Toevallig heb ik vorige week de A25 eens beluisterd en ze konden toch geen indruk op mij maken. Het hoog was niet erg prettig en ook de body miste wat mij betreft een beetje waardoor het geheel een beetje blikkerig overkwam. De nieuwe boston M25 kon mij daarentegen wel weer bekoren, alhoewel deze zich natuurlijk wel in een andere prijsklasse bevindt. Let wel dit zijn mijn ervaringen en deels waarschijnlijk afhankelijk van de akoestiek in de winkel waar ik ze heb beluisterd.FeaR schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:48:
[...]
Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar de A25 van Boston Acoustics moeten ook erg goed zijn binnen dit budget.
De A25 leken mij wel heel klein en qua uiterlijk niet geweldig. Is dat ook niet meer voor akoestische muziek?.Ik luister vooral hardstyle en soms wat radio/bandjes.T.Rodenburg93 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:45:
[...]
Toevallig heb ik vorige week de A25 eens beluisterd en ze konden toch geen indruk op mij maken. Het hoog was niet erg prettig en ook de body miste wat mij betreft een beetje waardoor het geheel een beetje blikkerig overkwam. De nieuwe boston M25 kon mij daarentegen wel weer bekoren, alhoewel deze zich natuurlijk wel in een andere prijsklasse bevindt. Let wel dit zijn mijn ervaringen en deels waarschijnlijk afhankelijk van de akoestiek in de winkel waar ik ze heb beluisterd.
Zaterdag even luisteren bij radio correct, en daarop denk ik mijn keuze basseren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
@Peter
Als ik mijn camera terug heb kan ik wel een keer wat foto's maken van de apparatuur, maar het is nogal een rommeltje en onaf dus een mooie home cinema zul je niet zien, alleen wat apparaten.
@The Eagle
Plaatje doet het bij mij gewoon? Is PNG geëxporteerd door Inkscape.
Als ik mijn camera terug heb kan ik wel een keer wat foto's maken van de apparatuur, maar het is nogal een rommeltje en onaf dus een mooie home cinema zul je niet zien, alleen wat apparaten.
@The Eagle
Plaatje doet het bij mij gewoon? Is PNG geëxporteerd door Inkscape.
Hoe het was:

Linkje: DSK in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45"
Vorige week eindelijk de TV aan de muur gehangen en de kabels weggewerkt. Had ik veel eerder moeten doen want persoonlijk vind ik het resultaat een stuk netter.
Er zijn ook nog enkele wijzigingen qua apparatuur maar daarover verder meer.
De ruimte achter de TV en het meubel is de garage. Dmv. een gat door de muur (en terug) heb ik dus alle kabels netjes kunnen uit het zicht werken.
Misschien ook een tip voor anderen:
Om HDMI door de muur te krijgen, heb ik een gat geboord van 10mm. Door te werken met een HDMI A naar HDMI D (micro HDMI) kabel en de HDMI D nog wat te bewerken zodat hij nog kleiner werd, kon ik makkelijk door dat gat.
Aan de andere kant heb ik dmv. een tussenstukje HDMI D terug naar HDMI A omgezet en zodoende heb ik netjes en zonder veel moeite HD op de TV zonder lelijke kabels in het zicht.
Momenteel wacht ik nog op een kleine bestelling waar oa. een extra IR-kabel bijzit zodat ik nog wat meer toestellen uit het zicht kan plaatsen, daarna betere foto's.
Hoe het er nu uitziet met de TV aan:

TV uit:

Ruimte tussen TV en muur:

Inhoud linkse kastje:

Inhoud midden:

Inhoud rechtse kastje:

Apparatuur:
TV: Sony KDL46EX521
Beugel: Vogels UltraThin 305
Speakers: Jamo S606 Black Ash
Remote: Logitech Harmony 525
Linkse kastje:
Receiver: Marantz SR4001
HDMI-splitter: Marmitek Connect 350
Midden:
Telenet: HD Digicorder
Kartina: Dune HD TV-101
IR-repeater: Marmitek Invisible Control
Rechtse kastje:
Xbox 360
Macbook 3,1
Ethernet switch
Alles hangt dmv. de HDMI-switch aan elkaar en daarna met één kabel aan de TV.
Alle toestellen kunnen gebruikt worden zonder de kastjes open te doen.
Wijzigingen: Naast het feit dat de TV nu aan de muur hangt, zijn we ook afgestapt van satelliet. Onze ontvanger begon rare kuren te vertonen en het model staat er een beetje bekend voor plots uit te vallen. Bovendien was ik het beu contstant kanalen te moeten instellen omdat die weer maar eens van plaats waren gewijzigd. Maar de hoofdreden was dat we een (beter) alternatief hebben gevonden voor mijn vrouw (Russische TV). Voor de Belgische TV is er Telenet gekomen en we zijn er best wel tevreden van. De HD digicorder doet zijn werk zoals het hoort, vlot en tot nu toe zonder problemen (wat wel wat anders was met onze satellietontvanger). Voor de Russische TV is er Kartine gekomen. Een TV-dienst over internet die icm. met een Dune-ontvanger HD-TV kan streamen over internet. In het begin was ik wat sceptisch over de kwaliteit maar het resultaat is echt goed.
Linkje: DSK in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45"
Vorige week eindelijk de TV aan de muur gehangen en de kabels weggewerkt. Had ik veel eerder moeten doen want persoonlijk vind ik het resultaat een stuk netter.
Er zijn ook nog enkele wijzigingen qua apparatuur maar daarover verder meer.
De ruimte achter de TV en het meubel is de garage. Dmv. een gat door de muur (en terug) heb ik dus alle kabels netjes kunnen uit het zicht werken.
Misschien ook een tip voor anderen:
Om HDMI door de muur te krijgen, heb ik een gat geboord van 10mm. Door te werken met een HDMI A naar HDMI D (micro HDMI) kabel en de HDMI D nog wat te bewerken zodat hij nog kleiner werd, kon ik makkelijk door dat gat.
Aan de andere kant heb ik dmv. een tussenstukje HDMI D terug naar HDMI A omgezet en zodoende heb ik netjes en zonder veel moeite HD op de TV zonder lelijke kabels in het zicht.
Momenteel wacht ik nog op een kleine bestelling waar oa. een extra IR-kabel bijzit zodat ik nog wat meer toestellen uit het zicht kan plaatsen, daarna betere foto's.
TV uit:
Ruimte tussen TV en muur:
Inhoud linkse kastje:
Inhoud midden:
Inhoud rechtse kastje:
Apparatuur:
TV: Sony KDL46EX521
Beugel: Vogels UltraThin 305
Speakers: Jamo S606 Black Ash
Remote: Logitech Harmony 525
Linkse kastje:
Receiver: Marantz SR4001
HDMI-splitter: Marmitek Connect 350
Midden:
Telenet: HD Digicorder
Kartina: Dune HD TV-101
IR-repeater: Marmitek Invisible Control
Rechtse kastje:
Xbox 360
Macbook 3,1
Ethernet switch
Alles hangt dmv. de HDMI-switch aan elkaar en daarna met één kabel aan de TV.
Alle toestellen kunnen gebruikt worden zonder de kastjes open te doen.
Wijzigingen: Naast het feit dat de TV nu aan de muur hangt, zijn we ook afgestapt van satelliet. Onze ontvanger begon rare kuren te vertonen en het model staat er een beetje bekend voor plots uit te vallen. Bovendien was ik het beu contstant kanalen te moeten instellen omdat die weer maar eens van plaats waren gewijzigd. Maar de hoofdreden was dat we een (beter) alternatief hebben gevonden voor mijn vrouw (Russische TV). Voor de Belgische TV is er Telenet gekomen en we zijn er best wel tevreden van. De HD digicorder doet zijn werk zoals het hoort, vlot en tot nu toe zonder problemen (wat wel wat anders was met onze satellietontvanger). Voor de Russische TV is er Kartine gekomen. Een TV-dienst over internet die icm. met een Dune-ontvanger HD-TV kan streamen over internet. In het begin was ik wat sceptisch over de kwaliteit maar het resultaat is echt goed.
Blog (Linux-related)
Strak resultaat! Dat geknoei met micro HDMI doet geen afbreuk aan het resultaat?
Na dit topic tijden gevolgd te hebben zal ik ook maar eens wat pics plaatsen.

Wat je ziet:
Mordaunt Short MS905c
B&W CM8 (ja sorry, alwéér CM8's
)
Onkyo TX-SR604
Zelfbouw HTPC
Arcam RDAC (aangesloten op HTPC met audioquest forest usb en op Onkyo met chord crimson plus)
Synology 212+
Pioneer Kuro krl-37v
Humax IHDR5050c
Naar de huidige maatstaven is het beeld misschien wat aan de kleine kant (37 inch) maar ik ben nog altijd onder de indruk van deze tv. Wat een fantastische scherpte en kleuren.
Ook met het geluid ben ik zeer tevreden. Al ben ik wel erg benieuwd of ik met andere versterking beter geluid uit mijn CM8's kan halen. Daarbij hink ik eigenlijk op twee gedachten: gaan voor een goede stereo versterker of toch maar een surround receiver. Voor die ene keer dat je film kijkt is het toch wel erg leuk om een beetje surround te hebben. Keuzes keuzes...
Voorlopig blijft het nog even hierbij. De CM8's zijn vrij nieuw en je kunt nou eenmaal niet aan het kopen blijven.

Wat je ziet:
Mordaunt Short MS905c
B&W CM8 (ja sorry, alwéér CM8's
Onkyo TX-SR604
Zelfbouw HTPC
Arcam RDAC (aangesloten op HTPC met audioquest forest usb en op Onkyo met chord crimson plus)
Synology 212+
Pioneer Kuro krl-37v
Humax IHDR5050c
Naar de huidige maatstaven is het beeld misschien wat aan de kleine kant (37 inch) maar ik ben nog altijd onder de indruk van deze tv. Wat een fantastische scherpte en kleuren.
Ook met het geluid ben ik zeer tevreden. Al ben ik wel erg benieuwd of ik met andere versterking beter geluid uit mijn CM8's kan halen. Daarbij hink ik eigenlijk op twee gedachten: gaan voor een goede stereo versterker of toch maar een surround receiver. Voor die ene keer dat je film kijkt is het toch wel erg leuk om een beetje surround te hebben. Keuzes keuzes...
Mooie setup zo, hoe bevalt die RDAC?
p.s. die audioquest kabel is volgens de omschrijving op what-hifi wel typisch een kabel voor het zilveren kabels gesmeed door elfen topic.
p.s. die audioquest kabel is volgens de omschrijving op what-hifi wel typisch een kabel voor het zilveren kabels gesmeed door elfen topic.
Verwijderd
@DSK:
Ziet er erg mooi uit. Ik bedoel vooral de kleurstelling die je hebt gekozen voor het meubel, de muren, en de vloer. Dat zie je vooral op de oude foto. Dus ook de speakers erbij.
O jee, ik moet complimenten geven over de apparatuur he ;-).
Ik vind trouwens zo'n usb kabel (ik koop ze zelf ook) vooral een stuk bezit om van te genieten puur om het feit dat je dat hebt en dat het zo'n mooi kabeltje is. Ik weet dat AudioQuest die kabel in een prachtig doosje levert. Dat doosje alleen al wil je bewaren en mogelijk ergens in een kast zetten. Ik weet wel dat de whathifi taal nogal 'erg' is, die mensen kunnen het kleinste verschil tot iets fenomenaals uitbouwen. Maar dat is ook gewoon het plezier ervan. Genieten van haast etherische schoonheid.
Maar.. dat is iets voor een ander topic, volgens mij ;-).
Ik heb zojuist / ga morgen een RMA naar Wifimedia doen waar ik een AudioQuest ETHERNET kabel mee bestel! Een kabeltje van 1,5 meter voor 35 euro ofzo. Veel gekker moet het niet worden, tenzij dat precies is wat ik wil
. Joh, ik geniet ervan! En het verschil... dat ben ik na een paar dagen al weer vergeten. Behalve dat ik het onthou. Of toch niet. Boeie!
.
Ziet er erg mooi uit. Ik bedoel vooral de kleurstelling die je hebt gekozen voor het meubel, de muren, en de vloer. Dat zie je vooral op de oude foto. Dus ook de speakers erbij.
Ik vind trouwens zo'n usb kabel (ik koop ze zelf ook) vooral een stuk bezit om van te genieten puur om het feit dat je dat hebt en dat het zo'n mooi kabeltje is. Ik weet dat AudioQuest die kabel in een prachtig doosje levert. Dat doosje alleen al wil je bewaren en mogelijk ergens in een kast zetten. Ik weet wel dat de whathifi taal nogal 'erg' is, die mensen kunnen het kleinste verschil tot iets fenomenaals uitbouwen. Maar dat is ook gewoon het plezier ervan. Genieten van haast etherische schoonheid.
Ik heb zojuist / ga morgen een RMA naar Wifimedia doen waar ik een AudioQuest ETHERNET kabel mee bestel! Een kabeltje van 1,5 meter voor 35 euro ofzo. Veel gekker moet het niet worden, tenzij dat precies is wat ik wil
VEEL beter! ERG groot verschil! Complimenten!DSK schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:54:
Hoe het was:
bla
bla
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Persoonlijk denk ik dat andere versterking flinke verbetering op gaat leveren. De B&W's lusten toch wel wat vermogen. Maar wat dacht je van een stereo eindversterker erbij? Best of both worlds zeg maarvandenhende schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:33:
Al ben ik wel erg benieuwd of ik met andere versterking beter geluid uit mijn CM8's kan halen. Daarbij hink ik eigenlijk op twee gedachten: gaan voor een goede stereo versterker of toch maar een surround receiver. Voor die ene keer dat je film kijkt is het toch wel erg leuk om een beetje surround te hebben. Keuzes keuzes...Voorlopig blijft het nog even hierbij. De CM8's zijn vrij nieuw en je kunt nou eenmaal niet aan het kopen blijven.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127762.0 <- al verkocht maar even als voorbeeld, denk dat zoiets je set flink ten goede komt.
Verkocht aan mijnoks schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:32:
[...]
Persoonlijk denk ik dat andere versterking flinke verbetering op gaat leveren. De B&W's lusten toch wel wat vermogen. Maar wat dacht je van een stereo eindversterker erbij? Best of both worlds zeg maar
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127762.0 <- al verkocht maar even als voorbeeld, denk dat zoiets je set flink ten goede komt.
Dat ie nog niet eerder weg was ! Mooi ding ! Heb zelf de A100d3 dus had er niet zoveel aan, maar hij lonkte wel ;P Ga je veel plezier van hebben.robpol schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:57:
[...]
Verkocht aan mijIk zal binnenkort ook eens wat foto's van mijn setup plaatsen.
@ DSK, erg mooi weg gewerkt en dit ziet er echt véél beter uit.
[ Voor 31% gewijzigd door RickvN op 07-11-2012 09:33 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik ben wel wat winkels af geweest maar heb niet ontzettend veel beluisterd. Maar ik kan toch zeker wel zeggen of het goed geluid is ja of nee en dit valt zeker wel onder de categorie "goed".FeaR schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:48:
[...]
Heb je überhaupt wel andere speakers geluisterd? Want anders weet je natuurlijk niet of je er spijt van hebt. Al wennen je oren toch wel aan het geluid en zal het in de meeste gevallen ook wel goed komen. Onder het mom van "inspelen" als het ware.
Heb er niet super veel verstand van allemaal maar het moet gewoon goed zijn en er ook goed uit zien. En ik denk dat je het in die prijsklasse amper verkeerd kan doen en nooit slecht geluid aantreft. Dan heb je alleen nog iets wat "smaak" heet en dat is bij iedereen weer anders.
KAK! Mijn Pioneer lx72 geeft zo nu en dan strepen in het beeld (verticaal één rij pixels) en een blauw lampje op de voorkant werken niet meer 
Geluk bij ongeluk nog een maand garantie, maar dat wordt weken zonder receiver
Geluk bij ongeluk nog een maand garantie, maar dat wordt weken zonder receiver
Het beeld ziet er nog altijd hetzelfde uit en het is geen probleem om 1080p door te geven. Zou ook niet weten waarom het niet zou werken of met mindere kwaliteit aangezien HDMI digitaal is en het toch al erg gortig moet zijn qua storing om een invloed te hebben op de beeldkwaliteit.SemperFidelis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:59:
Strak resultaat! Dat geknoei met micro HDMI doet geen afbreuk aan het resultaat?
Er komt wel nog een wat uitgebreider verslag met wat meer foto's als alles is zoals ik het wil en met wat meer licht
ThanksVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 05:23:
@DSK:
Thankslj_tree schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:23:
[...]
VEEL beter! ERG groot verschil! Complimenten!
ThanksRickvN schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:33:
@ DSK, erg mooi weg gewerkt en dit ziet er echt véél beter uit.
Blog (Linux-related)
Verwijderd
Het lijkt alsof de bodem nogal doorbuigt op de plaats van de poten. Misschien moet je een balkje onder het kastje monteren waar je dan de poten weer op zet zodat de kracht beter verdeeld wordt.vandenhende schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
Mordaunt Short MS905c
B&W CM8 (ja sorry, alwéér CM8's)
Onkyo TX-SR604
Zelfbouw HTPC
Synology 212+
Pioneer Kuro krl-37v
Humax IHDR5050c
Ook met het geluid ben ik zeer tevreden. Al ben ik wel erg benieuwd of ik met andere versterking beter geluid uit mijn CM8's kan halen. Daarbij hink ik eigenlijk op twee gedachten: gaan voor een goede stereo versterker of toch maar een surround receiver. Voor die ene keer dat je film kijkt is het toch wel erg leuk om een beetje surround te hebben. Keuzes keuzes...Voorlopig blijft het nog even hierbij. De CM8's zijn vrij nieuw en je kunt nou eenmaal niet aan het kopen blijven.
Waar heb je dat tv meubel vandaan? ik zoek ook nog één witte hoogglans meubel waar ik mn center in kwijt kan.vandenhende schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:33:
[afbeelding]
Dit lijkt mij een eenvoudige keuze. Ik zou echt gaan voor een degelijke stereo versterker. Geen denken aan dat ik voor een surround reciever zou gaan als ik jou was, daarmee maak je een enorm compromis m.b.t. muzikale kwaliteit. Ter vergelijking, de Marantz pm6003 als ik me niet vergis, vind ik stukken mooier klinken dan mijn Denon AVR 2807 in muziek. Ondanks dat mijn reciever 1200 euro gekost heeft, een pure direct functie heeft en de Marantz slechts enkele honderden. Bovendien zit je met surround weer met de plaatsing van je rears, center én subwoofer. Dit maakt het nóg veel duurder. Dan denk je misschien, dan neem ik goedkopere surrounds, maar dan maak je tevens ene heel groot compromis op surround kwaliteit, wat eigenlijk niet de bedoeling is omdat je al zo'n groot compromis maakt op muziek.vandenhende schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:33:
...Daarbij hink ik eigenlijk op twee gedachten: gaan voor een goede stereo versterker of toch maar een surround receiver. Voor die ene keer dat je film kijkt is het toch wel erg leuk om een beetje surround te hebben. Keuzes keuzes...Voorlopig blijft het nog even hierbij. De CM8's zijn vrij nieuw en je kunt nou eenmaal niet aan het kopen blijven.
Als ik jou was zou ik eens goed nagaan of je wel surrounds, center en sub juist kunt plaatsen in de ruimte, wat erg snel bekeken is, en om je twijfel weg te halen moet je misschien maar even een surround reciever in stereo én stereoversterker beluisteren en dan snap je wel wat ik bedoel.
Succes om het meeste uit je mooie speakers te halen
Mja, een AVR2807 is dan wel een flinke receiver, maar ook al een flink ouder model. Tegenwoordig zijn zaken als Audissey etc standaard en hoef je je om een plaatsing van je speakers (eender welke) niet zo heel druk meer te maken, dat zoekt de receiver zelf wel uit 
HAving said that: volledig eens met het feit dat als je hem eigenlijk alleen voor muziek gebruikt, je veel beter af bent met een goede stereoversterker. Voor dat incidentele filmpje kun je dan alsnog een budget HT'tje kopen als je wilt.
HAving said that: volledig eens met het feit dat als je hem eigenlijk alleen voor muziek gebruikt, je veel beter af bent met een goede stereoversterker. Voor dat incidentele filmpje kun je dan alsnog een budget HT'tje kopen als je wilt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Heb weinig verstand van receivers verder, maar bijvoorbeeld de Cambridge Audio 551R schijnt best redelijk te zijn voor muziek; het is een AV receiver die kwa feature-set flink achterloopt op de grote merken zoals Onkyo, Marantz en Denon, en daardoor juist op AV gebied inlevert, terwijl muzikaliteit beter is dan wat je verwacht van een AV receiver. Heb ik horen zeggen!
Eigenlijk is het het tegenovergestelde van bijvoorbeeld een Onkyo AVR, die richt zich op features ten koste van geluidskwaliteit, deze richt zich op geluidskwaliteit ten koste van features.
Eigenlijk is het het tegenovergestelde van bijvoorbeeld een Onkyo AVR, die richt zich op features ten koste van geluidskwaliteit, deze richt zich op geluidskwaliteit ten koste van features.
Bedankt voor alle reacties!
Wel worstel ik nog altijd een beetje ook met het beste programma om muziek te luisteren. Bij audioquest bevelen ze Jriver aan, maar dat vond ik een beetje onoverzichtelijk. XBMC heeft tegenwoordig ook WASAPI ondersteuning.

Die rdac is eigenlijk best wel fantastisch. Ik heb hem redelijk goedkoop over kunnen nemen van een oud klasgenoot. Ik had wat reviews gelezen, maar verder had ik eigenlijk niet echt een idee hoeveel verschil die dac zou maken. Pure gok. Het resultaat is een veel helderder gedetailleerder geluid. Een en ander uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de muziek die je aanlevert.Apocal1pse schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:17:
Mooie setup zo, hoe bevalt die RDAC?
Wel worstel ik nog altijd een beetje ook met het beste programma om muziek te luisteren. Bij audioquest bevelen ze Jriver aan, maar dat vond ik een beetje onoverzichtelijk. XBMC heeft tegenwoordig ook WASAPI ondersteuning.
Verder geloof ik ook niet echt in elfen bij maanlicht, maar aan de andere kant: een fatsoenlijke usb kabel kan nooit kwaad. Ik wilde er ook geen schoenveter tussen zetten.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 05:23:
Dat lijkt mij zeker het overwegen waard. Ik heb hier in dit topic volgens mij wel eens iemand gezien met een marantz surround receiver en een aparte versterker in direct amp mode. Daar moet ik me dan eens in gaan verdiepen.noks schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:32:
[...]
Persoonlijk denk ik dat andere versterking flinke verbetering op gaat leveren. De B&W's lusten toch wel wat vermogen. Maar wat dacht je van een stereo eindversterker erbij? Best of both worlds zeg maar
Ik zal straks thuis eens kijken. Volgens mij valt het behoorlijk mee met doorbuigen. Toch bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:25:
[...]
Het lijkt alsof de bodem nogal doorbuigt op de plaats van de poten. Misschien moet je een balkje onder het kastje monteren waar je dan de poten weer op zet zodat de kracht beter verdeeld wordt.
Ongeveer 3 laar geleden gekocht bij kwantum. Het precieze bedrag weet ik niet meer. Ergens rond de 200 euro volgens mij. voor mij was dit het ideale meubel. Kwalitatief is het niet eens slecht. En de center past perfect!ind0mi schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:48:
[...]
Waar heb je dat tv meubel vandaan? ik zoek ook nog één witte hoogglans meubel waar ik mn center in kwijt kan.
Thanks! Dat gaat zeker lukken. Het hoeft natuurlijk niet allemaal van vandaag op morgen.Bierdopje120 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:24:
[...]
Succes om het meeste uit je mooie speakers te halen
Dat audissey standaard is, of überhaupt waar dan ook aanwezig is, betekend zeer zeker niet dat je je ineens minder zorgen hoeft te maken met je speakers. Audissey zal geen verkeerd geplaatste subwoofer ineens prachtig laten klinken, zoals een goede plaatsing dat kan doen. Audissey zal ook slechts enkel probéren het geluidsbeeld te verbreden, als de speakers maar een meter uit elkaar staan. Je moet het niet zien als meer dan een kleine correctie op het geluid en een hele handige functie om afstand van speakers te bepalen. Voor meer dan dat gebruik ik het niet en ik heb hem ook niet aan staan.The Eagle schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:53:
Mja, een AVR2807 is dan wel een flinke receiver, maar ook al een flink ouder model. Tegenwoordig zijn zaken als Audissey etc standaard en hoef je je om een plaatsing van je speakers (eender welke) niet zo heel druk meer te maken, dat zoekt de receiver zelf wel uit
Een surroundreciever die goed is in muziek, is goed in muziek voor een surroundreciever. Ik blijf erbij dat een stereoversterker echt veel betere kwaliteit geeft in muziek. Hoe het precies zit met een eindversterker is mij echter onduidelijk. Ik was er zo goed als van overtuigd dat ik een eindversterker wou kopen, juist om de muzikale kwaliteit te verhogen. Echter, Fear meldde dat zijn eindversterker een wereld van verschil maakte met het origineel. Hiervan sta ik zo te kijken, dat het mij afziet van het direct kopen van een eindversterker. Ik had juist gedacht dat je daarmee weer de kwaliteit hebt van een stereoversterker, of juist beter.
Having said that: voor dat incidentele filmpje ben je met een goede stereoversterker echt niet verloren
Vergeef me, maar is er bij een incidenteel filmpje nog wel sprake van een home cinema?
Wat betreft stereo of surround: Tja, je zal er voor moeten betalen. Twee kanalen versterken zal altijd goedkoper (lees: prijstechnisch efficiënter) zijn dan het versterken van 6 of meer kanalen. Maar ik denk niet dat een €300 euro kostende versterker perse muzikaler zal klinken dan een goede €1500 kostende receiver. Voorwaarde is dan wel dat je inderdaad niet zo zeer voor features maar voor muzikaliteit kiest.
Verder prachtig topic!
Wat betreft stereo of surround: Tja, je zal er voor moeten betalen. Twee kanalen versterken zal altijd goedkoper (lees: prijstechnisch efficiënter) zijn dan het versterken van 6 of meer kanalen. Maar ik denk niet dat een €300 euro kostende versterker perse muzikaler zal klinken dan een goede €1500 kostende receiver. Voorwaarde is dan wel dat je inderdaad niet zo zeer voor features maar voor muzikaliteit kiest.
Verder prachtig topic!
Weinig NAD hier valt me op!
Volgens mij kan ik dit bericht net zo goed in het vintage topic plaatsen, maar ik ben er stiekem wel trots op. Sorry voor de crappy foto.

Wat ziet u?
Volgens mij kan ik dit bericht net zo goed in het vintage topic plaatsen, maar ik ben er stiekem wel trots op. Sorry voor de crappy foto.

Wat ziet u?
- NAD 705 Receiver
- 2x Studio de Schop 'Studio' speakers met Cabasse woofers
- Harman/Kardon HD7600 II cd-speler (verbonden met Van Hul kabels)
- NAD 5120 platenspeler
- Samsung UE40ES5500 televisie
- Playstation 3
If it aint fixed, it's broken.
Heeft jouw TV geen analoge uitgang? Dat is volgens mij zo goed als standaard voor een TV. Volgens mij aan de achterzijde bij de HDMI-in/uitgangen zie je 5 tulip aansluitingen naast elkaar. Zijn de linker twee geen analoog audio uit?
Die twee RCA's zijn ingangen welke bij de Component IN horen.Bierdopje120 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:30:
Heeft jouw TV geen analoge uitgang? Dat is volgens mij zo goed als standaard voor een TV. Volgens mij aan de achterzijde bij de HDMI-in/uitgangen zie je 5 tulip aansluitingen naast elkaar. Zijn de linker twee geen analoog audio uit?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Maar ze zijn een stuk beter als er een flinke bak aan vermogen achter speelt. Mijn A25 op mijn SR7002 doen het echt vele malen beter dan op mijn oude NR1401. Dan bedoel ik ook: Echt veel beter.FeaR schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:48:
[...]
Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar de A25 van Boston Acoustics moeten ook erg goed zijn binnen dit budget.
[...]
K to the KillaZ
Genoeg NAD bij mijTjebakka schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:55:
Weinig NAD hier valt me op!
Ik heb laatst een SR5005 gekocht. Zou die receiver de A25 goed aansturen?KillaZ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:59:
[...]
Maar ze zijn een stuk beter als er een flinke bak aan vermogen achter speelt. Mijn A25 op mijn SR7002 doen het echt vele malen beter dan op mijn oude NR1401. Dan bedoel ik ook: Echt veel beter.
Op de een of andere manier heb ik namelijk wel weer een keer zin om een andere set te kopen (nu Klipsch).
Binnenkort maar weer eens lekker wat uurtjes in de luisterruimte vertoeven. Kijken wat het mooiste klinkt.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik moet ze nog steeds een keer horen. Heb soms de neiging om gewoon maar een paar te kopen, dingen kosten toch niets. Dan gewoon aansluiten op mijn Denon welke al genoeg vermogen moet hebben. En anders achter de Emotiva met 2 X 300 WattKillaZ schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:59:
[...]
Maar ze zijn een stuk beter als er een flinke bak aan vermogen achter speelt. Mijn A25 op mijn SR7002 doen het echt vele malen beter dan op mijn oude NR1401. Dan bedoel ik ook: Echt veel beter.
Op special request:

99% af. Hocker moet nog binnen komen (links voor op de foto) en wil van de extra 2 kussen (wederom linksvoor) nog een dubbele chaise longue maken door middel van het verlagen van 2 IKEA Lack tafeltjes.
Al met al tevreden met het resultaat.

99% af. Hocker moet nog binnen komen (links voor op de foto) en wil van de extra 2 kussen (wederom linksvoor) nog een dubbele chaise longue maken door middel van het verlagen van 2 IKEA Lack tafeltjes.
Al met al tevreden met het resultaat.
Basement Bios ---- Exo-S
GeweldigMystikal schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:44:
Hele mooie foto's en wat slap gelul over een hocker
Complimenten over de afwerking en stijl
Gruwelijk. Dit zijn dingen om naar te werken. Complimenten!
Na lange tijd stilletjes te hebben rondgehangen in dit topic hierbij mijn setup. Sinds ik net ben gaan samenwonen in een nieuw huis had ik rustig de tijd om alles zo te maken zoals ik het wilde (de vriendin heeft de zeggenschap over de kleurtjes & de meubels en ik over de electronica die ons huis binnen komt - goede deal al zeg ik het zelf).

Met de deurtjes netjes dicht:
Achter het middelste deurtje zit verstopt:

note to self: Kabels nog netjes wegwerken

Met de deurtjes netjes dicht:
- Samsung UE40D6200
- 2x Jamo C405
- 1x Jamo S60 CEN
Achter het middelste deurtje zit verstopt:

note to self: Kabels nog netjes wegwerken
- Cisco 8485DVB HD DVR (Ziggo)
- Sony STR-DH520

- Sony CDP-215
- Ruimte voor een aantal CD's als ik eindelijk een keer een plank op maat zaag

- Sony PS3 Slim 250GB
- Voorraad spellen en wat Blu-Rays

- Stanton T.60 (normaal zit er een stofkap overheen)
- Stanton M.201
- Veel oud vinyl
- 2 planken nieuw vinyl
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
@Lupo: Moet lukken hoor
Speel nu ook 3.1, aangezien de A23 nergens echt lekker kunnen hangen.
Dat is best overkill, maar moet zeggen dat de A25 als fronts er lekker uitspringen, qua geluid ben ik er echt niet op achteruit gegaan, ze komen veel beter uit de verf.
Ze staan nu in mijn slaapkamer, aangezien ik niet meer een eigen huisje heb (don't ask).FeaR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:19:
[...]
Ik moet ze nog steeds een keer horen. Heb soms de neiging om gewoon maar een paar te kopen, dingen kosten toch niets. Dan gewoon aansluiten op mijn Denon welke al genoeg vermogen moet hebben. En anders achter de Emotiva met 2 X 300 Watt
Speel nu ook 3.1, aangezien de A23 nergens echt lekker kunnen hangen.
Dat is best overkill, maar moet zeggen dat de A25 als fronts er lekker uitspringen, qua geluid ben ik er echt niet op achteruit gegaan, ze komen veel beter uit de verf.
K to the KillaZ
Momenteel de Boston Acoustics voor maar €95 per stuk bij Hi-Fi CornerFeaR schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:19:
[...]
Ik moet ze nog steeds een keer horen. Heb soms de neiging om gewoon maar een paar te kopen, dingen kosten toch niets. Dan gewoon aansluiten op mijn Denon welke al genoeg vermogen moet hebben. En anders achter de Emotiva met 2 X 300 Watt
@Mystikal
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb even een vraagje m.b.t. het "inspelen" van mijn Klipsch F-2 (vanmiddag aangesloten).
Ik hoor dat bij deze speakers wel echt moet doen. Maar hoe moet ik dit zien? Ook verschil tussen hard & zacht, of alleen tussen akoestisch/elektronisch. En tussen akoestisch/elektronisch moet je dan nog veel onderscheid maken tussen de genres of gewoon een bandje met een gitaar en een beetje house is al voldoende?
Thnx alvast.
mocht dit het verkeerde topic zijn, excuses
Ik hoor dat bij deze speakers wel echt moet doen. Maar hoe moet ik dit zien? Ook verschil tussen hard & zacht, of alleen tussen akoestisch/elektronisch. En tussen akoestisch/elektronisch moet je dan nog veel onderscheid maken tussen de genres of gewoon een bandje met een gitaar en een beetje house is al voldoende?
Thnx alvast.
Ik vind inspelen onzin. Naar mijn idee is het je gehoor dat gewend raakt aan het geluid van de speaker na een bepaalde tijd.
If it ain't broken, tweak it!
Mijn mening is dat het echte inspelen wat sommigen doen een beetje overdreven is, maar goed. Gewoon de muziek spelen die je zelf het fijnste vind, maar in eerste instantie gewoon rustig aan doen, maar na een aantal weken kun je best wel eens meer vermogen erop loslaten. Zo komen ze langzaam steeds meer tot leven.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Sommige fabrikanten denken er anders over...:FatalError schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:51:
Ik vind inspelen onzin. Naar mijn idee is het je gehoor dat gewend raakt aan het geluid van de speaker na een bepaalde tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 12-11-2012 00:42 ]
Heb zelf F3's en F1's en een C20 en ik heb ze nooit ingespeeld. Kan me niet indenken dat het verschil zou maken. Maar waar heb je die info vandaan? Ben wel benieuwd namelijkRickvN schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:35:
Ik heb even een vraagje m.b.t. het "inspelen" van mijn Klipsch F-2 (vanmiddag aangesloten).
Thnx alvast.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bekijk de discussie hier maar eens:The Eagle schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:49:
[...]
Heb zelf F3's en F1's en een C20 en ik heb ze nooit ingespeeld. Kan me niet indenken dat het verschil zou maken. Maar waar heb je die info vandaan? Ben wel benieuwd namelijk
http://www.dvd.nl/forum/archive/index.php/t-74053.html
of hier:
http://marantzforum.nl/fo...6k0qc35m0g0uhfpimrva2de62
De afbeelding komt van Mordaunt Short.
Mja, niet echt heel er conclusive discussies. Bovendien: al zou je speakers moeten inspelen om de conussen los te maken, dan zou dat toch slechts betekeken dat als je dat niet zou doen, ze naar verloop van tijd sowieso beter zouden gaan klinken?
Ze geven ook aan dat je ze in het begin nioet te zwaar moet belasten / niet te hard moet spelen. Ik heb zoals gezegd Klipsch F3's en die zijn behoorlijk zwaar - die durf ik met mijn Denon niet eens vol te belasten, nog niet half, dan ga ik zelf lopen. Dus ik vraag me af waar die opmerking uberhaupt op slaat dan; wat is zwaar belasten en valt dat uit te drukken of te meten? Zo niet --> dan sowieso subjectief.
Ze geven ook aan dat je ze in het begin nioet te zwaar moet belasten / niet te hard moet spelen. Ik heb zoals gezegd Klipsch F3's en die zijn behoorlijk zwaar - die durf ik met mijn Denon niet eens vol te belasten, nog niet half, dan ga ik zelf lopen. Dus ik vraag me af waar die opmerking uberhaupt op slaat dan; wat is zwaar belasten en valt dat uit te drukken of te meten? Zo niet --> dan sowieso subjectief.
Even googlen met "speakers inspelen" en je komt genoeg tegen. Lijkt me niet dat al die reacties en adviezen van gerenommeerde speakermerken onzinnig zijn.... Maar doe vooral wat je denkt wat goed is.The Eagle schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:11:
Mja, niet echt heel er conclusive discussies. Bovendien: al zou je speakers moeten inspelen om de conussen los te maken, dan zou dat toch slechts betekeken dat als je dat niet zou doen, ze naar verloop van tijd sowieso beter zouden gaan klinken?
Dat dusFatalError schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:51:
Inspelen is puur het loskomen van de rubbers van de woofers. Daar is nog wat voor te zeggen als deze langere tijd op de plank hebben gelegen en de speakers in doos in het magazijn hebben gestaan. Maar dan nog is dat binnen no-time gebeurt. Sterker nog, elke keer als je speaker een tijd niet gebruikt zal de rand weer iets stugger worden en weer wat losser moeten komen. Speakers inspelen voor tientallen en soms zelfs honderden uren is complete bullshit. Al was het maar alleen omdat jij als persoon echt niet meer weet hoe de speakers al die uren geleden klonken.
Speakermerken weten gewoon leuk in te spelen op de hele audiofiele markt. In de manual van mijn speaker staat naast het inspelen ook dat je niet moet schromen om andere kabels te proberen om het geluid verder af te stemmen. En wat er uit kabeldiscussies op GoT komt moge duidelijk zijn.
Duidelijk dus! Thnx voor de info, maar dan hoef ik dus zeker geen moeite te gaan doen.
Niet uit het boekje van Klipsch inderdaad! Maar las het wel op internet bij wat review's, vandaar mijn vraag. Maar ik kon het hier niet echt ergens vinden (omdat het dus onnodig is, duidelijk).The Eagle schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:49:
[...]
Heb zelf F3's en F1's en een C20 en ik heb ze nooit ingespeeld. Kan me niet indenken dat het verschil zou maken. Maar waar heb je die info vandaan? Ben wel benieuwd namelijk
Ze speciaal bestellen gaat me nog net wat te ver eigenlijk. Als ze een keer in de buurt te koop staan pik ik ze op die manier wel op. Ik verwacht namelijk niet dat ze beter spelen dan mijn Focals en dat ik die A25 dan als fronts ga gebruiken. Oftewel dan worden ze als rear ingezet en daar heb ik niet heel veel haast mee.Laguna schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:52:
[...]
Momenteel de Boston Acoustics voor maar €95 per stuk bij Hi-Fi Corner
thx zal ik zeker eens testen, ik ben vooral veel laag verloren ivgl de vorige woonkamer... het vreemde is dat ik het echte 'bodem' laag van mijn speakers nog hoor/voel, maar het laag net daarboven niet meer. Klinkt deze uitleg verstaanbaar? als ik mijzelf echt voor de speakers zet hoor terug mijn vertrouwde sound. In de zetel zitten = killen van bepaalde lowfreq's.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:58:
[...]
Vloerkleed op de vloer wil misschien ook wel helpen, plavuizen reflecteren alles.
Dit staat er in de manual van mijn speakers:sonsan schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:13:
[...]
Sommige fabrikanten denken er anders over...:[afbeelding]
Ik heb geen verschil gehoord tussen dat ik ze net had en nu, dus sprake van clear enhancement is er niet imo.Loudspeakers are electromechanical devices that 'run-in' through use; performance will therefore improve after an initial
period of 24hrs use. Once they have been further run-in over a longer period, there will be clear enhancement of the
stereo imaging, mid-band quality and bass performance characteristics.
We are confident that you will continue to enjoy your new Tannoy Revolution Signature loudspeakers for
many years to come.
Dat 2de dan wel weer waarschijnlijk; ik ben er nog altijd heel blij mee, beste koop van afgelopen jaar
Ik ga morgen even langs om te luisteren. Wellicht een upgrade voor mijn Klipsch setje. Cosmetisch vallen de Klipsch Reference namelijk niet helemaal in de smaak bij de WAF hier. Overigens vind ik m'n Klipschjes zelf ook een beetje 'goedkoop' ogen. Die BA ogen wel erg chique. Nu nog luisteren.FeaR schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:39:
[...]
Ze speciaal bestellen gaat me nog net wat te ver eigenlijk. Als ze een keer in de buurt te koop staan pik ik ze op die manier wel op. Ik verwacht namelijk niet dat ze beter spelen dan mijn Focals en dat ik die A25 dan als fronts ga gebruiken. Oftewel dan worden ze als rear ingezet en daar heb ik niet heel veel haast mee.
Ik vind speakers inspelen echt de grootste kolder die er is. Ik wil wel eens een random dubbel-blind test zien met 50 luisteraars die aan moeten geven of een speaker set is ingespeeld of niet. Volgens mij hoor je dat nooit!
Ga je 2 paar naast elkaar zetten dan zul je misschien het verschil horen. Maar dat doe je nooit thuis dus ik zou ze gewoon lekker gebruiken en na 2 dagen zijn ze "ingespeeld". Niet meteen bij de eerst track die je speelt je versterker langs de 0 draaien dan moet het goed komen.
Ga je 2 paar naast elkaar zetten dan zul je misschien het verschil horen. Maar dat doe je nooit thuis dus ik zou ze gewoon lekker gebruiken en na 2 dagen zijn ze "ingespeeld". Niet meteen bij de eerst track die je speelt je versterker langs de 0 draaien dan moet het goed komen.
In mijn manual staat alleen dat ik ze niet alleen op moet tillen en dat ik het maar vooral zelf uit moet zoeken met de plaatsing, kabels, versterkers en andere opsmuk, want smaak. Volgens mij hebben ze gelijk
Cosmetisch zijn Klipsch-speakers heel Amerikaans, opvallend. Ook de hogere series als de Klipsch Palladium doen mee met dat soort looks alleen dan door flink te glanzen. Maar de RF-serie doet - vooral zonder cover - inderdaad wat goedkoop over met al dat plastic. Voor echt hout moet je wat series hoger zijn, en dan moet dat nog mooi gevonden worden. Al zijn er genoeg merken die er niet uitzien zonder covers. Moet natuurlijk wel gezegd worden dat het ook wat apart is om een lage serie "Reference" te noemen, normaal doe je dat met je topspeakerLuPo schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:09:
[...]
Ik ga morgen even langs om te luisteren. Wellicht een upgrade voor mijn Klipsch setje. Cosmetisch vallen de Klipsch Reference namelijk niet helemaal in de smaak bij de WAF hier. Overigens vind ik m'n Klipschjes zelf ook een beetje 'goedkoop' ogen. Die BA ogen wel erg chique. Nu nog luisteren.
Maar ben benieuwd wat je van de A25 vindt, voor 95 euro per speaker is het natuurlijk al snel goed. Overigens staat er op HTForum ook een hele toffe 5.0 set van KEF te koop voor 2000 euro. "Iets" ander budget, maar wel erg netjes voor het geld.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 12-11-2012 21:50 ]
Misschien vind je dat, maar dan heb je waarschijnlijk nooit in je leven een fatsoenlijke set gekocht. Versterkers of kabels inspelen geloof ik niet in, maar vooral bij b&w heb ik echt sterke verbetering meegemaakt. Mijn audio physics klonken vanafhet begin goed, wellicht dat de units in de fabriek al zijn ingespeeld.Noxa schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:47:
Ik vind speakers inspelen echt de grootste kolder die er is. Ik wil wel eens een random dubbel-blind test zien met 50 luisteraars die aan moeten geven of een speaker set is ingespeeld of niet. Volgens mij hoor je dat nooit!
Of een speakerset is ingespeeld hoor je niet. Omdat je niet weet hoe hij zou moeten klinken. Maar met een ingespeelde set en een niet ingespeelde set van hetzelfde type ga je het zeker wel horen. Bij oordopjes vind ik het verschil nog sterker.Noxa schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:47:
Juist dat bedoel ik, dan ga je thuis toch niet je speakers "inspelen"? Heb zelfs verhalen gehoord van mensen die hun speakers inspelen met ruis/white-noise. Geniet gewoon lekker van je nieuwe speakers en bedenk dat ze alleen nog maar beter gaan klinken._ferry_ schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:55:
[...]
Of een speakerset is ingespeeld hoor je niet. Omdat je niet weet hoe hij zou moeten klinken. Maar met een ingespeelde set en een niet ingespeelde set van hetzelfde type ga je het zeker wel horen. Bij oordopjes vind ik het verschil nog sterker.
Gewoon B&W staan, ik hoor het niet. Vorige waren Klipsch en dat hoorde ik ook niet.PHiXioN schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:29:
[...]
Misschien vind je dat, maar dan heb je waarschijnlijk nooit in je leven een fatsoenlijke set gekocht. Versterkers of kabels inspelen geloof ik niet in, maar vooral bij b&w heb ik echt sterke verbetering meegemaakt. Mijn audio physics klonken vanafhet begin goed, wellicht dat de units in de fabriek al zijn ingespeeld.
Inspelen heeft wel degelijk invloed op de geluidsweergave, maar niet zozeer op de laagweergave maar op de hogere frequenties. Ik heb met al mijn oordoppen (Shure E3C, Sennheisser CX500 en MEEC M6) en mijn PC setje (Edifier S2000) gemerkt dat ze vanuit de doos nogal scherp klinken. Zeg maar "het niet lekker afronden van S en F klanken". Ik merk echt dat dit na verloop van tijd (lees 35 uur) echt beter is. Bij mijn B&W CM set heb ik er eigenlijk niets van gemerkt, die klonk vanuit de doos al "gebalanceerd", echter moet ik daar wel bij zeggen dat ik nogal heb lopen stoeien met plaatsing en dat ik na enkele maanden (verhuizing) pas echt een ideale plaats heb gevonden.
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat je van de boston acoustics speakers vind heb er mischien ook wel intresse in de a25 voor bij de computer.
LuPo schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:09:
[...]
Ik ga morgen even langs om te luisteren. Wellicht een upgrade voor mijn Klipsch setje. Cosmetisch vallen de Klipsch Reference namelijk niet helemaal in de smaak bij de WAF hier. Overigens vind ik m'n Klipschjes zelf ook een beetje 'goedkoop' ogen. Die BA ogen wel erg chique. Nu nog luisteren.
Ik heb nu een paar maanden de boston A360's binnen staan en die bevallen ERG goed! Ik heb momenteel nog de center en surround speakers van mijn harman kardon hkts11 setje staan maar die gaan ook vervangen worden als ik de verbouwing van de woonkamer achter de rug heb:) De sub van de hkts11 set is nog meer dan goed genoeg.
Ik zal binnenkort een reviewtje tikke van de speakers.
Ik zal binnenkort een reviewtje tikke van de speakers.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Waar wou je ze op aansluiten bij je computer?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:33:
Ik ben benieuwd wat je van de boston acoustics speakers vind heb er mischien ook wel intresse in de a25 voor bij de computer.
[...]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nou, ik ben terug van de luistersessie. Ze klinken echt goed! Ik kon schakelen tussen een twintigtal verschillende paren speakers (zowel vloerstaand als boekenplank) en ze hadden het aangesloten op een Marantz PM7004. De A25 klonken heel volwassen. In vergelijking met de A250 die ook aangesloten stond vond ik de A25 beter klinken. Meer body en een beter geheel. De A250 klonk in het hoog wel mooi maar klonk heel 'steriel'. Er was bijna geen laag aanwezig. Als je je ogen dicht deed klonk de A25 als een vloerstaander en de A250 meer als een boekenplank speaker. Ik was in ieder geval wel overtuigd van de sessie en heb de A25 besteld met een A225C.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:33:
[...]
Verwijderd
Op een losse versterker
Laguna schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:50:
[...]
Waar wou je ze op aansluiten bij je computer?
Ik weet niet wat jouw voorkeuren zijn - vloerstaanders of boekenplank speakers - maar ik wil toch ook even de Monitor Audio BX2 aanraden. Ondanks de lage prijs (€350 voor een paar is echt weinig) krijg je er enorm veel van terug, al moet je wel iets sterker hebben als versterker. Mijn set is aangesloten op een Marantz PM6004 en dat was de enige versterker die ze in de winkel hadden - wat dus niet zegt dat de Marantz de enige versterker is die het kan - die de set perfect kon aansturen en het geluid heel goed weet weer te geven.
Verwijderd
die ba a25's lijkt mij ook wel wat, helaas zal ik waarschijnlijk eerst een andere versterker moeten kopen...
ik gebruik nu nog een versterker van een all in one setje van jvc, alleen die geeft helaas max 30 watt per kannaal...
mjah ff druk door vakkenvulleh dus
ik gebruik nu nog een versterker van een all in one setje van jvc, alleen die geeft helaas max 30 watt per kannaal...
Als dat 30 echte Watts zijn is dat al behoorlijk veel. Normaal gebruik is maar een paar Watt per kanaal. Met de gevoeligheid van 87 dB kan ik wel inkomen dat er soms wat meer vermogen nodig is wat velen zeggen. Wellicht is die 87 dB wat te positief opgegeven. Maar geluid zal er altijd uit de speakers komen, volle potentieel zal wellicht pas komen met een andere receiver maar dan kan je nog eens genieten van je setjeVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:30:
die ba a25's lijkt mij ook wel wat, helaas zal ik waarschijnlijk eerst een andere versterker moeten kopen...
Ik merkte in ieder geval geen tot zeer weinig verschil toen ik 300 Watt per kanaal achter mijn speakers zette ten opzichte van 97 Watt (gemeten) per kanaal.
Sind een paar weken heb ik een leuke upgrade aan mijn thuisbioscoop uitgevoerd. De alweer bijna 2 jaar oude Samsung is vervangen door een Sharp 60inch LED tv. De samsung is naar mijn ouders gegaan. Ik moet wel zeggen: groot beeld went snel!!
Oude situatie:
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182656789/
En dan de nieuwe:
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182657251/
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182657045/
Wat je ziet:
Sharp LC-60LE635E
Denon AVR-1911
Custom HTPC (based on Intel I3 Ivy Bridge)
B&W 684 Fronts - 685 Rears - HTM62 Center - 610XP Sub
Oude situatie:
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182656789/
En dan de nieuwe:
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182657251/
http://www.flickr.com/photos/90019990@N03/8182657045/
Wat je ziet:
Sharp LC-60LE635E
Denon AVR-1911
Custom HTPC (based on Intel I3 Ivy Bridge)
B&W 684 Fronts - 685 Rears - HTM62 Center - 610XP Sub
Verwijderd
het is een jvc th-a10r, een all in one set van al ongeveer 7 jaar oud.FeaR schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:55:
[...]
Als dat 30 echte Watts zijn is dat al behoorlijk veel. Normaal gebruik is maar een paar Watt per kanaal. Met de gevoeligheid van 87 dB kan ik wel inkomen dat er soms wat meer vermogen nodig is wat velen zeggen. Wellicht is die 87 dB wat te positief opgegeven. Maar geluid zal er altijd uit de speakers komen, volle potentieel zal wellicht pas komen met een andere receiver maar dan kan je nog eens genieten van je setje
Ik merkte in ieder geval geen tot zeer weinig verschil toen ik 300 Watt per kanaal achter mijn speakers zette ten opzichte van 97 Watt (gemeten) per kanaal.
opzich klinkt hij nog goed.
maar of die 30 watt ook echt klopt zou ik niet weten, de opgegeven waarde zijn 30watt per kannaal en 150watt. het nadeel is is dat (zoals bij veel setjes van jvc) de versterker in de sub zit, oftewel andere versterker is ook meteen nieuwe sub, ondanks dat deze erg goed is.
maar denk je dat deze set die a25's nog fatsoenlijk zou kunnen aansturen zonder dat ik er te veel van moet gaan vragen of er te veel vervorming optreed ?
Probeer het maar eens...Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:30:
Mijn zoon gebrukt ook zo'JVC 30 W setje aan zijn TV met joekels van speakers. Klinkt echt prima.
Ook mijn IQ90s van KEF hebben daar al aan gehangen.
Voor mij bewees het dat de speakers echt wel veel belangrijker zijn dan de versterker.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Verwijderd
ik zal eens gaan kijken, moet eerst nog sparen voor brommer + rijbewijs, en dan denk ik maar gaan sparen voor bijvoorbeeld de a25.het is namelijk kwa kwaliteit wel een erg goede set (was nieuw ook iets van €1600)Tommie12 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:23:
[...]
Probeer het maar eens...
Mijn zoon gebrukt ook zo'JVC 30 W setje aan zijn TV met joekels van speakers. Klinkt echt prima.
Voor mij bewees het dat de speakers echt wel veel belangrijker zijn dan de versterker.
en ik heb nu trouwens ook al de front speakers vervangen door een paar bose interaudiospeakers, al een hele verbetering tegenover de standaard speakers die de naam melkpakjes nog niet waard waren
ik wou vooral even weten of dat een beetje zou werken, aangezien ik gelezen had dat de a25's toch wel baat hebben bij een wat krachtere versterker, en ik helaas niet net zo als fear de mogenlijkheid heb ze even voor het proberen te kopen
(hee fear als je ze een keer koopt om te testen en er weer van af moet, komk ze gratis ophalen
Ik had toentertijd de Monitor Audio BX2 ook meegenomen in mijn luistersessie, maar vond de A25's beter klinken. De Monitor Audio RX1 vond ik dan weer beter klinken dan de A25's, maar dan heb je het wel gelijk over een aanzienlijk prijsverschil (de A25's zijn nu zelfs nog maar €190 voor een paar).Le Enfant! schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:08:
Ik weet niet wat jouw voorkeuren zijn - vloerstaanders of boekenplank speakers - maar ik wil toch ook even de Monitor Audio BX2 aanraden. Ondanks de lage prijs (€350 voor een paar is echt weinig) krijg je er enorm veel van terug, al moet je wel iets sterker hebben als versterker. Mijn set is aangesloten op een Marantz PM6004 en dat was de enige versterker die ze in de winkel hadden - wat dus niet zegt dat de Marantz de enige versterker is die het kan - die de set perfect kon aansturen en het geluid heel goed weet weer te geven.

Ik heb ze inmiddels al ruim een jaar staan en heb er zeker geen spijt van
Bij Smits Arnhem verkopen ze de A25 voor 89 euro per stuk, scheelt toch weer ietsLaguna schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:40:
[...]
...de A25's zijn nu zelfs nog maar €190 voor een paar.
Wat zijn dat voor schijven eronder? Ik zoek namelijk iets voor ertussen omdat ze op m'n tv meubel komen te staan.Laguna schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:40:
[...]
Ik had toentertijd de Monitor Audio BX2 ook meegenomen in mijn luistersessie, maar vond de A25's beter klinken. De Monitor Audio RX1 vond ik dan weer beter klinken dan de A25's, maar dan heb je het wel gelijk over een aanzienlijk prijsverschil (de A25's zijn nu zelfs nog maar €190 voor een paar).
[afbeelding]
Heb je ook geluisterd naar de a360? Dat zijn de grotere vloerstaanders. Ik heb ze thuis staan en ben ERG te spreken over het geluid. Wat mij betreft een heerlijke verhouding tussen laag, mid en hoog. Iets wat ik bij de CM8 van b&w wel heel hard miste! De A360 zijn vrij goed betaalbaar wat mij betreft. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding en zeker de moeite waard om eens te beluisteren. Ik zit er nu nog wel over te denken om de set uit te bereiden met 2 A25,s en een 225cLuPo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:33:
[...]
Nou, ik ben terug van de luistersessie. Ze klinken echt goed! Ik kon schakelen tussen een twintigtal verschillende paren speakers (zowel vloerstaand als boekenplank) en ze hadden het aangesloten op een Marantz PM7004. De A25 klonken heel volwassen. In vergelijking met de A250 die ook aangesloten stond vond ik de A25 beter klinken. Meer body en een beter geheel. De A250 klonk in het hoog wel mooi maar klonk heel 'steriel'. Er was bijna geen laag aanwezig. Als je je ogen dicht deed klonk de A25 als een vloerstaander en de A250 meer als een boekenplank speaker. Ik was in ieder geval wel overtuigd van de sessie en heb de A25 besteld met een A225C.
Het is niet veel wat ik heb maar ik heb mijn vriendin bijna zover om een mooie receiver te kopen met 2 boekenplank speakers 
Wat ik nu heb:

- Samsung 46UA5500
- Panasonic SC-BTT262
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
( - In de kast dan nog een printer en een NASje)
- Veel Ikea meubelen
Wat ik nu heb:

- Samsung 46UA5500
- Panasonic SC-BTT262
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
- Veel Ikea meubelen
[ Voor 6% gewijzigd door Web-Brielle op 14-11-2012 09:31 ]
2x BambuLab H2C 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Daar is niks mis mee! Leuk hoekje. ziet er netjes uit.Web-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:28:
Het is niet veel wat ik heb maar ik heb mijn vriendin bijna zover om een mooie receiver te kopen met 2 boekenplank speakers
De vrouw omhalen is soms best pittig. Ik ken het. gelukkig hebben ze tegenwoordig speakers met een behoorlijk hoge WAF:) Ik ben persoonlijk gezegend met een vrouwtje die alles goed vind, als het maar netjes klinkt:)
Verwijderd
Ziet er netjes uit.
Ik gok dat jullie hier pas wonen omdat de muren en de vloer nog een beetje kaal zijn.
Verder een upgrade naar een losse versterker en speakers zal zeker een grote stap voor uit zijn.
Heb je al iets in gedachten.
Ik gok dat jullie hier pas wonen omdat de muren en de vloer nog een beetje kaal zijn.
Verder een upgrade naar een losse versterker en speakers zal zeker een grote stap voor uit zijn.
Web-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:28:
Wat ik nu heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
- Samsung 46UA5500
- Panasonic SC-BTT262
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
- Veel Ikea meubelen
Bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:44:
Ziet er netjes uit.
[...]
Foto is heel ruim genomen, we hebben een aardig grote woonkamer maar ik hou ervan dat het niet te druk wordt

