Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12
ConZito schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:52:
Wat een geneuzel over bananen, echt :P

Bij deze een viertal hele slechte iPhone-foto's! Geschoten uit de losse pols, met een iPhone, je verwacht het niet!

En om het huidige niveau te handhaven zeg ik niet wat voor spullen het zijn. Lekker puh! oOo
Ziet er goed uit. Mooi verzorgd. Alleen de vloerkleur en meubelkleur komt wel erg overeen zo lijkt het. Ik had wat meer verschil gekozen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

ConZito schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:52:
Wat een geneuzel over bananen, echt :P

Bij deze een viertal hele slechte iPhone-foto's! Geschoten uit de losse pols, met een iPhone, je verwacht het niet!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En om het huidige niveau te handhaven zeg ik niet wat voor spullen het zijn. Lekker puh! oOo
Je sub met een reden op die positie geplaatst of puur inrichtingtechnisch daar neer gezet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
elbandito schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb een 20' zeecontainer, daar kan ik 20.000 kilo in laden.....
Dat moet wel genoeg zijn voor een paar speakers idd :P
offtopic:
Wat kost zo'n geintje nou? Vriemd van me migreerde destijds naar de States, maar die had bij lange na geen container vol, die shipte gewoon los. En dat was al duur zat :X Dus benieuwd hoe datin jouw geval zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Leuke set Luuk! Vooral zo doorgaan en steeds meer uitbreiden en vervangen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

THX, jij ook trouwens!
tsja, als bijna 17 jarige is je budget ook nog niet astronomisch xD.
ik denk dat ik na de zomervakantie wil gaan kijken voor een nieuwe reciever.
een Marantz SR-5007 ofzo, daarmee kan ik de interne versterker gebruiken voor center- en rear speakers maar mijn eindversterker voor de Elacs behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door klaasje11 op 15-03-2013 19:45 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Nou Luuk , ik vind het best wel luxe om zulke spullen te hebben op jouw leeftijd.
Mijjn petje neem ik wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Omdat ik hier ook wel eens wat "status-updates" langs zie komen, leek me het leuk om mijn (prutserige) slaapkameropstelling hier ook maar eens te posten. Inmiddels zelf druk zoekende naar een eigen woning of huurhuis. Dan zal er grondig wat veranderen.

Enige tijd geleden kwam dan eindelijk m'n bestelling uit China aan. Na veel lezen, ook in het kratradio-topic op Tweakers, kwam ik tot de conclusie dat ik best wat kon hebben aan een 20 Euro kostende TA2024 versterker.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8524/8561608739_06c7f98aa8_z.jpg

Cd ligt er uiteraard bij om het formaat te tonen :).

Momenteel staat m'n TV er zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8532/8561607995_4ebcd3c5ac_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8376/8561606651_8892125f09_z.jpg

Verder had ik al erg veel gelezen over de Boston A26 speakers, die voor de prijs toch wel goed zouden moeten zijn. Een beetje huiverig was ik wel, zou m'n 10 watt versterker dit aankunnen? Het antwoord kreeg ik afgelopen woensdag, toen ik de speakers binnenkreeg. Set overigens in de iBood Hunt gekocht voor 149 Euro incl. verzenden!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8092/8562710812_0c013b7767_z.jpg

Wat je allemaal hebt gezien in voorgaande foto's:
  • Panasonic TH-42PX8E Plasma TV
  • Sony Playstation 3
  • Vogels Twistdock, erg praktisch!
  • Sony PS3 Headset
  • Raspberry Pi "mediacenter"
  • Bosten Acoustics A26 speakers in gloss white
  • MUSE i15w TA2024 T-Amp
  • Dell ST2410 computermonitor
Wat je niet zag:
  • PC, voorzien van Core i7 860, 8GB geheugen, SSD en Nvidia GTS240 videokaart
Commentaar is natuurlijk welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32
JB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:11:
[...]
Je sub met een reden op die positie geplaatst of puur inrichtingtechnisch daar neer gezet?
Het blijft toch een woonkamer, dus je moet wat schipperen met de ruimte en indeling. Het is overigens geen ramp, mijn fronts zijn ook voorzien van een 14" subwoofer met ingebouwde 1800watt versterker. De BK doet eigenlijk alleen het sublaag to 50Hz~60Hz. Dat gecombineerd met Audyssey XT32 geeft best een aardig resultaat.

Blijf wel zeggen dat je er het beste een film op kijkt. Muziek luisteren klinkt ook niet verkeerd natuurlijk, maar dat doe ik lekker achter m'n PC of op kantoor met m'n headphones op.
LuPo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:20:

Ziet er goed uit. Mooi verzorgd. Alleen de vloerkleur en meubelkleur komt wel erg overeen zo lijkt het. Ik had wat meer verschil gekozen. :)
Dat is vooral de geweldige kwaliteit foto's die de iPhone 5 maakt. In het echt is dat allemaal een stuk minder erg. Nu zijn de kleuren sowieso erg geel, het zwart grijs en het licht echt heel wit.

[ Voor 39% gewijzigd door ConZito op 16-03-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:07
Vanaf November 2012 gestart met aankopen van nieuwe home cinema componenten:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/544/66370456.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/2130/74387831.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/2595/68924983.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/6692/90127447.jpg

Vanaf de zitplek, ongeveer +3.5m kijkafstand:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3016/81457448.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/5503/11346032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/7562/12723666.jpg

Onze oude zetel is reeds naar mijn broer gegaan en de andere is in aantocht, dus let niet op onze hond's zetel :).

Wat u ziet:

Samsung 46" Led
Marantz SR6007
Marantz UD5005
B&W 683 (Spikes + marmer) Van den Hul snowtrack + VDH banaplugs
B&W HTM61 Van den Hul snowline + VDH banaplugs
B&W 686 (B&W FS-700) Van den Hul snowline + VDH banaplugs
B&W ASW610XP (Subdude) Inakustik
PS3 320GB
HD-box
Apple TV
RU-connected HDMI kabels

Wat u niet ziet:

HTPC (+5TB XBMC)
Nintendo Wii
Nintendo 64
...

Ondertussen zoek ik nog een goede oplossing voor de linker achter 686 te plaatsen op de stand. Als de andere zetel er is kan ik dit bekijken.
Een Harmony zoek ik nog maar liefst een one, heb met iemand contact hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Nicklazzz; erg mooie setup heb je daar ... maar wat ik persoonlijk jammer vind is dat met name je fronts enorm in de verdrukking staan. Je hebt natuurlijk al een keuze gemaakt om een dressoir neer te zetten ipv een compactere tv meubel. Als je dit laatste zou doen komen je fronts veel beter tot hun recht en kan je ze ook nog wat naar voren trekken.

edit: Owh crapp! Nicklazzz, je hebt helemaal gelijk! Ik had de kamer niet herkend :)

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 17-03-2013 12:02 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
renzo4000 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:57:
@Nicklazzz; erg mooie setup heb je daar ... maar wat ik persoonlijk jammer vind is dat met name je fronts enorm in de verdrukking staan. Je hebt natuurlijk al een keuze gemaakt om een dressoir neer te zetten ipv een compactere tv meubel. Als je dit laatste zou doen komen je fronts veel beter tot hun recht en kan je ze ook nog wat naar voren trekken.
Dankje, en om even hopelijk dit voor de allerlaatste keer uit te leggen:

De dressoir is een onderdeel van het appartement, mag en kan niet verwijderd worden zoals reeds vele malen uitgelegd. Er is achter niet behangen en op de vloer is een sokkel gemonteerd waarover de kast heel schuift. Contractueel mag en kan ik dit niet aanpassen. Of ik had dit meubel al lang in stukken geslagen. Appartement was een nieuwbouw en deels ingericht door en voor de huisbaas, persoon kwam er uiteindelijk zelf niet in wonen...

Kan deze reactie alleen maar beamen, maar het is nu zo ;). En ik had inderdaad bijvoorbeeld een stel boekenplankspeakers kunnen aanschaffen voor vooraan, maar wij zouden in de nabije toekomst een eigen woonst willen aankopen dus...

Anderzijds, heb ik zelf al vaak de speakers verschoven, en mocht ik de linker een beetje meer kunnen indraaien is het perfect. Maar ik kan u verzekeren, het speelt zo al heel goed naar mijn wensen. Als ik een BD opzet op dagen zoals deze (lees: vriendin werkt in de weekends) dan heb ik nog geen moment spijt gehad van de aankoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Nicklazzz op 17-03-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Mooi spul! maar omg ...je dressoir/tvmeubel :| Vind het ook hartstikke zonde voor je front speakers.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Rainesh schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:01:
Mooi spul! maar omg ...je dressoir/tvmeubel :| Vind het ook hartstikke zonde voor je front speakers.
Gelieve eens mijn voorgaande reactie's te bekijken. Een ideale situatie zie ik nergens verschijnen, want wat is ideaal? Ik denk dat de akoestiek een groter probleem is bij mij, doordat men hond allergisch is voor huisstofmijt heb ik al vele dingen verwijderd wat de akoestiek niet ten goede komt;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Laatst online: 22:46
Nicklazzz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Gelieve eens mijn voorgaande reactie's te bekijken. Een ideale situatie zie ik nergens verschijnen, want wat is ideaal? Ik denk dat de akoestiek een groter probleem is bij mij, doordat men hond allergisch is voor huisstofmijt heb ik al vele dingen verwijderd wat de akoestiek niet ten goede komt;).
Mooie volwassen set hoor. Gezien de beperkingen en de toekomst heb je het wel prima voor elkaar.
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven en als je toch van plan bent om een keer te verkassen, dan zou ik ook voor investering in vloerstaanders hebben gekozen.
En inderdaad: wat is ideaal. Een heul groot kleed zou al wonderen doen, maar je hond zal er wat minder blij mee zijn. B&W's zijn wat warmer van klank, dus ik vermoed dat het geluid toch heel acceptabel is in je woonkamer.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

De tv hangt wel megahoog, heb je geen last van je nek als je tv kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Shocked schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Mooie volwassen set hoor. Gezien de beperkingen en de toekomst heb je het wel prima voor elkaar.
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven en als je toch van plan bent om een keer te verkassen, dan zou ik ook voor investering in vloerstaanders hebben gekozen.
En inderdaad: wat is ideaal. Een heul groot kleed zou al wonderen doen, maar je hond zal er wat minder blij mee zijn. B&W's zijn wat warmer van klank, dus ik vermoed dat het geluid toch heel acceptabel is in je woonkamer.
Met die gedachte gang in het achterhoofd heb ik deze aankopen gedaan :) , ik had een groot vloerkleed. Net aanschaft en een groot stoffen hoeksalon. Maar ik geef mijn hond hiervoor inspuitingen en ik wil dit natuurlijk beperken, daardoor komt er ook een leren salon. In een volgende woonst zal er een kamer opgeofferd worden die ik zal aankleden en dan zal dit verholpen zijn.

Klopt, enkel bij een hoog volume en in stereo mode bij een bepaald lied kan het wat schel klinken. Althans ik vind dat, andere evenaren dat niet zozeer.

@Reiben,

Ik heb hier geen last van en mijn bezoekers ook niet. Mede door de kast kan deze niet lager, maar ik weetniet of ik hem lager zou hangen ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Nicklazzz op 17-03-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
The Eagle schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Dat moet wel genoeg zijn voor een paar speakers idd :P
offtopic:
Wat kost zo'n geintje nou? Vriemd van me migreerde destijds naar de States, maar die had bij lange na geen container vol, die shipte gewoon los. En dat was al duur zat :X Dus benieuwd hoe datin jouw geval zit :)
Nog even ter volledigheid, ik heb naar ELAC gemaild en mijn situatie uitgelegd. 2 dagen later antwoord gehad dat ze in mijn geval voor 35 euro 2 originele verpakkingen op kunnen sturen voor het transport.

En om op je offtopic vraag te antwoorden, zo'n container vol (33m3) kost ongeveer 1500 euro, maar dan moet je wel zelf beladen en bij aankomst zelf uitpakken/afhalen. Full service door een verhuisbedrijf vanaf 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Nu vond ik mijn speakers wel mooier op de grond (net zo hoog als tv meubel) maar toch maar voor stands (Norstone Stylum 1) gegaan voor wat beter geluid. Je merkt wel echt verschil. Grilletjes zitten er ook op, oogt net wat rustiger dan al dat glimmende chroom.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NZ55qas.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fkbfZK9.jpg

Center speaker staat in het kastje.
Nu nog zoeken naar wat cablemanagement voor in de hoek, wat moeten schuiven voor extra ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngai op 18-03-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
ksborg schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:11:
Verder had ik al erg veel gelezen over de Boston A26 speakers, die voor de prijs toch wel goed zouden moeten zijn. Een beetje huiverig was ik wel, zou m'n 10 watt versterker dit aankunnen? Het antwoord kreeg ik afgelopen woensdag, toen ik de speakers binnenkreeg. Set overigens in de iBood Hunt gekocht voor 149 Euro incl. verzenden!
Das een HELE mooie prijs voor die speakers! Dat kosten ze normaliter per stuk! Vind het wel een beetje vreemd dat je een 10Watt versterker aan die dingen heb hangen. Wordt het niet eens tijd om wat groters te kopen of mis ik hier iets?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Nicklazzz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:52:
Vanaf November 2012 gestart met aankopen van nieuwe home cinema componenten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf de zitplek, ongeveer +3.5m kijkafstand:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Onze oude zetel is reeds naar mijn broer gegaan en de andere is in aantocht, dus let niet op onze hond's zetel :).

Wat u ziet:

Samsung 46" Led
Marantz SR6007
Marantz UD5005
B&W 683 (Spikes + marmer) Van den Hul snowtrack + VDH banaplugs
B&W HTM61 Van den Hul snowline + VDH banaplugs
B&W 686 (B&W FS-700) Van den Hul snowline + VDH banaplugs
B&W ASW610XP (Subdude) Inakustik
PS3 320GB
HD-box
Apple TV
RU-connected HDMI kabels

Wat u niet ziet:

HTPC (+5TB XBMC)
Nintendo Wii
Nintendo 64
...

Ondertussen zoek ik nog een goede oplossing voor de linker achter 686 te plaatsen op de stand. Als de andere zetel er is kan ik dit bekijken.
Een Harmony zoek ik nog maar liefst een one, heb met iemand contact hierover.
Zijn dit B&W's in de kleur Red Cherry? Wil zelf binnenkort ook 685's kopen maar twijfel over de kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad Red Cherry. Ik heb de 686 en 685 en HTM 62 in dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 18:28

Mikayu

.srt

Ziet er strak uit Ngai

Gezien de baspoort achter je speakers zit, zou ik hem iets verder van de muur plaatsen en misschien nog wat indraaien. Dat klinkt al een stuk minder rommelig in het laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Mikayu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:00:
Ziet er strak uit Ngai

Gezien de baspoort achter je speakers zit, zou ik hem iets verder van de muur plaatsen en misschien nog wat indraaien. Dat klinkt al een stuk minder rommelig in het laag
Thanks! Indraaien vind m'n vriendin niet zo mooi, maar misschien als ik elke dag een klein stukje doe, dat ze het niet merkt! O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Ngai op 18-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:08
Ngai schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:12:
[...]

Thanks! Indraaien vind m'n vriendin niet zo mooi, maar misschien als ik elke dag een klein stukje doe, dat ze het niet merkt! O-)
En.. heeft ze al gemerkt dat je ze vannacht een stukje hebt gedraaid? :9
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van witte meubels en of audio spullen maar bij jouw ziet het er toch erg netjes uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Laatst online: 16-06 22:27
Hallo Medetweakers,

Het is eindelijk zover! Ik heb een stel RF-82's kunnen bemachtigen :o Bij deze aankoop zat ook nog de RC-42 ii center speaker en twee RB-51 boekenplank speakers. De center speaker is inmiddels verkocht en de RB-51's ga ik gebruiken als surround back ter vervanging van de Klipsch B-2's.

De speakers in cherry uitvoering zijn de RF-35's van klipsch. De RF-82's zijn toch nog een aardig stuk groter moet ik zeggen :X Helaas heb ik weinig tijd gehad om ze goed te beluisteren, dus dat ga ik aankomend weekend doen.

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/IMG_3344_zps0420a5c3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/IMG_3351_zpsb80b9b37.jpg

Kort geleden Canare 4s11 bi-wire/amp kabel gekocht en een beetje opgeleukt :+ . De RF-82's hebben 2 poorten i.p.v. 1 grote in de RF-35's.
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/IMG_3350_zps011440ac.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Mooie kabels, waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Dankje! Ik heb een stuk van iemand anders overgekocht, maar de kabel is nieuw per meter te koop bij hifisupply.nl. Daarnaast heb ik zo'n zwarte mantel gekocht en wat krimpkous. Na een uurtje prutsen had ik 2 mooie kabels >:) Als ik google mag geloven is het een goeie kabel voor het geld! :*)

Hier een linkje voor als je zelf ook zoiets van plan bent te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door fris0NL op 20-03-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Deze set gister van marktplaats gehaald voor 200,-
Zo blij als een kind :9 :D :P dat ik nog een set Rondo Gold's kon vinden! ze worden inmiddels zeldzaam..
Wel wat vies, dus even schoonmaken, maar niks beschadigd, zelfs de bandtweeters doen t nog.

Nu alleen nog goede speakerstands vinden voor deze rakkers.. en dan kunnen ze als rear dienst gaan doen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-q-RWCR-ruoo/UUjaGZSJVeI/AAAAAAAAAys/ppGxH0273sw/s718/WP_000078.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door mvz op 20-03-2013 21:52 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mvz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:51:
Deze set gister van marktplaats gehaald voor 200,-
Zo blij als een kind :9 :D :P dat ik nog een set Rondo Gold's kon vinden! ze worden inmiddels zeldzaam..
Wel wat vies, dus even schoonmaken, maar niks beschadigd, zelfs de bandtweeters doen t nog.

Nu alleen nog goede speakerstands vinden voor deze rakkers.. en dan kunnen ze als rear dienst gaan doen.

[afbeelding]
Nice! 2de hands roelt! _/-\o_
ik heb zelf 2 weken geleden een setje BNS speakers gekocht 8,50- OMFG oOo

[ Voor 5% gewijzigd door klaasje11 op 20-03-2013 22:04 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
fris0NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:53:
[...]

Dankje! Ik heb een stuk van iemand anders overgekocht, maar de kabel is nieuw per meter te koop bij hifisupply.nl. Daarnaast heb ik zo'n zwarte mantel gekocht en wat krimpkous. Na een uurtje prutsen had ik 2 mooie kabels >:) Als ik google mag geloven is het een goeie kabel voor het geld! :*)

Hier een linkje voor als je zelf ook zoiets van plan bent te maken.
Top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

hallo allemaal,

dit is even een status update, ik heb namelijk een nieuwe, 2de hands, CD-speler gekocht, een Sony CDP-CE-345.
ik liep deze net tegen het lijf en heb deze cd-wisselaar meegenomen omdat deze wel een digitale uitgang heeft ten opzichte van mijn vorige sony en deze qua model moot bij mijn minidisc speler past.

[ Voor 5% gewijzigd door klaasje11 op 21-03-2013 19:34 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Prefeer je bij het gebruik van een CD-speler niet analoog? Als je toch de digitale uitgang gebruikt, kun je voor hetzelfde gemak een PC/laptop digitaal aansluiten lijkt me, wat overigens geen enkel nadeel biedt bij lossless audio formats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:52:
Prefeer je bij het gebruik van een CD-speler niet analoog? Als je toch de digitale uitgang gebruikt, kun je voor hetzelfde gemak een PC/laptop digitaal aansluiten lijkt me wat geen enkel nadeel biedt bij lossless audio formats.
In de praktijk gebruik je normaal de analoge aansluiting wanneer de DAC van de cdspeler beter is als die van de versterker/receiver. In het geval dat de DAC van de versterker/receiver beter is kun je dus gewoon digitaal gebruiken.

Wat betreft het aansluiten van een PC/laptop icm met lossless audio, dit kan natuurlijk altijd maar bij veel mensen waaronder bij mij gaat de voorkeur uit naar CD's en daarbij een standalone CDspeler. Maar er zijn bijvoorbeeld ook genoeg mensen die er weer kiezen om te streamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:00:
[...]

In de praktijk gebruik je normaal de analoge aansluiting wanneer de DAC van de cdspeler beter is als die van de versterker/receiver. In het geval dat de DAC van de versterker/receiver beter is kun je dus gewoon digitaal gebruiken.

Wat betreft het aansluiten van een PC/laptop icm met lossless audio, dit kan natuurlijk altijd maar bij veel mensen waaronder bij mij gaat de voorkeur uit naar CD's en daarbij een standalone CDspeler. Maar er zijn bijvoorbeeld ook genoeg mensen die er weer kiezen om te streamen.
nou, het leek mij een goed idee om in de toekomst een losse DAC te kopen die die van de reciever en de CD-speler overtreft, en mocht dat doorgaan moet ik de speler er wel op kunnen aansluiten.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wat is volgens jullie de ideale opstelling van de achterste speakers voor surround. Is het beter als ze recht op je oren staan of schuin richting de bank? Op internet lees ik verschillende opstellingen. Ik heb ze nu schuin op de bank gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Versteegrob schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:36:
Wat is volgens jullie de ideale opstelling van de achterste speakers voor surround. Is het beter als ze recht op je oren staan of schuin richting de bank? Op internet lees ik verschillende opstellingen. Ik heb ze nu schuin op de bank gericht.
Je moet een sweetspot kiezen en van daaruit ga je alles zo optimaal mogelijk instellen. Zie dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Versteegrob schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:36:
Je komt op het internet verschillende opstellingen tegen omdat er geen universele ideale opstelling is.
Er zijn richtlijnen waar je je aan kunt houden als je luisterruimte dat toestaat, maar wat je zou moeten doen als je jou ideale opstelling wilt vinden is net zolang schuiven met speakers (en spelen met instellingen) tot je het gevonden hebt.
Wat vind je zelf het beste klinken?
Jij moet er naar luisteren. Niet het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist het aanbod gekregen om mijn Marantz SR5300 tegen een HK AVR147 te ruilen. Goede deal? Ik gebruik de versterker alleen om twee boston acoustics a26 aan te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

nou, je moet je denk ik afvragen waarom de ander dat zou willen, Marantz is echt een goed merk, HK ook maar de HK heeft HDMI aansluitingen, wat misschien ook wel handig zou kunnen zijn.

maar als je geen HDMI zou gaan gebruiken, denk ik dat je Marantz beter is, het hoeft niets te zeggen maar je Marantz is zeker 3KG zwaarder, dat kan duiden op een dikkere, en vaak betere trafo.

[ Voor 3% gewijzigd door klaasje11 op 23-03-2013 14:23 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
lj_tree schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Das een HELE mooie prijs voor die speakers! Dat kosten ze normaliter per stuk! Vind het wel een beetje vreemd dat je een 10Watt versterker aan die dingen heb hangen. Wordt het niet eens tijd om wat groters te kopen of mis ik hier iets?
Alles op z'n tijd. De aankoop van een huis is aanstaande en al het geld wat ik op dit moment binnenkrijg wordt bijna gespaart.

Overigens bevallen me de speakers (omdat ik van een Logitech Z4 setje kom) echt onzettend goed! Voor de kleine ruimte waar ze nu in staan heeft die 10w versterker nog genoeg vermogen. Als ik wat anders koop, word het waarschijnlijk een Marantz tuner uit het middensegment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ksborg schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:58:
[...]

Alles op z'n tijd. De aankoop van een huis is aanstaande en al het geld wat ik op dit moment binnenkrijg wordt bijna gespaart.

Overigens bevallen me de speakers (omdat ik van een Logitech Z4 setje kom) echt onzettend goed! Voor de kleine ruimte waar ze nu in staan heeft die 10w versterker nog genoeg vermogen. Als ik wat anders koop, word het waarschijnlijk een Marantz tuner uit het middensegment :).
maar, niet om vervelent te doen maarre, je sloopt je speakers sneller door er een zwakke versterker aan te hangen dan een te zware.....

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Aangezien het hier gaat over "Post hier foto's en specs..." post ik nog een aantal foto's, gisteren de andere zetel kunnen plaatsen. Alsook deze week een Harmony One binnen gekregen. Een aantal kleine zaken verwacht ik nog.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/5149/dsc0396te.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/5959/dsc0400wi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/6750/dsc0401fa.jpg

Specs:

Samsung UE46D5000
Cisco digitale box
PS3
Wii
AppleTV3
HTPC +5TB
Marantz SR6007
Marantz UD5005
B&W 683 (Spikes + Marmer)
B&W HTM61
B&W 686 (B&W FS-700)
B&W ASW610XP
Logitech Harmony One

Bekabeling:

Van Den Hul Snowtrack & Snowline + VDH banaanstekkers
RU-connected
Inakustik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Nieuw huis, nieuwe setup :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/546/dsc01140gr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/407/dsc01135r.jpg
  • LG Plasma 60" 550PK
  • Onkyo TX-SR508 (weggewerkt)
  • Magnat Supreme 2000 rear/left
  • Magnat Needle 10 center
  • JBL ES250P 12"" sub
  • Humax decoder en recorder (weggewerkt)
  • Jamo rear left richt
  • Xbox 360 Kinect (weggewerkt)
  • PC mAtx Wifi N met SSD etc.
Gelukkig maar 1 remote, de Harmony One. De PC bedien ik met een Logitech air of een MS keyboard met touchpad.
Ik ben er zeer tevreden mee, hoewel ik de bass frequent wel voor de buren demp. De volgende stap is een 80" tv, maar die zijn nog niet naar wens en naar ratio te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuw DACje binnen, even een paar foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-CJeayb5KCuM/UU3nyX1vdGI/AAAAAAAAGC0/HiDieXB10Nc/s640/DSCF3368.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0mb-Dhvj7qE/UU3nU8bW99I/AAAAAAAAGCg/9C1n0SE1oyQ/s640/DSCF3361.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-nfy4g0gJbLs/UU3nzNR_RLI/AAAAAAAAGC4/z3UWIxVj7ko/s640/DSCF3372.JPG

- W4S DAC-1
- HTPC
- G&W versterker
- XTZ speakers en kabels
- QED interlinks
- en een Samsung TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Na jaren te hebben mee gekeken in dit topic kan ik mijn setup laten zien. Ben er best trots op. Sinds gisteren hangt alles netjes. Het oogt en klinkt geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23hkdvm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2u4h36p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34ql4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1evse1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sm5xrt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24q0qpv.jpg

De setup bestaat uit:

Pansonic 65ST50
Yamaha RX-V771
Dune Base 3D
Project Debut 3
Dali Zensor 7
Dali Volkal
Dali Zensor 1
AudioEngine S8

Ben erg heel blij mee. De Dune is aangesloten op het netwerk dus ik hoef nooit meer met een harde schijf te slepen. Het beeld is geweldig en net zoals het geluid. In het begin had ik de kappen op de speakers maar heb ze er nu al gehaald. Het oogt veel mooier. Jammer van de weerspiegeling van de plasma maar dat heb je altijd overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Dat eerste bepalen wij wel ja ;)

Maar wow, wat een enorm scherm. Zit ik dan met m'n 40 inch postzegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hehe, eens. Vraagje, hoe maken jullie je plasma schoon? Heb het net geprobeerd met wc papier maar dat lukte voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er gewoon glas voor zit dan met een gewone glasspray. Geen glas, vochtige doek met alleen water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiley_remkes
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 15:04
nooit water gebruiken op je plasma ;) overigens ook niet op een lcd.

Ik gebruik spectral spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is je reinste onzin wat je daar zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiley_remkes
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 15:04
Je blijft de vegen zien.
En we hebben eens meegemaakt bij iemand dat er strepen in het scherm kwamen, die poetste er gewoon een laagje af.
Kan zijn dat die overigens een schoonmaakmiddel er door heen had hoor, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gewoon met een microvezeldoekje en lcd spray werken, direct daarna met een schone theedoek nawrijven. Dit doe ik al sinds jaren en geen vegen en krasjes te zien. Twee tips: doe dit met een koud scherm (anders droogt het direct met strepen als gevolg) en met zonlicht op je scherm zodat je goed kan zien wat je doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Gedestileerd water en olee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Versteegrob schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:14:
Na jaren te hebben mee gekeken in dit topic kan ik mijn setup laten zien. Ben er best trots op. Sinds gisteren hangt alles netjes. Het oogt en klinkt geweldig.
Allereerst gefeliciteerd met je setup. Ziet inderdaad mooi _/-\o_ uit.
Ik ben benieuwd wat je van de klank vind, de combinatie Yamaha en Dali.
Mijn ervaring Dali Zensor 5 en Yamaha RX-V773 is dat de Dali speakers echt moeten loskomen wat betreft het laag in de speaker; momenteel (2 weken later) vind ik het totaalbeeld goed in balans 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
wagenveld schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:54:
Nieuw DACje binnen, even een paar foto's
Ben nieuw in dit topic. Maar waarom gebruik je een DAC. Je randapparatuur heeft toch analoge en digitale aansluitingen om naar je versterker te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
[afbeelding]

De setup bestaat uit:

Pansonic 65ST50

Jammer van de weerspiegeling van de plasma maar dat heb je altijd overdag.
Is het spiegelen nog steeds te zien bij TV / Film kijken over dag?

Ik heb op dit moment een Plasma en heb daar nu erg last van. Ben van plan de 65ST50 te kopen maar hoop dat deze de problemen niet heeft ?

Of hebben alle plasma's dat bij veel omgevings licht ?
Ik heb hem namelijk in een lichte woonkamer staan. 's avonds is het beeld prima.
Alleen overdag is er eigenlijk gewoon niet te kijken. Of ik moet de instellingen onnatuurlijk hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smiley_remkes schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:00:
Je blijft de vegen zien.
En we hebben eens meegemaakt bij iemand dat er strepen in het scherm kwamen, die poetste er gewoon een laagje af.
Kan zijn dat die overigens een schoonmaakmiddel er door heen had hoor, dat weet ik niet.
Als ik water met schoonmaakmiddel bedoelde dan had ik dat wel gezegd. Gewoon water kan geen kwaad en is beter als al die spraytjes. Plasma heeft vaak gewoon een glasplaat en daar kan je weer gewoon een glasspray voor gebruiken.
Als je strepen krijgt op je lcd scherm dan is of je scherm zo smerig dat die vegen gewoon achtergebleven vuil is of je doek is te vochtig en wrijft hem niet goed droog of je doet het terwijl het scherm warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ST50 doet dat wel, maar niet heel erg. Als ik er zo voor ga zitten dat het raam in de tv te zien is, ja dan valt het op maar het is geen spiegel.
De witte muren zie ik in de tv niet, helemaal niet al hij aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik heb normaalgesproken alleen stof op mijn TV-scherm zitten. Dat haal ik er meestal droog af, met een microvezeldoekje, swiffer duster of een plumeau ofzo. Strijk er gewoon zachtjes langs en dan is het scherm stofvrij, dat kan weinig kwaad lijkt me. ;)

Als er echt eens een keer vettige vlekken ofzo opzitten dan pak ik een natte microvezeldoek (gewoon water) en droog dan na met een droge microvezeldoek. Nooit problemen mee gehad. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

vandaag even mijn quadral stands afgeflexed, en een nieuw ijzer plateau er op gelast :Y) , zodat mn Rondo's er mooi op kunnen staan.. iets minder hoog.. goed gelukt.. ( en ja ze staan te dicht op de muur :P )

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-v0NTIFAc39c/UU8U_XcgpNI/AAAAAAAAAzQ/oIP8FLAhD90/s718/rondo1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-n9LoTdKXmDU/UU8U_ZwfagI/AAAAAAAAAzM/48RZ0EMMiAI/s640/rondo2.jpg

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Norinco schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Ben nieuw in dit topic. Maar waarom gebruik je een DAC. Je randapparatuur heeft toch analoge en digitale aansluitingen om naar je versterker te gaan?
Zie het als een externe geluidskaart in mijn geval, de digitaal>analoog conversie is vele malen beter dan wat de onboard geluidskaart ervan maakt. Mijn tweede opzet is dat ik nu een (twee) (mono) eindbak kan scoren met gebalanceerde inputs. Maar ben voorlopig tevreden, bron is 100%, speakers 100%, versterker kan beter maar heb nu niet het idee dat die het geheel enorm onderuit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
wagenveld schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:21:
[...]

Zie het als een externe geluidskaart... onderuit haalt.
Zit beetje met zelfde vraag, DAC schijn enorm te verbeteren maar weet niet goed hoe ik die moet aansluiten.
Nu: Synology --> cat5--> Router --> cat5 --> SR7005. speel (uiteraard) FLAC.

Hoe krijg ik hier nu een DAC tussen? Zal dit wel een verbetering opleveren? de DAC van de SR 7005 is toch ook prima?

(Voor films gebruik ik WD live TV die via HDMI aan de Synology is verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
spettersplat schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je setup. Ziet inderdaad mooi _/-\o_ uit.
Ik ben benieuwd wat je van de klank vind, de combinatie Yamaha en Dali.
Mijn ervaring Dali Zensor 5 en Yamaha RX-V773 is dat de Dali speakers echt moeten loskomen wat betreft het laag in de speaker; momenteel (2 weken later) vind ik het totaalbeeld goed in balans 8) .
Thnx alle voor het compliment. Mijn referentiekader is vrij laag dus ik vind dit nu al geweldig. Hoe meer ik luister hoe meer ik geniet. Merk dat de 5.1 echt veel toevoegt. Een blueray heeft ineens veel meer klanken.

Luister nu pas drie dagen maar merk nog geen verschil. Heb de Dali nog nooit geluisterd maar ben erg te spreken over de setup. Verbaas me echt hoe hard het kan zonder vervorming te horen.

Nog even over de vlekken. Het beste is dus een lcd/plasma spray te gebruiken om alles weg te halen.
sontax schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Is het spiegelen nog steeds te zien bij TV / Film kijken over dag?

Ik heb op dit moment een Plasma en heb daar nu erg last van. Ben van plan de 65ST50 te kopen maar hoop dat deze de problemen niet heeft ?

Of hebben alle plasma's dat bij veel omgevings licht ?
Ik heb hem namelijk in een lichte woonkamer staan. 's avonds is het beeld prima.
Alleen overdag is er eigenlijk gewoon niet te kijken. Of ik moet de instellingen onnatuurlijk hoog zetten.
Overdag werk ik gewoon maar als ik nu even kijk dan is het spiegelen alleen aanwezig als de TV uit staat. Volgens mij valt het overdag wel mee. Kan nog wel even een testje voor je doen als je dat wilt. Heb net een film gekeken maar heb eigenlijk automatisch de gordijnen dicht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

mvz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:01:
vandaag even mijn quadral stands afgeflexed, en een nieuw ijzer plateau er op gelast :Y) , zodat mn Rondo's er mooi op kunnen staan.. iets minder hoog.. goed gelukt.. ( en ja ze staan te dicht op de muur :P )
Nice!, ik heb eigenlijk ook een nieuwe stereomeubel nodig..

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een dilemma;

op dit moment heb ik een Harman Kardon HK3490 (stereo) receiver staan met Dali Suite 2.5 speakers. Ben daar bijzonder te spreken over en eigenlijk hoef ik, qua geluidskwaliteit, hier niets aan te veranderen. Echter..

Ik merk dat het steeds lastiger wordt om de moderne apparatuur van tegenwoordig aan te sluiten op de receiver. Vooral het gebrek aan 'digitale' aansluitingen is hier debet aan (er zit slechts 1 coaxiale en 1 optische ingang op). Nu zag ik dat er een nieuwe lijn is uitgebracht met HDMI in- / uitgangen, AirPlay ondersteuning, bediening via een App, etc. Erg interessant qua functionaliteit, maar ik vraag me af in hoeverre een AVR170 / 270 qua geluidskwaliteit kan concurreren met een HK3490 receiver. Ik ben ook niet van plan om naar 5.1/7.1 o.i.d. over te stappen, dus het gaat puur om de stereokwaliteit van de apparaten.

Iemand hier een wijs advies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Pjotr22 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:36:
[...]
Zit beetje met zelfde vraag, DAC schijn enorm te verbeteren maar weet niet goed hoe ik die moet aansluiten.
Nu: Synology --> cat5--> Router --> cat5 --> SR7005. speel (uiteraard) FLAC.

Hoe krijg ik hier nu een DAC tussen? Zal dit wel een verbetering opleveren? de DAC van de SR 7005 is toch ook prima?

(Voor films gebruik ik WD live TV die via HDMI aan de Synology is verbonden)
Zoals je het nu hebt, valt er geen DAC tussen te passen.
Of je zou de laatste UTP kabel aan een mediaspeler moeten hangen die een digitaal kanaal naar je DAC geeft, wat vervolgens naar de voorversterker gaat en daarna na een eindversterker.

Met andere woorden, het is mogelijk, maar dan ben je duizende euro's verder. En ik denk dat dat niet helemaal je bedoeling is. Een DAC is leuk, maar niet helemaal de beste oplossing met een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Volgens dit topic spuugt zijn wdtv live correct digitale audio uit de toslink:
http://community.wdc.com/...d-96khz-audio/td-p/149710

(geen 96KHz maar dat is niet zo'n probleem)

Dus je zou simpelweg een DACje aan de optische poort van je wdtv live kunnen knopen, DAC analoog aan je receiver en gaan. Maar, de vraag is natuurlijk is dat de moeite waard. Een ~100 euro DAC gaat wellicht niet een enorm verschil geven over de chip in je Marantz. Aan jou dus hoeveel je uit wilt geven om 1 en ander te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Wat een mooie DAC wagenveld!

@Pjotrr22:
In jouw geval is het inderdaad niet mogelijk om een DAC ertussen te plaatsen, omdat jouw SR7005 het bestand verwerkt (digitaal) en het gelijk naar de speakers stuurt, waardoor het de interne DAC gebruikt. Wil je profijt hebben van een externe DAC, zul je ook een externe bron moeten hebben, anders zou je van jouw Marantz een digitale uitgang vervolgens moeten aansluiten op de DAC, die weer op een analoge ingang van jouw Marantz, maar dan zit je met het probleem dat je twee modi tegelijkertijd aan moet hebben op de versterker, wat onmogelijk lijkt. Tenzij je een zone 2 mogelijkheid hebt? Dan zul je echter verplicht het geluid naar een tweede zone moeten sturen.

Een DAC is zeer zinvol bij mensen die bestanden afspelen via de computer, aangezien die interne DAC zeer slecht is, tenzij je weer een duurdere geluidskaart koopt. Alsnog Zal een degelijke DAC zoals die van wagenveld eigenlijk niet te evenaren zijn door consumenten computeronderdelen.

Overigens ook bij andere digitale apparatuur zoals CD, bluray spelers of simpelweg de TV, maar voor de PC is een DAC het meest gebruikelijk, volgens mij.

[ Voor 101% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-03-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De setup bestaat uit:

Pansonic 65ST50
Yamaha RX-V771
Dune Base 3D
Project Debut 3
Dali Zensor 7
Dali Volkal
Dali Zensor 1
AudioEngine S8

Ben erg heel blij mee. De Dune is aangesloten op het netwerk dus ik hoef nooit meer met een harde schijf te slepen. Het beeld is geweldig en net zoals het geluid. In het begin had ik de kappen op de speakers maar heb ze er nu al gehaald. Het oogt veel mooier. Jammer van de weerspiegeling van de plasma maar dat heb je altijd overdag.
Mooie opstelling! Die TV is echt huge _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx :) het went echt vies snel. Een 70/75 had ook prima gekunt. Maar ben er heel heel blij mee. Max genieten hier.

Ik draai nu een LP alleen om de zoveel tijd hoor ik een vage piep. Dit is al bij meerdere LP'S gebeurt. Wat zou dit kunnen zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Wackmack op 25-03-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
Versteegrob schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:13:
Thnx :) het went echt vies snel. Een 70/75 had ook prima gekunt. Maar ben er heel heel blij mee. Max genieten hier.
Haha jaa ik weet het. Ik heb een 50 inch, maar groter zou inderdaad niet erg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
mvz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:01:

[afbeelding]
[afbeelding]
En ze zijn niet goed gericht op je 'sweetspot'. :P

Ziet er goed uit hoor! Mooie speakers en dito inrichting, heerlijke bank lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ngai schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:39:
Nu vond ik mijn speakers wel mooier op de grond (net zo hoog als tv meubel) maar toch maar voor stands (Norstone Stylum 1) gegaan voor wat beter geluid. Je merkt wel echt verschil. Grilletjes zitten er ook op, oogt net wat rustiger dan al dat glimmende chroom.

[afbeelding]
[afbeelding]

Center speaker staat in het kastje.
Nu nog zoeken naar wat cablemanagement voor in de hoek, wat moeten schuiven voor extra ruimte.
Meubel ziet er goed uit, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
idutcher schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:50:
[...]

Meubel ziet er goed uit, waar heb je die vandaan?
Lowboard van Otto.
Ze hebben daar meer van dit soort meubelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27

CeesKees

I rest my Kees

renzo4000 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:03:
Gewoon met een microvezeldoekje en lcd spray werken, direct daarna met een schone theedoek microvezeldoek nawrijven. Dit doe ik al sinds jaren en geen vegen en krasjes te zien. Twee tips: doe dit met een koud scherm (anders droogt het direct met strepen als gevolg) en met zonlicht op je scherm zodat je goed kan zien wat je doet. ;)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Eens. Dit heb ik gisteren gedaan. Was € 10 kwijt bij de Mycom en het was gelukkig zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ngai schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Lowboard van Otto.
Ze hebben daar meer van dit soort meubelen.
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nieuwe subwoofer. Van Klipsch RW-10D naar SVS PB-1000. Nog geen tijd gehad om hem (goed) te testen want ik heb morgen tentamen. Altijd fijn. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sleCmvFFYeJc80scMy4Ch9PN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xs9gB5Rirlvbonl9ayAQjLnG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iHEyBCoyRkhiEoZSYreXKbwj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
LuPo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:11:
Nieuwe subwoofer. Van Klipsch RW-10D naar SVS PB-1000. Nog geen tijd gehad om hem (goed) te testen want ik heb morgen tentamen. Altijd fijn. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw! Ben heel benieuwd! ik heb mn RW-12D nog altijd niet vervangen. Wacht met spanning je eerste indrukken af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Pjotr22 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 07:14:
[...]

Wauw! Ben heel benieuwd! ik heb mn RW-12D nog altijd niet vervangen. Wacht met spanning je eerste indrukken af!!
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Op die laatste foto, daar zit je gordijn niet echt lekker met de sub, toch?

Ik heb dat namelijk ook met mijn sub van Harman Kardon. Dat is ook zo "mega" ding en past maar net tussen het tv-meubel en de muur. Hierdoor zit het gordijn er altijd wat achter. Is niet echt mooi en goed voor het gordijn lijkt mij maar ja, weet ook nog niet echt wat anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frid0 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:56:
[...]
Dat is voor de warmere klanken :Y)

Nette aanwinst Lupo! Gaat weer lekker de laatste tijd met kopen :P

We zijn in mijn huis nu aangekomen bij de benedenverdieping en dus ook het globaal inrichten van de ruimte. Kom ik er achter dat er waar mijn AV komt geen 230V is. Gaan we een aparte groep maken, dat is wel heel audiofiel verantwoord :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
FeaR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:07:
[...]
We zijn in mijn huis nu aangekomen bij de benedenverdieping en dus ook het globaal inrichten van de ruimte. Kom ik er achter dat er waar mijn AV komt geen 230V is. Gaan we een aparte groep maken, dat is wel heel audiofiel verantwoord :+
Toch wel met zilvere kabels mag ik hopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Petertyuh schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Toch wel met zilvere kabels mag ik hopen? :P
Die kabels zijn alleen leverbaar bij volle maan, dan pas kunnen ze worden gesmeed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bedankt allemaal! Ik zal zeer binnenkort even laten weten hoe de eerste indrukken in gebruik zijn. Uiteraard wat films kijken en fragmenten van een demo discs afspelen. De eerste optische indrukken zijn in ieder geval erg goed. Mooi afgewerkt, degelijk. Amp ziet er ook erg degelijk uit op de achterkant. Die knoppen bijv. :9~ Voelt allemaal ontzettend solide aan en echt vakwerk.
Frid0 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Ik heb dat namelijk ook met mijn sub van Harman Kardon. Dat is ook zo "mega" ding en past maar net tussen het tv-meubel en de muur. Hierdoor zit het gordijn er altijd wat achter. Is niet echt mooi en goed voor het gordijn lijkt mij maar ja, weet ook nog niet echt wat anders....
Als het gordijn open is (overdag) dan kan ik hem aan de zijkant er gewoon netjes tussen duwen. Extra demping. :D
Als de gordijnen 's avonds dicht gaan dan is het geen probleem want dan zit er niet zoveel lappen stof op 1 plek. ;) Gordijn heeft bij mij ruimte genoeg alleen moet je zelf even het gordijn er aan de zijkant tussen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

vette sub man! _/-\o_
renzo4000 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Die kabels zijn alleen leverbaar bij volle maan, dan pas kunnen ze worden gesmeed :D
+1

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Leuke sub lupo. Doe je de klipsch in de verkoop?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36
FeaR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Dat is voor de warmere klanken :Y)

Nette aanwinst Lupo! Gaat weer lekker de laatste tijd met kopen :P

Als je dan toch bezig bent, leg dan ook meteen krachtstroom aan. Just in case de Emotiva's in de toekomst te zwak blijken te zijn :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Renegade666 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:37:
Leuke sub lupo. Doe je de klipsch in de verkoop?
De sub was dezelfde dag nog verkocht zonder advertentie, haha!
Die Klipsch RW-10D is zeker geen slechte sub voor maar €299, de 12D die nog wat lager gaat is met €398 ook een goede koop!

Eerste impressie na demo disc en 1 film:
Gisteren na m'n tentamen heb ik Thor gekeken (reference geluid). Wow!cht, er zit een behoorlijk verschil tussen de 10D en dd SVS. Hij gaat een stuk dieper maar houdt de controle continu! Het laag is heel strak en geen vervelende nagalm of 'bonkerig'. De sponningen van de badkamerdeur trilde in de verte (niet omdat alles trilt maar vanwege de lage frequentie blijkbaar), dat was eerder met de 10D alleen bij The Art of Flight. Die heb ik nu nog niet getest. :P
Ik ben echt heel erg te spreken over deze upgrade. Op papier lijken de verschillen kleiner dan wat ze in werkelijkheid zijn. De 10D moest veel meer moeite doen waardoor het laag soms als 1 brij werd tijdens films. De SVS blijft heel erg in controle en alles blijft strak en gescheiden. Ik ben heel erg tevreden met de aankoop tot nu toe. Vandaag gaat er nog wel een tweede filmpje in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Weer een SVS erbij! Heb zijn broertje :P nog steeds zeer blij mee en een echte aanvulling!

Afbeeldingslocatie: http://jaconet.nl/meuk/svs01.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
LuPo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:51:
[...]

De sub was dezelfde dag nog verkocht zonder advertentie, haha!
Die Klipsch RW-10D is zeker geen slechte sub voor maar €299, de 12D die nog wat lager gaat is met €398 ook een goede koop!

Eerste impressie na demo disc en 1 film:
Gisteren na m'n tentamen heb ik Thor gekeken (reference geluid). Wow!cht, er zit een behoorlijk verschil tussen de 10D en dd SVS. Hij gaat een stuk dieper maar houdt de controle continu! Het laag is heel strak en geen vervelende nagalm of 'bonkerig'. De sponningen van de badkamerdeur trilde in de verte (niet omdat alles trilt maar vanwege de lage frequentie blijkbaar), dat was eerder met de 10D alleen bij The Art of Flight. Die heb ik nu nog niet getest. :P
Ik ben echt heel erg te spreken over deze upgrade. Op papier lijken de verschillen kleiner dan wat ze in werkelijkheid zijn. De 10D moest veel meer moeite doen waardoor het laag soms als 1 brij werd tijdens films. De SVS blijft heel erg in controle en alles blijft strak en gescheiden. Ik ben heel erg tevreden met de aankoop tot nu toe. Vandaag gaat er nog wel een tweede filmpje in! :D
Hoe doet hij het bij de eerste Transformers ( scène naar het einde van de film waar Bumblebee in slowmo rolt en schiet ) ?

Mijn Focal SW800V lijkt goed afgesteld voor muziek , dubstep, hip hop, lijkt allemaal OK , enkel bij die film slaat mijn sub gewoon bijna uit elkaar en hoor ik vrij weinig in verhouding :)

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 28-03-2013 18:30 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:29:
[...]
Mijn Focal SW800V lijkt goed afgesteld voor muziek , dubstep, hip hop, lijkt allemaal OK , enkel bij die film slaat mijn sub gewoon bijna uit elkaar en hoor ik vrij weinig in verhouding :)
Subwoofers blijven toch gewoon raar. Heb een tijd geleden iemand op bezoek gehad om mijn SPL-1200 Ultra te aanschouwen. Met sommige films/scènes werd mijn Velodyne er haast uitgespeeld door een Magnat subje van een paar honderd euro :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maarja, je hebt dan ook auto's die hard kunnen en auto's die mooi zijn. Idem voor subs. Gepoort kastje kan best hard, maar voor muziek wil ik zoiets echt niet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

JB schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:16:
Weer een SVS erbij! Heb zijn broertje :P nog steeds zeer blij mee en een echte aanvulling!

[afbeelding]
Ik heb een ander broertje bij de computersetup staan: de SB12-NSD :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JB schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:16:
[...]

[afbeelding]
Is dat de PB12? :) Dan is het de grote broer van de mijne. ;)
MPAnnihilator schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:29:
[...]

Hoe doet hij het bij de eerste Transformers ( scène naar het einde van de film waar Bumblebee in slowmo rolt en schiet ) ?

Zal ik na het paasweekend eens voor je testen. Ik zie al wel dat die Focal van je niet echt laag gaat met 32hz. Ik vrees dus dat je hetzelfde hebt als ik. Voor muziek voldeed de RW-10D uitstekend, voor film kwam ik onderin wat tekort. Dat heb ik nu wel en ook bij muziek lijkt hij lekker snel! Zal binnenkort ook m'n reference concert eens pakken: Chris Botti Live in Boston.
FeaR schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Subwoofers blijven toch gewoon raar. Heb een tijd geleden iemand op bezoek gehad om mijn SPL-1200 Ultra te aanschouwen. Met sommige films/scènes werd mijn Velodyne er haast uitgespeeld door een Magnat subje van een paar honderd euro :P
Hoe bedoel je FeaR? Heeft die SPL téveel power af en toe? Dat hij zichzelf opbreekt?
_ferry_ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:11:
Maarja, je hebt dan ook auto's die hard kunnen en auto's die mooi zijn. Idem voor subs. Gepoort kastje kan best hard, maar voor muziek wil ik zoiets echt niet hebben :P
Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat het gebruik is. Bij mij is het 95% film en 5% muziek (alleen radio). Tsjah, dan is de keuze dus makkelijk. :)
Ik heb nog nooit een gesloten sub gehoord dus ben benieuwd hoe 'anders' dat klinkt. Het klinkt nu al erg strak in het laag. Er zijn ook auto's die mooi zijn én als het moet hard kunnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:02:
[...]

Is dat de PB12? :) Dan is het de grote broer van de mijne. ;)
Jup :) de NSD DSP versie.

Ook gekocht bij hificorner of zijn er inmiddels weer meerdere importeurs?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
JB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:10:
[...]
Jup :) de NSD DSP versie.

Ook gekocht bij hificorner of zijn er inmiddels weer meerdere importeurs?
Heerlijke sub, die PB12 NSD DSP! _/-\o_

Maar ik moet zeggen dat ik ook wel beniewd ben naar het kleinere broertje. SVS heeft tenslotte een naam met subs en ik vraag me af of dat ook geldt voor de PB-1000. Hij ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[afbeelding]
Fijn te zien dat je nu eindelijk die prachtige lamp kwijt kan!

[ Voor 18% gewijzigd door Wootism op 29-03-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Wootism schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:25:
[...]

Fijn te zien dat je nu eindelijk die prachtige lamp kwijt kan!
_O- _/-\o_
Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic