@Leendertv: hele mooie serie van zowel spin als vlieg. Zo heeft kleine sensor ook nog voordeel.
Je flits setup lijkt ook prima te werken. Ziet er mooi natuurlijk uit.
@Jeroen: nee is geen graan, is paardenbloem tussen onderstaande fases in

Je kraandruppel doet mij niet zo veel. Andere twee insecten zijn goed gelukt.
@woutwoud: Dat is idd mooie dame, jammer dat ze er net te krap op staat.
@Rubman: Ik heb minimale ervaring met macro maar als ik zo naar exif gegevens kijk van 1e foto lijkt me bij de diafragma en sluitertijd probleem te zitten. Weet niet of je gebruik gemaakt hebt van statief? Anders is sluitertijd van 1/60 bij 100mm haast niet te doen. Je zult naar minimaal 1/100, of eigenlijk 1/160 sluitertijd i.v.m. crop-factor van je camera, moeten om relatief zeker onbewogen foto's te krijgen. Vuistregel is eigenlijk (1/aantal mm van lens).
Daarnaast geeft een diafragma van f/2.8 erg kleine scherpte-diepte, hierdoor is dus maar paar millimeter van foto scherp. Verschil is duidelijk te zien met je tweede foto van dennenappel. Deze heeft veel grotere scherpte-diepte aangezien je hier diafragma van f/6.3 hebt gebruikt.
Laatste foto is qua sluitertijd prima maar ook hier erg kleine scherpte-diepte, daarnaast mis ik hier wel erg onderwerp.
@Stavos: mooi, zelfde bloem ook al paar van genomen maar nog niet zo'n fraaie als die van jouw.
@Hamed: Knap genomen en prima scherpte. Kleuren komen bij mij niet helemaal lekker over, iets te verzadigd voor mij gevoel
Mijn eerdere post was een paardenbloem tussen de fase van bloem en zaadbol zie hieronder.
Simply sunny by
ToonS VisioN, on Flickr
Waiting for the wind by
ToonS VisioN, on Flickr
En om nog beetje in de vliegen te blijven, hier stack van 2 foto's uit hand genomen met Tamron 90 2.8 macro
Suck it up by
ToonS VisioN, on Flickr