Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.808 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:03:
Heb weinig verstand van receivers verder, maar bijvoorbeeld de Cambridge Audio 551R schijnt best redelijk te zijn voor muziek; het is een AV receiver die kwa feature-set flink achterloopt op de grote merken zoals Onkyo, Marantz en Denon, en daardoor juist op AV gebied inlevert, terwijl muzikaliteit beter is dan wat je verwacht van een AV receiver. Heb ik horen zeggen!
Jup, daar sluit ik me bij aan. Die gedacht vind je ook terug in mijn setup:

Ik heb de features daardoor in m'n losse componenten zitten.

Streaming audio
Ik ben zeer te spreken over MPD, waarvan de server draait op een VU+ duo (Linux powered DVB ontvanger), indexeert de library razendsnel, die hij opbouwt uit FLAC files vanaf de NAS, genoeg clients voor te vinden, zo ook een erg fijne iOS app.

Streaming video
Middels een Popcorn Hour, die houdt het inmiddels ook al jaren vol en zijn files ook vanaf de NAS leest.

Digital radio
Ook hiervoor doet de VU+ duo dienst, icm een satelliet schotel.

Dac
Een Dacmagic van Cambridge Audio, waar alle componenten (VU+ duo, PS3, Popcorn Hour, CD speler) middels S/PDIF (TOSLINK / Coax) op samenkomen.

Versterker
NAD C 320BEE, prima geluid, gebruik echter maar 1 bron aangezien op de DAC alles samenkomt en via een RCA kabel de NAD aanstuurt.

Speakers
Monitor Audio BX2 RX2

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/6989/photonym.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/517/photo1sse.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/5365/photo2td.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/1087/photo3rj.jpg

Zou in de toekomst eventueel willen upgraden naar een Cambridge Audio 551R. Puur voor de ingebouwde HDMI switch en ingebouwde DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Bedoel je niet de Monitor Audo RX1? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Whoops, you're right.
RX2's in mijn geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat de laatste in dit topic allemaal Monitor Audio speakers hebben :). Ook ik heb sinds gisteren wat nieuwe Monitor Audio Speakers binnen.
Met de aankoop van ons nieuwe huis, heb ik de ruimte om een dedicated HT te bouwen. Ik heb ondertussen de speakers, beamer (BENQ W1070) en versterker (Pioneer SC-LX56) binnen, alleen de sleutel van het nieuwe huis nog niet. Daarom heb ik de nieuwe speakers maar zo lang in de huidige woonkamer gezet (Omdat het maar voor twee weken is heeft mijn vriendin over haar hart gestreken ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8071/8320957753_dc05b65a3a_z.jpg
DSC03536-1-2 by Ravnoss, on Flickr
(Je ziet de eigenlijk speakers voor de woonkamer nog staan, de bekende KEF eitjes.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat is die zwarte plek in je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Een wel heel erg gevalletje van een burn in ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:03:
Heb weinig verstand van receivers verder, maar bijvoorbeeld de Cambridge Audio 551R schijnt best redelijk te zijn voor muziek; het is een AV receiver die kwa feature-set flink achterloopt op de grote merken zoals Onkyo, Marantz en Denon, en daardoor juist op AV gebied inlevert, terwijl muzikaliteit beter is dan wat je verwacht van een AV receiver. Heb ik horen zeggen!
Ben ik helemaal mee eens, heb een NAD T748 gekocht pas, en qua muziek speelt die bijna alle grote merken <1000 euro eruit. Dat zijn dan de Denon's, Pioneers en Marantzen van deze wereld. Veel mensen willen graag zoveel mogelijk in één apparaat. Ik heb het liefst zoveel mogelijk apparaten, zodat elk apparaat alleen doet waar hij specifiek voor bedoeld is.

Een A/V Reciever bij mij moet alleen audio-formaten decoderen en versterker verder niks, voor airplay heb je een airport, voor D/A omzettingen een externe DAC, een externe phono versterker en een externe mediatank voor muziek af te spelen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Voor mij persoonlijk allemaal iets te druk rondom de tv. Maar dat zal wel anders worden met de verhuizing? Zou dan evt. graag ook nog een foto zien!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Las in een krant een stukje over dit apparaat.
Wellicht leuk voor mensen met geld teveel die hun audiogeluid willen optimaliseren (kost: €1500,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:12:
[...]

Een wel heel erg gevalletje van een burn in ;-)
Een beetje paint :-). Ik had de foto genomen, en zag toen mezelf wel heel pontificaal in de spiegeling van het scherm :)
RickvN schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:16:
Voor mij persoonlijk allemaal iets te druk rondom de tv. Maar dat zal wel anders worden met de verhuizing? Zou dan evt. graag ook nog een foto zien!
JA het is nu nogal een bij elkaar geraapt zooitje, omdat veel spullen voor het nieuwe huis er al wel zijn (en ik het geduld niet heb om het allemaal netjes ingepakt te laten) maar er eigenlijk geen plek voor is. Wanneer mijn HT/Bios ruimte af is zal ik zeker weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren meelezen post ik ook mijn nieuwe aanwinsten. Na jaren trouwe dienst de Logitech Z-5500 de deur uit gedaan.
Ook bij mij is Monitor Audio naar binnen gekomen icm een Marantz receiver.
Te zien is :
- Marantz SR5007
- Monitor Audio BX5 (fronts), BX1 (rears), BXC (center)
- Rel T5 subwoofer
- Philips LED Tv 40"
- Samsung decorder
- HTPC met Win7 en XBMC
Voor storage staat er nog een Synology 212+ verstopt.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/wri51i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/dmfos6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/25jkzs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33moc3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5e9992.jpg

Het volgende wat op het to-do lijstje staat is het maken van een nieuw meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set! Waar zou je je fronts wel op spikes zetten op laminaat? Ik zou de spikes er af draaien en hem gewoon op de rubberen pootjes laten staan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Laatst online: 29-05 20:54
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:51:
Mooie set! Waar zou je je fronts wel op spikes zetten op laminaat? Ik zou de spikes er af draaien en hem gewoon op de rubberen pootjes laten staan/
Je kunt spikes ook op schoteltjes voor spikes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuiven doe ik niet met de speakers, dus krassen zal niet gebeuren.
Op dit moment overweeg ik nog niet om die rubberen schoteltjes aan te schaffen. Misschien later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:48:
Schuiven doe ik niet met de speakers, dus krassen zal niet gebeuren.
Op dit moment overweeg ik nog niet om die rubberen schoteltjes aan te schaffen. Misschien later.
Cups zijn niet alleen voor het krassen, ook vooral om te voorkomen dat de speakers door het gewicht in het laminaat zakt en je dus putten krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Kaspers schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:14:
[...]

Jup, daar sluit ik me bij aan. Die gedacht vind je ook terug in mijn setup:

Ik heb de features daardoor in m'n losse componenten zitten.

Streaming audio
Ik ben zeer te spreken over MPD, waarvan de server draait op een VU+ duo (Linux powered DVB ontvanger), indexeert de library razendsnel, die hij opbouwt uit FLAC files vanaf de NAS, genoeg clients voor te vinden, zo ook een erg fijne iOS app.

Streaming video
Middels een Popcorn Hour, die houdt het inmiddels ook al jaren vol en zijn files ook vanaf de NAS leest.

Digital radio
Ook hiervoor doet de VU+ duo dienst, icm een satelliet schotel.

Dac
Een Dacmagic van Cambridge Audio, waar alle componenten (VU+ duo, PS3, Popcorn Hour, CD speler) middels S/PDIF (TOSLINK / Coax) op samenkomen.

Versterker
NAD C 320BEE, prima geluid, gebruik echter maar 1 bron aangezien op de DAC alles samenkomt en via een RCA kabel de NAD aanstuurt.

Speakers
Monitor Audio BX2 RX2

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zou in de toekomst eventueel willen upgraden naar een Cambridge Audio 551R. Puur voor de ingebouwde HDMI switch en ingebouwde DAC.
Bekende huizen op de achtergrond in je foto's, woon je in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hehe, ik had er ook gelijk een Utrecht gevoel bij :). Maar volgens mij zie je dat soort huizen overal wel. Leiden en Amsterdam sowieso.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Noxa schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:49:
Bekende huizen op de achtergrond in je foto's, woon je in Utrecht?
Nope, dit is de Transvaalwijk in Leeuwarden. Rustige buurt, gelegen tegen het centrum van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:40
@ Kaspers

Welke speakerstands zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
De Norstone Stylum 2. Ik gebruik ze zelf ook voor mijn speakers, al vertrouw ik het zaakje nooit als er weer eens een vrachtwagen door mijn straat rijdt. Gelukkig hebben ze nog nooit de vloer geraakt. Wat soms een wonder is met al die trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ik heb geen last van trillingen oid in mijn woning :)
Het maakt neem ik aan niet uit als de afmetingen van de bovenplaat kleiner zijn dan de grootte van mijn speaker (B&W CM1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Is met mijn RX'2s ook het geval, 230x300 op een stand met een voetprint van 220x265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:31:
Cups zijn niet alleen voor het krassen, ook vooral om te voorkomen dat de speakers door het gewicht in het laminaat zakt en je dus putten krijgt.
Vooral dat ja. Op z'n zachtst gezegd niet handig om speakers zo met spikes op hout of laminaat te zetten :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
CrimpyRex schreef op maandag 31 december 2012 @ 06:17:
Ik heb geen last van trillingen oid in mijn woning :)
Het maakt neem ik aan niet uit als de afmetingen van de bovenplaat kleiner zijn dan de grootte van mijn speaker (B&W CM1)?
Mijn Monitor Audio BX2's zijn ook groter dan de bovenplaat en dat is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ok, en die spikes die op de bovenplaat zitten geven ook geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Die heb ik er niet op gemonteerd omdat ik geen sporen in mijn speakers wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Le Enfant! schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:32:
Die heb ik er niet op gemonteerd omdat ik geen sporen in mijn speakers wou.
Ik heb de Norstone Stylum II ook, maar dan voor mijn lb en rb. De speakers zijn een forse maat kleiner (Jamo S602) en daarmee iets kleiner dan de top plate. Heb de spikes er overigens wel op gemonteerd, omdat ik het draad door de poot van de speakerstand heb gevoerd. Ik heb inderdaad kleine putjes in het fineer van de speakers en kan me voorstellen dat bij grotere/zwaardere speakers, dit aanmerkelijk erger zal zijn. Overigens staan mijn zuilen op plavuizen op een betonvloer en heb ik geen (zwaar) verkeer in de straat (eind van een doodlopende weg), dus van trillingen heb ik helemaal geen last.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Iemand nog een goed adres voor een beetje redelijk geprijsde muurbeugel voor een 32" TV? Bouwmarkt is nogal overpriced naar mijn mening (Vögels). Moet VESA 200x200 mm hebben.

Deze: http://www.allekabels.nl/...tv-beugel-tm-37-inch.html is incl. verzendkosten net geen 20 euro, dat valt reuze mee :)

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kleine pica van onze opgeknapte zolder / mijn mega relaxte game room met idem stoel.

Philips 42PFL8404
PS3
Xbox 360 (voor de sportgames van mijn vriendin)
Sony 7.1 headset
Splitfish FragFX Shark

Afbeeldingslocatie: https://mvoilg.blu.livefilestore.com/y1pWtIICZWzhWJZ8Aq8JhUtjlmsc-4iEtIpyz25sQYxzxeoZTdjxsvomVSGvyZHyzY751HlvAYAuc05IrilOYjJ-PqoWe94pAKa/foto%20kopie.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Even een kort vraagje: weet er iemand of er DVB-C ontvangers zijn die alleen digitale radio doorsturen, en dan met display? Begin er een beetje de balen van te krijgen dat ik iedere keer als ik digitale radio wil luisteren, mijn TV aan moet zetten die vervolgens op zijn screensaver gaat. Een los kastje zou mooi zijn :)

En ja, ik zou een SDTV kastje kunnen kopen en er een of ander klein LCD scherm aan hangen, maar dat vind ik eigenlijk teveel een houtje-touwtje oplossing. Of er moet een Ziggo compatible SDTV tuner zijn die ook een display heeft. Meer heb ik niet nodig volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die van Humax kunnen dat wel. In ieder geval de Humax ihdr-5200c die ik heb. Aparte knop om te schakelen tussen radio en tv en de ontvanger heeft uitgangen (toslink en rca) om `m direct op je receiver aan te sluiten. Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
Trasos schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:42:
Die van Humax kunnen dat wel. In ieder geval de Humax ihdr-5200c die ik heb. Aparte knop om te schakelen tussen radio en tv en de ontvanger heeft uitgangen (toslink en rca) om `m direct op je receiver aan te sluiten. Zo heb ik het ook gedaan.
De oudere (IR FOX C) heeft geen display. Ik heb een 5100c en die geeft ook keurig het kanaalnummer aan maar geen info...

Edit: Het mooie van de 5100c en 5200c is dat je ze ook geschikt kunt maken voor Interactieve TV (www.ziggo.nl/humax voor meer info)

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 31-12-2012 17:56 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
The Eagle schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:35:
Even een kort vraagje: weet er iemand of er DVB-C ontvangers zijn die alleen digitale radio doorsturen, en dan met display? Begin er een beetje de balen van te krijgen dat ik iedere keer als ik digitale radio wil luisteren, mijn TV aan moet zetten die vervolgens op zijn screensaver gaat. Een los kastje zou mooi zijn :)

En ja, ik zou een SDTV kastje kunnen kopen en er een of ander klein LCD scherm aan hangen, maar dat vind ik eigenlijk teveel een houtje-touwtje oplossing. Of er moet een Ziggo compatible SDTV tuner zijn die ook een display heeft. Meer heb ik niet nodig volgens mij :)
VU+ duo.
achtergrond info / howto's etc

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 31-12-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/HT.jpg
Primare SP31.7
Primare A30.5
D-Link boxee box
Logitech Squeezebox Duet.
Amino HD recorder.
Stanton ST-150 draaitafel.
Sharp 60" LCD.
Wharfedale speakers.

Ik ben een keer toe aan wat anders dus de Primare spulletjes gaan in de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Mag is vragen hoe mensen dat doen met hun meubel en kabels ?, ik kan nergens mijn kabels kwijt.
Als ik een stekkerblok achter het meubel moet plaatsen staat hij gelijk XX van de muur af, wat dus weer geen gezicht is.

Eronder is ook geen optie want dan kijk je er tegen aan..
Echt GRRR all die kabels..

Mooie set btw bierkameel !

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 04-01-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mektheb schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:05:
Mag is vragen hoe mensen dat doen met hun meubel en kabels ?, ik kan nergens mijn kabels kwijt.
Als ik een stekkerblok achter het meubel moet plaatsen staat hij gelijk XX van de muur af, wat dus weer geen gezicht is.

Wat voor meubel heb je zodat we zinnig mee kunnen denken aan een oplossing?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bierkameel schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
Primare SP31.7
Primare A30.5
D-Link boxee box
Amino HD recorder.
Sharp 60" LCD.
Wharfedale speakers.

Ik ben een keer toe aan wat anders dus de Primare spulletjes gaan in de verkoop :)
Het eerste wat bij mij opkomt: Waarom dan niet de speakers in de verkoop? Ik weet de waarde daarvan niet, maar het eerste wat bij mij opkomt is dat Wharfedale een paar prijsranges lager zit dan Primare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hardware-lover schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:15:
[...]

Wat voor meubel heb je zodat we zinnig mee kunnen denken aan een oplossing?
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/30116080/#/50178393

Deze :), en het probleem ermee is eigenlijk enige ruimte voor kabels en stekkerdozen is onderin de onderste la in het midden.
Hij is niet hoog genoeg en als je het er achter doet staat het teveel van de muur.
En zoveel bijzonders heb ik eigenlijk niet aan spullen voor de Home Cinema.

HTPC = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
Versterker = 1 Stroom stekker en 2 speaker kabels en wat Toslink spul
Bluray speler = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
Dac = 1 Stroom stekker en 1 Toslink kabel.
Phillips living collour = 1 Stroom stekker
Xbox 360 = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
LCD TV = 1 Stroomstekker en alle kabels van hierboven die er heen gaan.

Maar toch heb ik het idee ik mijn kabels niet kwijt kan zonder dat het "vreemd staat of niet opgemoffeld"
En ik geeft het meubel de schuld, maar wil er wel zekerheid in hebben voor ik de WAF war ga voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bierkameel schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
Primare SP31.7
Primare A30.5
D-Link boxee box
Amino HD recorder.
Sharp 60" LCD.
Wharfedale speakers.

Ziet er goed uit, nette opstelling zo!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin (ze is bij mij in komen wonen) met als gevolg dat we haar meubels nu gebruiken. Dit is een huge upgrade, aangezien ik grotendeels IKEA spullen had. Tijd dus om het één en ander te posten. Verder heb ik sinds een week rear speakers :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RqwH8l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ET10ul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mu6kll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A0HWMl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ss3pPl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AMpaFl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q0hcWl.jpg

TV: Toshiba WL863 55 inch
Versterker: Denon 2808
Fronts: B&W 683
Rears: Boston Acoustics A25
Standaard voor rears: Norstone Epur
Overige: Xbox360, PS3, Wii, Csico ziggo ontvanger en een HTPC

Meubel (en bank) zijn afkomstig van Sijben. Onbekend welk type. Een naar mijn mening mooi en handig meubel. Zeker vanwege de diepte. Enige nadeel is dat de denon net te hoog is zodat deze niet op de plaats van de HTPC past. Dit is makkelijk op te lossen met een paar modificaties, echter wil mijn vriendin dat niet. Daarbij zijn we beide uitermate tevreden over hoe het er nu allemaal uitziet.
De witte lampjes achter de plantjes betreffen LED lampen. Deze zijn een tijdje terug bij Kruidvat gekocht. Zelfde principe als zo'n dure lamp van Philips, echter stukken goedkoper.

En ja, mijn vriendin is lid van de VIVA ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Hele vette en strakke inrichting, bevalt mij heel erg zo op het eerste oog.

Het eerste wat ik dacht, vet audio meubel _/-\o_
Alleen misschien staat de kleur mij persoonlijk niet zo aan... Maar daar had je natuurlijk geen keuze bij.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mektheb schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:56:
[...]

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/30116080/#/50178393

Deze :), en het probleem ermee is eigenlijk enige ruimte voor kabels en stekkerdozen is onderin de onderste la in het midden.
Hij is niet hoog genoeg en als je het er achter doet staat het teveel van de muur.
En zoveel bijzonders heb ik eigenlijk niet aan spullen voor de Home Cinema.

HTPC = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
Versterker = 1 Stroom stekker en 2 speaker kabels en wat Toslink spul
Bluray speler = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
Dac = 1 Stroom stekker en 1 Toslink kabel.
Phillips living collour = 1 Stroom stekker
Xbox 360 = 1 Stroom stekker en 1 HDMI kabel
LCD TV = 1 Stroomstekker en alle kabels van hierboven die er heen gaan.

Maar toch heb ik het idee ik mijn kabels niet kwijt kan zonder dat het "vreemd staat of niet opgemoffeld"
En ik geeft het meubel de schuld, maar wil er wel zekerheid in hebben voor ik de WAF war ga voeren ;)
Hoeveel ruimte is er tussen de achterzijde van de bovenste centrale klep/la/plank en de achterzijde van het meubel als deze klep/la/plank geheel naar achter geschoven is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:35:

Je kunt het beeld van de tv toch ook gewoon uitzetten? Zo doe ik het altijd met mijn Samsung tv, is gewoon een optie bij de slaapstand ergens, zodra je dan een willekeurig knop op de AB indrukt, springt ie weer aan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:48

rickysedai

Whoop whoop

Mooie setup MazeWing, maar dat had ik al gezegd. Al zou plantje op speaker genoeg zijn voor een echtelijke ruzie hier in huis.
De viva's had ik nog niet gezien. Die zijn vandaag geïnstalleerd? ;)

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

rickysedai schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:33:
Mooie setup MazeWing, maar dat had ik al gezegd. Al zou plantje op speaker genoeg zijn voor een echtelijke ruzie hier in huis.
De viva's had ik nog niet gezien. Die zijn vandaag geïnstalleerd? ;)
Nee, die staan er al een tijdje, echter op de foto's die jij had gezien, was het rekje er nog niet. En wat betreft het plantje op de speaker; het was een compromis ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MazeWing op 04-01-2013 18:48 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw 2 hele mooie inrichtingen nu hier op deze pagina, ziet er gezellig uit en goeie componenten heb je ook staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:59:
[...]
Ziet er goed uit, nette opstelling zo!
Thnx, ben er ook wel tevreden mee, in het volgende huis komt nog een automatisch beamer scherm voor de TV met een Epson beamer, 60" is voor films toch ook niet groot genoeg :P
_ferry_ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:52:
[...]
Het eerste wat bij mij opkomt: Waarom dan niet de speakers in de verkoop? Ik weet de waarde daarvan niet, maar het eerste wat bij mij opkomt is dat Wharfedale een paar prijsranges lager zit dan Primare.
Het zijn idd al oudjes maar ze komen nog uit de goede oude tijd toen er niet werd bezuinigd, toen was Wharfedale nog redelijk gelijk aan B&W, ze klinken dan ook geweldig

En die kevlar conus heeft iets speciaals omdat ik voor een bedrijf werkt dat ze maakt, toch zit ik te kijken naar de Kef Q900's, die zijn wat groter en hebben meer power in het laag.
Een paar nieuwe Magnepans zijn ook intessant maar wat lastiger te plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bierkameel op 04-01-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie inrichting Mazewing! Ik vraag me alleen af waarom je wel rears hebt, maar geen center? Bij 5.1/7.1 is volgens mij het leeuwendeel van het geluid voor het centre kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bierkameel schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:48:
[...]

Thnx, ben er ook wel tevreden mee, in het volgende huis komt nog een automatisch beamer scherm voor de TV met een Epson beamer, 60" is voor films toch ook niet groot genoeg :P
Ja herkenbaar, ik zit nu op 32 inch maar dat begint ook al maar gewoon te worden. :+

Scheelt dat mijn broertje op school in Belgie een tv meubel op maat aan het maken is voor mij, dus dan is er dadelijk weer mogelijkheid voor een grotere tv, en ik vermoed een Pana plasma. 8)

Maar hoe bevalt jouw Sharp tv, ook niet echt een heel erg populair merk onder de TV's toch? En qua scherm, kingpin of wat voor iets zou je willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 14:10
@ MazeWing: ziet er strak uit man! mooi materiaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:47:
Ja herkenbaar, ik zit nu op 32 inch maar dat begint ook al maar gewoon te worden. :+
Ja, 8 jaar geleden was 32" nog leuk ja maar nu iets voor de slaapkamer ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Ik zie (te) weinig Tannoy voorbij komen daarom een blik in onze huiskamer:

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/9058/20130105132155.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img834/7006/20130105132638.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/4404/20130105142356.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img14/2972/20130105142819.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/5931/20130105132240.jpg

Fotos gemaakt met rooted Google Nexus One (android 4.0.4 Evervolv).. vanwege het weinige licht helaas niet de mooiste kwaliteit.

Wat je ziet:

TV :Samsung UE55ES8000 55"
Decoder :Humax IRHD-5000c
Receiver :Marantz SR6006
Fronts :Tannoy Mercury V4 (http://www.whathifi.com/review/tannoy-mercury-v4)
Center :Tannoy Mercury MXCenter
Rears :Tannoy Mercury MXRear
Sub :Jamo A 400 SUB
Mediaplayer: Dune Smart D1
Spotify: iPad 4 & iPad 1
AB: Logitech Harmony 785
TV Meubel: http://www.aktiewonen.nl/hoogglans-meubelen-p-1521.html

Niet op de foto:
NAS: Qnap TS-410 4*2TB
Router: Netgear WNDR3700v2
Gigabitswitch: 8port Asus
Platenspeler: Technics SL-3110

[ Voor 6% gewijzigd door -ChRiZz- op 05-01-2013 16:58 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:11
Even een wat algemenere vraag mbt centerspeakers. Ik zie vrijwel iedereen met een center die onder de TV staat. Staat ie bij mij ook, echter ik kan de mijne (Klipsch C-20) mbv een draaibaar voetje naar voren kantelen, waardoor ie meer naar beneden gericht wordt. Naar boven richten kan dan weer niet. Dus ik zou haast zeggen dat ze er bij Klipsch vanuit gaan dat een center boven de TV hoort, alleen zie ik dat echter bijna nergens.

Weet iemand wat de voors- en tegens zijn van een center boven de TV ipv er onder, danwel het naar beneden richten van de center?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het heeft meer te maken met het richten van het geluid en hoe goed je het geluid binnen krijgt.
Vandaar dat ze bij Klipsch de speakers naar onderen kantelbaar maken, zodat je ze bijvoorbeeld boven een beamerscherm kan hangen en toch de centerspeaker nog kan horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Ideaal gezien moeten de units van de centerspreaker in lijn staan met de units van je fronts, zodat je van links naar recht een mooi homogeen geluidsbeeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:05:

Bij mij liggen zo goed als alle kabels in het meubel, en gaat er alleen de speakerkabels, 1 stroomstekker, 1 netwerkabel en de coaxkabel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DjVe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:08:
Ideaal gezien moeten de units van de centerspreaker in lijn staan met de units van je fronts, zodat je van links naar recht een mooi homogeen geluidsbeeld krijgt.
Daar heb je dan wel weer gelijk in, maar dat krijg je zowat nooit voor elkaar... Zeker niet in een beetje huiskamer. Maar dan vind ik het al wel heel wat dat je kunt richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:04:
[...]

Daar heb je dan wel weer gelijk in, maar dat krijg je zowat nooit voor elkaar... Zeker niet in een beetje huiskamer. Maar dan vind ik het al wel heel wat dat je kunt richten...
Tuurlijk wel :)

Bij mij staat het er zo bij..

Gewoon stands en een AV meubel wat bijna net zo hoog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd ook een optie ja, maar niet voor iedereen geld dat. En veel hebben eig net niet de ruimte voor de speakers en dat is jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Daar maak je ruimte voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:02:
Mooie inrichting Mazewing! Ik vraag me alleen af waarom je wel rears hebt, maar geen center? Bij 5.1/7.1 is volgens mij het leeuwendeel van het geluid voor het centre kanaal?
Thnx :) Tot voor kort had ik alleen maar stereo. Daarbij vond ik rears op dit moment meer toevoegen dan een center speaker. Zeker omdat het geluid perfect uit het midden lijkt te komen en ik praktisch altijd in het midden zit. De volgende stap is inderdaad een center en daarna een sub. Ik ben alleen bang dat mijn vriendin een center speaker op het meubel niet zo'n succes gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MazeWing schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:21:
De volgende stap is inderdaad een center en daarna een sub. Ik ben alleen bang dat mijn vriendin een center speaker op het meubel niet zo'n succes gaat vinden...
Ik vind een center-speaker ook te weinig nut hebben om de ontsiering voor lief te nemen. Ik heb 4 hele goeie speakers en 2 subs staan, en dat bevalt al jaren perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Dat zeggen mensen ook over subwoofers.....totdat ze er één nemen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

KillaZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:32:
Ik zeg niet dat het geen winst oplevert, maar ik vind het gewoon monsterlijk lelijk in onze inrichting. Dat is het me niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Center / Sub's ik zelf heb ze ook niet, en nooit behoefte gehad..
Maar inderdaad als ik het ergens anders hoor ;)...damn you WAF :P

Volgend jaar als ik geld over heb eerst maar is over op een setje buizen want dat mag dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DjVe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:08:
Met een beetje receiver kun je per kanaal aangeven hoe groot de afstand vanaf desbetreffende luidspreker is en daarbij kan ook vaak nog het geluidsbeeld e.d. aangepast worden. Zo heel belangrijk hoeft dat dus niet te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hardware-lover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:25:
[...]

Met een beetje receiver kun je per kanaal aangeven hoe groot de afstand vanaf desbetreffende luidspreker is en daarbij kan ook vaak nog het geluidsbeeld e.d. aangepast worden. Zo heel belangrijk hoeft dat dus niet te zijn.
Je kan wel alles softwarematig aanpassen, maar een fatsoenlijke basis is wel degelijk belangrijk. Het klinkt ook vreemd als stemmen ineens diep onder de tv uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
MazeWing schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:21:
[...]

Thnx :) Tot voor kort had ik alleen maar stereo. Daarbij vond ik rears op dit moment meer toevoegen dan een center speaker. Zeker omdat het geluid perfect uit het midden lijkt te komen en ik praktisch altijd in het midden zit. De volgende stap is inderdaad een center en daarna een sub. Ik ben alleen bang dat mijn vriendin een center speaker op het meubel niet zo'n succes gaat vinden...
Of in het midden in een kastje zetten en tijdens de film de klep open zetten? Weet niet of je AV-meubel hier alleen naar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KillaZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:32:
Laatst film gekeken bij een oud collega, die heeft zo een rond SVS bakbeest staan, mijn god. Die hele vloer leek te zweven. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DjVe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Je kan wel alles softwarematig aanpassen, maar een fatsoenlijke basis is wel degelijk belangrijk. Het klinkt ook vreemd als stemmen ineens diep onder de tv uit komen ;)
Dat is buiten kijf, je hoort wel 'n fatsoenlijke luidsprekerset te hebben, dat is een van de belangrijkste zaken aan je hele audio-setup. Maar als men door wat voor reden dan ook de opstelling niet ideaal kan krijgen is het wel zo prettig als daar nog een mouw aan te passen valt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
-ChRiZz- schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:16:
Ik ben een beetje een audio onwetend, maar is Tannoy goed? Ben namelijk op zoek naar goede boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
mierenfokker schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:37:
[...]

Ik ben een beetje een audio onwetend, maar is Tannoy goed? Ben namelijk op zoek naar goede boxen.
Tannoy is met zijn typische 'Engelse' sound een goede speakerproducent. Heb zelf nog twee Revolution Signatures staan en deze spelen icm een Marantz de sterren van de hemel, Alleen moet het wel je smaak zijn.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tannoy stond in het verleden voor hoge kwaliteit, ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo is, heb al een tijdje geen nieuwe Tannoy meer gehoord. In het verleden was dit een van de merken die ik altijd meenam in een luistertest. Mooi "engels" geluidsbeeld, fris hoog en warm laag met een neutraal midden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
hardware-lover schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:42:
Tannoy stond in het verleden voor hoge kwaliteit, ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo is, heb al een tijdje geen nieuwe Tannoy meer gehoord. In het verleden was dit een van de merken die ik altijd meenam in een luistertest. Mooi "engels" geluidsbeeld, fris hoog en warm laag met een neutraal midden.
Ik vind de Tannoy Revolution Signature lijn, zowel de DC6 als de 4 erg goede speakers. De nieuwe lijn die eraan komt, schijnt volgens een dealer die ik laatst sprak ook weer erg goed te zijn. Enige is dat het wel je smaak moet zijn, sommige vinden ze te wollig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Verkapt V&A berichtje: binnenkort heb ik nog een setje Tannoy R3 over. iteraard ben ik zelf erg te spreken over het geluid. Helaas moeten ze het veld ruimen, omdat ze 'niet passen in de inrichting van het huis' (WAF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Zijn hier mensen met Scandyna Minipods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
mikevdzanden schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:58:
Ja, heb ze thuis staan in een woonkamer van 30 m2, aangevuld met een HK sub. Helaas geen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

hardware-lover schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:42:
En dat is nu het 'prachtige' aan zo'n crisis. Die Tannoy topspeakers van toen (denk aan de Definition serie), gaan nu voor heel schappelijke prijzen op de tweedehands markt.

Is het je sound, en wil je voor puur stereo? Dan zijn deze speakers i.c.m. een stereo versterker van Marantz (PM-80 ofzo uit de begin jaren '90) een top combo voor een betaalbaar bedrag.
_/-\o_
reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:00:
Verkapt V&A berichtje: binnenkort heb ik nog een setje Tannoy R3 over. iteraard ben ik zelf erg te spreken over het geluid. Helaas moeten ze het veld ruimen, omdat ze 'niet passen in de inrichting van het huis' (WAF).
De R3's heb ik zo'n 10 jaar gehad en zeker een goede luidspreker.

[ Voor 20% gewijzigd door WackyWindsurfer op 07-01-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
mierenfokker schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:37:
quote:
-ChRiZz- schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:16:
[...]
Zoals wellicht bekend is een speakerkeuze erg persoonlijk en een goede review op een gerenommeerde kan je helpen om de keuze te beperken.

Mijn keuze voor Tannoy is gebaseerd op eerdere ervaringen met de Tannoy Sixes 603 welke ik kocht ergens in 1993/1994. Deze speakers doen tot op de dag van vandaag nog dagelijks trouwe dienst als computer speakers, aangesloten op oude maar trouwe Technics SU-V470 versterker.

Ondertussen was ik ergens rond 2000 geïnteresseerd geraakt in home theater en heb ik mij, op basis van studenten budget, laten verleiden van Soundblaster speakersets tot diverse philips hometheaters (begin 2000) setjes. Voor films prima en muziek luisteren deed ik vaak in de auto of achter de computer met de Tannoys. Uiteindelijk een huis gekocht en na verloop van tijd begon het toch tijd te worden voor fatsoenlijk geluid in de woonkamer.

In 2009, zonder te luisteren een Onkyo set gekocht, ...goede recensies op internet.. (http://www.ibood.com/nl/n..._A-407_Design_Speakerset/) . . Films kijken/beleven was echt een verademing. Echter muziek was daar toch niet helemaal fijn op te luisteren, wel stukken beter dan op de alles-in-1 hometheater setjes. Uiteindelijk in de lente voor de grap een keer de bejaarde Tannoy Sixes aangesloten en dat gaf al een wereld van verschil, misschien ook omdat ik die sound inmiddels al jaren gewend was. (Ben ook opgegroeid met ouders die Wharfdale speakers hadden).

Toen de knoop doorgehakt en besloten om alles te vervangen. Spotify via iPad/Android direct naar de Marantz streamen. Via marktplaats kon ik goedkoop aan een Tannoy centerspeaker en rearspeakers komen. En kort daarna, na diverse recensies gelezen te hebben, gaan luisteren naar de Tannoy Mercury V4. En deze gekocht. Tot op heden geen spijt van.
Misschien dat al die jaren Tannoy's in mijn DNA zijn gaan zittten. Het fijne van (mijn ervaring) Tannoy is dat ze van rock tot techno, ambient tot klassiek aankunnen.

Succes met je keuze.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Lees al verschillende jaren mee. Maar nooit mijn (slaapkamer)set hier getoond; 37' LG met en Z5500 icm ps3.
Sinds ik een halfjaartje samenwoon vond ik het tijd om die set die dus in de woonkamer dienst was gaan doen te upgraden naar iets meer volwasseners.

De laatste tijd een paar mooie aankopen gedaan, wat resulteert in de volgende set:

- 21:9 tv van Philips 58PFL9956H/12
- onkyo HT-R558
- eltax 'experience' speakerset
- klipsch sub-10
- popcornhour a210
- amino 140 (iptv)
- ps3
- logitech Harmony one

Afbeeldingslocatie: http://i961.photobucket.com/albums/ae94/gjmulder007/Home%20Cinema/image_zpscf79fbc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i961.photobucket.com/albums/ae94/gjmulder007/Home%20Cinema/image_zps4ba7b63e.jpg

ff snel paar plaatjes met de iPad geschoten. Erg blij met de set :)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:00:
Welke mooie speaker komt er terug voor de Tannoy's.
Bij mij is de WAF alleen softkappen erop. En er komt denk ik een SVS sub (goede verhalen over gehoord + echt sub sub). No WAF with that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:24
mikevdzanden schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:58:
Jep, nog wel. Ze staan te koop.
Voor foto's kun je kijken op marktplaats, het zijn de witte.

[ Voor 14% gewijzigd door stokmeister op 07-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
RickvN schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Welke mooie speaker komt er terug voor de Tannoy's.
Bij mij is de WAF alleen softkappen erop. En er komt denk ik een SVS sub (goede verhalen over gehoord + echt sub sub). No WAF with that!
Ik ben bang dat er een 5.1 setje voor in de plaats gaat komen. Naast dat mevrouw heeft bedongen dat de speakers verdwijnen, mag ik daarvoor in de plaats ook nog enkel witte (of liever nog zilverkleurige) kleine speakers kopen die OP het tv kastje moeten staan. Ik ben nog niet wezen luisteren, maar ik zie wel aardige sets van Kef en Harman Kardon. Hoe dat klinkt moet ik nog ondervinden, maar ik ben bang dat het er niet beter op zal gaan worden (in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Ik ben bang dat er een 5.1 setje voor in de plaats gaat komen. Naast dat mevrouw heeft bedongen dat de speakers verdwijnen, mag ik daarvoor in de plaats ook nog enkel witte (of liever nog zilverkleurige) kleine speakers kopen die OP het tv kastje moeten staan. Ik ben nog niet wezen luisteren, maar ik zie wel aardige sets van Kef en Harman Kardon. Hoe dat klinkt moet ik nog ondervinden, maar ik ben bang dat het er niet beter op zal gaan worden (in mijn ogen).
Jammer dat ze dat niet in ziet. En Boston Acoustics (A25/A26)? Als je zo een kant-en-klaar 5.1 setje neemt is het vaak ook niet meer van hout...Vind ik persoonlijk wel fijner.

Ga gewoon naar ècht crappy speakers luisteren, misschien ziet ze dan in dat je toch te veel inlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
RickvN schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:01:
Ga gewoon naar ècht crappy speakers luisteren, misschien ziet ze dan in dat je toch te veel inlevert?
Duidelijk dat je m'n vriendin niet kent :)

Ze ziet amper tot geen verschil tussen SD en 720p/1080p. Bij overschakelen van analoge tv (op een 40 inch LED tv) naar digitaal vroeg ze of dat het geld wel waard was. Dus je snapt wel dat het geluid dat uit de voet van de tv komt (dat is best heel aardig voor ingebouwde speakers) meer als voldoende is om een film/tv te kijken. Beetje zwart/wit geschetst, maar het is wel zo'n beetje waar het op neer komt. Verder is ze wel lief hoor :)

Waar het allemaal om gaat is, dat het mooi moet passen in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Ze ziet amper tot geen verschil tussen SD en 720p/1080p. Bij overschakelen van analoge tv (op een 40 inch LED tv) naar digitaal vroeg ze of dat het geld wel waard was. Dus je snapt wel dat het geluid dat uit de voet van de tv komt (dat is best heel aardig voor ingebouwde speakers) meer als voldoende is om een film/tv te kijken. Beetje zwart/wit geschetst, maar het is wel zo'n beetje waar het op neer komt. Verder is ze wel lief hoor :)

Monitro Audio heeft een mooie 5.1 lijn met de Radius 90HD als front links/recht en de een 180HD (dacht ik) als center en een 360HD als sub. Klein maar klinkt wel heel goed. Is als Hoogglans wit te krijgen en in zilver.

Een van de meest muzikale 5.1 sets.
http://www.monitoraudio.nl/page/401FD6/Radius-HD-Serie.html

Edit:
Radius 90HD: http://www.hobo.nl/defaul...=5607&title=Radius%2090HD
360HD: http://www.mareks.fi/radius-hd-360.html
180HD: http://www.monitoraudio.co.uk/products/radius-hd/r180hd/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen, misschien vrouw upgraden ? _/-\o_
Mijn vrouw vindt die zuilen juist mooi (Philips Htr9900).
Ik heb acht boxen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 20-09 22:50
Je vrouw inruilen? ;) >:)

[ Voor 16% gewijzigd door aschja op 07-01-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:28:
Dat is balen, misschien vrouw upgraden ? _/-\o_
Mijn vrouw vindt die zuilen juist mooi (Philips Htr9900).
Ik heb acht boxen staan.
Hier wat tips :') http://forum.fok.nl/topic/959706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 18-09 21:08
reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Om te beginnen heb je natuurlijk slecht onderhandelt! Mag hopen dat je er een grotere plasma tv voor terug krijgt? ;).
Anyhow, we kennen het probleem. Kijk eens naar de witte Bowers & Wilkins 685 speakers, die klinken (vind ik) mooi en staan ook leuk, hier hebben ze hoge WAF mogen ontvangen. Zonder front staan ze ook nog speels met de gele konus, maar met front zijn ze ook vrij rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Correct zag ik een hoop witte speakers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Laatst online: 16-06 22:27
GJ007 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:26:
Lees al verschillende jaren mee. Maar nooit mijn (slaapkamer)set hier getoond; 37' LG met en Z5500 icm ps3.
Sinds ik een halfjaartje samenwoon vond ik het tijd om die set die dus in de woonkamer dienst was gaan doen te upgraden naar iets meer volwasseners.

De laatste tijd een paar mooie aankopen gedaan, wat resulteert in de volgende set:

- 21:9 tv van Philips 58PFL9956H/12
- onkyo HT-R558
- eltax 'experience' speakerset
- klipsch sub-10
- popcornhour a210
- amino 140 (iptv)
- ps3
- logitech Harmony one

[afbeelding]

[afbeelding]

ff snel paar plaatjes met de iPad geschoten. Erg blij met de set :)
Die tv vind ik echt ziek! _/-\o_ Heb zelf ook een ambilight, maar geen 21:9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
reclamedoos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Bekend verhaal. Mijn vriendin vind het al prima als ze tussen de ruis door de film nog kan volgen. Gelukkig boeit het haar niet zo welke TV + speakers ik neem. En anders maak ik gewoon weer een deal met een of ander make-up meubeltje wat ze wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Even een upgrade update :)
We hebben de hele muur verbouwt en daarna mocht ik nieuwe speakertjes uitzoeken alvast voor mn b-day :)

Hoe het was:
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/20.jpg
Hoe het is (oude speakers):
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/tv%20meubel/2012-12-30%2016.07.11.jpg
Nieuwe speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/2013-01-03%2019.24.47.jpg

De Denon SC-F107 zijn vervangen door 2x een Jamo S 426 :)
De Denons ga ik zwart spuiten van het weekend en worden als Rears ingezet, net iets leuker met film kijken.
Ik moet zeggen, het is een leuk instap model met een hoge WAF vanwege de rest van het meubel.
Het geluid had ik veel minder verwacht vanwege de prijs, maar opzich is het geluid best netjes! (heb beter gehoort natuurlijk, maar voor de woonkamer van 30m2 is dit mooi zat.)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Gaaf die muur!
Heb je een howto?

Of gewoon een wand maken met/ van MDF en dan de strips erop plakken en daarop je ophangbeugel?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die muur is echt heel sjiek, mooi geworden zo! Alle kabels ook achter de muur weggewerkt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
CeesKees schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:44:
Gaaf die muur!
Heb je een howto?

Of gewoon een wand maken met/ van MDF en dan de strips erop plakken en daarop je ophangbeugel?
Heb de hele opbouw in foto's op Web-Brielle in "Het grote Audiomeubel topic!"
Een how to is zo te maken, ben 2 dagen bezig geweest, valt dus best mee :)
Joopieboy [/message]:
Die muur is echt heel sjiek, mooi geworden zo! Alle kabels ook achter de muur weggewerkt zeker?
Kijk maar naar de foto's :)
Achter de muur zit:
2x stroompunt
1x WCD
1x Telefoonaansluiting
Heb het stroom verlengt met 2x een verlengdoos en de Coax zelf verlengt, ben ex UPC monteur dus ging wel goed :)

Bedankt iig voor de positieve feedback O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Heel erg vet gedaan! Wat voor stenen zijn dit? Want ze zijn wel erg plat?
En heb je de tv aan de stenen/gipsplaat bevestigd, of is hier extra rekening gehouden met de tv, dat deze ook aan het hout hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
RickvN schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:29:
Heel erg vet gedaan! Wat voor stenen zijn dit? Want ze zijn wel erg plat?
En heb je de tv aan de stenen/gipsplaat bevestigd, of is hier extra rekening gehouden met de tv, dat deze ook aan het hout hangt?
De tv steun hangt aan een extra paal die overdwars erbij is gemaakt en met een extra verloopje ertussen zodat de TV steun wel voor de tegels kwam, anders kon de tv niet meer opgehangen worden (extra flat beugel).
De tegels zijn zo'n 2-3 cm diep, sommige 5cm.
Komen bij de gamma vandaan, je hebt verschillende kleuren.

Mocht er iemand in de buurt wonen en het in het echt willen zien?
Stuur een DM en kom een bakkie doen zou ik zegge :P

[ Voor 8% gewijzigd door Web-Brielle op 08-01-2013 11:33 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic