Sony A7 iv en wat recycled glas
TnxNicklazzz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:22:
[...]
Herken mezelf in jou situatiein het begin zijn de meeste vrouwen zo denk ik
. Vindt het strak ingericht, geen overbodige stofvangers
.
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Verwijderd
Hoe bevallen ze thuis ?
We zien ook graag foto van de nieuwe speakers.
[...]
Bedankt!
Het valt me trouwens op dat het kastje helemaal niet trilt. Als ik bij de Klipsch (alleen center stond toen op het kastje) mijn hand op het kastje legde voelde ik helemaal de trillingen. Nu staan er twee A25's en een A225C en voel ik helemaal niks. Toch even een paar van die dempers/onderlegschijven kopen. Ik heb bij mijn lokale winkel deze even gevonden. Niet duur voor 8 stuks.
[/quote]
Ze bevallen goed! Klinken erg muzikaal en prettig bij muziek. Ik moet nog een paar goede films gaan kijken om ze daar op de pijnbank te leggen.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:53:
Heb je de boston acoustics speakers al binnen.
Hoe bevallen ze thuis ?
We zien ook graag foto van de nieuwe speakers.
[...]
[...]
Binnen een week komt er een nieuw tv-meubel dus dan zal ik even foto's maken en ze hier plaatsen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Waar heb je deze plagues gekocht?Mystikal schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:19:
Een aantal van mijn specificaties.
De rest volgt nog..
[afbeelding]
Weet je wel zeker dat dit dergelijke schijven zijn als die Laguna ook heeft? Een algemene term als "onderlegschotels" kan ook iets als cups betekenen die je onder spikes kan zetten.LuPo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:32:
Toch even een paar van die dempers/onderlegschijven kopen. Ik heb bij mijn lokale winkel deze even gevonden. Niet duur voor 8 stuks.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Klopt, gisteren naar hificorner gegaan en het zijn inderdaad cups. Dus op zoek naar iets anders. Tot die tijd vilt eronder.FeaR schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:00:
[...]
Weet je wel zeker dat dit dergelijke schijven zijn als die Laguna ook heeft? Een algemene term als "onderlegschotels" kan ook iets als cups betekenen die je onder spikes kan zetten.
5 euro per demper vind ik wat teveel aangezien ik 4 per speaker nodig heb en voor 3 speakers (2 bookshelf + center).
Je kan met drie stuks per speaker ook uit de voeten, scheelt weer op het totaalbedrag. Overigens vind ik 5 euro de stuk nog wel meevallen voor een dergelijke accessoire waar veelal veel meer voor betaald wordt. Kijk eens naar een Viablue Tri Absorber, Zelfde idee, wel wat mooier uitgewerkt maar al snel over de 50 euro.LuPo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:03:
[...]
5 euro per demper vind ik wat teveel aangezien ik 4 per speaker nodig heb en voor 3 speakers (2 bookshelf + center).
Congratz met de A25'sLuPo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:03:
[...]
Klopt, gisteren naar hificorner gegaan en het zijn inderdaad cups. Dus op zoek naar iets anders. Tot die tijd vilt eronder.
K to the KillaZ
2 voor en 1 aan de achterkant?FeaR schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:10:
[...]
Je kan met drie stuks per speaker ook uit de voeten, scheelt weer op het totaalbedrag. Overigens vind ik 5 euro de stuk nog wel meevallen voor een dergelijke accessoire waar veelal veel meer voor betaald wordt. Kijk eens naar een Viablue Tri Absorber, Zelfde idee, wel wat mooier uitgewerkt maar al snel over de 50 euro.
Thanks! Jij hebt A23 als surround toch? Ik vond ze er lief uitzien.
Of andersom
Verwijderd
nee 2 bovenop en een aan de zijkant.
hhaha nee ik zou gewoon in de hoeken aam de voorkant elk een en eentje midden achter. je kunt die ook aan de voorkant doen, alleen dat ziet er niet zo mooi uit
Ja precies. Dat dacht ik dus ook. Dan denk ik dat ik toch een paar van die dempers ga bestellen. Ze zijn in vergelijking met andere dempers inderdaad vrij goedkoop.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:46:
[...]
hhaha nee ik zou gewoon in de hoeken aam de voorkant elk een en eentje midden achter. je kunt die ook aan de voorkant doen, alleen dat ziet er niet zo mooi uit
Dat is ook wel een goede inderdaad. Was me even ontschoten, maar speakerkabel komt ook van Ebay. Weet je toevallig een goede?DjVe schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:01:
Op Ebay is ook een hoop leuks te vinden voor weinig
http://www.ebay.nl/itm/DE...27c042897b#ht_3227wt_1163
Dank, ik ga er even naar kijken.DjVe schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:09:
Even uit de losse pols...zoeken op audio isolation
http://www.ebay.nl/itm/DE...27c042897b#ht_3227wt_1163
Ik bedoelde het ook als pluspunt en dus positief voor de BA's. Overigens voel ik nu wel soms wat trillingen maar ik heb dus ook nog geen demping. Maar wel een stuk minder dan bij Klipsch, dus zeker positief.Bierdopje120 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:33:
Bij de Klipsch voelde je trillingen en bij de boston niet? Volgens mij is dat juist de bedoeling dat je geen trillingen voelt, dat houdt toch in dat jouw speakers goed ontkoppelt zijn en dat de kast niet resoneert, wat volgens mij zou moeten resulteren in en beter geluid?
Wat kan ik doen om het geluid zo goed mogelijk te houden? Noot dat we nu een laminaatvloer hebben, wat dus eigenlijk ook het effect van een harde voer geeft. Dus feitelijk verwacht ik niet zoveel effect, of zie ik dat verkeerd?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Speakers op spikes en die dan weer in cups is veel gebruikt voor elke harde vloer, of dit nu tegels of laminaat is. Waar je met tegels wel op moet letten is dat de ruimte in het algemeen wat harder wordt, een mooi dik tapijt en gordijnen lossen zoiets al snel op.The Eagle schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:33:
Question: vandaag gehoord dat ons bod op een huis akkoord is. Leuk, maar ligt wel een tegelvloer, dus dat zou wel eens kunnen gaan resoneren enzo.
Wat kan ik doen om het geluid zo goed mogelijk te houden? Noot dat we nu een laminaatvloer hebben, wat dus eigenlijk ook het effect van een harde voer geeft. Dus feitelijk verwacht ik niet zoveel effect, of zie ik dat verkeerd?
Wat FeaR zegt. Plus als het goed is heb je spikes bij je Klipsch speakers in de doos gekregen. Tenminste, dat zit wel bij de Reference serie. Ik heb zelf deze onderlegschotels kwam ik achter.The Eagle schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:33:
Question: vandaag gehoord dat ons bod op een huis akkoord is. Leuk, maar ligt wel een tegelvloer, dus dat zou wel eens kunnen gaan resoneren enzo.
Hoekhuis overigens. Gordijnen kunnen we ophangen of hangen er al (overnemen), kleed hebben we nog maar stond op zich ook al op de planning. En we schijnen een ankerloze spouwmuur tussen ons en de buren te hebben, dus weinig contactgeluid
* The Eagle is overigens geen hork en gaat netjes bij de buren melden dat ie zeker rekening met die kleine houdt en dat als ie per ongeluk te hard staat ze zich vooral moeten melden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Uiteindelijk toch voor een goede prijs kunnen vinden?FeaR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:14:
Zo, setje Boston Acoustics A25 gekocht. Eens zien wat ze kunnen
Haha nice hoor. "Gewoon" voor erbij, wat nou crisis:PFeaR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:14:
Zo, setje Boston Acoustics A25 gekocht. Eens zien wat ze kunnen
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
De economie moet wel gestimuleerd worden!RickvN schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:23:
[...]
Haha nice hoor. "Gewoon" voor erbij, wat nou crisis:P
Tientje duurder dan de prijzen die bekend zijn. Maar vond dat meer dan acceptabel omdat ik ze zo mee kon nemen. En dat bij de BCC. Nog even met een verkoper staan praten met ook wel passie voor audio, dus was een leuke aanschaf.LuPo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:18:
[...]
Uiteindelijk toch voor een goede prijs kunnen vinden?
Vind alleen de standaard waarop mijn A25's nu staan wat overpriced

Hahaha! Mooi om te zien.FeaR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:04:
Heb ze nu een paar uur aan het spelen en het valt me niet tegen. Heb wel de subwoofer wat hoger moeten zetten qua crossover en het volume wat lager. Gevoeligheid van de Boston Acoustics ligt ook een stuk lager dan dat van de Focals, dus dat het niet meer klonk klopt wel.
Vind alleen de standaard waarop mijn A25's nu staan wat overpriced
[afbeelding]
een modje die zelf dubbelpost

[ Voor 87% gewijzigd door Bierdopje120 op 18-11-2012 12:55 ]
Dien maar een Topicreport in
Dat is ook de reden dat ik ze aan heb geschaft, puur om te horen of het echt een hele goede speaker is. Na een week wil ik wel een reviewtje plaatsen, na een dag of wat vind ik dat al te snel. Maar voor een monitor gaan ze relatief laag, al zou ik een subwoofer zeker geen overbodige luxe vinden.Bierdopje120 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:54:
Die BA 25 lijken de laatste pagina's wel overpopulair.
Verwijderd
Ik heb 4 led strips aangeschaft inc RGB controller.
Wat is de maximale afstand tussen TV en muur(is nu 25cm) Voor maximaal effect
Ik ga de TV niet ophangen. TV is een Samsung 46d6500
Alvast bedankt voor jullie input..
Ik denk dat je dit best zelf uitzoekt, probeer eerst zo dicht mogelijk tegen de muur en dan verder ervanaf...Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:40:
Vraagje.
Ik heb 4 led strips aangeschaft inc RGB controller.
Wat is de maximale afstand tussen TV en muur(is nu 25cm) Voor maximaal effect
Ik ga de TV niet ophangen. TV is een Samsung 46d6500
Alvast bedankt voor jullie input..
En uiteindelijk ben jijzelf diegene die het prettig moet vinden. Kennis van me heeft zo'n ambilight tv en deze staat ongeveer een 30cm van de muur af. Deze schijnen niet hard maar geven redelijk wat licht af op de muur.
Hier kan je zien hoe de vorige situatie was.

Eventueel de tv met een beugel boven de center plaatsen en onder een hoek hangen? Enkel voordat ik een beugel ga kopen/boren etc. wil ik even weten of dit prettig is om tv te kijken etc.
[ Voor 34% gewijzigd door Nicklazzz op 18-11-2012 17:43 ]
If it ain't broken, tweak it!
Mijn 52" hangt om en nabij de 90 cm boven de grond. Dit ivm dressoir en center. Om die reden heb ik de tv onder een kleine hoek (naar beneden toe gericht) hangen. Zo kijk ik zittend vanaf de bank, kijkafstand iets meer dan 2 meter, ietsje omhoog maar mijn tv. Maar door de hoek waarop deze hangt kijk ik toch "effectief" recht op het scherm.Nicklazzz schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:37:
Onlangs mijn 5.1 onkyo set bedankt voor bewezen diensten en een andere speakers aangeschaft, mijn meubel/kast is zelf aan de hoge kant (lees ca 80cm). Hierboven op zou mijn centerspeaker komen en uiteindelijk daarboven de TV(46" eventueel met een beugel) zal dit uiteindelijk te hoog worden om prettig te zien? Eventueel mensen waarbij de TV zelf redelijk hoog staat?
Bevalt mij in ieder geval prima zo:

Hoop dat je er iets aan hebt...
Verwijderd
Ik zou een lager meubel kopen. Dan heb je al die ingewikkelde problemen niet.Nicklazzz schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:37:
Onlangs de onkyo set bedankt voor bewezen diensten en andere speakers aangeschaft, mijn meubel is zelf aan de hoge kant (lees ca 80cm). Hierboven op zou mijn centerspeaker komen en uiteindelijk daarboven de TV zal dit uiteindelijk te hoog worden om prettig te zien? Eventueel mensen waarbij de TV zelf redelijk hoog staat?
Hier kan je zien hoe de vorige situatie was.
[afbeelding]
Eventueel de tv met een beugel boven de center plaatsen en onder een hoek hangen? Enkel voordat ik een beugel ga kopen/boren etc. wil ik even weten of dit prettig is om tv te kijken etc.
Ingewikkeld is een groot woord, maar ligt wel voor de hand ja...Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:35:
[...]
Ik zou een lager meubel kopen. Dan heb je al die ingewikkelde problemen niet.
In mijn geval moest het meubel aan een aantal extra zaken voldoen. Daar ik nogal klein behuisd ben moest het meubel o.a. mijn gehele AV installatie en mijn redelijk dikke game/htpc kunnen bergen. Na even goed nadenken en wat plannen was dit de meest voor de hand liggende oplossing.
Mijn TV dient ook al monitor voor mijn PC daar ik geen ruimte wilde opofferen voor een PC hoek(je). Heb een speciaal tafeltje (met zelf gefabriceerd blad) voor toetsenbord en muis en bedien de rest met Harmony en IR-extender.
Wat betreft het "omhoog" kijken: Ik hang lekker onderuit film te kijken en is eerder een natuurlijke hoek dan andersom. Mee-kijkers hebben ook nooit geklaagd.
Hoe dan ook al een paar jaar erg blij met deze oplossing...
Heb dezelfde mening maar adv onderstaande foto en ervaring krijgt mijn visie een schets zoals ik het voor me had. Voor de een is het te hoog voor de ander te laag...FatalError schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:55:
Ik vind het zelf vreselijk als de TV hoog staat, ik krijg dan snel last van mijn nek. Volgens mij is de richtlijn bij TV's dat de bovenkant van het scherm op ooghoogte zit.
Daarom wou ik een gebruikers ervaring.
Perfect,CrimsoN72 schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:58:
[...]
Mijn 52" hangt om en nabij de 90 cm boven de grond. Dit ivm dressoir en center. Om die reden heb ik de tv onder een kleine hoek (naar beneden toe gericht) hangen. Zo kijk ik zittend vanaf de bank, kijkafstand iets meer dan 2 meter, ietsje omhoog maar mijn tv. Maar door de hoek waarop deze hangt kijk ik toch "effectief" recht op het scherm.
Bevalt mij in ieder geval prima zo:
[afbeelding]
Hoop dat je er iets aan hebt...
Zo kan mijn wederhelft ook zien zoals ik het zou willen uitvoeren. Bedankt
Ja, en ik snap niet dat mensen daar problemen mee hebben. Alsof je ineens je hoofd anders gaat houden omdat de TV op x meter afstand een stukje hoger hangtNicklazzz schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:37:
Eventueel mensen waarbij de TV zelf redelijk hoog staat?
Hier hangt de TV (47") met de onderrand van het beeld een kleine 90cm van de grond af:

Bevalt al 3 jaar prima zo
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is maar wat je ingewikkeld vindt...Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:35:
[...]
Ik zou een lager meubel kopen. Dan heb je al die ingewikkelde problemen niet.
Andere kast is geen optie, deze is 'ingebouwd' en heeft meerdere functies. Daar wij in een appartement wonen is het belangrijk zoveel mogelijk ruimte te hebben en voor mezelf is het ook belangrijk dat alles netjes weggewerkt zit. Kwalitatief is dit een goed meubel, is opmaat gemaakt door een meubelmaker die ook onze dressing heeft gemaakt.
Denk erzelf ook zo over, ik wou enkel paar adviezen,beeldmateriaal etc. Bedankt.Exirion schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:12:
[...]
Ja, en ik snap niet dat mensen daar problemen mee hebben. Alsof je ineens je hoofd anders gaat houden omdat de TV op x meter afstand een stukje hoger hangt![]()
Hier hangt de TV (47") met de onderrand van het beeld een kleine 90cm van de grond af:
[afbeelding]
Bevalt al 3 jaar prima zoEn vooral als je een beetje onderuit hangt op de bank is het juist een voordeel als je TV wat hoger hangt.
Ben erg benieuwd naar de review. (Zelf beginnend aan een hifi installatie in de komende maanden, eerst lekker oriënteren wat ook leuk blijft). Zit er trouwens nog verschil tussen A23, A25 en A26 behalve de grootte? Ik zat zelf aan de A25 te denken (of Wharfedale Diamond 10) welke aangestuurd worden door een Denon (AVR-1712) ivm Airplay en vooral DLNA van de NAS. Ik ga uiteraard wel luisteren, Hi-Fi Corner is slechts tien minuten fietsen.FeaR schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:59:
[...]
Dien maar een Topicreport in
[...]
Dat is ook de reden dat ik ze aan heb geschaft, puur om te horen of het echt een hele goede speaker is. Na een week wil ik wel een reviewtje plaatsen, na een dag of wat vind ik dat al te snel. Maar voor een monitor gaan ze relatief laag, al zou ik een subwoofer zeker geen overbodige luxe vinden.
(Wellicht is dit niet het juiste topic maar het is een eerste oriënterende vraag en zal er verder niet op in gaan
De mijne hangt ook redelijk hoog, nog hoger dan wat de 'gouden ratio' zou zijn (je ooghoogte moet op 2/3e van de schermhoogte zitten). Ik denk dat vooral de afstand tot de TV een rol speelt, en bij jou lijkt die redelijk dicht te hangen.Nicklazzz schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:37:
Onlangs de onkyo set bedankt voor bewezen diensten en andere speakers aangeschaft, mijn meubel is zelf aan de hoge kant (lees ca 80cm). Hierboven op zou mijn centerspeaker komen en uiteindelijk daarboven de TV zal dit uiteindelijk te hoog worden om prettig te zien? Eventueel mensen waarbij de TV zelf redelijk hoog staat?
52" TV, 85 cm van de vloer, afstand tot het frontale deel van de zetel: zo'n 4m. Disclaimer: brakke phone pics. En ja, de speakers staan niet ideaal, die worden op termijn anders gepositioneerd

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 19-11-2012 00:21 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Understatement van het jaarBorromini schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:57:
En ja, de speakers staan niet ideaal, die worden op termijn anders gepositioneerd.
Verwacht er niet te veel van, reviews is niet mijn beste kant. Zeker omdat audio zeer persoonlijk is natuurlijk. Plus dat mijn situatie al een stuk minder representatief is dan velen die een paar A25 zullen kopen. Als in dat ik er voor een kleine 3000 euro aan versterking aan heb hangen en de A25 ondersteunt worden door een subwoofer van 1800 euro.
De zwakste schakel bepaalt hoe het klinkt. Dus als deze speakers bij jou bijv. geweldig klinken geeft dat wel aan wat voor potentie ze hebben. Er zijn genoeg speakers die op jouw set nog steeds ruk zouden klinken, ondanks die €4800 aan apparatuur. If you know what i mean.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:47:
[...]
Understatement van het jaar
[...]
Verwacht er niet te veel van, reviews is niet mijn beste kant. Zeker omdat audio zeer persoonlijk is natuurlijk. Plus dat mijn situatie al een stuk minder representatief is dan velen die een paar A25 zullen kopen. Als in dat ik er voor een kleine 3000 euro aan versterking aan heb hangen en de A25 ondersteunt worden door een subwoofer van 1800 euro.
Ik wil eigenlijk voor die tijd nog 2 a25's kopen voor achter me. De A360's staan nu mooi op zijn plek voor maar achter en center heb ik nog de hkts11 speakertjes.
Ben voor die tijd wel erg benieuwd naar de review van je fear!:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Punt is dat ik van mijn leven nooit een speaker van 95 euro aan zou sluiten op apparatuur van een tienvoud of meer van dat bedrag. Potentie of niet, dat is gewoon krom om het zo te doen. Speaker van 95 euro (of eigenlijk 129) zal meer gecombineerd worden met versterkers van een euro of 300. Eigenlijk zou ik het daar op moeten vergelijken.LuPo schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:47:
[...]
De zwakste schakel bepaalt hoe het klinkt. Dus als deze speakers bij jou bijv. geweldig klinken geeft dat wel aan wat voor potentie ze hebben. Er zijn genoeg speakers die op jouw set nog steeds ruk zouden klinken, ondanks die €4800 aan apparatuur. If you know what i mean.
Overigens ben ik na een weekend toch wel achter wat minpunten van de A25 gekomen. Het is een leuke speaker, maar termen als "fenomenaal" gaan me toch echt te ver. Ik mis vooral een stukje emotie wat ik bij mijn Focals wel heb. De Focals betrekken me veel meer bij de muziek, vooral met muziek met een mooie vrouwenstem. Al is dat smaakafhankelijk natuurlijk, want waar ik graag een scherp randje hoor kan iemand anders dat wel helemaal ruk vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 19-11-2012 10:00 ]
De zwakste schakel is je waarnemingsvermogen/smaak. Ken iemand met een B&W + Classé set van 10K+ en ik vind die stukken minder als een Dynaudio + Marantz set van rond de 5k.LuPo schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:47:
[...]
De zwakste schakel bepaalt hoe het klinkt. Dus als deze speakers bij jou bijv. geweldig klinken geeft dat wel aan wat voor potentie ze hebben. Er zijn genoeg speakers die op jouw set nog steeds ruk zouden klinken, ondanks die €4800 aan apparatuur. If you know what i mean.
there's no tweak without the tweaker
Klopt, maar dat doen de reviewers dan ook wel voor je. Die testen ook andere budget speakers op hele dure apparatuur en die komen er (soms) niet zo goed uit. Dus dan doet de A25 toch wel iéts goed.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:59:
[...]
Punt is dat ik van mijn leven nooit een speaker van 95 euro aan zou sluiten op apparatuur van een tienvoud of meer van dat bedrag. Potentie of niet, dat is gewoon krom om het zo te doen. Speaker van 95 euro (of eigenlijk 129) zal meer gecombineerd worden met versterkers van een euro of 300. Eigenlijk zou ik het daar op moeten vergelijken.
Ik zou ze ook niet fenomenaal noemen, gewoon 'goed'. Voor 95 euro haal je wel flink wat bang-for-buck in huis. Wat mij betreft hoeven ze ook helemaal niet te concurreren met duurdere speakers, als je er zelf maar tevreden mee bent toch? Jij mist emotie, ik mis dat niet. Dus dat is uiteraard weer per persoon verschillend. Toch vind ik het wel een indicatie als allerlei HiFi bladen deze speaker vorig jaar (2011) als beste boekenplank speaker tot 200 pond (oid) hadden.Overigens ben ik na een weekend toch wel achter wat minpunten van de A25 gekomen. Het is een leuke speaker, maar termen als "fenomenaal" gaan me toch echt te ver. Ik mis vooral een stukje emotie wat ik bij mijn Focals wel heb. De Focals betrekken me veel meer bij de muziek, vooral met muziek met een mooie vrouwenstem. Al is dat smaakafhankelijk natuurlijk, want waar ik graag een scherp randje hoor kan iemand anders dat wel helemaal ruk vinden.
Ik zou me daar niet echt blind op staren. Grote kans dat speakers niet eens getest worden of dat er veel andere voordelen voor het blad bijzitten om bepaalde merken goed aan te prijzen. Elke zo veel jaar komt er wel een heel nieuw product op de markt waar bijna iedereen laaiend enthousiast over is en waar je na een tijdje toch niets meer van hoort.LuPo schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:34:
Toch vind ik het wel een indicatie als allerlei HiFi bladen deze speaker vorig jaar (2011) als beste boekenplank speaker tot 200 pond (oid) hadden.
Over of de A25 echt de beste speaker is tot 200 pond/euro kan ik niet over oordelen, want een direct concurrent als bijvoorbeeld de Dali Zensor 1 heb ik nog nooit gehoord. Ook nooit op gelet. Had ik eigenlijk wel moeten doen, dan kon ik ook wat zinnigs zeggen over de bouwkwaliteit van de A25. Qua materialen ziet het er goed uit en het MDF van de kast is lekker dik. Op de hoeken zit alleen niet alles even recht op/in elkaar. Maar goed, in dit segment heb je toch liever dat ze goede componenten gebruiken en zich daar op richten dan dat al het budget naar de looks gaat.
Ik heb de A25 puur getest omdat men zei dat ze veel duurdere speakers wegspeelden. En dat is naar mijn mening niet het geval. Maakt het natuurlijk niet meteen een slechte speaker. Ik heb in ieder geval een nieuw paar rear speakers aangezien ze inderdaad beter waren dan mijn Magnat Motion 990's
Edit:
Verschil in sound tussen een paar Klipsch RF en de Boston Acoustics A25 vind ik overigens wel behoorlijk groot. Dat ze een stuk minder laag gaan was al te voorspellen, maar ook het hoog is heel anders. De A25 is wat meer ingetogen. Stoorde je je daar aan met de Klipsch of wilde je gewoon eens wat anders?
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 19-11-2012 11:18 ]
Ik wilde in eerste instantie inderdaad een keer wat anders. Eigenlijk stoorde ik me het meest aan de plastic-feel van de Klipsch. Tevens wilde mijn vriendin een nieuw, en groter tv-meubel waarbij er in onze huidige woonruimte geen plaats meer is voor vloerstaanders. Op 30m2 totale woonoppervlak nam de HT veel plek in beslag. Dus toen had ik de keuze om of twee RB's erbij te kopen en de RF te verkopen, of een compleet ander merk te nemen. Na flink wat lezen kwam ik tot de conclusie dat ik dan liever weer eens wat anders wil proberen. Vervolgens zag ik bij het oriënteren op iets nieuws dat de BA in de aanbieding waren. Ik ben gaan luisteren en heb ze gekocht.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:58:
[...]
Edit:
Verschil in sound tussen een paar Klipsch RF en de Boston Acoustics A25 vind ik overigens wel behoorlijk groot. Dat ze een stuk minder laag gaan was al te voorspellen, maar ook het hoog is heel anders. De A25 is wat meer ingetogen. Stoorde je je daar aan met de Klipsch of wilde je gewoon eens wat anders?
Je moet voor de gein eens een keer de A25 vergelijken met de A250. Wij vonden beide de A25 beter klinken. Opmerkelijk!
Met front valt dat toch wel mee? Maar zonder front moet ik zeggen dat ik ook niet zo'n fan ben van de RF-reeks. Kennisje van me heeft de RF-82 en bij Stassen stond de RF-83, niet echt mooi zonder front zo'n groot stuk plastic. Maar mijn speakers vind ik zonder front ook te shiny.LuPo schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:29:
Ik wilde in eerste instantie inderdaad een keer wat anders. Eigenlijk stoorde ik me het meest aan de plastic-feel van de Klipsch.
Nieuwe speakers is altijd leuk om te doen, heel het proces van opnieuw luisteren en uitzoeken. Heerlijk!Na flink wat lezen kwam ik tot de conclusie dat ik dan liever weer eens wat anders wil proberen. Vervolgens zag ik bij het oriënteren op iets nieuws dat de BA in de aanbieding waren. Ik ben gaan luisteren en heb ze gekocht.
Ik zal volgend weekend een paartje A250 halen om thuis te testenJe moet voor de gein eens een keer de A25 vergelijken met de A250. Wij vonden beide de A25 beter klinken. Opmerkelijk!
Verwijderd
Ja, bij monitoren als je achter je bureau zit wel ja.FatalError schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:55:
Ik vind het zelf vreselijk als de TV hoog staat, ik krijg dan snel last van mijn nek. Volgens mij is de richtlijn bij TV's dat de bovenkant van het scherm op ooghoogte zit.
Of het bij een tv prettig is hangt helemaal af hoever je bij de tv vandaan zit. Een tv waarvan de onderkant op 80cm hangt en je zit er 2 meter vandaan is inderdaad niet prettig kijken. Van 4 meter afstand is het weer prima te doen.
Bij mij hangt ie op 90cm en ik zit er 4,5 meter bij vandaan en dat is natuurlijker kijken voor je hoofd, lichaam dan als hij op 40 cm had gehangen.
Verwijderd
HeheVerwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:57:
[...]
Ja, bij monitoren als je achter je bureau zit wel ja.
Of het bij een tv prettig is hangt helemaal af hoever je bij de tv vandaan zit. Een tv waarvan de onderkant op 80cm hangt en je zit er 2 meter vandaan is inderdaad niet prettig kijken. Van 4 meter afstand is het weer prima te doen.
Bij mij hangt ie op 90cm en ik zit er 4,5 meter bij vandaan en dat is natuurlijker kijken voor je hoofd, lichaam dan als hij op 40 cm had gehangen.
Ik vindt de hoogte bij uw situatie nog zeer goed meevallen. Ik zit op een 3.5m afstand, andere meubels gekocht buiten de zetel en deze is nu nog een deel naar achteren verschoven. Hebzelf in rvs een steun laten lassen bij me op het werk. Zit met dezelfde speaker als u, enkel voor achteraan. Had een setje vogels vlb200 aangeschaft om deze op te hangen maar vondt de omvang dan te groot, en moest voor maximale draagkracht 6gaten boren.Borromini schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:57:
[...]
De mijne hangt ook redelijk hoog, nog hoger dan wat de 'gouden ratio' zou zijn (je ooghoogte moet op 2/3e van de schermhoogte zitten). Ik denk dat vooral de afstand tot de TV een rol speelt, en bij jou lijkt die redelijk dicht te hangen.
52" TV, 85 cm van de vloer, afstand tot het frontale deel van de zetel: zo'n 4m. Disclaimer: brakke phone pics. En ja, de speakers staan niet ideaal, die worden op termijn anders gepositioneerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's volgen als alles op punt staat.
Je slaagt de nagel op z'n kop, in de slaapkamer heb ik deze ook hoog gehangen en gekanteld. Daar we met zo'n boxspring zitten en deze al bijna 80cm hoog staat. Volgens mij zal de tv in de woonkamer ook wel 'goed' hangen als ik deze kantel.LuPo schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:22:
Het ligt er ook aan hoe hoog de kijkpositie is. Als dat bijv. een bed is dan is dat een stuk hoger dan een bank. Mijn 42" tv hangt met de onderkant op 60cm. Dan heb ik precies de 2/3 1/3 verhouding die je vaak leest.
Te laag vindt ik persoonlijk slechter dan op een hoogte en gekanteld. Diehard, kijk heel veel films,series,tv gebruik hierop mijn HTPC en ps3 etc. Dus als mijn vriendin met visite wil singstaren moet ze natuurlijk ook rechtop kunnen staan en fatsoenlijk kunnen aflezen. Nee ze is geen 2mBierdopje120 schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:32:
Ik vind het persoonlijk ook handiger als als je niet omhoog moet kijken. Ik zit nu op 2 of anderhalf meter van mijn TV, welke gewoon staat op een relatief laag meubel. Hierdoor zit ik, als ik op de bank zit, met mijn ogen halverwege de TV. Ik dacht juist dat dat optimaal was, maar ik denk dat gewoon de regel geldt: Zolang hij maar niet te hoog hangt, dat het zeer gaat doen, is het altijd wel goed. Het is uiteindelijk ook belangrijk, afhankelijk hoe zo'n diehard je bent, of het er überhaupt wel uit ziet hoe de TV staat. Niet lettend op het beeld.
Ik heb beide in huis gehad (Dalio Zensor 7 ,1 en vokal + Boston Acoustics A-360, A-25 en A-225C) en het ingetogen hoog waar jij over spreekt was één van de redenen waarom ik voor de Bostons heb gekozen. Vooral op hoger volume zit er veel detail in het geluid van de Bostons waar dat bij de Zensors dan allang verdwenen is (omschreef ik eerder als "sissend" hoog). Ik vond de Zensors daardoor erg vermoeiend om naar te luisteren.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:58:
[...]
...
Over of de A25 echt de beste speaker is tot 200 pond/euro kan ik niet over oordelen, want een direct concurrent als bijvoorbeeld de Dali Zensor 1 heb ik nog nooit gehoord. Ook nooit op gelet. Had ik eigenlijk wel moeten doen, dan kon ik ook wat zinnigs zeggen over de bouwkwaliteit van de A25. Qua materialen ziet het er goed uit en het MDF van de kast is lekker dik. Op de hoeken zit alleen niet alles even recht op/in elkaar. Maar goed, in dit segment heb je toch liever dat ze goede componenten gebruiken en zich daar op richten dan dat al het budget naar de looks gaat.
...
Edit:
De bouwkwaliteit is wel wat minder dan bijvoorbeeld de Dali's (of de Mordaunt Shorts die ik daarvoor heb gehad) en ook qua uiterlijk had ik liever de Dali gekozen. Maar de Bostons zijn niet echt spuuglelijk en klinken nu eenmaal een stuk beter vind ik.
Als ik dat soort claims lees gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen, want ik heb ze te vaak gehoord. Het is een standaard ophemeltactiek om een hype rondom produkten te scheppen. Zelfs tijdschriften en reviewsites doen mee aan dergelijke asskissingcampagnes. Als een speaker werkelijk zo goed zou klinken als speakers die een veelvoud in prijs zijn, dan zou men dergelijke bedragen vragen want een bedrijf wil winst maken. Meestal blijkt er in de praktijk na wat kritischer luisteren toch wel het e.e.a. op aan te merken, en blijkt dat het enthousiasme over de goeie prijs-kwaliteitverhouding een beetje verblindend heeft gewerkt.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:58:
Ik heb de A25 puur getest omdat men zei dat ze veel duurdere speakers wegspeelden. En dat is naar mijn mening niet het geval.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat is dan een zwak punt van de Zensors en niet per se een goed punt van de Bostons. Mijn Focals hebben ook een relatief schel hoog, maar dat is op elk volume aanwezig en nog steeds hoorbaar.CrimsoN72 schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:36:
[...]
...het ingetogen hoog waar jij over spreekt was één van de redenen waarom ik voor de Bostons heb gekozen. Vooral op hoger volume zit er veel detail in het geluid van de Bostons waar dat bij de Zensors dan allang verdwenen is (omschreef ik eerder als "sissend" hoog).
Er zijn inderdaad meer dan genoeg van die producten langsgekomen de afgelopen jaren, maar met de A25 kon ik het zelf eens testen. Voor die paar honderd euro vond ik het wel waard. Niet boven eigen ervaring in je eigen ruimteExirion schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:34:
[...]
Als ik dat soort claims lees gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen, want ik heb ze te vaak gehoord.
Je ziet het ook wel bij andere elektronica hoor. De Panasonic ST50 heeft een hogere (!) lichtopbrenst dan het vlaggenschip VT50. Dat terwijl de VT50 bijna dubbel zo duur is. Dat klopt dus ook niet volgens jou? Want dat kan niet omdat een bedrijf winst wil maken en dus meer geld zou vragen voor de ST50..Exirion schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:34:
[...]
Als ik dat soort claims lees gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen, want ik heb ze te vaak gehoord. Het is een standaard ophemeltactiek om een hype rondom produkten te scheppen. Zelfs tijdschriften en reviewsites doen mee aan dergelijke asskissingcampagnes. Als een speaker werkelijk zo goed zou klinken als speakers die een veelvoud in prijs zijn, dan zou men dergelijke bedragen vragen want een bedrijf wil winst maken. Meestal blijkt er in de praktijk na wat kritischer luisteren toch wel het e.e.a. op aan te merken, en blijkt dat het enthousiasme over de goeie prijs-kwaliteitverhouding een beetje verblindend heeft gewerkt.
Wat je ziet:
- Jamo S608 HCS3 speakerset
- Samsung PS50B650 50" plasma
- Onkyo TX-NR616 reciever
- Horizon cable box
- Asrock HT330 mediacenter pc
- Xbox 360
- Logitech harmony 555
- Laptop van de zaak
- Asus Transformer TF300T
Wat je niet ziet:
- Yamaha actieve sub (naast de bank, niet ideaal maar speelt alleen mee met films)
- TP link router
- CH3SNAS 3TB nas (een oudje maar doet nog steeds leuk mee ... binnenkort een Synology nas)
Het mag duidelijk zijn, het staat allemaal niet ideaal geplaatst ... maar ja je moet wat met een beperkte woonruimte. Ik moet zeggen, nadat ik een audyssey setup heb gedraaid (+ wat persoonlijke tweaks) ben ik erg tevreden met het geluid.
Het huis staat overigens te koop, reden ... Renzo4000 kan zijn homecinema niet goed kwijt

Met stofkappen ... hoewel dat eigenlijk zonde is van die mooie Jamo's maar moet dit wel ivm twee honden.

Mijn werkplekje:

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 20-11-2012 10:44 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Perceptie staat voor niets, nu ik hier al een tijdje meelees met interesse. Heb zelf een set staan van Boston met 2x de A250's, 2x A25's en de center en sub uit dezelfde lijn. Budget liet niet heel veel meer toe en ben niet zo audiofiel aangelegd dat het grof vele malen duurder werd. Hangen aan een Marantz sr1402.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:48:
[...]
Ik zal volgend weekend een paartje A250 halen om thuis te testen
De opstelling bij mij kon juist niet met monitoren als fronts gezien mijn TV meubel.
Heb in een luistersessie een-op-een de A360's en A250's kunnen vergelijken, ook andere speakers van B&W en Monitor Audio (shoot me welke types).
Maar wat betreft het vergelijk van de Bostons vond ik het wel opvallend te horen dat hoewel de 360's meer power aankunnen ik de A250's juist meer gedetailleerd vond klinken.
Kan altijd wel lachen om discussies waarin mensen lyrisch zijn over een stel speakers, terwijl een ander dat compleet ruk vindt. Hoewel een cliche is dat je eigen oortjes jouw smaak bepalen.
T.z.t. ga ik vast nog eens upgraden maar leuk dat er meer gasten zijn in deze prijssegmenten met positieve ervaringen
[ Voor 0% gewijzigd door Bierdopje120 op 20-11-2012 11:41 . Reden: naam fout ]
Je hebt het hier alleen over lichtopbrengst, iets wat ik nu niet echt als een punt ervaar bij tv's (behalve als het pertinent te hoog is). Je zou het beter over beeldkwaliteit kunnen hebben en daarvan ben ik overtuigd dat de ST de VT bij lange na niet kan bijbenen. Als er in een review zou staan dat de ST een vele malen beter beeldkwaliteit zou hebben dan de VT, dan is het een ander verhaal.LuPo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:54:
[...]
Je ziet het ook wel bij andere elektronica hoor. De Panasonic ST50 heeft een hogere (!) lichtopbrenst dan het vlaggenschip VT50. Dat terwijl de VT50 bijna dubbel zo duur is. Dat klopt dus ook niet volgens jou? Want dat kan niet omdat een bedrijf winst wil maken en dus meer geld zou vragen voor de ST50..
De VT is het topmodel en heeft meerdere lagen in het scherm zitten om de algehele kwaliteit te verbeteren en hierdoor neemt de lichtopbrengst inderdaad af. De ST is een budget model wat vooral goedkoop moet zijn en dat gaat ten koste van de kwaliteit.
Beeldkwaliteit is niet hetzelfde als lichtopbrengst, gelukkig. Ik kan heel goed met de concessie leven dat ik de kamer moet verduisteren voor betere beeldkwaliteit. Met de gordijnen dicht verbeter ik ook nog eens de akoestiek van mijn kamer, dus dat is helemaal mooi mee genomen.
Ik moet zeggen dat het tegendeel (even los van de theorie en in mijn beleving en luister ervaring) waar is. Ik had ze eerst beide naast het tv meubel staan en dat gaf een veel minder stereo beeld dan hoe ik ze nu heb staan. Na het uitvoeren van de audyssey setup worden de verschillende afstanden / reflecties ed gecorrigeerd. Dit betekent in mijn geval op de "sweetspot" dat links voor "harder" speelt dan rechts.Bierdopje120 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:40:
Toch zou ik verwachten, renzo4000, dat je geluid beter zou zijn als jij jouw fronts dichter bij elkaar zou zetten. Dit vanwege jouw luisterplek die helemaal rechts is. Ik zit zelf ook met en degelijk probleem, kamer is 3,5 meter breed een heb mijn bank helemaal links geplaatst omdat ik anders niet bij de computer en het bed kan. Ik zit ook te twijfelen of ik mijn speakers dichterbij elkaar moet zetten, alleen zodra ik dieping heb opgehangen zal dat en probleem worden voor de speakers rechts achter.
Daarnaast heb ik ook nog eens te maken met de bekende WAF factor. Ik moest dus wat inboeten maar was erg verbaast toen mijn vriedin zei: "als jij toch graag een nieuwe homecinema wil ... dan gaan we dat toch gewoon doen??!" .... nice! ik zit nog te wachten waarmee zij binnenkort mee komt ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zichtbaar aan HiFi:
-de TV: LG 42LM620S
-receiver: Pioneer VSX-519V
-front: 2x Jamo S506 op spikes
-center: Jamo S60CEN
-headset: Sennheiser RS180
Wat niet zichtbaar is maar wel aanwezig is:
-subke: Jamo SUB210
-achter: 2x Jamo S602
3 meter LED-verlichting met verschillende kleurtjes/sterkte/effecten.
Media:
Playstation 3
Mede8er MED500X2
wat aangesloten is op:
simpele 8poorts GB-switch -> zuinige Micro HP server waar 4x 2TB aan schijven inhangen voor de nodige films/muziek/foto's.
Vanaf de zijkant:

Receiver met center:

D'n headset:

In de avond:

Ben er zelf wel blij mee en redelijk trots op. Jullie nog suggesties of opmerkingen?
Ja, want een speaker die harder kan klinkt ook altijd beterLuPo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:54:
Je ziet het ook wel bij andere elektronica hoor. De Panasonic ST50 heeft een hogere (!) lichtopbrenst dan het vlaggenschip VT50. Dat terwijl de VT50 bijna dubbel zo duur is. Dat klopt dus ook niet volgens jou? Want dat kan niet omdat een bedrijf winst wil maken en dus meer geld zou vragen voor de ST50..
Je rechter front valt bijna omthieskee90 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:17:
Ben er zelf wel blij mee en redelijk trots op. Jullie nog suggesties of opmerkingen?
Ziet er erg strak uit, hou ik van! Kan je een of meer pics van je woonkamer / overview erbij zetten?
[ Voor 63% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-11-2012 15:29 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ben zelf pas verhuisd. Echter nog bezig met verbouwen. Maar moet wel stiekem al gaan denken aan van alles qua HC set. Want ja om die kabels onder het laminaat te gaan leggen als het laminaat er al ligt... das niet zo makkelijk
Ik zit stiekem zelf naar de volgende set te kijken: pricewatch: Wharfedale DX-1 HCP Hoogglans 5.1 (Wit) (maar dan in het zwart, zoals op het plaatje)

Eerst nog de Zensor 1 overwogen (eerst stereo en dan uitbreiden naar 5.1), maar vrouwtje vond ze te groot. En wil zelf stiekem ook wel wat voor het oog. Dus kwam het bovenstaande tegen. Maar zie niemand in het topic hier met die boxen, terwijl ik her en der wel goede verhalen lees erover. Iemand hier ervaring met deze set? Misschien ook foto's?? Hoe zijn ze qua muziek/film? Ga uiteraard wel luisteren als het zo ver is. Maar als het keihard ruk is en ik beter een HK setje op kop kan tikken dan dit dan kijk ik natuurlijk effe door.
[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 20-11-2012 16:52 ]
Zeer strak!thieskee90 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:17:
En ook ik volg dit topic al een tijd. Heb de foto's al wel gemaakt maar nog niet de kans gehad om dit te delen met jullie. Sinds kort het huis verlaten van mijn ouders en samen met mijn vriendin in een (nieuw) appartementencomplex komen te zitten. Hierbij dus mijn starter-setje/appartement:
Zichtbaar aan HiFi:
-de TV: LG 42LM620S
-receiver: Pioneer VSX-519V
-front: 2x Jamo S506 op spikes
-center: Jamo S60CEN
-headset: Sennheiser RS180
Wat niet zichtbaar is maar wel aanwezig is:
-subke: Jamo SUB210
-achter: 2x Jamo S602
3 meter LED-verlichting met verschillende kleurtjes/sterkte/effecten.
Media:
Playstation 3
Mede8er MED500X2
wat aangesloten is op:
simpele 8poorts GB-switch -> zuinige Micro HP server waar 4x 2TB aan schijven inhangen voor de nodige films/muziek/foto's.
Vanaf de zijkant:
[afbeelding]
Receiver met center:
[afbeelding]
D'n headset:
[afbeelding]
In de avond:
[afbeelding]
Vindt dat alle kleuren mooi op elkaar afgestemd is
Voor de duidelijkheid: Het zijn niet de hoge tonen die verdwijnen maar het detail dat verloren gaat door de, zo lijkt het, overstuurde hoge tonen van de Zensors bij hogere volumes. Het geluid van de Zensors is duidelijk "gekleurd", richting schel geluid wat in eerste instantie mooi helder lijkt te zijn maar op hogere volumes ik al snel vermoeiend vind en ten koste gaat van de definitie. De Bostons daarentegen blijven op elk geluidsniveau (voor zover ik dat kan beoordelen en voor zover ik dat durf te testenFeaR schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:19:
Dat is dan een zwak punt van de Zensors en niet per se een goed punt van de Bostons. Mijn Focals hebben ook een relatief schel hoog, maar dat is op elk volume aanwezig en nog steeds hoorbaar.
Ik denk overigens niet dat de Bostons vele malen duurdere boxen verslaat. Maar binnen het segment doen ze zeker niet onder voor, of zijn zelfs betert dan, de meeste anderen.
Mocht je ooit de kans krijgen om de 360's eens te testen zou ik dolgraag je reactie horen
van:

naar:

crappy pic maar gaat om het idee.
In het midden zit bovenin de center en onderin staan wat Blu-rays die niet meer in de drie rekjes aan de muur passen.
Lijstje:
Panasonic TX-P42ST50
Marantz SR5005
PlayStation 3
Apple TV 3
Boston Acoustics A25 (4x) + A225C
Klipsch RW-10D subwoofer
Auralex SubDude
[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 21-11-2012 15:34 ]
Nee zijn kleine honden, Franse Bulldogs:Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 06:56:
[...]
Dude, ik zie geen honden.![]()
Klein of groot trouwens??
Ik heb de LCD er helaas iets hoger voor moeten hangen, om over de dagelijkse hoeveelheden stof nog maar te zwijgen.![]()
En daardoor helaas ook de grilles op de speakers moeten laten.

Monsters zijn het!
Maar om de conussen enigszins te beschermen tegen al dat stof en haren geweld is het beter om de kappen erop te laten. De TV zit overigens regelmatig onder de spetters van de honden die blaffen tegen andere beesten op tv... ze snappen dat niet helemaal ;-) Gelukkig is het een plasma, speciaal reingertje voor gekocht en is binnen no-time weer schoon.
Verwijderd
En hoe bevallen de boston acoustics speakers.
En wil je de sub ook nog vervangen meende ik gelezen te hebben heb je al een idee welke sub.
LuPo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:35:
Nieuw tv-meubel en nieuwe speakers.![]()
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
In het midden zit bovenin de center en onderin staan wat Blu-rays die niet meer in de drie rekjes aan de muur passen.
Lijstje:
Panasonic TX-P42ST50
Marantz SR5005
PlayStation 3
Apple TV 3
Klipsch RW-10D subwoofer
Auralex SubDude
@Lupo staan je speakers nu niet heel dicht tegen de muur (zeker omdat de reflexpoort aan de achterkant zit)?
Thanks. De luidsprekers bevallen tot nu toe goed. Iets minder schel dan de Klipsch. Het klinkt naar onze zin beter.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:34:
Ziet heel netjes uit.
En hoe bevallen de boston acoustics speakers.
En wil je de sub ook nog vervangen meende ik gelezen te hebben heb je al een idee welke sub.
[...]
Sub gaat nog wel een keer vervangen worden. Waarschijnlijk tegen die tijd door een BK XXLS400 of iets van Velodyne/SVS/REL. Eerst maar eens sparen na de aankoop van de Marantz en het tv-meubel. Geld is op.
Op de foto lijkt het erger dan het daadwerkelijk is. Ze hebben 15cm ruimte direct van uiteinde speaker naar de muur. Maar ze staan ingedraaid dus de bass reflex gaat opzij en 'raakt' de muur dus wat later. Niet ideaal dit maar ik moet hier de WAF ook tevreden houden.DjVe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:50:
[...]
@Lupo staan je speakers nu niet heel dicht tegen de muur (zeker omdat de reflexpoort aan de achterkant zit)?
Verwijderd
Hee Lupo,LuPo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:35:
Nieuw tv-meubel en nieuwe speakers.![]()
van:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
Lijstje:
Panasonic TX-P42ST50
Marantz SR5005
PlayStation 3
Apple TV 3
Klipsch RW-10D subwoofer
Auralex SubDude
hoe is die Panasonic 42st50. Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in deze tv. Hoe bevalt de beeldkwaliteit met Bluray en hoe is hij met normale dvd's?
Wat ik mij nog meer afvraag: je had eerst grote zuilen, hoe is het geluid nu met die 'kleinere' a25? In vergelijking met je vorige situatie? Ik wil zelf ook van zuilen naar boekenplank formaat namelijk van JBL-E80 naar monitor audio rx 1.
Nu nog 1 laatste ding. Hoe is de subwoofer? Heb bij verschillende reviews gelezen dat hij strakke bassen geeft en bij films 'room-shaking bass' geeft. Heb hem namelijk in de aanbieding gezien en ben ook in die geïnteresseerd:)
alvast bedankt.
Wouter
De ST50 bevalt uitstekend. Erg goede en accurate beeldkwaliteit (ik kijk eigenlijk alleen maar HD televisie en BD's en het beeld is werkelijk geweldig) alleen moet je er tegen kunnen dat je af en toe wat retentie hebt. Dat is dus niet dat er beelden inbranden maar dat is dat je bijv. even een paar minuten het logo van nederland 1 blijft zien nadat je al naar iets anders kijkt. Overigens zie je het dan niet continu in beeld maar alleen bij witte/lichte vlakken. Ik zou zeker het Panasonic topic doorlezen: [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle seriesVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:21:
[...]
Hee Lupo,
hoe is die Panasonic 42st50. Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in deze tv. Hoe bevalt de beeldkwaliteit met Bluray en hoe is hij met normale dvd's?
Wat ik mij nog meer afvraag: je had eerst grote zuilen, hoe is het geluid nu met die 'kleinere' a25? In vergelijking met je vorige situatie? Ik wil zelf ook van zuilen naar boekenplank formaat namelijk van JBL-E80 naar monitor audio rx 1.
Nu nog 1 laatste ding. Hoe is de subwoofer? Heb bij verschillende reviews gelezen dat hij strakke bassen geeft en bij films 'room-shaking bass' geeft. Heb hem namelijk in de aanbieding gezien en ben ook in die geïnteresseerd:)
alvast bedankt.
Wouter
Eerlijk gezegd merk ik geen verschil met de zuilen die ik had. De subwoofer pakt het wat eerder op (60 Hz) maar die heb ik al redelijk goed afgesteld. Sterker nog, het klinkt naar mijn idee nu een stuk beter. Maar ik luister alleen multi ch. muziek. Dus over stereo kan ik niet veel zeggen. Bij films is de homogeniteit in ieder geval een stuk hoger omdat het allemaal dezelfde speakers zijn. Het is dus niet per definitie zo dat zuilspeakers automatisch beter zijn dan boekenplankspeakers. Dat ligt aan je gebruik.
Ik heb eigenlijk geen referentie met andere subs. Ik weet alleen dat hij goed af te stellen is en dat je ook meerdere voorgeprogrammeerde standen hebt die je zelf kunt instellen. Zo heb ik een speciale Movie stand gemaakt (subwoofer staat dan op depth en wat harder) en een speciale Music stand (sub op punch en wat zachter). Daar kun je zeer eenvoudig tussen wisselen. Je kunt zelfs de Logitech Harmony koppelen zodat hij automatisch overschakelt bij wisseling van activiteit. Maar hoe deze sub zich verhoudt tot andere subs weet ik niet. Voor €299 (dat kost hij nu volgens mij) is het in ieder geval een zeer goede vind ik. Als je budget verdubbelt kun je kijken naar de BK XXLS400 en dat soort subs met 12" woofer.
Verwijderd
Die retentie kan ik wel mee leven. De beeldkwaliteit bij Bluray en hd-tv is voor mij het belangrijkst.
Dat de homogeniteit beter is kan ik idd begrijpen omdat de ls gelijk zijn. Achteraf gezien wel een logisch gevolg;)
Ik ga het topic van panasonic eens doorlezen en die subwoofer gaan mijn serieuze aandacht krijgen. maar toch stiekem even kijken naar die BK.
nogmaals dank!
Succes!Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:52:
Bedankt voor je reactie Lupo.
Die retentie kan ik wel mee leven. De beeldkwaliteit bij Bluray en hd-tv is voor mij het belangrijkst.
Dat de homogeniteit beter is kan ik idd begrijpen omdat de ls gelijk zijn. Achteraf gezien wel een logisch gevolg;)
Ik ga het topic van panasonic eens doorlezen en die subwoofer gaan mijn serieuze aandacht krijgen. maar toch stiekem even kijken naar die BK.
nogmaals dank!
Overigens even de foto van de HT aangepast. Gisterenavond was de belichting uiteraard belabberd en al helemaal met een telefoon. Nu een wat beter shot.
Ik dacht dat die retentieproblemen nu de wereld wel uit waren. Ik heb er zelf wel last van met mijn LG50pg6000. Een 4 jaar oude tv. Geven ondertitels na een tijdje ook een witte waas op de zwarte balk onder een film?LuPo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:48:
[...]
De ST50 bevalt uitstekend. Erg goede en accurate beeldkwaliteit (ik kijk eigenlijk alleen maar HD televisie en BD's en het beeld is werkelijk geweldig) alleen moet je er tegen kunnen dat je af en toe wat retentie hebt. Dat is dus niet dat er beelden inbranden maar dat is dat je bijv. even een paar minuten het logo van nederland 1 blijft zien nadat je al naar iets anders kijkt. Overigens zie je het dan niet continu in beeld maar alleen bij witte/lichte vlakken. Ik zou zeker het Panasonic topic doorlezen: [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series
Eerlijk gezegd merk ik geen verschil met de zuilen die ik had. De subwoofer pakt het wat eerder op (60 Hz) maar die heb ik al redelijk goed afgesteld. Sterker nog, het klinkt naar mijn idee nu een stuk beter. Maar ik luister alleen multi ch. muziek. Dus over stereo kan ik niet veel zeggen. Bij films is de homogeniteit in ieder geval een stuk hoger omdat het allemaal dezelfde speakers zijn. Het is dus niet per definitie zo dat zuilspeakers automatisch beter zijn dan boekenplankspeakers. Dat ligt aan je gebruik.
Ik heb eigenlijk geen referentie met andere subs. Ik weet alleen dat hij goed af te stellen is en dat je ook meerdere voorgeprogrammeerde standen hebt die je zelf kunt instellen. Zo heb ik een speciale Movie stand gemaakt (subwoofer staat dan op depth en wat harder) en een speciale Music stand (sub op punch en wat zachter). Daar kun je zeer eenvoudig tussen wisselen. Je kunt zelfs de Logitech Harmony koppelen zodat hij automatisch overschakelt bij wisseling van activiteit. Maar hoe deze sub zich verhoudt tot andere subs weet ik niet. Voor €299 (dat kost hij nu volgens mij) is het in ieder geval een zeer goede vind ik. Als je budget verdubbelt kun je kijken naar de BK XXLS400 en dat soort subs met 12" woofer.
Nee, ik heb dat nog nooit gehad met ondertitels. Alleen met logo's die de hele tijd op dezelfde plek staan.SaN schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:30:
[...]
Ik dacht dat die retentieproblemen nu de wereld wel uit waren. Ik heb er zelf wel last van met mijn LG50pg6000. Een 4 jaar oude tv. Geven ondertitels na een tijdje ook een witte waas op de zwarte balk onder een film?
Ok, dat is inderdaad niet erg. Maar met ondertitels is het wel erg storend.LuPo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:51:
[...]
Nee, ik heb dat nog nooit gehad met ondertitels. Alleen met logo's die de hele tijd op dezelfde plek staan.
Setje is aangepastWeb-Brielle schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:28:
Het is niet veel wat ik heb maar ik heb mijn vriendin bijna zover om een mooie receiver te kopen met 2 boekenplank speakers
Wat ik nu heb:
- Samsung 46UA5500
- Panasonic SC-BTT262
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
( - In de kast dan nog een printer en een NASje)
- Veel Ikea meubelen
Wat ik nu heb staan:

- Samsung 46UA5500
- Marantz NR1402 Zwart
- 2x Denon SC-F107
- Yamaha YST-SW012 (zwart)
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
- Veel ikea meubels
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Goed bezig! Hoe klinkt het?Web-Brielle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:35:
[...]
Setje is aangepast
Wat ik nu heb staan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Samsung 46UA5500
- Marantz NR1402 Zwart
- 2x Denon SC-F107
- Yamaha YST-SW012 (zwart)
- UPC Horizon Mediabox
- Zelfbouw HTPC
- Siemens huistelefoon
- Robotstofzuiger
- Veel ikea meubels
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic