Okay, ik loop nu al een tijdje met hele fijne oordopjes rond maar ik wil er toch wel weer een keer een goede koptelefoon d'r bij.
Nu leek het me handig om te kijken of jullie me wat konden helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zelf ook al wat op onderzoek uitgegaan, en natuurlijk is de Audio-Technica ATH-M50 mij al opgevallen, wat me een erg interresante koptelefoon lijkt (vooral de rode, de zwarte vind ik wat saai maar dat is wat lastig oordelen met een foto).
Ook even bij Brainwavz gekeken waar ik erg fan van ben (heb de M2 en HM3), die hebben de
HM9, maar die vind ik nogal log ogen en ook niet erg mooi. Bovendien komt ie niet geweldig uit de reviews.
Eisen:
- Niet te groot (ATH-M50 lijkt me wel een mooie grootte, ze mogen zeker wel een stuk groter dan m'n Brainwavz HM3).
- Goede bouwkwaliteit. Ze zijn ook voor op school dus ze moeten wel wat kunnen hebben. M'n Nokia BH-604 in m'n schooltas overleden, dat wil ik niet weer

.
Ik heb meestal maar maximaal 3 kleine tot middelgrote boeken in m'n tas maar d'r zit wel een laptop (apart vak) en wat andere spulletjes in.
- Uiteraard een goed geluid. Ik ga ze vooral voor muziek gebruiken (vooral (Chill) Trap, Drum and Bass, Future Garage, Hip Hop, Rap, Liquid, Alternative Rock en nog een aantal genres uit hetzelfde straatje).
Mag wel een lekkere bass inzitten (lekker 'punchy' maar niet overheersend ben ik wel een fan van), en natuurlijk moeten ze geschikt zijn voor de genres waar ik naar luister. Ik heb niet veel verstand van geluid dus hier ga ik ook niet heel diep op in.
Ook ga ik ze gebruiken voor gamen, ik speel vooral Garry's mod (TTT), Race games (ook ETS ed.), wat indie-games en games zoals Skyrim en Fallout, niet heel veel FPS games (dus er hoeven geen 20 speakertjes in te zitten zodat je alles en iedereen kan horen

).
- Stijlvol, aangezien ik ze wel op bijvoorbeeld school ga dragen (dit is natuurlijk lastig oordelen voor jullie, maar dus niet te basic of extreem).
Optioneel (hoeft dus niet per sé maar het is wel wenselijk):
- Opvouwbaar (of iets anders waardoor ze wat makkelijker zijn mee te nemen).
- Comfortabel, ga ze, als ze goed bevallen, soms wel een aantal uur per dag dragen.
- Geschikt om mee af te mixen.
Mijn budget is tot 150 euro, mag ook uit vanuit het buitenland.
TL;DR: niet al te grote, stijlvolle, stevige, portable hoofdtelefoon voor gaming en muziek (oa Trap, DnB, en Hip Hop).