Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
de mazzel gehad deze speler op te pikken voor 60 euro.

Exterieur is echt in nieuwstaat, te gek voor woorden
zonet alles uitelkaar gehad, zat nogal wat oud aangekoekt vet her en der, wat nu netjes schoongemaakt is, en met naaimachine olie gedaan
de belt was wel ver heen, aan de strobe / stripes was wel te zien dat ook na finetuning nogal wat slip was, de motor had ook last van oud vet..
nieuwe motor en riem zijn onderweg
[ Voor 36% gewijzigd door mvz op 30-03-2013 09:35 ]

Klik op het plaatje voor een vergroting(niet de beste kwaliteit(geschoten vanaf een htc sensation xe)Krijg het niet voor elkaar om fatsoenlijke thumbnails te maken
Na veel positieve berichten over de boston a25 heb ik deze ook aangeschaft, in eerste instantie om als surround speakers te dienen en daarna nog een setje om de vloerstaanders te vervangen(wel in combinatie met een bk monolith subwoofer)
Mijn eerste indruk van de speaker is dat er in verhouding tot de vloerstaander best wel wat geluid uit komt, het is alleen toch niet mijn geluid, het klinkt in combinatie met een denon 2113 toch niet zo sprankelend en helder als ik had gehoopt, het lijkt er een beetje op of er een laag rockwool dempingsmateriaal voor zit geplakt.
Nu schijnt de denon een warme sound te produceren en de boston speakers zelf ook en waarschijnlijk zorgt dat voor een mismatch.
Edit: Ik las net een opmerking wat speakers betreft. Het geluid lijkt wel vastgeplakt aan de speaker, het komt niet echt los dat ervaar ik namelijk ook met de a25,s
Nu is er de directe concurrent van de a25, namelijk de Dali zensor 1, die word als vrij neutraal klinkend gezien en er word aanbevolen die op een versterker te plaatsen die een wat warme sound heeft.
Dus gisteren ben ik maar even op de site van Dali wezen kijken naar een leverancier in de buurt en gelukkig is er 1tje in Enschede 5 minuten fietsen van huis
Mochten ze bevallen dan gaan de Boston,s voor een leuk prijsje weer de deur uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Lomp op 30-03-2013 12:47 ]
Ik vond de Dali's en de BA's een stuk minder klinken toen ik ging luisteren dan bijvoorbeeld de BX2 van Monitor Audio waar bij mij uiteindelijk de keus op is gevallen. Ik heb zelf ook een 2113 en heb de luidsprekers toen geluisterd aan een Marantz die t zelfde zou moeten klinken als de Denon. De Dali's vielen bij mij sneller af dan de A25's overigens.Lomp schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:28:
[afbeelding]
Klik op het plaatje voor een vergroting(niet de beste kwaliteit(geschoten vanaf een htc sensation xe)Krijg het niet voor elkaar om fatsoenlijke thumbnails te maken
Na veel positieve berichten over de boston a25 heb ik deze ook aangeschaft, in eerste instantie om als surround speakers te dienen en daarna nog een setje om de vloerstaanders te vervangen(wel in combinatie met een bk monolith subwoofer)
Mijn eerste indruk van de speaker is dat er in verhouding tot de vloerstaander best wel wat geluid uit komt, het is alleen toch niet mijn geluid, het klinkt in combinatie met een denon 2113 toch niet zo sprankelend en helder als ik had gehoopt, het lijkt er een beetje op of er een laag rockwool dempingsmateriaal voor zit geplakt.
Nu schijnt de denon een warme sound te produceren en de boston speakers zelf ook en waarschijnlijk zorgt dat voor een mismatch.
Edit: Ik las net een opmerking wat speakers betreft. Het geluid lijkt wel vastgeplakt aan de speaker, het komt niet echt los dat ervaar ik namelijk ook met de a25,s
Nu is er de directe concurrent van de a25, namelijk de Dali zensor 1, die word als vrij neutraal klinkend gezien en er word aanbevolen die op een versterker te plaatsen die een wat warme sound heeft.
Dus gisteren ben ik maar even op de site van Dali wezen kijken naar een leverancier in de buurt en gelukkig is er 1tje in Enschede 5 minuten fietsen van huis. Telefoonnummer achtergelaten en hij laat zich een setje speakers opsturen voor een luistertest, dit word waarschijnlijk in de loop van volgende week.
Mochten ze bevallen dan gaan de Boston,s voor een leuk prijsje weer de deur uit.
Overigens zal ik binnenkort hier ook mijn (bescheiden) setup posten. Het meubel moet eerst in elkaar gezet worden nadat ik het steigerhout afgelopen week heb geverfd.
mooi ding!mvz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:18:
Kleine toevoeging aan de set in de vorm van een Onkyo CP5000A platenspeler![]()
de mazzel gehad deze speler op te pikken voor 60 euro.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Exterieur is echt in nieuwstaat, te gek voor woordenzelfs de stofkap is perfect..
zonet alles uitelkaar gehad, zat nogal wat oud aangekoekt vet her en der, wat nu netjes schoongemaakt is, en met naaimachine olie gedaan![]()
de belt was wel ver heen, aan de strobe / stripes was wel te zien dat ook na finetuning nogal wat slip was, de motor had ook last van oud vet..
nieuwe motor en riem zijn onderweg
ik heb zelf 3 Philips electronic 312 pick-up's, veel leuker dan CD's.
eeuwig zonde dat er amper LP's zijn met electronische muziek...
Nieuwkoop is duurkoop
Door wie wordt de Dali Zensor 1 als neutraal gezien? De vraag is of iemand van ons weet hoe neutraal klinkt.Lomp schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:28:
[afbeelding]
Dus gisteren ben ik maar even op de site van Dali wezen kijken naar een leverancier in de buurt en gelukkig is er 1tje in Enschede 5 minuten fietsen van huis. Telefoonnummer achtergelaten en hij laat zich een setje speakers opsturen voor een luistertest, dit word waarschijnlijk in de loop van volgende week.
Mijn ervaring is dat de Zensor serie van Dali een iets versterkt hoog heeft waardoor hij op lagere volumes weliswaar helder klinkt maar op hogere volumes nogal vermoeiend is om naar te luisteren. De A25 is voor mij slechts leuk als surround, de A360 zijn een heel ander verhaal: Neutraal geluid (VOOR ZOVER IK DAT KAN BEOORDELEN!), nooit vermoeiend, op hoger volume geen sissend hoog dat ten koste gaat van detail en super strak laag. De Dali Ikon serie klinkt daarentegen wel weer erg goed op hogere volumes.
Ik ga binnenkort hopelijk horen hoe de M350 van Boston klinkt en misschien zelfs mijn A360's inruilen om een superdeal te doen! Daarover hopelijk later meer...
Het moge duidelijk zijn dat ik een beetje verliefd ben op de Boston klank. Tijdens menig luister sessie bleek, in mijn beleving althans, steeds weer dat de Bostons het prettigst klinken op hoger volume zonder dat er detail verloren gaat door een kunstmatig opgekrikt hoog, zeker met een degelijke versterker. Het laag was in vergelijking met de meeste anderen ook strakker en minder wollig/bonkend. En laat ik nu net een hekel hebben aan een dreunend laag.
Zoek maar eens lp's van Kitaro, dan heb je mooie muziek.
Die japanner is niet/wel wereldberoemd maar maakt een stuk muziek.
Vrouwen logica, ik begrijp ze niet en zal ze waarschijnlijk ook nooit begrijpen.
Strompel ik dus zaterdagmiddag op mijn krukken naar de bloemist en haal een mooie bos rozen.
Kom ik daar dapper mee thuis, kijkt mijn vriendin mij aan, wat kost dat wel niet. gr grr
Gelukkig kwam een uurtje later de kleine thuis en die keek op de eettafel, wauw dat is een echte bos bloemen, die pakte dus gewoon haar schetsboek en ging zitten tekenen.
Zwangere vrouwen zijn de hel op aarde.
[ Voor 63% gewijzigd door audiomuts op 31-03-2013 04:09 ]
Las later dat volgens Fear hier op het forum de specs van Boston wat te positief zijn opgegeven, en dat ze pas met betere versterking loskomen. Niks voor de huis-tuin-en-keuken receivers van de bekende retailmerken van rond de 1000 EUR denk ik dan.
Ben in ieder geval blij met mijn keuze icm NAD t757.
[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 31-03-2013 08:53 ]
Jup, bij hificorner gekocht en gratis nog een Ixon 5 meter subwooferkabel geregeld.JB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:10:
[...]
Jupde NSD DSP versie.
Ook gekocht bij hificorner of zijn er inmiddels weer meerdere importeurs?
Mooi kabeltje..
Hij valt mij niets tegen! Ik vind het zeker voor dit geld een geweldige sub met een super prijs/kwaliteitsverhouding. Hopelijk is het paasweekend snel voorbij dan kan ik weer genieten.Petertyuh schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:21:
[...]
Heerlijke sub, die PB12 NSD DSP!![]()
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel beniewd ben naar het kleinere broertje. SVS heeft tenslotte een naam met subs en ik vraag me af of dat ook geldt voor de PB-1000. Hij ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
klik en klik
Een Faber elektrische wandhaard voor een warm geluid

Overige specs:
Philips 42PDL7906H
Onkyo SR307
Infrarood extender
[ Voor 15% gewijzigd door EvolutionX op 31-03-2013 10:56 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
thx voor de tip, en ach ja, dan ben je blij dat je nog 16 bentaudiomuts schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:48:
@klaasje 11
Zoek maar eens lp's van Kitaro, dan heb je mooie muziek.
Die japanner is niet/wel wereldberoemd maar maakt een stuk muziek.
Vrouwen logica, ik begrijp ze niet en zal ze waarschijnlijk ook nooit begrijpen.
Strompel ik dus zaterdagmiddag op mijn krukken naar de bloemist en haal een mooie bos rozen.
Kom ik daar dapper mee thuis, kijkt mijn vriendin mij aan, wat kost dat wel niet. gr grr
Gelukkig kwam een uurtje later de kleine thuis en die keek op de eettafel, wauw dat is een echte bos bloemen, die pakte dus gewoon haar schetsboek en ging zitten tekenen.
Zwangere vrouwen zijn de hel op aarde.
nice, al zou ik zelf de haard en de TV op precies de zelfde hoogte hangen.EvolutionX schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:56:
En weer een (kleine) update t.o.v de vorige 2 posts:
klik en klik
[afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door klaasje11 op 31-03-2013 10:42 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Daar ben je niet lekker mee.
Mijn schoonmoeder belde vanmorgen om 8 uur hé jochie hoe gaat het met je poot?
Ik hoorde dus mijn vent zijn stem veranderen van warm en hartelijk naar ijskoud.
Moeders, ik eet pijn en het gezeur dat ik pijn heb moet ik niet, en wil ik nooit weer van je horen!
Ik heb vanmorgen een lesje geleerd van mijn schoonmoeder, die was heel duidelijk.
ga die vent van ons maar niet elke dag vragen of hij pijn heeft, wat denk jezelf, drie pennen door zijn enkel en twee door zijn knie, doet dat pijn?
Daar krijg ik gewoon geen antwoord op, sommige dingen mag ik dus niet vragen.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik ben dus niet de enige die er geen touw aan vast kan knopen...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Oké beetje medeleven!!
Zet m op Ger. Je weet waarvoor je het doet.
Het is eigenlijk allemaal heel logisch, enkel niet ontopicExirion schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:04:
[...]
Ik ben dus niet de enige die er geen touw aan vast kan knopen...
Als je zijn vorige reacties leest dan komt het allemaal wat zinniger over, meestal niet ontopic maar Ger wil duidelijk zijn verhaal kwijt
Fijne Pasen iedereen, extra wensen voor Ger.
Testing, one, two ...
Ziet er mooi uit, hoeveel was je er ongeveer voor kwijt?EvolutionX schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:56:
En weer een (kleine) update t.o.v de vorige 2 posts:
klik en klik
[afbeelding]
Overige specs:
Philips 42PDL7906H
Onkyo SR307
Infrarood extender
Hoezo nu? De Dali Zensor 1 is er volgens mij al even hoorNu is er de directe concurrent van de a25, namelijk de Dali zensor 1, die word als vrij neutraal klinkend gezien en er word aanbevolen die op een versterker te plaatsen die een wat warme sound heeft.
Mijn opstelling:
Opstelling
Apparatuur
Dali Zensors op een Sony STR-DG510 en een oude cd-speler, optisch aangesloten op mijn tv en een 32" had ready bravia
[ Voor 31% gewijzigd door Cyleo op 01-04-2013 00:02 ]
LinkjesdoenhetnietCyleo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:11:
Om even op de Dali Zensor discussie terug te komen: Ik heb deze zelf nu sinds een week of 3 ze bevallen mij erg goed. Ze klinken erg ruimtelijk met een groot bereik (Ik heb niet het idee dat ze iets 'wegdrukken' als het ware). Ik kan ze zeker aanraden, woon zelf in Enschede mocht iemand er over twijfelen.
Mijn opstelling:
[url=Opsetlling]https://dl.dropbox.com/u/9898132/DSC_0016.jpg[/url]
[url=Apparatuur]https://dl.dropbox.com/u/9898132/DSC_0017.jpg[/url]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb het nergens over muzikaal toch?Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 08:48:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik kan mij niet echt voorstellen hoe ik muzikaal van een sub zou moeten genieten.![]()
Speakers, ja absoluut doen, maar binnen deze genotsdivisie lijkt een sub mij eerder iets wat een o zo handige bril is voor een modale toiletpot.![]()
Genot tja, maar vooral niet te wild mee doen.
Met films is het een flinke winst. Pasen bij familie.Voor movie kan ik de extra soundbite wel waarderen, al loeien dan m'n honden de buurt wel bij elkaar als de sub dat niet al doet.![]()
En kan/mag je nu met 'Pasen' dan geen plezier hebben met de nieuwe lage brul??
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja ik bedoel er mee te zeggen van nu is er ook een andere optie die ik kan gaan beluisterenvosss schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:55:
[...]
Hoezo nu? De Dali Zensor 1 is er volgens mij al even hoor
of het dan inderdaad ook wat is is dan een 2e, gisteren nog eventjes een artikeltje gelezen waar dus inderdaad naar voren kwam dat deze speaker op hoge volume best schel kan zijn zoals een paar posts terug werd aangegeven.
Monitor audio bx2 zou ook nog een optie kunnen zijn, is ietsjes duurder maar nog wel te overzien.
ergens moet ik toch voor mezelf een grens trekken want er is altijd wel weer wat beters(duurders).
Als het goed is krijgt Hemmers ze van de week binnen, ik neem dan mijn eigen receiver mee naar de winkel om zo goed te vergelijken.Cyleo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:11:
Om even op de Dali Zensor discussie terug te komen: Ik heb deze zelf nu sinds een week of 3 ze bevallen mij erg goed. Ze klinken erg ruimtelijk met een groot bereik (Ik heb niet het idee dat ze iets 'wegdrukken' als het ware). Ik kan ze zeker aanraden, woon zelf in Enschede mocht iemand er over twijfelen.
Mijn opstelling:
Opstelling
Apparatuur
Dali Zensors op een Sony STR-DG510 en een oude cd-speler, optisch aangesloten op mijn tv en een 32" had ready bravia
Mocht dit niks worden dan is het mischien wel leuk om af te spreken want ben ondertussen erg benieuwd en het is wel leuk om te zien dat de 1 een speaker wel goed bevalt en de ander het weer helemaal niks vind.
Uiteindelijk draait het allemaal om je eigen smaak.
Sorry voor mijn oftopic reacties, drank en drugs komen niet in mijn leven voor.Reiben schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:16:
Die is helemaal van het padje. Don't do drugs!
Het enige ongezonde wat ik gebruik is na het avond eten een minisigaartje.
Off topic moet kunnen, maar de schoonmoeder passsage is wel eehm, OFF topicaudiomuts schreef op maandag 01 april 2013 @ 06:58:
[...]
Sorry voor mijn oftopic reacties, drank en drugs komen niet in mijn leven voor.
Het enige ongezonde wat ik gebruik is na het avond eten een minisigaartje.
Wanneer je op zoek bent naar een boekenplank model en je wilt een rug uitgeven moet je beslist naar deze speaker luisteren. Zaterdag bij RAF Hilversum geluisterd, was erg impressed.
Dali Zensor Menuet

[ Voor 29% gewijzigd door Pjotr22 op 01-04-2013 09:29 . Reden: pic & typo ]
Verwijderd
Toevallig door Marc naar die speakers geleid? Toen ik bij RAF was moest ik ook even naar die speakers luisteren. Voor het formaat komt er een zeer goed en groots geluidbuit. Maar prijs/kwantiteit is wel wat zoekPjotr22 schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:20:
[...]
Wanneer je op zoek bent naar een boekenplank model en je wilt een rug uitgeven moet je beslist naar deze speaker luisteren. Zaterdag bij RAF Hilversum geluisterd, was erg impressed.
Dali Zensor Menuet
[afbeelding]
[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 01-04-2013 20:01 ]
En ik wou het niet zelf voorstellen, maar vriendinlief kwam er zelf mee, de muren zijn nu wit en dat is natuurlijk niet optimaal. Nu zie ik hier eigenlijk weinig mensen die hun HC een aparte muurbekleding hebben gegeven. Nu is dat ook niet gek als je geen dedicated HC kamer hebt, maar heeft iemand tips of voorbeelden? Het leek mij logisch om een donkere kleur te kiezen in een matte variant.
Akoestische matten e.d. lijken me voorlopig nog niet echt nodig
Voor voorbeelden kan je misschien even browsen op AV forums:418O2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:05:
Ik heb nu een aparte HC kamer (ben net verhuisd). Deze kamer is ongeveer 2.25 bij 5. Nu hangt er voor de ramen een projectiescherm van 2.00x1.30 (in ieder geval 2 breed en 16:9) waar ik op projecteer, met de bioscoopstoelen erbij. De speakers (palen) heb ik met beugels aan de muur gehangen zodat die lompe voet er niet meer onder hoeft.
En ik wou het niet zelf voorstellen, maar vriendinlief kwam er zelf mee, de muren zijn nu wit en dat is natuurlijk niet optimaal. Nu zie ik hier eigenlijk weinig mensen die hun HC een aparte muurbekleding hebben gegeven. Nu is dat ook niet gek als je geen dedicated HC kamer hebt, maar heeft iemand tips of voorbeelden? Het leek mij logisch om een donkere kleur te kiezen in een matte variant.
http://www.avforums.com/f...nstruction-configuration/
De amerikanen zijn hier wat actiever in
Ik heb zelf de muren en plafond compleet matzwart gemaakt en dat bevalt prima.418O2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:05:
Bijgevoegd een foto van de kamer toen ik nog bezig was met inrichten (ondertussen staat de centre niet meer op een ikea trapje ;-)). Het scherm is 100 inch, dan kan je de maat een beetje inschatten (foto is genomen met een groothoek lens dus de verhoudingen zijn een beetje zoek).

HT-003 by Ravnoss, on Flickr
[ Voor 7% gewijzigd door Don Quijote op 02-04-2013 13:15 ]
Dat is voor mij ook de beste oplossing denk ikRavnoss schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:14:
[...]
Ik heb zelf de muren en plafond compleet matzwart gemaakt en dat bevalt prima.
Bijgevoegd een foto van de kamer toen ik nog bezig was met inrichten (ondertussen staat de centre niet meer op een ikea trapje ;-)). Het scherm is 100 inch, dan kan je de maat een beetje inschatten (foto is genomen met een groothoek lens dus de verhoudingen zijn een beetje zoek).
[afbeelding]
Ja, het scheelt gewoon behoorlijk wat reflecties in je beeld en wat mij betreft geeft het ook een echte HT sfeer. Ik heb het laten latex laten spuiten door een schilder, maar je kan het ook makkelijk zelf met een roller doen. Nadeel is natuurlijk wel dat je de kamer niet zo snel voor iets anders kan gebruiken, en dat je aardig wat verf nodig hebt voordat het weer gewit is418O2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:58:
[...]
Dat is voor mij ook de beste oplossing denk ikMijn scherm is exact even groot, alleen de ruimte is een stuk smaller (heb ongeveer 10cm aan weerszijden van het scherm over.
Ach /care. We hebben genoeg kamers overRavnoss schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:18:
[...]
Ja, het scheelt gewoon behoorlijk wat reflecties in je beeld en wat mij betreft geeft het ook een echte HT sfeer. Ik heb het laten latex laten spuiten door een schilder, maar je kan het ook makkelijk zelf met een roller doen. Nadeel is natuurlijk wel dat je de kamer niet zo snel voor iets anders kan gebruiken, en dat je aardig wat verf nodig hebt voordat het weer gewit is
Is zwart behang niet makkelijker? Kan je er nog altijd weer af stomen...
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 02-04-2013 14:21 ]
Tja, misschien wel makkelijker (al heb ik ook nogal vervelende ervaringen met behang verwijderen418O2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:19:
[...]
Ach /care. We hebben genoeg kamers over![]()
Is zwart behang niet makkelijker? Kan je er nog altijd weer af stomen...
Dat is ook een optie, maat van me is stucadoor en heeft de rest van het huis ook gedaanRavnoss schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:54:
[...]
Tja, misschien wel makkelijker (al heb ik ook nogal vervelende ervaringen met behang verwijderen). Persoonlijk ben ik niet zo kapot van behang, ik houd meer van strak stucwerk met een likje verf, maar dat is echt een persoonlijke afweging die je moet maken.
[afbeelding]
[/quote]
super nice!
wat voor speakers zijn dat? Monitor Audio?
Nieuwkoop is duurkoop
U gaat door voor de koelkastVerwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:11:
RX 8 van monitor audio in black oak als ik het goed heb, met de rxcenter...
Ik heb expres niet voor verf gekozen om een paar redenen, voornaamste zijn:
- ik kan nu de kamer heel simpel veranderen in een hele lichte kamer (ik doe gewoon de gordijnen open)
- de gordijnen dempen het geluid gedeeltelijk (mijn kamer is vrij leeg op de bank / stoelen na, kale muren gaven een behoorlijke verstoring van het geluid)
- een beetje met het oog op de toekomst; wil ik wat anders / het huis verkopen dan is de kamer zo weer "normaal"
HEt scherm hangt nu voor een raampartij en deur met veel glas, zal daar eerst een zwart gordijn ophangen
klaasje11 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:41:
[afbeelding]
[/quote]
super nice!
wat voor speakers zijn dat? Monitor Audio?
Inderdaad de Benq w1070. Tot dusver ben ik redelijk positief. Ik denk dat je qua beeldkwaliteit zowel 2d als 3d in deze prijscategorie (en die net daarboven) geen beter alternatief kan vinden, het apparaat is eigenlijk spotgoedkoop voor datgene wat je er voor krijgt. Waar ik me echter op verkeken heb is het geluid van de ventilator. Aangezien de projector precies boven mijn zitpositie hangt (niet zo handig van mij) is hij erg duidelijk aanwezig in scenes of muziekpassages waarin het stil is. Naar mijn mening is hij daar te aanwezig. Ook is de lensshift die op de projector zit wel heel minimaal, je hebt echt maar een paar centimeter speling. Ik zou hem dus niet aanraden in ruimtes waarin je niet 100% vrij bent in waar je de projector kan plaatsen.Rde schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:36:
En welke projector is dat Benq w1070 ? tevreden van ?
[...]
Hierbij de mijne, een bescheiden set die ik al een aantal jaar in mijn bezit heb, maar nog steeds bevalt! Sinds een aantal weken wel een nieuwe receiver die wat krachtiger is en wat meer functies heeft (denk aan geluid door HDMI, Airplay).

Te zien:
- Pioneer VSX-922K
- Mordaunt Short Premiere 5.1
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
- KRK RP5 G2
- WD My Book Thunderbolt Duo 4TB
Films en series worden gestreamd van mijn MacBook naar de Playstation, deze staan allemaal netjes geordend op de WD My Book. Zowel de MacBook als de Playstation hangt met een kabel aan mijn netwerk, dus 1080p bluray rips zijn zonder problemen te bekijken. En de tv heb ik optisch aan mijn receiver hangen.
Ziet er goed uit! studenten kamer of niet?RnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
Mooie sets hier!
Hierbij de mijne, een bescheiden set die ik al een aantal jaar in mijn bezit heb, maar nog steeds bevalt! Sinds een aantal weken wel een nieuwe receiver die wat krachtiger is en wat meer functies heeft (denk aan geluid door HDMI, Airplay).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te zien:
- Pioneer VSX-922K
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
Films en series worden gestreamd van mijn MacBook naar de Playstation, deze staan allemaal netjes geordend op de WD My Book. Zowel de MacBook als de Playstation hangt met een kabel aan mijn netwerk, dus 1080p bluray rips zijn zonder problemen te bekijken. En de tv heb ik optisch aan mijn receiver hangen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ziet er netjes uit hoor. Maar een vraagje, zou je die speaker die nu in je billy-kast staat niet iets kunnen verplaatsen, want hij heeft nu wel heel weinig vrijheid en ik ben bang dat zelfs de billy nu als klankast meedoet. En je kan veel over ikea zeggen, maar niet dat ze bekend staan om hun mooie klankastenRnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
Mooie sets hier!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te zien:
- Pioneer VSX-922K
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
Dat heb jij goed gezien.
Dat valt reuze mee! Ik merk geen (groot) verschil in geluid wanneer ie uit of in mijn kast staat. Daarnaast kan ik nu niet anders. Toen ik mijn Cinema display nog niet had, had ik ze naast mijn Macbook, maar zoals je ziet is er weinig plek over.Ravnoss schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:47:
[...]
Ziet er netjes uit hoor. Maar een vraagje, zou je die speaker die nu in je billy-kast staat niet iets kunnen verplaatsen, want hij heeft nu wel heel weinig vrijheid en ik ben bang dat zelfs de billy nu als klankast meedoet. En je kan veel over ikea zeggen, maar niet dat ze bekend staan om hun mooie klankasten
[ Voor 87% gewijzigd door dangerpaki op 03-04-2013 12:46 ]
nice hoor, KRK monitoren? bij dfe theatertechniek-ploeg waar ik zat werd KRK ''RnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
Mooie sets hier!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te zien:
- Pioneer VSX-922K
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
Nieuwkoop is duurkoop
Hoe bevalt die TV? Ik overweeg de 60" versie hiervan. Ik lees nogal wat horror stories over backlight leakage en dergelijke, maar goed... ik weet ook wel dat je over elk apparaat problemen leest en alles wat je leest zwaar moet relativerenSvenso schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:39:
wat je ziet:
Samsung UE55ES6300
Philips living colours
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
op 2de paasdag heb ik een rommelmarkt bezocht en ik heb mijn set geüpdate!
zo heb ik een nieuwe tuner: een luxman T-240
ook heb ik ergens een verdwaalde BNS A-20 voor een knaak kunnen scoren, voor de test als center speaker.
als laatste heb ik mijn kamer verrijkt met deze DENON showroom lamp uit de jaren 70.
Nieuwkoop is duurkoop
60" en LCD is natuurlijk geen gelukkige combinatie. Op dat formaat moet je plasma willenExirion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:34:
[...]
Hoe bevalt die TV? Ik overweeg de 60" versie hiervan. Ik lees nogal wat horror stories over backlight leakage en dergelijke, maar goed... ik weet ook wel dat je over elk apparaat problemen leest en alles wat je leest zwaar moet relativeren
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 03-04-2013 14:46 ]
Gaaf lampjeklaasje11 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:36:
hallo allemaal,
op 2de paasdag heb ik een rommelmarkt bezocht en ik heb mijn set geüpdate!
zo heb ik een nieuwe tuner: een luxman T-240
ook heb ik ergens een verdwaalde BNS T-20 voor een knaak kunnen scoren, voor de test als center speaker.
als laatste heb ik mijn kamer verrijkt met deze DENON showroom lamp uit de jaren 70.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Yes, KRK RP5 G2 monitoren inderdaad. Heilig wil ik ze niet noemen, maar ze klinken erg lekker!klaasje11 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:04:
[...]
nice hoor, KRK monitoren? bij dfe theatertechniek-ploeg waar ik zat werd KRK ''heilig
'' genoemd, mooi spul hoor.
op de rommelmarkt, echt mazzel, zulleke vindt je nie vaak.The Eagle schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:01:
[...]
Gaaf lampjeOok op de rommelmarkt gescoord? Of waar vandaan
Nieuwkoop is duurkoop
Dat moet je me toch eens uitleggen; muziek streamen via ps3 is geen probleem maar films dat lukt echt niet dan loopt ie steeds vast, als de file al herkend wordt (ja heb bedraad aangesloten).......
Films en series worden gestreamd van mijn MacBook naar de Playstation, ....dus 1080p bluray rips zijn zonder problemen te bekijken.
Ik gebruik PS3 Media Server op mijn MacBook, CAT5e kabels en een Airport Extreme G5 router.
Maar goed heb sinds een jaar een WD Live TV icm Synology NAS, de WD verwerkt alles alleen geen DTS HD (Master)
Google anders even op PS3 Media Server, is ook voor Windows beschikbaar. Deze decodeert de bestanden op de bron (je pc) en stuurt ze dan pas door. De WD Live TV ziet dan de PS3 media server als DLNA server (maar pin me er niet op vast).Pjotr22 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:49:
mn NAS is met CAT5 kabels op mn Ziggo modem aangesloten.
Maar goed heb sinds een jaar een WD Live TV icm Synology NAS, de WD verwerkt alles alleen geen DTS HD (Master)
Ik stream alles zonder problemen, veelal draadloos via de MB Pro naar de PA3 maar geen Blu Ray rips
TIP: Als PS3 Media Server wat voor jou is, dan zou ik zeker kijken naarWaus26 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:08:
[...]
Google anders even op PS3 Media Server, is ook voor Windows beschikbaar. Deze decodeert de bestanden op de bron (je pc) en stuurt ze dan pas door. De WD Live TV ziet dan de PS3 media server als DLNA server (maar pin me er niet op vast).
Ik stream alles zonder problemen, veelal draadloos via de MB Pro naar de PA3 maar geen Blu Ray rips
Want ik heb eigenlijk geen problemen met PS3 media server. Het enige waarmee ik m soms instabiel kan maken, is wanneer ik ga browsen in een 1080p bluray rip. Dan wil ie soms het beeld en audio niet goed meer weergeven.
- synchronisatie beeld en geluid
- ondertitels en geluid
- crashes en memory leaks in mencoder
Veel van deze problemen zijn opgelost door de ontwikkelaars van Universal Media Player. (Dat zijn overigens ontwikkelaars die eerder al aan PS3 Media Player gewerkt hebben, maar ze wilden meer vooruitgang boeken en hun eigen richting bepalen, vandaar).
Maar ik zou zeggen probeer het zelf uit, je kan downloaden vanaf hun eigen site met bijbehorend forum.
He dat zijn bekende containers ik woon er zelf ook in één haha! Alleen dan in die oranje die eind december pas zijn opgeleverd, jij zo te zien in de donkerrode die al eerder zijn geplaatst? Leuke set verder!RnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
Mooie sets hier!
- Pioneer VSX-922K
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
- KRK RP5 G2
Edit: Heb je nog wel loopruimte tussen je bureau en je bed?
Damn, dat is een flinke versterker in vergelijking met jouw speakers! Had je door de aanschaf van de versterker geen budget meer voor RX1's of 2's?Flozem schreef op zondag 31 maart 2013 @ 08:32:
Ben zelf destijds naar de Boston A25 en A26 vs de Monitor Audio BX2 gaan luisteren. Het geluid van de A25 en A26 vond ik weing dynamisch en overdreven in het bas bereik liggen. Vond ze bovendien minder mooi uitzien, maar smaken verschillen. Ik ben daarom voor de iets (eigenlijk flink, want voor A26 had ik een mooie aanbieding) duurdere BX2 gegaan.
Las later dat volgens Fear hier op het forum de specs van Boston wat te positief zijn opgegeven, en dat ze pas met betere versterking loskomen. Niks voor de huis-tuin-en-keuken receivers van de bekende retailmerken van rond de 1000 EUR denk ik dan.
Ben in ieder geval blij met mijn keuze icm NAD t757.
Ah oké, duidelijk. Het ziet er ook een stuk strakker uit zie ik. Proberen kan geen kwaad, bedankt voor de tip.spettersplat schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:40:
Problemen die ik had met PS3 Media server waren:
- synchronisatie beeld en geluid
- ondertitels en geluid
- crashes en memory leaks in mencoder
Veel van deze problemen zijn opgelost door de ontwikkelaars van Universal Media Player. (Dat zijn overigens ontwikkelaars die eerder al aan PS3 Media Player gewerkt hebben, maar ze wilden meer vooruitgang boeken en hun eigen richting bepalen, vandaar).
Maar ik zou zeggen probeer het zelf uit, je kan downloaden vanaf hun eigen site met bijbehorend forum.
Heel scherp gezien! Ik zit in blok H ja, met de rode buitenkant. Welk blok zit jij?Tjapie1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:59:
[...]
He dat zijn bekende containers ik woon er zelf ook in één haha! Alleen dan in die oranje die eind december pas zijn opgeleverd, jij zo te zien in de donkerrode die al eerder zijn geplaatst? Leuke set verder!
Edit: Heb je nog wel loopruimte tussen je bureau en je bed?
Ik heb nog meer dan genoeg loopruimte tussen mijn bureau en mijn bed ja. Ik heb het expres gedaan om mijn zitgedeelte af te sluiten van derest. En ik heb een leuk uitzicht tijdens het studeren.
Mooie set! Zelf heb ik ook die Premiere set gehad. Komt, ondanks de kleine afmetingen, toch een aardig geluid uit!RnB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:24:
Mooie sets hier!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Te zien:
- Pioneer VSX-922K
- Sony Bravia
- PS3 slim
- MacBook Pro retina
- Cinema Display
- KRK RP5 G2
Hoe ziet jouw set er inmiddels uit?
Als ik hierop aan mag sluiten: Plex. Plex was voor mij echt de ideale oplossing voor mijn Home Theatre beleving. Goede apps, erg goede server, automatische fetching, en sinds kort ook DLNA.Waus26 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:08:
[...]
Google anders even op PS3 Media Server, is ook voor Windows beschikbaar. Deze decodeert de bestanden op de bron (je pc) en stuurt ze dan pas door. De WD Live TV ziet dan de PS3 media server als DLNA server (maar pin me er niet op vast).

Wat zie je?
- Receiver: Onkyo TXNR709
- BD-player: Onkyo BD-SP309
- TV: LG 47 inch LM860V
- Front: 2x Mordaunt Short Mezzo 2
- Center: Mordaunt Short Mezzo 5
- Sub: SVS-PB1000
- Een doorgezakte Ikea meubel
- Raspberry Pi met XBIAN die streamt vanaf NAS Synology DS211
- Back: 2x Mordaunt Short Alumni 2
- Back: Mordaunt Short Mezzo 2 (Planning ZSM)
- Nieuw huis met meer ruimte voor audio (Die SVS heeft mee ruimte nodig+ betere plaatsing) (Planning 2e
helft dit jaar) - TV-Meubel (Planning: Na verhuizing)
[ Voor 32% gewijzigd door Lumics op 05-04-2013 09:45 ]
(zo'n flits op een op de TV verraadt wel gelijk dat het een (mat?) LED scherm is

Plex is toch een soort XBMC? Ik heb een NAS en een PS3 waar ik bijv. series en films mee kijk, dus weet niet of dat gaat werken...Cyleo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:43:
[...]
Als ik hierop aan mag sluiten: Plex. Plex was voor mij echt de ideale oplossing voor mijn Home Theatre beleving. Goede apps, erg goede server, automatische fetching, en sinds kort ook DLNA.
Binnenkort overigens hier ook mijn set, zondag zal het meubel in elkaar gezet worden met hulp van mijn pa waarna alles uit de dozen kan. Sommige dingen staat er al een paar weken dus kan niet wachten. Mijn bescheiden set-up wordt:
- Denon AVR-2113
- Monitor Audio BX2 (bi-wired aangesloten ivm gratis kabels bij de speakers)
- Pioneer platenspeler
- LG 32 inch HD ready TV
- PS3
- Humax 5100c (DTV van Ziggo)
- Buffalo NAS
Klopt, Klosjes zijn een mooie tijdelijk oplossing! **iets met te lui zijn**Bierdopje120 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:24:
Mooie steup! Ziet er erg netjes uit, alleen als jouw meubel doorgezakt is, waarom doe je er dan geen klosje o.i.d. onder zodat het weer volledig stevig is? Hoeft maar halverwege te komen -> is het ook niet zichtbaar van de voorkant tenzij je ervoor gaat liggen.
(zo'n flits op een op de TV verraadt wel gelijk dat het een (mat?) LED scherm is)
TV is idd LED. De afgelopen 3 jaar 3 verschillende plasma's gehad en wegens defecten en mankementen heb ik besloten niet meer voor plasma te gaan. Ik besef me dat deze TV ook niet probleemloos is, maar ik heb me erbij neergelegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 04-04-2013 21:35 ]
nounou, je tv is miss. bescheiden maar de rest is geloof ik best iets om trots op te zijn!Waus26 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:24:
[...]
Binnenkort overigens hier ook mijn set, zondag zal het meubel in elkaar gezet worden met hulp van mijn pa waarna alles uit de dozen kan. Sommige dingen staat er al een paar weken dus kan niet wachten. Mijn bescheiden set-up wordt:
- Denon AVR-2113
- Monitor Audio BX2 (bi-wired aangesloten ivm gratis kabels bij de speakers)
- Pioneer platenspeler
- LG 32 inch HD ready TV
- PS3
- Humax 5100c (DTV van Ziggo)
- Buffalo NAS
gwn blijven upgraden!
Nieuwkoop is duurkoop
Ik heb me bedachtFeaR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:03:
[...]
Kabelzut laat ik lekker liggen in mijn oude kamer, heb een spindel (50 meter) Van den Hul - The D-352 Hybrid besteld:
[afbeelding]

Het was de linker spindel, het is nu de rechter geworden:

50 meter Van den Hul - The Magnum Hybrid
Heb de Van den Hul DIY spades/banana's gecancelled aangezien die niet op de The Magnum Hybrid passen, maar Viablue en W&M hebben wel passende.
zo'n meubel heb ik ook ;-) heb de eerste die ik had omgeruild bij Ikea omdat hij krom was (deden ze niet moeilijk over) en heb toen een nieuwe + 1 van de pootjes van de oude weer mee gekregen en die gebruik ik nu om het midden een beetje recht te houden. Is inderdaad niet het meest stevige model!Lumics schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
Vooruit, ik doe ook maar eens mee!
[afbeelding]
Wat zie je?Wat zie je niet?
- Receiver: Onkyo TXNR709
- BD-player: Onkyo BD-SP309
- TV: LG 47LM860V
- Front: 2x Mordaunt Short Mezzo 2
- Center: Mordaunt Short Mezzo 5
- Sub: SVS-PB1000
- Een doorgezakte Ikea meubel
Upgradepad
- Raspberry Pi met XBIAN die stremt vanaf NAS Synology DS211
- Back: 2x Mordaunt Short Alumni 2
(En ja, ik moest wel even flitsen..
- Back: Mordaunt Short Mezzo 2 (Planning ZSM)
- Nieuw huis met meer ruimte voor audio (Die SVS heeft mee ruimte nodig+ betere plaatsing) (Planning 2e
helft dit jaar)- TV-Meubel (Planning: Na verhuizing)
)
Ben ook blij met mijn setup hoor. TV wordt pas vervangen als ik ga samenwonen volgend jaar.klaasje11 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:48:
[...]
nounou, je tv is miss. bescheiden maar de rest is geloof ik best iets om trots op te zijn!
gwn blijven upgraden!
Gast....45 euries per meter?FeaR schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:30:
[...]
Ik heb me bedacht
Het was de linker spindel, het is nu de rechter geworden:
[afbeelding]
50 meter Van den Hul - The Magnum Hybrid![]()
Heb de Van den Hul DIY spades/banana's gecancelled aangezien die niet op de The Magnum Hybrid passen, maar Viablue en W&M hebben wel passende.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik meen ooit eens ergens op het forum gelezen te hebben dat FeaR een ingang heeft bij Van den Hul. Dat is misschien maar goed ook bij een spindel met kabel die richting de € 50 per meter gaat.

Het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk. Langs de andere kant ook te begrijpen dat wat hij heeft staan niet aangesloten wil worden met dropveterFeaR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:17:
[...]
Iets van 32,50 de meter geloof ik inderdaad. Ik wilde eerst The Magnum Hybrid van tegen de 50 euro de meter, maar daar passen niet gemakkelijk banaanpluggen op door de 8,36mm². Verder ken ik de zoon van Dhr. Van den Hul, altijd handig
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat is jou mening. Er lopen hier bergen discussies of het meerwaarde heeft ja of nee. Als jij het niet hoort is het absolute onzin om er geld aan uit te geven. Ikzelf hoor het verschil ook echt niet. Maar als fear het wel hoort (placebo of niet) en hij heeft er geld voor over, waarom dan niet?JvS schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:32:
Ja maar dat is gewoon geld weggooien imo. Alles boven de 5 euro per meter is dat al vind ik.
Ik denk dat ik het verschil nooit ga horen en als ik bij de vrouw aan kom kakken met het idee om 50euro per meter aan speakerkabel uit te kopen, denk ik dak een nieuwe hobby moet gaan zoeken:)
Tja zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5, iedereen moet het zelf weten uiteraard maar er zijn genoeg testen waarbij het effect van dit soort duurdere kabels minimaal (lees niet) is. Echter het oog wil ook wat natuurlijkJvS schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:32:
Ja maar dat is gewoon geld weggooien imo. Alles boven de 5 euro per meter is dat al vind ik.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Die afscherming merk je zeker wel. Mijn receiver staat vrij centraal en om de kabels naar mijn speakers te laten lopen moeten die langs de snoeren van de tv, computer en alle randapparatuur. Wat betere kabels hebben (naar mijn idee) het geluid wel beter gemaakt. Zelfs als dit niet zo is ben ik blij met de placeborenzo4000 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:49:
[...]
Tja zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5, iedereen moet het zelf weten uiteraard maar er zijn genoeg testen waarbij het effect van dit soort duurdere kabels minimaal (lees niet) is. Echter het oog wil ook wat natuurlijk. Daarnaast is er wel wat te zeggen voor een goede afschermde kabel ivm invloeden van buitenaf. Ik heb zelf ook geen crappy kabel van 0,50 per meter maar van €10. 4mm2 voor mijn frontluidspekers + center en 2,5mm2 voor mijn rears.
Ik zit in blok D! Helaas geen vrij uitzicht zoals jij, maar uitzicht op 30 medestudenten haha! Maarja ik ben allang blij dat ik niet aan de straatkant zit.RnB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:40:
Heel scherp gezien! Ik zit in blok H ja, met de rode buitenkant. Welk blok zit jij?
Ik heb nog meer dan genoeg loopruimte tussen mijn bureau en mijn bed ja. Ik heb het expres gedaan om mijn zitgedeelte af te sluiten van derest. En ik heb een leuk uitzicht tijdens het studeren.
Om toch maar even ontopic te blijven een kleine sneak peak van wat er bij mij staat (plaatjes zijn klikbaar):

- Samsung 51 inch Full HD
- Logitech Z-2300 (jaja sorry dit zal voor veel audio liefhebbers hier een doodsteek zijn

- Onkyo TX-8050
- Monitor Audio BX2
- En nogsteeds dezelfde PC. Heb helaas de race opstelling niet mee kunnen nemen vanwege de ruimte

En dat is inderdaad de verklaring vanwaar ik dit soort aankopen kan doenS1NN3D schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:24:
[...]
Ik meen ooit eens ergens op het forum gelezen te hebben dat FeaR een ingang heeft bij Van den Hul.
Voor mijn nieuwe huis was ik al niet van plan om mijn oude 2,5mm² Gamma-kabel te gaan hergebruiken. Wilde al een iets stevigere kabel neerleggen. Al was het puur voor de looks en omdat ik het gewoon leuk vind, verschil horen doe ik niet namelijk. En als je dan - zoals gezegd - de zoon van Dhr. Van den Hul kent is 1 + 1 zeer snel 2
En als je een dergelijke ingang hebt, is het natuurlijk leuk om hier gebruik van te maken. Het ziet er in ieder geval ontzettend cool uit.FeaR schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:07:
[...]
En dat is inderdaad de verklaring vanwaar ik dit soort aankopen kan doen
Voor mijn nieuwe huis was ik al niet van plan om mijn oude 2,5mm² Gamma-kabel te gaan hergebruiken. Wilde al een iets stevigere kabel neerleggen. Al was het puur voor de looks en omdat ik het gewoon leuk vind, verschil horen doe ik niet namelijk. En als je dan - zoals gezegd - de zoon van Dhr. Van den Hul kent is 1 + 1 zeer snel 2
Ik vond het tijd om mijn bescheiden setup met jullie te delen aangezien ik dit forum al een tijd volg en er de nodige ideen opgedaan heb.
hier wat fotos:

[IMG]http://i45.tinypic.com/fegqyx.jpg[/IMG

Wat je wel en niet ziet :
Beneden:
Panasonic 50ST50
Onkyo 616
Iomega tv met boxee 2tb
Ebode ir transmitter
Jamo S426 Hcs3
Klipsch RW-12D
Boven:
Panasonic 42G30
Boston HSI255
De speakers en tv boven zijn aangesloten op de Onkyo beneden dus alle films en muziek in woon- en slaapkamer.
Ben aan het kijken voor andere speakers... Worden of 4x Boston A25 1xC225 of Klipsch RF-52ii +surrounds en center uit dezelfde lijn. eerst maar weer is sparen....
Zie ik nou tape om de randen van de tv, om de glimmende randen wat te verminderen?
[ Voor 19% gewijzigd door Jorn1986 op 05-04-2013 22:13 ]
De tv was net nieuw toen de foto gemaakt werd dus was van de verpakking.
Vooral eerste foto lijkt zo uit een magazine te komen! Strak...
Ondanks de gordijnen, hoe staat het met reflecties (van geluid) met zo'n vloer? In ieder geval de perfecte vloer voor http://www.ruckstuhl.com/en/legno-legno.html...
IK denk wel meer want van het orgineel van mies zijn er maar 2 gemaakt voor de barcalona tentoonstellingzwarterik schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:19:
Is een barcelona chair van mies van der rohe maar een replica hoor aangezien een echte €6000 kost.
De tv was net nieuw toen de foto gemaakt werd dus was van de verpakking.
Het zijn allemaal replicas die je nu koopt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic