Manke schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:41:
[...]
Dit lijkt te gaan over 1 Korinthiërs 15, waar staat dat het koningschap gegeven wordt aan de Vader, zodra de laatste vijand, de dood, is verslagen. Niet wanneer de mens in het reine is. Iedereen is in reine op het moment van bekering.
Bij jullie ontbreekt het woord kurios/Heer in vers 47. De tweede mens is (de Heer) uit de hemel.
Waar komen deze cruciale verschillen vandaan?
Wat denk jij van Heb 1:5, 13? Michael kan het niet zijn?
Ik begrijp eigenlijk weinig van je woorden, sorry.

Dat komt door het verschil in Katholieke interpretatie en die van JG.
Die verschilt behoorlijk.
De noodzaak is wettelijk,
de invulling die daaraan gegeven is door het verloop van het OT is er dmv. de wet baan vrijgemaakt voor de vervulling, de komst en het verloop van Jesus (NT).
Zijn levensloop heeft iedereen een volwaardig voorbeeld en basis gegeven om voor de mensen in het reine te komen door dit voorbeeld na te volgen.
Toen hij onschuldig gedood is, is de compensatie dat hij in geestelijke zin, weer tot leven gewekt is.
In intellectueel geestelijke zin zou je kunnen zeggen maar het doet te weinig eer aan want het is ook onmiskenbaar in de stoffelijke geschiedenis tot nu toe aanwezig.
Je zou kunnen zeggen dat de erfenis van zijn levensloop voor alle mensen leeft.
Het maakt niet uithoeveel leugens tegenstanders de wereld in brengen en hoeveel vermaak en onzin de wereld bedenkt, dit erfeel, dit leven is niet te beschadigen.
In die zin is hij een koning, een autoriteit een macht, geworden voor een ieder die op hem bouwen.
De vleselijke mededelen zijn voor het grootste deel 300 n.c. 'gestorven' maar het geestelijke onschaadbare koninkrijk is blijven bestaan en opgeleefd voor een ieder die het erkent en er op bouwt om vergeving te vinden.
Terwijl in sterk contrast, de rest van de wereld, mensen zonder dit zicht, zichzelf in dronken misery drenken en dwalen zonder oo iets te kunnen bouwen wat echt onvergankelijk is. Zo staat er ook dat met aanloop naar de laatste dagen de rechtvaardigen, mensen die op de waarheid en oplossing bouwen, helderder zullen schijnen dan alles andere die in duisterheid hun eigen doelen najagen en op onzin bouwen.
De verdrukking en problemen onder de mensen neemt dus steeds meer toe maar dat specifieke deel zal steeds onschaadbaar blijken.
Terwijl de rest van de wereld, in dat contrast, een mengelmoes van valse religie, lege rituelen en een lage moraal en verziekte wet heeft.
Er komt dan ook een punt, zoals eigenlijk door de geheke geschiedenis heen, dat die mensen zich tegen hun autoriteit blijven keren zoals ongehoorzame kinderen tegen hun onvolmaakte ouders.
En terwijl een deel overeind blijft, en men zelfs vrede uitroept, zal toch wederom de onvolmaaktheid blijken en deze maal de grootste laatste macht ook vallen.
In die tijden zal onmiskenbaar het onschaadbare deel schijnen en heersen voor de verdrukten, etc. terwijl de zieke wereld vernietigd is.
Dan heerst dat koninkrijk voor een periode die aangeduid word als '1000 jaar' om onder dit koninkrijk, die in geestelijke zin dus geregeerd wordt door diegenen die er aan de core aan meegebouwt hebben, met als koning Jesus, en zijn '144.000' medebouwers, om de mens weer tot volmaaktheid te brengen.
Hierna wordt de autoriteit weer overgedragen naar Jehovah.
Dit in een notendop straight to the point zoveel als mogelijk...
Ik typ mobiel en dat is frustrerend doordat ik steeds maar een klein stuk van eigen tekst zie en ik tussendoor sommige typos er nog uit moet halen enz. dus vraag niet teveel van me maar doe mn best.
Grote verschillen komen oa. door hoe het christendom destijds gevormd is met als doel om de mensen destijds bij elkaar te brengen naar andere moderne nieuwe inzichten.
Er is ook een tijd geweest dat de meerderheid vrijwel helemaal geen toegang meer tot deze geschriften had en er heel veel herschreven werd in een taal die weinigen schreven en lazen: het latijn.
Dit zijn als het ware de echte 'dark ages' met veel begeloof en onderdrukking en vervolging door de kerk destijds doe zichzelf als het ware een troon toe-eigenden.
Niet enkel lokaal maar zelfs wereldwijd aan de slag gingen.
Het is opmerkelijk dat ondanks hoeveel kennis er beschikbaar is zo weinigen echt daadwerkelijk onderzoek doen en de diepste pareltjes die iedereen aangaan afgedaan worden als ouderwets bijgeloof. Het is een (ver)taalkwestie die het een beetje ongemakkelijk maakt maar als je eenmaal de relaties,vormen en bewegingen herkent dan valt alles op zijn plaats wat voor mens, dier, plant en aarde belangrijk is.
@begintmeta dan zou ik als ik jou was oppassen in een zero-tolerance thread met 'dont feed the trolls' en waarin mods het zelf mogen weten als mens.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 20-05-2017 19:41
]