Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:39:
[...]
Nee, dat is nog lastig. Plate amp zal het in ieder geval niet worden, zijn niet echt makkelijk te vinden die genoeg vermogen leveren. Zal een versterker worden van bijvoorbeeld Crown of DAP Audio die stabiel op 2 ohm speelt en daarbij zo'n 1000 watt levert.
Wat doet zo'n Sledge uit een SVS dan? Die moet toch wel genoeg vermogen leveren? Vraag me ook af wat er in mijn Velodyne zit, levert ook meer dan genoeg. Weet alleen niet of die wel los te krijgen zijn natuurlijk. Maar moet het per se 1000 Watt zijn? Volgens de site van JL is 750 al meer dan genoeg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Volgens mij zijn die Velodyne en SVS plate amps niet zo los te krijgen, 1000 is wellicht wat overdreven, maar dat zou hij RMS aankunnen volgens de site, vandaar dat ik daar rekening mee hield. Het grote probleem is vooral dat hij 2ohm stabiel moet zijn, dat zijn lang niet alle amps. Naar mijn weten kan je beter wat meer vermogen hebben dan te weinig, maar tot aan zijn max zal die sowieso niet komen.

En tja, die parameters ken ik niet echt, maar lijkt me ook niet per se noodzakelijk als de informatie over de juiste maat kist en versterking gewoon op internet te vinden is. JL adviseert zelf een JL Audio 1000/1 amp die dus 1,000 watt levert. Zal in ieder geval gekeken worden naar 700-1000 watt en dacht bijvoorbeeld aan een Crown XTI serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 18-09-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, dat kan je doen. Maar mijn ervaring met die aanbevelingen van de box / BR-pijp etc. is dat je lang niet de optimale resultaten krijgt.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:59:
Naja, dat kan je doen. Maar mijn ervaring met die aanbevelingen van de box / BR-pijp etc. is dat je lang niet de optimale resultaten krijgt.
Maar dat is natuurlijk ook te berekenen met software. Je geeft alle parameters af en wat je qua frequentiebereik wenst en daar krijg je in ieder geval wat randvoorwaarden uit (inhoud, lengte BR) Demping/versteviging is ook allemaal wel te berekenen. Ik zou met zo'n woofer een gesloten kast maken, zeker als je het nog nooit gedaan hebt. Een BR systeem is complexer, daarnaast klinkt een gesloten systeem veelal strakker :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DjVe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:34:
Maar dat is natuurlijk ook te berekenen met software. Je geeft alle parameters af en wat je qua frequentiebereik wenst en daar krijg je in ieder geval wat randvoorwaarden uit (inhoud, lengte BR) Demping/versteviging is ook allemaal wel te berekenen.
Alles is te berekenen, maar de praktijk strookt maar zelden met de theorie. Met speakers draait het vooral om veel experimenteren en luisteren en/of meten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58
Dan nog maar te zwijgen over de persoonlijke voorkeur van iemand ;)

there's no tweak without the tweaker

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 20:22
Martijn1990 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:02:
Volgens mij zijn die Velodyne en SVS plate amps niet zo los te krijgen, 1000 is wellicht wat overdreven, maar dat zou hij RMS aankunnen volgens de site, vandaar dat ik daar rekening mee hield. Het grote probleem is vooral dat hij 2ohm stabiel moet zijn, dat zijn lang niet alle amps. Naar mijn weten kan je beter wat meer vermogen hebben dan te weinig, maar tot aan zijn max zal die sowieso niet komen.

En tja, die parameters ken ik niet echt, maar lijkt me ook niet per se noodzakelijk als de informatie over de juiste maat kist en versterking gewoon op internet te vinden is. JL adviseert zelf een JL Audio 1000/1 amp die dus 1,000 watt levert. Zal in ieder geval gekeken worden naar 700-1000 watt en dacht bijvoorbeeld aan een Crown XTI serie.
Misschien is de Hypex DS8.0 een mooie plate amp?
http://www.hypex.nl/index...w=article&id=77&Itemid=90

If it ain't broken, tweak it!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44
MeteoVir schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:15:
...
De apparaten in de kast kunnen worden bediend met de kastklep dicht, dankzij een ingebouwde IR-repeater.
...
Mag ik vragen welke ir-repeater je gebruikt?

Wij krijgen over enkele weken de sleutel van ons nieuwe huis en hier komt een kast van in totaal 7 meter in te staan.
Idee is aardig gelijk aan wat jij heb staan, apparatuur komt in de kast, dus moet ook met een ir repeater gaan werken. Maar ben benieuwd welke gebruikt.

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
richard_1st schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:55:
[...]

Mag ik vragen welke ir-repeater je gebruikt?

Wij krijgen over enkele weken de sleutel van ons nieuwe huis en hier komt een kast van in totaal 7 meter in te staan.
Idee is aardig gelijk aan wat jij heb staan, apparatuur komt in de kast, dus moet ook met een ir repeater gaan werken. Maar ben benieuwd welke gebruikt.
Ik gebruik al jaren een setje van marmitek. Invisible control 4 geloof ik. Werkt nog steeds perfect.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Die Crown xti heeft ook al dsp aan boord (paar EQ bandjes, Xover, limiters en delay). Ik zou iig de hakkie takkie merken als DAP mijden. Pro amps kun je ook goed 2e hands krijgen, zo heb ik ook mijn amp rack gevuld (3x Crest). Let wel, pro amps zijn met iets andere eisen gemaakt: veel power en moet niet stuk gaan. Niet noodzakelijkerwijs zuinig bijvoorbeeld. Mijn amp rack gebruikt idle ongeveer 350 watt :+. Ook willen ze nog wel eens veel fan geluid produceren, zeker de goedkopere.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03

Leuk projectje, ga ik volgen :)

Sig

• Martijn1990
  • Nu online
Kist zal berekend worden door iemand op het HT forum die al jaren lang JL's bouwt voor in huis en dus ook heel goed weet hoe groot een kist ongeveer moet worden. Zal in dit geval een behoorlijk kleine gesloten kist worden. Ben zelf in ieder geval reuze benieuwd en kan eigenlijk niet wachten tot het speelt. Maar dat zal helaas toch nog even moeten wegens budgettechnische redenen :D
Zeker een mooie amp, maar speelt niet op 2ohm had ik begrepen, wat wel de bedoeling is.
Jag schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:54:
[...]

Die Crown xti heeft ook al dsp aan boord (paar EQ bandjes, Xover, limiters en delay). Ik zou iig de hakkie takkie merken als DAP mijden. Pro amps kun je ook goed 2e hands krijgen, zo heb ik ook mijn amp rack gevuld (3x Crest). Let wel, pro amps zijn met iets andere eisen gemaakt: veel power en moet niet stuk gaan. Niet noodzakelijkerwijs zuinig bijvoorbeeld. Mijn amp rack gebruikt idle ongeveer 350 watt :+. Ook willen ze nog wel eens veel fan geluid produceren, zeker de goedkopere.
Die Crown heeft inderdaad al DSP, eigenlijk zonde om daar extra voor te betalen, want er is al een MiniDSP onderweg. Toevallig is er iemand op het HT Forum die een 10W7 en 12W7 tegelijk aanstuurt met een DAP Audio Stage-Amp 2.2 en dat zou goed werken, maar is eigenlijk wat meer als ik uit zou willen geven, ben sowieso van plan ook tweedehands te kijken. Dat fan geluid ben ik wel een beetje bang voor, als die alleen aangaat als de amp echt word belast is het niet zo'n probleem, want dan staat het geluid toch hard.

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die MiniDSP wil Jag wel van je overnemen voor een zacht prijsje hoor :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:43
Denk ook eens aan Lab.gruppen, daar zie ik met enige regelmaat ook wat moois van op marktplaats voorbij komen...

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• richard_1st
Quido schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:25:
[...]

Ik gebruik al jaren een setje van marmitek. Invisible control 4 geloof ik. Werkt nog steeds perfect.
Thnx! Even zitten kijken op de marmitek site. Gaat denk ik de de invisible 6 worden. Aangezien ik met 4 er 1tje te kort heb.
ziet er goed uit!

• Quido
richard_1st schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:08:
[...]

Thnx! Even zitten kijken op de marmitek site. Gaat denk ik de de invisible 6 worden. Aangezien ik met 4 er 1tje te kort heb.
ziet er goed uit!
6 stuks? Kom niet verder dan 3. :) Rest over bluethooth en wifi. Wat heb je er allemaal opzitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:54:
[...]

Laten wij sportief doen, dit lijkt meer op een uit de kluiten gewassen bermbom, dan op een vredelievend onderdeel van een HiFi audio installatie. :+
Zoiets moet je bijna krachtstroom aan leveren! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
Eindelijk mijn nieuwe TV gekocht die ik al heel lang wilde:
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/FB_IMG_13481636596477923_zps10cd20eb.jpg
(Excuses, resizen wilde echt niet lukken)

Hier staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/HTPCHTlist_zpseeb789e8.jpg

Ik ben niet heel erg van het 3D maar gisteren voor de lol Shrek 3D gekeken en vond zowel de algehele beeldkwaliteit als het 3D overweldigend.

Het setje is zo wel redelijk compleet zoals ik het wil. Enig resterend werk is de TV en frontspeakers aan de muur hangen en het gare IKEA kastje vervangen. Hiervoor wil ik alleen zelf is gaan timmeren dus dat is een beetje een 5-jaren plan :9 .

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:26
Bierdopje120 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:07:
[...]

Zoiets moet je bijna krachtstroom aan leveren! :o
Het is te hopen dat het stucwerk aan het plafond blijft zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Ik ben sinds 2 maanden weer ingetrokken bij m'n moeder dus ik moet het voorlopig hier nog mee doen. Ben aan het sparen voor een nieuwe TV.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1pi0r4.jpg
  • Wat je ziet.
  • Laptop: Asus k73sv, 8gb ram en agility 3 120gb
  • Scherm 1: LG E2250V-PN
  • Scherm 2: Samsung 20 inch (Type even kwijt)
  • Speakers: KRK rokit 2 G6 blue edition
  • Mixer: Alto pro ZMX52
  • Zooi: Van alles wat
  • Esxi Server voor school projecten.
  • En een super relaxte fauteuil
  • Wat je niet ziet:
  • DJ hoekje met Pioneer DDJ-t1
  • HTC One X
  • Nog meer zooi

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 23-09-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
@hierboven, puik cablemanagement :D

Bij mij is het bij de computer ook zo een kabelbrij altijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
vosss schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:03:
@hierboven, puik cablemanagement :D

Bij mij is het bij de computer ook zo een kabelbrij altijd :X
haha , ik ben DJ. Had gister weer een optreden en m'n mixer moest mee. Normaal staat m'n draaitafel achter m'n bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
Quido schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:29:
[...]

6 stuks? Kom niet verder dan 3. :) Rest over bluethooth en wifi. Wat heb je er allemaal opzitten dan?
Haha, ja kom aan 5 stuks :)
- Televisie
- Tv ontvanger
- Receiver
- Mediaspeler
- Xbox360 (niet helemaal noodzakelijk, maar wel handig)

Receiver is ook via Wifi te bedienen, maar infrarood is wel handig met m'n harmony tijdens films e.d. anders zit ik alsnog met 2 afstandsbedieningen.
Met 6 weken hopen we verhuisd te zijn dus dan zal ik ook even mijn bescheiden setup hier gaan posten!

Ben zelf extreem benieuwd hoe het gaat worden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Maar de tv staat toch niet achter een deurtje als je hem wilt gebruiken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De post kwam een pakket van 25 KG brengen .... :o

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8OAKjg96cv0jzmXvkpe4X8ak/full.jpg
Daarin een doos en een kistje. Heel netjes is dat de kabels erbij zijn geleverd :> (5 meter low-level, een stukje high-level en een power-cord)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gqmrtwi0hbIymFa30MBb262v/full.jpg
Zo flink uitgevallen. Zwaar ook ! :o

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iYIG1EmM3eE7cFn5Ib8n1nPF/full.jpg
Ziet er goed uit zo :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7wnvFeyTSNa7DXNA8hze14b/full.jpg
Jup die's inderdaad 12"/ 30 Cm groot. _/-\o_

Maarruh, wat zat er eigenlijk in dat kistje ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T8f1GdAzGiSHh19ejUqaCkLC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KS2ZYcsbFDUaHhdSXzRWYaFE/full.jpg
Kijk eens aan ... :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lhjhSZOzCfdXnrrWgs2uBy7Z/full.jpg
Mooi machien, 2 x 10.000 uF condensatoren, grote ringkern ... :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a3q4il6EFRXxILT98Ojv0yxd/full.jpg
En bij elkaar op de foto:
_/-\o_ :9~ _/-\o_

Overigens: Ik had deze onderdelen al besteld voordat ik de post van Martijn1990 zag. Dus het is geen 'na-apen', zie het meer als 'een goed voorbeeld doet volgen' zeg maar :p :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Mooie spullen GMC :) Degelijk versterkertje.
Succes met de bouw ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

GMC, onder het mom 'goed voorbeeld doet volgen', zou ik graag van je willen weten of je de bouw gaat bijhouden en met ons gaat delen?

Heb je veel ervaring in het bouwen van een sub? Is jouw project ook geschikt voor iemand die helemaal geen ervaring heeft?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:12:
GMC, onder het mom 'goed voorbeeld doet volgen', zou ik graag van je willen weten of je de bouw gaat bijhouden en met ons gaat delen?

Heb je veel ervaring in het bouwen van een sub? Is jouw project ook geschikt voor iemand die helemaal geen ervaring heeft?
Ik heb mn fronts ook gebouwd, en daarvan een topic bijgehouden. Maar ik weet niet of ik dat nu ook zal doen / er aan toekom.

Want ik ga eerst flink experimenteren totdat ik de vorm / maat / design heb waarmee ik tevreden ben. Pas daarna ga ik definitief bouwen. Het definitieve model wordt nl. in natuurlijk/massief beuken uitgevoerd, en dat is moeilijker te bewerken en duurder spul, vandaar eerst al de experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wat prachtig, zo'n project. Ik weet het nu al zeker. Mijn volgende subwoofer wordt er een die ik zelf heb gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En in wat voor een kist komt ie?
Morgen hopelijk verf voor mijn subje halen, staat er nu zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ACvqugqJrh7UoxETh9FOno0O/full.jpg
Eerst geplamuurd op de randen/putten. Alles schuren. Toen een goeie dekkende laag 2k primer, schuren, nog een keer in de primer, laatste dingetjes met k400 weg geschuurd, en dan moet ie hoogglans wit gaan worden :) Hopelijk krijgt ie dan wat meer WAF, en mag ie wel in de woonkamer komen :+ En dan zou het helemaal mooi zijn als het naast de bank past als een soort tafeltje, een taak waarin hij prima kan voorzien met zijn 50cm hoogte.

bevat normaal een dayton12" rss315, en een hypex 2.0. 400w vs 180w... Maar hij hoeft lang niet op vol vermogen, gewoon ter aanvulling van de 20-40hz range. Lekker strak laag door de gesloten kast.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 24-09-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ziet er leuk uit al die project-jes :)

Ben zelf niet zo handig met hout, maar het lijkt me zeer bevredigend om zelf iets te ontwerpen en bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noks schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:03:
Mooie spullen GMC :) Degelijk versterkertje.
Succes met de bouw ervan!
Thx noks
_ferry_ schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:21:
En in wat voor een kist komt ie?
[...]
Het wordt in ieder geval een ported behuizing. De inhoud is 88.5l (0.707 x Vas) ~ 95l. De poortdiameter is 80mm ~ 100mm en de lengte van de poort is dan 400mm ~ 500mm. Afstemming 20 ~ 22. Dit is de reden van het vele experimenteren.

De versterker heeft een +6 peaking filter, die op 20 Hz wordt gezet. De bedoeling is om bij ca. 20Hz al reeds lineair te zijn.

Ik heb misschien nog een handige vogel nodig die me helpt met het maken van een Linkwitz-Riley filter op 15 Hz. Ik heb nl. geen enkel idee hoe ik zo'n filter werkt, hoe het word ingezet (wordt het aan het ingangssignaal gekoppeld ?) en hoe ik het moet bouwen/maken. Wellicht dat het EL-forumdeel kan inspringen ;-)

De eerste gedachte is een pilaar-achtige behuizing van 400mmx400mmx800mm te maken, deels geïnspireerd op de SVS cylinders. De driver in down-fire, de poort naar boven gericht. Dit idee komt omdat ik nog een stuk gepolijst basalt heb liggen van 24mm dik, bij 400mmx400mm. Die kan dan als basisplaat dienen.

In de basis is het ontwerp/de inhoud vd kast/poort/afstemming overige afkomstig van een BK Monolith+. Ik heb dezelfde driver (Eminence LAB12) en dezelfde versterker (BSBPV 500) nl.

Aan ieder die geen ervaring heeft met bouwen, en ruimte en behoefte hebt aan sub-bass (dwz bruikbare geluidsdruk lager dan 20Hz).; Die zou ik aanraden gewoon een BK Monolith (+) te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Zeker mooie projecten allemaal ineens :)

Moet eerlijk bekennen dat ik er bij mijzelf nog best een hard hoofd in heb of het gaat lukken.. ;) Ben niet echt handig en heb zoiets nog nooit gedaan, maar wil het sowieso proberen. Mocht het nou echt niet lukken dan zoek ik wel iemand die het voor mij af wil maken tegen betaling :P

Versterker is in ieder geval besteld, DSP zal ook deze week binnen komen en dan nog het kistje bouwen en belangrijker nog afwerken. Heb wel in de tussentijd al een test kistje zodat hij in ieder geval vast kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Nu ik die zelfbouw subs hier zie krijg ik ook zin er een te bouwen. Alleen ga ik nooit zo een enorme kist mogen installeren in mijn living :)
Heeft er al eens iemand geprobeerd een dub te bouwen in een valse wand ? Dan krijg ik een soort subwoofer wall. Of is dat geen goed idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Op zich kan dat wel (denk ik), maar dan is een stevige muur wel noodzakelijk (je wilt immers niet dat je muur mee gaat resoneren). Ik denk dat het in de meeste gevallen beter is om een "hap" uit de muur te halen en daar een frontfire sub met gesloten kast in te schuiven (met wat spelingsruimte). Een stevige muur is dan nog steeds noodzakelijk, maar aangezien de sub dan geen direct contact maakt met de constructie, zou het resoneren al stukken minder moeten zijn.

Of dit allemaal erg praktisch is weet ik niet. Normaliter speel je wat met de plaats van de sub, omdat je ruimte en meubels ook impact hebben op het geluidsbeeld. Als je de plaats van de sub al vast gaat stellen, denk ik dat je bedrogen uit kan komen :) (of je moet eerst de sub op de plek zetten waar hij het beste klinkt en er dan een muur om bouwen :P)

enne: als je een living niet al te groot is, dan zijn er ook kleine subjes die heel wat laag weten te produceren. Kijk maar eens naar een Sunfire HRS8 of Velodyne SPL-800. Klinken beide erg groots en weten een lekker voelbaar laag te produceren hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 25-09-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
Bokmaaa schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:40:
Maar de tv staat toch niet achter een deurtje als je hem wilt gebruiken? :D
Ha die is goed!
Nooit over nagedacht 8)7

Ik heb gewoon m'n te bedienen apparaten opgeteld :D Naja. Klaar voor de toekomst zeg maar dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
richard_1st schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
[...]

Ha die is goed!
Nooit over nagedacht 8)7

Ik heb gewoon m'n te bedienen apparaten opgeteld :D Naja. Klaar voor de toekomst zeg maar dan :D
Vroeg het me om dezelfde reden ook af! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:59:
[...]

Thx noks

[...]

Het wordt in ieder geval een ported behuizing. De inhoud is 88.5l (0.707 x Vas) ~ 95l. De poortdiameter is 80mm ~ 100mm en de lengte van de poort is dan 400mm ~ 500mm. Afstemming 20 ~ 22. Dit is de reden van het vele experimenteren.

De versterker heeft een +6 peaking filter, die op 20 Hz wordt gezet. De bedoeling is om bij ca. 20Hz al reeds lineair te zijn.

Ik heb misschien nog een handige vogel nodig die me helpt met het maken van een Linkwitz-Riley filter op 15 Hz. Ik heb nl. geen enkel idee hoe ik zo'n filter werkt, hoe het word ingezet (wordt het aan het ingangssignaal gekoppeld ?) en hoe ik het moet bouwen/maken. Wellicht dat het EL-forumdeel kan inspringen ;-)

De eerste gedachte is een pilaar-achtige behuizing van 400mmx400mmx800mm te maken, deels geïnspireerd op de SVS cylinders. De driver in down-fire, de poort naar boven gericht. Dit idee komt omdat ik nog een stuk gepolijst basalt heb liggen van 24mm dik, bij 400mmx400mm. Die kan dan als basisplaat dienen.

In de basis is het ontwerp/de inhoud vd kast/poort/afstemming overige afkomstig van een BK Monolith+. Ik heb dezelfde driver (Eminence LAB12) en dezelfde versterker (BSBPV 500) nl.

Aan ieder die geen ervaring heeft met bouwen, en ruimte en behoefte hebt aan sub-bass (dwz bruikbare geluidsdruk lager dan 20Hz).; Die zou ik aanraden gewoon een BK Monolith (+) te kopen.
GMC, ik heb zelf een tijdje geleden een soort gelijk project gemaakt op basis van een Monolith + maar dan met de 300W Monolith versterker. En mijn ervaring is dat je wel echt die poort minimaal 100mm moet nemen aangezien de luchtsnelheid in de poort enorm toeneemt in de laagste regionen. Nu zie ik dat jij ook nog eens gaat boosten in dit gebied dit zal de luchtsnelheid ook nog eens behoorlijk omhooghalen door grote conus-uitslag.

Zonder boost volgens BK specificatie:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1hrr6e.jpg

Houd je ook de Xmax/Xlim goed in de gaten op bijv. 20Hz? Ik weet dat de LAB12 behoorlijk wat kan hebben maar toch 500W is wel echt behoorlijk. Daarnaast zou ik mij niet blindstaren op hoe lineair de response is wanneer je deze simuleert aangezien de plaatsing in de ruimte hier enorm veel invloed op heeft (in onze ruimte niet goed te krijgen vanwege een 10db boost rond de 30Hz).
IMHO is het daarom beter om de boost uit te zetten of te verwijderen en een simulatie te maken waar de subwoofer eerder afvalt maar wel geleidelijk samen met de room gain zal dit dan waarschijnlijk netter meten/klinken. Ga je ook nog een DSP gebruiken? Dan hoef je geen fysieke high pass te solderen maar kan je deze ook gewoon instellen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik houd je bouwproject zeer zeker in de gaten.

Ook al weer een hele tijd dat ik mijn set hier heb gepost:

Vorige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rm5pow.jpg

Sneak peak van de nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hn2bl3.jpg

Wat er allemaal te zien is;

Fronts: XTZ 99.38 MKI
Center: XTZ 99.25c MKI
Surround: Jamo S602
Subwoofer: BK XXLS400
LS kabels: W&M LS-01 & Atlas Hyper 2.0
Voorversterker: Emotiva UMC-1
Eindversterker: Emotiva UPA-5
Interconnects: RUconnected
Beeld: Samsung UE46D5000 & Panasonic DMP-75 BD

Ik zal van de week eens een mooie overzichtsfoto maken van de set. Ook ga ik mijn nieuwste aanwinst eens proberen in de HT de XTZ W12.18P

Groet, Tim

[ Voor 11% gewijzigd door T.Rodenburg93 op 25-09-2012 17:03 . Reden: Winisd simulatie van eigen project bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Rodenburg93 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:31:
[...]

GMC, ik heb zelf een tijdje geleden een soort gelijk project gemaakt op basis van een Monolith + maar dan met de 300W Monolith versterker. En mijn ervaring is dat je wel echt die poort minimaal 100mm moet nemen aangezien de luchtsnelheid in de poort enorm toeneemt in de laagste regionen. Nu zie ik dat jij ook nog eens gaat boosten in dit gebied dit zal de luchtsnelheid ook nog eens behoorlijk omhooghalen door grote conus-uitslag.

Zonder boost volgens BK specificatie:
[afbeelding]

Houd je ook de Xmax/Xlim goed in de gaten op bijv. 20Hz? Ik weet dat de LAB12 behoorlijk wat kan hebben maar toch 500W is wel echt behoorlijk. Daarnaast zou ik mij niet blindstaren op hoe lineair de response is wanneer je deze simuleert aangezien de plaatsing in de ruimte hier enorm veel invloed op heeft (in onze ruimte niet goed te krijgen vanwege een 10db boost rond de 30Hz).
IMHO is het daarom beter om de boost uit te zetten of te verwijderen en een simulatie te maken waar de subwoofer eerder afvalt maar wel geleidelijk samen met de room gain zal dit dan waarschijnlijk netter meten/klinken. Ga je ook nog een DSP gebruiken? Dan hoef je geen fysieke high pass te solderen maar kan je deze ook gewoon instellen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik houd je bouwproject zeer zeker in de gaten.

Ook al weer een hele tijd dat ik mijn set hier heb gepost:

Vorige situatie:
[afbeelding]

Sneak peak van de nieuwe situatie:
[afbeelding]

Wat er allemaal te zien is;

Fronts: XTZ 99.38 MKI
Center: XTZ 99.25c MKI
Surround: Jamo S602
Subwoofer: BK XXLS400
LS kabels: W&M LS-01 & Atlas Hyper 2.0
Voorversterker: Emotiva UMC-1
Eindversterker: Emotiva UPA-5
Interconnects: RUconnected
Beeld: Samsung UE46D5000 & Panasonic DMP-75 BD

Ik zal van de week eens een mooie overzichtsfoto maken van de set. Ook ga ik mijn nieuwste aanwinst eens proberen in de HT de XTZ W12.18P

Groet, Tim
Thx voor de info Tim.

Ik heb mn project goed en lang onderzocht. Heb bv. gezien dat de eerste BK monolith door Ikka werd getest, en die dreef m tot zn x-lim. Ikka's tweede test wees uit dat BK daarna een filter had toegevoegd in de versterker, hij kreeg bij dezelfde test de driver niet meer tot zn limiet.

Toen ik dat gegeven onderzocht, zag ik dat BK idd een filter in de versterker heeft. Dat is het 20Hz peaking filter. Die heeft een +6 piek op 20 Hz, maar tegelijk is het een 18 db/oct highpass vanaf diezelfde 20 Hz. Wanneer je dat plot in Winisd blijkt dat je inderdaad niet meer tot de x-lim komt.

Over Winisd gesproken, wanneer ik 90l inhoud neem, met een Lab 12, kom ik bij 22 Hz afstemming op 48cm voor een 100mm BR pijp. Volgens gegevens van mensen die een monolith van binnen hebben bekeken klopt dit met wat BK zelf doet. Ik neig op grond van andere simulaties naar hetzelfde, of een nog lagere afstemming. Maar op 38cm kom ik in ieder geval iet uit. Waar haal jij die 38 cm vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:11:
[...]

Thx voor de info Tim.

Ik heb mn project goed en lang onderzocht. Heb bv. gezien dat de eerste BK monolith door Ikka werd getest, en die dreef m tot zn x-lim. Ikka's tweede test wees uit dat BK daarna een filter had toegevoegd in de versterker, hij kreeg bij dezelfde test de driver niet meer tot zn limiet.

Toen ik dat gegeven onderzocht, zag ik dat BK idd een filter in de versterker heeft. Dat is het 20Hz peaking filter. Die heeft een +6 piek op 20 Hz, maar tegelijk is het een 18 db/oct highpass vanaf diezelfde 20 Hz. Wanneer je dat plot in Winisd blijkt dat je inderdaad niet meer tot de x-lim komt.

Over Winisd gesproken, wanneer ik 90l inhoud neem, met een Lab 12, kom ik bij 22 Hz afstemming op 48cm voor een 100mm BR pijp. Volgens gegevens van mensen die een monolith van binnen hebben bekeken klopt dit met wat BK zelf doet. Ik neig op grond van andere simulaties naar hetzelfde, of een nog lagere afstemming. Maar op 38cm kom ik in ieder geval iet uit. Waar haal jij die 38 cm vandaan ?
Dit is het rechte gedeelte van de gebruikte Jetset 100 poort dus het deel wat daadwerkelijk 38 cm is. Die 47 cm klopt ook wel maar dit is met de 'flanged' ends meegerekend dit moet je in Winisd niet meenemen in de berekeningen. Deze poort is precies hetzelfde als de poort welke in de Monolith zit dit heb ik namelijk nagemeten. Dat in de normale Monolith + een 6db boost is ingebouwd wist ik dan weer niet ik dacht namelijk dat deze (net als mijn eigen 300W Monolith amp) zonder boost is. Anders misschien even na vragen bij Ralf van RA SUBS? Misschien dat hij meer weet hier over.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Rodenburg93 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:45:
[...]

Dit is het rechte gedeelte van de gebruikte Jetset 100 poort dus het deel wat daadwerkelijk 38 cm is. Die 47 cm klopt ook wel maar dit is met de 'flanged' ends meegerekend dit moet je in Winisd niet meenemen in de berekeningen. Deze poort is precies hetzelfde als de poort welke in de Monolith zit dit heb ik namelijk nagemeten. Dat in de normale Monolith + een 6db boost is ingebouwd wist ik dan weer niet ik dacht namelijk dat deze (net als mijn eigen 300W Monolith amp) zonder boost is. Anders misschien even na vragen bij Ralf van RA SUBS? Misschien dat hij meer weet hier over.

Tim
Weet je dat zeker ?

In Winisd geeft 38 met 2 flared ends toch niet hetzelfde resultaat. Ik denk dat de 'flares' toch worden meegerekend, maar dat die bij jou ongeveer 5 cm lengte innemen, terwijl Winisd uitgaat van kortere eindstukken.

Ik zie nl. ~45 cm met flared ends = ~48 cm zonder flared ends = afstemming op ~22 Hz.

Qua filtering: Zie de instellingen van de 'DIP-switch' (jaja ze bestaan nog :D) in dit document: http://www.bkelec.com/Modules/BSBPV500%20Instructions.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:06:
[...]

Weet je dat zeker ?

In Winisd geeft 38 met 2 flared ends toch niet hetzelfde resultaat. Ik denk dat de 'flares' toch worden meegerekend, maar dat die bij jou ongeveer 5 cm lengte innemen, terwijl Winisd uitgaat van kortere eindstukken.

Ik zie nl. ~45 cm met flared ends = ~48 cm zonder flared ends = afstemming op ~22 Hz.

Qua filtering: Zie de instellingen van de 'DIP-switch' (jaja ze bestaan nog :D) in dit document: http://www.bkelec.com/Modules/BSBPV500%20Instructions.pdf
Zelf dacht ik dus dat de amp gebruikt in de Monolith+ dus deze dip switch helemaal niet heeft. Maar wat ik zeg ik denk dat Ralf je hier meer over kan vertellen. Wel komt de Jetset 100 poort 1 op 1 overeen met de gebruikte poort in de Monolith+ en deze gaf inderdaad bij mij ook een tuning van ongeveer 24 of 25 hz. Hierbij kwam het -6db punt op 20Hz wat zich ongeveer overeen zou komen met -3db op 20Hz in room. Is het misschien een idee om een topic in het zelfbouw gedeelte van het HTforum aan te maken hier kijken meer mensen mee die ook zo'n dergelijke sub hebben gebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door T.Rodenburg93 op 25-09-2012 20:21 ]

• richard_1st
Quido schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:44:
[...]

Vroeg het me om dezelfde reden ook af! :-)
Tja, soms heb je dat...

Bijkomend voordeel is wel dat de invisible 6 mooier weg te werken is dan de 4 (volgens mij).
Als ik het goed zie moet bij de 4 het hele kastje in het zicht staan, en bij de 6 alleen een infrarood ontvanger. Maar dat zie ik misschien ook niet helemaal goed.....

Verwijderd

Hoe interessant ik het ook allemaal vind, mag al het zelfbouw ervaringen gebeuren misschien elders plaatsvinden?
Het posten van nieuwe aanwinsten in dit topic is niets mis mee, ik weet alleen niet of het het handig is om hier ook hele bouwlogs bij te gaan houden van zelfbouw speakers en/of subwoofers. Ik ben zelf voorstander op dergelijke projecten in een apart topic te posten, het eindresultaat is in dit topic natuurlijk meer dan welkom :)

• 19william85
  • Laatst online: 08-09 16:01
Snap het probleem niet zo. Het bereik van dit topic is groot en dus ook veel respons. Houd het mijn inziens ook een beetje levendig en interessant. Ik kijk bijvoorbeeld vaak al niet verder dan dit topic, het Onkyo topic en het Dune topic en denk dat er zo velen met mij zijn (gericht op hun eigen apparaten).

Bouwen van een subwoofer, mooie wand etc. hoort wat mij betreft gewoon hier thuis als onderdeel van je home cinema. Het plaatsen van een keuken zal me dan weer vel te ver gaan, mits er speakers in zitten natuurlijk ;-)

Maar verschil van mening blijft er natuurlijk altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door 19william85 op 26-09-2012 21:52 ]

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:47:
[MBR]Het posten van nieuwe aanwinsten in dit topic is niets mis mee, ik weet alleen niet of het het handig is om hier ook hele bouwlogs bij te gaan houden van zelfbouw speakers en/of subwoofers. Ik ben zelf voorstander op dergelijke projecten in een apart topic te posten, het eindresultaat is in dit topic natuurlijk meer dan welkom :)[/]
Tja FeaR,

Wat doen we dan? Open je- en verplaats je de relevante posts hier naar een 'grote DIY speaker en sub draad' ? Of heb ik nog ruimte om hier een vraag te stellen ?

Want uit mijn documentatie (o.a. het Handbuch der Lautsprechertechnik van Visaton, google) komt naar voren dat het niet uitmaakt of er een bocht in de basreflexbuis zit. De vraag is, klopt dat, en hoe bereken je dan de lengte van de poort? (Het maakt nl uit of je meet vanuit het middelpunt van de buis, vanuit de 'binnenbocht' of vanuit de 'buitenbocht').

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

19william85 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:50:
Snap het probleem niet zo. Het bereik van dit topic is groot en dus ook veel respons. Houd het mijn inziens ook een beetje levendig en interessant. Ik kijk bijvoorbeeld vaak al niet verder dan dit topic, het Onkyo topic en het Dune topic en denk dat er zo velen met mij zijn (gericht op hun eigen apparaten).

Bouwen van een subwoofer, mooie wand etc. hoort wat mij betreft gewoon hier thuis als onderdeel van je home cinema. Het plaatsen van een keuken zal me dan weer vel te ver gaan, mits er speakers in zitten natuurlijk ;-)

Maar verschil van mening blijft er natuurlijk altijd.
Ik denk dat het bouwproces in eerste instantie in het DIY topic thuis hoort of in een eigen topic. Verder zou je hier wel eea over het zelfbouwen kunnen plaatsen, bijvoorbeeld als volgt:
Hierbij mijn setup:
*plaatje*
Overzicht van de woonkamer
*plaatje*
Close up van de speakers
*plaatje*
Close up van achterkant receiver
*plaatje*
Zelfgebouwde sub

Wat je ziet:
- TV
- Receiver
- Fronts
- Zelfbouw sub
- blabla

De sub is, zoals aangegeven, zelf gebouwd. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de volgende onderdelen:
- opsomming

Het bouwproces is als volgt verlopen:
*plaatje*
*plaatje*
*plaatje*

evt met toelichting
Zoiets kan mijns inziens dus wel. Het bespreken van wat moet waar en hoe moet dit en welk merk/type dat zal ik nemen en hoe stel ik dit/dat af, dat hoort hier volgens mij absoluut niet thuis. Dit is een e-peen topic, bedoelt voor het kijken en laten bekijken van HT setups :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:43:
[...]

Tja FeaR,

Wat doen we dan? Open je- en verplaats je de relevante posts hier naar een 'grote DIY speaker en sub draad' ? Of heb ik nog ruimte om hier een vraag te stellen ?

Want uit mijn documentatie (o.a. het Handbuch der Lautsprechertechnik van Visaton, google) komt naar voren dat het niet uitmaakt of er een bocht in de basreflexbuis zit. De vraag is, klopt dat, en hoe bereken je dan de lengte van de poort? (Het maakt nl uit of je meet vanuit het middelpunt van de buis, vanuit de 'binnenbocht' of vanuit de 'buitenbocht').
Dit is ook wat ik heb begrepen. Lengte meten vanuit de middelpunt van het buis meen ik :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

IANAAAHM Maar er zijn vaker DIY topics geweest; http://gathering.tweakers...gedtopics/forum/9/tag/diy En ook het grote zelfbouw speaker topic staat daarbij. Moge duidelijk zijn dat dat topic een stuk meer relevant is aan het bouwen van de subwoofer dan dit topic.

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:27:
IANAAAHM Maar er zijn vaker DIY topics geweest; http://gathering.tweakers...gedtopics/forum/9/tag/diy En ook het grote zelfbouw speaker topic staat daarbij. Moge duidelijk zijn dat dat topic een stuk meer relevant is aan het bouwen van de subwoofer dan dit topic.
I know. Ik was de laatste die het het grote zelfbouw speakertopic heeft
Kick.

Dat topic was destijds niet meer tot leven te wekken.

In vermoed dat
19william85 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:50:
[...]
deze oorzaak best eens daarvan de reden kan zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 10:46 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_ferry_ schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:27:
Ik zat dus het Het grote Zelfbouw speaker topic te zoeken, maar geen eene keyword bracht die naar boven :|
Welke 1337ass skillZ/termen heb jij gebruikt om die te vinden ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Via de tags vond ik hem snel (zelfbouw, DIY)

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Open gewoon een eigen topic voor je project joh

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Volgens mij zijn die Velodyne en SVS plate amps niet zo los te krijgen,
Een tijdje terug is de BASH amp van mijn SVS PB13 Ultra kapot gegaan. Toen heb ik een nieuwe 1000 Watt Sledge amp via l-sound besteld (ik geloof 600 euro)... Dus zijn wel los te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Da_Vinz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 07:49:
[...]

Een tijdje terug is de BASH amp van mijn SVS PB13 Ultra kapot gegaan. Toen heb ik een nieuwe 1000 Watt Sledge amp via l-sound besteld (ik geloof 600 euro)... Dus zijn wel los te krijgen...
Heb je daar een URL van aub ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/71ing5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11rxe86.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ra9qaq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1567pdg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/anym38.jpg

Onkyo 509
LG 660 47
xtreamer
Boston soundware XS
visiosat quadro
Philips 8404

FF wat plaatjes weer :)

excuses voor brakke pics...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51

SaN

Allemaal in één kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep er is nog meer... Kamer komt klein over op foto's maar is ongeveer 90m2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
stellarc...NICE man! Ziet er erg netjes uit! Alles in een ruimte maar toch netjes, rustig en strak! Goed bezig.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
mijn nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e3YLf.jpg

Samsung UE40EH5000 (345e :D)
leuk ding! al ben ik nog niet overtuigd van het beeld tov. van mn oude lg lcd tv... misschien nog eens wat spelen met de instellingen. of die lg was stiekem heel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:59:

Onkyo 509
LG 660 47
xtreamer
Boston soundware XS
visiosat quadro
Philips 8404

FF wat plaatjes weer :)

excuses voor brakke pics...
Ik vroeg me al af aan wie ikea die lampen verkocht zou krijgen, maar nu weet ik het, haha!

Ze staan trouwens wel goed in je interieur.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 28-09-2012 21:37 ]

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Wat je zou kunnen proberen om het helemaal onzichtbaar te krijgen, is het maken van een houten skelet en die bespannen met luidsprekerdoek. Plaats het skelet met doek voor je receiver en centerspeaker en je ziet er een stuk minder van en het is nog wel bruikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:08
Wat een bijzonder smaakvol huis! Ik ben jaloers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
http://www.lsound.eu/

Staan leuke HT setjes tussen.

Ik heb al jaren geen upgrade meer gedaan. Als ik er echt merkbaar op vooruit wil gaan gaat dat me aardig wat kosten ben ik bang :(

Zal eens kijken of ik ergens foto's heb staan.

Mijn setup is iig

receiver - Yamaha DSP-A1
BR speler - PS3
Media player - Eminent EM7080
DVD - Denon 2910
TV - Philips 9603 47 "
Front speakers - Tannoy profile 638
Center - Tannoy Eyris DCC+
rear - Tannoy profile 609 MK II
SUB - REL stadium II
Interconnects - QED silver
HDMI - Extron PRO 2M

Fronts en center + Macho onze kat :+
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IPOS6U88.jpg

De REL. Deze klinkt/voelt links stuk beter dan rechts.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UPQHE38S.jpg

De rears op oor hoogte.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DVNN6VUH.jpg

Receiver voordat ik hem heb aangesloten. Daarna verdwenen in de kast.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XHSN8T3L.jpg

Componenten staan in de kast achter de deurtjes verstopt. De bazin heeft meer te zeggen thuis dan ik natuurlijk :p

Ik vind het wel interessant dat FeAr de REL subs overrated vind. Bedoel je daar de huidige modellen mee of REL in het algemeen?
Ik heb de Stadium II al vanaf het begin (jaar of 14 terug) dat hij uit was en heb aardig wat Subs getest. En op stereo gebied vind ik toen de tijd deze sub het fijnst klinken. De Stadium II is niet gebouwd voor HT en is dan ook niet zo imposant als de SVS PB13 ultra.

Nogmaals, zie TW, foto's van 3888 x 2598 /1.5 MB zijn niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 02-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wat een mooie speakers! Ik heb ze nooit eerder gezien maar zien er erg mooi uit! Heb je, gezien de vrouwelijke kwestie of de kat, normaal ook doeken voor de speakers? Het lijkt overigens ook alsof de center uit een andere (nieuwere misschien?) serie komt, is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Klopt de center komt uit de Eyriss serie en de fronts Profile. Beide zijn wel dual concentric. Met de juiste instelling is het een mooi homogeen geluid. Zelfde geldt voor de rears die ook dual concentric zijn.

Zo zien ze eruit met doek.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TTTRYVIQ.jpg

Zie TW, foto's van 3888 x 2598 /1.5 MB zijn niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 02-10-2012 11:00 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Ze blijven nog steeds mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Wil er niet een heel bouw project van maken (mag hier ook niet :P). Maar wil toch even laten zien hoe hij er nu bij staat. Morgen word de versterker verwacht en kan ik beginnen met testen :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img842/7355/foto7wc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/9200/foto6y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@ FeaR , Excuus me dode hersencellen waren ff actief 8)7

Ben nog wel geintreseerd naar je mening betreft de Subs :)

Ze zien er ook mooi uit 8) al zegt de WAF iets anders O-)

ze klinken nog steeds top ondanks dat ik ze al ~13 jaar heb. De receiver kan ze prima aansturen al zouden ze natuurlijk wel beter klinken met een leuke Parasound eindbak.

Zit al een tijdje te kijken naar een andere Sub. Probleem is hij moet kleiner, maar beter klinken. Enige Sub die ik zelf heb gehoord is de Velodyne DD12, maar ik heb geen 3K over voor een sub. Die tijd heb ik gehad :) Iemand een goed advies? De BK monolith 300 is iig niet beter.
Martijn1990 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:44:
Wil er niet een heel bouw project van maken (mag hier ook niet :P). Maar wil toch even laten zien hoe hij er nu bij staat. Morgen word de versterker verwacht en kan ik beginnen met testen :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor speaker is dat? Visueel lijkt hij op een Sub uit de auto. Specs? En hoe ben je op de afmetingen gekomen van de kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:47:

Wat voor speaker is dat? Visueel lijkt hij op een Sub uit de auto. Specs? En hoe ben je op de afmetingen gekomen van de kist?
Dat hij uit de auto audio wereld komt heb je goed gezien ;) JL Audio 12W7. 12" 750 watt RMS 3 ohm. Maten voor de kist ben ik bij geholpen door iemand op het HT forum, maar in principe zijn het bijna dezelfde maten als de fabrikant zelf opgeeft als optimale gesloten kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Wat verschilt er eigenlijk met een ''auto-sub'' en een ''normale'' subwoofer? Enkel de versterker is toch wat bepaald of het in de auto geplaatst kan worden of niet met betrekking tot de stroomtoevoer?

@Ray187, als je opzoek bent naar meer 'power' wou ik je bijna een tweede sub aanraden. Toen zag ik dat jij opzoek bent naar kleiner, dan is dat natuurlijk niet de bedoeling. Misschien is de SVS SB12 NSD een idee? Ik weet niet hoe de klank verhoudt tot wat jij nu in bezit hebt, maar hij lijkt mij wel iets kleiner (kubus met zijde van iets minder dan 40cm)

Na even lezen op internet kan ik de afmetingen niet zo vinden maar wel ergens dat hij een inhoud heeft van 66 liter tegen ongeveer 48,2 liter van de SVS.

[ Voor 7% gewijzigd door Bierdopje120 op 02-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@bierdopje, Thanks. Ik had al naar die SB12 gekeken. Die is idd klein, maar ik wil er niet op achteruit gaan. Deze sub is een gesloten kist en zal vrij strak spelen, maar zal niet zo diep gaan.

De PB12 lijkt me wel wat. Ik ben ff aan het rondneuzen of iemand deze sub heeft staan en bereidt is om een bezoekje te ontvangen. Er zijn geen winkels die SVS verkopen in NL. Dus een luister/voel sessie zit er niet snel in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:52:
Er zijn geen winkels die SVS verkopen in NL. Dus een luister/voel sessie zit er niet snel in :(
Hificorner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Thanks. Die had ik gezien idd. Alleen groningen....voor mij kwa afstand buitenland :p
Woon in Amersfoort.

Kennissen van mij hebben of REL of Velodyne DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Het is maar wat je er voor over hebt.. met jouw hoge eisen moet het toch niet zo'n probleem zijn even naar Groningen te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:03:
Kijk ook eens naar de BK Monolith+ :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Bokmaaa schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:08:
Het is maar wat je er voor over hebt.. met jouw hoge eisen moet het toch niet zo'n probleem zijn even naar Groningen te rijden?
Eerlijk geegd heb je daar gelijk in. Alleen tijd gebrek is het grote probleem nu tijdelijk. ben net papa geworden :)
Exirion schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Kijk ook eens naar de BK Monolith+ :)
de BK ken ik. Ralph verkoopt die via HTforum. de BK is niet beter dan de stadium II. Alleen als je nog geen Sub hebt en je kiest tussen deze 2 subs dan is de BK miss. een betere keuze, omdat die stuk goedkoper is. 1/3 van de prijs geloof ik.

Zie net een SVS PB12 plus2 te koop staan. Die is wel erg leuk voor HT. Alleen formaat weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:26:
[...]
de BK ken ik. Ralph verkoopt die via HTforum. de BK is niet beter dan de stadium II. Alleen als je nog geen Sub hebt en je kiest tussen deze 2 subs dan is de BK miss. een betere keuze, omdat die stuk goedkoper is. 1/3 van de prijs geloof ik.
BK is het OEM-merk van REL en daarom (veel) goedkoper voor dezelfde prestaties. Vandaar dat ik de huidige REL-subwoofers wat overrated vind, zeker qua prijs/kwaliteit. Al moet ik wel zeggen dat ik mijn Velodyne ook de volle mep niet waard vind, maar tweedehands kan je leuke dingen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Unknown Alien schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Thanks. Die had ik gezien idd. Alleen groningen....voor mij kwa afstand buitenland :p
Woon in Amersfoort.

Geen idee wat jouw auto zou verbruiken indien je wel heen zou rijden, maar met dat in het achterhoofd en het budget dat jij hebt voor een subwoofer is het misschien ook mogelijk om ergens te zoeken waar ze een leveringsservice hebben, misschien is hij ook wel te testen en als hij niet bepaald weer in te leveren. (eventueel tegen vergoeding reiskosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:35:
BK is het OEM-merk van REL en daarom (veel) goedkoper voor dezelfde prestaties.
Dit lees ik vaker maar volgens mij is dat een niet kloppend verhaal. Voor zover ik weet is BK een voormalig produktiebedrijf van REL (zou REL alles naar China verplaatst hebben?) en zijn ze met eigen modellen in de retail markt gestapt. Ze hebben dus niks meer met REL te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor voor de mensen die zelf een (audio)meubel hebben gemaakt met deurtjes erin.

Ik ben zelf bezig om van MDF een zwevend meubel te maken van 210cm breedte. Het meubel is opgedeeld in 2 kastjes aan de buitenzijde van ~50cm, aan de binnenzijde daarvan links en rechts ruimte voor av apparatuur van ~48cm, in het midden een staand vak voor de PS3. Nu heb ik voor de kastjes aan de buitenzijde deurtjes gemaakt, maar na montage van het inboorscharnier krijg ik de deurtjes op geen enkele mogelijke manier exact voor het kastjes.

Ik heb even gekeken bij andere kasten hier in huis en zag dat bij gebruik van dit soort scharnieren de deurtjes altijd iets kleiner zijn dan het kastje zelf. Ik zou dit natuurlijk als oplossing kunnen gebruiken, dan werkt alles zoals het moet, maar voor het oog zou het mooier zijn als de deurtjes netjes op de kastjes aansluiten. Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad? Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FeaR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

BK is het OEM-merk van REL en daarom (veel) goedkoper voor dezelfde prestaties. Vandaar dat ik de huidige REL-subwoofers wat overrated vind, zeker qua prijs/kwaliteit. Al moet ik wel zeggen dat ik mijn Velodyne ook de volle mep niet waard vind, maar tweedehands kan je leuke dingen regelen :)
De Velodyne 12DD staat ook 2e hands te koop. Alleen nog €1750.Weer meer dan ik wil uitgeven :)
Bierdopje120 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Geen idee wat jouw auto zou verbruiken indien je wel heen zou rijden, maar met dat in het achterhoofd en het budget dat jij hebt voor een subwoofer is het misschien ook mogelijk om ergens te zoeken waar ze een leveringsservice hebben, misschien is hij ook wel te testen en als hij niet bepaald weer in te leveren. (eventueel tegen vergoeding reiskosten?)
Brandstof maakt me niks uit alleen de tijd. Als ik die kant op ga in het weekend ben ik zeker een halve dag weg. Denk dat ik eind van het jaar wel de tijd heb om dat te doen.
Exirion schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

Dit lees ik vaker maar volgens mij is dat een niet kloppend verhaal. Voor zover ik weet is BK een voormalig produktiebedrijf van REL (zou REL alles naar China verplaatst hebben?) en zijn ze met eigen modellen in de retail markt gestapt. Ze hebben dus niks meer met REL te maken.
Betwijfel het zwaar of ze dezelfde prestaties leveren. Volgens de leverancier zou ik er niet op vooruit gaan en kon hij ook niet zeggen of hij net zo mooi klinkt/voelt.
Martijn1990 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Dat hij uit de auto audio wereld komt heb je goed gezien ;) JL Audio 12W7. 12" 750 watt RMS 3 ohm. Maten voor de kist ben ik bij geholpen door iemand op het HT forum, maar in principe zijn het bijna dezelfde maten als de fabrikant zelf opgeeft als optimale gesloten kist.
Ben wel benieuwd wat hiervan is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Unknown Alien schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:04:
Betwijfel het zwaar of ze dezelfde prestaties leveren. Volgens de leverancier zou ik er niet op vooruit gaan en kon hij ook niet zeggen of hij net zo mooi klinkt/voelt.
Ralf is een integer figuur en heeft al tientallen subwoofers in huis gehad, dus als hij je adviseert kun je daar goed op vertrouwen. Is het geen idee om eens bij hem te gaan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Ik moet zeggen dat ik nog altijd erg tevreden ben over mijn Monolith+, moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat er inmiddels 100 uur film overheen gegaan is en wellicht een half uurtje muziek ;)

@Martijn1990

Hoe dik is het gebruikte multiplex van je behuizing, kan het niet goed inschatten nu, toch wel 25mm gok ik? Nog aan interne bracing gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door ConZito op 03-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Exirion schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:00:
[...]

Ralf is een integer figuur en heeft al tientallen subwoofers in huis gehad, dus als hij je adviseert kun je daar goed op vertrouwen. Is het geen idee om eens bij hem te gaan luisteren?
De info over de BK heb ik van Ralph. Heb de vraag nu ook open staan voor een bezoekje :)

Ben wel benieuwd hoe die PB12 NDS klinkt/voelt tov. de REL. Stereo zal hij niet beter zijn en dat boeit me ook niet. Als hij HT stuk beter is dan is het het overwegen wel waard.

Dan de REL verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
http://www.lsound.eu/

Ik heb destijds gewoon gemailt want ik kon de Sledge amp toen niet op de site vinden... Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik een NAS, mediaspeler en nieuwe tv in huis.

Dit is overigens onze slaapkamer :X

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img100/5365/imag0170ua.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img87/8963/imag0171j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img401/3647/imag0172xv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img411/5343/imag0173t.jpg

Wat je ziet:
- QNAP TS-419P II
- Media Speler WD Live 2011
- TP-Link Gigabit Switch
- Samsung HD Smart TV 42"
- Coolermaster PCtje ( oudje, binnenkort een nieuwe )

Op de QNAP:
- Automatisch Series downloaden
- Fileserver (films/muziek/series etc.)
- FTP
- SabNZBD
- Sickbeard
- Couchpotato
- Backups ( alle laptops/computers )
- En natuurlijk alles streamen vanaf de QNAP

Wat je op de kast naast de TV ziet liggen is een nieuwe Transformer Tablet ( vind mijn vriendin overigens ook erg leuk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 19:31
Dat is het verhaal wat ik ook begrepen heb. BK heeft subwoofers voor REL gebouwd in het verleden.

Ik ben zelf ook nog steeds zeer content met mijn Monolith+; zelfs vrouwlief is er blij mee en noemt het de beste koop van dit jaar 8)7 Echt klein is ie niet te noemen. Maar goed; hij dubbelt als een bijzettafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
quasi voorproefje van wat het word bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/28ji9hi.jpg

Het volgende komt er te staan/hangen:
- Samsung UE46ES8000
- Onkyo TR-NX 609
- Harman&Kardon HKTS16WQ
- PS3
- XBOX 360
- Apple TV

Slaapkamer volgt nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Mooi scherm. 8000 serie zelfde beeld als de 9000? me maat vond de samsung 9000 vloeiender beeld hebben als ze Pana VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
renedis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:32:
quasi voorproefje van wat het word bij mij:

[afbeelding]

Het volgende komt er te staan/hangen:
- Samsung UE46ES8000
- Onkyo TR-NX 609
- Harman&Kardon HKTS16WQ
- PS3
- XBOX 360
- Apple TV

Slaapkamer volgt nog :P
Spachtelputz :X
Wat een gruwel zeg. Ik baal als een stekker dat ik alle muren in mijn huis daarmee heb gedaan. Je loopt er even langs met je hand en meteen je hele hand open, schuur er met een jas of tas langsaf en meteen een streep erop. Wijn ertegen is ook geen aanrader.

OT: Wel een vette tv. Of eigenlijk juist niet. Nouja je snapt wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ik heb de 5000 :) verschil moet er wezen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Unknown Alien schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
Mooi scherm. 8000 serie zelfde beeld als de 9000? me maat vond de samsung 9000 vloeiender beeld hebben als ze Pana VT50.
Ik ben er extreem tevreden over! Heb wel het scherm goed moeten instellen en had in het begin "lichtere vlekken" op het scherm. Na een pixel/RGB video (voor de dode pixels officieel) zo'n 30 min te laten draaien waren alle "vlekken" weg. Hoort eigenlijk niet te hoeven/gebeuren op zo'n dure tv maar goed.
vosss schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:20:
[...]

Wat een gruwel zeg. Ik baal als een stekker dat ik alle muren in mijn huis daarmee heb gedaan. Je loopt er even langs met je hand en meteen je hele hand open, schuur er met een jas of tas langsaf en meteen een streep erop. Wijn ertegen is ook geen aanrader.

OT: Wel een vette tv. Of eigenlijk juist niet. Nouja je snapt wat ik bedoel :+
Hoe veel mm dik spachtelputz heb jij dan? ik zit op de 1.5 mm dik en vind het opzich meevallen. Mijn broer heeft bijvoorbeeld 2 mm dik en heeft er ook last van! Je moet overigens ook geen mug dood slaan op een witte spachtelputz muur!

Zeker een vette tv! Snap wat je bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Off Topic: spachtelputz heb je in verschillende diktes en mate van grofheid.
Voor mijn nieuwe appartement ben ik ook van plan om een groot deel van de wanden van fijne spachtelputz te voorzien. Ben ook benieuwd hoe ambilight hierop 'gloeit'. Kan me voorstellen dat dit doffer wordt?

Echt enorm slecht hoeveel hoog-segment tv's problemen hebben met clouding, banding, ghosting, noem maar op. Er zitten vaak ook nog veel bugs in, terwijl ze alweer bezig zijn met de ontwikkeling richting 4K tv's.
Gelukkig heeft die dvd geholpen renedis!

[ Voor 4% gewijzigd door swordfish103 op 04-10-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

vosss schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:20:
Wat een gruwel zeg. Ik baal als een stekker dat ik alle muren in mijn huis daarmee heb gedaan. Je loopt er even langs met je hand en meteen je hele hand open, schuur er met een jas of tas langsaf en meteen een streep erop.
Misschien nog eens latex erover heen spuiten. Maakt het allemaal wat minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
swordfish103 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:03:
Off Topic: spachtelputz heb je in verschillende diktes en mate van grofheid.
Voor mijn nieuwe appartement ben ik ook van plan om een groot deel van de wanden van fijne spachtelputz te voorzien. Ben ook benieuwd hoe ambilight hierop 'gloeit'. Kan me voorstellen dat dit doffer wordt?

Echt enorm slecht hoeveel hoog-segment tv's problemen hebben met clouding, banding, ghosting, noem maar op. Er zitten vaak ook nog veel bugs in, terwijl ze alweer bezig zijn met de ontwikkeling richting 4K tv's.
Gelukkig heeft die dvd geholpen renedis!
De muur waar onze TV aan hangt was eerst wit spachterputz. Ambilight (staat vrijwel altijd uit hier) is duidelijk te zien hoor. Nu niet meer sinds de muur grijs is geschilderd :+

[quote]Ik ben er extreem tevreden over! Heb wel het scherm goed moeten instellen en had in het begin "lichtere vlekken" op het scherm. Na een pixel/RGB video (voor de dode pixels officieel) zo'n 30 min te laten draaien waren alle "vlekken" weg. Hoort eigenlijk niet te hoeven/gebeuren op zo'n dure tv maar goed[/qoute]
Mooi is ook het belangrijkste wat jij ervan vind. En tja, omdat het een hoog segment TV is zegt niks. BMWs gaat ook stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/vrr9ms.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/n4xt6x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1zbdhkm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/se616b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34ooklh.jpg

Ik lees dit topic al jaren en sinds ik een jaar op mezelf woon met vriendin ook maar eens tijd om wat te posten :p

Wat zie je:

- Panasonic 42 inch plasma (TX-P42G30E)
Echt super TV op aanraden van tweakers gekocht, blaast de meeste nieuwe tv's die ik gezien heb (LCD etc.) van de kaart.
- KRK Rokit RP8 (actieve) studio monitors
- Ecler Nuo 5 mengpaneel (om de monitors aan te sturen en de bronnen te beheren)
- HTPC (Core2duo 3 ghz om full HD te kunnen draaien, gaat net) - hij staat onder rechter speaker moet ik nog wat voor verzinnen

- Eigen werk / game pc (Core i5 @ 3,6 GHZ + solidstate disk + oude brakke 3d kaart)

Het meest tevreden ben ik op mijn geluidsinstallatie, dat Ecler mengpaneel was afgeschreven voor DJ werk (geen goede potmeters meer :( ) maar is perfect om het geluid naar de boxen te sturen. Zoals je ziet geloof ik niet in surround sound, dit is een hele dikke 2.0 set waarmee je alle buren op stang kan jagen. Ik heb er zelfs wel eens feestjes mee gegeven :D Maar het is vooral heel strak geluid en door de 8" inch woofer meer dan genoeg bass, en uiteindelijk heb je voor 400 euro hele dikke speakers en geen versterker meer nodig :D Ik daag iedere tweaker uit met hun dedicated versterker + passieve boxen :)
Muziek klinkt gewoon zoals muziek hoort te klinken.

Volume regeling gaat via afstandbediening en aan / uit zetten via draadloze afstandbediening welke ook gelijk de kitch ikea led aanzet 8)7
Heel die ikea kast zit vol met gaten om alle kabels goed weg te werken, de Ecler zit in het middelste kastje :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Leuke woning.

Heeft die mixer een afstandsbediening?!
Je mist alleen nog een setje standaards voor je speakers maar verder natuurlijk gewoon lekker.

... Panasonic plasma ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 04-10-2012 21:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic