Dan ben ik degene die je jou niet begrijptsmurfinmark schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:33:
Ik snap je vergelijking, ik geef enkel aan waar die naar mijn mening mank gaat.
In mijn vergelijking nemen de ouders de beslissing tegen de prik en tegen de musical. Ik mis het externe bestuur dat het kind uitsluit?Ten 1e omdat de beslissing dan door de ouders genomen wordt, niet door een extern bestuur,
Kennelijk is het mee mogen doen aan een musical voor de betreffende directeur zwaarwegend genoeg om homo's te schofferen, daarnaast is het ouders in Nedelrand toegestaan om kinderen t everbieden aan een musical mee te doen, maar ook om ze niet in te enten. Ik ben met je eens dat de gevolgen in het twee geval veel groter kunnen zijn, maar "we" vinden nog steeds dat ze beiden onder de verantwoordelijkheid van de ouders vallen - wil je van de vergelijking af, dan moeten "we" heroverwegen wat ouders met hun kinderen mogen doen. Zo hebben we al verboden om je kinderen dochters te besnijden genitaal te mutileren, bijvoorbeeld.ten 2e omdat het krijgen van polio nogal anders is dan de rolbezetting in een musical.
Zolang we de ouders vrij laten bepaalde keuzes te maken heeft een directeur van een school daar wat mij betreft niet op in te spelen.
Laten we dan ook interraciale relaties verbieden, of sowieso geen mensen met een kleurtje op het podium toelaten, of joden, of vrouwen...Hippocampus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:20:
In mijn ogen leg je de situatie verkeerd uit. Een basisschool directeur wil geen homorol toestaan omdat dit eventueel iemand tegen de borst zou stuiten. En zoals we weten uit een recente discussie over bekladde abri's is het niet zo vanzelf sprekend dat iedereen alles maar accepteert.
Allemaal dingen die sommige mensen misschien wel tegen de borst stoten.
Overigens is dat helemaal niet de motivatie van de directeur. Hij geeft zelf aan dat hij wil voorkomen dat een leerling wordt buitengesloten door de ouders. Daarmee plaats hij zichzelf in een heel vreemde positie.
Waarom hij dat doet? Omdat hij een kortzichtige besliising neemt?Als er dan een punt van kritiek moet zijn zou je kunnen denken dat het weinig democratisch is besloten, of een stap verder zou kunnen zijn dat hij erg voorbarig was om voor andere mensen te redeneren in plaats van het te bespreken. Misschien wilde hij daarmee alle problemen uit de weg gaan maar het laat wel de schijn dat hijzelf eventueel weinig tolerant is ten opzichte van homofilie.
Waarom schoffeert ie alle homo's dan?
Of bedoel je te vragen waarom ik vind dat zijn actie homo's schoffeert? Ik vind het ronduit schofferend om de (veronderstelde) mening van één ouderpaar zwaar genoeg te laten wegen om homoseksualiteit uit een musical te verwijderen. Net zoals ik het schofferend zou vinden als jij Othello op de planken zet, maar de hoofdrol aan een blanke geeft omdat je denkt dat iemand uit je publiek liever niet naar een zwarte man kijkt.
De motivatie van de directeur was dat hij het lullig vond voor dat meisje dat ze niet zou mogen komen. Ik geef aan dat ik dat een nonsense-redenatie vind omdat de fout primair bij de ouders ligt.Wat heeft dit er dan mee te maken?
[ Voor 42% gewijzigd door Dido op 31-05-2018 14:40 ]