Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Remcom00 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:03:
Bedankt voor alle hulp :).

Morgen ff de stad in en kijken wat ik kan zien/proberen en ff wat reviews checken.

Als iemand nog een aantal winkels weet in omgeving Groningen waar ze koptelefoons hebben liggen dan zou ik het graag willen weten, weet alleen de Media Markt, Saturn en Hificorner.
Plato sowieso ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Loop ik daar ook ff naar binnen.
En de Tonika zit hier ook, daar hebben ze de DT770 :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Remcom00 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:26:
Loop ik daar ook ff naar binnen.
En de Tonika zit hier ook, daar hebben ze de DT770 :).
Tonika heeft ook wel wat ja. Misschien muziekhuis Westerhaven ook dan wel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Als je de DT-770 gaat checken, beluister dan zeker ook de DT-990 (als open geen probleem is). Die heeft een vergelijkbare sound, maar dan (voor mijn oren) minder wollig en schel (ja, die twee kunnen blijkbaar samen :P).

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 02-01-2014 17:40 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zeker weten, ik ga zo veel mogelijk proberen :9.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:40:
Als je de DT-770 gaat checken, beluister dan zeker ook de DT-990 (als open geen probleem is). Die heeft een vergelijkbare sound, maar dan (voor mijn oren) minder wollig en schel (ja, die twee kunnen blijkbaar samen :P).
Wollig kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen maar schel??? Wat is je bron apparaat?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wijnands schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:15:
[...]

Wollig kan ik me met enige moeite nog iets bij voorstellen maar schel??? Wat is je bron apparaat?
Mijn RME Fireface 800. Ik vind de S-klanken in de DT-770 een stuk penetranter dan in de DT-990. Het algemene klankbeeld is niet zo zeer schel, maar die kleine dingetjes springen er nogal uit naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Beste tweakers,

Aangezien ik thuis of op school vaak in een wat lawaaierige ruimte zit begin ik mijn Apple Earpods een beetje moe te worden, veel achtergrond geluid. Ik ben daarom op zoek naar een Over-Ear Headphone (comfortabeler dan On-Ear bij langdurig gebruik). Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor muziek (diverse genres maar hoofdzakelijk edm), films en series. Qua merken heb ik niet echt een voorkeur al moet ie wel tegen een stootje kunnen tijdens mijn reis naar school. Budget <150€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Tommmm15 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:55:
Beste tweakers,

Aangezien ik thuis of op school vaak in een wat lawaaierige ruimte zit begin ik mijn Apple Earpods een beetje moe te worden, veel achtergrond geluid. Ik ben daarom op zoek naar een Over-Ear Headphone (comfortabeler dan On-Ear bij langdurig gebruik). Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor muziek (diverse genres maar hoofdzakelijk edm), films en series. Qua merken heb ik niet echt een voorkeur al moet ie wel tegen een stootje kunnen tijdens mijn reis naar school. Budget <150€.
Kijk naar de Beyerdynamic DT770, of de Audio Technica M50. Die schijnen best goed te zijn in dat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
Sakete schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:37:
[...]
Kijk naar de Beyerdynamic DT770, of de Audio Technica M50. Die schijnen best goed te zijn in dat segment.
Ik lees op verschillende plaatsen dat om het maximale uit de DT-770 te halen een amp nodig is, zonder zou de M50 een betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Tommmm15 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Ik lees op verschillende plaatsen dat om het maximale uit de DT-770 te halen een amp nodig is, zonder zou de M50 een betere keus zijn?
van de DT-770 zijn verschillende versies, alles onder de 32 ohm kan je aansturen met een laptop of mobiel. Je kan ook kijken naar de Custom One Pro, deze krijgt overal zeer goede reviews. Ik heb hem ook en vind hem zelf een stuk prettiger dan de M50 soudwise en comfortwise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommmm15 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:41:
[...]

De M 50 heeft een voltageswing van 7.78 Volt en de DT770 van 5 Volt (250 ohm). Het is dus eerder omgekeerd. Feit is echter, dat bij alle Hifi-hoofdtelefoons een amp nodig is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Feit is echter, dat bij alle Hifi-hoofdtelefoons een amp nodig is,
Aangezien ik me wel wil houden aan mijn budget ~150€ raden jullie mij aan om een goedkopere headphone te kopen in combinatie met een amp (kosten?) of toch te gaan voor een DT-770/M50/oid zonder amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Tommmm15 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Aangezien ik me wel wil houden aan mijn budget ~150€ raden jullie mij aan om een goedkopere headphone te kopen in combinatie met een amp (kosten?) of toch te gaan voor een DT-770/M50/oid zonder amp?
Ik heb hier de beschikking over een M50 en Custom One Pro en deze doen het beide perfect op mn laptop. Ik prefereer de Custom One Pro omdat deze A) veel comfortabelere is en B) deze een rustiger geluid heeft dat ook ruimtelijker is en C) de bouwkwaliteit van de Custom One Pro is superieur aan de M50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Feit is echter, dat bij alle Hifi-hoofdtelefoons een amp nodig is,
Feit is echter, dat dit niet klopt. Heel veel, zoniet alle audio apparatuur heeft een amp ingebouwd. Vraag is of deze zwaar genoeg is om een koptelefoon goed mee aan te kunnen sturen. Om te stellen dat elke koptelefoon een amp nodig heeft, hangt dus helemaal van de koptelefoon en bron af. Impendantie kan bijvoorbeeld een issue zijn zoals al eerder genoemd is.

Genoeg koptelefoons die prima klinken met een normale source, zonder "losse" amp extra. Dat is waar we het hier over hebben. Om te stellen dat elke koptelefoon een "losse" amp nodig heeft, is pure quatsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:54
Mijn Audio technica ATH M50 heeft weer eens last van een kabelbreuk. Weet iemand een adres in Utrecht (stad) waar ik dit kan laten fixen? Heeft een krulsnoer hier trouwens minder last van? Dit is namelijk de tweede keer in een jaar tijd dat dit gebeurt en ik trek niet aan de kabel ofzo...
De site van audio technica komt met een adres in Amersfoort en dat kan, maar heb liever iets direct in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
xxxneoxxx schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Feit is echter, dat dit niet klopt. Heel veel, zoniet alle audio apparatuur heeft een amp ingebouwd. Vraag is of deze zwaar genoeg is om een koptelefoon goed mee aan te kunnen sturen. Om te stellen dat elke koptelefoon een amp nodig heeft, hangt dus helemaal van de koptelefoon en bron af. Impendantie kan bijvoorbeeld een issue zijn zoals al eerder genoemd is.

Genoeg koptelefoons die prima klinken met een normale source, zonder "losse" amp extra. Dat is waar we het hier over hebben. Om te stellen dat elke koptelefoon een "losse" amp nodig heeft, is pure quatsch.
De headphone zal worden aangesloten op m'n iPhone 5, Asus N56VZ laptop en sporadisch op de TV. Waar ligt de grens van wat aan te sturen is, 32ohm/80ohm/250ohm of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn Dt770 250 ohm gewoon aan mijn clip hangen. Kan hard genoeg en ik heb niet het idee dat ik iets mis als ik het vergelijk met mijn receiver in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
keko12 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:36:
Mijn Audio technica ATH M50 heeft weer eens last van een kabelbreuk. Weet iemand een adres in Utrecht (stad) waar ik dit kan laten fixen? Heeft een krulsnoer hier trouwens minder last van? Dit is namelijk de tweede keer in een jaar tijd dat dit gebeurt en ik trek niet aan de kabel ofzo...
Daarom; headphones met uitneembare kabel. Mijn ervaring is dat krulsnoeren iets minder snel kapot gaan. Ze gaan vaak wel op dezelfde plek kapot; vlak naast de connector.

Ik zit ook op ongeveer 1 kabel per jaar, kabels in een tas met boeken / papier blijft problematisch. Op de AT-50 is trouwens redelijk eenvoudig een DIY headphone jack modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Wijnands schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:43:
Ik heb mijn Dt770 250 ohm gewoon aan mijn clip hangen. Kan hard genoeg en ik heb niet het idee dat ik iets mis als ik het vergelijk met mijn receiver in de woonkamer.
Heb nu een Fiio E12 tussen mijn DT770-250 en audio sources hangen (htc one, iphone5, creative zen en computer) en moet zeggen dat het er wel een verschil inzit.
Vooral de overgang in volumes in fijner en klinkt allemaal net iets helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wil ik ook wel geloven. Waar ik met die FIIO dingen wel een beetje bang voor ben is dat het allemaal bassiger wordt omdat dat zo trendy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Ik ben op Head-Fi door Fiio geselecteerd om de Fiio X5 te reviewen. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://www.fiio.com.cn/UploadFiles/main/Images/2013/12/20131219161952.jpg

EDIT: Tevens een Vsonic GR07 Classic besteld als upgrade van mijn oude vertrouwde Hifiman RE0.

[ Voor 42% gewijzigd door Negakinu op 03-01-2014 18:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Is dat de grote broer van de X3?
Die is toch ook nog niet zo lang uit??
Ziet er wel interessant uit, 2x microSD slot en 3500 mAh batterijcapaciteit.
op head-fi wordt een prijs van 350 dollar genoemd.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:34:
Ik ben op Head-Fi door Fiio geselecteerd om de Fiio X5 te reviewen. Ben benieuwd!
Ah, hoopte al dat je mazzel zou hebben. Wij zijn ook erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Leuk ding, ben benieuwd. :)

Vanmiddag de stad in geweest, jammer genoeg hadden ze bij de meeste winkels niks op voorraad dus alleen de DT770 kunnen testen.
Erg mooie koptelefoon, lekker geluid maar niks voor mij.
Hij is me net wat te log en het geluid was erg mooi maar het paste niet heel goed bij de muziek die ik luister.
Ook zonde dat er een vaste kabel aanzit.

De DT990 hing er ook nog maar die was veel luidruchtiger dan ik had gedacht dus dat word m ook niet.

Ook nog de AKG K 167 uitgeprobeerd op aanraden van een medewerker maar die vond ik ook maar matig klinken en hij voelde niet erg stevig aan.

Waarschijnlijk word het de Custom One Pro, alhoewel ik wel verder blijf zoeken.

Zal nog eens op Head-fi kijken, op aanraden van een paar gasten daar heb ik ook een paar oordopjes besteld waar ik erg tevreden mee ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Remcom00 op 03-01-2014 19:57 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
Remcom00 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:55:
Leuk ding, ben benieuwd. :)

Vanmiddag de stad in geweest, jammer genoeg hadden ze bij de meeste winkels niks op voorraad dus alleen de DT770 kunnen testen.
Waar heb je de DT770 beluisterd als ik vragen mag? Ik ben al tijden opzoek naar een winkel waar deze te beluisteren is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

De Tonika in Groningen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)

[afbeelding]

EDIT: Tevens een Vsonic GR07 Classic besteld als upgrade van mijn oude vertrouwde Hifiman RE0.
Gaaf! ik ben over krap een maand in Azië en zit er sterk over te denken om een X3 mee te nemen omdat die daar ongeveer 150 euro kosten, deze kan ik dan gebruiken als dac voor mn laptop en voor muziek onderweg en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zou ik zeker doen, als het niks is kun je 'm voor hetzelfde geld wel weer kwijt via ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Dubbel post.

[ Voor 97% gewijzigd door Slurpie op 03-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Wijnands schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:08:
Dat wil ik ook wel geloven. Waar ik met die FIIO dingen wel een beetje bang voor ben is dat het allemaal bassiger wordt omdat dat zo trendy is.
Valt heel erg mee. Je kan de bass boost apart inschakelen. En zelfs dan is het een hele strakke bas.

[afbeelding]

Ben benieuwd of de software beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Heeft iemand recentelijk nog ergens een crossfade-LP testmodel gezien? Een belronde langs de dealers in Zuid-Holland heeft niks opgeleverd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:03
Omaatjehenk schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:16:
[...]

Waar heb je de DT770 beluisterd als ik vragen mag? Ik ben al tijden opzoek naar een winkel waar deze te beluisteren is!
Bij Feedback zijn ze ook te beluisteren.

Overigens heb ik na een luistersessie gekozen voor de DT990, rustiger klankbeeld en minder boomy dan de DT770 naar mijn idee. De DT770 gaf me echt een opgesloten gevoel, niks voor thuis vind ik. Als je ermee in het OV gaat zitten of iets dergelijks is het een ander verhaal natuurlijk. Beide zitten héérlijk trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
kjast schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:08:
Heeft iemand recentelijk nog ergens een crossfade-LP testmodel gezien? Een belronde langs de dealers in Zuid-Holland heeft niks opgeleverd :(.
vmodas beluisteren wordt vrij lastig vrees ik. Heb nog geen zaak gezien in Nl waar ze gewoon leverbaar zijn, en te testen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Cyclonist schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:04:
[...]

Overigens heb ik na een luistersessie gekozen voor de DT990, rustiger klankbeeld en minder boomy dan de DT770 naar mijn idee. De DT770 gaf me echt een opgesloten gevoel, niks voor thuis vind ik. Als je ermee in het OV gaat zitten of iets dergelijks is het een ander verhaal natuurlijk. Beide zitten héérlijk trouwens!
Agreed.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

770 isoleert super, daarom heb ik 'm gekocht voor de kantoortuin. Thuis helpt 't ook hoor voor kwetterende kinderen.

Ding kan boomy doen als je bron materiaal niet helemaal in orde is. Luister er veel klassiek en opera mee en daar komt 'ie niet boomy bij over. In Wagner's parsifal zit wel een apart stukje waar kerkklokken worden nagedaan. De 770 was de eerste koptelefoon die dat gevoel echt goed kon overbrengen. Aan de andere kant, heb ook wel s wat moderne muziek geluisterd die duidelijk slachtoffer is van de loudness wars en daar kan het heel snel teveel worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De bump in de midbas zit gewoon in de DT-770 ingebakken, dus naar mijn idee is het eerder zo dat'ie bij de muziek die jij luistert níet boomy klinkt dan andersom. Bij muziek die van zichzelf niet (overdreven) veel in dat gebied heeft zal het juist prettig opwarmen. Bij muziek die daar wat meer heeft kan het modderig/boomy worden. De loudness war heeft daar verder weinig mee te maken, muziek die hard de radio op moet wordt over het algemeen juist wat zuiniger gemixt in de frequentiegebieden die de gemiddelde autoradio of winkelcentrumspeaker slecht kan weergeven.

Maar als ik even tijd heb zal ik eens wat klassiek werk luisteren op de DT-770. Misschien bevalt'ie daar ineens wél erg goed :) Al luister ik dat überhaupt liever op speakers.

Is verder natuurlijk allemaal erg persoonlijk, en in discussies als deze worden kleine dingen groot uitgemeten (stel je voor, anders zouden we élke koptelefoon wel 'mwoah, redelijk vlak' kunnen noemen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
[...]

Voor rustige omgevingen heb ik de HD650, het gaat er mij dus om dat hij goed isoleert. Zelf woon ik in Enschede en ik heb nog niets in de omgeving kunnen vinden waar ik de dt770 kan beluisteren. De Feedback zit enkel in Rotterdam en met KeyMusic in Eindhoven en Utrecht zover ik kan vinden. Allen een behoorlijk eind reizen voor een luistersessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Waarom niet de Custom One Pro, die heeft een vrij natuurlijk geluid, krijgt overal puike reviews en is bedacht als koptelefoon voor het luisteren van muziek. Dus niet het afmixen ervan. Met de slider kan je heel natuurlijk bas toevoegen aan de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Omaatjehenk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:33:
[...]

Voor rustige omgevingen heb ik de HD650, het gaat er mij dus om dat hij goed isoleert. Zelf woon ik in Enschede en ik heb nog niets in de omgeving kunnen vinden waar ik de dt770 kan beluisteren. De Feedback zit enkel in Rotterdam en met KeyMusic in Eindhoven en Utrecht zover ik kan vinden. Allen een behoorlijk eind reizen voor een luistersessie.
Heb je hier iets aan?
- drBunhead in "Het grote Headphones topic"
- Knud in "Het grote Headphones topic"

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
brilsmurfffje schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:45:
Waarom niet de Custom One Pro, die heeft een vrij natuurlijk geluid, krijgt overal puike reviews en is bedacht als koptelefoon voor het luisteren van muziek. Dus niet het afmixen ervan. Met de slider kan je heel natuurlijk bas toevoegen aan de muziek.
Bij de Custom One Pro is het hetzelfde verhaal als bij de dt770, waar kan ik deze beluisteren?
Bedankt! Ik zal eens kijken bij Hemmers, misschien dat ik daar dan eindelijk een keer kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:59:
[...]

Bij de Custom One Pro is het hetzelfde verhaal als bij de dt770, waar kan ik deze beluisteren?

[...]

Bedankt! Ik zal eens kijken bij Hemmers, misschien dat ik daar dan eindelijk een keer kan luisteren.
Als je het geld voor een HD650 over hebt, waarom dan niet een gesloten hoofdtelefoon van hetzelfde kaliber? Je kunt de Mr. Speakers Mad Dog eigenlijk blind aanschaffen, maar hij heeft tevens een 15 dagen retour policy hij heeft alleen voor US klanten een retour policy blijkbaar. Anders aanschaffen via Soundconsult

https://www.mrspeakers.co...ad-Fostex-T50RP-headphone
Heb je meteen iets bijzonders. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 04-01-2014 18:42 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En bedankt! Nu word ik hebberig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Laatst online: 28-10-2024
Gister een AKG K612 pro gekocht na een uitgebreide luistersessie. Erg blij mee tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Negakinu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Als je het geld voor een HD650 over hebt, waarom dan niet een gesloten hoofdtelefoon van hetzelfde kaliber? Je kunt de Mr. Speakers Mad Dog eigenlijk blind aanschaffen, maar hij heeft tevens een 15 dagen retour policy hij heeft alleen voor US klanten een retour policy blijkbaar. Anders aanschaffen via Soundconsult

https://www.mrspeakers.co...ad-Fostex-T50RP-headphone
Heb je meteen iets bijzonders. :)
Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar ik ben uiteindelijk maar een "arme" student. Van marktplaats heb ik een zo goed als nieuwe HD650 kunnen krijgen voor een mooie prijs. De gesloten koptelefoon die ik nu wil aanschaffen dient niet te duur te zijn, aangezien ik sinds kort op mezelf ben gaan wonen en als student nu eenmaal geen mega budget kan vrijmaken. Het doel is het gebruik in de collegezaal en voor het luisteren van muziek als het thuis niet heel stil is. Ook heb ik redelijk snel last van te kleine oorschelpen omdat m'n oren niet heel klein zijn. De dt770's schijnen van behoorlijk formaat te zijn wat ik ook echt nodig heb.

In het kort:

- Robuuste koptelefoon (voor in de tas)
- Gesloten klankkast
- Grote comfortabele schelpen
- All-round
- Geschikt voor portable gebruik (laptop, iPod in combinatie met Fiio E1)
- Budget +/- 150

Hier kom ik dus al snel uit op de Beyerdynamic dt770 80ohm.

Natuurlijk zou ik voor iets veel beters kunnen gaan, maar daar hangt een prijskaartje aan. Dat kan ik momenteel gewoon niet opbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:48
Ik bevond me in redelijk hetzelfde bootje als OmaHenk, maar ik heb minder problemen met kleine oorschelpen. Vandaar dat ik een HD-25 II aluminium/25th anniversary edition heb gekocht, die nu heel gelukkig naast mijn Grado SR80i hangt op m'n kamer.

De aluminium editie was niet bijster veel duurder maar schijnt net iets beter te klinken, en iets steviger te zijn. En ik hoef er vast niet bij te vertellen dat hij erg mooi klinkt en heel goed isoleert :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
(jarig!)
Ik zit te denken om een nieuwe headphone aan te schaffen. Ik heb er nog weinig verstand van en stel dus mijn aankoop nog even uit om wat onderzoek te doen. Ik heb een klein vraagje: Ik zit te denken aan de DT770 en dan denk ik aan de 250 ohm versie samen met een pricewatch: FiiO G01 versterker. Levert dat samen een betere geluidskwaliteit op dan de 80 ohm versie?
Ik wil ook graag voor de 250ohm-versie gaan, omdat ik gelezen heb dat die een minder harde bas heeft, terwijl de 80ohm-versie een te harde bas heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:39:
[...]

Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar ik ben uiteindelijk maar een "arme" student. Van marktplaats heb ik een zo goed als nieuwe HD650 kunnen krijgen voor een mooie prijs. De gesloten koptelefoon die ik nu wil aanschaffen dient niet te duur te zijn, aangezien ik sinds kort op mezelf ben gaan wonen en als student nu eenmaal geen mega budget kan vrijmaken. Het doel is het gebruik in de collegezaal en voor het luisteren van muziek als het thuis niet heel stil is. Ook heb ik redelijk snel last van te kleine oorschelpen omdat m'n oren niet heel klein zijn. De dt770's schijnen van behoorlijk formaat te zijn wat ik ook echt nodig heb.

In het kort:

- Robuuste koptelefoon (voor in de tas)
- Gesloten klankkast
- Grote comfortabele schelpen
- All-round
- Geschikt voor portable gebruik (laptop, iPod in combinatie met Fiio E1)
- Budget +/- 150

Hier kom ik dus al snel uit op de Beyerdynamic dt770 80ohm.

Natuurlijk zou ik voor iets veel beters kunnen gaan, maar daar hangt een prijskaartje aan. Dat kan ik momenteel gewoon niet opbrengen :P
Heb je de Brainwavz HM5 al eens overwogen? Ik heb hem hier thuis, een rebrand van de Yoga CD-880, ook bekend als de Fischer Audio FA-003. Die is groot, comfortabel, efficiënt, goedkoop, all round en gesloten. Ik heb zelf ook grote oren en dit ding zit me als gegoten. Tevens erg solide bouwkwaliteit met verwijderbare kabels.

Afbeeldingslocatie: http://headphonescout.com/wp-content/uploads/brainwavz_hm5/brainwavz_hm5_headphone_1_1_1.jpg

Recensies zijn erg goed trouwens, als je meer dan alleen mijn zegen nodig hebt. ;) Als je goed zoekt is hij online op verschillende plekken nog veel goedkoper te importeren, gerebrand als een ander merk. Jaycar, uit mijn hoofd. Zou ik voor je moeten opzoeken.

Hier te koop voor $99 incl. verzenden.
http://www.mp4nation.net/...studio-monitor-headphones

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 04-01-2014 20:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Negakinu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:59:
[...]

Heb je de Brainwavz HM5 al eens overwogen? Ik heb hem hier thuis, een rebrand van de Yoga CD-880, ook bekend als de Fischer Audio FA-003. Die is groot, comfortabel, efficiënt, goedkoop, all round en gesloten. Ik heb zelf ook grote oren en dit ding zit me als gegoten. Tevens erg solide bouwkwaliteit met verwijderbare kabels.

[afbeelding]

Recensies zijn erg goed trouwens, als je meer dan alleen mijn zegen nodig hebt. ;) Als je goed zoekt is hij online op verschillende plekken nog veel goedkoper te importeren, gerebrand als een ander merk. Jaycar, uit mijn hoofd. Zou ik voor je moeten opzoeken.

Hier te koop voor $99 incl. verzenden.
http://www.mp4nation.net/...studio-monitor-headphones
Die koptelefoon heb ik inderdaad al gezien ja en de reviews zijn lovend. Er zijn echter ook een aantal verhalen over oorschelpen die uit de "beugels" schieten. Ook twijfel ik aan het pleather omdat dit over het algemeen zo zweterig wordt, zeker omdat de koptelefoon helemaal gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:49:
[...]

Die koptelefoon heb ik inderdaad al gezien ja en de reviews zijn lovend. Er zijn echter ook een aantal verhalen over oorschelpen die uit de "beugels" schieten. Ook twijfel ik aan het pleather omdat dit over het algemeen zo zweterig wordt, zeker omdat de koptelefoon helemaal gesloten is.
Ik heb die van mij al bijna 2 jaar en ze zijn nog nooit uit hun beugels geschoten. Als je niet van pleather houdt (veel succes dan trouwens in budget koptelefoon land) kun je altijd nog de Fischer Audio velour pads erop zetten.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Negakinu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:54:
[...]

Ik heb die van mij al bijna 2 jaar en ze zijn nog nooit uit hun beugels geschoten. Als je niet van pleather houdt (veel succes dan trouwens in budget koptelefoon land) kun je altijd nog de Fischer Audio velour pads erop zetten.
Haha, pleather komt maar al te vaak voor inderdaad. Heb zelf de Sony MDR-XB500's nog liggen, maar als ik daarna 1 van m'n Sennheisers opzet is dat als een verademing. Niet alleen door het geluid maar ook door het gevoel van pleather, binnenshuis wordt het gewoon te plakkerig warm. Als het vriest buiten is het echter heerlijk, maar m'n oren blijven als het vriest ook warm genoeg met de velours pads :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Beetje off-topic, maar het word waarschijnlijk de Custom One Pro.
Hoe zit het met die 30 dagen return policy bij Thomann, stel dat ik m terugstuur wat ben ik dan kwijt?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Remcom00 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:41:
Beetje off-topic, maar het word waarschijnlijk de Custom One Pro.
Hoe zit het met die 30 dagen return policy bij Thomann, stel dat ik m terugstuur wat ben ik dan kwijt?
Zo moeilijk is dat toch niet om op te zoeken?

http://www.thomann.de/nl/faq_88_3800.html

http://www.thomann.de/nl/faq_88_4541.html

Het komt erop neer dat je de verzendkosten zelf moet betalen (wat meestal zo is).
Blijkbaar worden producten op dit moment gratis verzonden dus dan hoef je alleen de kosten van het terugsturen te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterT13 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:57:
Ik zit te denken om een nieuwe headphone aan te schaffen. Ik heb er nog weinig verstand van en stel dus mijn aankoop nog even uit om wat onderzoek te doen. Ik heb een klein vraagje: Ik zit te denken aan de DT770 en dan denk ik aan de 250 ohm versie samen met een pricewatch: FiiO G01 versterker. Levert dat samen een betere geluidskwaliteit op dan de 80 ohm versie?
Ik wil ook graag voor de 250ohm-versie gaan, omdat ik gelezen heb dat die een minder harde bas heeft, terwijl de 80ohm-versie een te harde bas heeft.
80 ohm , tenminstie die drummer versie, is yuck. Ding klemt heel erg en mist de sprankel op het midden en hoog. De 32 ohm wil ik nog luisteren maar die schijnt veel meer op de 250 te lijken.
Gitaarversterkers zijn niet handig. neem dan een E6 als het niks mag kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
(jarig!)
Wijnands schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:17:
[...]

80 ohm , tenminstie die drummer versie, is yuck. Ding klemt heel erg en mist de sprankel op het midden en hoog. De 32 ohm wil ik nog luisteren maar die schijnt veel meer op de 250 te lijken.
Bedankt voor je reactie.
De 250 ohm (en misschien de 32, maar daar is nog niet heel veel over te vinden) lijkt me dan de beste keuze. Maakt de kwaliteit van de versterker veel uit voor de geluidskwaliteit? De E6 ziet er goed uit, maar zou je een andere aanraden om het maximale uit de headphone te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Wijnands schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:17:
[...]

Zover ik weet is de dt770M (80ohm) de drummer versie, en is de 80ohm versie een normale uitvoering met wat minder weerstand. De dt770 LE (88 year limited edition) is een 32ohm versie. De dt770M en de dt770 LE hebben pleather pads. Dus de vraag is; heb je een dt770 met velour of pleather pads beluisterd welke zo klemde?

[ Voor 5% gewijzigd door Omaatjehenk op 05-01-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De G01 is echt uitsluitend voor je gitaar bestemd. Wel een ERG leuk ding trouwens. Zie mijn review voor Headfonia.com voor meer info.

www.headfonia.com/fiios-first-compact-guitar-amp-the-g01/

[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 05-01-2014 13:40 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Sorry voor een vraag die hier zeer waarschijnlijk niet thuishoort maar ik zoek advies voor aanschaf van een gaming headset, is er ook een groot gaming headset topic?

Heb gezocht maar kon niks vinden, neem aan dat vragen over wireless headsets hier als schelden in de kerk is dus laat dat maar :P

[ Voor 28% gewijzigd door Flaat op 05-01-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omaatjehenk schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Zover ik weet is de dt770M (80ohm) de drummer versie, en is de 80ohm versie een normale uitvoering met wat minder weerstand. De dt770 LE (88 year limited edition) is een 32ohm versie. De dt770M en de dt770 LE hebben pleather pads. Dus de vraag is; heb je een dt770 met velour of pleather pads beluisterd welke zo klemde?
Zoals ik al zei, ik heb de drummer versie , de M met pleather geluisterd. De normale 80 ohm is tamelijk schaars en de LE is net zo zeldzaam als een eerlijke man in de 2e kamer.
Er is tegenwoordig ook een gewone 32ohm. http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_dt_770_pro_32_ohm.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterT13 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:33:
Maakt de kwaliteit van de versterker veel uit voor de geluidskwaliteit? De E6 ziet er goed uit, maar zou je een andere aanraden om het maximale uit de headphone te halen?
Ja, dat maakt veel uit. Een slechte versterker verneukt je geluid volledig. Haal maar 's zo'n goedkoop printje van de conrad.

E6 heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Je kan echter makkelijk 5, 6 keer zoveel geld aan een versterker uitgeven. Als ik zelf nu op zoek was naar een versterker zou ik ook naar de E11 kijken of als het nog meer mag kosten, naar een BH2 of een O2, desnoods als bouwpakket.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 05-01-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de mod-warning staat duidelijk "geen dopjes", wie haalt de Sennheiser MX 880 (Zwart) dan uit de gerelateerde producten? Op die plaats past vast nog een goede koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Flaat schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:14:
Sorry voor een vraag die hier zeer waarschijnlijk niet thuishoort maar ik zoek advies voor aanschaf van een gaming headset, is er ook een groot gaming headset topic?

Heb gezocht maar kon niks vinden, neem aan dat vragen over wireless headsets hier als schelden in de kerk is dus laat dat maar :P
Sennheiser PC360 en Beyerdynamic MMX300 lijken mij persoonlijk de enige complete headsets met echt goed geluid. Je kunt echter ook een externe mic kopen in combinatie met een goede hoofdtelefoon. Ik gebruik zelf een Teufel Real voor gaming.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Negakinu schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Sennheiser PC360 en Beyerdynamic MMX300 lijken mij persoonlijk de enige complete headsets met echt goed geluid. Je kunt echter ook een externe mic kopen in combinatie met een goede hoofdtelefoon. Ik gebruik zelf een Teufel Real voor gaming.
Voor de custom one pro kan je ook een mic kopen, deze zit dan met een gooseneck in de kabel geïntegreerd

Afbeeldingslocatie: http://www.destructoid.com/ul/267233-review-beyerdynamic-custom-one-pro-headphones/DSC00047-620x.jpg

En een review:
http://www.destructoid.co...o-headphones-267233.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
(jarig!)
Wijnands schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:47:
[...]

Ja, dat maakt veel uit. Een slechte versterker verneukt je geluid volledig. Haal maar 's zo'n goedkoop printje van de conrad.

E6 heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Je kan echter makkelijk 5, 6 keer zoveel geld aan een versterker uitgeven. Als ik zelf nu op zoek was naar een versterker zou ik ook naar de E11 kijken of als het nog meer mag kosten, naar een BH2 of een O2, desnoods als bouwpakket.
hmmm... Dan lijkt me de E11 een betere keus. Ik heb ook nog een andere headphone gezien: pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart). Deze lijkt me interessant, omdat hij wat makkelijker mee te nemen is. Is het geluid vergelijkbaar met de DT770 pro (250 ohm) naar jullie mening? Of beter/slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Gisteren nog een post gedaan op Head-fi en de Sennheiser Momentum on-ear werd getipt, ziet er erg classy uit en hij is hier voor 160 te krijgen, lijkt me een mooie deal toch?
Heb liever de bruine maar ik heb m liever uit Nederland dan een bruine van Ebay, ivm garantie, alhoewel ik nog nooit van die winkel heb gehoord.
Mij werd ook de Audiotechnica WS-99 getipt, alleen erg duur in NL of ik moet m uit Japan halen maar hij zit net boven de 150 euro en de Momentum lijkt me beter.

Iemand diie de Momentum on-ear heeft, hoe bevalt ie?
AdmiralSnipe schreef op zondag 05 januari 2014 @ 02:37:
[...]

Zo moeilijk is dat toch niet om op te zoeken?

http://www.thomann.de/nl/faq_88_3800.html

http://www.thomann.de/nl/faq_88_4541.html

Het komt erop neer dat je de verzendkosten zelf moet betalen (wat meestal zo is).
Blijkbaar worden producten op dit moment gratis verzonden dus dan hoef je alleen de kosten van het terugsturen te rekenen.
Die link had ik ook al gevonden, ik vroeg me alleen af hoeveel het zou kosten als ik m terug zou sturen, maar ik bedacht me dat ik dan waarschijnlijk beter naar Duitsland kan om m daar gratis te verzenden :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 05-01-2014 21:14 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Remcom00 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:44:
Gisteren nog een post gedaan op Head-fi en de Sennheiser Momentum on-ear werd getipt, ziet er erg classy uit en hij is [url="Sennheiser Momentum "]hier [/url] voor 160 te krijgen, lijkt me een mooie deal toch?
Heb liever de bruine maar ik heb m liever uit Nederland dan een bruine van Ebay, ivm garantie, alhoewel ik nog nooit van die winkel heb gehoord.
Mij werd ook de Audiotechnica WS-99 getipt, alleen erg duur in NL of ik moet m uit Japan halen maar hij zit net boven de 150 euro en de Momentum lijkt me beter.

Iemand diie de Momentum on-ear heeft, hoe bevalt ie?

[...]

Die link had ik ook al gevonden, ik vroeg me alleen af hoeveel het zou kosten als ik m terug zou sturen, maar ik bedacht me dat ik dan waarschijnlijk beter naar Duitsland kan om m daar gratis te verzenden :+.
De Momentum vond ik zelf heerlijk comfortabel en erg muzikaal. Het is dat ik al kasten vol heb anders had ik hem ook nog aan mijn collectie toegevoegd. :D Ga je geen spijt van krijgen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 21:19
Ik ben al een tijdje opzoek naar high-end bluetooth headphones, ik heb de volgende modellen bekeken Nokia Purity Pro BH-940 (op basis van een review van Scott Hanselman) & Sennheiser MM 550-X Travel. Maar nu kwam ik de Creative Aurvana Platinum tegen. Ik kan hier echter bijna niets over vinden, iemand ervaring met één van deze koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
brilsmurfffje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Ik heb hier de beschikking over een M50 en Custom One Pro en deze doen het beide perfect op mn laptop. Ik prefereer de Custom One Pro omdat deze A) veel comfortabelere is en B) deze een rustiger geluid heeft dat ook ruimtelijker is en C) de bouwkwaliteit van de Custom One Pro is superieur aan de M50
Heb afgelopen vrijdag de Custom One Pro besteld via thomann.de (bij bax was 5 weken levertijd), echter geeft de site nog steeds aan ,,wachten op betaling'' terwijl ik het geld afgelopen vrijdag meteen heb overgemaakt. Op mijn mails wordt niet gereageerd, iemand bekend met deze site (ik lees veel goede ervaringen van mensen met deze winkel maar begin toch mijn twijfels te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Tommmm15 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Heb afgelopen vrijdag de Custom One Pro besteld via thomann.de (bij bax was 5 weken levertijd), echter geeft de site nog steeds aan ,,wachten op betaling'' terwijl ik het geld afgelopen vrijdag meteen heb overgemaakt. Op mijn mails wordt niet gereageerd, iemand bekend met deze site (ik lees veel goede ervaringen van mensen met deze winkel maar begin toch mijn twijfels te krijgen).
Ik heb zelf geen ervaring met Thomann, maar de winkel staat volgens mij wel goed aangeschreven.
Ik zou het nog even afwachten als je vrijdag besteld hebt.
Het weekend heeft er ook nog tussen gezeten dus dan wordt er sowieso niks met je bestelling gedaan.
Hoe heb je trouwens betaald?
Als je voor bankoverschrijving hebt gekozen kan het wel een paar dagen duren voordat ze het geld ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardyke_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Na meer dan 10 jaar genoten te hebben van mijn Sennheiser HD 570 ben ik nu op zoek naar iets anders.
Initeel heb ik deze vooral gebruikt om competitief te gamen maar nadien meer en meer om een leuk stukje muziek te beluisteren of film te bekijken. Buiten dat de ear-pads gescheurd zijn is de headphone nog prima.
Nu met mijn zoontje in huis is het niet eenvoudig wanneer hij in bed ligt om eens iets te kunnen bekijken, playstation te spelen zonder het volume bijna dicht te schroeven.

Ik heb al tal van reviews gelezen en al in enkele winkels wat hoofdtelefoons gaan testen maar het aanbod in Belgie is bij de grote zaken redelijk beperkt. Maar ik vind de juiste keuze niet of ik heb hem nog niet kunnen testen.

Ik heb wel ondervonden dat een over-ears zoals mijn oude Sennheiser mijn voorkeur geniet. Want een on-ears vond ik redelijk oncomfortabel omdat ik steeds het gevoel had dat mijn oren tegen de rand werden gedrukt.
Wireless zou handig zijn in de filmkamer maar uiteindelijk kan een verlengkabel ook.

Qua geluid hou ik eender van het neutrale geluid. Noise reduction speelt geen rol maar mag als de kwaliteit niet hard afneemt. Want ik reis ook tamelijk veel maar dat is het secundair gebruik.
Liefst een met een afneembaar snoer want dat heeft vroeger wel eens snel de neiging gehad om sneller te sneuvelen.

Ik heb reeds de volgende op men hoofd gehad (niet allemaal kunnen beluisteren)
Wireless:
- Sennheiser RS180: comfortabel, vreemde keuze van de knoppen en nogal een plastiek look vond ik. Niet beluisterd.
- RS170: niet comfortabel. Niet beluisterd.

Wired:
- Harman Kardon NC: comfortabel, mooi maar niet beluisterd
- Bose QuietComfort 15: iets te klein van schelp maar mooi geluid. Ben wel niet zo een Bose fan :-)
- Sennheiser Momentum: minder comfortabel maar heel mooi neutraal geluid.
- tal van anderen die meteen afvielen omwille van te kleine schelpen of te commercieel geluid (Dre studios, ... )

Welke HPs zouden jullie nog aanraden?
Voor mij staan de volgende nog op het lijstje ahv reviews die ik heb gelezen:
- AKG 550
- Audio-Technica ATH-M50
- Sennheiser HD598
- Sennheiser HD650
- ...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Negakinu schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:07:
[...]

De Momentum vond ik zelf heerlijk comfortabel en erg muzikaal. Het is dat ik al kasten vol heb anders had ik hem ook nog aan mijn collectie toegevoegd. :D Ga je geen spijt van krijgen.
O ja? Ten opzichte van de HD 25-1ii? En als het kan ook in vergelijk tot de AHT M50? :)
Hij is natuurlijk wel populair, dus niet echt goedkoop te scoren via marktplaats zoals een paar impopulaire maar geweldige koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:44:
[...]

O ja? Ten opzichte van de HD 25-1ii? En als het kan ook in vergelijk tot de AHT M50? :)
Hij is natuurlijk wel populair, dus niet echt goedkoop te scoren via marktplaats zoals een paar impopulaire maar geweldige koptelefoons.
HD25-1 II heeft een smaller, compacter en feller geluid, is een stuk minder comfortabeler maar veel meer geschikt voor rock/metal dan de Momentum. Daarom heb ik een HD25-1 II in de kast. De ATH-M50 heb ik al jaren niet meer dus kan er niet veel zinnigs over zeggen. De M50 is in ieder geval ook niet zo comfortabel als de Momentum.

EDIT: Wat bij mij ook meespeelde was dat je vorig jaar in 2012 met een beetje geluk een HD25-1 II voor ruim minder dan 100 kon scoren tweedehands. De Momentum was er toen nog niet en was/is toch iets meer premium.

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 06-01-2014 22:09 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks. Ik moet zeggen dat mijn voornaamste muziek blues is. Vind de momentum erg mooi. Hij gaat in ieder geval op de 'wil-ik-hebben' lijst.

Edit: we hebben het over de duurdere over-ear versie toch?

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickG op 06-01-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommmm15 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Heb recent nog een shop survey ingevuld. Bel ze ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:35
Bij Thomann kun je rustig bestellen, erg goede site, ik heb er mijn dac en versterker besteld en die werden netjes binnen enkele dagen bezorgd via ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Philips fidelio x1 veegt de momentum geheel weg. Ik had het niet verwacht maar de philips is duidelijk de winnaar.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardyke_ schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:03:
Qua geluid hou ik eender van het neutrale geluid.
....
Ik heb reeds de volgende op men hoofd gehad (niet allemaal kunnen beluisteren)
Wireless:
- Sennheiser RS180: comfortabel, vreemde keuze van de knoppen en nogal een plastiek look vond ik. Niet beluisterd.
- RS170: niet comfortabel. Niet beluisterd.

Wired:
- Harman Kardon NC: comfortabel, mooi maar niet beluisterd
- Bose QuietComfort 15: iets te klein van schelp maar mooi geluid. Ben wel niet zo een Bose fan :-)
- Sennheiser Momentum: minder comfortabel maar heel mooi neutraal geluid.
- tal van anderen die meteen afvielen omwille van te kleine schelpen of te commercieel geluid (Dre studios, ... )
Een momentum en een QC15 vind jij neutraal?
Welke HPs zouden jullie nog aanraden?
Voor mij staan de volgende nog op het lijstje ahv reviews die ik heb gelezen:
- AKG 550
- Audio-Technica ATH-M50
- Sennheiser HD598
- Sennheiser HD650
- ...

Thanks
Philips X1.
Denon D1100

misschien wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickG schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:40:
Thanks. Ik moet zeggen dat mijn voornaamste muziek blues is. Vind de momentum erg mooi. Hij gaat in ieder geval op de 'wil-ik-hebben' lijst.

Edit: we hebben het over de duurdere over-ear versie toch?
Ik blijf het een overhypt ding vinden. Voor dat geld zou ik er met een hele grote boog omheen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
Wijnands schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Heb recent nog een shop survey ingevuld. Bel ze ff.
Is geregeld, pakketje is vanmorgen bij de UPS afgeleverd. Can't wait :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je nou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:00:
[...]

Ik blijf het een overhypt ding vinden. Voor dat geld zou ik er met een hele grote boog omheen lopen
Beats by Dre zijn overgehypt. De Momentum biedt best veel bang for your buck als je hem vergelijkt met de huidige, trendy en gehypte consumer hoofdtelefoons. Vergeet niet dat Sennheiser met de Momentum een plek in de hippe consumer markt probeert te veroveren. De audiofielen kopen gewoon een HD650. ;) In dat licht is de Momentum misschien zelfs een van de betere (al dan niet de beste) makkelijk verkrijgbare design-hoofdtelefoons...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:57:
[...]

Beats by Dre zijn overgehypt. De Momentum biedt best veel bang for your buck als je hem vergelijkt met de huidige, trendy en gehypte consumer hoofdtelefoons. Vergeet niet dat Sennheiser met de Momentum een plek in de hippe consumer markt probeert te veroveren. De audiofielen kopen gewoon een HD650. ;) In dat licht is de Momentum misschien zelfs een van de betere (al dan niet de beste) makkelijk verkrijgbare design-hoofdtelefoons...
Voor on-ear zou ik dan nu voor de http://www.headfonia.com/...tion-yet-hd-25-aluminium/ gaan.

En zit wel verschill tussen de over-ear Momentum en de HD 650 als in closed vs open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Slurpie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:03:
[...]

Voor on-ear zou ik dan nu voor de http://www.headfonia.com/...tion-yet-hd-25-aluminium/ gaan.

En zit wel verschill tussen de over-ear Momentum en de HD 650 als in closed vs open.
Ik zou ook voor een andere hoofdtelefoon gaan. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel. Natuurlijk is de HD650 een andere hoofdtelefoon dan de Momentum.

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 07-01-2014 16:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Kwam deze video van Mike tegen:

Blijkbaar is er een opvolger van de Creative Aurvana Live.
Ik vind het design persoonlijk mooier (is wel allemaal plastic) en de kabel is dit keer vervangbaar!

http://www.head-fi.org/t/684370/creative-aurvana-live-2

Ben wel benieuwd hoe ze klinken, ik heb de eerste CAL ook nog nooit gehoord.

Bij release wel een stuk duurder dan de eerste CAL, namelijk 129 dollar, wat hier wel op 129 euro uit zal komen.

[ Voor 13% gewijzigd door AdmiralSnipe op 07-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Ik zou ook voor een andere hoofdtelefoon gaan. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel. Natuurlijk is de HD650 een andere hoofdtelefoon dan de Momentum.
Vergeet ook niet dat de Momentum voor de telefoons is bedoeld qua Ohm. De HD650 niet.
Dus daar loopt de vergelijking wellicht ook wat mank. Een HD650 vervangt niet de keuze van iemand om een koptelefoon voor z'n telefoon/tablet te kopen. Dus wat valt wel binnen die categorie en is dan een betere keuze t.o.v. de Momentum? Gesloten, lage impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:49:
[...]

Vergeet ook niet dat de Momentum voor de telefoons is bedoeld qua Ohm. De HD650 niet.
Dus daar loopt de vergelijking wellicht ook wat mank. Een HD650 vervangt niet de keuze van iemand om een koptelefoon voor z'n telefoon/tablet te kopen. Dus wat valt wel binnen die categorie en is dan een betere keuze t.o.v. de Momentum? Gesloten, lage impedantie.
Wat ik oorspronkelijk bedoelde was dat de Momentum niet echt overgehyped is, maar eigenlijk best een goede speler in het hele huidige fashion assortiment is. Hij kinkt goed, voor de functie die hij in de markt vervuld. In mijn ogen is hij door Sennheiser niet gepositioneerd als be-all end-all op portable gebied, maar meer als een muzikale hoofdtelefoon met een "huidige, trendy consument" gericht geluid. Daarom noemde ik de HD650. Iemand die uitsluitend het beste geluid wilt gaat toch niet voor de Momentum. De Momentum is een compromis tussen lage impedantie, design en geluidskwaliteit.

EDIT: Ik zelf zou jouw vraag dus daarom graag aan Wijnands stellen: als de Momentum overgehyped is en tegenvalt, wat is dan een goede optie voor iemand die portability, design en geluidskwaliteit gecombineerd wilt?
Wijnands schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:00:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 07-01-2014 18:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 01-10 13:33
Nou lekker, de kabel van mijn Custom One Pro heeft het alweer begeven. Net twee maanden oud., heeft iemand hier al vaker van gehoord?

En er komen wel eens wat kabels langs in dit topic, iemand nog aanraders ter vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Solictice schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:15:
Nou lekker, de kabel van mijn Custom One Pro heeft het alweer begeven. Net twee maanden oud., heeft iemand hier al vaker van gehoord?

En er komen wel eens wat kabels langs in dit topic, iemand nog aanraders ter vervanging?
Als hij pas twee maanden oud is lijkt het me een duidelijk gevalletje garantie claimen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 01-10 13:33
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:29:
[...]

Als hij pas twee maanden oud is lijkt het me een duidelijk gevalletje garantie claimen. :)
Dat sowieso, maar ik las dat dit redelijk vaak voorkomt bij de stock Beyer kabels. Dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:35:
[...]

EDIT: Ik zelf zou jouw vraag dus daarom graag aan Wijnands stellen: als de Momentum overgehyped is en tegenvalt, wat is dan een goede optie voor iemand die portability, design en geluidskwaliteit gecombineerd wilt?

[...]
Ik stelde hem eigenlijk ook meer in het algemeen dan zo gericht als hij overkomt :)
Ben wel benieuwd. Want inderdaad, hij valt niet in het segment van iemand die hem thuis aan een professionele DAC en amp plugt, al moet het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:57:
[...]

In dat licht is de Momentum misschien zelfs een van de betere (al dan niet de beste) makkelijk verkrijgbare design-hoofdtelefoons...
Misschien moet ik 'm wel zo zien. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:35:
[...]

[...]
Goeie vraag.

Hmm.... wat weet ik van design?

In de budget klasse, die supralux dingen van thoman.
Philips up/downtown
Koss portapro
Sennheiser's px-100 is ook nog steeds een prima ding maar totaal niet design.

Ietsje meer
Shure 440 (is dat portable genoeg?)
Beyer T501p

't mag wat meer kosten
HD-25
Philips x1 (afgaande op wat ik lees/hoor heb 'm nog niet geluisterd)
Skullcandy aviator (verbazingwekkend aardig voor iets wat zo trendy oogt)

Maar dan moet ik wel zeggen dat ik nog geen Teufels en v-moda's in het echt geluisterd heb en van fischer slechts dat basskanon van ze

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 08-01-2014 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Om daar weer licht op te laten schijnen:
  • Philips Uptown: kreeg niet genoeg power van mijn iPhone, en had wel een erg onderwater gevoel als ik hem ophad. Vond het niet relaxed.
  • Koss Portapro: een veelgebruikte favoriet in het huishouden
  • Sennheiser HD 25-1 II: net als de portapro veelgebruikt. Niet echt comfortabel bij lange luistersessies, maar ook niet weer heel slecht.
  • Teufel Aureol Real: Erg aardig, relaxed en ontspannen. Eigenlijk alleen maar weer weggedaan omdat ik een closed koptelefoon wilde. Ik moest hem natuurlijk wel even proberen, zou hem zo aanraden aan iedereen.
Hoe presteerde de AKG K550 ook alweer? Iemand vond hem wat schel geloof ik?

En door Negakinu wil ik nog steeds wel eens een Fostex RP50 proberen en eventueel modden.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickG op 08-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickG schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:07:
Om daar weer licht op te laten schijnen:

[list]
• Philips Uptown: kreeg niet genoeg power van mijn iPhone, en had wel een erg onderwater gevoel als ik hem ophad. Vond het niet relaxed.
Dat niet genoeg power verbaast me een beetje. Die dingen zijn ontworpen voor dat soort bronnen.
Hoe presteerde de AKG K550 ook alweer? Iemand vond hem wat schel geloof ik?

En door Negakinu wil ik nog steeds wel eens een Fostex RP50 proberen en eventueel modden.
Fostex staat ook hoog op het lijstje van dingen waar ik nieuwsgierig naar ben, Volgens mij heb ik die K550 ook wel 's op gehad. Heeft niet een hele grote indruk achter gelaten maar dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn kop altijd te groot is voor AKG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
@wijnands, de x1 is alles behalve portable. Hij is open. En als het een beetje waait krijg je een soort zoem door de mesh.

AKG K550 heb ik gehad en was ik best van onder de indruk. Goede soundstage voor een gesloten koptelefoon, alleen dunnig geluid. Iets was vaak voorkomt bij akg en gewoon een kwestie is van smaak. Als je hem voor <150 kan krijgen wel een goede deal.

Nadelen: pasvorm kan lastig zijn maar is soort van te fixen, google maar eens. Beetje onnatuurlijk hoog met wat sibilance.
In ieder geval veel beter dan de m50.

Maar wil je wel per se gesloten?
Excuses als je dit al hebt gezegd maar heb niet alles meegelezen. Ik las wel dat je blues mooi vond? Opzich zou de hd558 dan een goede keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik verbaasde me ook dat de Philips Uptown niet echt genoeg power kreeg naar mijn voorkeur. Aan de computer/laptop kon je hem wel harder zetten en dan kwam hij los. Alleen vaak op volumes die minder aangenaam waren om langer naar te luisteren. Ik probeer ze gewoonweg niet te luid te zetten, maar op m'n iPhone heb ik alles meestal wel op vol volume staan. Die is redelijk begrenst volgens mij. Je hebt ook nog een optie om het volume niet harder te zetten dan de Europese norm in de instellingen, maar dat is echt zacht.

En ja, veel blues als Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix, B.B. King, maar ook western muziek en alles wat er tussenin zit. De HD 558? Misschien... Eigenlijk wilde ik wat anders proberen dan Sennheiser, maar dat hoeft natuurlijk niet persé. Al zou ik denk eerder de HD 598 proberen. Ik hou de markt wel in de gaten :) Zit je wel weer met een open-koptelefoon terwijl ik liever gesloten heb. Al zal het wel niet zo open zijn als de Grado's. Och, geen haast vooralsnog. Het is dan ook hebberigheid ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heilige Kaas schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:04:
@wijnands, de x1 is alles behalve portable. Hij is open. En als het een beetje waait krijg je een soort zoem door de mesh.
Dat 'ie open is is niet perse een probleem maar dat zoemen wil je natuurlijk niet.
Maar wil je wel per se gesloten?
Excuses als je dit al hebt gezegd maar heb niet alles meegelezen. Ik las wel dat je blues mooi vond? Opzich zou de hd558 dan een goede keuze zijn.
Daarom noemde ik de Shure ook, die vind ik goed passen bij dat soort muziek.
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal heel persoonlijk en het enige wat we echt kunnen doen is wat dingen aanraden om te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik kocht, na mijn GR07 Classic vorige week, net een Havi B3 Pro... Zo koop je bijna een jaar niets nieuws en zo koop je er twee in 1 week. Je merkt dat ik opeens weer op Head-Fi zit. Zo moeilijk om je Paypal gesloten te laten... :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vrouw vermoord me als ik met een nieuwe hoofdtelefoon aankom thuis.

Heb voor de kerst een clip+ gekregen. Van ebay een siliconen hoesje gehaald. Bij bax een paar neutrix stekkertjes en een eindje microfoon kabel besteld. Heb nu een kabeltje met een haakse stekker en een 3.5mm female zodat ik geen risico loop met de grote plug van mijn beyer direct in het spelertje.

Nu alleen nog even de sennheiser px-100 naar de recycling brengen, een van de kids heeft serieus draadbreuk veroorzaakt in dat ding. Als ik er iemand nog een plezier mee doe dan mag 'ie 'm hebben tegen portokosten.

Ben nu wel helemaal gewend aan rockbox en ik moet zeggen, dat had ik eerder moeten doen! Geluid is een heel klein beetje beter maar gebruiksgemak is enorm verbeterd.

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 08-01-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:24:
Mijn vrouw vermoord me als ik met een nieuwe hoofdtelefoon aankom thuis.

Heb voor de kerst een clip+ gekregen. Van ebay een siliconen hoesje gehaald. Bij bax een paar neutrix stekkertjes en een eindje microfoon kabel besteld. Heb nu een kabeltje met een haakse stekker en een 3.5mm female zodat ik geen risico loop met de grote plug van mijn beyer direct in het spelertje.

Nu alleen nog even de sennheiser px-100 naar de recycling brengen, een van de kids heeft serieus draadbreuk veroorzaakt in dat ding. Als ik er iemand nog een plezier mee doe dan mag 'ie 'm hebben tegen portokosten.

Ben nu wel helemaal gewend aan rockbox en ik moet zeggen, dat had ik eerder moeten doen! Geluid is een heel klein beetje beter maar gebruiksgemak is enorm verbeterd.
Post eens een plaatje van je zelf gemaakte kabel! :)

too old, too cold

Pagina: 1 ... 57 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.