@Sargonaut, die hoek is ook niet zo donker maar mede door de JPG compressie vallen net de laatste details er in weg, in de RAW op een IPS scherm zijn er nog meer details zichtbaar waardoor ook dat deel interessant blijft. Ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar om de JPG op de RAW te laten lijken helaas, als print is hij wel mooi gelukt in ieder geval!
Maar ik ben het met je eens hoor, ik moest hem gewoon even delen aangezien het een van m'n favoriete foto's is
Leuke bokeh panorama weer, wel jouw ding volgensmij

De bokeh is ook in deze wel weer erg aanwezig wat het een vrij drukke foto maakt, toch blijven mijn ogen gericht op de paddestoelen. Wat ik persoonlijk nog vetter zou vinden is de zelfde foto maar dan met een boter zachte bokeh (geen ringen), misschien mogelijk door 1:1 te gaan en zowel in de breedte/hoogte als in de diepte te stacken? Ik denk dat dit mogelijk is met 2 sliding rails, eerst hoogte en breedte helemaal doen en dan diepte aanpassen en dan weer hoogte en breedte doen etc. Dan alle hoogte/breedte platen stitchen en inladen als lagen in photoshop en die weer alignen en blenden als focus stack.
Om een kort verhaal lang te maken, ohnee dat heb ik al gedaan. Andersom dan: Mooie foto!
@Goku, leuk moment gepakt daar!
@Beukgevaar, probeer de volgende keer zonder flitser te werken of er iets subtieler mee om te gaan, deze foto's hebben alle sfeer verloren doordat ze geflitst zijn. Bij de spinnen valt dit nog wel mee maar bij de bloem is dat echt duidelijk zichtbaar
@Vimofoto, aparte paddestoel alleen mist voor mijn gevoel wat sfeer, de vignetting doet in mijn ogen niet veel goeds in dit geval, ik denk dat je met een beetje photoshop liefde (in the good sense of the word) nog heel wat meer uit kan halen!
--
Ik ga snel ook maar weer eens beginnen met macro foto's, de laatste tijd eerst andere dingen uit gewerkt

Nu heb ik mijn macro sliding rail binnen dus kan ik in alle rust van onwetende miniscule insecten focus stacks maken!
[
Voor 6% gewijzigd door
Ventieldopje op 12-11-2012 14:37
]