest van de set dan te groot worden. De ruimte die we hebben naast het audiomeubel is vrij krap (links zit de deur naar de gang, rechts de trap omhoog) maar de Zensor 5 paste perfect.

Conclusie: vrouwen kunnen zuilen wel mooi vinden, al moet je zorgen dat je van tevoren kleinere speakers heel lelijk hebt hangen 8) Als het maar een verbetering is :)
Zal binnenkort even wat foto's posten.
Hier is het andersom gegaan, ik had op mijn studenten kamer 2 Klipsch zuilen staan daar is op onze eerste appartementje een 42" flatscreen bij gekomen en een reusachtige subwoofer. Allemaal aangeschaft zodra mijn vriendin van huis was :), niet zo sjiek maar de enige manier!

Nu zijn we verhuisd en bleek de subwoofer vooral de buren van lage tonen te voorzien en stonden de zuilen in de weg en paste ze niet meer bij het interieur. Dus toen ik voorstelde om andere speakers te kopen was ze meteen overstag, heb er wel 2 rear speakers bij kunnen lullen (nu gaan de onderhandelingen over het al dan niet ophangen van die speakers).

Zodra het geheel af is gooi ik een paar foto's online.

• O.Verhuizer
caspervc schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:42:

Hele goede tip hehe thanks

• virtualJac
  • Laatst online: 30-11 13:51
Ik heb mn vriendin een foto van elektrostaten laten zien: 'Deze wil ik hebben schat'. Dan lijken 'normale' zuilspeakers voor mij een concessie.

there's no tweak without the tweaker

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Voor de zelfbouw-ambilighters, vanaf aankomend weekend in de aanbieding bij de Aldi: http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4049.html en http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4051.html

ik kon het bouwmarkt/aldi topic niet meer vinden :$

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• caspervc
  • Nu online
Ik had al aangegeven een keer een foto'tje te delen. Let niet op de fietspomp vooraan de foto, ben net verhuisd, en niet alles is nog opgeruimd :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35865609/20121023_203407kl.jpg

Dingetjes die ik heb staan:

Denon AVR 2113
2x Dali Zensor 5
Dali Blue C1000 center
2x Dali blue R1000 rear (niet op de foto)
Dali AW-8 sub (niet op de foto)
Sharp 32" 32DH77LE LCD tv
Sony BDP-S570 Blu Ray
KPN itv kastje 8)
en achter dichte klepje
PS3
Wii

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Noxa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:54:
[...]

Hier is het andersom gegaan,
Hier ook andersom, van een set met (goedkope) zuilen naar een set met (wat duurdere) boekenplanspeakers. Ik ben tevreden. Dit past wel in 't plan wat ik met m'n interieur had, zuilen niet. Geluid is ook beter dan voorheen, 't kost alleen wat meer om een goede boekenplanspeaker te vinden dan een goede zuil.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11 21:33
caspervc schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:26:
Ik had al aangegeven een keer een foto'tje te delen. Let niet op de fietspomp vooraan de foto, ben net verhuisd, en niet alles is nog opgeruimd :P

[afbeelding]

Dingetjes die ik heb staan:

Denon AVR 2113
2x Dali Zensor 5
Dali Blue C1000 center
2x Dali blue R1000 rear (niet op de foto)
Dali AW-8 sub (niet op de foto)
Sharp 32" 32DH77LE LCD tv
Sony BDP-S570 Blu Ray
KPN itv kastje 8)
en achter dichte klepje
PS3
Wii
cool! ik zou wel de trap wit verven

• caspervc
  • Nu online
walterwhite schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:55:
[...]

cool! ik zou wel de trap wit verven
Ja hebben wij ook over zitten te denken. Het is echter een oud huis (jaren '30) en de tuindeuren en keukendeur zijn ook in die teak kleur uitgevoerd. De rest van het huis is fors gemoderniseerd, en helemaal strak gestuct, dus we vonden hem eigenlijk nog wel gaaf zo.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
caspervc schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Ja hebben wij ook over zitten te denken. Het is echter een oud huis (jaren '30) en de tuindeuren en keukendeur zijn ook in die teak kleur uitgevoerd. De rest van het huis is fors gemoderniseerd, en helemaal strak gestuct, dus we vonden hem eigenlijk nog wel gaaf zo.
En je moet redelijk goed kunnen verven en hele goeie verf hebben anders loop je het er zo af en krijg je van die sporen in je trap.

• JB

JB

Cédric roelt!

WimPliers schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

En je moet redelijk goed kunnen verven en hele goeie verf hebben anders loop je het er zo af en krijg je van die sporen in je trap.
Verven en dan maantjes erop :)

Mijn boefje is liev!

• caspervc
  • Nu online
JB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:41:
[...]
Verven en dan maantjes erop :)
En dat vind ik dus gruwelijk lelijk!
Dan maar mooi teakhout :)

• JB

JB

Cédric roelt!

caspervc schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:58:
[...]

En dat vind ik dus gruwelijk lelijk!
Dan maar mooi teakhout :)
Tja smaken verschillen ;) Teakhout vind ik niet mooi icm het wit :)
Togi schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:42:
[...]

Smaken verschillen (gelukkig)
Maar van die halve maantjes...dat is gewoon de definitie van geen smaak :)
Ok.

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 25-10-2012 10:03 ]

Mijn boefje is liev!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 17:48
JB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:27:
[...]
Tja smaken verschillen ;) Teakhout vind ik niet mooi icm het wit :)
Smaken verschillen (gelukkig)
Maar van die halve maantjes...dat is gewoon de definitie van geen smaak :)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 10:27 ]

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 18:49

SaN

Aangezien we net een huis hebben aangeschaft ben ik eens een beetje aan het kijken naar een beamer + scherm voor films en series. Het scherm zou voor de tv komen te hangen zoals je hier wel vaker ziet.

Wat ik vreemd vind is dat veel mensen eigenlijk maar op een relatief klein scherm projecteren. Ik zie veel schermen voorbij komen met een diagonaal van zo'n 93" tot 100" maar veel grotere zie ik niet. Waarom zou dat zijn? Ik zou zelf voor zo groot mogelijk gaan. Als het allemaal door gaat ga ik projecteren van zo'n 4.8 meter afstand en dat zou genoeg zijn voor een beeld van ongeveer 150".

Wat ik wel zie is dat grotere schermen ook ineens veel duurder worden. Dat is natuurlijk wel een flink minpunt.

Dus eigenlijk mijn vraag aan andere mensen met een beamer, waarom zo klein?

• The Eagle
Lijkt me simpel. Hoe groter het scherm, hoe verder je d'r in principe vanaf moet gaan zitten om het hele scherm in je blikveld te kunnen hebben (want dan kun je de film perfect volgen). En als je veraf moet gaan zitten en ook nog eens ergens je rearspeakers kwijt wilt, heb je een hele flinke woonkamer nodig. En dat is iets wat de meesten ontberen ;)

• SaN

SaN

De afstand lijkt me inderdaad voor veel mensen het grootste probleem. Na nog een beetje zoeken denk ik dat ik de sweetspot tussen grootte van een scherm en de prijs wel heb gevonden met een scherm van 2.50m breed voor 160 euro.

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik moet zeggen dat ik 160 euro erg aan de lage kant vind. Als je gaat besparen op het scherm, ga je je dan niet ergeren aan het beeld op den duur? Liever een goed, klein (TV) beeld dan een groot, slecht beamerbeeld lijkt me?

Verwijderd

Wat bij de grootte van een scherm ook meespeelt is de lichtopbrengst van de beamer. Hoe groter het het te projecteren oppervlak, hoe minder lichtopbrengst en dus eerder kans op een fletser beeld.
Dat heeft dus ook gevolgen voor de mate waarin je de kamer moet verduisteren.
Je kunt wel kiezen voor een projector met een hoge lichtopbrengst maar dat kan weer ten koste gaan van het contrast. Of je gaat voor een nog duurdere beamer (past dan goed bij dat duurdere scherm).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Met een beamer en een groot beeld (hier 160") is de truc om gewoon te verduisteren. Ik heb de beamer in de cinema stand staan, dan gaat de helderheid flink omlaag en contrast omhoog. Met alle gordijnen open overdag ziet dat er niet zo superstrak uit, daar heb je de volle lumens wel nodig. Maar 'savonds of met de gordijnen dicht is het supermooi!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

The Eagle schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:09:
Lijkt me simpel. Hoe groter het scherm, hoe verder je d'r in principe vanaf moet gaan zitten om het hele scherm in je blikveld te kunnen hebben (want dan kun je de film perfect volgen). En als je veraf moet gaan zitten en ook nog eens ergens je rearspeakers kwijt wilt, heb je een hele flinke woonkamer nodig. En dat is iets wat de meesten ontberen ;)
150 inch (of in mijn geval 152 inch Plasma van Panasonic die ik op een beurs heb gezien) is prima te volgen op grofweg 3 meter afstand en ik denk dat de meesten daar wel genoeg ruimte voor hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik mag hopen dat je centimeter bedoelt, want 150"/152" is bijna 4 meter diagonaal en dat ga je echt niet volgen op 3 meter afstand (en dat past echt niet makkelijk in elke huiskamer :D).

The devil is in the details.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:54:
Ik mag hopen dat je centimeter bedoelt, want 150"/152" is bijna 4 meter diagonaal en dat ga je echt niet volgen op 3 meter afstand (en dat past echt niet makkelijk in elke huiskamer :D).
Nope : 152 inch en ja je kan zowat in de film mee doen :P

Zoiets : http://www.nu.nl/gadgets/...t-152-inch-3d-plasma.html :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SaN

SaN

pimmedoris schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:15:
Ik moet zeggen dat ik 160 euro erg aan de lage kant vind. Als je gaat besparen op het scherm, ga je je dan niet ergeren aan het beeld op den duur? Liever een goed, klein (TV) beeld dan een groot, slecht beamerbeeld lijkt me?
Slecht lijkt me ook wat overdreven? Het is gewoon een doek speciaal gemaakt om met een beamer op te projecteren. Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven om daar €500 aan uit te geven.

Maar ik ben me alleen een beetje aan het oriënteren. Ik moet zelfs nog gaan kijken naar de beamer die ik op het oog heb. (Epson EH-TW5900)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
SaN schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Slecht lijkt me ook wat overdreven? Het is gewoon een doek speciaal gemaakt om met een beamer op te projecteren. Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven om daar €500 aan uit te geven.

Maar ik ben me alleen een beetje aan het oriënteren. Ik moet zelfs nog gaan kijken naar de beamer die ik op het oog heb. (Epson EH-TW5900)
Ik heb zelf een rolscherm van 225 euro (100"), maar ik heb er spijt van dat ik niet wat meer heb uitgegeven en voor een tab-tensioned scherm ben gegaan. Omdat het scherm los hangt, is het scherm niet 100% egaal. Tijdens een film zie je dit niet echt, maar toch stoor ik me er aan.

Houd er overigens rekening mee dat de Epson EH-TW5900 geen lens shift heeft. Ik heb zelf de EH-TW6000W, ik had het geluk dat ik geen lens shift nodig heb. Bevalt verder prima, de enige nadelen zijn de matige zwartwaardes bij lichte scenes en de wat luidruchtige auto-iris.

• virtualJac
  • Laatst online: 30-11 13:51
Heeft iemand hier ervaring met een uitstekende muurbeugel voor plasma tot 55"?

there's no tweak without the tweaker

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Blijkt tijdelijk te zijn maar toch even het experiment:

Afbeeldingslocatie: http://mrpaaj.nl/random/htfset/sb12_1klein.jpg

een SVS SB12 aangesloten en dat is qua geluid een erg goede toevoeging.
Voor de rest bijna zoals het was (Oppo is weer weg):
Supernait en Arc's voor geluid en een Dune B1 en P42V20 voor beeld.

oh, en een Objective 2 versterkertje voor de AKG Q701

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 30-10-2012 16:37 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

virtualJac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:58:
Heeft iemand hier ervaring met een uitstekende muurbeugel voor plasma tot 55"?
Hoe ver moet de beugel uitsteken :+

Ik heb een IKEA beugel (20 euro destijds?) en die voldoet prima aan mijn behoefte: de tv aan de muur hangen. Kan zelfs relatief eenvoudig bij de kabels (1x HDMI, 1x230v) komen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-10 13:59
mr.paaJ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:
Blijkt tijdelijk te zijn maar toch even het experiment:

[afbeelding]

een SVS SB12 aangesloten en dat is qua geluid een erg goede toevoeging.
Voor de rest bijna zoals het was (Oppo is weer weg):
Supernait en Arc's voor geluid en een Dune B1 en P42V20 voor beeld.

oh, en een Objective 2 versterkertje voor de AKG Q701
Staat die SVS niet te koop op het ht forum??

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje; heb in een van de eerdere draadjes van dit topic een project voorbij zien komen, waarbij de tv in een meubel zat en met een lift omhoog kwam. Ik ben druk aan het zoeken geweest (op GoT), maar kon deze niet vinden. Als ik op Google zoek, kom ik vooral kant en klare oplossingen tegen.

Herkent iemand dit en zo ja, heb je wellicht ook wat meer info hierover? Ook welke doe-het-zelf lift ik bijvoorbeeld het beste kan kiezen?

Het idee is om van wrakhout een box te bouwen, waaruit de TV omhoog komt.
nl.mark schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:30:
Even een vraagje; heb in een van de eerdere draadjes van dit topic een project voorbij zien komen, waarbij de tv in een meubel zat en met een lift omhoog kwam. Ik ben druk aan het zoeken geweest (op GoT), maar kon deze niet vinden.
Henkus in "Post je gameroom! - deel 3"

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mistermo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:51:
[...]
Staat die SVS niet te koop op het ht forum??
Ja, hier ook ;)
Ga toch voor een kleinere denk ik, past beter in deze hoek omdat er nog een stoel voor staat die nu te ver de kamer in komt. Heel jammer, want het is echt een bruut ding.

Maar misschien toch werk maken van een ander meubel waar hij onder kan passen, ik twijfel nog. Met name over wat dat doet met het geluid: moet niet boemerig worden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Witte_200
  • Laatst online: 01-12 14:31
Onlangs ben ik verhuist naar een eigen appartementje en is de set ook geupgrade.

Bij deze dus een aantal nieuwe Foto'tjes:

Vroeger:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img191/1455/41101153412674807769004.jpg

Speakers: KEF KHT 1005.1 set

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img441/4642/dscf0004ye.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img809/529/dscf0007j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img217/998/dscf0009en.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img10/3623/dscf0012ub.jpg

Wat zie je:
TV: Samsung UE40C6000 40" LED LCD
BD: Sony BDP-S300
Console: Wii + gitaren
Decoder: Telenet HD Digicorder
Netwerk: Linksys SE2800 8-Port Switch
A/V Receiver: Marantz SR5006
Speakers: Bowers & Wilkins CM8 X 2

Wat staat er nog op de planning:
Center: Bowers & Wilkins CM Centre (2)
Rears: Bowers & Wilkins M-1 X 2

Zo dat was het, indien er opmerkingen of vragen zijn hoor ik het graag!!

• fruxxxano
  • Laatst online: 13-11 19:47
Witte_200 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:33:
Onlangs ben ik verhuist naar een eigen appartementje en is de set ook geupgrade.
Mooi! Hoe heb je de randen van de tv verlicht? En is dat prettig als je naar de tv kijkt?

• Witte_200
fruxxxano schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:49:
[...]

Mooi! Hoe heb je de randen van de tv verlicht? En is dat prettig als je naar de tv kijkt?
Thx!

De randen van de televisie zijn met een afstandsbedienbare led strip verlicht:
http://www.ledstripxl.nl/...en-Afstandsbediening.html

In het begin was het even wennen, hangt er een beetje van af hoe donker er is, de helderheid van de leds staat op de foto's vrij hoog, maar als we film kijken in een donkere kamer, gaat de helderheid volledig omlaag, en dan is het wel een leuke toevoeging :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
Lijkt nu net dat het een plakplaatje is:P

Zelf vind ik het niet mooi om eerlijk gezegt. (kan zijn omdat het paars is).

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 16:30
Witte_200 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:33:

Bij deze dus een aantal nieuwe Foto'tjes:
Mooi! Heb je al geëxperimenteerd met de opstelling van de stereo speakers? Ik verwacht dat dit een beter stereobeeld oplevert als de speakers wat dichter bij elkaar staan.

(en waarom kiest toch iedereen altijd voor B&W? :P :'( )

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 03-11-2012 21:18 ]

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Nieuw huis gekocht, de verhuis en schilderwerken zijn net achter de rug! Ik worstel nog met de kabels, ik ben de meest nette manier nog aan het onderzoeken :) Esthetisch staan de speakers goed op die plaats, alleen was het geluid op ons vorige appartement veel beter toen ze 3x verder uit elkaar stonden ... woonruimte is nu een grote L vorm (laatste foto duidelijk) en dat komt de sound absoluut niet ten goede.

Materiaal:
Marantz Pm KI Pearl-Lite
Marantz NA7004
B&W 684 paar
Playstation 2 optisch aangesloten via NA7004 voor CD plezier
Philips TV & Digicorder

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img440/2972/wp000472.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/1825/wp000473.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img233/3982/wp000474.jpg

De lastige L-Living:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img100/5506/wp000465.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Benga op 04-11-2012 10:31 . Reden: thumbs ]

• Witte_200
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:16:
[...]
Mooi! Heb je al geëxperimenteerd met de opstelling van de stereo speakers? Ik verwacht dat dit een beter stereobeeld oplevert als de speakers wat dichter bij elkaar staan.

(en waarom kiest toch iedereen altijd voor B&W? :P :'( )
Neen heb nog niet geëxpermimenteert door ze wat dichter bij elkaar te plaatsen, omdat die radiator dat heel moeilijk maakt ... ze staan nu +- 5 meter uit elkaar, is dat teveel?

Nja waarom? Ik vind ze goed klinken, maar ik denk dat ze vooral gekozen zijn door m'n vriendin voor het uiterlijk :)

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 01-12 19:12
Benga schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:12:
Nieuw huis gekocht, de verhuis en schilderwerken zijn net achter de rug! Ik worstel nog met de kabels, ik ben de meest nette manier nog aan het onderzoeken :) Esthetisch staan de speakers goed op die plaats, alleen was het geluid op ons vorige appartement veel beter toen ze 3x verder uit elkaar stonden ... woonruimte is nu een grote L vorm (laatste foto duidelijk) en dat komt de sound absoluut niet ten goede.
Vloerkleed op de vloer wil misschien ook wel helpen, plavuizen reflecteren alles.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Witte_200 schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:57:
[...]

Nja waarom? Ik vind ze goed klinken, maar ik denk dat ze vooral gekozen zijn door m'n vriendin voor het uiterlijk :)
Daar staat de prijs ook echt naar bij B&W, om ze te kopen om het uiterlijk? Ben nu zelf flink aan het rondkijken voor een boekenplank speakerset. Volgende week even bij correct luisteren, maar ben toch ook zelf wel heel erg geïnteresseerd in Dali.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Witte_200
RickvN schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:59:
[...]

Daar staat de prijs ook echt naar bij B&W, om ze te kopen om het uiterlijk? Ben nu zelf flink aan het rondkijken voor een boekenplank speakerset. Volgende week even bij correct luisteren, maar ben toch ook zelf wel heel erg geïnteresseerd in Dali.
Ja het uiterlijk zit zeker mee in de prijs, maar bij het luisteren heb ik in dezelfde prijs categorie andere en minder mooie luidsprekers gehoord, en vind dat deze zeker niet moeten onder doen.

Dali ben ik niet zo bekend mee :)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 15:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

[...]

het is natuurlijk ook niet alleen het uiterlijk dat prima is bij B&W. neemt niet weg dat uiterlijk nagenoeg altijd een rol speelt bij het kopen van wat voor spullen dan ook.

Discogs

• RickvN
Nerpissad schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:13:
[...]

het is natuurlijk ook niet alleen het uiterlijk dat prima is bij B&W. neemt niet weg dat uiterlijk nagenoeg altijd een rol speelt bij het kopen van wat voor spullen dan ook.
Daar heb je een punt, maar het kwam haast zo over dat ze waren gekocht om het uiterlijk. Dat is nou niet de prijs die je betaald voor de sier.
Neemt niet weg dat het gewoon prachtige speakers zijn hoor!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Witte_200
RickvN schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:19:
[...]

Daar heb je een punt, maar het kwam haast zo over dat ze waren gekocht om het uiterlijk. Dat is nou niet de prijs die je betaald voor de sier.
Neemt niet weg dat het gewoon prachtige speakers zijn hoor!
Hehe, ze zijn zeker niet gekocht voor het uiterlijk, maar ik ga niet vertellen dat dat geen belangrijke rol gespeeld heeft. En dat natuurlijk vooral bij de wederhelft, maar dat zal bij iedereen zo wel zijn zeker? :)

Verwijderd

Geen foto's, maar...

Sony KDL-37V5500 tv
Onkyo TX-SR578 receiver
Onkyo C-7030 cdspeler (analoog verbonden)
Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 geluidskaart (digitaal 5.1 en analoog verbonden 2.0)
onboard geluidschip voor Zone2 (analoog) <- voor games etc.
Cambridge Audio DacMagic 100 (usb verbinding)

Mordaunt-Short Avant 906i zuilen
Mordaunt-Short Avant 904i center
Mordaunt-Short Premiere center, surround left, surround right
en nog 2x zo'n surround boxje als computer-speakers.
subwoofer van de Permiere set gaat dienen als versterker voor die twee boxjes denk ik. Dan heb ik 6.0 + 2.1.

er komt nog bij:

Squeezebox Touch (optische kabel naar DAC)
Synology DS413 NAS.

heerlijk! :D

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xen.dds.nl/files/images/speaker-layout2.png

er komt ook nog een bluray speler bij maar heb geen idee welke. Die komt bij de TV te staan.

De TV heeft nu een UPC Mediabox waarvan de afstandsbediening het niet doet door het infraroodveld van de TV. Mijn TV wordt officieel niet ondersteund maar ik ga zsm een CI+ module aanvragen en dat moet gewoon werken, dan kan ik gewoon de ab van de TV gebruiken; dat wordt eens tijd....

De speakers staan dus in 6.0 opgesteld, meestal ben ik gewoon stereo via Dolby Pro Logic IIx aan het omzetten naar 6.0. Ik kijk niet zoveel films, dit is dus meer een hifi setup maar dat kan in de toekomst nog veranderen; alles blijft verder hetzelfde.

Over drie jaar wil ik een andere receiver en over tien jaar nieuwe luidsprekers, maar dat is nog een eind weg...

Ik ben nog m'n huis aan het verbouwen en dat gaat heel langzaam door ziekte, maar over een tijdje als ik echt tevreden ben over m'n huis kan ik wel foto's plaatsen.

((De woonkamer is niet precies deze vorm, maar linksonder zit de keuken, vandaar de lege ruimte)).

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
@xenthar Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. ;)

• caspervc
  • Nu online
[...]

Ik weet niet wat je budget is, en welke Dali speakers je wil gaan luisteren.
De Zensor (basisserie) heb ik hier als zuilen staan. Ik heb begrepen dat de Zensor 1 (voor het geld en formaat) een indrukwekkend geluid meekrijgt. De Ikon 2 zit hierboven. Is een stuk duurder, maar heeft vooral een andere tweeter, die een heel gedetailleerd hoog weergeeft.

Hier nog een verhaaltje van een mede tweaker
productreview: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart) review door silasje1

[ Voor 12% gewijzigd door caspervc op 05-11-2012 09:47 ]

• The Eagle
@Xenthar: kan aan mij liggen, maar je plaatje lijkt stuq :)

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 09:25
robpol schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:56:
[...]

Ik heb zelf een rolscherm van 225 euro (100"), maar ik heb er spijt van dat ik niet wat meer heb uitgegeven en voor een tab-tensioned scherm ben gegaan. Omdat het scherm los hangt, is het scherm niet 100% egaal. Tijdens een film zie je dit niet echt, maar toch stoor ik me er aan.

Houd er overigens rekening mee dat de Epson EH-TW5900 geen lens shift heeft. Ik heb zelf de EH-TW6000W, ik had het geluk dat ik geen lens shift nodig heb. Bevalt verder prima, de enige nadelen zijn de matige zwartwaardes bij lichte scenes en de wat luidruchtige auto-iris.
Ik heb de zelfde setup als jouw, en had ook het zelfde probleem. Ik heb dit opgelost door aan beide kanten 1 kilo (gewoon zo'n gewichtje waar je mee traint) en een wit draad te hangen aan de uiteinde.
Op me witte muur valt dat touwtje weg en hangt me scherm helemaal strak.

Kleine tip misschien kan je er wat mee. O-)

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Ik vind de prijzen van Dali voor vergelijkbare modellen toch vrij vergelijkbaar met B&W hoor. Ik vind zelf B&W ook duur maar om dan naar Dali te gaan kijken vind ik wat raar.
[...]

• RickvN
Rde schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:12:
Ik vind de prijzen van Dali voor vergelijkbare modellen toch vrij vergelijkbaar met B&W hoor. Ik vind zelf B&W ook duur maar om dan naar Dali te gaan kijken vind ik wat raar.

[...]
Heb je bij B&W boekenplank speakers voor € 100 - € 150 ja? In dat geval heb ik niks gezegd.
caspervc schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:46:
[...]

Ik weet niet wat je budget is, en welke Dali speakers je wil gaan luisteren.
De Zensor (basisserie) heb ik hier als zuilen staan. Ik heb begrepen dat de Zensor 1 (voor het geld en formaat) een indrukwekkend geluid meekrijgt. De Ikon 2 zit hierboven. Is een stuk duurder, maar heeft vooral een andere tweeter, die een heel gedetailleerd hoog weergeeft.

Hier nog een verhaaltje van een mede tweaker
productreview: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart) review door silasje1
Voor Dali wordt het dan ook Zensor 1 evt.
budget is rond € 200 - € 250.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 16:28
Volgens mij is het momenteel inderdaad zo dat je voor dag budget echt geen betere boekenplank speakers kunt kopen dan de Dali Zensor 1. Zit zelf ook al een tijd te wachten. Maar moet nog veel meer gebeuren hier voordat er speakertjes komen. Maar dan worden het waarschijnlijk ook de Zensor 1 dingen.

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 11:50
Witte_200 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:37:
[...]

Hehe, ze zijn zeker niet gekocht voor het uiterlijk, maar ik ga niet vertellen dat dat geen belangrijke rol gespeeld heeft. En dat natuurlijk vooral bij de wederhelft, maar dat zal bij iedereen zo wel zijn zeker? :)
Ik begrijp precies wat je bedoeld, bij mij heeft uiterlijk ook een grote rol gespeeld bij het kiezen van de speakers. Ik heb zelfs mijn Canton SL580's niet eens beluisterd van te voren. Enorm risico natuurlijk maar gelukkig achteraf geen spijt van.

iRacing profile | Racing rig

dangerpaki schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:44:
Volgens mij is het momenteel inderdaad zo dat je voor dag budget echt geen betere boekenplank speakers kunt kopen dan de Dali Zensor 1. Zit zelf ook al een tijd te wachten. Maar moet nog veel meer gebeuren hier voordat er speakertjes komen. Maar dan worden het waarschijnlijk ook de Zensor 1 dingen.
Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar de A25 van Boston Acoustics moeten ook erg goed zijn binnen dit budget.
13tha1pi schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:34:
[...]
Ik heb zelfs mijn Canton SL580's niet eens beluisterd van te voren. Enorm risico natuurlijk maar gelukkig achteraf geen spijt van.
Heb je überhaupt wel andere speakers geluisterd? Want anders weet je natuurlijk niet of je er spijt van hebt. Al wennen je oren toch wel aan het geluid en zal het in de meeste gevallen ook wel goed komen. Onder het mom van "inspelen" als het ware.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 16:30
FeaR schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:48:
[...]

Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar de A25 van Boston Acoustics moeten ook erg goed zijn binnen dit budget.
I second that notion.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Agreed! Heb de A360's thuis staan en de boekenplank speakers alvast beluisterd. klinken ERG lekker en zijn zeeeeer goed betaalbaar! Qua uiterlijk geen b&w maar dat is dan ook het enige minpuntje!

ben ONWIJS blij met mijn a360's! Klinken heerlijk!!! LANG zitten dubben en fear flink lastig gevallen maar ben echt onwijs tevreden over boston accoustics!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic