2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Verwijderd
Ik zou die crossover tussen de ls en de sub op 80hz zetten. Gaat het nog beter van klinken. Vooral een stuk rustiger. Ik zou het in ieder geval proberen!Web-Brielle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:59:
[...]
Klinkt echt super moet ik zeggen! goed ingesteld, sub heb ik op 150Hz staan, is wel okee
De speakers doen het echt geweldig, alsof ik bij m'n ouders sta! (die hebben het alleen iets dikker)
Dit is zeker een leuk setje om mee te beginnen, later meer meer en meer nemen
Als ik thuis kom even proberen ja, tnx!Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
[...]
Ik zou die crossover tussen de ls en de sub op 80hz zetten. Gaat het nog beter van klinken. Vooral een stuk rustiger. Ik zou het in ieder geval proberen!
Samsung 32'' type, geen flauw idee.
Denon AVC-3800
Sony BDP-S380
Grundig BOX5000 luidsprekers, kunnen zo in het retro topic, zijn van begin 80'
Auralex MoPAD
Telfort digitv unit
Siemens huistelefoon
Apple timecapsule 1TB
Simpel led lampje voor wat sfeer verlichting.
Niet op de foto, maar de muziek komt vanaf een iMac via een Mackie Onyx.satellite interface
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Kist is een oude transportkist, uit Wit-rusland heb ik me laten vertellen
Die AVC-3800 is wel een beest van een apparaat met 21 kilo schoon aan de haak. Helaas geen DTS-decoder, maar voor stereo aansturing zatTerminalNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:41:
Laat ik dan ook maar eens even me setup posten, het is zeker geen top off the line spul, maar het klinkt lang niet gek.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wat een woordspelingVerwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 06:44:
[...]
Als er maar geen hoogverrijkt uranium in heeft gezeten.![]()
Sinds Tsjernobyl bekruipt mij bij 'aanbiedingen' uit die regio steeds vaker de neiging er eerst even een geigerteller bij te houden.
Je hele setup ziet er wel aanstekelijk kek uit moet ik zeggen.
Hulde.

Maar die setup ziet er inderdaad wel grappig uit, maar ik vraag me af, waarom een surroundreciever voor stereo?
Die plank boven de TV, komt daar nog wat op? Of meer voor de sier met enkele accessoires? Ziet er zo leeg uit, dus vandaar de vraag.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik gebruik ook een surround receiver, terwijl ik "slechts" een stereo setup hanteer. Ik zou theoretisch kunnen uitbreiden naar 7.1, maar om eerlijk te zijn kan surround me weinig bekoren (kijk voornamelijk art-house). De reden waarom ik voor een surround receiver heb gekozen is voornamelijk vanwege kabel management en het gebruik van digitale aansluitingen. TV aangesloten via HDMI, Mediaspeler via HDMI, X-doos via component en Toslink, CD speler (goedkoop apparaat) via Toslink. Dit is met een stereo versterker niet mogelijk. Althans ik heb ze niet kunnen vinden waar ik digitale signalen op kan aansluiten. Om een hele dure DAC aan te schaffen, vond ik dan budgettair een minder goede oplossing.Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:02:
[...]
Wat een woordspeling![]()
Maar die setup ziet er inderdaad wel grappig uit, maar ik vraag me af, waarom een surroundreciever voor stereo?
Als iemand het tegendeel kan beweren, dan hoor ik het graag.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik had vroeger ook niet zo'n hoge dunk van surround geluid...tot ik een degelijke set aanschafte! Ik wil nu ECHT niet meer zonder!!! Vorige week flink geklust thuis en de kabels naar de achterste 2 speakers waren nog niet binnen. Klonk echt zwaar beneden maat! Miste echt veel beleveing in me films en games!newbreed schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:44:
[...]
Ik gebruik ook een surround receiver, terwijl ik "slechts" een stereo setup hanteer. Ik zou theoretisch kunnen uitbreiden naar 7.1, maar om eerlijk te zijn kan surround me weinig bekoren (kijk voornamelijk art-house). De reden waarom ik voor een surround receiver heb gekozen is voornamelijk vanwege kabel management en het gebruik van digitale aansluitingen. TV aangesloten via HDMI, Mediaspeler via HDMI, X-doos via component en Toslink, CD speler (goedkoop apparaat) via Toslink. Dit is met een stereo versterker niet mogelijk. Althans ik heb ze niet kunnen vinden waar ik digitale signalen op kan aansluiten. Om een hele dure DAC aan te schaffen, vond ik dan budgettair een minder goede oplossing.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
True, ik heb op mijn kamer ook 3 planken vol met boeken en nog een DVD meubel waar mijn DVD's al niet meer inpassen. Maar ik vroeg mij gewoon af waar die plank voor diende, omdat die er zo leeg uit ziet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:08:
[...]
Het leuke van dit topic is, dat je veel setup's voorbij ziet komen.
Met regelmaat wordt er dan --uit ruimtegebrek vermoed ik-- voor gekozen kastwanden tot boven en naast het beeldscherm te laten lopen.
Ik vind dat vanuit de rationele inrichting van een ruimte verdedigbaar, maar het stoort mij wel tijdens het kijken als er van die "niet betrokken puisten" in je directe blikveld blijven hangen.![]()
Het mag er dan best gezellig uitzien, ik zou het zelf niet zo snel doen.
Maar goed, de dag is nog jong.
Ik zou later gewoon voor 1 grote kast gaan, zo dat alles centraal bij elkaar staat en ook op 1 plek in het huis. Niet dat je in het hele huis op 20 planken overal iets hebt liggen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Die keuze was heel erg makkelijk, ik heb deze reciever gekregen. De bedoeling is om wel eens te gaan kijken om er een 5.1 setup van te maken, maar ik luister voornamelijk muziek ermee en kijk af en toe een film en dat is ook geen straf zo.Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:02:
Het plankje hangt er net 2 dagen vandaar dat die nog heel erg leeg is. Er komen wel wat dingen op te staan, maar hij moet voornamelijk ''leeg'' blijven.RickvN schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:07:
Leuke set-up, en erg vette kist inderdaad.
Die plank boven de TV, komt daar nog wat op? Of meer voor de sier met enkele accessoires? Ziet er zo leeg uit, dus vandaar de vraag.
Je had nog twee andere opties.newbreed schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:44:
[...]
Ik gebruik ook een surround receiver, terwijl ik "slechts" een stereo setup hanteer. Ik zou theoretisch kunnen uitbreiden naar 7.1, maar om eerlijk te zijn kan surround me weinig bekoren (kijk voornamelijk art-house). De reden waarom ik voor een surround receiver heb gekozen is voornamelijk vanwege kabel management en het gebruik van digitale aansluitingen. TV aangesloten via HDMI, Mediaspeler via HDMI, X-doos via component en Toslink, CD speler (goedkoop apparaat) via Toslink. Dit is met een stereo versterker niet mogelijk. Althans ik heb ze niet kunnen vinden waar ik digitale signalen op kan aansluiten. Om een hele dure DAC aan te schaffen, vond ik dan budgettair een minder goede oplossing.
Een stereoreciever of een losse voor en eind versterker. In jouw geval leek mijn de eerst de beste keuze. Een stereoreciever heeft ook en tuner en alle digitale ingangen die jij graag wilt en zijn bovendien goedkoper dan een gelijkwaardige surroundreciever.
Vandaag is me nieuwe TV nog gemaakt (3D werkte niet) maar door de geweldige service van Sharp was dit euvel zo verholpen. Hierbij de foto's.
Zo eerst maar even wakker worden met de ochtend zon (vanochtend genomen). Maar daarna was de zon ook wel snel verdwenen

Mijn nieuwste aanwinst , een Sharp 60" TV ( LC-60LE840E). Schitterend apparaat.

Echter de 3D infrarood zender was kapot, maar binnen 2 dagen was er al een reparateur gekomen (vandaag dus) om het te repareren. Dus heb ook een binnenkant shot van me TV genomen

En waar ik dan zit voorlopig, kan niet wachten op me nieuwe bank

En nog een laatste overzichtshot:

U zag voorbij komen:
onkyo 717 versterker
blu ray speler (ook onkyo)
Mediaspeler (Iconbit 3D bladiebla)
Elac speaker set (op spikes voor de buurtjes)
Nas (synology)
Xdoos 360
Een smurf van avatar
[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 23-11-2012 18:45 ]
Onlangs zelf verhuisd en het eea kunnen aanpakken en hierbij dan toch een kleine post met daarin mijn setup;

Wat is er te zien op de foto;
- LG 55LM760S (Specs)
- Onkyo HT-S6305 (Specs)
- HTPC met XBMC (E8400, 4gb, 4tb in Antec Fusion Remote)
Wat zie je niet;
- Dreambox DM800HD SE
- PS3
- Drankvoorraad
Zal binnenkort eens een foto maken met de sfeerverlichting aan
Zeer mooi! Ook een mooi uitzicht zo te zienWaMeLiNoS schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:31:
Al heel lang aan het vergapen naar alle mooie setups welke ik voorbij zie komen ;-)
Onlangs zelf verhuisd en het eea kunnen aanpakken en hierbij dan toch een kleine post met daarin mijn setup;
[afbeelding]
- LG 55LM760S (Specs)
- Onkyo HT-S6305 (Specs)
Wat zie je niet;
- Dreambox DM800HD SE
- PS3
- Drankvoorraad![]()
TerminalNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:41:
Laat ik dan ook maar eens even me setup posten, het is zeker geen top off the line spul, maar het klinkt lang niet gek.
[afbeelding]
Samsung 32'' type, geen flauw idee.
Denon AVC-3800
Sony BDP-S380
Grundig BOX5000 luidsprekers, kunnen zo in het retro topic, zijn van begin 80'
Auralex MoPAD
Telfort digitv unit
Siemens huistelefoon
Apple timecapsule 1TB
Simpel led lampje voor wat sfeer verlichting.
Niet op de foto, maar de muziek komt vanaf een iMac via een Mackie Onyx.satellite interface
Beide woonkamers vind ik zeer fraai, beetje offtopic maar mag ik vragen wat voor merk/vloer jullie hebben?WaMeLiNoS schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:31:
Al heel lang aan het vergapen naar alle mooie setups welke ik voorbij zie komen ;-)
[afbeelding]
- LG 55LM760S (Specs)
- Onkyo HT-S6305 (Specs)
Wat zie je niet;
- Dreambox DM800HD SE
- PS3
- Drankvoorraad![]()
Mijn vloer komt bij de Karwei vandaan, van Cando
(haha, beetje offtopic, maar die moet ik elke week verkopen.TerminalNL schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:08:
Fraaie kamers inderdaad!
Mijn vloer komt bij de Karwei vandaan, van Cando
Wel mooi setups verder. Ik zie dat grote tv's steeds meer main stream worden. Zelf kan ik ook niet meer zonder mijn 55" , maar het meeste bezoek dat langs komt vind het toch wel erg groot.
Daar heb je een punt, maar dan kan je even goed elk product uit Japan(fukushima) onderwerpen aan een geigertellerVerwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 06:44:
[...]
Als er maar geen hoogverrijkt uranium in heeft gezeten.![]()
Sinds Tsjernobyl bekruipt mij bij 'aanbiedingen' uit die regio steeds vaker de neiging er eerst even een geigerteller bij te houden.
Je hele setup ziet er wel aanstekelijk kek uit moet ik zeggen.
Hulde.
Ze zijn gewoon jaloers.zynex schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:59:
[...]
(haha, beetje offtopic, maar die moet ik elke week verkopen.)
Wel mooi setups verder. Ik zie dat grote tv's steeds meer main stream worden. Zelf kan ik ook niet meer zonder mijn 55" , maar het meeste bezoek dat langs komt vind het toch wel erg groot.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Zonder covers:

In de kast(en):

Wat u ziet:
Samsung UE46D5000
PS3 120GB
Wii
Digitale box
Onkyo HT390
Ipod touch
Ipad 2
Sony vaio
HTPC(+5TB)
B&W 683 met oehlbach s2000 spikes
B&W HTM61
B&W 686
Eerst wou ik mijn versterker ook ineens mee vernieuwen naar een 'betere' variant van onkyo. Had een een bedrag in mijn gedachten van ongeveer €500, heb besloten na de dure kerstperiode een Marantz versterker aan te schaffen.
Ben wel benieuwd wat je nieuwe receiver gaat brengen, zo'n HTR van Onkyo is wel wat out of synch met de speakers.
Omdat wij in de nabije toekomst naar een ruimere woning verhuizen en ik niet opnieuw een andere set wil aanschaffen. Optimaal is het niet inderdaad, heb ze wat ingedraaid naar de luisterplek.FeaR schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:27:
Die fronts staan wel héél strak tegen het meubel, vooral links is alles behalve optimaal. Waarom neem je vloerstaanders als je ze niet kwijt kan? Paar monitoren op de kast zou in zo'n situatie mijn voorkeur hebben.
Ben wel benieuwd wat je nieuwe receiver gaat brengen, zo'n HTR van Onkyo is wel wat out of synch met de speakers.
Wou eerst voor een TX-NX616 gaan maar zal wellicht een sr6007 worden, wil ineens een 2de hdmi out. Maar komende maand is al een dure maand en mijn hond moet gesteriliseerd worden dus dat heeft voorrang
Goede keuze. Als in dat ik Marantz sowieso positioneer boven Onkyo en die twee modellen helemaal. En wachten hoeft niet altijd negatief te zijn. Soms willen receivers nog wel eens zeer goedkoop worden, al heeft Marantz ook wel eens de neiging om achterlijk duur te worden als ze wat schaarser worden.Nicklazzz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:42:
[...]
Wou eerst voor een TX-NX616 gaan maar zal wellicht een sr6007 worden, wil ineens een 2de hdmi out. Maar komende maand is al een dure maand en mijn hond moet gesteriliseerd worden dus dat heeft voorrangen zal de versterker nadien komen.
Achteraf gezien lijkt mij dat de beste keuze, kwalitatief en qua vermogen zeker. Ben al blij met het geluid nu, wat zal het met de marantz wel niet zijn danFeaR schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:09:
[...]
Goede keuze. Als in dat ik Marantz sowieso positioneer boven Onkyo en die twee modellen helemaal. En wachten hoeft niet altijd negatief te zijn. Soms willen receivers nog wel eens zeer goedkoop worden, al heeft Marantz ook wel eens de neiging om achterlijk duur te worden als ze wat schaarser worden.
there's no tweak without the tweaker
Mijn oom heeft een denon avr3113 icm b&w en dat klinkt geweldig. Aangezien denon en marantz in vele gevallen 99% hetzelfde zijn.virtualJac schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:24:
Je moet ook eens luisteren. Iedereen vind de combi Marantz - b&w helemaal top. Mij kan t niet bekoren. B&W Onkyo of Anthem vind ik al beter. Minder wollig.

Sinds gisteren even een nieuwe set aangeschaft. Zeg maar een vervroegd kerst cadeautje.

Je zag een Rotel RSX-1057 en er staat nu een:
Rotel RSP-1572
Rotel RB-1572
B&W CM7
Philips 40PFL9705
Philips Bluray speler
Wat je niet ziet:
HTPC (Z210SFF/i7-2600/16Gb/1Tb)
AppleTV 3
Wii
Volgende upgrade word de B&W CM7's vervangen voor B&W 804Di's. Moet alles nog goedzetten en wegwerken.
oi :P
Daarom zeg ik, smaken verschillen. Er zijn veel mensen die de Marantz + B&W combi geweldig vinden. Jij hoort bij die grote groep waarschijnlijkNicklazzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:55:
[...]
Mijn oom heeft een denon avr3113 icm b&w en dat klinkt geweldig. Aangezien denon en marantz in vele gevallen 99% hetzelfde zijn.maar voordat ik er een koop zal ik een luister afspraak maken.
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Dank je wel, zit op 3 hoog, kijk mooi over de wijk zo ;-). Zit echt aan de rand van Nieuwegein.Nicklazzz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:12: Zeer mooi! Ook een mooi uitzicht zo te zien
Vloer komt vandaan bij Parketvoordeel.nl (zat in NIeuwegein) - Daar het huismerk XXL plank lang en breed ;-)Reiben schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:28:
[...] Beide woonkamers vind ik zeer fraai, beetje offtopic maar mag ik vragen wat voor merk/vloer jullie hebben?
FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:59:Overigens ben ik na een weekend toch wel achter wat minpunten van de A25 gekomen. Het is een leuke speaker, maar termen als "fenomenaal" gaan me toch echt te ver. Ik mis vooral een stukje emotie wat ik bij mijn Focals wel heb. De Focals betrekken me veel meer bij de muziek, vooral met muziek met een mooie vrouwenstem. Al is dat smaakafhankelijk natuurlijk, want waar ik graag een scherp randje hoor kan iemand anders dat wel helemaal ruk vinden.
Heb nu ook al enkele weken een paartje BA A25 staan, die ik ga inschakelen als rear speakers.FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:58:
Ik heb de A25 puur getest omdat men zei dat ze veel duurdere speakers wegspeelden. En dat is naar mijn mening niet het geval. Maakt het natuurlijk niet meteen een slechte speaker. Ik heb in ieder geval een nieuw paar rear speakers
Ik heb ze een weekje als fronts gebruikt, en ik kan me goed vinden in wat FeaR zegt: het zijn leuke speakers voor het geld, maar absoluut geen match voor m'n Heco's (Aleva 500) die het zesdubbele kosten.
In het laag komen ze (zoals te verwachten viel) voor mij een pak tekort, zonder subwoofer zou ik het helemaal niks vinden. Heb m'n sub wat moeten opschroeven, toen was het wel ok. Het hoog lijkt een beetje vlak te zijn, waar m'n Heco's veel helderder klinken. Ik vind wel dat ze een mooi homogeen geluid hebben, en dat het lekker loskomt van de speakers (iets waar de Heco's het dan wel weer lastiger mee hebben).
Prijs/kwaliteit zijn ze erg leuk, en als rear zullen ze het prima doen. Ik zou ze echter nooit als stereo fronts gebruiken in een HiFi setup.
Voor mij zijn de superlovende reviews nogal overroepen
Zesdubbele?Slonzo schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:50:
...maar absoluut geen match voor m'n Heco's (Aleva 500) die het zesdubbele kosten.
Zag net dat ik mijn "review" alleen op HT Forum had gezet betreffende de A25, hier dan ook maar:
Zoals gezegd heb ik deze speakers gekocht omdat ik zelf wilde ervaren of deze speaker echt zo fenomenaal is als men zegt. Ik wilde de A25 dan ook thuis testen op mijn eigen apparatuur en de mij bekende akoestiek. Ik wil er geen te lang verslag van maken en zal dan ook niet per nummer een vergelijk geven, maar meer een totaalbeeld. Qua muziek heb ik een redelijk brede smaak, van Enya naar de Dire Strats tot Metallica tot de agressievere GOA (Psy-trance). Ik heb de A25’s getest met de muziek/nummers die ik zeer goed ken. Ik zet de A25 tegenover mijn Focal Chorus 826W aangezien de A25 - volgens vele bronnen - dergelijke speakers dus weg zou spelen.
Wat je redelijk vaak terug ziet komen in gebruikerservaringen is dat men het geluid wat aan de schelle kant vindt. Ik vind dit zeer zeker niet. Sterker nog, naar mijn mening had het geluid wel iets meer in your face mogen zijn. Niet zo sterk en agressief dat je er luistermoe van wordt, maar een scherp randje bij een vrouwenstem kan ik altijd wel waarderen. Puur persoonlijk natuurlijk en wellicht ook de reden geweest dat ik ben gevallen voor de Focal Chorus met de Magnesium/Aluminum inverted dome tweeter. Ben benieuwd wat de mensen die een BA A25 schel vinden klinken van een Focal zouden vinden. In het hoog is de A25 wat terughoudender dan ik zou willen. Ik zou hem wat meer neutraal willen noemen, dus niet te laid back. Ik snap zeker dat er velen zullen zijn die dit kunnen waraderen. Op dat punt, zeker een speakers waar je uren naar kan luisteren. En op dat vlak te verschillend van mijn Focals om echt te zeggen wat nu beter is. Het is heel anders, dat is het wel.
Het laag is overduidelijk minder dan mijn Focals. Niet gek als je de ene 5¼ inch woofer neemt van de Boston Acoustics met een relatief kleine reflexpoort ten opzichte van mijn Focal met twee keer 6½ inch woofers en “Power Flow”. Laat staan het verschil in kastgrootte en inhoud. Dus het missen van “body” is een redelijk letterlijke. Hierdoor gaan de speakers niet zo laag als ik was gewend en dat miste ik bij veel nummers. Net die lage tonen die een stuk muziek afmaken. Overigens is dat issue natuurlijk op te lossen door de crossover van de subwoofer wat hoger te zetten. Als test heb ik ook wat echte dance-nummers opgezet met stevig aangezette bass en dat pakte beter uit dan ik had verwacht. Met dat soort nummers komt de A25 beter uit de verf dan je op het eerste gezicht zou denken van het relatief kleine speakertje. Ik heb letterlijk een paar keer gekeken of ik de subwoofer wel echt uit had gezet. Speaker wel wat vrijer zetten, want dat kleine reflexpoortje strak tegen een muur klonk niet heel lekker, te geforceerd en niet passend. Ik heb altijd zo'n 20 centimeter ruimte achter gehad. De speakers strak tegen de muur met de spacers (bijgeleverd) er tussen is naar mijn oren niet lekker. Toch is het wel de bedoeling van deze speaker dat plaatsing op die manier mogelijk is. Al is dat wellicht voor surround, als front moet je ze toch echt wat meer ruimte geven.
Doordat ik dus een combinatie miste van een wat scherper hoog en wat laag kwam de speaker op mij nogal wat kil over. Nogmaals, zeer grote kans dat dit aan mijn smaak ligt van twee aparte eigenschappen van een speaker gecombineerd. Hierdoor klonken sommige muziek wat emotieloos.
Qua vermogen is het wel wat iedereen zegt: er moet wel een fikse versterker achter zitten. Aangesloten op mijn Emotiva XPA-2 kwam de speaker veel meer los dan toen ik deze op de LG (don’t ask) van mijn ouders aan had gesloten. Eigenlijk had ik nog een tussenstap willen proberen door de A25 op mijn Denon AVR-2809 aan te sluiten, maar daarvoor moest ik mijn hele audiomeubel overhoop halen en dat had ik er niet voor over. Meubel is al niet zo stabiel met 2 x ~ 35 kilo aan Emotiva. Met een wat mindere versterking klinkt de speaker nog steeds niet verkeerd, maar het geluidsbeeld is dan niet zo strak als het zou kunnen zijn. Vooral de onderste regionen rommelen dan maar wat aan. Ik zou het zelf niet voor elkaar krijgen om duizend(en) euro’s aan versterking neer te zetten voor een speaker van 95 euro. Dat is in mijn hoofd gewoon krom. Ik zou dan eerder gaan middelen. Het oog wil tenslotte ook wat. Maar goed, wellicht dat er mensen zijn die dat wel kunnen en ook doen.
Kreten als “fenomenaal” en dat deze speaker mijlenver boven zijn prijsklasse speelt zal je mij dan ook zeker niet horen zeggen. Het is geen verkeerde speaker, en voor 95 euro de stuk zeker zeer leuk en van wat ik tot nu toe heb gehoord een aanrader. Er zijn speakers van een veelvoud van deze 95 euro die ik minder graag in huis zou hebben staan. Al geldt dat dan wel weer voor het hele merk waardoor je kan twijfelen of dat merk mijn sound gewoon niet is. Maar het is voor mij zeker niet zo dat ik mijn Focals er voor weg zou doen. De A25 was wel zeker beter dan mijn Magnat Motion 990 boekenplank en daarom mag de A25 blijven. Alleen wel als rear speaker tot er ooit een Chorus 816W komt te staan.
Eigenlijk zou ik voor het mooie nog eens een setje Dali Zenzor 1 en Eltax Monitor III willen horen naast de A25. Dan pas kan ik zeggen hoe veel beter (of niet) de A25’s zijn ten opzichte van zijn directe concurrenten in die prijsklasse. Want velen zijn nu –net als ik – vooral aan het vergelijken met speakers uit een veel hogere (prijs)klasse. Maar goed, dat laatste was wel wat je meekrijgt uit de diverse bladen en online reviews.
Disclaimer:
Bovenstaande is geschreven na de speakers één week flink gebruikt te hebben op zowel muziek als film en games. Bovenstaande is ook mijn mening en dus smaakafhankelijk.
Haha, oeps... Het zesvoudige (ongeveer) dus
Hij heeft idd wel wat laag, maar wa mij mateloos stoorde is dat sommige nummers helemaal géén laag leken te hebben (te lage frequenties). Vandaar dat ik 'm maar 5 minuten zonder subwoofer getest hebFeaR schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:48:
Als test heb ik ook wat echte dance-nummers opgezet met stevig aangezette bass en dat pakte beter uit dan ik had verwacht. Met dat soort nummers komt de A25 beter uit de verf dan je op het eerste gezicht zou denken van het relatief kleine speakertje. Ik heb letterlijk een paar keer gekeken of ik de subwoofer wel echt uit had gezet.

Ik heb hem ook enkel op mijn XPA-5 gehangen. Viel me meteen op dat ie een pak minder gevoelig was, het volume moest flink naar boven om dezelfde geluidssterkte te krijgen. Lijkt me idd een beetje gek dat je een 'cheap' speakertje een zware versterker zou moeten hangen...FeaR schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:48:
Qua vermogen is het wel wat iedereen zegt: er moet wel een fikse versterker achter zitten. Aangesloten op mijn Emotiva XPA-2 kwam de speaker veel meer los dan toen ik deze op de LG (don’t ask) van mijn ouders aan had gesloten.
^ Dit maal 100. Helemaal akkoord!FeaR schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:48:
Kreten als “fenomenaal” en dat deze speaker mijlenver boven zijn prijsklasse speelt zal je mij dan ook zeker niet horen zeggen. Het is geen verkeerde speaker, en voor 95 euro de stuk zeker zeer leuk en van wat ik tot nu toe heb gehoord een aanrader. Maar het is voor mij zeker niet zo dat ik mijn <insert speaker> er voor weg zou doen.
Stiekem ben ik aan het twijfelen om die Dali Zensor 1 ook binnen te halen om te vergelijken. "Dan heb ik 7.1, zou toch wel leuk zijn..." Jammer genoeg wordt het dan een hele mengelmoes aan merken, dat komt de homogeniteit ook niet echt ten goede
Mooie set.VetCool schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:05:
Ik zie hier altijd mooie sets voorbij komen dus hierbij mijn set inclusief update.
[afbeelding]
Sinds gisteren even een nieuwe set aangeschaft. Zeg maar een vervroegd kerst cadeautje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je zag een Rotel RSX-1057 en er staat nu een:
Rotel RSP-1572
Rotel RB-1572
B&W CM7
Philips 40PFL9705
Philips Bluray speler
Wat je niet ziet:
HTPC (Z210SFF/i7-2600/16Gb/1Tb)
AppleTV 3
Wii
Volgende upgrade word de B&W CM7's vervangen voor B&W 804Di's. Moet alles nog goedzetten en wegwerken.
Heb zelf ook de CM7 en wil deze gaan vervangen voor de de 805di. Gaan de CM7's naar achteren? Het is toch een 7.1 pre-amp en een 2 kanaals eind-amp?
Ik wil het appartement volledig uit gaan rusten met domotica, en dan met het media center als kloppend hart. Voor mij is het bouwen van zoiets dus meer software, related maar goed. Ben al flink aan het rondkijken. Geld voor een fatsoenlijke audioset is er na het inrichten waarschijnlijk niet meer, maar dat komt later wel. Ik hecht ook meer waarde aan beeld, en de 50" plasma (LG 50PV250) staat al klaar. Voor extra effect heb ik er zelf voor een krappe 30 euro een 50 kanaals ambilight op geknutseld. De eerste tests om dit 100 kanaals te maken ben ik mee bezig, en zelfs dat lijkt te gaan lukken
Ondertussen alweer bijna een heel notebook volgeklad met schetsen van het te bouwen mediameubel, de inrichting en natuurlijk schema's gemaakt voor alle domotica die erin moet. En dan heb ik het over de basis dingen als het aan en uit doen van licht (wil trouwens naar 100% LED, vooral vanwege de dimbaarheid), maar ook het dichtschuiven van de gordijnen wanneer ik een film start, het automatisch aanzetten van het nieuws als mijn wekker gaat, climate control met CV maar ook met bewustzijn van buitenlucht en ventilatie, etc.
Heerlijk om dat allemaal uit te werken
Maar is dat ook een oplossing die direct vanaf een uitgaande HDMI poort werkt, of moet je daar weer een media pc aan hangen? Ik zoek nog steeds een simpel ambilight setje die gewoon op de 2e HDMI uit van mijn Pioneer versterker kan. Ik wil ook ambilight hebben als ik normaal tv kijk via de UPC horizonbox kijk of een schijfje uit mijn Pioneer spelerdoltishDuke schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 03:09:
Voor extra effect heb ik er zelf voor een krappe 30 euro een 50 kanaals ambilight op geknutseld. De eerste tests om dit 100 kanaals te maken ben ik mee bezig, en zelfs dat lijkt te gaan lukkenVoor in totaal nog geen 60 euro dan. Stuk beter dan die 3 kanaal Philips meuk waar je dan 500 euro voor neerlegt. In het design moet ik dus rekening gaan houden met een grote witte muur achter de TV. Sluit een hoop uit, en dat is jammer, want ik vond de setup van bijvoorbeeld Web-Brielle erg mooi. Maar dat doet geen goed voor het beeld denk ik.
Thanks, het is een 7.1 pre-processor inderdaad maar ik blijf bij stereo. Ik kan achter mij geen boxen kwijt behalve melkpakjes. B&W 805Di zijn ook heel mooi heb ze niet beluisterd maar ik denk dat je minder laag hebt dan bij de CM7's tenzij je er een sub bij gaat plaatsen en dat is iets wat ik niet wi.noks schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:06:
[...]
Mooie set.
Heb zelf ook de CM7 en wil deze gaan vervangen voor de de 805di. Gaan de CM7's naar achteren? Het is toch een 7.1 pre-amp en een 2 kanaals eind-amp?
oi :P
Ten eerste, Tnx!doltishDuke schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 03:09:
In het design moet ik dus rekening gaan houden met een grote witte muur achter de TV. Sluit een hoop uit, en dat is jammer, want ik vond de setup van bijvoorbeeld Web-Brielle erg mooi. Maar dat doet geen goed voor het beeld denk ik.
Had zelf eerst zo'n goedkoop led stripje van de Ikea erachter hangen, kijkt toch wel heel prettig moet ik eerlijk zeggen! 2 maanden geleden nieuwe tv opgehangen en helaas niet terug geplaatst, ga ik wel weer goed (misschien vanavond). Zal dan ook even een foto maken voor op t forum
Ik snap niet hoe een complete kermis aan LED-verlichting achter je TV 'prettig kijkt'.. maar dat zal wel aan mij liggen. Heb ook nooit kunnen wennen aan Ambilight, geef mij maar een gewoon een compleet verduisterde kamerWeb-Brielle schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:39:
[...]
Ten eerste, Tnx!
Had zelf eerst zo'n goedkoop led stripje van de Ikea erachter hangen, kijkt toch wel heel prettig moet ik eerlijk zeggen! 2 maanden geleden nieuwe tv opgehangen en helaas niet terug geplaatst, ga ik wel weer goed (misschien vanavond). Zal dan ook even een foto maken voor op t forum
Ambilight zorgt ervoor dat je je niet focust op een hoekig beeld.robpol schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:54:
[...]
Ik snap niet hoe een complete kermis aan LED-verlichting achter je TV 'prettig kijkt'.. maar dat zal wel aan mij liggen. Heb ook nooit kunnen wennen aan Ambilight, geef mij maar een gewoon een compleet verduisterde kamer
Onbewust kijk je rustiger TV en uiteindelijk is dit prettiger voor je dan geen licht achter je TV.
Hierdoor krijg je minder snel vermoeiende ogen
Ambilight is ook persoonlijk gebonden, voor sommige mensen wordt het zelfs ervaart als niet prettig, goeie kans dat je zo'n persoon bent (no offense).
Nee, via USB aan een HTPC. Voor mij geen probleem want ik wil toch alles van de HTPC af laten komen zoals ik dat nu ook al doe. Een apparaat wat tussen HDMI hangt lijkt me onmogelijk gezien de werking van het HDMI protocol.DjVe schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 07:51:
[...]
Maar is dat ook een oplossing die direct vanaf een uitgaande HDMI poort werkt, of moet je daar weer een media pc aan hangen? Ik zoek nog steeds een simpel ambilight setje die gewoon op de 2e HDMI uit van mijn Pioneer versterker kan. Ik wil ook ambilight hebben als ik normaal tv kijk via de UPC horizonbox kijk of een schijfje uit mijn Pioneer speler
Edit: Dat ziet er dus zo uit:

Een goede geluidsset moet er ook wel bij komen natuurlijk, maar met het budget wat ik heb gaat de voorkeur uit naar comfortabale meubels, beeldkwaliteit en het fatsoenlijk inbouwen van domotica. Dan blijft er maar weinig over voor geluid.
[ Voor 19% gewijzigd door doltishDuke op 27-11-2012 13:57 ]
Daarnaast zorgt een beetje verlichting achter je scherm in de meeste gevallen ook een boost in de contrastwaarde. Ik vind het zelf enorm prettig kijken om iets van verlichting achter het scherm te hebbe.Web-Brielle schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:39:
[...]
Ten eerste, Tnx!
Klopt ja, vind het zelf ook fijn! Vooral als de rest van de kamer donker is en je TV het middelpunt is van de avondDjVe schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:59:
[...]
Daarnaast zorgt een beetje verlichting achter je scherm in de meeste gevallen ook een boost in de contrastwaarde. Ik vind het zelf enorm prettig kijken om iets van verlichting achter het scherm te hebbe.
Zal typisch persoonlijke voorkeur zijn. Ik vind het het prettigste om een film te kijken in een donkere kamer, maar dan met ambilight. Minder vermoeiend aan de ogen met name, en het beeld lijkt groter. Overigens heb ik het ambilight vrij zacht staan. Op vol vermogen is het net bijna feller dan de TV, dat moet natuurlijk niet. Ik heb nu een subtiele waas op de muur, dat vind ik ideaal. Op de foto die ik postte lijkt het feller dan het daadwerkelijk is. Daar moet ik wel bij zeggen dat 50 kanaals wel een stuk fijner is dan 3, dan is het inderdaad ronduit storend.
[ Voor 15% gewijzigd door doltishDuke op 27-11-2012 17:21 ]
Bij 3D daarentegen is een lampje achter of naast de TV echt storend, en gaan ze dus lekker uit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die versie van 30 euro is met een LED string van DealExtreme, een Arduino Nano en een aantal uur opsommen van verschillende krachttermen. Als je doelt op wat je ziet op die foto van mij ga je dat dus niet bij IKEA vindenLe Enfant! schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:57:
Ik denk dat ik ook maar eens naar de Ikea ga om dat Ambilight aan te schaffen. Ik dacht altijd dat het enkel exclusief was voor Philips televisies of dat het enorm veel geld zou kosten, maar blijkbaar kost dat niet meer dan dertig euro wat ik dus wel betaalbaar genoeg vind. Gelukkig dat ik toch nog eens moet gaan voor een ander audiomeubel.
Er is niet zoiets als een te groot scherm, hooguit een te kleine ruimteNicklazzz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:32:
Even een vraagje tussendoor, ik zie meer en meer 60-65" schermen verschijnen. Zijn er mensen die hier op 'gamen'? Ondervinden jullie hier last omdat het te groot is?
Ik zit 60cm voor een 27"op mijn bureau en dat werkt prima trouwens.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sweet baby Jesus. Dat ziet er goed uit

Nee, ik ben al tevreden met dit:doltishDuke schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:55:
[...]
Die versie van 30 euro is met een LED string van DealExtreme, een Arduino Nano en een aantal uur opsommen van verschillende krachttermen. Als je doelt op wat je ziet op die foto van mij ga je dat dus niet bij IKEA vinden
Misschien dat ik ooit in de toekomst wat meer high-tech ga, maar momenteel hoef ik het absoluut niet groots.
Nee, heb ik niet. Maar ik was wel van plan hem deze of komende week opnieuw op te bouwen. Wilde toch al wat foto's maken omdat ik de hele bouw van mijn home theater/domotica wil vastleggen. Eventueel kan ik ze dan wel posten. Echter is het absoluut niet moeilijk. De onderdelen kun je op DX halen en kosten bij elkaar iets van 45 dollar. Ik heb het gebouwd op basis van het Adalight systeem. Nou is de hardware wel iets anders dus zul je ook wat moeten klooien met andere software, maar als je daar een beetje handig in bent en je kunt wat solderen en googlen kom je daar wel uit.Tronic schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:03:
[...]
Sweet baby Jesus. Dat ziet er goed uitHeb je toevallig een bouwlog of iets dergelijk bijgehouden? Ik wil ook wel eens proberen om zoiets in elkaar te knutselen
Mocht je spullen willen bestellen:
LEDs: http://dx.com/p/12mm-rgb-...0-led-string-light-111682
Arduino: http://dx.com/p/nano-v3-0...-cable-for-arduino-118037
[ Voor 11% gewijzigd door doltishDuke op 28-11-2012 12:21 ]
Ambilight is ook exclusief voor Philips, een LED-strip achter de TV hangen en zo een vorm van Ambilight creeëren is natuurlijk wat anders. Overigens heb ik een 9000-serie van Philips met Ambilight, maar kan niet wachten totdat deze dood gaat en ik naar de VT50 (of wellicht VT60) van Panasonic kan gaanLe Enfant! schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:57:
Ik dacht altijd dat het enkel exclusief was voor Philips televisies of dat het enorm veel geld zou kosten, maar blijkbaar kost dat niet meer dan dertig euro wat ik dus wel betaalbaar genoeg vind.

overzicht

oude versterker

Boston A25

2mm kabel + goedkope banaanpluggen
De set wordt vrijwel alleen maar gebruikt voor muziek.
Ja het scherm van mn laptop is vies
Wat je ziet:
Boston A25 speakers
oude Pioneer vsx-409RDS receiver
Samsung 107cm tv (weet even niet het type)
Dell Inspiron 1564
Het is eigenlijk heel budget allemaal maar wil het wel gaan uitbreiden. Wil eerst een externe geluidskaart halen want nu is de verbinding niet ideaal (via headphone jack op laptop naar receiver). Zat te denken aan deze.
Verder wil ik nog een subwoofer maar heb geen idee wat er goed bij zou passen en wil er ook niet teveel geld aan uitgeven (150, max 200). Iemand aanraders? Is dit iets? Of een van de kleinere versies? Heb namelijk maar een klein kamertje.
Als laatste wil ik dan nog een keer de receiver gaan vervangen en kabels en plugjes upgraden maar dat zie ik dan nog wel.
[ Voor 15% gewijzigd door i-sk op 28-11-2012 18:02 ]
Waarom wachten tot hij dood gaat? Nu krijg je er nog een paar centen voorFeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:20:
[...]
Ambilight is ook exclusief voor Philips, een LED-strip achter de TV hangen en zo een vorm van Ambilight creeëren is natuurlijk wat anders. Overigens heb ik een 9000-serie van Philips met Ambilight, maar kan niet wachten totdat deze dood gaat en ik naar de VT50 (of wellicht VT60) van Panasonic kan gaan
Omdat ik nu met 42" aan de max zit aan wat ik kwijt kan en wil toch wel naar de 50 - 55" toe. Wellicht zelfs een 60" als die in prijs dalen.virtualJac schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:52:
[...]
Waarom wachten tot hij dood gaat? Nu krijg je er nog een paar centen voor
Ik heb al jaren een 46inch sony bravia tv en op zich bevalt dat formaatje wel. Vond hem lange tijd te klein omdat we de bank aan de ene kant van de kamer hadden en de tv aan de andere kant...recent de hele indeling omgegooid en zit nu ongeveer anderhalve (MAX 2) meter van de tv af...geloof me...das groot genoeg:)FeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:49:
[...]
Omdat ik nu met 42" aan de max zit aan wat ik kwijt kan en wil toch wel naar de 50 - 55" toe. Wellicht zelfs een 60" als die in prijs dalen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Same here. Ik vind een goeie 60" nog te duur en eigenlijk vind ik het beeld van m'n 4.5 jaar oude 47" 9703 nog te goed om 'm af te danken. Maar het kriebelt welFeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:49:
Omdat ik nu met 42" aan de max zit aan wat ik kwijt kan en wil toch wel naar de 50 - 55" toe. Wellicht zelfs een 60" als die in prijs dalen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Formaat is niet alles (Exirion schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:12:
[...]
Same here. Ik vind een goeie 60" nog te duur en eigenlijk vind ik het beeld van m'n 4.5 jaar oude 47" 9703 nog te goed om 'm af te danken. Maar het kriebelt wel

Ben wel benieuwd wat de VT50 gaat doen qua prijs als de VT60 gaat komen. Ziet er niet heel goed uit als je ziet dat de VT30 en de VT50 (beide 50") maar een paar honderd euro schelen. Al verbaasde ik me er wel over dat de 65VT50 al onder de 2900 euro zit en de 55" op 1800. Gaat wel de goede kant op!
Geen fan van wat Samsung op de markt brengt?FeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:20:
[...]
Ambilight is ook exclusief voor Philips, een LED-strip achter de TV hangen en zo een vorm van Ambilight creeëren is natuurlijk wat anders. Overigens heb ik een 9000-serie van Philips met Ambilight, maar kan niet wachten totdat deze dood gaat en ik naar de VT50 (of wellicht VT60) van Panasonic kan gaan
Nou je TV staat nog niet klem op de foto's te zienFeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:49:
[...]
Ik heb gisteren een 60" karton opgehangen in mn nieuwe woning. De reactie van mn vriendin:
gf: "Dat is echt veel te groot, je zit gewoon voor lul met zo'n scherm"
ik: "Doe eens een paar stappen naar achteren, kijk eens vanaf de bank"
gf: "Ja.... Tja.... het is wel erg groot...
ik: "Mooi, dan is dat ook weer geregeld, bestellennnnn"
De reviews over die Sharp zijn anders best lovend. Als je niet aan 3D hecht volgens mij best een optie.FeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:41:
[...]
Formaat is niet alles (). Voor net iets meer dan 1000 euro haal je al een Sharp 60" LED LCD, maar dan heb je een groot scherm hangen met matige beeldkwaliteit. Dan liever een 50" VT50. Idem met dan liever een 50" VT50 dan een grotere lagere serie uit de Pana 50-reeks.
Ben wel benieuwd wat de VT50 gaat doen qua prijs als de VT60 gaat komen. Ziet er niet heel goed uit als je ziet dat de VT30 en de VT50 (beide 50") maar een paar honderd euro schelen. Al verbaasde ik me er wel over dat de 65VT50 al onder de 2900 euro zit en de 55" op 1800. Gaat wel de goede kant op!
Heb ook vier 3d brillen erbij, waarvan twee nog nooit gebruikt. Heb er in totaal 1 film in 3d op gekeken. Maar totdat de techniek het toelaat om het 3d beeld echt buiten de kaders van je beeldscherm uit te laten komen, vind ik het niets. Kijk in de bioscoop ook liever een film normaal dan in 3d.
[ Voor 47% gewijzigd door red1 op 28-11-2012 23:45 ]
Van mij mag ie ook wel naar de 60" trouwens, maar ik heb deze TV destijds voor 400 euro op de kop kunnen tikken. Meer ga ik er nu ook niet meer voor vangen en dan zit ik toch tegen zo'n 1.500 euro aan te kijken wat ik nog bij moet leggen voor een instapmodel. Daar is momenteel het geld dus echt niet voor.
46/50 is echt maximaal...
Klopt als een bus, als ik op me beamer heb gekeken dan voelt mijn tv erg klein aanLe Enfant! schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:46:
Is het niet normaal dat grote schermen na een tijdje wennen? Als je denkt dat het iedere keer tijd is om groter te gaan als je aan het beeld gewend bent geworden, dan gaat zelfs het grootste scherm tot nu toe (80 inch) weinig gaan betekenen.
Ik zou dat ding wel eens kunnen vervangen, maar ik heb in de twee jaar dat ik nu op deze locatie woon nog niet eens de moeite genomen om de kabel aan te sluiten op de TV
Ik heb een redelijk recente Panasonic plasma, maar ook daar heb ik zwarte balkenhenkie196 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:04:
50", 60"... ik heb hier nog zo'n beeldcanon met een doorsnede van 55cm staanNog in 4/3 ratio ook, dus met al die zwarte balken van tegenwoordig blijft er effectief niet zoveel van over.
Ik zou dat ding wel eens kunnen vervangen, maar ik heb in de twee jaar dat ik nu op deze locatie woon nog niet eens de moeite genomen om de kabel aan te sluiten op de TVIk kijk er af en toe een filmpje op, maar verder staat die nooit aan, dus ook weinig motivatie er voor.
Nou hebben films al 50 jaar het 2.35:1 formaat hoorvirtualJac schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:10:
[...]
Ik heb een redelijk recente Panasonic plasma, maar ook daar heb ik zwarte balkenDat aspect ratio steeds veranderen is echt een pain in the ass.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mijn vriendin zei in het begin ook vaak "Wow, wat is hij groot", maar nu is ze er aan gewend.Le Enfant! schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:46:
Is het niet normaal dat grote schermen na een tijdje wennen? Als je denkt dat het iedere keer tijd is om groter te gaan als je aan het beeld gewend bent geworden, dan gaat zelfs het grootste scherm tot nu toe (80 inch) weinig gaan betekenen.
Heb het niet alleen over films. TV uitzendingen waren bijna altijd 4:3. Daarna kwamen de breedbeeld televisies en ging men over op 16:9. Tegenwoordig is heel veel 2:35, ook TV uitzendingen. Een collega van me heeft zo'n Philips tv met dat aspect ratio, maar toch is dat het ook niet helemaal vind ik.JvS schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:27:
[...]
Nou hebben films al 50 jaar het 2.35:1 formaat hoor. Ik denk dat er tegenwoordig zelfs meer 16:9 films gemaakt worden dan vroeger, omdat er veel meer thuis en in 1920x1080 formaat gefilmd wordt.
Ik erger me er ook aan. Had eerder een 19'' computer scherm (4:3) waar ik films op keek, daarna kocht ik me een 18,4'' laptop. Scherm werd kleiner, maar door de 16:9 ratio werd het beeld wat je zag veel groter. Als ik dan nu films kijk op mijn TV (de laptop was een jaar of 4 geleden), welke gewoon 16:9 is heb je weer zwarte balken. Ik weet niet waar ze precies heen willen, maar ik kan me er aan ergeren dat als ik films kijk ik weer zwarte balken heb. Ik weet dan ook niet precies welke beeldverhoudingen ze gebruiken, 16 op 9, 2,35 op 1, maar als de balken niet al te groot zijn ''zoom'' ik in feite liever in, waardoor ik in de hoogte het beeld optimaal benut en de zijkanten van het beeld maar niet zie. Uiteindelijk mis je er toch niks op.virtualJac schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:10:
[...]
Ik heb een redelijk recente Panasonic plasma, maar ook daar heb ik zwarte balkenDat aspect ratio steeds veranderen is echt een pain in the ass.
ontopic:
een iets kleiner subje en een Stax SRS4040 systeem

De BK XLS200, die echt wel een stuk kleiner is dan de SVS SB12, achter de stoel. Moet nog wat demping onder dus hij komt nog wat omhoog maar het is echt een stuk netter zo.
Stax SRS4040 set op de tape-out van de Supernait... Heerlijk! Het plastic kraakt een beetje, dus moet nog een drupje olie o.i.d. hebben (mag dat met plastic?).
Ik hoop dat ik hier 2013 mee 'doorkom', da's in ieder geval alvast mijn goede voornemen
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik kan er erg slecht tegen als ik zwarte balken op mijn 16:9 TV heb. Gebruik meestal een combinatie van een lichte stretch en de rest zoom. Iets mindere kwaliteit maar daar erger ik me nog minder aan dan aan die balken. Als het echt niet anders kan en ik moet wel met balken kijken gaat in ieder geval het ambilight uit, dat is alleen maar storend als het maar aan twee kanten zit.Bierdopje120 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:56:
[...]
Ik erger me er ook aan. Had eerder een 19'' computer scherm (4:3) waar ik films op keek, daarna kocht ik me een 18,4'' laptop. Scherm werd kleiner, maar door de 16:9 ratio werd het beeld wat je zag veel groter. Als ik dan nu films kijk op mijn TV (de laptop was een jaar of 4 geleden), welke gewoon 16:9 is heb je weer zwarte balken. Ik weet niet waar ze precies heen willen, maar ik kan me er aan ergeren dat als ik films kijk ik weer zwarte balken heb. Ik weet dan ook niet precies welke beeldverhoudingen ze gebruiken, 16 op 9, 2,35 op 1, maar als de balken niet al te groot zijn ''zoom'' ik in feite liever in, waardoor ik in de hoogte het beeld optimaal benut en de zijkanten van het beeld maar niet zie. Uiteindelijk mis je er toch niks op.
Misschien heb ik trouwens nog wat budget vrij kunnen werken om toch een audio installatie in mijn nieuwe appartement te zetten. Wilde eerst voornamelijk voor beeld gaan maar dan nog. Een 50" plasma met ambilight en dan geluid door de TV speakertjes kan natuurlijk gewoon niet. Echter zijn mijn eisen wat betreft geluid relatief erg laag, en ik ga dan ook meer voor looks en prijs.
Ik denk dat er een Jamo 606 HCS 5.1 set gaat komen. Inderdaad, zo'n beetje de goedkoopste 5.1 set die er te vinden valt, maar de reviews vallen me nog alles mee. Wat ik interessant vind aan deze is het feit dat het zuilspeakers zijn. DIe zou ik er alleen al voor de looks bij willen hebben
[ Voor 28% gewijzigd door doltishDuke op 29-11-2012 19:03 ]
Mijn boefje is liev!
Ga je niet merken, zeker niet als je daarna nog Audyssey (of iets vergelijkbaars) draait op je receiver.JB schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:27:
Iemand een idee of ik verschil ga merken tussen mijn 2 rears als ik op de eerste rear audio kabel van 2,5 mm gebruik en op de andere 4 mm audio kabel? Heb nog 2 stukken liggen en moet deze door de kruipruimte leggen. Kan het wel eerst testen maar dan heb ik weer die spaghetti door de woonkamer en dat gaat de vrouw niet grappig vinden.
Mja, maar 2,5mm² is eigenlijk al meer dan genoeg voor de gemiddelde huiskamer set. Met 1,5mm² zit je al aan de ruime kant. Dus in dat opzicht is 4mm² nergens voor nodig.Bierdopje120 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:17:
Ga je inderdaad niet merken hoewel het normaliter aan te raden is, zeker voor langere kabels om dikkere te gebruiken. Dikkere kabels betekenen een lagere weerstand.

Van:

Naar:

U ziet:
Quadral Platinum M4
Phonar Ethos C140G (EdMa gemodificeerd)
SVS PB12-NSD DSP
Onkyo TXSR608
Popcorn C200
(Niet op foto) Hiervoor had ik 2x Phonar Ethos R120G (EdMa gemodificeerd) als fronts, maar die gaan nu als rears dienen.
Mijn boefje is liev!
Nee klopt, dat is zeer nadelig voor het geluid. Je hoort alleen maar stemmen en vrij weinig effects.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:33:
[...]
De meesten capituleren als het niet meer lukt met alleen "oogbewegingen" de uiterste hoeken van het scherm te halen.
Je nek houdt zoiets niet lang comfortabel vol lijkt mij.![]()
De voorste rij in de bioscoop is ook niet echt geweldig herinner ik mij.
Of ging het net over het beeld...?

Leuke set-up hierboven trouwens! Vind het er erg gezellig/huizelijk uitzien. Opzettelijk de subwoofer zo neergezet? Gevoelsmatig zou ik hem een kwartslag draaien.
Wel een erg mooie subwoofer. Had hem bijna gekocht i.p.v. mijn Rel Q200E, maar ik had toen erg weinig ruimte en de kleur (marktplaats) die ik toen tegenkwam vloekte dusdanig dat ik er een zak omheen moest trekken.
[ Voor 28% gewijzigd door Bierdopje120 op 30-11-2012 12:45 ]
Thnx! De sub ga ik nog een keer draaien om te testen of het echt beter klinkt, zo vreet ie het minste ruimte als minibarBierdopje120 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:40:
[...]
Leuke set-up hierboven trouwens! Vind het er erg gezellig/huizelijk uitzien. Opzettelijk de subwoofer zo neergezet? Gevoelsmatig zou ik hem een kwartslag draaien.
Wel een erg mooie subwoofer. Had hem bijna gekocht i.p.v. mijn Rel Q200E, maar ik had toen erg weinig ruimte en de kleur (marktplaats) die ik toen tegenkwam vloekte dusdanig dat ik er een zak omheen moest trekken.
Inmiddels ook de rears vervangen vandaag

Mijn boefje is liev!
Ik dacht, even horen als ze het nog doen.
Aangesloten aan mijn Onkyo TX-SR309
En Hypocrisy op de achtergrond aan het spelen

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 01-12-2012 11:24 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Wat u ziet.
Quadral Platinum M4
Quadral M Base
Marantz SR5007
LG 42LM660S

Deze set heb ik nu één week in huis en het is sindsdien elke dag genieten.
Verwijderd
Hoe is het geluid? Ouderse speakers zijn meestal niet zo gevoelig en kunnen wel wat pit van een versterker gebruiken... een Onkyo 309 lijkt mij dan niet geschikt. Maar wat is je ervaring?Renegade666 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:23:
Had nog een setje Jamo Compact 120 op zolder staan, van mij vader.
Ik dacht, even horen als ze het nog doen.
Aangesloten aan mijn Onkyo TX-SR309
En Hypocrisy op de achtergrond aan het spelen![]()
[afbeelding]
Die SB12-NSD staat nu bij mijmr.paaJ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:04:
De BK XLS200, die echt wel een stuk kleiner is dan de SVS SB12, achter de stoel. Moet nog wat demping onder dus hij komt nog wat omhoog maar het is echt een stuk netter zo.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Opzich valt het niet tegen. Moest wel bass en treble aanpassen voor deze jongens. Anders was er bijna geen bas. Sowieso wat moeilijk vergelijken wat er normaal aan hangt. Klipsch hd 300. Kon wel wat merken dat ik wat last van oren kreeg op een gegeven moment. Heb aan mijn pc een set audioenge speakers hangen, maar die klinken nogal wat beter in mijn oren.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:07:
[...]
Hoe is het geluid? Ouderse speakers zijn meestal niet zo gevoelig en kunnen wel wat pit van een versterker gebruiken... een Onkyo 309 lijkt mij dan niet geschikt. Maar wat is je ervaring?
Maar ze gaan binnenkort maar weer naar zolder denk ik, nouja, de kamer ernaast:-)
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic