We wonen nu bijna een jaar en het stroomverbruik ligt nu op (geschat) 6100 kWh per jaar, waar dit in andere huizen altijd rond de 3000 lag. Het geschat gasverbruik ligt nog wel op redelijk niveau (1700m3 p.j.) aangezien vrijstaand huis met slechte isolatie. Waar ik nu ga proberen achter te komen is het achterlijk hoge stroomverbruik. Het enige verschil is eigenlijk dat we nu eletrisch koken maar kan me niet voorstellen dat die 3500 Kwh per jaar scheelt, het is hier geen 24kitchen....
Het het script van LA al op de synology draaien, alleen 1 probleempje: zodra ik het metertype op dubbel zet en het opsla, sluit en daarna weer open, blijft ie op "enkel" staan. Maar es ff zoeken waar dit vandaan komt zodra de youless binnen is! edit: opgelost, handmatig aangepast in de database
[ Voor 3% gewijzigd door Vince22 op 28-10-2013 19:03 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Je zou de eerste niet zijn waarbij ze de stand geschat hebben, zelfs al is er een stand doorgegeven of een meteropnemer langsgeweest.
* TD-er kreeg doodleuk een voorschot-voorstel van 440 euro per maand toen we in dit huis kwamen, terwijl we nu op zo'n 175 euro per maand zitten. Dat is nog steeds veel, maar hun voorstel was echt idioot.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Bij een verbruik van 6000 kWh per jaar moet er vast wel iets te vinden zijn.
Al is het alleen al een oude koelkast/vriezer die de verhuizing niet echt goed overleefd heeft (lucht in de leidingen kan energieverbruik ook richting de 1000 kWh per jaar stuwen).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als de post-dienst meewerkt welVince22 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:35:
Kijk dat is nou eens een tip waar ik wat mee kanVandaag besteld dus woensdag/donderdag thuis?
Als je gewoon in 't achterhoofd houd dat elke Watt continue verbruik 2 euro per jaar kost, dan is het terugbrengen van je stand-by verbruik ineens een stuk makkelijker.
Let wel dat je stand-by verbruik 8760 uur per jaar doorgaat, dus hard aantikt in je totale verbruik.
En met zo'n hoog verbruik zou ik er gewoon een keer een middag goed voor gaan zitten. Alle groepen uitzetten, Youless even aan je laptop hangen (zodat je niet afhankelijk bent van router/switch die stroom nodig hebben) en dan één voor één de groepen aanzetten. Je moet dan redelijk vlot kunnen vinden waar de echt dikke stroomslurpers zitten. Vervolgens kan je binnen die groep gaan meten met een losse energiemeter (Cresta, of een Conrad energiemeter bijv.).
6000kWh is veel, en gewoon zonde om zo maar wat door te laten sudderen. Er zal zoals hierboven gezegd werd vast iets bijzitten zoals een oude koelkast. Als die zoveel stroom verbruikt is de terugverdientijd van een nieuwe zuinigere vaak minder dan 2 jaar, en dus al gauw de moeite waard.
We zitten hier thuis op 6000 kWh, een huishouden met 5 personen. Waarschijnlijk grotendeels te wijten aan het waterbed van m'n ouders. Die trekt eigenlijk bijna 300W continu. Als we niet thuiszijn is het standby verbruik sowieso altijd 213W+ eigenlijk. Ook koken we elektrisch met een inductieplaat (gebruikt ook 4.000 - 7.000W tijdens het koken) en hebben we 2 koelkasten, die allebei rond de 15 jaar oud zijn. Ook twee vriezers (die zijn 2 jaar oud dus redelijk zuinig). Verlichting is zoveel mogelijk LED. Verder nog opladers e.d. die permanent in het stopcontact zitten. Maargoed dat krijg ik niet aangeleerd hier thuis
Viel mij tijdje terug in de MediaMarkt ook op, stond toevallig even bij de koelkasten te kijken en ik zag daar twee vergelijkbare modellen. De ene was 80 euro goedkoper, maar was wel minder zuinig (lagere energieklasse). Ik heb het toen even snel uitgerekend, en het verschil zou je er in 3 maanden al uithebben

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 28-10-2013 20:51 ]
Sowieso lijkt het me het handigst om eens elk stopcontact na te kijken wat er nu precies aanhangt en wat er uit kan. Ik wil best wat betalen voor iets wat ik zelf constant aanlaat, bijvoorbeeld mijn apparatuur, maar wat ik dus niet wil is betalen voor iets wat zonder mijn weten veel verbruikt.TD-er schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:39:
[...]
Als de post-dienst meewerkt wel(en je moet uiteraard ook een verzendbevestiging van Youless hebben gehad)
Als je gewoon in 't achterhoofd houd dat elke Watt continue verbruik 2 euro per jaar kost, dan is het terugbrengen van je stand-by verbruik ineens een stuk makkelijker.
Let wel dat je stand-by verbruik 8760 uur per jaar doorgaat, dus hard aantikt in je totale verbruik.
Bij het speuren naar verbruikers kun je dus het beste ook een constante verbruiker aan te zetten (dus geen TV).
Dan heb je een bepaalde offset en veel sneller een update. Dat scheelt een hoop bij het rondlopen met een mobieltje of tablet.
En zorg dat je 2 updates van de Youless hebt voorbij zien komen, anders kun je een vertekend beeld krijgen (een halve update).
request.getCookies();
Ik ben er zelf nog niet, ik wil dit naar een constante waarde hebben van 50 a 80 wat (aanspringen koelkast ofzo)...
maar goed eerste stap is gezet door 1) stekker uit stop contact te halen wat ik niet gebruik 2) NASsen later aan te laten gaan ipv s ochtends vroeg..(16.00 - 00.15 aan nu ipv 6.30 -00.15). Mocht het nodig zijn -> WOL
Heb nog standby van 13 watt in Media meubel.... heb 30 watt niet verklaard.. dus daar zit ook nog rek.
Daarna concentreren op CV. .kijken of ik daar wat kan halen qua afstelling...
Persoonlijke situatie gewijzigd.. hierdoor minimaal 5 dagen mensen in huis. heelas vaak 7 dagen... waardoor gebruik tussen 250 en 300 watt zit. Winter komt er ook aan dus weer meer energie door CV gebruik en uiteraard kachel aan dus gas verbruik..
Probeer extra verbruik dus te compenseren vooraf door overbodige te killen....Eerste jaar nieuwbouw zit ik aan gemiddelde waardes voor rijtjeshuis.. Ik wil dit zo houden en zou het netjes vinden als het me lukt.
Ik kan niet opboksen tegenover anderen waarvan overdag niemand thuis is tijdens werkweek.
[ Voor 39% gewijzigd door Quakie op 29-10-2013 15:59 ]
Ik teken nergens meer voor
- De spreadsheet van Youless zelf waar ik nergens een wachtwoord kwijt kan http://www.youless.nl/blo...readsheets-verbeterd.html
- En de website widget alhier: ricdijk in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"
request.getCookies();
Wat je eigenlijk zou willen is een poort via wachtwoord, andere poort zonder wachtwoord, maar dat kan voor zover ik weet niet. (of je moet de andere poorten uit de startpost even proberen)
request.getCookies();

Wat voor server park heb je dan? Sinds net geen Youless en kom tegen 85 Euro per maand uit.Dukejohn schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:44:
Nu meer dan een jaar data van de Youless, .... Hmm die server thuis is toch niet zo goedkoop,![]()
[afbeelding]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Geen appels met peren vergelijken graag, hoeveel kWh verbruikt jouw server?RobbyTown schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:07:
[...]
Wat voor server park heb je dan? Sinds net geen Youless en kom tegen 85 Euro per maand uit.
A'dam PVOutput
Gebruiken die Apple's dan zoveelericplan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Geen appels met peren vergelijken graag, hoeveel kWh verbruikt jouw server?
Maar goed, 9000 kWh per jaar is en blijft fors en dan kun je je wel gaan afvragen of het die ~1000 euro aan stroom wel waard is per jaar. (uitgaande van 23 ct/kWh en zo'n 4000 kWh voor de rest van het huishouden).
Dat is namelijk zo'n 600 Watt continue voor die 5000kWh. Dat zijn beste servers. In een datacenter wordt je per halve Ampère aangeslagen en daarvoor kun je een vrij royale 1U server runnen per halve Ampère.
De Youless komt inderdaad niet onder de 600 Watt.
Voordeel van de server thuis is de locale netwerk snelheid, zonder datalimiet.
De rest van het verbruik is wat een gezin van 5 'normaal' verbruikt.
Uitgaande dat elke Watt je 2 euro op jaarbasis kost ben je dus meer dan 600 euro kwijt aan stroomkosten voor alleen die server. Voor die 600 euro moet je toch wel andere hardware kunnen vinden (i3 of i5 setje bijv.). Heb je het in één jaar terugverdiend.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2013 22:26 ]
Gewoon nieuwe server kopen die ook meteen je nas is en flink wat besparen per jaar ?
Verwijderd
Als linux nitwit flink bezig geweest om het LA / Rednax script werkend op een raspberry pi te krijgen. Wat ik niet voor elkaar krijg is de database te vullen met data dmv een cronjob.
Site draait, phpmyadmin werkt en een andere (test) cronjob draait wel. Op de database heb ik voor de zekerheid een user pi aangemaakt met hetzelfde password als de inlog op de raspberry.
Cronjob: * * * * * /var/www/cronjob.php (dat elke minuut is om te testen). Ook xanjob.php werkt niet.
cronjobs als su invoeren hielp ook al niet.
Wie help mij van deze frustratie af?
Zo dus:
1
| * * * * * root /var/www/cronjob.php |
Verwijderd
Als windowfiel denk ik aan een rechten kwestie maar geen idee op welke manier dan.
Verwijderd
A'dam PVOutput
Vergeet de '/' niet aan het begin van het pad.ericplan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:43:
Je moet in je cronjob nog het pad naar php opgeven, bijvoorbeeld usr/bin/php(spatie)opdracht enz..
Dus bijv: /usr/....
Verwijderd
Eindelijk gelukt door zowel root als het pad /usr/bin/php5 in te vullen. Hèhè, dat was best ff zweten maar mn kennis van Linux is de afgelopen dagen hierdoor wel verveelvoudigd (maar veel keer bijna nix is nog niet veel :-)
Hartelijk bedankt.
Ook de verlichting doet hier behoorlijk wat, hier valt ook superveel winst te halen.
Game on!
Verwijderd
Inductie koken kost wel meer dan gas maar het is wel ongeveer de goedkoopste manier van elektrisch koken. ook zien hoelang het aanstaat per dag. Tot mijn verbazing heb ik de koelkast nog niet terug kunnen vinden in het verbruik, het aquarium wel.

Eens kijken of ik daar wat aan kan doen
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Is het mogelijk om met een Youless mijn slimme meter uit te lezen voor verbruiksgegevens en dit ook naar PVOutput te sturen?
Alleen als ik op dag, week of maand dan krijg ik de "geen data" beschikbaar foutmelding. Moet ik nog langer wachten of waar kan dit aan liggen?
Iedere cron job (cron job loopt 10 minuten over ieder uur) zet één foutive waarde in de database.
deze ziet er alsvolg uit:
1
2
3
4
| (`id`, `time`, `unit`, `delta`, `value`, `inserted`, `cpKwh`, `IsLow`) (213421, '2013-08-29 01:09:00', 'Watt', 60, '80', '2013-08-28 23:10:02', '0.190000', 1), (213422, '2013-08-29 00:10:00', 'Watt', -1, '0', '2013-08-28 23:10:03', '0.000000', 0), (213423, '2013-08-29 01:11:00', 'Watt', 60, '80', '2013-08-29 00:10:02', '0.190000', 1), |
het lijkt er op dat de laatste waarde niet klopt. Nu heb ik nog niet de tijd gehad om er echt naar te kijken, maar als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Door dit probleem krijg ik in de overzichten de kosten van de dagen niet goed te zien (vermenigvuldigen met 0 word al snel minder dan het werkelijk is)
Ik heb dat laatst een keer opgelost met enkele querry's die de waardes vervang door het sluipverbruik en de piekarief kosten, maar het is toch lastig.
Daarnaast heb ik dat laats een keer verkeerd gedaan (als je < en > omwisselt vevang je de verkeerde waarden) en effectief mijn database omzeep geholen (ik maak de volgende keer wel eerst een backup, maar daar heb ik nu niets aan) ik hoop dat de hoster nog een deel van de data kan terughalen, maar ik heb weinig hoop.
Daaraan gerelateerd, is er nog iemand hier die de bidgely site gebruikt (al is het maar als backup)
Dan zou het mij en andere gebruikers wellicht helpen om op de idee/suggestie site je stem achter te laten voor het volgende idee: https://bidgely.uservoice...tions/4363727-data-export
Hopelijk betekend meer stemmen ook dat het eerder opgepak zal worden
It's just a donkey
Mijn hele netwerk verbruikt 130 watt 24/7ericplan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Geen appels met peren vergelijken graag, hoeveel kWh verbruikt jouw server?
Dat is de volgende apparatuur
- Zywall 110 Firewall
- HP switch (HP Procurve 1410-24G)
- Synology DS1812P (dikke nas die server vervangt)
- Asus RT-AC66U als AP
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Ik heb de leds tussen meter en de YL afgeschermd met zwarte ducktape want de YL had last van vals licht. Het positioneren valt ook nog niet mee, misschien is het handiger om een houder die op de meter word gelijmd te gebruiken waar de YL word in gedrukt.
Ik zie dat er veel mensen met PHP en Cronjob bezig zijn, zijn er ook die met ASP en Task Manager aan het experimenteren zijn?
Mijn simpele html pagina die de gegevens laat zien:

Voor de rest zeer tevreden over de YL.
Vandaag een stopcontact aan gelegd is toch wel handig en de TL-WR702N besteld.
gr Hans
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 17:15 ]
Ik zie via de Youless app een paar rare pieken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

ik heb de LDR aan een draadje en daarmee voor het glas getaped, ik heb als output een rood ledje gepakt en met wat tape en afstellen van de potmeter (instellen op 1 a 2 kOhm werkte het best) heb ik hiermee een repeater!
leek me handig voor referentie, als iemand vragen heeft stel ze gerust
[ Voor 5% gewijzigd door Fr33z op 04-11-2013 20:25 ]
A'dam PVOutput
bij mij wel lijkt het, hij knippert even snel als ik met mijn ogen kan volgen, het knipperen van de led lijkt prima te gaanTD-er schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:37:
Is die LDR wel snel genoeg?
De laaste waarde is volgens mij laag (1) of hoog (0) tarief. Raar dat hij bij jou binnen een seconde tussen laag en hoog switchtuniquorn schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:28:
Ik gebruik (bij een hosing partij) de rednax site/scripts en merk een probleem:
Iedere cron job (cron job loopt 10 minuten over ieder uur) zet één foutive waarde in de database.
deze ziet er alsvolg uit:
code:
1 2 3 4 (`id`, `time`, `unit`, `delta`, `value`, `inserted`, `cpKwh`, `IsLow`) (213421, '2013-08-29 01:09:00', 'Watt', 60, '80', '2013-08-28 23:10:02', '0.190000', 1), (213422, '2013-08-29 00:10:00', 'Watt', -1, '0', '2013-08-28 23:10:03', '0.000000', 0), (213423, '2013-08-29 01:11:00', 'Watt', 60, '80', '2013-08-29 00:10:02', '0.190000', 1),
het lijkt er op dat de laatste waarde niet klopt. Nu heb ik nog niet de tijd gehad om er echt naar te kijken, maar als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Door dit probleem krijg ik in de overzichten de kosten van de dagen niet goed te zien (vermenigvuldigen met 0 word al snel minder dan het werkelijk is)
Ik heb dat laatst een keer opgelost met enkele querry's die de waardes vervang door het sluipverbruik en de piekarief kosten, maar het is toch lastig.
Daarnaast heb ik dat laats een keer verkeerd gedaan (als je < en > omwisselt vevang je de verkeerde waarden) en effectief mijn database omzeep geholen (ik maak de volgende keer wel eerst een backup, maar daar heb ik nu niets aan) ik hoop dat de hoster nog een deel van de data kan terughalen, maar ik heb weinig hoop.
Daaraan gerelateerd, is er nog iemand hier die de bidgely site gebruikt (al is het maar als backup)
Dan zou het mij en andere gebruikers wellicht helpen om op de idee/suggestie site je stem achter te laten voor het volgende idee: https://bidgely.uservoice...tions/4363727-data-export
Hopelijk betekend meer stemmen ook dat het eerder opgepak zal worden
[ Voor 8% gewijzigd door henwy op 05-11-2013 13:10 ]
In het kader beter laat dan nooit.PASware schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:56:
[...]
Zou jij je aanpassing willen delen met ons?
In het originele script van -LA- worden de dagstanden over een maand opgehaald uit de YouLess zelf. Dus het is op die manier wat lastig om te zeggen dat je alles van de huidige maand wil behalve de huidige dag.
Ik kan dit wel doen aangezien ik het -LA- script helemaal gewijzigd heb zodat bij mij de dagstanden ook opgeslagen worden in een tabel.

Is deze meter dan wel geschikt voor de Youless?
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
A'dam PVOutput

Ik zie de pulsen echter niet (ook niet via de smartphone i.v.m. IR). Vandaar mijn vraag
Ik wordt uit de documentatie ook niet echt wijs. Er zit een LED in, maar wanneer die werkt?DrJamez schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:37:
OK, dat had ik wel kunnen doen. Het betreft een Itron Ace 3000 type 260. Er zit een LED op (met daaronder 1000imp/kWh).
Ik zie de pulsen echter niet (ook niet via de smartphone i.v.m. IR). Vandaar mijn vraag.
https://www.itron.com/aun...CE3000%20type%20260.aspx#
http://www.stromzaehler-s...p260_benutzerhandbuch.pdf
A'dam PVOutput
Verwijderd
Hij ververst om de 60 sec de standen.

ASP webpagina:
<%
Response.AddHeader "Refresh", "60"
Session.LCID=1043
Response.Buffer = True
Dim objXMLHTTP, xml
DIM strMidDatum, strMidDag, strMidTijd, strMidStand, strMidVerbruik
Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
xml.Open "GET", "http://xxx.xxx.xxx.xxx/a?f=j", False
xml.Send
CurrDag = DatePart("d", Date())
CurrMaand = DatePart("m", Date())
CurrJaar = DatePart("yyyy", Date())
CurrWeekDag = (WeekdayName(weekday(date), true))
%>
<table>
<tr><td >LOGO</td></tr>
<tr><td>Dag</td><td>Datum</td><td>Tijd</td><td>Meterstand</td>
<td>Verbruik</td></tr>
<tr><td><%=CurrWeekDag%></td><td><%=CurrDag%>-<%=CurrMaand%>-<%=CurrJaar%></td><td>
<%=Hour(Now)%>:<%=Minute(Now)%>:<%=Second(Now)%>
</td><td>
<% strMidStand = Mid(xml.responseText, 9, 9)
Response.Write strMidStand
%></td><td><%
strVerbruik = Mid(xml.responseText, 26, 4)
strVerbruik = Replace(strVerbruik, ",", "")
strVerbruik = Replace(strVerbruik, ":", "")
strVerbruik = Replace(strVerbruik, "l", "")
strVerbruik = Replace(strVerbruik, "v", "")
Response.Write strVerbruik
%> </td></tr>
</table>
Ik sla de standen op in een access database.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 16:45 ]
Verwijderd
130 Watt voor een prive Netwerk vind ik extreem veel anno 2013.RobbyTown schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:21:
[...]
Mijn hele netwerk verbruikt 130 watt 24/7
Dat is de volgende apparatuur
- Zywall 110 Firewall
- HP switch (HP Procurve 1410-24G)
- Synology DS1812P (dikke nas die server vervangt)
- Asus RT-AC66U als AP
Dat kost je dus afgerond 300 euro per jaar aan stroom......
Mijn eigen netwerk verbruikt totaal 22 Watt.
DSL-router, Youless, Pogoplug, Switch
Back-on-topic:
Bidgely is bij mij buiten werking vannacht.
"Connectivity lost to your gateway".
(dit gebeurd enkele keren per jaar).
Zijn er meer mensen die dit hebben op dit moment ?
Tussen 2:55 en 7:15 hadden wij volgens Bidgely een constant verbruik, terwijl dat volgens de Youless wel degelijk schommelde.Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 05:36:
[...]
Back-on-topic:
Bidgely is bij mij buiten werking vannacht.
"Connectivity lost to your gateway".
(dit gebeurd enkele keren per jaar).
Zijn er meer mensen die dit hebben op dit moment ?
Dus ja, ik vermoed dat hier ook de verbinding met Bidgely eruit is gevallen.
Verwijderd
OK, dan ligt het dus niet aan mijn netwerkje maar aan bidgely zelf.TD-er schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:41:
[...]
Tussen 2:55 en 7:15 hadden wij volgens Bidgely een constant verbruik, terwijl dat volgens de Youless wel degelijk schommelde.
Dus ja, ik vermoed dat hier ook de verbinding met Bidgely eruit is gevallen.
Wel maf dat ze het telkens zo formuleren dat je de indruk krijgt dat het probleem bij de klant ligt......

Na Youless gemaild te hebben, gaven ze aan dat er in smartphones een IR-filter kan zitten die het IR licht blokkeert. Ik heb toen een digitale camera gepakt en daar zie ik daadwerkelijk IR pulsjes mee. Gelijk maar 2 besteld (1 voor elektriciteit, 1 voor gas). Ben erg benieuwdDrJamez schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:37:
OK, dat had ik wel kunnen doen. Het betreft een Itron Ace 3000 type 260. Er zit een LED op (met daaronder 1000imp/kWh).
Ik zie de pulsen echter niet (ook niet via de smartphone i.v.m. IR). Vandaar mijn vraag.
Ik had er dus een gekocht een tijdje terug om mijn oude draaischijf af te lezen.
Na veel probeersels i.s.m. iemand van YouLess, bleek dat bij mij de glimmend rode markering niet goed te lezen was. Als laatste hebben ze gevraagd of ik mee wilde werken aan een test met een groene led ipv de rode. Uiteraard was mijn antwoord ja en dus heb ik de YouLess teruggestuurd. Na enkele dagen zat hij weer in de brievenbus en dit keer met groene led dus.
Uiteraard aangesloten en i.o. de gevoeligheid ingesteld en dit lijkt de oplossing te zijn voor dit specifieke probleem.
Dus, heren/dames van Postfossil/YouLess, niets dan lof voor de ondersteuning!
OT: Ik probeer de youless data m.b.v. het -LA- script (magicmonkey) in een extern gehoste database op te slaan. Ik zie helaas geen live waardes en de rest uiteraard ook niet.
Ik verwacht dat het met de youless settings in settings.inc.php zit?
// YouLess settings
define('YL_ADDRESS', '192.168.1.125'); <== Hier moet ws ook een poort worden toegevoegd, maar IP:poort werkt niet.
Uiteraard heb ik een poort geforward in mijn router.
Uiteraard heb ik dat, excuus dat ik dat niet vermeld hebThinkPadd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:32:
Als ie de database extern hebt draaien zul je niet alleen een poort moeten forwarden, maar ook je externe ip moeten gebruiken ipv intern. Probeer het eens met het IP dat je krijgt op www.mijnip.nl als je die pagina thuis bezoekt
Iemand enig idee waarom mijn live data niet zou werken? youless database aangemaakt op mijn synology NAS. Website youless geïnstalleerd en kan gewoon inloggen. Cron draait en vult dag, week en maand.
Gr, D.
Ben bijna bij een goedwerkend geheel. Alleen deze nog volgens mij; Bij de dag, week en maandgrafieken zie ik dat de kWh en $ op 0,00 blijven staan. Enig idee waar ik daar meer over kan vinden of wat ik daarvoor moet aanpassen?
Ik probeer het script van -LA- om te zetten naar RedNax, alleen zodra ik het script van RedNax gebruik, update.php doe en vervolgens check voor data, dan zegt ie dat ie geen data kan vinden?
Script van -LA- en RedNax kunnen toch elkaars database gebruiken?
[ Voor 93% gewijzigd door GioStyle op 20-11-2013 15:52 ]
[ Voor 1% gewijzigd door lolgast op 20-11-2013 15:14 . Reden: typo ]
20-11-2013 0:00 uur - 23:59 uur -> Geen laag tarief vermelding, wel hoog tarief
20-11-2013 7:01 uur - 23:59 uur -> Wel laag tarief, ook hoog tarief
Heb nog niet kunnen achterhalen waarom dit niet werkt, zou zomaar iets te maken kunnen hebben met de dipjes die ik elk uur heb. Elke nieuwe meting begint bij mij met een waarde 0 op het hele uur. Heb nog niet de moeite genomen om mijn cronjob elk half uur in te stellen om te kijken of het dan beter gaat.
Is het mogelijk om de Youless "andersom" op te hangen? Dus met de aansluitingen naar boven? Het gaat hier om een analoge draaischijf meter
Mijn gevoel zegt dat het niet veel uit moet maken? De draaischijf draait dan verkeerd om, maar hij ziet alleen maar het "zwarte stukje" op de draaischijf begreep ik.
Onder de meter is namelijk maar beperkte ruimte, met de kabels naar boven is het hier vele malen netter weg te werken
Daar hoopte ik al op, bedankt voor het antwoordneorider schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:39:
Dat kan gewoon. Hier heb ik de Youless ook onderste boven hangen.
Het gewicht van de kabels hangt dan mogelijk de Youless een beetje scheef te trekken.
RedNax gebruikt volgens mij xanjob.php om data in de DB te purren.GioStyle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:57:
@lolgast: Gebruik je de fork van RedNax67?
Ik probeer het script van -LA- om te zetten naar RedNax, alleen zodra ik het script van RedNax gebruik, update.php doe en vervolgens check voor data, dan zegt ie dat ie geen data kan vinden?
Script van -LA- en RedNax kunnen toch elkaars database gebruiken?
Ik gebruik overigens alleen Bidgely nog maar. Script van -LA- vertrouw ik niet helemaal meer omdat m'n server een paar keer plat is geweest en er daardoor gaten in m'n meting zitten. Bidgely loopt altijd goed omdat de YouLess zelf de data daarheen stuurt.
[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2013 23:53 ]
Nu heb ik ook een synology nas en heb de gedeeltelijk handleiding gevolgd. Ik heb nul kennis van mysql, maar iets eenvoudigs als een leidraad volgen zou geen probleem moeten zijn.
Ik krijg de volgende melding. Echter kom ik niet verder dan de stap importeren stap 6 . Welk bestand moet ik nu importeren? Als ik settings.inc.php. importeer krijg ik de volgende melding.
Een SQL database heb ik niet...
There seems to be an error in your SQL query. The MySQL server error output below, if there is any, may also help you in diagnosing the problem
ERROR: Unknown Punctuation String @ 1
STR: <?
SQL: <?php
// Rename to settings.inc.php
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');<?php
...
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');<?php
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');
SQL query:
<?php // Rename to settings.inc.php // DB Settings define('DB_HOST', 'localhost');
MySQL said: Documentation
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '<?php
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost' at line 1
Verder is dit mijn settings.inc
<?php
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');
define('DB_NAME', 'Youless');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASS', 'xxxx');
// YouLess settings
define('YL_ADDRESS', '192.168.1.120');
define('YL_PASSWORD', '');
?>
Ik gebruik verder utf-8
wat doe ik niet goed?
[ Voor 29% gewijzigd door le dj op 29-11-2013 11:08 ]
Weet iemand of de KwH meter van Youless voorzien is van een S0 aansluiting of dat de Youless is aan te passen zodat hij een S0 uitvoer heeft?
Bing
S0 invoer op de youless bedoel je denk ik.
2 draadjes over de ontvangst led solderen levert je een S0 aansluiting op de youless.
Wel de ontvangstled en verzendled (heet dat zo?) afplakken met tape, zodat deze niet storen.
Zie mijn post.
[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-12-2013 12:00 ]
Dat is goed nieuws, kan ik hem met de energy link van de Homewizard gaan gebruiken en de Youless bljiven gebruiken in combinatie met pvoutput.AUijtdehaag schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:56:
Youless kwh meter heeft gewoon een s0 aansluiting.
S0 invoer op de youless bedoel je denk ik.
2 draadjes over de ontvangst led solderen levert je een S0 aansluiting op de youless.
Wel de ontvangstled en verzendled (heet dat zo?) afplakken met tape, zodat deze niet storen.
Zie mijn post.
wbt de youless bedoelde ik eigenlijk een uitvoer maar dit is dus niet meer nodig!
Thanks
Bing
Ik zou settings.inc.php niet importeren in phpmyadmin, maar database.sql :-)le dj schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:20:
Als ik settings.inc.php. importeer krijg ik de volgende melding.
Een SQL database heb ik niet...
Je moet settings.inc.php.example aanpassen en hernoemen naar settings.inc.php en daarna de database uploaden.
In de handleiding staat het misschien een beetje onduidelijk.
Hoe kom ik aan die data base
Dit dus.bassd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:13:
[...]
RedNax gebruikt volgens mij xanjob.php om data in de DB te purren.
De database wordt aangemaakt door het installscript uit te voeren.le dj schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:48:
Het leek mij ook het meest logische om de sql in te laden. Alleen is deze niet aangemaakt en/of staat deze niet in mijn mappenlijst.
Hoe kom ik aan die data base
A'dam PVOutput
Ik heb nu magicmonkey draaien. Install gerund via http://mijndomein/monitoring/install.php. Alles met uitzondering van de database.sql is aangemaakt . Live werkt het prima, alleen dus geen database om in op te slaan en om mijn bestaande info te importeren van de youless. Hoe krijg ik nu die database.sql? Handmatig een database (sql) aanmaken? Dan heb ik even hulp nodig. Vanuit het install script kan je volgens mij een deel onttrekken en handmatig via phpmyadmin laten uitvoeren.ericplan schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:25:
[...]
De database wordt aangemaakt door het installscript uit te voeren.
Wat hierboven al wordt gezegd, maakt de versie die jij hebt de database zelf aan (via install.php).le dj schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:44:
[...]
Ik heb nu magicmonkey draaien. Install gerund via http://mijndomein/monitoring/install.php. Alles met uitzondering van de database.sql is aangemaakt . Live werkt het prima, alleen dus geen database om in op te slaan en om mijn bestaande info te importeren van de youless. Hoe krijg ik nu die database.sql? Handmatig een database (sql) aanmaken? Dan heb ik even hulp nodig. Vanuit het install script kan je volgens mij een deel onttrekken en handmatig via phpmyadmin laten uitvoeren.
Als het fout gaat, dan krijg je zo te zien een error (http://code.magicmonkey.n...ccf/install.php?at=master)
1
2
3
| catch (PDOException $e) { die(print("<p class='error'>Database error: ". $e->getMessage() ."</p>")); } |
Het is een oude draaischijf meter (uit 1988) met als waarde C-75. Maar ik zie nooit dat de youless ook maar een pulse detecteert en ook blijft de input waar ik 'm ook plak op +/- 97%.
Iemand een idee wat ik er nog aan kan doen?
Even contact opnemen met support. Die hebben zoveel ervaring dat ze je meestal kunnen helpen.VFRRijder schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:32:
Hoi, ik heb nu ook een youless maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij iets detecteert.
Het is een oude draaischijf meter (uit 1988) met als waarde C-75. Maar ik zie nooit dat de youless ook maar een pulse detecteert en ook blijft de input waar ik 'm ook plak op +/- 97%.
Iemand een idee wat ik er nog aan kan doen?
A'dam PVOutput
Verwijderd
Brand de rode led wel die de schijf moet verlichten?VFRRijder schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:32:
Maar ik zie nooit dat de youless ook maar een pulse detecteert en ook blijft de input waar ik 'm ook plak op +/- 97%.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 08:29 ]
Ja die doet het.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:28:
[...]
Brand de rode led wel die de schijf moet verlichten?
Maar mijn schijf draait dus ook erg langzaam (C-75)....heb wel al getest met de waterkoker aan...dan gaat het inderdaad wel sneller, maar nog steeds detecteert hij niets.
Ik heb vanochtend een vraag gesteld bij youless....hoop dat ze me kunnen helpen want het lijkt me echt een super gaaf systeem. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik weet intussen dat de Youless overweg kan met (analoge) gasmeters, maar kan de youless ook overweg met gasmeters waar geen reflecterend vlakje op de meter zit? Mijn meter heeft op de liter aanduiding nergens een reflecterend vakje oid.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ben bang van niet, maar misschien kan je een filmpje posten van de gasmeter met draaiende cijfertjes?mkleinman schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:27:
*bookmarked*!
Ik weet intussen dat de Youless overweg kan met (analoge) gasmeters, maar kan de youless ook overweg met gasmeters waar geen reflecterend vlakje op de meter zit? Mijn meter heeft op de liter aanduiding nergens een reflecterend vakje oid.
Dat moet met dit weer geen probleem zijn
[ Voor 5% gewijzigd door ericplan op 04-12-2013 13:32 ]
A'dam PVOutput
Dat zou je eventueel met een hall sensor kunnen detecteren.
Die goedkope modules van DealExtreme hebben vaak ook een LED erop zitten die gelijk met de sensor-waarde meeloopt, waar je een Youless op zou kunnen leggen.
Enige is dat dergelijke sensoren best wel richtingsgevoelig zijn en het is de vraag of -als er al een magneetje in de meter zit- het veld sterk genoeg is voor een "digitale" hall-sensor. Kan maar zo dat je een analoge hall-sensor nodig hebt en het moet versterken.
En dan is er nog het punt of er een firmware is van Youless die dergelijk langzame pulsen kan verwerken.
IdemDDX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:07:
Bidgely is hier sinds kwart over acht vanavond connectie kwijt met de youless.
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.