Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.703 views

Verwijderd

Daan00 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:55:
[...]

Mag ik vragen waarom die stukjes schuim dáár hangen? Heb je dat uitgemeten, is er een reden voor?

Leuk zo'n stukje schuim (al vraag ik me af of 2 stukjes van 30x30 cm zin hebben), maar als je het niet goed plaatst is het effect te verwaarlozen.
Ja het heeft zin, als je de fotos bekeken heb dan zie tegen over de speakers alleen maar glas en andere harde matrialen. De galm in de kamer is een stuk minder nou. toen ik ze had opgehangen moest ik wenen
aan het minder kerkelijke geluid. :9 het is uitgemeten waar ze moesten hangen rekening houden dat het er nog wel goed uitzag ;)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52

Don Quijote

El Magnifico

Mystikal schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Hoeveel inch is dat scherm? Het lijkt me een beetje klein? Waarom ben je niet voor een groter scherm gegaan?
Scherm is 100 inch, dus toch een kleine 220cm breed. Op een kijkafstand van ongeveer 4 meter voor mij breed genoeg. Groter vind ik niet relaxed meer kijken :). Misschien vertekend het wel een beetje omdat de foto's met een groothoek objectief zijn genomen.

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

henkie196 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:57:
[...]

Lijkt me dat je dat doet omdat de DAC in de CD speler beter zou zijn dan die in de receiver/versterker. Anders moet de conversie in de receiver/versterker nog gedaan worden.
Dat klopt. Heb het verschil aangehoord... beide opties uitgeprobeerd en analoog klinkt het veel beter, geluid is veel voller.

Apple | Marantz | B&W

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:09
Ron_Tweaker schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:44:
[...]

Dat klopt. Heb het verschil aangehoord... beide opties uitgeprobeerd en analoog klinkt het veel beter, geluid is veel voller.
Oke check! Ik vroeg het me gewoonweg af aangezien ik laatst ook tegen dit verhaal aan liep :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:25

DjVe

Hatsaflats!

Ron_Tweaker schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:52:
Afgelopen weekend een dedicated cd speler toegevoegd aan mijn HT setup. De Pioneer PD-50-K. Geluid van een cd speler is veel strakker dan via de BDP-LX55 blu-ray speler. Heb hem aangesloten via rca kabels en de Pure Direct schakelaar staat aan.

[afbeelding]
Mooi hoor zo'n torentje ;) Waarom ben je dan niet gegaan voor een hoger model bluray speler.

Ah...Pioneer heeft momenteel geen model hoger dan de LX55 ;). Ik heb zelf een LX71 staan en zowel qua beeld als 2 kanaals audio, is het een verdomd goede speler .

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:54:
[...]

Oke check! Ik vroeg het me gewoonweg af aangezien ik laatst ook tegen dit verhaal aan liep :)
Briljant:
....To be able to attribute any difference you could hear between two different input paths solely to the DAC being used is a stretch. There are other things involved in the hypothetical comparison you are trying to make besides just the DACs. But even if you COULD eliminate all the other variables so that you COULD compare just the DACs, and even if you COULD hear a difference, you would probably be hard-pressed to objectively decide which you actually preferred. Given a wide range of listening material and enough time you might find that you prefer one of the DACs for some source material and the other DAC for other source material. You might find that you prefer one of the DACs at lower volumes and the other DAC at higher volumes. Etc.. And even if you COULD decide which DAC you definitely preferred, you might find that you prefer what would be considered the lesser of the two DACs....

Verwijderd

Mooie set hoor Ron_Tweaker.
mare wat voor speakers stuur je er mee aan?

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:40:
Mooie set hoor Ron_Tweaker.
mare wat voor speakers stuur je er mee aan?
B&W CM serie... CM8 als fronts, CM1 als surround en CM Center, als center :) Sub is een ASW650 Sorrento.

Apple | Marantz | B&W

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 15:47
Ron_Tweaker schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:44:
[...]

B&W CM serie... CM8 als fronts, CM1 als surround en CM Center, als center :) Sub is een ASW650 Sorrento.
Wow :9~ Qua looks mijn droomset. Heb je foto's?

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Versteegrob schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:06:
[...]

Zie pag. 108 en 109!

Apple | Marantz | B&W

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:22
[...]

Iedereen heeft andere instellingen qua aantal posts per pagina dus hier even een linkje.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]
Het blijven fantastiche speakers om te zien. Wat mij betreft is het de mooiste speaker-serie op de markt. Had ze zelf ook uitgezocht vanwege de WAF om vloerstaanders in huis te krijgen. Maar bij een luistersessie bleek de sound van de CM8 ons niet te liggen. Vandaar dat er Focals zijn gekomen. Deze klonken voor onze smaak beter maar qua looks kunnen ze niet tegen de CMs op. Ook die witte staan er erg strak bij. :+

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Ravnoss schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Scherm is 100 inch, dus toch een kleine 220cm breed. Op een kijkafstand van ongeveer 4 meter voor mij breed genoeg. Groter vind ik niet relaxed meer kijken :). Misschien vertekend het wel een beetje omdat de foto's met een groothoek objectief zijn genomen.
Okay, dat is zeker niet klein. Ik heb hetzelfde scherm, dan zal het inderdaad de foto zijn. Ziet er verder prima uit!

Basement Bios ---- Exo-S

• Pjotr22
S1NN3D schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:10:
[...]

[...]

Het blijven fantastiche speakers om te zien. ..... Maar bij een luistersessie bleek de sound van de CM8 ons niet te liggen. ...
Had ik ook bij de CM8.

De CM9 daarentegen.... :9~

• S1NN3D
  • Niet online
Pjotr22 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:57:
[...]

Had ik ook bij de CM8.

De CM9 daarentegen.... :9~
Heb idd vaker gelezen dat de CM9 stukken beter is dan de CM8. Maar daar staat dan ook een meerprijs van € 350 per stuk tegenover. :-( Als je eenmaal met de HiFi begint, loopt de rekening snel op maar dit was voor mij toch over de grens. (Maar ik ben nu net zo blij met mij Focals uit de 800W-serie in zwart lak).
S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:01:
[...]
Heb idd vaker gelezen dat de CM9 stukken beter is dan de CM8. Maar daar staat dan ook een meerprijs van € 350 per stuk tegenover. :-( Als je eenmaal met de HiFi begint, loopt de rekening snel op maar dit was voor mij toch over de grens. (Maar ik ben nu net zo blij met mij Focals uit de 800W-serie in zwart lak).
Als je uit bent gekomen bij een Focal Chorus, al is het een W-serie dan was de CM9 wellicht ook niet jouw speaker geweest. De CM9 is qua klank wel iets anders dan de CM8, maar het B&W-geluid zit er nog steeds in, en dat is toch wel (heel) anders dan dat van een Focal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:10:
[...]
Als je uit bent gekomen bij een Focal Chorus, al is het een W-serie dan was de CM9 wellicht ook niet jouw speaker geweest. De CM9 is qua klank wel iets anders dan de CM8, maar het B&W-geluid zit er nog steeds in, en dat is toch wel (heel) anders dan dat van een Focal.
Ik had - voor de luistersessie - de B&W CM-serie uitgezocht op basis van de looks. Slecht argument natuurlijk maar deze hadden wel voldoende WAF om vloerstaanders in huis te halen. Toen we de CM8's hoorden haakten we af op de sound en de CM9's vonden we te duur. In de luistersessie vonden we de 816W's het beste geluid geven, en de prijs was ook oké. De Focal 816V klinken minder maar zijn ook minder mooi om te zien. De 816W in zwart lak kregen wel de WAF. Iedereen blij. :+

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens een CM5 en CM9 beluisterd, maar vond de klank van beide eerlijk gezegd behoorlijk hetzelfde. Naar mijn eigen, zeer persoonlijke idee te veel laag, wel een redelijk hoog, maar het midden leek dan weer wat weggevallen te zijn. Detail was ook niet om over naar huis te schrijven. De CM9s vielen me in dat opzicht nogal tegen in dat ze weinig extra's leken te bieden t.o.v. de CM5s. Ik ben dan ook enigzins verbaasd dat iemand de CM9 een stuk beter zou vinden klinken dan de CM8.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:01:
[...]

Ik vond zowel de CM7 als de CM9 fijner klinken dan de CM8. Waar de 7 en 9 vrij vol klinken en een (in mijn oren) lekker geluid hebben, mis ik bij de 8 behoorlijk wat laag. Heb er een tijdje terug flink naar zitten luisteren omdat de CM8's toen in de aanbieding waren bij audiotvcentrum. Ben toch overstag gegaan en voor de Boston A360 gegaan tot ik een berg geld over heb:) Hoewel dit voorlopig meer dan goed genoeg is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:34:
[...]
Ik had - voor de luistersessie - de B&W CM-serie uitgezocht op basis van de looks. Slecht argument natuurlijk maar deze hadden wel voldoende WAF om vloerstaanders in huis te halen. Toen we de CM8's hoorden haakten we af op de sound en de CM9's vonden we te duur. In de luistersessie vonden we de 816W's het beste geluid geven, en de prijs was ook oké. De Focal 816V klinken minder maar zijn ook minder mooi om te zien. De 816W in zwart lak kregen wel de WAF. Iedereen blij. :+
B&W CM-serie stond ook op mijn lijstje, puur vanwege de looks. Maar met luisteren vielen die eigenlijk heel snel af omdat de sound me niet aanstond. En aangezien ik toch single ben kunnen lelijke speakers gelukkig wel :P

De gewone kleur-versies van de V-series staan mij ook niet echt aan, veel te druk. Op een center of monitor is het nog wel te doen, maar op een vloerstaander wordt het wel erg druk. Ik heb zelf de eerste versie van de 826W, die ter ere van het 30-jarig bestaan, welke in Satin Black zijn. Ogen nog wat rustiger, vooral zonder frontje want dat zwarte plexi glanst ook al zo lekker. Mijn CC800W is wel Gloss Black, want dat kon nu eenmaal niet anders. Maar als ik mijn subwoofer over zou kunnen doen zou ik toch ook een Satin Black nemen, dat Gloss Black van Velodyne is me toch wat te gloss.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 06-03-2013 08:53 ]

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:51:
[...]

B&W CM-serie stond ook op mijn lijstje, puur vanwege de looks. Maar met luisteren vielen die eigenlijk heel snel af omdat de sound me niet aanstond. En aangezien ik toch single ben kunnen lelijke speakers gelukkig wel :P

De gewone kleur-versies van de V-series staan mij ook niet echt aan, veel te druk. Op een center of monitor is het nog wel te doen, maar op een vloerstaander wordt het wel erg druk. Ik heb zelf de eerste versie van de 826W, die ter ere van het 30-jarig bestaan, welke in Satin Black zijn. Ogen nog wat rustiger, vooral zonder frontje want dat zwarte plexi glanst ook al zo lekker. Mijn CC800W is wel Gloss Black, want dat kon nu eenmaal niet anders. Maar als ik mijn subwoofer over zou kunnen doen zou ik toch ook een Satin Black nemen, dat Gloss Black van Velodyne is me toch wat te gloss.
De gloss black speakers zijn inderdaad behoorlijk gloss. Maar ze vielen in de smaak qua WAF (want de Panasonic plasma vindt ze ook behoorlijk gloss ;) , dus dat paste goed) en er konden direct een nieuwe speaker in gloss mee. Van de satins hadden ze alleen nog demo's staan. Een subwoofer staat ook nog op mijn verlanglijstje... maar aan dat lijstje komt volgens mij nooit een einde. Upgrade-drang. :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Waarschijnlijk vandaag eindelijk een nieuwe tv-meubel bestellen van Teak hout. Lang gezocht en uiteindelijk met dank aan een medetweaker een zaak gevonden waar we tijdens onze vakantie aan de andere kant van het land langs konden.

Alleen enige is dat mijn vrouw vroeg waar de controllers etc van de spelcomputers moesten komen omdat er geen zijvakken in die kast zitten. Aan de andere kant, naast de apparaten is in mijn ogen genoeg ruimte. Dus dat komt wel goed.

Alleen kiezen voor een andere versterker is nu een probleem, maar ook daar komen we wel weer doorheen. :P
S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:15:
[...]
Van de satins hadden ze alleen nog demo's staan.
816W of 826W? Demopaartje 816W ben ik niet vies van voor als rear speaker namelijk :)

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:58:
[...]
816W of 826W? Demopaartje 816W ben ik niet vies van voor als rear speaker namelijk :)
Heb mijn luistersessie gedaan bij iEar, en daar ben ik tot mijn keuze gekomen om voor de 816W's te gaan. En dat was een paar in satin black inderdaad. Dit was in januari dus wel de nodige weken geleden ondertussen. Ik heb de satins niet genomen maar heb gekozen voor hagelnieuwe 816W's in gloss black dus misschien staan ze er nog. Probeer het, zou ik zeggen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 06-03-2013 10:33 ]

S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:32:
[...]
Heb mijn luistersessie gedaan bij iEar, en daar ben ik tot mijn keuze gekomen om voor de 816W's te gaan. En dat was een paar in satin black inderdaad. Dit was in januari dus wel de nodige weken geleden ondertussen. Ik heb de satins niet genomen maar heb gekozen voor hagelnieuwe 816W's in gloss black dus misschien staan ze er nog. Probeer het, zou ik zeggen. :+
Black Satin heeft sowieso mijn voorkeur aangezien mijn 826W dat dus ook zijn en ik de kleur rustiger vind. Dat ze op één of andere manier ook nog eens goedkoper zijn is ook mooi meegenomen. Zal eens zien of ze er nog staan, in welke staat ze zijn en wat ze er voor vragen. Geld besparen is nooit verkeerd :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00
Mystikal schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Hoeveel inch is dat scherm? Het lijkt me een beetje klein? Waarom ben je niet voor een groter scherm gegaan?
100 inch staat in zijn post.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik las net een stukje over dat Ron_Tweaker zijn geluid beter vond met analoog aangesloten CD-speler? Ik moet toch zeggen dat mij dit tegenvalt, van de DAC van de versterker dan wel te verstaan. Ik heb me een poosje terug zitten te verdiepen in DAC's, maar dat was meer i.v.m. mijn computer t.o.v. mijn versterker.

Na lang zoeken en twijfelen of ik het wel zou kopen heb ik toch een Creative X-Fi Titanium HD gekocht, voor het DTS connect gebeuren voor het gamen van mijn computer en met name eigenlijk voor de beter kwaliteit als ik hem analoog aan zou sluiten. Het verschil is niet heel groot, maar wel waarneembaar. Het geluid is net wat helderder als ik de analoge verbinding gebruik. Vandaar dat ik me afvroeg of je het verschil bij jou duidelijk te horen is of dat je er echt goed op moet letten.

• Pjotr22
henkie196 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:35:
Ik heb wel eens een CM5 en CM9 beluisterd, maar vond de klank van beide eerlijk gezegd behoorlijk hetzelfde. Naar mijn eigen, zeer persoonlijke idee te veel laag, wel een redelijk hoog, maar het midden leek dan weer wat weggevallen te zijn. Detail was ook niet om over naar huis te schrijven. De CM9s vielen me in dat opzicht nogal tegen in dat ze weinig extra's leken te bieden t.o.v. de CM5s. Ik ben dan ook enigzins verbaasd dat iemand de CM9 een stuk beter zou vinden klinken dan de CM8.
Opmerkelijk aangezien de CM5 en CM8 zusjes zijn, en de CM7 en CM9 broetjes. of andersom..

Maar heb het idee dat we her nu genoeg over gezegd hebben. Veel belangrijker, ik heb al mn speakers geupgrade :Y :Y :Y Wil graag foto's posten maar ben een Noob. is photobucket handig?

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Canton Chrono's 502.2 Wit zijn besteld :) Mooi geluid (hoop ik, gok van wel) en past erg mooi bij het interieur. Lang zitten nadenken, toch nog best prijzig, maar denk wel het geld waard. Nu simpele satellite speakers van de 5.1 pioneer set. Front speakers dus vervangen voor deze 'boekenplank' front speakers. Stap in de goede richting.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

Reinier

\o/

Sinds mijn vorige post anderhalf jaar terug (Reinier in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45") is er bij mij aardig wat veranderd. Receiver en speakers zijn twee weken terug vervangen.

Hier de situatie in juli 2011:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DebK7le0pOnr3HFiXjThTuYz/full.jpg

De helft van de appartatuur werkte toen niet :X Ook was ik niet meer zo blij met het IKEA-meubel.

Inmiddels zijn er nieuwe teakhouten meubels van d-Bodhi en een gezellig groen kleedje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TpDzrpuxQGoUiXyXuGAQR5wq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hTjWTqbQDIOGWAQK1VV7k3zo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AvaHqaFSN6OZLaxuHNy2DNYJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hGIyHuASTwuy8B0PZfbiRPk5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PJGEFkOoIybYkwqeOoUfZSRJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MsB9miujRKm9KynXrd9n0ZPB/full.jpg

Specs:
  • Samsung LE46C650
  • Samsung BD-ES5000
  • Zwarte Wii
  • Yamaha RX-V773
  • Canton Karat 755.2 (center)
  • Canton Karat 790.2 (fronts)
  • Canton Karat 720.2 (surrounds) op Canton LS 650 standaards
  • Synology DS212+
De [CiP] Harman/Kardon HTPC is met pensioen; ik kan eigenlijk alles via DLNA direct op de televisie, receiver of blu-rayspeler spelen.

Erg tevreden met deze upgrades :) De fronts hebben eigenlijk wat meer ademruimte nodig. Komend weekend ga ik kabels trekken voor de surronds, kan ik meteen alle plinten vervangen en netjes maken.

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:21:
hierbij ook mijn opstelling:

denon pma 710ae (wil nog kijken voor de pma 1510ae)
denon dcd 710ae
rel t7 sub
monitor audio rx6
supra ply 3.4 speaker cable
supra lorad stroom kabels
monster cable interlinks
philphs led 42 inch ambilight
philiphs bluray speler bdp8000
tvix hd slim media speler

aan de muur aurlex studio schuim tegen galmen van de klanken

wil binnekort de Musical Fidelity m1dac aanschaffen.

[afbeelding]
Op wat voor 'tegel' heb je de speakers staan als ik vragen mag?
Zoek nog iets om mijn speakers met spikes op te zetten in m'n nieuwe huis met PVC als vloer maar een gewone stoeptegel lijkt ook zo raar... :P

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 15:47
Misschien leuk om te melden voor de liefhebbers. 6/7 april is er een beurs. AV dagen.
Via de link hieronder kan je je gratis in schrijven ipv 10e te betalen. Is er iemand al eens geweest?
Ga dit jaar voor het eerst is kijken.

http://www.audiovideo2day.eu/nl/avdagen2013

• Deef_K
  • Laatst online: 18-11 23:13
Ik ben inmiddels verhuist en zoek een mooie oplossing om de speakerkabels door de vloer, via de kruipruimte, achter mijn tv meubel omhoog te laten komen.

Het boren van gaten is geen enkel probleem maar hoe werk je een gat mooi af?

• boomr
Versteegrob schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:52:
Misschien leuk om te melden voor de liefhebbers. 6/7 april is er een beurs. AV dagen.
Via de link hieronder kan je je gratis in schrijven ipv 10e te betalen. Is er iemand al eens geweest?

Ik heb me ingeschreven. Ik ga er zoiezo heen. ben erg benieuwd:) Wellicht kom ik daar een leuke center tegen die wel in me meubel past:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

http://www.kantoorinricht...ccessoires/kabeldoorvoer/

Zoiets? Die zullen er ook wel zijn in andere maten.

• boomr
Neefdave schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:39:
Ik ben inmiddels verhuist en zoek een mooie oplossing om de speakerkabels door de vloer, via de kruipruimte, achter mijn tv meubel omhoog te laten komen.

Het boren van gaten is geen enkel probleem maar hoe werk je een gat mooi af?
PVC buisje door t gat en door de kruipruimte. Achter je plint omhoog laten komen klaar is kees. Niks meer aan doen! Zo hebben we het hier thuis een paar weken geleden ook gedaan. Werkt perfect:)

• Pjotr22

Had me ook al ingeschreven! Nog mensen uit de richting van Amersfoort om te carpoolen?

Ziet er leuk uit, ben dan net terug van vakantie maar moet te redden zijn :)

Vandaag even bij HiFi Klubben (RAF) in Hilversum geweest.

B&W CM9 en CM8 stonden er ook en ik neem terug dat ik B&W altijd wollig vind klinken. De CM9 is nog steeds niet mijn speaker (en de PM1 die er naast stond ook niet overigens). In die speakers mis ik echt emotie en het directe geluid. Iets wat de CM8 tot mijn verbazig wel had, de speaker ging zelfs relatief laag voor het formaat. Mocht B&W echt met een CM10 komen, dus de sound van de CM8 op het formaat van de CM9, dan ga ik dat denk ik een heel leuke speaker vinden.

Verder nog wat lopen spelen met diverse versterkers van Denon, Marantz, NAD, Cambridge Audio tot aan Cyrus en Musical Fidelity. Qua speakers nog even naar de Cerwin Vega geluisterd, maar dat is in mijn oren pure PA en niets meer of minder. Extreem veel drukkend laag en lastig om muziek/instrumenten te plaatsen.

Ook leuk om nog even naar de Dali Fazon te mogen luisteren, maar ik was er snel weg: in een kamer er naast stonden Dali Helicon 800 met voor ook duizenden euro's aan kabel aangesloten. Verassing van de dag was nog wel de Dali Menuet, wat een geluid komt er uit dat kleine speakertje zeg! Weet alleen niet of ik zo 500 euro neer zou leggen voor iets wat qua formaat niet veel onder doet van haast een melkpakje :P

Maar goed, dat was gewoon voor de lol. Hing een 65" Panasonic VT50 en ik ben echt verliefd. Ik hoop zo dat ik er nog eentje te pakken kan krijgen als ik klaar ben met klussen in mijn woning. En ook maar de beslissing genomen om een spindel van 50 meter Van den Hul D-352 te bestellen samen met Van den Hul DIY Banana plugs :+ Moet alleen nog even kijken of ik spades of bananen wil aan de kant van de speaker. Denk dat spades beter zijn als er een relatief zware kabel aan komt te hangen :)

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 09-03-2013 16:15 ]

• Pjotr22
Grappig! Nu ben ik benieuwd naar Focals ;)

Ook bijzonder dat de 8 beter beviel dan de 9. Misschien moet ik die eens ergens anders gaan luisteren dan Amersfoort, wellicht ligt het aan de luisterruimte bij HOBO...

Tja ik roep al sinds ik mn huidige 46" Pana heb dat mn volgende tv een beamer wordt. Maar door die 65 " ers ga ik ook wel twijfelen...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[quote]Reinier schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:48:
Sinds mijn vorige post anderhalf jaar terug (Reinier in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45") is er bij mij aardig wat veranderd. Receiver en speakers zijn twee weken terug vervangen.

afbeelding

Die versterker heeft nauwelijks ademruimte? Wordt dat ding niet veel te warm zo?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Reinier

Reinier

\o/

Valt reuze mee, erboven is een paar centimeter vrij en de achterkant van de kast is geheel open.
Pjotr22 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:55:
Grappig! Nu ben ik benieuwd naar Focals ;)
Dat is echt dag en nacht veschil met de CM-reeks, en ook nog met de CM8. Maatje van me die bij HiFi Klubben werkt is fan van de CM8 en heb hem hier al uitgenodigd. Denk dat hij het tien minuten volhoudt en daarna wegloopt omdat de hoge tonen way too much zijn :P

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Arunia schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:51:
Waarschijnlijk vandaag eindelijk een nieuwe tv-meubel bestellen van Teak hout. Lang gezocht en uiteindelijk met dank aan een medetweaker een zaak gevonden waar we tijdens onze vakantie aan de andere kant van het land langs konden.

Alleen enige is dat mijn vrouw vroeg waar de controllers etc van de spelcomputers moesten komen omdat er geen zijvakken in die kast zitten. Aan de andere kant, naast de apparaten is in mijn ogen genoeg ruimte. Dus dat komt wel goed.

Alleen kiezen voor een andere versterker is nu een probleem, maar ook daar komen we wel weer doorheen. :P
Mooi. zijn jullie ook geslaagd, en nog tijd over gehad om bij de dierentuin op bezoek te gaan?
Hier lag het opknappen even stil, de hond is aardig ziek geweest, maar hij valt mij sinds gisteren al weer lastig met zijn speelgoed, legt hij op het bureau, dan moet ik dat natuurlijk weer weg gooien :)

• LuPo
Reinier schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:36:
Valt reuze mee, erboven is een paar centimeter vrij en de achterkant van de kast is geheel open.
Je set ziet er mooi uit Reinier! En je foto's zijn ook mooi vind ik. Mooie kleuren en lekker contrast. Wat voor camera heb je gebruikt? :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-4U3aANrVA4Y/UTyQIO6jbnI/AAAAAAAAAvs/Kjz5iVucVs4/s718/WP_000045.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-sjXvK-1p0vo/UTyQINd2umI/AAAAAAAAAvw/cXqXV3THbQ8/s718/WP_000048.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Ur24YXtdW-A/UTyQIMRsbWI/AAAAAAAAAv0/5BoWtHxnAu8/s718/WP_000050.jpg

heb de frontjes even van de speakers afgehaald voor de foto.

front : quadral shogun phonologue gold
center : quadral altan phonologue gold
surround : quadral phase two op quadral stands
surround-back : quadral base two
receiver : onkyo TX-SR701E
versterking voor de 3 front kanalen : marantz MA500 monoblokken
tv : 50" plasma van samsung
media : samsung bluray speler + AC ryan playon!hd mini + bluetooth audio interface voor spotify vanaf telefoon.

to do voor de toekomst : surrounds vervangen voor Quadral Rondo Gold's, en surround back ook een Altan Gold.

wat nu ongebruikt in een hoek staat is m'n vorige centerspeaker, KEF TDM23C THX reference.

[ Voor 23% gewijzigd door mvz op 10-03-2013 15:14 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Reinier

Reinier

\o/

LuPo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Je set ziet er mooi uit Reinier! En je foto's zijn ook mooi vind ik. Mooie kleuren en lekker contrast. Wat voor camera heb je gebruikt? :)
Thanks!
Ik heb eigenlijk bijzonder weinig moeite voor de foto's gedaan... Canon EOS 450D op standje Auto, met flits :*)

Verwijderd

Enorm mooie sets zie ik hier voorbij komen. Die van Ron (witte B&W's) vind ik wel heel erg smakelijk!

Zelf ook weer verhuist, wat spul de deur uitgedaan en weer spul voor in de plaats gekomen. Een overzicht zoals het er nu bij staat:

Dedicated HT ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124416;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124418;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124420;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124422;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124424;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124426;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124428;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124430;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124432;image

Wat zie je:
Versterker: Pioneer LX82
Blu-ray: Pioneer LX08
Fronts: Sonus Faber Toy Towers
Center: Sonus Faber Toy Centre
Surrounds: Sonus Faber Toy
Subwoofer: SVS PB12 Plus /2
Scherm: 100inch Projecta (spanscherm)
Projector: Panasonic AX200E
Headphone: B&W P5
Stands: Custom Design (model kom ik even niet op)
Open haard op Ethanol

Wat moet nog gebeuren:
Decoratie (posters/lijsten)
Gordijnen (in de maak, zwart velours)

Woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124436;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124437;image

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=39091.0;attach=124438;image

Wat zie je:
Versterker: Marantz SR5004
TV: Pioneer PDP-5080XD KURO
speakers: Audica CS serie
Subwoofer: BK Gemini 2
Sony PS3
Apple TV2 (jailbreaked)
NAS: Synology DS213 (inc. 2x2TB)

• LuPo
@ hierboven: dat zijn nog eens twee mooie sets! En die knuffels van Monsters, Inc. doen het hem. O+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Homee cinema is leuk, behalve als je gaat verhuizen en de boel weer in moet pakken. Mezelf een breuk gesjouwd gisteren :X

Lijstje met gewichten:
2x Klipsch F3 a 31 kg/stuk
2x Klipsch F1 a 18 kg/stuk
1x Klipsch C20 center 5kg
1x Klipsch Sub-10 17 kg
Da's totaal 120 kg aan speakers om in te pakken in flink lompe dozen :X

En dan komen de Denon DBP-1611, de AVR2311 en de DCD510 er nog eens bij. Om van alle kabelzut maar te zwijgen. Toch bijna 3 uur mee bezig geweest :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier van het weekend banaanpluggen aangesloten (alleen nog op de versterker). Ben zelf erg sceptisch en deed het meer voor de looks, maar damn het geluid klinkt nu echt veel voller. Zelfs mijn vriendin merkte het op. Ik weet nog wel dat het een enorm gekloot was toen om mijn kabels goed op de versterker aan de sluiten (erg weinig ruimte), dus misschien dat ze al die tijd er niet helemaal lekker hebben ingezeten, want verder zou het geen verschil moeten maken toch? Het zijn gewoon van die cheap ass Nakamichi pluggen.

• renzo4000
Rev! schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:32:
Hier van het weekend banaanpluggen aangesloten (alleen nog op de versterker). Ben zelf erg sceptisch en deed het meer voor de looks, maar damn het geluid klinkt nu echt veel voller. Zelfs mijn vriendin merkte het op. Ik weet nog wel dat het een enorm gekloot was toen om mijn kabels goed op de versterker aan de sluiten (erg weinig ruimte), dus misschien dat ze al die tijd er niet helemaal lekker hebben ingezeten, want verder zou het geen verschil moeten maken toch? Het zijn gewoon van die cheap ass Nakamichi pluggen.
Ik ben bang dat je hier te maken hebt met het placebo effect. Feitelijk is het onmogelijk dat het beter gaat klinken dan de kabels direct in verbinding stellen op je reciever, hier is genoeg over te lezen. Wat wel zou kunnen is dat in de vorige situatie er iets niet goed aangesloten was ;)

Maar hoe dan ook, het klinkt voor jouw gevoel beter dus wat maakt het uit hé :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mss had hij de polariteit omgewisseld, speakers in tegenfase aangesloten? :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Rev! schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:41:
Zeg toch zelf ook dat de kabels waarschijnlijk niet lekker hebben gezeten.
Als ze gewoon contact maakten en ingeklemd zaten dan is de kans dat het invloed op het geluid heeft nihil. Hoogstens bij hoge uitsturing in combinatie met impedantiedips. Toch placebo dus ;)
Slonzo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36:
Mss had hij de polariteit omgewisseld, speakers in tegenfase aangesloten? :)
Of dit ja :D

[ Voor 21% gewijzigd door Exirion op 12-03-2013 11:49 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rev!
  • Niet online
Mijn vloerstaanders zijn standaard 4ohm, dus impedantiedips zijn er zeker ;)

Polariteit was het zeker niet, dat checkt mijn Pioneer :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rev! op 12-03-2013 11:50 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:10
Exirion schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Als ze gewoon contact maakten en ingeklemd zaten dan is de kans dat het invloed op het geluid heeft nihil. Hoogstens bij hoge uitsturing in combinatie met impedantiedips. Toch placebo dus ;)

[...]

Of dit ja :D
Impedantiedips + hoog vermogen staan niet in relatie met een verbeterd geluidsbeeld met banaanpluggen. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt.

gewoon nee.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bloemstukje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:51:
Impedantiedips + hoog vermogen staan niet in relatie met een verbeterd geluidsbeeld met banaanpluggen. Ik snap niet waar je dit vandaan haalt.
Voordat je commentaar geeft beter lezen. Hij geeft aan dat z'n aansluitingen voorheen misschien niet goed contact maakten. Ondanks dat je dan wel gewoon muziek hoort, kan de slechtere verbinding consequenties hebben als er veel stroom moet lopen. Niet dat je er in de praktijk veel van zult merken, maar het kan wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

The Eagle schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:22:
Da's totaal 120 kg aan speakers om in te pakken in flink lompe dozen :X
Had je de dozen bewaard of heb je ergens lompe dozen op de kop weten te tikken? Ik heb de dozen van mijn 826W's ook nooit bewaard en ga over een paar maanden verhuizen. Voor de andere apparatuur maak ik me niet zo'n zorgen, dat is minder kwetsbaar en rol ik dus wel in wat handdoeken. Nog wel steeds lomp zwaar... Blu-rayspeler van 10 kilo, en twee eindversterkers van over de dertig kilo de stuk. Waarom heb ik die ooit genomen...

Kabelzut laat ik lekker liggen in mijn oude kamer, heb een spindel (50 meter) Van den Hul - The D-352 Hybrid besteld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SECiRgI9E5CH9QnNa19KUmP4/full.jpg

• Rev!
  • Niet online
Alsof je daar wat van merkt van die speciale speaker kabel :P ;)

• renzo4000
Rev! schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:
Alsof je daar wat van merkt van die speciale speaker kabel :P ;)
Ik snap wat je bedoelt nadat men over jouw situatie eea heeft geroepen ;) ... echter is er wel een verschil in kabelsoorten. Als je standaard dunne kabel gebruikt voor je melkpakjes dan zal dat geen probleem zijn, echter als er meer vermogen uitgestuurd moet worden is er zeker baat bij betere (lees dikkere) luidspreker kabels ... of ze van goud moeten zijn lijkt me dan weer niet :P ....zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:54
FeaR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Had je de dozen bewaard of heb je ergens lompe dozen op de kop weten te tikken? Ik heb de dozen van mijn 826W's ook nooit bewaard en ga over een paar maanden verhuizen. Voor de andere apparatuur maak ik me niet zo'n zorgen, dat is minder kwetsbaar en rol ik dus wel in wat handdoeken. Nog wel steeds lomp zwaar... Blu-rayspeler van 10 kilo, en twee eindversterkers van over de dertig kilo de stuk. Waarom heb ik die ooit genomen...

Kabelzut laat ik lekker liggen in mijn oude kamer, heb een spindel (50 meter) Van den Hul - The D-352 Hybrid besteld:
[afbeelding]
Mooie kabel Fear !

• Ngai
Mijn Canton's staan, sorry voor kwaliteit foto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WCidsG5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yK4MnZZ.jpg

Ondertussen toch maar de grilletjes erop gezet, oogt wat rustiger.
En twijfel nog of ik de fronts op een standaard wil gaan zetten. Best prima geluid, maar je merkt wel dat het laag op de vloer staat.

Canton Chrono 502.2
Canton Chrono SL555

[ Voor 15% gewijzigd door Ngai op 12-03-2013 13:21 ]

• boomr
Idd fear....30 euro per meter?:) Jij had nog een rekening die jou dusdanig in de weg zat dat hij LEEG MOEST!!!:)

• Deef_K
@Ngai de kwaliteit tijd van de foto schrikt mij niet af, echter de speakerhoogte wel.

• Ngai
Neefdave schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:24:
@Ngai de kwaliteit tijd van de foto schrikt mij niet af, echter de speakerhoogte wel.
Staat inderdaad laag, wellicht dat zoiets een optie is?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LS4R8Cj.jpg

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:10
Exirion schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Voordat je commentaar geeft beter lezen. Hij geeft aan dat z'n aansluitingen voorheen misschien niet goed contact maakten. Ondanks dat je dan wel gewoon muziek hoort, kan de slechtere verbinding consequenties hebben als er veel stroom moet lopen. Niet dat je er in de praktijk veel van zult merken, maar het kan wel.
Dat is wel heel erg theoretisch hoor. Zoiets ga je pas merken bij echt hogere stromen. Iets wat je normaal gesproken in je huiskamer never nooit haalt, en wat een normale versterker al helemaal niet haalt. Als je hierbij zegt; "het kan wel" dan praat je echt puur over theoretisch gesproken.

gewoon nee.

• Deef_K
Ngai schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:28:
[...]

[afbeelding]
Die komt moet je inderdaad wel op gaan ja, zijn genoeg modellen van te vinden.

• The Eagle
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:03:
[...]

[afbeelding]
ALLE dozen bewaard. Er stond ongeveer 1,5 kuub aan lege hifi dozen in mijn berging :X
Ik wist dat ik er niet eeuwig zou gaan wonen en ik had de ruimte, dus was een no-brainer :)

Vwb die 826W's: ik zou ze in bubbelfolie wrappen (hebben ze bij de bouwmarkt) en dan met een deken er omheen. Vervolgens NIET in de verhuisbus zetten, maar lekker op de achterbank van de auto zodat je het zelf kunt controleren. Dat gaat wel goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

lj_tree schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:04:
Idd fear....30 euro per meter?:) Jij had nog een rekening die jou dusdanig in de weg zat dat hij LEEG MOEST!!!:)
Iets van 32,50 de meter geloof ik inderdaad. Ik wilde eerst The Magnum Hybrid van tegen de 50 euro de meter, maar daar passen niet gemakkelijk banaanpluggen op door de 8,36mm². Verder ken ik de zoon van Dhr. Van den Hul, altijd handig 8)
The Eagle schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:55:
[...]
ALLE dozen bewaard. Er stond ongeveer 1,5 kuub aan lege hifi dozen in mijn berging :X
Ik wist dat ik er niet eeuwig zou gaan wonen en ik had de ruimte, dus was een no-brainer :)

Vwb die 826W's: ik zou ze in bubbelfolie wrappen (hebben ze bij de bouwmarkt) en dan met een deken er omheen. Vervolgens NIET in de verhuisbus zetten, maar lekker op de achterbank van de auto zodat je het zelf kunt controleren. Dat gaat wel goed :)
Alle dozen bewaren zat er voor mij helaas niet in, mams wilde niet al die dozen op de zolder hebben staan. Kan het begrijpen aangezien het behoorlijke dozen zijn. Voor de 826W's wordt het denk ik inderdaad het frontje en de voet er af halen en dan inpakken. Die gaan zeker niet met de verhuiswagen mee!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:37
Je kan ook de dozen plat maken. Als je ze weer gaat gebruiken plak je het weer vast.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Mandrake466 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:25:
Je kan ook de dozen plat maken. Als je ze weer gaat gebruiken plak je het weer vast.
Daar win je niet zo heel veel mee, het piepschuim zou je dan alsnog weg moeten gooien.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Dan rijd je toch 1 keer extra voor je HiFi set? Het is toch bij je ouders, dus zie het probleem niet zo ;)

* KillaZ heeft vorige week een setje Quadrals opgehaald 200 km verder, zonder doos of iets.

K to the KillaZ

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
FeaR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:29:
[...]

Daar win je niet zo heel veel mee, het piepschuim zou je dan alsnog weg moeten gooien.
Klopt, maar het piepschuim lijkt mij het probleem ook niet. De dozen zijn eenvoudig op te vullen met andere inhoud. Bovendien kun je ook 1 doos heel houden voor het piepschuim en de anderen platmaken. Het minder belangrijke piepschuim van de zijkanten van de speakers bijvoorbeeld kun je dan weggooien.

• The Eagle
  • Nu online
Het probleem van FeaR zit hem niet in die piepschuim maar in het feit dat zijn moeder een vrouw en thuis nog steeds de baas is - nog wel :P 'Nuff said ;)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

@ Johnbytheway
Een kwart van mijn tuin"huis" ( zeg maar hok) staat vol met dozen,van spullen die nog in gebruik zijn.
Heb altijd het gevoel van......als ik iets wil verkopen etcetc, dan staat de orginele verpakking wel zo leuk.
Alleen 1.7 mtr is me nog nooit overkomen :).

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
Ngai schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:28:
[...]

[afbeelding]
Is inderdaad de beste optie om boekenplank speakers op een degelijke hoogte te plaatsen. Veel verschil tussen die dingen is er niet, maar ik raad jouw de Norstone Stylum 3 aan.

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Banaanpluggen zijn gewoon handig en, mits goed bevestigd, niet nadelig voor de kwaliteit van het geluid. Maar ook ik denk dat als er een verbetering optreed bij het gebruik ervan er daarvoor iets niet lekker zat met de verbindingen.
Wat betreft de kabels; Dikker is beter, vooral om langere afstanden te overbruggen (dikker betekend namelijk een lagere weerstand). Maar menig stuk gelezen waarin in ieder geval op wetenschappelijk (lees meetbaar) gebied het gebruik van zeer dure kabels als onzin wordt omschreven. Over emotionele/perceptieve beleving of alleen al esthetisch gebied kun je moeilijk betwisten dat ze wel een mooie set net dat beetje meer kunnen geven... De vraag is hoeveel geld dat je waard is 8)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Het is leuk voor optische doeleinden zoals leuke foto's van jullie setjes :P

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
Wat een geneuzel over bananen, echt :P

Bij deze een viertal hele slechte iPhone-foto's! Geschoten uit de losse pols, met een iPhone, je verwacht het niet!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dpzb5v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/i3wcib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/16i5og7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/b3qvi9.jpg

En om het huidige niveau te handhaven zeg ik niet wat voor spullen het zijn. Lekker puh! oOo

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Vast niet je kabels direct aan de filter gesoldeerd voor minimale weerstand.. :+

Ziet er gezellig uit. Ik ga binnenkort ook maar eens voor een kleed.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:08

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Strakke woonkamer hoor conZito! Zo'n opbouw heb ik ook enigzins voor ogen, warm maar toch modern :).

• Reinier

Reinier

\o/

Mooo! Vrieseiken vloer van Berry Floor?

• Pjotr22
ConZito schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:52:
En om het huidige niveau te handhaven zeg ik niet wat voor spullen het zijn. Lekker puh! oOo
Strak en gezellig!

- is dat speakerkabel onder het kleed naar back right?
- Heb je geen onwijs last van flutterecho's?
- speakers geen idee?
- receiver Onkyo??

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
ConZito, in ieder geval is het (volgens mij dan hoor ) een Onkyo reciever.
Je inrichting is in ieder geval gezellig en warm aanvoelend, dat is toch ook wel belangrijk.
btw, de dokter heeft gebeld wanneer je die stoelen van je eettafel terug brengt naar zijn wachtkamer

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik hoop binnenkort mijn set ook te kunnen laten zien.
De kast staat in het audiomeubel topic.

Maar het zal in de loop van het jaar geupgrade worden van een JVC 5.1 set naar een Marantz 1603 (ineens heel duur tegenwoordig), Boston Acoustics A-23 x2 als fronts en de SoundWave 5.1 SE als surround met de sub die daar bij hoort.

Voorlopig nog even kijken of we de bas gaan missen.

De tv hangt aan een Vögel houder welke haaks op de muur kan. Handig voor Kinect, Play en Wii/WiiU.
Nadeel nu, is dat alles nog via de tv gaat en een kabeltje naar de versterker waardoor de tv niet echt naar voren kan. Straks is dat probleem iig verholpen omdat als eerste de versterker gekocht gaat worden.

• ConZito
Reinier schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 06:22:
Mooo! Vrieseiken vloer van Berry Floor?
Zeker weten! Ideaal, het ligt op elke verdieping, kost wat, heb je ook wat.
Pjotr22 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:23:
Strak en gezellig!

- is dat speakerkabel onder het kleed naar back right?
- heb je geen onwijs last van flutterecho's?
- speakers geen idee?
- receiver Onkyo?
Dat is de kabel naar m'n subwoofer, die moet ik nog altijd netjes wegwerken, maar het komt er steeds niet van. Wat betreft de flutter-echo's, dat lost in de Onkyo NR-818 heel aardig op met de XT32 van Audyssey. Neemt niet weg dat er gewoon heel snel wat schilderijen aan de muur moeten, maar ook dat komt er steeds niet van. Er komt sowieso nog een loveseat bij, dat gaat hopelijk ook helpen.

Speakers zijn overigens allemaal van Definitive Technology. De fronts zijn de BP-7000SC, de rears BP-8's en de center is een CLR-2002. De subwoofer komt van BK en het gaat om de Monolith. Onder alle luidsprekers zitten rubber tuintegels onder waar weer een tegel op ligt. Voor de subwoofer moet ik nog wat bedenken, die staat nu ook op rubber, maar die heeft wellicht iets meer ontkoppeling nodig.

Verder staan er nog een drietal NAD C270's in het kastje, elke front eentje in bridged-mode, en de rears eentje om gezellig te delen. De Onkyo NR-818 doet alleen de center aansturen en verder waar hij goed in is.

De TV is een Pioneer PDP-LX5090. Ik wil graag een 65", maar ik ben nog niet om wat betreft Panasonic. Wellicht de nieuwe serie :)

[ Voor 11% gewijzigd door ConZito op 13-03-2013 11:34 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 10:43
En dan vraag ik me af waar de moderators zijn? Discussie ontsiert de hele topic. Open een eigen topic om het uit te vechten.

On-topic:

Conzito, geweldige woonkamer zeg! Ziet er heel leuk uit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
ConZito schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:31:
[...]
De TV is een Pioneer PDP-LX5090. Ik wil graag een 65", maar ik ben nog niet om wat betreft Panasonic. Wellicht de nieuwe serie :)
Mwah, bij de VT50 was ik al om dat ik geen Pioneer meer hoefde te hebben, ik was zeer onder de indruk van die serie. Scheelt natuurlijk ook dat ik zelf geen Pioneer had staan en dan is de keuze iets makkelijker. Enige nadeel is dat de VT50-serie behoorlijk aan het opraken is, hoop dat er over een paar maandjes toch een 65VT50 bij mij aan de wand hangt, de 65VT60 is me gewoon te duur. Budget voor inrichting gaat toch wat sneller op dan gedacht, was al 6000 euro kwijt voor een bank, salontafel, eetkamertafel en vier stoelen :X

Modbreak:Topic wat opgeschoond, zullen we nu weer gezellig gaan doen met z'n allen? Een discussie mag altijd, zeker als het met HiFi/Home Cinema te maken heeft, maar ga niet op de man spelen.

• ConZito
FeaR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Mwah, bij de VT50 was ik al om dat ik geen Pioneer meer hoefde te hebben, ik was zeer onder de indruk van die serie. Scheelt natuurlijk ook dat ik zelf geen Pioneer had staan en dan is de keuze iets makkelijker. Enige nadeel is dat de VT50-serie behoorlijk aan het opraken is, hoop dat er over een paar maandjes toch een 65VT50 bij mij aan de wand hangt, de 65VT60 is me gewoon te duur. Budget voor inrichting gaat toch wat sneller op dan gedacht, was al 6000 euro kwijt voor een bank, salontafel, eetkamertafel en vier stoelen :X
Dat is het punt ook, hij staat er al. Dan gaat hij denk ik naar de slaapkamer, lekker overdreven. Maar de 65VT60 kost over een paar maandjes wat de 65VT50 nu kost. Ik koop hem ook wel na de zomer, kijk dan toch amper films, dan lig ik lekker languit op het dakterras of in de tuin met een muziekje erbij ;)

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
De afgelopen tijd zijn er wat posts voorbijgekomen betreffende het vervoer van luidsprekers, dus ik haak hier in dit topic maar aan.

Ik verhuis mijn spullen in een zeecontainer en weet niet precies hoe ik mijn luidsprekers het beste kan vervoeren. Het zijn elac's van een meter hoog en 20 kg per stuk. Een passende doos is dus niet zo makkelijk te vinden. Is er iets tegen inwikkelen in bubble-plastic en een laag karton eromheen of denken jullie dat voor het vervoer in een zeecontainer nog meer beschermd moet worden?

Verwijderd

mhofstra schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Op wat voor 'tegel' heb je de speakers staan als ik vragen mag?
zat bij de speakers is de bedoeling om het direct onder de speakers te plaatsen maar ik heb het zo gedaan.
en onder de rel heb ik een marmeren tegel maar die valt niet op ;)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:08

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

elbandito schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:40:
De afgelopen tijd zijn er wat posts voorbijgekomen betreffende het vervoer van luidsprekers, dus ik haak hier in dit topic maar aan.

Ik verhuis mijn spullen in een zeecontainer en weet niet precies hoe ik mijn luidsprekers het beste kan vervoeren. Het zijn elac's van een meter hoog en 20 kg per stuk. Een passende doos is dus niet zo makkelijk te vinden. Is er iets tegen inwikkelen in bubble-plastic en een laag karton eromheen of denken jullie dat voor het vervoer in een zeecontainer nog meer beschermd moet worden?
De vraag is misschien ook, hoe wordt het vervoerd? Per binnenvaartschip, zee containerschip of een vrachtwagen?

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
Hoe het ook vervoerd mag worden, het laden is het grootste probleem. Dat moet sowieso via een kraan gebeuren of via dat mechanisme van de truck (als het op die manier vervoert wordt) en die dingen gebeuren meestal niet zonder slag of stoot. Onderweg is het een stuk anders en meer betrouwbaarder, behalve als je gebruik moet maken van het Belgisch wegennet. Want dan gaat jouw inboedel dansen door onze 'hoge' kwaliteit banen.

• ConZito
Mijn speakers zaten in een kartonnen doos die op zijn beurt weer in een houten kist zat. Dit alles zonder enige vorm van speling. Het aller belangrijkste lijkt me eigenlijk om ze liggend te vervoeren. De drivers netjes met karton afschermen, vervolgens inwikkelen in plasticfolie. Dan zou ik ze zelf op een europallet leggen (met de drivers naar elkaar toe) en ze daaraan vastmaken met dat zelfde plasticfolie.

• Pjotr22
en ipv vervoeren verkopen en op plaats van bestemming opnieuw (2e hands) aanschaffen? Gelijk goed excuus voor upgrade. Ga je (re)migreren?

• elbandito
de plaats van bestemming (midden-oosten) heeft niet zo'n groot aanbod aan audio dus ik wil graag mijn set meenemen. Het vervoer wordt dan dus vrachtwagen, omladen op zeeschip, overladen op vrachtwagen en lossen.

Ik heb trouwens nog een set B&W DM6, een sonyXE530 cd speler en een nikko versterker te koop voor weinig, 150 mag de hele meuk weg...

• The Eagle
  • Nu online
Ik snap je punt, maar bedenk je wel even wat je per kilo aan vervoerskosten betaalt. Speakers zijn soms lomp zwaar, kan zomaar zijn dat versturen je meer kost als de speaker nog waard is :/

• elbandito
The Eagle schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:54:
Ik snap je punt, maar bedenk je wel even wat je per kilo aan vervoerskosten betaalt. Speakers zijn soms lomp zwaar, kan zomaar zijn dat versturen je meer kost als de speaker nog waard is :/
Ik heb een 20' zeecontainer, daar kan ik 20.000 kilo in laden.....
Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic