Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.831 views

Verwijderd

Unknown Alien schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:08:
[...]

Nou nee hoor. Zie dat je ook de svs pb12 nds hebt :) dat ik hem ging aansluiten zaterdagen testen ging hij op max en de limieter in. En ik hoor nog prima. Heb wel een ruimte van 30M2.

Hoe vind je de SVS sub klinken met muziek?
luister nouwelijks muziek maar klinkt beter dan elke sub dat gehad heb, Zeker niet boomie.
anyway heb 2 surrounds precies achter bank een 0,60cm afstand waar ik van zit, Weet nieth oe andere hun surrounds plaatsen off dit probleem is, Wil mijn gehoor niet beschaddigen.
Off kan beter speakers hoger hangen.

Wikipedia: Tinnitus

Gehoorschade, mogelijk leidend tot tinnitus, kan voorkomen worden door grofweg drie maatregelen:
Door op een passende afstand (minimaal twee meter) van de speakers vandaan te blijven.
Door de tijd dat de oren aan het te harde geluid worden blootgesteld zo kort mogelijk te houden, bijvoorbeeld door regelmatig een oorpauze te nemen.
Het effectiefst: Door gehoorbescherming te gebruiken. Er zijn universele oordopjes met muziekfilter, en op maat gemaakte otoplastieken die het gehoor beschermen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 16:49 ]

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:07
Ik heb dit weekend een oude Yamaha RX-V550 + 5.1 speakers Yamaha NX-34P gekregen en ben aan het sukkelen met de setup.

Momenteel ben ik erin geslaagd om het geluid te doen werken op 2 front + 1 center + subwoofer via volgende opstelling:
- Digicorder -> TV (HDMI)
- HDX-1000 -> TV (HDMI)
- DVD speler -> TV (composiet)
- TV -> Receiver (audio-uit)

Ik vermoed dat mijn opstelling verre van ideaal is? Op verschillende fora wordt aangeraden om alle inputs rechtstreeks te verbinden met de receiver en vandaar naar de tv te gaan. Jammerlijk genoeg ondersteunt de receiver geen HDMI. Heeft het dan zin om nieuwe kabels te gaan kopen en mijn opstelling aan te passen?

Welke kabels kan ik dan best gebruiken en via welke setup? Op termijn zou ik de andere speakers ook aansluiten maar voorlopig wil ik mijn 'basic' opstelling nog wat testen.

Alvast bedankt voor de hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Maak even een eigen topic aan, dit is geen hulptopic maar een show-off topic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 12:16
The Eagle schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:06:
ok show offfffffffffffffffffffff

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X6UWMGAN.jpg

Linker is de REL stadium 2 en rechter SVS PB12 DSP 8)

Tijdens U-571 lag me vriendin bijna achter de bank hahaha. En toen ik zei dat ik nog een SVS Pb12 erbij wilde kreeg ik de evil eye look naar me gericht O-)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
En de buren zijn doof?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Unknown Alien
We hebben maar 1 kant buren en de muren zijn niet verankerd dus moet wel hard spelen als ze ons horen. maar idd met de film U-571 kreeg ik een Whats app dat hun ramen trilde gnagnagnahh

Ach zo hard speel ik normaal nooit en weten ze. De sub moest nog afgesteld worden en ik widle ff kijken wanneer de limieter aan ging.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/258pcf9.jpg

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

Heb je wel eens overwogen je vraag, of antwoord nog eens een paar keer op modale leesbaarheid te checken, voor je op de enter toets ramt?? :F
Sorry als zwaar autist begrijp ik niet wat je bedoelt.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat als je 'oren' wil schrijven er niet 'orden' staat ;)
De juiste hoofdletters en interpunctie kan ook geen kwaad.
Verder prima te volgen, maar het staat slordig.

[ Voor 22% gewijzigd door mr.paaJ op 15-10-2012 17:47 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gsq65PDXVPPJEjaPZvNIyoS8/full.jpg
Zo, de subwoofer staat ook weer op mijn kamer :) Nog een keertje de finale polijst stap geven, maar dat komt wel als ik ga verhuizen. Dan is de lak lekker hard uitgedroogd, en hoef ik niet nog een keer +/-40kg de trap op te zeulen :P Hij glimt nu IIG al lekker, zoals je aan de reflecties kunt zien.

Met bass i love you:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oonqmMGg3-Q&feature=youtu.be]
(jammer dat de versterker niet meer aankan, maar ach, op dit volume krijg je snel klachten van de buren :P )

Verwijderd

Hoor ik nou ge tik uit subwoofer komen? Off komt dat van iets anders ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En die duikfles is vanwege de luchtdruk van die sub, omdat ademen anders niet meer mogelijk is?

DAMN!!!!

Maar behalve je buren, zal het Kadaster ook wel klagen denk ik, omdat je gewoon een compleet huizenblok weg trilt, en de erfgrenzen verplaatst :P

Ey!! Macarena \o/

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:54:
Hoor ik nou ge tik uit subwoofer komen? Off komt dat van iets anders ?
op 0:18 geloof ik wel ja, de versterker is een hypex ds2.0 van 180watt, en die heeft er op dit volume wat moeite mee, dus zal ie net tegen de einduitslag tikken. Maar een ds4.0 was nogal fors duurder.
RaZ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:57:
En die duikfles is vanwege de luchtdruk van die sub, omdat ademen anders niet meer mogelijk is?

DAMN!!!!

Maar behalve je buren, zal het Kadaster ook wel klagen denk ik, omdat je gewoon een compleet huizenblok weg trilt, en de erfgrenzen verplaatst :P
Zoiets >:) Nee, da's Co2 voor de aquariumplanten. Het is een gesloten kast, dus het aantal dB's valt mee, maar wel heerlijk strak en gecontroleerd. Mooie aanvulling op de fronts :) Had zoiets van ach, het hoeft geen compacte kast te zijn, en met 50x50x50 is het een mooie bijzettafel :P

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 19:51
Nu verwachten we uiteraard wel een faq om zelf zo'n prachtig ding in elkaar te steken. :p En waarom gebruikt trouwens iedereen dat nummer om de bass te testen ? Ik denk dat er genoeg betere alternatieven zijn om de bass te 'testen' zoals Burial zijn discografie en James Blake's Limit To Your Love. Dat zijn nu net de nummers die lage frequenties weten te doen ontplooien.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
_ferry_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

op 0:18 geloof ik wel ja, de versterker is een hypex ds2.0 van 180watt, en die heeft er op dit volume wat moeite mee, dus zal ie net tegen de einduitslag tikken. Maar een ds4.0 was nogal fors duurder.

[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar een versterker die tegen zijn einduitslag tikt? }:O
Is dat dan een mechanische versterker ofzo?

En als je versterker te zwaar is voor de woofer denk ik dat het geluid iets anders zou klinken daarna. En dan had je direct een nieuwe woofer kunnen bestellen, want dat overleven ze meestal niet.
Andersom kan het ook gevaarlijk zijn, als je een zware woofer hebt en je versterker gaat clippen. Ik heb geen idee hoe dat dat zou moeten klinken, dus kan ik ook niet oordelen of dat hier aan de hand is.
Le Enfant! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:54:
Nu verwachten we uiteraard wel een faq om zelf zo'n prachtig ding in elkaar te steken. :p En waarom gebruikt trouwens iedereen dat nummer om de bass te testen ? Ik denk dat er genoeg betere alternatieven zijn om de bass te 'testen' zoals Burial zijn discografie en James Blake's Limit To Your Love. Dat zijn nu net de nummers die lage frequenties weten te doen ontplooien.
Ik weet wel waarom ik het doe, daarbij zie je zo lekker de woofer bewegen doordat ze er kunstmatige een sinus in hebben gezet. Verder totaal onhoorbaar en absoluut niet noodzakelijk, maar wel leuk dat ze het gedaan hebben. d:)b

Ps. Ligt het aan mij of lijkt die SVS ineens heel populair te worden? (Ik heb namelijk ook de PB12-NSD en zie hem ineens overal opduiken)

[ Voor 4% gewijzigd door Petertyuh op 15-10-2012 21:19 . Reden: Ps toegevoegd ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 12:28

DjVe

Hatsaflats!

Het zal de woofer zijn die tegen zijn maximale uitslag tikt... en dat is niet echt goed voor je sub....

Verwijderd

Hadden die Hypexen geen subsonisch filter op 12Hz @ 24 dB/oct? Ik zou hem aanzetten, grote kans dat je het probleem met het bereiken van de Xlim oplost.

Overigens: Mijn Lab12 maakt bij 500 Watt lang niet zo'n uitslag. Als ik dat doe bloeden mijn oren.

Heb je echt zoveel power nodig om de bas voor elkaar te krijgen? Wellicht dat ie op een 0-node staat, en dat een andere locatie beter werkt?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Unknown Alien
_ferry_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:33:
[afbeelding]
Zo, de subwoofer staat ook weer op mijn kamer :) Nog een keertje de finale polijst stap geven, maar dat komt wel als ik ga verhuizen. Dan is de lak lekker hard uitgedroogd, en hoef ik niet nog een keer +/-40kg de trap op te zeulen :P Hij glimt nu IIG al lekker, zoals je aan de reflecties kunt zien.

Met bass i love you:
[video]
(jammer dat de versterker niet meer aankan, maar ach, op dit volume krijg je snel klachten van de buren :P )
Gave kist.

Specs please :)

Volgende aankoop staat al voor de deur. BR speler Oppo 103EU :9~

Dus eerst nieuwe sub zaterdag van het weekend de Oppo bestellen. Daarna.... ff niks O-)

ohhh daz niet helemaal waar. Moet 5 analoge kabels hebben voor de Oppo naar me receiver :Y)
Show-off:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MSCmWZBpBpDbbvYbkdcI5BfV/full.jpg

Al vind ik zo'n SVS met metalen grill wel mooier though. Zonder grill is zo'n SPL Ultra helemaal lelijk met de sensor voor de remote en alle bevestigingspunten. Maar qua laagweergave heb ik geen klagen :)
Petertyuh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:17:
[...]
Ps. Ligt het aan mij of lijkt die SVS ineens heel populair te worden? (Ik heb namelijk ook de PB12-NSD en zie hem ineens overal opduiken)
Wellicht dat de koop van dat merk wat makkelijker is geworden nu het niet meer direct in Amerika besteld hoeft te worden? L-Sound zat er eerst tussen, maar nu is er ook een Nederlandse keten waar je direct kan kopen. Al heeft dat de prijs dan weer geen goed gedaan. Er zijn meer Amerikaanse merken die een distributiecentrum in Europa willen openen om de verkopen een boost te geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Petertyuh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar een versterker die tegen zijn einduitslag tikt? }:O
Is dat dan een mechanische versterker ofzo?

En als je versterker te zwaar is voor de woofer denk ik dat het geluid iets anders zou klinken daarna. En dan had je direct een nieuwe woofer kunnen bestellen, want dat overleven ze meestal niet.
Andersom kan het ook gevaarlijk zijn, als je een zware woofer hebt en je versterker gaat clippen. Ik heb geen idee hoe dat dat zou moeten klinken, dus kan ik ook niet oordelen of dat hier aan de hand is.

[...]

Ik weet wel waarom ik het doe, daarbij zie je zo lekker de woofer bewegen doordat ze er kunstmatige een sinus in hebben gezet. Verder totaal onhoorbaar en absoluut niet noodzakelijk, maar wel leuk dat ze het gedaan hebben. d:)b

Nee, de versterker heeft niet genoeg power (180w) om hem op dit volume nog goed onder controle te houden en af te remmen op het einde van de slag. Want de dayton rss315 is 400watt, en de gesloten kist bied genoeg tegendruk. Dus tikt de woofer eerder tegen de xmax aan. Maargoed, hij stond dan ook erg hard, versterker op -8dB, terwijl ik normaal op -50 bij muziek tot -30 bij films luister. En dan dus een track met veel subsonic laag.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:42:
Hadden die Hypexen geen subsonisch filter op 12Hz @ 24 dB/oct? Ik zou hem aanzetten, grote kans dat je het probleem met het bereiken van de Xlim oplost.

Overigens: Mijn Lab12 maakt bij 500 Watt lang niet zo'n uitslag. Als ik dat doe bloeden mijn oren.

Heb je echt zoveel power nodig om de bas voor elkaar te krijgen? Wellicht dat ie op een 0-node staat, en dat een andere locatie beter werkt?
Dat filter is er wel, maar die werkt niet optimaal; http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=12408 Zou het dus nog kunnen modificeren en kijken of het verschil geeft mocht ik vaker tegen de xmax zitten. Qua plaatsing heb ik niet veel keuze momenteel. Sowieso in een kamer van 4x3 zit je snel met staande golven, en klinkt de bass vele malen harder als ik ga zitten bij de tegenoverstaande muur in vergelijking met middenin de kamer.

Verwijderd

_ferry_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:39:
[...]

Nee, de versterker heeft niet genoeg power (180w) om hem op dit volume nog goed onder controle te houden en af te remmen op het einde van de slag. Want de dayton rss315 is 400watt, en de gesloten kist bied genoeg tegendruk. Dus tikt de woofer eerder tegen de xmax aan. Maargoed, hij stond dan ook erg hard, versterker op -8dB, terwijl ik normaal op -50 bij muziek tot -30 bij films luister. En dan dus een track met veel subsonic laag.

[...]

Dat filter is er wel, maar die werkt niet optimaal; http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=12408 Zou het dus nog kunnen modificeren en kijken of het verschil geeft mocht ik vaker tegen de xmax zitten. Qua plaatsing heb ik niet veel keuze momenteel. Sowieso in een kamer van 4x3 zit je snel met staande golven, en klinkt de bass vele malen harder als ik ga zitten bij de tegenoverstaande muur in vergelijking met middenin de kamer.
Overigens: Dat doet mij eraan denken dat ik nog op zoek ben naar iemand die me kan helpen met een subsonisch filter op 15 Hz (Linkwitz-Riley als mogelijk, op de lowlevel input). Zou jij iemand weten ?

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Show off:
Afbeeldingslocatie: http://i1245.photobucket.com/albums/gg588/Wim_Pliers/2012-10-05191928.jpg

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

daar kan de rest niet tegenop... wat een beest :p

• Unknown Alien
_ferry_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:39:
[...]

[...]
hhmm sorry, maar vind het erg vreemd dat je op een driver die 400W RMS is in een gesloten kist en een versterker die 150W RMS is. Of lees ik dat nou verkeerd? Je hebt eerder een versterker nodig die 800W RMS levert om je driver goed onder controle te houden.

Mooie foto's allemaal. Er moet meer geshowed worden 8)

• The Eagle
Show-off, lekker lompe speaker zonder frontje 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HAwgc8Xbt03vfCdiJt62JSkf/full.jpg

Hier overigens samen met zijn aansturende Denon AVR2311. Daarbovenop staat mijn Denon DBP-1611-UD nog, maar die is inmiddels verhuisd. Momenteel staat er een Denon DCD-510AE bovenop. Setting verder het zelfde :)

[ Voor 47% gewijzigd door The Eagle op 16-10-2012 11:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Unknown Alien schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

hhmm sorry, maar vind het erg vreemd dat je op een driver die 400W RMS is in een gesloten kist en een versterker die 150W RMS is. Of lees ik dat nou verkeerd? Je hebt eerder een versterker nodig die 800W RMS levert om je driver goed onder controle te houden.

Mooie foto's allemaal. Er moet meer geshowed worden 8)
Als je volgas wil gaan wel ja ;) Maar 800 watt aan versterker er in stoppen is overkill, als je onder normale huiskamer-omstandigheden* slechts enkele watts de woofer in pompt. (vermogen neemt kwadratisch toe hé, dus voor 3dB extra moet je er 2x zoveel vermogen in stoppen.)

* muziek luisteren op luid niveau, maar zonder meetrillende dakpannen, schreeuwende buren of angstig wegduikende huisdieren of partners.

• Unknown Alien
800 RMS kan wat overdreven zijn idd, maar je hoeft niet voluit te spelen. Controle van de driver is belangrijk. Nu gaat hij klippen en dat wil je ook niet. En zeker in een gesloten kist. Moet je een versterker hebben die die controle heeft.

just my 2 cents. is niet beledigend bedoelt ;)

[quote]Show-off, lekker lompe speaker zonder frontje[/qoute]
Klipsch :)
goeie show off

[ Voor 3% gewijzigd door Unknown Alien op 16-10-2012 11:40 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hippe oudbewerkte foto ;)

KLIK!

offtopic:
Don't shoot the messenger, * FeaR geeft ook alleen door wat er voor klachten in de TR staan ;)

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 16-10-2012 12:24 ]

_ferry_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:34:
[...]
Maar 800 watt aan versterker er in stoppen is overkill, als je onder normale huiskamer-omstandigheden* slechts enkele watts de woofer in pompt.
Nee joh, 1200/2400 Watt aan Klasse D er in en gaan :P

Mag ik sommigen hier nog even op de TR wijzen betreffende de grootte van foto's. Foto's van 3264 x 1952 of 1155 * 2048 zijn toch net wat te groot. Hint hint....

• The Eagle
Als het T.net fotoalbum nou eens fatsoenlijk zou werken ipv een popup / hover waarbij je alleen de url van de grote foto kunt selecteren als je op een foto klikt, dan werd het er al een stuk makkelijker op ;)

hint hint :+

• Unknown Alien
*moderator mode on*

Voor hints maken jullie ( Fear& Eagle) maar een nieuwe topic aan. Hier alleen show off van je mooie audio spullekes : 8)

*moderator mode off*

hehehe.

Voor het afstellen van de sub. gebruiken jullie alleen een SPL of DB meter? Of ook je eigen oren?
Ik gebruik geen meter en stel hem af of hoe ik hem wil hebben en niet wat op paipier het beste is.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 17:59

Sig

Unknown Alien schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:39:
Hier alleen show off van je mooie audio spullekes : 8)
Bij deze 65 kilo aan eindversterking dan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/043lPPbHqwpnFxGgvEOmmbwX/full.jpg

De Denon links is een DVD-2500BT (10 kilo) en rechts een AVR-2809 (13 kilo) welke alleen als processor wordt gebruikt. Onderop is het links een Emotiva XPA-2 (2 x 300 Watt voor de 826W) en rechts een XPA-5 (5 x 200 Watt voor de CC800W en twee Magnat Motion 990).
En helemaal onderop een stuk hout om het kastje in leven te houden ;)

Bovenop staan nog een PS3, XBox 360 en een HDI Dune Smart D1.
Voor het afstellen van de sub. gebruiken jullie alleen een SPL of DB meter? Of ook je eigen oren?
Ik gebruik geen meter en stel hem af of hoe ik hem wil hebben en niet wat op paipier het beste is.
Net als met de rest van de speakers zijn mijn eigen oren nog altijd leidend. Leuk een ingebouwde EQ in de subwoofer of correctiesoftware als Audyssey op de receiver, maar daar hoef lang niet altijd het beste uit te komen. Al lijkt de aanschaf van een goede dB-meter me wel een keer handig. Je oren wennen zo snel aan een bepaald volume, plus dat elke bron weer anders is opgenomen qua niveau.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:57:
Al lijkt de aanschaf van een goede dB-meter me wel een keer handig. Je oren wennen zo snel aan een bepaald volume, plus dat elke bron weer anders is opgenomen qua niveau.
Heb je weinig aan, tenzij het echt een hele goeie is. Je kunt beter een euro of 100 uitgeven voor een gecalibreerde meetmicrofoon en een voorversterkertje met phantom voeding. Dan kun je gewoon RTA software gebruiken of op z'n minst een complete frequentiecurve real-time op het scherm toveren. Daar haal je veel meer uit, en het gaat een stuk sneller :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Fear
Volgens mij vindt je meubel de hardware niet zo lief B)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The Eagle
@FeaR: Ik zie dat je je Bluray transport in standby hebt staan via HDMI. Dat kan anders en makkelijker: Koop een master-slave stekkerdoos. Die mogen een slordige 2500Watt hebben. Pak je je Denon AVR als master, en als je die aanzet gaat de rest vanzelf aan. Tegen de tijd dat je AVR klaar is voor gebruik is de rest dat ook. Kun je zelfs je eindversterkers en je sub meeschakelen :)
Kost je misschien 2 tientjes bij de bouwmarkt.

The Eagle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:43:
@FeaR: Ik zie dat je je Bluray transport in standby hebt staan via HDMI. Dat kan anders en makkelijker: Koop een master-slave stekkerdoos. Die mogen een slordige 2500Watt hebben. Pak je je Denon AVR als master, en als je die aanzet gaat de rest vanzelf aan. Tegen de tijd dat je AVR klaar is voor gebruik is de rest dat ook. Kun je zelfs je eindversterkers en je sub meeschakelen :)
Kost je misschien 2 tientjes bij de bouwmarkt.
Maar wat als ik alleen de receiver aan wil hebben als ik muziek wil luisteren vanaf de Squeezebox? Met zo'n stekkerdoos gaat dan dus ook mijn Blu-rayspeler aan. En wellicht nog meer wat er op die slave-aansluitingen zit.

De DVD-2500BT schakelen kan al via mijn receiver aangezien de AVR-2809 een 230V-outlet heeft voor dergelijke bronnen. Echter vind ik het wel leuk synchroon staan twee van die rode lampjes op de bovenste plank en onderop het oranje/blauwe van de Emotiva's. Stand-by via HDMI staat overigens niet aan, al die HDMI CEC-dingen gebruik ik niet. Ding staat gewoon op stand-by.

Die eindversterkers kunnen 1800 Watt per stuk trekken, dus die zet ik niet op zo'n stekkerdoos. Zitten achter de kast ook op een andere outlet. Eindversterkers worden getriggerd door 12 V-kabels en gaan meteen mee met de receiver. De XPA-2 altijd en de XPA-5 alleen bij bronnen die 5.1 weergeven (PS3, Blu-ray, XBox en HDI).

De subwoofer wordt getriggerd door een signaal over de LFE vanaf de receiver. Kan eventueel ook nog met 12 V, maar zolang de LFE genoeg signaal levert moet dat goed blijven gaan op deze manier.

• Unknown Alien
[...]

[afbeelding]

De Denon links is een DVD-2500BT en rechts een AVR-2809 welke alleen als processor wordt gebruikt.
Onderop is het links een Emotiva XPA-2 (2 x 300 Watt voor de 826W) en rechts een XPA-5 (5 x 200 Watt voor de CC800W en twee Magnat Motion 990).
En helemaal onderop een stuk hout om het kastje in leven te houden ;)

Bovenop staan nog een PS3, XBox 360 en een HDI Dune Smart D1.

[...]

Net als met de rest van de speakers zijn mijn eigen oren nog altijd leidend. Leuk een ingebouwde EQ in de subwoofer of correctiesoftware als Audyssey op de receiver, maar daar hoef lang niet altijd het beste uit te komen. Al lijkt de aanschaf van een goede dB-meter me wel een keer handig. Je oren wennen zo snel aan een bepaald volume, plus dat elke bron weer anders is opgenomen qua niveau.
SWEET :9~

Mis alleen nog een Oppo :p

En een kast die die krengen kan dragen hahaha

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:18
Blijven wel lekkere kasten hoor die Emotiva's. Soms nog wel eens klein beetje spijt dat ik die niet heb gekocht ipv de SR7005 die ik nu heb. Ach die is ook prima :P Ik laat het voorlopig zo, totdat ik weer een groter huis heb en de speakers wat meer open gedraaid kunnen worden.
Zat gister avond The Avengers te kijken en de muren trilde op een gegeven moment mee, toen heb ik hem maar iets zachter gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door ChiLLeR op 16-10-2012 15:47 ]

>> Signature?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Bij deze 65 kilo aan eindversterking dan
Ik doe mee: ~50kg aan Emotiva eindversterking ;)
Van boven naar onder: a-100, UPA-2, XPA-5

Afbeeldingslocatie: http://frietarbiter.be/dump/?download=tower-of-power.jpg

edit:
Hmmm, die had ik blijkbaar al eens gepost :F Sorry!

[ Voor 9% gewijzigd door Slonzo op 16-10-2012 16:16 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Jeetje, kom ik aan met 8 kilo Onkyo ofzo :D !

• The Eagle
FeaR, als jij ooit het huis uit gaat zullen je verhuishulpen het je niet in dank afnemen. Want behalve die 65 kilo aan eindversterking staat er ook nog het dubbele aan speakers volgens mij :+

Wat die aansluitingen voor aan / uit betreft: wist niet dat die Emotiva's zo onwijs veel konden trekken. Hoop voor je dat je apparatuur op twee groepen hangt, anders knalt er op een zeker moment ongetwijfeld de zekering uit. Die 12v is een mooie oplossing voor de schakeling btw. Mijn sub zou zich officieel ook via het LFE kanaal moeten schakelen, maar ik gebruik hem icm mijn fronts om het laag extra aan te vullen. En dan krijgt ie geen LFE van de receiver als ik me niet vergis. Dus bij mij staat ie wel via de stekkerdoos geschakeld. Hoeft ie ook niet standby te staan :)

Trouwens, kan die receiver van jou niet gewoon uit? Als de mijne standby staat heb ik echt geen lampje namelijk. DBP1611 heeft dat ook niet btw, tenzij ik beide via HDMI laat schakelen, dan hebben ze dat ineens wel 8)7 En de DCD510 kan niet eens op standby, alleen maar uit :+

The Eagle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:18:
FeaR, als jij ooit het huis uit gaat zullen je verhuishulpen het je niet in dank afnemen. Want behalve die 65 kilo aan eindversterking staat er ook nog het dubbele aan speakers volgens mij :+
Audio-spul draag ik zelf wel, daar komt echt niemand aan :P
Die 12v is een mooie oplossing voor de schakeling btw. Mijn sub zou zich officieel ook via het LFE kanaal moeten schakelen, maar ik gebruik hem icm mijn fronts om het laag extra aan te vullen. En dan krijgt ie geen LFE van de receiver als ik me niet vergis.
Op mijn Denon kan ik voor Pure Direct diverse instellingen ingeven (vraag is alleen wat er dan nog "Pure" aan is...). Één van die instellingen is om een aparte crossover in te stellen voor in die mode. In Pure Direct wordt de subwoofer hier dus ook aangestuurd. Vandaar dat ik in beide gevallen (2.0 en 5.1) signaal over de LFE krijg. Wel de output naar de subwoofer wat moeten boosten in de receiver omdat het signaal op lagere volumes anders te zwak is, maar heb dat op de subwoofer weer recht getrokken.
Trouwens, kan die receiver van jou niet gewoon uit? Als de mijne standby staat heb ik echt geen lampje namelijk. DBP1611 heeft dat ook niet btw, tenzij ik beide via HDMI laat schakelen, dan hebben ze dat ineens wel 8)7 En de DCD510 kan niet eens op standby, alleen maar uit :+
Helemaal uit kan inderdaad, met een kleinere knop aan de rechterkant van de groene. Dan heb ik helemaal geen lampje. Rood is stand-by en groen is aan. Als de receiver helemaal uit staat schakelt de 230 V-outlet ook mee en zal de DVD-2500BT ook uitgaan. Echter gebruik ik HDMI Passthrough nogal eens en dan moet de receiver in stand-by staan, hij staat eigenlijk nooit uit. Welllicht dat Denon in de latere series wat aangepast heeft qua lampjes en knoppen, want niet elk model heeft meer zo'n harde uit-knop. Dat kekke HD-Audio-lampje hebben ze er immers ook al afgesloopt.

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:50:
[...]

Audio-spul draag ik zelf wel, daar komt echt niemand aan :P

[...]

Op mijn Denon kan ik voor Pure Direct diverse instellingen ingeven (vraag is alleen wat er dan nog "Pure" aan is...). Één van die instellingen is om een aparte crossover in te stellen voor in die mode. In Pure Direct wordt de subwoofer hier dus ook aangestuurd. Vandaar dat ik in beide gevallen (2.0 en 5.1) signaal over de LFE krijg. Wel de output naar de subwoofer wat moeten boosten in de receiver omdat het signaal op lagere volumes anders te zwak is, maar heb dat op de subwoofer weer recht getrokken.

[...]

Helemaal uit kan inderdaad, met een kleinere knop aan de rechterkant van de groene. Dan heb ik helemaal geen lampje. Rood is stand-by en groen is aan. Als de receiver helemaal uit staat schakelt de 230 V-outlet ook mee en zal de DVD-2500BT ook uitgaan. Echter gebruik ik HDMI Passthrough nogal eens en dan moet de receiver in stand-by staan, hij staat eigenlijk nooit uit. Welllicht dat Denon in de latere series wat aangepast heeft qua lampjes en knoppen, want niet elk model heeft meer zo'n harde uit-knop. Dat kekke HD-Audio-lampje hebben ze er immers ook al afgesloopt.
Acht een mooi nieuw doel voor je zelf; Een kekke pre-pro voor bij je eindtrappen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:00:
[...]
Acht een mooi nieuw doel voor je zelf; Een kekke pre-pro voor bij je eindtrappen ;)
Zou niet weten welke. Denon AVP-A1HD is me toch echt te duur en alleen verkrijgbaar in Zilver. Onkyo PR-SC5509 (of 5510 als die komt op basis van de TX-NR5010) is qua opties wel oké, maar het merk zelf staat me niet zo meer aan. Heb je natuurlijk wel Integra, maar die is intern 100% identiek aan de Onkyo terwijl je er wel veel meer voor betaald. Emotiva is op het gebied van voorversterkers nog niet wat het zou moeten zijn. Wellicht komt daar verandering in met de XMC-1 maar wanneer die komt... Marantz AV8007 ziet er wel oké uit en als het kwalitatief ook echt een Marantz 8000-serie is dan is dat nog de grootste kanshebber.

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:05:
[...]

Zou niet weten welke. Denon AVP-A1HD is me toch echt te duur en alleen verkrijgbaar in Zilver. Onkyo PR-SC5509 (of 5510 als die komt op basis van de TX-NR5010) is qua opties wel oké, maar het merk zelf staat me niet zo meer aan. Heb je natuurlijk wel Integra, maar die is intern 100% identiek aan de Onkyo terwijl je er wel veel meer voor betaald. Emotiva is op het gebied van voorversterkers nog niet wat het zou moeten zijn. Wellicht komt daar verandering in met de XMC-1 maar wanneer die komt... Marantz AV8007 ziet er wel oké uit en als het kwalitatief ook echt een Marantz 8000-serie is dan is dat nog de grootste kanshebber.
Ik ben het eens waar het Onkyo betreft. Ik ben zelf gelukkig een bezitter van een xx5 (tx-sr875)series, de tijd dat Onkyo receivers nog 24 KG wogen ivm de grote trafo's en de opgegeven wattages oog redelijk bewaarheid werden. En toen HDMI boards nog niet doorbrandden.

Maar ook ik heb last gehad van ondersteuning, de grote moeite die het kost iets gedaan te krijgen in het kader van firmware (in het begin waren features als de Reon beeldprocessor niet eens te bereiken ...). Wat dat betreft geen Onkyo meer na deze, althans voor mij.

Van de andere merken weet ik niets, alhoewel ik de beelden van de Denon AVP-A1HD wel heb gezien :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 09:25 ]

• Exirion
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:40:
Sorry als zwaar autist begrijp ik niet wat je bedoelt.
Sorry, maar volgens mij heeft autisme hier helemaal niks mee te maken. Sterker nog, het gros van de autisten communiceert schriftelijk bovengemiddeld goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• procyon
  • Laatst online: 26-11 18:09
Slonzo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:12:
Ik doe mee: ~50kg aan Emotiva eindversterking ;)
Van boven naar onder: a-100, UPA-2, XPA-5

[afbeelding]

edit:
Hmmm, die had ik blijkbaar al eens gepost :F Sorry!
Leuke set denk ik, maar als ontwetende denk je eigenlijk wel direct aan het waarom?
Heb je met zo'n set nou hetzelfde geluid als in een goede Pathe zaal? Of is dit nog beter? kan het harder?
Heeft het minder ruis?.

Voor de looks zou ik zo'n apparaat in ieder geval nooit aanschaffen zeg maar ;).
(niet voor de woonkamer iig)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

procyon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Leuke set denk ik, maar als ontwetende denk je eigenlijk wel direct aan het waarom?
Heb je met zo'n set nou hetzelfde geluid als in een goede Pathe zaal? Of is dit nog beter? kan het harder?
Heeft het minder ruis?.

Voor de looks zou ik zo'n apparaat in ieder geval nooit aanschaffen zeg maar ;).
(niet voor de woonkamer iig)
Hobby :)

En met een beetje budget en plaatsing haal je al snel de geluidskwaliteit van een gemiddelde bioscoop, aangezien het geluid in de meeste bioscopen om te janken zo slecht is.

Verwijderd

Dokter geweest oren laten checken, Weet nog niet wat er speelt.
Begin zorgen te maken dat dit mogelijk heb. http://www.hoorzaken.nl/meniere.htm

Wil niet doof worden :(

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:30:

Laat dat de dokter bepalen...het heeft geen enkele zin om zelf op onderzoek te gaan, tenzij je

A: zelf amateur dokter wil worden
B: het leuk vind om jezelf voor de gek te houden

Verwijderd

DjVe schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

Laat dat de dokter bepalen...het heeft geen enkele zin om zelf op onderzoek te gaan, tenzij je

A: zelf amateur dokter wil worden
B: het leuk vind om jezelf voor de gek te houden
Wat als symtoom lijst af ga en elke symtoom wel last vah heb gehad off heb ?
Hoop natuurlijk niet dat heb dat gewoon griepje is, Maar zelf voor mij heb ik angst, Zo als nooit oor onsteking gehad te hebben, Off iets gebroken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

JB

Cédric roelt!

DjVe schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

En met een beetje budget en plaatsing haal je al snel de geluidskwaliteit van een gemiddelde bioscoop, aangezien het geluid in de meeste bioscopen om te janken zo slecht is.
Jup zelfs mijn vriendin merkte het laatst; "het klinkt thuis echt veel beter"

Vaak veel te hard en slecht afgesteld in de bios :N

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ook gewoon gevoel dat diepe bass minder hoor, Als off mijn gehoor flink achteruit is gegaan.

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 19:51
Ik denk dat je eerder hypochondrie hebt dan de ziekte van Ménière. Gewoon afwachten wat de resultaten zeggen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:36
DjVe schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Inderdaad. Ik was laatst nog in de bioscoop (Wolff) en het geluid was echt om te huilen zo slecht. :r
Hier thuis is het 10x beter. :)

En vriendin merkte het ook op zoals hierboven ook aangegeven. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

Waarschijnelijk griep maar omdat al vals hoorde zelfs lange tijd terug maak me enorm zorgen, Omdat toen geen griep had.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 19:26

Shapeshifter

Get it over with

LuPo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

Inderdaad. Ik was laatst nog in de bioscoop (Wolff) en het geluid was echt om te huilen zo slecht. :r
Hier thuis is het 10x beter. :)

En vriendin merkte het ook op zoals hierboven ook aangegeven. ;)
Was dat toevallig in Nieuwegein, want ik heb daar met vrouwlief The Dark Knight Rises gekeken en dat was een bijzonder jammerlijke, eigenlijk meer pijnlijke, ervaring. Mijn ervaringen met de CineStar in Enschede zijn wel goed trouwens.
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:02:
Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Challenge accepted :D Misschien is wat geschiedenis wel leuk...

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/0_1%20(Custom).jpg

Aaah, 2005, het jaar voordat ik ging studeren. Zie hier mijn kamer bij mijn ouders thuis, de oplettende kijker ziet een KEF Cresta 30 van achteren. Wat had ik vaak "ruzie" met moeder over het volume. Grappig genoeg staan ze nu bij mijn ouders in de huiskamer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/0_2%20(Custom).jpg

2010, inmiddels getrouwd en samenwonend met de vrouw, televisie en mediacenter erbij gehaald, meer ruimte, meer beter, maar toch voorzichtig nadenken over iets nieuws... De KEF Cresta 30 hebben altijd goed bevallen, maar de Sony STR-DE135 was wel duidelijk aan vervanging toe...

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/0_3%20(Custom).jpg

2011, verhuisd naar een dorpje in the middle of nowhere, maar wel nieuwe speakers en een nieuwe receiver. Wel een groot nadeel, veel te weinig ruimte!

---

2012, verhuisd binnen hetzelfde dorpje, meer ruimte nu, dus reden om de rears en center erbij te halen. De subwoofer heb ik momenteel te leen met dank aan beter beeld en geluid.

Vanaf zitplek, met stofkappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/1_1%20(Custom).jpg

Vanaf zitplek, zonder stofkappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/1_2%20(Custom).jpg

Achterspeakers, met stofkappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/2_1%20(Custom).jpg

Achterspeakers, zonder stofkappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/2_2%20(Custom).jpg

Meubel met center, receiver en mediacenter:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/3%20(Custom).jpg

Receiver (heb het lampje en het schermpje maar weer eens aangezet voor de occasion, erger me er tijdens films dood aan, dus staan verder altijd uit):
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/4%20(Custom).jpg

Fronts:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/5%20(Custom).png

Rears:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/6%20(Custom).png

Center:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/7%20(Custom).png

Sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/8%20(Custom).png

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/9%20(Custom).jpg

Front makro voor de gaaf:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/10%20(Custom).jpg

Special edition :7 :
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Photos/Home%20Cinema/11%20(Custom).jpg

Maar wat zien jullie nou eigenlijk?
  • HTPC: custom dingetje
  • Receiver: Marantz SR-7005
  • Fronts: Focal Chorus 826W Special Edition 2011
  • Rears: Focal Chorus 816V Special Edition 2011
  • Center: Focal Chorus cc800W Special Edition
  • Subwoofer (tijdelijk): Velodyne SPL-1200 Ultra
  • Koptelefoon: Sennheiser HD-595
Iemand die hier vaker komt zal het opvallen dat ik vrijwel dezelfde set heb als FeaR. Dit is bij toeval zo gekomen, maar het is wel grappig. Ik ben al eens bij hem langsgeweest om de sub te beluisteren en nu dus even tijdelijk bij mij thuis. Enige grote verschil is dat ik natuurlijk wel gave rears heb :*) Wanneer ga jij die van jou nou eens halen FeaR? :> (ik zwijg even over alle eindversterkers en whatnot ;))

En hoe bevalt het nu eigenlijk? Opzich wel goed, alleen wel jammer dat ik eigenlijk te weinig ruimte voor de zuilen achter heb en het lijkt wel alsof mijn televisie door de jaren heen gekrompen is :X. Dus wordt het binnenkort waarschijnlijk weer verhuizen (afgelopen 3 jaar 4 keer verhuisd :X) naar een groter huis (mijn vrouw en ik hebben een chronisch ruimtetekort). Zodra dat achter de rug is koop ik denk ik definitief de subwoofer en een beamertje, dan is het voor mijn gevoel voorlopig even af.

Voordat ik (geheel terechte) opmerkingen krijg over mijn kabelmanagement, na 1 keer verhuizen ben ik daarmee opgehouden, want het heeft gewoon echt geen zin voor ons. Mocht ik een huisje kopen dan ga ik er zeker tijd in steken, maar tot dan vertrouw ik op vrind plint en broeder duct tape.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:30:

Shit, elke zaterdag en zondag heb ik ook een groot deel van de symptomen. :o

• The Eagle
@shapeshifter: Gave set :)
Waar jou probleem voornamelijk zit met je TV is dat je er bij de muur waar je naar kijkt omdat daar de TV aanhangt, onder en rond het kijkgedeelte een beetje een warrig zooitje van maakt. Gezien de rest van de foto's lijkt dat een beetje een structureel probleem te zijn, maar daar zal ik het even niet over hebben ;)
Als ik jou was zo ik eens kijken voor een wat langgerekter TV / audio meubel. Ik zie dat je veel Ikea hebt, dus bij deze even een voorbeeld van zoals het bij mij stond, dan snap je wat ik bedoel. Onderstaande is een 32"CRT TV op een Ikea Besta meubel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HTklDnDBecfOV0zkkgpgQqzU/full.jpg

Doordat je meer opbergruimte hebt kijkt en staat het veel rustiger in huis. Moet wel je sub daar weg, maar die sub is niet plaatsingsgevoelig dus kan overal staan.

• newbreed
Shapeshifter schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:22:

Overzicht:
[afbeelding]
  • HTPC: custom dingetje
  • Receiver: Marantz SR-7005
  • Fronts: Focal Chorus 826W Special Edition 2011
  • Rears: Focal Chorus 816V Special Edition 2011
  • Center: Focal Chorus cc800W Special Edition
  • Subwoofer (tijdelijk): Velodyne SPL-1200 Ultra
  • Koptelefoon: Sennheiser HD-595
  • Zwangerschapstest: Etos (of iets wat er op lijkt)
Er was iets dat je nog niet aangegeven had. Moeten we je al feliciteren?

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

The Eagle schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:
Waar jou probleem voornamelijk zit met je TV is dat je er bij de muur waar je naar kijkt omdat daar de TV aanhangt, onder en rond het kijkgedeelte een beetje een warrig zooitje van maakt. Gezien de rest van de foto's lijkt dat een beetje een structureel probleem te zijn, maar daar zal ik het even niet over hebben ;)
Als ik jou was zo ik eens kijken voor een wat langgerekter TV / audio meubel. Ik zie dat je veel Ikea hebt, dus bij deze even een voorbeeld van zoals het bij mij stond, dan snap je wat ik bedoel. Onderstaande is een 32"CRT TV op een Ikea Besta meubel:

[afbeelding]

Doordat je meer opbergruimte hebt kijkt en staat het veel rustiger in huis. Moet wel je sub daar weg, maar die sub is niet plaatsingsgevoelig dus kan overal staan.
Thanks :) Hmm, dat zou kunnen inderdaad. Het is vooral de vrouw die er steeds tafeltjes neerzet enzo, maar dat is wederom omdat er gewoon te weinig ruimte is in dit huis. TV heb ik expres aan de muur gehangen zodat ik de center eronder kon zetten. De receiver heeft nou eenmaal wat ruimte nodig en zodoende komt het wat omhoog. Probeer jij maar eens een IKEA meubel te vinden waar mijn receiver en center in passen... Subwoofer zou ik idealiter in een hoek willen, maar daar leent deze opstelling zich niet voor. Als het aan mij gelegen had was alles in een straal van een meter of 2 rond mijn televisie leeg, maar dat lukt dus niet met een meubel (als ik een huisje koop maak ik gewoon een dubbele wand waar ik alles in verzink, dan is het probleem gelijk opgelost). Bovendien is het ook weer zonde als je center superlaag staat, waar komt het geluid dan vandaan...
newbreed schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

Er was iets dat je nog niet aangegeven had. Moeten we je al feliciteren?
Is geen zwangersschaptest, dat zijn zoogcompressen, ik ben inmiddels alweer 4 maanden vader :D

[ Voor 10% gewijzigd door Shapeshifter op 17-10-2012 15:03 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 22:06
The Eagle schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:

[afbeelding]

Die kast geeft nog steeds geen opgeruimd gevoel mijn inziens. Het kan nog veel strakker. Moet je wel van houden. Ik heb trouwens ook geen correct meubel. Sterker nog ik erger me eraan. Ooit als ik verhuis komt alles goed.

[ Voor 7% gewijzigd door panomi op 17-10-2012 14:59 ]

• newbreed
Shapeshifter schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

Thanks :) Hmm, dat zou kunnen inderdaad. Het is vooral de vrouw die er steeds tafeltjes neerzet enzo, maar dat is wederom omdat er gewoon te weinig ruimte is in dit huis. TV heb ik expres aan de muur gehangen zodat ik de center eronder kon zetten. De receiver heeft nou eenmaal wat ruimte nodig en zodoende komt het wat omhoog. Probeer jij maar eens een IKEA meubel te vinden waar mijn receiver en center in passen... Subwoofer zou ik idealiter in een hoek willen, maar daar leent deze opstelling zich niet voor. Als het aan mij gelegen had was alles in een straal van een meter of 2 rond mijn televisie leeg, maar dat lukt dus niet met een meubel (als ik een huisje koop maak ik gewoon een dubbele wand waar ik alles in verzink, dan is het probleem gelijk opgelost). Bovendien is het ook weer zonde als je center superlaag staat, waar komt het geluid dan vandaan...

[...]

Is geen zwangersschaptest, dat zijn zoogcompressen, ik ben inmiddels alweer 4 maanden vader :D
Gefeliciteerd!
Iemand die hier vaker komt zal het opvallen dat ik vrijwel dezelfde set heb als FeaR. Dit is bij toeval zo gekomen, maar het is wel grappig. Ik ben al eens bij hem langsgeweest om de sub te beluisteren en nu dus even tijdelijk bij mij thuis.
Was gezellig :)

"Jouw" SPL-1200 Ultra heeft wel minder gaatjes om de cover vast te houden, ziet er wel beter uit dan die gatenkaas die ik heb.

Er moet wel gezegd worden dat ik de CC800W heb gekocht naar aanleiding van jouw post over dat je die had. Zie nu pas dat jij ook een HD595 hoofdtelefoon hebt, die hangt ook bij mij thuis (wel met een Little Dot MKIII er tussen). Maar wel veel hetzelfde :) Doe eens een foto van je vrouw posten, want ik begin nu wel nattigheid te voelen :P
Enige grote verschil is dat ik natuurlijk wel gave rears heb :*) Wanneer ga jij die van jou nou eens halen FeaR?
Zodra ik ook de ruimte heb om ze echt neer te zetten. Twee keer 850 euro (of wat doet een paar 816W tegenwoordig?) even op de bergzolder zetten vind ik net wat te ver gaan.
(ik zwijg even over alle eindversterkers en whatnot ;))
:>
panomi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:57:
[...]
Ooit als ik verhuis komt alles goed.
Ook mijn motto :)

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 17-10-2012 15:12 ]

• The Eagle
panomi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Die kast geeft nog steeds geen opgeruimd gevoel mijn inziens. Het kan nog veel strakker. Moet je wel van houden. Ik heb trouwens ook geen correct meubel. Sterker nog ik erger me eraan. Ooit als ik verhuis komt alles goed.
Dat zeg ik dus, het is dan ook een OUDE foto en niet representatief voor de situatie maar slechts ter indicatie :) Gaat even om het ruimtelijke effect. Dat er toen vel meuk op stond en de foto in der haast gemaakt is kan ik ook niet helpen :P
Ik moet idd nog steeds nieuwe foto's maken, dat weet ik. Komt er gewoon niet van, druk druk en nog eens druk :X
Shapeshifter schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

[...]

Die tafeltjes en het doorkijken maken het juist rommelig, Zie ook de opmerking in het vorige bericht dat ik gequote heb. Hoe meer je ziet, hoe rommeliger het oogt.
Jouw receiver gaat passen, dat weet ik zeker. Mijn Denon AVR2311 past namelijk ook. Kwestie van er op 1 punt geen achterkantje in zetten, qua breedte is echt geen probleem, hou je zelfs 5 cm aan elke kant over :) Verder heeft die Besta een vlakke bodem, je zou zelfs kunnen overwegen om een van de plankjes op de onderkant te leggen en daar je receiver op te zetten.
Jouw center is overigens kleiner als de mijne, dus dat gaat ook passen. Ter indicatie:
CC800W: Dimensions (HxWxD) 189 x 493 x 294 mm
Klipsch C20: Dimensions (HxWxD) 192 x 503 x 164
Alleen is de jouwe wat dieper, maar die besta is 40 cm diep geloof ik dus dat redt ie ook. Zet je hem net als ik op een plankje en dan komt dat goed, staat ie ook mooi onder de TV. Of je zet hem bovenop het meubel en laat je TV aan de muur hangen, kan ook.

Ik weet alleen niet of die Besta's ook in zwart te leveren zijn, maar daar ben je zo achter ;)

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

The Eagle schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Dat zeg ik dus, het is dan ook een OUDE foto en niet representatief voor de situatie maar slechts ter indicatie :) Gaat even om het ruimtelijke effect. Dat er toen vel meuk op stond en de foto in der haast gemaakt is kan ik ook niet helpen :P
Ik moet idd nog steeds nieuwe foto's maken, dat weet ik. Komt er gewoon niet van, druk druk en nog eens druk :X

[...]

Die tafeltjes en het doorkijken maken het juist rommelig, Zie ook de opmerking in het vorige bericht dat ik gequote heb. Hoe meer je ziet, hoe rommeliger het oogt.
Jouw receiver gaat passen, dat weet ik zeker. Mijn Denon AVR2311 past namelijk ook. Kwestie van er op 1 punt geen achterkantje in zetten, qua breedte is echt geen probleem, hou je zelfs 5 cm aan elke kant over :) Verder heeft die Besta een vlakke bodem, je zou zelfs kunnen overwegen om een van de plankjes op de onderkant te leggen en daar je receiver op te zetten.
Jouw center is overigens kleiner als de mijne, dus dat gaat ook passen. Ter indicatie:
CC800W: Dimensions (HxWxD) 189 x 493 x 294 mm
Klipsch C20: Dimensions (HxWxD) 192 x 503 x 164
Alleen is de jouwe wat dieper, maar die besta is 40 cm diep geloof ik dus dat redt ie ook. Zet je hem net als ik op een plankje en dan komt dat goed, staat ie ook mooi onder de TV. Of je zet hem bovenop het meubel en laat je TV aan de muur hangen, kan ook.

Ik weet alleen niet of die Besta's ook in zwart te leveren zijn, maar daar ben je zo achter ;)
Ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt. Ik heb er gewoon zelf nooit echt bij stilgestaan. Ik ga alleen niet nu een meubel kopen van een paar honderd euro om dan vervolgens bij de volgende verhuizing dat ding weer weg te moeten doen omdat ik een gavere oplossing maak. Het liefst heb ik gewoon een soort koof waarin alles verzonken is en waar het projectiescherm gewoon voor zakt.

• The Eagle
Dat snap ik. En een dedicated luisterruimte en bioscoopstoelen en een HD beamert en en en... :+
Maar seriously: dat meubeltje heeft me inclusief schuifdeuren iets van 200 euro gekost, en is in twee delen dus kan ook gewoon elders als bijzettafel staan, dus zelfs achteraf nog mogelijkheden genoeg met dat ding. Stuk goedkoper als een nieuw huis iig ;)

Edit: zie net dat het nog goedkoper is. Mensen wilden die uitvoering kennelijk graag, dus Ikea heeft er een alles in 1 pakket van gemaakt. Alleen de poten mag je zelf kiezen :P
Kast: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19927552/ 132 EUR
Poten: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80143217/ 4 EUR per twee stuks, 10 poten nodig is 20 euro.

Ben je voor 152 euro klaar :)

En als je dan later een koof bovenin wilt: gewoon een stukje van de muur af ophangen, valt het scherm mooi voor de TV :Y)

[ Voor 50% gewijzigd door The Eagle op 17-10-2012 16:33 ]

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zal ik ook maar es een keer dan :P

Die rare zwarte dingen van 1m80 hoog met die houten lijstjes zijn geen panelen om je achter om te kleden, dat zijn luidsprekers :P, het zijn magnetostaten.
Alles

Verder naar onder staat de volledige lijst Merk/Type. Links naast de TV (50" plasma) zie je nog een stukje van de Xbox360 Halo Editie. In het cabinet links de digitale TV decoder met daaronder rommel :P. In het midden de center speaker, Panasonic bluray speler, Denon en Rotel. Rechts staat de HTPC.
Cabinet

De REL Q200E. 10", 70mm uitslag. En ik wil er nog een voor links >:) Of een Velodyne maar dan moet ik nog even doorsparen.
Sub Woofer

#Product
1LG 50PK250
1Samsung SMT-H3102
1Panasonic DMP-BD35
1Denon AVR-4306
1Magnat Vector Needle 10 Center Speaker
2Magnat Vector Needle 11 Surround Speakers
2Magnepan MG 2.6/R Front Speakers
1REL Q200E Subwoofer
1Rotel RB-980BX
1Siltech SQ-80 G3 Interlink tussen Denon & Rotel
1Siltech ST-12 G3 luidsprekerkabel naar de Magnepans

De HTPC:
#Product
1Asus Xonar Essence ST
1Asus Xonar HDAV H6
1Antec Performance One Mini P180 (Zwart)
1Scythe Mugen 2 Rev. B
1Rapoo Keyboard E2700
1Hauppauge Media Center Remote Control Kit
1Intel Core i5 3570K Boxed
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)
1Antec Earthwatts EA-380D Green
1Samsung 830 series 128GB
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
1Asus ENGT430 DC SL/DI/1GD3
1Asus P8Z77-M

Zoals je ziet ben ik niet voor de 'looks' gegaan :P. Zal me een biet wezen hoe het erziet, als het maar goed klinkt!

Voor de front speakers staat de Rotel ertussen omdat de Denon ze niet aankan :X. Eigenlijk kan de Rotel het ook niet goed maar in ieder geval beter dan de Denon. Ik zou ik em moeten bridgen, maar dan moet ik er nog eentje bij zetten en daar heb ik even geen zin in. Ze staan vaak op marktplaats voor 300 euro of zo, maar ik twijfel of ik dan niet beter door kan sparen en ze beide vervangen voor iets wat echt goed is en waardig voor de Magnepans :X . De Denon stuurt verder wel de center en surround speakers aan. De subwoofer heeft z'n eigen 200W versterker aan boord en staat achter de rechter speaker (de magnepans zijn maar een paar centimeter dik, bi-pole paneel luidsprekers). Surround en center zijn meh maar ze voldoen, met de equalizer mogelijkheden in de HTPC komt het er wel uit verder maar ik zou ze liever ook een keer vervangen. Kost allemaal allejezus veel geld >:) .

De HTPC zit analoog aangesloten via de Xonar audio kaart op de AUX IN van de Denon. Deze staat in Pure Direct mode en omzeilt zodoende alle in de Denon aanwezige processing (room correction, DSP, etc). De Denon heeft verder wel z'n eigen configuratie uiteraard, voor gewoon TV, Xbox360 en eventueel de DVD/Bluray speler.

De HTPC draait Media Center 18 van J. River, zeer geavanceerd programma met volledig zelf te configureren Room Correction en parametric equalizers etc etc. De HTPC is gebouwd om de beste mogelijkheden van JRMC te benutten voor optimaal film kijken en muziek te luisteren. Ik heb niet de kennis noch de apparatuur om audio te calibreren, dus heb ik maar als uitgangspunt de metingen genomen die de Audyssee van de Denon had gemaakt. Die heb ik in JRMC overgenomen en daar ben ik mee verder gegaan (EQ van Audyssee sucks, die doet echt hele rare dingen). De TV is trouwens wel gecalibreerd.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:48:
Zal ik ook maar es een keer dan :P

Die rare zwarte dingen van 1m80 hoog met die houten lijstjes zijn geen panelen om je achter om te kleden, dat zijn luidsprekers :P, het zijn magnetostaten.
[afbeelding]
Die Magnepans zijn een van de mooiste luidsprekers die ik heb mogen beluisteren! Klanktechnisch dan.. ze zouden niet in mijn interieur passen ;)

If it ain't broken, tweak it!

• The Eagle
Ik zou idd ook slaande ruzie krijgen met mijn betere helft als ik daar me thuis zou komen :X
Nevertheless: gaaf spul :)

• InflatableMouse
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

The Eagle schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:51:
Ik zou idd ook slaande ruzie krijgen met mijn betere helft als ik daar me thuis zou komen :X
Nevertheless: gaaf spul :)
Ach, zij had een kind, ik had Magnepans :+ .

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:17:
[...]

Gniffel

• The Eagle
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:17:
[...]

Mja, ik mocht ooit eens een leasebak uitzoeken. Mijn ex: "Als jij een station kiest, dan wil ik kinderen". Veel harder had het veto niet kunnen zijn :P Komt vervolgens mijn voorloopauto....een Astra station :+

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Lekker hoor. Een stel Hypex UcD400's hield mijn MMG's erg goed in bedwang. Je moet even wat geluk hebben, maar ze staan toch regelmatig tweedehands te vinden voor aardige prijzen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 03:17:
[...]

Kan het zijn dat jullie vrouwen een paar kopjes gróter zijn dan jullie?? :+
Die van mij is inderdaad korter van stuk, maar met betrekking tot "ingrijpende interieur make-over's" is zij eigenlijk nooit de moeilijkste.
Misschien helpt het dat ik mij ook niet met haar hobbies bemoei. 8)

In ieder geval, toen hier jaren geleden twee manshoge Martin Logan elektrostaten in de kamer werden gezet, vond zij het allemaal prima. O-)
Sinds een paar maanden staan er ook twee flinke vloerstaander speakers naast de 55" tv en ik moet het eerste mopperen nog horen.
Lief he?? _/-\o_
[Heel flauw] en jou vrouw heeft gewoon ogen en kan daar ook mee omgaan? :P [/heel flauw]

• Jag
  • Laatst online: 23:46
[...]

Hmm, da's zelfs meer dan ik heb staan 56,5kg Crest

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ut8EW7UeRGg/TFR-XiBcAkI/AAAAAAAAC94/aCnU1blwI7o/s800/Rack_achterkant.jpg

Wel alleen voor mijn front speakers :)
Jag schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:12:
[...]
Hmm, da's zelfs meer dan ik heb staan 56,5kg Crest

[afbeelding]
Dat is PA-apparatuur aan de aansluitingen te zien?

• Jag
  • Laatst online: 23:46
FeaR schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Dat is PA-apparatuur aan de aansluitingen te zien?
dat is correct, crest vs1500, vs1100, vs450 met sony srp-f300 dsp in een rack

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• The Eagle
@FeaR: Wat voor kabeltjes heb jij trouwens voor die 12v aansturing gebruikt? Is dat standaard 3,5mm stereo of mono klink ofzo :?

The Eagle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:16:
@FeaR: Wat voor kabeltjes heb jij trouwens voor die 12v aansturing gebruikt? Is dat standaard 3,5mm stereo of mono klink ofzo :?
Mono 3,5 mm jack heb ik er tussen zitten. Zaten beide bij mijn Emotiva's. Maar naar het schijnt gaat stereo 3,5 mm jack ook gewoon werken :)

• The Eagle
Top, dan ga ik eens even kijken of ik ook wat kabeltjes kan fixen, kan ik mijn bluray en denk ik ook zelfs mijn CD speler mooi schakelen :)
Gingen daar trouwens ook IR codes overheen enzo, of is dat allen standby /off?

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 18-10-2012 15:40 ]

The Eagle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:39:
Gingen daar trouwens ook IR codes overheen enzo, of is dat allen standby /off?
Het is puur een signaal, een trigger (what's in a name :P) om een aangesloten apparaat Y in of uit te schakelen als apparaat X aan gaat.

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 18:09
Bijna 2 jaar geleden dat ik mijn set hier gepost heb. Ik heb wat nieuwe plaatjes geschoten. Er is niet zoveel veranderd, maar ik had wat mooie foto's waar mijn voormalige KEF's op stonden. Nu heb ik dezelfde foto's, maar met Focals.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03817_klein.jpg
Marantz set met Focal 716V speakers in een IKEA Besta meubel (2x de Bank, 2x losse bovenkast, pootjes).

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03820_klein.jpg
De sweetspot. Achter de bank 2x Focal 706V als surround speaker, links de Focal 806V voor Zone 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03787_klein.jpg
Marantz apparatuur, met HT en stereo geintegreerd. De receiver is aangesloten op de Power Amp Direct van de versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03776_klein.jpg
Meubel van links, met Focal center en Indi Box.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03834_klein.jpg
Zone 2. Aparte TV in de keuken, en 2x Focal 806V voor de muziek.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03797_klein.jpg
DVD's en wat Blu-ray's.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03812_klein.jpg
CD's en wat cassettes en platen.

Mijn huidige setup:
Marantz SR5004 Receiver
Marantz BD5004 Blu-ray
Marantz PM7004 Versterker
Marantz CD6003 CD-speler
Pro-ject Debut III Platenspeler + Speedbox
Apple iPod + Hama Dock
Indi HD TV recorder
Yamaha DVD-S663 DVD-speler
JVC TD-R431 Cassettedeck
WII Black
Focal 716V Front speakers
Focal CC700V Center speaker
Focal 706V Surround speakers
BK Gemini II Subwoofer
Panasonic 37PV70 TV
Logitech Harmony One Remote
IKEA Besta Meubel

LG 26LG3000 Zone 2 TV
Focal 806V Zone 2 speakers

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:09
Heel heel héél erg goeie smaak heb je qua inrichting (vind ik ten minste)! :)

toettoett

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 15:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Natuurlijk heb je een imposante lijst van apparatuur, maar het mooist vind ik toch je tapijt! ;)

Discogs

• Mektheb
  • Laatst online: 00:41
Geweldig zo'n kast vol ! :), helaas heb ik het zelfde aantal alleen mag het niet gezien worden, want mevrouw vind het rommelig !

En ik maar denken ik de broek aan had :<

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:36
[...]

Was dat toevallig in Nieuwegein, want ik heb daar met vrouwlief The Dark Knight Rises gekeken en dat was een bijzonder jammerlijke, eigenlijk meer pijnlijke, ervaring. Mijn ervaringen met de CineStar in Enschede zijn wel goed trouwens.

[...]
Nee, dat was bij Wolff Groningen. CineStar Enschede (is trouwens nu ook van Wolff) heb ik ook goede herinneringen aan. Maar dat is wel 1-2 jaar geleden dat ik daar voor het laatst ben geweest. Toen had ik zelf nog niet een hele goede home cinema set.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 23:13
Thecola schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:52:
Smaken verschillen zullen we maar zeggen :-)

Qua setup ziet het er wel gaaf uit zo. Kast lekker vol, apart deel in de keuken :D

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-11 18:02
Een kleine update van mijn Home Cinema

Klik op de onderstaande links om een stukje geschiedenis te zien:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36851570

fris0NL in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47"

Specs:
  • TV: Samsung PS50B650
  • Receiver: Onkyo TX-SR608"
  • Front: Klipsch Synergy F-3
  • Center : Klipsch C-3
  • Rear: Klipsch S-2
  • Sub: Klipsch KSW-10
Nieuw:
  • Rear Back: Klipsch B2 voor(5.1-->7.1)
  • Sub: Klipsch RW-12
  • Versterker: Onkyo TX-SR805
Ik maak nu gebruik van XBMC i.c.m. Sickbeard, waardoor alles volledig geautomatiseerd is. :9~

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0244.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0245.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0246.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/HC%20nieuw/IMG_0255.jpg

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
RexP schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:56:
Marantz SR5004 Receiver
Marantz BD5004 Blu-ray
Marantz PM7004 Versterker
Marantz CD6003 CD-speler
Pro-ject Debut III Platenspeler + Speedbox
Apple iPod + Hama Dock
Indi HD TV recorder
Yamaha DVD-S663 DVD-speler
JVC TD-R431 Cassettedeck
WII Black
Focal 716V Front speakers
Focal CC700V Center speaker
Focal 706V Surround speakers
BK Gemini II Subwoofer
Panasonic 37PV70 TV
Logitech Harmony One Remote
IKEA Besta Meubel

LG 26LG3000 Zone 2 TV
Focal 806V Zone 2 speakers
Erg vet allemaal. Inrichting is mij net iets te classy, maar toch wel weer vet! Set-up daarnaast ook zeer fraai (:

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Thecola schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:52:
Ik vind het nogal Amerikaans :P

• The Eagle
@Fris0nl: wat merk je nou specifiek van de upgrade van die sub? En zie je die 5.1 -> 7.1 echt als toevoeging, of meer voor de leuk (gezien het gebrek aan 7.1 bronmateriaal en dus vrijwel alles naar 7.1 geprocessed zal moeten worden)?

@RexP: Ik zie Ikea Billy's als CD rek in gebruik. Zou jij voor mij eens willen tellen hoeveel CD's er op 1 plank van die Billy kunnen? Wij overwegen zoiets maar voor ik 60 euro aan een kast uitgeef en ik mijn 4 Benno cd rekjes de deur uit doe, is het wel handig om te weten of het voldoende ruimte is ;)

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 18:09
@Fear: ik ben dan ook getrouwd met een Amerikaanse, maar dat heb ik vast al eerder gezegd.

@Eagle: de CD's staan niet in Billy; dit is ook de Besta serie. Dit is 3x de open kast van 120x192, met daarbovenop het bovendeel van 120x38, aangevuld met 6 losse deuren uit dezelfde serie en een heleboel plankjes (ik dacht 8 per kast). Op een plankje passen 54 CD's.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
altijd kwijlen in dit topic :9

hier een plaatje van mijn zooitje :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fz1kW.jpg

wat u ziet
- Marantz NR-1402 Receiver
- Heco Victa 701 Front
- Mordaunt Short Avant 905i Center
- Samsung UE40EH5000W Tv
- LG BD550 BR
- Sony CDP-XE370 Cd /DVP-NS355 Dvd + playstation 1 t/m 3
- Philips FP146 lp spelert

wat je niet ziet
- Yamaha YST-RSW300 Sub
- Mordaunt Short Aviano 1 Surround

[ Voor 3% gewijzigd door h4ze op 19-10-2012 17:42 ]

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-11 18:02
The Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:49:
@Fris0nl: wat merk je nou specifiek van de upgrade van die sub? En zie je die 5.1 -> 7.1 echt als toevoeging, of meer voor de leuk (gezien het gebrek aan 7.1 bronmateriaal en dus vrijwel alles naar 7.1 geprocessed zal moeten worden)?
Deze sub is echt een stuk krachtiger als de KSW 10. Hij gaat een stuk lager en de bass is strakker en voller. Voor muziek gebruik ik hem nauwelijks, maar voor films zou ik hem echt niet meer willen missen. Het scheelt ook wel dat ik niet direct tegen de buren aan woon O-)

Even als vergelijking:

RW-12:
FREQUENCY RESPONSE: 21-120Hz (+-)3dB
MAX CONTINUOUS OUTPUT: 113dB @ 30Hz 1/8 space, 1 meter
POWER HANDLING: FTC Rated Power: 340 watts continuous @ <2% THD
Dynamic Power: 825 watts

KSW-10:
FREQUENCY RESPONSE: 29Hz-120Hz(+-)3dB
POWER HANDLING: FTC Rated Power: 55 watts continuous @≤ 1% THD
Dynamic Power: 225 watts @ ≤ 1% THD
SENSITIVITY: 110dB SPL 1/8 space, 1 meter

De overstap naar 7.1 vind ik totaal niet overbodig. Het aanbod van 7.1 content neemt de laatste tijd alleen maar toe. Als je genoeg ruimte achter je zit locatie hebt, zeg ik: DOEN! :+

Enkele films die ik afgelopen tijd in 7.1 heb gezien:
Snow White And The Huntsman 2012 1080p DTS-HD MA 7.1
Safe 2012 1080p DTS-HD MA 7.1
The Avengers 2012 1080p DTS-HD MA 7.1
Mission Impossible 4 Ghost Protocol (2011)
Way Of The Gun 2000 1080p AVC DTS-HD MA 7.1
Ice Age Continental Drift 2012 1080p DTS-HD MA 7.1
TRON LEGACY 2010 RE-ENCODE AVC DTS-HD MA 7.1
The Expendables 2010 BluRay REMUX 1080p AVC DTS-HD MA 7.1
Dirty Dancing 1987 1080p REMUX AVC DTS-HD MA 7.1 (Met mijn vriendin gekeken :D)
Shoot 'Em Up 2007 1080p VC-1 DTS-HD MA 7.1 Movie Only
Transformers Dark Of The Moon 2011 1080p True HD 7.1
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic