Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
HyperTrophy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:59:
Heb je hier ook foto's van?? of zou je deze willen maken?

[...]
De plinten zitten er alweer tegenaan en aan beide kanten staat er een kast voor. Ik kan wel een foto maken van de meterkast en kan vrij makkelijk in de kruipruimte dus kan daar ook wel een fototje schieten voor je.

Bij ons ging het redelijk makkelijk. De muren naar de buren worden bij ons in de kruipruimte ondersteunt door betonnen pilaren met een ruimte ertussen van iets minder dan 25 cm. Na veel en goed meter wisten we van boven naar beneden dus te boren zodat er daar tussenin uit kwamen. Met een LANGE boor (iets meer dan een meter) hebben we van boven zo recht mogelijk tegen de muur aan naar beneden geboord en in de kruipruimte een berg tempex weggehakt. De leidingen leggen daarna was een eitje. Hebben 19mm gebruikt zodat er iig voldoende kabel doorheen kan.

Let op dat er vaak in een kruipruimte gebruikt gemaakt word van betonnen platen waar de muur op rust. Dan zul je dus iets anders moeten verzinnen. Ik had ERG veel geluk:)

Ik heb al langer belooft foto's te posten en ga donderdagmiddag of dit weekend aan de slag met de camera. Dan kan ik eindelijk mijn trots posten:) En als ik weer wat geld over heb voor 2 A25 en een 225C van boston kan ik mijn setje compleet maken en moet ik weer nieuwe foto's posten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lj_tree schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:46:
[...]

De plinten zitten er alweer tegenaan en aan beide kanten staat er een kast voor. Ik kan wel een foto maken van de meterkast en kan vrij makkelijk in de kruipruimte dus kan daar ook wel een fototje schieten voor je.

Bij ons ging het redelijk makkelijk. De muren naar de buren worden bij ons in de kruipruimte ondersteunt door betonnen pilaren met een ruimte ertussen van iets minder dan 25 cm. Na veel en goed meter wisten we van boven naar beneden dus te boren zodat er daar tussenin uit kwamen. Met een LANGE boor (iets meer dan een meter) hebben we van boven zo recht mogelijk tegen de muur aan naar beneden geboord en in de kruipruimte een berg tempex weggehakt. De leidingen leggen daarna was een eitje. Hebben 19mm gebruikt zodat er iig voldoende kabel doorheen kan.

Let op dat er vaak in een kruipruimte gebruikt gemaakt word van betonnen platen waar de muur op rust. Dan zul je dus iets anders moeten verzinnen. Ik had ERG veel geluk:)

Ik heb al langer belooft foto's te posten en ga donderdagmiddag of dit weekend aan de slag met de camera. Dan kan ik eindelijk mijn trots posten:) En als ik weer wat geld over heb voor 2 A25 en een 225C van boston kan ik mijn setje compleet maken en moet ik weer nieuwe foto's posten:)
ik moet zelf mn kruipruimte inspecteren, verwacht hier half-ronde betonplaten, maar
ik heb aan de bewuste wand waar ik de speakers aan wil plaatsen een dubbel telefoon WCD zitten op 500 vanaf de vloer, en heb daar al gezien, dat die kabels naar onderen gaan.
mijn intentie is om deze WCD te vervangen door een montageplaat met speakerkabel, en hoop de dat de leiding die naar beneden gaat dik genoeg is, en dat deze onderin in mijn kruipruimte uitkomt. ( Waarschijnlijk gaat deze telefoonleiding naar mijn KPN punt in de meterkast. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Ik vraag me nog steeds af hoe veel meerwaarde dat nu echt heeft zo'n set losse voor- en eindversterking. Als ik echt die AV8801 van Marantz ga kopen zoals op de planning staat ben ik in totaal zo'n 5000 euro aan versterking kwijt. Voor dat geld kan je echt een hele mooie receiver kopen én nog geld overhouden. Maar goed, blijft hobby en de looks van al die losse componenten is ook een plus >:)
AVR 600 van Arcam :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 22:27
FeaR schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Ik vraag me nog steeds af hoe veel meerwaarde dat nu echt heeft zo'n set losse voor- en eindversterking. Als ik echt die AV8801 van Marantz ga kopen zoals op de planning staat ben ik in totaal zo'n 5000 euro aan versterking kwijt. Voor dat geld kan je echt een hele mooie receiver kopen én nog geld overhouden. Maar goed, blijft hobby en de looks van al die losse componenten is ook een plus >:)
Dat vraag ik me ook af. Misschien als je een dedicated home theatre bouwt >:) Ik vind het er sowieso super vet uitzien! Ik zou naast mijn receiver wel een aparte buizenversterker willen met mooie 3-weg speakers :D Opzich ben ik prima tevreden met mijn onkyo, dus een andere receiver staat niet persé op mijn verlanglijstje.

Wat ben jij precies van plan met jouw setup dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fris0NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:54:
[...]
Wat ben jij precies van plan met jouw setup dan?
Eerste stap wordt een nieuwe TV, iets van een Panasonic 55 - 65" VT50.
Tweede stap nieuwe rears, paar Focal Chorus 816W.
Daarna is de versterking aan de buurt wat wellicht een Marantz AV8801 wordt.
En als laatste stap een nieuwe bron, iets van een Oppo BDP-103 dan wel BDP-105.

Wellicht ook nog een platenspeler als deze een keer voor een goede prijs voorbij komt.
Maar dat is geen echte prio wat ik de TV en de rears wel vind.

Dan beginnen we weer opnieuw met nieuwe speakers :P
Bovenstaand traject/wensen duren nog wel even, zit al weer over de 7000 euro met alleen de bovenste vier wensen.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 05-02-2013 22:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
fris0NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Dat weinig midden/hoog ligt ook deels aan de F-3's. Daar kwam ik pas achter nadat ik een week had geluisterd naar de rf-35's en toen terug ging naar de F-3's. Wat ik toen merkte is dat de F-3's de middentonen erg lomp maakt. Als een gitaar bijvoorbeeld aanslaat hoor je hem heel hard en met veel bass aanslaan, bij de reference speakers is dat veel minder het geval.

Ik luister mijn muziekjes op pure audio, dus met alle EQ's en andere processing uit :D Kun je niet per frequency meer db's geven?

Ik heb inderdaad wel eens een foto van jouw setup lang zien komen. Ik vind het altijd belangrijk dat de center zo dicht mogelijk bij het scherm staat, zodat het geluid ook echt ''uit'' de tv komt. Dan kan zo'n bobbeltje nog wel eens irritant zijn |:( Dat probleem is gelukkig na vandaag opgelost, omdat mijn nieuwe center vanmiddag wordt afgeleverd (RC-35) :9~ Die speaker is gewoon vlak aan de bovenkant.

Heb jij ook nog upgrade plannen? En zo ja, welke (klipsch) speakers zit je aan te denken?
Upgradeplannen voorlopig ff niet. Net een huis gekocht, eind deze maand krijgen we de sleutel, dus dan mag alles opnieuw ingeregeld worden. enzo. Mag mij benieuwen, ga van een laminaatvloer met demping naar een tegelvloer met vloerverwarming er onder :X

Met de EQ kun je idd per frequentie je DB's regelen, maar dan moet ik hem een keer echt vlak uitregelen mbv REW ofzo. Dat komt dus wel als ie in het nieuwe huis staat ;) Voorlopig staat ie even afgeregeld dat Roxette als een klok klinkt, je regelt toch af met je favo muziek he ;) En de andere stijlen komen er ook prima uit...Audissey flat of bypass L/R werkt ook vrij goed voor de diverse housstijlen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:38
LuPo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:20:
[...]

Ziet er strak uit! Wel jammer dat al je apparatuur op het kastje staat. Het ziet er zo strak uit en dat maakt het weer rommelig in mijn ogen. Ik denk echter dat receiver/blu-ray speler niet passen in je meubel hè. ;)
Kan natuurlijk bewust zijn geweest om het te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Gentleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:46:
[...]

Kan natuurlijk bewust zijn geweest om het te showen.
Dat zou kunnen inderdaad. Ik zou het zelf echter eerder in het kastje plaatsen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
FeaR schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:14:
[...]

Eerste stap wordt een nieuwe TV, iets van een Panasonic 55 - 65" VT50.
Tweede stap nieuwe rears, paar Focal Chorus 816W.
Daarna is de versterking aan de buurt wat wellicht een Marantz AV8801 wordt.
En als laatste stap een nieuwe bron, iets van een Oppo BDP-103 dan wel BDP-105.

Wellicht ook nog een platenspeler als deze een keer voor een goede prijs voorbij komt.
Maar dat is geen echte prio wat ik de TV en de rears wel vind.

Dan beginnen we weer opnieuw met nieuwe speakers :P
Bovenstaand traject/wensen duren nog wel even, zit al weer over de 7000 euro met alleen de bovenste vier wensen.
Klinkt goed! Ik heb in mijn studentenkamer ook zo'n cineos ambilight TV als jouw, en bij mijn ouders thuis een B650 samsung plasma. Elke keer als ik terug ga naar mijn studentenkamertje erger ik me aan het blauwe zwart van de LCD O-) Een plasma is gewoon vet! Die upgrade zal zeker niet overbodig zijn _/-\o_ Panasonic heeft trouwens net de ZT lijn geintroduceerd en het schijnt dat die zwartwaardes nóg weer beter zijn :9~

Jij koopt overigens bijna alles nieuw, of niet? Dan gaat er inderdaad een hoop geld in zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
The Eagle schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:49:
[...]

Upgradeplannen voorlopig ff niet. Net een huis gekocht, eind deze maand krijgen we de sleutel, dus dan mag alles opnieuw ingeregeld worden. enzo. Mag mij benieuwen, ga van een laminaatvloer met demping naar een tegelvloer met vloerverwarming er onder :X

Met de EQ kun je idd per frequentie je DB's regelen, maar dan moet ik hem een keer echt vlak uitregelen mbv REW ofzo. Dat komt dus wel als ie in het nieuwe huis staat ;) Voorlopig staat ie even afgeregeld dat Roxette als een klok klinkt, je regelt toch af met je favo muziek he ;) En de andere stijlen komen er ook prima uit...Audissey flat of bypass L/R werkt ook vrij goed voor de diverse housstijlen :)
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ik vind het aansluiten + afstellen vaak het leukste werk :o Ik denk dat die tegels lekker gaat galmen, vooral i.c.m. betonnen muren(dat heeft een vriend van me) :X . Dat is natuurlijk altijd op te lossen met gordijnen en een leuk kleedje, is goed voor de WAF :*)

Heb mijn center speaker ook binnen gekregen! Eerst audyssey maar ff opnieuw laten lopen :)

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/photo1_zps38882774.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/photo2_zpsed161790.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fris0NL schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:45:
[...]
Panasonic heeft trouwens net de ZT lijn geintroduceerd en het schijnt dat die zwartwaardes nóg weer beter zijn :9~
Heb je die prijzen ook gezien? Op zich vallen ze mee ten opzichte van de launchprijzen van de vorige generaties als de VT30 en VT50, maar je hebt nu al een 55 inch VT50 voor 1700 euro en een 65" voor 2800 euro. Denk dat de VT50 op dit moment meer prijs-kwaliteit biedt dan de VT60 dan wel ZT60. Met de ZT60 zal dat al snel zijn aangezien bij topmodellen het ook een groot deel "omdat het kan" is.
Jij koopt overigens bijna alles nieuw, of niet? Dan gaat er inderdaad een hoop geld in zitten >:)
De TV wil ik wel nieuw kopen aangezien ik dat fijner vind, maar een tweedehands/demo AV8801 van Marantz of een paartje Chorus 816W zeg ik geen nee tegen. Van de huidige set is alleen mijn TV en AVR nieuw, de rest is allemaal demo dan wel tweedehands. Het is soms alleen lang wachten met bepaalde merken. Zo zie ik de AV8801 ook niet snel langskomen, blijft een nicheproduct.

Aanvullend, ik hoop deze week ook een huisje te mogen gaan bezichtigen en accepteren. Zou wel eens tijd worden dat ik ook op mezelf kan gaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 07-02-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Heb je die prijzen ook gezien? Op zich vallen ze mee ten opzichte van de launchprijzen van de vorige generaties als de VT30 en VT50, maar je hebt nu al een 55 inch VT50 voor 1700 euro en een 65" voor 2800 euro. Denk dat de VT50 op dit moment meer prijs-kwaliteit biedt dan de VT60 dan wel ZT60. Met de ZT60 zal dat al snel zijn aangezien bij topmodellen het ook een groot deel "omdat het kan" is.

[...]

De TV wil ik wel nieuw kopen aangezien ik dat fijner vind, maar een tweedehands/demo AV8801 van Marantz of een paartje Chorus 816W zeg ik geen nee tegen. Van de huidige set is alleen mijn TV en AVR nieuw, de rest is allemaal demo dan wel tweedehands. Het is soms alleen lang wachten met bepaalde merken. Zo zie ik de AV8801 ook niet snel langskomen, blijft een nicheproduct.

Aanvullend, ik hoop deze week ook een huisje te mogen gaan bezichtigen en accepteren. Zou wel eens tijd worden dat ik ook op mezelf kan gaan :)
wellicht is dit een leuke aanbieding voor je Fear (als je de aanbieding nog niet had gezien):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130437.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:33:
[...]
wellicht is dit een leuke aanbieding voor je Fear (als je de aanbieding nog niet had gezien):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130437.0
Die heb ik gezien inderdaad, maar ik ga alleen voor de AV8801. Ik heb wat meer vertrouwen in mijn twee Emotiva's dan in één MM8077. Alleen de AV8801 kost €2699,-. Dat geld heb ik wel liggen, maar ik heb zo het idee dat ik op dit moment daar beter een bankstel van kan kopen dan een pre/pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
@fear, gaan de A25's dan weg ingespeeld en wel voor een prikkie?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:05
Ondertussen ook de andere stands binnen:D

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ouwfhi.jpg

Kan ik eerst weer een tijdje vooruit.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik koop alles nieuw in de aanbieding/opruiming. Heb je wel netjes garantie en een goede prijs. :)
Ik zou bijv. nooit een product van twee jaar oud voor 75% van de nieuwwaarde kopen. Dan is het product al buiten de garantie en heb je er toch flink voor betaald. Als het kapot gaat ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:50:
Ik koop alles nieuw in de aanbieding/opruiming. Heb je wel netjes garantie en een goede prijs. :)
Ik zou bijv. nooit een product van twee jaar oud voor 75% van de nieuwwaarde kopen. Dan is het product al buiten de garantie en heb je er toch flink voor betaald. Als het kapot gaat ben je de sjaak.
Ach, op een beetje speaker zit meer dan twee jaar overdraagbare garantie. Idem met die Emotiva's die ik heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:38:
[...]

Ach, op een beetje speaker zit meer dan twee jaar overdraagbare garantie. Idem met die Emotiva's die ik heb staan :)
Dan heb je de goede producten met lange garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie spulletjes hier zeg, zal binnekort ook mijn eigen set-up eens posten =)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik hoop over twee maanden foto's te kunnen plaatsen (na jarenlang lurken) van mijn nieuwe huis :)
ik zit nu volle bak in de voorbereiden en heb een vraag die ik naar mijn idee het best hier kan plaatsen.
Ik wil graag mijn audiokabels in vloer/muur wegwerken en dan mijn bananenplug Of de losse draagjes in een wall outled. maar die dingen zie je niet bij de hornback en online kom ik op ebay of vage china sites terecht.
heeft iemand hier een online adresje?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
Die vage China-sties zijn best te doen hoor. Bestel ik die banaantjes ook altijd, komen gewoon aan, duurt wel een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Afgelopen week stonden er ineens een aantal dozen in de woonkamer met mijn bestelde spulletjes:

B&W CM1
B&W CM Center
B&W FS700 stands

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/image_zps16806c26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/image_zps4d18b729.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/image_zps8afd0ddd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/image_zps78b331af.jpg

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
@ hierboven: ziet er goed uit! :D

Ik heb een nieuwe blu-ray speler; Panasonic DMP-BDT220.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lkOEt2B6rMP4rR73rRyOOOEu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zjez4owICcxoModOiwdmmfBs/full.jpg

En het was een beetje een kabel zooi achter m'n meubel dus ik heb de stekkerdoos in het kastje verwerkt. Nu is het achter het kastje een stuk netter aangezien de stekkerdoos daar niet meer ligt en de kabels direct naar al hun apparatuur lopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wY9Mo9SNunkYR83xNBZCmdjx/full.jpg

Rijtje BD boxsets ervoor en klaar is kees. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aWyNpB7YRtxOZruKCEuFHTxj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
@ Ron_Tweaker.
Dat ziet er zeer gelikt uit.
Mooie stands btw
En ook tevreden met het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Ron, nice!

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:14

Don Quijote

El Magnifico

Even een, waarschijnlijk, domme vraag. Ik heb een vast projectiescherm gekocht, maar nu ik het doek erin wil spannen merk ik dat er twee zijdes zijn. Eentje is volledig vlak en de andere heeft een licht reliëf. Nu vroeg ik me af welke zijde ik moet gebruiken om op te projecteren :-)

-Edit. Ik ben er al achter. Het deel met reliëf moet worden gebruikt om op te projecteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Don Quijote op 09-02-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Het geluid van de gehele CM serie overtreft m'n oude 600 S3 serie. Maar dat mag ook wel gezien het geld :)

Moet de set nog wel even opnieuw inregelen met MCACC.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ook bij mij was het weer plezier met uitpakken.
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/261j1ux.jpg

En nu is mijn nieuwe muziekinstallatie af en klaar om gebruik te worden.
Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/v6p7yw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/149royw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/b6838x.jpg

Wat staat er:
2x Monitor Audio BX2 (speakers)
Marantz PM7004
Telenet Digicorder
LG 42 inch, type ben ik vergeten
Technics SL1200 MKII
PS3 (die trouwens ook fungeert als blu-ray speler)

Ik ben trouwens bezig met het herinrichten van mijn kamer en daarom dat het zo leeg lijkt. Mijn gitaar (Fender Strat) en versterker, mijn posters van mijn favoriete artiesten en mijn vinyl collectie staan nog niet op mijn kamer. Ook staat mijn computer nog momenteel in de woonkamer, dus die hoek is het enige wat echt af is. Er ontbreken wel nog dingen zoals een koptelefoon, een mediaspeler en mijn eigen DIY subwoofer. Die zullen daar ook in de toekomst staan, maar zijn niet echt zo belangrijk om ze nu te kopen. Ik zit immers momenteel in een financieel gat.

[ Voor 19% gewijzigd door Le Enfant! op 11-02-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Leuke set. Alleen zou ik die klok helemaal onderaan zetten en het plankje met de marantz hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Super tevreden van mijn nieuwe aanwinst : BK XLS 200 Frontfire, dit ding is echt een plezier om in huis te hebben. 8) Ik ben voorlopig op lage volumes aan het inspelen maar de algemene luisterervaring is nu reeds zoveel beter. Hij doet nu dienst als een 2.1 lowlevel aangesloten via de preamp van de versterker. Hij vult dus gewoon aan waar mijn zuilen niet geraken. Nu weet ik wat Full Range in de woonkamer betekend. O+

De Sub ziet er trouwens ook echt prachtig uit, past perfect in onze woonkamer. De verwachting waren hoog maar ze zijn dan ook wel ingevuld! Prettig bedrijf ook voor support en vragen.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/6880/wp000555y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/7572/wp000556y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
[b]Le Enfant! schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:25: Ah, misschien breng ik ze binnen een anderhalf jaar terug naar de winkel (net voor de garantie verloopt) en kan ik weer doen alsof er niets gebeurt is.
Geen idee wat je precies bedoeld, maar lijkt me niet dat een winkelier voor jouw fouten hoeft op te draaien. Dat heet fraude/oplichting. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Sinds wanneer heet het al oplichting als ik gewoon mijn garantie claim? Ze zijn daadwerkelijk beschadigd binnen mijn garantietermijn en niet door mijn schuld (ze vielen waarschijnlijk van mijn stand doordat één of andere gek dacht dat zijn vrachtwagen maar enkele kilo's woog). Verwar me even niet met mensen die hun producten expres kapot maken om te kunnen genieten van garantie. Als een garantie ook telt bij beschadigingen aan de buitenkant, dan zie ik niet in waarom ik het niet zou proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
:? Als ik het goed begrijp is je speaker omgevallen in jouw huis, doordat er een vrachtwagen te hard door de straat is gereden..? Dat valt alsnog niet onder de fabrieksgarantie natuurlijk, want dat is gewoon schade door toedoen van buitenaf.

Lullig voor jou natuurlijk als jij er niks aan kan doen (alhoewel ik niet helemaal snap hoe een speaker die goed stevig staat zomaar om kan vallen), maar als je de schade ergens op zou moeten verhalen, dan zou het bij die 'één of andere gek' zijn en niet bij de fabrikant. Maar die 'gek' zal je niet kunnen achterhalen, dus dat lijkt mij een gevalletje inboedelverzekering eigenlijk.

En waarom anderhalf jaar wachten tot net voor de garantie vervalt?

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 10-02-2013 20:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik weet niet bij welke maatschappij jij zit, maar als ik morgen naar de verzekeringsmaatschappij ga met dat verhaal dan gaan ze gewoon zeggen 'Je hebt toch nog een garantietermijn van zoveel dagen?' en zal ik me toch moeten wenden naar de winkel (en de fabrikant). En jij doet even of ik 'wraak' wil nemen op de fabrikant door 'de schuld' op hen te steken. Dat doe ik niet en zal dat ook nooit doen. En ik wacht er mee omdat ik niet direct mijn garantie wil kwijtspelen door zulke futiliteiten. Als er dan nog iets gebeurt (kans is klein, maar niet onbestaand), dan kan ik nog steeds terugvallen op mijn garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Garantie is geen alles omvattend begrip en zal ook niet gelijk eindigen op het moment dat je er gebruik van moet maken. De garantie op artikelen is op defecten die een gevolg zijn van handelen van de fabrikant. De fabrikant kan er niets aan doen dat een speaker om wat voor reden dan ook valt. Dat valt volledig buiten hun verantwoordelijkheid. Hooguit dat je je inboedelverzekering kan proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 10-02-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik heb het hier over de wettelijke garantie en niet over de fabrieksgarantie. Het gaat hier dus over de conformiteit en niet over een gebrek door de fabrikant. Ik heb het al eerder meegemaakt dat er iets beschadigd was door een andere partij en toen moest ik ook die garantie gebruiken ipv mijn inboedelverzekering. Ik zuig hier geen dingen uit mijn duim, ik weet uit ervaring dat het beter is om eerst die garantie te gebruiken dan direct te gaan kloppen bij de verzekeraar.

[ Voor 40% gewijzigd door Le Enfant! op 10-02-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp wil jij een garantie gaan claimen bij de fabrikant voor een schade die totaal buiten hun schuld ontstaan is. Klopt dat wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zelfs de meest klantvriendelijke medewerker zal zeggen: die deuken komen niet vanzelf in die speaker, geen fabricage fout want ze zijn al 1,5 jaar oud, dus meneer, wat verwacht u nou? Kijk, als je een speakerset koopt, en binnen een week donderen ze van de stand af, omdat de stand gebreken vertoont, dan heb je garantie.
Als je een nieuwe auto koopt, je parkeert hem, komt terug, en er zit een deuk in omdat er iemand tegenaan is gereden, dan ga je toch ook geen garantie claimen?
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Die wet stelt alleen dat een verkoper 2 jaar garantie moet leveren op goederen en dat de bewijslast bij de verkoper ligt. Mits de verkoper het er niet mee eens is moet hij bewijzen dat het defect geen gevolg is van een gebrek. Hier vrij simpel, die beschadiging komt door je eigen actie. Tentzeil hij zo geleverd werd maar dan had je het binnen twee weken moeten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:33:
Dus als ik het goed begrijp wil jij een garantie gaan claimen bij de fabrikant voor een schade die totaal buiten hun schuld ontstaan is. Klopt dat wat ik zeg?
Echt, sommige mensen... :X En dan ook nog doen alsof het volkomen terecht is en dat ze daar recht op hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Overigens zou ik een inboedel verzekeraar die me voor een gedekte schade naar een fabrikant stuurt, direct een briefje sturen waarin ik al mijn polissen van die verzekeraar opzeg...

[ Voor 0% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-02-2013 22:57 . Reden: Auto correct... ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ Le Enfant!
Ik heb dit debat even gevolgd zonder te reageren.
Maar ik zie hier een poging tot oplichten van de fabrikant!
Ik was niet echt van plan om iets te kopen via vraag en aanbod, ik spaar liever wat langer en koop nieuw.
Maar indien u ooit iets te koop zet op deze formidabele site zal ik het nooit bij u kopen, u komt namelijk hoogst onbetrouwbaar over.
Edit
Ik was wel van plan om van Ron_Tweaker spul te kopen alleen kwam ik er later achter dat dit boven mijn budget was.

[ Voor 14% gewijzigd door audiomuts op 10-02-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Le Enfant! schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:14:
Ik weet niet bij welke maatschappij jij zit, maar als ik morgen naar de verzekeringsmaatschappij ga met dat verhaal dan gaan ze gewoon zeggen 'Je hebt toch nog een garantietermijn van zoveel dagen?' en zal ik me toch moeten wenden naar de winkel (en de fabrikant).
Als ze dat echt zeggen, dan kan jij reageren met "dit is geen fabrieksfout, dus ook geen garantiegeval, maar een geval voor de verzekering en daar zijn jullie toch voor?".
En jij doet even of ik 'wraak' wil nemen op de fabrikant door 'de schuld' op hen te steken. Dat doe ik niet en zal dat ook nooit doen.
Ik beweer nergens dat je 'wraak' wilt nemen, maar ik beweer wel dat je garantie probeert te claimen terwijl het helemaal niet de fout van de fabrikant is en dat weet jij ook.
En ik wacht er mee omdat ik niet direct mijn garantie wil kwijtspelen door zulke futiliteiten. Als er dan nog iets gebeurt (kans is klein, maar niet onbestaand), dan kan ik nog steeds terugvallen op mijn garantie.
Garantie heb je altijd, of je nou 5 keer teruggaat in 3 weken tijd of 1 keer in 2 jaar tijd. Je hoort een deugdelijk product te krijgen en je kan zo vaak garantie claimen totdat dat het geval is.

Maar jij hebt een deugdelijk product, alleen is het door iets van buitenaf omgevallen. Da's verzekeringswerk, geen garantiewerk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
@le enfant: volgens mij is het duidelijk, wat jij doet is niet kosjer en riekt naar oplichting... personen die dit " fikken" zorgen er oa voor dat de premies elk jaar stijgen. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen maar het is gewoon een feit ( net zoals de enorme toename van schadeclaims wanneer de nieuwe iPhone oid uit komt). Kortom, niet doen en als je het besluit toch te doen hoop ik dat een van de behandelaars van deze claim toevallig meeleest en dit herkent.... blacklisted for life!

Sorry voor de offtopic reactie maar ik word hier een beetje naar van :-(

Iemand nog mooie ht plaatjes? :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Le Enfant! schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:25:

Er is trouwens een ongeluk gebeurt met één van mijn speakers. Op de één of andere manier is hij gevallen van mijn standje en zit er aan de onderkant putten in. Gelukkig is dat net de kant die ik niet vaak zie, maar het heeft toch echt lang geduurd vooraleer ik terug blij kon rondhuppelen. Ik kan er weinig aan doen, maar ik vertrouw die staanders niet meer. Ah, misschien breng ik ze binnen een anderhalf jaar terug naar de winkel (net voor de garantie verloopt) en kan ik weer doen alsof er niets gebeurt is.
Garantie geld voor een periode van x jaar, in die periode moet de fabrikant het product zo vaak als nodig is repareren en desnoods vervangen, op het vervangende product heb je dan de nog resterende garantie vanaf de aankoopdatum van het oorspronkelijke product.

Als jij een product hebt waarbij je een garantie claim wilt indienen dan is het je plicht dit als consument zo snel mogelijk te doen, er eerst een aantal jaren mee wachten gaat jou niets helpen en werkt enkel in het nadeel.

In jouw situatie is het zoals eerder gezegt geen garantie kwestie omdat jij de speakers op een stand gezet hebt. Als ze eraf gevallen zijn door een fout in de stand dan kan je hoogstens proberen op de fabrikant van de stands een claim in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Exirion schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:38:
[...]

Echt, sommige mensen... :X En dan ook nog doen alsof het volkomen terecht is en dat ze daar recht op hebben.
audiomuts schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:57:
@ Le Enfant!
Ik heb dit debat even gevolgd zonder te reageren.
Maar ik zie hier een poging tot oplichten van de fabrikant!
Ik was niet echt van plan om iets te kopen via vraag en aanbod, ik spaar liever wat langer en koop nieuw.
Maar indien u ooit iets te koop zet op deze formidabele site zal ik het nooit bij u kopen, u komt namelijk hoogst onbetrouwbaar over.
Willen jullie even minder belachelijk doen? Ik zeg niet dat het volkomen terecht is en dat het mijn volste recht is. Dus dat vooroordelen op basis van een enkele zin die ook nog eens geschreven is als een soort van relativering (het is ook niet voor niets dat de zin begint met 'Ah, misschien dat ik...') kun je beter voor jullie eigen houden. Wie zegt er dat ik het ook daadwerkelijk doe? Het kan heel goed zijn dat ik het binnen een anderhalf jaar al vergeten ben of dat ik (of een ander familielid) het zelf opnieuw ga fineren. Ik wist niet eens dat wat de verzekeraar doet niet eens wettig is. Ik heb tot nu toe ook maar weinig aanspraak gemaakt van mijn verzekering, buiten die ene keer toen ik terug in een dergelijke situatie zat en de verzekeraar zei dat ik maar de garantie moest gebruiken ipv de verzekering.

Dus die spreekwoordelijke bom die hier ontploft is, was voor niets nodig en mag in het vervolg ook wegblijven als het niet duidelijk is op welke manier dergelijke zinnen worden gebracht. Ik bedoelde er niets kwaad of lomp mee, het was meer een relativering dan iets dat ik echt van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Ik moet iedereen wel gelijk geven hoor. Als een speaker van je stand af dondert omdat je huis trilt door een vrachtwagen kan je dat natuurlijk niet verhalen op de fabrikant ;) . Wanneer het product defect raakt door een fout van de fabrikant (verkeerde chips, lijm die loslaat door het trillen van de speaker) dan heb je inderdaad altijd garantie, maar de fabrikant kan er natuurlijk niets aan doen dat die vrachtwagen je huis zo laat trillen dat je speaker van de stand af valt ;) .

Edit: Dit is dan ook inboedelverzekering denk ik. Schade aan huis / interieur door een oorzaak van buitenaf :) .

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 11-02-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Enfant! schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:28:
[...]

[...]

Willen jullie even minder belachelijk doen? Ik zeg niet dat het volkomen terecht is en dat het mijn volste recht is. Dus dat vooroordelen op basis van een enkele zin die ook nog eens geschreven is als een soort van relativering (het is ook niet voor niets dat de zin begint met 'Ah, misschien dat ik...') kun je beter voor jullie eigen houden. Wie zegt er dat ik het ook daadwerkelijk doe? Het kan heel goed zijn dat ik het binnen een anderhalf jaar al vergeten ben of dat ik (of een ander familielid) het zelf opnieuw ga fineren. Ik wist niet eens dat wat de verzekeraar doet niet eens wettig is. Ik heb tot nu toe ook maar weinig aanspraak gemaakt van mijn verzekering, buiten die ene keer toen ik terug in een dergelijke situatie zat en de verzekeraar zei dat ik maar de garantie moest gebruiken ipv de verzekering.

Dus die spreekwoordelijke bom die hier ontploft is, was voor niets nodig en mag in het vervolg ook wegblijven als het niet duidelijk is op welke manier dergelijke zinnen worden gebracht. Ik bedoelde er niets kwaad of lomp mee, het was meer een relativering dan iets dat ik echt van plan was.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rwv511srSS3jPfrYaGxzGZq6/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

goed, het is ondertussen wel duidelijk dat fabrieksgarantie niet bedoeld is voor achteraf toegebrachte schade. Kunnen we nu weer plaatjes van mooie spullen gaan bekijken?? :Y
offtopic:
enneh... Als je gaat gummen, wordt de vlek alleen maar groter.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/photo2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/photo~0.JPG

Realtime coverflow aan de muur, maar eens een paar dingen opgehangen zodat ik mijn platen neer kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:47
Benga schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:49:
De Sub ziet er trouwens ook echt prachtig uit, past perfect in onze woonkamer. De verwachting waren hoog maar ze zijn dan ook wel ingevuld! Prettig bedrijf ook voor support en vragen.
Heb zelf vrijdag 2x een BK XXLS400 eindelijk mogen ontvangen. Dat is ook dan het enigste nadeel aan het geheel so far, de levertijd. Maar eerlijk is eerlijk die paar weekjes zijn het ruim waard.
Het persoonlijk te woord staan en de hulp was echt gewoon top. Hij zal wel gedacht hebben daar komt die zeur weer, maar hoe dan ook bleef hij netjes en bleef me helpen ookal zullen waarschijnlijk de vragen oh zo newbie voor hem zijn geweest.
Dus na een weekend lekker rustig muziek te hebben gedraaid gaan we hem van de week even goed afstellen . Dan ook gelijk de rest van het setje .

Denon 2113
Ba A25
Ba A225
BK XXLS400

Wat eigenlijk raar was voor mij, ik had geen gedreun meer zoals vorige setjes van samsung enzo . :)
Maar vaders beneden werd gek van het gebonk :X En dan was ik hem nog rustig aan het inspelen.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
MaFFia schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:59:
[...]
Wat eigenlijk raar was voor mij, ik had geen gedreun meer zoals vorige setjes van samsung enzo . :)
Maar vaders beneden werd gek van het gebonk :X En dan was ik hem nog rustig aan het inspelen.
Ik deel volledig jouw mening! Ik vond het vooral moeilijk om iets te kopen zonder het gehoord te hebben. Het geeft aldus nog extra voldoening dat deze 'berekende' gok zo goed uitdraaid ! Veel plezier met de subs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Bierkameel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:51:
[afbeelding]

[afbeelding]

Realtime coverflow aan de muur, maar eens een paar dingen opgehangen zodat ik mijn platen neer kan zetten :)
Bij mijn volgend bezoek aan de Ikea zal ik ook eens kijken naar die schilderij houders en misschien daarmee iets dergelijks doen. Ik denk om op die houders mijn top tien platen te plaatsen, maar dat is maar één van de vele ideeën waar ik mee speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ik wilde ook zoiets doen, maar die Ribba houders zijn recent veranderd. Ik heb namelijk al twee van die dingen in huis met fotolijstjes erop, maar dat is het oude type van metaal. Als ik er plankjes bij ga maken voor vinyl, wil ik natuurlijk wel dezelfde hebben. Maar die zijn er natuurlijk niet meer... :X

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Benga schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:10:
[...]

Ik deel volledig jouw mening! Ik vond het vooral moeilijk om iets te kopen zonder het gehoord te hebben. Het geeft aldus nog extra voldoening dat deze 'berekende' gok zo goed uitdraaid ! Veel plezier met de subs!
Ik heb zelf de SVS PB-1000 op de gok gekocht. Deze is sinds kort pas leverbaar, maar was nergens te beluisteren. Nog geen moment spijt van, en het maakt een koop ook extra spannend. Voor €500 ben ik erg blij met het ding. Misschien ook maar eens een foto van mijn set plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Hierbij een update van mijn audioset, ik heb op marktplaats een leuke smalle centerspeaker gevonden.
Een Mission m3C1, 8 Ohm compatible. Dat staat overigens ook op de M74 zuilen. Zijn ze eigenlijk dus geen 8 ohm ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i6wjnt.jpg

Zit momenteel te twijfelen wat ik met de zuilen zal doen. Dit is niet de originele kleur, en twijfel of ik ze zwart zal maken of dezelfde kleur als het televisiemeubel.

[ Voor 23% gewijzigd door Lomp op 12-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Nieuwe woofer gehaald. De svs SB-13 ultra .. op -20 ingesteld anders ging hij te hard voor mijn audyssey
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/149469_409523482472466_1909472649_n.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 13-02-2013 13:24 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Masterkale1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:22:
Nieuwe woofer gehaald. De svs SB-13 ultra .. op -20 ingesteld anders ging hij te hard voor mijn audyssey
[afbeelding]
Welke speakers heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35
Dit topic voedt altijd mijn behoefte om upgrades te doen :) Zoals nu een paar posts over subwoofers gaan dan krijg ik ook de nijging om daarnaar te gaan kijken en te besluiten dat mijn sub ook wel aan een upgrade toe is. Ook woon ik nu nog niet samen dus hoef ik nog geen rekening te houden met de WAF, kan ik het beter nu al kopen en dan later is het part of the deal ;) Zo gaan mijn gedachten haha. Ook mijn surround back speakers zijn wel toe aan een upgrade, dit zijn nog eitjes uit de KEF3005 set. Maar die zou ik op termijn eigeljik willen vervangen door mijn Gold GX100 fronts, en dan vloerstaanders als fronts neer plempen. Maargoed €€€€€ :D Dus voorlopig maar even niets veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 13-02-2013 21:47 ]

>> Signature?

• Masterkale1
Phonars P4 M4 C4 Edma

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
Hierbij ook wat foto's van mijn set.

Wat heb ik staan;
Tv; Sony KDL-55EX720
Receiver; Onkyo TX-NR609
Luidsprekers;Jamo S606 HCS3
Subwoofer; Jamo SUB650
Mediaplayer; Eminent EM7285 1TB HDD
Blurayspeler; Sony BDP-S360

Al met al redelijk tevreden met deze set.
Wil de Jamo's s606 nog een keer vervangen door de s608.
De mediaplayer wordt binnenkort vervangen door de Dune HD Base 3D.

Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02496_zpsd98bcefd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02492_zps3137b449.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02489_zps48cf837f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02497_zps59c7f45b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02494_zps25dff668.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02491_zps4bf3f5f1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02493_zps22aeafa3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02495_zpsde6e31b4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02490_zpsefc4b861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1289.photobucket.com/albums/b518/kjb39/DSC02488_zpsee463064.jpg

Uiteindelijk nog een keer kijken naar een mooie tv meubel maar dit is niet zo makkelijk.
Vooral omdat de meeste meubels de versterker nogal weinig ruimte geven i.v.m. warmteafgifte.
Ik kijk het meeste films en qua muziek vooral DTS audio.
I.c.m. de sub is dit behoorlijk genieten >:) (sorry buren).
Jammer alleen dat de tv het met 3d een beetje laat afweten(redelijk veel crosstalk).

[ Voor 13% gewijzigd door kjbuitenga op 14-02-2013 23:45 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
mooie set!

op een van de foto's lijkt het alsof de surround speaker niet geheel boven de achterkant van de bank uit komt, geen last van?

ik zag in de ikea de nieuwe besta serie met opening aan achterkant / bovenkant voor warmte. soort rooster

kun je eindeloos mee varieren in hoogte en breedte

Afbeeldingslocatie: http://www.business.ikea.com/webimage/ProductMainImage/assets/catalog/besta-tv-meubel-met-lades__0168458_PE322249_S4.JPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
kjbuitenga schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:24:

Wat heb ik staan;
Tv; Sony KDL-55EX720
Receiver; Onkyo TX-NR609
Subwoofer; Jamo SUB650
Fijn om eens een keer foto's te zien waarop goed te zien is hoe groot zo'n t.v. stiekem is in verhouding met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
[afbeelding]
Wow, dat is toch zo'n beetje dé subwoofer. :9

Hoe ben je tot deze keuze gekomen? Wat merk je ervan t.o.v. de vorige die je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat heb ik staan;
Tv; Sony KDL-55EX720
Receiver; Onkyo TX-NR609
Subwoofer; Jamo SUB650

Al met al redelijk tevreden met deze set.
Wil de Jamo's s606 nog een keer vervangen door de s608.
De mediaplayer wordt binnenkort vervangen door de Dune HD Base 3D.

[knip]

Uiteindelijk nog een keer kijken naar een mooie tv meubel maar dit is niet zo makkelijk.
Vooral omdat de meeste meubels de versterker nogal weinig ruimte geven i.v.m. warmteafgifte.
Jammer alleen dat de tv het met 3d een beetje laat afweten(redelijk veel crosstalk).
Ik vind het een mooie opstelling maar, ik zie dat wel vaker voorbijkomen hier, storen jullie je niet aan al die losse kabels? Ik doe altijd mijn best om deze zo min mogelijk in het zicht te hebben maar voor sommige van jullie lijkt dat totaal geen issue te zijn? Jullie storen je er niet aan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:19
Pjotr22 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:32:
mooie set!

op een van de foto's lijkt het alsof de surround speaker niet geheel boven de achterkant van de bank uit komt, geen last van?

ik zag in de ikea de nieuwe besta serie met opening aan achterkant / bovenkant voor warmte. soort rooster

kun je eindeloos mee varieren in hoogte en breedte

[afbeelding]
Toch knap. Ik heb de originele Besta en die mag maar 30KG hebben, en deze heeft een zwakkere bovenplaat en mag ineens 60 kg hebben 8)7
En bovendien nog steeds maar 40 cm diep...IKEA, luister nou eens, dat past niet |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Is het niet mogelijk om twee exact dezelfde kastjes te kopen en de tweede door midden te zagen zodat je de twee achter elkaar kunt zetten en je wel de goede diepte hebt? :P
Dan doe je even een soort stripje aan de zijkant waar je de twee kastjes 'samensmelt' en dan lijkt het mij ook niet dat het zo lelijk hoeft te lijken.

...Paar leuke foto's :) ...

Met betrekking tot de warmteafgifte kun je uiteraard ook kiezen om de versterker OP het meubel te zetten. Echter gezien de grootte van jouw TV moet het meubel dan wel enorm worden. Misschien dat een speciaal audiomeubel wat voor jou is die je naast je normale TV meubel (of op een andere willekeurige plek, maar dan krijg je uiteindelijk veel kosten aan kabels) kan zetten?

[ Voor 89% gewijzigd door Bierdopje120 op 15-02-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:25:
[...]
Wow, dat is toch zo'n beetje dé subwoofer. :9

Hoe ben je tot deze keuze gekomen? Wat merk je ervan t.o.v. de vorige die je had?
Ik ben gaan zoeken naar woofers in een gesloten kist ivm het formaat. Ik wilde een woofer die laag kon spelen dus bleven er wat merken over zoals velodyne sunfire. Sunfire vind ik geen mooie kist dus die viel gewoon al af voor de looks. De svs had goede recenties en speelt de SPL1200+ (voor hetzelfde geld) weg.

Ik had eerst een mordaunt short van m`n oude surround setje nog staan. Het verschil... Uhm dat nummer niggers is paris daar zit een zeer lage bass in. De mordaunt kan deze bass niet eens weergeven. Voor de rest veel meer bass dan ik ooit heb gehoord tijdens films. En de bass voelt echt als een drukgolf ook al is deze retestrak. De woofer vult de algehele set veel beter aan in stereo en films. Ik durf hem niet eens hard te zetten zoveel power heeft dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
[afbeelding]
Dat betekent dus dat jij de gain te ver open hebt staan! Het liefst heb je 0db (onversterkt/verzwakt) vanuit de receiver. M.a.w. Gain terugschroeven en zorgen dat je receiver richting de 0 DB.

Het heeft niets te maken met 'te hard' voor audyssey, danwel met niet optimale instelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Lumics schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:36:
[...]

Dat betekent dus dat jij de gain te ver open hebt staan! Het liefst heb je 0db (onversterkt/verzwakt) vanuit de receiver. M.a.w. Gain terugschroeven en zorgen dat je receiver richting de 0 DB.

Het heeft niets te maken met 'te hard' voor audyssey, danwel met niet optimale instelling..
Ik heb nooit aan de gain gezeten op mijn receiver. Ik start de audyssey op en die meet gelijk 102db dus moest ik het volume van mijn woofer verlagen (staat ook in de instructie). Hij staat nu na meting dus op 0,0DB en -20 op mijn woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Masterkale1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:50:
[...]

Ik heb nooit aan de gain gezeten op mijn receiver. Ik start de audyssey op en die meet gelijk 102db dus moest ik het volume van mijn woofer verlagen (staat ook in de instructie). Hij staat nu na meting dus op 0,0DB en -20 op mijn woofer.
hij bedoelt de gain van je sub :/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik doe het net zoals Kale, Als ik de sub harder zet (50)gooit Audysee de sub op -12 (max) Zet ik de sub op 15 dan pas zet Audysee hem op -0.5. En op mijn sub zit alleen een volume knop.
En vind het prima werken :9

[ Voor 7% gewijzigd door h4ze op 15-02-2013 21:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
renzo4000 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:22:
[...]

hij bedoelt de gain van je sub :/
Er zit alleen volume op de sub volgens mij en geen gain..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Masterkale1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:46:
Er zit alleen volume op de sub volgens mij en geen gain..
Het gaat allebei over signaalniveau, dus komt in essentie op hetzelfde neer ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
in dat geval is het beter om je volume, als je geen gain(ingangsvolume/voltage) hebt, terug te draaien en op je receiver dichter bij "0" uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Bierdopje120 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:01:
Is het niet mogelijk om twee exact dezelfde kastjes te kopen en de tweede door midden te zagen
....
Wat is de ideale diepte? Ikea maakt ze 60 cm diep geloof ik, maar dat is minstens 5 cm te weinig. Ook vind ik het gezaag in het echterpaneel irritant.

Qua kabelmanagement mogen ze bij Ikea ook wel met innovatie komen. Er liggen daar nu weliswaar bakjes met tie rips en klemmetjes voor paar € bij de tv meubels (ze denken daar dus wel met ons mee :') ) maar innovatie is dat niet.

ik moet in één kastje de netstroom kabels wegwerken van 11 apparaten, de netwerkkabels van 5 apparaten. De speakerkabels moet je ook nog kwijt ( 12 kabels) en natuurlijk de interlinks, HDMI kabels, Coax, tulp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Met gain bedoel ik uiteraard volumeknop.. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Lumics op 16-02-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik had een poosje geleden al gepost zie hier.

Nu is het compleet met me eigen meubels, wil alleen tegen de tijd nog wel een nieuwe vloer.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-0WUKUEBrJzM/UR-v9MiqyRI/AAAAAAAAB0Y/UjMFF9pfPJo/s912/1.JPG

Rechts achter het gordijn staat de andere surround speaker.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VS2n9cRa6z8/UR-v9JcTYxI/AAAAAAAAB0c/21ukFE2NoMo/s912/2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nB5iTsBp3-k/UR-v893D-VI/AAAAAAAAB0U/LC8EyQO8McU/s912/3.JPG

De kabels zijn tactisch achter de subwoofer verborgen en onder me meubel.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-JDomt_ZtnIU/UR-wBSlAHDI/AAAAAAAAB0s/HkBdSc_4i0Y/s912/4.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-c4TnG1IaJsE/UR-wBfssTHI/AAAAAAAAB0w/BfmWAud-03w/s912/5.JPG

Nog even alles opgesomd:

Onkyo TX 717 Receiver
Onkyo Blu-Ray BD-SP 309
Elac Speakers uit de 50.2 lijn inc. SUB 2030 (Zie hier voor uitgebreide specs) Op aanraden van FeaR in mijn prijsklasse (en verscheidene luister sessies uiteraard :) )
Sharp 60" TV LC-60LE840
Synology NAS 111J
Iconbit 3D mediaspeler

Verder nog een Xbox 360 (die eigenlijk nooit aanstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:39:
Wat is je kijkafstand? Ik mag dinsdag de sleutels halen van mijn huisje en wil toch wel twee dingen meteen halen: een paar Focal Chorus 816W als rear speakers en een nieuwe TV. En de TV twijfel ik aan een 55" dan wel 65" Panasonic plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Mijn kijk afstand is 3,5 meter (misschien iets meer). Ikzelf zou nu eigenlijk al wel een 70 of 80" willen hebben :P. De grote wendt enorm snel. Al ben ik wel tevreden met wat ik heb :).

Als je het leuk vindt om 3D te kijken is het denk ik wel aan te raden om voor groot te gaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fear: Indien je budget het toelaat absoluut gaan voor een maatje groter (60 / 65 inch) Ik heb hier een 50" VT30 hangen, maar achteraf had ik beter voor een 65" kunnen gaan. Je went echt super snel aan een bepaalde maat. Vond ik mijn 50" in eerste instantie nog groot, valt het nu wel mee wat mij betreft. (Bezoek vind em nog steeds enorm groot :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@hyperX, je bezoek ziet de tv niet elke dag staan :P.

@Diversity, mooie set !

[ Voor 20% gewijzigd door Renegade666 op 16-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik sluit me aan bij ga-voor-groot! Ik heb 46" in mn appartement. Laat het nou juist mn vriendin zijn die de tv klein vindt (dus als zij er al aan gewend is)

Naar wat voor huis ga je Fear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat denken jullie experts van Canton Chrono 502.2 Wit als front speakers? Is in combinatie met een Pioneer receiver- maar wil de fronts vervangen. Zit niet echt te wachten op van die grote- en deze zijn exact zo hoog als ons tv meubel (lowboard, 30cm en ook hoogglans wit, dus interieur-wise erg mooi denk ik).

Zie de TW betreffende aankoopadvies.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 17-02-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ngai schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:14:
Wat denken jullie experts van Canton Chrono 502.2 Wit als front speakers? Is in combinatie met een Pioneer receiver- maar wil de fronts vervangen. Zit niet echt te wachten op van die grote- en deze zijn exact zo hoog als ons tv meubel (lowboard, 30cm en ook hoogglans wit, dus interieur-wise erg mooi denk ik).
Ga je voor interieur-wise of sound-wise? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Diversity schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:39:

Nu is het compleet met me eigen meubels, wil alleen tegen de tijd nog wel een nieuwe vloer.
Mooi!

Ik heb ook een 60 inch TV, heerlijk formaat, maar eenmaal eraan gewend, 5 of 10 inch extra was ook niet verkeerd! :o

Ik had in jouw opstelling de TV iets lager gehangen, zie je dat gootje niet en hangt de TV wat lager hetgeen IMHO prettiger kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relatief simpele jaren 30-woning, tijdelijke huur. Tijdelijk tot minimaal 09-2018, maar kan langer worden. En voor 350 euro in de maand klaag ik niet. Zeker omdat het aan de rand van de stad is, grenzend aan het park en uitkijkend op de kerk. Aparte keuken, twee slaapkamers (waren er drie, maar er is één grotere gemaakt), zolder met vaste trap, achtertuin en relatief grote woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

FeaR schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:13:
[...]

Wat is je kijkafstand? Ik mag dinsdag de sleutels halen van mijn huisje en wil toch wel twee dingen meteen halen: een paar Focal Chorus 816W als rear speakers en een nieuwe TV. En de TV twijfel ik aan een 55" dan wel 65" Panasonic plasma.
Sowieso groter = beter. Ik heb hier nu een 51" Samsung Plasma, maar had van mij wel 65" mogen wezen. Zoals hierboven ookal word gezegd, het went heel snel! En momenteel zijn de prijzen ook redelijk.

Dus groter = beter. (lekker kort door de bocht)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Relatief simpele jaren 30-woning, tijdelijke huur. Tijdelijk tot minimaal 09-2018, maar kan langer worden. En voor 350 euro in de maand klaag ik niet. Zeker omdat het aan de rand van de stad is, grenzend aan het park en uitkijkend op de kerk. Aparte keuken, twee slaapkamers (waren er drie, maar er is één grotere gemaakt), zolder met vaste trap, achtertuin en relatief grote woonkamer :)
Klinkt goed! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 09:44
Kecin schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Sowieso groter = beter. Ik heb hier nu een 51" Samsung Plasma, maar had van mij wel 65" mogen wezen. Zoals hierboven ookal word gezegd, het went heel snel! En momenteel zijn de prijzen ook redelijk.

Dus groter = beter. (lekker kort door de bocht)
Mits je er plaats voor hebt.

Helaas is de woonkamer bij ons L vormig, en de zithoek kan maar op één manier ingericht. Deur van de gang komt midden in de woonkamer uit op een muur van 360 cm breed. Dan heb je keus om de tv links of rechts naast de deur te hangen... :+

Groter dan 42" gaat niks worden bij ons - kan hooguit eens overwegen een beamer aan te schaffen en een doek midden in de kamer naar beneden te laten komen... maarja getrouwd hè... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afgaande op jouw posts hier vind ik dat je zoiets als eerste op GoT moet kopen :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FzWyFwFIUpY]

Ik heb ernaast gestaan met de animatie die je hier in het begin ziet en ik werd bijna meegezogen de wormhole in : YouTube: Worlds largest Plasma 152 inch :P

Is echt mijn droomtelevisie 8) O+ :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]
Feli met de nieuwe crib.

Met een Panasonic plasma zit je natuurlijk altijd goed. 55" of 65"... :9~ Vanwege de WAF was mijn 42" al een opgave, haha.

Zelf heb ik ook een Focal 5.0 setje staan uit de 800W serie. Is het nog eenvoudig mogelijk om die 816W's te krijgen? Ik dacht dat ze maar in een beperkt oplage gemaakt werden. (Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben) Heb deze speaker zelf als front staan en vindt ze echt een heerlijk geluid leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
FeaR schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Gaan de BA A25's in de verkoop?:) Zo ja, wa moet da kosten?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Afgelopen weekend de laatste hand gelegd aan de AV-wall voor achter het tv-meubel.

Before:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ahx_doBX_z8/TjKuuCbQMtI/AAAAAAAAAOc/xrbt00uXg0o/s1024/SDC13628.JPG

Work in progress (led strip even aangezet):
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-zwgzKv6e6vU/USIB-tYHK2I/AAAAAAAAASs/8dVWYgM408c/s816/IMG-20130216-WA0004.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vRV0-vCk37w/USICAF2AQUI/AAAAAAAAAS8/7l0QI3-8bcA/s816/IMG-20130218-WA0000.jpg

Verder de Popcorn A200 vervangen door een XTreamer Ultra 2.0 HTPC. XBMC (openelec) bevalt erg goed, interface is een stuk mooier en veel sneller... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
nero355 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 04:06:
[...]

Afgaande op jouw posts hier vind ik dat je zoiets als eerste op GoT moet kopen :

[video]

Ik heb ernaast gestaan met de animatie die je hier in het begin ziet en ik werd bijna meegezogen de wormhole in : YouTube: Worlds largest Plasma 152 inch :P

Is echt mijn droomtelevisie 8) O+ :*)
een TV is voor mij een object van entertainment, niet een object om 90% van de tijd ik rond kijk in me woonkamer een big black schilderij in me ooghoek zie.

Al ben ik wel met je eens dat Bigger wel erg nice is, maar zo groot is me echt te groot mijn max voor een tv zou 65" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ Da_Vinz.
Dat ziet er zeker netjes uit, zo'n soort wand staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:58:
Afgelopen weekend de laatste hand gelegd aan de AV-wall voor achter het tv-meubel.

Before:
[afbeelding]

Work in progress (led strip even aangezet):
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

Verder de Popcorn A200 vervangen door een XTreamer Ultra 2.0 HTPC. XBMC (openelec) bevalt erg goed, interface is een stuk mooier en veel sneller... :)
Ziet er erug goed uit. Heb je nog meer foto's van het project in progress?

Ben erg benieuwd hoe je die strips gedaan hebt. Zo te zien zijn het stickers. Klopt dat, zo ja, waar vandaan, wat kost het ongeveer en wat vindt je ervan nu? Weerkaatst er niet te veel licht in, zodat het 'te nep' lijkt?

Vraag het allemaal, omdat mijn soortgelijke project vanwege tijdsgebrek nog steeds half af is. Mocht de voorzetwand zelf nog schilderen. Tenminste dat is het idee, maar de WAF heeft ook bepaald dat steenstips erg mooi zijn. Helaas had ik dan de wand anders moeten opbouwen, dus jouw oplossing lijkt me ook wel wat. (plus ben dan heeel snel klaar!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:14:
[...]
Ziet er erug goed uit. Heb je nog meer foto's van het project in progress?
Thanks...

We hebben eerst een frame gebouwd met 7x5 balkjes:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_jgB1uFdnqg/USIP4AOm5nI/AAAAAAAAATM/mlfUPZ5WKhM/s1024/IMG_20130209_130602.jpg

Vervolgens bekleed met MDF platen, deze steken aan de bovenkant wat over de bovenste horizontale balk heen, zodat je een 'bakje' creeert, hier wordt de led strip in geplaatst. Verder natuurlijk de gaten uitzagen voor de kabels:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ajTTrUX5-U8/USIB8sQiLUI/AAAAAAAAASU/qAKY79A3Dlw/s816/IMG-20130216-WA0007.jpg

Daarna voorgelijmt en behangen met behang met steenmotief
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZN1lBtijptc/USIP935Sf2I/AAAAAAAAATU/gF-rPUL6Lfo/s1024/20130216_122627.jpg

En hier nog 1 van de kabels die eruit komen:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZukLxDITUSY/USIB9xm21QI/AAAAAAAAASk/nYxnp2lKvLU/s816/IMG-20130216-WA0010.jpg
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:14:
[...]

Ben erg benieuwd hoe je die strips gedaan hebt. Zo te zien zijn het stickers. Klopt dat, zo ja, waar vandaan, wat kost het ongeveer en wat vindt je ervan nu? Weerkaatst er niet te veel licht in, zodat het 'te nep' lijkt?
Is dus behang met steenmotief, besteld op http://www.behangwereld.nl, kost 24 euro per rol en heb 2 rollen nodig gehad. Ik vind het in het licht er erg mooi uitzien, er zit alleen geen relief in. s Avonds is het lekker donker, steekt mooi af tegen de witte muur en het licht van de led strip bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit die muur.
En leuk bedacht met het behang een stuk goedkope dan steen strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48

CeesKees

I rest my Kees

Nu nog een totaaltje (ik ga het binnenkort ook zo doen)

Ah, totaaltje staat eerder in het topic.. Sorry!

Ziet er goed uit!

[ Voor 42% gewijzigd door CeesKees op 18-02-2013 13:29 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic