Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
Zo, lekker druk geweest met alles fatsoenlijk bekabelen, wat een teringwerk. Het lijkt niet veel, maar met drie eindversterkers, een HTPC en een gameconsole heb je best wel wat kabels weg te werken.

Binnekort meer foto's!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35i7wqv.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door ConZito op 26-01-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

newbreed schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Aan het plafond is helemaal niet zo'n verkeerd idee. Maar zou ik ik mijn surround set dan ook anders plaatsen? Ik heb het vermoeden van wel. Wat misschien dan een betere oplossing zou zijn; is om een Bose 123 systeem aan te schaffen. Al hoop ik dat je die wel op een dergelijke wijze kan configureren dat je geluidsbeeld nog klopt, indien de tv aan het plafond hangt.

[afbeelding]
Ik kan me een reclame herinneren van een tv waarbij het stelletje maar geen goede plek ervoor konden vinden. Op een gegeven moment ploffen ze uitgeteld op bed en komen dan op het lumineuze idee om de tv aan het plafond te monteren. Punchline was geloof ik "... looks good anywhere" oid.

Heb alleen geen idee welk merk tv dat was.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
@ ConZito, Dat is inderdaad netjes gedaan, ik ben nu wel nieuwsgierig naar de foto's van je apperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
audiomuts schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 01:01:
Ik heb de 201 vanavond even op redelijk volume getest, met dus de rears achter de zitplaats.
Het klinkt mij te schel .
Het valt mij zwaar tegen van Bose 201 echt veel te schel.
Ik ben bang dat ik lang moet sparen en ook moet leren om mijn gehoor en gevoel uit te leggen.
Ik stap in ieder geval van Bose af.
_/-\o_

Al iets leuks gezien waar je naar toe wilt sparen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Bierdopje120 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:30:
[...]

_/-\o_

Ik heb gisteren in de speciaalzaak hier in het dorp wel geluisterd naar een Marantz set, maar helaas de type nummers niet opgeschreven en die heb ik met 2 sets luidsprekers geluisterd. een set Kef en B A
Maar daar ook niets van genoteerd, maar dat klonk met beide sets luidsprekers 5.1 stukken beter dan mijn huidige spul.
Ik heb vandaag wel nieuwe ( dikkere kabels ) aan de luidsprekers gezet en de rears achter de tv weg gehaald en aan de muur gemaakt achter de 2 luie stoelen.
Maar dat zal ook pas volgend jaar aan de orde zijn, want ik wil eerst de woonkamer een fikse opknap beurt geven, ik wil rondom een lambrisering van natuursteen met sierpleister erboven, natuurlijk ga ik achter het natuursteen alle leidingen wergwerken en wat stopkontakten verplaatsen.
Dus ik koop eerst wel een centerspeaker ( niet van Bose ) en wanneer ik dan alles nieuw bij elkaar heb gesprokkeld gaat het huidige spul naar de slaapkamer.
Edit
Ik had de rears gisteren even los achter de stoelen gezet en vandaag netjes afgewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door audiomuts op 26-01-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
FeaR schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Typisc, waarom stoppen met de lijn die echt goed loopt. Idem met de Squeezebox...
Weet wel ik snel nog een Harmony 1100 of iets in die richting moet gaan scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 19:09
[...]

Typisc, waarom stoppen met de lijn die echt goed loopt. Idem met de Squeezebox...
Ik betwijfel echter of het goed liep... wellicht de verkoop aantallen... maar vergeet niet dat de support afdeling het nogal druk zal hebben gehad.

Ik ben buiten mijzelf 2 plekken waar ze gebruikt worden... dat is ook alleen maar omdat ik het ze cadeau heb gegeven en voor ze heb ingesteld en een uur uitleg heb gegeven...

Vergeet ook niet de niet tevreden geld terug actie van Logitech die ze toch zeer geruime tijd hebben gehad... Kan me voorstellen dat wanneer je er zeg even 1000 verkoopt en er 800 retour krijgt dit niet echt wenselijk zou zijn. Ik ken weinig mensen die de skills hebben om dit product goed te programmeren. Laat staan dat ze er zin en tijd voor over hebben.

Zonde, maar helaas is het niet anders. Nu nog hopen dat ze het wel up-to-date houden. Ofwel een programma beschikbaar stellen zodat je het offline kan bijwerken/commando's kan aanleren.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Bierdopje120 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:30:
[...]

_/-\o_

Even dromen, wanneer ik rijk zou zijn, ik vind namelijk de frontspeakers van edo pure kunst.
http://www.xenophonics.net/indexnl.htm
Wanneer ik rijk zou zijn zou ik deze meneer verzoeken of het techisch mogelijk zou zijn om onder mijn best wel nieuwe kast een subwoofer te bouwen.
Ik vind zijn kunstwerk gewoon pure kunst en dan als kers op de taart een centerspeaker en 2 rears die ca 2 derde smaller zijn als de frontspeaker.
Maar ik ben realistichs dat zal ik waarschijlijk nooit kunnen betalen, maar wensdromen zijn best wel leuk na een aantal heftige jaren.
Ik bedoel dus de thesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
audiomuts schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:24:
[...]

Even dromen, wanneer ik rijk zou zijn
Hoezo rijk? Die Thesis lijkt ongeveer 175 euro aan drivers te bevatten per speaker, reken daar nog crossover- en bouwmaterialen bij en je zit op een leuke 300. Afhankelijk van de afwerking komt er nog 50-300 euro bij. Dan kom je op een 700-1200 euro voor een paar. En wat tijd, moeite en vaardigheid. Dat is toch niet zo'n idioot bedrag?

Bij speakers die zo duur zijn dat ik ze nooit zal bezitten denk ik eerder aan focal utopia's of GamuT s9's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
audiomuts schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:24:
[...]

Even dromen, wanneer ik rijk zou zijn, ik vind namelijk de frontspeakers van edo pure kunst.
http://www.xenophonics.net/indexnl.htm
Wanneer ik rijk zou zijn zou ik deze meneer verzoeken of het techisch mogelijk zou zijn om onder mijn best wel nieuwe kast een subwoofer te bouwen.
Ik vind zijn kunstwerk gewoon pure kunst en dan als kers op de taart een centerspeaker en 2 rears die ca 2 derde smaller zijn als de frontspeaker.
Maar ik ben realistichs dat zal ik waarschijlijk nooit kunnen betalen, maar wensdromen zijn best wel leuk na een aantal heftige jaren.
Ik bedoel dus de thesis.
Tjah ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar echt lelijke speakers imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ steven 2992, WOOT, even de welbekende zoekmachine gebruikt om Focal utopia op te zoeken, die GamuT s9 zoek ik later op, ik moet eerst even bijkomen, wat een monsters.
Klopt ik moet nog heel veel onderzoek doen en sparen voordat ik nieuwe apperatuur en luidsprekers aanschaf.
@ johnbytheway, ik vind dat mooie slanke luidsprekers die heel netjes afgewerkt zijn en daar heb ik respect voor.
LOL @ keepitfrosty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:23
Beste tweakers,

Ik zal vanavond ook wat foto's plaatsen van de situatie bij mij thuis, maar ik heb voor nu een vraag omtrent de volgende situatie.

Beneden in de woonkamer heb ik al een aantal jaar een Mordaunt-Short Premier surround set. Een naar mijn mening prima geluid, en sinds 2005 maak ik daar met veel plezier gebruik van. Echter, ik heb op een gegeven moment mijn Marantz SR4600 vervangen voor een Denon 2113. De Marantz heb ik naar boven verplaatst naar mijn PC kamer, en aangezien daar gebruik maakte van een computer-speakersetje, heb ik daar 2 KEF IQ70's neer gezet.

Het verschil voor muziek tussen beneden en boven werd toen zo groot, dat ik van het weekend heb besloten om de LF en RF van de Premier set (dit zijn 2 M-S 302 speakertjes volgens mij) te vervangen voor 2 zuilen.
Welnu, ik heb gekozen voor 2 Quadral M3's. Die heb ik neer gezet, en ik moet vanavond nog aan plaren met de Audessey setup, want zelf afstellen kan ik geen hol van. Daarover gaan ook mijn vragen.

1. De Quadrals hebben achterop 4 aansluitpunten. 2x zwart, en 2x rood. Echter, ze zitten 2 bij 2 onder elkaar, en bij de bovenste 2 staat "Hi" en bij de onderste 2 staat "Lo". Nu heb ik de speakerkabels in de 2 "Hi" aansluitingen gedaan, maar er zaten 2 kabeltjes die van respectievelijk van Hi naar Lo gingen. Die heb ik weg gehaald, maar ik neem aan dat ik die beter kan terug plaatsen? De vraag is, waarom zitten die stukjes kabel daar?

2. Als ik die speakers dus aansluit, moet ik die speakerkabel dan in de Hi aansluitingen (Waar ze nu zitten) doen, of kan ik beter de Lo aansluitingen nemen, of maakt dat niet uit?

3. Natuurlijk zijn die Quadrals veel zwaarder dan de 302tjes die ik eerst gebruikte. De sub is niet heel spannend, maar is genoeg om wat laag te leveren. Ik heb nu een vraag over de zogenaamde Crossover. Ik heb namelijk geen idee waar ik die op zou moeten zetten. Is er wellicht iemand die me daarin kan adviseren?

Ik wil namelijk vanmiddag/vanavond de Audessey setup gaan draaien, maar dan wil ik wel eerst zorgen dat ik de speakers op de meest ideale manier heb aangesloten en de crossover ook zo ideaal mogelijk heb ingesteld. :)

Overigens, ik heb de speakers gekocht bij Stassen. Er zaten daar wat mensen te luisteren, maar de kamer waar onder andere deze Quadrals stonden opgesteld stonden nog een hele rits meer speakers. Er zat daar een jongen te luisteren, met een hele stapel CD's. Volgens mij heette hij Tim. Ik weet niet of hij hier toevallig op het forum zit (kan zomaar) maar in ieder geval. Hele geschikte gozer die er geen enkel probleem van maakte dat ik even mee kwam luisteren _/-\o_

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
[...]

Waarom denk jij dat Harmony-afstandsbedieningen goed lopen? Omdat je ze redelijk veel ziet? Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ze winstgevend zijn voor Logitech en dat is toch waar het allemaal om draait bij de eindstreep.

Wel heel jammer natuurlijk, want het zijn de enige 'highend'-universele-remotes die ik zou kunnen noemen, maar Logitech zal het niet voor niks afstoten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
audiomuts schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:12:
@ steven 2992, WOOT, even de welbekende zoekmachine gebruikt om Focal utopia op te zoeken, die GamuT s9 zoek ik later op, ik moet eerst even bijkomen, wat een monsters.
Klopt ik moet nog heel veel onderzoek doen en sparen voordat ik nieuwe apperatuur en luidsprekers aanschaf.
Monsters, inderdaad. Niet mooi. Die Gamut S9 al helemaal, trouwens. 1.67m hoog :X

Nee, doe mij maar lekker dan een Audio Physic Tempo 25. Veel eleganter, naar mijn mening. Geluid ook naar mijn smaak, ook niet geheel onbelangrijk. Maar niet wat ik onbetaalbaar zou noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
Just_A_User schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:30:
1. De Quadrals hebben achterop 4 aansluitpunten. 2x zwart, en 2x rood.

3. Natuurlijk zijn die Quadrals veel zwaarder dan de 302tjes die ik eerst gebruikte. De sub is niet heel spannend, maar is genoeg om wat laag te leveren. Ik heb nu een vraag over de zogenaamde Crossover. Ik heb namelijk geen idee waar ik die op zou moeten zetten. Is er wellicht iemand die me daarin kan adviseren?
1. Die terminals zijn om het hoog en het laag apart te kunnen versterken. Zolang je 1 versterker gebruikt voor zowel het hoog als het laag laat je de tussen stukjes ertussen zitten, dan maakt het ook niet uit aan welke je de speaker aansluit. zolang er maar 1 naar rood en 1 naar zwart gaat.

3. THX schrijft 80 Hz voor, maar het hangt vooral af van hoe laag je front speakers komen. dan stel je je reciever zo in dat daaronder niets naar de speakers gestuurd wordt en dan stel je je sub in zodat hij het mooi over neemt. Hier zijn uitgebreide guides en how-to's over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Just_A_User schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:30:

1. De Quadrals hebben achterop 4 aansluitpunten. 2x zwart, en 2x rood. Echter, ze zitten 2 bij 2 onder elkaar, en bij de bovenste 2 staat "Hi" en bij de onderste 2 staat "Lo". Nu heb ik de speakerkabels in de 2 "Hi" aansluitingen gedaan, maar er zaten 2 kabeltjes die van respectievelijk van Hi naar Lo gingen. Die heb ik weg gehaald, maar ik neem aan dat ik die beter kan terug plaatsen? De vraag is, waarom zitten die stukjes kabel daar?
Volgens de handleiding zijn die jumper kabeltjes voor de eventuele achterste tweeter. Advies om deze los te halen is alleen wanneer de speaker tegen de wand wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36
henkie196 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Monsters, inderdaad. Niet mooi. Die Gamut S9 al helemaal, trouwens. 1.67m hoog :X

Nee, doe mij maar lekker dan een Audio Physic Tempo 25. Veel eleganter, naar mijn mening. Geluid ook naar mijn smaak, ook niet geheel onbelangrijk. Maar niet wat ik onbetaalbaar zou noemen.
Die Tempo 25 zien er ook wel mooi uit. Voorlopig zal ik het gewoon met mijn jamo 426 moeten doen. Klinkt voor mij goed genoeg, zolang ik niet verder ga luisteren ;) . Altijd beter dan die kleine speakers van 20 cm hoog en 6 cm breed en 10 cm diep.
Kwam net ook nog de Avalon Sentinel II tegen. Zou mij Onkyo TX-NR509 dat een beetje kunnen trekken ;w
Oa 175cm hoog en 520 kg. Toch ff overleggen thuis. (niet zeggen dat ze € 130.000 kosten) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

mike123 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:42:
[...]

Kwam net ook nog de Avalon Sentinel II tegen. Zou mij Onkyo TX-NR509 dat een beetje kunnen trekken ;w
Oa 175cm hoog en 520 kg. Toch ff overleggen thuis. (niet zeggen dat ze € 130.000 kosten) O-)
Serieus? Wat een verschrikkelijk lelijke bakbeesten zeg :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:11:
Ja, dat gaat de vrouw nooit goedkeuren (nog afgezien van de prijs). Ik ook niet, trouwens. Die Audo Physics vond ze daarentegen wel mooi (maar duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie setje ;)
Martijn1990 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:57:
Heb voor een maand of 4 een Panasonic TX-P50ST30 te leen, geeft mij de tijd om te gaan sparen voor als hij terug moet :D

42" Panasonic (sub stond hier nog op de Subdude, dus een cm of 5 hoger):
[afbeelding]

50" Panasonic:
[afbeelding]

Ook is er inmiddels nog een 10" variant van de JL W7 subwoofer bij gekomen dus achter de zitplaats staat. Voor onder de TV staat een 12" W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gisteren met mijn zwager 2 leidingen door de kruipruimte gelegd. gaten van 22mm (hadden geen boor bij de hand van 20:) ) en buizen van 19mm. Moet voldoende zijn. We hebben geen bochten gebruikt maar de buizen in een heel nette vloeiende grote bocht door de kruipruimte weten te leggen. Ideaal! Vandaag na het werk kabels trekken, plinten terug en de boel opruimen (huis is nu een grote bende door alle meuk die uit de kruipruimte kwam:( ) en dan is eindelijk alles netjes weg gewerkt.

reden van de 19mm buizen is dat ik 1 redelijk forse coax kabel en (liefst) 3 netwerkkabels van de meterkast naar de tv wil treken. Er zit nu een 16mm buis in de muur en daar past het niet doorheen. Wss ook door de bochtjes waar we nu dus geen last van hebben.

Morgenavond komen er foto's. Dan nog een keer 2 Boston A25 en een 225c kopen en dan ben ik tevreden....voorlopig:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Een netwerkkabel en een switch was geen optie?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lj_tree schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:50:
Gisteren met mijn zwager 2 leidingen door de kruipruimte gelegd. gaten van 22mm (hadden geen boor bij de hand van 20:) ) en buizen van 19mm. Moet voldoende zijn. We hebben geen bochten gebruikt maar de buizen in een heel nette vloeiende grote bocht door de kruipruimte weten te leggen. Ideaal! Vandaag na het werk kabels trekken, plinten terug en de boel opruimen (huis is nu een grote bende door alle meuk die uit de kruipruimte kwam:( ) en dan is eindelijk alles netjes weg gewerkt.

reden van de 19mm buizen is dat ik 1 redelijk forse coax kabel en (liefst) 3 netwerkkabels van de meterkast naar de tv wil treken. Er zit nu een 16mm buis in de muur en daar past het niet doorheen. Wss ook door de bochtjes waar we nu dus geen last van hebben.

Morgenavond komen er foto's. Dan nog een keer 2 Boston A25 en een 225c kopen en dan ben ik tevreden....voorlopig:)
ben zeer benieuwd hoe je de uiteindes hebt vastgezet boven de vloer, ga dit wss ook thuis zo uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:18

DjVe

Hatsaflats!

Shapeshifter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:13:
Een netwerkkabel en een switch was geen optie?
Kan ook zijn dat je de reservekabel voor andere dingen wilt gebruiken, zoals IPTV. Dan gaat het idee met een switch niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/195htx.jpg

Mijn begin van een 5.1 setup

Tv: Panasonic P50UT50 Plasma

Receiver: Denon 2113

Speakers front: Mission m74(2ehands 125 euro MP) mooi geluid!

Overige speakers: moeten nog worden aangeschaft. was van plan een logitech z906 aan te schaffen maar vanwege het ontbreken van dts-hd en truehd daar maar van afgezien

Voor het afspelen van media heb ik mijn pc aangesloten op de 1e hdmi poort en gebruik mijn tv als 2e beeldscherm. Afhankelijk van wat ik eerst aanzet stuurt de 2113 niet altijd het signaal door naar de tv en heb ik dus geen beeld.
Ben nog van plan om een Casefan in de tv kast te maken die de warme lucht via de achterkant wegzuigt.

Ik moet een leuke centerspeaker tegenkomen die ik in mijn tv meubel kan plaatsen waar je normaal je dvdspeler hebt en die kwa geluid mee kan komen met mijn vloerstaanders

[ Voor 21% gewijzigd door Lomp op 29-01-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lomp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:44:
[afbeelding]

Mijn begin van een 5.1 setup

Tv: Panasonic P50UT50 Plasma

Speakers front: Mission m74(2ehands 125 euro MP) mooi geluid!

Overige speakers: moeten nog worden aangeschaft. was van plan een logitech z906 aan te schaffen maar vanwege het ontbreken van dts-hd en truehd daar maar van afgezien

Voor het afspelen van media heb ik mijn pc aangesloten op de 1e hdmi poort en gebruik mijn tv als 2e beeldscherm. Afhankelijk van wat ik eerst aanzet stuurt de 2113 niet altijd het signaal door naar de tv en heb ik dus geen beeld.
Ben nog van plan om een Casefan in de tv kast te maken die de warme lucht via de achterkant wegzuigt.

Ik moet een leuke centerspeaker tegenkomen die ik in mijn tv meubel kan plaatsen waar je normaal je dvdspeler hebt en die kwa geluid mee kan komen met mijn vloerstaanders
Hoe is het beeldscherm. Ik twijfel tussen een ut50 en een st50 van Panasonic. Hoe zit het met reflecties op het beeldscherm? Bij de ut50 schijnt er geen anti-reflectie coating op te zitten. Ik wil graag weten hoe dat in de praktijk ervaren wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Hoe is het beeldscherm. Ik twijfel tussen een ut50 en een st50 van Panasonic. Hoe zit het met reflecties op het beeldscherm? Bij de ut50 schijnt er geen anti-reflectie coating op te zitten. Ik wil graag weten hoe dat in de praktijk ervaren wordt!
Het reflecteerd wel veel ik zie nu op het moment van schrijven de auto van de buren om de hoek staan maar ik heb er zelf geen last van. Het is hier namelijk makkelijk te verduisteren.
Op het moment dat ik tv kijk valt het me al niet op. En ergens op het av forum was een keer iets geschreven over dat het beeld bij goede verduistering mooier is dan bij de ST omdat er dus geen donker filter voor zit(of het waar is weet ik niet, heb het niet uitgetest. Maar deze tv is mijn 599 euro meer dan waard geweest geen moment spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lomp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:03:
[...]

Het reflecteerd wel veel ik zie nu op het moment van schrijven de auto van de buren om de hoek staan maar ik heb er zelf geen last van. Het is hier namelijk makkelijk te verduisteren.
Op het moment dat ik tv kijk valt het me al niet op. En ergens op het av forum was een keer iets geschreven over dat het beeld bij goede verduistering mooier is dan bij de ST omdat er dus geen donker filter voor zit(of het waar is weet ik niet, heb het niet uitgetest. Maar deze tv is mijn 599 euro meer dan waard geweest geen moment spijt van.
Wat ik hieruit opmaak is dat de tv in een goed verduisterde kamer fantastisch is. Maar als je wel altijd veel licht houdt beter een ST nemen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Als je bij wijze van spreken in een glazen huis woont, nee dan neem je beter geen UT, in mijn situatie is het geen probleem maar hoe het bij jou is dat weet je natuurlijk zelf het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lomp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:01:
Als je bij wijze van spreken in een glazen huis woont, nee dan neem je beter geen UT, in mijn situatie is het geen probleem maar hoe het bij jou is dat weet je natuurlijk zelf het beste
Da's een beetje lomp gebracht ;) , al zit er maar één raam in je huis, als dit op de "verkeerde" plek zit heb je er alsnog last van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Da's een beetje lomp gebracht ;) , al zit er maar één raam in je huis, als dit op de "verkeerde" plek zit heb je er alsnog last van.
Als je maar 1 raam hebt, dan is het wel erg makkelijk om je kamer te verduisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ook maar even een update van mijn kant dan. Lijstje van de spullen die ik heb staan:
TV: Samsung UE46D8000
Speakers: LF en RF zijn Quadral M3, hoogglans wit. Surround speakers zijn M-S 302, Subwoofer is een M-S 308, en centerspeaker is ook van M-S.
Mediaplayer: AsRock ION 3D HTPC
Gamesystem: Xbox360

Dan de foto's. Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG_3067.jpg

Receiver:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG_3068-1.jpg

Game + HTPC:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG_3069.jpg

Subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG_3070.jpg

Speaker:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG_3071.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
[...]

Ik vind ze er ook niet uitzien.
Blijf toch maar bij mijn Jamo 426 set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
[...]

Mja, function over design in dit geval ;)
Als je die overigens lelijk vind, hoe zijn deze:

Afbeeldingslocatie: http://av.watch.impress.co.jp/docs/20031010/ina1_24.jpg

Magnat Vintage 990. Even wat specs voor de liefhebber:
  • 4 weg speaker systeem
  • 62.5 cm Subwoofer
  • Super Audio CD Speaker
  • Magnetische afscherming
  • Voor versterkers van 750 tot 1.000 Watt
  • Freq. bereik 10 tot 80 000 Hz.
  • Impedantie 4 Ohm * Vloersysteem
  • Gewicht 250 kg
  • afm: (b x h x d): 60- 185.5- 95 cm
Staan overigens bij Correct in de koopjeskelder opgesteld (a 7500/stuk), samen met deze jongens:

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch-direct.de/Myrl_khorns.jpg
Klipsch Klipschorn. Stukprijs slechts 6999 :)
Iets mindere specs als voorgaande, maar nog steeds letterlijk en figuurlijk een dijk van een speaker :)

Geen van beiden zijn foto's bij Correct in de kelder overigens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 30-01-2013 01:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 03:32:
[...]

Ik hoop voor Correct dat de speakers nog vele jaren tegen waterschade zijn verzekerd, want die zullen er voor dit bedrag en deze looks nog wel even staan. :+
Een mijlpaal in lelijkheid.

[...]

De vraag is hoe kun je aspirant kopers tegen zichzelf kunt beschermen.
Wat een lelijke bakken, daar wil je zelfs gratis niet in je huiskamer tegenaan kijken. :X
Ik geef je geen ongelijk, maar ze zouden mooi kunnen passen in een home cinema kelder, zit je toch vaak in het donker :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Het lijken net twee houten vaatwassers...

Misschien kun je zelfs de afwas erin kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:11:
[...]
Magnat Vintage 990. Even wat specs voor de liefhebber:
  • 4 weg speaker systeem
  • 62.5 cm Subwoofer
  • Super Audio CD Speaker
  • Magnetische afscherming
  • Voor versterkers van 750 tot 1.000 Watt
  • Freq. bereik 10 tot 80 000 Hz.
  • Impedantie 4 Ohm * Vloersysteem
  • Gewicht 250 kg
  • afm: (b x h x d): 60- 185.5- 95 cm
Staan overigens bij Correct in de koopjeskelder opgesteld (a 7500/stuk)..
Voor 7500 is het op zich nog een koopje, voorheen waren ze bijna drie maal zo veel.
Qua versterking is het overigens niet correct (no phun intended). De actieve subwoofer is 750 - 1500 Watt. Voor het passieve 3-weg systeem is veel minder nodig. Ook wel te zien aan de versterker op de foto waardoor het systeem aan wordt gestuurd. Volgens mij kon je zelfs de subwoofer doorlinken naar het systeem er boven. Elke keer als ik bij Correct ben moet ik toch bij die speakers kijken, ik heb Magnat zeker niet meer hoog op de lijst staan maar die set blijft indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
HyperTrophy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:26:
[...]

ben zeer benieuwd hoe je de uiteindes hebt vastgezet boven de vloer, ga dit wss ook thuis zo uitvoeren
De buisjes zitten niet vast. Ze zitten gewoon redelijk strak door de gaten geduwd en blijven erg netjes op hun plek zitten! Beneden hebben we ze ook niet vast gezet. De kruipruimte is erg droog en de buizen hebben nu een veel vloeiendere bocht dan wanneer we ze tegen het dek vastzetten.
DjVe schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Kan ook zijn dat je de reservekabel voor andere dingen wilt gebruiken, zoals IPTV. Dan gaat het idee met een switch niet op :)
Ik had voorheen een goedkope switch gebruikt maar heb nu een kabel nodig voor digitale tv en 2 voor mijn netwerk (htpc en xbox). Digitale tv heeft een eigen netwerkkabel nodig en mag niet aan mijn router gehangen worden want dan werkt het niet. Dan was het dus net zo makkelijk om 3 kabels te trekken ipv 2. En nu scheelt het toch weel 3watt (of nog minder?:) ) wat de switch trekt:)

Gisteren DRUK bezig geweest met alle kabels te fatsoeneren en alles aan te sluiten. Had het op een gegeven moment echt helemaal gehad. Het hele huis al 2 dagen een complete teringzooi was een beetje te veel naast wat stress op het werk. Dus heb alles even snel aangesloten, kabels achter het meubel gepleurd en alles opgeruimd. Nu even duidelijk op een rijtje gezet wat er nog moet gebeuren. Is mentaal toch ietsje fijner dan die complete zooi aan te moeten zien:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 03:42:
[...]

Jammer dat je de herkomst van het meubel niet meldt, het ziet er interessant stevig uit. ;)
Dat gaat iedereen hier serieus overleven. :+

Hoe krijg je trouwens de foto's met je Canon 600D zo fuzzy, dat moet die toch beter kunnen?? :)
Het meubel komt van Goossens en is het tv dressoir (aangepast) uit de serie Quint. Ik heb die gehele serie :+

Oh de camera zal dat vast kunnen. De fotograaf niet :P Serieus, ik weet echt niet hoe ik een goeie foto moet maken. Ik heb de camera nu een 3 weken ofzo, alleen nog maar de kitlens erbij. De foto's zijn gemaakt op de niet-flitsen-stand want anders flitst ie en dan krijg je van die lelijk belichte fotoś. Of nou ja, ik dan toch, dus ik denk, we doen dat even zo. Maar het resultaat is blijkbaar een kutfoto.

Zonder dollen, ik kan echt niet fotograferen. Echt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 20:50
FeaR schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:53:
[...]

Voor 7500 is het op zich nog een koopje, voorheen waren ze bijna drie maal zo veel.
Qua versterking is het overigens niet correct (no phun intended). De actieve subwoofer is 750 - 1500 Watt. Voor het passieve 3-weg systeem is veel minder nodig. Ook wel te zien aan de versterker op de foto waardoor het systeem aan wordt gestuurd. Volgens mij kon je zelfs de subwoofer doorlinken naar het systeem er boven. Elke keer als ik bij Correct ben moet ik toch bij die speakers kijken, ik heb Magnat zeker niet meer hoog op de lijst staan maar die set blijft indrukwekkend.
Er stond een paar weekjes geleden op elk van de subwoofers een Marantz monoblokje, weet het wattage ervan niet, maar het verklaart wel een hoop als ze alleen voor de tops nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
FeaR schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:53:
[...]

Idd, dat is een leuk hoekje daar in die kelder. Ik hoop nog steeds dat ik ze eens een keer kan beluisteren als ik ooit daar ben, maar fat chance ben ik bang :/

Die Klipschorns zijn overigens ook in zwart te krijgen Dat maakt ze niet minder lomp, maar wel minder lelijk - tenzij je een compleet houten interieur hebt uiteraard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Laatst online: 16-06 22:27
@The Eagle, ik heb mijn set een beetje veranderd! Ik heb een maand geleden 2 Klipsch RF-35's op de kop kunnen tikken hier in de buurt. Ik zou ze eigenlijk voor een goede prijs weer verkopen, maar nadat ik ze een week in gebruik had was ik verkocht :o Mijn F-3's en C-3 zijn inmiddels verkocht. Geloof mij, de reference en synergy serie is echt dag en nacht verschil! Als je de F-3's al lekker vind klinken sta je versteld van de reference lijn _/-\o_ De RF-35 is trouwens de voorganger van de RF-82.

De center speakers is zelfgemaakt en van een vriend van me. Ik heb hem tijdelijk ff te leen tot ik zelf een RC-62 of RC-35 heb gekocht.

Hier een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/photo_zpsb6b54264.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/photo3_zpsc079cd57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/photo1_zpsc7829e48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mooi spul kerel :)

Dat er verschil tussen zit mag ook wel trouwens, zit ook een aardig prijskaartje aan. Mag ik vragen hoeveel je er voor kwijt was? :)
Moet overigens zeggen dat ik de Reference ooit aan een Yamaha versterker hoorde en dat klonk nergens naar (veel te weinig laag), maar dat zal dan denk ik aan de amp gelegen hebben en niet aan de speakers. Alleen weigerde die kerel bij Correct om een Denon amp voor me aan te sluiten :/

Had ik trouwens moeten weten van die C3...ik had het weliswaar aan de stok gekregen met mijn vriendin, maar daar was ik misschien ook nog wel voor in de markt geweest. Oh wel, mijn C20 doet het ook goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 30-01-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zal wel loslopen. Beide takken zijn door Logitech aangekocht (Harmony en Slim Devices), dus ze overleven waarschijnlijk ook wel zonder Logitech.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weken hier op dit forum mee gelezen te hebben, eindelijk een beetje HT die hier terecht zou doen.
Sinds de BTW dagen een nieuwe TV erbij en een nieuw meubel hier de foto's.

TV: Panasonic TX-50GT50
Versterker: Onkyo 609
Front Speakers: Sony NX-SS1
Surround Back: HKTS16
Surround L/R: HKTS16
Center: HKTS16

Randapperatuur:
XBOX 360
Cisco 8450

"hier mijn crappy camera foto"
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/5071/20130130223342.jpg

Worden nog wel wat dingetjes gedaan:
-Coax kabel wegwerken.
-TV ophangen aan achterwandje
-Front speakers vervangen

Nu maar begonnen aan de nieuwe Top Gear aflevering.. Jeremy Clarkson wat een held

P.S voor de kenners onder ons voor een kamer van 4x4 voor front speakers vloerstaanders of boekenplank? En hoe zou ik die rechter plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt die linker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links staat er al 1 staat een beetje naast de opening! foto rechts

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen de rechterspeaker, die naast de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Wat ik hieruit opmaak is dat de tv in een goed verduisterde kamer fantastisch is. Maar als je wel altijd veel licht houdt beter een ST nemen...;)
Ik had graag een UT opgehangen ipv de LG LCD die ik nu heb, maar ik heb flinke raampartijen aan 3 van de 4 muren, waar je de hele dag "last" van hebt (het is ook wel lekker hoor zo'n lichte kamer en het is ook zo warm als het zonnetje door komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Zo mijn Harmoney One(HO) stond net bijna in de brand. Ik had hem aan mijn iMac gelegd om hem te updaten.
Alleen ik was eerst wat anders gaan doen. Toen ik terug kwam bij mijn mac gaf deze aan dat de HO te veel stroom vroeg. Toen ik de HO op pakte was hij gloeiend heet. Bleek de mini usb en het afdek kapje helemaal te smelten/smeulen. Wel zonde maar bij blij dat het niet verder beschadigt is of vlam had gevat.

Maar weer een nieuwe usb -> mini usb gekabel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nico111 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:53:
Zo mijn Harmoney One(HO) stond net bijna in de brand. Ik had hem aan mijn iMac gelegd om hem te updaten.
Alleen ik was eerst wat anders gaan doen. Toen ik terug kwam bij mijn mac gaf deze aan dat de HO te veel stroom vroeg. Toen ik de HO op pakte was hij gloeiend heet. Bleek de mini usb en het afdek kapje helemaal te smelten/smeulen. Wel zonde maar bij blij dat het niet verder beschadigt is of vlam had gevat.

Maar weer een nieuwe usb -> mini usb gekabel bestellen.
Mijn HO heeft een lange lijdensweg. Het laatste jaar is het ding na een paar drukken op de knop al leeg. De batterij kan er met pijn en moeite uitgehaald worden, die staat bol. Maar Logitech geeft aan dat ze geen nieuwe batterijen hebben / willen leveren. Het enige dat ik kreeg was een kortingsbon voor 25% voor een nieuwe AB uit hun webshop (en daar vragen ze de hoofdprijs), en de bon was wel 4 weken geldig en gold niet voor de nieuwste modellen Harmony's......

Mijn volgende wordt denk ik een Philips Prestigo.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mijn HO is nu 1,5/2 jaar oud en kan nog twee weken zonder lader. Hij wordt dagelijks gebruikt en afgezien van wat cosmetische dingetjes (rubberen laagje op de achterkant), werkt hij nog perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DjVe schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:15:
Mijn HO is nu 1,5/2 jaar oud en kan nog twee weken zonder lader. Hij wordt dagelijks gebruikt en afgezien van wat cosmetische dingetjes (rubberen laagje op de achterkant), werkt hij nog perfect!
De mijne is bijna 4 jaar oud.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Gelukkig laad hij nog wel goed op en werkt mij HO nog uitstekend. Ik denk dat er misschien kortsluiting was bij de mini USB. Ik heb sowieso best wel pech met mijn elektronica de laatse paar maanden.

Mijn versterker van Harman Kardon door gebrand (bekend probleem) gelukkig kunnen laten reparen na een goed tip in dit topic.
PS3 YLOD
Met mijn nieuwe PS3 heeft mijn Onkyo 576 een soort handshake probleem. Krijg witte streepjes in beeld en het beeld valt steeds weg. Na alles geprobeert te hebben(andere instellingen, reset van beide, verschillende HDMi kabels, verschillende in/uitgangen op tv/reciever) heb ik de PS3 maar aangesloten met een optisch kabel in de plaats van een HDMI. Hierdoor verlies ik wel HD geluid, maar heb ik wel weer stabiel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 19:09
Voor diegene die hun Harmony batterij willen vervangen... een snelle google geeft zowat direct meerdere opties... "Voor diegene die Google niet kennen klik hier" :+

Ps: 1e 2 hits vragen ong. 25 euro voor de batterij, verzendkosten niet bekeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 01-02-2013 15:00 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
In de derde hit kost die vervangende Harmony batterij 11,60 euro
http://www.mytrendyphone....itech-harmony-21464p.html
Dat is wel zonder btw zie ik net

[ Voor 11% gewijzigd door audiomuts op 01-02-2013 15:25 . Reden: btw vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Thalaron schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:59:
Voor diegene die hun Harmony batterij willen vervangen... een snelle google geeft zowat direct meerdere opties... "Voor diegene die Google niet kennen klik hier" :+

Ps: 1e 2 hits vragen ong. 25 euro voor de batterij, verzendkosten niet bekeken.
Mailtje naar Logitech kan ook hoor, krijg je hem voor niks.
Al 3 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Mektheb schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Mailtje naar Logitech kan ook hoor, krijg je hem voor niks.
Al 3 keer gehad.
Dat heeft AllSeeyinEy denk ik al geprobeerd. Hij schreef ook '' Maar Logitech geeft aan dat ze geen nieuwe batterijen hebben / willen leveren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds de recente aankoop van mijn huis bezig met een HT kamer te maken. Inmiddels heb ik mijn beamer binnen (Benq W1070) , en wil ik deze aan het plafond monteren. Ik loop hier echter tegen een probleempje aan. Het plafond is gemaakt van 12,5 mm gipsplaat, met daarover een stuc laag. De plaats waar de beamer moet komen is precies op het midden van een van deze gipsplaten, met daarachter geen hout.
Om hem te kunnen bevestigen heb ik dus hollewandpluggen of gipspluggen nodig. Nu vraag ik me alleen af of een 12,5mm gipsplaat uberhaupt sterk genoeg is om een beamer + beugel met drie pluggen aan het plafond te houden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:53:
Ik ben sinds de recente aankoop van mijn huis bezig met een HT kamer te maken. Inmiddels heb ik mijn beamer binnen (Benq W1070) , en wil ik deze aan het plafond monteren. Ik loop hier echter tegen een probleempje aan. Het plafond is gemaakt van 12,5 mm gipsplaat, met daarover een stuc laag. De plaats waar de beamer moet komen is precies op het midden van een van deze gipsplaten, met daarachter geen hout.
Om hem te kunnen bevestigen heb ik dus hollewandpluggen of gipspluggen nodig. Nu vraag ik me alleen af of een 12,5mm gipsplaat uberhaupt sterk genoeg is om een beamer + beugel met drie pluggen aan het plafond te houden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Met hollewandankers kan een behoorlijk belasting worden bereikt omdat deze over een zo groot mogelijk oppervlak het gewicht verdelen. We hebben hier in huis toch behoorlijk zware zaken aan de gipswanden hangen. Ik heb bij de bouw destijds stiekem zo'n speciaal pistool met bijbehorende pluggen "geleend" en daarmee was bijna alles aan de wanden te hangen. Zoek op "hollewandanker", en dan kom je bijvoorbeeld het onderstaande tegen.
[YouTube: http://youtu.be/81FouH6q-wU]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 18:49
Die Toggler hollewandankers heb ik mijn TV aan hangen. Die kunnen echt meer dan genoeg gewicht aan!

De vraag is of je gipsplaat goed vast zit. Hoe goed je beamer ook aan de plaat vast zit, hij kan natuurlijk altijd met plaat en al naar beneden komen. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:53:
Rigips geeft als maximale belasting op 12,5mm plaat 10 Kg per plug.
Het zou dus geen probleem moeten zijn mits het gips in goede staat is en je niet gaat wringen en buigen nadat je de beugel vast hebt zitten.
Plafondventilators aan een gipsplafond hangen is geen goed idee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
centr1no schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:45:
[...]

Rigips geeft als maximale belasting op 12,5mm plaat 10 Kg per plug.
Het zou dus geen probleem moeten zijn mits het gips in goede staat is en je niet gaat wringen en buigen nadat je de beugel vast hebt zitten.
Plafondventilators aan een gipsplafond hangen is geen goed idee ;(
Gyproc (Rigips) platen van 12,5mm dik, mag 9,1KG aan hangen per m².

http://www.fischer.nl/Por...lgemene_bevestigingen.pdf

De pluggen die je gaat gebruiken is al helemaal geen probleem

http://www.fischer.nl/Por...lgemene_bevestigingen.pdf

Of desnoods tuimelpluggen :) Hoe je het ook doet, een beamer ophangen aan gipsplaten is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:10:
Mooi spul kerel :)

Dat er verschil tussen zit mag ook wel trouwens, zit ook een aardig prijskaartje aan. Mag ik vragen hoeveel je er voor kwijt was? :)
Moet overigens zeggen dat ik de Reference ooit aan een Yamaha versterker hoorde en dat klonk nergens naar (veel te weinig laag), maar dat zal dan denk ik aan de amp gelegen hebben en niet aan de speakers. Alleen weigerde die kerel bij Correct om een Denon amp voor me aan te sluiten :/

Had ik trouwens moeten weten van die C3...ik had het weliswaar aan de stok gekregen met mijn vriendin, maar daar was ik misschien ook nog wel voor in de markt geweest. Oh wel, mijn C20 doet het ook goed :)
Zeker! Ik ben er erg blij mee :o Ik heb geluk gehad met deze speakers, omdat ik er maar 230 euro voor heb betaald >:)

Yamaha en klipsch schijnt inderdaad niet goed samen te gaan. Deze speakers zijn minstens zo sterk in het laag als de F-3, alleen deze bass is een stuk directer en minder bonkerig. Slecht van correct dat ze niet de moeite nemen om even een andere amp aan te sluiten, ze willen toch graag iets verkopen?! 8)7

Ik heb je eerder een keer een PM gestuurd met de tip dat er een C-3 op MP stond. Op dat moment had je geen interesse, dus ik was er vanuit gegaan dat dat nogsteeds het geval was O-)

Wat voor amp gebruik jij i.c.m. de F-3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Ik zou geen zware waardevolle dingen aan gipsplaten bevestigen.
Het is wat meer werk, maar snij een stuk gipsplaat eruit, en maak er een stevige houten constructie achter en zet even wat nieuwe panlatten half op de snijplaatsen en schroef daar je uitgesneden stuk gipsplaat weer aan, afwerken en sausen.
Wanneer je daar rustig de tijd voor neemt ( of je laat een stucadoor dat doen) zie je er niets van terug.
Dat kost dan wel wat geld, maar indien je beamer naar beneden valt ben je meer geld kwijt en moet je alsnog je plafond repareren.
In ieder geval succes met je beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:44:
[...]

Dat is een riskante uitspraak, tenzij jij er de volle verantwoordelijkheid voor wilt nemen. :+

Jij kunt natuurlijk nooit weten hoe gipsplaten in het huis van een ander vastzitten en daarom moet je er ook geen algemeen geldende uitspraken over doen.
Voor je het weet volgt iemand jouw 'kortzichtige' advies op en ben jij de haas.

Een krantenfoto kun je nog met weinig risico aan een gipsplaat hangen, zowel staand, als liggend.
'Méér', kan onder stringente voorwaarden, maar eigenlijk moet je het bij waardevolle artikelen gewoon niet willen. 8)
Misschien was mijn uitspraak iets te kortzichtig inderdaad.

@TS is er geen mogelijkheid om door de gipsplaten te boren in iets anders? Ik weet dat er geen hout achter zit. Maar zou je bijvoorbeeld nog 30cm hoger kunnen boren? Je zou bijvoorbeeld 1 keilbout met draadeind in het plafond vast kunnen zetten. *link weggehaald*

[ Voor 4% gewijzigd door jens17 op 04-02-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Kleine upgrade van het front gedeelde:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/i69yz9.jpg

Wat zie je:

2x Klipsch RB-61
1x Klipsch RC-52 II

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag mijn 603 S3's vervangen door witte CM8's. De rest wordt ook nog vervangen door CM speakers. Erg happy mee.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/IMG_0405_zps056c8dd1.jpg

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ Ron_Tweaker, dat ziet er heel mooi uit.
Ook een mooie sub btw.
Ik was even aan het googlen naar je vorige speakers, vandaag geplaatst en nu al gereserveerd.
Dat is wel razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

audiomuts schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:00:
@ Ron_Tweaker, dat ziet er heel mooi uit.
Ook een mooie sub btw.
Ik was even aan het googlen naar je vorige speakers, vandaag geplaatst en nu al gereserveerd.
Dat is wel razendsnel.
Bedankt voor het compliment!

Sub gaat tzt ook weg, wordt vervangen door een PV1D of ASW10, surround speakers worden CM1's.

Ik heb nog een set 602 S3 en 602.5 S3 in de aanbieding :) Moet ze nog te koop aanbieden.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er idd heel goed uit ja, lekker clean zo. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
audiomuts schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:16:
Ik zou geen zware waardevolle dingen aan gipsplaten bevestigen.
Het is wat meer werk, maar snij een stuk gipsplaat eruit, en maak er een stevige houten constructie achter en zet even wat nieuwe panlatten half op de snijplaatsen en schroef daar je uitgesneden stuk gipsplaat weer aan, afwerken en sausen.
Wanneer je daar rustig de tijd voor neemt ( of je laat een stucadoor dat doen) zie je er niets van terug.
Dat kost dan wel wat geld, maar indien je beamer naar beneden valt ben je meer geld kwijt en moet je alsnog je plafond repareren.
In ieder geval succes met je beamer.
Je kan wel waardevolle/zware spullen aan een gipsplaat ophangen als de gipsplaat maar rechtop staat als wand maar niet als hij aan het plafond bevestigd is.
Als hij als wand is gemonteerd krijg je krachten naar beneden en dan druk je tegen de gipsplaat aan. Hangt hij aan het plafond trek je met een klein oppervlak aan een klein stukje gips.
Betere uitleg: Gaatje in staande gipsplaat boren, vinger erin steken en dan naar beneden drukken. Er gebeurd nu niks. Als je je vinger erin steekt en je trekt aan de gipsplaat dan trek je er zo een stuk uit.
Bij ons thuis hingen de keukenkastjes aan gipsplaat van 10 mm. Vol met borden en servies.

Als de gipsplaat aan het plafond zit gemonteerd zou ik proberen er chemische ankers in te boren en een draadeind erin. Mits er een betonnen plafond achter zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:18:
Vandaag mijn 603 S3's vervangen door witte CM8's. De rest wordt ook nog vervangen door CM speakers. Erg happy mee.

[afbeelding]
Ziet er strak uit! Wel jammer dat al je apparatuur op het kastje staat. Het ziet er zo strak uit en dat maakt het weer rommelig in mijn ogen. Ik denk echter dat receiver/blu-ray speler niet passen in je meubel hè. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Ron_Tweaker schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:18:

[afbeelding]
Heel chique!
(Volgens mij hebben wij gisteren mailcontact gehad op MP :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 22:39
In december heb ik mijn Rotel RSX-1057 vaarwel gezegd en de Rotel RSP-1572 en RB-1572 gekocht als vervanging. De vooruitgang was zeer groot en de speakers B&W CM7's kwamen veel beter tot hun recht.

Ik zat al tijden ook te kijken naar een speaker upgrade en ik wilde zelf liever gaan voor de 804Di's maar de vrouw des huizes vind het helemaal niks die "futuristische" tweeters erboven. Een ander merk wilde ikzelf niet en ze vond de CM9 wel zeer mooi dusja wat moet je dan hé ?! Upgraden die handel.

B&W CM9 Gloss Black:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2v1w2l0.jpg

Totaal overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/30ws6yh.jpg

Rotel RSP-1572 & RB-1572:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/21ero61.jpg

Zo dit was het wel voor dit jaar.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ VetCool
Ik ben niet jaloers aangelegd, maar krijg bij het zien van uw prachtige apperatuur toch wel een beetje buikpijn ;-)
Allemachtig wat een mooie set, gefeliciteerd met jullie mooie aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 02:40:
[...]

Mbt dat laatste moet je wel erg veel geluk hebben, gipsplaten zitten doorgaans eerder over een ouder, of beschadigd kalkplafond en niet over betonnen plafonds van recenter datum. ;)
Als je er verder over nadenkt zie ik het nut er ook niet van in om gipsplaten tegen een betonnen plafond te maken. ;)
Dus toch proberen een plaat te verwijderen en kijken wat er voor een constructie onder zit en daar een degelijke houten plaat achter maken, gipsplaat weer terug en afwerken. Dan de beamer ophangen aan de houten plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
fris0NL schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Zeker! Ik ben er erg blij mee :o Ik heb geluk gehad met deze speakers, omdat ik er maar 230 euro voor heb betaald >:)

Yamaha en klipsch schijnt inderdaad niet goed samen te gaan. Deze speakers zijn minstens zo sterk in het laag als de F-3, alleen deze bass is een stuk directer en minder bonkerig. Slecht van correct dat ze niet de moeite nemen om even een andere amp aan te sluiten, ze willen toch graag iets verkopen?! 8)7

Ik heb je eerder een keer een PM gestuurd met de tip dat er een C-3 op MP stond. Op dat moment had je geen interesse, dus ik was er vanuit gegaan dat dat nogsteeds het geval was O-)

Wat voor amp gebruik jij i.c.m. de F-3's?
Voor 230 is dat idd een koopje :o Vwb die C3: Het plaatsingsprobleem van toen geldt nog steeds, en ik heb ook nog zoiets als een WAF :P Wat ook mespeelt is dat het frontjesprobleem van mijn C20 is opgelost - medio oktober ofzo bracht een vriend van me een C2 frontje mee uit de USA. Kostte daar 18 USD ipv 80 euro hier, dat scheelt ff :P
En t.a.v je laatste vraag: die staat hier een hele mooie Denon AVR-2311 om de boel aan te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
jens17 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Misschien was mijn uitspraak iets te kortzichtig inderdaad.

@TS is er geen mogelijkheid om door de gipsplaten te boren in iets anders? Ik weet dat er geen hout achter zit. Maar zou je bijvoorbeeld nog 30cm hoger kunnen boren? Je zou bijvoorbeeld 1 keilbout met draadeind in het plafond vast kunnen zetten.Just_A_User in "Post hier foto's en specs van je home ci..."
Ehh..je plaatst een link naar een post van mij, die volgens mij niks van doen heeft met wat je post..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Toch het gevoel dat de 414 van Onkyo niet alles uit m'n setje kan halen, ik denk dat ik hierom een nieuwe, krachtigere reciever ga kopen en aangezien ik ook wel eens bij een andere kamp dan Onkyo wil gaan kijken ben ik op zoek in de hoek van Denon en Marantz. Ik wil en kan hier zo'n 500 euro aan besteden (misschien meer) en ik ga zeker 2e hands kijken, hebben jullie nog op en aanmerkingen over hoe mijn setje er nu bij staat?

Ps: een nieuwe Subwoofer vind ik ook wel verleidelijk, zeker als ik die Rel's en andere subjes voorbij zie komen bij andere HT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
The Eagle schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Voor 230 is dat idd een koopje :o Vwb die C3: Het plaatsingsprobleem van toen geldt nog steeds, en ik heb ook nog zoiets als een WAF :P Wat ook mespeelt is dat het frontjesprobleem van mijn C20 is opgelost - medio oktober ofzo bracht een vriend van me een C2 frontje mee uit de USA. Kostte daar 18 USD ipv 80 euro hier, dat scheelt ff :P
En t.a.v je laatste vraag: die staat hier een hele mooie Denon AVR-2311 om de boel aan te sturen :)
Zeker weten! Als je nagaat wat de RF-82's op dit moment kosten en het feit dat de RF-35's nagenoeg hetzelfde zijn is dat natuurlijk een koopje _/-\o_

Klopt ja, dat was de reden. Ik was alweer vergeten waarom je geen C-3 kon hebben. Dat ding is inderdaad redelijk huge :X Ik vond die bobbel er bovenop een beetje storend i.v.m. plaatsing voor de tv. Sorry hoor, maar 80 euro voor een frontje is gewoon belachelijk in mijn optiek 8)7

Hoe klinkt denon i.c.m. klipsch? Ik heb eerder een Onkyo 608 gehad, maar voor mijn gevoel had hij wat te weinig vermogen om die F-3's aan te drijven. Ik heb nu een onkyo 805 met een sicke voeding en een bult meer vermogen. Als ik nu op pure audio luister heb ik wél genoeg laag. Daarnaast heeft deze versterker iets meer vermogen over voor films kijken @ 7.1 >:) Ik geloof dat deze op zo'n 23 kilo zit en die 608 op 12 of 13 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig wat reactie op de vraag mbt het monteren van een beamer aan een gips plafond. Ik heb de adviezen te rade genomen en heb het uiteindelijk zo uitgevoerd: Met een metertje van mijn buurman heb ik een houten rachel gevonden welke deels kruiste met de plek waar ik de beamer wilde hebben. Door daar een van de drie punten aan te bevestigen, en de twee andere punten met metalen gipsplug vast te zetten blijft het geheel nu goed zitten. Je kan er ook redelijk hard aan trekken zonder dat er beweging in komt (ik ben er maar niet aan gaan hangen). Wanneer alles klaar is zal ik een paar plaatjes posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:29:
Aardig wat reactie op de vraag mbt het monteren van een beamer aan een gips plafond. Ik heb de adviezen te rade genomen en heb het uiteindelijk zo uitgevoerd: Met een metertje van mijn buurman heb ik een houten rachel gevonden welke deels kruiste met de plek waar ik de beamer wilde hebben. Door daar een van de drie punten aan te bevestigen, en de twee andere punten met metalen gipsplug vast te zetten blijft het geheel nu goed zitten. Je kan er ook redelijk hard aan trekken zonder dat er beweging in komt (ik ben er maar niet aan gaan hangen). Wanneer alles klaar is zal ik een paar plaatjes posten :).
Mooi dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Fris0nl: Denon en Klipsch samen klinkt prima. Niks te klagen, al mis ik soms wel wat in het midden/hoog lijkt het soms. Maar dat zal meer aan de EQ en AUdissey liggen, want als ik de Dynamic EQ aan zet heb ik nergens last van. Helaas kun je de manual EQ maar op 1 preset afregelen. Niet handig als je van Roxette, maar ook van Psytrance en Eurohouse / happy hardcore houdt :+
Qua aansturing merk ik ook gee problemen. Geen idee wat het ding weegt though, maar voldoende power heeft ie wel. Ik durf hem iig niet vol open te draaien :X

Die bobbel voor de TV heb ik overigens geen last van, de C20 past perfect in een Ikea Besta kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fris0NL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Hoe klinkt denon i.c.m. klipsch? Ik heb eerder een Onkyo 608 gehad, maar voor mijn gevoel had hij wat te weinig vermogen om die F-3's aan te drijven. Ik heb nu een onkyo 805 met een sicke voeding en een bult meer vermogen. Als ik nu op pure audio luister heb ik wél genoeg laag.
Dan zat er in die TX-SR608 toch echt wat fout in de afstelling of het zat tussen de oren. Vermogen mag sowieso nooit echt een probleem zijn met de gemiddelde speaker en al helemaal niet met speakers met een gevoeligheid zoals Klipsch ze maakt. Die F3 hebben een rendement van 97 dB/m en de RF-35 doen daar nog een dB bovenop. Je kan me veel vertellen maar daar heb je echt geen dikke versterker voor nodig. Zoiets stuur je nog aan met een Klasse T-amp van een paar Watt.

Overigens valt de voeding (een gewone bloktrafo) van die TX-SR805 nog zeer mee voor het gewicht van de receiver. Als je daar een Onkyo TX-NR905 tegenover zet welke maar iets meer dan een kilo meer weegt, maar wel drie (!) voedingen heeft waarvan één ringkern.

Aanvullend: niets mis met een dikkere receiver of meer vermogen (dat heb ik zelf namelijk ook :+ ), maar nodig is weer heel wat anders.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 05-02-2013 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Morgen kom ik met een foto van m'n nieuwe aanwinst. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je hier ook foto's van?? of zou je deze willen maken?
lj_tree schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:09:
[...]

De buisjes zitten niet vast. Ze zitten gewoon redelijk strak door de gaten geduwd en blijven erg netjes op hun plek zitten! Beneden hebben we ze ook niet vast gezet. De kruipruimte is erg droog en de buizen hebben nu een veel vloeiendere bocht dan wanneer we ze tegen het dek vastzetten.

[...]

Gisteren DRUK bezig geweest met alle kabels te fatsoeneren en alles aan te sluiten. Had het op een gegeven moment echt helemaal gehad. Het hele huis al 2 dagen een complete teringzooi was een beetje te veel naast wat stress op het werk. Dus heb alles even snel aangesloten, kabels achter het meubel gepleurd en alles opgeruimd. Nu even duidelijk op een rijtje gezet wat er nog moet gebeuren. Is mentaal toch ietsje fijner dan die complete zooi aan te moeten zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
The Eagle schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:13:
@Fris0nl: Denon en Klipsch samen klinkt prima. Niks te klagen, al mis ik soms wel wat in het midden/hoog lijkt het soms. Maar dat zal meer aan de EQ en AUdissey liggen, want als ik de Dynamic EQ aan zet heb ik nergens last van. Helaas kun je de manual EQ maar op 1 preset afregelen. Niet handig als je van Roxette, maar ook van Psytrance en Eurohouse / happy hardcore houdt :+
Qua aansturing merk ik ook gee problemen. Geen idee wat het ding weegt though, maar voldoende power heeft ie wel. Ik durf hem iig niet vol open te draaien :X

Die bobbel voor de TV heb ik overigens geen last van, de C20 past perfect in een Ikea Besta kastje :)
Dat weinig midden/hoog ligt ook deels aan de F-3's. Daar kwam ik pas achter nadat ik een week had geluisterd naar de rf-35's en toen terug ging naar de F-3's. Wat ik toen merkte is dat de F-3's de middentonen erg lomp maakt. Als een gitaar bijvoorbeeld aanslaat hoor je hem heel hard en met veel bass aanslaan, bij de reference speakers is dat veel minder het geval.

Ik luister mijn muziekjes op pure audio, dus met alle EQ's en andere processing uit :D Kun je niet per frequency meer db's geven?

Ik heb inderdaad wel eens een foto van jouw setup lang zien komen. Ik vind het altijd belangrijk dat de center zo dicht mogelijk bij het scherm staat, zodat het geluid ook echt ''uit'' de tv komt. Dan kan zo'n bobbeltje nog wel eens irritant zijn |:( Dat probleem is gelukkig na vandaag opgelost, omdat mijn nieuwe center vanmiddag wordt afgeleverd (RC-35) :9~ Die speaker is gewoon vlak aan de bovenkant.

Heb jij ook nog upgrade plannen? En zo ja, welke (klipsch) speakers zit je aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
FeaR schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:19:
[...]

Dan zat er in die TX-SR608 toch echt wat fout in de afstelling of het zat tussen de oren. Vermogen mag sowieso nooit echt een probleem zijn met de gemiddelde speaker en al helemaal niet met speakers met een gevoeligheid zoals Klipsch ze maakt. Die F3 hebben een rendement van 97 dB/m en de RF-35 doen daar nog een dB bovenop. Je kan me veel vertellen maar daar heb je echt geen dikke versterker voor nodig. Zoiets stuur je nog aan met een Klasse T-amp van een paar Watt.

Overigens valt de voeding (een gewone bloktrafo) van die TX-SR805 nog zeer mee voor het gewicht van de receiver. Als je daar een Onkyo TX-NR905 tegenover zet welke maar iets meer dan een kilo meer weegt, maar wel drie (!) voedingen heeft waarvan één ringkern.

Aanvullend: niets mis met een dikkere receiver of meer vermogen (dat heb ik zelf namelijk ook :+ ), maar nodig is weer heel wat anders.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar in een stand als pure audio of direct was dat bij mij wel het geval. En daarnaast ging ik upgraden naar 7.1, waarbij het vermogen per kanaal drastisch naar beneden gaat. Een vriend van me heeft een tx-nr579 en luistert ook nooit op een stand als pure audio of direct, omdat er dan geen laag uit zijn speakers komt. Het vervelende is dat je bij stereo altijd handmatig of via een menu de subwoofer uit en aan moet zetten. Nu is bij mij pure audio gewoon clean zonder sub en stereo met sub.

Ja, jij kan er ook wat van met die Emotiva's _/-\o_ :9~ Dat blijft voor mij voorlopig nog toekomstmuziek. Misschien maar eens naar gaan kijken als ik klaar ben met studeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fris0NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:23:
[...]
Ja, jij kan er ook wat van met die Emotiva's _/-\o_ :9~ Dat blijft voor mij voorlopig nog toekomstmuziek. Misschien maar eens naar gaan kijken als ik klaar ben met studeren :*)
Ik vraag me nog steeds af hoe veel meerwaarde dat nu echt heeft zo'n set losse voor- en eindversterking. Als ik echt die AV8801 van Marantz ga kopen zoals op de planning staat ben ik in totaal zo'n 5000 euro aan versterking kwijt. Voor dat geld kan je echt een hele mooie receiver kopen én nog geld overhouden. Maar goed, blijft hobby en de looks van al die losse componenten is ook een plus >:)

Pagina: 1 ... 27 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic