Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Philips-kermislampen zijn echt meester. Ben nog steeds zeer content over de aanschaf daarvan. Enige is dat de mijne de 3 AAA-batterijen binnen een paar maanden leeg heeft. Op dat vlak zou een V2 wel fijn zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
FeaR schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:31:
Die Philips-kermislampen zijn echt meester. Ben nog steeds zeer content over de aanschaf daarvan. Enige is dat de mijne de 3 AAA-batterijen binnen een paar maanden leeg heeft. Op dat vlak zou een V2 wel fijn zijn.
Inderdaad, het is echt een batterijen vreter. Zelfs als je de lamp amper gebruikt.
Groot voordeel van de lampen is dat als je er meerdere heb staan ze beide te bedienen zijn met de zelfde afstandsbediening. (met uitzondering van de eerste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Erg mooie opstelling en je tv, jammer dat je een uitbouw hebt maar nog steeds de gordijnen daar laat hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29
@Phixion: mooie opstelling. That remids me, moet van de mijne ook nog steeds foto's maken. KOmt er maar niet van |:(

Question: Waar heb je die gordijnen vandaan, en zijn ze verduisterend? Zoek eigenlijk nog iets dergelijks voor weinig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
De gordijnen komen hier vandaan: http://www.luitenwonen.nl/

Ze zijn niet verduisterend, dus ik zou ze niet in de slaapkamer hangen. Voor de woonkamer vind ik ze perfect. Het heeft me ongelofelijk veel moeite gekost om iets moois te vinden dat modern en strak is. Bij roobol hebben ze alleen effen gordijnen, bloemetjes of hele ouderwetse. Bij de kwamtum hadden ze wel een paar leuke, maar die wonnen het niet van deze.

Achter het gordijn zit een enorme glazen schuifdeur aan weerszijden. Ze hangen er dus niet alleen om de zon buiten te houden, maar ook ter verbetering van de akoestiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even voorstellen hier!

Was al heel lang geinteresseerd in luidsprekers ed, vooral in de auto dan, daar is het mee begonnen.
Hield altijd ibood in het oog voor een home-cinema set, tot de onkyo sr313 met speakerset erop kwam, lang getwijfeld en uiteindelijk gekocht.
Maar door een fout in het aantal bestellingen hadden ze deze set niet meer en ter vervanging kreeg ik de onkyo ht-s6505 toegestuurd.
Een geluk bij een ongeluk eigelijk want deze receiver is heel wat beter dan de sr313.
Deze heeft wel netwerkmogelijkheden (oa spotify en dlna), en het belagrijkste, Audyssey 2 setup.

Wat je ziet:
  • sony bravia KDL-40EX720
  • onkyo ht-s6505 set
  • philips 5 cd changer met 2.0 set waar je maar 1 van ziet.
  • ps3 en digicorder
  • zalige zetel
Hier de foto's van de set:

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/5162/dsc8758j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/3381/dsc8779j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/1355/dsc8792w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/5779/dsc8824d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/2797/dsc8795u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/6725/dsc8813e.jpg

De bijgeleverde speakerset vond ik al van het begin niet goed klinken voor muziek, vooral in stereo dan.
De speakerset van philips die je ziet staan speelt ook niet echt goed, middentonen ontbreken enorm.

Ben nu dus alweer op zoek naar andere speakers.
M'n oog was gevallen op de Eltax shine 8 serie of 5.0 set, taga 606 set of teufel ultima 40's.

Grtss, Max

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
FeaR schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:14:
Waar het allemaal om te doen was, de Special Edition met W-woofers:
Zijn dat deze woofers? http://www.grande-utopia-em.com/en/technologies/w.php Of waarom zijn deze zo bijzonder?

Afbeeldingslocatie: http://www.grande-utopia-em.com/images/w-more.jpg

Heb je ooit jouw focals kunnen vergelijken met exemplaren uit de studio series? Bijv. de CMS 65 die ik heb?

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 11-08-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Nee dat zijn de Utopia woofers, die qua prijsklasse een heel stuk omhoog gaan :)

Dit is een standaard W woofer van Focal :)

Afbeeldingslocatie: http://loudmagnet.com/html/focal/11w7670jpg.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door DjVe op 11-08-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:12:
[...]
Zijn dat deze woofers? http://www.grande-utopia-em.com/en/technologies/w.php Of waarom zijn deze zo bijzonder?

[afbeelding]

Heb je ooit jouw focals kunnen vergelijken met exemplaren uit de studio series? Bijv. de CMS 65 die ik heb?
Die woofers hebben wel hetzelfde materiaal, maar de magneet is daar weer anders van. Die woofer die jij linkt heeft het zogenaamde Power Flower. Weer niet te verwarren met Power Flow wat Focal gebruikt om hun systemen met reflexpoort aan onder- en voorzijde te beschrijven. Maar het materiaal is verder identiek.

Verschil tussen een V en W is behoorlijk:
De standaard versie van de Chorus V-serie heeft conusmateriaal dat bestaat uit cellulose vezels, afgedekt met een laagje glazen micro-bolletjes. Het glas zorgt ervoor dat de conus extra stijf wordt, zonder teveel aan gewicht te winnen. Glas voorkomt de typische klank van een papieren conus. Met dit materiaal heeft Focal al 15 jaar ervaring, ze noemen het Polyglass. De Special Edition W-serie maakt voor de conus van de woofers gebruik van een voorgevormde foam, die bedekt wordt met één of meer laagjes glasvezel. De glasvezel wordt op het foam “gebakken”. Omdat Focal meerdere laagjes glasvezel gebruikt per conus, noemen ze het Verre–Verre (betekent glas-glas). De twee V’s samen vormen een “W”. De handelsnaam is W-cone. Polyglass woofers worden machinaal gemaakt, de W-conus is handwerk. Daarom kostbaarder. Het W-materiaal heeft grote voordelen. Het is ultralicht, het is heel sterk, het is extreem stijf en aan de hand van de toepassing maakt Focal de conus “zwaarder” met meer laagjes glasvezel. Het is van buiten niet te zien, maar de onderste conus is vast en zeker dikker dan de bovenste.
Qua sound is de W wat rustiger om te horen, wat meer laid back. Met de relatief felle tweeter krijg je dan - naar mijn inziens - een zeer mooie sound.

Met studiomonitoren heb ik maar bar weinig ervaring. Ooit één keer een KRK gehoord en dat was het. Wil wel ooit een set actieve monitoren naast de PC hebben, maar of dat een KRK, M-Audio, Audio Engine of wat dan ook wordt weet ik nog niet. Al was ik wel al meteen bevooroordeeld toen ik die Focals van jou zag :P

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 12-08-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:10:

Wat je ziet:
  • sony bravia KDL-40EX720
  • onkyo ht-s6505 set
  • philips 5 cd changer met 2.0 set waar je maar 1 van ziet.
  • ps3 en digicorder
  • zalige zetel
Hier de foto's van de set:

[afbeelding]
Wat heb jij voor klepje daar op versterker zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Woeptiewoep! Onkyo NR818 in the house. Wat een verademing, nog een paar kleine dingetjes fixen met XBMC en de HDMI, maar wat betreft audio is het echt stappen vooruit als het op HT aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayet193 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:20:
[...]

Wat heb jij voor klepje daar op versterker zitten?
Dat is een stukje karton met carbon-vinyl opgeplakt. De AUX, usb en audyssey aansluitingen zitten daarachter, vond het geen zicht dat die bloot en zichtbaar waren. Raar dat onkyo daar geen covertje voor bijleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

Paar dagen geleden voor gratis een leuke PM7200 mogen meenemen. Had al zo'n vermoeden dat hij stuk is en dat blijkt helaas zo te zijn. Hij gaat aan, alle relais klikken, lampjes doen het en hij doet alles wat hij moet doen, behalve geluid weergeven. Zelfs geen brom. Iemand enig idee waar ik moet zoeken voordat ik hem naar een handige harrie breng?

Afbeeldingslocatie: http://i621.photobucket.com/albums/tt292/vidcol/MarantzPM7200_1.jpg

De twee zekeringen linksboven zijn in orde dus dat heb ik kunnen uitsluiten. Zie verder ook geen verkleurde onderdelen of andere optische schade.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9vqsabR56WIIL3jblEuH4m5h/thumb.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:34

WhySoSerious

Be the change.

Volumeknop misschien kapot? Trek die eens eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Speakersknopje A/B is de meest gemaakte fout, sluit eens wat speakers op B aan, kan zijn dat het versterker gedeelte van A problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

WhySoSerious schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:56:
Volumeknop misschien kapot? Trek die eens eraf.
Dan is de as zichtbaar en die draait gewoon netjes.
Bierkameel schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:03:
Speakersknopje A/B is de meest gemaakte fout, sluit eens wat speakers op B aan, kan zijn dat het versterker gedeelte van A problemen heeft.
Waar zie je me voor aan? ;)
Ik heb alle mogelijkheden qua knoppen en aansluitingen geprobeerd dus de oorzaak ligt sowieso intern.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:27

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sharky schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:10:
[...]

Dan is de as zichtbaar en die draait gewoon netjes.

[...]

Waar zie je me voor aan? ;)
Ik heb alle mogelijkheden qua knoppen en aansluitingen geprobeerd dus de oorzaak ligt sowieso intern.
Ik heb zo'n versterker ter reparatie gehad, was niet van mij maar dat doet er niet toe. Zelfde verhaal; alles aan, alles klikken maar geen geluid. Ik heb toen de hoofdzekering vervangen (omdat ik niets anders kon vinden en er toch een had liggen). Dat loste het probleem op tot de eerste tonen van een nummer (op laag volume). Zekering bypassed met stuk kabel, en toen werkte alles naar behoren. Bleek uiteindelijk een defect in de voeding te zijn. Ik zou het in die hoek zoeken dus.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tjah wil je echt goed het probleem lokaliseren, dan moet je gaan meten aan voeding, en een signaal op de ingangen zetten en kijken hoever dat komt (signaal gaat via de ingangsselectie rechts achter door de 2 grijze draadjes met 4 polige stekkers door naar de volumeregeling vooraan, en vanaf daar door met zo'n zelfde soort kabeltje naar de eindversterking in het midden achter. De voeding van die eindversterker zal dan via die wit/zwart/rood kabel binnen komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Even een update van mijn Audio set:

De Kef's zijn nieuw. (Kef iQ70)
Er komt nog een center van Kef bij (Kef iQ60C), deze wordt nageleverd.

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7610/dsc0378w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/2682/dsc0380r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/7529/dsc0383tx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
xelior schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:52:
Even een update van mijn Audio set:

De Kef's zijn nieuw. (Kef iQ70)
Er komt nog een center van Kef bij (Kef iQ60C), deze wordt nageleverd.

[afbeelding]
Mooie kast, is dat stijgerhout?

Zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
PHiXioN schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:20:
Na eerder al wat plaatjes gepost te hebben hierbij een update na wat aanpassingen in de omgeving:

*knip*
Mooie speakers! Zeker de 25. Dit weekend vergeleken met Dynaudio, beide mijn smaak :)

[ Voor 63% gewijzigd door virtualJac op 27-08-2012 11:42 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Thalaron schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
...
Nu vinden we vooral de optie "Projectieverf" interessant. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Woonkamer is overigens volledig verduisterbaar!!! (althans, op termijn icm rolluiken).

....

Nadelen:
- Muur moet leeg blijven... = Grote kale vlakte
...
Ikzelf heb in mijn vorige huis ook regelmatig op de muur geprojecteerd. Ik heb gewoon een kunstrail opgehangen. Als we dan gingen kijken haalde ik gewoon het spul van de muur en schoof de haakjes opzij. De kunstrail hadden we langs de gehele muur waardoor hij helemaal niet opviel. Bijkomend voordeel is dat je nog eens een beetje kunt wisselen met wat je aan de muur hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 27-08-2012 10:09 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:22
Ik heb afgelopen zaterdag een Xtreamer Sidewinder3 multimediaspeler gekocht om 3D bluray ISO's af te kunnen spelen. Mijn vorige popcornhour A200 kon enkel half-SBS 3D afspelen.
3D bluray, waarbij ieder oog een full HD beeld krijgt te zien ziet er echt enorm veel beter uit dan half-SBS 3D waarbij de horizontale resolutie gehalveerd is.
Het is veel minder vermoeiend kijken en het beeld is scherper. Ik vond altijd 3D in de bioscoop mooier dan thuis, maar nu weet ik het zonet nog niet.
Kortom: aanrader om al dan niet via een echte bluray speler 3D bluray films te kijken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatalerror: Ik kan me erin vinden dat films er in FullHD thuis vaak beter uitzien als in de bios. Daarbij klinkt het thuis vaak ook beter. In de bios staat het alleen hard, waardoor weinig dynamiek. Bij mij thuis is het freq.bereik groter en dynamisch bereik ook.

Maar of dat ook geld voor 3d weet ik niet. Naar mijn mening is 3d alleen op groot beeld mooi of 'immersive'. Thuis zie je te snel de randen van het beeld. en dat verminderd het 3d gevoel grootdeels voor mij. Dit spreekt dan weer voor de Bios, met name als je het over I-max hebt.

Thuis 3D is denk ik alleen echt een beleving zoals bedoeld als je een beamer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Problem met thuis 3D kijken is dat het eigenlijk vrijwel donker moet zijn, wil je het 3D "in your face" effect echt goed kunnen beleven. Als er licht brand zijn je ogen geneigd op vanalels rondom de TV te focussen, en zie je het effect niet goed. Bovendien moet je dan steeds anders focussen, met soms hoofdpijn etc als gevolg.
Dat gezegd hebbend heeft G_M_C wel een punt mbt het geluid. Dat klinkt thuis toch net iets beter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 20:22
Ik heb thuis een 3D beamer met groot scherm, dus dat 'immersive' gaat wel op :)
Ook met veel omgevingslicht vind ik het 3D best goed te doen. Maarja.. film kijken hoort inderdaad in het donker, dat blijft mooier.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Mistermo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:38:
Inderdaad, het is echt een batterijen vreter. Zelfs als je de lamp amper gebruikt.
Groot voordeel van de lampen is dat als je er meerdere heb staan ze beide te bedienen zijn met de zelfde afstandsbediening. (met uitzondering van de eerste versie)
Da's niet waar. Ik heb hier 5 lampen van de oude generatie staan en die kun je allemaal op 1 remote bedienen als je wil. Wij gebruiken er in de woonkamer 3 op 1 remote.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
Bremg schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Mooie kast, is dat stijgerhout?

Zelf gemaakt?
Lijkt me iepen hout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
@bremg:
De kast is van afval teakhout.
Gekocht als bredere kast met deurtje|laatjes|laatjes|deurtje en daarna aangepast tot laatjes|laatjes|deurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
Nu vinden we vooral de optie "Projectieverf" interessant. Iemand die hier ervaring mee heeft?
In ons nieuwe kerkgebouw gaat ook geprojecteerd worden op een grote vlakke wand voorzien van deze verf (er is een naam voor maar die weet ik even niet meer). De enige nadelen van deze manier van projecteren en beeld kijken zijn:

* Je moet een erg goede stukadoor hebben die een wand écht vlak kan afleveren
* Iedere kleine beschadiging die later in de wand komt ga je zien

Het idee met een kunstrail is prima, als het werkt dan werkt het. Je moet alleen goed uitkijken dat je bij het terughangen van je Rembrandt niet met de lijst ergens een kras in de verf maakt. Helaas zit een ongelukje in een klein hoekje, en vanaf dat moment ook op je muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
sypie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:38:
[...]
* Iedere kleine beschadiging die later in de wand komt ga je zien
In ons (niet nieuwe) kerkgebouw projecteren wij op de bestaande muur. Deze is grof gestuct, iets als:
Afbeeldingslocatie: http://www.talentafbouw.nl/web_images/granol_groef.jpg
Echt behoorlijk grof.
Nou is dit enkel voor ppt's en niet voor films, maar eigenlijk valt het wel mee hoe goed je de structuur ziet.
En je krijgt geen lelijk scherm.
(Nadeel is wel dat de kleur rood er wat slecht uit komt, deze wordt denk ik wat teveel "geabsorbeerd" door de muur.)

Je begint de stuctuur pas goed te merken als je meer van opzij kijkt, dan wordt het steeds erger.

Maw; een kleine oneffenheid ziet je vrijwel niet zolang je maar recht voor het "beeld" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Al sinds ik mijn receiver en speakersetje gekocht heb (4 jaar geleden) zit ik te denken aan 2 mooie zuiltjes. Ook al 4 jaar heb ik me ogen laten vallen op de B&W CM serie. Voornamelijk om het design maar na een luistersessie met n setje CM7's ben ik verliefd. Nu moet ik het toch n keer uit me systeem hebben en gewoon 2 zuiltjes kopen om me Harman Kardon receiver en surround setje (AVR255 en HKTS11BQ set) blij te maken:)

Mijn vraag is nu of iemand toevallig ervaringen heeft met de CM8? Ik heb de CM7's beluisterd en dit beviel ERG goed. Mooi helder en toch vol en warm geluid. Geen overdreven bas, maar wel voldoende om alle soorten muziek (pop, rock, dance, etc.) goed te laten klinken. Kan iemand me vertellen of hier n verschil zit bij de CM8?

De reden dat ik dit vraag is dat ik wss n mooie deal kan regelen zodat ik de CM8 kan kopen voor de prijs van de CM7. Dit zou wel op zeer korte termijn moeten dus elke (snelle) reactie is ZEER welkom:)

alvast bedankt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het is natuurlijk persoonlijk, maar de CM9 vond ik erg tegenvallen qua geluid, weinig open, alsof ie nog in de verpakking zat :+ De 683 kwam dan al meer tot leven. Dus ik hoop dat je ze ook vergeleken hebt met andere merken/speakers in die range. Het verschil tussen de CM7,8,9 qua klank kan ik je helaas niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

sypie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:38:
.....(er is een naam voor maar die weet ik even niet meer).....
Mighty Brighty

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_ferry_ schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:17:
Het is natuurlijk persoonlijk, maar de CM9 vond ik erg tegenvallen qua geluid, weinig open, alsof ie nog in de verpakking zat :+
Precies waarom ik het gegeil op B&W sowieso nooit zo snap. Het is een dik aangezet geluid, lekker commercieel, zoals Sennheiser bij de hoofdtelefoons heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Exirion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Precies waarom ik het gegeil op B&W sowieso nooit zo snap. Het is een dik aangezet geluid, lekker commercieel, zoals Sennheiser bij de hoofdtelefoons heeft.
Het gegeil (zoals je het mooi verwoord) is bij mij in eerste instantie gekomen door het design. Ik vind de CM serie er geweldig uitzien! En gezien het dingen zijn die in de woonkamer staan en ik (en ook de vrouw) er de hele dag tegenaan moeten kijken vind ik dat geen onbelangrijk punt. Daarnaast was ik zeker wel onder de indruk van het geluid in de CM7. Het kan ongetwijfeld beter maar ik vond het plezierig luisteren. Ik vraag me ook n beetje af wat je bedoeld met "dik aangezet". Volgens mij klinken de speakers redelijk neutraal en zuiver. Heb recent n P3 koptelefoon gekocht en daar denk ik hetzelfde over. Geen overdreven bas, maar gewoon lekker natuurlijk geluid. mooi helder, geen overdreven bass (in vergelijking met bv n beats by dre) en toch voldoende om ook dance muziek n beetje te laten klinken.

Edit: ik waardeer je mening erg! ben alleen wel benieuwd wat je er precies mee bedoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door boomr op 29-08-2012 10:01 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Exirion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:46:
[Het is natuurlijk persoonlijk, maar de CM9 vond ik erg tegenvallen qua geluid, weinig open, alsof ie nog in de verpakking zat]

Tijdens mijn vele luistersessies heb ik naar de CM8 en CM9 geluisterd, maar deze vielen direct af omdat het geluid alles behalve neutraal was. Op sommige soorten muziek klonk het best wel lekker, maar het zorgde er ook voor dat andere stijlen muziek totaal niet lekker klonken.
Dynaudio is wat dat betreft super neutraal, tegen het saaie aan zelfs, maar dat levert wel altijd de muziek zoals het hoort. Uiteindelijk ben ik via Klipsch Icon Wood WF-35 (klinkt heel lekker en ziet er goed uit) uitgekomen bij de KEF XQ40 (ziet er nog vele malen geiler uit zonder grill en klinkt ook super op alle muziek stijlen).
Ik heb toen ook de Monitor Audio beluisterd en deze waren ook zeker niet slecht en zagen er goed uit, dus misschien is dat ook het overwegen waard.

@ Exirion: Wat is er mis met Sennheiser hoofdtelefoons? Ik ben zelf in het bezit van een HD 25-C II en vind dit 1 van de meest neutrale hoofdtelefoons die ik ooit gehoord heb. En ik zou nooit anders willen dan dit.

[ Voor 0% gewijzigd door Petertyuh op 29-08-2012 17:59 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lj_tree schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:00:
Ik vraag me ook n beetje af wat je bedoeld met "dik aangezet".
Simpel gezegd een 'waslijntje': wat dikker aangezet laag, soms op het wollige af. Helder hoog, maar in verhouding een iets minder aanwezig middengebied. Er zijn meer merken die dat doen en er goed mee scoren bij het grote publiek omdat het voor het gros van de mensen lekker in het gehoor ligt.
Petertyuh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:12:
@ Exirion: Wat is er mis met Sennheiser hoofdtelefoons? Ik ben zelf in het bezit van een HD 25-C II en vind dit 1 van de meest neutrale hoofdtelefoons die ik ooit gehoord heb. En ik zou nooit anders willen dan dit.
Ik zeg niet dat Sennheiser slecht is, maar ze hebben een duidelijke filosofie en sound. Ik heb een HD201 van 20 euro die beter klinkt dan alles in die prijsklasse, maar ik heb ooit een HD580 gehoord en een HD590 gehad. De HD590 heb ik na een inspeelperiode heel hard weer teruggebracht en ben toen voor een AKG K240DF gegaan. Als ik naar de HD650 luister dan weet ik weer waarom Sennheiser niet mijn geluid is, want er zijn veel goedkopere hoofdtelefoon die neutraler en naar mijn mening beter klinken. Het is een overrated ding. B&W is op speakergebied niet veel anders IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Exirion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:55:

Ik zeg niet dat Sennheiser slecht is, maar ze hebben een duidelijke filosofie en sound. Ik heb een HD201 van 20 euro die beter klinkt dan alles in die prijsklasse, maar ik heb ooit een HD580 gehoord en een HD590 gehad. De HD590 heb ik na een inspeelperiode heel hard weer teruggebracht en ben toen voor een AKG K240DF gegaan. Als ik naar de HD650 luister dan weet ik weer waarom Sennheiser niet mijn geluid is, want er zijn veel goedkopere hoofdtelefoon die neutraler en naar mijn mening beter klinken. Het is een overrated ding. B&W is op speakergebied niet veel anders IMO.
Nu vraag ik me af waarom jij de sennheisers zo vind tegenvallen? Naar mijn mening (en ik ben niet de enige, lees maar in verscheidene reviews) heeft de sennheiser HD598 een heel neutrale geluidsweergave (met iets achterblijvende lage tonen, evt. op te lossen door een EQ), die in combinatie met de details die worden weergegeven in de muziek en de enorm ruimtelijke weergave, maar weinig concurrentie heeft in zijn prijsklasse. Natuurlijk kan dit niet "jouw" geluid zijn, maar zeggen dat sennheiser "een dik aangezet geluid" heeft vind ik persoonlijk niet helemaal op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lj_tree schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:10:
Al sinds ik mijn receiver en speakersetje gekocht heb (4 jaar geleden) zit ik te denken aan 2 mooie zuiltjes. Ook al 4 jaar heb ik me ogen laten vallen op de B&W CM serie. Voornamelijk om het design maar na een luistersessie met n setje CM7's ben ik verliefd. Nu moet ik het toch n keer uit me systeem hebben en gewoon 2 zuiltjes kopen om me Harman Kardon receiver en surround setje (AVR255 en HKTS11BQ set) blij te maken:)
Let wel dat de oudere CM's behoorlijk wat vermogen lusten om het er goed laag uit te krijgen. En de CM-reeks gaat al niet heel laag, dus dat vermogen is wel aan te raden. Weet niet of een AVR255 daar aan gaat voldoen. Er zijn niet voor niets mensen die dikke Pioneer of Denon's aansluiten op CM1's of CM7's. De CM8 is wel wat vriendelijker, maar wat vermogen is nooit weg.

Maar B&W en "neutraal" in één zin kom je niet snel tegen, of er moet het woord "niet" voor staan. Niets mis mee als je keuze op de B&W valt natuurlijk, het is en blijft persoonlijk :) En het hangt natuurlijk ook van je referentie af of over hoe de andere speaker klinkt. Als je eerst naar een JBL of Klipsch hebt geluisterd kan ik me voorstellen dat je een B&W neutraler vind klinken :)

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 29-08-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
FeaR schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Let wel dat de oudere CM's behoorlijk wat vermogen lusten om het er goed laag uit te krijgen. En de CM-reeks gaat al niet heel laag, dus dat vermogen is wel aan te raden. Weet niet of een AVR255 daar aan gaat voldoen. Er zijn niet voor niets mensen die dikke Pioneer of Denon's aansluiten op CM1's of CM7's. De CM8 is wel wat vriendelijker, maar wat vermogen is nooit weg.

Maar B&W en "neutraal" in één zin kom je niet snel tegen, of er moet het woord "niet" voor staan. Niets mis mee als je keuze op de B&W valt natuurlijk, het is en blijft persoonlijk :)
Zoals ik al aangaf in eerste instantie ben ik verliefd geworden op het uiterlijk. Wellicht dak daardoor n roze bril...oordoppen in had. Ik ga er zo even langs om nog es goed te luisteren.

Qua vermogen ga ik vragen of ze daar mijn receiver eraan willen hangen. dit hebben ze destijds ook gedaan met de CM7 en dat ging vrij goed. moet wel zeggen dak toen geen surround geluisterd heb en enkel 2 zuiltjes eraan had hangen. Wellicht dat ze dit in de winkel kunnen melden. Ik ben benieuwd.

Ik baal aan de ene kant n beetje van de negatieve reactie. Ik had natuurlijk liever gehoord: DOEN, TOP SPEAKERS!!! maar ben toch wel blij met alle hulp. Dit geeft me wel n beter beeld en wellicht dak nu wat objectiever kan luisteren. Als het voor mij goed is, is het natuurlijk goed. Maar ik wil niet over n half jaar 2 speakers thuis hebben staan waar ik achteraf minder tevreden over ben. Dit geeft me wel n beter beeld. Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lj_tree schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
Zoals ik al aangaf in eerste instantie ben ik verliefd geworden op het uiterlijk. Wellicht dak daardoor n roze bril...oordoppen in had. Ik ga er zo even langs om nog es goed te luisteren.
Qua uiterlijk kan ik het wel snappen, de CM-serie is gewoon een zeer mooie speaker om te zien. Al zullen sommigen hem afschuwelijk vinden door de gele woofer. Maar ook dat is persoonlijk. Feit blijft wel dat je een speaker niet neerzet om het uiterlijk natuurlijk :P
Qua vermogen ga ik vragen of ze daar mijn receiver eraan willen hangen. dit hebben ze destijds ook gedaan met de CM7 en dat ging vrij goed. moet wel zeggen dak toen geen surround geluisterd heb en enkel 2 zuiltjes eraan had hangen. Wellicht dat ze dit in de winkel kunnen melden. Ik ben benieuwd.
Ik post ook alleen maar wat ik zie en zelf ervaren heb. De CM9 heb ik zelf gehoord op een behoorlijk dikke Denon receiver (AVR-4800 serie) en op HT Forum en hier kom je CM7's tegen op een AVR-4308 en zelfs een CM1 op een LX72 van Pioneer. Zoals gezegd is de CM8 wel wat vriendelijker en met slechts twee kanalen levert een beetje receiver wel meer dan genoeg vermogen.
Ik baal aan de ene kant n beetje van de negatieve reactie. Ik had natuurlijk liever gehoord: DOEN, TOP SPEAKERS!!! maar ben toch wel blij met alle hulp. Dit geeft me wel n beter beeld en wellicht dak nu wat objectiever kan luisteren.
B&W is op één of andere manier een merk wat standaard als goed wordt gezien en alsof er niet meer is, terwijl het eigenlijk maar het topje van de ijsberg is. Loop je een gemiddelde HiFi-winkel binnen dan zie je minstens tien andere merken, maar nog steeds bekende. Denk aan Elac, Focal, Monitor Audio, XTZ, KEF, Canton, et cetera. Er zijn ook ketens die merken verkopen die nog onbekender zijn, en vanaf dat oogpunt vallen al die bovengenoemde merken weer onder "het eeuwige <insert merk>". B&W wordt soms ook wel de Rolex onder de speaker genoemd. Wel toevallig dat de twee personen die ik ken met B&W-speakers dan ook een Rolex hebben :P
Als het voor mij goed is, is het natuurlijk goed. Maar ik wil niet over n half jaar 2 speakers thuis hebben staan waar ik achteraf minder tevreden over ben. Dit geeft me wel n beter beeld. Bedankt voor alle reacties.
Daarom moet je met luisteren ook niet over één nacht ijs gaan. Ikzelf heb meer dan een jaar gezocht voordat ik eindelijk de keuze had gemaakt om mijn huidige speakers te kopen. De laatste maanden heb ik zelfs soms uren bij de Hobo gezeten om alleen naar die speakers te luisteren, gewoon om te testen of ze me na uren achter elkaar nog niet verveelden. Dat is ook iets wat ik je mee wil geven: ga niet op de speaker af die je meteen opvalt. Grote kans dat die speaker opvalt omdat er veel laag of hoog uitkomt. Dat is veelal leuk voor even, maar na een hele avond muziek luisteren kan je zoiets snel moe worden. Het is veelal de iets ingetogenere speaker die het op de langere termijn wat beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Omaatjehenk schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:14:
Nu vraag ik me af waarom jij de sennheisers zo vind tegenvallen? Naar mijn mening (en ik ben niet de enige, lees maar in verscheidene reviews) heeft de sennheiser HD598 een heel neutrale geluidsweergave (met iets achterblijvende lage tonen, evt. op te lossen door een EQ), die in combinatie met de details die worden weergegeven in de muziek en de enorm ruimtelijke weergave, maar weinig concurrentie heeft in zijn prijsklasse.
Over de HD598 kan ik niks zeggen omdat ik die nooit gehoord heb, maar wat is jouw referentie? Ik reken mezelf toch wel tot de audiopuristen die een neutrale weergave willen waarop instrumenten klinken zoals ze in het echt klinken en waarbij zo weinig mogelijk kleuring is. Sommige mensen noemen dat saai en vlak, en die kopen liever iets 'indrukwekkends', maar zoals FeaR al aangaf is dat een recept voor luistermoeheid. Het gaat in dit soort discussies vaak over 'muzikaliteit' vs 'analytisch geluid', en ik kies dan toch voor het laatste. Dat zijn namelijk de setups die ELKE soort muziek goed kunnen weergeven maar wel ongenadelijk zijn voor slechte opnames, en zo wil ik het. Ik hoef er geen sausje overheen dat slecht eten te pruimen maakt ;) De massa wil blijkbaar iets anders, en dat is prima, maar B&W heeft audiotechnisch ten onrechte de status die het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Exirion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

Over de HD598 kan ik niks zeggen omdat ik die nooit gehoord heb, maar wat is jouw referentie? Ik reken mezelf toch wel tot de audiopuristen die een neutrale weergave willen waarop instrumenten klinken zoals ze in het echt klinken en waarbij zo weinig mogelijk kleuring is. Sommige mensen noemen dat saai en vlak, en die kopen liever iets 'indrukwekkends', maar zoals FeaR al aangaf is dat een recept voor luistermoeheid. Het gaat in dit soort discussies vaak over 'muzikaliteit' vs 'analytisch geluid', en ik kies dan toch voor het laatste. Dat zijn namelijk de setups die ELKE soort muziek goed kunnen weergeven maar wel ongenadelijk zijn voor slechte opnames, en zo wil ik het. Ik hoef er geen sausje overheen dat slecht eten te pruimen maakt ;) De massa wil blijkbaar iets anders, en dat is prima, maar B&W heeft audiotechnisch ten onrechte de status die het heeft.
Mijn referentie zijn de koptelefoons die te beluisteren zijn bij menig elektronicazaak (van Mediamarkt tot de Hobo Hifi). Geen enkele koptelefoon die ik heb mogen beluisteren binnen dezelfde prijsklasse gaf zo een gedetailleerd en ruimtelijk geluid als de HD598 (Ik heb geen Beyerdynamics kunnen beluisteren, dus daar kan ik niets over zeggen). De instrumenten zijn perfect van elkaar te onderscheiden en goed te plaatsen in de ruimte door deze ruimtelijkheid. Slechte opnames vallen hierdoor inderdaad ook direct door de mand, deze opnames klinken zeer vlak.
De meeste andere koptelefoons binnen die prijsklasse zijn inderdaad minder neutraal, vooral de lage tonen zijn vaak overdadig. Dit is natuurlijk wat het grote publiek wil, misschien dat hierdoor B&W door het grote publiek als 1 van de ultieme merken wordt gezien, terwijl de puristen (of personen die daartoe nijgen) het eigenlijk niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een drietal plaatjes van de nieuwe spiegel tv en bijbehorende opstelling van mij en m'n vriend. Apparatuur:

- Sony KDL-55HX850 televisie
- Lua luidsprekers (type moet ik nog even opzoeken)
- Pioneer VSX 2020 K receiver
- Sony blu-ray speler
- WD TV Live Hub

De apparaten in de kast kunnen worden bediend met de kastklep dicht, dankzij een ingebouwde IR-repeater.

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

FeaR schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Wel toevallig dat de twee personen die ik ken met B&W-speakers dan ook een Rolex hebben :P
:w

Wat betreft B&W... de ene B&W is de andere niet. Ik heb de CM8 maar een 'dik aangezet geluid' is gelul, dan heb je ze nooit goed beluisterd. Ze gaan zelfs minder laag dan veel andere speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag bij Audio Tv centrum in Eindhoven geweest. Ik heb hier tot op heden al mijn audio spullen gehaald. Ik heb daar geluisterd naar de CM8, 683, na Dali setje, n KEF setje en n Boston Acoustic setje. de 683 kwam bij mij het beste uit de bus. Maar de Boston A360 kwam daar HEEL dicht bij in de buurt. Enkel en alleen gelet op het geluid. De CM8 was het slechts. Ik weet niet waar ik voorheen naar heb geluisterd of dat de CM7 zo veel verschilt met de CM8 maar dit geluid was echt veel slechter.

Aan de ene kant ben ik erg blij dat de Boston A360 ERG goed uit de bus kwam gezien het een veel goedkopere speaker is (400 ps tegenover 900 voor de CM8, en 700 voor de CM7 en 683). aan de andere kant baal ik hard van die CM8 want ik had me zinnen er al behoorlijk op gezet en de Boston is een lelijke speaker! een ERG lelijke speaker! Qua design vind ik nog steeds de CM serie de allermooiste speaker. Maar na vandaag ben ik qua geluid wel n beetje om. Dit maakt t erg pittig.

Wel moet ik zeggen dat ik voor het geld van een setje CM of 683 frontjes een complete surround set van Boston heb. iets wat natuurlijk ook wel weer leuk is. Ik twijfel nog heel erg hard! Ga ik gewoon es 2 zuiltjes boston halen en ze thuis neerzetten...tijdje luisteren en kijken of dit is wat ik wil....of ga ik nog es 4 jaar twijfelen voordat ik iets koop:)

De vrouw moet natuurlijk nog uitspraak doen over het uiterlijk want ik vind de Boston persoonlijk geen mooie speaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Die Boston A360 is toch niet zo heel erg verkeerd (met de grill erop natuurlijk)? Zonder grill vind ik hem ook absoluut niet te pruimen, maar daarin zijn maar een paar speakers goed waaronder B&W.
Wat vind je qua uiterlijk van de Monitor Audio Bronze BX-5 of BX-6? Of de KEF Q500?

Ik kan je ook heel erg aanraden om eens ergens anders te gaan luisteren, aangezien iedere luisterruimte anders is kunnen de speakers ook anders uit de verf komen. En bij jou thuis zal het altijd anders klinken dan in de winkel, maar daar raak je aan gewend (dat heet ook wel de 'inspeel periode' van de speakers).

Ps. Sorry dat we je lieten schrikken wat betreft B&W, we zullen het niet meer doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:07:
Ze gaan zelfs minder laag dan veel andere speakers :)
Laag gaan is wat anders dan wollig of gepiekt in het laag zijn. Er zijn speakers die onder de 60Hz niet veel meer doen, maar in het midlaag weldegelijk flink pieken en daardoor het middengebied overschaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Exirion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Laag gaan is wat anders dan wollig of gepiekt in het laag zijn. Er zijn speakers die onder de 60Hz niet veel meer doen, maar in het midlaag weldegelijk flink pieken en daardoor het middengebied overschaduwen.
Dat klopt. Maar nogmaals, ik herken dat niet van mijn luistersessies. Ik ben het wel met je eens dat B&W wellicht niet het meest neutrale geluid heeft, maar ook zeker niet dik aangezet. Dat heb ik bij Sennheiser inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb de CM1 gekocht omdat ik weinig ruimte had en dit DE speaker was die een groots geluidsbeeld liet horen uit een klein kastje. De CM lijn is inderdaad een bombastische serie en daar is absoluut niets mis mee, maar dat moet je wel aan staan. Ik vind Kef en Dynaudio over het algemeen te klinisch en saai....ik ben van nature eehmmm....wat druk.....en ik moet echt geboeid blijven, wil ik blijven zitten voor muziek en met een analistische speaker mis ik iets. De CM1 weet me vast te houden in vrijwel alle soorten muziek (wel in aanvulling met een Sunfire HRS8 om ook net die laagste frequenties te halen). Het enige waar ik ze beduidend minder in vind is het stevige gitaarwerk. Daarnaast heeft de CM1 (geen idee hoe dat met de rest van de serie is) best wat ademruimte nodig aan de achterkant. Sinds ik ze op stands en 30 cm van de muur heb staan klinken ze echt lekker. Verkijk je inderdaad ook niet op het vermogen, de CM serie lust wel wat!
CM1 op een LX72 van Pioneer
That's me ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DjVe op 29-08-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
lj_tree schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:21:
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag bij Audio Tv centrum in Eindhoven geweest. Ik heb hier tot op heden al mijn audio spullen gehaald. Ik heb daar geluisterd naar de CM8, 683, na Dali setje, n KEF setje en n Boston Acoustic setje. de 683 kwam bij mij het beste uit de bus. Maar de Boston A360 kwam daar HEEL dicht bij in de buurt. Enkel en alleen gelet op het geluid. De CM8 was het slechts. Ik weet niet waar ik voorheen naar heb geluisterd of dat de CM7 zo veel verschilt met de CM8 maar dit geluid was echt veel slechter.

-tekst-

De vrouw moet natuurlijk nog uitspraak doen over het uiterlijk want ik vind de Boston persoonlijk geen mooie speaker!
Ik ken je financiële situatie totaal niet, maar ik denk dat die bepalend moet zijn voor de aankoop. Als ik dat zo lees is het dus meer 683 of Boston. De 683 vind ik persoonlijk weer erg mooie speakers (hoewel de CM reeks nog wat geiler is), maar gezien het prijsverschil is het wellicht de Boston's die de keuze horen te krijgen. Die geven dus duidelijk veel meer waar voor hun geld. Aan de andere kant zul je misschien ooit spijt gaan krijgen dat je de B&W's niet hebt gekozen.

Tja, moeilijk, zeker moeilijk om voor wat goedkopers te gaan wat iets minder presteert en er minder leuk uit ziet. Tenminste, dat vind ik altijd heel moeilijk, maar het prijsverschil is dusdanig dat de Boston's het moeten winnen. Toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

MeteoVir schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:15:
Een drietal plaatjes van de nieuwe spiegel tv en bijbehorende opstelling van mij en m'n vriend. Apparatuur:

- Sony KDL-55HX850 televisie
- Lua luidsprekers (type moet ik nog even opzoeken)
- Pioneer VSX 2020 K receiver
- Sony blu-ray speler
- WD TV Live Hub

De apparaten in de kast kunnen worden bediend met de kastklep dicht, dankzij een ingebouwde IR-repeater.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welk meubel is dat en heb je betere foto's? Met name van pal van voren kan zo niet zien of de houtrand doorloopt.
Heb zelf ongeveer zoiets ontworpen voor mijzelf (voor later) en nu ik dit zo zie ziet het er wel gaaf uit.
Wat is de houtsoort van het blad?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:54:
[...]

Dat klopt. Maar nogmaals, ik herken dat niet van mijn luistersessies. Ik ben het wel met je eens dat B&W wellicht niet het meest neutrale geluid heeft, maar ook zeker niet dik aangezet. Dat heb ik bij Sennheiser inderdaad wel.
Hoe laag onder de 100Hz klinkt wordt vrij stevig gedomineerd door de luisterruimte en akoestiek. Een speaker die een beetje een bult heeft (door bijvoorbeeld een tikje overdreven afgestemde BR poort) in een gebied waar een ruimte ook flink meewerkt dmv een staande golf, klinkt echt ontzettend lelijk en overheersend. Maar in een ruimte waar dat helemaal niet zo is, valt dat allemaal wel weer enorm mee...

Mijn ervaring is dat niet alle B&W speakers zo wollig en dik klinken, maar dat er zeker modellen tussen zitten die dat wel doen. Er zijn ook gewoon hele mooie speakers die in hun prijsklasse gewoon meedoen om 'de beste' zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:54:
[...]

Hoe laag onder de 100Hz klinkt wordt vrij stevig gedomineerd door de luisterruimte en akoestiek. Een speaker die een beetje een bult heeft (door bijvoorbeeld een tikje overdreven afgestemde BR poort) in een gebied waar een ruimte ook flink meewerkt dmv een staande golf, klinkt echt ontzettend lelijk en overheersend. Maar in een ruimte waar dat helemaal niet zo is, valt dat allemaal wel weer enorm mee...

Mijn ervaring is dat niet alle B&W speakers zo wollig en dik klinken, maar dat er zeker modellen tussen zitten die dat wel doen. Er zijn ook gewoon hele mooie speakers die in hun prijsklasse gewoon meedoen om 'de beste' zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Er zijn ook gewoon hele mooie speakers die in hun prijsklasse gewoon meedoen om 'de beste' zijn.
Ik vind het wel mooi om te lezen dat er 9 van de 10 keer bij een willekeurige luidspreker in een willekeurige klasse verhalen verteld worden als "de beste in deze prijsklasse" en termen als "laat zelf duurdere speakers ver achter zich!"

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
lj_tree schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:21:
...Ik ben vandaag bij Audio Tv centrum in Eindhoven geweest...
Ik heb bij Audio TV centrum dezelfde speakers geluisterd. Maar kijk zeker ook naar andere winkels in Eindhoven, want bij andere winkels hebben ze weer andere merken (B&W hebben ze bijna overal wel). Ik ben uiteindelijk naar Remkes geweest aan de Aalsterweg en heb ook daar B&W (684 en 683) en Boston (A360 geloof ik) geluisterd. Ik vond ze allebei wel wat wollig. Het geluid kwam niet van de speakers voor mijn gevoel. Daarna heb ik de Monitor Audio RX6 geluisterd en dit was een stuk meer mijn geluid. Dit in-you-face geluid sprak me meer aan.
Ik was eerst wel een beetje bang dat dit luistermoeheid zou opleveren, maar daar heb ik nooit last van gehad.

Dus advies: luisteren, luisteren, luisteren... ook bij andere winkels!

• boomr
Petertyuh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:45:

Ps. Sorry dat we je lieten schrikken wat betreft B&W, we zullen het niet meer doen O-)
Hahaha dank je:) Ik ga de adviezen hier iig aannemen en ook es wat andere winkels langs. Es kijken of daar nog iets anders staat wat me qua uiterlijk wat meer kan boeien en toch n beter geluid geeft dan de CM. Ik ben qua geluid tot nu toe het meest tevreden over de 683 maar de boston komt er dusdanig bij in de buurt dat het verschil van 300 euro ps het me niet waard is en ik dus voor de boston zou gaan.
Ik wil nog wel wat anders gaan beluisteren en wellicht ook op andere plekken. Ik vind het nog steeds raar dat ik de vorige keer zo overdonderd was door de CM7.

Ik wil de Kef speakers ook nog wel es goed gaan beluisteren gezien daar ook wel redelijk nette speakers van zijn. misschien ook wel weer wat duurder maar ik hoop dak dan n wat betere verhouding uiterlijk/geluid/prijs krijg.

Morgen ga ik met de vrouw nog even terug naar audio tv centrum om het uiterlijk te keuren:)

Wat zijn de meningen eigenlijk over de Kef IQ serie? Qua uiterlijk vind ik ze er behoorlijk netjes uitzien! ZEKER beter dan de boston speakers. En als ik review lees zijn ze redelijk tevreden. Niet overdonderd maar ook zeker niet slecht. Ik zit te kijken naar de IQ70 en IQ90.

[ Voor 11% gewijzigd door boomr op 30-08-2012 10:35 ]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
pimmedoris schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:57:
Daarna heb ik de Monitor Audio RX6 geluisterd en dit was een stuk meer mijn geluid. Dit in-you-face geluid sprak me meer aan.
Ik was eerst wel een beetje bang dat dit luistermoeheid zou opleveren, maar daar heb ik nooit last van gehad.
Hier ook een tevreden eigenaar van 2 Monitor Audio RX6 zuilen. In eerste instantie bij Hobo Hifi een luistersessie gedaan en deze luidsprekers vielen me meteen op door het heldere natuurlijke geluid.

Reminds me.. ik moet nog foto's maken voor dit topic :P.

[ Voor 5% gewijzigd door sh4dow op 30-08-2012 11:02 ]

• MeteoVir
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:44:
Welk meubel is dat en heb je betere foto's? Met name van pal van voren kan zo niet zien of de houtrand doorloopt.
Heb zelf ongeveer zoiets ontworpen voor mijzelf (voor later) en nu ik dit zo zie ziet het er wel gaaf uit.
Wat is de houtsoort van het blad?
Ik ben niet zo'n goede fotograaf binnen, maar hieronder nog vier plaatjes. De houtrand loopt inderdaad door. Het is notenfineer, kleur 'Nova' van het merk Musterring. De hele kastenwand is van Musterring. Het meubel waar de tv op staat bestaat eigenlijk uit twee delen: links een uittreklade met plaats voor blu-ray's en dvd's, rechts een grote kast met klep, waar de apparatuur in staat.

De speakers zijn Lua van het model Precision 3/3D St MK 2. Omdat de rechterspeaker in de kast staat, hebben we tussen het dressoir en het tv-meubel een vloerdeel van de kastenreeks ertussen gezet, zodat de speakers even hoog staan en de kastenwand op de vloer als geheel over de hele muurlengte (6,5 meter) doorloopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benlankamp.nl/homecinema7.jpg

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MeteoVir schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:15:
[...]

Ik ben niet zo'n goede fotograaf binnen, maar hieronder nog vier plaatjes. De houtrand loopt inderdaad door. Het is notenfineer, kleur 'Nova' van het merk Musterring. De hele kastenwand is van Musterring. Het meubel waar de tv op staat bestaat eigenlijk uit twee delen: links een uittreklade met plaats voor blu-ray's en dvd's, rechts een grote kast met klep, waar de apparatuur in staat.

De speakers zijn Lua van het model Precision 3/3D St MK 2. Omdat de rechterspeaker in de kast staat, hebben we tussen het dressoir en het tv-meubel een vloerdeel van de kastenreeks ertussen gezet, zodat de speakers even hoog staan en de kastenwand op de vloer als geheel over de hele muurlengte (6,5 meter) doorloopt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dankje, ziet er echt strak uit.

In het begin had ik dit voor ogen maar heb hem toch later weer symetrisch gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33ma39j.png

• MeteoVir
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Dankje, ziet er echt strak uit.

In het begin had ik dit voor ogen maar heb hem toch later weer symetrisch gemaakt.
Ook mooi, inderdaad een vergelijkbare stijl! :) Wil je het ook helemaal zelf gaan bouwen, te zijner tijd, of laten doen door een meubelmaker?

• virtualJac
MeteoVir schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:15:
[...]

Ik ben niet zo'n goede fotograaf binnen, maar hieronder nog vier plaatjes.
*knip*
Mooi! Mooi meubel en mooie inrichting. TV is ook erg mooi zo.

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
lj_tree schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:25:
[...]
Ik wil de Kef speakers ook nog wel es goed gaan beluisteren gezien daar ook wel redelijk nette speakers van zijn. misschien ook wel weer wat duurder maar ik hoop dak dan n wat betere verhouding uiterlijk/geluid/prijs krijg.

Morgen ga ik met de vrouw nog even terug naar audio tv centrum om het uiterlijk te keuren:)

Wat zijn de meningen eigenlijk over de Kef IQ serie? Qua uiterlijk vind ik ze er behoorlijk netjes uitzien! ZEKER beter dan de boston speakers. En als ik review lees zijn ze redelijk tevreden. Niet overdonderd maar ook zeker niet slecht. Ik zit te kijken naar de IQ70 en IQ90.
Ik speel zelf met de IQ50, ben er redelijk tevreden mee. Wil alleen graag de upgrade maken naar de IQ90 die toch wat meer laag produceert.
Destijds voor de IQ50 gegaan in het wit. Deze heeft een enorme hoog WAF gehalte ;)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MeteoVir schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:38:
[...]

Ook mooi, inderdaad een vergelijkbare stijl! :) Wil je het ook helemaal zelf gaan bouwen, te zijner tijd, of laten doen door een meubelmaker?
Mijn vader is timmerman die voor vrienden ook al eens een meubel heeft gemaakt (echt strak en zo secuur dat je dat nooit ziet in een winkel). Dus het plan is het hem te laten doen op het lamineren en spuiten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Mistermo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:42:
[...]

Ik speel zelf met de IQ50, ben er redelijk tevreden mee. Wil alleen graag de upgrade maken naar de IQ90 die toch wat meer laag produceert.
Destijds voor de IQ50 gegaan in het wit. Deze heeft een enorme hoog WAF gehalte ;)
De IQ in het wit is echt prachtig!!! Vooral zonder speakerdoek en dan de taps toelopende achter kant :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
lj_tree schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:25:
[...]

Hahaha dank je:) Ik ga de adviezen hier iig aannemen en ook es wat andere winkels langs. Es kijken of daar nog iets anders staat wat me qua uiterlijk wat meer kan boeien en toch n beter geluid geeft dan de CM. Ik ben qua geluid tot nu toe het meest tevreden over de 683 maar de boston komt er dusdanig bij in de buurt dat het verschil van 300 euro ps het me niet waard is en ik dus voor de boston zou gaan.
Ik wil nog wel wat anders gaan beluisteren en wellicht ook op andere plekken. Ik vind het nog steeds raar dat ik de vorige keer zo overdonderd was door de CM7.

Ik ben zéér tevreden met mijn IQ90's.

Met een beetje geluk vind je nog ergens een paar voor 1000€, en dat is behoolrk veel qualiteit voor je geld.
Zoek ineens ook een IQ9C, en voor mij is de set dan compleet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:49
Zoals ik in m'n vorige posts al had aangegeven zat in één van mijn aluminium bass-units een deuk die ik niet kon fixen :/ Vandaag een nieuwe unit gehaald en 'm vervangen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gzJOoNIn9AsSYffbOQFdctzA/full.jpg

Nu ziet de speaker er weer helemaal strak uit :P En klinken doet hij nog steeds als de beste (dan hoor ik maar tot de grote massa die van dit laid back B&W-geluid houdt :P ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:48:
Zoals ik in m'n vorige posts al had aangegeven zat in één van mijn aluminium bass-units een deuk die ik niet kon fixen :/ Vandaag een nieuwe unit gehaald en 'm vervangen :)

[afbeelding]

Nu ziet de speaker er weer helemaal strak uit :P En klinken doet hij nog steeds als de beste (dan hoor ik maar tot de grote massa die van dit laid back B&W-geluid houdt :P ).
Netjes. Wat vraagt B&W daar nou voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
€77, niet te vaak doen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hmmm vind ik best meevallen eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor een spare part wel idd. Genoeg losse divers van visaton, excel, peerles etc die ook op dat prijsniveau zitten. Kun je nog eens een DIY B&W speaker mee bouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
_ferry_ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:08:
Voor een spare part wel idd. Genoeg losse divers van visaton, excel, peerles etc die ook op dat prijsniveau zitten. Kun je nog eens een DIY B&W speaker mee bouwen :p
Dat idee heb ik dus ook gelijk hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Tommie12 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Ik ben zéér tevreden met mijn IQ90's.

Met een beetje geluk vind je nog ergens een paar voor 1000€, en dat is behoolrk veel qualiteit voor je geld.
Zoek ineens ook een IQ9C, en voor mij is de set dan compleet.
Maar op marktplaats kom ik ze niet zo veel tegen. Of zoek jij ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DjVe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:02:
Ja, ik had minstens het dubbele verwacht. Een goeie speakerunit voor 77 is al niet veel, en spare parts krijgen daar meestal nog een hele dikke scherp bovenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Exirion schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:12:
[...]

Ja, ik had minstens het dubbele verwacht. Een goeie speakerunit voor 77 is al niet veel, en spare parts krijgen daar meestal nog een hele dikke scherp bovenop :)
Exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
Dat is een koopje, als ik zou moeten raden had ik €180,- gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik ben de afgelopen 3 dagen 3 keer naar Audio TV Centrum geweest. Ik heb de Boston A360 nu veel beluisterd en vergeleken met de b&w CM en 683. Ook met dali speakers, en nog wat anderen. Ik hoor verschillen tussen de 683 en de Boston maar niet dusdanig veel om het verschil van 300 euro goed te praten. Qua geluid ben ik over de boston ERG tevreden. Het klinkt lekker, vol, en toch met genoeg detail om alle soorten muziek aan te kunnen. Ook aan reviews lees ik erg veel goeds. Ik moet wel zeggen dat ik me nu een stuk minder focus op wat ik lees en veel meer op wat ik zelf hoor.

Wat ik nog steeds wel ERG jammer vind is het uiterlijk. ik vind de boston speakers niet mooi! Hoogglans zwart past het beste bij het interieur (en is ook het enige wat goedkeuring krijgt van de vrouw:) ) en ik vind de boston er dan een beetje goedkoop uitzien. Dit in tegenstelling tot bv de CM8 die er in hoogglans zwart GEWELDIG uitzien! Een stukje kunst als je het mij vraagt! Ik verklaar mezelf alleen voor gek als ik 400 euro per stuk meer uit ga geven aan speakers die ik minder vind klinken en er alleen lekkerder uit vind zien. Me vriendin gelukkig ook:)

Ik ga straks nog even langs Remkes om daar naar de KEF speakers te luisteren. Ik weet zeker dat ik de aanschaf bij audio tv centrum ga doen...enkel en alleen om de geweldige manier waarop ik daar door de jaren heen, en zeker de laatste dagen geholpen ben. De prijs is er netjes, de service uitmuntend en ik voel me er erg welkom en op mijn gemak., Zelfs als ik n uur lang naar dezelfde speaker aan het luisteren ben 3 dagen achter elkaar:)

allemaal bedankt voor de hulp en ondersteuning. Zonder jullie zat ik waarschijnlijk nu met 2 CM8''s thuis op de bank me diep af te vragen of ik wel de juiste aankoop heb gedaan:)

Het zal nog wel n paar dagen overwegen worden voordat ik ze bestel maar jullie zijn de 2e (na me vrouwtje natuurlijk) die het mogen keuren...helaas op foto;)

[ Voor 0% gewijzigd door boomr op 01-09-2012 14:26 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Bij Remkes hebben ze ook B&W en Boston, dus kun je goed één op één vergelijken. Neem dan de Monitor Audio meteen mee in de vergelijking ;-). De RX6 zit zo'n beetje midden tussen de Boston A360 en B&W 683 in qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Exirion schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:12:
[...]

Het viel mij ook mee, ging van 100-130 uit :) Maar ondanks dat is het zonde van het geld natuurlijk, want ik heb 'm puur om het optische aspect vervangen omdat ik niet voorzichtig genoeg was en er een deuk in had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
_ferry_ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:08:
Totdat je de frontjes wilt kopen ;)
Als B&W daar net zo prijzig mee is als Klipsch dan wordt je daar niet vrolijk van. Frontje voor mijn Klipsch C20 center: 85 euro :X De speaker zelf kost iets van 200 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoflo0k
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09-2022
Waar halen jullie eigenlijk de kabelgootjes/strips vandaan?
Ik heb nog al een paar aantal meter te verbergen, ik zou daarna ook wat foto's plaatsen van mijn HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
knoflo0k schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:08:
Waar halen jullie eigenlijk de kabelgootjes/strips vandaan?
Ik heb nog al een paar aantal meter te verbergen, ik zou daarna ook wat foto's plaatsen van mijn HC.
Volgens mij is die bij élke bouwmarkt wel te krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja gewoon k25 kabelgoot is bij elke bouwmarkt te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abbadon schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:50:
Het viel mij ook mee, ging van 100-130 uit :) Maar ondanks dat is het zonde van het geld natuurlijk, want ik heb 'm puur om het optische aspect vervangen omdat ik niet voorzichtig genoeg was en er een deuk in had gemaakt.
Die oude niet weggooien he? Kun je nog wel verpatsen aan iemand die er een klein subje mee wil bouwen want dan zit zo'n unit vaak niet in het zicht (bandpass of downfiring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:02:
Idem hier, geloof dat een tweeter - althans voor een CM - duurder is. Voor een woofer valt dit alles mee.

Valt me ook nog mee dat ze voor een relatief oudere serie ook nog onderdelen hebben. De woofers uit mijn Focals (die nu nog steeds te koop zijn) kan je niet eens los kopen naar het schijnt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:33:
[...]

Idem hier, geloof dat een tweeter - althans voor een CM - duurder is. Voor een woofer valt dit alles mee.

Valt me ook nog mee dat ze voor een relatief oudere serie ook nog onderdelen hebben. De woofers uit mijn Focals (die nu nog steeds te koop zijn) kan je niet eens los kopen naar het schijnt 8)7
Nieuwe Focal woofers kan je maken van een pakje boter >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:33:
[...]

Ja, maar jij hebt natuurlijk ook hele speciale woofers.. nee, tuurlijk kun je die wel als spare part krijgen bij een defect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:46:
[...]
Nieuwe Focal woofers kan je maken van een pakje boter >:) :+
Waar zat mijn banknopje ook alweer....
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:16:
[...]
Ja, maar jij hebt natuurlijk ook hele speciale woofers.. nee, tuurlijk kun je die wel als spare part krijgen bij een defect. ;)
Maar die W-woofers kan je dus blijkbaar niet los krijgen. Had er al eens naar geïnformeerd om dan zelf mijn CC800V naar een CC800W te bouwen. Want - in tegenstelling tot wat sommige sites aangeven - is er niets aan het filter verandert tussen de V en W. Maar bij diverse winkels kreeg ik hetzelfde antwoord: Focal doet niet (meer) aan verkoop van losse units.

Van de W kan ik me dat nog redelijk voorstellen aangezien die behoorlijk hard zijn qua materiaal. Maar andere units...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wellicht dat ze hetzelfde doen als Dynaudio...unit kapot...dan ruil je de oude in en krijg je een nieuwe tegen meerprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
My two cents over de Boston Acoustics:

Ik had een Yamaha RX-V465 met Mordaunt Short Avant 904 zuiltjes plus de kleinste surrounds en center van Mordaunt Short (typenummers zijn me even ontschoten). Met deze set was ik lange tijd zeer tevreden.

Na aanschaf van de de Ultimate Ears TripleFi 10 IEM 's ontdekte ik eigenlijk pas hoe veel beter geluid kon zijn en ben ik me gaan verdiepen in betaalbaar "audiofiel" geluid.

Na het lezen van vele reviews uiteindelijk gaan luisteren naar verschillende merken luidsprekers en kwam al snel uit bij de prijs/kwaliteitsverhouding van de Dali Zensor serie en de Boston Acoustics A serie.
In mijn hoofd had ik eigenlijk al de keuze gemaakt: De Dali's! Deze waren veel mooier (en mooier afgewerkt) dan de Bostons. En dat heeft mijn luistersessies gekleurd... Dus vrolijk naar huis met de Dali's!

Als snel werd duidelijk dat dit een vergissing was. De 2.5 weg Zensor 7 (+ Zensor1 en Zensor Vokal) was, zeker op hogere volumes, uiterst vermoeiend om naar te luisteren. Hoge tonen die je tegemoet "sissen" en daardoor alle detail verloren, dreunend laag zonder enige definitie en bovendien had ik bij het luisteren het gevoel dat ik verstopte oren had, leek wel alsof ik een bepaald frequentiebereik miste!

Ik heb de Dali's een dikke week de kans gegeven om me anderszins te overtuigen, maar heb uiteindelijk met succes bepleit om ze te ruilen voor de Boston's (A360, A25 & A225C). En, inderdaad, ze zijn minder mooi en de afwerking is niet om over naar huis te schrijven. Maar wat klinken die dingen goed! Zelfs op hogere volumes blijven ze neutraal en prettig om naar te luisteren. Helemaal sinds ik ze aanstuur met een Marantz SR7005!!! Super strak en gedetailleerd!
Tuurlijk kan het beter, maar voor dit geld (en met de juiste versterker) klinken de Boston's fenomenaal!

Disclaimer: Naar mijn bescheiden mening

Ik zal t.z.t. mijn setup ook maar eens fotograferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
CrimsoN72 schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:21:
My two cents over de Boston Acoustics:

Ik had een Yamaha RX-V465 met Mordaunt Short Avant 904 zuiltjes plus de kleinste surrounds en center van Mordaunt Short (typenummers zijn me even ontschoten). Met deze set was ik lange tijd zeer tevreden.

Na aanschaf van de de Ultimate Ears TripleFi 10 IEM 's ontdekte ik eigenlijk pas hoe veel beter geluid kon zijn en ben ik me gaan verdiepen in betaalbaar "audiofiel" geluid.

Na het lezen van vele reviews uiteindelijk gaan luisteren naar verschillende merken luidsprekers en kwam al snel uit bij de prijs/kwaliteitsverhouding van de Dali Zensor serie en de Boston Acoustics A serie.
In mijn hoofd had ik eigenlijk al de keuze gemaakt: De Dali's! Deze waren veel mooier (en mooier afgewerkt) dan de Bostons. En dat heeft mijn luistersessies gekleurd... Dus vrolijk naar huis met de Dali's!

Als snel werd duidelijk dat dit een vergissing was. De 2.5 weg Zensor 7 (+ Zensor1 en Zensor Vokal) was, zeker op hogere volumes, uiterst vermoeiend om naar te luisteren. Hoge tonen die je tegemoet "sissen" en daardoor alle detail verloren, dreunend laag zonder enige definitie en bovendien had ik bij het luisteren het gevoel dat ik verstopte oren had, leek wel alsof ik een bepaald frequentiebereik miste!

Ik heb de Dali's een dikke week de kans gegeven om me anderszins te overtuigen, maar heb uiteindelijk met succes bepleit om ze te ruilen voor de Boston's (A360, A25 & A225C). En, inderdaad, ze zijn minder mooi en de afwerking is niet om over naar huis te schrijven. Maar wat klinken die dingen goed! Zelfs op hogere volumes blijven ze neutraal en prettig om naar te luisteren. Helemaal sinds ik ze aanstuur met een Marantz SR7005!!! Super strak en gedetailleerd!
Tuurlijk kan het beter, maar voor dit geld (en met de juiste versterker) klinken de Boston's fenomenaal!

Disclaimer: Naar mijn bescheiden mening

Ik zal t.z.t. mijn setup ook maar eens fotograferen...
Heel goed om te horen:) Ik heb afgelopen zaterdag 2 A360's besteld. als deze staan en ik ben er een beetje aan gewend komen de center en de A25 ook nog maar dat heeft minder haast. Muziek heeft nu toch de grootste prio. Als het goed is kan ik ze vrijdag of zaterdag op gaan halen. Ik heb er nu al zin in:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
lj_tree schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:32:
[...]

Heel goed om te horen:) Ik heb afgelopen zaterdag 2 A360's besteld. als deze staan en ik ben er een beetje aan gewend komen de center en de A25 ook nog maar dat heeft minder haast. Muziek heeft nu toch de grootste prio. Als het goed is kan ik ze vrijdag of zaterdag op gaan halen. Ik heb er nu al zin in:)
Met welke versterker/receiver ga je de 360's aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
CrimsoN72 schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:15:
[...]

Met welke versterker/receiver ga je de 360's aansturen?
Ik begin met mijn Harman Kardon AVR255. dit is in het begin zeker voldoende. Na verloop van tijd zal ook de receiver vervangen gaan worden maar dit heeft wat minder prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Na lang meegelezen te hebben en een hoop inspiratie en ideeën eruit gepuurd te hebben, is dit mijn bijdrage aan dit mooie topic :)

Ik heb een oude cafe van de jaren 50 gekocht, deze ben ik volledig aan het verbouwen, de zolder + verdiep is klaar en ik ben er onlangs ingetrokken.
Onder de schuine wand heb ik ikea keukenkastjes verwerkt, omdat het toch een dode ruimte is en je nooit opbergruimte teveel hebt.
Het muurtje aan de trap moet nog geverfd worden, maar voor de rest is het wel klaar.

wat je ziet :

- Ikea tv kastje.
- Jamo S 426 HCS3 5.0
- LG 50PA6500 plasma tv
- Onkyo TX 309
- TizzBird F30 media speler
- Scarlet tv kastje
- PS3
- Asus Transformer
- Roomba Irobot

wat je niet ziet :

- Qnap 212 NAS (2Tb HD)
- Harmony One

Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/94c93ed7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/5434e87f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/509dc0e2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/5d306228.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/57c2a20a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/03399647.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/7e154be1.jpg

De deurtjes van de ikea tv kast blijven toe staan, ik heb aan de achterkant wat verluchtingsgaten gemaakt en de temperatuur lijkt binnen de perken te blijven.

Ik heb ook een bureau voorzien, ik wou graag een grote bureau, ik heb gewoon een keukentafelblad op maat laten zagen, paar ikea poten eronder, en hupla.
De monitor stand heb ik hiervan genomen.

Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/0123020a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1074.photobucket.com/albums/w413/coopzor/f1d6576c.jpg

Mijn excuses voor de crappy foto's, het is getrokken met mijn Galaxy Note.

Ik denk dat mijn home cinema installatie vrij volledig is, het enigste wat ik nog ga doen is een woofer kopen + een paar monitor stands zelf in elkaar steken via deze guide, en boxen aan zijkanten van de zetel plaatsen.

Ik vroeg me af, mijn 2 front speakers, staan deze goed of zou ik ze beter toch wat meer uit elkaar zetten ?

alle opmerkingen zijn welkom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 05-09-2012 15:09 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Cafe

Erg mooi ingericht. Ik houd ook van strak en simpel. Leuk detail, die schuin gelegde vloer.

Wat betreft je fronts: als jij vindt dat het goed klinkt, dan is het goed. Je kan natuurlijk altijd experimenteren of het met verder uit elkaar beter klinkt, nietwaar?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• boomr
ZE ZIJN BINNEN!!! gisterenmiddag na het werk 2 GROTE dozen opgehaald bij Audio TV Centrum in Eindhoven. Mijn Boston A360's zijn binnen!!! Na thuiskomst natuurlijk direct aangesloten om alvast een muziekje aan te kunnen zetten bij het koken. Ze klinken heerlijk! Zonder verdere instellingen behalve de speakers naar Large gezet op de AVR en handmatig naar Stereo ipv auto select (htpc stuurt geen stereo blijkbaar naar da ding dus moet daar nog n keertje induiken) klonk het al geweldig! een veel voller, fijner geluid dat voorheen! En gezien de speakers nog niet ingespeeld zijn en ik nog vrij weinig op de receiver heb zitten tunen heb ik nu al niets te klagen. Na het koken een filmpje aangezet (watchmen, zit lekkere muziek tussendoor) en ook daar ONWIJS hard van genoten. Wat me wel opvalt is dat ik de frontjes harder moet zetten dan de rest. Zelfs harder dan de center. Maar dit wist ik al in de winkel...ze hebben nu eenmaal iets meer vermogen nodig.

Vanavond ga ik flink wat kloten met de instellingen. En dan ga ik ook weer es kijken of ik mijn picserver accountje boven water kan halen om de gemaakte foto's hier te posten:)

[ Voor 0% gewijzigd door boomr op 06-09-2012 10:00 . Reden: typo:) ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lj_tree schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:28:
ZE ZIJN BINNEN!!! gisterenmiddag ....blabla... Na thuiskomst natuurlijk direct aangesloten om alvast een muziekje aan te kunnen zetten ...blabla.... Ze klinken heerlijk! ...blabla... heb ik nu al niets te klagen.
Erg enthousiast (begrijpelijk), je had kennelijk aardig wat spanning opgebouwd, want:
Na het komen een filmpje aangezet ...knip... en ook daar ONWIJS hard van genoten. ...bla...
:+
Feli en plezier met je aanwinst :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• boomr
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:39:
[...]
Erg enthousiast (begrijpelijk), je had kennelijk aardig wat spanning opgebouwd, want:

[...]

:+
Feli en plezier met je aanwinst :)
Hahaha:) ZO enthousiast was ik nou ook weer niet:D

• virtualJac
C00P schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:08:
Na lang meegelezen te hebben en een hoop inspiratie en ideeën eruit gepuurd te hebben, is dit mijn bijdrage aan dit mooie topic :)

Ik heb een oude cafe van de jaren 50 gekocht, deze ben ik volledig aan het verbouwen, de zolder + verdiep is klaar en ik ben er onlangs ingetrokken.
Onder de schuine wand heb ik ikea keukenkastjes verwerkt, omdat het toch een dode ruimte is en je nooit opbergruimte teveel hebt.
Het muurtje aan de trap moet nog geverfd worden, maar voor de rest is het wel klaar.

*knip*
Dit is echt een goud idee! Thnx!

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic