Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Martijn1990 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:33:
Inmiddels is mijn zelfbouw sub ook afgewerkt. Heeft wat schoonheidsfoutjes, maar ik ben er erg blij mee, zeker voor een eerste projectje :)

Speelt fantastisch. Niet aanwijsbaar en speelt meeste van de tijd subtiel mee, maar als hij aan het werk word gezet doet hij dat ook heel behoorlijk ;)

[afbeelding]
Dat is een JL audio subwoofer neem ik aan? ( 12W7? )
Komt uit de car-audio?

Kun je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt, wat voor versterker je gebruikt of hoe gaat dat?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RickvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:38:
[...]
En waarom zou ik voor een opvallende/plastic sub (of misschien zelfs stijl) gaan? Omdat de boekenplankspeakers bijv. aan de voorkant plastic zijn? Is Klipsch zoveel meer plastic dan andere merken dan?
Heb je wel eens zo'n RF-serie in het echt gezien? Dat front is helemaal plastic, en dan ook nog zo'n opvallende woofer er in. Vandaar dat ik "plastic" en "opvallend" aanhaalde. Natuurlijk gebruiken meer merken plastic, maar bij Klipsch vind ik het altijd wel een beetje too much. Zeker omdat het van dat goedkoop ogende plastic is. Maatje van me heeft de RF-82 en de RF-83 heb ik ook eens in het echt gezien, maar die zou ik voor geen geld thuis neerzetten. Ik vind het veel te Amerikaans, zowel qua sound als qua looks. De F-serie is wat minder omdat niet de gehele voorkant bedekt is ten opzichte van de RF.
RickvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:05:
Maar je kan bijv. niet 1 surround kopen en gebruiken als center? Snap daar specifiek het verschil niet tussen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Moet je het hierbij gewoon zien, dat de surround het "meer door de kamer verspreid"?
Die surround is een versie om plat tegen de muur te hangen, vandaar dat de twee tweeters ook naar de zijkant uitstralen en de woofer naar voren. Als je die als center in gaat zetten krijg je een heel apart beeld. Want de center heeft het alles naar voren. In principe kan je elke speaker als center neerzetten, maar niet speakers die speciaal voor tegen de wand bedoeld zijn en dus ook anders afstralen. Maar een andere F-2 als center zou bijvoorbeeld gewoon kunnen. Mits het niet dat zoiets relatief lastig plaatst in een TV-meubel :+

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 11-12-2012 21:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Mja, als je de fronts er af haalt zijn het echt wel speakers die bruut en "in your face" ogen, dat klopt. Maar met de fronts er op zien ze er prima uit en zie je afgezien van een stukje bij het logo en de pootjes geen anthraciet plastic :)

@RickvN: nee, en die Klipsch S-2's moet je al helemaal niet als center willen. Die zijn gemaakt voor een afstraling wat meer rondom en naar buiten (breed geluidsveld achter in het hoog), terwijl een center juist gemaakt is om een middenstuk te vormen voor met name stemmen (die ook redelijk laag moeten kunnen gaan) en het completeren van het geluidsbeeld voor. Daar zit echt een wereld van verschil in. Bovendien heeft de center 1 tweeter en 2 mid/lagetoners, terwijl de surrounds 2 tweeters en 1 mid/lagetoner heeft. Een centerspeaker is echt iets heel anders als een surround.

Sowieso: ik weet niet of je die S1's of S2's ooit in het wild hebt gezien, maar die hang je niet zomaar even aan de muur ofzo. Zie ook http://www.klipsch.com/s-2-surround-speaker
DIMENSIONS: 6.85" (17.4cm) x 14.3" (36.3cm) x 5.5" (13.9cm)
Dat zijn dus blokken van bijna 20 diep x 30 breed aan de muur. Een boekenplankspeaker, heck zelfs een F1 is ranker :X

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 11-12-2012 21:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:26:
[...]

Dat is een JL audio subwoofer neem ik aan? ( 12W7? )
Komt uit de car-audio?

Kun je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt, wat voor versterker je gebruikt of hoe gaat dat?
Heb je goed gezien :) Is inderdaad een 12W7. Heb hem aangesloten op een Crown XLS2000 PA versterker die op zijn beurt weer met een subwoofer kabel op de pre-out van de receiver zit en daar tussen in nog een MiniDSP voor de afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
FeaR schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:54:
Heb je wel eens zo'n RF-serie in het echt gezien? Dat front is helemaal plastic, en dan ook nog zo'n opvallende woofer er in. Vandaar dat ik "plastic" en "opvallend" aanhaalde. Natuurlijk gebruiken meer merken plastic, maar bij Klipsch vind ik het altijd wel een beetje too much. Zeker omdat het van dat goedkoop ogende plastic is. Maatje van me heeft de RF-82 en de RF-83 heb ik ook eens in het echt gezien, maar die zou ik voor geen geld thuis neerzetten. Ik vind het veel te Amerikaans, zowel qua sound als qua looks. De F-serie is wat minder omdat niet de gehele voorkant bedekt is ten opzichte van de RF.
Duidelijk. Even goed op internet gekeken, en ik snap nu het verschil met RF-82 en F-2 grof gezegd. En dan zie ik inderdaad dat de front helemaal plastic is. Dus nu snap ik je.
Maar ik vond dat oranje ook wel wat agressiever ogen, zo vanuit foto's. Maar too much plastic is ook niks nee, dus ik trek mijn mening nu al wel iets verder in ja over een RSW, dan met die prijsklasse toch eerder richting BK/SVS, die ga ik onthouden! :)
FeaR schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:54:
Die surround is een versie om plat tegen de muur te hangen, vandaar dat de twee tweeters ook naar de zijkant uitstralen en de woofer naar voren. Als je die als center in gaat zetten krijg je een heel apart beeld. Want de center heeft het alles naar voren. In principe kan je elke speaker als center neerzetten, maar niet speakers die speciaal voor tegen de wand bedoeld zijn en dus ook anders afstralen. Maar een andere F-2 als center zou bijvoorbeeld gewoon kunnen. Mits het niet dat zoiets relatief lastig plaatst in een TV-meubel :+
The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:18:
Mja, als je de fronts er af haalt zijn het echt wel speakers die bruut en "in your face" ogen, dat klopt. Maar met de fronts er op zien ze er prima uit en zie je afgezien van een stukje bij het logo en de pootjes geen anthraciet plastic :)

@RickvN: nee, en die Klipsch S-2's moet je al helemaal niet als center willen. Die zijn gemaakt voor een afstraling wat meer rondom en naar buiten (breed geluidsveld achter in het hoog), terwijl een center juist gemaakt is om een middenstuk te vormen voor met name stemmen (die ook redelijk laag moeten kunnen gaan) en het completeren van het geluidsbeeld voor. Daar zit echt een wereld van verschil in. Bovendien heeft de center 1 tweeter en 2 mid/lagetoners, terwijl de surrounds 2 tweeters en 1 mid/lagetoner heeft. Een centerspeaker is echt iets heel anders als een surround.

Sowieso: ik weet niet of je die S1's of S2's ooit in het wild hebt gezien, maar die hang je niet zomaar even aan de muur ofzo. Zie ook http://www.klipsch.com/s-2-surround-speaker

[...]

Dat zijn dus blokken van bijna 20 diep x 30 breed aan de muur. Een boekenplankspeaker, heck zelfs een F1 is ranker :X
Duidelijk nu dus ook. Heb de surround wel in de winkel gezien, maar dat was bij Correct waar hij net zelf bij kon op de bovenste plank, dus zag niet de diepte etc. En ook duidelijk met die tweeters, dan hoef ik er ook niet meer naar te kijken. En inderdaad FeaR, zat ook te denken om een F-3 te kopen als center 8) .

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
LuPo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:28:
Eventjes voor tussendoor. Foto'tje van de BA A25. :)

[afbeelding]
Ah nog iemand die de BA A25 heeft besteld, ben weer benieuwd hoe ze klinken!
Ze zien er in ieder geval tof uit vind ik!

Ben toch ook wel nieuwsgierig geworden.
Heb ook wel eens zitten kijken naar zo'n mini tube-amp (Link naar ebay, ook benieuwd naar ;)) en zat stiekem te denken dat die 2 samen de computer/studeerkamer wel is van een heel vet deuntje kunnen voorzien...
Iemand enig idee of dat samen gaat werken? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Heb echt 0 ervaring met tubes lees alleen dat je niet naar de Watt output moet kijken want dat is totaal niet te vergelijken met gewone amps (voor zover dat al iets zegt... maar er moet natuurlijk wel geluid uitkomen.. :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt gezegd dat het vermogen van een buizenversterker ongeveer maal drie gedaan moet worden om uit te komen op het vermogen van een gewone versterker. Ik weet niet of het waar is, ik heb geen ervaring met een buizenversterker op speakers, heb alleen een hoofdtelefoonversterker met buizen.

Het is altijd lastig, want voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig. Echter is dat vooral voor de hoge en midden tonen, de lage tonen gebruiken het meeste vermogen. Als je dan ook nog meeneemt dat een buizenversterker een relatief slechte demping heeft wat de lage tonen ook niet ten goede komt zal "een vet deuntje" lastig worden. Ik heb de A25 op een versterker gehad met 2 x 300 Watt (echte Watts uit een 1200 VA-voeding) en die moest behoorlijk open voor een beetje volume. Ik denk dat de gevoeligheid van 87 dB van de A25 wat te optimistisch op is gegeven. Voor die 230 dollar zou ik eerder een wat krachtigere versterker van bijvoorbeeld marktplaats halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
RickvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:40:
[...]

Duidelijk. Even goed op internet gekeken, en ik snap nu het verschil met RF-82 en F-2 grof gezegd. En dan zie ik inderdaad dat de front helemaal plastic is. Dus nu snap ik je.
Maar ik vond dat oranje ook wel wat agressiever ogen, zo vanuit foto's. Maar too much plastic is ook niks nee, dus ik trek mijn mening nu al wel iets verder in ja over een RSW, dan met die prijsklasse toch eerder richting BK/SVS, die ga ik onthouden! :)

[...]

[...]

Duidelijk nu dus ook. Heb de surround wel in de winkel gezien, maar dat was bij Correct waar hij net zelf bij kon op de bovenste plank, dus zag niet de diepte etc. En ook duidelijk met die tweeters, dan hoef ik er ook niet meer naar te kijken. En inderdaad FeaR, zat ook te denken om een F-3 te kopen als center 8) .
Dat wordt een leuke center dan :+
Hier even een plaatje van 1 van mijn F3's (noot: oude brakke foto, werkelijkheid is een stuk beter) ter indicatie van de grootte:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HTklDnDBecfOV0zkkgpgQqzU/medium.jpg
(klikbaar)

De TV is nog mijn oude TV, maar is een 32" met een flinke rand er omheen. Momenteel staat er een 47" LG tv op die plek en zelfs daar komt de F3 bovenuit :+ Het kastje is ca 50cm hoog en 40 diep (Ikea Besta).
Oh ja, en had ik al gezegd dat zo'n F3 een slordige 30 kilo per stuk weegt? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:47:
[...]

Dat wordt een leuke center dan :+
Hier even een plaatje van 1 van mijn F3's (noot: oude brakke foto, werkelijkheid is een stuk beter) ter indicatie van de grootte:

[afbeelding]
(klikbaar)

De TV is nog mijn oude TV, maar is een 32" met een flinke rand er omheen. Momenteel staat er een 47" LG tv op die plek en zelfs daar komt de F3 bovenuit :+ Het kastje is ca 50cm hoog en 40 diep (Ikea Besta).
Oh ja, en had ik al gezegd dat zo'n F3 een slordige 30 kilo per stuk weegt? :+
Ja die zien er wel lekker groot uit ja! Maar 30 kilo? Dat is wel een stuk zwaarder dan F-2's met een goede 20kg. En als ik zo naar afmetingen kijk, scheelt het ook maar enkele cm's! Zegt ook wel genoeg.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Van de site van Klipsch:
F3:
DIMENSIONS: 42" (106.7cm) x 9.5" (24.1cm) x 16" (40.6cm)
WEIGHT: 60lbs. (27.2kg)
URL: http://www.klipsch.com/f-3-floorstanding-speaker

F2:
DIMENSIONS: 39" (99.1cm) x 8"(20.3cm) x 15" (38.1cm)
WEIGHT: 45 lbs. (20.4kg)
URL: http://www.klipsch.com/f-2-floorstanding-speaker

Verschil zit hem met name in de woofers / middentoners. Die van de F2 zijn 16,5cm (5,5"), die van de F3 20,3 cm (8"). En natuurlijk helpt de groter MDF kast ook wel mee aan het extra gewicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:28:
Van de site van Klipsch:
F3:
DIMENSIONS: 42" (106.7cm) x 9.5" (24.1cm) x 16" (40.6cm)
WEIGHT: 60lbs. (27.2kg)
URL: http://www.klipsch.com/f-3-floorstanding-speaker

F2:
DIMENSIONS: 39" (99.1cm) x 8"(20.3cm) x 15" (38.1cm)
WEIGHT: 45 lbs. (20.4kg)
URL: http://www.klipsch.com/f-2-floorstanding-speaker

Verschil zit hem met name in de woofers / middentoners. Die van de F2 zijn 16,5cm (5,5"), die van de F3 20,3 cm (8"). En natuurlijk helpt de groter MDF kast ook wel mee aan het extra gewicht ;)
Uiteindelijk een goede 6 kilo zwaarder, dus inderdaad, met overal een paar centimeter grotere kast en een grotere woofers, is het al snel gedaan.

F-2 en F-1 schelen stuk minder, vooral in hoogte met name:

DIMENSIONS: 36" (91.4cm) x 8" (20.3cm) x 13.5" (34.3cm)
WEIGHT: 40lbs. (18.1kg)

Edit, niet te vergelijken eigenlijk, omdat deze ook een woofer minder heeft natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door RickvN op 12-12-2012 13:41 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:36:
[...]

Het lijkt of je receiver op deze manier in een gesloten 'compartiment' zit.
Heb je nog iets extra aan de ventilatie gedaan??
De kast is van achter grotendeels open:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00152-1.jpg

Dus de plank waar de receiver op staat, loopt niet helemaal door tot de achterkant, maar er is ruimte voor de luchtstroom. Achter de kast is boven en beneden een sleuf over de hele lengte, handig voor kabels en ventilatie.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00156.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 13-12-2012 13:16 ]

• JAHRASTAFARI
RickvN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:39:
[...]
Uiteindelijk een goede 6 kilo zwaarder, dus inderdaad, met overal een paar centimeter grotere kast en een grotere woofers, is het al snel gedaan.
Bij de subs zegt gewicht niet alles. Als je bijvoorbeeld een klasse D of bash versterker hebt, is dat al snel 5 kg verschil ten opzicht van een "ouderwetse" versterker met grote koelribben.

Bij mijn XTZ 99 W 10.16 sub zit een joekel van een versterker en koelribben, terwijl bij mijn Focal CMS sub een lichtgewicht bash versterker zit zonder koelribben.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/DSC_6423_2.jpg

Scanspeaker 12" woofer en passieve radiator. Beide met aluminium conus en in een compacte behuizing komt dit al erg laag. Hopelijk kom ik er binnenkort aan toe om er een sub mee te bouwen :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Waarom heb je nu net voor die woofers gekozen? En bijvoorbeeld niet voor de Dayton RSS315?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Le Enfant! schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:43:
Waarom heb je nu net voor die woofers gekozen? En bijvoorbeeld niet voor de Dayton RSS315?
Tja, waarom koopt de één BMW en de ander een Mercedes? Er zijn veel goeie 12" woofers, maar ik ben zelf altijd een liefhebber van Peerless units geweest en feitelijk is dit een aangepast XXLS design. Daar komt bij dat ik nu mooi kan vergelijken omdat ik al meerdere XXLS systemen heb. En bovendien kon ik het spul praktisch nieuw voor een spotprijs krijgen, dus het was vooral ook een impulsaankoop :)

Op dit moment heb ik een XTZ 99W12.18 sub met de Peerless 835017 (als ported of sealed te gebruiken). Daarnaast nog een SVS SB12-NSD compacte sealed sub met een custom Peerless 835017 en DSP correctie. Ik heb nieuw materiaal liggen om een BK XXLS 400 te bouwen (830845 woofer plus 400W BK amp), en nu komt daar dit Scanspeak spul bij om een PR-systeem te bouwen, dus dan heb ik alle gangbare kastvarianten met XXLS-varianten gehad :P Misschien dat ik de amp van de XXLS400 (dan moet ik nog wel de Linkwitz schakeling bypassen) met de Scanspeaks gebruik. De 830845 (nieuw in ongeopende verpakking) gaat dan los in de verkoop.

Overigens is de Fs van de Scanspeak 17Hz, wat nog een stukje lager is dan de XXLS 835017 met 22Hz. In de berekeningen ziet het er schitterend uit en met zo'n 65L zou die 30W+PR een hele goeie in-room response moeten hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JAHRASTAFARI
Wat is PR? Passieve radiator?

Waarom geen hoorn of transmissielijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.cowanaudio.com/images/hornsubjr_1.gif

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:44:
Er wordt gezegd dat het vermogen van een buizenversterker ongeveer maal drie gedaan moet worden om uit te komen op het vermogen van een gewone versterker. Ik weet niet of het waar is, ik heb geen ervaring met een buizenversterker op speakers, heb alleen een hoofdtelefoonversterker met buizen.

Het is altijd lastig, want voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig. Echter is dat vooral voor de hoge en midden tonen, de lage tonen gebruiken het meeste vermogen. Als je dan ook nog meeneemt dat een buizenversterker een relatief slechte demping heeft wat de lage tonen ook niet ten goede komt zal "een vet deuntje" lastig worden.
Dat van die lage tonen is niet waar. Elk octaaf gebruikt ongeveer evenveel energie om evenhard te klinken. Hooguit heb je in films of in house dat de bas veel en veel harder is ingemixt. Maar je hebt voor dezelfde hoeveelheid db's niet meer vermogen nodig.

Met 3,5 watt kan je nog steeds prima een huiskamer vullen, ook met lage tonen. Je kunt prima een enorm vette sound krijgen ook. Je houdt alleen niet echt dynamisch bereik over. Vanaf 2 x 20 watt heb je over het algemeen voldoende dynamisch bereik om lekker te kunnen spelen, ook op wat hogere volumes.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

JvS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:41:
[...]
Dat van die lage tonen is niet waar. Elk octaaf gebruikt ongeveer evenveel energie om evenhard te klinken. Hooguit heb je in films of in house dat de bas veel en veel harder is ingemixt. Maar je hebt voor dezelfde hoeveelheid db's niet meer vermogen nodig.
Op die manier. Het eerder af laten lopen op de subwoofer heeft dan dus puur effect op dat je de range erboven meer headroom kan geven. Weer wat geleerd :)
Met 3,5 watt kan je nog steeds prima een huiskamer vullen, ook met lage tonen. Je kunt prima een enorm vette sound krijgen ook. Je houdt alleen niet echt dynamisch bereik over. Vanaf 2 x 20 watt heb je over het algemeen voldoende dynamisch bereik om lekker te kunnen spelen, ook op wat hogere volumes.
Natuurlijk, zet een paartje Klipsch RF aan zo'n 2 x 3,5 Watt versterker en je hebt meer dan genoeg geluid. Maar een setje Boston Acoustics A25 zou ik er toch niet aanzetten. Zoals gezegd heb ik ze zelf getest en ik betwijfel de gevoeligheid/rendement. Ik zeg niet dat je er meteen honderden Watts in moet pompen, maar op de LG-set aangesloten kwamen ze gewoon echt niet los en was het volume ook zeker niet toereikend. In mijn ruimte natuurlijk met een relatief grote inhoud en bijbehorden akoestiek, maar voor ~200 dollar zou ik ergens anders naar uitkijken dan die buizenversterker.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Renegade666 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:23:
Had nog een setje Jamo Compact 120 op zolder staan, van mij vader.
Ik dacht, even horen als ze het nog doen.
Aangesloten aan mijn Onkyo TX-SR309 :P
En Hypocrisy op de achtergrond aan het spelen >:)

[afbeelding]
Wow! de kleine broertjes van de Jamo's heb ik ook nog bij mijn moeder thuis liggen! haha!
Maar wat zijn deze jongens mooi man! ik wist niet dat deze bestonden :)
Good old memories :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Exirion schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:35:
[...]

Tja, waarom koopt de één BMW en de ander een Mercedes? Er zijn veel goeie 12" woofers, maar ik ben zelf altijd een liefhebber van Peerless units geweest en feitelijk is dit een aangepast XXLS design. Daar komt bij dat ik nu mooi kan vergelijken omdat ik al meerdere XXLS systemen heb. En bovendien kon ik het spul praktisch nieuw voor een spotprijs krijgen, dus het was vooral ook een impulsaankoop :)

Op dit moment heb ik een XTZ 99W12.18 sub met de Peerless 835017 (als ported of sealed te gebruiken). Daarnaast nog een SVS SB12-NSD compacte sealed sub met een custom Peerless 835017 en DSP correctie. Ik heb nieuw materiaal liggen om een BK XXLS 400 te bouwen (830845 woofer plus 400W BK amp), en nu komt daar dit Scanspeak spul bij om een PR-systeem te bouwen, dus dan heb ik alle gangbare kastvarianten met XXLS-varianten gehad :P Misschien dat ik de amp van de XXLS400 (dan moet ik nog wel de Linkwitz schakeling bypassen) met de Scanspeaks gebruik. De 830845 (nieuw in ongeopende verpakking) gaat dan los in de verkoop.

Overigens is de Fs van de Scanspeak 17Hz, wat nog een stukje lager is dan de XXLS 835017 met 22Hz. In de berekeningen ziet het er schitterend uit en met zo'n 65L zou die 30W+PR een hele goeie in-room response moeten hebben.
Ik ben eigenlijk niet echt mee met die Peerless units. Wat is nu het verschil tussen een Peerless en bijvoorbeeld die Dayton? Er bestaan inderdaad heel wat woofers met heel wat positieve feedback, daarom ook dat ik maar voor die Dayton ben gegaan. Dat merk wordt hier ook vaak de hemel ingeprezen en ik kan niet steeds blijven cijfers vergelijken, want dan sta ik nergens. Ik ben namelijk ook van plan om in 2013 een gesloten subwoofer te bouwen. De amp die ik trouwens ga nemen is de Hypex DS4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tussen de dayton en peerles zijn de verschillen niet zo heel erg groot, vrijwel gelijke prestaties in theorie. In de praktijk geeft de dayton geloof ik wat minder vervorming en ruis door de volledig aluminium conus. Eea hangt natuurlijk af van welke drive je bedoeld, ik vergeleek toen geloof ik de xxls 12 en dayton rs318 ofzo, weet het nummer even niet. Iig de dayton gekozen, mede omdat de peerles toendertijd slecht leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Le Enfant! schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:59:
[...]

Ik ben eigenlijk niet echt mee met die Peerless units. Wat is nu het verschil tussen een Peerless en bijvoorbeeld die Dayton? Er bestaan inderdaad heel wat woofers met heel wat positieve feedback, daarom ook dat ik maar voor die Dayton ben gegaan. Dat merk wordt hier ook vaak de hemel ingeprezen en ik kan niet steeds blijven cijfers vergelijken, want dan sta ik nergens. Ik ben namelijk ook van plan om in 2013 een gesloten subwoofer te bouwen. De amp die ik trouwens ga nemen is de Hypex DS4.0.
Zoals Exirion zegt: er zijn heel veel goede 12" woofers. Hij heeft gewoon een goed gevoel en prettige ervaring bij dat merk (of het merk dat in SS is opgegaan). Die Dayton is ook echt een prima subwoofer. De verschillen zullen hem in karakteristiek, specificaties en vervormingcijfers zitten :P.
FeaR schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:49:
[...]

Op die manier. Het eerder af laten lopen op de subwoofer heeft dan dus puur effect op dat je de range erboven meer headroom kan geven. Weer wat geleerd :)
Als je een 2-weg hebt en die onder de 80Hz niets laat doen, is de theorie, kan die mid/hoog beter weergeven. Maar of dat echt waar is?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gisteren zijn de meubels binnengekomen. Direct de tv erin gehangen en begonnen met de kabelmeuk weg te werken...WAT EEN HEL!!!:) Na het werk ga ik het allemaal afmaken maar wat een vreselijke bedoeling!

Ik hoop dak het vanavond af krijg en de lamp opgehangen krijg (boormachine niet helemaal fris en tis nogal een stevig plafond:) ) dan zal ik es een pica gaan posten! Anders moet dat toch echt wachten tot morgen helaas:(

[ Voor 35% gewijzigd door boomr op 14-12-2012 08:46 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_ferry_ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:42:
In de praktijk geeft de dayton geloof ik wat minder vervorming en ruis door de volledig aluminium conus.
Precies andersom. De Peerless 835017 heeft ook een alu-conus, net als deze Scanspeak. Peerless heeft wat minder vervorming dan de Dayton, maar dat zijn verschillen die leuk op papier zijn en in de praktijk nauwelijks hoorbaar blijken. Maar je ziet dat de Fs van de Scanspeak nog een stukje lager is (17Hz) dus het is wel een andere speaker die het in een kleine kast beter doet. In het hogere laag doet de Peerless met alu conus het beter dan de papieren varianten zoals bijvoorbeeld de 830845.
JvS schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:25:
Hij heeft gewoon een goed gevoel en prettige ervaring bij dat merk (of het merk dat in SS is opgegaan).
Het verhaal zit net ff anders :) Een aantal jaren geleden heeft Tymphany het Deense DST opgekocht, wat toen Peerless/Vifa/Scanspeak was. Inmiddels is Vifa opgegaan in Peerless en zijn veel Vifa modellen nu als Peerless te koop. Scanspeak heeft investeerders gevonden om zelfstandig verder te kunnen gaan, dus is los van Tymphany gekomen. Ze hebben o.a. de Peerless HDS tweeter meegenomen, alsook een eigen variant op de Peerless XXLS woofer en PR.

Peerless is nogsteeds een van de merken met de hoogste prijs/kwaliteitverhoudingen. Ik overweeg om m'n frontspeakers te gaan moderniseren met Scanspeak middentoner/tweeter, maar dat kan ook een Peerless (Vifa) tweeter worden. Of een Visaton keramische tweeter die in de high-end XTZ modellen wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
JvS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:41:
[...]

Ik dacht juist dat de gevoeligheid van het oor een belangrijke rol speelde. Een toon van 2kHz hoor je namelijk op minder decibels, veel duidelijker dan een toon van 100Hz. Ik dacht eerst dat dit biologisch te verklaren was omdat rond die frequentie de spraak zat, maar toen begon ik te twijfelen rond welke frequentie spraak eigenlijk zat. Wellicht te verklaren doordat de mens vroeger in een beboste omgeving leefde en die frequenties ''belangrijker'' waren voor de overleving m.b.t. herkenning van andere dieren door bladergeritsel of voetstappen? -Is ook niet zo belangrijk voor dit topic-

Maar dat was de reden dat ik dacht dat een subwoofer (<100Hz) veel harder moest spelen en dus meer vermogen nodig had, om net zo hard te klinken als een normale woofer ±2kHz.

Dus volgens mij heb je voor dezelfde decibels niet meer vermogen nodig, maar wél om het net zo hard te laten klinken.

Hier een grafiekje.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 14-12-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bierdopje120 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:14:
Ik dacht juist dat de gevoeligheid van het oor een belangrijke rol speelde. Een toon van 2kHz hoor je namelijk op minder decibels, veel duidelijker dan een toon van 100Hz. Ik dacht eerst dat dit biologisch te verklaren was omdat rond die frequentie de spraak zat, maar toen begon ik te twijfelen rond welke frequentie spraak eigenlijk zat.

Maar dat was de reden dat ik dacht dat een subwoofer (<100Hz) veel harder moest spelen en dus meer vermogen nodig had, om net zo hard te klinken als een normale woofer ±2kHz.

Dus volgens mij heb je voor dezelfde decibels niet meer vermogen nodig, maar wél om het net zo hard te laten klinken.
Dat was dacht ik ook hoe het zat. Het menselijke oor is het gevoeligst zo tussen de 2-5 kHz (bron), en dat is ook zo'n beetje waar spraak inderdaad zit qua frequentiebereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:10
FeaR schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:44:

Het is altijd lastig, want voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig. Echter is dat vooral voor de hoge en midden tonen, de lage tonen gebruiken het meeste vermogen. Als je dan ook nog meeneemt dat een buizenversterker een relatief slechte demping heeft wat de lage tonen ook niet ten goede komt zal "een vet deuntje" lastig worden. Ik heb de A25 op een versterker gehad met 2 x 300 Watt (echte Watts uit een 1200 VA-voeding) en die moest behoorlijk open voor een beetje volume. Ik denk dat de gevoeligheid van 87 dB van de A25 wat te optimistisch op is gegeven. Voor die 230 dollar zou ik eerder een wat krachtigere versterker van bijvoorbeeld marktplaats halen.
Overigens is die factor 3 van een buizenversterker vs een transistor niet theoretisch.
Als we het op papier gaan hebben over wattages dan kan je zeggen dat als je 20watt aan vermogen nodig zou hebben dat je zowel de buizenversterker als transistor met die vermogens moet bemeten.

Een buizenversterker klinkt alleen veel harder omdat je een 20watt al snel in zijn verzadiging kan sturen bij dergelijke pieken.
Omdat een buis erg vergevend is zal hij prima die pieken neerzetten maar met enige vervorming die wij als "luid" ervaren.
Het punt is alleen dat buizen die vervormen minder erg/scherp klinken plus dat ze dan oneven harmonische produceren die we zelfs prettig vinden te horen maakt het voor een buizenversterker geen probleem om deze krapper te nemen als het gaat om vermogen.
Het oversturen van transistors moet echt worden voorkomen en zal er via finke hoeveelheden negatieve feedback de versterker rustig gehouden worden om maar niet te verzadigen/clippen.
Daarom is het verstandig een transistor versterker groter te kopen om alleen maar te zorgen dat je het geluid niet te kort komt met een versterker die zichzelf aldoor staat te dempen.

Ook worden vaak single ended buizenversterkers vergeleken met de gewone klasse B transistor versterker, een 10 watt single ended transistor versterker klinkt veel groter dan een 50watt klasse B en zal ongeveer 120watt verbruiken om die 10watt neer te zetten wat al aardig in de buurt komt van het verbruik van de buizenversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Mijn setje nu (al een tijdje):
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14awjud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34ovxn7.jpg

U ziet:
- Philips 94cm LCD
- LG Blue Ray speler
- NAD C 725BEE Receiver
- NAD C 515BEE CD/MP3 speler
- JBL ES80

Ben er eigenlijk best tevreden over al zal de echte audiofiel mijn speakers wellicht niet bij m'n stereo vinden passen. Het Geluid vind ik erg goed maar het kriebelt wel om bijv. eens een paar B&W's (CM8 ofzoiets) te proberen. Ik luister voornamelijk pop, r&b en hiphop. Daar voldoen de JBL's prima. Goede bassen uiteraard en de stemmen zijn ook erg zuiver. Ook bijv. Maria Mena klinkt van laag tot hoog supermooi. Maar luister ik "echte muziek" :+ zoals bijv. Nils Lofgren (rustige piano/gitaar/zang) dan vallen ze me een beetje tegen en hoor ik niet de veelbeschreven "plaatsing" van de instrumenten. Tijd voor een uprade? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
lionman schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:51:
Mijn setje nu (al een tijdje):
[afbeelding]
[afbeelding]

U ziet:
- Philips 94cm LCD
- LG Blue Ray speler
- NAD C 725BEE Receiver
- NAD C 515BEE CD/MP3 speler
- JBL ES80

Ben er eigenlijk best tevreden over al zal de echte audiofiel mijn speakers wellicht niet bij m'n stereo vinden passen. Het Geluid vind ik erg goed maar het kriebelt wel om bijv. eens een paar B&W's (CM8 ofzoiets) te proberen. Ik luister voornamelijk pop, r&b en hiphop. Daar voldoen de JBL's prima. Goede bassen uiteraard en de stemmen zijn ook erg zuiver. Ook bijv. Maria Mena klinkt van laag tot hoog supermooi. Maar luister ik "echte muziek" :+ zoals bijv. Nils Lofgren (rustige piano/gitaar/zang) dan vallen ze me een beetje tegen en hoor ik niet de veelbeschreven "plaatsing" van de instrumenten. Tijd voor een uprade? :? :)
Voor een goede plaatsing van de instrumenten is ook de plaatsing van de speakers belangrijk, een beetje van de muur af en afhankelijk van de plaats waar je zit te luisteren en de karakteristieken van de speakers ietwat in draaien. En vervolgens gewoon luisteren wat voor jou het beste klinkt. Dit kan al veel schelen en daarmee dus misschien ook wel een prijzige speaker upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Inderdaad, zet ze eens een cm of 30 van het kastje af (dus naar links en rechts verschuiven) en draai ze eens een flink stuk in.
Begin eens met overdreven ver indraaien gewoon om te proberen.
Je zult merken dat het complete geluidsbeeld al gaat veranderen, zeker als je ze een fijn stukje weg zet van de muur (weet niet of je zuiltjes een bas reflex poort aan de achterzijde hebben??)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Even daarop inhakend; wat is een redelijk "normale" setting tav het indraaien van spealers? Welk aantal graden is gemiddeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt hoever je er van af zit. Met de juiste hoek zou het geluid uit het midden moeten komen. Dat is het stereobeeld. Je speakers geven elk een ander deel door en door de juiste hoek te kiezen komt dat samen in de kruising.
Daar waar jij zit zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

The Eagle schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:43:
Even daarop inhakend; wat is een redelijk "normale" setting tav het indraaien van spealers? Welk aantal graden is gemiddeld? :)
Bij mijn kleine monitors kwam ik er achter dat ik erg ver kon indraaien zelfs zo ver dat de denkbeeldige lijn recht uit de voorkant van de speakers zich al kruiste voor mijn luister positie.
Dat gaf het beste stereo beeld, en het "spreek woordelijke" los komen van de muziek.
In de praktijk heb ik ze een fors stuk minder ingedraaid omdat anders het geluidsbeeld enkele en alleen op die 1 ideale plek "goed klinkt"

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
The Eagle schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:43:
Ik denk dat je hier wel wat leesplezier aan kunt beleven. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste HT liefhebbers,

Na vele posts gelezen te hebben en daardoor ideeen op te hebben gedaan, is het nu tijd voor de eerste foto's van mijn HT- opstelling.

Commentaar, tips en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

https://www.dropbox.com/s...2012-12-15%2013.06.24.jpg

https://www.dropbox.com/s...2012-12-14%2000.42.19.jpg

https://www.dropbox.com/s...2012-12-06%2015.00.08.jpg

https://www.dropbox.com/s...2012-12-06%2014.58.20.jpg

https://www.dropbox.com/s...2012-12-15%2016.04.20.jpg

HIFI AV:

Marantz sr7005
Dune smart d1 2Tb
PS3 slim 320 gb
Samsung smart TV ..130 cm
Beamer Epson TW 5900
Scherm Kingping ces240
Luidsprekers Monitor Audio RX serie High Gloss White

Marantz ud7006 moet nog op de lege plaats in het av meubel in de muur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
@hierboven,

nice!! :) maar krijgt je SR7005 wel genoeg koeling zo ?
Plankje zit er direct boven op bijna.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ phyt

Rondom het AV meubel heb ik gaten gemaakt. Zie link foto. Tevens zitten er op iedere plank waar de apparatuur op staat ook een vijf tal gaten. (zo kan de warmte in ieder geval wel weg.)

https://www.dropbox.com/s...2012-12-15%2016.20.29.jpg

Idee is om er nog iets van koeling op te maken aangezien ik me lichtjes zorgen maak over de temperatuur. Iets van een klien buis ventilatortje, zodat er een konstante stroming van lucht verversing is.

Echter de Dune wordt echt bloedheet, daar is de Marantz niets bij. Wanneer ik de dune niet meer gebruik gaat hij daarom direct uit. Trouwens de omhuizing in de trapkast moet nog wit geschilderd worden, zodat het mooi 1 geheel wordt.

Wel goed opgemerkt over de temperatuur, enig idee wat de temp. is wanneer de Marantz termisch uitslaat? Dit is overingens nog niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad erg mooi en strak uit. Top hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:10:
Beste HT liefhebbers,

Na vele posts gelezen te hebben en daardoor ideeen op te hebben gedaan, is het nu tijd voor de eerste foto's van mijn HT- opstelling.

Mooie set en zeer leuk interieur!

Qua techniek niets op te merken, maar ik denk dat je kamer wel een mooi dik gordijn of kleed kan gebruiken..Het is zo kaal aan de rechterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:13:
[...]

Mooie set en zeer leuk interieur!

Qua techniek niets op te merken, maar ik denk dat je kamer wel een mooi dik gordijn of kleed kan gebruiken..Het is zo kaal aan de rechterkant ;)
En tegen de galm misschien , met al die tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ziet er inderdaad tof uit. Moest 2x kijken toen ik geen audiomeubel zag, vet gedaan!
Weet niet wat de temperatuur in het trapgat is? Maar ik denk niet dat het echt ventileert als ik het zo zie, omdat ook de voorkant geheel dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Bedankt voor de reacties. Ik zal nog eens wat met m'n speakers gaan schuiven.
Heb ze nu zo'n 15 cm van de muur (basreflexpoortje zit idd aan de achterkant) en ze zitten zo'n 5 cm van het kastje af. Verbonden met een soort balk anker (zie foto) omdat m'n katten mijn speakers als uitzichtpost en dan springplank gebruiken. Maar daar verzin ik wel wat nieuws op als de posities zijn veranderd.

@ Shoalinmonk: Mooie set!

[ Voor 0% gewijzigd door lionman op 15-12-2012 17:41 . Reden: tussen balk en anker een spatie aangebracht.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Beste HT liefhebbers,

HIFI AV:

Marantz sr7005
Dune smart d1 2Tb
PS3 slim 320 gb
Beamer Epson TW 5900
Scherm Kingping ces240

Is dat niet een SR7006? Mooie strakke set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke gordijnen staat inderdaad nog op het verlanglijstje en ook een vloerkleed is zeker nog een optie om de galm tegen te gaan.

De galm was echt gigantisch voordat we de zwart/witte muur (dambord) bekleed hadden met de akoestische geluidspanelen. Echt een wereld van verschil en het staat nog leuk ook....zelf mijn vrouw vond het een mega goeie oplossing. (helemaal toen ik de fotootjes er tussen ophing) ;)

Wat een bofkont ben ik he? :P

Plafond boven de TV wordt met de tijd nog verlaagd en daar komen ook nog wat van deze panelen op alleen dan in de kleur wit. En niet zo dik op de muur zijn ze namelijk 50mm hoog (50cm x50cmx5cm)

@ Lupo

Mijn set is de SR7005, uiterlijk is er inderdaad geen verschil met de SR7006
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:20:
[...]

En tegen de galm misschien , met al die tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste HT liefhebbers,

HIFI AV:

Marantz sr7005
Dune smart d1 2Tb
PS3 slim 320 gb
Beamer Epson TW 5900
Scherm Kingping ces240

Hoe bevallen de RX6? Jij hebt precies de luidsprekers die op mijn verlanglijst staan. Ik heb ze al een aantal keer gehoord in stereo en ik vind ze echt goed. Maar hoe bevallen deze in surround?

Echt toffe opstelling:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:43:
[...]

Hoe bevallen de RX6? Jij hebt precies de luidsprekers die op mijn verlanglijst staan. Ik heb ze al een aantal keer gehoord in stereo en ik vind ze echt goed. Maar hoe bevallen deze in surround?

Echt toffe opstelling:)
De RX6 speakers bevallen ons zeer goed. Het geluid is echt super zuiver. Vooral het hoog vind ik erg mooi klinken evenals het midden. Het laag is bij deze speakers wat "minder aanwezig" maar dat vind ik juist een voordeel. Dit wordt mooi aangevuld door de sub rxw-12. Cosmetisch zijn ze ook dik in orde! In surround vind ik de hele RX set echt fantastisch. Wanneer we een goede film kijken, liefst natuurlijk in HD Master audio, dan voel je gewoon de druk van het geluid!! Echt super!! Vind de speakers beter klinken tijdens audio film weergave dan tijdens het spelen van muziek...maar dat kan volgens mij ook aan de Marantz liggen. inderdaad in stereo zijn zo ook heel goed! Laat staan als je ze hoort in surround...... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 15-12-2012 22:23 . Reden: UBB code gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 24-07 20:14
Het lijkt alsof jouw bevindingen over het geluid, goed hoog, mooi midden maar een minder aanwezig laag, zeer versterkt worden door de akkoestiek in jouw kamer. Juist bij de tegels, weinig tapijt/gordijnen, zou ik namelijk verwachten dat het hoog en midden meer aanwezig wordt en het laag wat... tja ik zou niet weten hoe het te beschrijven is, maar ik denk dat jouw bevindingen erg door de ruimte versterkt worden en mogelijk niet van toepassing zullen zijn op Woutoro32 zijn toekomstige ruimte.

[ Voor 23% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-12-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:53:
[...]

Precies andersom. De Peerless 835017 heeft ook een alu-conus, net als deze Scanspeak. Peerless heeft wat minder vervorming dan de Dayton, maar dat zijn verschillen die leuk op papier zijn en in de praktijk nauwelijks hoorbaar blijken. Maar je ziet dat de Fs van de Scanspeak nog een stukje lager is (17Hz) dus het is wel een andere speaker die het in een kleine kast beter doet. In het hogere laag doet de Peerless met alu conus het beter dan de papieren varianten zoals bijvoorbeeld de 830845.

[...]

Het verhaal zit net ff anders :) Een aantal jaren geleden heeft Tymphany het Deense DST opgekocht, wat toen Peerless/Vifa/Scanspeak was. Inmiddels is Vifa opgegaan in Peerless en zijn veel Vifa modellen nu als Peerless te koop. Scanspeak heeft investeerders gevonden om zelfstandig verder te kunnen gaan, dus is los van Tymphany gekomen. Ze hebben o.a. de Peerless HDS tweeter meegenomen, alsook een eigen variant op de Peerless XXLS woofer en PR.

Peerless is nogsteeds een van de merken met de hoogste prijs/kwaliteitverhoudingen. Ik overweeg om m'n frontspeakers te gaan moderniseren met Scanspeak middentoner/tweeter, maar dat kan ook een Peerless (Vifa) tweeter worden. Of een Visaton keramische tweeter die in de high-end XTZ modellen wordt gebruikt.
Precies, de verschillen zijn klein tussen de Dayton en Peerless.
Qua specs heeft Peerless alleen een aantal leuke subs, die in een vrij kleine gesloten kast kunnen.
Op die manier kun je behoorlijk laag of SPL halen uit een 15 liter doosje met de 10" of iets meer liters met de 12".

Ik zou persoonlijk nooit een PR gebruiken in zulke situaties, maar liever dan een BR.
De ervaringen (en overigens ook theoretische simulaties) leren dat je bijzonder snel aan de xmax van de PR zit. Naar mijn mening zonde, dan kun je net zo goed een gesloten kist neerzetten.
Nog beter is een multisub setting om zo staande golven en resonanties weg te poetsen in je kamer (wat met een enkele subwoofer bijzonder lastig, of zelfs ondoenlijk is).
Mijn voorkeur is dus eigenlijk voor thuis situaties een gesloten systeem of eventueel een compromis naar BR als het harder moet.

Hoornsystemen zijn leuk, maar worden thuis onzinnig groot.
Bij de speakers die ik professioneel maak is het ongeveer de enige echte uitweg als je echt flinke SPL'en wilt maken 8)

Om een Hypex DS4.0 (of DS2.0) echt goed te gebruiken moet je eigenlijk wel het highpass/subsonic filter aanpassen.
Normaliter staat die niet bepaald handig ingesteld namelijk |:( :?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

B_FORCE schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:37:
Ik zou persoonlijk nooit een PR gebruiken in zulke situaties, maar liever dan een BR.
De ervaringen (en overigens ook theoretische simulaties) leren dat je bijzonder snel aan de xmax van de PR zit. Naar mijn mening zonde, dan kun je net zo goed een gesloten kist neerzetten.
Ik heb goeie overwegingen om een PR te gebruiken en ik betwijfel de nadelen die jij noemt in een normale huiskamersituatie. Ik heb nu een jaar gedraaid met een XXLS woofer in een 65L kast, waarvan de plaatsing beroerd was zodat ik met een poort open draaide om te compenseren. Eerst wilde ik een andere sub proberen, maar op dat ding valt opzich weinig aan te merken, dus ben ik met de plaatsing gaan spelen. De ruimte is een combinatie van een half open keuken waar de woonkamer in een L-vorm omheen ligt. Het is zo'n 45m2, en de akoestiek is beroerd vergeleken met m'n vorige woonkamer.

Ik heb de sub nu achter de bank staan en dan klinkt ie gesloten al goed, zeker als ik er de 7dB boost op 25Hz bij aan zet maar dat is eigenlijk al overdreven. Overigens draai ik muziek in stereo (m'n front zuilen komen al laag zat) dus het gaat mij echt om filmlaag, wat minder eisen stelt aan hoe strak de sub klinkt. Bass-reflex levert met dit soort gepomp bijgeluiden op, mede vanwege de diameter van de poort waardoor er gerommel naar buiten komt. De Scanspeak PR is een erg mooie combinatie, met deze woofer waar ie voor bedoeld is, en heeft een max excursion van +/- 28mm. De woofer zelf is lineair tot +/- 12.5mm te gebruiken, en dat is voor het volume waarbij ik een film kijken meer dan genoeg. Ik overweeg om de huidige sub op z'n oude plekje mee te laten spelen, maar ik moet kijken hoe dat uitpakt. Ik kan dat nu al uitproberen als ik de SVS SB12-NSD vanuit de werkkamer achter de bank neerzet, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Iemand ervaring met ISF kalibratie van het bedrijf Spectrum Kalibraties uit Hellevoetsluis? Ik zie dat ze een aanbieding hebben voor €125 incl. voorrijkosten. Dat is een heel stuk goedkoper dan wat ik meestal langs zie komen voor prijzen (bijv. €230).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LuPo schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:02:
Iemand ervaring met ISF kalibratie van het bedrijf Spectrum Kalibraties uit Hellevoetsluis? Ik zie dat ze een aanbieding hebben voor €125 incl. voorrijkosten. Dat is een heel stuk goedkoper dan wat ik meestal langs zie komen voor prijzen (bijv. €230).
Je stelt je vraag waarschijnlijk in het verkeerde topic?
[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Als 17 Jarige audiofiel/Dj/Icter en moviebum wil ik ook mijn huidige set uit een keer tonen.

TV Gedeelte:

TV: LG 42lh3300
Mediaspeler: Dune D1 met 2TB
IPTV: motorola kastje voor kpn IPTV (glasfiber)
Versterker: Onkyo HT-R370 (set)
Speakers: jamo 426
Speakers achter: Melkpakjes van Onkyo
Subwoofer: YST-RSW300
Meubel: Ikea PS
Prullaria: Bavaria kratten en Native Instruments Traktor F1

https://www.dropbox.com/s...z/IMG_20121217_183110.jpg

https://www.dropbox.com/s...n/IMG_20121217_183134.jpg

https://www.dropbox.com/s...t/IMG_20121217_183151.jpg

Computer/Muziek/Game Hoek:

PC: Haf 922, I5 2500, Gtx570, Samsung 830 128gb, Corsair H70 G19, G9, s273hlbmii en 20 inch Samsung portait.
Geluid: KRK Rp2 G6 op de Focusrite 2i2 en daaraan nog een kapotte HDJ-1000K van pioneer.

https://www.dropbox.com/s...y/IMG_20121217_185242.jpg

Zolder: Bed + 22 inch samsung TV.

https://www.dropbox.com/s...n/IMG_20121217_183211.jpg

Niet op de Foto:

Draaitafel: Pioneer DDJ-t1, Logiteh divono Mini, Galaxy S3 en Acer Iconia A500 (android freak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 22:27
RickvN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:39:
[...]

Ja die zien er wel lekker groot uit ja! Maar 30 kilo? Dat is wel een stuk zwaarder dan F-2's met een goede 20kg. En als ik zo naar afmetingen kijk, scheelt het ook maar enkele cm's! Zegt ook wel genoeg.
De F2's heb ik ook gehad. Waren prima speakers. Als je nog een voorbeeld zoekt van een klipsch opstelling, ik heb de hele F-3 set compleet (7.1). Het enige wat ik niet bijpassend heb is de subwoofer, ik heb namelijk de RW12. Die zou ik overigens niet willen ruilen voor een Sub 10 :o . De B2 heb ik kort geleden als surround back opgehangen. Zie onderstaande link voor foto's.

fris0NL in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

[ Voor 5% gewijzigd door fris0NL op 17-12-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
fris0NL schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:28:
[...]

De F2's heb ik ook gehad. Waren prima speakers. Als je nog een voorbeeld zoekt van een klipsch opstelling, ik heb de hele F-3 set compleet (7.1). Het enige wat ik niet bijpassend heb is de subwoofer, ik heb namelijk de RW12. Die zou ik overigens niet willen ruilen voor een Sub 10 :o . De B2 heb ik kort geleden als surround back opgehangen. Zie onderstaande link voor foto's.

Kun jij niet beter je receiver in het eerste vak van je meubel leggen en de xbox in het onderste vak. Nu ligt je center op de receiver terwijl die nog weleens flink wat hitte kwijt wil. ;)

Of is het inmiddels al anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
fris0NL schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:28:
[...]

Is het niet irritant dat je center voor je TV zit? Of lijkt dit maar zo. Daarnaast ziet het er verder wel tof uit ja! Echter wordt de nieuwe investering lange termijn denk ik, omdat ik nu niet al te veel plek meer heb. Maar het was ook niet de bedoeling om zuilen te kopen, so who knows!

En daarnaast, waarom ben jij overgegaan van F2 op F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 22:27
LuPo schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:34:
[...]

Kun jij niet beter je receiver in het eerste vak van je meubel leggen en de xbox in het onderste vak. Nu ligt je center op de receiver terwijl die nog weleens flink wat hitte kwijt wil. ;)

Of is het inmiddels al anders?
Dat kan helaas niet. Er zit aan de achterkant van het meubel een metalen buis, waardoor de versterker er niet in past. Ik heb op de bovenkant van de versterker 2 extra koelers om oververhitting te voorkomen. Hij staat al een heel tijd zo en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Ideaal is het uiteraard niet :X
RickvN schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:40:
[...]

Is het niet irritant dat je center voor je TV zit? Of lijkt dit maar zo. Daarnaast ziet het er verder wel tof uit ja! Echter wordt de nieuwe investering lange termijn denk ik, omdat ik nu niet al te veel plek meer heb. Maar het was ook niet de bedoeling om zuilen te kopen, so who knows!

En daarnaast, waarom ben jij overgegaan van F2 op F3?
De center zit niet voor de tv ;) Kan precies zo. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat hij zo hoog staat, omdat het daardoor lijkt dat het geluid écht vanuit de richting van de tv komt. Bij andere mensen heb ik wel eens het gevoel gehad dat het geluid te veel van onderen kwam, omdat de speakers een stuk onder de tv stond.

F2 --> F3, because bigger is better 8) . haha. Nu serieus: ik kon een hele 5.1 set in één keer kopen, dat heb ik toen maar gedaan. Er zit trouwens wel een groot verschil in hoor. De F3 is een stuk krachtiger in het laag.

Ik heb ook alles in stapjes gedaan. Dat maakt het ook leuk vind ik. Het allerliefst zou ik een hele RF-82 set oid kopen, maar dat is op dit moment nog iets te hoog gegrepen (arm studentje :D )

Jouw set ziet er ook prima uit! Jij bent ook vlink aan het upgraden geslagen _/-\o_
RickvN schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:40:
[...]

Is het niet irritant dat je center voor je TV zit? Of lijkt dit maar zo.
Hier kun je beter zien hoe het er uit ziet vanaf de sitpositie. Dit is voordat ik overging naar 7.1 en met mijn oude versterker + subwoofer.

fris0NL in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47"

Voortaan graag de Edit-knop gebruiken.

[ Voor 57% gewijzigd door FeaR op 18-12-2012 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:18:
[...]

Ik heb goeie overwegingen om een PR te gebruiken en ik betwijfel de nadelen die jij noemt in een normale huiskamersituatie. Ik heb nu een jaar gedraaid met een XXLS woofer in een 65L kast, waarvan de plaatsing beroerd was zodat ik met een poort open draaide om te compenseren. Eerst wilde ik een andere sub proberen, maar op dat ding valt opzich weinig aan te merken, dus ben ik met de plaatsing gaan spelen. De ruimte is een combinatie van een half open keuken waar de woonkamer in een L-vorm omheen ligt. Het is zo'n 45m2, en de akoestiek is beroerd vergeleken met m'n vorige woonkamer.
Nadeel in die zin dat het weinig voordelen biedt, maar bijvoorbeeld wel een veel groter volume (dus kast) en nog wat bijzaken als iets lastiger af te stemmen.

Plaatsing van subwoofers heeft enkel met frequentie responsie en dus filtering te maken.
Waarschijnlijk gaf je met een BR een boost op een lagere frequentie, waardoor hetgeen harder (lijkt) te gaan.
Gevolg is dat je dan in feite hetzelfde idee krijgt als een lowpass met een lagere frequentie (bij het zachter zetten).
(eigenlijk helpen hier plaatjes veel meer dan woorden :P)

Gesloten, BR of PR systemen hebben in elk geval helemaal niets te maken met of de plaats van een subwoofer hoorbaar is.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk gaf de BR net een klein tikje mee zodat het (toevallig) wat beter uitkwam in die situatie.
Je zou ook gewoon een gesloten systeem kunnen boosten, daar bereik je precies hetzelfde mee.

Beste blijft gewoon een multisub opstelling met twee of meer subwoofers met eventuele fase compensatie en hier een daar een notch. 8)

Overigens is een BR die hoorbaar is simpelweg niet goed afgesteld :P
(vaak ontbreekt daar een correcte highpass/subsonic, waar ik het al over had)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
fris0NL schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:48:
[...]

De center zit niet voor de tv ;) Kan precies zo. Ik vind het eigenlijk wel prettig dat hij zo hoog staat, omdat het daardoor lijkt dat het geluid écht vanuit de richting van de tv komt. Bij andere mensen heb ik wel eens het gevoel gehad dat het geluid te veel van onderen kwam, omdat de speakers een stuk onder de tv stond.

F2 --> F3, because bigger is better 8) . haha. Nu serieus: ik kon een hele 5.1 set in één keer kopen, dat heb ik toen maar gedaan. Er zit trouwens wel een groot verschil in hoor. De F3 is een stuk krachtiger in het laag.

Ik heb ook alles in stapjes gedaan. Dat maakt het ook leuk vind ik. Het allerliefst zou ik een hele RF-82 set oid kopen, maar dat is op dit moment nog iets te hoog gegrepen (arm studentje :D )

Jouw set ziet er ook prima uit! Jij bent ook vlink aan het upgraden geslagen _/-\o_
Na de tweede post duidelijk dat die er inderdaad niet voor zit. Vanuit mijn bed stond eerst mijn speaker een deel voor de TV. Zwaar irritant, TV meubel dus maar wat naar voren gereden en wat gedraaid met de speakers.

En inderdaad, als ik er op terug kijk heb ik dit jaar flink geïnvesteerd. Het was ook nodig. Maar als ik kijk, als student, en ik heb er zo een € 1800 - € 2000 op jaarbasis ingestopt... :+

Mijn vriendin dacht ook dat het met deze 2 front speakers klaar was. Kuch, heb het haar maar even verteld hoe het zit >:) Maar met deze speakers was ze er zelf ook van overtuigd. Dus de rest komt er ook makkelijk in.
Vervanging van de zuilen wil ik voorlopig zelf nog niet aan denken, tenzij ik een koopje tegenkom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

B_FORCE schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:53:
Nadeel in die zin dat het weinig voordelen biedt, maar bijvoorbeeld wel een veel groter volume (dus kast) en nog wat bijzaken als iets lastiger af te stemmen.
Een gesloten kast heeft misschien een wat minder stijle afloop, maar om druk op te bouwen in een ruime kamer heb je volume nodig. Als de kast klein is moet je flink boosten, dus je komt op minstens hetzelfde volume uit.
Plaatsing van subwoofers heeft enkel met frequentie responsie en dus filtering te maken.
Waarschijnlijk gaf je met een BR een boost op een lagere frequentie, waardoor hetgeen harder (lijkt) te gaan.
Je herhaalt wat ik zelf zei. Wat is je punt?
Gesloten, BR of PR systemen hebben in elk geval helemaal niets te maken met of de plaats van een subwoofer hoorbaar is.
Tja, dat is dan jouw mening. Mijn ervaring is anders, en daar sta ik zeker niet alleen in.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk gaf de BR net een klein tikje mee zodat het (toevallig) wat beter uitkwam in die situatie.
Zo ver was ik zelf al, je herhaalt nogmaals wat ik zelf al zei.
Je zou ook gewoon een gesloten systeem kunnen boosten, daar bereik je precies hetzelfde mee.
Ik heb een grote kamer. De compacte SB12-NSD bijvoorbeeld schiet echt tekort als je sublaag in films hard wil spelen. Het is niet voor niks dat SVS zo'n kast aanraadt voor kamers die een stuk kleiner zijn.
Beste blijft gewoon een multisub opstelling met twee of meer subwoofers met eventuele fase compensatie en hier een daar een notch. 8)
Ik zei al dat ik met 2 subs ga spelen. Metingen heb ik alleen nog niet gedaan.
Overigens is een BR die hoorbaar is simpelweg niet goed afgesteld :P
BR heeft gewoon belangrijke nadelen en ik ben er nooit een liefhebber van geweest. Je statement slaat nergens op, want overal worden de nadelen van BR-systemen uitgebreid besproken.

Maar goed, ik heb weinig zin om hier eindeloos op verder te gaan. Ik stel voor dat je zelf even gaat rekenen met de Scanspeak speaker met PR, want dan zul je zien dat er van je statements weinig over blijft. Bij 65L heb je een schitterend verloop dat de closed box tot onder de 20Hz overtreft. En laat er nou net een aardig prijzige sub op de markt zijn die grofweg hetzelfde volume heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een slim idee, zal eens wat aankopen gaan doen. Dank je!
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 02:00:
[...]

Meten = weten in dit geval.
Ik heb zelf een tijdje een min/max thermometer met een externe sensor (aan een draadje) op de receiver gelegd.
Desnoods stop je de losse sensor in de receiverbehuizing zelf.
Na een paar weken gebruik weet je genoeg.
Heb er wel erg is dat je op een warme zomerdag hier een graad of 10 bij mag optellen.

Ik zou in de achterwand een paar 120mm fan's monteren.
Gaten zagen, fan's er in, aansluiten en je bent klaar.
Als je de fan van achteren naar voor, richting kamer laat blazen, dan kun je de fan aan de achterkant van een stoffilter voorzien.
Dat scheelt een boel stof richting receiver en het stoffilter reinig je af en toe met de stofzuiger.
Aan de binnenkant monteer je een 120mm pc gril op de fan zodat de bedrading heel blijft.
Als je een losse fancontroller aan de fan's hangt dan kun je ze op het gehoor afstellen, zodat je binnen niets hoeft te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Nou, nou, wat een vijandige toon, waar is dat nu weer goed voor? :?

Mijn punt is voornamelijk dat het genuanceerder ligt (voornamelijk voor mensen die meelezen)
Ik ken flinke ruimten waar twee of drie gesloten subs meer dan genoeg zijn.

In feite kun je alles prima toepassen, mits je het goed doet.
Dat geldt voor een BR, maar zo ook voor een PR of gesloten kast.
Ik zie niet echt een voordeel om voor PR te kiezen.
Maar goed zolang de gebruiker er helemaal happy mee is :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
RickvN schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:55:
[...]

Na de tweede post duidelijk dat die er inderdaad niet voor zit. Vanuit mijn bed stond eerst mijn speaker een deel voor de TV. Zwaar irritant, TV meubel dus maar wat naar voren gereden en wat gedraaid met de speakers.

En inderdaad, als ik er op terug kijk heb ik dit jaar flink geïnvesteerd. Het was ook nodig. Maar als ik kijk, als student, en ik heb er zo een € 1800 - € 2000 op jaarbasis ingestopt... :+

Mijn vriendin dacht ook dat het met deze 2 front speakers klaar was. Kuch, heb het haar maar even verteld hoe het zit >:) Maar met deze speakers was ze er zelf ook van overtuigd. Dus de rest komt er ook makkelijk in.
Vervanging van de zuilen wil ik voorlopig zelf nog niet aan denken, tenzij ik een koopje tegenkom :X
He, dat komt bekend voor O-)
Ik begon met een Denon AVR2311 en twee F3's als fronts. Als center toen ook de C10 meegenomen omdat ik bang was dat de C20 niet zou passen --> thuis gemeten en pastte wel, binnen een week een C20 gehaald (C2 werd helaas niet meer geleverd, uiteindelijk wel frontje van kunnen krijgen dus nu matchend :*) ).
Toen draaide ik nog met mijn oude Technics speakers als rears. Na een maand of twee, twee F1's als rears bijgehaald omdat ik de S veel te lomp vond aan de muur. Inmiddels ook een Denon DBP1611UD en een DCD510 bijgehaald. En een sub-10 om het af te maken. Geloof dat ik redelijk kan wedijveren met Fris0nl qua herrie :P

Ik zeg wel eens gekscherend tegen mijn vriendin dat ik wel eens elektrostaten ofzo zou willen. Maar dan komt toch echt de WAF om de hoek kijken :+
Gelukkig is mijn vriendin ook een beetje een gadgeteer dus ze vind de speakers wel lomp, maar het geluid maakt dat meer dan goed. Mooi compromis dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:56:
[...]

He, dat komt bekend voor O-)
Ik begon met een Denon AVR2311 en twee F3's als fronts. Als center toen ook de C10 meegenomen omdat ik bang was dat de C20 niet zou passen --> thuis gemeten en pastte wel, binnen een week een C20 gehaald (C2 werd helaas niet meer geleverd, uiteindelijk wel frontje van kunnen krijgen dus nu matchend :*) ).
Toen draaide ik nog met mijn oude Technics speakers als rears. Na een maand of twee, twee F1's als rears bijgehaald omdat ik de S veel te lomp vond aan de muur. Inmiddels ook een Denon DBP1611UD en een DCD510 bijgehaald. En een sub-10 om het af te maken. Geloof dat ik redelijk kan wedijveren met Fris0nl qua herrie :P

Ik zeg wel eens gekscherend tegen mijn vriendin dat ik wel eens elektrostaten ofzo zou willen. Maar dan komt toch echt de WAF om de hoek kijken :+
Gelukkig is mijn vriendin ook een beetje een gadgeteer dus ze vind de speakers wel lomp, maar het geluid maakt dat meer dan goed. Mooi compromis dus ;)
Altijd leuk om die mede ervaringen te horen!
Elektrostaten is het voor mij persoonlijk niet, maar ik zit nu wel verschrikkelijk hard in die drang dat ik weer iets moet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Hifi is een dure verslaving idd. Komt bij dat de Klipsch Fx/Cx/Sx lijn al weer een paar jaar opgevolgd is door de Fxx/Cxx/Sxx lijn, en de Fx/Cx/Sx lijn dus steeds minder goed te verkrijgen is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Leuk nootje tussendoor (niet om te spammen, maar gewoon hifi-humor):
Verschikkelijk dure kerstcadeaus :*)

En idd, daar staat een leuke combi:
- Classe Delta SSP-800 voorversterker, 9450,-
- Classe CA 5300 eindversterker, 9450,-
- B&W 802 Diamond a 6999,-
Maakt samen een stereoset van bijna 33k. Da's idd een verschrikkelijk duur kerstcadeau. Zou willen dat ik die mezelf kon geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
The Eagle schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:28
Verschikkelijk dure kerstcadeaus :*)

Ja mooi spul hebben ze daar he. :) Zit er ook wel eens te neuzen/ mij aan het aanbod te vergapen :+
Ff een vraagje. Ik zit te denken om een microsetje aan te schaffen. Hierbij denk ik aan bijv. een Marantz Melody Music of een Denon CEOL.
Zou je op dergelijke setjes 8 ohm vloerstaanders kunnen aansluiten met goed geluid als gevolg? Bij hoge volume's zullen ze wel wat scheller gaan klinken denk ik maar denk ook dat ze hard genoeg kunnen zonder (merk/hoorbaar) te gaan vervormen. Of zullen ze oververhit (kortere levensduur?) worden omdat ze niet gebouwd zijn voor grote speakers? Je kan er toch ook een eindversterker tussen hangen? Iemand ervaring met zoiets?

Met de betere boekenplankjes op stands + sub is het geluid nog altijd minder "vol/compleet" dan met 2 vloerstaanders lijkt mij. Wil niet in geluid inleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lionman schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:49:
Zou je op dergelijke setjes 8 ohm vloerstaanders kunnen aansluiten met goed geluid als gevolg?
Ligt van de speaker af, want alleen "8 Ohm" zegt niet zo veel. Als je er een paar gevoelige speakers aan hangt kom je met een paar Watt al verder dan je eigenlijk zou willen.
Je kan er toch ook een eindversterker tussen hangen? Iemand ervaring met zoiets?
Beide modellen hebben alleen een subwoofer Pre-Out, maar geen Pre-Outs voor de overige kanalen en dus is een eindversterker aansluiten niet zo maar mogelijk.
Met de betere boekenplankjes op stands + sub is het geluid nog altijd minder "vol/compleet" dan met 2 vloerstaanders lijkt mij. Wil niet in geluid inleveren..
Omdat? Met twee monitoren en een subwoofer heb je wellicht een completer beeld dan alleen met twee vloerstaanders. Speakers die echt Full Range zijn zie je niet vaak, een subwoofer is dan altijd een aanvulling. Met monitoren zal je de crossover iets hoger moeten zetten, maar het gehele beeld zal wel beter (vooral dieper/lager) zijn. De verdere sound die je krijgt hangt van de te kiezen speakers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
FeaR schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:04:
[...]
Omdat? Met twee monitoren en een subwoofer heb je wellicht een completer beeld dan alleen met twee vloerstaanders. Speakers die echt Full Range zijn zie je niet vaak, een subwoofer is dan altijd een aanvulling. Met monitoren zal je de crossover iets hoger moeten zetten, maar het gehele beeld zal wel beter (vooral dieper/lager) zijn. De verdere sound die je krijgt hangt van de te kiezen speakers af.
Volledig mee akkoord , 2 vloerstaanders koop je om later nog een sub bij te hangen indien nodig. Met 2 boekenplank speakers koop je er nagenoeg direct een sub bij en heb je initieel een voller beeld.

Ik ben voor de lol eens Focal Utopia staanders gaan luisteren , en ondankt hun riante prijs , gewicht en doorsnede van de woofers , hebben ook die toch echt een subwoofer nodig.

Als je budget dus krap is , koop je best enkel vloerstaanders waarvan je weet dat je ze nooit weg gaat doen, hang je daar al je geld aan. Nadien kan je gaan uitbreiden :) ( dit was ook mijn tactiek :+ )

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 21-12-2012 15:12 . Reden: dt fouten ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:11:
[...]
Ik ben voor de lol eens Focal Utopia staanders gaan luisteren , en ondankt hun riante prijs , gewicht en doorsnede van de woofers , hebben ook die toch echt een subwoofer nodig.
Focal op Naim bij iEar in Tilburg eind september? Nog steeds spijt dat ik niet ben gegaan/kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ik heb de 1DFLY gekocht; onkyo HT-R558 met eltax speakers...
nu wilde ik deze set aanvullen met een sub van klipsch.
en ik ken de sub-10, maar zie de ksw-10 ook... kan iemand me het verschil in een nutshell geven? want als ik de specs vergelijk kom ik er niet echt uit...
freq 22-125 om 29-120 ... alleen het vermogen ?!? 200 om 55 ?! of zie ik nu iets over het hoofd ?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:05
Met mijn nieuwe woning behoorde een fatsoenlijke 5.1 setup ook eindelijk tot de mogelijkheden. Ik had al een setje Boston A250's dus met de aanschaf van een ASW650, een setje A360's en een A225C was mijn thuisbioscoop eindelijk compleet! :)

Afbeeldingslocatie: http://scorpion77.cjb.net/images/P1010481_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://scorpion77.cjb.net/images/P1010482_small.jpg

Wat zien we hier:

• Asus barebone sandy bridge quadcore + 16GB mem met Scientific Linux 6.2 en XBMC
  • Denon AVR-1909
  • Samsung LE37B652
  • Philips DCC en CD
  • Motorolla IPTV (KPN)
  • cheapass DVD
  • Boston Accoustics A360 (L/R)
  • Boston Accoustics A225C
  • Boston Accoustics AWS650
  • Sennheiser RS-180
  • Logitech MX3100 toetsenbord/muis
  • A/V meubel van de Leenbakker
  • Boston Accoustics A250 (Rear L/R)
Beetje overkill misschien maar ben er erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Velen gingen mij voor, ik dacht dat het nu tijd werd om mijn eigen bescheiden setup ten toon te stellen.
Ik heb indertijd gekozen voor budget, een TV-meubel van de Jysk. Valt me eigenlijk niet tegen hoe kras bestendig dit meubel is! De ruimte in het meubel is krap, als er ooit een andere versterker komt, dan is het de bedoeling om zelf een meubel te fabriceren.

Wat je ziet is het volgende:

Het meubel is geplaatst voor een grijze achtergrond, de rest van de muur is iets paarzig, dat valt met deze belichting weinig op. Het grijzevlak is 5 cm breder dan het Janus-meubel, en de hoogglans witte muurplanken passen daar ook weer precies in. Achter de TV heb ik LED-strips geplaatst voor een indirecte lichtbron omdat ik dat prettiger vind kijken.
  • Meubel: Janus
  • TV: LG42LM670s
  • Surroundset: Logitech Z609
  • Versterker: Sony STR-AV370
  • Luidsprekers: behuizing is van Sony, luidsprekersunits zijn van Philips.
De luidsprekers heb ik zelf hoogglanswit gemaakt, ze waren zwart. heb het fineer verwijderd en vaak geschuurd en geschilderd om tot het gewenste resultaat te komen.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-AqCA58tCQ4U/UNdMllV7c_I/AAAAAAAAAk8/j5BNYqrlLGA/s640/2012-12-23+18.59.04.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-tOSrsejKHdo/UNdMlvQ5WuI/AAAAAAAAAk4/cSxsW5Gkcys/s640/2012-12-23+19.00.26.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-9wTHqkUWLxs/UNdMlidW_UI/AAAAAAAAAlA/zMc4-net7zc/s480/2012-12-23+19.00.40.jpg

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik kom steeds verder op Hi-Fi, vandaag Wharfdale's en een onkyo sr-414 gekocht. Maandag ookal een LG 60pa5500 gescoord zal deze week even foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodenl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 07:50
Kijk zoals velen al een tijd mee en heb veel inspiratie opgedaan waarvoor bedankt. Hierbij mijn set:

Afbeeldingslocatie: http://i1286.photobucket.com/albums/a608/Pim_Koorn/homecinema_zps1df087d8.jpg

Je ziet een Ikea Besta kastje (met ventilatie strip en bijbehorende TV beugel), Samsung UE40D6500 en twee keer Dali Zensor 1. (en een stukje van mijn barcelona stoel)

Wat je niet ziet:

- Onkyo TX-NR414
- Digitenne
- Asus S1-AT5NM10E (voor XBMC)
- DVD speler (voor CD's)
- Wii
- 2.5 mm speakersnoer
- Marmitek setje om het allemaal achter de deurtjes te kunnen verstoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort na alle ontzettend mooie HT systemen hier gezien te hebben de mijne plaatsen.
Alleen nog even wachten tot mijn nieuwe TV binnen is (Panasonic 50GT50) ter vervanging van mijn LG

42LG5030
Onkyo 609 7.1
2X SS-NX1: front speakers (moeten nog vervangen worden)
HKTS 16: center, surround en surround back.
Cisco PVR 8485
Xdoos 360 Slim
En natuurlijk XBMC

Eind januari natuurlijk weer de BTW dagen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
ncodenl schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:26:
(en een stukje van mijn barcelona stoel)
:9~ waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Als eerste iedereen een fijne kerst gewenst en een gelukkig nieuwjaar.

Zo als ik hierboven al melde zal ik hierbij even mij setje posten.
Ik zal de situatie even kort uitleggen. Ik ben een 17 jarige DJ uit almere, gescheiden ouders en woon bij beide. Heb dus ook 2 kamers die ik eindelijk allebei volledig naar m'n zin heb ingericht.
Het leukste pre-kerst cadeautje heb ik voor mezelf gekocht, eindelijk m'n kamer opgepimpt.

Het lijstje van de kerstman bestond uit:

1x LG 60PA5500
1x Onkyo TX-Nr414
2x Wharfdale CR 30.5

Voor de rest had ik al:

Motorola IPTV (KPN)
Meubel (word vervangen)
De rest van m'n kamer.

Ik kom mijn kerst wel door zo!
https://www.dropbox.com/s...h/IMG_20121225_142843.jpg
https://www.dropbox.com/s...1/IMG_20121225_142848.jpg
https://www.dropbox.com/s...i/IMG_20121225_143915.jpg
https://www.dropbox.com/s...y/IMG_20121225_143901.jpg
Wil alleen nog een center speaker en moet mij surround's nog ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 14:10
Tijdens de feestdagen een update van mijn set gedaan,met een projector en een center speaker die bij de rest van mijn set past.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%201.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%202.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%203.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%204.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%205.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%206.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11718929/home%20cinema/homecinema%207.jpg

Ondertussen is de tv ook verhuisd naar de living, mijn ouders gaan er meer plezier mee hebben, zou hem toch nog maar amper gebruiken. Kijk toch voornamelijk films en series, deze zullen op de projector gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zeer netjes hoor die setup! Kan er niks anders van maken!

Hoever zit je ongeveer vanaf je scherm?

Ook een leuke "uitgang" :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodenl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 07:50
Bva auctions, best goedkoop op de kop kunnen tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
GGS_206 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:25:
Zeer netjes hoor die setup! Kan er niks anders van maken!

Hoever zit je ongeveer vanaf je scherm?

Ook een leuke "uitgang" :D
ik zit een dikke 4 meter van het scherm af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Wat is het formaat van het scherm? Ik en mijn vriendin hebben een nieuwbouw woning gekocht (moet nog gebouwd worden). En hebben een woonkamer van 5.7 bij 5.8 meter. Bruikbare deel (ivm luidsprekers) is 4 meter breed voor een scherm... weet niet goed hoe groot ik moet calculeren voor het te komen scherm (kan denk ik max. 135-150" kwijt kwa RUIMTE... maar denk zelf dat 110-130" max prettig zal zijn...

Gezien je er 4 meter vanaf zit denk ik ong. wel gelijk te zitten aan afstand straks. Dus vandaag mijn interesse naar het formaat...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
mijn scherm is 2,20meter x 1,24 meter ik kon niet breder gaan, omdat ik mijn bureau nergens anders kwijt kan. en anders zou ik ook al tot het uiterste moeten gaan zoomen. (nu zit ik halverwege)

als je mijn tw 5910 als voorbeeld neemt moet je ook rekenen dat je op 5,5 m een scherm van 114" min en max 186 " kan bereiken. dus zou ik toch voor een middenweg gaan rond de 140" dan heb je niet al de zoom van de lens nodig en ik vind dat je dan minder in scherpte verlies. (ieder zijn mening misschien) dus in jou situatie is een scherm van 3 meter op 1,74 meter wel mooi denk ik. Hou je ook nog voldoende ruimte over voor je speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik denk dat mijn vriendin erg boos word als ik met 140" + aankom zetten ;)

Ik heb deze in gedachten: http://www.projectascreen...d_Elpro_(RF)_Electrol.jpg

Dan met een High Contrast Cinema doek

Icm welke beamer weet ik nog niet exact...

Zat zelf te denken aan 122" (van mijzelf mag het wel 140" of 149" zijn... maar mijn vriendin vind 100" eigenlijk al aan de (te) grote kant...

Wellicht eerst een beamer halen en plaatsen... en dan op de muur projecteren om exacte maat te bepalen een beter idee :+

Zal nog wel even moeten wachten ben ik bang... Duur screen...

Zijn nog aantal zaken die aan bod komen voordat een beamer een optie is :'(
Nieuwbouw woning moet immers ook nog aangekleed worden...

Ps: Niet de gehele 5.7 ish meter breed is te gebruiken ivm een geplande gashaard rechts in de hoek... luidsprekers moeten hier ong. 1 meter van wegstaan. 5.70 - 1.00 = 4.70... luidsprekers hebben uiteraard ook nog een bepaalde breedte... dus denk dat ik met 122" niet zo verkeerd zit (oog wilt ook wat natuurlijk)

Zit enkel met het dilemma... Gashaard is ong. even kostbaar dan dat dit screen + goede projector...
Nu nog even overwegen wat we eerst willen gaan doen... (Gashaard is een vrij specifieke welke ook niet eeuwig leverbaar zal blijven uiteraard... Films kijken vind ik persoonlijk weer belangrijker.... maar beamers worden met de tijd ook alleen maar beter/goedkoper ofc... Luxeproblemen... :X )

[ Voor 106% gewijzigd door FeaR op 27-12-2012 07:24 . Reden: Fotosize, 5616 x 3744 is niet echt nodig ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Bij het zien van beamers vraag ik me altijd af wat nu het verschil tussen dat en een televisie. Buiten het feit dat de twee systemen beiden een andere kijkervaring geven, weet ik niet wat nu net het doorslaggevende is aan zulke dingen. Niet dat ik het belachelijk vind, integendeel zelfs, ik deel ook een dergelijke interesse voor zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24

SaN

Uhhh... Wat denk je van de grootte van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Laatst online: 21:43

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Le Enfant! schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:46:
Bij het zien van beamers vraag ik me altijd af wat nu het verschil tussen dat en een televisie. Buiten het feit dat de twee systemen beiden een andere kijkervaring geven, weet ik niet wat nu net het doorslaggevende is aan zulke dingen. Niet dat ik het belachelijk vind, integendeel zelfs, ik deel ook een dergelijke interesse voor zulke dingen.
Kan maar 1 ding toevoegen, grootte went snel. O-)

Zonder gekheid, begin alleen aan projectie wanneer je kunt verduisteren. De kijkervaring en kwaliteit zijn, bij goed bronmateriaal en een goede projector/scherm, zeer goed te noemen.
Zo goed, dat ik eigenlijk mijn 58" plasma al meer dan een jaar niet meer heb aangehad. :X
Nu kijk ik nauwelijks tv, meer series en movies, en kijk meestal niet overdag.
Daarnaast heb ik geen gezeik met WAF en mag er dus gewoon een 104" spanscherm aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
ncodenl schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:26:

Je ziet een Ikea Besta kastje (met ventilatie strip en bijbehorende TV beugel), Samsung UE40D6500 en twee keer Dali Zensor 1. (en een stukje van mijn barcelona stoel)
Hoe bevallen de Dali's? Ben zelf ook aan 't kijken voor twee goede bookshelves, ben benieuwd naar je ervaringen met deze twee.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:06:
Eind januari natuurlijk weer de BTW dagen ;)
Ja bedoel je die bij de MediaMarkt? Vroeg me ook alweer af wanneer die precies waren. Dan wacht ik namelijk nog even met het aanschaffen van mijn nieuwe audio-set.

Mooie set-ups allemaal trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
Thalaron schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:16:
Wat is het formaat van het scherm? Ik en mijn vriendin hebben een nieuwbouw woning gekocht (moet nog gebouwd worden). En hebben een woonkamer van 5.7 bij 5.8 meter. Bruikbare deel (ivm luidsprekers) is 4 meter breed voor een scherm... weet niet goed hoe groot ik moet calculeren voor het te komen scherm (kan denk ik max. 135-150" kwijt kwa RUIMTE... maar denk zelf dat 110-130" max prettig zal zijn...

Gezien je er 4 meter vanaf zit denk ik ong. wel gelijk te zitten aan afstand straks. Dus vandaag mijn interesse naar het formaat...
THX adviseert een horizontale kijkhoek van 36 graden. Diverse overige standaarden gaan uit van een kijkhoek tussen de 30 en 40 graden.

Als ik van THX uitga (en daarmee ook het gemiddelde van andere normen) kom ik uit op een breedte van 2,5 meter bij een kijkafstand van 4 meter, en een diagonaal van 2,9 meter bij een 16.9 scherm.

Ikzelf zit op 2,6 meter van het scherm, en heb de aanbevolen breedte van 1,6 meter breed en 0,9 meter hoog. heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
Na een verbouwing van de woonkamer en de aanschaf van een stereo setup kan ik hier ook mijn bescheiden home cinema showen. De set bestaat voorlopig uit een Samsung LCD, Denon receiver en Monitor Audio vloerstaanders.

De RX6 zuilen bevallen me erg goed, ze geven een mooi helder geluid.

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010322.JPG
Overzicht, normaal zitten de kappen op de luidsprekers ivm WAF :P.

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010303.JPG
Denon en Amino ontvanger

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010321.JPG
Monitor Audio RX6

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010317.JPG
Monitor Audio RX6 detail

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010300.JPG
bi-amp met W&M banaanpluggen

Afbeeldingslocatie: http://lumia8.nl/P1010328.JPG
Kijk en luister positie

Apparatuur:
- Samsung LE40A656 LCD TV
- Denon AVR-3312
- Monitor Audio Silver RX6
- Amino m540 HD ontvanger
- Enermax Aurora wireless keyboard (HTPC)

Achter de deurtjes:
- HTPC met Windows 7 en XBMC
- XBOX360
- TP-Link TL-WR1043ND gigabit router
- teveel kabels :+.

Audiomeubel:
- Goossens Edge serie.

Plannen voor de toekomst:
- Uitbreiding naar 3.1 met RX Center en een subwoofer
- Wellicht ooit nog een keer rear speakers
- Huis aankleden met wat foto's / schilderijen aan de muren (moswand staat nog op de planning!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die pluggen lijken zowat spreken op de Nakamichi pluggen: _O_
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichiplug.com/pic/0857-001.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tenzij je het handig vindt om elke dag je speakers op een ander plekje te zetten kun je beter gewoon de kabels in schroefklemmen vastdraaien. Die pluggen zijn alleen voor de show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:56:
Tenzij je het handig vindt om elke dag je speakers op een ander plekje te zetten kun je beter gewoon de kabels in schroefklemmen vastdraaien. Die pluggen zijn alleen voor de show.
Elke dag niet, maar eens per week is toch wel normaal hier :+
Zonder gekheid, aan de kant van de receiver vond ik het ook wel een meerwaarde hebben. Een paar speakerterminals goed vast draaien lukte me nog wel, maar een complete surround setup is toch altijd wel flink priegelen. Gelukkig ben ik daar nu wel van af door eindversterkers met genoeg ruimte tussen de terminals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
Op de receiver zit alles in de schroefklemmen, maar aan de luidsprekerzijde vind ik het wel makkelijk als ik een luidspeker eens moet verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Exirion schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:56:
Ik wil jou mijn speakerkabels wel is zien vastschroeven in de terminals... Gaat je niet lukken.

Daarvoor zijn ze dus erg handig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OMD schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:02:
Ik wil jou mijn speakerkabels wel is zien vastschroeven in de terminals... Gaat je niet lukken.

Daarvoor zijn ze dus erg handig.
Wat voor sensationeels heb je dan? Mijn aansluitingen kunnen tot 8mm2 en ik denk niet dat je kabels dikker zijn. M'n 4mm2 kabels gaan er met gemak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:34
Ik heb ook liever van die bananas pluggen, heel gedoe elke keer met verzetten van luidsprekers vooral als je ook nog bi-wire gebruikt.

Wil graag onder en achter de luidprekers ook de boel netjes houden :) vandaar bananas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik heb zelf ook pluggen, niet zozeer omdat het boeiend is... maar ziet er wel stuk netter uit als je er langs afloopt en 2 pluggen in een luidspreker ziet steken tov. en kabels die er half ingeduwd insteken.

Smaken verschillen uiteraard.

Ik heb deze overigens (enkel in Fronts, welke dus zichtbaar zijn)

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/8/8ab41f236a776a30fc5003c41bcf49a3.image.143x120.JPG

Zit 2* 6mm2 in... ook gewoon omdat ik dat mooier vind.

Kosten wel wat maja... zijn voor de looks dus tsja...

Puur naar kwaliteit gekeken is het uiteraard een extra verbinding tussen de kabel en de luidspreker, dus indien de luidspreker een statische plek heeft zou het in dat opzicht beter zijn zonder ofc.. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 28-12-2012 21:48 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic