@SndBastard: allen heerlijk, ik heb geen last van de highlights op de rug van de grasshopper en ook het laatste shot is heerlijk.
@Ventieldopje: ik vind deze plaatjes anders heerlijk kwa kleur en focus. Daar heb je duidelijk over nagedacht en aan gesleuteld. Wat had je graag anders gehad?
@sHell, lekker dichtbij, maar ik snap de hoek niet helemaal, je had toch nog wel meer van dat koppie kunnen laten zien? Ondanks dat wel goed gelukt, maar ik had em persoonlijk nog even wat bij gewerkt kwa belichting en misschien kleur.
@Sargonaut, spannend zo bij al die bijen... Zo'n typisch plaatje dat ik ook zou willen maken, maar wellicht niet zo aandurven. Hadden zoals eerder genoemd wellicht interessantere foto's kunnen worden, maar goed, gezien de omstandigheden waarschijnlijk toch wel wat lastig. Gave foto's hoor.
@BDK9001, tja, deze doen mij ook niet zoveel. Swiffers zijn je vriend ;-) Hoewel ik moet zeggen dat ik daarin ook nog wel eens verzaak als ik gewoon even snel wat wil proberen. En hey, dit is t.net he? We willen natuurlijk wel weten welke monitor dat was!
@Razor90: Ik vind ook op een of andere manier deze foto niet heel prettig kijken, ondanks dat je beestje prima in beeld staat en prachtig scherp is. Krullende blad en de haren op het blad rechtsonder storen een beetje denk ik, daarnaast wijzen de lijnen in de plaat niet naar het deel waar de focus ligt. De rechterbovenkant vind ik wél weer echt prachtig, ik zou em denk ik toch anders croppen, namelijk zo dat de twee delen die ik opmerkte eraf te laten, hoewel je dan wel een beetje rare uitsnede krijgt.
Hierbij mijn inzending. Gisteren even in de regen rondgelopen en wat geprobeerd.

60D ISO 1600, 1/500, natuurlijk licht, crop 22mm tube, 160mm F5.0, single image.
Waar ik nog het meeste van baal is dat het disteltje niet stil bleef staan in de wind. Ik heb behoorlijk wat plaatjes geschoten, maar dus nét geen één met het lijfje én de kop in focus. De kever bleef dus niet echt zitten, dus kans op langer dan 2 sec zoeken naar een compositie en gunstig licht zat er even niet in deze keer. Volgende keer beter.
Volgens mij is het een Cantharidae weekschildkever en dan wel de rode (goh!), waarvan google mij verteld dat dit dan een Rhagonycha fulva zou moeten heten. Correcties natuurlijk welkom, ik ben absoluut geen expert. Ik schat dit exemplaar overigens op 6-7mm.
[
Voor 11% gewijzigd door
djunicron op 25-06-2012 15:10
]