Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:18:
[...]

Overigens overweeg ik alle FLAC op m'n ipod te vervangen met 320kpbs mp3, omdat ik wanneer ik buiten ben het verschil zeker niet ga horen tussen FLAC en 320kbps mp3, en omdat bovendien het hoorbare verschil sowieso erg klein is (als je het al kan horen). Maar zo kan ik wel m'n hele muziek collectie meesjouwen. En nu past er maar de helft op met FLAC.
Moet je zelf weten natuurlijk. Ik hoor bij sommige dingen het verschil wel degelijk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:52
@Wijnands, ik raad de android based cowons af, verschrikkelijk korte accu-duur in vergelijking met non android players. Eigenlijk gewoon een smartphone zonder belfunctie maar met wat audio "enhancement" software geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

If not die de PX100II? Is wel half-open maar imho erg comfortabel. Heeft alleen een korte kabel wat soms erg vervelend kan zijn als je langer luistert en je daardoor wat bewegingsvrijheid mist.

Which reminds me ik moet nog wat earpads bestellen voor de PX100II en een Koss Porta Pro bestellen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PX100-II is een tikje zwaar in de bas voor klassiek maar verder wel een heerlijk ding voor een nette prijs. Ik heb 'm een tijd gehad en voornamelijk vervangen omdat 'ie te open is voor de kantoortuin.
Past prima in een zonnebril hoesje. Korte kabel kun je natuurlijk ondervangen door een verlengsnoerte.

De porta pro klinkt verassend goed maar zit op mijn grote kop voor een meter. Is wel een van de weinige koptelefoons in de sub 200 euro categorie die ik echt vreselijk lelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:39:
De PX100-II is een tikje zwaar in de bas voor klassiek maar verder wel een heerlijk ding voor een nette prijs. Ik heb 'm een tijd gehad en voornamelijk vervangen omdat 'ie te open is voor de kantoortuin.
Past prima in een zonnebril hoesje. Korte kabel kun je natuurlijk ondervangen door een verlengsnoerte.
PX100 is fijner en meer in balans maar nauwelijks meer te krijgen. Vooral vanwege de prijs is het beneden de 50 euro altijd het overwegen waard. Nadeel van de PX100-II is dan inderdaad de semi-open klankkast waar de PX100 een open klankkast heeft.

Overigens ben ik helemaal voor open O+ Dus dat vertekent het beeld altijd. Mijn Grado is zo open als het maar kan O+

Grado O+ <3 <3

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-12-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Touchdomex schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:50:

[...]
Overigens ben ik helemaal voor open O+ Dus dat vertekent het beeld altijd. Mijn Grado is zo open als het maar kan O+
En waarom? Ik kom namelijk op mijn beslissing om persé open te willen hebben terug, ivm veel omgevingsherrie en geluid dat 'verloren' gaat omdat het een open systeem is (HD558).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jolke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:00:
[...]

En waarom? Ik kom namelijk op mijn beslissing om persé open te willen hebben terug, ivm veel omgevingsherrie en geluid dat 'verloren' gaat omdat het een open systeem is (HD558).
Dat filter ik weg automatisch. Zolang die niet tocht vind ik het horen van omgevingsgeluid niet erg. Daarnaast luister ik veel gewoon thuis met weinig om mij heen.

Open levert mij gewoon het fijnste geluid en de meeste balans. Ik heb ook gesloten koptelefoons maar daar voelt het altijd als een koptelefoon. Met een open klankkast kan ik gewoon luisteren wanneer ik mijn muziek uitzet. Zijn het net grote oorwarmers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Oké, begrijpelijk als je veel thuis luistert. Ik gebruik em nogal vaak in OV/fiets, dus dan heb je al gauw herrie. Wat betreft die oorwarmers, die zijn wel handig in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jolke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:12:
Oké, begrijpelijk als je veel thuis luistert. Ik gebruik em nogal vaak in OV/fiets, dus dan heb je al gauw herrie. Wat betreft die oorwarmers, die zijn wel handig in de winter :)
PX100II doe ik ook op op de fiets. Simpele reden je kan nog wel wat verkeer horen. Ik vind het niet erg om dat soort dingen te horen. Ik heb nu ook in-ears maar mis het geluid om mij heen op de fiets.

OV zit ik toch niet in dus dat is voor mij niet relevant. Heb een hekel aan het OV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 21:20
Niet helemáál de strekking van dit topic, maar vooruit :)

Omdat ik een studio aan het bouwen ben, heb ik natuurlijk een stuk of wat koptelefoons nodig. Je kan immers moeilijk je drummer een track laten inspelen terwijl je speakers gebruikt om hem - en de 12 microfoons die open staan - de muziek te laten horen.
Omdat het allemaal wel een béétje leuk moet blijven (tegen de tijd dat de eerste band kan komen opnemen had ik een fikse middenklasser kunnen kopen :+) scoor ik veel tweedehands. Zo ook deze Beyerdynamic DT-100:

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/17443088-00d2-428c-85cf-02a20c260f69_zps4b1f5add.jpg

De DT-100 is een van dé meest gebruikte studiokoptelefoons ever. Let maar eens op bij videoclips waarin mensen in de studio staan. Vooral als het er wat meer zijn zul je ontzettend veel DT-100's zien.

Luisterend naar de koptelefoon kun je je afvragen waarom. Het laag gaat niet zo diep, het hoog niet zo hoog en er zit een nadruk op het lage midden die alles laat klinken als een kussen. Maar eigenlijk is het vrij simpel: hij is relatief goedkoop (130 tot 160 euro nieuw, afhankelijk van de impedantie), alle onderdelen kunnen snel vervangen worden als dat nodig is en hij is gesloten, dus ideaal wanneer er mics open staan. En dan nog dat laag midden... Dat is eigenlijk stiekem ideaal voor zangers, vooral als ze wat weinig zelfvertrouwen hebben. Want iedereen krijgt gratis authoriteit en warmte op z'n monitor. En als je in je hoofd en op je koptelefoon klinkt als Johnny Cash, dan kan dat net dat beetje zijn dat nodig is om een betere track in te zingen :)

All in all kan ik'm hier niemand aanraden, maar hij is zéker leuk! :D

Deze komt overigens uit het Mediapark in Hilversum :*)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Wormaap schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:05:

Omdat ik een studio aan het bouwen ben, heb ik natuurlijk een stuk of wat koptelefoons nodig. Je kan immers moeilijk je drummer een track laten inspelen terwijl je speakers gebruikt om hem - en de 12 microfoons die open staan - de muziek te laten horen.
Omdat het allemaal wel een béétje leuk moet blijven (tegen de tijd dat de eerste band kan komen opnemen had ik een fikse middenklasser kunnen kopen :+) scoor ik veel tweedehands. Zo ook deze Beyerdynamic DT-100:

[afbeelding]

De DT-100 is een van dé meest gebruikte studiokoptelefoons ever. Let maar eens op bij videoclips waarin mensen in de studio staan. Vooral als het er wat meer zijn zul je ontzettend veel DT-100's zien.

Luisterend naar de koptelefoon kun je je afvragen waarom. Het laag gaat niet zo diep, het hoog niet zo hoog en er zit een nadruk op het lage midden die alles laat klinken als een kussen. Maar eigenlijk is het vrij simpel: hij is relatief goedkoop (130 tot 160 euro nieuw, afhankelijk van de impedantie), alle onderdelen kunnen snel vervangen worden als dat nodig is en hij is gesloten, dus ideaal wanneer er mics open staan. En dan nog dat laag midden... Dat is eigenlijk stiekem ideaal voor zangers, vooral als ze wat weinig zelfvertrouwen hebben. Want iedereen krijgt gratis authoriteit en warmte op z'n monitor. En als je in je hoofd en op je koptelefoon klinkt als Johnny Cash, dan kan dat net dat beetje zijn dat nodig is om een betere track in te zingen :)

Als je nog een goede studio koptelefoon zoekt voor het afmixen/masteren, probeer de Sony MDR-7520. Ik heb 'm zelf ook en ik vind dat hij over de hele breedte goed presteert. Daarnaast zal deze goed 'vertalen' naar luidsprekers en andere koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Sakete schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:48:
[...]

Als je nog een goede studio koptelefoon zoekt voor het afmixen/masteren, probeer de Sony MDR-7520. Ik heb 'm zelf ook en ik vind dat hij over de hele breedte goed presteert. Daarnaast zal deze goed 'vertalen' naar luidsprekers en andere koptelefoons.
Thanks voor de tip :) De 7520 zie ik inderdaad vaak opduiken op de recording-fora.
Al wil ik eigenlijk geen gesloten koptelefoon voor mixwerk. Ik gebruik nu m'n DT-990, en ben aan het overwegen een AKG K712 te gaan scoren. Maar een paar goede monitors blijft natuurlijk het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
Om nog even op de Philips Citiscape Downtown terug te komen:

Ik zat een beetje rond te kijken naar deze hoofdtelefoon, voornamelijk vanwege de redelijk goede seal.
De oude Downtown is nu moeilijk te vinden onder de 40 euro maar er is sinds een tijdje ook een nieuwe variant.

Oud:

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/imagecache/reviews_high_resolution/images/philips/PhilipsCitiScapeDowntown.jpg

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/2013/June/PhilipsCitiscapeDowntown3.jpg

Het lijkt erop dat de nieuwe versie over dezelfde drivers beschikt en alleen in een ander jasje is gestoken, ik heb in ieder geval geen aanwijzingen kunnen vinden over andere drivers o.i.d.

De nieuwe versie kost rond de 50 euro maar ik kwam een cashback actie van €20 tegen voor dit nieuwe model.
Alleen Bol, Wehkamp en Coolblue doen hier aan mee.
Bij Bol ben je uiteindelijk het voordeligst uit.
De nieuwe versie van de Downtown kost daar €50,99 en met de code KRST-CDVJ-258 gaat daar nog eens 5 euro vanaf waardoor je op €45,99 uitkomt.
Als je hier nog de 20 euro cashback vanaf trekt betaal je uiteindelijk 26 euro voor de Downtown.
Ik vind de oude versie eigenlijk mooier (op de afbeeldingen iig), om de hoofdband van de nieuwe versie zit een kek spijkerbroeken stofje, maar smaken verschillen natuurlijk.

De levertijd van bol kan wel een probleem vormen, deze staat namelijk op 2-3 weken, terwijl de inzendingen voor 15 januari binnen dienen te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-12-2013 02:45 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 21:29
Ik ben ook langzaam aan het kijken naar een goede headphone.
Voor het draaien gebruik ik momenteel een Sennheiser HD-25. Een beetje de standaard in de scene ;)
Over het geluid ben ik zeer tevreden, alleen draagcomfort is niet echt subliem. Hij drukt bij mij te hard op me oren.

Daarom ben ik opzoek naar koptelefoon voor erbij die ik ook kan dragen als ik iets wil bekijken op me iPad of voor op vakantie. Ik hoor veel lovende kritieken over de V-moda Crossfade LP. Nou zag ik op de duitse Amazone site dat hij daar (wel met verschrikkelijke print) maar 75,- kost. Lijkt me een goede deal. Wat denken jullie hiervan?
http://www.amazon.de/gp/p...ref?ie=UTF8&psc=1&s=ce-de

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:04:

Open levert mij gewoon het fijnste geluid en de meeste balans. Ik heb ook gesloten koptelefoons maar daar voelt het altijd als een koptelefoon. Met een open klankkast kan ik gewoon luisteren wanneer ik mijn muziek uitzet. Zijn het net grote oorwarmers :+
Open klinkt ook zalig als je rust hebt.

Ik zie bij opnames in radiostudios heel veel DT-700.

[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 21-12-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel Fristie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:05:
Voor het draaien gebruik ik momenteel een Sennheiser HD-25. Een beetje de standaard in de scene ;)
Over het geluid ben ik zeer tevreden, alleen draagcomfort is niet echt subliem. Hij drukt bij mij te hard op me oren.

Daarom ben ik opzoek naar koptelefoon voor erbij die ik ook kan dragen als ik iets wil bekijken op me iPad of voor op vakantie. Ik hoor veel lovende kritieken over de V-moda Crossfade LP. Nou zag ik op de duitse Amazone site dat hij daar (wel met verschrikkelijke print) maar 75,- kost. Lijkt me een goede deal. Wat denken jullie hiervan?
Draaien = veel bas? Dan is dat een aardige keuze. Maar... waarom pas je de Hd25 niet aan dat 'ie prettiger zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 10-10 21:29
Draaien is in principe niet veel bass. Ik mix veel op hoge tonen.
De HD-25 op 1 oor bij voor beluisteren is opzich wel te doen, maar zodra ik hem op beide oren zet beginnen ze binnen no time te gloeien. Verstellen helpt dan niet echt. Denk gewoon dat ik gevoelige oren heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wijnands schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:10:
Ik zie bij opnames in radiostudios heel veel DT-700.
Je bedoelt de 770 waarschijnlijk? Die zie je inderdaad ook ontzettend veel. Giel Beelen heeft er momenteel de halve dag een op z'n hoofd in het glazen huis :) Op dit moment natuurlijk niet :+ Ze hebben er ook wat AKG K141's liggen.
De 770 klinkt ook een stuk beter dan de 100, maar mist dan weer die ontzettend overdreven boost in het laag midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57

Probeer eens de Superlux HD662f voor drum tracking. Laat je niet misleiden door de lage prijs! ;) Een bevriende drummer, die laatst nog op de cover van Slagwerkwereld stond, zweert erbij voor zijn pre-producties.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Negakinu schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:32:
[...]

Probeer eens de Superlux HD662f voor drum tracking. Laat je niet misleiden door de lage prijs! ;) Een bevriende drummer, die laatst nog op de cover van Slagwerkwereld stond, zweert erbij voor zijn pre-producties.
Thanks voor de tip! Die ga ik zeker ook eens checken. Voor die 25 euro kun je nog's gek doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wormaap schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:33:
[...]

Thanks voor de tip! Die ga ik zeker ook eens checken. Voor die 25 euro kun je nog's gek doen 8)7
Ik heb zelf de HD668b (semi-open) en HD662 (gesloten) en ben over beiden erg tevreden. Ik heb onlangs mijn K701 en DT880 verkocht maar de Superluxen hangen er nog. Tweedehands waarde is natuurlijk ook nihil... ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had er bijna eentje voor m'n dochter besteld totdat m'n vrouw ontdekte dat de lidl ook roze koptelefoons had .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:34:
Om nog even op de Philips Citiscape Downtown terug te komen:

Ik zat een beetje rond te kijken naar deze hoofdtelefoon, voornamelijk vanwege de redelijk goede seal.
De oude Downtown is nu moeilijk te vinden onder de 40 euro maar er is sinds een tijdje ook een nieuwe variant.

Oud:

[afbeelding]

Nieuw:

[afbeelding]

Het lijkt erop dat de nieuwe versie over dezelfde drivers beschikt en alleen in een ander jasje is gestoken, ik heb in ieder geval geen aanwijzingen kunnen vinden over andere drivers o.i.d.

De nieuwe versie kost rond de 50 euro maar ik kwam een cashback actie van €20 tegen voor dit nieuwe model.
Alleen Bol, Wehkamp en Coolblue doen hier aan mee.

De levertijd van bol kan wel een probleem vormen, deze staat namelijk op 2-3 weken, terwijl de inzendingen voor 15 januari binnen dienen te zijn.
Ik probeerde hier gebruik van te maken, maar deze actie is alleen voor aankopen gedaan voor 31 oktober. Ik zie nergens iets over december/januari... Of lees ik verkeerd? http://www.philips.nl/e/p...k-philips-headphones.html

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:45

sphere

Debian abuser

Nou de sticker klopt iig niet met de tekst:
Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 01-09-2013 t/m 31-12-2013.
Inzendingen dienen uiterlijk 15-01-2014 in ons bezit te zijn.

Enkel aankopen gedaan bij: Coolblue, Wehkamp en Bol.com zijn geldig voor deelname aan deze actie

Deelnemende producten: SHL5605GN/10, SHL5605BL/10, SHL5605FB/10

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met Philips Consumer Care.
Voor vragen over TV acties kunt u contact opnemen met 0900 202 08 71 (€0,10 min) en voor alle overige acties met 0900 202 11 77 (€0,10 min).
Indien u liever contact opneemt via e-mail of chat, klik dan hier.
Philips Consumer Care is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 – 18.00 uur.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04

[afbeelding]

Ja dat zijn leuke koptelefoon's, als je wat meer bas wil en dus een redelijk warm geluid(voor beyerdynamic) zou ik zeker z'n broertje de DT-150 checken. Zit in dezelfde prijsklasse en heeft verder dezelfde build maar is alleen zwart. Gebruik em al een paar jaar voor gamen en het is goed te doen. Denk dan ook dat deze wat meer in de smaak zal vallen hier.

Ook handig is dat ze als wapens tegen inbrekers gebruikt kunnen worden, ja je kan er iemand mee dood slaan en hij zal het stug blijven doen, echt tanks onder de hoofdtelefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Negakinu schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:33:
[...]

Ik probeerde hier gebruik van te maken, maar deze actie is alleen voor aankopen gedaan voor 31 oktober. Ik zie nergens iets over december/januari... Of lees ik verkeerd? http://www.philips.nl/e/p...k-philips-headphones.html
Het plaatje en de tekst eronder komen niet overeen, zoals sphere al aangaf.
In het plaatje staat een actiedatum van 1 september t/m 31 oktober 2013 vermeld.
Daaronder staat echter het volgende:

Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 01-09-2013 t/m 31-12-2013.
Inzendingen dienen uiterlijk 15-01-2014 in ons bezit te zijn.

Enkel aankopen gedaan bij: Coolblue, Wehkamp en Bol.com zijn geldig voor deelname aan deze actie

Deelnemende producten: SHL5605GN/10, SHL5605BL/10, SHL5605FB/10

Misschien is de actie verlengd, of hebben ze een oude afbeelding van een andere actie gebruikt?

Als je op "registreer mijn product" klikt kun je nog wel gewoon gegevens invullen, dus het lijkt nog wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 14:35
Hallo
ik ben van plan de Beyerdynamic DT-770 pro te kopen. Alleen ben ik nog niet uit of ik de 250 ohm of de 80 ohm moet kiezen. Hij wordt gebruikt op mijn met de asus xonar dgx geluidskaart maar hiervan kan ik niet vinden of die capabel zou zijn om de 250 ohm versie voldoende aan te sturen. Op dit moment gebruik ik mijn creative aurvana live welke ik op de stand van de geluidskaart 32-64 ohm gebruik op vrij laag volume (max 20 procent). Iemand advies welke te nemen?
Ik heb deze datasheet gevonden over de headphone amp die op mijn geluidskaart zit maar snap hier niet veel van :? http://www.ti.com/lit/ds/slos553c/slos553c.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door rubeuhh op 22-12-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Nu anderhalf jaar de trotse eigenaar van een b&w P3. erg fijne koptelefoon. Heerlijk geluid, maar na ongeveer anderhalf uur begint dat ding een beetje te hard op de oren te drukken. Dus ik wilde de P7 eens proberen. Gisteren eindelijke de kans toe gehad. Het geluid is vergelijkbaar. Iets minder omgeving geluid omdat het ding wat beter isoleert en zit VEEL fijner omdat de koptelefoon over de oren valt ipv erop. Maar de prijs van bijna 400 euro is me echt te gortig! Wat mij betreft ook echt te duur voor dit ding. Ik begrijp de prijs als je de andere van het merk bekijkt (P3: 199 P5: 299 P7: 399) maar dan nog veel te duur.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
rubeuhh schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:36:
Hallo
ik ben van plan de Beyerdynamic DT-770 pro te kopen. Alleen ben ik nog niet uit of ik de 250 ohm of de 80 ohm moet kiezen. Hij wordt gebruikt op mijn met de asus xonar dgx geluidskaart maar hiervan kan ik niet vinden of die capabel zou zijn om de 250 ohm versie voldoende aan te sturen. Op dit moment gebruik ik mijn creative aurvana live welke ik op de stand van de geluidskaart 32-64 ohm gebruik op vrij laag volume (max 20 procent). Iemand advies welke te nemen?
Als die specs kloppen met je geluidskaart dan moet dat met gemak gaan. Sterker nog, de geadviseerde minimum impedantie is 100 ohm.

"The DRV601 is capable of driving 2 Vrms into a 600-Ω load at 3.3 V"

Misschien dat iemand dit wat beter kan uitleggen, maar blaas je je oren niet op met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
euh, is er een monitor koptelefoon van +-150€ die de moeite is?
Is voor de zoon en voornamelijk voor het inzingen van rap muziek en te beluisteren of dit goed klinkt uiteraard.
Zelf ken ik er niets van, maar tips zijn altijd welkom, we zouden hem willen verrassen voor nieuwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
fgrs schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:29:
Is voor de zoon en voornamelijk voor het inzingen van rap muziek en te beluisteren of dit goed klinkt uiteraard.
Zelf ken ik er niets van, maar tips zijn altijd welkom, we zouden hem willen verrassen voor nieuwjaar :)
Wilt hij iets trendy's en door bekende rappers gemarket met kilos bass of wilt hij iets waar hij echt iets aan heeft? ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
fgrs schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:29:
Bax heeft de Shure SRH840 in de aanbieding. Een goede en professionele studio-headphone die ook goed te gebruiken is voor rap-muziek. In die zin is er eigenlijk geen studio-headphone die specifiek geschikt is voor rapmuziek; het gaat er bij studio-headphones juist om om een zo getrouw mogelijke weergave te geven van de opname.

De vraag is of je je zoon blij maakt met een professionele koptelefoon die een zo getrouw mogelijke weergave geeft van de opname. De "cool-factor" van deze headphones is meestal zo goed als nul. Daarnaast heb je weinig aan een goede headphone zonder fatsoenlijke microfoon, geluidskaart en amp.

Zoals Negakinu al vermelde; de Beats zijn mischien een betere optie. Totaal ongeschikt voor in studio, een doodzonde voor iedere audiofiel maar wel hip.

EDIT: en verder naar boven staat ea. over de Beyer DT-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Je hebt buiten beats om ook andere koptelefoons die trendy zijn, Bass hebben. Maar die er geen bende van maken en wel waar voor je geld geven.
zo heb ik een keer een koptelefoon van pioneer gehoord die me best wel verraste. Weet alleen niet hoe die heet :P
Maar er zijn veel meer alternatieven waar anderen meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Heilige Kaas schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:22:
Je hebt buiten beats om ook andere koptelefoons die trendy zijn, Bass hebben. Maar die er geen bende van maken en wel waar voor je geld geven.
zo heb ik een keer een koptelefoon van pioneer gehoord die me best wel verraste. Weet alleen niet hoe die heet :P
Maar er zijn veel meer alternatieven waar anderen meer over kunnen vertellen.
De HDJ-500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@Heilige Kaas:

Bedoel je misschien de Pioneer SE-MJ751? Die is best wel populair.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/PUSA/Images/Product%20Images/Home/SE-MJ751l_left_large.jpg

En betreft trendy heapdhones:

Afbeeldingslocatie: http://www.noontec.com.au/img/upload/608.jpg

Beats® lookalike die volgens reviews beter geluid produceert voor minder geld, kost je rond de 55-60 euro.
Er is nu ook een Zoro HD, die naar het schijnt wat beter klinkt.

Of de grote broer Hammo:

Afbeeldingslocatie: http://www.headsound.de/WebRoot/Store10/Shops/63028271/51F3/A3DA/5C8A/C386/9B6D/C0A8/28BA/B92B/Hammo_black1.jpg

Kost zo'n 120 euro, maar zijn nog niet veel reviews over te vinden.

Als het voornamelijk om inzingen en beluisteren gaat kun je waarschijnlijk beter voor een neutrale koptelefoon gaan zodat het geluid niet te veel vervormd.
Anders produceer je een heel ander geluid dan je in gedachten had.
Maar als het voornamelijk thuis gebruikt wordt doen de looks er niet echt toe, toch?

[ Voor 27% gewijzigd door AdmiralSnipe op 23-12-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
kjast schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:10:
Als je er ook mee terug wil luisteren zou ik de DT-100 afraden, die is daar echt niet geschikt voor. De DT-770 is dan veel beter geschikt.
Daarnaast willen er waarschijnlijk 0 rappers op deze wereld gezien worden met een DT-100 op hun hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Zo, ik dacht, laat ik ook maar eens een beetje een fatsoenlijke koptelefoon aanschaffen, want zo laat op de avond bemerkte ik dat ik de muziek nogal hard had staan en dat is niet zo vriendelijk voor de buren (al hebben die nog nooit geklaagd).

Dus ik heb lang gezocht en getwijfeld en geluisterd, en ik kwam tot de conclusie dat ik de Shure SRH840 het mooiste vond klinken, dus heb ik die aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://mmag.ru/components/com_virtuemart/shop_image/product/Shure-SRH840.jpg

Heb 'm momenteel op, ben er erg blij mee, al snap ik dat er w.s. veel betere headphones te koop zijn :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Negakinu schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:40:
[...]

Wilt hij iets trendy's en door bekende rappers gemarket met kilos bass of wilt hij iets waar hij echt iets aan heeft? ;)
Het tweede :)
Hij schrijft zijn nummers zelf en het is natuurlijk gangsta rap >:)

En om meteen verder te antwoorden, oa op kjast (en niet te veel moeten quoten), cool factor speelt absoluut geen rol, is om te luisteren naar hetgeen hij gemaakt heeft.

Hij heeft eigenlijk de rest al, degelijke studio microfoon (merk en type ontsnapt me even), amp,...
Het is effectief een studio microfoon die hij wenst.

Die Shure SRH840 lijkt me wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Dubbel Fristie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 09:05:

Hou er wel rekening mee dat de LP2 ook al even uit is, en schijnbaar een stukkie beter geluid geeft.

Meer info @ http://www.head-fi.org/t/579796/new-v-moda-crossfade-lp2

Nog steeds een van de mooiste fashion headphones out there. Overigens, voor mensen die nog steeds een betaalbare, zwaar bass georiënteerde gesloten headphone zoeken en een gokje durven nemen:

http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread

Zeker niets moeders mooiste (alhoewel de s400's, het kleinere broertje, al mooier is en in meer kleuren verkrijgbaar is) maar qua geluidskwaliteit echt wel value for money. Alleen verkrijgbaar in Japan, dus luisteren wordt een beetje lastig. Of je moet bij me in de buurt wonen en komen luisteren, haha. Te bestellen via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 10:14
Just_A_User schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:04:
Zo, ik dacht, laat ik ook maar eens een beetje een fatsoenlijke koptelefoon aanschaffen, want zo laat op de avond bemerkte ik dat ik de muziek nogal hard had staan en dat is niet zo vriendelijk voor de buren (al hebben die nog nooit geklaagd).

Dus ik heb lang gezocht en getwijfeld en geluisterd, en ik kwam tot de conclusie dat ik de Shure SRH840 het mooiste vond klinken, dus heb ik die aangeschaft:

[afbeelding]

Heb 'm momenteel op, ben er erg blij mee, al snap ik dat er w.s. veel betere headphones te koop zijn :)
Erg fijne koptelefoons. Mijn vader heeft een SRH 440 en SRH 840. Ik heb zelf de SRH1440 die ik erg graag gebruik, heerlijk ding. 1440 als het rustig is om me heen en de 840 als ik aan het stofzuigen ben of iemand anders in het huis muziek aan heeft staan.

Heerlijk merk. Kan iedereen Shure's aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Laatst online: 13:10

Knud

Sandvich

Zit met het volgende probleem/situatie:
PC --> Denon versterker --> [Speaker] | [Headphone] (phones out van de Denon)

Als ik mijn Sennheiser HD598 dus op de Denon heb aangesloten (en de speakers staan uit) dan hoor ik van tijd tot tijd een zachte ruis aan de rechterkant. Als ik het geluid op de PC mute of helemaal los koppel is de ruis er nog steeds (ook als ik het volume op de Denon een stuk harder zet). De ruis is zacht, maar toch hoorbaar. Zeker als ik het pc volume gewoon niet hard heb staan. (Wat voor mij een normale situatie is.)
Als ik de koptelefoon een stukje uit de phones aansluiting haal is het weg, want rechter kanaal is dan los gekoppeld.

Nu heb ik dit ook al gemaild naar Denon support - maar die zijn nu gesloten ivm de feestdagen.

Ik heb niet altijd de headphones aangesloten en koppel deze los als ik gewoon via de speakers wil luisteren. (Omdat ik het idee heb dat ik de headphone niet onnodig hoef te 'belasten' als ik er toch geen gebruik van maak.)

Nu heb ik wel een losse DAC besteld (via eBay; TDA1543), maar daarmee is het probleem dus niet opgelost.
Nu zit ik te denken of het uberhaupt zinnig is om een nieuwe DAC te zoeken met ook een headphone amp die ik dan los kan aan/uit zetten, of schakelen tussen de headphone en RCA output.

Is dat zinnig? Of kan ik beter gewoon de koptelefoon in de Denon laten zitten? (nadat de ruis er uit is.. want ik word er beetje gek van :) )

edit: als ik de koptelefoon op een ander bron apparaat rechtstreeks aansluit is de ruis er ook niet. Het lijkt dus echt aan de Denon te liggen (helaas).

[ Voor 6% gewijzigd door Knud op 24-12-2013 20:36 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
fgrs schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:24:
[...]

Het tweede :)
Hij schrijft zijn nummers zelf en het is natuurlijk gangsta rap >:)

En om meteen verder te antwoorden, oa op kjast (en niet te veel moeten quoten), cool factor speelt absoluut geen rol, is om te luisteren naar hetgeen hij gemaakt heeft.

Hij heeft eigenlijk de rest al, degelijke studio microfoon (merk en type ontsnapt me even), amp,...
Het is effectief een studio microfoon die hij wenst.

Die Shure SRH840 lijkt me wel iets
Mijn eerste suggestie zou een 2e hands Sennheiser hd600 zijn. Dan is hij meteen voor de rest van zijn leven klaar. Deze is echter open, dus niet geschikt als tracker want de mic pikt de bleed op. Wel als briljante referentie monitor achteraf. Als het echt een nieuwe moet zijn en gesloten; ik denk dat niemand zich een buil valt aan een ath-m50.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Negakinu schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:57:
[...]

Mijn eerste suggestie zou een 2e hands Sennheiser hd600 zijn. Dan is hij meteen voor de rest van zijn leven klaar. Deze is echter open, dus niet geschikt als tracker want de mic pikt de bleed op. Wel als briljante referentie monitor achteraf. Als het echt een nieuwe moet zijn en gesloten; ik denk dat niemand zich een buil valt aan een ath-m50.
Open hoofdtelefoons worden best wel eens gebruikt voor tracking. Als een zanger het vervelend vindt om met een gesloten hoofdtelefoon in te zingen is de performance belangrijker dan een beetje spill. Die hoor je toch niet als er daadwerkelijk gezongen wordt, en tussendoor kun je'm er gewoon uit knippen. Dus die HD600 zou zomaar eens een topidee kunnen zijn :)
Bij een drummer met 20 open mics om zich heen en een harde PIEP-PIEP clicktrack op z'n koptelefoon is het wat anders natuurlijk :+
Gesloten heeft natuurlijk altijd de voorkeur als het voor de artiest werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 07:48
Hierbij een korte video Unboxing en first look van de Fischer Audio FA-004 V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Voor de persoon die nog een nieuwe portable source zoekt; vandaag komt een Sansa clip + voorbij als lightningdeal bij amazon.co.uk. Issie misschien nog goedkoper als op mymemory.co.uk, waar ie sowieso al vrij cheap is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Link is handig.

Ben net terug uit de UK. Raar land. Gemiddelde winkel heeft echt veel koptelefoons op voorraad. Beetje HMV heeft alle beats, bijna alle skulcandy en marshall en veel sennheiser plus nog wat Denon en Sony.

Alleen... waar prik je die in? DAPs zijn uitgestorven behalve wat Apples.

Voor de vrouw als kerstcadeau een t.bone MB55 en een t.bone XLR naar USB kabel laten komen. Ben knap onder de indruk van de kwaliteit die die duitsers kunnen leveren voor een hele vriendelijke prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 25-12-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Amazon.co.uk en dan bovenin onder lightning deals.. Naar rechts scrollen vervolgens. Aanbieding gaat pas later vanmiddag in. Link gaat niet lukken denk ik, is vlgns mij een flash applet op een statische URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebbes. dank. Gaat om 1900 in vandaag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsnel
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06-2023
DGonlag2 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:17:
[...]

Erg fijne koptelefoons. Mijn vader heeft een SRH 440 en SRH 840. Ik heb zelf de SRH1440 die ik erg graag gebruik, heerlijk ding. 1440 als het rustig is om me heen en de 840 als ik aan het stofzuigen ben of iemand anders in het huis muziek aan heeft staan.

Heerlijk merk. Kan iedereen Shure's aanraden.
Ik heb thuis ook een SRH1440 liggen en ben best wel benieuwd naar de 840 voor als er iets meer lawaai is. Hoe verhouden deze twee zich? (En wat voor amp/DAC heb je ze aan hangen?)

i7 3770 | R9 290 | 16GB Corsair | Define Arctic | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 10:02
Hallo,

Ik heb een nieuwe koptelefoon nodig en wil graag iets echt goeds met een budget van zo'n €100 - €150,-. En geen Beats...
Na wat research komt de Audio Technica ATH M-50 erg goed uit de bus en heeft enorm veel lovende reviews (YouTube: Audio Technica ATH-M50 [Review]).
Deze kan ik op Amazon.com met taxes en verzendkosten voor €102,- opgestuurd krijgen.

Zijn er betere koptelefoons, graag eentje die heel goed klinkt, er vrij goed uit ziet, gesloten is en misschien in Nederland goed te krijgen die past in mijn budget? Ik zag zelf de Beyerdynamic Custum One Pro (zien er ook goed uit) goed ergens staan.

Heeft iemand ook misschien enige persoonlijke ervaring met de Audio Technica M50?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door maximiliaan! op 27-12-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is dat toch met youtube? Volgens mij kan ik van alles en nogwat verkopen als ik m'n zoontje maar een review op youtube laat doen.
Kijk liever hier: http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50s

Ik heb er destijd ook naar zitten kijken maar kon ze nergens luisteren en heb ze daarom overgeslagen. Sindsdien wel gehoord en ik vind ze iets minder comfortabel dan mijn beyers en iets meer gericht op mainstream muziek. Is dat je smaak dan heb je voor die prijs er wel een hele goeie aan. Zelf heb ik geen spijt dat ik deze niet genomen heb, ik vond ze voor opera ongeschikt, te schril bij de sopranen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 27-12-2013 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Kan nu eindelijk mijn nieuwe Teufel Aureol Real (pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)) gebruiken (vanwege kerst) en wat een mooi geluid zeg!
Moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb met "echte" koptelefoons, maar ik ben hier echt super blij mee.
En als ik anderen moet geloven word het geluid nog iets beter na x aantal uren van gebruik. :)

Nogmaals bedankt aan de twee tweakers hier die me gewezen hadden op de aanbieding destijds (inclusief extra kortingsbon)! _/-\o_

Ik had eerder gelezen over deze koptelefoon dat hij te veel geluid zou lekken. Ik ben het hier totaal niet mee eens. Wanneer ik het geluid redelijk hard zet en de koptelefoon op 10 cm afstand hou dan moet ik mijn best doen om wat te horen. Je kunt deze koptelefoon dus wat mij betreft ook echt wel in (bijvoorbeeld) een stilte-coupe gebruiken als je met de trein reist (zolang je het geluid niet té hard zet natuurlijk).

De bas valt wel wat tegen, maar dat was te verwachten door de open klankkast. Dit is voor mij persoonlijk alleen maar mooi meegenomen want ik krijg snel hoofdpijn als de bas te luid is. :)

Beetje offtopic, maar ik heb laatst een geweldige artiest ontdekt die Celtic/Fantasy/Relaxing/Pirate/Viking/Pagan Metal/Dark Electronic/Emotional (en nog veel meer) muziek maakt.
YouTube: AdrianvonZiegler

Hij heet Adrian von Ziegler. Veel van zijn muziek is ook op Spotify te vinden. Echt een aanrader als je van zulk soort muziek houd! :)

Edit: Ohja, vergeten te zeggen, maar ik ben een brildrager en heb daar totaal geen last van bij het gebruik van de koptelefoon! Hij is redelijk comfortabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Stravincy op 27-12-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
maxpusch schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:32:

Heeft iemand ook misschien enige persoonlijke ervaring met de Audio Technica M50?

Alvast bedankt!
Ik heb nu een aantal jaar de M50. Tot nu toe bevallen ze erg goed. Zit prima, is goed te verstellen en duurzaam. Ik luister via een dac/koptelefoon versterker maar is ook prima zonder aan te sturen.

Daarnaast het belangrijkste:uitstekende geluidskwaliteit, gedetailleerd en vrij neutraal. Hoort, wat mij betreft, in de top 3 binnen deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Stravincy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:18:
Kan nu eindelijk mijn nieuwe Teufel Aureol Real (pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)) gebruiken (vanwege kerst) en wat een mooi geluid zeg!
Moet wel zeggen dat ik weinig ervaring heb met "echte" koptelefoons, maar ik ben hier echt super blij mee.
En als ik anderen moet geloven word het geluid nog iets beter na x aantal uren van gebruik. :)
Kan je het helemaal niet vergelijken met andere koptelefoons? En past je oor helemaal erin of zit het tegen je oor aan?

Ik vind het lastig om reviews te vinden, alleen van een paar wazige websites.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Avioto schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:14:
[...]

Kan je het helemaal niet vergelijken met andere koptelefoons? En past je oor helemaal erin of zit het tegen je oor aan?

Ik heb hem nu bijna een jaar in huis. Super licht, comfortabel, circumaural, verwisselbare kabel, relatief neutraal geluid, dus geen geaccentueerde bass of treble maar gewoon een toegankelijk en transparant geluid met een bredere en diepere soundstage dan ik had verwacht toen ik het plastic gevaarte uit de verpakking haalde. :) Hij klinkt totaal anders dan zijn uiterlijk doet vermoeden. Erg veel geluid voor een hoofdtelefoon van minder dan 100 euro. Tevens goed geschikt voor gaming! Ik ben erg nauwkeurig in FPS games als ik de Real draag. Zijn uiterlijk vind ik het enige echte nadeel. Het plastic in de constructie neem ik voor lief gezien het extreem lage gewicht maar dat design mag van mij een stuk soberder.

Aangezien mensen graag vergelijkingen lezen; van mij mag de Teufel Real in één adem genoemd worden met populaire open budget hoofdtelefoons zoals de Sennheiser HD518, HD439, Audio Technica ATH-AD700 en zelfs de iets duurdere HD558, die ik zelf net te fel vind vergeleken met de Teufel. Hangt een beetje van je genre af. Als alrounder zou ik de Real aanraden.

White noise grafiekje van de Real. Griezelig lineair voor een budget hoofdtelefoon...
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.alpha-audio.nl/wordpress/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/White-Noise.png?resize=300%2C181

Dit is trouwens best een betrouwbare review, ik kan me er iig goed in vinden: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 27-12-2013 20:38 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knap strak inderdaad. En ja, dat ding is lelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:39:
Knap strak inderdaad. En ja, dat ding is lelijk!!
Zolang je niet in de spiegel kijkt als je hem draagt merk je er niets van. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
kjast schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:10:
[...]

Bax heeft de Shure SRH840 in de aanbieding. Een goede en professionele studio-headphone die ook goed te gebruiken is voor rap-muziek. In die zin is er eigenlijk geen studio-headphone die specifiek geschikt is voor rapmuziek; het gaat er bij studio-headphones juist om om een zo getrouw mogelijke weergave te geven van de opname.

De vraag is of je je zoon blij maakt met een professionele koptelefoon die een zo getrouw mogelijke weergave geeft van de opname. De "cool-factor" van deze headphones is meestal zo goed als nul. Daarnaast heb je weinig aan een goede headphone zonder fatsoenlijke microfoon, geluidskaart en amp.

Zoals Negakinu al vermelde; de Beats zijn mischien een betere optie. Totaal ongeschikt voor in studio, een doodzonde voor iedere audiofiel maar wel hip.

Eventjes ter update: ik heb de Shure SRH840 gekocht en reeds gegeven aan mijn zoon. Hij is er in ieder geval super tevreden over, mission accomplished dus. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Negakinu schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:28:
Ik heb hem nu bijna een jaar in huis.
...
Hartelijk dank! Echt top _/-\o_

Ik vond het er best wel goed uitzien op de site van Teufel, maar nu ik de foto's op Alpha Audio zie, valt dat wel tegen ja :P Maar dat is geen ramp.

Wil je misschien wat meer vertellen over het comfort? Zit de pad tegen je oor aan? Klinkt misschien stom, maar dat is wel belangrijk voor me. Ik heb een Audio-Technica M50 en V-Moda M-100 en bij beide heb ik last van mijn oren na een uurtje. Heb ook een AKG K701 en die zit perfect en kan ik uren op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Avioto schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:14:
[...]

Ik had een heel oud en goedkoop gaming headsetje (+/- 15 euro). Die word helemaal weggeblazen natuurlijk in vergelijking. :)

Bij mij past mijn oor er helemaal in. Er is niet veel ruimte over, maar hij past!
Mijn oor is ongeveer 6 cm hoog en 3,5 cm breed (ja dit heb ik zojuist opgemeten :+)
Avioto schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:52:
[...]

Ik vond het er best wel goed uitzien op de site van Teufel, maar nu ik de foto's op Alpha Audio zie, valt dat wel tegen ja :P Maar dat is geen ramp.

Wil je misschien wat meer vertellen over het comfort? Zit de pad tegen je oor aan? Klinkt misschien stom, maar dat is wel belangrijk voor me. Ik heb een Audio-Technica M50 en V-Moda M-100 en bij beide heb ik last van mijn oren na een uurtje. Heb ook een AKG K701 en die zit perfect en kan ik uren op hebben.
Hier heb ik nog niemand gehoord die hem niet mooi vind.
Heb hem gister een aantal uur achter elkaar opgehad en ik had nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou.. af en toe snap ik apparatuur echt niet. Had een clip+ liggen die het niet langer dan 5 minuten deed zonder vast te lopen. Allerlei resets, firmware update, niets hielp.
Vanochtend uit de la opgediept, aan de laptop gehangen met de middelste knop ingedrukt en hij bleef lang genoeg stabiel om te rockboxen.

Gekke ding doet het nu al een uur.

Anyway, wil er een kabeltje tussen zetten zodat die plug van mijn beyer de socket niet verder verkracht. 3.5mm male haaks, eindje draad en 3.5mm female. Zoiets. Weet iemand
  • wat voor draad ik het beste kan gebruiken?
  • of onderdelen van de conrad ofzo goed genoeg zijn of dat ik echt componenten van elvenzilver moet hebben? en maakt de maanstand waarbij ze gesmeed zijn nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Stravincy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:13:
Bij mij past mijn oor er helemaal in. Er is niet veel ruimte over, maar hij past!
Mijn oor is ongeveer 6 cm hoog en 3,5 cm breed (ja dit heb ik zojuist opgemeten :+)
Hahah! Dank je d:)b
Stravincy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:13:
Hier heb ik nog niemand gehoord die hem niet mooi vind.
Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Mij maakt het niks uit, het gaat mij meer om de geluidskwaliteit en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Avioto schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:52:
[...]

Zoals ik al zei, ze zijn circumaural, dus vallen over je oren heen. Comfort is subjectief natuurlijk; iedereen heeft een ander hoofd. ;) Bij mij zitten ze erg lekker en ze zijn zeker een van de meest comfortabele hoofdtelefoons uit mijn verzameling.

EDIT: Net trouwens die Philips SHL-5605 (Downtown Denim Green) binnen gekregen. 24 euro na cashback actie, gekocht bij Wehkamp. Wat een verrassend leuk ding. Minimalistisch design, gesloten on-ear, flat cable met smartphone mic. Weer zo'n hoofdtelefoon met een trendy uiterlijk maar een redelijk audiofiel verantwoord geluid. O+ Het ding is zowaar relatief neutraal en transparant. Beetje splashy in de treble, en daardoor iets minder geschikt voor rock en metal (cymbalen springen er een beetje uit en hierdoor wordt het allemaal wat top heavy in de sound), maar verder heb ik voor 24 euro nul klachten. Ik luister nu naar Massive Attack als test cd en heb niet het gevoel dat ik naar 24 euro luister. Geen overdreven bass, mooie centrale soundstage die niet breed is (duh, on-ear gesloten) maar wel drie dimensionaal. Voor mensen die een bass monster zoeken helaas minder geschikt, alhoewel er zeker bass uit komt. Als ik de bass boost met mijn Headstage Arrow klinken dubstep en techno platen zeker niet mis. Hier komt de treble ook mooi tot zijn recht. Zeker even checken als je een portable zoekt, het uiterlijk je aanspreekt en je 24 euro in je portemonnee hebt.

Plus
+ 24 euro na Philips cashback actie
+ gebalanceerd geluid geschikt voor de meeste genres
+ minimalistisch en smaakvol casual design
+ genoeg metalen elementen in de constructie
+ prima isolatie, weinig lekkage
+ drie dimensionaal geluid, opmerkelijk in deze prijsklasse. Soundstage is compact maar ruimtelijk.

Min
- na een uur wordt de druk voelbaar. Comfortabeler dan mijn HD25-1 II though.
- treble is een beetje splashy, gevolg van weinig resolutie in de hogere regionen. Logisch voor deze prijs.
- Korte flat cable, hou ik persoonlijk niet van.

Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/ph/xl_Philips_CitiscapeDowntown.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dotsanddashes.co.uk/wp-content/uploads/2013/09/Philips-Downtown-Denims.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.qvest.de/wp-content/uploads/2013/06/Bold-denim-dreier.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Negakinu op 28-12-2013 16:10 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsnel
Wijnands schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:45:
Nou.. af en toe snap ik apparatuur echt niet. Had een clip+ liggen die het niet langer dan 5 minuten deed zonder vast te lopen. Allerlei resets, firmware update, niets hielp.
Vanochtend uit de la opgediept, aan de laptop gehangen met de middelste knop ingedrukt en hij bleef lang genoeg stabiel om te rockboxen.

Gekke ding doet het nu al een uur.

Anyway, wil er een kabeltje tussen zetten zodat die plug van mijn beyer de socket niet verder verkracht. 3.5mm male haaks, eindje draad en 3.5mm female. Zoiets. Weet iemand
  • wat voor draad ik het beste kan gebruiken?
  • of onderdelen van de conrad ofzo goed genoeg zijn of dat ik echt componenten van elvenzilver moet hebben? en maakt de maanstand waarbij ze gesmeed zijn nog uit?
Dit probleem ken ik, heb zelf al over hetzelfde zitten nadenken. Ik denk dat ik binnenkort gewoon 'ns naar de locale muziekwinkel ga en vragen of ik eens en goedkope en een dure mag vergelijken. Dat mag vast wel als ik ze zeg dat ik 'm neem als ik overtuigd ben dat het echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jsnel: Ben benieuwd.

@negakinu: Goeie deal voor dat geld! Nog kabeltips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:39:

@negakinu: Goeie deal voor dat geld! Nog kabeltips?
Kabeltips voor de Philips? Helaas zijn de kabels niet verwijderbaar, dus je zult het moeten doen met de stock flat cable. Geen grote ramp, maar ik zag liever een verwijderbare katoenen zoals op de Teufel Real. Maar ik ben echt aan het mierenneuken voor die 24 euro... Moet er toch iets op aan te merken hebben. :P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt omdat je niet helemaal kan geloven dat je dat krijgt voor 24 euro. ;)

Nee, ik bedoel tips alsin wat voor kabel gebruik ik om een verlengsnoertje te maken? speaker? Microfoon? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:46:
Dat komt omdat je niet helemaal kan geloven dat je dat krijgt voor 24 euro. ;)

Nee, ik bedoel tips alsin wat voor kabel gebruik ik om een verlengsnoertje te maken? speaker? Microfoon? Iets anders?
Oh zo! :) Dan is er maar één oplossing voor echte bazen: CAT5! http://www.venhaus1.com/diycatfivecables.html

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/168588/width/640/height/360

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 29-12-2013 13:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.. eindje van dat heb ik altijd wel. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsnel
Wow... Waarom heb ik daar nooit aan gedacht, dat ga ik zeker proberen voordat ik een fortuin steek in dure kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, heb een nieuwe clip+. Meteen maar rockbox erop gezet, dat gaat ook makkelijk met die installer tegenwoordig.
Even naar een Fiio X3 gekeken maar die vond ik net iets te duur voor een portable device. Wie weet de X1 einde van 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Wijnands schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 07:45:
Zo, heb een nieuwe clip+. Meteen maar rockbox erop gezet, dat gaat ook makkelijk met die installer tegenwoordig.
Even naar een Fiio X3 gekeken maar die vond ik net iets te duur voor een portable device. Wie weet de X1 einde van 2014...
M.b.t. je kabeltjes vraag, t'is met niet helemaal duidelijk wat je moet hebben, maar Fiio maakt zelf ook best betaalbare kabeltjes. Het is misschien geen 100% audiofielen kwaliteit, verzilverd en ziet er misschien niet helemaal altijd super flashy uit e.d., maar ik gebruik ze zo'n beetje overal voor en ze voldoen. :) Meeste duurdere apparatuur probeer ik toch via line out aan te sturen, en bij een goedkopere bronnen zoals m'n sansa's voelt het een beetje onzinnig om een 100 euro kabeltje te kopen hier voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
xxxneoxxx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:56:
M.b.t. je kabeltjes vraag, t'is met niet helemaal duidelijk wat je moet hebben, maar Fiio maakt zelf ook best betaalbare kabeltjes. Het is misschien geen 100% audiofielen kwaliteit, verzilverd en ziet er misschien niet helemaal altijd super flashy uit e.d., maar ik gebruik ze zo'n beetje overal voor en ze voldoen. :) Meeste duurdere apparatuur probeer ik toch via line out aan te sturen, en bij een goedkopere bronnen zoals m'n sansa's voelt het een beetje onzinnig om een 100 euro kabeltje te kopen hier voor. :P
Dure kabels zijn sowieso volstrekt onnodig als je een "schappelijke combinatie" van headphone / dac of amp / speler hebt. Een normale kabel is in de meeste gevalen meer dan goed genoeg, tenzij je hele lange kabels gebruikt. Probeer de 1 euro kabels te vermijden, die hebben soms een hele hoge weerstandswaarde.

Ondanks dat gebruik ik zelf meestal een 1.5m coiled kabel van DX.com ($1.15), lijkt verdacht veel op de v-Moda CoilPro ($30) en heeft een nagenoeg identieke weerstandswaarde. Ik hoor het verschil in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een paar neutrik connectors besteld en, na overleg met bax, stukje microfoon draad. Die connectors zijn de euro extra al waard vanwege het gemak van bouwen en 1,25 voor een meter draad valt ook wel weer mee.

Grappig trouwens, met rockbox kan de clip+ ook de 24/96 flac bestanden aan. batterij gaat dan wel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Heeft iemand messchien een V-Moda headphone? Ik studeer in het vak gebied AV. En dacht om V-moda tenemen maar dan moet ik wel weten hoe die aan voelen.

Ps; ze zijn ook niet vekrijgbaar in NL.
maar wel op Amazon.co.uk

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
htc-kevin-OSx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:14:
Ik studeer in het vak gebied AV. En dacht om V-moda tenemen
Omdat er ook een letter V inzit? :P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany

LittleBrittany

Britta Weijers

Haha. Nee om dat ze onverwoestbaar zijn.
en ze schijnen lekker geluid te hebben. vooral de garantie vindt ik een goede deal.
ivm levens lange garantie. En 50% korting om je volgende V-Moda"s.

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
htc-kevin-OSx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:21:
Haha. Nee om dat ze onverwoestbaar zijn.
en ze schijnen lekker geluid te hebben. vooral de garantie vindt ik een goede deal.
ivm levens lange garantie. En 50% korting om je volgende V-Moda"s.
Het hangt helemaal van je toepassing af natuurlijk. Als iemand zegt "ik studeer audio-video" dan denk ik meteen aan industry standards als de Sennheiser HD25-1 II, AKG K240 en de Sony MDR-7506. Die zie je werkelijk in elke zaal, theater, filmstudio, radiostudio en montagekamer terug. V-Moda bestaat nog niet zo lang, maakte vroeger voornamelijk fashion hoofdtelefoons en in-ears en is pas de afgelopen 2/3 jaar iets serieuzer geworden qua geluid.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
htc-kevin-OSx schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:14:
Heeft iemand messchien een V-Moda headphone? Ik studeer in het vak gebied AV. En dacht om V-moda tenemen maar dan moet ik wel weten hoe die aan voelen.

Ps; ze zijn ook niet vekrijgbaar in NL.
maar wel op Amazon.co.uk
Waarvoor wil je de hoofdtelefoon gebruiken?
Voor videobewerking of ook om audio te monitoren tijdens het filmen o.i.d.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:46:
[...]

Het hangt helemaal van je toepassing af natuurlijk. Als iemand zegt "ik studeer audio-video" dan denk ik meteen aan industry standards als de Sennheiser HD25-1 II, AKG K240 en de Sony MDR-7506. Die zie je werkelijk in elke zaal, theater, filmstudio, radiostudio en montagekamer terug. V-Moda bestaat nog niet zo lang, maakte vroeger voornamelijk fashion hoofdtelefoons en in-ears en is pas de afgelopen 2/3 jaar iets serieuzer geworden qua geluid.
En van de sennheiser en de sony heb ik exemplaren gezien die eruit zagen alsof er een hond op gekauwd had en de eigenaar er vervolgens ook nog 's met een landrover overheen gereden was en die het nog prima deden.

Mijn DT-770 zie ik ook heel vaak in radio studios langskomen en die is ook heel degelijk.

:( :( :( Rockbox! Heb hier een CD die ik blijkbaar iets te snel geript heb ofzo. Met stock firmware was 'ie nog net te luisteren, nu klinkt het erg mat en vlak. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 31-12-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany

LittleBrittany

Britta Weijers

ik heb nu ook Sennheiser. maar ik vindt ze niet zo geweldig comfortabel zitten.
Dus ik zocht iets anders. En om het design had ik persoonlijk voor V-Moda gekozen.

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Wijnands schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:00:
[...]
:( :( :( Rockbox! Heb hier een CD die ik blijkbaar iets te snel geript heb ofzo. Met stock firmware was 'ie nog net te luisteren, nu klinkt het erg mat en vlak. :|
Equaliser presets van Rockbox mijn beste. Soms kan je er niet omheen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
zijn er nog meer in ears zoals de shure se215 ?

ik zoek eigenlijk een in ear waarmee je zeg maar op de bank kan liggen als je een film kijkt ofzo zonder ze te breken of extreme druk op je oren te krijgen :P de shure se215 lijkt daar wel goed voor te gebruiken te zijn?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Tiduz schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:44:
zijn er nog meer in ears zoals de shure se215 ?

ik zoek eigenlijk een in ear waarmee je zeg maar op de bank kan liggen als je een film kijkt ofzo zonder ze te breken of extreme druk op je oren te krijgen :P de shure se215 lijkt daar wel goed voor te gebruiken te zijn?
Leef je uit! ;) http://theheadphonelist.com/headphone-list/

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 01-01-2014 23:36 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Okay, ik loop nu al een tijdje met hele fijne oordopjes rond maar ik wil er toch wel weer een keer een goede koptelefoon d'r bij.
Nu leek het me handig om te kijken of jullie me wat konden helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Zelf ook al wat op onderzoek uitgegaan, en natuurlijk is de Audio-Technica ATH-M50 mij al opgevallen, wat me een erg interresante koptelefoon lijkt (vooral de rode, de zwarte vind ik wat saai maar dat is wat lastig oordelen met een foto).
Ook even bij Brainwavz gekeken waar ik erg fan van ben (heb de M2 en HM3), die hebben de HM9, maar die vind ik nogal log ogen en ook niet erg mooi. Bovendien komt ie niet geweldig uit de reviews.

Eisen:
- Niet te groot (ATH-M50 lijkt me wel een mooie grootte, ze mogen zeker wel een stuk groter dan m'n Brainwavz HM3).

- Goede bouwkwaliteit. Ze zijn ook voor op school dus ze moeten wel wat kunnen hebben. M'n Nokia BH-604 in m'n schooltas overleden, dat wil ik niet weer :+.
Ik heb meestal maar maximaal 3 kleine tot middelgrote boeken in m'n tas maar d'r zit wel een laptop (apart vak) en wat andere spulletjes in.

- Uiteraard een goed geluid. Ik ga ze vooral voor muziek gebruiken (vooral (Chill) Trap, Drum and Bass, Future Garage, Hip Hop, Rap, Liquid, Alternative Rock en nog een aantal genres uit hetzelfde straatje).
Mag wel een lekkere bass inzitten (lekker 'punchy' maar niet overheersend ben ik wel een fan van), en natuurlijk moeten ze geschikt zijn voor de genres waar ik naar luister. Ik heb niet veel verstand van geluid dus hier ga ik ook niet heel diep op in.
Ook ga ik ze gebruiken voor gamen, ik speel vooral Garry's mod (TTT), Race games (ook ETS ed.), wat indie-games en games zoals Skyrim en Fallout, niet heel veel FPS games (dus er hoeven geen 20 speakertjes in te zitten zodat je alles en iedereen kan horen :P).

- Stijlvol, aangezien ik ze wel op bijvoorbeeld school ga dragen (dit is natuurlijk lastig oordelen voor jullie, maar dus niet te basic of extreem).

Optioneel (hoeft dus niet per sé maar het is wel wenselijk):

- Opvouwbaar (of iets anders waardoor ze wat makkelijker zijn mee te nemen).

- Comfortabel, ga ze, als ze goed bevallen, soms wel een aantal uur per dag dragen.

- Geschikt om mee af te mixen.

Mijn budget is tot 150 euro, mag ook uit vanuit het buitenland.

TL;DR: niet al te grote, stijlvolle, stevige, portable hoofdtelefoon voor gaming en muziek (oa Trap, DnB, en Hip Hop).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Remcom00 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:33:
Okay, ik loop nu al een tijdje met hele fijne oordopjes rond maar ik wil er toch wel weer een keer een goede koptelefoon d'r bij.
Nu leek het me handig om te kijken of jullie me wat konden helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn budget is tot 150 euro, mag ook uit vanuit het buitenland.

TL;DR: niet al te grote, stijlvolle, stevige, portable hoofdtelefoon voor gaming en muziek (oa Trap, DnB, en Hip Hop).
(Semi-)Portable, niet te basic of extreme looks en met beter geluid dan gemiddeld: Teufel Aureol Real, V-Moda M80, Philips Fidelio L1, Beyerdynamic DT770 Limited Edition/ Anniversary Edition.

Voor neutraliteit en comfort de Teufel, met als potentieel minpunt de wel erg flashy looks.
Voor comfort en bass, de DT770 LE.
Voor looks, de M80 en L1

[ Voor 67% gewijzigd door Negakinu op 02-01-2014 00:58 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Het is op zich lastig om een goede hoofdtelefoon te vinden die zowel geschikt is voor luistergenot (gamen, muziek afspelen) en anderzijds mixen in een DAW.

Voor luistergenot wil je immers geen vlake response maar een totaal-geluidsbeleving en voor het mixen wil je juist een zo vlak mogelijke response (min of meer "lelijk" om naar te luisteren).

Ik denk eigenlijk dat je een keuze zult moeten maken wat je er primair mee wilt doen of er 2 zou moeten aanschaffen. Aan de ander kant spreek ik over een 'optimale' situatie en zijn er zat mensen die 1 setje cans voor beide doeleinden gebruiken.

Als je een setje wil gebruiken voor mixen zou ik er i.i.g. op letten dat de bassen niet overdreven zijn aangezet (dus vooral geen Dr. Beats) anders wordt EQ-en wel erg moeilijk.

Ook een overweging waard voor mixen: De VRM Box http://www.bax-shop.nl/us...trol/product-details.html

Heb hem zelf en werkt wonderschoon voor emulatie van monitors.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:56:
[...]

(Semi-)Portable, niet te basic of extreme looks en met beter geluid dan gemiddeld: Teufel Aureol Real, V-Moda M80, Philips Fidelio L1, Beyerdynamic DT770 Limited Edition/ Anniversary Edition.

Voor neutraliteit en comfort de Teufel, met als potentieel minpunt de wel erg flashy looks.
Voor comfort en bass, de DT770 LE.
Voor looks, de M80 en L1
Beyer Dynamic Custom One Pro kan je ook nog toevoegen in het rijtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Agreed.

Ik gebruik zelf de Custom One Pro als Portable headphone, werkt prima. Goede isolatie, comfy en kan tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Dat kan, ik zelf vond de DT770 LE alleen een stukje fijner klinken. De Custom One Pro heeft die rare bass port die nooit precies zo klinkt als ik hem zou willen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:07:
[...]

Equaliser presets van Rockbox mijn beste. Soms kan je er niet omheen. :P
Hmpgh, ik rip 'm eerst wel opnieuw, kijken wat dat doet.
Spiritos schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:34:
Het is op zich lastig om een goede hoofdtelefoon te vinden die zowel geschikt is voor luistergenot (gamen, muziek afspelen) en anderzijds mixen in een DAW.

Voor luistergenot wil je immers geen vlake response maar een totaal-geluidsbeleving en voor het mixen wil je juist een zo vlak mogelijke response (min of meer "lelijk" om naar te luisteren).
Pardon? Wat is dan ee totale geluidsbeleving en waarom wil ik dat?

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 02-01-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:44:
[...]

Hmpgh, ik rip 'm eerst wel opnieuw, kijken wat dat doet.

[...]

Pardon? Wat is dan ee totale geluidsbeleving en waarom wil ik dat?
Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je voor ontspannend luisteren gewoon een leuke signature wilt, en geen ijskoude, doodneutrale studio monitor sound die elke fout, elke treble-spike en elke overgecompresste master keihard in je gezicht blaast. :P Kan ik me wel in vinden trouwens.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, op die manier. Tja.. helaas een dunne lijn tussen dat en iets wat zo modderig en bassig is dat je klassiek luisteren wel kan vergeten.

Is er trouwens ook een topic als dit voor minisets enzo? Misschien dat ik die 20 jaar oude kenwood installatie hier 's wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:50:
Oh, op die manier. Tja.. helaas een dunne lijn tussen dat en iets wat zo modderig en bassig is dat je klassiek luisteren wel kan vergeten.

Is er trouwens ook een topic als dit voor minisets enzo? Misschien dat ik die 20 jaar oude kenwood installatie hier 's wil vervangen.
De info uit deze twee threads garandeert denk ik het meeste geluid voor je geld. :) Specifiek over minisets weet ik persoonlijk niets. Ik gebruik gewoon een DAC/versterker/passieve speaker setup.

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Dat kan, ik zelf vond de DT770 LE alleen een stukje fijner klinken. De Custom One Pro heeft die rare bass port die nooit precies zo klinkt als ik hem zou willen.
Ik vond de DT770 LE ook erg fijn klinken, jammer dat hij nergens meer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AdmiralSnipe schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:19:
[...]

Ik vond de DT770 LE ook erg fijn klinken, jammer dat hij nergens meer te krijgen is.
Ik zie hem nog wel eens voorbij komen op Amazon, B-stock bij Thomann, 2e hands en via internationale sellers. Waar een wil is is een weg. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:24:
[...]

Ik zie hem nog wel eens voorbij komen op Amazon, B-stock bij Thomann, 2e hands en via internationale sellers. Waar een wil is is een weg. :)
Als je hem echt wilt kun je er nog wel aan komen, daar heb je gelijk in.
Maar voor Amazon moet je een creditcard hebben en B-stock bij Thomann is me te duur.
Ik moet sowieso eerst maar geen nieuwe koptelefoons aanschaffen, mijn HD650 kan ik nog niet eens fatsoenlijk aansturen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Bedankt voor alle hulp :).

Morgen ff de stad in en kijken wat ik kan zien/proberen en ff wat reviews checken.

Als iemand nog een aantal winkels weet in omgeving Groningen waar ze koptelefoons hebben liggen dan zou ik het graag willen weten, weet alleen de Media Markt, Saturn en Hificorner.

hoidoei

Pagina: 1 ... 56 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.