• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Pixelmagic schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:58:
[...]

Helemaal waar ! Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer wist waar ze vandaan kwamen, te veel gerommeld van te veel plaatsen.

Maar je verdient alle credit, overigens perfecte info op je site, complimenten.
Pixel ,

dank voor je reactie. Ik zou graag nog het een en ander hierover willen weten.
daar dat niet in dit topic hoort, kunnen je kontakt met me opnemen : eggiebert apestaart msn punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Mr-Leo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Vanmiddag weer hetzelfde ook de iPhone app kon geen verbinding meer maken, stroom er even af en daarna kon ik er weer in zonder een wachtwoord te hoeven opgeven!
Same here.
Ik heb geen password erop, soms spontaan vraagt hij erom, door login te klikken kom je er soms nog in, zo niet dan is een reset noodzakelijk (4x voorgekomen in 1 week)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

hmmm, ik heb mijn NAS opnieuw moeten inspoelen en heb de scripts van --LA-- uiteraard weer gedownload en in mijn \Web\monitoring folder gezet. ALs ik dan http://<domeinnaam>/monitoring/install.php intype krijg ik deze melding:
Database error: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

Ik heb alleen (nog) geen password op MyPHP, dus hoe kan dit dan?
--------------
iemand?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15
Tallguy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:46:
hmmm, ik heb mijn NAS opnieuw moeten inspoelen en heb de scripts van --LA-- uiteraard weer gedownload en in mijn \Web\monitoring folder gezet. ALs ik dan http://<domeinnaam>/monitoring/install.php intype krijg ik deze melding:
Database error: SQLSTATE\[28000] \[1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

Ik heb alleen (nog) geen password op MyPHP, dus hoe kan dit dan?
--------------
iemand?
Volgens mij is het root wachtwoord gelijk aan die van je admin account, kwestie van aanpassen dus... 8)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Bedankt --LA--, dat was 'm :)

Is er nog een manier om mijn oude database te importeren? Ik heb de \Web directory in z'n geheel bewaard, dus het zou nog ergens moeten zijn. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat weer voor elkaar krijg zodat ik niet 6maanden aan data kwijt ben.

[ Voor 80% gewijzigd door Tallguy op 31-08-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:41
Gaitman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:53:
[...]

ah oke, misschien een ideetje voor de volgende software release? Als het werkt. Ik ga er sowieso eentje bestellen voor me energiemeter. Dat kan ik deze ook testen op de stadsverwarming.

Is de verwachting nog dat er deze week weer (genoeg) nieuwe Youless meters binnen komen?
Als alle logistiek goed gaat hebben we aan het einde van vandaag weer nieuwe voorraad. De shop gaat weer open zodra we gecontroleerd hebben of alles in orde is.

@Mr-Leo: Bedankt voor de terugkoppeling. De iOS update met wachtwoord ondersteuning is ingediend, dus het is nu een kwestie van het proces afwachten voordat deze beschikbaar komt. Dan kun je daarna een wachtwoord op de Youless zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:00:
Bedankt --LA--, dat was 'm :)

Is er nog een manier om mijn oude database te importeren? Ik heb de \Web directory in z'n geheel bewaard, dus het zou nog ergens moeten zijn. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat weer voor elkaar krijg zodat ik niet 6maanden aan data kwijt ben.
Uhmm, ik denk niet dat de mysql database op 'web' bewaard wordt. :X Dus ik denk eigenlijk dat je 6 maanden aan data kwijt bent...

Voor het mooie had je eigenlijk eerst je mysql database moeten exporteren met bijv. phpMyAdmin voordat je de boel ging herinstalleren ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

de phpMyAdmin folder heb ik bewaard. Stat daar de dbase niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:18:
de phpMyAdmin folder heb ik bewaard. Stat daar de dbase niet in?
Volgens mij niet want phpMyAdmin is slechts een beheertool

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feature-request dus voor de tool van LA :)
export en import functie van de data via de webinterface.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Dat lijkt me nogal een grote bewerkelijke feature voor iets wat ook prima kan via bijvoorbeeld phpmyadmin of een andere mysql tool (HeidiSQL, MySQLFront etc). Gewoon even de database exporteren en importeren op de nieuwe installatie. :)

Als -LA- dan tijd over heeft heb ik liever dat hij naar de niet werkende week-view kijkt (zoom op 1m, 3m, 6m, all etc) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou gezien de vragen van mensen over het tooltje, denk ik dat er heel veel mensen zijn die geen idee hebben hoe het nou precies werkt, dus dan kun je inderdaad makkelijk krijgen dat er zaken verloren gaan.

Maar inderdaad, het kan best wel een bewerkelijke feature zijn.
Het is maar goed, dat ik niet de prioriteiten toewijs van zijn defect-lijst ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels het script van -LA- werkend gekregen op mijn DD-WRT router.

Omdat de optware repository van NSLU standaard gebruikt maakt van de verouderde MySQL 4.1.22 is het noodzakelijk dat het script database.class.php in de folder classes wordt aangepast van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            SELECT 
                *,
                if((SIGN(timestampdiff(second, inserted,:date)) = -1),
                ( ( (timestampdiff(second, inserted,:date))*(timestampdiff(second, inserted,:date)) ) / (-1*                                                (timestampdiff(second, inserted,:date))) ),
                (timestampdiff(second, inserted,:date)) ) as TimeDif
            FROM 
                kwh_h
            WHERE 
                inserted <= :date OR inserted > :date
            ORDER BY 
                TimeDif ASC 
            LIMIT 1;");

in

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            SELECT 
                *,
                if((SIGN(TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(inserted,:date))) = -1),
                ( ( (TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(inserted,:date)))*(TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(inserted,:date))) ) / (-1*(TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(inserted,:date)))) ),
                (TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(inserted,:date))) ) as TimeDif
            FROM 
                kwh_h
            WHERE 
                inserted <= :date OR inserted > :date
            ORDER BY 
                TimeDif ASC 
            LIMIT 1;");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Als ik naar bidgely ga, wordt heel netjes de opbrengst weergegeven in de grafiek en teller.
Hier kun je ook in de geschiedenis kijken. Door op de datum van bijvoorbeeld 28-8-12 te klikken krijg ik deze melding:
Invalid Date
You've reached the date we last collected data for. We are unable to display data after 8/26/2012

Op deze dag heeft youless wel gelogged. Zou iemand me aan kunnen geven waarom alle data van de laatste week niet op te halen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Len

Leeg

Ik heb hetzelfde probleem, de oude website werkt nog wel? Kortom een Bidgely fout?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Zelfs dat lukt me niet. Op de oude site kan ik alleen data van 23 tot 26-8 ophalen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Schiet mij maar lek. Net nog even gekeken op Bidgely. Alle data kan weer opgehaald worden.
We zijn weer blij...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hier hetzelfde probleem, bij mij is het probleem sinds gister verholpen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mr-Leo schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:03:
Als -LA- dan tijd over heeft heb ik liever dat hij naar de niet werkende week-view kijkt (zoom op 1m, 3m, 6m, all etc) :P
Agree.

Maar je weet dat je je in ieder geval door links de datum een week eerder te kiezen de weekweergave wel krijgt he? Als workaround dan. ;)

Bij mij crapped net de maandweergave er uit. Hmm.. Raar, deed het eergisteren nog. Nu blanco. Naja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bidgely heeft al langer die (of een vergelijkbare) fout.
Als je de view-termijn op > 1 dag hebt staan en je gaan naar een periode toe die je nog niet voltooid hebt, dan krijg je die foutmelding.
Dus bijvoorbeeld je hebt op 20 juli de Youless gekocht en bent sindsdien je data naar Bidgely aan het sturen.
Dan ga je naar de site, zet het overzicht op maand en gaat een maand terug. Dat gaat prima. Maand verder terug en dan zit je in juli, wat dus niet compleet is: Invalid date.
Weer een maand verder (naar september) en die is ook niet compleet, dus invalid date.

Edit:
Ik had ook eerst moeten kijken.
Die bug lijkt nu gefixt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 02-09-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 23:15
Is de Youless aan te passen op het uitlezen van een P1 poort (slimme meter)? Zo ja, hoe?
Ik bedoel het volgende: de Youless, krijgt stroom via een usb aansluiting, leest de electrameter op basis van inpulsen en de data is vervolgens via de netwerkaansluiting uit te lezen of op te slaan in een database,
M.a.w. de Youless beschikt al over twee belangrijke factoren, namelijk stoom en netwerkfunctionaliteit. In plaats van het oogje wat de pulse uitleest zou ik een aansluiting willen naar een RJ11 connector, die de data uit de slimmemeter opslaat en via het netwerk is op te halen.
Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de huidige opzet is dat niet mogelijk.
Er is namelijk niet een simpele conversie mogelijk van de data op de P1 bus naar een reeks pulsjes die de Youless zou kunnen snappen. In elk geval niet met de huidige opzet van de software in de Youless.
Je zit met ondermeer een reeks aan meetwaarden. Zo heb je meerdere telwerken voor elektriciteit (afname, teruglevering, dag tarief, nachttarief) en ook een telwerk (of meerdere?) voor gas.

Als Youless zelf al een versie uit zou willen brengen dan zal het een compleet nieuw ontwerp moeten worden.
De ruimte die al die extra data inneemt is bijvoorbeeld al groter en het heeft er nu al alle schijn van dat er qua opslag geschipperd moet worden met de ruimte.

Neemt niet weg dat het zeker interessant zou zijn om een Youless achtig log apparaatje te hebben voor een "slimme meter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Zit er op zo'n slimme meter dan geen ledje meer ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:39:
Zit er op zo'n slimme meter dan geen ledje meer ?
Jawel, dus je kunt de Youless nog steeds wel gebruiken op een slimme meter, maar niet via de P1 poort.
Dan is alleen de vraag of je het LED-je goed kunt uitlezen.
Mijn ouders hebben een slimme meter (ik had ze nog gewaarschuwd, maar de meneer van het energiebedrijf zou het toch wel weten als hij zegt dat dat moet voor zonnepanelen |:( ) en die meter heeft 2 LEDjes vlak naast elkaar.
Ik vermoed dat de ene voor teruglevering is of gas verbruik, maar in elk geval kan dat 2e LEDje de meting met een Youless behoorlijk beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Stukje duct tape over 2e ledje ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:54:
Stukje duct tape over 2e ledje ?
De behuizing is transparant, dus ik vermoed dat dat nogal zal doorschijnen.
De LED's zitten ook vrijwel tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Via puls is de slimme meter nog steeds uit te lezen met Youless. Maar via de P1 krijg je inzicht in 1=nachttarief; 2=normaal tarief en 1R en 2R= terug levering van zon. En dat laatste is wat de Youless mist. Anders maar de Youless verkopen en kijken voor andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat Youless (het bedrijf dus :) ) in de toekomst ook een P1-versie wil maken.
Maar vooralsnog is die er nog niet en ik ben ook niet bekend met concurrerende producten die een P1-logger hebben.
Misschien interessant dat mocht je er eentje vinden, dat allicht even hier te melden.

Edit:
Bij deze nog een fotootje van de slimme meter van mijn ouders.
Rechtsonder zie je een rood LED-je en meteen rechts daarvan zit een 2e LED.
""Slimme meter" met 2 LEDs naast elkaar."

[ Voor 32% gewijzigd door TD-er op 02-09-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11
TD-er schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:34:
Misschien dat Youless (het bedrijf dus :) ) in de toekomst ook een P1-versie wil maken.
Maar vooralsnog is die er nog niet en ik ben ook niet bekend met concurrerende producten die een P1-logger hebben.
Misschien interessant dat mocht je er eentje vinden, dat allicht even hier te melden.

Edit:
Bij deze nog een fotootje van de slimme meter van mijn ouders.
Rechtsonder zie je een rood LED-je en meteen rechts daarvan zit een 2e LED.
[afbeelding]
Er is wel al een alternatief: http://www.plugwise.com/nl/idplugtype-f/smile-p1

Dat is alleen niet zo heel relevant voor deze topic. Youless is juist handig omdat het bij vrijwel elk apparaat werkt met nieuwe en oude meters.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Plugwise smile P1 zou een zeer bruikbaar alternatief zijn geweest als de data niet naar een externe server werd gezonden tegen een periodieke vergoeding. Ik heb zelf een NAS en blijf liever baas over eigen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
De logging naar Sonnenertrag loopt volgens mij sinds 1 september niet door.
Een kleine steekproef bij andere Youless gebruikers voor de Sonnenertrag laat geen gebruikers zien die wél de waarde van 1 september gelogd hebben.
Handmatige triggering van de automatische logging laat volgens mij zien, dat nog steeds alleen augustus ingelezen wordt
Frage URL "http://x.x.x.x/V?f=j&u=kWh&m=8" ab
Wie weet hoe dat zit?

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een simpel ideetje, kun je bij Sonnenertrag ook een tijdzone opgeven?
Stel dat je die verkeerd hebt staan en ze halen de data rond middernacht op, dan zou je volgens die site nog in augustus kunnen zitten terwijl het al september is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
counter12 schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:11:
Plugwise smile P1 zou een zeer bruikbaar alternatief zijn geweest als de data niet naar een externe server werd gezonden tegen een periodieke vergoeding. Ik heb zelf een NAS en blijf liever baas over eigen data.
Dat is een keuze die je intussen zelf kunt maken. Het eerste ontwerp was inderdaad dat de data naar een externe server werd gestuurd, maar volgens mij kun je dat nu kiezen (er kwam namelijk een stroom aan kritiek op). De iphone en android app hebben volgens mij die externe server niet nodig en je kunt hem dacht ik zelf ook aanpassen intussen dat je het lokaal ergens opslaat.

De details weet ik er niet van aangezien ik die niet heb. Daarvoor kun je beter in andere topics inlezen.

Kamstrup 162 NTA en 328 J NTA topic en Energiemeters... deel hier je ervaringen

Dit is intussen erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

jaari schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:44:
De logging naar Sonnenertrag loopt volgens mij sinds 1 september niet door.
Een kleine steekproef bij andere Youless gebruikers voor de Sonnenertrag laat geen gebruikers zien die wél de waarde van 1 september gelogd hebben.
Handmatige triggering van de automatische logging laat volgens mij zien, dat nog steeds alleen augustus ingelezen wordt
Frage URL "http://x.x.x.x/V?f=j&u=kWh&m=8" ab
Wie weet hoe dat zit?
Ik weet niet hoe het zit en wat er aan de hand is, echter heb ik vanochtend ook hetzelfde geconstateerd.
Daarnaast gaf mijn grafiek toen ook 01-08 als laatste datum aan (dus na 31-08 en voor 01-09). Inmiddels staat er wel 01-09 (en 02-09). Echter een nieuwe poging om de data op te halen gaf helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

Wie weet is het morgen weer in orde, gelukkig vult de upload de missende dagen zelf wel aan.

/edit
Ik heb hiervoor inmiddels een ticket aangemaakt via de website, als ik wat terug ontvang laat ik het weten.

[ Voor 5% gewijzigd door WackyWindsurfer op 02-09-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

TD-er schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:15:
Even een simpel ideetje, kun je bij Sonnenertrag ook een tijdzone opgeven?
Stel dat je die verkeerd hebt staan en ze halen de data rond middernacht op, dan zou je volgens die site nog in augustus kunnen zitten terwijl het al september is.
Een goede ingeving! Maar als dat de oorzaak zou zijn, dan had het handmatig ophalen van de data vandaag (overdag) wel gewoon moeten werken. ;)

Niettemin dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De Youless Widget werkt niet meer onder Windows 8 pro :'( .

Gezien ik de komende maand al mijn systemen ga upgraden
betekend dit dat ik zometeen geen app meer heb om youless uit te lezen :'(

Gaat Youless nog een app ontwikkelen voor Windows 8?

Een van de redenen om de Youless aan te schaffen was door de uitleesbaarheid onder Windows dmv de Widgt.

Het zou geweldig zijn als deze dan App dan ook direct functioneel is onder Windows Phone 8

[ Voor 47% gewijzigd door revolution-nl op 02-09-2012 15:04 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
revolution-nl schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:59:
De Youless Widget werkt niet meer onder Windows 8 pro :'( .

Gezien ik de komende maand al mijn systemen ga upgraden
betekend dit dat ik zometeen geen app meer heb om youless uit te lezen :'(

Gaat Youless nog een app ontwikkelen voor Windows 8?

Een van de redenen om de Youless aan te schaffen was door de uitleesbaarheid onder Windows dmv de Widgt.

Het zou geweldig zijn als deze dan App dan ook direct functioneel is onder Windows Phone 8
We dachten dat gadgets nog ondersteund zijn onder Windows 8; tenminste we hebben het gebruikt zien worden. Bedoel je dat andere gadgets wel werken maar de Youless gadget niet?

@TD-er: We hebben vaker dubbele leds (vlak naast elkaar) gezien op de plaats van de puls led. In deze situatie werkte de detectie goed. Misschien dat de 2e unit geen led is maar een phototransistor t.b.v. een optische datakoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

YouLess schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:05:
[...]

We dachten dat gadgets nog ondersteund zijn onder Windows 8; tenminste we hebben het gebruikt zien worden. Bedoel je dat andere gadgets wel werken maar de Youless gadget niet?
Ik heb nu een officiële release geïnstalleerd en daar zit geen gadget support meer in, met een tool heb ik de gadget support nu wel werkend (http://8gadgetpack.bplaced.net/)

Gezien je in Windows 8 in de metro interface werkt in niet meer in de desktop interface zou een Youless metro app natuurlijk het mooiste zijn. Een teller op de desktop is misschien ook niet meer zo relevant omdat ik merk dat ik de desktop niet heel veel meer gebruik. Daarnaast is het natuurlijk geweldig als je met je Windows8 tablet of Windows8 Phone ook de Youless kan uitlezen met een app.

[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 02-09-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouLess schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:05:
[...]

@TD-er: We hebben vaker dubbele leds (vlak naast elkaar) gezien op de plaats van de puls led. In deze situatie werkte de detectie goed. Misschien dat de 2e unit geen led is maar een phototransistor t.b.v. een optische datakoppeling.
Nee, die 2e is ook een LED en is volgens mij groen.
Maar goed, dat is een slimme meter, dus heeft een P1 poort.
* TD-er wacht dus met smart tot jullie een YouLess P1 versie in 't assortiment opnemen, zodat mijn ouders een idee krijgen van opbrengst en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
TD-er schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:24:
[...]

Nee, die 2e is ook een LED en is volgens mij groen.
Maar goed, dat is een slimme meter, dus heeft een P1 poort.
* TD-er wacht dus met smart tot jullie een YouLess P1 versie in 't assortiment opnemen, zodat mijn ouders een idee krijgen van opbrengst en verbruik.
TD-er ik zie dat je een vergissing maakt, de led rechts die knippert is van de draadloze module en heeft niets met je stroomverbruik te maken.

Ik heb precies dezelfde meter en heb met de youless geen problemen.

Voor het gemak heb ik je foto even gepakt en een cirkel gezet om de led die je moet meten (deze knippert niet zo heel erg vaak, anders heb je een heel hoog stroomverbruik). Het meten van deze led zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ysRKXXIBIFA39bJFq3rwXn1r/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
counter12 schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:13:
Via puls is de slimme meter nog steeds uit te lezen met Youless. Maar via de P1 krijg je inzicht in 1=nachttarief; 2=normaal tarief en 1R en 2R= terug levering van zon. En dat laatste is wat de Youless mist. Anders maar de Youless verkopen en kijken voor andere oplossing.
Mocht je hem weg doen, ik neem hem graag van je over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Ben al tijdje bezig crontab werkend te krijgen op mijn netgear nas.
SQL en PHP is online, alleen voert hij mijn script niet netjes uit, van alles al geprobeerd.

Iemand een idee?

crontab:

~
NAS:~# vi /etc/crontab
# /etc/crontab: system-wide crontab
# Unlike any other crontab you don't have to run the `crontab'
# command to install the new version when you edit this file
# and files in /etc/cron.d. These files also have username fields,
# that none of the other crontabs do.

SHELL=/bin/sh
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin

# m h dom mon dow user command
17 * * * * root cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly
25 6 * * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repor
47 6 * * 7 root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repor
52 6 1 * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --repor
1 * * * * root /usr/bin/php /website/test.php

#

Als ik php /website/test.php uitvoer via putty, gaat hij wel mijn database vullen...

NVM, opgelost Opgelost, 1 * * * * * = (1x per uur :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Justin2000 op 03-09-2012 19:25 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

rally

Deyterra Consultancy

Ik probeer het script van --LA-- aan het werk te krijgen op mijn webserver, maar loop tegen een klein probleem aan.
Als ik de database aanmaak dan krijg ik de foutmelding :
Database error: SQLSTATE[HY000]: General error: 1007 Can't create database 'DB-Primary_youless'; database exists

Maar als ik de database verwijder dan krijg ik de foutmelding:
Database error: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1044 Access denied for user 'rally'@'localhost' to database 'DB-Primary_youless'

De database draait op een LAMP omgeving

Als alternatief kan ik het proberen in te stellen op mijn QNAP, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 03-09-2012 15:16 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:16:
Ik probeer het script van --LA-- aan het werk te krijgen op mijn webserver, maar loop tegen een klein probleem aan.
Database error: SQLSTATE[HY000]: General error: 1007 Can't create database 'DB-Primary_youless'; database exists

Database error: SQLSTATE\[42000]: Syntax error or access violation: 1044 Access denied for user 'rally'@'localhost' to database 'DB-Primary_youless'

Als alternatief kan ik het proberen in te stellen op mijn QNAP, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Bestaat de user 'rally' voor je mysql omgeving? Zo ja, heeft deze genoeg rechten?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik had er een user voor aangemaakt, maar ik heb het ook met de "Master User" geprobeerd.

Zojuist op mijn QNAP geinstalleerd en daar werkt het meteen... grrr |:(
Dus nu moet ik even puzzelen hoe ik de cronjob daarop draaiende kan krijgen.

Wat is het advies op welke interval deze te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:57:
Wat is het advies op welke interval deze te draaien?
1x per uur. Dat heb ik tenminste en dat werkt prima

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Is er een mogelijkheid om als Mac gebruiker de Youless te updaten naar versie 1.2. Via TFTP met een losse firmware file bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn... nu merk ik pas wat voor een leek ik op *nix gebied ben :(

Ik krijg die verdraaide cronjob niet aan de praat. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen :P
Om het te "vereenvoudigen" heb ik crontab geinstalleerd, maar dat helpt niet echt.

Dit "klusje" parkeren we maar even tot later deze week... Ik ben weer aardig teleurgesteld in mezelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
*NVM, al gevonden :)

[ Voor 95% gewijzigd door Splendid op 03-09-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:16:

Database error: SQLSTATE\[42000]: Syntax error or access violation: 1044 Access denied for user 'rally'@'localhost' to database 'DB-Primary_youless'

Klinkt als een gebruikers/rechten probleem,

LAMP omgeving? je qnap is toch ook een lamp omgeving? (Linux , Apache, MySql en PHP, python ?)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

QNAP is inderdaad ook een LAMP omgeving, maar blijkbaar staat er daar toch iets anders met de rechten ingesteld, want daar krijg ik alles aan de praat. Zal wel met de webhost environment te maken hebben (hoewel ik daar meer rechten heb dan ik bij menig andere hoster ben tegengekomen).

Maar goed. Op de Qnap draait het script nu, maar moet ik gaan puzzelen met de Cronjob. Helaas heb ik zo'n beetje mijn hele leven achterstand qua Linux kennis (op een aantal experimenten met XBMC na :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kfaessen schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:57:
[...]

TD-er ik zie dat je een vergissing maakt, de led rechts die knippert is van de draadloze module en heeft niets met je stroomverbruik te maken.

Ik heb precies dezelfde meter en heb met de youless geen problemen.

Voor het gemak heb ik je foto even gepakt en een cirkel gezet om de led die je moet meten (deze knippert niet zo heel erg vaak, anders heb je een heel hoog stroomverbruik). Het meten van deze led zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.

[afbeelding]
Thanks.

Ik heb die meter ook ongeveer 10 minuten in werking gezien, genoeg om te concluderen dat de PV-installatie van mijn ouders ook werkelijk terugleverde en dat dat geregistreerd werd.
en handleiding heb ik nog niet gezien van die meter...

Over cronjobs.
crontab -l

Deze laat de lijst zien.
Uitvoer:
# m h  dom mon dow   command
10 4 * * * /home/gijs/xmltv/create_XMLTV > createLatest.out
#0 * * * *  /usr/bin/nvclock -F 80 -f
50 23 * * * /home/gijs/bin/backupXW.sh

Zoals je ziet, is er 1 script wat op mijn HTPC de TV-gids binnen haalt om 04:10 elke dag.
Er was een script wat de fan-speed instelde op elk uur om :00, maar daar staat een hekje voor, dus is nu commentaar en wordt niet uitgevoerd.
Het laatste script voert backups uit om 23:50 elke dag.

De crontab kun je bewerken met
crontab -e

De eerste keer dat je dat intypt krijg je de vraag welke editor je wilt gebruiken. Nano is het meest makkelijk.
Als je klaar bent met editen, druk je in Nano op Ctrl-X en dan moet je de filenaam niet aanpassen, dus gewoon enter.
Na het aanpassen type je weer "crontab -l" om te kijken of je een cronjob hebt.

Je commando moet je uitvoerbaar hebben. Dat kun je zien met "ls -l".
Bijvoorbeeld:
gijs@htpc:~$ ls -l /home/gijs/bin/backupXW.sh
-rwxrw-r-- 1 gijs gijs 349 2012-07-15 18:10 /home/gijs/bin/backupXW.sh

Je ziet hier een x staan, bij "-rwxrw-r--"
Dat wil zeggen dat 'ie eXecutable is.
Het zetten van de x-flag kun je doen met
chmod u+x <filenaam>

In elk geval heb je nu ook genoeg zoektermen om eruit te kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
revolution-nl schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:18:
[...]

Ik heb nu een officiële release geïnstalleerd en daar zit geen gadget support meer in, met een tool heb ik de gadget support nu wel werkend (http://8gadgetpack.bplaced.net/)

Gezien je in Windows 8 in de metro interface werkt in niet meer in de desktop interface zou een Youless metro app natuurlijk het mooiste zijn. Een teller op de desktop is misschien ook niet meer zo relevant omdat ik merk dat ik de desktop niet heel veel meer gebruik. Daarnaast is het natuurlijk geweldig als je met je Windows8 tablet of Windows8 Phone ook de Youless kan uitlezen met een app.
Ah, het was ons eerlijk gezegd even ontgaan dat ze het er op het laatste moment eruit gehaald hebben. Wel mooi dat Helmut Buhler (ook auteur van de 7-sidebar) daar een oplossing voor heeft gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat andere mensen hier ook nog tegenaan gaan lopen dus we zullen je tip ook een keer in een blog post melden.

Je hebt wel een punt dat een Youless tegeltje goed op zijn plaats zou zijn in metro interface. Er kan waarschijnlijk een en ander hergebruikt worden. De styling zal wel anders moeten; van retro naar metro ;)

@awenger: Sorry, er is geen Mac firmware flash util. Het flash proces is zodanig dat er een util voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Zo vandaag, of eigenlijk gisteren, ook de Youless besteld. Ik ben benieuwd! Meteen maar gaan scripten om het een en ander uit te lezen mooi weer te geven. Misschien nog eens een Widget maken voor onze OSX gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@ TD-er: Thanks. Hier ga ik van het weekend mee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

WackyWindsurfer schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:30:
[...]
Ik weet niet hoe het zit en wat er aan de hand is, echter heb ik vanochtend ook hetzelfde geconstateerd.
Daarnaast gaf mijn grafiek toen ook 01-08 als laatste datum aan (dus na 31-08 en voor 01-09). Inmiddels staat er wel 01-09 (en 02-09). Echter een nieuwe poging om de data op te halen gaf helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

Wie weet is het morgen weer in orde, gelukkig vult de upload de missende dagen zelf wel aan.

/edit
Ik heb hiervoor inmiddels een ticket aangemaakt via de website, als ik wat terug ontvang laat ik het weten.
Vanochtend waren de gegevens nog steeds niet te importeren, echter kon ik het net wel weer doen.
De gegevens van de eerste 3 dagen van september zijn weer ingevuld!

Nu nog afwachten of de automatische import vannacht weer eens wil werken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Kent iemand deze energiemeter en weet wat de twee ledjes weergeven?

https://www.dropbox.com/s...2012-09-04%2019.08.31.jpg

De twee ledjes zitten strak naast elkaar namelijk en indien één van de twee ledjes voor teruglevering is verwacht ik dat de Youless niet zal werken.

De beschrijving op de meter zelf vind ik niet heel verhelderen alhoewel ik eruit opmaak dat de linker-led voor laag-tarief is en de rechter-led voor hoogtarief.
Op internet kan ik ook de handleiding van deze meter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etrans
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij Liander hebben ze een groot aantal "handleidingen" van slimme meters (gas- en elektriciteitsmeters), 'gewone' meters' en meters voor grootverbruik online gezet.

Waaronder ook de "handleiding" van de Ampy wisselstroommeter 5227C
(1 pagina groot)

Is nu Landis + Gyr zie Landis+Gyr ZCG100/5225/5227
(Spaans)

Succes ;)

[ Voor 37% gewijzigd door etrans op 04-09-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
etrans schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:51:
Bij Liander hebben ze een groot aantal "handleidingen" van slimme meters (gas- en elektriciteitsmeters), 'gewone' meters' en meters voor grootverbruik online gezet.

Waaronder ook de "handleiding" van de Ampy wisselstroommeter 5227C
(1 pagina groot)

Is nu Landis + Gyr zie Landis+Gyr ZCG100/5225/5227
(Spaans)

Succes ;)
Oké, bedankt maar deze had ik ook gevonden (de NL-talige dan ;-)) Alhoewel bij het kopje LED alleen gesproken wordt over verbruik zou je verwachten dat alleen verbruik wordt weergegeven maar helemaal duidelijk is het niet.

Binnenkort worden de zonnepanelen geleverd en kunnen we het dus testen, maar graag zou ik daar niet op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Naar aanleiding van de koppeling op Youless.nl, heb ik me aangemeld op zonnestroomopbrengst.eu
Als ik in het gebruikersmenu klik op daggegevens bekijken, zie ik onderaan de site een aantal tabellen waar ook de dagopbrengst van mijn installatie tussen staat. So far so good.
Nu heb ik alle links aangeklikt op deze site maar kan geen grafiek vinden van de opbrengst die mijn panelen over een hele dag geven in een mooie grafiek.
Heeft deze site deze service wel ?
Daarnaast zou een app op mijn android mobiel, een ideale tool zijn op onderweg het opgebracht vermogen in te zien. op dit moment heb ik solaranalyzer, maar dan kan ik geen inzicht mee krijgen. Heeft er misschien iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef110
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 19:49
zonnestroomopbrengst.eu houd alleen dag opbrengsten bij en niet een hele dag van minuut tot minuut.
Youless heeft een hele mooie app voor android gebruik hem zelf ook!

stef

4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
sbrzon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:16:
ericplan schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:14 Met 2 euro aan onderdelen de Youless geschikt gemaakt om een S0-interface te monitoren.

Ik heb wat contact gehad met ericplan en de youless - youless deskundige om de youless direct op de S0 interface van de kWh-teller aan te sluiten. Dat is gelukt! :)
Voordelen: zuivere metingen, geen gedoe meer dat de youless voor de teller is gepositioneerd of verschuift of zelfs loslaat.
[afbeelding]

Benodigd: 1 stuk telefoonkabel van zo'n 10 a 15 cm (bevat mooie 1 aderige, lekker stugge en kleine doorsnede kabels) Gebruik niet een te lange kabel ivm mogelijke signaalverzwakking.

Handleiding:
  • Gebruik maar 2 draden van de telefoonkabel, bijv. blauw en rood en maak aan beide zijden 0,5 cm ader blank
  • Monteer de uiteinden van blauw en rood op de S0 interfase van je kwh meter
  • Door de opening waar ook de led-lichtlezer van de youless zit kun je 2 open contact-las-rondjes op de printplaat zien.
  • steek in elk van de openingen de uiteinden van de afgestripte telefoonkabel (past precies!)
  • kijk of het ledje van de youless gelijk knippert met de led van de kwh meter (goede polariteit), zoniet: verwissel dan de draden en dan moet het lukken.
  • draden fixeren met een stuk isolatietape (geen soldeerwerk nodig dus geen risico op het slopen van je fantastische youless)
Succes!
Gisteravond heb ik het zo gemonteerd en vandaag uitstekende metingen in de database van youless zelf!

Volgend project: een fraaie website zoals ricdijk uit Leusden maken http://ricdijk.dyndns.org/zon met scripts van -LA-
Begrijp ik nou goed dat je geen ledje nodig hebt? Als het goed is krijg ik de Youless morgen binnen en dan wil ik 'em meteen op mijn s0 kWh teller aansluiten.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, we hebben destijds met Andras(Youless) contact gehad. Het blijkt dat S0 uitgangen altijd een optocoupler gebruiken. Daardoor vervalt de zorg voor een galvanische verbinding tussen twee apparaten, met mogelijk vervelende gevolgen voor de Youless of je hele netwerk.
Wel heb ik m'n twijfels over de houdbaarheid van deze oplossing op lange termijn, blank koper heeft toch de neiging om iets te corroderen, met vermoedelijk gemiste pulsen tot gevolg. Een druppel soldeer (of een schroefterminal in de Youless :) ) zou dat probleem oplossen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Het zou wel heel tof zijn als een volgende versie van de Youless hiervoor een mini 2 pin connector zou hebben! Eventueel met bijgeleverde connector met 15cm lange draadjes :)

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/179/ascytheminikaze2pincabl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:48

eagle00789

Est. November 2005

Hierbij even een poll om interesse te peilen voor een eigen nederlandse variant van bidgely

Poll: Moet er een nederlandse variant komen van bidgely?
Ja
Nee
Misschien
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382634&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

p.s. het zou dan ook leuk zijn om te vermelden of je features mist die bidgely nu mist...

[ Voor 7% gewijzigd door eagle00789 op 05-09-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bidgely zelf lijkt het nog niet te missen, maar wij Nederlanders (of in elk geval niet-Amerikanen) missen het wel.
Namelijk specificatie/herkenning van verbruikers.
Gelet op de grafieken kan ik zo prima een aantal groot-verbruikers aanwijzen en die zijn niet heel lastig softwarematig te herkennen.
Zo trekt mijn boiler steevast gedurende 2.5 minuut ongeveer 2000 Watt, elke 5 a 6 uur. Als je er iets nauwkeuriger naar kijkt, dan is waarschijnlijk zelfs nog te onderscheiden of het gaat om 1955 of 1960 Watt.
Zo heeft elk apparaat z'n eigen signature, al was het alleen al omdat veel apparaten pieken hebben in het verbruik van telkens precies hetzelfde vermogen. Onze oven bijvoorbeeld is steeds aan/uit/aan/uit als 'ie aanstaat en wel met "pulsen" van 2.5 kW. Dus dat is allemaal prima te herkennen.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

TD-er schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:54:
Bidgely zelf lijkt het nog niet te missen, maar wij Nederlanders (of in elk geval niet-Amerikanen) missen het wel.
Namelijk specificatie/herkenning van verbruikers.
Gelet op de grafieken kan ik zo prima een aantal groot-verbruikers aanwijzen en die zijn niet heel lastig softwarematig te herkennen.
Zo trekt mijn boiler steevast gedurende 2.5 minuut ongeveer 2000 Watt, elke 5 a 6 uur. Als je er iets nauwkeuriger naar kijkt, dan is waarschijnlijk zelfs nog te onderscheiden of het gaat om 1955 of 1960 Watt.
Zo heeft elk apparaat z'n eigen signature, al was het alleen al omdat veel apparaten pieken hebben in het verbruik van telkens precies hetzelfde vermogen. Onze oven bijvoorbeeld is steeds aan/uit/aan/uit als 'ie aanstaat en wel met "pulsen" van 2.5 kW. Dus dat is allemaal prima te herkennen.
Uit de FAQ van bidgely:
When will I get appliance-level itemized data?
We usually collect about 4+ weeks of data using which we run our patented software analysis to bring your house appliance-level itemized results.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Volgens mij hebben ze dit alleen nog maar voor de Amerikaanse markt open gezet. Waarom is me een raadsel.....

3D Print Service || Activated Carbon

Ik gebruik het al sinds eind feb. dus ik gok dat ze die 4 week aan data al hebben.
En in de VS hebben ze veel zwaardere apparatuur, dus ze kunnen niet zomaar met de data in hun neuraal netwerkje de apparaten in Europa herkennen gok ik zo.

• Splendid
Ik heb net mijn YouLess meter binnen maar hij doet niks. Netwerkkabel en USB aangesloten maar er geen geen groen ledje branden, utp poort branden de ledjes niet van. Ik ben bang dat deze DOA is...

Of zie ik iets over het hoofd?

* Update; Dat was snel, heb even andere usb kabel geprobeerd en deze werkte wel. Had al een mail gehad van YouLess dat bij sommige meters een verkeerde USB kabel zat. Maar ik had dus een kapotte ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Splendid op 06-09-2012 19:06 ]

• Justin2000
LA, hoe krijg ik de tijdlijn op orde? :)

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/2162/chartip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/1727/chart1z.jpg

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Gisteren is bij mij de stroom er een tijdje af geweest. Als ik nu naar bidgely ga staat er een geel driehoekje met tekst connectivity lost. Bidgely is gestopt met registreren vanaf de tijd dat de stroom er af ging. De bureaubladgadget en youless zelf, werken wel normaal. In youless heb ik ook de koppeling naar bidgely al een keer gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd, maar bidgely haalt nog steeds geen data op.
Iemand enig idee waar ik dat kan zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
MasterMaceMichu schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:26:
Volgens mij hebben ze dit alleen nog maar voor de Amerikaanse markt open gezet. Waarom is me een raadsel.....
Ja de Bidgely patroonherkenning is momenteeel alleen voor de VS geactiveerd. De reden die ze ons gegeven hebben is zoals TD-er zegt, namelijk dat de apparaatverbruiksprofielen in de VS zodanig anders zijn (meer verbruik uiteraard) dat de profielen niet goed matchen met onze zuinigere apparatuur. Ze zeggen dat ze een speciale set van profielen voor NL willen trainen/inregelen. Dit zou ergens dit jaar gebeuren, maar Bidgely zegt nog geen concrete datum toe. We blijven natuurlijk regelmatig bij ze navragen hierover.

@eagle00789: Behoorlijk duidelijke uitkomst van de poll overigens.

@Mr-Leo: Mee eens dat een S0 aansluiting een een nuttige toevoeging zou zijn.

@Aloysxda: Alles alles verder goed werkt maar er toch geen data naar Bidgely wordt gestuurd, dan duidt dat waarschijnlijk op een probleem met het vinden van de gateway naar het internet toe. Onder netwerk instellingen zie je dan bij gateway een sterretje staan (dat betekent dat het opgegeven gateway adres niet op het netwerk gevonden is). In jouw geval zal de gateway instelling zelf echter wel goed zijn, want het werkte hiervoor ook; dus dat kan ik dan even niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
In youless onder upload kan ik klikken op Bidgely koppeling activeren. Als ik dit doe kan ik naar bidgely maar geeft daar weer aan connectivity lost. Onderstussen de stroom 5 minuten van youless af gehad. Geen verandering helaas.
Er is toch niet een algemene storing nu op bidgely ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Aloysxda schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:06:
In youless onder upload kan ik klikken op Bidgely koppeling activeren. Als ik dit doe kan ik naar bidgely maar geeft daar weer aan connectivity lost. Onderstussen de stroom 5 minuten van youless af gehad. Geen verandering helaas.
Er is toch niet een algemene storing nu op bidgely ?
Je moet dit wel vanuit huis doen, dus vanuit het netwerk waar de Youless in zit. Als op je Bidgely koppeling activeren klikt wordt je na het activeren weer terug gestuurd naar het lokale ip adres van de Youless. Dat werkt niet als je ergens anders (op je werk?) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bedankt voor het meedenken. altijd goed om te weten.
Op dit moment ben ik thuis maar krijg nog steeds geen connectie met Bidgely. Zometeen ga ik de router even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Nu deze melding van Bidgely en site is niet bereikbaar.
SQL ERROR query SELECT * FROM eAcquisitions WHERE userId = 2663; 0 :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Indien je net bent begonnen met data verzamelen d.m.v. de cronjob zal de tijdlijn vanzelf goed gaan lopen de volgende dag (vandaag dus). ;)

Is een bekende 'bug'.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Len

Leeg

Aloysxda schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:16:
Nu deze melding van Bidgely en site is niet bereikbaar.
SQL ERROR query SELECT * FROM eAcquisitions WHERE userId = 2663; 0 :
Die melding krijg ik ook...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanv
  • Laatst online: 16-04 23:11
@L.A.
Site ziet er top uit!
Ik draai de site op mijn synology nas.
De realtime info komt goed binnen.
De maand wordt gevuld maar de dag en de week blijven leeg met de melding dat er geen data is.

Enig idee wat er mis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Het ziet er naar uit dat de Bidgely site momenteel problemen heeft. Ik heb een mail gestuurd naar de Founder/CEO, maar het duurt nog wel een paar uur voordat hij wakker is (Silicon Valley). Youless upload naar Bidgely werkt hier nu ook niet meer.

Edit: Het oude dashboard werkt nog wel: https://www.bidgely.com/dashboard-v1. Youless upload is hier inmiddels weer aan de gang.

[ Voor 22% gewijzigd door YouLess op 07-09-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Twanv schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:38:
@L.A.
Site ziet er top uit!
Ik draai de site op mijn synology nas.
De realtime info komt goed binnen.
De maand wordt gevuld maar de dag en de week blijven leeg met de melding dat er geen data is.

Enig idee wat er mis zit?
De cronjob niet (juist) geconfigureerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Hmmm, er gaat iets mis, denk ik. Ik heb alles aangesloten precies conform
sbrzon in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Welk LEDje moet er nu gaan knipperen? De groene aan de voorkant? Hij doet niks, ook niet als ik de draadjes verwissel. Oogje afdekken oid? Geen idee....

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
hansdegit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:54:
Hmmm, er gaat iets mis, denk ik. Ik heb alles aangesloten precies conform
sbrzon in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Welk LEDje moet er nu gaan knipperen? De groene aan de voorkant? Hij doet niks, ook niet als ik de draadjes verwissel. Oogje afdekken oid? Geen idee....
Net je YouLess binnen? Probeer even een andere USB kabel. Mijne, die ik gisteren binnen kreeg, werkte ook niet. Lag aan de kabel. Kreeg gisteravond ook nog een mail van YouLess dat er veel problemen zijn met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ook als ik de Youless gewoon via het netwerk kan benaderen? Ik bedoel: bij opstarten zie ik het groene lampje branden en er is gewoon netwerkverkeer mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
hansdegit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:00:
Ook als ik de Youless gewoon via het netwerk kan benaderen? Ik bedoel: bij opstarten zie ik het groene lampje branden en er is gewoon netwerkverkeer mogelijk...
Dan is er inderdaad niks mis met je USB kabel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Lijkt nu te werken, even vertellen dat je geen draaischijfmeter hebt.... :o

@ericplan: _/-\o_

edit:
Mooi. De Youless hangt aan de Finder kWh meter. Dan gaan we nu hobbyen om met php de boel in de MySql db te plempen. Is er een uitputtende lijst met html "commando's" voor de Youless? In dit draadje heeft ricdijk eea gepost, zijn er misschien nog meer commando's ?

[ Voor 70% gewijzigd door hansdegit op 07-09-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Bidgely dashboard is weer bereikbaar. De grafiek zal vandaag tussen 7:30 en 17:30 een gemiddelde waarde tonen over die periode. De dagtotalen zullen verder wel kloppen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Ik krijg de cronjob niet aan de praat vanwege deze fout:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in classes/curl.class.php on line 10
iemand een idee (gaat om het script van -LA-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansdegit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:07:

Graag gedaan.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
-LA- schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:26:
[...]

Indien je net bent begonnen met data verzamelen d.m.v. de cronjob zal de tijdlijn vanzelf goed gaan lopen de volgende dag (vandaag dus). ;)

Is een bekende 'bug'.
Ik draai al een aantal dagen, tijden in database zijn goed, maar tijdlijn loopt nog niet goed.
Is er een andere handmatige actie welke dit kan corrigeren?

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/9851/chartvn.jpg

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

hansdegit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:07:

edit:
Mooi. De Youless hangt aan de Finder kWh meter. Dan gaan we nu hobbyen om met php de boel in de MySql db te plempen. Is er een uitputtende lijst met html "commando's" voor de Youless? In dit draadje heeft ricdijk eea gepost, zijn er misschien nog meer commando's ?
Hier staat de meeste info: http://wiki.td-er.nl/index.php?title=YouLess

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zag net dat de nieuwe IOS app uit is die passwords ondersteund. Toppie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

eagle00789 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:56:
Ik krijg de cronjob niet aan de praat vanwege deze fout:

[...]

iemand een idee (gaat om het script van -LA-)
Ik heb het al gevonden. mijn php_cli versie is 4.3.3 terwijl de php_cgi versie 5.3 is :D probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

YouLess schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:51:
[...]

@eagle00789: Behoorlijk duidelijke uitkomst van de poll overigens.

[...]
dat kun je wel zeggen ja. ik ben er dan ook hard aan bezig en gebruik het script van -LA- als basis. Ik ben nu al tweaks aan het toepassen en de youless url van het script komt inmiddels uit de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Mijn SQL database loopt ook al lekker vol, helaas ben ik geen php/sql wonder. Al iemand bezig om een koppeling met pvoutput te realiseren? (of kan dit al vanuit mijn nas met sql database?)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Zekers. Kijk even op de help pagina's van pvoutput.org. Met het cURL commando en je API key kan je van alles uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Het wil me nog steeds niet lukken om automatisch op pvoutput te uploaden. De API key werkt, maar het cURL commando kan ik niet vinden. De hele help van pvoutput heb ik al doorgespit, maar kom er niet uit.
Zou iemand aan kunnen geven waar ik dit kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Ik heb me wat ingelezen hierin, met info van hier heb ik tot het vullen van de database kunnen schoppen, automatisch vullend dmv een cronjob. Om nu een php script te schrijven met hierin het commando om de database uit te lezen en via een curl commando te uploaden is helemaal abracadabra voor mij.

Google helpt me alleen aan die SMA tool, echter kom ik hier niet verder mee.
Iemand die ons op weg kan helpen ?

@ Aloysxda
http://pvoutput.org/help.html#api-getstatus
Of bedoel je het curl commando om een database uit te lezen? denk dat met alleen een commando je er nog niet bent?

[ Voor 17% gewijzigd door Justin2000 op 09-09-2012 10:57 ]

PV opbrengst

Pagina: 1 ... 10 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.