Wat ik in mijn hoofd heb om te beginnen:
- Denon SC-F107 Boekenplankspeakers
- Marantz NR1402 (zwart) Receiver
[ Voor 9% gewijzigd door Web-Brielle op 14-11-2012 09:54 . Reden: wat ik wil ]
Knap hoor, beoordelen dat muren en vloer kaal zijn aan de hand van een foto van één hoek van een kamer die zeker niet kaal is uitgevoerd.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:44:
Ziet er netjes uit.
[...]
Aan de stijl van het meubel maar vooral de klok valt immers te zien dat het er strak en minimalistisch uit zal zien.
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-11-2012 09:54 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
TnxAllSeeyinEye schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:54:
[...]
Knap hoor, beoordelen dat muren en vloer kaal zijn aan de hand van een foto van één hoek van een kamer die zeker niet kaal is uitgevoerd.
Aan de stijl van het meubel maar vooral de klok valt immers te zien dat het er strak en minimalistisch uit zal zien.
lekker strak. Wel tof gedaan dat TV meubel.
Mijn vriendin dacht dat het na 2 zuilen klaar was. Het is nooit klaar.
Ze vindt het wel allemaal prima, ik de elektronica, zij de inrichting, zo moeilijk is ze ook niet. Dikke prima.
Ze vindt het wel allemaal prima, ik de elektronica, zij de inrichting, zo moeilijk is ze ook niet. Dikke prima.
Klopt helemaal!RickvN schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:58:
lekker strak. Wel tof gedaan dat TV meubel.
Huis heb ik zelf ingericht, veel spullen had ik al gekocht toen ik nog bij mijn ouders woonde en wilde ik graag meenemen, dus de rest van het huis daarop afgestemd
Ik heb ook gezegt dat dit het begin is en er zeker nog meer komt, ze vind het nog een goed idee ook om alles stukje voor stukje te doen!! I love that girl! (Krijg de Sub voor mn bday over 2 maanden dan!:D)
Dat zijn dempers om het geluid te ontkoppelen van de kast waarop ze staan.LuPo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:37:
[...]
Wat zijn dat voor schijven eronder? Ik zoek namelijk iets voor ertussen omdat ze op m'n tv meubel komen te staan.
Erg fraai design, en vind de prijzen allesinds redelijk te noemenLaguna schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:40:
[...]
Ik had toentertijd de Monitor Audio BX2 ook meegenomen in mijn luistersessie, maar vond de A25's beter klinken. De Monitor Audio RX1 vond ik dan weer beter klinken dan de A25's, maar dan heb je het wel gelijk over een aanzienlijk prijsverschil (de A25's zijn nu zelfs nog maar €190 voor een paar).
[afbeelding]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nice!Web-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:00:
[...]
Klopt helemaal!Elke keer als ik (weer) iets nieuws koop dan vind ze het niet mega leuk, maar ik wel
Huis heb ik zelf ingericht, veel spullen had ik al gekocht toen ik nog bij mijn ouders woonde en wilde ik graag meenemen, dus de rest van het huis daarop afgestemd
Ik heb ook gezegt dat dit het begin is en er zeker nog meer komt, ze vind het nog een goed idee ook om alles stukje voor stukje te doen!! I love that girl! (Krijg de Sub voor mn bday over 2 maanden dan!:D)
Vrouwen zijn volgens mij wat dat betreft altijd redelijk terughoudend, haha. Maar ze was ook mee gegaan dit weekend voor nieuwe speakers en ze was er zelf ook van overtuigd.
Wat voor sub ga je krijgen? Soms nog flink dure grappen (of ook al in gemeenschap van goederen getrouwd?
Haha, nog niet getrouwdRickvN schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:23:
[...]
Nice!
Vrouwen zijn volgens mij wat dat betreft altijd redelijk terughoudend, haha. Maar ze was ook mee gegaan dit weekend voor nieuwe speakers en ze was er zelf ook van overtuigd.
Wat voor sub ga je krijgen? Soms nog flink dure grappen (of ook al in gemeenschap van goederen getrouwd?)
Ga een makkelijke sub nemen, een Yamaha YST-SW012 o.i.d. (niet te duur).
Nee, de A360 stond er niet bij. Maar die viel buiten mijn beperkte budget.lj_tree schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:07:
[...]
Heb je ook geluisterd naar de a360? Dat zijn de grotere vloerstaanders. Ik heb ze thuis staan en ben ERG te spreken over het geluid. Wat mij betreft een heerlijke verhouding tussen laag, mid en hoog. Iets wat ik bij de CM8 van b&w wel heel hard miste! De A360 zijn vrij goed betaalbaar wat mij betreft. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding en zeker de moeite waard om eens te beluisteren. Ik zit er nu nog wel over te denken om de set uit te bereiden met 2 A25,s en een 225c
Bedankt!Laguna schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:09:
[...]
Dat zijn dempers om het geluid te ontkoppelen van de kast waarop ze staan.
Het valt me trouwens op dat het kastje helemaal niet trilt. Als ik bij de Klipsch (alleen center stond toen op het kastje) mijn hand op het kastje legde voelde ik helemaal de trillingen. Nu staan er twee A25's en een A225C en voel ik helemaal niks. Toch even een paar van die dempers/onderlegschijven kopen. Ik heb bij mijn lokale winkel deze even gevonden. Niet duur voor 8 stuks.
Kijk schat een nieuwe versterker !! en speakers !!!lj_tree schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:43:
[...]
Daar is niks mis mee! Leuk hoekje. ziet er netjes uit.
De vrouw omhalen is soms best pittig. Ik ken het. gelukkig hebben ze tegenwoordig speakers met een behoorlijk hoge WAF:) Ik ben persoonlijk gezegend met een vrouwtje die alles goed vind, als het maar netjes klinkt:)
GRMBLE GRBMLE
Hier schat een Witte iPad !!!
Waaaauwww
./Wicked grin
Dan zou ik rennen want die SC-F107 zijn vandaag in de dagdeal 99 euro bij Hificorner.Web-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:53:
[...]
Bedankt!
Foto is heel ruim genomen, we hebben een aardig grote woonkamer maar ik hou ervan dat het niet te druk wordt
[afbeelding]
Wat ik in mijn hoofd heb om te beginnen:
- Denon SC-F107 Boekenplankspeakers
- Marantz NR1402 (zwart) Receiver
De NR1402 is er trouwens ook niet duur. 239 in zilver/goud en 268 in zwart.
overigens zou ik eerder de BA A25 aanbevelen.
[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 14-11-2012 16:00 ]
Mijn vrouw heeft inmiddels toegegeven dat het verschil in geluidsweergave vergeleken met de kleine all in one setjes toch wel heel erg groot is, en ze is blij dat we de huidige set hebben. Daarnaast heeft ze de subwoofer uitgebreid getest toen de buurvrouw haar muziek _weer_ eens de hele dag te hard aan had staan.....
...... maar die dingen zijn toch allemaal wel erg groot, hoor, en ik zag een reclame van Bose......
Mijn reactie: size does matter
...... maar die dingen zijn toch allemaal wel erg groot, hoor, en ik zag een reclame van Bose......
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Lol, wat heb je staan dan?AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:07:
Mijn vrouw heeft inmiddels toegegeven dat het verschil in geluidsweergave vergeleken met de kleine all in one setjes toch wel heel erg groot is, en ze is blij dat we de huidige set hebben. Daarnaast heeft ze de subwoofer uitgebreid getest toen de buurvrouw haar muziek _weer_ eens de hele dag te hard aan had staan.....
...... maar die dingen zijn toch allemaal wel erg groot, hoor, en ik zag een reclame van Bose......![]()
Alles is net besteldLuPo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:59:
[...]
Dan zou ik rennen want die SC-F107 zijn vandaag in de dagdeal 99 euro bij Hificorner.
De NR1402 is er trouwens ook niet duur. 239 in zilver/goud en 268 in zwart.
overigens zou ik eerder de BA A25 aanbevelen.
Heb de zwarte NR1402 genomen, ben heel benieuwd! Morgen komt alles binnen en kan ik gaan spelen!
Niet bijzonder spannend in vergelijking met veel van het geweld dat hier langs komt:
Front: Jamo S606
Center: Jamo S60cen
Rear: Jamo S602
Sub: JBL e150p
Receiver: Onkyo TX SR508
Goed bezig. Had je ze al in de smiezen of was dit het extra duwtje?Web-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:18:
[...]
Alles is net besteldVond de prijs te mooi en mijn vriendin heeft er ook aan toegegeven
Heb de zwarte NR1402 genomen, ben heel benieuwd! Morgen komt alles binnen en kan ik gaan spelen!
Nou daar hoef je je zeker niet voor te schamen dunkt me. Mooi setje!AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:22:
[...]
Niet bijzonder spannend in vergelijking met veel van het geweld dat hier langs komt:
Front: Jamo S606
Center: Jamo S60cen
Rear: Jamo S602
Sub: JBL e150p
Receiver: Onkyo TX SR508
Ik ben er dan ook nog altijd gelukkig mee
Deze aanbieding was de doorslagLuPo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:30:
[...]
Goed bezig. Had je ze al in de smiezen of was dit het extra duwtje?
Natuurlijk komt er geluid uit de speakers, zal ook niet slecht klinken bij de betere speakers. Onderschat alleen niet het belang van een goede versterker/receiver, zeker als het gaat over wat duurdere speakers. Het verschil mag dan wel relatief subtiel zijn maar scheelt, tegenstrijdig genoeg, zoveel!Tommie12 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:23:
[...]
Probeer het maar eens...
Ik ben bij mijn BA A360's van een Yamaha rx-v456 maar de Marantz SR7005 gegaan en was oprecht verbaasd hoeveel beter (vooral "strakker") het geluid was.
Ik bestrijd niet dat de speakers (marginaal) belangrijker zijn, maar een goede speaker verdient goede versterking!
Herken mezelf in jou situatieWeb-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:28:
Wat ik nu heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
- Samsung 46UA5500
- Panasonic SC-BTT262
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
- Veel Ikea meubelen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic