Uh die gast is koptisch. Vind je het gek dat die niet goed ligt bij de moslims daar

Dat is hetzelfde als zeggen "Zoek Richard Dawkins maar eens op en zie hoe hij de waarheid laat zien aan christenen. Dus dat betekend dat het christendom niet juist is"
Er zijn ook genoeg boeken die het christendom helemaal de grond in boren. Wat is je punt?
Er zijn verschillende priesters die hun leven toewijden om te laten zien waarom de Islam niet deugd.
Er zijn genoeg imams/atheisten/... die hun leven toewijden om te laten zien waarom het christendom niet deugd. Wat is je punt?
Dat zijn ook beste moderne priesters ze hebben hun eigen tv programma die door miljoenen mensen worden bekeken in het midden oosten en waar er live vragen gesteld kunnen worden.
Graag aanleveren namen van deze priesters. Namen van de tv programma's. Bron van het aantal kijkers. Eventueel een link naar bijv youtube met fragmenten uit deze programma's. En verder, wat is je punt? Dat dit bestaat is een reden dat het christendom waar is en de islam niet???
Ik neem verder aan dat je dit bedoeld uit een linkje dat Gambieter heeft aangedragen
Botros became widely known in 2003 after he appeared on talk shows on the Hayah Evangelical Channel. He went on to have his own show on the channel. His criticism of Islam led to many debates about him on talk shows.[6] He frequently appears on Al hayat TV.[7]
Meestal komen de vragen door hele boze moslim imams.
En christenen worden nooit boos en zijn altijd vredelievend? Verder, wat wil je hiermee aantonen? Wat is je punt?
Wist jij trouwens dat de profeet Mohammed meerdere kinderen heeft misbruikt en dat het gewoon in de koran staat ?
Ik weet van Aisha dat die minderjarig was. Ik keur de islam ook niet goed. Maar wat is je punt? Er zijn genoeg slechte zaken uit de bijbel te halen. Betekend dit dat de bijbel dan ook niet waar is? Lijkt me wel als je volgens die maatstaaf meet.
Maar die blz mogen moslims niet lezen.
Bron please
En heb je nooit afgevraagd waarom hij varken vlees heeft verboden?
Omdat er vroegah nog geen hygiene en reiniging was als nu en je ziek kon worden als je varkensvlees at dat niet goed was schoongemaakt/besmet was. Wat is je punt?
1 van de priesters heeft Zakaria botros en er is een bounty op zijn hoofd van 60m.
En? Wat is je punt? Is hierdoor de islam niet waar en het christendom wel?
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is op jou vraag. Maar dan heb ik een vraag aan de meeste hier bestaat er zoiets als de duivel?
Beetje een vreemde vraag die je stelt. Je verwacht nu van de ongelovige dat ze zeggen "nee we geloven niet in god, maar een duivel, ja die bestaat wel hoor!!"
Nee, er bestaat niet zoiets als een duivel. Net zoals er niet iets bestaat als een god (allah, god, zeus, thor). Als jij hiervan bewijs hebt dat het wel zo is dan mag je dat gewoon presenteren. Dat er slechte dingen gebeuren in de wereld is trouwens geen bewijs dat er een duivel bestaat (eerder zelfs nog dat er een god bestaat en die gewoon doet wat er in de bijbel/koran staat. Iets met overstromingen, plagen, moorden etc)
Ik zelf ben een gelovige jonge man alleen ben ik de laatste erg in de war( je word ouder). Elke keer dat ik de bijbel lees is het resultaat anders. Soms heb ik het gevoel dat mijn geloof bang makerij is( als je dat niet doet dan gebeurt er dat) zo komt het over.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij? Kan je misschien wat voorbeelden geven? Wellicht dat men hier er wat interresants over kan zeggen dat je kan helpen.
En precies op het moment dat al je moed in zakt gebeurt er een wonder in de bijbel zodat je toch blijft geloven. Soms lijkt het op een hollywood film.
Kan je een voorbeeld geven? FYI de hollywood films zijn toch over het algemeen behoorlijk fictief.
Maar aan de andere kant open ik soms de bijbel en lees ik een stuk en denk ik wat ik nu lees is precies waar ik naar zocht op dit specifieke moment. Het is onmogelijk dat dit toeval is want het antwoord is ook nog eens perfect. Ook heb ik meerdere keren god zelf mogen ervaren tenminste zo zie ik het.
Waarom is het onmogelijk dat het toeval is? Dat klinkt een beetje als het zeggen "mijn horoscoop is uitgekomen, het is toch onmogelijk dat dit toeval is". Er is wel vaker aangetoond dat je bepaalde "voorspellingen" uit de bijbel (of elk ander heilig boek...) kan halen. Als je maar genoeg puzzeld, draait, cherrypicked en interpreteerd.
Ik was 1 dag erg in de war en opgegeven moment vroeg ik aan god of hij mij een teken wil geven. En kreeg toen een sein van hem terug dat ik gewoon mijn hart wat meer open moest stellen. Maar ik kon mijn hart niet open stellen en hij zij aan mij wacht maar ik geef je wel een duw in de rug.Precies op dat moment voelde ik een elektrische shock door mijn borst. En mijn stofzuiger die niet aangesloten was ging van zelf aan voor 3 sec. Daarna barstte ik in huilen uit toen ik weer wat rustiger werd krijg ik nog 1x zijn stem te horen en hij zij. Kijk zo moet je dus je hart open stellen.
Dus jij was in de war en god gaf jou persoonlijk een teken. Dat is natuurlijk erg mooi voor jou. Ik was er niet bij en heb het niet gevoeld dus kan daar verder weinig over zeggen. Wat ik mij dan wel afvraag is, wat doet hij met al die duizenden/miljoenen mensen die elke dag (meerdere malen) naar hun god bidden. Of hij ze wil genezen van hun verschrikkelijke ziekte, hun eten wil geven want ze hebben al dagen niet gegeten, vragen of ze nog wat langer mogen leven in gebieden verscheurd door oorlog. Doet hem blijkbaar weinig. Maar he! Jij was in de war, dat is pas echt belangrijk en daar maakt god graag wat tijd voor vrij toch...
En zo zijn er wel meer dingen die ik heb meegemaakt. Maar raak er alleen maar meer in de war door.
En dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer hebt meegemaakt dan waardoor je er van overtuigd bent dat jou (persoonlijke) god de enige echte is en alle andere niet. Maar waar je dan toch van in de war raakt...
[
Voor 92% gewijzigd door
thewizard2006 op 02-01-2014 08:15
]