Jup, daar sluit ik me bij aan. Die gedacht vind je ook terug in mijn setup:Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:03:
Heb weinig verstand van receivers verder, maar bijvoorbeeld de Cambridge Audio 551R schijnt best redelijk te zijn voor muziek; het is een AV receiver die kwa feature-set flink achterloopt op de grote merken zoals Onkyo, Marantz en Denon, en daardoor juist op AV gebied inlevert, terwijl muzikaliteit beter is dan wat je verwacht van een AV receiver. Heb ik horen zeggen!
Ik heb de features daardoor in m'n losse componenten zitten.
Streaming audio
Ik ben zeer te spreken over MPD, waarvan de server draait op een VU+ duo (Linux powered DVB ontvanger), indexeert de library razendsnel, die hij opbouwt uit FLAC files vanaf de NAS, genoeg clients voor te vinden, zo ook een erg fijne iOS app.
Streaming video
Middels een Popcorn Hour, die houdt het inmiddels ook al jaren vol en zijn files ook vanaf de NAS leest.
Digital radio
Ook hiervoor doet de VU+ duo dienst, icm een satelliet schotel.
Dac
Een Dacmagic van Cambridge Audio, waar alle componenten (VU+ duo, PS3, Popcorn Hour, CD speler) middels S/PDIF (TOSLINK / Coax) op samenkomen.
Versterker
NAD C 320BEE, prima geluid, gebruik echter maar 1 bron aangezien op de DAC alles samenkomt en via een RCA kabel de NAD aanstuurt.
Speakers
Monitor Audio BX2 RX2

Zou in de toekomst eventueel willen upgraden naar een Cambridge Audio 551R. Puur voor de ingebouwde HDMI switch en ingebouwde DAC.