Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Lumics schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:13:
Vooruit, ik doe ook maar eens mee!

Wat zie je?
  • Receiver: Onkyo TXNR709
  • BD-player: Onkyo BD-SP309
  • TV: LG 47 inch LM860V
  • Front: 2x Mordaunt Short Mezzo 2
  • Center: Mordaunt Short Mezzo 5
  • Sub: SVS-PB1000
  • Een doorgezakte Ikea meubel
Wat zie je niet?
  • Raspberry Pi met XBIAN die streamt vanaf NAS Synology DS211
  • Back: 2x Mordaunt Short Alumni 2
Upgradepad
  • Back: Mordaunt Short Mezzo 2 (Planning ZSM)
  • Nieuw huis met meer ruimte voor audio (Die SVS heeft mee ruimte nodig+ betere plaatsing) (Planning 2e
    helft dit jaar)
  • TV-Meubel (Planning: Na verhuizing)
(En ja, ik moest wel even flitsen.. ;) )
Netjes!.
1 vraagje: Heb jij ook problemen met afspelen van blurays waarvan de 2d en 3d film op 1 schijf staan met de Onkyo Sp309 ?

Ik had namelijk het probleem dat het niet werkte, en na wat touwgetrek geruild met een Pioneer BDp440.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwarterik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-04-2021
CrimsoN72 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:20:
@zwarterik
Vooral eerste foto lijkt zo uit een magazine te komen! Strak...
Ondanks de gordijnen, hoe staat het met reflecties (van geluid) met zo'n vloer? In ieder geval de perfecte vloer voor http://www.ruckstuhl.com/en/legno-legno.html...
De gordijnen helpen wel heel goed ze zijn lekker zwaar.. Zonder de gordijnen was het wel een soort echoput.
We zijn aan het kijken voor een kleed op de vloer, die link van jou zijn wel hele gave kleden maar die doen weinig voor t geluid. Zag dat een bedrijf in Zeist importeur is maar ben benieuwd wat zoiets kost.. Vind t supermooi nog nooit gezien thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is een bevriende elektricien langs geweest en die heeft wat leuke dingen gedaan in mijn huis.

Als eerste had ik maar drie groepen en een zeer verouderde installatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uYY3XXVlgxiO5yyyIgcpJVxy/full.jpg

Daar is nu dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VdQKkSstgczSGyQJwQn5H0gB/full.jpg

Twee extra groepen voor mijn HiFi. Één moet wel genoeg zijn, maar mocht het toch allemaal te veel worden als de 65" plasma komt en wellicht nog wat zwaardere apparatuur dan kan ik het mooi verdelen. Al twijfel ik om mijn Emotiva XPA-2 op de ene groep te zetten en de XPA-5 op de andere.

Meneer de elektricien hoorde ook dat HiFi mijn hobby was en vond het niet kunnen dat ik dan alles in het zicht had staan van kabels...
Dus na een paar minuten zag de wand waar de TV op komt er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iiFQlLYmlMCqnyc9QxALc8Vg/full.jpg

Goot er in:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6YDgxs2PZ0aeht03OJAIfbnr/full.jpg

En dichtsmeren, de eerste laag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nhjNNTnPbHcf1YnSx5YG4m5t/full.jpg

De twee gaten zijn voor HDMI, S/PDIF en voeding vanuit mijn toekomstige TV-meubel naar de TV. Op de andere foto is te zien dat er boven de brede buis een iets kleinere zit, daardoor komen drie kabels van de Van den Hul The Magnum Hybrid om dan over het plafond naar de hoeken te gaan waar de speakers staan. De center en front left kan ik zo vanuit het meubel aansluiten.
De twee buizen die rechts uit de muur steken zijn voor één maal UTP en één maal COAX. Leg ik achter het meubel wel een switch om netwerk naar alle apparaten te krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Poolse elektricien :D ?

Wordt vast en zeker super strak! Je nieuwe huis neem ik aan? de Pana al besteld?

[ Voor 0% gewijzigd door Pjotr22 op 06-04-2013 22:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45
Ik ben Het afgelopen half jaar al bezig met mijn toekomstige huis te verbouwen. Is nu in de laatste stadia dus nu begint het leukere werk eindelijk haha. Mag ook wel want over minder dan een maand ga ik trouwen :)

Ik zal mij. Setup ook maar eens posten tegen de tijd dat het af is. (Als dat mag iig want is geen hifi spektakel oid en ook geen grote kamer )

[ Voor 8% gewijzigd door Pindakaas op 06-04-2013 23:32 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

zwarterik schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:57:
Goedenavond,

Ik vond het tijd om mijn bescheiden setup met jullie te delen aangezien ik dit forum al een tijd volg en er de nodige ideen opgedaan heb.

hier wat fotos:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[IMG]http://i45.tinypic.com/fegqyx.jpg[/IMG
[afbeelding]

Wat je wel en niet ziet :

Beneden:
Panasonic 50ST50
Onkyo 616
Iomega tv met boxee 2tb
Ebode ir transmitter
Jamo S426 Hcs3
Klipsch RW-12D

Boven:
Panasonic 42G30
Boston HSI255

De speakers en tv boven zijn aangesloten op de Onkyo beneden dus alle films en muziek in woon- en slaapkamer.
Ben aan het kijken voor andere speakers... Worden of 4x Boston A25 1xC225 of Klipsch RF-52ii +surrounds en center uit dezelfde lijn. eerst maar weer is sparen....
Ondanks dat het niet direct mijn smaak is is het wel echt prachtig gedaan! Heel erg netjes. Ook die oplossing voor je slaapkamer met de verzonken tv en speakers. Als ik dat eerder had gezien dan zou ik daar ook over nagedacht hebben. Helaas is bij mij net alles af en gestuct :P Heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Even een update wat betreft het tegenvallende geluid wat uit mijn BA A25's kwam.
Geluiden kwamen er niet mooi zuiver door en het leek wel of dat het gedempt werd, nu dacht ik zou wel komen doordat de Denon een ''warme'' sound heeft. Nu blijkt dat dus onzin te zijn volgens een discussie ergens op AVforums en dat versterkers bij een normale volume allemaal hetzelfde geluid moeten kunnen produceren. En dat je het moet zoeken in instellingen van de equalizer, zo gezegd zo gedaan en bij mij komt de speaker een stuk beter naar voren met veel meer detail en helderheid.
Standaard staat Dynamic Volume aan en op medium, deze heb ik op light gezet en nu klopt het gewoon veel beter, ook even op heavy gezet maar dan komt er echt een muf geluid uit de speakers.
Mischien dat dit sommige mensen kan helpen die niet helemaal tevreden zijn met de sound van de speakers die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:07
JeroenF schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:31:
Ik ben Het afgelopen half jaar al bezig met mijn toekomstige huis te verbouwen. Is nu in de laatste stadia dus nu begint het leukere werk eindelijk haha. Mag ook wel want over minder dan een maand ga ik trouwen :)

Ik zal mij. Setup ook maar eens posten tegen de tijd dat het af is. (Als dat mag iig want is geen hifi spektakel oid en ook geen grote kamer )
Jij bent er ook vroeg bij op je leeftijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Nicklazzz schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:54:
[...]

Jij bent er ook vroeg bij op je leeftijd ;)
Hey inderdaad, ik dacht dat ik er vroeg bij was; getrouwd op mijn 21e, inmiddels bijna een jaar vader en nu bezig een huis te kopen.

Overigens betekent dat wel dat ik binnenkort (paar maanden) ook nieuwe foto's kan laten zien van mijn stulpje :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
Lomp schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:29:
Even een update wat betreft het tegenvallende geluid wat uit mijn BA A25's kwam.
Geluiden kwamen er niet mooi zuiver door en het leek wel of dat het gedempt werd, nu dacht ik zou wel komen doordat de Denon een ''warme'' sound heeft. Nu blijkt dat dus onzin te zijn volgens een discussie ergens op AVforums en dat versterkers bij een normale volume allemaal hetzelfde geluid moeten kunnen produceren. En dat je het moet zoeken in instellingen van de equalizer, zo gezegd zo gedaan en bij mij komt de speaker een stuk beter naar voren met veel meer detail en helderheid.
Standaard staat Dynamic Volume aan en op medium, deze heb ik op light gezet en nu klopt het gewoon veel beter, ook even op heavy gezet maar dan komt er echt een muf geluid uit de speakers.
Mischien dat dit sommige mensen kan helpen die niet helemaal tevreden zijn met de sound van de speakers die je hebt.
Ik heb hierom Dynamic Volume helemaal uit staan, en heb in plaats daarvoor Intelligent Volume op +10dB gezet (Onkyo). Anders moet je het volume flink opendraaien wil je geluid hebben :). Ik vind het geluid beter en op hoge volumes wordt er wat minder afgekapt heb ik het idee.

Nadeel is dat reclames op TV niet automatisch zachter gezet worden in lijn met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ben er inderdaad vroeg bij jah. Maarja ik zie geen reden om te wachten als ik toch al weet dat ik ooit op een dag met haar ga trouwen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 26-07 17:22
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:01:
[...]

Je haalt de woorden uit m'n mond, arme jongen. ;)
JeroenF is overduidelijk een veel te jonge onschuldige "beginner", die in de aloude venusval loopt, anders zou hij weten dat je eerst je HiFi goed op orde moet hebben, wil je sowieso over "trouwen" na gaan denken.
Er is in geval van nood troost voor hem, ik woon niet ver weg en ben uitvoerig bekend met "de problematiek". 8)
Jeroen, je kunt nu nog terug!! ;)
Hihi, daarom heb ik begin dit jaar nog snel even een setje speakers gekocht :-)

Mijn ouders: ja hallo, waarom geef je daar nu zo veel geld haan uit? Dat kun je toch beter later doen ?

Ik dacht: ja, dat kan, maar ik en m'n vriendin wonen nu gewoon samen, over 5-10 jaar zijn er twee koters en een hypotheek, dan gaat pappa echt geen dure gadgets meer kopen :-) zelfde geld voor m'n koffiemachine : vooruitzien is heersen.

Je kunt er nooit van uitgaan dat je inkomen zo dusdanig opschaalt dat je met 2 kinds ook nog financieel onverantwoorde (laten we eerlijk zijn) leuke aanschaffen kan doen :-) :-)

/einde rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

Barreljan

...Zoom-Zoom...

@FeaR

Hoezo 2 groepen voor je installatie ? Is dat niet een beetje overkill ? Al trek je continue 1kW, dat is al pittig veel. Ik neem aan dat het een 16A gezekerde groep is, dan zou je nog prima 2-3kW er doorheen kunnen jagen.

Misschien zie ik het niet hoor :) Als je het iets kan uitleggen dan kan ik het misschien beter begrijpen

Of is het... 'omdat het kan!' ?

[ Voor 15% gewijzigd door Barreljan op 07-04-2013 10:25 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Helaas, vriendin is bang voor alles wat ook maar een beetje in de buurt komt van een huisdier. Erg jammer, maar word al beter :-)

Wat luchte er precies op?:-)

[ Voor 5% gewijzigd door W.Zijlstra. op 07-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Jorn1986 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:12:
Wow ik vindt die zwarte stoel echt supermooi qua design: waar heb je zoiets vandaan en wat kost zoiets?
Die stoel staat regelmatig op een dagaanbiedingsite(weet ff niet zo welke) maar gewoon dus elke dag kijken op www.dagaanbieding.net.
Laatste keer koste die 299€ meen ik en kon je kiezen uit rood,wit en zwart.

[ Voor 15% gewijzigd door audiojunk op 07-04-2013 12:08 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 08:04
@Barreljan

Wanneer je toch bezig bent en alles open ligt, kun je net zo goed die oude stoppenkast vervangen door een schakelautomaat en wat groepen erbij pluggen... Ben zelf tijdens de verbouwing bij mij thuis van vijf naar elf groepen gegaan. Was maar 1% van de verbouwingskosten, dus een no-brainer.

Heb er nu één groep voor de pc / garage, één voor de zolder, één voor de A/V installatie, één voor wasmachine, één voor de droger, één voor de woonkamer, één voor de eerste verdieping en de rest voor de keuken + apparatuur.

Royaal bemeten, maar het gaat me nooit meer gebeuren dat ik een 2000 watt grilplaat aanzet, en het licht gaat flikkeren. Of wanneer ik de frituurketel aanzet de hele groep eruit vliegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 07-04-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
@Fear, zonde man dat je niet even netjes een inbouwdoosje voor coax en internet heb laten maken. Dit is een eenmalige kans! Leg je nu gewoon de draadjes er los in?

Ik heb zelf 5x inbouw laten maken. 3x stroom, 1x coax (male en female) en 1x internet (2 aansluitinge)

[ Voor 24% gewijzigd door Deef_K op 07-04-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Hierbij mijn " hifi" setup. Stelt niet veel voor vergeleken met de meeste hier maar het voldoet voor mij wel goed. Met een verbouwing hebben andere dingen toch prioriteiten .. (en voor een arme student heb ik niks te klagen.)

Woonkamer, keuken, studiehoek:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/11keava.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/j9sydg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/j8jh48.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/f9pjdi.jpg

Slaapkamer:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zdyt1f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34hh18p.jpg

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
@jeroen

Ik ken niet veel 20 jarige studenten die zo'n huis/kamer hebben. Ziet er prachtig uit. Je accounting opleiding heeft zo te zien goed uitgepakt. Mijn economie opleiding werkt me alleen maar in de schulden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

JeroenF schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:30:
Hierbij mijn " hifi" setup. Stelt niet veel voor vergeleken met de meeste hier maar het voldoet voor mij wel goed. Met een verbouwing hebben andere dingen toch prioriteiten .. (en voor een arme student heb ik niks te klagen.)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Slaapkamer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wooow... Wat voor "studentenkamer" is dat? Dat ziet er echt awesome uit!
Is het allemaal voor jezelf (duur?) of deel je het met andere studenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Ziet er inderdaad niet slecht uit! Al zou ik zelf de afzuigkap iets anders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
haha jaa de afzuigkap moet nog opgehangen worden en ook de tegeltjes nog gevoegd.
(moet nog wel meer gevoegd en getegeld worden in de badkamer jammer genoeg )

Ik woon er nog niet maar ik ga het alleen delen met mijn (toekomstige) vrouw. enorm veel verbouwd het laatste halfjaar. Het hele huis bestond eigenlijk alleen maar uit stenen buitenmuren en de betonnen vloer was ongelijk (de helft van de vloer was 40 cm lager.)
dus wat er allemaal gedaan is:
-Vloer opgehoogd en gelijk getrokken
-Binnenmuren van hout er in gezet en isolatie er tussen
-Plafond er in gemaakt
-Tussenmuren er in gemaakt
- Overal gipsplaten tegenaan
- badkamer tegelen
- alle muren behangen en verfen
- Laminaat vloer gelegd en vloerbedekking gelegd
- Nieuwe buitendeuren en binnendeuren
- Groot Raam er in gezet. (zat eerst een garagedeur)
- En dan nog genoeg andere dingen gedaan zoals plintjes leggen, kabeltjes trekken, elektriciteit, afvoer leggen, gat graven om riool te leggen, kasten maken, allerlei dingen ophalen van marktplaats etc.

Kortom, ik ben heeel blij dat het bijna af is nu!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:29:
[...]

Als je maar genoeg dingen tegelijk aan zet, vliegt ook de hoofdstop er wel een keertje uit. 8)
Daar hebben we er ook twee van... :p
Reinier schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:22:
Ziet er inderdaad niet slecht uit! Al zou ik zelf de afzuigkap iets anders plaatsen.
Je bent me voor... :+

[ Voor 30% gewijzigd door Flozem op 07-04-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Flozem schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:33:
[..Als je maar genoeg dingen tegelijk aan zet, vliegt ook de hoofdstop er wel een keertje uit. 8).]

Daar hebben we er ook twee van... :p
2 hoofdstoppen lijkt mij wel erg vreemd. 2 aardlekschakelaars zou wel kunnen. Of eventueel meer.

Hier thuis ook de groepenkast aangepast tijdens de verbouwing en meteen diverse loze leidingen laten trekken, tijdens de nieuwbouw, naar elke slaapkamer en 4 loze leidingen naar zolder. Van 5 groepen naar 11 groepen ( 2 voor inductie, word gezien als 1, 1 voor de cooker, 1 combimagnetron, wasm, wasdr, enz.
En 1 aardlekautomaat voor de schuur. (Schuur zat bij de woonkamer opvanaf de bouw. Ben wel eens aan het hobbyen in de schuur en dan zitten ze in de woonkamer in het donker :9 ) Elke slaapkamer heeft een tv- en netwerkaansluiting. Op de zolder ook tv- en netwerkaansluiting. Nog niet alles is nodig maar als je de kans hebt. Loze leidingen zijn ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barreljan schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:24:
@FeaR

Hoezo 2 groepen voor je installatie ? Is dat niet een beetje overkill ? Al trek je continue 1kW, dat is al pittig veel. Ik neem aan dat het een 16A gezekerde groep is, dan zou je nog prima 2-3kW er doorheen kunnen jagen.

Misschien zie ik het niet hoor :) Als je het iets kan uitleggen dan kan ik het misschien beter begrijpen

Of is het... 'omdat het kan!' ?
Het ligt allemaal een stuk simpeler: ik had drie groepen en wilde naar vier. Die ene extra omdat er aan die kant van de kamer geen 230 was en ik dat wel nodig had aangezien aan die muur mijn AV-meubel komt. De nieuwe stoppenkast had echter vijf groepen, dus eentje meer dan gepland. Deze is om die reden om de hoek gezet waarmee ik mocht het nodig zijn ook nog mijn AV op kan pluggen. Het is dus niet zo dat ik twee groepen voor de HiFi heb. Eigenlijk is het er eentje met één groep reserve voor wat dan ook.
Neefdave schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:33:
@Fear, zonde man dat je niet even netjes een inbouwdoosje voor coax en internet heb laten maken. Dit is een eenmalige kans! Leg je nu gewoon de draadjes er los in?

Ik heb zelf 5x inbouw laten maken. 3x stroom, 1x coax (male en female) en 1x internet (2 aansluitinge)
Ik twijfel nog om twee dozen bij te plaatsen of het zo te laten. Twee dozen erbij is zeker mooier, maar ook weer twee aansluitingen die ik niet nodig heb: één keer netwerk en één keer antenne radio. Tevens weer een extra overgang en werk om ze te maken. Als ik gewoon die buisjes houd kan alles met een simpele kabel rechtstreeks het AV-meubel in. Welke manier ik ook kies: je ziet het toch niet. Vandaar dat ik voor de makkelijke manier ben gegaan. Je hebt wel een punt dat jouw uitwerking mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

JeroenF schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:30:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Slaapkamer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Offtopic: check die koelkast op foto 3,verbaast kijken naar je afzuigkap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
_ferry_ schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:39:
[...]

Offtopic: check die koelkast op foto 3,verbaast kijken naar je afzuigkap :p
Hahaha scherp _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
@ jeroen. Mooi huisje! De HT stelt iets teleur maar dat kan later nog wel. :P Heb je achter de bank twee desktop pc's staan? Ik zie alleen twee schermen namelijk. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

HeroS

SmartHome Nerd

Offtopic: @JeroenF >> Wat een ontzettend gave kast zeg in de slaapkamer. Whau! Waar heb je die gekocht?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
LuPo schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:06:
@ jeroen. Mooi huisje! De HT stelt iets teleur maar dat kan later nog wel. :P Heb je achter de bank twee desktop pc's staan? Ik zie alleen twee schermen namelijk. :)
Jaa dat gaat nog komen hopelijk ;)
Er staat 1 computer onder het rechter deel van het bureau en voor de rest nog 2 macbooks waar dat andere scherm voor is. Computer is ook aangesloten op de TV d.m.v. een HDMI kabel door de muur.
HeroS schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:10:
Offtopic: @JeroenF >> Wat een ontzettend gave kast zeg in de slaapkamer. Whau! Waar heb je die gekocht?
Jaa ik vind hem ook ontzettend cool. Is jammer genoeg niet te koop. Heb ik van mijn oma gekregen toen ze vorig jaar ging verhuizen. Zwart verfje ertegen aan en Tadaa

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:57
Mhh.. Ik heb het upgrade virus ook weer te pakken. :D Klipsch RW-12D de deur uit en SVS PB12-NSD onderweg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Tronic schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:01:
Mhh.. Ik heb het upgrade virus ook weer te pakken. :D Klipsch RW-12D de deur uit en SVS PB12-NSD onderweg 8)
super mooi ding, zo'n SVS ! _/-\o_

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:49
mike123 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:25:
[...]

2 hoofdstoppen lijkt mij wel erg vreemd. 2 aardlekschakelaars zou wel kunnen. Of eventueel meer.

Hier thuis ook de groepenkast aangepast tijdens de verbouwing en meteen diverse loze leidingen laten trekken, tijdens de nieuwbouw, naar elke slaapkamer en 4 loze leidingen naar zolder. Van 5 groepen naar 11 groepen ( 2 voor inductie, word gezien als 1, 1 voor de cooker, 1 combimagnetron, wasm, wasdr, enz.
En 1 aardlekautomaat voor de schuur. (Schuur zat bij de woonkamer opvanaf de bouw. Ben wel eens aan het hobbyen in de schuur en dan zitten ze in de woonkamer in het donker :9 ) Elke slaapkamer heeft een tv- en netwerkaansluiting. Op de zolder ook tv- en netwerkaansluiting. Nog niet alles is nodig maar als je de kans hebt. Loze leidingen zijn ideaal ;)
En als je dan bijvoorbeeld 2 fases afneemt? Er zijn kookplaten en ovens met perilex over 2 fases! Ik bedoel mijn vader heeft het beetje overdreven 3x40a als hoofdzekering, maar dan heb je gewoon 2 x 16 amepere krachtstroom en de rest van het huis kan ook gewoon doorblijven draaien alsof je 1 fasig 25 ampere hebt!

3 hoofdzekering 2 aardleks (wat volgens mij trouwens verplicht ? is langzame voor alles en snelle voor de natte ruimtes) en stuk of 15 groepen! Niks speciaals volgens mij zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tronic schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:01:
Nice! Daar ga je veel plezier aan beleven.. d:)b (de buren iets minder gok ik :P )

Ik ben twee weken geleden geswitcht van Klipsch RW-10D naar SVS PB-1000. Echt nog een flinke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:44:
[...]
Ik ben twee weken geleden geswitcht van Klipsch RW-10D naar SVS PB-1000. Echt nog een flinke stap vooruit.
Was voor mij ook echt een verassing dat die Klipsch subwoofers maar een zeer kleine versterker hebben, iets van 55 Watt wat er op HT Forum werd genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
LuPo schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:44:
[...]

Nice! Daar ga je veel plezier aan beleven.. d:)b (de buren iets minder gok ik :P )

Had t gezien ja, moet ook net lukken. Ook feli met je aankoop :P Het scheelt wel een hoop dat die dingen tegenwoordig beter leverbaar zijn tegenwoordig :)

Het is op dit moment vooral op de groei gekocht, want het staat nu in een kleine "slaapkamer annex bureau annex game room" van 5.5x5m. Als alles een keer genoeg ruimte heeft (een dedicated ruimte of woonkamer) om te ademen zal het sowieso beter klinken.

Die Klipsch kon het bed / kasten / ruiten al redelijk doen beven bij explosies alleen werd hij wat overenthousiast bij sommige stukken en kwam hij net te kort om strak te blijven. Dat gaat allicht beter worden. Enige nadeel is dat ik een 2de nachtkastje moet gaan halen nu, want die RW-12D is ongeveer even groot als een zwartbruine MALM van Ikea (en dezelfde kleur :7 ) maar ik heb een vermoedde dat ik de SVS niet naast het bed ga kunnen zetten. :+

En over de buren, bwa, als zij mogen DJ'en, mag ik naar een film kijken binnen dezelfde aanvaardbare uren :) Over het algemeen gaat een PA set wat meer volume kunnen produceren dan een HT set, maar bas draagt vrij ver. We zullen zien, mochten ze er last van hebben hoor ik het wel en ik ga sowieso ook eens buiten luisteren hoeveel er buiten te horen als alles dicht is. Het grote voordeel van een open woning in tegenstelling tot een rijhuis / appartement. :)

Als hij er is post ik hier wel wat foto's van de hele setup, maar dan moet ik eerst nog een half uur opruimen vrees ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:52:
[...]

Was voor mij ook echt een verassing dat die Klipsch subwoofers maar een zeer kleine versterker hebben, iets van 55 Watt wat er op HT Forum werd genoemd?
Dat heb ik niet gelezen. Waar stond dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:03:
[...]
Dat heb ik niet gelezen. Waar stond dat? :)
Never mind, ik las verkeerd. Was een Klipsch KWS, die heeft een zeer kleine versterker. Maar door de hoge gevoeligheid was het dan nog wel wat qua druk.

Mijn kabeltje is overigens binnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ugElbVvQQpxtVzumt8SEJEmT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/icFj03C1Fpn1CGN5eKUzXDb8/full.jpg

Nu nog wachten op de Viablue T6S banaanpluggen. Eigenlijk duurder dan ik uit wilde geven, maar dat waren één van de weinige waar de mantel van de kabel ook in past. Anders kwam ik uit bij WBT en die kosten rond de honderd euro per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
FeaR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:18:
[...]

Never mind, ik las verkeerd. Was een Klipsch KWS, die heeft een zeer kleine versterker. Maar door de hoge gevoeligheid was het dan nog wel wat qua druk.

Mijn kabeltje is overigens binnen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog wachten op de Viablue T6S banaanpluggen. Eigenlijk duurder dan ik uit wilde geven, maar dat waren één van de weinige waar de mantel van de kabel ook in past. Anders kwam ik uit bij WBT en die kosten rond de honderd euro per paar.
t*ring! kabeltje zegt ie dan :o

Het is iig wel wat anders dan de standaard zwart/wit/grijze kabels nietwaar :P. Ik vond die van mij al hip (donkerblauw met gele letters) 8)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35
Zeker een beste kabel zeg :D

Ik heb sinds vorige week dinsdag een nieuwe TV, namelijk een Panasonic TX-P55VT50. Prachtig beeld en design!

Even snel een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img560/6783/fotofix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit Martijn.
De dvd rackjes zijn weer vol volgens mij met al die blue ray op de grond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:45:

Ik heb sinds vorige week dinsdag een nieuwe TV, namelijk een Panasonic TX-P55VT50. Prachtig beeld en design!

Even snel een fotootje:
[afbeelding]
Niet alleen "even snel een fotootje" maar vooral ook "even snel besteld" die VT50, ze zijn echt op aan het raken. Ik geef je groot gelijk dat je hem nog snel gekocht hebt, prijs-kwaliteit is nu wel erg aantrekkelijk. Mooie aanwinst! En inderdaad, je moet weer eens langs de Ikea voor wat Blu-rayrekjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

renzo4000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:21:
[...]

t*ring! kabeltje zegt ie dan :o

Het is iig wel wat anders dan de standaard zwart/wit/grijze kabels nietwaar :P. Ik vond die van mij al hip (donkerblauw met gele letters) 8)
+1 ! en de eeuwige HULde voor die rol! _/-\o_

en ff over die rekjes, check dit dan ff: FILM-rek

[ Voor 14% gewijzigd door klaasje11 op 09-04-2013 15:48 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Martijn1990 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:45:

Even snel een fotootje:
[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit allemaal, ik heb zelf een P50UT50 en daar ben ik al erg over te spreken kwa beeld maar de VT zal nog wel een stukje strakker zijn.

Net in huis even overlegd en mijn vrouw vind een BK Monolith toch net iets teveel van het goede, een SVS PB-1000 kan wel maar nu vraag ik mij af of dat wel genoeg zal zijn voor een woonkamer van 45m2 met een open ingang naar de keuken die 4,5 bij 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Vandaag wat front heights toegevoegd aan mijn installatie (energy v-mini). Hoor je verschil .... zeer weinig. mijn phonars zijn al erg ruimtelijk. Bij sommige stukken in films lijk je het te horen. Ik ga vanavond even pro inregelen dus dan weet ik pas of het echt verschil maakt. Ik heb ook maar wat extra kabel besteld want het laatste stukje wat ik had was 40 cm te kort :s... dus dat hangt nu nog even over de tv :-)
Ik weet dat wides meer toevoegen alleen het plaatsen van wide speakers is erg lastig ivm het raam rechts.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/o7vltz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 09-04-2013 16:07 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:59:
[...]
Net in huis even overlegd en mijn vrouw vind een BK Monolith toch net iets teveel van het goede, een SVS PB-1000 kan wel maar nu vraag ik mij af of dat wel genoeg zal zijn voor een woonkamer van 45m2 met een open ingang naar de keuken die 4,5 bij 3 is.
Tussen de 750 euro van de BK Monolith en de 499 euro van de SVS PB-1000 zitten toch nog wel wat anders subwoofers? Iets van een SB12-NSD om bij SVS te blijven. Wel een heel andere subwoofer natuurlijk, een gesloten versie ten opzichte van een gepoorte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Het gaat niet om het geld maar om het formaat, daarbij gebruik ik de sub puur voor LFE en het lijkt me dat een gesloten subwoofer een stuk minder punch geeft dan een open subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:23:
Het gaat niet om het geld maar om het formaat, daarbij gebruik ik de sub puur voor LFE en het lijkt me dat een gesloten subwoofer een stuk minder punch geeft dan een open subwoofer.
Dat hoeft helemaal niet. Sterker nog, een gesloten sub loopt naar onderen toe minder steil af dan een open systeem. Daar komt bij dat de SB12-NSD een DSP heeft die een soort digitale Linkwitz implementeert met daarachter een limiter die voorkomt dat de woofer overbelast wordt. Al met al komt er een hoop diep laag uit voor zo'n klein kastje. Ik heb 'm zelf bij m'n computer setup staan, maar in de woonkamer doet ie het zeker niet verkeerd. Toevallig ook ongeveer 45m2.

Een open sub kan wel een stuk meer druk opleveren, maar een bass-reflex moet daarvoor een behoorlijk volume hebben als je echt laag wilt komen. De Monolith is wat dat betreft redelijk compromisloos ontworpen. Overigens heb ik in de woonkamer een XTZ 99W12.18 die binnenkort weg gaat. Dat zit een beetje tussen de SVS en de Monolith in.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:23:
Kom hier maar even luisteren. De punch is juist groter met een gesloten kist alleen minder luchtverplaatsing. Beide klinken geheel anders en is dus ook een stukje persoonlijke voorkeur. Het is Boom (gesloten) of whooom (open) :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Masterkale1 op 09-04-2013 16:44 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:41:
[...]

Kom hier maar even luisteren. De punch is juist groter met een gesloten kist alleen minder luchtverplaatsing. Beide klinken geheel anders en is dus ook een stukje persoonlijke voorkeur. Het is Boom (gesloten) of whooom (open) :-)
Woon je in de buurt van Enschede? Ik zat gisteren Saving private Ryan te kijken met een vriend zonder subwoofer dus alle geluid over de 2 zuilen en dan mis je gewoon de harde explosies.
Wat ik moet hebben is dat ik bij wijze van spreken uit de bank word geblazen wanneer er een mortier inslaat of een mijn ontploft.
Maar dit kan dus net zo goed met een gesloten? Een paar posts terug zag ik Fear geloof ik nog zeggen dat zijn Velodyne in films al haast werd weggespeeld door een kleine magnat(volgens mij)wat gepoort was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:18:
[...]

Woon je in de buurt van Enschede? Ik zat gisteren Saving private Ryan te kijken met een vriend zonder subwoofer dus alle geluid over de 2 zuilen en dan mis je gewoon de harde explosies.
Wat ik moet hebben is dat ik bij wijze van spreken uit de bank word geblazen wanneer er een mortier inslaat of een mijn ontploft.
Maar dit kan dus net zo goed met een gesloten? Een paar posts terug zag ik Fear geloof ik nog zeggen dat zijn Velodyne in films al haast werd weggespeeld door een kleine magnat(volgens mij)wat gepoort was
Over het algemeen geeft een open variant meer beleving bij films(heeft eerder het effect om na te ijlen), een gesloten variant zal strakker klinken en zal beter passen bij muziek. Echter zijn er vele factoren die er voor zorgen dat bij Pietje thuis het goed klinkt en bij jantje niet. Daarom het beste advies imho is verschillende subs thuis luisteren en niet alleen in de winkel. Je hebt te maken met verschillende akoestiek, apparatuur en natuurlijk je persoonlijke voorkeuren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Ja natuurlijk blijft thuis luisteren het beste maar kan je bij bijvoorbeeld SVS gewoon een paar subwoofers laten opsturen om te testen want anders schiet dat natuurlijk ook niet op eerst een gesloten sub laten komen, daarna een gepoorte om dan vervolgens maar weer een gesloten te laten opsturen. Lijkt me toch niet dat iedereen dat zo heeft gedaan.
En om nu bij een winkel eerst testspul te laten komen en dan vervolgens online een subwoofer te bestellen is ook niet echt netjes. Toch schijnt een gepoorte inderdaad wel meer filmbeleving te geven afgaande op topics wat ik net heb zitten doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:18:
[...]

Nee ik woon in Zoetermeer. Beide woofers hebben voor en nadelen. Wil je van de bank geblazen worden met een explosie neem dan een gepoorte kist. Draai je hardcore muziek en overgemoduleerde bas muziek dan is een gepoorte kist ook wat jij zoekt.
Houd je van muziek met een strakke stevige punch dan is een gesloten kist meer jouw ding. Met films klinken geweerschoten, deuren die dichtslaan weer wat beter dan een gepoorte kist. Beide heeft dus voor en nadelen
Het voordeel van een gesloten kist vind ik ook dat je niet in een hoek van je kamer gigantisch harde bas hebt en 1 meter verderop niks hoort. De positie waar je dus zit maakt minder uit. (Kan makkelijk zijn als je meerdere baken hebt staan).

Ik zou zeker beide even testen om te kijken wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:30
Hebben ze bij SVS niet van die proppen die je in de poorten kan doen? Alles dicht bij muziek en open bij films :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lomp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:18:
Ja natuurlijk blijft thuis luisteren het beste maar kan je bij bijvoorbeeld SVS gewoon een paar subwoofers laten opsturen om te testen want anders schiet dat natuurlijk ook niet op eerst een gesloten sub laten komen, daarna een gepoorte om dan vervolgens maar weer een gesloten te laten opsturen. Lijkt me toch niet dat iedereen dat zo heeft gedaan.
En om nu bij een winkel eerst testspul te laten komen en dan vervolgens online een subwoofer te bestellen is ook niet echt netjes. Toch schijnt een gepoorte inderdaad wel meer filmbeleving te geven afgaande op topics wat ik net heb zitten doorbladeren.
Uiteraard snap ik dat het opsturen van een paar subs geen optie is. Echter als je nu een keuze maakt afgaande van internetreviews kan je ook teleurgesteld zijn zodra je bij jou thuis luistert, ik verwacht dit overigens niet bij svs subs _/-\o_ . Het voordeel van de betere audio winkels is dat ze vaker open staan voor het beluisteren van subs thuis voordat je hem daadwerkelijk koopt.

Wellicht de gulden middenweg kiezen en werken met port plugs zodra je muziek gaat luisteren:

Afbeeldingslocatie: http://i643.photobucket.com/albums/uu158/edoggrc51/DSCN1134.jpg

Edit: kevz was me net voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Masterkale1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:20:
[...]

Nee ik woon in Zoetermeer. Beide woofers hebben voor en nadelen. Wil je van de bank geblazen worden met een explosie neem dan een gepoorte kist. Draai je hardcore muziek en overgemoduleerde bas muziek dan is een gepoorte kist ook wat jij zoekt.
Houd je van muziek met een strakke stevige punch dan is een gesloten kist meer jouw ding. Met films klinken geweerschoten, deuren die dichtslaan weer wat beter dan een gepoorte kist. Beide heeft dus voor en nadelen
Het voordeel van een gesloten kist vind ik ook dat je niet in een hoek van je kamer gigantisch harde bas hebt en 1 meter verderop niks hoort. De positie waar je dus zit maakt minder uit. (Kan makkelijk zijn als je meerdere baken hebt staan).

Ik zou zeker beide even testen om te kijken wat je voorkeur heeft.
Ik luister inderdaad naar muziek met een flinke bas(hardstyle, hiphop, rock enz)maar dit komt voor mij op de 2e plaats. Voor films lijkt dan de gepoorte inderdaad een betere keuze alleen heeft de gesloten dus een grotere sweetspot volgens jou(dat wist ik niet) wat dus best belangerijk is. Ik merk nu ook met de zuilen dat je op de bank een mooie bas hebt en als je dan 1 meter verder staat is het voor 80% weg.Dat word dus zeker maar eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kevz schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:26:
Hebben ze bij SVS niet van die proppen die je in de poorten kan doen? Alles dicht bij muziek en open bij films :)
Hetzelfde bij XTZ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
renzo4000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:30:
[...]

Uiteraard snap ik dat het opsturen van een paar subs geen optie is. Echter als je nu een keuze maakt afgaande van internetreviews kan je ook teleurgesteld zijn zodra je bij jou thuis luistert, ik verwacht dit overigens niet bij svs subs _/-\o_ . Het voordeel van de betere audio winkels is dat ze vaker open staan voor het beluisteren van subs thuis voordat je hem daadwerkelijk koopt.

Wellicht de gulden middenweg kiezen en werken met port plugs zodra je muziek gaat luisteren:

[afbeelding]

Edit: kevz was me net voor :o
Is die sub van jou? Wat een machtig apparaat al weet ik zeker dat ik die niet in de woonkamer krijg. Al ligt die ook wel buiten mijn budget.(max 750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ik heb de 10 inch variant van XTZ laatst eens mogen horen, wat een bizargoeie Subwoofer voor die prijs. Doet precies wat hij moet doen en heeft een zeer lage & scherp crossover filter. Bovendien blies hij de 12 inch sub die ik vroeger had volledig weg. Imho een beste prijs / kwaliteit Subwoofer. Goeie componenten, stevige versterker, degelijk en uitgebreid filter (helaas geen ab) en actief en passief aan te sturen ; wow, dat is best wat voor €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Gebruik nu een Pioneer subwoofer () maar kijk naar de Canton Chrono Sub 600 (), past mooi bij de rest. Wat denken jullie.

https://encrypted-tbn2.gs...pcuxzMd20HGRhI7bZigH3yBu8

http://www.canton.de/en/hifi/cdserie/produkt/sub600.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:48:
Ik heb de 10 inch variant van XTZ laatst eens mogen horen, wat een bizargoeie Subwoofer voor die prijs. Doet precies wat hij moet doen en heeft een zeer lage & scherp crossover filter. Bovendien blies hij de 12 inch sub die ik vroeger had volledig weg. Imho een beste prijs / kwaliteit Subwoofer. Goeie componenten, stevige versterker, degelijk en uitgebreid filter (helaas geen ab) en actief en passief aan te sturen ; wow, dat is best wat voor €400,-
Ze zijn wel flink duurder geworden. Ik heb de 10" nog voor 300 euro gekocht 4 jaar geleden. Daarna nog een 8" bij de computer gehad en de 10" voor een 12" ingeruild voor de huiskamer. Daarna de 12" weg gedaan voor de 99W12.18 met de Peerless woofer. Ik zou nu persoonlijk eerder voor een BK dan voor een XTZ gaan. Maar het is allebei prima spul :) Ik heb spullen liggen voor 2 zelfbouw subs en heb dan 4 subwoofers waarvan er 2 of 3 blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
invoil schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:15:
[...]

En als je dan bijvoorbeeld 2 fases afneemt? Er zijn kookplaten en ovens met perilex over 2 fases! Ik bedoel mijn vader heeft het beetje overdreven 3x40a als hoofdzekering, maar dan heb je gewoon 2 x 16 amepere krachtstroom en de rest van het huis kan ook gewoon doorblijven draaien alsof je 1 fasig 25 ampere hebt!

3 hoofdzekering 2 aardleks (wat volgens mij trouwens verplicht ? is langzame voor alles en snelle voor de natte ruimtes) en stuk of 15 groepen! Niks speciaals volgens mij zo?
Als je 3x40A hebt dan heb je nog 1 hoofdschakelaar. De Hoofdschakelaar is voor de voeding die binnenkomt in de woning. De schakelaars die daarna komeen zijn geen hoofdschakelaars maar schakelaars. Mijn inductie heeft ook een perilex stekker en ik heb thuis maar als voeding 1x25A.
Inductie werkt ook met 2x dezelfde fase.
Je hebt 1 aardlek nodig voor maximaal 4 groepen. Ik heb 3 aardleks, 11 groepen waarvan 1 groep 2 automaten zijn voor de inductie, en een aardlekautomaat omdat de kast te klein was. Heb geen ruimte meer voor een extra aardlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
mike123 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:03:
[...]

Als je 3x40A hebt dan heb je nog 1 hoofdschakelaar. De Hoofdschakelaar is voor de voeding die binnenkomt in de woning. De schakelaars die daarna komeen zijn geen hoofdschakelaars maar schakelaars.
1 hoofdschakelaar, maar wel 3 hoofdzekeringen!!! Deze zitten nog voor de hoofdschakelaar van de groepenkast. Zijn vaak ook nog gewoon simpele smeltzekeringen.

Daar is echt niets vreemds aan hoor. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

hallo allemaal,

ik kan nu miss. via een vriend voor een zacht prijsje een Lab. Gruppen iP2100 versterker kopen, in de theatertechniek zijn dit echt de betere versterkers maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen bijvoorbeeld zo'n Lab. Gruppen en een normale eindversterker van bijv. NAD of Audio Block?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
De theaterversterkers zijn veel meer gemaakt op het probleemloos leveren van een hoog volume in plaats van het leveren van de hoogste kwaliteit van muziek.

@ Ngai, als ik jou was zou ik eens kijken naar tweedehands subwoofers in die prijscatogorie. Zo heb je voor hetzelfde geld een Polk Audio PSW 650, een MJ Acoustics Reference 200, een REL Q150 t/m een REL Storm 3, B&W ASW 675.. Zeer veel keuze dus, met een gegarandeerd veel hogere prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 50% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-04-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
@ Ngai, als ik jou was zou ik eens kijken naar tweedehands subwoofers in die prijscatogorie. Zo heb je voor hetzelfde geld een Polk Audio PSW 650, een MJ Acoustics Reference 200, een REL Q150 t/m een REL Storm 3, B&W ASW 675.. Zeer veel keuze dus, met een gegarandeerd veel hogere prijs/kwaliteit verhouding.
Thanks! Ik ga er eens naar kijken. Ding is, de rest van de speakers zijn Canton, dus een set lijkt me mooi. Maar ga hier zeker even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ngai schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:49:
Gebruik nu een Pioneer subwoofer () maar kijk naar de Canton Chrono Sub 600 (), past mooi bij de rest. Wat denken jullie.

Zou ik niet doen. Voor dat geld kun je iets veel beters kopen. Maar als het perse moet matchen met je andere speakers dan kan ik praten als Brugman natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Ik zou inderdaad kijken naar een subwoofer die er mooi bij lijkt (als je dat belangrijk vindt), maar niet zo snel naar Canton neigen. Ik wil er wel bij vermelden dat ik geen ervaring heb met Canton, maar een subwoofer van nieuw 400 euro zal niet kunnen concurreren met een tweedehandse van dat geld. Het nadeel van tweedehands kopen is wel dat je geen luistersessies hebt waarbij je goed kunt luisteren wat jij het mooiste vind klinken, en je meer op reviews af moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Voor 400 euro kun je nieuw ook welk betere subwoofers krijgen dan die Canton. Denk aan een BK XLS200 of een Klipsch RW-12D. Als je het budget nog iets kunt oprekken naar 500 euro dan heb je al de SVS PB-1000 of SB-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Net eventjes wat extra banaanpluggen besteld. Ik had ze al op de terminals van de speakers maar op mijn versterker was alles nog rechtstreeks aangesloten. Nu heb ik afgelopen vrijdag weer verhuisd en dus mijn kabels eruit getrokken en ik verheugde me al om alles weer terug te gaan doen, wat een gepriegel is dat elke keer! Nu is het straks simpel plug erin en klaar.
4x ViaBlue TS2
1x CA Connectors Silver BFA banana voor mijn center. Die heeft namelijk een hele dunne fijne verzilverde kabel ;)

Mijn SR7005 die ik in USA heb gekocht ga ik in Nederland gebruiken via een 1000watt omvormer (240v->110volt). Ben benieuwd of dat goed gaat werken, vast wel :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Pakketje voor Tronic :Y)
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365690284.jpg

Een tijdje terug van de Jamo S426 HC3 naar de Jamo S608 HC3 gegaan en mijn volgende upgrade kwam net even aanbellen. Na dat geweld van 30 kilo uit de dubbele doos te halen toch maar eens naast mijn RW-12D gezet voor vergelijking.
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365678414.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365687262.jpg
Toch een aardig stuk groter >:)

Dan maar meteen een overzicht van de bureau / game room / home cinema / slaapkamer geven (Let niet op rommel en/of stof :X )
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365666110.jpg

Detailshot van center, receiver en een berg spelletjes op het onderste schap.
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365618854.jpg

In deze hoek stond eerst de Klipsch, maar die SVS ging daar nooit tussen, dus gisteren maar even een extra malm gaan halen in de ikea voor de rear en de Livingcolors kwijt te kunnen :)
Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1365678755.jpg

Wat zie je?
  • Sony Bravia KDL-37EX500
  • Jamo S608 HCS3 Black Ash
  • SVS PB12-NSD
  • Onkyo TX-SR508S
  • Xbox 360 Elite
  • PS3 (1st gen)
  • ASRock ION 330PRO met XBMC
  • Asus ROG G75VX-T4136H
  • Een aantal externe HDDs met nog
Wat zie je niet?
  • Synology DS211 met 2x 3TB voor al het media geweld op kwijt te kunnen
Nu nog een eigen woning en als het even kan een nieuwe receiver 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@tronic, heb je die RW-12D nog? en doe je die weg ? heb eventueel wel intresse :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Tronic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:52:
Pakketje voor Tronic :Y) ....

VERHAAL & FOTO'S....

Nu nog een eigen woning en als het even kan een nieuwe receiver 8)
Vet!!
Ik heb die KLipsch ook gehad, was eigenlijk al te groot. Maar dat van jou! Ziet er erg bruut uit! Overigens een volstrekt logische volgorde, hoe weet je nou wat voor huis je moet nemen als je de audio nog niet hebt..? Ik doe dat net zo haha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind dat er redelijk veel "gedurfde" uitspraken gedaan worden over gesloten en open subs, waarbij de belangrijkste factor achterwege blijft. De plaatsing en ruimte moet de baanbrekende factor zijn. Ik heb een woonkamer van 16 vierkante meter en dus weinig ruimte voor een gigantische sub. Een gesloten sub met kleine diameter woofer (met wel met flinke uitslag) geeft een waanzinnig geluidsbeeld in mijn woonkamer. Hij gaat diep, maar kan ook heel aardig naar het midden aan lopen om mijn fronts aan te vullen (die gaan niet heel diep), terwijl hij in films met de LFE je echt van de bank doet trillen.

Afbeeldingslocatie: http://www.harmonique-blog.be/wp-content/uploads/2008/02/img-2816mini.jpg
Kijk dan toch wat een lief klein Sunfire subje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Pjotr22 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:00:
[...]
Vet!!
Ik heb die KLipsch ook gehad, was eigenlijk al te groot. Maar dat van jou! Ziet er erg bruut uit! Overigens een volstrekt logische volgorde, hoe weet je nou wat voor huis je moet nemen als je de audio nog niet hebt..? Ik doe dat net zo haha 8)
Haha dankje. :9 Ik ben al van jongs af aan met audio, muziek en beeld bezig, dus een dedicated HT ruimte komt er toch wel van.

Heb ook liever wat speling zodat ik als ik eens luid een film wil kijken, ik gewoon het volume iets moet hoger draaien ongeacht de ruimte, dan dat een setje melkpakjes en subwoofer moet staan blazen voor een beetje het cinema gevoel te krijgen :)

Nu kan ik het nog veroorloven om grote aankopen te doen zonder meteen aan de hypotheek e.d. te moeten denken :z
Renegade666 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:40:
@tronic, heb je die RW-12D nog? en doe je die weg ? heb eventueel wel intresse :)
Voorlopig is hij voorbehouden, maar moest hij beschikbaar worden zet ik hem sowieso op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Oke is, wil je me laten als dat het geval is? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tronic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:27:
[...]
Heb ook liever wat speling zodat ik als ik eens luid een film wil kijken, ik gewoon het volume iets moet hoger draaien ongeacht de ruimte, dan dat een setje melkpakjes en subwoofer moet staan blazen voor een beetje het cinema gevoel te krijgen :)
Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor :)
Ik heb hier nog een standaard Home Cinema setje met melkpakjes en bijpassende sub staan van JVC en dat geeft behoorlijk wat geluid in mijn woonkamer (van 30 m²). Sub gaat tot 30 Hz (volgens specs that is ;)) en staat ongeveer 40% open. Volume van de receiver staat bij films ongeveer op 20 van de 50, dus wil niet weten wat er gebeurt als ik de boel open zou draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
En dat geloof ik best :) Heb ook jaar en dag een goede all-in-one gehad van panasonic (linkje) en daar was ik ook altijd heel tevreden van. Als ik nu kijk met welk gemak ik datzelfde volume haal met een hogere kwaliteit en veel meer detail, is het (voor mij) logisch om die stap gezet te hebben :) Maar ik begrijp best dat het niet in elke situatie mogelijk is om het te verantwoorden.

Daarom heb ik evenveel respect voor iemand als jezelf die van een leuke film kan genieten met een eenvoudig setje, als voor bijv. Fear (om maar iemand te noemen) die een set heeft staan die nog vele malen duurder is als die van mezef, want we delen nog altijd de zelfde passie: Hifi, audio en HT :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwaar voor ViaBlue gegaan? Je ziet ze niet heel vaak namelijk :)
Ik heb zelf drie setjes T6s bananen en drie setjes T6s spades in bestelling staan. Drie, want er zitten er vier per set in. Nul komma nul ervaring met ViaBlue, maar de powercords die ik van ze binnen heb gekregen (ViaBlue X25 with Rhodium ICE and schuko) zagen er wel oké uit. Ben benieuwd naar je ervaring met de ViaBlue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DjVe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:13:
Ik vind dat er redelijk veel "gedurfde" uitspraken gedaan worden over gesloten en open subs, waarbij de belangrijkste factor achterwege blijft. De plaatsing en ruimte moet de baanbrekende factor zijn. Ik heb een woonkamer van 16 vierkante meter en dus weinig ruimte voor een gigantische sub. Een gesloten sub met kleine diameter woofer (met wel met flinke uitslag) geeft een waanzinnig geluidsbeeld in mijn woonkamer. Hij gaat diep, maar kan ook heel aardig naar het midden aan lopen om mijn fronts aan te vullen (die gaan niet heel diep), terwijl hij in films met de LFE je echt van de bank doet trillen.

[afbeelding]
Kijk dan toch wat een lief klein Sunfire subje
Maar is dat subje niet best wel duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LuPo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:45:
Maar is dat subje niet best wel duur?
Zo'n ding kan leuk stampen, maar je betaalt ook wel de hoofdprijs. De 12" is iets van 1400 euro geloof ik, en voor die prijs kun je beter krijgen. In Amerika zijn ze een heel stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Je koopt zo'n sunfire dan ook omdat je graag een compacte subwoofer wilt. Ik dacht me te herinneren dat er ook een andere zeer compacte subwoofer was met 3 passieve woofers, dacht van Mirage of Infinity?

Een subwoofer moet aan je eisen voldoen. Als je een subwoofer niet groter kan nemen dan x afmeting, dan zul je daar nou eenmaal wat meer voor moeten betalen voor dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Bierdopje120 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:25:
Je koopt zo'n sunfire dan ook omdat je graag een compacte subwoofer wilt. Ik dacht me te herinneren dat er ook een andere zeer compacte subwoofer was met 3 passieve woofers, dacht van Mirage of Infinity?

Een subwoofer moet aan je eisen voldoen. Als je een subwoofer niet groter kan nemen dan x afmeting, dan zul je daar nou eenmaal wat meer voor moeten betalen voor dezelfde specificaties.
Beetje hetzelfde met laptops, kleiner is duurder :)

Ik denk zelf dat het vast een goed ding is, voor de grootte. Maar voor echt lage tonen zul je toch oppervlakte moeten hebben om rendement te krijgen.
DjVe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:13:
Hij gaat diep, maar kan ook heel aardig naar het midden aan lopen om mijn fronts aan te vullen (die gaan niet heel diep),
Subwoofers moeten niet naar naar 'het midden aanlopen' , een subwoofer moet (imho) lekker ophouden bij de 70-100 hz met een stevig crossover filter (liefst 24db) zodat het niet (of maar miniem) overlapt. Anders krijg je dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.altijdslimmer.nl/subwoofer.jpg

Ik ben voor subwoofers, als ze maar zo weinig mogelijk doen en precies in hun rendement blijven zonder de zuilspeakers te beinvloeden - puur aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:55:
[...]
[afbeelding]

Ik ben voor subwoofers, als ze maar zo weinig mogelijk doen en precies in hun rendement blijven zonder de zuilspeakers te beinvloeden - puur aanvulling :)
echt wel! waar heb je die tabel vandaan? hij is nice!

[ Voor 18% gewijzigd door klaasje11 op 12-04-2013 12:24 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

klaasje11 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:22:
echt wel! waar heb je die tabel vandaan? hij is nice!
Het is geen tabel maar een grafiek, en wat is er zo bijzonder aan? Is gewoon een cross-over response grafiekje, en niet voor een subwoofer maar voor laag/midden filtering in een luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Heel gaaf die PB12-NSD van SVS!! Ik wilde deze eigenlijk ook maar ik kon hem niet kwijt in mijn woonkamer. Bijzonder hoe jij hem kwijt kunt in je slaapkamer! Ik heb onlangs de gesloten versie de SB12-NSD aangeschaft. Heel erg blij mee, wat een heerlijke bass _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/7849/20130410174109.jpg
Ngai schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:49:

Ik heb zelf deze Sub 600 gehad van Canton en persoonlijk vond ik het een leuke aanvulling met muziek maar niet echt super. Daarnaast vond ik hem een beetje tegenvallen met films kijken. Daarom heb ik dan ook een upgrade gedaan met bovenstaande sub. Zelf heb ik ook alle speakers van Canton (chrono sl) maar ik geloof dat het met een 5.1 set vrij normaal is om met je sub af te wijken van merk.

[ Voor 49% gewijzigd door wolverine3141 op 12-04-2013 13:49 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Ik heb zelf deze Sub 600 gehad van Canton en persoonlijk vond ik het een leuke aanvulling met muziek maar niet echt super. Daarnaast vond ik hem een beetje tegenvallen met films kijken. Daarom heb ik dan ook een upgrade gedaan met bovenstaande sub. Zelf heb ik ook alle speakers van Canton (chrono sl) maar ik geloof dat het met een 5.1 set vrij normaal is om met je sub af te wijken van merk.
Okay~ nog 's over nadenken. Die SB12-NSD ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Exirion schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:06:
[...]

Het is geen tabel maar een grafiek, en wat is er zo bijzonder aan? Is gewoon een cross-over response grafiekje, en niet voor een subwoofer maar voor laag/midden filtering in een luidspreker.
Klopt ik kon zo snel niet een vinden voor een subwoofer maar het principe is hetzelfde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
13tha1pi schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:40:
[...]

Heel gaaf die PB12-NSD van SVS!! Ik wilde deze eigenlijk ook maar ik kon hem niet kwijt in mijn woonkamer. Bijzonder hoe jij hem kwijt kunt in je slaapkamer!
Heel eerlijk gezegd had ik er een beetje bang voor. Toen ik de verzendbevestiging kreeg heel de bureau maar een 20 tal cm naar links geschoven. Ben nu nog aan het denken al dat spul wat er op staat te herschikken dat de TV terug in het midden van het bed staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:55:
[...]

Beetje hetzelfde met laptops, kleiner is duurder :)

Ik denk zelf dat het vast een goed ding is, voor de grootte. Maar voor echt lage tonen zul je toch oppervlakte moeten hebben om rendement te krijgen.

[...]

Subwoofers moeten niet naar naar 'het midden aanlopen' , een subwoofer moet (imho) lekker ophouden bij de 70-100 hz met een stevig crossover filter (liefst 24db) zodat het niet (of maar miniem) overlapt. Anders krijg je dit :

[afbeelding]
Dat wil je in een HCS in veel gevallen juist wel. LFE heeft prioriteit op de filter en zorg in hevige scenes ook voor dat zowel sub als andere speakers met dezelfde frequentie worden belast (om zo het effect aan te dikken).
De crossover staat op 100Hz, omdat mijn fronts niet heel laag gaan. Ik heb als vergelijking zowel een Velodyne 800 Ultra mogen beluisteren en vond deze icm mijn CM1 speakers niet overtuigend. Het laag was wel dieper, maar het liep niet mooi over naar de fronts. De Sunfire blijft strak spelen tot 100Hz (zelfs tot 125Hz). Een grotere sub zou kunnen, maar dan moet bij naar de hoek van de kamer, en dat klinkt in mijn kamer nergens naar. Liever een kleine gesloten sub die 90% zo goed klinkt als al zijn concurrenten in deze prijsklasse en die ik vrij kan plaatsen.

Overigens heb ik er na lange na geen €900 voor betaald. Heb hem tweedehands met nog 9 jaar garantie voor €450 kunnen kopen. Na een paar maanden kwam er ineens een brom in en heb ik een gloedjenieuwe gekregen. Ik mocht toen met bijbetaling ook iets anders uitzoeken, maar niets wist mij te overtuigen in het segment tot en met 10 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
DjVe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:24:
[...]
De crossover staat op 100Hz, omdat mijn fronts niet heel laag gaan. Ik heb als vergelijking zowel een Velodyne 800 Ultra mogen beluisteren en vond deze icm mijn CM1 speakers niet overtuigend. Het laag was wel dieper, maar het liep niet mooi over naar de fronts. De Sunfire blijft strak spelen tot 100Hz (zelfs tot 125Hz). Een grotere sub zou kunnen, maar dan moet bij naar de hoek van de kamer, en dat klinkt in mijn kamer nergens naar. Liever een kleine gesloten sub die 90% zo goed klinkt als al zijn concurrenten in deze prijsklasse en die ik vrij kan plaatsen.
In jou geval , met monitor speakers, een kleinere ruimte en een voorkeur voor brede plaatsing dan snap ik waarom je voor een sunfire sub kiest. Zeker omdat je een HCS setting gebruikt.

Ik ben zelf een stereo persoon en ik ben daarom wellicht wat idealistisch ingesteld wat betreft subwoofers. Mijn speakers komen ruim laag genoeg (CDM 7-NT) en ik heb ook niet zo'n grote ruimte. Voor mij voegt een subwoofer dus te weinig toe. Mocht het naar een grotere ruimte gaan dan zou ik een bijpassende sub nemen wat het laag aanvult. En dan heb ik het echt over puur sub-laag. Dus 20-70hz. Daar vind ik subs overigens ook het mooiste in klinken! Daar zijn ze, naar mijn mening voor bedoelt.

Anders los je een probleem op met een apparaat wat er eigenlijk niet voor geschikt is, en dat past niet echt bij mijn idealistische & technische beeld van audio :9

Naast dat nogmaals ; prima keuze die je gemaakt hebt en past vast goed in je situatie & jou voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat aanpassingen in mijn thuisbios gedaan. Nu een 7.2 opstelling voor de meest optimale bioscoop ervaring. Het volgende aangepast/toegevoegd:
  • 2 surround back speakers
  • XBOX 360 Game Console
  • Zwaardere sub
  • Onkyo Blu Ray speler
  • Harmony One afstandsbediening
  • Led verlichting aangebracht boven de sterrenhemel. Allemaal op afstand te schakelen via klik aan/Klik uit
.

Hieronder de specs:
  • Front speakers: Phonar Moonlight Forte
  • Surround speakers: Phonar Moonlight Base
  • Surrount back speakers: Phonar Critica II
  • Center speaker: Phonar Center speaker
  • Subwoofer: Yamaha YST-SW45
  • Subwoofer: Phonar AS200 MKII
  • Scherm: 92 inch spanscherm
  • Surround A/V Receiver: Onkyo TX-SR608
  • Bluray Player: Onkyo BD-SP309
  • Mediastreamer: HDX-1000
  • Gaming: XBOX 360
  • HD TVTuner: Humax 5000c
  • Beamer: Epson TW-2900
  • Afstandsbediening: Harmony One
  • Storage: QNAP TS-410
Hieronder wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/23uwms6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/xmrgi8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ufujwg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/lcndc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/117xqx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/dwxjtf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vwwc91.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2mnr5ti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/zya59j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/whmbg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Nice:-) wi l ik ook:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Zeer nice! Nieuwe ledverlichting is ook een hele mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Daar zou ik me prima mee vermaken :) het ziet er mooi uit ik zie mezelf al lekker op een luxe fauteuil naar zo'n scherm kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Fbie,

Mooi! Ben zelf ook van plan om zo'n ledverlichting en sterrenhemel te doen
Heb je veel tips voor mij aub?

Waar heb je ledverlichting gehaald en waar je sterrenhemel?
Is sterrenhemel makkelijk zelf te doen?
Tips?
Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic