met johan zit je weer helemaal goed.
de brainq heeft een standaard adaptieve stooklijn, maar de buitensor leert hem snel bij.
eventueel kan je dat overrulen met de installer code van de brainq, daar gaat een wereld open van parameters waar remeha dus helemaal ruk in is.
mijn qsolar draait sinds mei 2006 storingsvrij en onderhoudsvrij.(dus geen onderhoud, dat geeft ie zelf aan)
atag kwam wel even kijken vorig jaar, en in vergelijking tot de vorige domme ketel is er 5830 m3 gas vermeden.
pas maar op dat de remeha de atag boiler niet sloopt, in de setup die je nu hebt (cascadeachtig) treed een groot gevaar op in het cv circuit indien de uiterst domme remeha een koude boiler instuurt, dan kan de ingang gaan lekken of haarscheuring optreden op de las.
in een ander topic is daarom te lezen dat ik de warmtepomp in mijn cv circuit zo ver mogelijk weg heb geplaatst van de qsolar(boiler)
verder moet je even atag lichtenvoorde bellen en je postcode doorgeven, of je een positieve anode moet laten plaatsen ***, ze zullen je dan uitleggen waarom (waterhardheid en schade aan wisselaars)
in oost nederland hoeft dat in ieder geval niet.
*** atag doet dit gratis voor je
ik heb deze gekregen in noord holland : (correx)
http://www.golantec.be/sy...20opgedrukte%20stroom.htm
zomers kun je de gasketel beperken "warmwater tot 50c", de zon gaat daar toch dagelijks volledig overheen, de brainq kan zelf boven de 20c buiten de gasketel helemaal afschakelen, "het parrasolletje"
je gasverbruik blijft dan maanden lang 0,00, ook op een koude dag gaat de cv gewoon autonoom op zon
de brainq is een bitch van een thermostaat maar na enige tijd de beste die je ooit gaat zien, je kunt bijna alles sturen ermee, en dan nog meer op de parameters van de ketel.
als je mijn of nielstn emailadres weet kan je later zelfs de installer code van de stuurprint gaan gebruiken, dan kan je helemaal losgaan op de meest perfecte regeling, alle opties zijn dan vrij gegeven.
ik heb bijvoorbeeld mijn warmwater beperkt op 2kW en de cv op 6kW, wat ik ook vraag het duurt iets langer, en de rookgas word nooit warm, de boiler regelt alle piekvraag.
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 27-03-2014 21:12
]