Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.831 views

Verwijderd

mr.paaJ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:15:
Leuke woning.

Heeft die mixer een afstandsbediening?!
Je mist alleen nog een setje standaards voor je speakers maar verder natuurlijk gewoon lekker.

... Panasonic plasma ;)
Nope geen afstandbediening nodig. Hij is natuurlijk eigenlijk gemaakt om lekker met je vingers aan de knoppen te draaien ;)

Het geluidsniveau staat fixed op vrij hoog op het meng paneel, door het geluidsniveau op de bron aan te passen is perfect het geluid te regelen. Ik kan altijd laag, mid en hoog aanpassen door het mengpaneel, maar dat staat altijd fixed op neutraal nu. feitelijk staat de HTPC op de TV aangesloten die alle audio doorstuurt naar het mengpaneel. Alles is analoog natuurlijk, maar met goede kabels maakt het geen zak uit. Als je een film opzet dan is het alsof je in de bios zit :)

Ja klopt goede speaker stands zou een mooie upgrade zijn, maar zie maar eens goede te vinden die er ook nog normaal uit zien :9

Ben echt heel blij met dit huis, achter het bed (nu met gordijnen dicht) staat glazen wand met 2 openslaande deuren naar onze tuin. Midden in centrum van rotterdam, is klein huis maar wel knus. We huren overgens particulier, ik durf het nog niet aan als starter wat te kopen 8)7

edit: TV merk gefixed :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 21:26 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Als starter kopen is juist nu de tijd...na 1 januari gaat er hoogstwaarschijnlijk een hoop veranderen qua hypotheekregels, en het is momenteel echt een kopersmarkt :)

* The Eagle ook aan het kijken voor een huis, de wijk die we op het oog hebben krijgt zijn nieuwbouw niet helemaal verkocht en zelfs wat er net staat raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
* The Eagle likes :)

Smaakvolle inrichting heb je btw, beetje studentikoos nog maar wel mooi. Had trouwens die Rokit's wel eens op een plaatje gezien, maar nog nooit in verhouding. Nooit gedacht dat die dingen zo groot zouden zijn :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:01
The Eagle schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:54:
Als starter kopen is juist nu de tijd...na 1 januari gaat er hoogstwaarschijnlijk een hoop veranderen qua hypotheekregels, en het is momenteel echt een kopersmarkt :)

* The Eagle ook aan het kijken voor een huis, de wijk die we op het oog hebben krijgt zijn nieuwbouw niet helemaal verkocht en zelfs wat er net staat raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Als er een hoop gaat veranderen aan de hypotheekregels zou het zomaar kunnen dat de huizenprijzen nog verder gaan dalen, hoogstwaarschijnlijk omdat de regels een stuk strenger gaan worden wat resulteert in minder hypotheekverstrekkingen. ;)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
"- Panasonic 42 inch plasma (TX-P42G30E) Echt super TV op aanraden van tweakers gekocht, blaast de meeste nieuwe tv's die ik gezien heb (LCD etc.) van de kaart."

Die van jou ook al:-) heb hem ook, inderdaad een zeer goeie tv:-)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:07
ConZito schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:11:
Ik moet zeggen dat ik nog altijd erg tevreden ben over mijn Monolith+, moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat er inmiddels 100 uur film overheen gegaan is en wellicht een half uurtje muziek ;)

@Martijn1990

Hoe dik is het gebruikte multiplex van je behuizing, kan het niet goed inschatten nu, toch wel 25mm gok ik? Nog aan interne bracing gedaan?
Kist is gemaakt van 22mm MDF en is inderdaad intern gebraced. Maar waarschijnlijk komt er nog eel een laag MDF rondom om hem toch nog wat steviger te maken, als ik mijn hand erop hou trilt de kast nog wat.

Van het weekend lekker de tijd nemen om hem goed af te stellen met de MiniDSP.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

Ja klopt goede speaker stands zou een mooie upgrade zijn, maar zie maar eens goede te vinden die er ook nog normaal uit zien :9
Da's opzich wel te doen, er is echt wel veel verschillend design te vinden, maar al snel net zo duur als je speakers.
Of zelf maken? Paar planken MDF en wat witte verf... :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The Eagle
Of je haalt bij de Xenos deze: http://www.xenos.nl/assor...hout/blankhouten-kubussen
Schilder je in de gewenste kleur en zet je omgekeerd onder je speakers. ben je d'r ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 14:00
Martijn1990 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:43:
[...]

Kist is gemaakt van 22mm MDF en is inderdaad intern gebraced. Maar waarschijnlijk komt er nog eel een laag MDF rondom om hem toch nog wat steviger te maken, als ik mijn hand erop hou trilt de kast nog wat.

Van het weekend lekker de tijd nemen om hem goed af te stellen met de MiniDSP.
Ben benieuwd! :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:11:
Of je haalt bij de Xenos deze: http://www.xenos.nl/assor...hout/blankhouten-kubussen
Schilder je in de gewenste kleur en zet je omgekeerd onder je speakers. ben je d'r ook :)
Kijk hier hou ik van, simpel en doeltreffend. Ik vraag me een beetje af of dat niet gaat resoneren, een massief iets zou het beste zijn. Die speakers wegen bijna 20 kg per stuk dus dat stabiliseert de boel wel een beetje :Y
.
The Eagle schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:54:

Smaakvolle inrichting heb je btw, beetje studentikoos nog maar wel mooi. Had trouwens die Rokit's wel eens op een plaatje gezien, maar nog nooit in verhouding. Nooit gedacht dat die dingen zo groot zouden zijn :D
Dankje, ja hoop is nog in onze studententijd gekocht. Die Rokits zijn zo groot omdat het de 8" versie is, voor op je bureau (voor bij je pc ? echt super strak geluid ik zou het zo doen) is de 6" of 4" een stuk beter te doen. Maarja dan mis je weer bass vind ik.

Ja klopt ik zit er ook met een half oog naar te kijken. Als je de middelen hebt kan je een hoop voor elkaar krijgen. Maar als ik wat koop wil ik er ook >10 jaar zitten want je huis neemt nu nog vooral in waarde af :') Met huren betalen we nu de hoofdprijs, maar we zitten nergens aan vast... dat is wel een lekker gevoel. Ik kijk de kat dus nog even uit de boom.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Ik zou de uitdaging niet aangaan met mijn setje (Tannoy Signature Revoultion DC4's aan een Onkyo 508; dat mist nogal behoorlijk in het laag), maar ik denk zomaar dat er legio tweakers zijn die de uitdaging wel aandurven.

En als je zoals je zegt al jaren meeleest dan had je her en der ook wel die dikke subs van SVS en BK en Velodyne gezien. Daar zitten subs tussen die meer kosten dan mijn speakers en receiver bij elkaar en dan heb je alleen de sub. Ik gok dat die wel gaan winnen van jou :P

• ConZito
Je moet die KRK's absoluut niet overschatten, ik zal niet zeggen dat ze "slecht" zijn, ik heb ze zelf ook. Ik gebruik ze thuis voor een ruwe eindmix of een ruwe master van bands en danceproducties. Maar als ik echt iets productieklaar wil maken doe ik dat op echte spullen. M'n huidige "normale" set is puur gericht op HT, maar die presteren voor audio minstens net zo goed. Nadeel is dat je met dergelijke units veel afhankelijker bent van de luisterruimte, dat is met studiomonitoren op kleine afstand veel makkelijker op te vangen.

Maarja, nu ga ik er waarschijnlijk weer veel te serieus op in ;)

Plaatje bij het verhaal enzo:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2rorhg5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2uen3gi.jpg
Die zuiltjes zijn m'n rears en links in de hoek staat nog een subje van de HT. Voor de verhoudingen, dat "bureau" is 2.30 breed. Mini-specs van dat stukje woonkamer:
- KRK Rokit RP8 G2
- KRK Rokit 10S
- Cambridge Audio Azur 540R v2.
- DELL U2711

[ Voor 25% gewijzigd door ConZito op 05-10-2012 11:18 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 12:28

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:02:
Het meest tevreden ben ik op mijn geluidsinstallatie, dat Ecler mengpaneel was afgeschreven voor DJ werk (geen goede potmeters meer :( ) maar is perfect om het geluid naar de boxen te sturen. Zoals je ziet geloof ik niet in surround sound, dit is een hele dikke 2.0 set waarmee je alle buren op stang kan jagen. Ik heb er zelfs wel eens feestjes mee gegeven :D Maar het is vooral heel strak geluid en door de 8" inch woofer meer dan genoeg bass, en uiteindelijk heb je voor 400 euro hele dikke speakers en geen versterker meer nodig :D Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Muziek klinkt gewoon zoals muziek hoort te klinken.
Je speakers moeten echt omhoog ;)

enneee

Die uitdaging neem ik graag aan ;)

• The Eagle
Ah, we gaan HT- en stereopenissen vergelijken :+
Mine is bigger then yours :P

* The Eagle zou de vergelijking ook wel aandurven btw (Denon AVR2311, Klipsch speakers: F3 fronts, F1 rears, C20 center en een SUB-10 voor het laag).
Allesvretertjes die Klipschen. Hoog goed, laag goed, midden goed. Durf The Prodigy niet vol open te draaien, dan rammelen de mokken de keukenkast uit :+

Edit: Oh ja, en een Denon DCD510AE cdspeler + een Denon DBP-1611UD allesvreter. Kan ook SACD's enzo aan. D'r is weinig wat ik op die set niet af kan spelen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 05-10-2012 11:20 ]

Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Die uitdaging durf ik ook best wel aan te gaan :P Zeker hoe die speakers nu op zijn gesteld, maar in andere gevallen ook wel. Of de muziek ook klinkt zoals deze hoort te klinken is een tweede natuurlijk, daar zal altijd smaakverschil in zitten.

Wellicht alleen geen eerlijk vergelijk aangezien één van mijn speakers per stuk al drie keer zo veel kost als jouw KRK's bij elkaar. En dan nog de voor- en eindversterking plus eventueel de subwoofer.

Lijstje voor het overzicht:
  • Fronts: Focal Chorus 826W Limited Edition
  • Center: Focal Chorus CC800W Limited Edition
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra (12" met 7-bands EQ en 1200/2400 Watt Klasse D-versterking)
  • Voorversterking: Denon AVR-2809
  • Eindversterking fronts: Emotiva XPA-2 (2 x 300 Watt)
  • Eindversterking rears en center: Emotiva XPA-5 (5 x 200 Watt)
  • Bron: Denon DVD-2500BT Reference
Dualscreen U2711, geil 8)
The Eagle schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:17:
D'r is weinig wat ik op die set niet af kan spelen ;)
HD DVD's :+

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 05-10-2012 16:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 13:54
The Eagle schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:17:
* The Eagle zou de vergelijking ook wel aandurven ...
Dat is een goede. Eerst adviseren om zijn boxen op resoneerde houten kistjes te zetten, kan je daarna zeggen dat jouw bass strakker is ;).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sjaaky schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

[...]

Dat is een goede. Eerst adviseren om zijn boxen op resoneerde houten kistjes te zetten, kan je daarna zeggen dat jouw bass strakker is ;).
_O-
* AllSeeyinEye houdt zich van het audiopeen geweld en geniet stilletjes verder met zijn instap Onkyo 508, Jamo S606 fronts, S60 cen, S602 rears en JBL Northridge E150P...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 08:56
Ik durf de uitdaging ook wel aan hoor! Ik zal binnenkort eens een mooie fotoserie proberen te schieten van mijn setup thuis:

Televisie: Samsung UE40D6500
Versterker: Yamaha RX-V671
Bluray: Samsung BD-ES6000
Fronts: Wharfedale Crystal 3 CR30.5
Center: Wharfedale Crystal 3 CR30.C
Rears: Wharfedale Crystal 3 CR30.3
Subwoofer: SVS PB1-ISD ( >:) )

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• A-Tray
Sjaaky schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

[...]

Als je die kubussen volstort met zand zou het misschien nog wel werken :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 22:06
Ik lees al geruime tijd mee en het werd eens tijd dat ik mijn eigen setup plaats.
Foto's zijn genomen met de iPad 3. Door lichtinval niet het beste resultaat. Klik voor grotere afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28k4qv8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/212v902.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vy8kk8.jpg

Wat je ziet:

- Samsung LE40A656
- Yamaha Rx-V440
- Yamaha Cdx-596
- PopcornHour A-110
- Magnat Zero 6
- Epson TW-3200 (Full HD)
- I-Visions TabTensiond scherm 92"
- Zelfbouw subwoofer welke overbodig is :)

Aankomende updates:

- Synology Nas
- Zotac Zbox met XBMC ipv de PopcornHour
- Vervangen luidspreker kabel

[ Voor 23% gewijzigd door panomi op 06-11-2012 10:58 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat lijkt me een heerlijke opstelling, lekker open met muziek, maar de TV staat er nu wel wat verloren bij.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Vind de tv wel oke staan, hoe anders met deze opstelling? Dan moet gel.ijk alles om lijkt mij?
Bij aankomende updates, is kabels vervamgen ook meteen weg werken? Dat stoort nu wel heel erg en ligt er wel erg kwetsbaar bij. Verder heel vet gedaan met die beamer daartussen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• panomi
De opstelling is wat betreft de tv niet anders. Het is niet ideaal maar goed te doen. Staan ook niet tegelijkertijd aan. Wel is het mogelijk om het signaal van de popcorn op beide weer te geven dmv een hdmi splitter.

De luidsprekerkabel wordt vervangen door 4mm2 en wordt achter de toog geleid zodat je niet je benen breekt ;).

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 18:49

SaN

panomi schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:33:
Ik lees al geruime tijd mee en het werd eens tijd dat ik mijn eigen setup plaats.
Foto's zijn genomen met de iPad 3. Door lichtinval niet het beste resultaat. Klik voor grotere afbeeldingen.
Tof! Dat is weer eens wat anders. Geen last van een bewegend scherm met tocht? :P

[ Voor 43% gewijzigd door SaN op 07-10-2012 00:55 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Lol, als je tweakers uit wil dagen moet je wel met wat beters op de proppen komen. Bitchesss.. :+ :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• panomi
SaN schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:54:
[...]
Geen last van een bewegend scherm met tocht? :P
Eerlijk gezegt wel :9. Oplossing ramen dicht. Ik had eerst het idee om aan weerskanten een haak in de muur te bevestigen waarop de balk onderkant scherm rustte. Maar niet gedaan omdat ik geen behoefte had aan nog meer gaten in de muur.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 10:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

...[knip]...
Aankomende updates:

- Synology Nas
- Logitech Harmony One? (Gezien het rijtje afstandsbedieningen :))

Verwijderd

Heb gisteren mijn speakers met banana plugs aan receiver verbonden. Buiten die ronde plugs in de receiver, zijn er ook vierkante (push-type terminals). Kan ik hiervoor ook bepaalde connectoren gebruiken? Bv. een banana plug van 2mm?

• Mystikal
  • Laatst online: 21:55

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit ook met een (noob) vraag omtrent stekkers.

Ik heb een HK AVR versterker. Luidspreker draad aansluiten aan de achterkant gaat middels een schroef-dop waar tussen je de draad klemt. Ik wil mijn fronts bi-wire aansluiten, echter mijn draad is 2.5mm dik.
Ik krijg moeilijk die 2x 2,5mm dik tussen de schroefdop. Ik kan ze natuurlijk vrij lang strippen en dan in elkaar draaien, maar dat werkte ook niet echt lekker.

Kan ik hier stekkers voor gebruiken en zo ja wat voor stekkers?

Basement Bios ---- Exo-S

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:43:
Heb gisteren mijn speakers met banana plugs aan receiver verbonden. Buiten die ronde plugs in de receiver, zijn er ook vierkante (push-type terminals). Kan ik hiervoor ook bepaalde connectoren gebruiken? Bv. een banana plug van 2mm?
bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.t2retail.co.uk/lg_images/Dayga-T2-4_Position_Speaker_Terminal_Board.jpg

Ik weet dat Monster daar wel iets voor heeft

Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/images_350w_225h/home_av/m-series/MLFPH_glam.jpg
Mystikal schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:54:

Ik heb een HK AVR versterker. Luidspreker draad aansluiten aan de achterkant gaat middels een schroef-dop waar tussen je de draad klemt. Ik wil mijn fronts bi-wire aansluiten, echter mijn draad is 2.5mm dik.
Ik krijg moeilijk die 2x 2,5mm dik tussen de schroefdop. Ik kan ze natuurlijk vrij lang strippen en dan in elkaar draaien, maar dat werkte ook niet echt lekker.

Met een scherp mesje kan je achterop de ronde terminals de dopjes verwijderen. Daarna kan je bananaplugs gebruiken.

[ Voor 71% gewijzigd door DjVe op 08-10-2012 08:58 ]

• Martijn1990
Mystikal schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:54:

Banaan pluggen.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

DjVe schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:55:
bedoel je dit?

[afbeelding]

Ik weet dat Monster daar wel iets voor heeft

[afbeelding]
Nee, die bedoelde ik niet, maar die heb ik OOK aan de achterkant van mijn kleinere speakers (die nog vervangen moeten worden).

Ik bedoel dit.

Midden, onder, alle kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: http://user.cybrzn.com/tjoker/Pictures/Harman%20Kardon/AVR330/AVR330B.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Was ook niet voor jou bedoeld Mystikal ;)

Jij kan gewoon bananenpluggen gebruiken. Ik heb volgens mij nog wel een paar van die dingen rondslingeren, doe me een DM als je ze over wilt nemen (mag voor een heel zacht prijsje).

• The Eagle
@Panomi: Ik vind het een hele mooie oplossing zo, maar hoe zou jij dat doen als je een centerspeaker had? En aan de kabels te zien staan je speakers ook niet op een vaste plaats, of zie ik dat verkeerd?

Wat vastzetten van je scherm betreft: Ik had iets soortgelijks op mijn balkon, maar dan met een stuk wandtextiel. Uiteindelijk vastgezet door een stuk electrodraad (dat wat in je leidingen zit) door de onderste buis te halen, en dat aan weerszijden schuin naar onder te trekken. Zeg maar alsof je in jouw geval een kabeltje op de plint vast zou zetten. Werkt perfect :)

Verwijderd

Thnx DjVe, dat is inderdaad wat ik bedoelde :-) direct eens kijken waar ik die kan bestellen

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:25
Mystikal schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Nee, die bedoelde ik niet, maar die heb ik OOK aan de achterkant van mijn kleinere speakers (die nog vervangen moeten worden).

Ik bedoel dit.

Midden, onder, alle kleurtjes.

[afbeelding]
Heb ook een HK AVR gehad, met banaan pluggen gaat het prima. Je moet wel rechte nemen want de aansluitingen zitten erg dicht op elkaar. En je moet even dat kleine dopje op de plug er uit peuteren (klein schroevendraaiertje).

• Noxa
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:45:
Thnx DjVe, dat is inderdaad wat ik bedoelde :-) direct eens kijken waar ik die kan bestellen
Niet online bestellen maar gewoon bij je lokale electronica-boer halen ze hoeven echt niet meer dan een euro per stuk te kosten is mijn ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8176/8066127765_cb1393c0a6_z.jpg

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Noxa schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Niet online bestellen maar gewoon bij je lokale electronica-boer halen ze hoeven echt niet meer dan een euro per stuk te kosten is mijn ervaring.
[afbeelding]
Maar die passen dus niet....Noxa heeft smalle (flexibele) pluggen nodig. En die ben ik vrijwel nog nooit tegengekomen bij een elektroboer.

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 08-10-2012 10:35 ]

• panomi
The Eagle schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:32:
@Panomi: Ik vind het een hele mooie oplossing zo, maar hoe zou jij dat doen als je een centerspeaker had? En aan de kabels te zien staan je speakers ook niet op een vaste plaats, of zie ik dat verkeerd?

Wat vastzetten van je scherm betreft: Ik had iets soortgelijks op mijn balkon, maar dan met een stuk wandtextiel. Uiteindelijk vastgezet door een stuk electrodraad (dat wat in je leidingen zit) door de onderste buis te halen, en dat aan weerszijden schuin naar onder te trekken. Zeg maar alsof je in jouw geval een kabeltje op de plint vast zou zetten. Werkt perfect :)
Een centerspeaker wordt inderdaad lastig. Net zoals rearspeakers. Puur omdat de indeling niet gunstig is. Echter mis ik deze speakers niet. Ik heb het laatst wel geprobeerd maar moest erg wennen dat het meeste geluid via de center werd weergegeven. Indien ik ga verhuizen en de opstelling gunstiger wordt zal ik me er nogmaals in verdiepen. Tot die tijd 2.0 :)
Ray-zor schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:46:
[...]

- Logitech Harmony One? (Gezien het rijtje afstandsbedieningen :))
Misschien wel handig ja :)
Noxa schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:26:
[...]
[afbeelding]
Als je dat soort pluggen haalt bij de lokale electronica-boer dan zou ik toch online bestellen. Constructie is nogal apart met dat je nog steeds aan beide kanten kale ader ziet. Tevens zou het me niet verbazen als je bij diverse receivers in de knoop komt met de kabel zo haaks uit de stekker.

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik wil mijn zuilen gaan/laten 'carwrappen' dus het inpakken in folie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het lijkt mij namelijk een stuk goedkoper om het te laten wrappen dan te verven. Kan je dit makkelijk zelf doen of is het beter om het door een gespecialiseerd iemand te laten doen?

Alvast bedankt!
Maarten

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
is er nog een ander voordeel van pluggen behalve dat het makkelijker is?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

lj_tree schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:54:
is er nog een ander voordeel van pluggen behalve dat het makkelijker is?
Velen vinden het mooier, maar puur audiotechnisch gezien wil je het juist niet hebben aangezien het weer één of twee extra schakels in de keten geeft.

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Wat je ziet:

- Samsung LE40A656
- Yamaha Rx-V440
- Yamaha Cdx-596
- PopcornHour A-110
- Magnat Zero 6
- Epson TW-3200 (Full HD)
- I-vsions TabTensiond scherm 92"
- Zelfbouw subwoofer welke overbodig is :)

Aankomende updates:

- Synology Nas
Is dat via een verlaagd plafon, dat je die beamer mooi hebt kunnen ophangen?
Ik mooi plaats voor een beamer te installeren, maar het nadeel is, ik heb echt niets voor de kabels weg te werken :(

• panomi
Ik heb geen verlaagd plafond. De beamer hang aan een plaat hout welke via een constructie aan het plafond hangt. De kabels heb ik horizontaal richting de vitrage gemonteerd in een kabelgoot.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

panomi schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:30:
Ik heb geen verlaagd plafond. De beamer hang aan een plaat hout welke via een constructie aan het plafond hangt. De kabels heb ik horizontaal richting de vitrage gemonteerd in een kabelgoot.
Ik zag het ook al. Het hangt er mooi bij, maar deze oplossing begrijp ik niet. Waarom geen kabelgoot precies in naad tussen plafond en muur? Dat ziet er toch strakker uit dan deze oplossing?

No offence, maar het voelt een beetje al 'hobby bobby', terwijl je inrichting juist erg smaakvol is ingericht!

Basement Bios ---- Exo-S

• panomi
Mystikal schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:34:
[...]

No offence, maar het voelt een beetje al 'hobby bobby', terwijl je inrichting juist erg smaakvol is ingericht!
Non taken. Suggesties zijn welkom!. En nu je het zegt, je hebt gelijk. Zal eens kijken of ik deze nog kan verplaatsen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Als er iemand een hobby bobby is dan ben jij het wel met je kelder :+ oOo

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

panomi schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:49:
[...]
Non taken. Suggesties zijn welkom!. En nu je het zegt, je hebt gelijk. Zal eens kijken of ik deze nog kan verplaatsen.
Ik zou daar echt even naar kijken. Dit doet echt afbreuk aan het geheel, wat er verder goed uitziet! Een andere optie (maar daar moet je van houden). Je hebt van die rails die je op kan hangen, waar je schilderijen aan kan hangen. Als je die rails in de nok monteert kun je wellicht met een soort van omweg daar de kabels achter laten hangen. Vervolgens kun je nog een schilderij/foto ophangen ook!
DjVe schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:07:
[...]
Als er iemand een hobby bobby is dan ben jij het wel met je kelder :+ oOo
Wahahahahha _/-\o_ Stuur jij die stekkers nu maar op!

Basement Bios ---- Exo-S

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mystikal schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:37:
[...]
Wahahahahha _/-\o_ Stuur jij die stekkers nu maar op!
Jaja ze komen er aan, moet nog ff zoeken naar een goede envelop ;)

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:22
Mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/608e19802dae97965787c949e.jpg

Front XTZ 99.26 MK1 piano black incl stands
Center XTZ 99.25 piano black
Subwoofer XTZ 99W8.16

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 16:30
Nice!

Heb je ook al rears en waar stuur je de boel mee aan?

• Martijn1990
Leuk, nog een XTZ gebruiker :) Ziet er goed uit en sluit me bij bovenstaande vraag aan ;)

Hoe bevalt de W8 subwoofer trouwens?

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:22
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:29:
Nice!

Heb je ook al rears en waar stuur je de boel mee aan?
Thankx!

Had hiervoor een setje van Kef, de IQ5 IQ3 en Q6C echter ging m'n vader voor andere speakers kijken en heb ik geen moment getwijfeld en meteen de XTZ op mijn slaapkamer gezet ;)

Kef speakers verkocht en een goede deal gesloten met vaders. Rears heb ik nu tijdelijk oude Canton speakers, deze zijn klein maar doen het prima voor enkel de surround weergave.

Ga uiteraard nog wel voor XTZ rears, maar dit zal denk ik tegen de tijd zijn dat ik klaar ben met studeren en het huis uit ga.

Aansturing gaat nu nog via een Pioneer VSX-514, een oude en zeker niet krachtig genoeg voor deze speakers. Ben dus van plan om een nieuwe receiver te kopen, denk dat het een Marantz 5006 of 6006 gaat worden.

@ Martijn: W8 subwoofer had ik al toen ik nog Kef speakers had. Was toen mee gegaan naar Intosurround bij de aankoop van de XTZ van m'n vader. Deze bevalt tot nu toe nog erg goed, ook deze fronts hebben al een aardig laag van zichzelf dus de W8 biedt voor mij voldoende ondersteuning. Vooral als je kijkt wat ik er destijds voor betaald heb....

Dit alles staat ook op mijn slaapkamer op zolder, in de toekomt zou ik graag de 12'' in m'n woonkamer hebben haha!

[ Voor 20% gewijzigd door WesleyZ op 09-10-2012 16:06 ]

• Martijn1990
Duidelijk :) En ach, ook op je slaapkamer kan best de 12" staan :D Had ik tot gister ook ;)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb niet eens een tv in mijn slaapkamer :+

*;

Verwijderd

Sinds vanmiddag een extreem lang uitgestelde audio-upgrade gedaan van mijn run of the mill 2.1 pc setje.

Afbeeldingslocatie: http://kbie.home.xs4all.nl/gear.JPG

Wat je ziet:

Mijn PC (Intel i5 2500k, 16GB ram, 120SSD, GeForce GTX440)
Standaard Samsung HD TV van 84cm.
2x KRK Rokit Active 6
1x Creative E-MU 0404|USB Audio Interface.

Wat je niet ziet:

Sennheiser HD215 (in kasje)

Waarom je het ziet:

TV boeit me niet extreem veel.
HD Is een must maar welke variant boeit me niet eens, ik vind 720p eigenlijk al wel oké.
Deze TV word wellicht pas vervangen bij defect ook.
TV hoeft verder ook niets te kunnen want het is enkel een (grote) monitor voor mijn PC.

Audio is aan de andere kant van een zeker belang, maar ik heb niet het breedste budget.
Kwaliteit is daarbij wel belangrijk, maar minimalisme in configuratie vind ik ook een ding vanwege mijn niet over-aanwezige ruimte om hardware in kwijt te kunnen en tic om alles relatief straightforward te willen houden.

Heel lang wist ik niet wat ik moest kopen, ik ben de tel kwijt in hoe vaak in de betere hifi zaken heb gestaan voor luistertests. :')
Op een blauwe maandag kwam ik bij een vriend die 2 active monitors aan een DAC had hangen en ik vond dat subliem zowel in geluid als de moderne configuratie. Daar is deze configuratie uit komen rollen min of meer.
Ten opzichte van mijn Z-2300 die me 6 jaar heeft voorzien mis ik alleen die bezopen kick van die woofer een beetje, maar anderszijds ook weer niet want ik woon met buren en dat ding trapte behoorlijk.

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-11 17:03
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:44:
Hoi allemaal,

Ik wil mijn zuilen gaan/laten 'carwrappen' dus het inpakken in folie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het lijkt mij namelijk een stuk goedkoper om het te laten wrappen dan te verven. Kan je dit makkelijk zelf doen of is het beter om het door een gespecialiseerd iemand te laten doen?

Alvast bedankt!
Maarten
Als je wat handig bent, kan je dat wel zelf doen. Zorgen dat je een haardroger hebt die goed opwarmt of een echt warmte pistool. Dan krijg je dat mooi strak ;-)

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik lees dit topic al jaren en sinds ik een jaar op mezelf woon met vriendin ook maar eens tijd om wat te posten :p

Wat zie je:

- Panasonic 42 inch plasma (TX-P42G30E)
Echt super TV op aanraden van tweakers gekocht, blaast de meeste nieuwe tv's die ik gezien heb (LCD etc.) van de kaart.
- KRK Rokit RP8 (actieve) studio monitors
- Ecler Nuo 5 mengpaneel (om de monitors aan te sturen en de bronnen te beheren)
- HTPC (Core2duo 3 ghz om full HD te kunnen draaien, gaat net) - hij staat onder rechter speaker moet ik nog wat voor verzinnen

- Eigen werk / game pc (Core i5 @ 3,6 GHZ + solidstate disk + oude brakke 3d kaart)

Het meest tevreden ben ik op mijn geluidsinstallatie, dat Ecler mengpaneel was afgeschreven voor DJ werk (geen goede potmeters meer :( ) maar is perfect om het geluid naar de boxen te sturen. Zoals je ziet geloof ik niet in surround sound, dit is een hele dikke 2.0 set waarmee je alle buren op stang kan jagen. Ik heb er zelfs wel eens feestjes mee gegeven :D Maar het is vooral heel strak geluid en door de 8" inch woofer meer dan genoeg bass, en uiteindelijk heb je voor 400 euro hele dikke speakers en geen versterker meer nodig :D Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Muziek klinkt gewoon zoals muziek hoort te klinken.

Volume regeling gaat via afstandbediening en aan / uit zetten via draadloze afstandbediening welke ook gelijk de kitch ikea led aanzet 8)7
Heel die ikea kast zit vol met gaten om alle kabels goed weg te werken, de Ecler zit in het middelste kastje :+
Leuke kit! Ik deel je liefde voor goede stereo sound over surround.
Je staat wel heel erg achter je monitors.
Er zijn hier een aantal mensen met hele fancy HiFi he? ;)
Kheb ze zelf ook hoor dus geloof er zondermeer in, maar ik denk dat meer geld je ook wel meer gear koopt. :P
Vind mijn Rokit6 vooral leuk omdat je active (en dus idd geen amp nodig hebt) kwaliteitspeakertjes heb die ik direct aan mijn DAC kan hangen voor bedragen die nog leuk zijn om een keer uit te geven aan dat soort dingen op een matig inkomen.

Werken ze trouwens over die afstand? Ik heb die van mij gekocht met de kennis (of op zijn minst het idee) dat studiospeakers, over het algemeen, near-field zijn en dus het best tot hun recht komen als ze op een meter afstand staan.
Ze zijn ook wel heel erg van het detail (duh) dat vind ook niet iedereen even prettig, uiteraard valt dat te tweaken door een beetje te equalizen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• frederick130391
dat is nu het verschil, tussen het wrappen van een auto,speaker,tablet.... en een auto ruit tinten met folie. Bij een autoruit moet je het oppervlak bevochtigen. Maar dat is niet aan te raden bij het wrappen van onderdelen. Dan gaat uw folie heel erg slecht hechten :)

Verwijderd

EDIT
frederick130391 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:24:
[...]

Als je wat handig bent, kan je dat wel zelf doen. Zorgen dat je een haardroger hebt die goed opwarmt of een echt warmte pistool. Dan krijg je dat mooi strak ;-)
Ik denk dat ik het maar ga laten doen, ik ben opzich wel handig maar ik neem liever niet het risico.
Ik heb inmiddels bij een paar bedrijven geïnformeerd via de mail. Ik heb van 2 bedrijven antwoord gekregen. Bjn de één gaat dit tussen de 375-400 euro kosten en bij de ander 175. Ik had gedacht/gehoopt dat ik dit voor 100 euro max 150 zou kunnen laten doen... Dus ergens deze week maar eens gaan bellen naar degene die niet reageerde via de mail. Kennen jullie misschien nog bedrijven of mensen die dit kunnen doen? Het liefst ergens in de buurt van haarlem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 14:27 ]

• panomi
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:07:
Ik denk dat ik het maar ga laten doen, ik ben opzich wel handig maar ik neem liever niet het risico.
Ik heb inmiddels bij een paar bedrijven geïnformeerd via de mail. Ik heb van 2 bedrijven antwoord gekregen. Bjn de één gaat dit tussen de 375-400 euro kosten en bij de ander 175. Ik had gedacht/gehoopt dat ik dit voor 100 euro max 150 zou kunnen laten doen... Dus ergens deze week maar eens gaan bellen naar degene die niet reageerde via de mail. Kennen jullie misschien nog bedrijven of mensen die dit kunnen doen? Het liefst ergens in de buurt van haarlem.
Wellicht handig om je bericht waarop je reageert te quoten. Nu is het verband zoek. In ieder geval bij mij.

Ik ben momenteel bezig om mijn RF remote van de beamer te 'hacken'. Wat houdt dit in. In plaats van dat je fysiek de knop in moet drukken om het scherm omlaag dan wel omhoog te bewegen deze aan te sturen via de trigger out van de beamer. Scheelt weer een ab. Als deze RF ab uit het plaatje is kan ik gaan kijken naar een all in one remote.

[ Voor 19% gewijzigd door panomi op 10-10-2012 14:27 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• ConZito
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:46:
[...]

Werken ze trouwens over die afstand? Ik heb die van mij gekocht met de kennis (of op zijn minst het idee) dat studiospeakers, over het algemeen, near-field zijn en dus het best tot hun recht komen als ze op een meter afstand staan.
Ze zijn ook wel heel erg van het detail (duh) dat vind ook niet iedereen even prettig, uiteraard valt dat te tweaken door een beetje te equalizen.
Die RP8's kan je niet echt 100% near-field noemen, je kan ze er nogsteeds voor gebruiken natuurlijk, maar ze produceren ook op een metertje of 3 nog fatsoenlijk geluid. Ze hebben wel veel meer de ruimte nodig dan bijvoorbeeld de RP5 of RP6.

• frederick130391
Eerlijk gezegd hecht folie ook niet direct, dat heeft meerdere dagen droging nodig.
Omdat ik bij deze procedure intussen goede ervaringen heb, zou ik het aandurven minimaal een testje uit te voeren met het plakspul.
Het kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, heb je trouwens nog linkjes naar de procedure??
Bij auto's word meestal deze methode gebruikt http://www.autowrappen.org/zelf-auto-wrappen/
Maar dat is natuurlijk ieder zijn voorkeur ;-) En er zit inderdaad een serieus verschil in prijsklassen in de folie, maar mij lijkt het niet nodig dat hij de duurste folie gaat moeten kopen. Die speakers lijden toch helemaal nergens onder.

• h4ze
  • Laatst online: 24-10 12:43
word car wrappen tegenwoordig niet gedaan met vinylwrap ipv folie.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 12:16
Zo een kleine update in mijn HT setup. Er komt zaterdag een nieuwe subwoofer bij me set.
SVS PB12 NDS DSP

Ben benieuwd hoe hij speelt. iig zin om af te stellen :)

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:07:
EDIT

[...]

Kijk eens naar plasti dip, is een soort plastic in een spuitbus wat je evt. Weer kan verwijderen.

• A-Tray
Unknown Alien schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:08:
Zo een kleine update in mijn HT setup. Er komt zaterdag een nieuwe subwoofer bij me set.
SVS PB12 NDS DSP

Gefeliciteerd! Ik heb zelf naar volle tevredenheid de SVS PB1-ISD staan. Als ik op mijn ervaring mag afgaan ga je hier bijzonder veel plezier aan beleven.

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.be/uploads/magazine/images/article/s/svs_pb1-isd_front2.jpg

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:44:
Heb je de zuilen zelf gemaakt?
Zo ja, dan moet zowel bij wrappen als bij verven het oppervlak goed strak afgewerkt zijn, net zoals bij een auto zeg maar. Elke korreltje of dipje zal te zien zijn. Het voordeel van verven is dat je dat eventueel achteraf nog altijd kan bijwerken (schuren, plamuren, etc.). Als je een onregelmatigheid na het wrappen tegenkomt, ben je de pineut, want dan mag het helemaal overnieuw (en dat is niet goedkoop*).

Wrappen is echt veel duurder* dan verven, ik snap niet helemaal hoe je aan het tegenovergestelde komt. Tenzij je een carbon-look of zo wil, zit je vast aan wrappen. Als je verft, zou ik spuiten aanbevelen - gewoon met de spuitbus.

Edit: * ik bedoel dan carwrapfolie (sowieso is een beetje kwaliteitsfolie al snel duurder dan een spuitbusje verf)

[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 12-10-2012 11:25 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, een goeie verf is ook niet bepaald goedkoop, zelf pas nog 200€ uitgegeven aan 1,5L primer, verharders, verdunner, 1,5l 2k Ral kleur en dan nog de tijd die je ermee bezig bent. Al is dat dus wel een stukkie meer verf dan voor een set speakers nodig is.

Resultaat is dan ook wel retestrak, met een spuitbus ga je die glans, afwerking en krasbestendigheid bij lange na niet halen. En voor een motip spuitbus betaal je ook bijna 10euro. Dus dat tikt ook wel door. Zag dat ik aan wrap folie +/-40e kwijt ben, dus daar kun je met spuitbusjes niet tegenop. En het is weer te verwijderen :)

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 12-10-2012 11:37 ]

• Unknown Alien
A-Tray schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb zelf naar volle tevredenheid de SVS PB1-ISD staan. Als ik op mijn ervaring mag afgaan ga je hier bijzonder veel plezier aan beleven.

[afbeelding]
ahh goed om te lezen. Ik ben een beetje kritisch, maar heb grote verwachtingen van de SVS vanwege de lofende reacties. Dat si weer gevaarlijk, omdat alles dan zo kan tegenvallen.
Me huidige Sub de REL Stadium is een fijn sub alleen alweer 14 jaar in mijn bezit. Tijd voor nieuw speeltje oleeeeeee :+

Verwijderd

Iemand ooit last van gehad alles vals hoort, Een oor hoort de zelfde toon heel anders ?
Heb over gehoor niet probleempje met speakers.

• Sasje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 16:55
Kleine update na aanleiding van reactie's hier:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/178166_416291168424690_1713942027_o.jpg

En het scheelt inderdaad veel (speakers op de zelfde hoogte).
Heb alleen dan wel paaltjes gekocht in plaats van een barkruk :P

Heb ook mijn kabels een kleine upgrade gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/53723_416297371757403_43056709_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/523010_416297401757400_42537768_n.jpg

Dus nog bedankt voor het advies! als er nog meer adviezen zijn hoor ik ze graag!

[ Voor 106% gewijzigd door Sasje op 12-10-2012 16:48 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Sasje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:17:
als er nog meer adviezen zijn hoor ik ze graag!
Speakers vervangen voor twee keer Focal Grande Utopia en twee keer een Velodyne Digital Drive 1812 Signature Edition ernaast voor het laag :P

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12 11:38
FeaR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:59:
[...]

Speakers vervangen voor twee keer Focal Grande Utopia en twee keer een Velodyne Digital Drive 1812 Signature Edition ernaast voor het laag :P
Pfffft. B&W's vervangen voor Focal ;w

gewoon nee.

• Sasje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-01 16:55
FeaR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:59:
[...]

Dank je, ik zal er over naar denken :9 ( fijn zoon reactie :F )
Gast, loosen up :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Het zou helpen als je de vraag beter zou formuleren, ik weet niet goed wat je bedoelt. :+

Ik herken wel de eigen wisselende gevoeligheid voor zuivere stemming van instrumenten.
Je hebt je instrument dan naar kunnen zuiver gestemd, maar je blijft het gevoel houden dat het iets vals is.
Strikt genomen is dat altijd zo. 8)

Wat mogelijk kan helpen is een digitaal stemcomputertje.
Persoonlijk stem ik liever m'n instrument (akoetisch gitaar) in de positie en toonsoort van het te spelen stuk, voor het gehoor is dat aangenamer.
Kan niet duidelijker stellen dan dat ik de toon in 1 oor anders hoor dan andere.
hoge toon links lage toon rechts terwijl bijde de zelfde toon zijn.
en dat niet in mijn speakers zit.

• Rv.dP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 15:25
Klinkt alsof jij je vraag op een medisch forum met KNO-artsen moet stellen, niet hier. ;)

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
Sinds vorige week eigenaar van een eigen appartement :D.

Alvast een voorproefje (alles lijkt toch een heel stuk kleiner in zo'n grote ruimte).

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-okKJh8Bedy8/UHhU-SHy0QI/AAAAAAAABvQ/OH83wezIRZE/s800/20121012_141205.jpg

In de (hopelijk zeer) nabije toekomst nog een projectiescherm die voor me tv zakt.

En dit zie ik als ik naar buiten kijk, kan slechter denk ik :P.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-a9rkQz5Lxy8/UHhU_yvV8HI/AAAAAAAABvY/t9OH2RPOd6I/s800/20121012_143511.jpg

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is dat niet de Lekboulevard in Nieuwegein waar ze dat mooie stukje land nog gaan volknallen met hoogbouw? :P

Ey!! Macarena \o/

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
RaZ schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:51:
Is dat niet de Lekboulevard in Nieuwegein waar ze dat mooie stukje land nog gaan volknallen met hoogbouw? :P
Klopt ja , maar komen geen gebouwen gelukkig. Het enige wat ze gaan doen is geulen graven voor het hoog staande water. Aan de kant van Vianen gaan ze een soort recreatie gebied maken.

Edit: Als je benieuwd bent wat ze ermee gaan doen http://ruimtelijkeplannen....IP11RuimtevdLek-VA01.pdf :).

[ Voor 17% gewijzigd door Diversity op 12-10-2012 20:24 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Diversity schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:48:
Sinds vorige week eigenaar van een eigen appartement :D.
Feli!
Alvast een voorproefje (alles lijkt toch een heel stuk kleiner in zo'n grote ruimte).
Speakers verder uit elkaar zetten en de subwoofer een minder prominente plaats geven helpt ongetwijfeld ;)
In de (hopelijk zeer) nabije toekomst nog een projectiescherm die voor me tv zakt.
Sparen :)
En dit zie ik als ik naar buiten kijk, kan slechter denk ik :P.
Inderdaad, voor het zelfde geld had je dit als uitzicht gehad :X
Afbeeldingslocatie: http://st-listas.20minutos.es/images/2011-07/296658/3101568_640px.jpg?1324025373

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 18:36
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:59:

[...]
[afbeelding]
Whaha _O-

• The Eagle
[...]

Feli!

[...]
Speakers verder uit elkaar zetten en de subwoofer een minder prominente plaats geven helpt ongetwijfeld ;)

[...]

[...]
[afbeelding]
Als je dat uitzicht vanuit Nieuwegein zou hebben mag je alsnog niet klagen ;)

@Sasje: Het zijn idd geen barkrukken nee, maar mooi om te horen dat die tip zo goed werkt :)
* The Eagle herinnert zich idd een opmerking over een barkruk van zichzelf

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
[...]

Feli!

[...]

[...]

[...]
[afbeelding]
uitzicht op het grootste toilet van nederland? No thanks!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Unknown Alien schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:08:
SVS PB12 NDS DSP

En hoe is de eerste indruk? Ik heb 'm ook staan, heerlijk!

Mijn boefje is liev!

• Unknown Alien
JB schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

En hoe is de eerste indruk? Ik heb 'm ook staan, heerlijk!
Valt me vies tegen tot nu toe :( in vergelijking met de REL Stadium 2

• virtualJac
  • Laatst online: 30-11 13:51
Unknown Alien schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Motivatie please...

there's no tweak without the tweaker

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Unknown Alien schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:12:
Afregelen, inspelen, afregelen, beoordelen :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Unknown Alien
Ik had meer volume verwacht. En dat hij veel zwaarder zou klinken dan de REL. Hij is wel zwaarder en meer aanwezig, maar minder dan ik had verwacht.

Ik ben ook nog aan het afstellen. heb nu 2 films gekeken. En straks weer 1 kijken en weer afstellen en proberen.

@Exirion, hij is al ingespeeld ;) heb hem 2e hands gekocht hij is nu 4 maanden.

[ Voor 9% gewijzigd door Unknown Alien op 14-10-2012 18:19 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Unknown Alien schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:17:
[...]

Ik had meer volume verwacht. En dat hij veel zwaarder zou klinken dan de REL. Hij is wel zwaarder en meer aanwezig, maar minder dan ik had verwacht.

Ik ben ook nog aan het afstellen. heb nu 2 films gekeken. En straks weer 1 kijken en weer afstellen en proberen.

@Exirion, hij is al ingespeeld ;) heb hem 2e hands gekocht hij is nu 4 maanden.
Het kan ook met je kamer/plaatsing te maken dat het laagste laag er niet helemaal lekker uit komt. Dan maakt het niet uit wat voor sub je neerzet, dat extra 'zware' wat je zoekt krijg je niet. Heb je al gespeeld met de plaatsing? En heb je de beschikking over meetspullen om de response van de subs te vergelijken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Unknown Alien
Heb geen DB meter :(

hmmm geloof dat ik nu in de goede richting zit. Via DSP van de receiver en alle instellingen nagelopen en aangepast. Was Abraham Lincon Vamipre Hunter aan het kijken en had eindelijk.... Ja nu klinkt het wel een stuk beter dan de REL

Klinkt nu direct uit alle speakers. Hoog en mid is prima. En laag is bijna precies aanwezig zoals ik het wil hebben. Alleen zal het nooit perfect zijn zolang ik mijn huidige mediaplayer gebruik. Toch een 103 Oppo kopen ? Zal het dan wel helemaal perfect klinken.....

Plaatsing ben ik bekend mee natuurlijk alleen rechts staat sinds een paar weken de gevulde baby box :)
En de REL klonk stuk beter links.

Verwijderd

Staat mijn subwoofer te hard afgestelt ?
dts dd dolby truehd dolby hd master etc lfe level staat op 0 dB

YouTube: SL380031

Weet niet off deze dB level's mijn gehoor kunnen beschaddigen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:20:
Staat mijn subwoofer te hard afgestelt ?
dts dd dolby truehd dolby hd master etc lfe level staat op 0 dB

YouTube: SL380031

Weet niet off deze dB level's mijn gehoor kunnen beschaddigen.
Nou nee hoor. Zie dat je ook de svs pb12 nds hebt :) dat ik hem ging aansluiten zaterdagen testen ging hij op max en de limieter in. En ik hoor nog prima. Heb wel een ruimte van 30M2.

Hoe vind je de SVS sub klinken met muziek?
Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic