Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.764 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:00
Da_Vinz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:33:
[...]

Is dus behang met steenmotief, besteld op http://www.behangwereld.nl, kost 24 euro per rol en heb 2 rollen nodig gehad. Ik vind het in het licht er erg mooi uitzien, er zit alleen geen relief in. s Avonds is het lekker donker, steekt mooi af tegen de witte muur en het licht van de led strip bovenop...
Nice!
Brengt mij op ideeen voor later :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heel gaaf, heb hetzelfde maar dan met steenstrips :) ( staat eerder in t topic)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Da_Vinz:

Heb je de platen alleen voorgestreken daar waar je hebt behangen? Of ook de achterkant in zn geheel. Ik hoor/lees altijd overal dat je met MDF en behangen op moet passen voor kromtrekken. Ben daarom toe nu toe nog een beetje huiverig om mn wall te behangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik zat al te kijken hoe je al dat houtwerk aan de voorzijde zo netjes kreeg maar het is gewoon behang! Is het 'in het echt' ook direct te zien dat er gewoon behang zit of valt dat mee?

Erg goed bedacht en gedaan. Zo'n muur achter de TV ziet er altijd mooi uit en is daarbij ook nog eens super functioneel bij kabelbeheer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Beetje moeten wachten maar gelukkig vandaag mijn nieuwe speeltjes gekregen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/jq5gdd.jpg
En om even het verschil in formaat aan te geven, tussen de oude Sony reciever STR KS 1100 en de nieuwe Onkyo TX NR414.
Aangezien ik geen plug heb aan m'n subwoofer wist ik niets ander te bedenken dan om die niet aan te sluiten

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11t4xzs.jpg
En eerlijk is eerlijk die ben ik nu ook niet meer nodig, hiephoi.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15rcks6.jpg
Dus die staat nu ook in de gang te wachten om opgehaald te worden.
Nu moet ik nog heel veel leren van dit nieuwe spul, ik ben hier helemaal niet handig in, maar het verschil in kwaliteit is duidelijk te merken. :) _/-\o_
Kortom, nu gaan sparen voor fatsoenlijke speakers en dan de woning opknappen.
Je moet tenslotte prioriteiten stellen 8)
En mijn beeld en geluid gaat voor.

Edit, niet echt zichtbaar maar de Onkyo blu-ray speler staat op de reciever BD-SP 309

[ Voor 4% gewijzigd door audiomuts op 19-02-2013 16:35 . Reden: blu-ray speler vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Maar... Nu eerst je PS3 (?) goed instellen.. Je zit 4:3 te kijken op een 16:9 scherm.. als beeld en geluid echt voor gaat....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
CeesKees schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:31:
Maar... Nu eerst je PS3 (?) goed instellen.. Je zit 4:3 te kijken op een 16:9 scherm.. als beeld en geluid echt voor gaat....
Is een dvd, maar ben nog druk aan het stoeien met de instellingen, op een of andere manier kunnen mijn hersens dat soort dingen niet echt begrijpen.
Maar eerst Koggie en genieten van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:47:
@Da_Vinz:

Heb je de platen alleen voorgestreken daar waar je hebt behangen? Of ook de achterkant in zn geheel. Ik hoor/lees altijd overal dat je met MDF en behangen op moet passen voor kromtrekken. Ben daarom toe nu toe nog een beetje huiverig om mn wall te behangen.
Heb het MDF alleen aan de voorkant goed voorgelijmd... Geen last van krom trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Bierdopje120 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:30:
Ik zat al te kijken hoe je al dat houtwerk aan de voorzijde zo netjes kreeg maar het is gewoon behang! Is het 'in het echt' ook direct te zien dat er gewoon behang zit of valt dat mee?

Erg goed bedacht en gedaan. Zo'n muur achter de TV ziet er altijd mooi uit en is daarbij ook nog eens super functioneel bij kabelbeheer!
Het is glad, dus in die zin zie je wel dat het geen echte steenstrips zijn. Maar ik ben zeer te spreken over het resultaat.
Heb dit in eerste instantie gedaan zodat de speakers van de standaards kunnen, aangezien mijn zoontje bijna begint met kruipen. Daarnaast is het wel fijn die hele berg kabels kwijt te kunnen. Het tv meubel kan nu strak tegen de muur aan :)

En ik vind de led strip ook wel een mooi detail. Ik heb het idee ook maar geleend van anderen in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6849/img3760f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/2743/img3761r.jpg

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/4756/65243413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/8453/71576691.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/5665/img3811rj.jpg

Aanpassingen :
-Onkyo naar schoonvader en een Marantz SR6007 aangeschaft.
-Toch besloten om een subwoofer te nemen B&W asw610xp met inakustik kabel.
-Oude hdmi kabels bedankt voor bewezen diensten en vervangen door RU-connected.
-TV hoger gehangen, ondertitels waren niet te lezen bij het neerliggen in zetel. Kabelgootje is inmiddels geplaatst door de komst van de andere hdmi kabels.

Wat staat er deze week nog te veranderen:
a.s. zaterdag ga ik mijn luidspreker bekabeling vervangen naar:
-Van Den Hul Snowtrack bi-amped voor de 683'ers.
-Van Den Hul Snowline voor HTM61 & 686'ers.
-Van Den Hul banaan pluggen zowel versterkerszijde als aan de speakers.

Offerte is aangevraagd voor marmere stenen voor onder de vloerstaander en sub.

Logitech harmony zal ook nog deze week moeten volgen en dan staat er nog één ding op de verlanglijst en dat is een Marantz bluray speler. Enkel kijk ik voornamelijk films op mijn HTPC ook in blu ray en ik vind persoonlijk dat je veel geld moet betalen voor een bijpassende bluray speler. Als er nog eens een in promotie voorbij komt grijp ik mijn kans...

Het beamer verhaal heb ik op de 'lange' baan geschoven, heb even een beamer op proef gehad met een scherm op een sokkel en dit was niet echt mijn ding in deze situatie. Muren zijn te licht, scherm kan niet optimaal geplaatst worden etc...
Daarom heb ik besloten om dit in de volgende woonst te realiseren, tot dan zal ik het moeten stellen met het huidige ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Nicklazzz op 20-02-2013 22:16 ]

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
@Nicklazzz

Gefeliciteerd!! Welkom in de Marantz *; B&W familie :Y

Paar vragen voor je:

- de sub al kunnen testen? Ik ga binnenkort luisteren naar de 610 en 610 xp, wil graag weten of de 400,- verschil echt loont. Staat ie niet een beetje in de verdrukking?
- wordt de ps3 niet te warm?
- Wat vind de hond er van :D

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/2743/img3761r.jpg

Lol, je hond kijkt meer zo van: " i'm not amused, annoying sound system .... just wait when you are gone ... muahahaha...."

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Had je niet een iets smaller meubel kunnen nemen?
Waarschijnlijk kun je de speakers dan een stuk beter plaatsen, wat het geluid behoorlijk ten goede komt. Meer dan je met vd Hul kabels goed kunt maken ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Dat meubel is onderdeel van het huis hoe het opgeleverd werd. Moet dus blijven zitten. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• renzo4000
LuPo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:54:
Dat meubel is onderdeel van het huis hoe het opgeleverd werd. Moet dus blijven zitten. ;)
Que?? ... verklaar je nader? Ik mag toch aannemen dat je zelf kan bepalen welke meubels je in je woonkamer neerzet(ook al is het gehuurd incl stoffering/meubilair). Zat de hond ook bij het huis? ;-)

Want _ferry_ heeft hier natuurlijk wel een punt. Je front's staan enorm in de verdrukking en vrijwel strak tegen de muur wat het geluid echt niet ten goede komt... laat staan die sub. Maar als het voor jou goed klinkt, wie zijn wij dan om daarover te oordelen 8)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Nicklazzz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:13:
Wat staat er deze week nog te veranderen:
a.s. zaterdag ga ik mijn luidspreker bekabeling vervangen naar:
-Van Den Hul Snowtrack bi-amped voor de 683'ers.
-Van Den Hul Snowline voor HTM61 & 686'ers.
-Van Den Hul banaan pluggen zowel versterkerszijde als aan de speakers.
Kan je laten weten wat je ervaring is met die Van den Hul DIY Banana Plugs? Ik wil in mijn huis rondom Van den Hul D-352 leggen met dezelfde plugs, maar er is maar weinig over te vinden op het internet. Rondom Van den Hul The Magnum The Hybrid was ook een optie, maar met meer dan 8mm² past dat niet echt lekker in veel banaanstekkers. Om over het wegwerkern van die kabel nog maar te zwijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Nicklazzz
Pjotr22 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:22:
@Nicklazzz

Gefeliciteerd!! Welkom in de Marantz *; B&W familie :Y

Paar vragen voor je:

- de sub al kunnen testen? Ik ga binnenkort luisteren naar de 610 en 610 xp, wil graag weten of de 400,- verschil echt loont. Staat ie niet een beetje in de verdrukking?
- wordt de ps3 niet te warm?
- Wat vind de hond er van :D
Dankje, ondertussen ben ik al een paar maand aan het genieten van de set ;) .

-Echt goed heb ik hem nog niet kunnen testen, maar bij het beluisteren in de audiozaak heeft de verkoper de asw610&asw610xp naast elkaar laten spelen en je hoorde dat de xp variant dieper/lager ging. Als het enkel een aanvulling is zou ik zeker de asw610 overwegen, een heus verschil t.o.v. de asw608 :). Subwoofer krijgt binnen dit en 2 weken meer plaats, andere zetel is opkomst. Schoonouders zijn verhuisd en hun huidige zetel kon niet meer fatsoenlijk in de nieuwe woonst. Deze heeft een andere longchair en is kleiner in formaat ;) .
-Eerlijk gezegd na de aanschaf van dit alles heeft de PS3 bijna niet meer gedraaid :).
-De hond heeft zoals een mens zo haar dagen, daarnet nog bij het testen ligt ze te snurken zoals een varken maar er zijn dagen dat ze in de studeerkamer op haar zetel gaat liggen >:) .

• Nicklazzz
_ferry_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:27:
Had je niet een iets smaller meubel kunnen nemen?
Waarschijnlijk kun je de speakers dan een stuk beter plaatsen, wat het geluid behoorlijk ten goede komt. Meer dan je met vd Hul kabels goed kunt maken ;)
Contract getekend waarin stond dat het behang de komende maanden niet mag veranderd worden, er is niet behangen achter deze kast en ik kan het nergens anders kwijt. Had zelf een hele besta opstelling die ik heb weggeven aan een vriend;). Was nieuwbouw en volledig afgewerkt, met een deel (in)gebouwde kasten.

• Nicklazzz
Thx lupo;)

• Nicklazzz
renzo4000 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:17:
[...]

Que?? ... verklaar je nader? Ik mag toch aannemen dat je zelf kan bepalen welke meubels je in je woonkamer neerzet(ook al is het gehuurd incl stoffering/meubilair). Zat de hond ook bij het huis? ;-)

Want _ferry_ heeft hier natuurlijk wel een punt. Je front's staan enorm in de verdrukking en vrijwel strak tegen de muur wat het geluid echt niet ten goede komt... laat staan die sub. Maar als het voor jou goed klinkt, wie zijn wij dan om daarover te oordelen 8)
Hierboven heb ik er reeds een antwoord opgegeven, ik zou ze zelf inderdaad meer ademruimte willen geven. Maar dit is niet mogelijk hier. Subwoofer krijgt een betere plaatsing als de andere zetel er is. Eventueel achter de zetel.

Als wij niet thuis zijn heeft de hond het voor het zeggen, dan ligt ze langsuit op de zetel :P. Ze heeft minstens 9u per werkdag géén last van mij, dan mag ze niet klagen dat ik een paar dagen in de week film kijk >:)

• Nicklazzz
FeaR schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:58:
[...]

Kan je laten weten wat je ervaring is met die Van den Hul DIY Banana Plugs? Ik wil in mijn huis rondom Van den Hul D-352 leggen met dezelfde plugs, maar er is maar weinig over te vinden op het internet. Rondom Van den Hul The Magnum The Hybrid was ook een optie, maar met meer dan 8mm² past dat niet echt lekker in veel banaanstekkers. Om over het wegwerkern van die kabel nog maar te zwijgen.
Zoals reeds aangehaald op HT forum had ik in eerste instantie zelf de intentie deze aan te schaffen. Na een hoop e-mail verkeer bleek dit niet nodig te zijn en hebben ze mij een offerte toegestuurd voor de snowtrack/line variant.
Er is inderdaad weinig informatie te vinden, vandaag onverwacht tijd over en ineens alles gaan ophalen en grotendeels geïnstalleerd.

Ik ben zelf overtuigd dat deze banaanstekkers van VDH van goede kwaliteit zijn, voor mij een hele toevoeging aan mijn set daar ik met regelmaat wel eens een speaker ontkoppel om er achter te schoonmaken en het gebruiksgemak in het algemeen. Een VDH Magnum The Hybrid krijg je hier inderdaad niet in, de D352 zal moeten lukken zoals reeds bekend was. En je zou het enkel al doen voor de looks

Beeldmateriaal:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/5210/52535694.jpg
Eenmaal thuis gekomen meteen begonnen met de banaanpluggen te monteren, kon dit laten monteren maar dan kon ik ze vandaag niet ophalen :).
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9764/38977643.jpg
Bi-amped aangesloten, even de sub uitgeschakeld en het laag weergave is beduidend beter dan voorheen.
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/7051/57007286.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/4208/57710178.jpg
Definitieve tagging aan de bekabeling word zaterdag aangebracht, heb nog geen tijd gehad om dit aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
Lekker dan,,,,, ik zou daar niet willen wonen op die manier, is de verhuurder van de mafia ofzo..... heb je mooi audio spul en dan kan je het niet zo plaatsen als jij dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
RoaDHouse schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:07:
[...]

Lekker dan,,,,, ik zou daar niet willen wonen op die manier, is de verhuurder van de mafia ofzo..... heb je mooi audio spul en dan kan je het niet zo plaatsen als jij dat wil.
Loopt via een immobiliënkantoor, met natuurlijk een contract waar de huurder altijd in zijn nadeel is. Zo had ik een optie genomen op dit appartement en daags nadien met de vriendin wezen kijken, als wij het wouden moesten we op minder dan 1 dag + €3000 zien te bemachtigen om de huurwaarborg en eerste maand huur ineens te regelen 8)7. Overboeken mocht niet, omdat er meerdere geïnteresseerde waren. Dus mijn vriendin en ik ieders zijn/haar bank gecontacteerd, bleek dat we zo'n bedrag moesten aanvragen :( . Uiteindelijk kreeg ik max €1500 mee en mijn vriendin maar €600, heb ik maar meteen een gezamenlijke rekening geopend voor ons en van mijn rekening naar de gezamenlijke overgeschreven... Ik vind het niet kunnen dat een mens niet aan zijn eigen geld kan.

Anderzijds, toen wij op 'huizenjacht' waren hebben we veel mislopen simpelweg omdat wij nog geen huurders waren en geen bewijs konden voorleggen van correcte betaling ;) . En een vereiste was dat het instap klaar was :) .

Edit/
desalniettemin schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 07:44:
Ik zou alleen de luidsprekers niet te dicht tegen de muur en de zijkanten zetten, want dan krijg je vaak een boembas en minder diepte in het geluid. Maar is echt een kwestie van uitproberen door te schuiven en ze dichter of verder uit elkaar te zetten en iets meer naar binnen of naar buiten te draaien. En zet ze op spikes of kegels. Krijg je ook een strakkere bas van. En zorg ervoor dat je tweeters op oorhoogte staan :)
Dit alles heb ik reeds uitgeprobeerd, en ze staan reeds op spikes ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Nicklazzz op 23-02-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Ik zou alleen de luidsprekers niet te dicht tegen de muur en de zijkanten zetten, want dan krijg je vaak een boembas en minder diepte in het geluid. Maar is echt een kwestie van uitproberen door te schuiven en ze dichter of verder uit elkaar te zetten en iets meer naar binnen of naar buiten te draaien. En zet ze op spikes of kegels. Krijg je ook een strakkere bas van. En zorg ervoor dat je tweeters op oorhoogte staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
:)
renzo4000 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:17:
[...]

Kun je ook even normaal reageren? Het meubel is dacht ik vastgemaakt aan de muur door verhuurder dus nee die kan er niet uit. Voor verdere vragen zie posts van nicklazzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
LuPo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:19:
[...]

:)

[...]

Kun je ook even normaal reageren? Het meubel is dacht ik vastgemaakt aan de muur door verhuurder dus nee die kan er niet uit. Voor verdere vragen zie posts van nicklazzz
Gezien jouw reactie heb ik een pijnlijk punt aangehaald ... ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken en ventileer mijn mening (mooi he een forum, stel je eens voor dat je dat niet zou kunnen :N ). Overigens is mijn reactie kennelijk niet zo raar gezien de vragen die gesteld worden door de anderen. Je deelt hier je homecinema en hoopt kennelijk alleen op lovende reacties, terwijl jouw opstelling gewoon vragen oproept. Maar goed nogmaals, als jij je kan vinden is het toch prima?? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicklazzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:12:
Een VDH Magnum The Hybrid krijg je hier inderdaad niet in, de D352 zal moeten lukken zoals reeds bekend was. En je zou het enkel al doen voor de looks
Voor de looks en het gemak ga ik zeker banaanpluggen gebruiken. Twijfelde alleen nog steeds wat te doen: de D-352 halen en dan simpel en snel klaar zijn met de Van den Hul DIY Banana Plugs of toch voor The Magnum gaan en dan banaanpluggen via een andere weg regelen. Wegwerken van de The Magnum zal al een kriem zijn waar de D-352 al een pluspunt heeft. Denk dat ik mijn bestelling voor de D-352 maar eens door ga geven, toch handig als je Dhr. Van den Hul indirect kent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:19:
Het meubel is dacht ik vastgemaakt aan de muur door verhuurder dus nee die kan er niet uit. Voor verdere vragen zie posts van nicklazzz
Dat zal vast niet met meer vast zitten dan een paar schroeven aan de binnenkant. Zolang de kast netjes te verwijderen en bij opzegging van de huur weer terug te plaatsen is, heeft Nicklazzz gewoon het recht om dit te doen. Maar goed, tenzij de kast echt niet bij de rest van het interieur past zou ik het lekker laten zitten. Het meubel kan ook nog wat opgeleukt worden door een massief houten blad op de kast te leggen en de deurknopjes te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
renzo4000 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:02:
[...]

Gezien jouw reactie heb ik een pijnlijk punt aangehaald ... ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken en ventileer mijn mening (mooi he een forum, stel je eens voor dat je dat niet zou kunnen :N ). Overigens is mijn reactie kennelijk niet zo raar gezien de vragen die gesteld worden door de anderen. Je deelt hier je homecinema en hoopt kennelijk alleen op lovende reacties, terwijl jouw opstelling gewoon vragen oproept. Maar goed nogmaals, als jij je kan vinden is het toch prima?? d:)b
Toevallig is het niet mijn home cinema..
knip

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 23-02-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En weer ontopic :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
desalniettemin schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 07:44:
Ik heb het voornaamste al uitgeprobeerd, en de speakers staan reeds op spikes:)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 08:45:
[...]

Ik moet nog steeds een foto maken hoe die vierbeen krengen bij mij altijd voor het scherm gaan hangen zodra er geblaf uit de speakers klinkt. :+
55" scherm en met wat geluk zie je nog nét een stukje zijkant scherm.

Jammer genoeg hebben ze buiten altijd ruzie met jouw type snurkbulletjes, ik vermoed dat zij het als gegrom opvatten. ;)
Ik heb het ze al een paar keer uitgelegd, maar zonder effect. :F
Héhé, veel mensen die hier in het begin op bezoek kwamen dachten dat ze gromde ;) het zijn nochtans hele lieve honden maar hebben ontzettend veel aandacht nodig.
evEndzhar schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Dat zal vast niet met meer vast zitten dan een paar schroeven aan de binnenkant. Zolang de kast netjes te verwijderen en bij opzegging van de huur weer terug te plaatsen is, heeft Nicklazzz gewoon het recht om dit te doen. Maar goed, tenzij de kast echt niet bij de rest van het interieur past zou ik het lekker laten zitten. Het meubel kan ook nog wat opgeleukt worden door een massief houten blad op de kast te leggen en de deurknopjes te vervangen.
Je hebt volkomen gelijk, enkel heeft de eigenaar alles laten uitvoeren daar hij richting de 80j gaat. De persoon die dit heeft uitgevoerd heeft niet behangen achter de kast en tot slot heeft hij een kader gemonteerd op de vloer waar de kast overschuift. Dus het moraal van het verhaal is als ik de kast weghaal zit ik met plinten die niet doorlopen, onbehangen stuk, een vloer waar gaten in zijn...
Om terug ontopic te gaan:

Zoals eerder aangegeven, als ik een mooie Marantz bluray speler tegenkwam ging ik deze aanschaffen. Gisteren was het zover, kwam één online en heb meteen toegehapt. Vandaag opgehaald en stond meteen versteld wat voor een meerwaarde zo'n speler heeft t.o.v. bijvoorbeeld het afspelen van muziek en/of films via mijn HTPC. Foto's kon ik niet goed vast leggen, goede kwaliteit volgen nog in een totaalbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/9842/91134110.jpg
Ook is de definitieve tagging aangebracht, ook nog niet scherp kunnen vastleggen:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/7959/24170840.jpg

Vandaag nog een deel draadgoten gaan halen in de bouwmarkt, hiermee ga ik morgen verder.
Ik was vandaag ook bij Mediamarkt gepasseerd voor een Logitech Harmony One, géén meer opvoorraad. Dit toestel wil ik toch dus ga ik er één bestellen.
Daar mijn subwoofer zorgt dat sommige delen resoneren heb ik daarnet een subdude besteld, de HD versie kon pas binnen 6 weken geleverd worden dus is het de gewone geworden. Dinsdag heb ik deze in huis.

Dit zal voorlopig de laatste update zijn, nadat de subdude/harmony/marmere stenen voor de vloerstaanders geleverd worden. Ik had voor me eigen na het aanschaffen van de B&W luidsprekers in november 2012 een wishlist opgesteld en deze is volledig aangekocht buiten het voorgaande.
wishlist
Marantz SR6007
Marantz bluray speler(UD5005 geworden)
AppleTV3
Subwoofer(ASW610XP)
Betere bekabeling (Van Den Hul snowtrack-snowline met VDH banaanpluggen)
Betere HDMI kabels ( RU-connected)
Harmony One
Subdude(besteld)
Marmer voor onder vloerstaanders

Dit alles is de afgelopen weken aangekocht en dus kan voormij het genieten beginnen, kan altijd beter maar ik ben zeer tevreden ;) .
Ook zal ik mij de komende weken in het weekend wanneer mijn vriendin ook werkt bezig houden met het afstellen en eventueel indraaien van de speakers. De subwoofer ga ik ook mee 'spelen' zodat een optimaal geluid in mijn situatie kan bekomen worden.
Alsook zal ik vaak aanwezig zijn in de lokale MM om enkele bluray's aan te kopen :9

[ Voor 10% gewijzigd door Nicklazzz op 23-02-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/11rvp87.jpg

Specs
  • Sony 46 hx750
  • Onkyo tx-nr609
  • sony BDP-s490
  • netgear stora ms2000
  • WDTV live 2011 versie
  • Sony playstation 3 slim versie 2
  • Jamo s606 hcs3 5.0
  • Svs sound pb12nsd dsp
  • 3x philips living colors rc bloom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Hee Nicklazzz als je je nog eens een dagje verveelt heb ik nog wat kabelwerk in een woning in Hellevoetsluis voor je :+

Even zonder dollen; lekker bezig geweest. Mooi kabelmanagement en tagging en natuurlijke mooie apparatuur!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
ziet er echt belachelijk goed uit! Dikke kwijl:) Volgende keer dak me zooi uit de kast ga halen kom ik bij je terug voor tips en trucs om het ook zo netjes te krijgen! Chapeau!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Nicklazzz,

Ik heb toch alvast een vraagje: hoe heb je de tagging precies toegepast op je kabels? Het ziet er namelijk erg strak en overzichtelijk uit!

[ Voor 21% gewijzigd door Thermaltaker op 25-02-2013 12:12 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Thermaltaker schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:12:
@ Nicklazzz,

Ik heb toch alvast een vraagje: hoe heb je de tagging precies toegepast op je kabels? Het ziet er namelijk erg strak en overzichtelijk uit!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

@ Nicklazzz,

Vooral benieuwd naar die labeltjeshouders, waar komen die vandaan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
virtualJac schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:06:
Hee Nicklazzz als je je nog eens een dagje verveelt heb ik nog wat kabelwerk in een woning in Hellevoetsluis voor je :+

Even zonder dollen; lekker bezig geweest. Mooi kabelmanagement en tagging en natuurlijke mooie apparatuur!
Ik moet nog steeds bij enkele familieleden hun kabelmanagement gaan doen, je zal op een wachtlijst komen ;)
Thanks man, nu kan het genieten stilaan beginnen :) .
lj_tree schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:18:
[...]

ziet er echt belachelijk goed uit! Dikke kwijl:) Volgende keer dak me zooi uit de kast ga halen kom ik bij je terug voor tips en trucs om het ook zo netjes te krijgen! Chapeau!!
Thanks man, ik zelf kan er niet tegen dat de kabels overhoop liggen want dit is niet alleen onordelijk en onoverzichtelijk maar wordt ook nog eens een stofhoop. En daar mijn hond allergisch is voor huisstofmijt willen we dit natuurlijk beperken ;) .
@ Nicklazzz,

Tagging bestaat uit labels die uitgeprint zijn door een toestel zoals Dymo/Brother en deze in plastic hulzen gestoken. Deze hulzen gebruiken wij op het werk op bijvoorbeeld in de field een motor te taggen aan de juiste kringnummer. Ze zijn weersbestendig en kunnen tegen allerlei soorten invloeden zoals: UV, chemische stoffen...
KillaZ schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Antwoord hierboven reeds gegeven ;) .
JB schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:34:
[...]
Vooral benieuwd naar die labeltjeshouders, waar komen die vandaan?
Ik zal als ik op het werk ben eens kijken van welke leverancier deze komen :) .

Gisteren nog een druk dagje gehad met o.a. alle meubels weg te halen op de bekabeling naar de rears & sub te ordenen:
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/3650/11404792.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/1782/61733933.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/5273/88569753.jpg
De subdude zal ik morgen in ontvangst mogen nemen :) Kan ik eindelijk het volume van de sub wat omhoog schroeven daar nu alles meetrilt en ik me er mateloos aan erger :(

Daarnet nog bij MM langsgeweest en mijn vriendin en ik hebben een hele boel blurays aangeschaft, kunnen we alvast alles goed uitproberen :) .

Foto's volgen als alles gearriveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
FeaR schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:13:
[...]

Wat is je kijkafstand? Ik mag dinsdag de sleutels halen van mijn huisje en wil toch wel twee dingen meteen halen: een paar Focal Chorus 816W als rear speakers en een nieuwe TV. En de TV twijfel ik aan een 55" dan wel 65" Panasonic plasma.
65 inch! 100%, zelf twijfelde ik ook tussen deze twee formaten. Zit er ongeveer 3 a 3.5 meter vanaf en nog geen moment spijt gehad. Zal volgende week is wat foto's posten.

Vraag, ben opzoek naar een mooie tvmeubel. Heb natuurlijk al gekeken naar de Ikea maar vind dat net niet. Heb nu wat leuks ontdekt van Zijlstra meubels. Iemand die nog een leuke site/merkt weet?

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 25-02-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Nieuwe aanwinst :)

Rega P3
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/yk20s1y1z/2013_02_24_19_03_30.jpg

Gekocht via marktplaats van een (smerige) oplichter.. Werd verkocht zonder element, maar zou verder in goede staat zijn. Vandaag nieuw element in laten zetten (Goldring 2100) door hifistudio79 in zoetermeer (AANRADER!). Kom ik thuis komt er alleen een dikke brom uit.. Arm uit elkaar gehaald en de multimeter erop gezet; alleen de aarde zat nog verbonden :(

Mn eerste tt dus goede les voor de volgende keer; element of multimeter meenemen! (en niemand vertrouwen) Net opnieuw bedraaid met de aders uit een usb kabel, werkt prima en was met een paar uurtjes gebeurd, dus viel uiteindelijk nog wel mee. Misschien koop ik nog een keer een mooie kabel ervoor maar ga het verschil denk ik niet horen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 22:50
intuliegend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:59:
Nieuwe aanwinst :)

Rega P3
[afbeelding]

Gekocht via marktplaats van een (smerige) oplichter.. Werd verkocht zonder element, maar zou verder in goede staat zijn. Vandaag nieuw element in laten zetten (Goldring 2100) door hifistudio79 in zoetermeer (AANRADER!). Kom ik thuis komt er alleen een dikke brom uit.. Arm uit elkaar gehaald en de multimeter erop gezet; alleen de aarde zat nog verbonden :(

Mn eerste tt dus goede les voor de volgende keer; element of multimeter meenemen! (en niemand vertrouwen) Net opnieuw bedraaid met de aders uit een usb kabel, werkt prima en was met een paar uurtjes gebeurd, dus viel uiteindelijk nog wel mee. Misschien koop ik nog een keer een mooie kabel ervoor maar ga het verschil denk ik niet horen.
Heb even naar deze platenspeler gegoogeld en het schijnt een prima zo niet hele goede platenspeler te zijn.
Maar dat wist je natuurlijk al. ;) Nu alleen nog een andere voeding en andere arm erop en je bent helemaal klaar. Wel eerst nog even de usb kabel vervangen.
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Thanks, gaat wel lukken denk ik ;)

Heb al even naar die upgrade gekeken maar ik heb het vermoeden dat je dat alleen hoort nadat je er goed voor betaald hebt :P Heb nou niet het idee dat de huidige motor veel trillingen veroorzaakt. Heb een paar splinternieuwe platen getest en daar zit geen enkel naar geluidje tussen (ook niet tussen de tracks). Wel leuk om een keer te doen als hij voor een leuke prijs op ebay voorbij komt. Heb al even zitten bieden op een acryl platter (op 1 pond verloren....) en de subplatter wil ik ook nog wel een keer vervangen. Kabeltje moet er ook nog een keer aan geloven maar dat is dan meer omdat ik de grijze rca kabels bijzonder lelijk vind.

Heb een Nad stereo versterker, een Pioneer vsx922k en een Marantz ZR6001, allemaal zonder phono 8)7 Klein chinees buizen prulding (Yaqin MS-22B) is onderweg dus dan kan hij op de pioneer. Als dat niks is kan hij altijd nog op de Nad, daar ben ik kwa sterogeluid zeer tevreden over. Heb wel weer door dat dit een dure hobby gaat worden :X

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Meneer noemt een 275 euro dure buizenphonovoorversterker een prulding 8)7
Zit ik daar met een €15,- platenspeler... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-02-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de boston acoustics A26 binnengekregen. Ze staan momenteel op stands van zo'n 50 a 54cm hoog. Ik vroeg me af of dat qua hoogte wel goed zit. Ik beluister ze vanuit mijn bureaustoel op zo;n 3-3.5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Binnenkort foto's van m'n nieuwe opstelling incl. Projector.
Begin er morgen aan. Hopelijk dit weekend klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje aan alle mensen die een TV hebben opgehangen.

Hoever hangt jullie TV van de grond af? Bij mij hangt die namelijk 1 meter vanaf de grond. Ben bang dat dit te hoog is. Het gaat om een 65ST50 van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Al meerdere keren in dit topic zijn hier discussies over geweest. De een zegt 2/3 van het scherm moet onder of boven je ogen, de andere geeft je een formule met betrekking tot de kijkafstand en de hoek, maar het komt er allemaal op neer dat je moet kiezen wat jou het beste lijkt en dat dat schijnbaar voor veel mensen verschilt. Zo hebben sommige mensen hem graag wat hoger en anderen liever laag zoals ik. Ook is het natuurlijk afhankelijk van jouw meubel.

En als je zegt dat hij 1 meter boven de grond hangt, is dat met betrekking tot het middelpunt of de onderkant van de TV. Zelfs van de onderzijde gemeten lijkt mij 1 meter namelijk niet bijzonder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ooghoogte als je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bierdopje120 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:04:
Al meerdere keren in dit topic zijn hier discussies over geweest. De een zegt 2/3 van het scherm moet onder of boven je ogen, de andere geeft je een formule met betrekking tot de kijkafstand en de hoek, maar het komt er allemaal op neer dat je moet kiezen wat jou het beste lijkt en dat dat schijnbaar voor veel mensen verschilt. Zo hebben sommige mensen hem graag wat hoger en anderen liever laag zoals ik. Ook is het natuurlijk afhankelijk van jouw meubel.

En als je zegt dat hij 1 meter boven de grond hangt, is dat met betrekking tot het middelpunt of de onderkant van de TV. Zelfs van de onderzijde gemeten lijkt mij 1 meter namelijk niet bijzonder hoog.
Interessante discussie dan. De TV hangt 1 meter vanaf de grond en de TV is zelf 90 cm breedte dus 190cm totaal. De bank is 60/70cm, tja wat is wijsheid. Denk een weekje aan kijken en dan kan ik beter oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Volgens jou theorie, heb een 65inch dan kan ik de TV niet eens ophangen. Dan kan ik beter de stand gebruiken wat totaal niet mooi is.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/fbhmpy.jpg

Zo ziet het er nu (tijdelijk) uit, tja...

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 28-02-2013 08:55 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bierdopje120 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:04:

Volgens mij wordt de bank waarop je zit ook erg onderschat. Bij een echte hang bank kan ik me voorstellen dat je de televisie liever iets hoger hangt bijvoorbeeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Wackmack
Janoz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:24:
[...]

Volgens mij wordt de bank waarop je zit ook erg onderschat. Bij een echte hang bank kan ik me voorstellen dat je de televisie liever iets hoger hangt bijvoorbeeld.
Mee eens. Eerst had ik een echte bank en na wat jaar is het een hang bank geworden, Ikea he.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:24:
Het idee achter de TV op ooghoogte te hangen komt volgens mij uit het feit dat je het liefst je nek zo recht mogelijk wil houden. Zelfde idee dat je ook (de bovenkant van) je monitor op ooghoogte wil hebben. Maar als niet kaarsrecht op de bank zit, moet je de TV dus ook wat hoger zetten volgens dat principe. Lijkt mij dan.

• Bierdopje120
Misschien dat het handigste voor Versteegrob is om te experimenteren terwijl de voet er nog onder zit. Dan kun je het beste kijken wat voor jouw situatie het beste past.

• sypie
  • Niet online
Nicklazzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:12:

Bi-amped aangesloten, even de sub uitgeschakeld en het laag weergave is beduidend beter dan voorheen.
Ik zie alleen maar bi-wired voorbij komen. Waar is je tweede versterker gebleven?

• Xander
  • Laatst online: 23:18
sypie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:55:
[...]
Ik zie alleen maar bi-wired voorbij komen. Waar is je tweede versterker gebleven?
Versterker met meerdere eindtrappen waarvan je er 2 per speaker kunt gebruiken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bierdopje120
Juist. Die optie heeft mijn Denon 2807 ook om het surround-back kanaal te gebruiken voor de bi-amping. Echter zie ik hier het voordeel niet van omdat beide versterkers dezelfde voeding gebruiken omdat ze in hetzelfde apparaat zitten.

• sypie
  • Niet online
Een amp is voor mij een bak met een stekker er aan waar ik speakers op aansluit. Ook wanneer dat ding twee eindtrappen zou hebben dan nog zie ik maar één versterker, ook al zou dat technisch niet zo zijn.

• Wackmack
Bierdopje120 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:50:
Misschien dat het handigste voor Versteegrob is om te experimenteren terwijl de voet er nog onder zit. Dan kun je het beste kijken wat voor jouw situatie het beste past.
De TV stond eerst op een fout wel met een stuk hogere TV meubel. Met voet zou prima kunnen echter heb ik de TV liever plat aan de muur. We gaan in het weekend weer is boren, komt goed.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:27
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Volgens jou theorie, heb een 65inch dan kan ik de TV niet eens ophangen. Dan kan ik beter de stand gebruiken wat totaal niet mooi is.
Je kan de TV toch ook lager hangen? Heb ik ook gedaan, kabels in 'n gootje en de PS3 ervoor. Of jij het zo mooi vind is natuurlijk weer iets anders ;) Ik vond het zo in elk geval ook beter dan met een voet.

Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1296.jpg

• Bierdopje120
Ik had niet door dat de foto bovenaan ook van jou was Versteegrob, maar als ik dat zo bekijk zou ik persoonlijk de TV niet hoger ophangen dan de hoogte van een normale voet. Beetje het idee van Botech zeg maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-02-2013 16:44 ]

• Xander
Bierdopje120 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:58:
Juist. Die optie heeft mijn Denon 2807 ook om het surround-back kanaal te gebruiken voor de bi-amping. Echter zie ik hier het voordeel niet van omdat beide versterkers dezelfde voeding gebruiken omdat ze in hetzelfde apparaat zitten.
Ja, maar als je 2 losse amps koopt zitten die ook op hetzelfde stopcontact en staan ze in dezelfde kast!! :P

Ik zie het probleem van dit soort features niet zo. Twee losse amps zal vast weer beter zijn, maar ik kan me ook prima voorstellen dat op deze manier "bi-ampen" een voordeel oplevert. Mits de voeding in de receiver ruim genoeg bemeten is natuurlijk.

Ik heb de functie op mijn Denon 2310 wel gebruikt. Ik heb het direct toen ik de receiver kocht zo aangesloten, eigenlijk zou ik eens moeten testen of ik verschil kan horen. ;) Kan me iig niet voorstellen dat het er slechter van wordt.

Ik moet ondertussen echt maar eens nieuwe foto's gaan posten, dat had ik in deel 38 al eens beloofd, de laatste keer dat ik een foto postte was 7,5 jaar terug in deel 19. :X :D Ondertussen heb ik nog steeds dezelfde Mission speakerset, maar de rest van de apparatuur is vervangen en ik ben verhuisd. Zal dit weekend eens wat bij elkaar gaan zoeken. :)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:09:
[...]

Ik zie nu dat jij ook de M35 hebt. :)
Heb zelf de i versie, goed klinkende speakers voor een heel beschaafd bedrag. _/-\o_
Voor iets beters moet je een heleboel meer geld neertellen.
Ik ben nog steeds erg tevreden met die speakers inderdaad. Denk dat ik ze al weer zeker 10 jaar heb staan, geen behoefte om ze te vervangen voorlopig. :)

Heb M35's als front, M32's als rear en mijn M3C1 centerspeaker heb ik een keer vervangen door een M3C2i, dat was wel een leuke upgrade.

• Xlinks1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 22:35
Hier mijn Set-up

Ik ben nog opzoek naar een 5.1 speaker set. Het liefst slanke zuilen zoals deze Piega smart serie

ideeën voor bijpassende speakers?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/141obv7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24gqcyh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34qkyyw.jpg

( Cars 2 Blijft leuk ;) )

Samsung LED tv UE46D8000
Dreambox DM800 SE
Popcorn hour c-200
Xbox 360
Sonos Play:5

[ Voor 3% gewijzigd door Xlinks1987 op 28-02-2013 18:26 ]

• Nicklazzz
sypie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:55:
[...]
Wist dat iemand er een opmerking ging geven, surround back wordt hiervoor gebruikt. :)

En om andere discussies te vermijden, in de setup staat zelf bi-amp. In de letterlijke zin van de benaming heb jij gelijk ;) .

[ Voor 18% gewijzigd door Nicklazzz op 28-02-2013 18:37 ]

• Xander
Dat ziet er netjes uit nickylenders, met dat zwevende meubel en alle kabels in de muur weggewerkt. Denk alleen dat ik mezelf nu zou gaan storen aan het snoer van die lamp, de enige zichtbare kabel nu. :P

• LuPo
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:16:
[...]

[afbeelding]

Zo ziet het er nu (tijdelijk) uit, tja...
Wow, je hebt hem wel héél hoog gehangen. Hij kan toch een stuk lager? Het idee van aan de muur hangen is niet dat het een schilderij moet zijn hoor.

• Xlinks1987
Xander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:33:
Dat ziet er netjes uit nickylenders, met dat zwevende meubel en alle kabels in de muur weggewerkt. Denk alleen dat ik mezelf nu zou gaan storen aan het snoer van die lamp, de enige zichtbare kabel nu. :P
Ja idd! haha maar kan niet alles hebben en helaas wil de vrouw ook wat ;) een lampje dus:P

[ Voor 37% gewijzigd door Xlinks1987 op 28-02-2013 18:48 ]

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een leuke Home Theather set staan die uit losse componenten bestaat... Naast dat ik er af en toe een leuke film kijk met de installatie, luister ik met regelmaat ook naar muziek (misschien luister ik nog meer naar muziek dan dat ik film kijk). De set bestaat uit de volgende componenten:

- Dali Concept 1 als rear speakers (laat ik intact zolang ik geen eigen woning heb, daarna CM8 of CM9 speakers als front speakers kopen en gebruiken waarna de CM1's als rear speakers dienst gaan doen) (specs: http://www.dali.dk/en-US/...d-series-1/CONCEPT-1.aspx)
- B&W CM1 als front speakers (specs: http://www.bowers-wilkins..._audio/CM_Series/CM1.html)
- Sony subwoofer (model niet bekend, dient in de toekomst geüpgraded te worden CM Sub)
- Dali Concept center speaker (dient in de toekomst geüpgraded te worden naar CM Center van B&W)
- Philips 37PFL6007H (specs:http://www.kieskeurig.nl/...7h/specificaties/1051707/)
- Integra (tegenwoordig een dochter onderneming van Onkyo ipv een serie binnen Onkyo) DTR-7.9 receiver (specs: http://www.integrahomethe...TR-7.9&class=Receiver&p=s
- Sony MDS-JE520 Minidisc speler
- Onky DV-SP501E (wordt gebruikt voor het afspelen van cd's omdat ik deze beter vindt klinken dan de blu-ray speler)
- Yamah KX-10 cassettedeck (3, koppen, 3 motoren, compact ontwerp)
- Philips BDP-7500MKII blu-ray speler (speel ik dvd's en blu-ray's mee af)
- Envivo HD mediaspeler
- McCrypt DJ-2650B platen speler met Goldring 2100MM element in afgemonteerd

Via deze link kunnen jullie diversen plaatjes van mijn set bekijken:
http://sdrv.ms/12egokl

Letop: op de foto van de receiver lijkt het dat deze een kras heeft op het display, maar dat heeft hij niet. Het betreft een reflectie van een ander voorwerp in de buurt van de receiver.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze set vinden die in een zelfbouw audio meubel staan (waar ik verder niet op in ga omdat dit niet het juiste topic hiervoor is)...

[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 28-02-2013 21:51 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Nicklazzz
Komen mooie strakke sets voorbij, zo een Samsung D8000 is toch een mooie tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21

SaN

Xlinks1987 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:25:
Hier mijn Set-up

Ik ben nog opzoek naar een 5.1 speaker set. Het liefst slanke zuilen zoals deze Piega smart serie

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Samsung LED tv UE46D8000
Dreambox DM800 SE
Popcorn hour c-200
Xbox 360
Ziet er mooi uit! Wat is dat voor meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Xlinks1987 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:25:
Hier mijn Set-up

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Samsung LED tv UE46D8000
Dreambox DM800 SE
Popcorn hour c-200
Xbox 360
Ziet er al leuk uit! Ik oriënteer me momenteel naar de B&W CM8/9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
ralph0603 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:45:
[...]

Ziet er al leuk uit! Ik oriënteer me momenteel naar de B&W CM8/9 :)
Ik wacht even af hoe de CM 10 gaat worden die dit jaar uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierbij ook mijn opstelling:

denon pma 710ae (wil nog kijken voor de pma 1510ae)
denon dcd 710ae
rel t7 sub
monitor audio rx6
supra ply 3.4 speaker cable
supra lorad stroom kabels
monster cable interlinks
philphs led 42 inch ambilight
philiphs bluray speler bdp8000
tvix hd slim media speler

aan de muur aurlex studio schuim tegen galmen van de klanken

wil binnekort de Musical Fidelity m1dac aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2mr6u12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35i0w7s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/35kud88.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2pz05y0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Timoet,

Mooie set, foto van heel de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicklazzz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:13:
Timoet,

Mooie set, foto van heel de kamer?
Dankje,

hier een foto van de rest van de kamer

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/11v4qh4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:07:
[...]

Dankje,

hier een foto van de rest van de kamer

[afbeelding]
Ziet er strak uit, nette inrichting en setup! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker goed uit! De RX6 staat ook op mijn verlanglijst. Misschien een idee om de cd-speler en versterker om te ruilen? Cd-spelers vinden die warmte van een versterker vaak niet zo fijn. Beter voorkomen dan genezen.

Geniet van het vette geluid;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Bierdopje120 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:05:
Meneer noemt een 275 euro dure buizenphonovoorversterker een prulding 8)7
Zit ik daar met een €15,- platenspeler... ;(
Bedoelde het zeker niet oneerbiedig maar ik heb zelf weinig vertrouwen in een chinese buizenversterker die voor zon bedrag geproduceerd en verzonden kan worden. Kost trouwens 140 euro, zeker geen 275. Ik zat te kijken naar een diy oplossing maar kom dan alleen met onderdelen al aan die prijs..

Maar.... het alternatief is een klein lelijk vierkant kastje met wat electronica, dat wil ik liever niet in mn setup hebben. En hij krijgt her en der toch goede reviews, dus het proberen waard. Als ik het niks vindt verkoop ik hem voor 90 euro en haal ik daar een Cambridge Audio Azur 640P van, die heb ik gehoord en klinkt erg goed imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Xander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:46:
[...]Ja, maar als je 2 losse amps koopt zitten die ook op hetzelfde stopcontact en staan ze in dezelfde kast!! :P

Ik zie het probleem van dit soort features niet zo. Twee losse amps zal vast weer beter zijn, maar ik kan me ook prima voorstellen dat op deze manier "bi-ampen" een voordeel oplevert. Mits de voeding in de receiver ruim genoeg bemeten is natuurlijk.

Ik heb de functie op mijn Denon 2310 wel gebruikt. Ik heb het direct toen ik de receiver kocht zo aangesloten, eigenlijk zou ik eens moeten testen of ik verschil kan horen. ;) Kan me iig niet voorstellen dat het er slechter van wordt.
Wel leuk om een keer een blinde test te doen. Ik heb het bi-wiren zelf even getest (Kef Q5's + IQ6 op VSX922) en kon geen enkel verschil horen. Wat ik ervan begrepen heb is dat je versterker de signalen opsplits, zodat hoog en mid over 1 kabel gaan, en laag over een andere kabel. Vind het wel beter staan, meer kabels en bananenpluggen ftw :) Binnenkort zal ik eens aan andere mensen vragen of ze het horen. Die stekkertjes zijn er toch zo uit.

(Niet mijn setup) Ziet er toch leuker uit als 2 stekkertjes om de een of andere reden.
Afbeeldingslocatie: http://i241.photobucket.com/albums/ff58/mr_x_plosion/8ef86e6a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

intuliegend schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:48:
[...]

Wel leuk om een keer een blinde test te doen. Ik heb het bi-wiren zelf even getest (Kef Q5's + IQ6 op VSX922) en kon geen enkel verschil horen. Wat ik ervan begrepen heb is dat je versterker de signalen opsplits, zodat hoog en mid over 1 kabel gaan, en laag over een andere kabel. Vind het wel beter staan, meer kabels en bananenpluggen ftw :) Binnenkort zal ik eens aan andere mensen vragen of ze het horen. Die stekkertjes zijn er toch zo uit.

(Niet mijn setup) Ziet er toch leuker uit als 2 stekkertjes om de een of andere reden.
[afbeelding]
Ben zelf ook zeer benieuwd. Als ik wikipedia mag geloven;
It is overlooked that both ways (connecting the two drivers at either the amplifier's end, or internally the speaker cabinet) of making speaker connections are electrically equivalent. This has led some to sarcastically refer to the practice as "buy-wiring", implying it is nothing more than a marketing gimmick for expensive speaker wire.
Mag het geen verschil maken...
Ben zelf absoluut geen audiofiel dus waarschijnlijk zal ik het zelf ook niet merken in dat geval...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intuliegend schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]
Een receiver splitst het geluid zeker niet als je Bi-Amp kiest. Er wordt gewoon twee keer front gestuurd naar beide uitgangen en dus naar de speaker, het interne filter doet die scheiding pas. Naar mijn inziens heeft het in dit segment eigenlijk geen meerwaarde op dat het er leuk uit ziet na. Het extra vermogen is leuk, mits de voeding niet inkakt, maar grootste deel wordt toch niet gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 02-03-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlinks1987
SaN schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:18:
[...]

Ziet er mooi uit! Wat is dat voor meubel?
haha geloof het of niet.. Ikea meubel :D was net €200,- ofzo..
We waren opzoek naar een mooie meubel en deze is tijdelijk omdat we de ideale zwevende meubel nog niet hebben gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Ziet er erg strak uit, maar waarom heb je op foto drie je speaker aan de houten wand gehangen?? 8)
:D

Ik vroeg me vooral af waarom hij een autovelg in z'n kamer heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiben schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:47:
[...]

:D

Ik vroeg me vooral af waarom hij een autovelg in z'n kamer heeft staan.
Haha, is een orginele formule 1 velg van een wiliams zeer zeldzaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Ziet er erg strak uit, maar waarom heb je op foto drie je speaker aan de houten wand gehangen?? 8)
Meubel ziet er ook al niet verkeerd uit, waar heb je het vandaan en/of heb je een linkje??

edit
Niet dat ik het nu zoveel beter heb, maar zou je het in het oog springende stopcontact niet naar de plint kunnen trekken??
Stopcontacten wil ik meschien van de zomer verplaatsen want dan wil ik de muur schilderen dan kan ik ze opnieuw in vrezen. Meubel komt bij een meubel zaak vandaan is massief eiken met white wash.

En speaker aan houten muur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha foto zie ik nou pas, :P

En bedankt voor de tip van het boren ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

Zo, recent ook bezig geweest met de eerste stappen in het creeren van een dedicated home-theater en gisteren dan eindelijk de eerste film gekeken. Na de overstap van ons 70m2 appartement naar ons 160m2 huis hadden we wat kamers over en nog nauwelijks spullen dus het ideale moment om mijn vriendin te overtuigen van de absolute noodzaak voor een HT-ruimte :). De kamer in kwestie is 4.26m lang en 3.50m breed en heeft nu een 100inch vast scherm waarop geprojecteerd wordt door de benq w1070. Een budget projector, met in mijn ogen prima prestaties.

Het geluid komt uit twee Monitor Audio RX8 fronts, een RX Centre en twee BX2 surrounds. Ik heb nog geen sub gekocht, omdat ik nog geen tijd heb gevonden om daar eens rustig naar te gaan luisteren.
Versterker is een Pioneer SC-LX56.

En dan u wat foto's. Het is allemaal nog wel erg work in progress, maar nadat ik gisteren mijn eerste film voelde het toch als een eerste mijlpaal :).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8232/8523206489_8f06f1d879_z.jpg
HT-001 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8389/8523206469_5dbc762bd1_z.jpg
HT-003 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8252/8524319460_02afae8dc3_z.jpg
HT-004 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8515/8524319412_e030d1b9b3_z.jpg
HT-005 by Ravnoss, on Flickr

Wat moet er nog gedaan worden? Aardig wat. Ik moet een meubel kopen voor de apparatuur, een vloerkleed voor wat betere akkoestiek, verduisterende gordijnen, alle kabels netjes wegwerken met kabelgoten, een lamp kopen, relaxbank plaatsen, surround speakers plaatsen, subwoofer kopen en plaatsen. Ik ben dus nog wel even bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Leuke mancave :p Zoiets ga ik ook doen wanneer we de ruimte hebben.

Die BenQ is zeker zo slecht nog niet. Ik heb een -met geluk verkeerde opgestuurde- W1100 die staat in eco stand, goed voor 6000 uur kijkplezier en de lampen zijn niet asociaal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:21:
hierbij ook mijn opstelling:

aan de muur aurlex studio schuim tegen galmen van de klanken
Mag ik vragen waarom die stukjes schuim dáár hangen? Heb je dat uitgemeten, is er een reden voor?

Leuk zo'n stukje schuim (al vraag ik me af of 2 stukjes van 30x30 cm zin hebben), maar als je het niet goed plaatst is het effect te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Afgelopen weekend een dedicated cd speler toegevoegd aan mijn HT setup. De Pioneer PD-50-K. Geluid van een cd speler is veel strakker dan via de BDP-LX55 blu-ray speler. Heb hem aangesloten via rca kabels en de Pure Direct schakelaar staat aan.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/11F38C85-63CF-4EF7-85D4-CD34A2050754-306-00000029419D9A04_zpsb656bb99.jpg

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mooie set zo Ron_Tweaker!. Maar kan je ons vertellen waarom je de cd-speler analoog aansluit met tulpkabels? Waarom geen optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:02:
Mooie set zo Ron_Tweaker!. Maar kan je ons vertellen waarom je de cd-speler analoog aansluit met tulpkabels? Waarom geen optical?
Lijkt me dat je dat doet omdat de DAC in de CD speler beter zou zijn dan die in de receiver/versterker. Anders moet de conversie in de receiver/versterker nog gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ravnoss schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:18:
Zo, recent ook bezig geweest met de eerste stappen in het creeren van een dedicated home-theater en gisteren dan eindelijk de eerste film gekeken.
Hoeveel inch is dat scherm? Het lijkt me een beetje klein? Waarom ben je niet voor een groter scherm gegaan?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic