Heel mooi en strak!C00P schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:08:
Na lang meegelezen te hebben en een hoop inspiratie en ideeën eruit gepuurd te hebben, is dit mijn bijdrage aan dit mooie topic
En als ik vragen mag, welke bank is dat?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heel mooi en strak!C00P schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:08:
Na lang meegelezen te hebben en een hoop inspiratie en ideeën eruit gepuurd te hebben, is dit mijn bijdrage aan dit mooie topic
rkwinkel
[ Voor 15% gewijzigd door gidion1987 op 07-09-2012 11:44 ]
Basement Bios ---- Exo-S
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Leuke wijzigingen, maareh.... wel de muur doen, maar geen gootje ophangen?!LuPo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:31:
Bij mij is redelijk wat veranderd ten opzichte van de vorige post in deel 47.
[afbeelding]
LCD-TV: Samsung LE40D550 Panasonic TX-P42ST50
Digitale TV: CAM CI+ Module (SMiT) + Humax iRHD-5100c
Receiver: Marantz SR5004 Denon AVR-1612
Gameconsole/Blu-rayspeler: PS3 Slim 160GB
HT-set: 2x Klipsch RF-52, 2x RB-51, 1x RC-10, 1x RW-10D
Extra's: Philips Living Colors Mini Generation 2 Black , Logitech Harmony One+, Logitech Squeezebox Touch Apple TV 3
Er hangen inmiddels 3 rekjes met Blu-rays. En er staan nog redelijk wat Blu-rays in mijn boekenkast. Owja, en ook een ander kleurtje op de muur.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Had inderdaad. Bij de vorige post was hij ook al op z'n huidige plek.FeaR schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:35:
Had jij die RW-10D niet onder het bed liggen?
Gootje moet inderdaad nog even. Alleen moet ik nog regelmatig aan de achterkant wat veranderen dus dan kun je elke keer alle kabels weer uit die goot trekken. Stoffen doe ik, maar had ik voor de foto even geen zin in.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:35:
[...]
Leuke wijzigingen, maareh.... wel de muur doen, maar geen gootje ophangen?!
en volgende keer je foto's maken nadat WAF gestoft heeft![]()
Mooie set, maar je hebt alle speakers voor 70 euro gekocht? Is er nog een reden dat ze zo cheap zijn?gidion1987 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:19:
Na een paar jaar mee gekeken te hebben, lijkt het mij leuk om mijn setje met jullie te delen.
Dit is het voor aanzicht, vanuit de kijk positie.
[afbeelding]
De apparatuur:
[afbeelding]
De speaker:
[afbeelding]
Rear speaker (Met koekiemonster)
[afbeelding]
De bank
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Sony KDL-40V4000 40" LCD TV
- Onkyo SR-TX507 surround versterker
- Samsung HD kabel ontvanger
- AC Rayan HD mini 2 media player
- Pure Acoustics The Dream77 zuilen
- Pure Acoustics The Dream 77 center speaker
- Pure Acoustics The Dream 77 rear speaker
- Ikea meubel
- Philips living colours lamp
Wat je niet ziet:
- Playstation 2 en Playstation 3
- MSI Wind netbook
De speakers heb ik van een mede tweaker overgenomen voor maar 70 euro. Er komt erg mooi geluid uit. De TV is opzich wel leuk, maar een 46" zou niet verkeerd staan, denk ik.
Ik mis nog wat rood tapijt.Mystikal schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:27:
Ik hoop over een maand ook hier te kunnen posten. Maar alvast een voorproefje..![]()
[afbeelding]
84" is me te klein... ik ga voor 100"Fireshade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:11:
[...]
Ik mis nog wat rood tapijt.
Hoezo over een maand? Bedoel je misschien december? Dan is die Sony 84" 4K televisie ook uit
Basement Bios ---- Exo-S
Waar heb je die rekjes gehaald? Staat wel leuk zo, met drie (neem aan dat elk rekje 3 hoog is). Lijkt mij Ikea?LuPo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:31:
Bij mij is redelijk wat veranderd ten opzichte van de vorige post in deel 47.
[afbeelding]
LCD-TV: Samsung LE40D550 Panasonic TX-P42ST50
Digitale TV: CAM CI+ Module (SMiT) + Humax iRHD-5100c
Receiver: Marantz SR5004 Denon AVR-1612
Gameconsole/Blu-rayspeler: PS3 Slim 160GB
HT-set: 2x Klipsch RF-52, 2x RB-51, 1x RC-10, 1x RW-10D
Extra's: Philips Living Colors Mini Generation 2 Black , Logitech Harmony One+, Logitech Squeezebox Touch Apple TV 3
Er hangen inmiddels 3 rekjes met Blu-rays. En er staan nog redelijk wat Blu-rays in mijn boekenkast. Owja, en ook een ander kleurtje op de muur.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Klopt, het zijn drie van deze.Borromini schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:42:
[...]
Waar heb je die rekjes gehaald? Staat wel leuk zo, met drie (neem aan dat elk rekje 3 hoog is). Lijkt mij Ikea?
Thanks!Borromini schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:11:
Bedankt. Nooit aan gedacht dat die er verticaal zoveel leuker konden uitzien
.
De afwerking is niet helemaal mooi (als je er met de oog van een perfectionist naar kijkt, voor mij is het prima). De tweaker van wie ik deze kocht moest er vanaf omdat zijn vriendin geen kasten in huis wilde hebben. Deze speakers waren gekocht voor 400 euro (5.0 set) en er zitten beschadigingen op. Ik vind het best meevallen en zie het bijna niet, of je moet er met je neus bovenop zitten.Rev! schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:04:
[...]
Mooie set, maar je hebt alle speakers voor 70 euro gekocht? Is er nog een reden dat ze zo cheap zijn?
psstt.. ze kosten inmiddels 4,99 euro per stuk.Martijn1990 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:39:
[afbeelding]
Zijn inderdaad hele leuke en handige rekjes voor BD's, DVD's en CD's en dat voor maar €3,99 ps
Leuke set-up! Studeer je rechten in Groningen?PeterC86 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:38:
Hierbij foto's van mijn home-cinema in mijn studentenstudio (ooit studeer ik weleens af).
Wat je ziet:
- een boel ikea meuk;
- een of andere 5 jaar oude Samsung tv;
- Humax HD-decoder (mijn tv ondersteunt dat kaartje gebeuren niet);
- Onkyo tx-sr508 receiver;
- Jamo s606 hc3 speakers;
- Pioneer s-71w subwoofer (keer goedkoop op de kop getikt) op een Subdude.
Wat je niet ziet: pc die mede dient als htpc en met een hdmi kabel op de onkyo is aangesloten.
p.s. Ik zie het speakerkabeltje wel liggen, maar ik ben te lui om hem onder de plint door te leggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 11-09-2012 14:12 ]
Thanks, hehe nee die collegebundels zijn nog van een vorige studie.
Bedankt, ik loop inmiddels een paar jaartjes mee (die 86 in mijn nick is helaas echt mijn geboortejaarTomG88 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:09:
Maar dat is geen studentenkamer! Ga eens heel gauw kratjes bier, veroverde vrouwenslipjes, dispuutsdasjes en foto's van je kroegentochten tevoorschijn toverenGoed voor mekaar show hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 11-09-2012 21:39 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 5% gewijzigd door noks op 12-09-2012 13:12 ]
Thanks, ben inderdaad al met die lamp door de kamer wezen schuiven een tijdje geleden. Ik verwacht hier binnen een jaar weg te zijn, dus geen zin om er vervanging voor te halen. Na jouw opmerking heb ik hem echter weer verplaatst. Hij staat nu rechtsachter de linkerspeaker en heb de tv-meubel en sub een halve meter naar rechts geschoven. Dit oogt een stuk beter, ook al staat de tv nu niet meer recht voor het raam. Dus bedankt voor de input!The Eagle schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:38:
@PeterC86: Leuk spul, leuke inrichting ook
Alleen zou ik persoonlijk die Ikea lamp naast je TV weghalen. Dat maakt het uitzicht vanaf je zitplek zoveel rustigerAls je niet zonder licht kunt evt vervangen voor iets kleiners / lagers, of misschien zelfs iets een paar van die dioders achter je TV. Geloof me, dat maakt het er echt beter op, nu lijkt het flink vol te staan. Van die kast heb je geen last, maar die valt mooi in het niet omdat daar die muur tussen de kozijnen zit
Edit: en tevens de vraag waar je die print aan de muur vandaan hebt. Ik mag dat spul wel (niet die specifieke, maar de stijl) en ik zoek nog wat leuks voor boven de TV
Een IR repeater of iets dergelijks niets voor jou? ik zou er (persoonlijk) helemaal gek van worden. Wil je tv kijken, kastje open, wil je een filmpje kijken, kastje open, wil je de radio aan doen, kastje open.gidion1987 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:19:
Na een paar jaar mee gekeken te hebben, lijkt het mij leuk om mijn setje met jullie te delen.
Dit is het voor aanzicht, vanuit de kijk positie.
[afbeelding]
De apparatuur:
[afbeelding]
De speaker:
[afbeelding]
Rear speaker (Met koekiemonster)
[afbeelding]
De bank
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Sony KDL-40V4000 40" LCD TV
- Onkyo SR-TX507 surround versterker
- Samsung HD kabel ontvanger
- AC Rayan HD mini 2 media player
- Pure Acoustics The Dream77 zuilen
- Pure Acoustics The Dream 77 center speaker
- Pure Acoustics The Dream 77 rear speaker
- Ikea meubel
- Philips living colours lamp
Wat je niet ziet:
- Playstation 2 en Playstation 3
- MSI Wind netbook
De speakers heb ik van een mede tweaker overgenomen voor maar 70 euro. Er komt erg mooi geluid uit. De TV is opzich wel leuk, maar een 46" zou niet verkeerd staan, denk ik.
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
You're welcomePeterC86 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:34:
[...]
Thanks, ben inderdaad al met die lamp door de kamer wezen schuiven een tijdje geleden. Ik verwacht hier binnen een jaar weg te zijn, dus geen zin om er vervanging voor te halen. Na jouw opmerking heb ik hem echter weer verplaatst. Hij staat nu rechtsachter de linkerspeaker en heb de tv-meubel en sub een halve meter naar rechts geschoven. Dit oogt een stuk beter, ook al staat de tv nu niet meer recht voor het raam. Dus bedankt voor de input!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, bevalt bijzonder goed! Heb 2 Quadral Vulkans staan met een Denon PMA2010AE:Illidan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:54:
Zijn er hier mensen die wel eens geexperimenteerd hebben met een 2 zuilspeakers in combi met een goede stereo 2.0 receiver, in plaats van een 5.1 setje speakers met de bekende 7.1 A/V receivers...?
Oeps, helemaal vergeten. Je raadt het niet: ikeaThe Eagle schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:34:
[...]
You're welcome
Maar waar heb je die canvas aan de muur nou vandaan?
Bij het TV kijken kan het IR signaal van de AB door het glas van het deurtje. Alleen met film kijken moet het deurtje open voor de center speaker. Ook hou je dan de versterker koeler. Onkyo word al zo onwijs heet...jbdeiman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:45:
[...]
Een IR repeater of iets dergelijks niets voor jou? ik zou er (persoonlijk) helemaal gek van worden. Wil je tv kijken, kastje open, wil je een filmpje kijken, kastje open, wil je de radio aan doen, kastje open.Ik vind het persoonlijk prettiger als de apparatuur in elk geval gewoon te bedienen is.
Wel een mooi setje!
ThanksPeterC86 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:48:
[...]
Oeps, helemaal vergeten. Je raadt het niet: ikea![]()
Ik heb er twee, volgens mij verkopen ze ook maar twee verschillende, kan wel een pic maken van die andere als je nog geïnteresseerd bent.
[ Voor 39% gewijzigd door FigurantXL op 14-09-2012 20:26 ]
Ik zou het graag eens zien op een foto die met een goede camera genomen is. De huidige foto's hebben dan wel een groot aantal pixels, maar scherp zijn ze niet. Kan het dus niet goed beoordelen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ging me meer om het idee.AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:56:
[...]
Ik zou het graag eens zien op een foto die met een goede camera genomen is. De huidige foto's hebben dan wel een groot aantal pixels, maar scherp zijn ze niet. Kan het dus niet goed beoordelen
Op deze foto's ziet het er wel netjes uit. Is het standaard plakfolie van de Blokker of is het iets speciaals?FigurantXL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:59:
[...]
Ging me meer om het idee.
Ik moet eerlijk toegeven dat op sommige punten het wel iets netter kan maar tot dusver ben ik zeer tevreden.
Als je het warmer wilt hebben in de kamer zet je toch gewoon de versterker een beetje hardermike123 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:07:
[...]
De temperatuur in de kamer zal trouwens ook niet lekker te regelen zijn denk ik. Thermostaat lekker boven de tv
Dat is denk ik niet waar Mike123 op doelde, een TV geeft warmte af en dat heeft effect op de thermostaat die er precies boven hangt. Het aantal graden wat op die plek door de thermostaat gemeten wordt, ligt waarschijnlijk hoger dan in de rest van de ruimte.FigurantXL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 07:59:
Temperatuur is overigens goed te regelen... je kan er gewoon bij hoor ;-)
Ha!sh4dow schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:21:
[...]
Dat is denk ik niet waar Mike123 op doelde, een TV geeft warmte af en dat heeft effect op de thermostaat die er precies boven hangt. Het aantal graden wat op die plek door de thermostaat gemeten wordt, ligt waarschijnlijk hoger dan in de rest van de ruimte.
Verwijderd
Ik had een 3.1 setje voor met name films, maar met twee kinderen en een vrouw die niets om films geeft gebruikte ik mijn set erg weinig. Aangezien ik me puur op stereo wil gaan focussen ben ik sinds een dikke maand op luisterpad. Ik heb onlangs ook een stukje film gekeken op een MA GX200 icm een NAD 365 versterker. De echte knallen van een sub mis je, maar voor de rest was de hele filmbeleving dik in orde.Illidan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:54:
Zijn er hier mensen die wel eens geexperimenteerd hebben met een 2 zuilspeakers in combi met een goede stereo 2.0 receiver, in plaats van een 5.1 setje speakers met de bekende 7.1 A/V receivers...?
Nadat de afweging stereo / 2.1 / 5.1 / 7.1 gemaakt is kan ik me jouw aankopen (en zelfbouw) goed voorstellen. Echter denk ik dat de meeste posters in dit topic, althans diegenen die hun set tonen, neit een melkpakjes systeem tentoonstellen. Je ziet in dit topic eerlijk gezegd vrijwel alleen sets van (in totaal) 1000+ euro (nieuwwaarde) langskomen - de versterkers die hier langskomen alleen hebben een vanafprijs van zo'n € 300,00_ferry_ schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:31:
Ik ben ook overgegaan van 5.1 naar 2.1 Kijk niet zo heel veel films/tv, zeg maar 2films per maand in de winterperiode, en 0 a 1 in de zomer. En ik mis die overige 3 kanalen echt niet! IPV een receiver met 5 eenvoudige versterkermodules met mindere geluidskwaliteit heb ik nu een mooie zware stereoversterker met ingebouwde DAC, en IPV 5 melkpakjes of wat dan ook heb ik 2 mooie zuilen en een zelfgebouwde gesloten sub voor mooi strak laag.
Tegenwoordig is het zo standaard om voor 300-500€ ofzo een sony/jvc/pioneer/yamaha/samsung home cinema te kopen, dat mensen vergeten hoeveel beter het bij muziek klinkt als je voor dat geld een 2.0 of 2.1 set koopt. (al was mijn set wel "iets" duurder dan dat)
Helemaal mee eens._ferry_ schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:31:
Ik ben ook overgegaan van 5.1 naar 2.1 Kijk niet zo heel veel films/tv, zeg maar 2films per maand in de winterperiode, en 0 a 1 in de zomer. En ik mis die overige 3 kanalen echt niet! IPV een receiver met 5 eenvoudige versterkermodules met mindere geluidskwaliteit heb ik nu een mooie zware stereoversterker met ingebouwde DAC, en IPV 5 melkpakjes of wat dan ook heb ik 2 mooie zuilen en een zelfgebouwde gesloten sub voor mooi strak laag.
Tegenwoordig is het zo standaard om voor 300-500€ ofzo een sony/jvc/pioneer/yamaha/samsung home cinema te kopen, dat mensen vergeten hoeveel beter het bij muziek klinkt als je voor dat geld een 2.0 of 2.1 set koopt. (al was mijn set wel "iets" duurder dan dat)
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 14-09-2012 21:27 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad, de vraag is natuurlijk hoe representatief dit topic is, of wat het over de gemiddelde set zegt. Denk dat er op GoT genoeg mensen rondlopen met een 5.1 kant-en-klaar setje van welk merk dan ook, maar die voelen zich niet echt geroepen om hier te posten. Ik had ook altijd het idee dat mijn set bovengemiddeld was, totdat ik eens op andere fora als HT Forum begon te kijken...AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:48:
[...]
Echter denk ik dat de meeste posters in dit topic, althans diegenen die hun set tonen, neit een melkpakjes systeem tentoonstellen. Je ziet in dit topic eerlijk gezegd vrijwel alleen sets van (in totaal) 1000+ euro (nieuwwaarde) langskomen - de versterkers die hier langskomen alleen hebben een vanafprijs van zo'n € 300,00
Verwijderd
noks, was jouw subwooferproject niet te volgen via htforum (zeg maar als een DIY van een monolith ?). Daarover een vraagje: Welke lengte poort heb je nu uiteindelijk gekozen. In dat topic kom in 48 cm tegen, maar mijn Winisd berekening komt bij afstemming op 20 Hz op een andere waarde uit.noks schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:10:
Mn laatste post was in deel 38, dus (na 2x verhuisd te zijn geweest) tijd voor een update
Het oogt allemaal nog wat kaal maar dat is omdat we net 2 weken de sleutel hebben. Kabels worden ook nog beter weggewerkt, maar belangrijkste nu is dat het speelt.
Wat we op de foto's zien:
Speakers: B&W CM7
Amp: XTZ A100d3
Draaitafel: Pro-ject Debut III
Bron: AppleTV3
TV: Panasonic 42PX80E
Subwoofer: DIY (Eminence Lab12 & XTZ 500W plate amp)
Wat we niet op de foto's zien (in het kastje, wel HT);
Pioneer BDP-51FD & AppleTV1
Het is jammer dat de map niet in het kastje past, dus de draaitafel er bovenop is niet echt ideaal.. Maar zoals ik al zei staat het er pas net, dus kan nog voldoende schuiven e.d.
Oja en het 3-delig kastje wat nu uit een 2-delig stuk en een 1-delig stuk bestaat moet nog aan elkaar gemaakt worden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar noem je me ook een forum, dat loopt daar over van audiofielen. Een forum als "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" kan daar niet op veel enthousiasme rekenen, terwijl het hier best goed loopt. Daar horen ze namelijk wel het verschil tussen speaker kabel zonder naam en dat van een hele dure naam.FeaR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:34:
[...]
... Ik had ook altijd het idee dat mijn set bovengemiddeld was, totdat ik eens op andere fora als HT Forum begon te kijken...
hear hearPHiXioN schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:06:
Audiofielen moet je mijden als de builenpest. Iedereen heeft verstand van audio, behalve doven. Als het goed klinkt in jouw oren dan is dat zo.
Is dat niet met alles zo? Het is maar wat je referentie is. Als ik gewend ben in auto's van 2 ton te rijden dan heb ik waarschijnlijk over elke middenklasser wat te zeiken. Dat betekent niet dat het allemaal onzin is wat ik zeg. Als jij tevreden bent met een middenklasser dan is dat prima. Het wil echter niet zeggen dat het echt niet beter kan.PHiXioN schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:06:
Audiofielen moet je mijden als de builenpest. Iedereen heeft verstand van audio, behalve doven. Als het goed klinkt in jouw oren dan is dat zo.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dan valt alles tegen als je daar gaat kijken, dat is ook niet echt 'standaard' meer.FeaR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:34:
[...]
Inderdaad, de vraag is natuurlijk hoe representatief dit topic is, of wat het over de gemiddelde set zegt. Denk dat er op GoT genoeg mensen rondlopen met een 5.1 kant-en-klaar setje van welk merk dan ook, maar die voelen zich niet echt geroepen om hier te posten. Ik had ook altijd het idee dat mijn set bovengemiddeld was, totdat ik eens op andere fora als HT Forum begon te kijken...
Er is altijd baas boven baas he, in mijn directe omgeving ken ik ook niemand die zon uitgebreide set als mij heeft, maar ik weet dat er mensen op mijn werk rondlopen met sets van 50k+FeaR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:34:
[...]
Inderdaad, de vraag is natuurlijk hoe representatief dit topic is, of wat het over de gemiddelde set zegt. Denk dat er op GoT genoeg mensen rondlopen met een 5.1 kant-en-klaar setje van welk merk dan ook, maar die voelen zich niet echt geroepen om hier te posten. Ik had ook altijd het idee dat mijn set bovengemiddeld was, totdat ik eens op andere fora als HT Forum begon te kijken...
De beste tip is heel eenvoudig.Devilly schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:03:
Ik zie een audiofiel als iemand die heel veel verstand heeft van de weergave van geluid en ook de voors en tegens van de beschikbare apparatuur kent. Zo iemand zou mij dus kunnen begeleiden in mijn keuze. Ik wil dus niet dat de keuze voor mij wordt gemaakt, maar tips met argumenten zijn zeker welkom.
Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.FeaR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:34:
Ik had ook altijd het idee dat mijn set bovengemiddeld was, totdat ik eens op andere fora als HT Forum begon te kijken...
[ Voor 29% gewijzigd door vosss op 15-09-2012 14:23 ]
Je kan er natuurlijk gewoon bij alleen de kamer is eerder op "temperatuur" bij de thermostaat door de warmte van de tv en andere apparatuur. Rest van de kamer is een stuk kouder.FigurantXL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 07:59:
Het is plakfolie van de gamma- praxis-hornbach.
Ik had eerst de grijze vlakke die de S606 heeft mat zwart afgeplakt en het ging er redelijk goed af.
Op een paar kleine stukjes bleef wat lijm rest achter maar niet noemenswaardig
Temperatuur is overigens goed te regelen... je kan er gewoon bij hoor ;-)
Ik ben ooit een keer bij iemand thuis geweest en die had daar ook een dure installatie staan. Wel 2e hands gekocht maar de prijs was toch wel rond de 20.000 euro. Platenspeler in een badje van olie, lekker stabiel, zuil speakers die je alleen bijna niet kon tillen en nog meer van die fratsen. Ff een muziekje opgezet van de Dire Straits, "Money for Nothing". Het klonk geweldig. Thuis zelfde nummer opgezet op mijn Pioneer set met de originele speakers, iets groter als boekenplank speakers, het leek nergens opExirion schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:40:
[...]
Is dat niet met alles zo? Het is maar wat je referentie is. Als ik gewend ben in auto's van 2 ton te rijden dan heb ik waarschijnlijk over elke middenklasser wat te zeiken. Dat betekent niet dat het allemaal onzin is wat ik zeg. Als jij tevreden bent met een middenklasser dan is dat prima. Het wil echter niet zeggen dat het echt niet beter kan.
Hele mooie winkel, ik ben er ooit geweest maar uiteindelijk ben ik toch voor andere merken gegaan. Als je het prijskaartje ziet van zo een volledige Naim-set sta je wel even te kijken. Een ton voor de middelste klasse, holy shit.
Thanks
Verwijderd
Yep deze technologie is weer wat toegankelijker geworden, over 3 jaar was dit niet zo evident.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:56:
Handig zo'n Logitech harmony 1100
Maar voor zelfde geld heb je tablet, En installeer je gewoon app voor elke afstand bediening, Als je beetje nieuwe hardware hebt.
Verwijderd
En op sommige TV's is het standaard dat wanneer er een signaal op HDMI1 / AV1 komt, dat ie aanschakelt. Dus ander poortje kan je ook nog proberen.
Echtwaar? Dan zou ik dat nog eens kunnen proberen.Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:29:
[...]
En op sommige TV's is het standaard dat wanneer er een signaal op HDMI1 / AV1 komt, dat ie aanschakelt. Dus ander poortje kan je ook nog proberen.
Ach dat maakt niet uit, dat heb ik ook gedaan, maar de hele inrichting past mooi bij elkaar en qua kleuren vind ik het een mooi geheel.SIII schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:55:
[...]
Thanksleuk dat je het mooi vind.
Al bij al wel een budget setje hoor, heb de speakers + receiver aan mooie prijs gehad.
Speakers + receiver + bekabeling kwam ik uit op een 1000euro
Inmiddels ontdekt dat het ding ook als Jamo SUB 800 wordt verkochtExirion schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:29:
Ik heb voor de gein van iemand een Energy ESW-M6 gekocht, gewoon om te kijken hoe zo'n subje klinkt. Het is een 20x20x20 kastje met een 6.5" woofertje en 2 passieve radiators. Voor dat formaat en de prijs die ik heb betaald een geluid dat me niet tegenvaltNatuurlijk heeft het z'n beperkingen, maar met muziek komt ie nog behoorlijk diep voor zo'n beperkt formaat.
[afbeelding]
Nu 's kijken wat ik ermee ga doen want ik heb bij de computer al een BK Gemini II sub staan. Misschien gaat deze de auto in
Jij had toch alleen die monitoren van de Philips HTR9900-set gekocht voor naast de PC? Of toch de gehele set? Aangezien die zuilen op de slaapkamer ook uit die set lijken te komen.Exirion schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:27:
[...]
Inmiddels ontdekt dat het ding ook als Jamo SUB 800 wordt verkocht![]()
Hij gaat denk ik naar de slaapkamer maar voorlopig gebruik ik 'm voor de lol nog bij de PC om los te komen.
Z'n nieuwe stek straks:
[afbeelding]
Klopt, die hogere zuilen had ik in principe voor m'n moeder gekocht maar de plannen veranderden omdat m'n vader compacte witte zuiltjes voor haar liet staan. Uiteindelijk heb ik deze dus maar op de slaapkamer gezet omdat ik het zonde vond om ze weg te doenFeaR schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:57:
Jij had toch alleen die monitoren van de Philips HTR9900-set gekocht voor naast de PC? Of toch de gehele set? Aangezien die zuilen op de slaapkamer ook uit die set lijken te komen.
Dit heb ik ook met m'n Sony TV en Onkyo BR-speler! Deze zijn verbonden met een HDMI kabel, de Sony receiver en de Onkyo BR-speler zijn verbonden met een een toslink kabel. Ik dacht dat probleem verholpen zou zijn als er een receiver tussen hangt die met TV en BR-speler via HDMI verbonden zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:07:
Doet mijn receiver ook, Gewoon optie hdmi control/cec uit zetten,
Mega iritant wil je muziek luisteren gaat jou TV ook aan off je receiver uit.
Niets mis mee toch? Wil later ook zeker wel goed geluid op de slaapkamer, geen volledige 5.1 maar een mooie stereoversterker met twee zuilen moet toch zeker wel lukken. En natuurlijk mag de studeerkamer ook niet audio-loos blijvenExirion schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:59:
[...]
Klopt, die hogere zuilen had ik in principe voor m'n moeder gekocht maar de plannen veranderden omdat m'n vader compacte witte zuiltjes voor haar liet staan. Uiteindelijk heb ik deze dus maar op de slaapkamer gezet omdat ik het zonde vond om ze weg te doenIk heb nu 3 volwaardige audiosetups in huis
Verwijderd
Zou eens gaan kijken in Onkyo BR speler dan kwa opties, Gooi anders hdmi van BR speler er eens uit en zie off dan nog aan gaat.Mini Poeper schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:09:
[...]
Dit heb ik ook met m'n Sony TV en Onkyo BR-speler! Deze zijn verbonden met een HDMI kabel, de Sony receiver en de Onkyo BR-speler zijn verbonden met een een toslink kabel. Ik dacht dat probleem verholpen zou zijn als er een receiver tussen hangt die met TV en BR-speler via HDMI verbonden zijn.
[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 03:15 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
...en waarom?
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn1990 op 18-09-2012 15:25 ]
Verwijderd
Same here. Een zware subwoofer is wat dat betreft nog altijd beter dan een klein boemdoosje dat staat te dreunen, en er zijn maar weinig mensen die dat willen snappen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:34:
Ik heb buren boven mij die klagen nooit ook al kijk ik film met subwoofer op reference level.
Verwijderd
My point exactly. Maar zo te lezen worden het er al meer die er zo over denken.Exirion schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:57:
[...]
Same here. Een zware subwoofer is wat dat betreft nog altijd beter dan een klein boemdoosje dat staat te dreunen, en er zijn maar weinig mensen die dat willen snappen.
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn1990 op 18-09-2012 17:43 ]
Verwijderd
Dat wordt een leuke klusMartijn1990 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:23:
Nu het toch over subwoofers gaat, van mijn kant ook een updateHeb vandaag een JL Audio 12W7 gekocht. Een 12", 1000 watt RMS, 20,5 kilo wegende subwoofer. Kist zat er ook al bij, maar waarschijnlijk moet er een andere gebouwd worden, daar deze vooral voor car audio gemaakt is. MiniDSP is ook onderweg om hem goed af te stellen en dan alleen nog een mooie versterker.
Laat die "arme buren" comments maar komen! Want een zware/grote sub kan natuurlijk alleen maar zo hard dat de buren continu van de bank trillen.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Al enig idee hoe je de sub aan gaat sturen? Iets van een externe Behringer 19"-amp of plate amp voor in/op de behuizing?Martijn1990 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:28:
Was inderdaad de bedoeling. Maar het beamer plan gaat voorlopig niet door (is sowieso nog niet zeker of het überhaupt gaat lukken), dus dan maar eerst een subje
Om eerlijk te zijn heb ik weinig verstand van de T/S parameters, maar heb wel gelezen dat deze subs ook erg mooi zijn voor HT. JL zelf heeft ook een sub gebouwd voor HT waar vrijwel dezelfde woofer in word gebruikt. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopenVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:24:
[...]
Dat wordt een leuke klus
Persoonlijk vind ik de T/S parameters wat tegen vallen. Deze woofer lijkt mij meer ontwikkeld voor auto-gebruik, en minder voor het sub-bass bereik van een HT subwoofer. Maar dan nog: Ben benieuwd wat het wordt !
Nee, dat is nog lastig. Plate amp zal het in ieder geval niet worden, zijn niet echt makkelijk te vinden die genoeg vermogen leveren. Zal een versterker worden van bijvoorbeeld Crown of DAP Audio die stabiel op 2 ohm speelt en daarbij zo'n 1000 watt levert.FeaR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:07:
[...]
Al enig idee hoe je de sub aan gaat sturen? Iets van een externe Behringer 19"-amp of plate amp voor in/op de behuizing?
Verwijderd
Lijkt me verstandig om me snel te verdiepen in het bouwen van speakers, t/s parameters etc. Waarschijnlijk zal jij dan ook tot de conclusie komen dat 1000 wat overdreven is (en mogelijk de driver tot aan de Xlim pusht. En dan is ie stuk).Martijn1990 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:39:
[...]
Om eerlijk te zijn heb ik weinig verstand van de T/S parameters, maar heb wel gelezen dat deze subs ook erg mooi zijn voor HT. JL zelf heeft ook een sub gebouwd voor HT waar vrijwel dezelfde woofer in word gebruikt. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen
[...]
Nee, dat is nog lastig. Plate amp zal het in ieder geval niet worden, zijn niet echt makkelijk te vinden die genoeg vermogen leveren. Zal een versterker worden van bijvoorbeeld Crown of DAP Audio die stabiel op 2 ohm speelt en daarbij zo'n 1000 watt levert.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq