Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:41
BBrunekreeft schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:43:
Ik heb nu een YouLess bij ons in het bedrijf hangen (kantoor + magazijn).
De waarden die gemeten worden zijn overdag boven de 40 kWh. Daardoor krijg ik alleen maar sterretjes te zien als ik de waarden opvraag via de YouLess webinterface en JSON.
Is dat een beperking van de YouLess? Wat is de maximum waarde die opgeslagen kan worden?

Ik heb even om te proberen de setting Pulsen/kWh op 10000 gezet i.p.v. 1000. Dan krijg ik wel cijfers terug, maar dat is dus het verbruik gedeelt door 10.

Bidgely registreert die hoge waarden echter wel correct.
Voor de interne log is er idd een limiet; dit is 190 kWh per dag voor dagwaarden. Voor de waarden op de kortere logintervallen komt de limiet ongeveer overeen met >8kW aan gemiddeld vermogen gedurende het loginterval.

@rally: De iOS app heeft nog geen ondersteuning voor het configureren van een password in de app. Er wordt momenteel gewerkt aan een update waarin dat wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
MasterMaceMichu schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:59:
Ik krijg 1.2 nog steeds niet geïnstalleerd.....
Progsel opstarten, YouLess stekker eruit en er weer in, dan ren je gelijk naar je pc en druk je op enter en ff wachten.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:27

rally

Deyterra Consultancy

@Youleless: Hartelijk bedankt voor de update. Fijn te weten dat aan password ondersteuning gewerkt word. Enig idee wanneer deze nieuwe update gaat uitkomen?

Verder is het een prima apparaat! Zeker i.c.m. Bidgely. Ik vind hem i.i.g. prettiger werken dan de Wattson. Bovendien hoeft de stoppenkast er niet voor open. Ook fijn.

http://www.deyterra.com

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Mijn opbrengst was gister 9 KW, bij dagoverzicht in de interne log zie ik 7,2 staan, eens kijken hoe het vandaag gaat.

PV opbrengst

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

@Youless

Hoe gaat de afronding van de dagtotalen in zijn werk?
Ik krijg de indruk dat als het dag totaal bv 1,6x kWh is (x is 0-9), hij, ongeacht de x-waarde, afrond op 1,6 kWh.

Ik vraag dit, omdat ik, zoals meerdere hier, de youless gebruik om de pv te loggen naar sonnenertrag.eu.
Echter, de youless geeft de dagwaarde maar weer met 1 decimaal achter de komma.
Als hij ook nog op bovenvermelde manier afrond, krijg je een te negatieve logging.

Is het mogelijk de manier van afronden aan te passen zodat ie bij een x van 0-4 afrond naar beneden en bij een x van 5-9 afrond naar boven?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• YouLess
MieJuul schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:05:
@Youless

Hoe gaat de afronding van de dagtotalen in zijn werk?
Ik krijg de indruk dat als het dag totaal bv 1,6x kWh is (x is 0-9), hij, ongeacht de x-waarde, afrond op 1,6 kWh.

Ik vraag dit, omdat ik, zoals meerdere hier, de youless gebruik om de pv te loggen naar sonnenertrag.eu.
Echter, de youless geeft de dagwaarde maar weer met 1 decimaal achter de komma.
Als hij ook nog op bovenvermelde manier afrond, krijg je een te negatieve logging.

Is het mogelijk de manier van afronden aan te passen zodat ie bij een x van 0-4 afrond naar beneden en bij een x van 5-9 afrond naar boven?
De interne kWh logwaarde wordt met truncation afgerond op 1 decimaal; dus x wordt genegeerd (computers zijn beter in truncation dan rounding). De logwaarde is daardoor idd altijd aan de conservatieve kant.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Vanmiddag de youless meter met de digitale meter ontvangen. Netjes in een pakketje met een handleiding bijgevoegd waarmee iedereen dit aan kan sluiten.
Gelijk de digitale meter in de meterkast ingebouwd en ruimte gelaten zodat de youless er nog op past. Aanmelden op de router is een fluitje van een cent met de wizard van de youless site. Ook de android app draait al. Op zich loopt die app goed, alleen ben ik nu op zoek naar een programma op de pc, en mogelijk ook op de android, om de geleverde waardes van de zonnepanelen te kunnen inzien, waarbij deze ook bewaard worden om dit later nog een te kunnen bekijken. Er zijn wel een aantal apps, maar die werking via bluetooth. Als dit via wifi gaat, kun je deze altijd inzien. Het allermooiste zou zijn, om waar dan ook, via mobiel internet de opbrengst te kunnen bekijken.
Wie heeft er tips voor me ?

[ Voor 6% gewijzigd door Aloysxda op 23-08-2012 18:27 ]

• Aloysxda
Ondertussen heb ik me aangemeld bij Bidgely. Nu kom ik bij energy monitor setup waar wordt gevraagt: Add a sensor. Alle mogelijkheden heb ik geprobeert, maar blijft disconnected aangeven. Zou iemand me hier op weg willen helpen ?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52
^ moet je in je Youless webinterface instellen, daar zit een optie om te koppelen met Bidgely.

3D Print Service || Activated Carbon

Verwijderd

BBrunekreeft schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:34:
[...]

Heb ik dus ook een paar keer gehad. Er wordt om een wachtwoord gevraagd. Je kunt dan inloggen met een leeg wachtwoord.
De truuk is om dan naar het Systeem menu te gaan, het wachtwoord veld leeg te laten en dan op "Instellen" te klikken. Daarna kun je weer zonder wachtwoord scherm op de YouLess komen.
Dat was hem precies! Ook de cronjob levert weer zijn data af in de SQL database. Opgelost!!!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb van --LA-- dat script nog draaien voor de Youless. Nu check ik een keer mijn Synology en zie een hele riedel aan cron*.logfiles staan. Die files zijn vanaf april. Ik neem aan dat die wel weg kunnen tot augustus?

specs | 3360wP met SE3000

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

Tallguy schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:11:
Ik heb van --LA-- dat script nog draaien voor de Youless. Nu check ik een keer mijn Synology en zie een hele riedel aan cron*.logfiles staan. Die files zijn vanaf april. Ik neem aan dat die wel weg kunnen tot augustus?
tot en met augustus zelfs, cron logfile is puur van wat er gebeurd is, geen data want die staat in de database

PVoutput van mijn 4950Wp

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

aah,mooi. Thx!

Verwijderd

Aloysxda schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:33:
Vanmiddag de youless meter met de digitale meter ontvangen. Netjes in een pakketje met een handleiding bijgevoegd waarmee iedereen dit aan kan sluiten.
Gelijk de digitale meter in de meterkast ingebouwd en ruimte gelaten zodat de youless er nog op past. knip
Betekent dat, dat ik, leek, die digitale meter ook in de meterkast zou kunnen inbouwen mbv de meegeleverde handleiding?
Hoe maak je zo'n meterkast stroomloos in zo'n geval? Door de hoofdschakelaar om te zetten? Of moet ik dit toch maar aan de vakman over laten?

• Aloysxda
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:59:
[...]

Betekent dat, dat ik, leek, die digitale meter ook in de meterkast zou kunnen inbouwen mbv de meegeleverde handleiding?
Hoe maak je zo'n meterkast stroomloos in zo'n geval? Door de hoofdschakelaar om te zetten? Of moet ik dit toch maar aan de vakman over laten?
Nou, ik ben geen vakman maar dit aansluiten ging echt, zoals ik hier heb omschreven. Je moet wel eerst even kijken of de meter tussen alle overige in de meterkast past. een paar dagen geleden heeft iemand hier het aansluitschema van de meter gepost. Dat is het enige wat je verder nodig hebt, maar zit ook bij het product in de doos bijgevoegd. Succes.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Aloysxda schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Nou, ik ben geen vakman maar dit aansluiten ging echt, zoals ik hier heb omschreven. Je moet wel eerst even kijken of de meter tussen alle overige in de meterkast past. een paar dagen geleden heeft iemand hier het aansluitschema van de meter gepost. Dat is het enige wat je verder nodig hebt, maar zit ook bij het product in de doos bijgevoegd. Succes.
Klopt, ik heb vorige week de DIN kwh meter geplaatst, echt een fluitje van een cent (en dan ben ik echt niet heel technisch aangelegt)

Hoofdschakelaar om en rustig bekijken hoe je de meter het beste kan plaatsen.
Het werk in de meterkast viel zo mee dat ik besloten heb om zelf een nieuwe groep aan te leggen, dat is ook kwestie van nieuwe groep inpluggen op het schakelbord en ede aders trekken door de loze leiding.

Ik moet wel zeggen dat ik een nieuwe meterkast heb, ik weet niet hoe het zit met een oude kast.

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 23-08-2012 21:11 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Aloysxda
MasterMaceMichu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:02:
^ moet je in je Youless webinterface instellen, daar zit een optie om te koppelen met Bidgely.
Ben blij met je hulp. _/-\o_ Overal is te lezen hoe gemakkelijk youless kunt koppelen met bidgely, maar nergens staat HOE |:( |:(
In ieder geval alles nu aan de praat :)

Verwijderd

Aloysxda schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

een paar dagen geleden heeft iemand hier het aansluitschema van de meter gepost.
Linkje? Ik heb al wat pagina's teruggebladerd maar vind t tot nog toe niet. :?

• Aloysxda
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Linkje? Ik heb al wat pagina's teruggebladerd maar vind t tot nog toe niet. :?
Wil je graag helpen, maar kan het blad niet terug vinden. Ook niet via de zoekfunctie. Hopelijk leest de poster dit en helpt die jouw.

• wjde
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-12-2023
LA script - Crontab QNAP NAS

Ik stoei met een QNAP NAS en probeer (zonder succes) vanuit de crontab cronjob.php te draaien met de regel:

0 * * * * /share/MDO_DATA/Qweb/youless/cronjob.php

Waarschijnlijk iets met rechten of verkeerd path? fouten wegschrijven in een logfile lukt me overigens ook niet.

Misschien kan iemand helpen - de meeste posts gaan over een synology.
(Via WGET aanroepen heb ik nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Na 2 dagen youless klopt mijn meterstand op 100w na helemaal, deze heb ik bij installatie afgesteld op mijn reeds opgewekte totaal.

De dag totalen kloppen echter niet.

De werkelijke standen 22e 8,4 KW 23e 10,0 KW

Youless maand overzicht:
21-08-12 *
22-08-12 7,200
23-08-12 2,200
24-08-12 *

Heeft iemand hier een verklaring voor?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een verschil tussen wat Bidgely als totalen geeft en wat de Youless geeft.
Als je de boel inleest in het Excel-sheet wat op de site van Youless staat, dan kloppen de waarden wel.
Aloysxda schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:33:
[...]
Op zich loopt die app goed, alleen ben ik nu op zoek naar een programma op de pc, en mogelijk ook op de android, om de geleverde waardes van de zonnepanelen te kunnen inzien, waarbij deze ook bewaard worden om dit later nog een te kunnen bekijken. Er zijn wel een aantal apps, maar die werking via bluetooth. Als dit via wifi gaat, kun je deze altijd inzien. Het allermooiste zou zijn, om waar dan ook, via mobiel internet de opbrengst te kunnen bekijken.
Wie heeft er tips voor me ?
De Excel-sheet kun je dus gebruiken om later allerlei analyses op te doen.
Youless heeft al eerder aangegeven dat er in toekomstige versies van de apps langere tijd teruggekeken kan worden.
Het dag-verbruik (in jouw geval opbrengst) is tot een jaar terug te lezen in de Youless, zoals je in de webinterface kunt zien.
Maar het is dus even afwachten tot dit opgenomen is in de app's. Technisch is het in elk geval mogelijk, zoals je al kunt zien met het Excel-document. (daarmee haal je met 1 druk op de knop de data binnen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Laatst online: 10:23

hansR

koffie zwart graag

Ik heb voor het scriptje de php toegevoegd. Zou dus iets moeten worden van:

0 * * * * php /share/MDO_DATA/Qweb/youless/cronjob.php

Eventueel het pad van php er ook bij, bijv /opt/bin/php.
wjde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:48:
LA script - Crontab QNAP NAS

Ik stoei met een QNAP NAS en probeer (zonder succes) vanuit de crontab cronjob.php te draaien met de regel:

0 * * * * /share/MDO_DATA/Qweb/youless/cronjob.php

Waarschijnlijk iets met rechten of verkeerd path? fouten wegschrijven in een logfile lukt me overigens ook niet.

Misschien kan iemand helpen - de meeste posts gaan over een synology.
(Via WGET aanroepen heb ik nog niet geprobeerd).

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
TD-er schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:39:
Er is een verschil tussen wat Bidgely als totalen geeft en wat de Youless geeft.
Als je de boel inleest in het Excel-sheet wat op de site van Youless staat, dan kloppen de waarden wel.

[...]

De Excel-sheet kun je dus gebruiken om later allerlei analyses op te doen.
Youless heeft al eerder aangegeven dat er in toekomstige versies van de apps langere tijd teruggekeken kan worden.
Het dag-verbruik (in jouw geval opbrengst) is tot een jaar terug te lezen in de Youless, zoals je in de webinterface kunt zien.
Maar het is dus even afwachten tot dit opgenomen is in de app's. Technisch is het in elk geval mogelijk, zoals je al kunt zien met het Excel-document. (daarmee haal je met 1 druk op de knop de data binnen)
Bedankt voor je reactie, de sheet werkt bij mij niet naar behoren, ik verwijder eerst de data welke erin zit, lees de nieuwe in maar er word geen data van deze maand ingelezen, ik moet hier verder nog even naar kijken.
(heeft iemand een alternatieve url voor de sheet, mn werkinternet staat deze niet toe te downloaden)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Justin: Je moet even een maandultimo afwachten. Had ik ook. Op 1 september gewoon nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Justin2000 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 06:38:
Na 2 dagen youless klopt mijn meterstand op 100w na helemaal, deze heb ik bij installatie afgesteld op mijn reeds opgewekte totaal.

De dag totalen kloppen echter niet.

De werkelijke standen 22e 8,4 KW 23e 10,0 KW

Youless maand overzicht:
21-08-12 *
22-08-12 7,200
23-08-12 2,200
24-08-12 *

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heeft de Youless een reset gehad gedurende deze dagen? Dat zou verklaren waarom deze dagwaarden lager zijn dan vewacht; dit zijn dan de kWh's vanaf het moment van herstart tot middernacht. De kWh totaalteller wordt regelmatig gesaved, vandaar dat die wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
De YouLess een uurtje geleden binnen gekregen en aangesloten. Werkt prima. Weet alleen niet hoe ik Bidgely moet instellen. Heb wel een account aangemaakt, maar kan nergens een IP adres invullen of zo... Wie weet het?

Edit: Al gevonden: via de link in de instellingen van de YouLess, gevonden dus...Nu maar ff wachten totdat er e.e.a. is geupload naar bidgely...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 12:48 . Reden: antwoord al gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
YouLess schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Heeft de Youless een reset gehad gedurende deze dagen? Dat zou verklaren waarom deze dagwaarden lager zijn dan vewacht; dit zijn dan de kWh's vanaf het moment van herstart tot middernacht. De kWh totaalteller wordt regelmatig gesaved, vandaar dat die wel klopt.
Inderdaad ivm wachtwoord probleem heeft hij een reset gehad.

Overige waardes kloppen ook wel

Verbruik (Watt)
23-08-12 00:00 0
23-08-12 01:00 0
23-08-12 02:00 0
23-08-12 03:00 0
23-08-12 04:00 0
23-08-12 05:00 0
23-08-12 06:00 0
23-08-12 07:00 60
23-08-12 08:00 190
23-08-12 09:00 350
23-08-12 10:00 390
23-08-12 11:00 530
23-08-12 12:00 880
23-08-12 13:00 1060
23-08-12 14:00 1300
23-08-12 15:00 1340
23-08-12 16:00 1420
23-08-12 17:00 1060
23-08-12 18:00 1000
23-08-12 19:00 190
23-08-12 20:00 20
23-08-12 21:00 0
23-08-12 22:00 0
23-08-12 23:00 0

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Zoals TD-er hierboven omschreven heeft, heb ik de excellijst gedownload. Goede tip trouwens, dank je.
Vandaag heeft youless de hele dag alles keurig gelogd. Als ik dit excel overzicht open, daarna het ip adres ingevuld en de velden ververs, staat bij de sheet gemiddeld dagverbruik helemaal niets.
Zijn er nog andere handelingen nodig om hier de data in te kriijgen ?

Tevens, na het koppelen met Bidgely, vandaag onderweg perfect het geleverde vermogen in kunnen zien. Dit gaat zelf op mijn Android heel goed. Het wordt steeds leuker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Een bekende site voor zonnestroom is het Duitse sonnenertrag.de (zonnestroomopbrengst.eu). Sinds kort is er een automatische import module voor de YouLess beschikbaar zodat de zonnestroom opbrengsten van je eigen zonnestroominstallatie automatisch dagelijks over het internet worden geïmporteerd in zonnestroom.eu. Officieel is deze functie nog in de testfase, maar het werkt al weken probleemloos bij een aantal testers.

Weet iemand hoe je de koppeling kunt krijgen met youless ?
Daar heb ik me aangemeld, maar krijg het niet voor elkaar om mijn waardes daar in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Aloysxda schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:25:
Zoals TD-er hierboven omschreven heeft, heb ik de excellijst gedownload. Goede tip trouwens, dank je.
Vandaag heeft youless de hele dag alles keurig gelogd. Als ik dit excel overzicht open, daarna het ip adres ingevuld en de velden ververs, staat bij de sheet gemiddeld dagverbruik helemaal niets.
Zijn er nog andere handelingen nodig om hier de data in te kriijgen ?

Tevens, na het koppelen met Bidgely, vandaag onderweg perfect het geleverde vermogen in kunnen zien. Dit gaat zelf op mijn Android heel goed. Het wordt steeds leuker !
Ik heb het zelfde probleem, updaten doet de sheet wel, maar er staat alleen maar oude data in.
Iemand tip?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Hierboven....zie mijn eerdere post van vandaag:
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:52:
@Justin: Je moet even een maandultimo afwachten. Had ik ook. Op 1 september gewoon nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Thx!
ik ga nu aan de slag met php script op mijn nas .

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Grrr...vanochtend de Youless maar weer ns proberen te updaten, nu met de laptop ernaast....Uiteraard weer niet gelukt, en u is hij zelfs niet meer benaderbaar... :(

Andras maar weer om hulp gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:20:
Grrr...vanochtend de Youless maar weer ns proberen te updaten, nu met de laptop ernaast....Uiteraard weer niet gelukt, en u is hij zelfs niet meer benaderbaar... :(

Andras maar weer om hulp gevraagd.
Ik heb hetzelfde gehad.
Toen leek de Youless ook gebrickt te zijn.
Het komt redelijk precies wanneer je op enter drukt.
Waarschijnlijk was je net te laat en is het eerste UDP-pakketje verloren gegaan.
- update programma starten (niet op enter drukken)
- youless van de spanning halen
- youless op de spanning zetten
- binnen de tijd dat de LED aan is op enter drukken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nou, heb het op 40 manieren geprobeerd (direct, nadat lampje brand, na eerste knipper, ....) maar hij blijft onbenaderbaar....Beetje brakke update procedure, to say the least....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je de netwerkverbinding lopen?
Draai voor de gein eens de stappen van uitschakelen en starten update-applicatie om.
Dus eerst YouLess uit, dan applicatie starten, dan Youless aan en op enter drukken.

En je zou ook nog eens een andere switch/hub kunnen proberen om de Youless te benaderen.
Het zou maar zo kunnen dat daar een verschil in zit in hoe snel 'ie omschakelt naar de 10/100 interface die de Youless biedt.
Ik heb hier ook allemaal Gbit spul liggen en ik had ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
Ik vrees dat de warmste dag van de eeuw B-) te warm was voor het klittenband voor de bevestiging van de youless aan de meter.... Bij terugkomst van vakantie hing de youless te bungelen aan de utp kabel.

Had wel een paar keer de logging gecheckt via de bidgely app op de iPhone, maar die app is zo traag dat ie onbruikbaar is..

Nu maar weer de buddy proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Ook mijn Youles ontvangen. Uitgepakt, aangesloten en op geen enkele manier werken......

Aantal malen geprobeerd het ip te wijzigen waarbij de laatste stap telkens niet succesvol was.

Uit wanhoop maar de flash update gedraaid (welke je enkel via tweakers kan vinden en niet op de site), et voila hij werkt.

Beetje vreemd en vooral slordig dat het apparaatje "out of the box" NIET functioneert!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8439/7856365734_96ba9b001e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8284/7856366026_398eceb86f_b.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door lampie1979 op 26-08-2012 13:59 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
AFgelopen donderdag heb ik de youless ook ontvangen en aansluiten ging bij mij in een keer goed. Hier stond de nieuwste firmware al op:
Model: LS110
Firmware versie: 1.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is wel vreemd dat jouw apparaatje het überhaupt niet goed doet bij binnenkomst.
Dat heb ik hier in dit topic nog niet eerder gelezen.
Dat de update nog niet op de site staat, lijkt me niet zo gek.
Vrij snel na aankondiging hier, bleken er bij sommigen problemen te zijn met upgraden en dan wil je de doelgroep nog even kleiner houden tot de problemen zijn opgelost, lijkt me.
De Tweakers-doelgroep is dan net even wat praktischer dan de gemiddelde Nederlander als het gaat om het oplossen van technische problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Na contact met Youless (heerlijk bedrijven die ook in het weekend reageren), blijkt dat de mijne echt gebricked is en dus terug moet..... :(

Wat dan wel weer top is dat je de verzendkosten terug krijgt (past in bubble-enveloppe met twee zegels erop)!

Onduidelijk is of mn data wel behouden is.....dat hoor ik nog wel dit weekend vermoed ik! ;)
Data blijft behouden.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMaceMichu op 25-08-2012 17:56 . Reden: mail met antwoord binnen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bij pvoutput.org heb ik me geregistreerd. Nu wil ik automatisch de data laten uploaden, waarbij ik bij de instellingen moet aangeven via welk systeem ik dit doe. Hier staan er een aantal tussen, zoals de flukso meter maar de youless staat hier niet tussen.
Je kunt namelijk de app Solaranalyzer voor android dan gebruiken, die alle data onthoudt.
Heeft iemand een idee voor welk systeem ik hier kan kiezen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Aloysxda op 25-08-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de lijst zo zie, dan is het ofwel dat de meter de data zelf upload, danwel dat er een geschikte pull-service gebruikt wordt voor de betreffende meter.
Zo te zien is er nog geen pull-service voor de Youless en die heb je wel nodig, want de Youless kan niet uploaden naar een andere site dan Bidgely.
Maar goed, de API voor pvoutput lijkt me vrij open, dus je kunt er zelf eentje bouwen, of hopen dat iemand er eentje voor de Youless gaat schrijven.
Naast een script heb je ook nog een server ergens nodig die de data dan kan verwerken en omzetten naar het gewenste formaat voor pvoutput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Aloysxda schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:36:
Bij pvoutput.org heb ik me geregistreerd. Nu wil ik automatisch de data laten uploaden, waarbij ik bij de instellingen moet aangeven via welk systeem ik dit doe. Hier staan er een aantal tussen, zoals de flukso meter maar de youless staat hier niet tussen.
Je kunt namelijk de app Solaranalyzer voor android dan gebruiken, die alle data onthoudt.
Heeft iemand een idee voor welk systeem ik hier kan kiezen ?
Ben erg benieuwt naar het antwoord. Koppeling naar zonnestroomopbrengst krijgt ik niet voorelkaar, geeft wel aan dat hij data ontvangt en dat er niks mis mee is maar ik zie geen dagwaardes. Nu vind ik pvoutput velen malen fijner werken als zonnestroomopbrengst dus als ik automatisch zou kunnen loggne naar pvoutput zou dat geweldig zijn.

Nog een feature request voor de youless app en widget. Hoogste waarde en totale dagopbrengst.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
@lampie1979: Sorry voor dit voorval, dat hoort zo natuurlijk niet. We hebben een test procedure voor de apparaten, maar hier is iets niet goed gegaan. Je had gerust een beroep mogen doen op de support; dit hoort uiteraard ons probleem te zijn om op te lossen.

@revolution-nl: Heb je de url string geformateerd zoals hier beschreven: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38756769 ?

@Aloysxda: We gaan eens kijken of we de push API van PVOutput kunnen ondersteunen vanuit de Youless. Dat zou het mooiste zijn. Zo op het eerste gezicht zou dat moeten kunnen.

Wat betreft de flash util: Deze hebben we inderdaad nog niet op de site gezet vanwege problemen die sommigen ondervinden. We kunnen het probleem hier nog niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

YouLess schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:59:
@lampie1979: Sorry voor dit voorval, dat hoort zo natuurlijk niet. We hebben een test procedure voor de apparaten, maar hier is iets niet goed gegaan. Je had gerust een beroep mogen doen op de support; dit hoort uiteraard ons probleem te zijn om op te lossen.

@revolution-nl: Heb je de url string geformateerd zoals hier beschreven: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38756769 ?

@Aloysxda: We gaan eens kijken of we de push API van PVOutput kunnen ondersteunen vanuit de Youless. Dat zou het mooiste zijn. Zo op het eerste gezicht zou dat moeten kunnen.

Wat betreft de flash util: Deze hebben we inderdaad nog niet op de site gezet vanwege problemen die sommigen ondervinden. We kunnen het probleem hier nog niet reproduceren.
De stringt komt inderdaad exact overeen (http://go2arno.servehttp.com/V?f=j&u=kWh&m=). Modem gaat express om 1:00 snachts uit omdat ik begreep dat om 0:30 een actie uitgevoerd word vannuit zonnestroomopbrengst (handmatige import werkt ook overigens ook niet) Ik heb wel een wachtwoord op mijn youless staan, zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik voer nu gewoon de dagelijkse waarden van bidgely handmatig in bij pvoutput.
De wesite van zonnestroomopbrengst is vaak enorm traag.

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 26-08-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

De actie van zonnestroomopbrengst.eu om half 1 laat ook geregeld te wensen over.
Heb hem nu een kleine 2 weken gekoppeld, waarvan ie 4 a 5 keer automatisch is gegaan.
De overige dagen heb ik er handmatig eruit laten trekken.

Ik heb overigens geen ww op de youless.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
mijn ervaring komt overeen met die van Mie-Juul.
Automatisch loopt niet, maar handmatig gaat wel.

De "Plausitest hat keine Fehler entdeckt" , Importverlauf toont nullen, maar triggeren van de automatische import levert ineens de ontbrekende cijfers. Ra ra.

Ik heb ook wel belangstelling voor een directe koppeling met PVoutput. Ik gebruik nu Bidgely, dat gaat wel goed maar is eigenlijk niet geschikt voor leveren.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
revolution-nl schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Ik heb wel een wachtwoord op mijn youless staan, zou dit het probleem kunnen zijn?
[...]
Ja, dat is het. Zonnestroomopbrengst heeft (nog) geen wachtwoord ondersteuning.

E.e.a. is nu op een rijtje gezet in de volgende blog post:
http://www.youless.nl/blo...zonnestroomopbrengst.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vier dagen een Youless geinstalleerd. Werkt erg goed, de gadgets zijn op alle computers goed uit te lezen. Met dank aan Andras van Youless. Echter ben er samen met Andras achter gekomen dat de link vanuit mijn netwerk naar Bidgley niet werkt. Dit doordat er een local IP aan de Youless hangt die door de Tele2 router geblocked wordt / niet doorgegeven wordt. Ook reeds met portforwarding geprobeerd in het Tele2 modem. Tot nu toe niet gelukt. Heeft er iem suggesties. Andras is tot nu toe zeer behulpzaam geweest via de mail. Daarvoor lof, wat een service.

Additoneel heb ik nog een vraag: Wie heeft een goed lopende website waarin hij/zij de gegevens van de Youless naar upload? mag ik daar de broncodes van overnemen voor een eigen website, ben daarin niet echt handig. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
  • Laatst online: 14-09 19:58
Mijn eerste Youless was defect, na contact met Youless alles perfect opgelost! Service is perfect, zelfs s'avonds laat nog reactie van Andras :) ... Kijk daar kunnen bedrijven nog eens een voorbeeld aan nemen.

De koppeling met Bigely welkt goed, alleen jammer dat het veel Amerikaans georiënteerd is ...
Omdat ik een server op zolder heb draaien maar eens de volgende componenten extra geïnstalleerd ... MySQL en PHP ... Kost wel een zaterdag maar dan heb je ook iets.
Met het script van -- LA -- draait nu alles ook thuis goed ... De SQL database loopt nu ieder uur vol met data.
Was wel even zoeken hoe de cronjob in te stellen in Windows 2003 server, maar na wat Google werkt dat nu ook perfect.

@ -- LA -- moet je maandag s'nachts beginnen met loggen?
Ik ben nu zondagochtend begonnen maar dat komt niet overeen met de tijdlijn. Heb nu zeg maar 10 reeksen van 60 dezelfde waardes in de sql database gezet en de data tussen 10 en 11 uur werd toen wel zichtbaar. Maar ik heb het gevoel dat nu de Maandag volloopt omdat hij nu alleen het hoogtarief laat zien en het toch laag tarief is op zondag.
En bij het Live loggen, kan er dan ook geen korte tabel aangemaakt worden welk data voor 1 uur kan vast houden?
Maar super script !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Iedereen bedankt voor de hulp. Dat youless niet te koppelen is aan zonnestroomopbrengst etc, staat dus nog in de beginschoenen. Snelle service trouwens van youless om E.e.a. is nu op een rijtje te zet in een blog post.
Hier ben ik een paar uur mee bezig geweest.
Bij het port forwarding wordt het ingewikkeld. Via een site heb ik gevonden hoe dit in te stellen is op mijn huawei modem, welke door online verstrekt wordt.
Daarna moet je bij Automatische import data, deze regel invoegen: http://<adres>/V?f=j&u=kWh&m=
Bij adres moet dan het publieke ip adres van youless komen te staan. Dit adres kan ik niet vinden.
Op whatsmyip, krijg je een ip adres. Is dit nou de juiste of heeft youless een eigen publieke ip ?
Samen komen we steeds een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Yup gewoon adres gebruiken van www.mijnip.nl
Het kan wel zo zijn dat dit adres wijzigt als je modem uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
revolution-nl schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:48:
Yup gewoon adres gebruiken van www.mijnip.nl
Het kan wel zo zijn dat dit adres wijzigt als je modem uit is geweest.
Werkt dit bij jouw wel ?
Als ik dit adres gebruik, kan ik geen verbinding krijgen op zonnestroom.
Bij deze link : http://<adres>/V?f=j&u=kWh&m=
Staan <adres>
moeten deze peiltjes blijven staan of moeten die weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Aloysxda schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Werkt dit bij jouw wel ?
Staan <adres>
Zonder <>. Ik heb de post aangepast met een specifiek voorbeeld adres om de verwarring weg te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Aloysxda schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Werkt dit bij jouw wel ?
Staan <adres>
Zet een wachtwoord op je youless en plaats je ip adres hier eens, dan kunnen wij kijken of je poort goed open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Met een foto zouden jullie even kunnen kijken of de port forwarding goed staat.
Het lijkt me namelijk niet slim, om mijn ip hier te plaatsen

Hier de waardes van de open poort:
https://www.dropbox.com/s...1s9/Youless%20poort.JPG?m

Edit:
Opnieuw geprobeerd, zonder de peiltjes. Krijg dan deze melding:Import URL is niet bereikbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Aloysxda op 26-08-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je portforwarding staat niet goed.
192.168.*.* is een intern adres, niet extern en dat 194.... adres is een extern adres.
Je moet dus als url voor buiten het IP-adres invullen wat je te zien krijgt op sites als whatismyip.com enz.

Dus bijvoorbeeld http://123.45.67.89/V?f=j&u=kWh&m=
als IP-adres wat je extern moet bezoeken om je Youless te bereiken.
Ipv. 123.45.67.89 moet je dan je eigen (externe) IP-adres invullen.

Edit:
Van poort en tot poort moet je instellen op 80 en 80 en interne poort ("naar poort") moet ook op 80 staan.
Als de externe poort 80 niet bereikbaar is omdat je modem dat bijvoorbeeld niet toestaat, dan kun je de externe poort bijvoorbeeld op 8080 zetten en dan moet je je IP-adres aanvullen met ":8080" Die "naar poort" moet je nog wel op 80 laten staan.
Dus http://123.45.67.89:8080/V?f=j&u=kWh&m=

[ Voor 32% gewijzigd door TD-er op 26-08-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
TD-er schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:25:
Je portforwarding staat niet goed.
192.168.*.* is een intern adres, niet extern en dat 194.... adres is een extern adres.
Je moet dus als url voor buiten het IP-adres invullen wat je te zien krijgt op sites als whatismyip.com enz.

Dus bijvoorbeeld http://123.45.67.89/V?f=j&u=kWh&m=
als IP-adres wat je extern moet bezoeken om je Youless te bereiken.
Ipv. 123.45.67.89 moet je dan je eigen (externe) IP-adres invullen.

Edit:
Van poort en tot poort moet je instellen op 80 en 80 en interne poort ("naar poort") moet ook op 80 staan.
Als de externe poort 80 niet bereikbaar is omdat je modem dat bijvoorbeeld niet toestaat, dan kun je de externe poort bijvoorbeeld op 8080 zetten en dan moet je je IP-adres aanvullen met ":8080" Die "naar poort" moet je nog wel op 80 laten staan.
Dus http://123.45.67.89:8080/V?f=j&u=kWh&m=
Bij ip adres extern systeem, in de te openen poort van de router, heb ik het adres ingevuld wat ik krijg bij whatsmyip.org.
Deze heb ik ook gebruikt in de link. Verder niets veranderd. Helaas krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Wat doe ik niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In je screenshot staat bij "IP-adres extern systeem" je interne adres, waarschijnlijk van je YouLess.
Maar je hoeft van 't externe IP-adres niets in te vullen.

Je wilt een poort open zetten vanaf extern op een bepaalde externe poort naar een intern IP-adres op een bepaalde poort.

Dus stel (puur hypothetisch ;) ) je wilt poort 80 op intern IP-adres 192.168.1.14 voor buiten open zetten.
Dan moet je dus externe poort range van 80 tot 80 open zetten wat begint op poort 80 intern naar het interne IP-adres 192.168.1.14
Dus in jouw screenshot:
IP-adres extern systeem: leeg laten
Van Poort: 80
Tot Poort: 80
Naar Poort: 80
Lokaal IP-adres: 192.168.1.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjippy. We zijn er. Ernorm bedankt voor de hulp: Automatischer Datenimport wurde gespeichert!
Morgen kunnen we met de data aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi zo.
Altijd leuk om te horen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iFloppy. Ben reeds 2 dagen aan het stoeien om hier op win7 het aan de gang krijgen, zou jij me kunnen helpen om een server aan de gang te krijgen onder windows. Zou je hulp op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpikaar
  • Laatst online: 09-08-2020
Hallo

Ik ben nu al een hele tijd bezig met de script van -LA-
Alles werkt in principe op 1 ding na ^^

Namelijk krijg mijn cronjob niet goed :(
Als ik hem via telnet aanroept word netjes mijn database gevult.
Maar automatisch werkt hij niet.

Wie kan / Wil mij vertellen wat ik fout doe.
Hieronder zie je een plaatje (althans als je op de link drukt) van mijn cronjob.

http://i46.tinypic.com/o7vrdh.jpg

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Laatst online: 10:23

hansR

koffie zwart graag

Ik zou de / na de php weglaten, dus:

/usr/syno/bin/php /volume1 enzovoort.
jpikaar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:47:
Hallo

Ik ben nu al een hele tijd bezig met de script van -LA-
Alles werkt in principe op 1 ding na ^^

Namelijk krijg mijn cronjob niet goed :(
Als ik hem via telnet aanroept word netjes mijn database gevult.
Maar automatisch werkt hij niet.

Wie kan / Wil mij vertellen wat ik fout doe.
Hieronder zie je een plaatje (althans als je op de link drukt) van mijn cronjob.

http://i46.tinypic.com/o7vrdh.jpg

Alvast bedankt :)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15
iFloppy schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:40:

@ -- LA -- moet je maandag s'nachts beginnen met loggen?
Ik ben nu zondagochtend begonnen maar dat komt niet overeen met de tijdlijn. Heb nu zeg maar 10 reeksen van 60 dezelfde waardes in de sql database gezet en de data tussen 10 en 11 uur werd toen wel zichtbaar. Maar ik heb het gevoel dat nu de Maandag volloopt omdat hij nu alleen het hoogtarief laat zien en het toch laag tarief is op zondag.
En bij het Live loggen, kan er dan ook geen korte tabel aangemaakt worden welk data voor 1 uur kan vast houden?
Maar super script !
Nee het maakt niet uit wanneer je begint met loggen. Dagen/weken gaan vanzelf synchroon lopen naarmate je database volloopt. Ik heb dit toendertijd een beetje laks geïmplementeerd.

Het kort opslaan van live loggen kan gedaan worden, vooral als je zelf handig bent ;)
Ik ben in ieder geval niet van plan om dit te gaan implementeren vanwege tijdgebrek en omdat de data al op de minuut nauwkeurig is. :)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpikaar
hansR schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:41:
Ik zou de / na de php weglaten, dus:

/usr/syno/bin/php /volume1 enzovoort.

[...]
Dit had ik al gedaan :) (maar toch bedankt)
Verders had ik gelezen ergen dat ik "syno" er ook tussen uit moet halen en dat je niet met spaties maar met de tab toets moest werken.
Helaas werkt de tab toets niet in "config file editor" dus heb ik een andere cron gekopieërd en geplakt zodat ik de tab wel had.

Mijn cronjob ziet er nu als volgt er uit.

0 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/youless/cronjob.php

En heb nu 1 regel in mijn database staan dus ik hoop maar dat hij blijft werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15
jpikaar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Dit had ik al gedaan :) (maar toch bedankt)
Verders had ik gelezen ergen dat ik "syno" er ook tussen uit moet halen en dat je niet met spaties maar met de tab toets moest werken.
Helaas werkt de tab toets niet in "config file editor" dus heb ik een andere cron gekopieërd en geplakt zodat ik de tab wel had.

Mijn cronjob ziet er nu als volgt er uit.

0 * * * * root /usr/bin/php /volume1/web/youless/cronjob.php

En heb nu 1 regel in mijn database staan dus ik hoop maar dat hij blijft werken :D
Heb je ook dit:
code:
1
2
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Nog gedaan via ssh/telnet na het aanpassen van je crontab?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpikaar
-LA- schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

Heb je ook dit:
code:
1
2
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Nog gedaan via ssh/telnet na het aanpassen van je crontab?
Ik heb heel de nas daarna een keer opnieuw opgestart.
Maar heb voor de zekerheid nu ook die commando's gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als de meterkast is verzegeld (en je dus niet aan de kwh meter kan) werkt het apparaat dan ook door het bruine plexiglas, of is de reflectie van de meter dan te zwak?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
@ Dupked, ik draai zelf Windows 2003 server, let er wel op dat je de PC 24/7 moet aan laten staan om je eigen website te hosten ... hou er wel rekening mee dat er z'n 250 watt extra 24 uur aan staat.

Onder Windows 7 moet je een IIS server installeren (webserver) om je website te "hosten".
http://technet.microsoft....ry/cc731911(v=ws.10).aspx
Even doorlopen

Zelf heb ik ook FastCGI geinstallerd, deze gaat weer beter om met PHP.
http://technet.microsoft....ry/dd450382(v=ws.10).aspx
Ook alle stappen hier uitvoeren, 1 stap vergeten en het werkt niet :( (proef ondervondelijk vastgesteld)

Hierna PHP installeren:
http://windows.php.net/download/
Gebruik de zip versie .... maak directory C:\PHP aan en kopieer alles er in.

Hierna moet je de IIS configureren ...
http://learn.iis.net/page...p-applications-on-iis-60/
Hier staat goed omschreven hoe dit moet en wat je moet aanpassen in PHP.ini

Als je PHP geinstalleerd heb komt het volgende ...
mySQL
http://www.mysql.com/downloads/mysql/ (ik gebruik mySQL community server)

Als je dit gedaan heb download het script van --LA-- en zet deze op de webserver.
Gebruik de install en als het goed is moet de database nu gevuld gaan worden.

Enige kennis van PHP en Webserver is zeker aan te raden .. ander gebruik ook Dr Google.
PHPmyAdmin helpt ook bij het onderhouden van de SQL database ...

Heeft mij wel een zaterdag gekost maar nu draait het.

Oja ... vergeet niet een cronjob aan te maken voor het outomatisch updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpikaar
iFloppy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:24:
@ Dupked, ik draai zelf Windows 2003 server, let er wel op dat je de PC 24/7 moet aan laten staan om je eigen website te hosten ... hou er wel rekening mee dat er z'n 250 watt extra 24 uur aan staat.

Onder Windows 7 moet je een IIS server installeren (webserver) om je website te "hosten".
http://technet.microsoft....ry/cc731911(v=ws.10).aspx
Even doorlopen

Zelf heb ik ook FastCGI geinstallerd, deze gaat weer beter om met PHP.
http://technet.microsoft....ry/dd450382(v=ws.10).aspx
Ook alle stappen hier uitvoeren, 1 stap vergeten en het werkt niet :( (proef ondervondelijk vastgesteld)

Hierna PHP installeren:
http://windows.php.net/download/
Gebruik de zip versie .... maak directory C:\PHP aan en kopieer alles er in.

Hierna moet je de IIS configureren ...
http://learn.iis.net/page...p-applications-on-iis-60/
Hier staat goed omschreven hoe dit moet en wat je moet aanpassen in PHP.ini

Als je PHP geinstalleerd heb komt het volgende ...
mySQL
http://www.mysql.com/downloads/mysql/ (ik gebruik mySQL community server)

Als je dit gedaan heb download het script van --LA-- en zet deze op de webserver.
Gebruik de install en als het goed is moet de database nu gevuld gaan worden.

Enige kennis van PHP en Webserver is zeker aan te raden .. ander gebruik ook Dr Google.
PHPmyAdmin helpt ook bij het onderhouden van de SQL database ...

Heeft mij wel een zaterdag gekost maar nu draait het.

Oja ... vergeet niet een cronjob aan te maken voor het outomatisch updaten
Misschien dat het dan toch slim is om een Nas schijfje aan te schaffen.
Is nogal een kostbare zaak om een server 24x7 aan te laten.
Binnen een jaar tijd heb je de nas er ruimschoots er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Of voor een paar euro per maand een webhostingpakketje nemen? Voor het geld+stroom van een nas kun je jaren een pakketje betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpikaar
Mr-Leo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:45:
Of voor een paar euro per maand een webhostingpakketje nemen? Voor het geld+stroom van een nas kun je jaren een pakketje betalen!
Klopt helemaal.
Maar dan moet je wel goed opletten.
Niet bij elke webhoster kan je cronjobs aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
Klopt ... een NAS zou beter zijn, maar deze heb ik niet omdat ik exchange mailserver heb draaien.
Extern hosten kan ook maar niet iedere hostingprovider laat cronjobs toe.

Beste is een Synology NAS, en deze inrichten als webserver. Naar hier heb ik nog geen ervaring in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Ik heb nu al twee keer gehad dat de webinterface van mijn Youless ineens vraagt om een wachtwoord, terwijl ik dit niet heb ingesteld. Vervolgens kan ik dan in loggen door het wachtwoord veld leeg te laten (dus inloggen met een leeg wachtwoord veld). Daarna wijzig ik het wachtwoord naar geen wachtwoord en werkt alles weer normaal.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-Leo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:53:
[...]
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik kan 2 dingen bedenken:
  • Bug in Youless
  • Een bepaald script, gebruikt door scriptkiddies, die kijkt of er bepaalde zaken open staan en daardoor de boel anders instelt.
Het is hier namelijk al veel vaker gemeld, dus kan geen toeval meer zijn.
Heb je de Youless naar buiten toe toegankelijk staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Ja, dat heb ik!

Ik wil ook wel graag een wachtwoord instellen maar dan werkt de iPhone app niet meer, daar wacht ik dus nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
TD-er schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:25:
[...]

Ik kan 2 dingen bedenken:
  • Bug in Youless
  • Een bepaald script, gebruikt door scriptkiddies, die kijkt of er bepaalde zaken open staan en daardoor de boel anders instelt.
Het is hier namelijk al veel vaker gemeld, dus kan geen toeval meer zijn.
Heb je de Youless naar buiten toe toegankelijk staan?
Ook nog interessant i.v.m. check of het een bug kan zijn:
1. Zijn er mensen die de Youless niet via internet toegankelijk hebben zonder wachtwoord, maar toch meegemaakt hebben dat er op enig moment met een leeg wachtwoord ingelogd moest worden?
2. Als dit optreedt en de Youless wordt eerst herstart, moet er dan nog steeds met een leeg wachtwoord ingelogd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

YouLess schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:32:
[...]

1. Zijn er mensen die de Youless niet via internet toegankelijk hebben zonder wachtwoord, maar toch meegemaakt hebben dat er op enig moment met een leeg wachtwoord ingelogd moest worden?
2. Als dit optreedt en de Youless wordt eerst herstart, moet er dan nog steeds met een leeg wachtwoord ingelogd worden?
1: ja, heb ik gehad

2: geen idee, heb de utp er 3x uitgetrokken om te resetten

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

De self made youless.

http://juerd.nl/site.plp/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:37
Yeah, met de Arduino! Leuk gemaakt. Gelukkig vindt je ook genoeg over deze mooie microcontroller op het web / tweakers.
Ben er sinds een tijdje mee bezig.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van de Arduino oplossingen is wel dat ze zo kostbaar zijn om er een ethernet-aansluiting op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Vanmiddag ook de YouLess ontvangen, aansluiten was een piece of cake. Het script van -LA- (Dank!) draait op een externe webserver dus heb port forwarding ingesteld op mijn KPN Experia Box (ZTE H220N). Maar even een paar dagen laten draaien om te zien wat we nu eigenlijk gebruiken. Afgelopen twee uur niet boven de 350 kWh uit gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7(8)7 hoe delete ik deze misser?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:18:
[...]
Afgelopen twee uur niet boven de 350 kWh uit gekomen. :)
Gelukkig maar! Zou niet zo best wezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:37
TD-er schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:30:
Nadeel van de Arduino oplossingen is wel dat ze zo kostbaar zijn om er een ethernet-aansluiting op te maken.
Ja, maar wel fun met de Arduino en hobby mag een beetje geld kosten.. :P

De Youless is ook aan de Arduino te koppelen via de ethernet poort.
Zelf wil ik mijn pv installatie loggen via de Youless en parallel via de S0 uitgang op een digitale kWh meter.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40
is er ook een mogelijkheid om op de Youless een s0 ingang aan te sluiten en de optische ingang?
met andere woorden kan hij 2 dingen tegelijk meten. Dat zou wel ideaal zijn namelijk, het gewone verbruik en de opgewekte pv data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
zoeperman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:21:
is er ook een mogelijkheid om op de Youless een s0 ingang aan te sluiten en de optische ingang?
met andere woorden kan hij 2 dingen tegelijk meten. Dat zou wel ideaal zijn namelijk, het gewone verbruik en de opgewekte pv data.
De Youless heeft geen andere input naast de optische input, dus hij meet alleen het totaalverbruik (of alleen bruto productie).

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

Gaitman

The Real One

Kan de Youless ook b.v. mijn stadsverwarmingverbruik (met Kamstrup meter) uitlezen?

• YouLess
Gaitman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:35:
Kan de Youless ook b.v. mijn stadsverwarmingverbruik (met Kamstrup meter) uitlezen?
Als er toevalig een pulse led op aanwezig is die per verbruikseenheid pulst zou het kunnen. De eenheden op de Youless worden alleen wel in Watt en kWh getoond.

• Mr-Leo
YouLess schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:32:
[...]

Vanmiddag weer hetzelfde ook de iPhone app kon geen verbinding meer maken, stroom er even af en daarna kon ik er weer in zonder een wachtwoord te hoeven opgeven!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Pixelmagic schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:47:
[...]

1: ja, heb ik gehad

2: geen idee, heb de utp er 3x uitgetrokken om te resetten
Pixelmagic,

Ik las dat jij de Youless had draaien onder Domotiga.
Kun je me hier iets meer over vertellen, hoe dat te verwezelijken onder Domotiga?

Egbert

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@jpikaar: had je niet beter WAMP geïnstalleerd ofzo duurt 5 minuten om het te installeren.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

hmmm, ik heb mijn NAS opnieuw moeten inspoelen en heb de scripts van --LA-- uiteraard weer gedownload en in mijn \Web\monitoring folder gezet. ALs ik dan http://<domeinnaam>/monitoring/install.php intype krijg ik deze melding:
Database error: SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

Ik heb alleen (nog) geen password op MyPHP, dus hoe kan dit dan?

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

Gaitman

The Real One

YouLess schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:35:
[...]

Als er toevalig een pulse led op aanwezig is die per verbruikseenheid pulst zou het kunnen. De eenheden op de Youless worden alleen wel in Watt en kWh getoond.
ah oke, misschien een ideetje voor de volgende software release? Als het werkt. Ik ga er sowieso eentje bestellen voor me energiemeter. Dat kan ik deze ook testen op de stadsverwarming.

Is de verwachting nog dat er deze week weer (genoeg) nieuwe Youless meters binnen komen?

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

eggiebert schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:44:
[...]

Ik las dat jij de Youless had draaien onder Domotiga.
Kun je me hier iets meer over vertellen, hoe dat te verwezelijken onder Domotiga?
Ik maak gebruik van twee bash scripts om de data van de youless in Domotiga binnen te halen.

De eerste is voor de kWh stand uit te lezen:

code:
1
2
#/bin/bash
wget http://192.168.1.11/a -q -O - |grep kWh|sed s/\ kWh//|sed s/\,/\./|sed s/^\ //

De tweede is voor het gebruik in Watt:

code:
1
2
#/bin/bash
wget http://192.168.1.11/a -q -O - |grep Watt|sed s/\ Watt//|sed s/\,/\./|sed s/^\ //

Maak vervolgens 2x een nieuw device, Type Shell, Device Shell Value Device en Interface Shell Interface. Dan bij het kWh script bij Value1 kWh kiezen en bij de andere Watt.

HEt zal vast ook in één script kunnen wat 2 values geeft, maar ben niet zo'n regexp expert :'(

Succes !

PVoutput van mijn 4950Wp

Goh, die komen me bekend voor ;)
Leuk om te zien dat er meer toepassingen gewoon een simpel getalletje nodig hebben.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

TD-er schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:51:
Goh, die komen me bekend voor ;)
Leuk om te zien dat er meer toepassingen gewoon een simpel getalletje nodig hebben.
Helemaal waar ! Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer wist waar ze vandaan kwamen, te veel gerommeld van te veel plaatsen.

Maar je verdient alle credit, overigens perfecte info op je site, complimenten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 ... 9 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.