Dat gaat 2 kanten op, in religie topics zie je vaak verschillende gelovigen samen "cool""tegen" de atheisten. Tot ze zelf beginnen de bakkeleien over hun eigen versies van de waarheid en dan blijkt dat ze niet door 1 deur kunnen. Maar dat is al duidelijk in een bloederige geschiedenis en speelt nog steeds in de wereld..Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
[...]
Het lijkt er vooral op dat de religie van antireigie in zijn verdeeldheid, graag samenkomt rond allerlei onbegrip en vooroordelen.
Voor iemand die wel inhoudelijk weet waar hij of zij het over heeft zijn het velen die op 1 vitten.
De velen die samen komen om "religie" belachelijk te maken, voelen ze zich 'samen' terwijl ze in werkelijkheid ook niet door 1 deur kunnen, maar het gevoel is toch altijd 'ff lekker cool' zo schijnt het.
Een gezamenlijke vijand maakt ook vrienden zou je kunnen zeggen. Of die band nou zo rechtmatig en te onderbouwen is... Ik vind van niet... Hij bouwt vooral op gevoelens van vooroordelen en onbegrip en sowieso yay vrijheid blijheid alsof de JW levensstijl die niet voortbrengt, moest eens weten!
Kijk, nou moet ik wel zeggen dat ik de punten graag uitvergroot.
Ik bedoel niet te zeggen dat ik mij daadwerkelijk als een vijand voel maar de hele houding, het contrast, de redenen om te praten, ze zijn heel tegenovergesteld.
Eigenlijk is het dus jou religie vs de gehele wereld van tig religies en atheisme, dan is het niet gek als je vaak niet wordt begrepen, men begrijpt het ook echt niet.
Er is een hele wereld en geschiedenis die laat zien dat de religies het juist niet de waarheid zijn
De tegenovergestelde redenen, dat is dat je mensen graag de juiste weg wil laten zien? vs.. mensen die?
Deels post ik om te begrijpen hoe je kan geloven, deels om mijn kijk te uiten.
Jij moet toch ook wel inzien dat je geloof bepaald word door waar en wanneer je geboren bent? Dat als je ergens anders en of in een andere tijd was geboren je met dezelfde overtuiging als nu vond dat jehova's het compleet verkeerd hebben?
Wat is het lot van mensen die nooit van een jezus gehoord (kunnen) hebben?