Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.799 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Web-Brielle schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:32:
[...]
Stuur een DM en kom een bakkie doen zou ik zegge :P
Nickname reflects woonplaats? :9
Nope, doet het niet. Het is nog dichterbij (Hellevoet)

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-01-2013 11:47 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Nickname reflects woonplaats? :9
Nope, doet het niet. Het is nog dichterbij (Hellevoet)
Het is nu brielle trouwens, pas ik gelijk aan nu :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

fris0NL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Die tv vind ik echt ziek! _/-\o_ Heb zelf ook een ambilight, maar geen 21:9 :D
thnx, ding is echt giga :9
gelukkig is de WAF goed ... en komt die heerlijk tot zijn recht op de grote (witte) muur erachter :9~

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Haha over WAF gesproken, mijn vriendin zei laatst -we wonen niet samen- ''Ik vind die boxen wel echt huizelijk staan hier''

Ik viel zo'n beetje van de stoel bank, ik zit dus in ieder geval gebakken :D

Reclamedoos, heb je al naar designspeakers gekeken? Wellicht dat deze meer aantrekkingskracht op de vrouw hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Bierdopje120 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:
Haha over WAF gesproken, mijn vriendin zei laatst -we wonen niet samen- ''Ik vind die boxen wel echt huizelijk staan hier''

Ik viel zo'n beetje van de stoel bank, ik zit dus in ieder geval gebakken :D

Reclamedoos, heb je al naar designspeakers gekeken? Wellicht dat deze meer aantrekkingskracht op de vrouw hebben.
Mijn vriendin is meegeweest met de speakers, en heeft mij ook overgehaald om deze de Klipsch F2 te kopen. Zat zelf persoonlijk te twijfelen en wilde misschien iets goedkopers. :D

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mijn GF was ook mee, wit vond ze niet mooi, houtkleur wel. Prima. En de Dali ikon's vond ze ook mooi.

Maarja, mijn huis, mijn stereo, en dat er geen melkpakjes kwamen wist ze al, want de sub is ook 50x50x50cm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb het op de voorzichtige manier gedaan. Eerst de versterker met twee zuilen (Jamo S606)

WAF: OOOooh wat zijn ze groot :X....
Ik: Dat went, schat, kijk maar naar de TV. Eerst vond je 40" ook groot, maar nu wil je zelf al groter.

Na een half jaar steeds wat zinspelingen gemaakt naar surround en toen volgden de center en de rears.
Weer een half jaar later kwam de subwoofer (overigens 'dankzij' onze tokkie buren die een melkpakjes set met bonkende subwoofer veel te hard aanzetten)

Nu is mijn vrouw nogal van de kleine versieringen en prulletjes, maar voor haar zijn de zuilen heilig: er mag absoluut niets op gezet/gelegd worden. Vindt ze niet mooi *O*

Volgende wordt grotere zuilen. Het was even slikken voor haar, vooral vanwege de kosten, maar dat was al snel vergeten nadat ze zelf op Marktplaats zag wat de restwaarde is van speakers die niet beschadigd zijn :) De upgrade kost daardoor relatief weinig.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:33

kingfriko

100 % BULLY

jullie laten je nogal beinvloeden door de vriendin zeg ;)
Koop nou gewoon wat je echt wilt , wellicht moet je er langer mee doen als de relatie gaat duren ;)
Hou je in ieder geval mooie spullen over (helaas zelf ook moten meemaken ;) )

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
kingfriko schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:51:
Koop nou gewoon wat je echt wilt , wellicht moet je er langer mee doen als de relatie gaat duren ;)
Heb jij wel een vriendin?

Voor de rest wel een super opmerking hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Petertyuh schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Heb jij wel een vriendin?

Voor de rest wel een super opmerking hoor.
Had wel, heeft niet meer. Vandaar zijn advies. Als je een goede set koopt, heb je die nog. Een vrouw weet je niet.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kingfriko schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:51:
Als je het vanaf de andere kant benadert: Een goed huwelijk is gebaseerd op onder andere overleg en elkaar tegemoet komen. Dan kan je heel dwars zijn en je zin doordrijven in de aanschaf van items die toch op een prominente plaats in je woonkamer komen te staan (en vaak ook niet goedkoop zijn), maar ik denk niet dat dat de juiste manier is (in een goed huwelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:32:
[...]

Als je het vanaf de andere kant benadert: Een goed huwelijk is gebaseerd op onder andere overleg en elkaar tegemoet komen. Dan kan je heel dwars zijn en je zin doordrijven in de aanschaf van items die toch op een prominente plaats in je woonkamer komen te staan (en vaak ook niet goedkoop zijn), maar ik denk niet dat dat de juiste manier is (in een goed huwelijk).
In een goed huwelijk ziet de vrouw ook dat de man zielsgelukkig wordt van een paar mooie zuilen zonder stofkappen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

Exirion

Gadgetfetisjist

brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:34:
In een goed huwelijk ziet de vrouw ook dat de man zielsgelukkig wordt van een paar mooie zuilen zonder stofkappen :>
Exact. Een relatie is een kwestie van elkaar dingen gunnen, en niet als man alleen maar toegeven aan alles wat de vrouw wil omdat je er anders niet meer overheen mag.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 14:08
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:34:
[...]

In een goed huwelijk komt de vrouw dan ook niet verder dan de keuken en de slaapkamer >:)

Maar verder heb je helemaal gelijk hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even in te spelen op WAF. Binnenkort ga ik samenwonen en wil graag een receiver upgrade doen. Van een onkyo 508 naar een marantz 5007 of vergelijkbare denon. Eigenlijk vindt ze die dingen spuuglelijk, de marantz 5xxx en 7xxx kan ze waarderen. En daarna zij ze: 'ik gun jou ook mooie spulletjes, schatje' hell yeah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
1. Ik begrijp dat je weinig in hebt te brengen qua inrichting. Maar als je vriendin wansmaak heeft, dan lijkt me dat een valide reden om de relatie sowieso te beëindingen. 'Ik houd van je, maar niet van je smaak; this isn't gonna work, baby'.

2. Met betrekking tot de Hi-Fi set, stand your ground en wie betaalt, bepaalt. Ik begrijp dat die dingen niet echt mooi zijn, maar ze dienen een functie. Als je je vriendin/vrouw gaat laten bepalen welke speakers jij koopt dan ben je gewoon whipped. Als je je vriendin dankbaar bent omdat ze je gunt om een (in haar ogen) onogenlijk object met een ander onogenlijk object, van jouw eigen geld in te laten wisselen, dan is er iets mis met je.

3. Oja, en wat is er aan de hand met hoogglans wit? Waarom heeft iemand bepaald dat hoogglans wit per definitie mooi design is? Als je partner denkt dat alles in hoogglans wit mooi is, ga terug naar punt 1.

[ Voor 19% gewijzigd door newbreed op 11-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:53
newbreed schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:47:
1. Ik begrijp dat je weinig in hebt te brengen qua inrichting. Maar als je vriendin wansmaak heeft, dan lijkt me dat een valide reden om de relatie sowieso te beëindingen. 'Ik houd van je, maar niet van je smaak; this isn't gonna work, baby'.

2. Met betrekking tot de Hi-Fi set, stand your ground en wie betaalt, bepaalt. Ik begrijp dat die dingen niet echt mooi zijn, maar ze dienen een functie. Als je je vriendin/vrouw gaat laten bepalen welke speakers jij koopt dan ben je gewoon whipped. Als je je vriendin dankbaar bent omdat ze je gunt om een (in haar ogen) onogenlijk object met een ander onogenlijk object, van jouw eigen geld in te laten wisselen, dan is er iets mis met je.

3. Oja, en wat is er aan de hand met hoogglans wit? Waarom heeft iemand bepaald dat hoogglans wit per definitie mooi design is? Als je partner denkt dat alles in hoogglans wit mooi is, ga terug naar punt 1.
Wat een onzin.....Je woont samen, wat aan samen begrijp je niet?

Als je vriendin precies diezelfde insteek hebt kom je niet heel ver in je inrichting :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaarne terug on topic. We dwalen nu wel erg af met relatieadviezen en wat al niet meer, dat is meer iets voor in de HK.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FeaR schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:52:
[MBR]Gaarne terug on topic. We dwalen nu wel erg af met relatieadviezen en wat al niet meer, dat is meer iets voor in de HK.[/]
T is vrijdag, kan je die berichten niet naar een HK topic afsplitsen? :+
[WAF] Huiskamer audio vs WAF

Ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn kamertje,

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q3y2IfU3SVc]

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/9902CCE8-F104-4706-A926-A26B04066C35-7770-00000787B3B73198_zpsb3564d30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/73A6361A-B038-431F-A21B-064B724DB8F0-7770-00000787BDF5D531_zps4b1bb30b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i742.photobucket.com/albums/xx64/owenpuch/DC272580-2832-444B-9A8D-C1BCED41E6D4-7770-00000787BA70256C_zpsf2b70357.jpg

De setup:
Versterker: Denon PMA 880R (2x 75watt)
CD Speler: Denon DCD 1290
DAC: Mistral DAC 307 (met BurrBrown chip)
Speakers: Taga S40 Stereo + Argon Sub 8
TV: Panasonic 42'' UT50

98% af, enige wat er nog moet gebeuren is:
-Aluminuim stips (zoals op de kast) op de boven plaat van de kast bevestigen.
-Hand Greepjes op de kast lades monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:32:
Hier mijn kamertje,
De setup:
98% af, enige wat er nog moet gebeuren is:
-Aluminuim stips (zoals op de kast) op de boven plaat van de kast bevestigen.
-Hand Greepjes op de kast lades monteren.
Mooie setup, niet de nieuwste amp maar wel een pracht exemplaar! Uit interesse, hoe is je sub aangesloten? Hi level? Heb je hier reeds met geëxperimenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:32:
..
De setup:

..
En de platenspeler? wat voor iets is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Hallo beste mensen!

Ik heb een upgrade gedaan :)

Front
Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set1.JPG
Kastje open
Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set2.JPG
Zithoek
Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/set3.JPG

Wat zien we ?

Speakers: B&W CDM 7NT
Versterker: Denon PMA 1060
Externe geluidskaart: Tascam US-100
HTPC: 1.6ghz Intel Atom met ION decoder - geen disks - geen fans - boot openelec vanaf NAS
TV: Toshiba Regza 42 inch 1080p @ oldschool 60hz zonder fancy processing.

Wat heb ik vervangen? De speakers uiteraard! Van JBL TLX 710 naar de nieuwen.

Tot nu toe erg nice, maar merk wel dat de luister vermoeidheid erg hoog is bij de nieuwe speakers. Misschien is de combinatie versterker / speaker niet helemaal ideaal! Je zou denken dat er meer dan voldoende vermogen is en het een zeer stabiele versterker is. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mooie speakers zeg.
Maar wat dan doet die Post-it daar, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Als ik eerlijk ben, vind ik je speakers nogal krap opgesteld. Ik was voor monitoren gegaan in jou situatie. Hoe de CMD serie presteert weet ik niet, maar de CM serie heeft absoluut veel vermogen nodig om echt lekker uit de verf te komen. Ik heb mijn CM1 en CMC aan een Pioneer LX72 met B&O ICE eindtrappen hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:19
Mooie set, maar speakers staan inderdaad wat krap. Maar dit is niet altijd te veranderen natuurlijk.

Wel een stomme vraag, ik zie dat je HTPC aanstaat, maar het knopje geeft geen licht, hoe heb je die uit gekregen? :D Heb dezelfde kast en irriteer mij aan de felle led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:08
Volgens mij komen goede monitors veel beter tot hun recht dan de verder prachtige B&W CDM 7 NT's.
Zou dat de luistermoeheid niet kunnen verklaren? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martijn1990 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:23:
Mooie set, maar speakers staan inderdaad wat krap. Maar dit is niet altijd te veranderen natuurlijk.

Wel een stomme vraag, ik zie dat je HTPC aanstaat, maar het knopje geeft geen licht, hoe heb je die uit gekregen? :D Heb dezelfde kast en irriteer mij aan de felle led.
Tamelijk offtopic, maar ik denk dat er geen aansluiting gemaakt is met de power-led aansluiting op het moederbord waardoor deze eenvoudigweg geen voeding zal krijgen om te kunnen branden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benga schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
[...]

Mooie setup, niet de nieuwste amp maar wel een pracht exemplaar! Uit interesse, hoe is je sub aangesloten? Hi level? Heb je hier reeds met geëxperimenteerd?
Jup! Met High Level inderdaad,

Werkt gewoon prima, afstellen is even lastig, maar dat is via alle aansluit manieren zo.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BAHnfFYCEAAaJ2l.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
hardware-lover schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Tamelijk offtopic, maar ik denk dat er geen aansluiting gemaakt is met de power-led aansluiting op het moederbord waardoor deze eenvoudigweg geen voeding zal krijgen om te kunnen branden.
Offtopic: helaas, dan start het hele zootje niet op ;)

Ontopic: Erg mooie speakers! Maar inderdaad, wat weinig ruimte om flink te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jens17 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Offtopic: helaas, dan start het hele zootje niet op ;)

Ontopic: Erg mooie speakers! Maar inderdaad, wat weinig ruimte om flink te knallen.
Offtopic: dat zou idd zo zijn als er geen connectie gemaakt is met de power-on/off aansluiting op het moederbord, de power-led aansluiting heeft niets van doen met het aan- of uitzetten van een systeem. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de aan/uit knop gecombineerd is met het aangaan van de power-led maar dan nog geldt dat de power-led aansluiting op het moederbord geen invloed heeft op het aan of uit gaan van de PC.

Afbeeldingslocatie: http://attachments.techguy.org/attachments/119549d1194733619/intel-front-panel-pinout.gif

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2013 14:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Daniel36 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:51:
Mooie speakers zeg.
Maar wat dan doet die Post-it daar, als ik vragen mag?
Tuurlijk mag je dat vragen :D ik heb een tsjechische vriendin en ik ben die taal aan het leren. Dus ik kwam op een goed moment thuis en toen had ze het hele huis vol gehangen met post-its om mij te helpen de taal te leren ^^
DjVe schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:52:
Als ik eerlijk ben, vind ik je speakers nogal krap opgesteld. Ik was voor monitoren gegaan in jou situatie. Hoe de CMD serie presteert weet ik niet, maar de CM serie heeft absoluut veel vermogen nodig om echt lekker uit de verf te komen. Ik heb mijn CM1 en CMC aan een Pioneer LX72 met B&O ICE eindtrappen hangen....
Ik wil zelf ook even een andere versterker proberen binnenkort. Ik denk dat de versterker voldoende vermogen heeft (105W @ 8Ohm, 22kg) maar het toch niet een beste combinatie is op de een of andere manier :( de speakers klonken bij diegene waar ik ze gekocht hebben beter, en dat was een kleinere ruimte (ja, nog kleiner ;))

Ik heb ze nu al een flink end van de muur gezet en ik merk dat de bass dan minder vermoeiend is. Misschien een tappijtje op de grond ?
Martijn1990 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:23:

Nou, die HTPC kast is onder linux echt verschrikkelijk. Er is met geen mogelijkheid te zorgen dat de LCD display uitgaat wanneer hij uit staat. Onder windows is hier een stukje software voor wat het uitzet als hij uitgaat. Dus hij staat niet aan, maar uit, en het lampje brand als hij aanstaat (wat ik oplos met een zwart stukje isolatietape ;))

Wie de oplossing weet voor dit iritante fenomeen zonder het 'aanzetten via afstandsbediening (wat via dezelfde usb poort loopt) stuur ik spontaan een flesje wijn _/-\o_
NeWSJuNK schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:55:
Volgens mij komen goede monitors veel beter tot hun recht dan de verder prachtige B&W CDM 7 NT's.
Zou dat de luistermoeheid niet kunnen verklaren? :|
Monitor speakers zou beter zijn, voor deze ruimte. Maar ik vond het zonde om speakers te kopen met dit budget om ze dan in 1.5 jaar weer te willen vervangen door zuilen.

Qua bass (luisterafstand is net te klein) komen ze voor mij echt genoeg los trouwens, het is meer het hoog wat iets te schel is. Misschien dat een tapijt helpt? het is een vrij harde kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:11:
[...]
Ik heb ze nu al een flink end van de muur gezet en ik merk dat de bass dan minder vermoeiend is. Misschien een tappijtje op de grond ?
Heb je al gespeeld met de bungs die oorspronkelijk bij de speakers worden geleverd? Daarmee kan je ook spelen met de response. Tevens laat de handleiding zien dat er minstens 1,5 meter tussen de speakers moet zitten om een goed stereobeeld te krijgen. Als de TV een 42" model betreft is de afstand tussen beide speakers wellicht ook op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
FeaR schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Heb je al gespeeld met de bungs die oorspronkelijk bij de speakers worden geleverd? Daarmee kan je ook spelen met de response. Tevens laat de handleiding zien dat er minstens 1,5 meter tussen de speakers moet zitten om een goed stereobeeld te krijgen. Als de TV een 42" model betreft is de afstand tussen beide speakers wellicht ook op het randje.
Ik dacht dat dit alleen voor de bastonen is ? Zal eens proberen. Voorin of achterin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:00:
[...]
Ik dacht dat dit alleen voor de bastonen is ? Zal eens proberen. Voorin of achterin dan?
Het laag wordt dan anders inderdaad. Maar aangezien je zei dat het laag al minder vermoeiend is dacht ik dat het probleem vooral op dat punt lag. In de handleiding staat iets over welk effect er wordt bereikt met bungs in de front-, back- of beide reflexpoorten.

Kan natuurlijk ook zijn dat de speakers gewoon niet jouw ding zijn binnen de huidige akoestiek. Ik weet ook niet hoe lang je geluisterd hebt voordat je tot aanschaf over ging? Naar mijn mening lukt dat niet in een uurtje luisteren. In het beste geval gaan je oren wennen aan het geluid (onder het mom van inspelen ;) ) en heb je straks nergens of veel minder last meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
richard_1st schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:55:
[...]

Mag ik vragen welke ir-repeater je gebruikt?

Wij krijgen over enkele weken de sleutel van ons nieuwe huis en hier komt een kast van in totaal 7 meter in te staan.
Idee is aardig gelijk aan wat jij heb staan, apparatuur komt in de kast, dus moet ook met een ir repeater gaan werken. Maar ben benieuwd welke gebruikt.
Een héél erg laat antwoord, maar de IR-repeater hoort bij de kast van Musterring. Zie hier voor typen en prijslijsten. De repeater kost € 159,- zo te zien in Nederland, maar wij hebben de kastenwand in Duitsland gekocht en een gunstig prijsje gekregen voor transport naar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na lang meelezen op dit topic vond ik het nu tijd om ook eens een bijdrage te leveren. Onlangs is het 13-in-een-dozijn home cinema setje ge-upgrade naar serieuzer materiaal. En wat een wereld van verschil. _/-\o_

Hierbij een blik op de setup. De foto’s zijn gemaakt met een HTC One X die voor dit forum zij terug geschaald. Misschien niet helemaal van topkwaliteit dus.

Op foto 1:
- Meubel van Goosens, uit de Real-lijn
- Panasonic TX42GT30 plasma televisie
- Focal Chorus 816 W Special Edition vloerstaanders

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54615116/1-1.jpg

Op foto 2:
- Marantz SR6007 receiver
- Marantz UD5007 blu-ray speler
- Focal Chorus CC800 W Special Edition center
- UPC Cisco HD DVR
- PS3
- XBOX360
- Wii
En wat moeilijk te zien:
- Dune HD TV-101 mediaspler
- Linksys WRT610N met dd-wrt, ingesteld al bridge
- Synology DS212j
- Erg veel kabels

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54615116/2-1.jpg

Het meubel staat momenteel echt veel te vol. Maar er moet natuurlijk ook rekening gehouden worden met de WAF. De vloerstaanders waren al een behoorlijk stap… De center kan momenteel niet op het meubel geplaatst worden omdat deze dan het beeld blokkeert. Hiervoor moet de tv aan de muur komen te hangen en dat is nog een dingetje. Momenteel hebben zaken als achter speakers en een sub woofer prioriteit om de WAF binnen te halen. ;)

To do/wishlist:
- Uitbreiden van 3.0 naar 5.0 met speakers achter
- Uiteraard doorgaan naar 5.1
- De WRT610N vervangen door de Linksys WUMC710 aanzien mijn primaire WRT610N onlangs gesneuveld is en vervangen door een Linksys EA6500. Dan heb ik de boel op wireless 802.11ac zitten.
- TV ophangen zodat de center uit het meubel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de center nu zo geplaatst dat de tweeter precies achter dat paaltje valt? Dan zou ik eerder de center naar links zetten en de Wii, Xbox en dergelijke naar rechts plaatsen. Hoe het nu staat is echt funest voor je geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:20:
Heb je de center nu zo geplaatst dat de tweeter precies achter dat paaltje valt? Dan zou ik eerder de center naar links zetten en de Wii, Xbox en dergelijke naar rechts plaatsen. Hoe het nu staat is echt funest voor je geluidsbeeld.
Dat is inderdaad het geval. Heb getwijfeld tussen de center centraal houden of niet. Hij is nu wat afgedekt maar ben wel aan het overwegen om te wisselen. Dan krijgt de Marantz apparatuur ook wat meer lucht. Maar een center mag dus ook uit het midden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever niet maar als je moet kiezen uit 2 kwaden dan is uit het midden zetten de minst erge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Dan was ik persoonlijk gegaan voor een 2.0 en gewoon stereo gehouden, dan kloppen de locaties van de stemmen ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Beste mede-tweakers!

Zoals velen, na lang genoten te hebben van de setup's en inspiratie van alle anderen, mijn setup.
Mijn excuses voor de slechte foto's (iPhone 4 .... :F )
Ik zal binnen kort een update geven met betere foto's.

Mijn setup heb ik over het afgelopen jaar opgebouwd, maar is voor mij zo wel even voldoende!
Er komt nog een speaker upgrade halverwege dit jaar, waarbij ik mijn ogen heb op een setje Focal Chorus 826's! (Mensen met ervaring hier tevreden mee?)

Hierbij mijn setup:

https://dl.dropbox.com/u/7451400/Home%20Cinema/IMG_0662.JPG

https://dl.dropbox.com/u/7451400/Home%20Cinema/IMG_0657.JPG

https://dl.dropbox.com/u/7451400/Home%20Cinema/IMG_0660.JPG

https://dl.dropbox.com/u/7451400/Home%20Cinema/IMG_0658.JPG

Equipment:

TV: Sharp 60LE635E
Receiver: Onkyo TX-NR818
Speakers: Jamo 426 5.0
HTPC:
- i3-2100 3.1GHz
- 8 GB RAM
- NVIDIA 210GTX
- ~14TB media
- XBMC Refocus

Betere plaatjes volgen nog! Thumbnails kan ik even niet maken, dus doen we het maar met hyperlinkjes ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Rhizosis op 13-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rhizosis schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:22:
...Focal Chorus 826's! (Mensen met ervaring hier tevreden mee?)
[Speakers] Het Focal Ervaringen Topic ;)

Ik ben overigens zeer content met mijn Focal Chorus 826W. Wel aangevuld door een Velodyne SPL-1200 Ultra subwoofer en aangestuurd door Denon voorversterking en Emotiva eindversterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:01:
Dan was ik persoonlijk gegaan voor een 2.0 en gewoon stereo gehouden, dan kloppen de locaties van de stemmen ook beter.
Ghe, ik had een andere kast gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hierbij mijn bescheiden setje,

Afbeeldingslocatie: http://i793.photobucket.com/albums/yy218/WillemM_album/1358088621NP1020018GF_zpsdea420d7.jpg

Te zien op foto1 zijn:
Samsung Led TV UE40D6500
Cambridge Audio Amp 740A
Cambridge Audio CD 740C
Panasonic BD35 Blu ray
Yamaha RX-V771 Receiver
B&W HTM 62 Center
B&W XT4 Front
Meubel ALPHASON.

Afbeeldingslocatie: http://i793.photobucket.com/albums/yy218/WillemM_album/1358088446NP1020058GF_zpsb672da07.jpg

Hier mijn Rears, de B&W XT2 die momenteel als fronts dienen en aan het inspelen zijn. Het geluid is nu al
super! En dat zonder sub. De XT2 staat op een ATACAMA Duo 7 stand.
Wat niet op de foto's staat is mijn RELQ201E Subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
FeaR schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:04:
[...]
Het laag wordt dan anders inderdaad. Maar aangezien je zei dat het laag al minder vermoeiend is dacht ik dat het probleem vooral op dat punt lag. In de handleiding staat iets over welk effect er wordt bereikt met bungs in de front-, back- of beide reflexpoorten.

Kan natuurlijk ook zijn dat de speakers gewoon niet jouw ding zijn binnen de huidige akoestiek. Ik weet ook niet hoe lang je geluisterd hebt voordat je tot aanschaf over ging? Naar mijn mening lukt dat niet in een uurtje luisteren. In het beste geval gaan je oren wennen aan het geluid (onder het mom van inspelen ;) ) en heb je straks nergens of veel minder last meer van :P
Speakers verder van de muur & elkaar - dempers achterin om de middenwoofer een beetje te dempen : problem solved :D thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:08:
Liever niet maar als je moet kiezen uit 2 kwaden dan is uit het midden zetten de minst erge.
Dit ga ik binnenkort toch maar doen. Als tussenoplossing tot de tv hangt en de center op het meubel kan.
Bierdopje120 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:01:
Het is work in progress. Het is de bedoeling om uit te breiden tot 5.1 de komende tijd.
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:41:
[...]
Ghe, ik had een andere kast gekocht. :+
Dat zal gezien de WAF niet zo goed vallen. We hebben sinds een jaar of 5 de gehele "Real"-lijn staan dus ik zie dit meubel niet verdwijnen. :+ Maar zoals gezegd. Het is een tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ander hang je een plank boven je TV en zet je daar de center op, beetje naar beneden gericht?
Staat mooi, jij blij qua geluid, en hoge WAF want daar kunnen ook andere frutsels opgezet worden :Y)

Zeker als je hem blind ophangt moet dat prima kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
The Eagle schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:06:
Ander hang je een plank boven je TV en zet je daar de center op, beetje naar beneden gericht?
Staat mooi, jij blij qua geluid, en hoge WAF want daar kunnen ook andere frutsels opgezet worden :Y)

Zeker als je hem blind ophangt moet dat prima kunnen :)
Of gewoon net als velen, tv aan de muur en center er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Kan ook, maar dan mis je qua inrichting een stukje flexibiliteit. Een speaker op een plank verplaats je nou eenmaal makkelijker als een TV beugel, zeker als die laatste met tig schroeven in de muur zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Zit al een tijdje een oplossing te zoeken en misschien dat iemand hier een suggestie heeft. Ik moet 2 speakerkabels en 1 signaalkabeltje van de ene kant van mijn woonkamer naar de andere kant hebben. Gezien we aan beide kanten van de woonkamer een stuk hebben zonder plinten is het niet mogelijk om ze rond te leggen. Nu zat ik er zelf aan te denken om een nieuwe leiding door de kruipruimte te (laten) leggen. Enige probeer is dat ik niet weet hoe ik netjes 2 gaten kan boren zo dicht mogelijk langs de muur achter de plint. Als ik mijn huidige boormachine gebruik zit ik zoiezo ongeveer 5cm op de pakketvloer.

Misschien iemand een suggestie hoe dit te (laten) doen?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lj_tree schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:35:
Zit al een tijdje een oplossing te zoeken en misschien dat iemand hier een suggestie heeft. Ik moet 2 speakerkabels en 1 signaalkabeltje van de ene kant van mijn woonkamer naar de andere kant hebben. Gezien we aan beide kanten van de woonkamer een stuk hebben zonder plinten is het niet mogelijk om ze rond te leggen. Nu zat ik er zelf aan te denken om een nieuwe leiding door de kruipruimte te (laten) leggen. Enige probeer is dat ik niet weet hoe ik netjes 2 gaten kan boren zo dicht mogelijk langs de muur achter de plint. Als ik mijn huidige boormachine gebruik zit ik zoiezo ongeveer 5cm op de pakketvloer.

Schuin boren
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/jpzfyw.png

Of goed uitmeten en van onderaf boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Schuin boren
[afbeelding]

Schuin boren lukt alleen als de muur in de kruipruimte verder naar achter staat.
Staat deze recht boven de muur in de woonkamer dan heb je alsnog een probleem.

Dus eerst even goed meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Schuin boren zou een optie zijn maar ik weet zo niet of de muur in de kruipruimte verder naar achteren staat. Zal er straks eens inkruipen met een meetlint.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mistermo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Schuin boren lukt alleen als de muur in de kruipruimte verder naar achter staat.
Staat deze recht boven de muur in de woonkamer dan heb je alsnog een probleem.

Dus eerst even goed meten.
lj_tree schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:00:
Schuin boren zou een optie zijn maar ik weet zo niet of de muur in de kruipruimte verder naar achteren staat. Zal er straks eens inkruipen met een meetlint.
Ah, natuurlijk. Stom. Ging uit van mijn eigen situatie, waar het boorgat langs een binnenmuur zou moeten komen, en daar staat in de kruipruimte geen muur onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:05:
[...]

[...]

Ah, natuurlijk. Stom. Ging uit van mijn eigen situatie, waar het boorgat langs een binnenmuur zou moeten komen, en daar staat in de kruipruimte geen muur onder...
zeker van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Meestal wel hoor. Er ligt onder de woningen gewoon infrastructuur. Je komt immers bij de fundering, waar de vloer gewoon op de fundering gestort is. Zo kan je via de kruipruimte eigenlijk bij al je buren binnenkomen.Van de ene kant naar de andere kant onder de vloer door.

En zo worden/werden woning ook gekraakt. Gat graven zodat je onder de vloer kan komen, en via het kruipluik de woning in gaan. 0,0 schade, uitermate effectieve methode.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:47:
[...]
Zou ik niet doen...altijd boren vanuit het punt wat in het zicht zit. Parket vanuit onder aanboren is niet heel verstandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
DjVe schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Zou ik niet doen...altijd boren vanuit het punt wat in het zicht zit. Parket vanuit onder aanboren is niet heel verstandig :P
Inderdaad, puur omdat het gat aan het einde van de boor (dus niet het zichtpunt) altijd een pak groter zal zijn.

Bedenk ook hoe leidingen lopen: vloerverwarming, elektriciteit, ... (meestal blijft men bij vloerverwarming 10cm van de kant, maar toch ... )

Maar schuin boren naar een kruipkelder toe gaat weinig uithalen:
- je komt vaak uit in een funderingsmuur
- hell, je komt misschien uit bij je buur
...

Eventueel langs boven werken:
- valse plafond
- rolluikkasten / gordijnkasten over de volledige breedte van de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
lj_tree schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:35:

Ik ga straks het zelfde probleem hebben in mijn nieuwe huis. Denk persoonlijk dat ik e.e.a. ga wegwerken met een holle plint als een soort sierlijst tegen het plafond, of ik moet ze netjes achterlangs de gordijnrails kunnen trekken.
Boren is bij mij sowieso geen optie namelijk, tegelvloer met vloerverwarming waarvan ik niet weet hoe ie loopt. En ik durf niet 100% zeker te zeggen dat ik genoeg loze leidingen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Waarom niet vanuit de kruipruimte naar boven boren? Moet je wel heel erg goed uit meten waar je wand zit, en waar het gat boven in de vloer uit komt. Voordeel is dat je in ieder geval niet de muur van je woonkamer beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Noxa schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:00:
Waarom niet vanuit de kruipruimte naar boven boren? Moet je wel heel erg goed uit meten waar je wand zit, en waar het gat boven in de vloer uit komt. Voordeel is dat je in ieder geval niet de muur van je woonkamer beschadigt.
Omdat je, zeker met een klop/hamerboor, een enorme krater slaat aan de achterkant. Het parket vindt het vaak ook niet leuk. Dat duw je eerder omhoog dan dat je er doorheen boort.
En dan moet je nog extreem veel geluk hebben met meten. Muren in de fundering zijn vaak dikker of staan op een andere plek dus het meten is erg lastig.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 10:46
c0ne schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:24:
[...]

Omdat je, zeker met een klop/hamerboor, een enorme krater slaat aan de achterkant. Het parket vindt het vaak ook niet leuk. Dat duw je eerder omhoog dan dat je er doorheen boort.
En dan moet je nog extreem veel geluk hebben met meten. Muren in de fundering zijn vaak dikker of staan op een andere plek dus het meten is erg lastig.
Ik heb 2,5 jaar geleden ook langs de muur door de vloer geboord en dan kom je op een bepaald moment ook bij de fundering uit. Alleen (vraag niet meer precies hoe) zat er ruimt tussen de muur en de fundering. Daar zat wel een isolatielaag tussen. Volgens mij is het zo dat bij ons niet de hele muur steunt op de fundering maar op een aantal punten. Dit is bij de vor en achtergevel alsook bij beide zijmuren.
De ruimte ertussenin was genoeg om bij ons een 5x 2,5 mm2 er tussendoor te kunnen krijgen. Ik had 3 schakelpunten nodig bij de achterdeur en er zat niks.
Het is is pas 3 jaar oud.
Heb gelukkig toen ik nog een keus had alle loze leiding van 3/4 laten leggen en meteen een loze leiding vanaf achter de tv naar de andere kant van de kamer voor de speakers laten leggen die aan de andere kant van de kamer kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Van beneden naar boven boren lijkt mij inderdaad niet verstandig. Daarnaast is het meten erg lastig, omdat je niet weet hoe dik het stucwerk is.

Wat ik gedaan heb is schuin boren (zoals in de tekening hierboven aangegeven). Maar let op: wel zo recht mogelijk (hoe langer het boor hoe rechter je kunt boren). Meet uit hoe diep je moet boren, zodat je niet langer boort als noodzakelijk. Ook meet je de afstand vanuit een vast punt (bijvoorbeeld een buiten muur). Hierna in de kruipruimte op deze plaats met hamer en beitel het geboorde gat opzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 14-01-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
[...]

Je zou aan de bovenkant met een kleine boor voorzichtig op kunnen boren... Maar echt een wijs idee is het niet nee. Ik heb dan ook makkelijk praten want hier liggen houten vloeren. Ik heb met een scherpe boor in de hoek van de woonkamer een gat geboord net tegen de plint aan. Niet de meest mooie oplossing maar wel praktisch, er staat altijd iets in/voor de hoek. Om de muur te beschermen heb ik een stuk karton tussen de boor en de muur gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Gewoon scheef boren en in de kruipruimte op de juiste plek de muur open hakken met een beitel die paar cm stort je huis ook niet van in.

Ik was lui, ik heb gewoon een plakstrip achter de gordijnen zitten, zie je niets van. Voor m'n rears was ik wel zo slim om in de dekvloer te frezen, maar de subwoofer was ik even vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Daarom, als je kabels van achter naar voren trekt: altijd minimaal 3x 2 aderig trekken. Is het niet voor rears + sub dan is het wel voor fronts + center ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb het een paar keer op foto's voorbij zien komen, van die houten wanden tegen de muur waar men hun tv erop hebben geplaatst. Waar koop je zulke wanden?
Weet niet de exacte benaming ervoor dus zoeken in Google is zoeken als een speld in een hooiberg voor mij.

Ik wil zo graag zo'n wand op me muur bevestigen voor mijn tv omdat de muur zelf bestaat uit plintjes en gips.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Xtr3me4me schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:38:
Ik heb het een paar keer op foto's voorbij zien komen, van die houten wanden tegen de muur waar men hun tv erop hebben geplaatst. Waar koop je zulke wanden?
Weet niet de exacte benaming ervoor dus zoeken in Google is zoeken als een speld in een hooiberg voor mij.

Ik wil zo graag zo'n wand op me muur bevestigen voor mijn tv omdat de muur zelf bestaat uit plintjes en gips.
Die wanden heb ik gezien bij de Praxis in Hengelo.
Waarschijnlijk dus ook bij andere (grote) filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mike123 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:24:
[...]

Die wanden heb ik gezien bij de Praxis in Hengelo.
Waarschijnlijk dus ook bij andere (grote) filialen.
Enig idee wat ze kosten? En hebben ze een bepaalde naam? Of heten ze gewoon wanden? En is het 1 geheel van verschillende formaten of zijn het losse planken?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:49:
[...]

Enig idee wat ze kosten? En hebben ze een bepaalde naam? Of heten ze gewoon wanden? En is het 1 geheel van verschillende formaten of zijn het losse planken?
Je zou eens kunnen kijken naar CineWall (http://www.cinewall.tv/index.php?id=1&L=3). Ik heb er een paar gezien bij de Praxis bij ons in de buurt en het zag er best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
[...]

Ik heb nou de speakers iets anders neer gezet, meer ruimte gegeven. Ook heb ik de achterste baspoort gedempt waardoor de middenwoofer gedempt word en dat losde het luistervermoeidheid probleem op :D
bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

In het beste geval gaan je oren wennen aan het geluid (onder het mom van inspelen ;) )
Zoals al vaker gezegd is inspelen echt geen onzin. Ten eerste kun je makkelijk A/B vergelijkingen doen tussen wel en niet ingespeelde exemplaren doen, en bovendien is bij woofers het effect van inspelen zelfs goed meetbaar. Je ziet o.a. een verschuiving van de Fs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Exirion schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:42:
[...]

Zoals al vaker gezegd is inspelen echt geen onzin. Ten eerste kun je makkelijk A/B vergelijkingen doen tussen wel en niet ingespeelde exemplaren doen, en bovendien is bij woofers het effect van inspelen zelfs goed meetbaar. Je ziet o.a. een verschuiving van de Fs.
daar zijn de meningen toch echt wel over verdeeld (gôh).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nerpissad schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:20:
daar zijn de meningen toch echt wel over verdeeld (gôh).
Interessant artikel, en ongeacht of jij het wel of niet kunt horen, dit zijn meetverschillen die sowieso significanter zijn dan allerlei andere audio-voodoo waar ik totaal niet in geloof. Het ironische is dat veel mensen wel allerlei prachtige gouden pluggen en loeidure spikes kopen, maar niet in inspelen geloven. Het zou logischer zijn als dat andersom was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
ik dacht dat dit topic over foto's en specs van home cinema / stereo moest gaan ipv geneuzel over gaten boren en kabeltjes trekken..? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:49
NeWSJuNK schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:30:
ik dacht dat dit topic over foto's en specs van home cinema / stereo moest gaan ipv geneuzel over gaten boren en kabeltjes trekken..? :O
Als jij wel wat on topic hebt, laat het dan maar horen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
Exirion schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:42:
[...]

De knipoog van FeaR is je kennelijk een ontgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06
Foto's mensen, foto's...

En om het goede voorbeeld te geven heb ik maar even een paar nieuwe foto's gemaakt. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gLZOJYT3kT8uKd06TaP9l0XD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IKYkJAsgrQe7w4z3Bs0v4yqE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uisjj6as0SkO3cuyS0EjEWMh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yd4mYHaMPJMg4UcVClzDxqt1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Cbx2IKn9Lc0LjXUsn45bb4G/full.jpg

Lijstje:
TV: Panasonic TX-P42ST50
Receiver: Marantz SR5005
Bronnen: PlayStation 3 Slim 320GB, Apple TV 3
Luidsprekers: Boston Acoustics A25 (4x) + A225C
Subwoofer: Klipsch RW-10D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Juist LuPo! Eindelijk weer eens wat foto's, jij snapt het :+. Ziet er goed uit.

BTW: Gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die LOTR box is echt vet! Heb hem zelf ook :9

En gefeli natuurlijk

[ Voor 25% gewijzigd door DjVe op 16-01-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Feli Lupo!

Voor je verjaardag een kabelgootje vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Gefeliciteerd LuPo,
Ziet er ook leuk uit. Die BA's staan mij ook wel aan! Leuke speakers, misschien toch leuk als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Mooie setup!

Hoezo heb je er voor gekozen om aparte spikes onder die speakers te plaatsen, betere geluidskwaliteit of omdat het er beter uitziet?

Ben van plan dezelfde speakers aan te schaffen, vandaar.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Ik volg dit forum al een tijdje en zelf houd ik ook wel van een beetje audio. Ik ben nog aan het kijken wat
mijn volgende stap is om aan te schaffen, maar momenteel heb ik dit staan.

Waarschijnlijk word het een dynaudio center. Welke weet ik nog niet. (iemand suggesties?)

Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i189/michel12345/20130114_143217_zps597ceb25.jpg

Setup

Samsung D550 51 inch plasma
Sony DA 5400-ES receiver
Misson Freedom 753 front
Mission Center
2x Tannoy mx-10 subs
Rear Tannoy mercury mx-4

Samsung 5300 blu-ray
Ac-ryan 2 media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06
Bedankt allemaal voor de felicitaties. :)
Creative S schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:41:
Juist LuPo! Eindelijk weer eens wat foto's, jij snapt het :+. Ziet er goed uit.

BTW: Gefeliciteerd ;)
Ja, er werd een beetje teveel gel*ld terwijl dit het foto topic is. Voor al die verhalen zijn er topics. :P
DjVe schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:59:
Die LOTR box is echt vet! Heb hem zelf ook :9

En gefeli natuurlijk
Die LOTR box blijft een van de beste aankopen op blu-ray. Een keer per jaar kijk ik ze alle drie. _/-\o_
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:12:
Feli Lupo!

Voor je verjaardag een kabelgootje vragen? :+
Ik vind zo'n grote platte witte kabelgoot eerlijk gezegd niet altijd even mooi. Een zwarte streng naar beneden staat helemaal zo gek nog niet. Maarja, wie ben ik hè. ;)
RickvN schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:24:
Gefeliciteerd LuPo,
Ziet er ook leuk uit. Die BA's staan mij ook wel aan! Leuke speakers, misschien toch leuk als rears.
Het zijn zeker leuke speakers. En je portemonnee word er ook vrolijk van. :)
Thecola schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Mooie setup!

Hoezo heb je er voor gekozen om aparte spikes onder die speakers te plaatsen, betere geluidskwaliteit of omdat het er beter uitziet?

Ben van plan dezelfde speakers aan te schaffen, vandaar.
Het zijn geen spikes (de A25 biedt daar geen plaats voor). Het zijn dempers zodat de luidsprekers geen trillingen/resonanties doorgeven aan het kastje. Dat lijkt me namelijk niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit. Ze werken goed want ik voel niets meer op het kastje (was eerst wel anders). Helaas was het vak waar de center ligt te smal om te kunnen voorzien van die dempers. Dus onder de center liggen een paar stukken filt. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb na verschillende recenties en van mensen hier op het forum zoals FeaR, ook een setje Boston A25 besteld. Kon het voor die prijs (€111,-) per stuk niet laten. Ja gewoon om zelf te beoordelen. Benieuwd of ze mijn B&W XT2 en misschien mij XT4 het leven flink zuur kunnen maken. Ik zal als ik ze binnen heb een foto plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 19-09 15:14
LuPo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:12:
Bedankt allemaal voor de felicitaties. :)

Het zijn geen spikes (de A25 biedt daar geen plaats voor). Het zijn dempers zodat de luidsprekers geen trillingen/resonanties doorgeven aan het kastje. Dat lijkt me namelijk niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit. Ze werken goed want ik voel niets meer op het kastje (was eerst wel anders). Helaas was het vak waar de center ligt te smal om te kunnen voorzien van die dempers. Dus onder de center liggen een paar stukken filt. :)
Ah oke! Nou als ik ze straks heb zal ik eens kijken of ik last heb van trillingen..

En gefeliciteerd btw :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Laatst online: 13-09 16:45
Zo, na maanden aan meekijken en lezen ook hier mijn bijdrage

In juli ben ik gaan samen wonen en na een maanden maar klussen was t dan eindelijk zo ver..
De spullen konden erin! :*)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-PDQk0sDDFe4/UPbevFkWTiI/AAAAAAAAAiU/3ezNfi043jY/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6qz9L_X0bjs/UPbexYyn-UI/AAAAAAAAAi0/mFhJioabe6o/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-F41fuTln7TI/UPbeumiTN_I/AAAAAAAAAiQ/geIgKZNvc3I/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-3Z2weqC0jVM/UPbetKv1ehI/AAAAAAAAAh8/1RSK2VAdOTw/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Wc_jiJv66-I/UPbevhjjWYI/AAAAAAAAAig/2tRAMTmbZOc/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-D4Q2P7KKikE/UPbespylRjI/AAAAAAAAAh0/YALlFMnZTag/s800/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Il5B1218hEI/UPbeuXE431I/AAAAAAAAAiI/CVfTS2OOfKg/s512/image.jpg

Tv: Panasonic 42st50
Reciever: onkyo nr414
Speakers: definitive technology BP8P
Htpc ivm xmbc
Ps3
En natuurlijk de relaxte bank met breed lig gedeelte en hocker.

Alle kabels weg gewerkt in de muur mbv brede goten

Wil binnenkort de tv nog veranderen naar een 55st50
En in de toekomst nog een center erbij die tussen het tv kastje past welke maar maximaal 13cm hoog mag zijn.

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeWSJuNK schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:53:
Ik heb na verschillende recenties en van mensen hier op het forum zoals FeaR, ook een setje Boston A25 besteld. Kon het voor die prijs (€111,-) per stuk niet laten. Ja gewoon om zelf te beoordelen. Benieuwd of ze mijn B&W XT2 en misschien mij XT4 het leven flink zuur kunnen maken. Ik zal als ik ze binnen heb een foto plaatsen :)
Voor die bedragen kan je nog een keer leuk testen inderdaad :) Setje extra speakers is nooit weg, komen altijd wel van pas in een andere ruimte als de keuken of studeerkamer.

Enne, Feli LuPo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
@da_stiech Mooie inrichting en je hebt de tv mooi hangen!!

Kleine tip; geef je zuilen iets meer ademruimte door ze wat van de muren af te zetten en lichtjes naar binnen te draaien. Probeer het maar eens uit met een stukje goede muziek...

Wat betreft het aanschaffen van je center, let op dat je tv meubel geen "klankkast" wordt ... zeker ivm de gepoorte varianten van centerspeakers.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
@da_stiech Strak allemaal en mooi weggewerkt!

Misschien mooie center op t kastje, kun je m ook wat omhoog richten zodat t beeld en geluid meer samen gaan komen. Ben je ook niet gebonden aan die 13 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Laatst online: 13-09 16:45
renzo4000 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:43:
@da_stiech Mooie inrichting en je hebt de tv mooi hangen!!

Kleine tip; geef je zuilen iets meer ademruimte door ze wat van de muren af te zetten en lichtjes naar binnen te draaien. Probeer het maar eens uit met een stukje goede muziek
Thanks! De foto's heb ik in t weekend gemaakt.. En maandag had ik de zuilen al wat meer van de muur af gezet, en wat naar binnen gedraaid.
ze staan nu gelijk met t meubel dus ongeveer 20cm van de muur af.. In de beschrijving staan ook dat ze op 15 tot 30 cm van de muur t beste tot z'n recht komen.
Klinkt inderdaad net wat helderder en fijner allemaal.. 8)
Pjotr22 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:17:
@da_stiech Strak allemaal en mooi weggewerkt!

Misschien mooie center op t kastje, kun je m ook wat omhoog richten zodat t beeld en geluid meer samen gaan komen. Ben je ook niet gebonden aan die 13 cm
Denk niet dat ik dat bij de vriendin erin krijg haha..
Al hoewel..zuilen vond ze ookal mooier dan boekenplank speakers

[ Voor 23% gewijzigd door da_stiech op 16-01-2013 19:42 ]

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Exirion schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:25:
[...]

Interessant artikel, en ongeacht of jij het wel of niet kunt horen, dit zijn meetverschillen die sowieso significanter zijn dan allerlei andere audio-voodoo waar ik totaal niet in geloof. Het ironische is dat veel mensen wel allerlei prachtige gouden pluggen en loeidure spikes kopen, maar niet in inspelen geloven. Het zou logischer zijn als dat andersom was ;)
Idd komisch gegeven, mag bijzonder heten dat er een meetbaar verschil is. Maar orde grootte 0.05dB is wel klein :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:05:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar CineWall (http://www.cinewall.tv/index.php?id=1&L=3). Ik heb er een paar gezien bij de Praxis bij ons in de buurt en het zag er best goed uit.
Hoe het merk precies heet weet ik niet maar het lijkt hier wel erg veel op.
Het zijn allemaal losse componenten die je zelf kan samenstellen. Zag er best wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:51:
Idd komisch gegeven, mag bijzonder heten dat er een meetbaar verschil is. Maar orde grootte 0.05dB is wel klein :+.
Er zijn genoeg onderzoekjes geweest die het inspeel-verhaal veel sterker bevestigen, maar zoals met alles worden de resultaten daarvan uiteraard in twijfel getrokken door mensen die er niet in geloven.

Maar kijk hier bijvoorbeeld: http://www.gr-research.com/myths.htm

De tabel onderin laat een paar extreme voorbeelden van woofers zijn die behoorlijk veranderen door enkele tientallen uren inspelen. Het is ook niet voor niks dat veel zelfbouwers een woofer free air bij 10Hz ofzo laten inspelen voordat ze serieus gaan meten om de T/S waarden zelf te checken, laat staan luisteren.

Bij de Seas zie je nauwelijks verschil, maar het kan zijn dat die in de fabriek al getest/ingespeeld wordt. Bij twee Peerless woofers zie je de Fs met zo'n 5Hz afnemen en de Vas behoorlijk toenemen. Bij de onderste woofer is het het meest extreem: de Fs gaat van 43.42Hz naar 35.97Hz! De Vas gaat van 30.43 naar 46.32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
mvdklooster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:06:
Ik volg dit forum al een tijdje en zelf houd ik ook wel van een beetje audio. Ik ben nog aan het kijken wat
mijn volgende stap is om aan te schaffen, maar momenteel heb ik dit staan.

Samsung D550 51 inch plasma
Mooie set!

Hangt dat scherm niet veel te hoog? Dan zit je nek/hoofd toch omhoog te kijken? Ik begrijp dat nooit.

Een losse upgrade van een center zou ik niet doen, of je moet hem op proef kunnen krijgen om te checken of je geluidsbeeld niet teveel wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 20-09 05:06
da_stiech schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:32:
Zo, na maanden aan meekijken en lezen ook hier mijn bijdrage

In juli ben ik gaan samen wonen en na een maanden maar klussen was t dan eindelijk zo ver..
De spullen konden erin! :*)

Tv: Panasonic 42st50
Reciever: onkyo nr414
Speakers: definitive technology BP8P
Htpc ivm xmbc
Ps3
En natuurlijk de relaxte bank met breed lig gedeelte en hocker.

Alle kabels weg gewerkt in de muur mbv brede goten

Wil binnenkort de tv nog veranderen naar een 55st50
En in de toekomst nog een center erbij die tussen het tv kastje past welke maar maximaal 13cm hoog mag zijn.
Mag ik vragen welke tv-meubel dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Waarom hangt de tv bij de meesten zo hoog? De tv hoor je normaal gesproken op de tv meubel te plaatsen OF als je het aan de muur bevestigd niet veel hoger dan de tv meubel. Het is eerlijk gezegd geen gezicht. Wel mooie meubels en tv's :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 17-01-2013 08:35 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
LuPo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:12:

Ik vind zo'n grote platte witte kabelgoot eerlijk gezegd niet altijd even mooi. Een zwarte streng naar beneden staat helemaal zo gek nog niet. Maarja, wie ben ik hè. ;)
Je kan de goot ook in de kleur van de muur verven ;)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic