LuPo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:
[...]
Inderdaad. Ik was laatst nog in de bioscoop (Wolff) en het geluid was echt om te huilen zo slecht.
Hier thuis is het 10x beter.
En vriendin merkte het ook op zoals hierboven ook aangegeven.

Was dat toevallig in Nieuwegein, want ik heb daar met vrouwlief The Dark Knight Rises gekeken en dat was een bijzonder jammerlijke, eigenlijk meer pijnlijke, ervaring. Mijn ervaringen met de CineStar in Enschede zijn wel goed trouwens.
Challenge accepted

Misschien is wat geschiedenis wel leuk...
Aaah, 2005, het jaar voordat ik ging studeren. Zie hier mijn kamer bij mijn ouders thuis, de oplettende kijker ziet een KEF Cresta 30 van achteren. Wat had ik vaak "ruzie" met moeder over het volume. Grappig genoeg staan ze nu bij mijn ouders in de huiskamer
2010, inmiddels getrouwd en samenwonend met de vrouw, televisie en mediacenter erbij gehaald, meer ruimte, meer beter, maar toch voorzichtig nadenken over iets nieuws... De KEF Cresta 30 hebben altijd goed bevallen, maar de Sony STR-DE135 was wel duidelijk aan vervanging toe...
2011, verhuisd naar een dorpje in the middle of nowhere, maar wel nieuwe speakers en een nieuwe receiver. Wel een groot nadeel, veel te weinig ruimte!
---
2012, verhuisd binnen hetzelfde dorpje, meer ruimte nu, dus reden om de rears en center erbij te halen. De subwoofer heb ik momenteel te leen met dank aan beter beeld en geluid.
Vanaf zitplek, met stofkappen:
Vanaf zitplek, zonder stofkappen:
Achterspeakers, met stofkappen:
Achterspeakers, zonder stofkappen:
Meubel met center, receiver en mediacenter:
Receiver (heb het lampje en het schermpje maar weer eens aangezet voor de occasion, erger me er tijdens films dood aan, dus staan verder altijd uit):
Fronts:
Rears:
Center:
Sub:
Overzicht:
Front makro voor de gaaf:
Special edition

:
Maar wat zien jullie nou eigenlijk?
- HTPC: custom dingetje
- Receiver: Marantz SR-7005
- Fronts: Focal Chorus 826W Special Edition 2011
- Rears: Focal Chorus 816V Special Edition 2011
- Center: Focal Chorus cc800W Special Edition
- Subwoofer (tijdelijk): Velodyne SPL-1200 Ultra
- Koptelefoon: Sennheiser HD-595
Iemand die hier vaker komt zal het opvallen dat ik vrijwel dezelfde set heb als FeaR. Dit is bij toeval zo gekomen, maar het is wel grappig. Ik ben al eens bij hem langsgeweest om de sub te beluisteren en nu dus even tijdelijk bij mij thuis. Enige grote verschil is dat ik natuurlijk wel gave rears heb

Wanneer ga jij die van jou nou eens halen FeaR?

(ik zwijg even over alle eindversterkers en whatnot

)
En hoe bevalt het nu eigenlijk? Opzich wel goed, alleen wel jammer dat ik eigenlijk te weinig ruimte voor de zuilen achter heb en het lijkt wel alsof mijn televisie door de jaren heen gekrompen is

. Dus wordt het binnenkort waarschijnlijk weer verhuizen (afgelopen 3 jaar 4 keer verhuisd

) naar een groter huis (mijn vrouw en ik hebben een chronisch ruimtetekort). Zodra dat achter de rug is koop ik denk ik definitief de subwoofer en een beamertje, dan is het voor mijn gevoel voorlopig even af.
Voordat ik (geheel terechte) opmerkingen krijg over mijn kabelmanagement, na 1 keer verhuizen ben ik daarmee opgehouden, want het heeft gewoon echt geen zin voor ons. Mocht ik een huisje kopen dan ga ik er zeker tijd in steken, maar tot dan vertrouw ik op vrind plint en broeder duct tape.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m