Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Exirion schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:18:
[...]

Die SB12-NSD staat nu bij mij :+ Hij vervangt bij mij een BK Gemini II in een bureausetup, maar dat wist je al :P
Toch over de streep, die sub reist wat af zeg :p
Supermooi wel, was voor zover ik dat kan beoordelen wel een klasse beter dan de XLS200 nu, die mist wat van het gemak en de strakheid ofzo.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Exirion

Gadgetfetisjist

mr.paaJ schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:28:
Supermooi wel, was voor zover ik dat kan beoordelen wel een klasse beter dan de XLS200 nu, die mist wat van het gemak en de strakheid ofzo.
Ja, de XLS200 en Gemini II ontlopen elkaar niet heel veel. De XLS is een betere woofer maar in zo'n compacte kast kun je geen wonderen verwachten. De SVS komt erg diep maar klinkt toch strak met muziek, en past perfect onder m'n bureau :) Maar ik heb materiaal om een XXLS400 te bouwen dus zoda die er is gaat de SVS misschien de huiskamer in (ipv m'n XTZ sub) en komt de XXLS400 onder het bureau.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
systemworks schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:13:
Ik zal mijn nieuwe audio set ook eens showen.

Wat u ziet.

Quadral Platinum M4
Quadral M Base
Marantz SR5007
LG 42LM660S

...

Deze set heb ik nu één week in huis en het is sindsdien elke dag genieten. O+
En waar geniet je dan precies van? Ik zie geen enkele (digitale) bron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EMDB schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:22:
Misschien zingt ie zelf in een microfoon :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Exirion schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:40:
[...]

Misschien zingt ie zelf in een microfoon :P
Of hij maakt gebruik van de UPnP-functies in de Marantz...

Anders had hij op zijn minst het type microfoon aan kunnen geven (wie weet zingt hij wel beter dan dat de muziek klinkt over het netwerk) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
EMDB schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:22:
[...]
Analoge tv-signaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Hier mijn setje, het staat er al een tijdje naar volle tevredenheid:

Het uitzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.punksquad.nl/plaatjes/upload/w0XlKSq.jpg

Rear speaker, waarbij ik nog steeds te lui ben om het snoer even in een kabelgootje te stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.punksquad.nl/plaatjes/upload/ftui2c8Q.jpg

En iets meer een overzicht inclusief hangplek:
Afbeeldingslocatie: http://www.punksquad.nl/plaatjes/upload/1919ItBg.jpg

De spulletjes:
Marantz SR5003
Panasonic TH-42PZ85
Focal Chorus 816V & 800CC
BK XXL400
PS3
Humax 2000c
AC Ryan Playon HD mini
Logitech Harmony One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Bokmaaa schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:

De spulletjes:
Marantz SR5003
Panasonic TH-42PZ85
Focal Chorus 816V & 800CC
BK XXL400
PS3
Humax 2000c
AC Ryan Playon HD mini
Logitech Harmony One
Staat die sub nou vlak op de vloer? Neem aan dat het dan de front firing variant is ( :+ ), maar welke kant staat hij gericht dan? Mooie set verder trouwens. De sub heb ik ook, maar dan in high gloss white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
De sub staat op de kunststof dopjes die bij levering in de schroefgaten voor de pins zitten. Dit klinkt uitstekend, en hij blijft netjes staan waar hij staat :P De buren hebben nog nooit geklaagd, dus ik heb tot nu toe nog geen redenen om hem op de pins te zetten wat er naar mijn mening minder mooi uitziet.

Het is idd de FF, en hij fired naar de front ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 06:53
Na veel gekeken te hebben in dit topic word het tijd ook wat te posten:

http://i49.tinypic.com/zyhnvm.jpg
Philips 52"

http://i50.tinypic.com/ru4med.jpg
DLS M60 ( verwacht niet dat de meeste dit merk kennen)

http://i47.tinypic.com/24ozfpj.jpg
DLS M60 en de oude R66 front speakers ( moet ik nog verkopen...... denk ik )

http://i45.tinypic.com/2cqmq7k.jpg
DLS T3 center speaker ( is de volgende speaker die vervangen gaat worden )
Keuzen gaat denk ik vallen op de bower en wilkins c2

http://i45.tinypic.com/vd1wn8.jpg
Denon 3311

http://i46.tinypic.com/30m5ph3.jpg
De achter speakers DLS T3 ( en een verdwaalde R66 die ik nog moet opruimen :+ )

Verder staat er nog een xbox360, popcornhour, htpc en een upc horizon in de kast.
De sub moet ik nog even aansluiten ( DLS 3.10 )

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 04-12-2012 18:29 . Reden: Foto's zijn nog steeds 1600 x 1200... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2qn19j8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/33kb02e.jpg

Ik moet alleen nog de woofer van mijn oude Genie set vervangen.

De rest:
Phonar P4 Edma
Phonar C4 edma
Phonar M4 edma
denon 4311
en wat media spul

[ Voor 16% gewijzigd door Masterkale1 op 09-12-2012 13:44 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:53

OMD

@ hierboven,

Erg mooi interieur, houd ik wel van dit. Erg prettig tv meubel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Bokmaaa schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:51:
Zo'n zee van ruimte , en toch die voorste speakers bijna aan de muur gekleefd |:( , geef ze eens wat lucht O+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Die hebben lucht zat, de basreflex poort zit bij die dingen aan de voorkant namelijk. Zee van ruimte ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reflexpoort zit ook aan de onderkant (Powerflow), vandaar dat ze ook op een dergelijke voet staan. Op deze afstand zitten ze toch echt wel binnen het +3 dB-gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-12-2012 21:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 08:43
Wat ik me nu dus echt zit af te vragen is of er nou werkelijk geen 'simpele' versterkers bestaan voor een relatief simpel 5.1 setje. Het enige wat ik wil hebben is dat het signaal wat (het liefste) via digital optical binnen komt weer naar buiten pompen naar de speakers. Ik wil geen tig verschillende inputs kunnen selecteren en ik wil al helemaal geen schermpje wat licht geeft en afleidt van de film.

ZIt me al de hele avond rot te zoeken en ik kan niks vinden. In de Pricewatch al helemaal niet. Ik verwacht echt niet dat jullie voor me op zoek gaan of iets dergelijks, maar zit ik nou gewoon verkeerd te kijken of bestaan die dingen echt niet voor een fatsoenlijke prijs onder de 300 euro? Ik hecht niet extreem veel waarde aan audio, echter wel aan vervuiling van mijn interieur (no offence natuurlijk naar degene die dat mooi vinden!) en ik wil zo'n ding eigenlijk het liefst in de kast hebben staan. Zolang het geen schermpje, LEDs of andere lichtgevende ellende heeft mag het wel op de plank als het er nog een beetje mooi uit ziet, maar die kan ik niet vinden. Zonde natuurlijk om dan zo'n uitgebreid ding te kopen waar ik dan 95% van de opties niet van gebruik.

Knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Dit is niet het topic voor dit soort vragen, maar koop gewoon een tweedehands instapreceiver van Denon, Marantz, Onkyo of ander goed merk. Dan ben je ruim onder je budget klaar. Wat je niet nodig hebt aan functies gebruik je niet.

Ledjes zitten tegenwoordig overal op, tenzij je misschien een hyperaudiofiel apparaat koopt. Op de meeste receivers kan je van de display de helderheid wel ver terugschroeven of zelfs uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 05-12-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik zie een heleboel mooie setups en huiskamers voorbij komen. Mijn huiskamer wordt momenteel ingericht en zit nu met iets waar waarschijnlijk iedereen hier tegenaanloopt. Iemand tips voor goeie stekkerblokken met overspanningsbeveiliging? Heb ongeveer 10 aansluitingen achter mn meubel.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
MPAnnihilator schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:12:
[...]

Zo'n zee van ruimte , en toch die voorste speakers bijna aan de muur gekleefd |:( , geef ze eens wat lucht O+
Bij het inrichten van de boel heb ik ze verder van de muur gehad, tot een halve meter. Naast dat het geen porum was, hoorde ik absoluut geen verschil, behalve dat ik mn instellingen veel extremer moest doen om mn stereo op de luisterpostitie netjes te krijgen. Wat weer zorgde voor slechter geluid op andere plekken.

Dus ik heb ze weer dichter bij de muur gezet, en dat bevalt erg goed :)

Nu ik die foto's zo weer bekijk lijkt die 42" verrekte klein trouwens... misschien moet ik eens een upgrade in de groep gooien thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:36
doltishDuke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 04:08:
Wat ik me nu dus echt zit af te vragen is of er nou werkelijk geen 'simpele' versterkers bestaan voor een relatief simpel 5.1 setje. Het enige wat ik wil hebben is dat het signaal wat (het liefste) via digital optical binnen komt weer naar buiten pompen naar de speakers. Ik wil geen tig verschillende inputs kunnen selecteren en ik wil al helemaal geen schermpje wat licht geeft en afleidt van de film.

ZIt me al de hele avond rot te zoeken en ik kan niks vinden. In de Pricewatch al helemaal niet. Ik verwacht echt niet dat jullie voor me op zoek gaan of iets dergelijks, maar zit ik nou gewoon verkeerd te kijken of bestaan die dingen echt niet voor een fatsoenlijke prijs onder de 300 euro? Ik hecht niet extreem veel waarde aan audio, echter wel aan vervuiling van mijn interieur (no offence natuurlijk naar degene die dat mooi vinden!) en ik wil zo'n ding eigenlijk het liefst in de kast hebben staan. Zolang het geen schermpje, LEDs of andere lichtgevende ellende heeft mag het wel op de plank als het er nog een beetje mooi uit ziet, maar die kan ik niet vinden. Zonde natuurlijk om dan zo'n uitgebreid ding te kopen waar ik dan 95% van de opties niet van gebruik.

Knap irritant.
Bij Marantz kun je het display op 'auto-off' (naast on en off uiteraard) zetten. Als je dan van input wisselt of het geluid harder of zachter zet dan gaat het scherm even 3 seconden aan en vervolgens uit. Verder ook geen ledjes die aan staan (alleen in standby). Dus lekker donker tijdens de film. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doltishDuke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 04:08:

Knap irritant.
Een NAD T748 of T747 is precies wat jij zegt. Een surround versterker meer niet. Geen rare fratsen alleen versterken via optical of hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
PHiXioN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:31:
Dit is niet het topic voor dit soort vragen, maar koop gewoon een tweedehands instapreceiver van Denon, Marantz, Onkyo of ander goed merk. Dan ben je ruim onder je budget klaar. Wat je niet nodig hebt aan functies gebruik je niet.

Ledjes zitten tegenwoordig overal op, tenzij je misschien een hyperaudiofiel apparaat koopt. Op de meeste receivers kan je van de display de helderheid wel ver terugschroeven of zelfs uitzetten.
Ik vraag dan ook niet voor niets niet om suggesties ;) Vraag me alleen af of dat soort dingen te krijgen zijn in het niet-audiofiel segment, of dat ik er gewoon overheen gekeken heb.

Dan maar zo'n ding van Marktplaats proberen te scoren en als ik hem niet donker krijg zal hij toch echt in de kast moeten. Ik vind dat vreselijk, lichtgevende apparaten onder mijn TV.

Edit: @Woutoro en LuPo hierboven, het bestaat dus wel! Al zit ik hier nog steeds met een vorm van een schermpje, maar het lijkt me dat je voor zoiets aan kwaliteit meer waar voor je geld krijgt. Kwaliteit boven kwantiteit aan functies. Bedankt :) Dat soort dingen kom je dus niet tegen als je vergelijkingen zit door te lezen of de pricewatch zit om te spitten.

[ Voor 16% gewijzigd door doltishDuke op 05-12-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Bokmaaa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:29:
De sub staat op de kunststof dopjes die bij levering in de schroefgaten voor de pins zitten. Dit klinkt uitstekend, en hij blijft netjes staan waar hij staat :P De buren hebben nog nooit geklaagd, dus ik heb tot nu toe nog geen redenen om hem op de pins te zetten wat er naar mijn mening minder mooi uitziet.

Het is idd de FF, en hij fired naar de front ;)
Ah bij mijn BK 400 XXLS DF zitten er behoorlijke pootjes onder, vandaar dat het voor mij lí'jkt alsof ie op de grond staat.

Helaas kon ik door de kwaliteit van de foto niet zien dat de voorkant is voorzien van speakerdoek en hij dus naar voren staat gericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

doltishDuke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:33:
[...]
Ik vraag dan ook niet voor niets niet om suggesties ;) Vraag me alleen af of dat soort dingen te krijgen zijn in het niet-audiofiel segment, of dat ik er gewoon overheen gekeken heb.
[knip]
[offtopic]
Zoek jij eigenlijk niet gewoon zoiets? pricewatch: Logitech Z906
[ontopic]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
hardware-lover schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:49:
[...]

[offtopic]
Zoek jij eigenlijk niet gewoon zoiets? pricewatch: Logitech Z906
[ontopic]
Nee, zoiets zoek ik niet. Gaat mij ook voor een zeer groot deel om de looks ;)

Maar goed, ik zal er over ophouden om niet in aankoopadvies te verzanden, wilde slechts even weten of ik nou gewoon ergens overheen zat te kijken :) En daar heb ik mijn antwoord op. Bedankt, allen :)

Ben nu trouwens bezig het ambilight weer achter mijn TV te knutselen. Er was in dit topic iemand die wilde zien hoe ik dat gedaan had, dus ik ben er foto's van aan het maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Met een losse eindversterker kun je denk ik in jouw geval het beste uit. De voorversterker kun je helemaal zelf kiezen met zo veel of weinig ledjes als je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00

CeesKees

I rest my Kees

doltishDuke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:59:
[...]

Ben nu trouwens bezig het ambilight weer achter mijn TV te knutselen. Er was in dit topic iemand die wilde zien hoe ik dat gedaan had, dus ik ben er foto's van aan het maken :)
Cool, geen storende lampjes, maar wel ambilight... :X

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

CeesKees schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:38:
Je neemt me de woorden uit de mond :+
Da 's pas een storend lampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
CeesKees schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:38:
[...]

Ik vind dat juist prettiger kijken. Minder vermoeiend aan de ogen en het beeld lijkt groter. Een knipperend groen LEDje of segment LCD met witte tekst heeft niks met het beeld te maken en is dus storend.

Natuurlijk is dat ook gewoon persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Niet moeilijk is het natuurlijk om i.c.m. de functie die Marantz schijnbaar heeft (en vast wel meerdere recievers) alle mogelijke ledlampjes van de radio gewoon te verwijderen. Maar nu ik typ zit ik te denken... Het enige lampje dat op het moment bij mijn reciever aan is, is rond om de aanknop een groene ring. Tenzij je gebruik maakt van audysse, user presets o.i.d. zal er ook geen lampje extra gaan branden. (Gaat om een Denon 2807)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

doltishDuke schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:36:
[...]

Ik vind dat juist prettiger kijken. Minder vermoeiend aan de ogen en het beeld lijkt groter. Een knipperend groen LEDje of segment LCD met witte tekst heeft niks met het beeld te maken en is dus storend.

Natuurlijk is dat ook gewoon persoonlijk.
MartijnGP, ziet je opstelling er nog steeds zo uit zoals je deze hieronder recent hebt gedeeld?
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2012 15:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:32:
[...]

MartijnGP, ziet je opstelling er nog steeds zo uit zoals je deze hieronder recent hebt gedeeld?
[afbeelding]
Nee, niet meer. Dat was eigenlijk alleen een testopstelling om dat ambilight te maken. Momenteel hangt ie hier aan de muur. LEDs moet ik nog opnieuw gaan doen. Die had ik op een houten frame gemaakt wat achter de TV hing, maar dat past niet als hij hangt. Die gaan dus gewoon op de TV geplakt worden.

Edit: En ja, die HTPC met dat blauwe LEDje ligt normaal gesproken ook uit het zicht ;)

[ Voor 7% gewijzigd door doltishDuke op 06-12-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Na even doorgekeken wow wat hebben sommige mooie soundsystems!! :)

Zelf heb ik ook maar even screenshots gemaakt. Ik ben maar een student die nog thuiswonend is, dus heb helaas niet zoveel ruimte... Maar ben heel erg trots op mijn setup !

Onder de laptop staat een bluray speler van een redelijk onbekend merk "Hiteker"
De soundsysteem is van Pioneer en was 1 paket met de versterker en 5.1 soundsysteem.
De tv is 32 inc van samsung.

Wat niet te zien is achter de laptop heb ik altijd mijn iphone in een apple dock staan die ook gelinkt is aan de versterker.

Foto's :

Tv > aan de andere kant van de laptop staat de xbox.
https://www.dropbox.com/s/rlog2v8rxwaakvh/IMG_0684.JPG

Mijn versterker
https://www.dropbox.com/s/rhpkkxjhng23bfm/IMG_0687.JPG

Alle 5 boxen zien er hetzelfde uit.
https://www.dropbox.com/s/4z6eg2adqjaltyr/IMG_0689.JPG

Subwoofer
https://www.dropbox.com/s/akeofmojlvoe16h/IMG_0690.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
johanneslol schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:42:
Na even doorgekeken wow wat hebben sommige mooie soundsystems!! :)

Zelf heb ik ook maar even screenshots gemaakt. Ik ben maar een student die nog thuiswonend is, dus heb helaas niet zoveel ruimte... Maar ben heel erg trots op mijn setup !

Onder de laptop staat een bluray speler van een redelijk onbekend merk "Hiteker"
De soundsysteem is van Pioneer en was 1 paket met de versterker en 5.1 soundsysteem.
De tv is 32 inc van samsung.

Wat niet te zien is achter de laptop heb ik altijd mijn iphone in een apple dock staan die ook gelinkt is aan de versterker.

Foto's :

Tv > aan de andere kant van de laptop staat de xbox.
https://www.dropbox.com/s/rlog2v8rxwaakvh/IMG_0684.JPG

Mijn versterker
https://www.dropbox.com/s/rhpkkxjhng23bfm/IMG_0687.JPG

Alle 5 boxen zien er hetzelfde uit.
https://www.dropbox.com/s/4z6eg2adqjaltyr/IMG_0689.JPG

Subwoofer
https://www.dropbox.com/s/akeofmojlvoe16h/IMG_0690.JPG
Ziet er leuk uit. Heb je specs van je 5.1 setje? Type e.d.
Ik ken het probleem daarnaast als student. Gelukkig dit jaar enkele maanden leuke stage vergoeding gehad, alhoewel dit grotendeels is geïnvesteerd in mijn set. Binnenkort zal ik er wel eens foto's op gooien.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:10
Een kijkje in de Classé CP-2100 eindversterker.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8490/8247245533_5c6392249b.jpg
Classe CA-2100 power amplifier by Osirison, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8061/8249739655_065320386e.jpg
Classé CA-2100 overview by Osirison, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8061/8249739949_c0603ba02b.jpg
Classé CA-2100 auxilary board by Osirison, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8348/8250809430_fc17cbd358.jpg
Classé CA-2100 transistors by Osirison, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8203/8249740201_034d9fe0d6.jpg
Classé CA-2100 speaker binding posts by Osirison, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na lang dit topic te hebben gevolgd wordt het tijd voor mij aandeel daarin.

Sinds de (redelijk spoedige) verkoop van onze woning zitten we nu tijdelijk in een huurappartement. Na enig tijd mn A/V-set in en op een gehackte Ikea Expedit kast te hebben gehad begon mij dit te irriteren. Daarom een project bedacht wat relatief makkelijk te maken was, maar ook weer snel te verwijderen was als we naar een nieuwe woning gaan.

Na flink wat tijd inspiratie op te hebben gedaan, oa op dit forum, enig denkwerk en de uitwerking op papier ben ik er even geleden aan begonnen. Wat tijd betreft heb ik er nu in totaal een goed 1,5 weekend werk in zitten. Het geheel bestaat uit een frame van vurenhout, 18mm MDF en 3 (ook gehackte) Ikea Besta kastjes. De hele wand incl kastjes bestaat uit 1 geheel, staat op de vloer en zit op géén enkele manier aan de wand verankerd. Ik heb hiervoor de eeuwenoude manier om bv keukenkastjes op te hangen gebruikt door het toepassen van 2 schuin afgezaagde blaken (dezelfde waarmee het frame is gemaakt). De ene zit verwerkt in het frame, de andere met 2 x m8-bouten in 2 bestaande boorgaten aan de betonwand bevestigd. Zo ziet dat er ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/9201_3952364087940_1720177422_n.jpg
Ff van de betonwand optillen en ik kan het dus zo oppakken en meenemen.

De kastjes voor de apparatuur zijn volledig zwevend opgehangen om de warmte van de apparatuur te kunnen afvoeren. Het linker en middelste kastje is aan de achterzijde open en ook het frame van de voorzetwand heb ik zo gemaakt dat alle warmte via de bovenkant weg kan. Dat de wand boven open is, is niet voor het oog zichtbaar.

Alle kabels kunnen achter de wand worden wegwerkt. Er zitten op diverse plekken doorvoermogelijkheden in de wand en in het frame. Een bestaand stopcontact bevind zich ook achter de wand. Onder het linker kastje bevindt zicht het toegangsluik tot alles.

Onderstaand een overzichtje van het verloop van het project:

De oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/47291_3952292766157_2085527273_n.jpg

De ruwe versie van de wand voltooid:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sh3/559954_3952679215818_1782853840_n.jpg

Situatie eind nov:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/382114_3952302366397_236299284_n.jpg

Situatie eind nov - detail zwevende kastjes:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429398_3952302406398_465990566_n.jpg

Situatie eind nov - detail wand:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/12211_3952302526401_1918282254_n.jpg

Situatie eind nov - wand met led aan:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/156897_3941214849216_142708046_n.jpg

Situatie begin dec 1:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/704074_3952550172592_1077451575_o.jpg

Situatie begin dec 2:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/703941_3952550132591_2065101538_o.jpg

Wat moet allemaal nog gedaan worden:
  • Wand gronden en schilderen,
  • Zijstukken en achterwand van gehackt, middelste, kastje gronden en aflakken,
  • Klapdeurtje middelste kastje monteren. Helaas is het beslag op dit moment niet op voorraad, pas mid/eind jan 2013 weer!
  • 2 Lades maken in de kast rechts voor de Blu-raycollectie (alweer een hack!). De dvd- en cd-collectie komt ergens anders,
  • Hardglazen planken in de linker en middelste kast. Per apparaat een plank,
  • Vibrapods en -cones onder de apparatuur en subwoofer plaatsen,
  • Alle apparatuur aansluiten, nog diverse kabels trekken,
  • Fronts op de stands,
  • Alle apparatuur instellen, vooral instellingen van de receiver wegens gewijzigde opstelling speakers,
  • LED strip (5m waterproofstrip met 300 leds, type SMD5050) definitief monteren in de koof achter de wand,
  • IR extender kit installeren, zodat alles met gesloten deurtjes bedient kan worden.
Om af te sluiten, en niet geheel onbelangrijk, de specs van mijn huidige A/V-set:
  • TV: Samsung UE55D6530 met 4 Samsung SSG-3550CR 3d-brilletjes
  • Decoder: Ziggo HD-recorder (Cisco 8485)
  • Receiver: Pioneer SC-2022K 7 x 170W klasse D
  • Blu-ray/CD: Panasonic BDT-500
  • Mediaplayer: Mede8er MED500X
  • Speakers: KEF 2005.3 met Kube2 subwoofer en 4 stands.
  • Afstandbediening: Logitech Harmony One+
  • HDMI-bekabling: AudioQuest Forest
  • Speakerkabels fronts en center: 2x4mm2 OFC,
  • Speakerkabels surrounds: VanDamme 2x1,5mm2 "Blue Series Studio Grade"
  • Demping apparatuur: Vibrapods en -cones.
  • Demping subwoofer: Auralex SubDube HD en vibrapods met -cones.
Eerstvolgende upgrade:
  • Speakers vervangen. Helaas is de ruimte in dit appartement naast de ht-wand te beperkt. Ik heb toen we hierheen gingen verhuizen een compromis moeten sluiten. Ivm met het tijdelijk verblijf gekozen voor deze eggs, pure keuze o.b.v. prijs/kwaliteit. Eerste voorkeur ging uit naar een 5.1-set van Q Acoustics, de Q7000, vanwege de veel lovende review in de internationele bladen. Maar deze kost incl destands ruim 3x zoveel als de Kefs. In ons nieuwe huis komt wellicht een set B&W CM9, of Tannoy DC6T SE, of Millons Phantoms... :9~
  • De Mede8er vervangen. Mogelijk één van de nieuwe Dunes, of een PCH A400 of toch maar een DIY HTPC. Afhankelijk van de reviews, en mogelijkheid 3D (incl srt subs), HD-geluid en een automatische jukebox ga ik een keuze maken.
PS Voor het kijken van 3D leek mij de verlichting rondom de wand supervet! Lekker de woonkamer enigszins verlichten zonder dat er direct licht op de tv schijnt. Optimaal 3D-effect en betere zwartwaarden, toch! Maar, gisteren iets vreemds opgemerkt waar ik nog wat dieper in moet duiken. Paar seconden via Smart TV een 3d-demo streaming bekeken, maar zodra het scherm van 2D naar 3D springt en daarmee ook mijn brilletje aangaat, begint verlichting van de LEDs als een stoboscoop te flikkeren. Niet echt, maar door het brilletje kijkend. Blijkbaar iets met de frequentie van de leds en het links en rechts wisselen van beeld in het brilletjes. Lijkt erop dat je dus geen leds aan kan hebben bij kijken van 3D!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
barry457 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:53:
[...]

_/-\o_ :9~ :9~ :9~ :9~ _/-\o_
Weet niks anders uit te brengen!!
Zo erg is het nou toch ook weer niet , niet dat het er niet mooi uit ziet ! :D.

Kwam laatst nog bij iemand met een Buizen versterker met Wehrmacht Tube's met Luminated Swasstika's erin uit 1939.
Dat was pas WTF

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 07-12-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Dat is idd best een WTF. Heb je daar een plaatje van btw? Want zelfs goole images kan ze niet vinden, ben wel benieuwd :)

@AirTimeDMC: wat staat er op die laatste foto nou links onder je meubel, dat ding met die metalen plaat :? Kan d'r geen soep van maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:37:

@AirTimeDMC: wat staat er op die laatste foto nou links onder je meubel, dat ding met die metalen plaat :? Kan d'r geen soep van maken.
Das de rvs-voet van mn tv. Die moet ik nog ergens opbergen, maar nog niet aan toe gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00

CeesKees

I rest my Kees

Persoonlijk vind ik je meubel te hoog hangen.

Hoe heb je alle kabels weggewerkt? (heb je daar ook detailfoto's van?)
draai je een 5.1 opstelling?

Ik heb hetzelfde idee, maar ga m binnenkort opnieuw uitvoeren. Je kunt die wand ook behangen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10
@ Airtime - nice. Ik wilde zelf volgende week een soortgelijk projectje beginnen. Dit geeft weer wat nieuwe inspiratie.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeesKees schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:53:
Persoonlijk vind ik je meubel te hoog hangen.

Hoe heb je alle kabels weggewerkt? (heb je daar ook detailfoto's van?)
draai je een 5.1 opstelling?

Ik heb hetzelfde idee, maar ga m binnenkort opnieuw uitvoeren. Je kunt die wand ook behangen.
Ja hij lijkt erg hoog hangen, maar het vertekent. Het zijn maar 3 kasten, in totaal 180cm breed, bovenkant zit op 67 en de ruimte eronder is ca 30cm (tv zit op net geen 85cm). Showopstellingen bij Ikea hangen op dezelfde manier, maar dan veel langer. Ook is zowel de beton- als de voorzetwand zo goed als vierkant. Als laatste kon ik eigenlijk niet anders dan deze maten aanhouden. Aan beide kanten het ik geen plek voor mn sub, dus moest ie in het midden. Deze is bijna 40cm hoog en het standaard ladefront, wat ik nog bij het middelste kastje als klepdeur moet monteren, is 26cm. De deurtje/kast minder hoog maken zag er niet uit t.o.v. de kasten links en rechts.

Van de kabels heb ik niet echt foto's. Ik moet er nog een paar trekken. Principe is vrij simpel, diverse gaten het frame met bovenfrees gemaakt en in de buurt daarvan ronde gaten in het mdf. Ik kan overal met de hand bij. Ronde gaten achter de sub, en 2 achter de tv mooi afgewerkt met zn deksel welke je op bureaus vaak ziet. In het middelste kastje moet ik dan nog doen. Als me al komt het er neer dat je de hand via deze gaten je kabels naar het meest linkse compartiment van het frame kan herleiden. De zwaartekracht doet de rest, want het komt vanzelf uit bij mn receiver in het linker kastje en toegangsluik. Achter dit luik heb ik oa een flinke stekkerdoos met overspanningsbeveiliging en alle kabels liggen. Vandaaruit heb ik wel een pvc-leiding in het frame gemaakt voor de speakerkabel van de rechter front. Deze komt helemaal rechtsonder, bij de vloer, achter de koof uit. Op de foto met detail van het zwevend meubel kan je dit zien.

En ja, ik heb een 5.1-opstelling. Mocht er een tijd komen dat ik mijn upgrade naar floorstanders kan uitvoeren, gebruik ik de Kefs waarschijnlijk om een 7.1 te maken. Daarna weer upgraden naar betere center en surrounds.

Behangen heb ik overwogen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Daarnaast moet het dan wel om de koof met Leds gevouwen worden. Daarnaast moet ik alles gronden, ook de achterzijde om kromtrekken van het mdf na behangen te voorkomen en dat wordt mij iets te veel van het goede. Ik moet alles in de woonkamer doen. Ik vraag me af of het wel netjes wordt op de hoeken met behang. Voor nu maken we hem aubergine, met dezelfde muurverf als een andere wand in de woonkamer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat is idd best een WTF. Heb je daar een plaatje van btw? Want zelfs goole images kan ze niet vinden, ben wel benieuwd :)

Zal is kijken of ik ze kan vinden en of ik type nummers kan krijgen !

Afbeeldingslocatie: http://www.caesarscoins.com/ba1489-01.jpg

hij lijkt op deze alleen is hij dan helemaal doorzichtig en zit er een adelaar op en wehrmacht text erop en binnen in in glasvorm een swasstika

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 07-12-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:49:
[...]

Das de rvs-voet van mn tv. Die moet ik nog ergens opbergen, maar nog niet aan toe gekomen. ;)
Lol, ik wilde er net een flauwe opmerking over gaan maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
RickvN schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:56:
[...]

Ziet er leuk uit. Heb je specs van je 5.1 setje? Type e.d.
Ik ken het probleem daarnaast als student. Gelukkig dit jaar enkele maanden leuke stage vergoeding gehad, alhoewel dit grotendeels is geïnvesteerd in mijn set. Binnenkort zal ik er wel eens foto's op gooien.
:) Ik heb de specs even opgezocht, heb ook een korte review gezet op tweakers.

Pioneer HTP-071

Audio in 2x 2.0 Tulp Analoog, Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)
Video uit Composite, HDMI
Video in 2x Composite, 4x HDMI

Speaker kanalen 5.1
Speaker vermogen (RMS) 100W
Centerspeaker vermogen (RMS) 100W
Surroundspeaker vermogen (RMS) 100W
Speaker Subwoofer Vermogen (RMS) 100W

Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby TrueHD, DTS, DTS 96/24, DTS ES, DTS HD, DTS Neo:X
3D-ondersteuning Ja

Hij staat in de prijswatch vanaf €250 maar ik heb hem gekocht voor 280 bij de expert ( Ik geef voorkeur aan ergens in de winkel kopen inplaats van via internet) Ik vond dit een hele mooie prijs voor deze soundsysteem. Omdat je naast 5.1 soundsysteem er ook een receiver in hebt zitten die normaal heel erg duur is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
The Eagle schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:27:
Die hebben lucht zat, de basreflex poort zit bij die dingen aan de voorkant namelijk. Zee van ruimte ;)
Volgens bij ben je vergeten dat wanneer je je voet op de speakers monteerde er onderaan ook een gat zat ( Powerflow) :D , zet ze eens een halve meter van de muur , het verschil is ( zonder sub ) goed te horen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:10
Dat is waar ook!
Gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

MazeWing

The plot thickens...

Mektheb schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:10:
[...]

Zo erg is het nou toch ook weer niet , niet dat het er niet mooi uit ziet ! :D.

Kwam laatst nog bij iemand met een Buizen versterker met Wehrmacht Tube's met Luminated Swasstika's erin uit 1939.
Dat was pas WTF
Het zal me niets verbazen dat die tubes behoorlijk wat geld opleveren. Lijkt me er verder ook mega vet uit zien (ondanks dat het hakenkruizen zijn...)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
MazeWing schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:55:
[...]

Het zal me niets verbazen dat die tubes behoorlijk wat geld opleveren. Lijkt me er verder ook mega vet uit zien (ondanks dat het hakenkruizen zijn...)
Nou ja, van oorsprong is de swastika natuurlijk een symbool van geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

doltishDuke schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:25:
[...]

Nou ja, van oorsprong is de swastika natuurlijk een symbool van geluk..
Niet als ze uit Duitsland en '40 - '45 komen ;)
Ik heb me er niet in verdiept maar vast wel een verzamelaar die er wat voor over heeft.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik denk dat het zoiets is.
http://eb.4.7aae.static.t...ewtopic.php?f=19&t=207239
Was er stiekem toch best benieuwd naar, maar ze lijken niet veel op te leveren. (Wel een beetje offtopic... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
zynex schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:01:
[...]

Ik denk dat het zoiets is.
http://eb.4.7aae.static.t...ewtopic.php?f=19&t=207239
Was er stiekem toch best benieuwd naar, maar ze lijken niet veel op te leveren. (Wel een beetje offtopic... :P )
Nee dat zijn ze niet, ze zijn echt groot en rond zoals ik al zei die op de Telefunken lijken. ( volgens mij is Telefunken de maker ook )

En er zit dan in het Glas als je vanaf het boven aanzicht kijkt een swastika erin van een soort kunstof / glas, de adelaar zit er gewoon op gedrukt zoals bij deze hierboven.
Als ik weer is in de buurt ben schiet ik wel een foto ;), kom alleen niet zo vaak bij me broer thuis haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
OMD schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:47:
@ hierboven,

Erg mooi interieur, houd ik wel van dit. Erg prettig tv meubel.
Thnx.. geheel handig is het meubel niet. Hij is maar 41.5cm diep. Mijn denon 4311 heb ik er net aan op kunnen krijgen met haakse verbindingen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb bij mijn meubel gewoon de achterplaat weggelaten van het deel waar de audio-apparatuur in staat. Tv-meubel bestaat uit 3 vakken en ook 3 losse achterplaten. In het linkergedeelte zit dus geen achterplaat. Maar daar merk je niets van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
MPAnnihilator schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:53:
[...]

Volgens bij ben je vergeten dat wanneer je je voet op de speakers monteerde er onderaan ook een gat zat ( Powerflow) :D , zet ze eens een halve meter van de muur , het verschil is ( zonder sub ) goed te horen.
Ik heb mijn info van google images ;)
Draai zelf met Klipsch namelijk, en die hebben zelf al spikes etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Ik heb de set op mijn studeerkamer ge-upgrade, ik heb mijn Focal CMS 65 actieve studio monitors aangevuld met de bijpassende sub, de CMS SUB. Heerlijk genieten! _/-\o_

Hieronder wat foto's van de set op de studeerkamer en los gefotografeerd op de luisterkamer ernaast.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC02633.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC02632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC02631.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC02629.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC02628.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0113.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0115.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0119.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0121.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0122.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0128.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0116.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0132.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0139.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0141.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0142.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0145.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0146.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0147.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0158.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0160.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0162.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0166.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Focal%20CMS%20SUB%20Focal%20CMS%2065%20Studio%20Monitor%202012/DSC_0168.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hmm, zou je daar misschien nog wat foto's van kunnen posten, ik weet niet zeker of ik alle hoeken wel gezien heb :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shapeshifter schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:51:
Hmm, zou je daar misschien nog wat foto's van kunnen posten, ik weet niet zeker of ik alle hoeken wel gezien heb :P
LOL

Mjah, dit is wel erg overkill :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt overigens zo te zijn dat dit zijn Home Cinema is? Hij is eenvoudigweg bijzonder blij met zijn nieuwe luidsprekers, of met zijn camera, of met beiden :+

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2012 01:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Shapeshifter schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:51:
:X :D Toen ik de scrollbalk zag dacht ik dat ik heel veel posts gemist had dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Zoals gezegd hier wat foto's. Sinds april ook besmet met het virus. Mede toen door stage dat ik een fijne vergoeding kreeg en dus écht nodig mijn TV moest vervangen. Helaas is het in ongeveer 6-7 maanden redelijk uit de hand gelopen! :$

En sorry van de crappy pics, is met 10 MP-camera genomen, kennelijk kamer iets te donker oid.

Medio april 2012:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg221/scaled.php?server=221&filename=dsc01246iy.jpg&res=landing

November/December 2012:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dpg65w.jpg

Overall plaatje met bureau erbij.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fegwec.jpg

Klipsch F-2
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2gumbli.jpg

Wat zie je nou:
TV: Samsung UE40ES6800
Speakers: Klipsch F-2
Receiver: Pioneer VSX-921-K
Blu-Ray: Samsung BD-E5500
Gameconsole: XBOX360 & PS2
Laptop: (op bureau) Asus TF101
Toetsenbord: Logitech K410

To do list:
- Nieuwe meubels, maar dat komt pas als ik uit huis ga +/- een jaar.
- Om de set compleet te maken: 2 rear speakers, 1 center en 1 subwoofer (zit ook te kijken naar RF-lijn van Klipsch, dat ziet er ook gaaf uit, weet alleen niet hoe dit klinkt met de F-lijn).
- Mediaplayer voor het eenvoudig streamen van alles in huis.
- NAS/harde schijf --> meerjarenplan.

Daarnaast is mijn receiver + xbox + blu-ray niet aangesloten op internet, omdat dit allemaal met internetkabels moet, en dit is niet aanwezig op mijn kamer. Ik heb al gekeken om het via het stopcontact te doen, maar vind dat een te duur grapje voor nog een jaar ongeveer.

Daarnaast is het studentenbudget ook wel weer ver op, dus zal de eerste upgrade weer richting april/mei zijn.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RickvN schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:56:
Zoals gezegd hier wat foto's. Sinds april ook besmet met het virus. Mede toen door stage dat ik een fijne vergoeding kreeg en dus écht nodig mijn TV moest vervangen. Helaas is het in ongeveer 6-7 maanden redelijk uit de hand gelopen! :$

...

Daarnaast is mijn receiver + xbox + blu-ray niet aangesloten op internet, omdat dit allemaal met internetkabels moet, en dit is niet aanwezig op mijn kamer. Ik heb al gekeken om het via het stopcontact te doen, maar vind dat een te duur grapje voor nog een jaar ongeveer.

Daarnaast is het studentenbudget ook wel weer ver op, dus zal de eerste upgrade weer richting april/mei zijn.
Dat is een mooie upgrade. Zal een flinke voortuitgang zijn op elk vlak.

Wat betreft het online brengen van je receiver/xbox/blu-ray. Je hebt een laptop staan dus ga ik er even vanuit dat je een wireless netwerk in huis hebt. Koop je toch gewoon een bridge er bij die je in het meubel zet en alles is online. Als je zelf wilt gaan tweaken en je wil het lekker goedkoop houden kun je ook een oude/2e hands router kopen en deze voorzien van dd-wrt om deze in bridge-mode te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door S1NN3D op 10-12-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
S1NN3D schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:09:
[...]

Dat is een mooie upgrade. Zal een flinke voortuitgang zijn op elk vlak.

Wat betreft het online brengen van je receiver/xbox/blu-ray. Je hebt een laptop staan dus ga ik er even vanuit dat je een wireless netwerk in huis hebt. Koop je toch gewoon een bridge er bij die je in het meubel zet en alles is online. Als je zelf wilt gaan tweaken en je wil het lekker goedkoop houden kun je ook een oude/2e hands router kopen en deze voorzien van dd-wrt om deze in bridge-mode te zetten.
Ik heb ook nog een Eminent 150N liggen. Deze zou ik dus inderdaad kunnen aansluiten op het netwerk, dan op mijn kamer wegzetten en via kabels dan wel online kunnen met de apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
hardware-lover schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:45:
Het lijkt overigens zo te zijn dat dit zijn Home Cinema is? Hij is eenvoudigweg bijzonder blij met zijn nieuwe luidsprekers, of met zijn camera, of met beiden :+
Dat klopt, dat is mijn home cinema in de woonkamer, ik heb nog wat meer pics voor jullie, want ik proef dat jullie MEER willen zien....! :*)

Te zien is:
Sony 60EX700 TV
Martin Logan Motion 4 als front right/left en de Motion 8 als centerspeaker
Tvkastopmaat (.nl)
De laatste aanvulling, sinds enkele maanden, de XTZ 99 W10.16 subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC02634.jpg

De sub:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0027.jpg

De Martin Logan Motion speakers zijn moeilijk te fotograferen, je ziet vooral zwart. Een poging van iemand anders:

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/1gq8XvukQ37lvhwgbbZw7h2VfjvonZa*Qb2YZZF4XQwmXdbj6dEWrMHYMEiv6Kq5ovUdE*9*n9y5ia2QES3mCcgJhSMzIqVg/MartinLogan500Pix.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Wellicht niet helemaal in het juiste topic, maar ik heb een vraag over een TV meubel.

Ik heb onderstaand meubel bij Haco in Zaandam gezien, en zij bieden dit meubel aan voor 729 euro. Nou vind ik dit een hoop geld, en wil op internet even kijken of deze wellicht nog ergens anders goedkoper is te krijgen. Probleem is dat ik geen naam heb bij dit meubel. Wel heb ik een meubel gevonden wat er ietwat op lijkt, maar het is hem niet. De stijl is wel hetzelfde : http://www.meubelen-onlin...wit-hoogglans-160x45.html

GoT
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a556iMNF5YjWHdsP2ZrCQaPQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WZkZQ6Cp8S4uZbZKwQOHsq8z/thumb.jpg

Weet iemand toevallig welk meubel dit is, van welk merk?

De tafel die er bij stond in de winkel is een tafel van Zijlstra : http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=488722

Echter kan ik van dat merk niet het TV meubel vinden..

[ Voor 16% gewijzigd door Ch3cker op 10-12-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ik weet dat Zijlstra ook verschillende meubelen levert aan Pronto Wonen / Profijt Meubel. Wij hebben er iig een bartafel thuis staan die van Zijlstra af komt. En ik weet dat Pronto / Profijt ook TV meubels levert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Komende donderdag komen de nieuwe meubels van goossens binnen. Dondagavond en vrijdagmiddag ff klussen en kabels trekken (ZUCHT) en dan komen de foto's online!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Ch3cker schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:26:
Wellicht niet helemaal in het juiste topic, maar ik heb een vraag over een TV meubel.

Ik heb onderstaand meubel bij Haco in Zaandam gezien, en zij bieden dit meubel aan voor 729 euro. Nou vind ik dit een hoop geld, en wil op internet even kijken of deze wellicht nog ergens anders goedkoper is te krijgen. Probleem is dat ik geen naam heb bij dit meubel. Wel heb ik een meubel gevonden wat er ietwat op lijkt, maar het is hem niet. De stijl is wel hetzelfde : http://www.meubelen-onlin...wit-hoogglans-160x45.html

GoT
[afbeelding][afbeelding]

Weet iemand toevallig welk meubel dit is, van welk merk?

De tafel die er bij stond in de winkel is een tafel van Zijlstra : http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=488722

Echter kan ik van dat merk niet het TV meubel vinden..
Ik heb die salon tafel in mijn woonkamer staan. Volgens mij is het van het bedrijf 'Interlink SAS'
Gekocht via Trendymeubels.nl

http://www.interlink-sas....om/Coffee-table-DANA.html
http://www.trendymeubels....nk-sas-alva-glazen-design

Kan dat TV meubel daar helaas niet voor je vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

JAHRASTAFARI schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:16:
[...]
Dat klopt, dat is mijn home cinema in de woonkamer, ik heb nog wat meer pics voor jullie, want ik proef dat jullie MEER willen zien....! :*)

Te zien is:
Sony 60EX700 TV
Martin Logan Motion 4 als front right/left en de Motion 8 als centerspeaker
Tvkastopmaat (.nl)
Mooie tvkast! hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
ind0mi schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:40:
[...]Mooie tvkast! hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?
Iets over de 1000 uit mijn hoofd. Is op maat gemaakt, zelf indeling, afmetingen en kleur gekozen. Zo kon ik het perfect passend krijgen met de verwarming ernaast. De afstandsbediening sensoren zijn doorgelust met behulp van zo'n kastje.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00208Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00207Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00198.jpg

Een deel van de tekeningen uit de offerte:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/image013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/image017.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-12-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Leuk al die meubels, maar aangezien iedereen wel iets heeft om zijn TV / hifi op te zetten is Het grote Audiomeubel topic! bedacht ;)

@RickvN: Ha, een mede Klipscher :)
Als je de set compleet wilt hebben: Bij Correct hebben ze de F1's en B1/B2 nog staan als rears. Als je ook nog een bijpassende center wilt: C20 kopen. Kost je alles bij elkaar 400 euro (100 per rear en 200 voor de center). C20 is exact de bijpassende speaker, alleen in een iets andere kleurstelling (zwart ipv anthraciet).
Mocht je hem in exact dezelfde kleurstelling wilen: een los frontje voor een C20 kost bij Correct (importeur Klipsch NL) ca 80 euro :X Als je iemand in de USA kunt vinden die hem bij Klipsch USA wil bestellen heb je hem voor ca USD 17 ex verzendkosten. Die laatste is de door mij genomen optie (heb F3 / F1 / C20 / Sub-10 staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ch3cker schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:26:

Ik heb onderstaand meubel bij Haco in Zaandam gezien, en zij bieden dit meubel aan voor 729 euro. Nou vind ik dit een hoop geld, en wil op internet even kijken of deze wellicht nog ergens anders goedkoper is te krijgen.

knip
Sorry, maar ik vind €729 niet echt super veel geld voor een mooi meubel. Betwijfel ook ten zeerste of je die ergens anders veel goedkoper tegen zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
virtualJac schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:16:
[...]

Sorry, maar ik vind €729 niet echt super veel geld voor een mooi meubel. Betwijfel ook ten zeerste of je die ergens anders veel goedkoper tegen zal komen.
Jij niet, maar hij misschien wel... Dit is gewoon puur persoonlijk en het is dan ook niet nodig om hier een opmerking over te maken. Iets constructiefs toevoegen aan dit topic zou gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Rhizosis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:42:
[...]

Jij niet, maar hij misschien wel... Dit is gewoon puur persoonlijk en het is dan ook niet nodig om hier een opmerking over te maken. Iets constructiefs toevoegen aan dit topic zou gewenst zijn.
Dit is niet persoonlijk, maar gewoon een feit. Verder hoort deze discussie niet thuis in dit topic. Er is namelijk een specifiek topic voor audio/video meubels. Als je daar een kijkje neemt zul je zien dat dit een van de goedkopere meubels is. Verder iets met een pot en een ketel wat betreft constructiefs toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:58:
Leuk al die meubels, maar aangezien iedereen wel iets heeft om zijn TV / hifi op te zetten is Het grote Audiomeubel topic! bedacht ;)

@RickvN: Ha, een mede Klipscher :)
Als je de set compleet wilt hebben: Bij Correct hebben ze de F1's en B1/B2 nog staan als rears. Als je ook nog een bijpassende center wilt: C20 kopen. Kost je alles bij elkaar 400 euro (100 per rear en 200 voor de center). C20 is exact de bijpassende speaker, alleen in een iets andere kleurstelling (zwart ipv anthraciet).
Mocht je hem in exact dezelfde kleurstelling wilen: een los frontje voor een C20 kost bij Correct (importeur Klipsch NL) ca 80 euro :X Als je iemand in de USA kunt vinden die hem bij Klipsch USA wil bestellen heb je hem voor ca USD 17 ex verzendkosten. Die laatste is de door mij genomen optie (heb F3 / F1 / C20 / Sub-10 staan).
Ja, die kleuretelling maakt mij niet heel veel uit. Weet ook niet of F1 wel straks past waar ik ga wonen. Maar wat kosten F1's?
En bijv. die sub vraag ik mij af hee. Die RF-lijn ziet er ook vet uit. Maar heb die niet gehoord toen, toch te duur. Maar vraag mij wel af hoe dat klinkt met deze speakers. Of moet je perse bijbehorende nemen?
Werk jij daarnaast met het TV geluid via ARC? Dan is het geluid uit de F-2's heel vaag, verder echt top geluid, voor deze.prijsklasse al helemaal. Ook stevige bouw van speakers dat al veel ten goede komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Je hoeft helemaal niet de bijhorende subwoofer te nemen. Het enige voordeel is dat dat er veel mooier uit ziet in de meeste gevallen, omdat hij logischerwijs beter past bij de andere speakers. Ik zou de rears, center wel bijpassend doen, maar de subwoofer niet, bij de subwoofer is dat volgens mij ook veel minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Helemaal mee eens. De sub uit dezelfde lijn als mn fronts en center (Focal Chorus) is duurder en gaat minder laag dan de BK die ik heb aangeschaft. Puur om esthetische redenen zou ik voor een passende gaan, maar een sub koop je volgens mij niet om naar te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Nee klopt, daarom heb ik ook een rel q200e:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

JAHRASTAFARI schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:13:
Ik heb de set op mijn studeerkamer ge-upgrade, ik heb mijn Focal CMS 65 actieve studio monitors aangevuld met de bijpassende sub, de CMS SUB. Heerlijk genieten! _/-\o_
Nice, mooi studio speakers. Game je daar ook mee?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
Hierbij mijn tv-opzet in mn nieuwe appartement! Ik heb nog geen audio, maar vind het vooralsnog niet storend. Wil uiteindelijk wel iets gaan gebruiken, weet nog niet wat, in ieder geval iets wits ;) De tv is een witte 46-inch Samsung UE46ES6710. In het meubel staat m'n blu-rays, PS3, KPN modem (glasvezel) en wat games. Het voornaamste doel was het wegwerken van de kabels en daar ben ik denk ik wel in geslaagd ;)

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/2153/tv1y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/4148/tv2n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/928/tv3f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2158/fotosra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/8443/foto1bic.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DBreda op 11-12-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
RickvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:17:
[...]

Ja, die kleuretelling maakt mij niet heel veel uit. Weet ook niet of F1 wel straks past waar ik ga wonen. Maar wat kosten F1's?
En bijv. die sub vraag ik mij af hee. Die RF-lijn ziet er ook vet uit. Maar heb die niet gehoord toen, toch te duur. Maar vraag mij wel af hoe dat klinkt met deze speakers. Of moet je perse bijbehorende nemen?
Werk jij daarnaast met het TV geluid via ARC? Dan is het geluid uit de F-2's heel vaag, verder echt top geluid, voor deze.prijsklasse al helemaal. Ook stevige bouw van speakers dat al veel ten goede komt!
Die F1's waren toen ik ze bij Correct haalde 99 euro per stuk. Zie dat ze nu alleen de kersenkleurige uitvoering nog maar hebben staan a 129. Wat dat betreft zou je ook als rears voor B2's kunnen gaan, die doen nu 89,- stuk
En de sub heb ik idd voor een groot deel voor de matchende set gekocht. Maar gelukkig is het een prima subje, dat ook muziekaal goed zijn mannetje staat. Dat zeggen de reviews en dat klopt. Dus 2 vliegen in een klap geslagen - al is de sub10 wel behoorlijk fors. Past iig niet onder een Ikea Lack tafeltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
DBreda schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:45:
Hierbij mijn tv-opzet in mn nieuwe appartement!
Zou je misschien een foto kunnen maken van de zijkant van je tv? TV beugel ziet er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De tv is een witte 46-inch Samsung UE46ES6710.
Ik vond de 6710 het model met de beste prijs/kwaliteitverhouding, maar ik vind het echt bezopen dat Samsung zo'n beperkte keus heeft in 60" modellen die volgens mij toch redelijk mainstream zijn geworden. Bij heel veel modellen zit je aan max 46" of 55", en wil je groter dan zit je meteen in de klasse boven de 3000 euro. Ik hoop dat dit snel verandert, want anders kies ik toch echt voor een Sharp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Damn dbreda...erg strak! Alleen nog even dat middelste deurtje stellen:)

Ik denk trouwens dat een setje hoogglans witte speakers ERG vet zouden staan bij je setje:) Boston Accoustics heeft witte speakers...alleen met zwarte stofkappen...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

JB

Cédric roelt!

lj_tree schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:35:
Damn dbreda...erg strak! Alleen nog even dat middelste deurtje stellen:)

Ik denk trouwens dat een setje hoogglans witte speakers ERG vet zouden staan bij je setje:) Boston Accoustics heeft witte speakers...alleen met zwarte stofkappen...
Quadral ook :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:55
Inmiddels is mijn zelfbouw sub ook afgewerkt. Heeft wat schoonheidsfoutjes, maar ik ben er erg blij mee, zeker voor een eerste projectje :)

Speelt fantastisch. Niet aanwijsbaar en speelt meeste van de tijd subtiel mee, maar als hij aan het werk word gezet doet hij dat ook heel behoorlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1050.photobucket.com/albums/s405/Martijnst1990/CC7464B3-CBD9-4C19-941C-BF464CB43BFD-7036-00000B2E82593501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Bokmaaa schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:45:
maar een sub koop je volgens mij niet om naar te kijken ;)
Mwa, vind ik wel. Hij zal bij mij sowieso in het zicht komen te staan. Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://images.besteproduct.nl/Product/640x480/Klipsch_RSW_10d.jpg
Mooier vindt dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://images.besteproduct.nl/Product/640x480/Klipsch_SW_450.jpg.

Daarnaast, weet ik natuurlijk niet of het de prijs waard is, want de RSW 10d is rond de € 700 en de SW 450 rond de € 400.

Het gaat natuurlijk om het geluid dat er uit komt, maar toch heeft de uitstraling altijd wel een rol neem ik aan. Het is tenslotte wel een paradepaardje in je woonkamer. Het is ook wat je smaak en dergelijke is, en over smaak valt te twisten ofc!
The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:01:
[...]

Die F1's waren toen ik ze bij Correct haalde 99 euro per stuk. Zie dat ze nu alleen de kersenkleurige uitvoering nog maar hebben staan a 129. Wat dat betreft zou je ook als rears voor B2's kunnen gaan, die doen nu 89,- stuk
En de sub heb ik idd voor een groot deel voor de matchende set gekocht. Maar gelukkig is het een prima subje, dat ook muziekaal goed zijn mannetje staat. Dat zeggen de reviews en dat klopt. Dus 2 vliegen in een klap geslagen - al is de sub10 wel behoorlijk fors. Past iig niet onder een Ikea Lack tafeltje :+
Goed om te horen. Ik denk inderdaad wel dat ik gewoon voor boekenplank ga. Maar dat komt echt pas als ik uit huis ben en weet hoe de plek er mee zit. Alhoewel ik een erg groot geluidsverschil merkte tussen de B2's en de F-2's. Vrij logisch, maar als bijv. een F1 ook te meten is aan de B2, dan heb je denk ik met de F1 een betere prijs/kwaliteit?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de surround speaker en center speaker, ook qua positionering? Of moet je dat meer doen bij grote ruimtes en 7.1? Dat kan ik eventueel ook draaien, maar zie dat nog niet nodig zijn in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Na zoveel moois hier gezien te hebben, vond ik het ook eens tijd om mijn setup te posten. Onlangs "voltooid".

Plaatjes > Klik

Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/plaatjes/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/plaatjes/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/plaatjes/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/plaatjes/4.jpg

Normaal kan je overigens minder goed door het glas heen kijken.

Wat je ziet:
Samsung LE46a656
Jamo S608
Jamo S60
Jamo S404

Wat je (bijna) niet ziet:
Logitech Harmony Touch
Logitech DiNovo Mini
HTPC
UPC Horizon
Denon AVR-2113
Sony PS3
Nintendo Wii

[ Voor 3% gewijzigd door -NRG- op 11-12-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RickvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:05:
[...]
Daarnaast, weet ik natuurlijk niet of het de prijs waard is, want de RSW 10d is rond de € 700 en de SW 450 rond de € 400.
Voor die bedragen zou ik eerder naar een SVS of BK gaan kijken, die heb ik toch wat hoger staan dan Klipsch. Wellicht wat minder jouw smaak aangezien ze wat minder plastic.. eh opvallend ogen dan de Klipsch ;)

Overigens ben ik het er mee eens dat je vaker meer subwoofer in huis haalt bij een dedicated merk dan bij de serie van de speaker zelf. Daarom heb ik ook een Velodyne SPL-1200 Ultra staan en geen Focal Chorus SW800V. Al is dat niet helemaal een eerlijk vergelijk :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

-NRG- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:07:
Na zoveel moois hier gezien te hebben, vond ik het ook eens tijd om mijn setup te posten. Onlangs "af gemaakt".

Plaatjes > Klik

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Normaal kan je overigens minder goed door het glas heen kijken.

Wat je ziet:
Samsung LE46a656
Jamo S608
Jamo S60
Jamo S404

Wat je (bijna) niet ziet:
Logitech Harmony Touch
Logitech DiNovo Mini
HTPC
UPC Horizon
Denon AVR-2113
Sony PS3
Nintendo Wii
Ziet er leuk uit, gezellig. Al zou ik me storen aan het schilderij dat deels wegvalt achter de tv (vanuit de kijkpositie op de bank).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
FeaR schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:23:
[...]

Voor die bedragen zou ik eerder naar een SVS of BK gaan kijken, die heb ik toch wat hoger staan dan Klipsch. Wellicht wat minder jouw smaak aangezien ze wat minder plastic.. eh opvallend ogen dan de Klipsch ;)

Overigens ben ik het er mee eens dat je vaker meer subwoofer in huis haalt bij een dedicated merk dan bij de serie van de speaker zelf. Daarom heb ik ook een Velodyne SPL-1200 Ultra staan en geen Focal Chorus SW800V. Al is dat niet helemaal een eerlijk vergelijk :P
Dat ziet er inderdaad ook fraai uit ja. En waarom zou ik voor een opvallende/plastic sub (of misschien zelfs stijl) gaan? Omdat de boekenplankspeakers bijv. aan de voorkant plastic zijn?
Is Klipsch zoveel meer plastic dan andere merken dan?

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 11-12-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Je hebt iig alvast de verkeerde bijpassende Klipsch sub te pakken. Als bijpassende moet je deze hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.your-home-theater-design.com/images/klipsch_subwoofer_sub_10.jpg

En voor de rest: ik mag toch hopen dat je weet waar je een center zou moeten plaatsen, en waar een rear :+
De B2 zal denk ik niet zo laag gaan als je F2 of een F1, simpelweg omdat ie een stuk kast mist die nodig is voor de resonantie. Maar dat ga je pas echt merken bij multichannel muziek (SACD's / muziek DVD's enzo), aangezien er daarbij ook een volledig signaal naar de rears gestuurd kan wordden. Ga je echter met een sub draaien dan zul je het verschil tussen een B2 en een F1 of F2 niet zo snel merken, omdat het laag door de sub overgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:57:
Je hebt iig alvast de verkeerde bijpassende Klipsch sub te pakken. Als bijpassende moet je deze hebben:
[afbeelding]
Ja, ik had even snel vergelijkingsmateriaal van internet gepakt. Maar excuses :P
En voor de rest: ik mag toch hopen dat je weet waar je een center zou moeten plaatsen, en waar een rear :+
Vertel? Zat daar verschil in? :+
Nee, ik bedoelde het verschil tussen de center speaker en surround speaker.
Edit: Wat ik dus al dacht, maar surround is dan dus meer voor 7.1 opstellingen en dan tussen je front en rears in? Maar je kan bijv. niet 1 surround kopen en gebruiken als center? Snap daar specifiek het verschil niet tussen.

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/190x190/0/c/Klipsch-S-2-Synergy-Surround-Speaker-Pair-Black-0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/klipsch_c_20.jpg
Moet je het hierbij gewoon zien, dat de surround het "meer door de kamer verspreid"?
De B2 zal denk ik niet zo laag gaan als je F2 of een F1, simpelweg omdat ie een stuk kast mist die nodig is voor de resonantie. Maar dat ga je pas echt merken bij multichannel muziek (SACD's / muziek DVD's enzo), aangezien er daarbij ook een volledig signaal naar de rears gestuurd kan wordden. Ga je echter met een sub draaien dan zul je het verschil tussen een B2 en een F1 of F2 niet zo snel merken, omdat het laag door de sub overgenomen wordt.
Handig! Goed om te weten!

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 11-12-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eventjes voor tussendoor. Foto'tje van de BA A25. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/us2OVdH5UmhjSp7TWTUEgCAB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 18-09 21:08
Hierbij mijn tv-opzet in mn nieuwe appartement! Ik heb nog geen audio, maar vind het vooralsnog niet storend. Wil uiteindelijk wel iets gaan gebruiken, weet nog niet wat, in ieder geval iets wits ;) De tv is een witte 46-inch Samsung UE46ES6710. In het meubel staat m'n blu-rays, PS3, KPN modem (glasvezel) en wat games. Het voornaamste doel was het wegwerken van de kabels en daar ben ik denk ik wel in geslaagd ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben volgens mij exact het zelfde meubel.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/97563743/IMG_1204.jpg

Wij hebben speakers van B&W 685 in het wit, wat naar mijn mening erg goed staan en prima klinkt (geen ruimte voor zuilen helaas).
Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic