"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik het fijner vind kijken momenteel. Vooral als je op de bank gaat liggen hoef je niet helemaal te knikken
met je nek.
Vaak als ik film kijk lig ik op de bank. Als ik nu bij mijn vriendin tv kijkt die de tv op het kastje
heeft staan vind ik het vermoeider kijken.
Ik kan een center hier uit de audioshop proberen.
Ik wil toch op een gegeven moment helemaal over naar dynaudio. Vind
zelf de Dynaudio Focus 380 prachtig klinken. Iemand hier die deze heeft
staan?
Er MOET inderdaad niets. Ieder z'n eigen ideale positionering. Wel is er ergnomisch gezien een ideale positie, maar die is meer afhankelijk van je zithoogte. Maar ook daar kan en mag je natuurlijk lekker van afwijken als je dat zelf fijn vindt.Exirion schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:44:
[...]
Want dat zegt de TV-mode-politie? Dat jij het zo gewend bent wil niet zeggen dat het zo hoort of moet.
[...]
Tja, dat is jouw mening. Ik vind het persoonlijk geen porem als mensen alles op een kneuterig meubeltje proppen.

Tannoy Revolution Signature DC4
BK XXLS 400FF Light Oak
Onkyo SR-TX508
107cm plasma, geen idee welk merk laat staan type; voldoet voorlopig nog prima
XBox
Ouwe dvd speler die ik niet gebruik
Boekjes die ik niet gelezen heb
Mand met zooi
Kabels
Stof
Foto's zijn wat gelig, geen idee, zal wel door mn camera komen.
[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 17-01-2013 12:48 ]
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
Exact. Ik heb 'm ook op een verstelbare steun een paar graden voorover hellen en dat kijkt veel beter dan op 'normale hoogte'.mvdklooster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:32:
Ik heb de tv naar voren hellen. Zelf was het even wennen met tv en film kijken, maar ik moet zeggen dat
ik het fijner vind kijken momenteel. Vooral als je op de bank gaat liggen hoef je niet helemaal te knikken
met je nek.
Vaak als ik film kijk lig ik op de bank. Als ik nu bij mijn vriendin tv kijkt die de tv op het kastje
heeft staan vind ik het vermoeider kijken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Vind jij. Ik vind van niet. Ik heb die regel van 1/3 boven en 2/3 onder aangehouden en dat vind ik prettig. Leven en laten leven zou ik zeggen.Exirion schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:07:
[...]
Exact. Ik heb 'm ook op een verstelbare steun een paar graden voorover hellen en dat kijkt veel beter dan op 'normale hoogte'.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Precies, maar ik was dan ook niet degene die anderen vertelde dat het 'niet hoort' zoals zij hun TV hebben hangen, en dat het geen gezicht isLuPo schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:55:
Vind jij. Ik vind van niet. Ik heb die regel van 1/3 boven en 2/3 onder aangehouden en dat vind ik prettig. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Iemand met Def Techs op GoT, that's a first, dacht dat ik de enige wasda_stiech schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:32:
Zo, na maanden aan meekijken en lezen ook hier mijn bijdrage
In juli ben ik gaan samen wonen en na een maanden maar klussen was t dan eindelijk zo ver..
De spullen konden erin!![]()
Tv: Panasonic 42st50
Reciever: onkyo nr414
Speakers: definitive technology BP8P
Htpc ivm xmbc
Ps3
En natuurlijk de relaxte bank met breed lig gedeelte en hocker.
Alle kabels weg gewerkt in de muur mbv brede goten
Wil binnenkort de tv nog veranderen naar een 55st50
En in de toekomst nog een center erbij die tussen het tv kastje past welke maar maximaal 13cm hoog mag zijn.
Ik heb ze zelf ook BP8's, zijn in gebruik als rears.
Dit zijn bi-polaire speakers, die wil je niet al te ver van de muur hebben. De drivers die naar de muur spelen hebben baat bij de reflecties van de muur.renzo4000 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:43:
@da_stiech Mooie inrichting en je hebt de tv mooi hangen!!
Kleine tip; geef je zuilen iets meer ademruimte door ze wat van de muren af te zetten en lichtjes naar binnen te draaien. Probeer het maar eens uit met een stukje goede muziek...
Wat betreft het aanschaffen van je center, let op dat je tv meubel geen "klankkast" wordt ... zeker ivm de gepoorte varianten van centerspeakers.
Ik zal mezelf even voorstellen als nieuw lid. Ik ben Alexander, 17 jaar oud en woon in Almere en m'n ouders zijn gescheiden, wel woon ik de ene week bij mijn moeder en de andere week bij mijn vader.
Ooit bij mijn vader begonnen met een Onkyo HT-s370 set in combinatie met een 42inch lcd van LG, na een jaar te hebben genoten van die Onkyo ben ik gaan kijken naar een setje vloerstaanders voor een krap budget. Uiteindelijk 2x de Jamo 406 op de kop kunnen tikken voor 150euro en een Yamaha subwoofer de Yst-300 eveneens voor een leuk bedrag. Bovendien heb ik bij mijn vader nog een setje Studio Speakers in de vorm van de KRK RP6 G2.
Bij mijn moeder stond al jaar of 6 een Logitech z-5500 tezamen met een samsung 32 inch lcd, heerlijk setje maar je wilt toch meer op ten duur. Na lang sparen een leuke upgrade kunnen doen in de vorm van een LG 60PA5500, een Onkyo TX-NR414, 2x de Wharfedale 30.5 en 2x de 30.2 en tot slot de 30.C center speaker van Wharfedale en een Dune D1 die eigenlijk van mijn vader is.
If I had the money:
HTPC
Ander TV meubel, deze komt van mijn moeder haar slaapkamer af tijdelijk.
Bioscoop stoelen
Xbox360(720?) of weer een ps3(4)
Popcorn machine
Bij mijn moeder:
Aanzicht:

Vanaf links:

Apparatuur:

Zitplek aka Slaapbank voor gasten:

Surround op Samson MS100 statief:

Bij mijn vader
Computer, inclusief KRK's:

(slaap)Bank:

Hifi corner, sub is nu daar weg:

Vliering:

Fijn om te horen, Ik heb ook zeker niks te klagen maar heb overal zelf voor moeten sparen en pappie en mammie sponsoren alleen school haha.Nerpissad schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:05:
ik vind dat je het goed voor mekaar hebt als 17-jarige!
Ik wil nog een voorzet muurtje en een meubel/rack maken zodat de kabels weg gewerkt worden.
Voor iemand die het wil weten het is 4mm2 kabel een metertje of 40.

Mijn bijna geheel witte setup
- Piega T Micro 5 floorstanders
- Piega T Micro Sub
- Samsung ES6710 50" wit
- PS 3 ultra slim
- Onkyo fr345 cd/md receiver
------------------
= happy
Strak!, erg netjes en wat een smalle/dunne speakers zijn dat zeg, merk je dat nou?quatro33 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:12:
Mijn bijna geheel witte setup![]()
- Piega T Micro 5 floorstanders
- Piega T Micro Sub
- Samsung ES6710 50" wit
- PS 3 ultra slim
- Onkyo fr345 cd/md receiver
------------------
= happy
Mid en Hoog zijn verder...subliem. Piega T-serie
*slik* even gegoogled, ben onder de indruk. Mijn vader heeft een superslim setje van sony staan maar wat hij heeft is dat de sub woofer eigenlijk alle midden tonen al oppakt en je geen lekker laag hebt.quatro33 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:26:
Zonder bijbehorende Sub merk ik wat tekortkoming in laag. Die sub maakt het als set helemaal af
Mid en Hoog zijn verder...subliem. Piega T-serie
Ben echt verbaast wat er uit zo'n smalle speaker voor krachtig en transparant geluid komt.mr.DJ95 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:30:
[...]
*slik* even gegoogled, ben onder de indruk. Mijn vader heeft een superslim setje van sony staan maar wat hij heeft is dat de sub woofer eigenlijk alle midden tonen al oppakt en je geen lekker laag hebt.
Net nu ik over wilde stappen naar grotere speakers, kwam dit op mijn pad. Of het nu een liveconcert, rock trance of jazz is...alles komt er even natuurlijk en 'eerlijk' uit. Zoveel detail uit zulke smalle speakers.. bizar.
Vooralsnog merk ik overigens niet dat die Sub het mid wegsnoept of conflicteert met de speakers.
Voor 1600E had ik een deal met de verkoper; speakerkabels, sub en speakers.
dus zeker een aanrader voor je vader als hij veel voor klein wil!
[ Voor 5% gewijzigd door quatro33 op 17-01-2013 17:00 ]
Mooie slanke speakers! Heb je de sub bij muziek echt nodig?Ik mis de sub niet echt bij mijn (smalle)B&W XT4 luidsprekers. Misschien is je kamer flink wat groter dan de mijne
Redelijke deal, aangezien ik zie dat de speaker nieuw 599 / stuk, en de sub 699 stuk kost. Scheelt je 200 euro op de nieuwprijs, dat valt eigenlijk stiekem wel mee als ik eerlijk ben. Maar ik weet niet hoe oud ze zijnquatro33 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:56:
[...]
Ben echt verbaast wat er uit zo'n smalle speaker voor krachtig en transparant geluid komt.
Net nu ik over wilde stappen naar grotere speakers, kwam dit op mijn pad. Of het nu een liveconcert, rock trance of jazz is...alles komt er even natuurlijk en 'eerlijk' uit. Zoveel detail uit zulke smalle speakers.. bizar.
Vooralsnog merk ik overigens niet dat die Sub het mid wegsnoept of conflicteert met de speakers.
Overigens doen ze me qua opzet / opbouw vrij sterk denken aan de Beolab 8002:

Mijn schoonvader heet die dingen staan, en die geven ook zo'n heel mooi helder geluid. En ook daar merk je dat je een sub echt nodig hebt. Logisch ook, want voor lage tonen heb je veel luchtverplaatsing nodig en dat bereik je het makkelijkste en beste met een grote speaker, niet met een kleintje (ongeacht een goede basreflectie)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor mensen die niet veel geld voor een speaker willen uitgeven zijn de A25 jes top!
Fotootje van de Boston op Atacama stand. :

Mooi op die stands!NeWSJuNK schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:45:
Ik heb mijn setje Boston A25 ook binnen! Gisteravond meteen aangesloten als fronts en dus ook stereo genieten. En ik moet meteen bekennen dat ze nu al zeer goed klinken. Nu zijn ze nog aan het inspelen maar het kan alleen nog maar beter worden natuurlijk. Of ze mijn XT2's van de mat vegen gaat nu wat ver maar voor dit geld vind ik het ongelooflijk. De B&W's betrekken me wat meer bij de muziek heb ik de indruk. kwaliteit van het laag is best goed te noemen en als je niet beter weet staan er veel grotere speakers te spelen.De komende tijd laat ik ze gewoon staan en later verhuizen ze misschien naar de slaapkamer.
Voor mensen die niet veel geld voor een speaker willen uitgeven zijn de A25 jes top!
Fotootje van de Boston op Atacama stand. :
[afbeelding]
Ze staan zeker niet op spikes op die stands toch? Gewoon zachte paddings eronder?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Waar heb je de speakers gekocht? Er zijn niet echt veel winkels die ze verkopen, en kunt beluisteren. Heb ze ook vergeleken met andere vloerstaande luidsprekers in dezelfde prijsklasse?quatro33 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:56:
Ben echt verbaast wat er uit zo'n smalle speaker voor krachtig en transparant geluid komt.
Ik heb ze beluisterd op kleine audiobeurs in Basel vorig jaar. Daar promootte ze diverse Zwitserse en Scandinavische merken, waaronder deze Piega- T serie. Ik kwam in een ruimte waar deze speakers stonden opgesteld tussen veel grotere speakers van diverse partijen. Sommige waren flink duurder maar vond deze absoluut het lekkerste klinken, ongeacht welke (voor)versterker werd geselecteerd.Abilio1 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:40:
[...]
Waar heb je de speakers gekocht? Er zijn niet echt veel winkels die ze verkopen, en kunt beluisteren. Heb ze ook vergeleken met andere vloerstaande luidsprekers in dezelfde prijsklasse?
Bijkomend voordeel is dat ze daarbij ook nog erg visueel vrouwvriendelijk zijn, dus er zit nog een blij mens thuis.
Omdat bestellen/meenemen lastig was, heb ik bij thuiskomst diverse dealers gebeld en degene die voor mij de complete T-lijn het scherpst kon aanbieden was Stassen Hifi. Ook daar waren ze verzot op deze lijn, maargoed..dat zijn subjectieve verkopers
Nee, gewoon op de bijgeleverde dopjes. Zie overigens het nut niet echt van spikes op een stand.LuPo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Mooi op die stands!
Ze staan zeker niet op spikes op die stands toch? Gewoon zachte paddings eronder?
Ik heb de A25 na een paar dagen inspelen onderworpen aan een vergelijk met mijn XT2.
Geluid klinkt wat met de nadruk op het hoog wat iets van luistermoeheid veroorzaakt. Iets wat bij mijn B&W's totaal vreemd is. Maar oke, die zijn ook dik 4 x zo duur!
Perfecte speaker voor z,n centen dus
Philips 46 inch
Pioneer LX70
KEF Q700

[ Voor 19% gewijzigd door robertvanderlug op 20-01-2013 16:27 ]
Hier ook perfect recht/uitgelijnd, 160" projectiebeeld, 2m40 breed meubel eronder (precies in het midden) en de 2 front speakers op exact dezelfde afstand van het meubel en beeld
Sick Nick schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:35:
Ik zou van zo'n setup super nerveus worden, meubel niet 100% recht onder de TV en de speaker niet symetrisch opgesteld. Had zelf het meubel naar rechts geschoven en de TV dan recht erboven
Hier ook perfect recht/uitgelijnd, 160" projectiebeeld, 2m40 breed meubel eronder (precies in het midden) en de 2 front speakers op exact dezelfde afstand van het meubel en beeld
Zo is het vanaf de bank.robertvanderlug schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:15:
Haha oke, ik geef toe daar moet ik wat aan doen. Had namelijk altijd nog een sub naast dat meubel staan. Twijfel of ik die nog terug zet... aangezien ik een probleem heb met de mid speakers (lijken te vervormen bij hoog volume met bass) met een dance nr.
[...]

Maar die sub klinkt daar het mooiste vandaar.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:18:
[...]
Ja, propageer hier even een ziektebeeld.![]()
Anal Personality, het is een lastige aandoening die tegenwoordig redelijk behandelbaar is.
Je houdt het beter voor jezelf en probeert anderen zeker geen lotgenoot van dit dwangmatige gedoe te laten worden.![]()
Laat hem lekker zo lang mogelijk gelukkig zijn, met alles dat schots en desnoods scheef staat, of hangt.
Overigens... zouden jullie een sub er tussen laten? Met dance muziek hoor ik de mid speaker wat vervormen lijkt het wel (terwijl dat eigenlijk niet zou mogen met zo'n box)
Wat moet ik volgens jullie veranderen?
fris0NL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:56:
Ik ben het geheel met de comments van de heren hierboven eens, maar die speakers vind ik wel vet! Heb je ook nog Rear speakers? Ziet er goed uit
Muziek zou 2.0 of 2.1 moeten zijn. Even de instellingen van je receiver nakijken!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Behalve muziek die surround gemixt en gemasterd is. Porcupine Tree bijvoorbeeld heeft 5.1 masters van al hun releases.CeesKees schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:45:
(dance) Muziek en Center (wat jij mid noemt) speaker? Dat kan natuurlijk niet..
Muziek zou 2.0 of 2.1 moeten zijn. Even de instellingen van je receiver nakijken!
En bij 5.1 mixes denk ik dat je ook niet zomaar een vervormd geluid uit de luidsprekers krijgt. Indien wel is er of iets mis met de aansluiting, de afstelling, of je luidspreker is naar de fuck (of de uitgang van je receiver)
[ Voor 62% gewijzigd door CeesKees op 21-01-2013 12:30 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
ik lees en kijk al een lange tijd mee in dit topic ,dus werd het tijd om mijn eigen setup maar eens te posten.
Ik heb boven nog een Onkyo receiver staan en hiervoor wil ik nog een mooi setje speakers aanschaffen,
maar omdat we nog een aantal projectjes hebben lopen (wonen hier pas sinds oktober) moet dat helaas nog even wachten. Foto gemaakt met iPhone5

wat je ziet:
Samsung UE55ES6300
Philips living colours

wat in het tv-meubel staat:
Apple tv3
Ziggo hd-recorder interactieve televisie
PS3
Meubelserie is afkomstig van Goossens (Forest-serie meen ik)
Toen we de meubels zagen staan, hadden we meteen zoiets van die moeten we hebben.
Basement Bios ---- Exo-S
Die kabels zijn mooi weggewerkt. Om de kasten zie ik geen kabels. Ik ben benieuwd hoe je dat hebt aangepakt. Ik wil dat namelijk ook gaan doen en zou niet weten hoe ik moet beginnen.Svenso schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:39:
Goedemiddag,
ik lees en kijk al een lange tijd mee in dit topic ,dus werd het tijd om mijn eigen setup maar eens te posten.
Ik heb boven nog een Onkyo receiver staan en hiervoor wil ik nog een mooi setje speakers aanschaffen,
maar omdat we nog een aantal projectjes hebben lopen (wonen hier pas sinds oktober) moet dat helaas nog even wachten. Foto gemaakt met iPhone5
[afbeelding]
wat je ziet:
Samsung UE55ES6300
Philips living colours
[afbeelding]
Apple tv3
PS3
...en waarom?
Als doorvoerbuis heb ik een platte afzuigkap koker gebruikt, ideaal voor een paar Hdmi kabels.
Best wel wat voeten in de aarde gehad maar ben wel blij met het resultaat.
Coax, internet en power

Mystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Misschien interessant voor 1 van jullie?
http://www.cseed.tv/design/movie.html
Past niet in de tuin... Wellicht dat ik de buren zover kan krijgen er een parkeerplaats voor op te offeren. Leuk voor de voetbalwedstrijden...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Besteld !!Mystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Testing, one, two ...
Mwah, ik ben wat groters gewendMystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
klik
En natuurlijk met FM zender het geluid op de radio
De planning:
3 of 4 bioscoop stoelen halen
Kabels wegwerken
TV meubel maken
TV ophangen
Audio Kastje maken voor versterker, dune , kpn kastje en router/switch.
Kabels labelen.
Bass traps en diffusors maken
Tapijt kopen (rood)
Domotica installeren (klik aan klik uit maar dan bedienbaar met android)
Elektrische gordijn rails bestellen
Zwarte gordijnen bestellen
Verven
Foto's volgens snel
Heeft iemand nog advies wat betreft akoestiek?
Even de specs bijgepakt:Mystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Leuk dat 201 inch retina scherm, maar het ding snapt nog steeds niet meer dan Full HD. Dat ziet er niet uit

Bovendien: Average power consumption (typical operation): 5,7 kW. Jawel, 5700 hele Watts bij normaal gebruik
@Svenso: het kan zijn dat het vertekent, maar hangt je TV nou ietswat scheef, of hangt ie gewoon een klein beetje naar beneden
[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2013 18:10 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als je hem binnen zet kun je meteen je zonnebank weg doen.Mystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Kijk eens even naar het plafond en de linker-hoek van de muur, dan wordt direct duidelijk waarom jij denkt dat de TV scheef hangtThe Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
[...]
[knip]
@Svenso: het kan zijn dat het vertekent, maar hangt je TV nou ietswat scheef, of hangt ie gewoon een klein beetje naar beneden
Testing, one, two ...
Erg strak! Waarom heb je stopcontact links ook niet meteen naar beneden geplaatst?Svenso schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:39:
Goedemiddag,
wat je ziet:
Samsung UE55ES6300
Philips living colours
Apple tv3
PS3
Och, die 5700Watt vind ik nog meevallen... Mijn 42'' verbruikt ook al 365Watt...The Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
[...]
Even de specs bijgepakt:
Leuk dat 201 inch retina scherm, maar het ding snapt nog steeds niet meer dan Full HD. Dat ziet er niet uit
Bovendien: Average power consumption (typical operation): 5,7 kW. Jawel, 5700 hele Watts bij normaal gebruik
Ik denk dat als je zo'n speeltje kan betalen, je niet echt wakker zal liggen van het verbruikVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:32:
5700 Watt, een filmpje kijken wordt dan echt wel duur.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar toch, dan kocht ik liever een Porsche dan een designed by Porsche. Houdt ook een grotere restwaarde en daar kan ook een HD scherm ingebouwd worden
maargoed, ik dwaal af
Gevraagd bij de onderbuurvrouw, maar ze vond het geen goed ideeMystikal schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:58:
Het scherm even kantelen en je kan er lekker onder gaan liggen als het regent en meteen voetbal kijken.AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:
[...]
![]()
Past niet in de tuin... Wellicht dat ik de buren zover kan krijgen er een parkeerplaats voor op te offeren. Leuk voor de voetbalwedstrijden...
Neej hangt waterpas, maar ik zie wel dat de foto enigzins vertekentThe Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
[...]

Van boven naar onder:
Eenvoudige centerspeaker van sony
Digibox Telenet
Dvd speler Denon 1910
X4-Tech IR-1200 draadloze internetradio speler
Receiver Denon AVR 1803
Kenwood DPF J5020 200 disc cd player

Frontspeakers zijn van Kef.Welke weet ik niet meer.Ze zijn van 1988.Werken nog perfect.

Tv Th-37PV70F.Nog altijd prachtig beeld ondanks de wat lagere resolutie: 1024x720

Algemeen beeld vanuit Belgische woning
Inderdaad. Ik heb altijd hoge zuilen gehad en als ik bij iemand luister die speakers laag heeft staan dan vind ik het stereobeeld maar niks. Het is echt doodzonde om speakers niet een beetje op oorhoogte te zetten.Borromini schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:35:
Ik heb het een tijd zo gehad, omdat ik nog geen stands had... Je doet je speakers onrecht aan.
Allemaal niet boeiend. Wat ik veel erger vind : In het filmpje zie je al dat de kijkhoeken brak zijn zoals bij elk LCD scherm nog steeds het geval isThe Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:09:
Even de specs bijgepakt:

Nee... doe mij maar zo'n lekker 152 inch Plasma schermpje van Panasonic met 3D/4K/enz...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Volgens mij is dit geen lcd, maar is het gewoon een ledwal,l en met een pitch van kleine 7mm niet eens zon al te beste! En Retina is die all helemaal niet! Volgens mij is dat bij apple ( zij hebben et bedacht) meer als 200 pixels per vierkant inch! Deze doet er ongeveer 16, niet echt retina!nero355 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:53:
[...]
Allemaal niet boeiend. Wat ik veel erger vind : In het filmpje zie je al dat de kijkhoeken brak zijn zoals bij elk LCD scherm nog steeds het geval is
Retina is van LG.invoil schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:33:
[...]
Volgens mij is dit geen lcd, maar is het gewoon een ledwal,l en met een pitch van kleine 7mm niet eens zon al te beste! En Retina is die all helemaal niet! Volgens mij is dat bij apple ( zij hebben et bedacht) meer als 200 pixels per vierkant inch! Deze doet er ongeveer 16, niet echt retina!
De 32 inch Samsung LCD heeft plaats geaakt voor een 42 inch LG LCD. Er moet nog wel wat getweakt worden (beugel moet hoger, beeld kantelen, lampjes wegwerken), maar het begin is er!

Mijn vorige TV hing vrij hoog en ik wilde niet dat hij met een groter model nog verder naar boven ging, dus heb ik een beugel gekocht waar de verbinding met de muur helemaal bovenin zit. Alleen heb een kleine miscalculatie gemaakt van de afstand bevestiging muur tot bovenkant scherm. Aangezien mijn stopcontact en doorvoerkanaal boven de beugel uit komen, zie je net het randje van het stopcontact

Op de kast zien jullie de tv
Sony KDL-40D3500
De originele centerspeaker en de rears van de Sony reciever STR KS 750

In de kast zien jullie de

Sony reciever STR KS 750 en de Sony HD/DVD recorder RDR HX 750
De Tele 2 set top decoder en de marmitek invisible control 6
De frontspeakers heb ik vervangen door de Bose 201.
To do lijstje
De centerspeaker vervangen voor een Bose vcs 10 en daarna de rears vervangen voor de Bose 161, dan pas komen de rears achter de zitplaats te hangen.
En dan de muur achter de tv bekleden met natuursteen, dus meer plannen als poen
Het is maar een bescheiden setje maar ik ben er tevreden mee.
ps
Ik heb nog nooit foto's op deze site geplaatst dus ik hoop dat dit goed gaat.
mvg audiomuts.
Help kan iemand mij uitleggen welke code ik moet gebruiken om de foto's hier rechtsstreeks te plaatsen bvd?
http://www.freebits.nl/index.php
Dank je wel AllSeeyinEye
edit ,
Een kleine update, nooit geweten dat een lokaal familie bedrijf in hoogwaardige apperatuur hier ook leest.
Ik werd vanmorgen gebeld en kreeg de vraag of ik ****** op tweakers de nick audiomuts had, ja dat ben ik.
Hun reactie was ontzettend gaaf, wij hebben nog een demomodel van de Bose vcs 10 die mag je voor een leuk prijsje ophalen!
En idd een heel leuk prijsje en heb dus overlegd dat ik die over 5 weken ophaal.
Ik moet daar wel even zuinig voor zijn.
Hij wou die vanavond al vast brengen en de betaling mocht ik in overleg doen, dat heb ik natuurlijk niet gedaan.
Mijn vraag was waarom ze die ver onder de prijs aan mij wilden verkopen?
UH , je hebt in je goede tijd best wel veel bij ons gekocht en nu kunnen we jou eens helpen, dan krijg je wel een brok in je keel.
[ Voor 35% gewijzigd door audiomuts op 25-01-2013 00:12 ]
Je foto's zijn nogal kleinaudiomuts schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:59:
ps
mvg audiomuts.
Help kan iemand mij uitleggen welke code ik moet gebruiken om de foto's hier rechtsstreeks te plaatsen bvd?
Om ze te plaatsen gebruik je de [img] tag. en aan het eind van de url naar de foto dus een [/ img], maar dan zonder spaties
Ik vind, als je geen eigen ruimte gebruikt om de foto's te hosten, tinypic wel makkelijk werken.
[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-01-2013 16:10 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als voorbereiding om alles straks mooi weg te kunnen werken heb ik nogal wat extra werk mbt. loze leidingen en elektra punten! In de TOEKOMST (lees: wanneer er geld voor is...) is de planning een 95-105" screen te hangen welke voor de TV naar beneden kan komen. Tegen die tijd nog even nagaan welk formaat het exact zal worden. De bedoeling is in elk geval: Groter hoeft hierna niet meer.
De wand waar de TV komt te hangen, met hieronder het TV meubel met apparatuur etc etc

Bovenaanzicht

Ter info:
Center komt op de kast te staan en heeft zodoende geen loze leiding nodig.
De 8... ja 8! elektrapunten in het midden (2x4 dus) zitten op 1 aparte groep
Zoals je kan zien 2 beamer aansluit punten... nee ik ga geen 2 beamers plaatsen.
1 stroompunt bij Beamer 1 geplaatst. Deze kan indien nodig naar Beamer 2 getrokken worden (Beamer 1 + 2 is 1! loze leiding met 2 centraaldozen vanuit de wand (rechterzijde op bovenaanzicht).
Kan niet wachten tot het zover is
[ Voor 76% gewijzigd door Thalaron op 24-01-2013 18:52 . Reden: Plaatjes e.d. ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Misschien is een gezellig vloerkleedje iets?Ivan4you schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:19:
[afbeelding]
Van boven naar onder:
Eenvoudige centerspeaker van sony
Digibox Telenet
Dvd speler Denon 1910
X4-Tech IR-1200 draadloze internetradio speler
Receiver Denon AVR 1803
Kenwood DPF J5020 200 disc cd player
Algemeen beeld vanuit Belgische woning
misschien gekke opmerking, maar mocht je digitale tv afnemen of htpc plaatsen, heb je dan ook aan een netwerkaansluiting gedacht?Thalaron schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:37:
Ik ben tijdje geleden bij de aannemer geweest van ons nog te bouwen huisje...
IK ben wat aan het experimenteren met licht in mn tv meubel hiervoor heb ik een led balk uit m'n pc gehaald.

Geen gekke opmerking natuurlijk.veldt000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:58:
[...]
misschien gekke opmerking, maar mocht je digitale tv afnemen of htpc plaatsen, heb je dan ook aan een netwerkaansluiting gedacht?
Maar ja:
LL vanuit meterkast worden 2x CAT6 (dus netwerk)
Ligt een switch in de kast van 8 poorten (dus 7 apparaten). 1 Ethernet kabel over evt. voor digitale TV.
Popcorn Hour C-300 aan de switch, en via HDMI naar de Receiver. Alles gaat via de receiver naar de TV (*en in de toekomst een nieuwe receiver met 2x HDMI out voor beamer).
Er zit ook nog een CAI aansluit punt. Op het moment dat ik 100% zeker geen COAX meer nodig heb knal ik hier ook 2x CAT 6 doorheen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hier zijn in ieder geval de specs en foto’s:
-TV: LG 50PV350
-Receiver: Yamaha RX-V667
-Fronts: Jamo S608
-Center: Eltax Shine Center
-Surrounds: Eltax Shine 4
-CD: Philips CD130
-LP: Sony IPS-212
-Mediabron: Zelfbouw PC via HDMI

Luisterpositie:

Receiver:

Fronts:

Center:

Surrounds:

Over het algemeen genomen leveren de S608 behoorlijk wat laag over een breed spectrum. Heb je al eens geexpirimenteerd met het wisselen van je S608 (woofers naar binnen vs naar buiten)? Dit kan een behoorlijk verschil maken. Daarnaast zie ik geen sub, normaliter zullen je jamo's automatisch op full-range/full-band/large gezet worden door je reciever. Misschien moet je daar nog even naar kijken.robvleeuwen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:17:
Tijd om mijn setje ook maar eens te plaatsen. Bij films klinkt het echt super, maar ik moet zeggen dat de Jamo’s me bij muziek enigszins tegenvallen, al kan dit ook aan de ruimte liggen. Ik mis bij muziek vooral het geluid van de bassdrum, terwijl bij films de nog lagere tonen juist wel goed tot hun recht komen. Apart is ook dat als ik ga staan ik veel meer laag hoor dan wanneer ik zit. Iemand hier toevallig goede ideeën voor?
[afbeelding]
Luisterpositie:
[afbeelding]
Receiver:
[afbeelding]
Fronts:
[afbeelding]
Center:
[afbeelding]
Surrounds:
[afbeelding]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ziet er gaaf uit, denk dat er heel wat tweakers zijn die de kans zouden willen om het zo aan te pakken.Thalaron schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:37:
Ik ben tijdje geleden bij de aannemer geweest van ons nog te bouwen huisje![]()
Als voorbereiding om alles straks mooi weg te kunnen werken heb ik nogal wat extra werk mbt. loze leidingen en elektra punten! In de TOEKOMST (lees: wanneer er geld voor is...) is de planning een 95-105" screen te hangen welke voor de TV naar beneden kan komen. Tegen die tijd nog even nagaan welk formaat het exact zal worden. De bedoeling is in elk geval: Groter hoeft hierna niet meer.
De wand waar de TV komt te hangen, met hieronder het TV meubel met apparatuur etc etc
[afbeelding]
Bovenaanzicht
[afbeelding]
Ter info:
Center komt op de kast te staan en heeft zodoende geen loze leiding nodig.
De 8... ja 8! elektrapunten in het midden (2x4 dus) zitten op 1 aparte groep. Dan nog 1 wcd voor de TV op hoogte. (alle inputs gaan verder via de loze leiding via 1 HDMI kabel naar de TV vanuit de receiver).
Zoals je kan zien 2 beamer aansluit punten... nee ik ga geen 2 beamers plaatsen.
1 stroompunt bij Beamer 1 geplaatst. Deze kan indien nodig naar Beamer 2 getrokken worden (Beamer 1 + 2 is 1! loze leiding met 2 centraaldozen vanuit de wand (rechterzijde op bovenaanzicht).
Het enige wat ik op wil merken is dat je rekening moet houden met de kabels die je (later) gaat trekken; een HDMI kabel gaat niet door een standaard loze leiding en is, als je een buis hebt waarvan de diameter groot genoeg is, lastig te trekken door bochten enzo. Heb je daar aan gedacht?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heb je je luidsprekers wel in fase aangesloten en zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, bij je Yamaha fronts op Large staan?robvleeuwen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:17:
Tijd om mijn setje ook maar eens te plaatsen. Bij films klinkt het echt super, maar ik moet zeggen dat de Jamo’s me bij muziek enigszins tegenvallen, al kan dit ook aan de ruimte liggen. Ik mis bij muziek vooral het geluid van de bassdrum, terwijl bij films de nog lagere tonen juist wel goed tot hun recht komen. Apart is ook dat als ik ga staan ik veel meer laag hoor dan wanneer ik zit. Iemand hier toevallig goede ideeën voor?
Testing, one, two ...
Waar is je sub?robvleeuwen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:17:
Voor mijn part hang je het aan het plafond maar normaal gesproken hoort het niet zo hoog te hangen en IK vind het zo hoog geen gezicht.Exirion schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:44:
[...]
Want dat zegt de TV-mode-politie? Dat jij het zo gewend bent wil niet zeggen dat het zo hoort of moet.
[...]
Tja, dat is jouw mening. Ik vind het persoonlijk geen porem als mensen alles op een kneuterig meubeltje proppen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 25-01-2013 15:38 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Altijd leuk zoiets.audiomuts schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:59:
Hier dan ook maar 2 foto's van mijn homecinema
Op de kast zien jullie de tv
Sony KDL-40D3500
De originele centerspeaker en de rears van de Sony reciever STR KS 750
[afbeelding]
In de kast zien jullie de
[afbeelding]
Sony reciever STR KS 750 en de Sony HD/DVD recorder RDR HX 750
De Tele 2 set top decoder en de marmitek invisible control 6
De frontspeakers heb ik vervangen door de Bose 201.
To do lijstje
De centerspeaker vervangen voor een Bose vcs 10 en daarna de rears vervangen voor de Bose 161, dan pas komen de rears achter de zitplaats te hangen.
En dan de muur achter de tv bekleden met natuursteen, dus meer plannen als poen![]()
Het is maar een bescheiden setje maar ik ben er tevreden mee.
ps
mvg audiomuts.
http://www.freebits.nl/index.php
Dank je wel AllSeeyinEye
edit ,
Een kleine update, nooit geweten dat een lokaal familie bedrijf in hoogwaardige apperatuur hier ook leest.
Ik werd vanmorgen gebeld en kreeg de vraag of ik ****** op tweakers de nick audiomuts had, ja dat ben ik.
Hun reactie was ontzettend gaaf, wij hebben nog een demomodel van de Bose vcs 10 die mag je voor een leuk prijsje ophalen!
En idd een heel leuk prijsje en heb dus overlegd dat ik die over 5 weken ophaal.
Ik moet daar wel even zuinig voor zijn.
Hij wou die vanavond al vast brengen en de betaling mocht ik in overleg doen, dat heb ik natuurlijk niet gedaan.
Mijn vraag was waarom ze die ver onder de prijs aan mij wilden verkopen?
UH , je hebt in je goede tijd best wel veel bij ons gekocht en nu kunnen we jou eens helpen, dan krijg je wel een brok in je keel.
Vraagje, die kast? Is dat Teak? En zo ja, waar vandaan, welke maten van de gaten?
En welke breedte en hoogte. Zoek nog een kast namelijk en die is wel mooi.
Ja dat is een teak kast die heb ik via MP gekocht, ik had de mazzel dat de nieuwe kast die ik besteld had bij een bedrijf en later op de dag gebracht zou worden niet meer op voorraad en ook niet meer leverbaar was.
Ik zal je wel even via een PM de link naar de site van dat bedrijf geven.
De kast is 180 cm lang en 44 cm diep en de vakken achter de deuren zijn 80 cm breed en 25 cm hoog.
Ik kan je de foto wel mailen en dan kan het bedrijf waar ik in eerste instantie een kast besteld had wel voor je op zoek bij de groothandel.
Die zouden namelijk voor mij vorige week vrijdag op zoek gaan naar een kast die zo dicht mogelijk bij mijn wensen kwam.
Dat bedrijf heeft een zeer goede service, maar ik kon deze spotgoedkoop thuis laten brengen, 2e hands 6 maand oud.
edit
typefout eruit gehaald
Aan het plafond is helemaal niet zo'n verkeerd idee. Maar zou ik ik mijn surround set dan ook anders plaatsen? Ik heb het vermoeden van wel. Wat misschien dan een betere oplossing zou zijn; is om een Bose 123 systeem aan te schaffen. Al hoop ik dat je die wel op een dergelijke wijze kan configureren dat je geluidsbeeld nog klopt, indien de tv aan het plafond hangt.Mandrake466 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:38:
[...]
Voor mijn part hang je het aan het plafond maar normaal gesproken hoort het niet zo hoog te hangen en IK vind het zo hoog geen gezicht.

Speakers staan inderdaad op Large en de sub/crossoverinstelling staat uit. Zoals gezegd komt het echte laag (in films bijv.) wel goed tot z'n recht. Ik heb ook wel eens zitten denken om de speakers een keer om te draaien maar dat heb ik nooit gedaan omdat ze naar buiten toe het meeste laag zouden geven. Maar ga het nu toch maar eens proberen, bedankt voor de tip!renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:31:
Over het algemeen genomen leveren de S608 behoorlijk wat laag over een breed spectrum. Heb je al eens geexpirimenteerd met het wisselen van je S608 (woofers naar binnen vs naar buiten)? Dit kan een behoorlijk verschil maken. Daarnaast zie ik geen sub, normaliter zullen je jamo's automatisch op full-range/full-band/large gezet worden door je reciever. Misschien moet je daar nog even naar kijken.
Wat houdt 'in fase aansluiten' precies in?hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:24:
Heb je je luidsprekers wel in fase aangesloten en zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, je Yamaha fronts op Large staan?
Heb ik niet. Die Jamo's gaan laag genoeg voor mij. Misschien komt er in de toekomst nog eentje maar dan zou ik het crossover punt op 60Hz zetten en het zwakke gebied ligt daar denk ik nog net boven.CeesKees schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:33:
Waar is je sub?
Het niet in fase hebben staan merk je vooral in het laag. Je kunt dit redelijk eenvoudig controleren door beide hoofdluidsprekers (FL en FR) tegenover elkaar te zetten en dan wat test geluid af te spelen waarin veel laag zit. Indien beide luidsprekers niet in fase staan zal de ene luidspreker het geluid van de andere absorberen omdat bij de ene de speaker(s) een slag naar voren maakt en bij de andere de speaker(s) een slag naar achteren. De woofers maken over het algemeen de grootste uitslag dus dan valt het extra op.
[ Voor 76% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2013 17:47 ]
Testing, one, two ...
Ah duidelijk! Wist niet dat dat zo heettehardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:35:
In fase wil zeggen dat je alle kabels op dezelfde wijze op je receiver en speakers hebt aangesloten. Plus op plus, min op min (om het eenvoudig te houden).
Het niet in fase hebben staan merk je vooral in het laag. Je kunt dit redelijk eenvoudig controleren door beide hoofdluidsprekers (FL en FR) tegenover elkaar te zetten en dan wat test geluid af te spelen waarin veel laag zit. Indien beide luidsprekers niet in fase staan zal de ene luidspreker het geluid van de andere absorberen omdat bij de ene de speaker(s) een slag naar voren maakt en bij de andere de speaker(s) een slag naar achteren. De woofers maken over het algemeen de grootste uitslag dus dan valt het extra op.

Als ik het goed begrijp is er een toon die minder goed hoorbaar is, wat jij noemt tijdens muziek. Jij zei dat tijdens films de tonen lager dan die wel goed merkbaar zijn. Hieruit maak ik op dat die bepaalde toon die bij de muziek afwezig lijkt te zijn ook bij films afwezig zijn.robvleeuwen schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:52:
[...]
Ah duidelijk! Wist niet dat dat zo heette, maar dat heb ik inderdaad al een keer gecheckt.
Probeer eens ergens anders in de kamer op dezelfde hoogte qua oorhoogte te luisteren. Dit kan verder naar achteren of juist naar voren zijn. Probeer anders juist andere oorhoogtes uit. Indien mijn vermoeden juist is, zou, zoals hierboven ook al geadviseerd is in zekere zin, een andere plaatsing van jouw speakers het probleem kunnen oplossen. Ook dichter bij de muur zetten of juist verder af kan misschien helpen.
Ik zit te denken dat jij, in tegenstelling tot resonantie die bepaalde frequenties versterken, last hebt van het tegengestelde waarbij het signaal verzwakt wordt. Vanuitgaande dat alle instellingen op jouw radio juist zijn. (wat door de ervaring van het geluid bij films bevestigd wordt)
Als je die leiding van de coax ook kan wijzigen in 19mm, 3/4'' , dan kan je er ook 2 netwerkkabel bij trekken.Thalaron schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:37:
[...]
Geen gekke opmerking natuurlijk.
Maar ja:
LL vanuit meterkast worden 2x CAT6 (dus netwerk)
Ligt een switch in de kast van 8 poorten (dus 7 apparaten). 1 Ethernet kabel over evt. voor digitale TV.
Popcorn Hour C-300 aan de switch, en via HDMI naar de Receiver. Alles gaat via de receiver naar de TV (*en in de toekomst een nieuwe receiver met 2x HDMI out voor beamer).
Er zit ook nog een CAI aansluit punt. Op het moment dat ik 100% zeker geen COAX meer nodig heb knal ik hier ook 2x CAT 6 doorheen.
Kan de coax gewoon blijven zitten. Doosje ernaast voor netwerk en klaar.
Hier ook alle LL laten leggen van 3/4'' . Elke kamer op eerste verdieping voorzien van netwerk en coax.
Ook op de zolder coax en netwerk in 1 leiding.
Ik heb inderdaad ook al flink lopen schuiven met de zuilen, zonder grote verbetering helaas. Maar ik ga er nog wat verder mee experimenteren. Bedankt voor je advies!Bierdopje120 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:42:
[...]
Als ik het goed begrijp is er een toon die minder goed hoorbaar is, wat jij noemt tijdens muziek. Jij zei dat tijdens films de tonen lager dan die wel goed merkbaar zijn. Hieruit maak ik op dat die bepaalde toon die bij de muziek afwezig lijkt te zijn ook bij films afwezig zijn.
Probeer eens ergens anders in de kamer op dezelfde hoogte qua oorhoogte te luisteren. Dit kan verder naar achteren of juist naar voren zijn. Probeer anders juist andere oorhoogtes uit. Indien mijn vermoeden juist is, zou, zoals hierboven ook al geadviseerd is in zekere zin, een andere plaatsing van jouw speakers het probleem kunnen oplossen. Ook dichter bij de muur zetten of juist verder af kan misschien helpen.
Ik zit te denken dat jij, in tegenstelling tot resonantie die bepaalde frequenties versterken, last hebt van het tegengestelde waarbij het signaal verzwakt wordt. Vanuitgaande dat alle instellingen op jouw radio juist zijn. (wat door de ervaring van het geluid bij films bevestigd wordt)
Als je de muziek en films beide via de PC's bekijkt/beluisterd kun je gerust een equalizer instellen zonder dat DTS of AC3 beïnvloedt hoeft te worden (indien passthrough enabled). Bovendien kun je, als je muziek buiten de mediacenter luisterd wellicht apart instellen op dat betreffende programma of een aparte filterinstelling voor gebruiken binnen de mediacenter.
[ Voor 39% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-01-2013 21:43 ]
Alle leidingen 21mm/19mm gevraagd, maar dit was lastig ivm grote hoeveelheid en andere zaken in de vloer (weinig ruimte) zoals vloerverwarming e.d.mike123 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:51:
[...]
Als je die leiding van de coax ook kan wijzigen in 19mm, 3/4'' , dan kan je er ook 2 netwerkkabel bij trekken.
Kan de coax gewoon blijven zitten. Doosje ernaast voor netwerk en klaar.
Hier ook alle LL laten leggen van 3/4'' . Elke kamer op eerste verdieping voorzien van netwerk en coax.
Ook op de zolder coax en netwerk in 1 leiding.
Overigens gebruik ik COAX eigenlijk al jaren niet meer. Alles via ethernet kabeltjes (digitale TV glasvezel gaat via CAT5 kabel(CAT6 werkt ook) en netwerk gaat als volgt:
Modem/Router in meterkast ->
2x CAT6 naar TV kast (1 ervan in 8 poorts switch) 1 reserve (potentieel nog een 8 poorts switch... heb er 2 dusjeh).
2x CAT6 naar PC hoek (1 ervan in PC en 1 WiFi Extender/2e Router als WiFi zender ingesteld)
2x CAT6 naar elke ruimte op 1e etage
- Slaapkamer 1 - Popcorn Hour + 1 reserve
- Slaapkamer 2 - 2 reserve
- Slaapkamer 3 - 1 Synology NAS + 1 reserve
2x CAT6 naar zolder (reserve)
Dat even enkel de netwerk leidingen. (er even vanuitgaande dat ik overal 2x CAT6 in krijg. In principe is 1x ook genoeg (PC bv. kan ook via de 2e router) en als ik bij de TV kast de Switch aan de Switch hang heb ik ook nog 8-2+8-1=13 aansluitingen lol, er gebruikt nooit meer dan 1 apparaat per lijn internet... en ik heb er bij lange na geen 7 nodig.. -> PS3/Xbox 360/Wii/PCH... that's it)
Thnx. Daar waar HDMI heen moet gaan zijn al reeds 19mm dik en ik iets als dit halen:Pixeltje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:56:
[...]
Ziet er gaaf uit, denk dat er heel wat tweakers zijn die de kans zouden willen om het zo aan te pakken.
Het enige wat ik op wil merken is dat je rekening moet houden met de kabels die je (later) gaat trekken; een HDMI kabel gaat niet door een standaard loze leiding en is, als je een buis hebt waarvan de diameter groot genoeg is, lastig te trekken door bochten enzo. Heb je daar aan gedacht?
HDMI door buis
Dit uiteraard als ik geen normale HDMI kabel er doorheen krijg...
[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 25-01-2013 23:44 ]
Het klinkt mij te schel .
Het valt mij zwaar tegen van Bose 201 echt veel te schel.
Ik ben bang dat ik lang moet sparen en ook moet leren om mijn gehoor en gevoel uit te leggen.
Ik stap in ieder geval van Bose af.
Mooie stoelen zeg, waar heb je deze gekocht? (of weet je een merk oid)
42" Panasonic (sub stond hier nog op de Subdude, dus een cm of 5 hoger):

50" Panasonic:

Ook is er inmiddels nog een 10" variant van de JL W7 subwoofer bij gekomen dus achter de zitplaats staat. Voor onder de TV staat een 12" W7.
Alleen ziet dit er een stuk netter uit haha.
Voor mijn toekomstige plannen ook maar een extra set Harmony 900 besteld... (ben bang dat ik er over een jaar wellicht niet meer aan kan komen).. Voor diegene die het mogelijk gemist hebben: Logitech stopt met hun Harmony lijn!!! ;(
(had extra blasters nodig en kon wel een reserve remote gebruiken (oude gaat dan naar de slaapkamer!)
[ Voor 60% gewijzigd door Thalaron op 26-01-2013 12:58 ]
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic