Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:24:
Mijn vrouw vermoord me als ik met een nieuwe hoofdtelefoon aankom thuis.

Heb voor de kerst een clip+ gekregen. Van ebay een siliconen hoesje gehaald. Bij bax een paar neutrix stekkertjes en een eindje microfoon kabel besteld. Heb nu een kabeltje met een haakse stekker en een 3.5mm female zodat ik geen risico loop met de grote plug van mijn beyer direct in het spelertje.

Nu alleen nog even de sennheiser px-100 naar de recycling brengen, een van de kids heeft serieus draadbreuk veroorzaakt in dat ding. Als ik er iemand nog een plezier mee doe dan mag 'ie 'm hebben tegen portokosten.

Ben nu wel helemaal gewend aan rockbox en ik moet zeggen, dat had ik eerder moeten doen! Geluid is een heel klein beetje beter maar gebruiksgemak is enorm verbeterd.
Waar zit die kabelbreuk dan? Mag via de DM :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus? Het is een eindje kabel. :?

Wordt vanavond of morgen als ik de nikon bij de hand heb.

Waar heb jij trouwens die Havi vandaan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:29:
Serieus? Het is een eindje kabel. :?

Wordt vanavond of morgen als ik de nikon bij de hand heb.

Waar heb jij trouwens die Havi vandaan?
Een eindje kabel? Ik verwachtte dat je iets prachtigs gemaakt had, zoals dit ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.faw.nazwa.pl/strona-www/photos/images/P1010983.jpg

Ik heb de Havi op Taobao.com gekocht voor $44 incl. verzenden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah! Ik ben minder fanatiek dan jij. Ik luister gewoon graag naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:36:
Nah! Ik ben minder fanatiek dan jij. Ik luister gewoon graag naar muziek.
Muziek? Wat is dat? Ik hou alleen van de apparatuur en luister uitsluitend white noise en sinewaves. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Negakinu schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:13:
[...]

Muziek? Wat is dat? Ik hou alleen van de apparatuur en luister uitsluitend white noise en sinewaves. ;)
Draag je niet eens hoofdtelefoons om te showen? Pfff....

Sidenote:
Was langs de winkel geweest, waar ik mijn Custom One Pro had gehaald. Kreeg direct een nieuwe kabel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Solictice op 08-01-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes!

Showen... ik was stom verbaasd toen ik bij de mediamarkt een spiegel zag hangen bij de afdeling koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:45:
Netjes!

Showen... ik was stom verbaasd toen ik bij de mediamarkt een spiegel zag hangen bij de afdeling koptelefoons.
Je hebt geen idee hoeveel mensen daar in kijken ;) Viel mij in het begin ook erg op, maar toen ze er niet hingen zag ik geregeld mensen ''selfies'' maken met een headphone op. En dan niet alleen de dames.
Er hangen ook spiegels bij de MediaMarkt hier. (Ik werk zelf in een MediaMarkt naast het studeren, toch kan het erger; ik mag wel de hele tijd met hoofdtelefoons spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Wijnands schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:45:
Netjes!

Dezelfde reden dat "design" koptelefoons het zo goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Negakinu,
Mijn vrienden vroegen wat advies over headphones en toen moest ik denken aan de renkforce cd-340 en de mc-crypt dj-50. Heb ze zelf nog nooit gehoord maar als ik jullie mag geloven dan is dit vast aan te raden toch? Beter advies dan dat ze bij de mediamarkt zullen krijgen.

Maar in ieder geval, heb je misschien nog andere koptelefoons in het budget segment. (tot zo'n 35 euro) die het overwegen waard zijn? Ik probeerde de renkforce cd-880 op conrad te vinden maar deze staat er helaas niet meer op.

Als andere nog wat onbekende bang for your buck weet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Kaas!

Ik zelf vind op dit moment de Philips Downtown Denim voor 30 euro (na 20 cashback via Philips, check de voorwaarden), de Portapro op Ebay, de Superlux HD668b en HD662, de PX100 op Ebay en de Renkforce CD-340 het meeste geluid voor je geld. De Renkforce zou ik wel alleen aanraden aan iemand die weinig bass verwacht en meer waarde hecht aan soundstage en treble.

Portapro, PX100 of Denim vind ik persoonlijk het toegankelijkst en qua geluid denk ik voor iedereen wel een schot in de roos.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Downton Denim cashback werkt niet meer, aankoopdatum moest voor 31 december 2013 zijn.
PortaPro ben ik ook nog steeds erg tevreden over.

[ Voor 27% gewijzigd door AdmiralSnipe op 09-01-2014 02:30 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Solictice schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:28:
[...]
Draag je niet eens hoofdtelefoons om te showen? Pfff....
Toch zie ik steeds meer kwaliteits headphones op straat. Gisteren zowaar een student met een Grado SR125i + custom covers gezien, het moet niet gekker worden.

Overigens toen ik m vroeg of ik eens mocht luisteren begreep hij niet eens waarom, het was geen geluids-bewuste aankoop :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Heilige Kaas schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:10:
Negakinu,
Mijn vrienden vroegen wat advies over headphones en toen moest ik denken aan de renkforce cd-340 en de mc-crypt dj-50. Heb ze zelf nog nooit gehoord maar als ik jullie mag geloven dan is dit vast aan te raden toch? Beter advies dan dat ze bij de mediamarkt zullen krijgen.
My 2 cents; als ze veel bass heavy muziek luisteren, zou ik sowieso de mc crypt ook links laten liggen, en voor hetzelfde geld/iets meer een JVC s500, of als het budget dit niet toe laat, een s400 halen van Ebay.. (alhoewel de Mccrypt ook echt wel value voor money biedt - afhankelijk van budget uiteraard)
De bass en sub-bass bij de JVC's is van het hele andere orde dan die bij de Mc Crypt dankzij de carbon nanotube drivers.. Aangezien beide headphones lelijk zijn kan uiterlijk bijna geen argument zijn.. En voor aanschaf beluisteren zit er bij beide phones ook niet in vrees ik.. Sidenote; de pasvorm van de McCrypt is dan wel weer beter, die zit nu gewoon lekkerder op je hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die JVC S-400 begint op ebay wel bij 30 euro inclusief verzendkosten. Dat is meteen 2 x zo duur.
Zelf raad ik ze zo de PortaPro ook aan, al kan het comfort ietsjes beter maar het is niet slecht.
Jammer dat die downtown denons geen cashback meer hebben. Maar zijn die beter dan de oude downtowns want die voor 30 lijkt me niet eens zo'n enorm goede deal.

px100 hoor ik vaker positieve dingen over, alleen die is toch buiten hun budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
kjast schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:59:
[...]

Toch zie ik steeds meer kwaliteits headphones op straat. Gisteren zowaar een student met een Grado SR125i + custom covers gezien, het moet niet gekker worden.

Overigens toen ik m vroeg of ik eens mocht luisteren begreep hij niet eens waarom, het was geen geluids-bewuste aankoop :'( .
tsja, bij een bepaalde, kleine groep studenten zijn de klassiek ogende hoofdtelefoons weer helemaal je-van-het (voor zover het een groep is, hipsters inderdaad) ook de betere tweedehands Sennheisers bijv. uit de jaren '70 en '80. Oude radio's kun je ook aan ze kwijt 8)7
Je lijkt de laatste tijd inderdaad ietsje meer mensen met goede hoofdtelefoons te zien, maar mij is het niet opgevallen dat het er enorm veel meer zijn dan voorheen? Wel af en toe iemand met Shure (en dan vooral de 750DJ) of een Sennheiser HD-25-.. die niet uit liefhebberij zijn gekocht, maar is dat niet meer omdat de 'dj-cultuur' populair is?

In het OV zie ik in de 1e klas rijtuigen van de trein regelmatig wat betere hoofdtelefoons en ook bij studenten nog wel eens, maar verder lijkt het niet echt heel breed aan te slaan of veel meer te zijn dan voorheen?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Misschien niet het juiste topic om te vragen. Maar heeft iemand van jullie een fii0 e10 (of een gelijkwaardige dac) op overschot liggen.. Ik ben nog op zoek naar een cheapo dac, misschien een reden voor iemand om te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
insaniteit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:13:
Misschien niet het juiste topic om te vragen. Maar heeft iemand van jullie een fii0 e10 (of een gelijkwaardige dac) op overschot liggen.. Ik ben nog op zoek naar een cheapo dac, misschien een reden voor iemand om te upgraden?
Ik heb een M-Audio Transit usb/optical op de plank liggen die ik niet meer gebruik. Gemodificeerd volgens Head-Fi tutorial met Black Gate caps. Klinkt gedetailleerder (lees: is wat feller en minder warm dan de Fiio waardoor je treble detail duidelijker naar voren komt) dan mijn vorige Fiio E10. Hij ziet er alleen niet zo "audiofiel verantwoord" uit. ;)

Afbeeldingslocatie: http://hitonline.ua/uploads/product/product_3542_1.png

Afbeeldingslocatie: http://mevdberg.home.xs4all.nl/bergrans/m-audio/Transit_PCB_mod.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 09-01-2014 14:50 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
Klopt het dat ik zeg dat de e10 meer een dac/amp combo is, en de m-audio een pure dac?

extra info: is voor combinatie met de beyerdynamic DT770's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
insaniteit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:52:
Klopt het dat ik zeg dat de e10 meer een dac/amp combo is, en de m-audio een pure dac?

extra info: is voor combinatie met de beyerdynamic DT770's
Nope, the Transit heeft ook een opamp voor de lineout zitten, net zoals de E10. De E10 heeft echter een externe volumepot, de Transit niet. Het volume regel je dan op je PC. Op 100% PC volume fungeert de Transit echter als prima line-out bron.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
insaniteit schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:13:
Als je even geduld heb ik misschien wel. Ik krijg binnenkort een nieuwe binnen. Hij is wel al op leeftijd maar ik weet nog niet of ik hem hou als backup etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
Negakinu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:59:
[...]

Nope, the Transit hoofd ook een opamp voor de lineout zitten, net zoals de E10. De E10 heeft echter een externe volumepot, de Transit niet. Het volume regel je dan op je PC. Op 100% PC volume fungeert de Transit echter als prima line-out bron.
Ja dat is nou net een vereiste. had graag een echte volumeknop gehad... In ieder geval bedankt! :P

@ Heilige Kaas: een tweede E10 of een heel ander model?

[ Voor 5% gewijzigd door insaniteit op 09-01-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een heel ander model. Heel goedkoop ook maar zou op papier beter moeten zijn dan de e10. Had hem graag jou aangeraden maar het is alleen een DAC en heeft dus al helemaal geen volumeknop.
Wil wel eerst kijken of het wat is voor ik de e10 weg doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Je kunt ook gewoon een eenvoudige Fiio E6 aan een DAC met uitsluitend line-out hangen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54
Nog een beetje in hetzelfde onderwerp. Ik ben ook opzoek naar een (goedkope) usb-dac-amp, maar zie door de bomen het bos niet meer. Die fiio e10 klinkt goed, maar is in nederland moeilijk te vinden.

Wat zijn de eisen?
usb ingang
hoeft alleen headphones aan te sturen
geen volume knop nodig. Dit kan ook gewoon via de pc toch?
easy to setup.(ik zal hem op mijn werk gebruiken en die zullen er niet blij me zijn als ik een half uur aan het kloten ben voor dat hij werkt.(gewoon plug&play dus))
fatsoenlijk uiterlijk.(natuurlijk persoonlijk, maar hij zal op mijn bureau op een open kantoor komen staan. Dus geen felle ledjes etc. liever gewoon een strak kastje dat zo min mogelijk opvalt)

prijs onder de 100 euro haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:50:
Nog een beetje in hetzelfde onderwerp. Ik ben ook opzoek naar een (goedkope) usb-dac-amp, maar zie door de bomen het bos niet meer. Die fiio e10 klinkt goed, maar is in nederland moeilijk te vinden.

Wat zijn de eisen?
usb ingang
hoeft alleen headphones aan te sturen
geen volume knop nodig. Dit kan ook gewoon via de pc toch?
easy to setup.(ik zal hem op mijn werk gebruiken en die zullen er niet blij me zijn als ik een half uur aan het kloten ben voor dat hij werkt.(gewoon plug&play dus))
fatsoenlijk uiterlijk.(natuurlijk persoonlijk, maar hij zal op mijn bureau op een open kantoor komen staan. Dus geen felle ledjes etc. liever gewoon een strak kastje dat zo min mogelijk opvalt)

prijs onder de 100 euro haalbaar?
Conrad. Maar of de E10 gezien je wensen de meest geschikt is, zou ik niet zeker weten. Negakinu en Kaas kunnen je daar veel beter over adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Welke koptelefoon? :)

qua gebruiksgemak is de e10 in ieder geval een dikke plus. Uiterlijk ook. Ledje kan misschien aan de felle kant zijn maar als je hem open schroeft kan je hem met gemak ietsjes naar achter buigen en dan is het al beter.

En Negakinu, het is maar de vraag of je dat wilt met een e6. Misschien is het geluid wel beter maar dan heb je wel en iets in je usb, en een extra kastje als versterker. Die moet dan ook nog eens opgeladen zijn.
Voor hoeveel.is de e10 nu dan te krijgen? Heb er zelf maar iets meer dan 60 voor betaald. 63 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
Heilige Kaas schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:01:
Welke koptelefoon? :)

qua gebruiksgemak is de e10 in ieder geval een dikke plus. Uiterlijk ook. Ledje kan misschien aan de felle kant zijn maar als je hem open schroeft kan je hem met gemak ietsjes naar achter buigen en dan is het al beter.

En Negakinu, het is maar de vraag of je dat wilt met een e6. Misschien is het geluid wel beter maar dan heb je wel en iets in je usb, en een extra kastje als versterker. Die moet dan ook nog eens opgeladen zijn.
Voor hoeveel.is de e10 nu dan te krijgen? Heb er zelf maar iets meer dan 60 voor betaald. 63 ofzo.
Ik ben inderdaad niet de grootste fan om weer wat extra usb apparaatjes bij te kopen. De E6 heb ik hier wel al liggen, maar net zoals perpixel zegt mag het gerust leuk staan op mn bureau (pluspunt van de Fiio E10 ook). Ik denk dus dat perpixel en ik op zoek zijn naar hetzelfde!

Weet je nog waar je de e10 hebt gevonden? Op conrad staat ie voor 75,- wat volgens mij nog wel wat lager kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:01:

Ja het is niet de meest elegante oplossing, maar je krijgt zo wel veel geluid voor erg weinig geld. De eerste rigs zijn altijd een beetje ghetto... ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
ik heb een v-moda m100 en een teufel aureol real. niet echt audiofiel dus ;) maar ik luister nu over de standaard headphone out van een imac en die valt me echt tegen. Ben dus op zoek naar een beetje verbetering.

Probleem van de e10 was bij mij niet zo de prijs maar meer het feit dat ik niet echt weet wat er meer te krijgen is en ik hem niet echt goed kon vinden(beetje stom dat ik niet op conrad heb gekeken).

[ Voor 3% gewijzigd door perpixel op 10-01-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
insaniteit schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:12:
[...]

Ik ben inderdaad niet de grootste fan om weer wat extra usb apparaatjes bij te kopen. De E6 heb ik hier wel al liggen, maar net zoals perpixel zegt mag het gerust leuk staan op mn bureau (pluspunt van de Fiio E10 ook). Ik denk dus dat perpixel en ik op zoek zijn naar hetzelfde!

Weet je nog waar je de e10 hebt gevonden? Op conrad staat ie voor 75,- wat volgens mij nog wel wat lager kan..
Als je al een e6 heb is het het misschien wel waard om een losse dac te halen. Dan overstijg je al snel de geluidskwaliteit van de e10. Dan moet je zelf de keuze maken of je dat wilt. Ik heb mijn DAC nu voor 44,28. Komt ieder moment binnen. Theoretisch gezien zou die een stuk beter moeten zijn dan de e10 maar het is dus nog even afwachten. Dit zou je kunnen overwegen alleen aestetisch is het echt drie keer niks. Het is een dac op een klein stukje printplaat, soort van usb stick met krimpkous eromheen.

Ik heb hem zelf toen uit china gehaald. Achteraf geluk gehad dat ik geen fake heb gekregen dus het brengt wel risico met zich mee.

Hier is de e10 85$. Dat komt neer op een euro of 63.
http://www.mp4nation.net/fiio-e10-usb-dac-amp-96k-24bit
wist niet eens dat die 24bits was :?

@ Perpixel, aangezien Negakinu de e10 en teufel heeft kan die vast meer zeggen over de combi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:45:
ik heb een v-moda m100 en een teufel aureol real. niet echt audiofiel dus ;) maar ik luister nu over de standaard headphone out van een imac en die valt me echt tegen. Ben dus op zoek naar een beetje verbetering.

Probleem van de e10 was bij mij niet zo de prijs maar meer het feit dat ik niet echt weet wat er meer te krijgen is en ik hem niet echt goed kon vinden(beetje stom dat ik niet op conrad heb gekeken).
Stoner Acoustics UD110 + Fiio E6 is echt de goedkoopste rig die ik me kan voorstellen die toch lekker geluid geeft. Het ziet er niet uit, maar het klinkt beter dan wat je tot nu toe gewend bent. De reden waarom ik de E6 erbij zou pakken is omdat je dan toch een volumecontrol hebt EN een bassboost, en de bassboost van de E6 is echt niet mis. Vooral bij de Teufel gaat dat voor heel wat plezier zorgen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Dus dat zou beter moeten klinken dan een fiio e10? het nadeel is dat ik hem op het werk zal gebruiken en daar niet echt aan kan komen met een ghetto rig ;) zijn er dan misschien andere dingen waar ik aan zou kunnen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:17:
Dus dat zou beter moeten klinken dan een fiio e10? het nadeel is dat ik hem op het werk zal gebruiken en daar niet echt aan kan komen met een ghetto rig ;) zijn er dan misschien andere dingen waar ik aan zou kunnen denken?
Nou ja ghetto... Het ziet er gewoon uit als een usb-stick met een kort kabeltje eraan dat naar een klein vierkant blokje leidt, waaruit dan je hoofdtelefoon komt. De twee elementen zijn beiden heel klein en onopvallend.

Telefoon met USB-audio uit naar UD110, UD100 line-out verbonden aan line-in E6. Hoofdtelefoon in audio-out van E6.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b4/500x1000px-LL-b42fa2b3_Image1.jpeg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
En hoelang werkt de e6 dan ongeveer op een accu? want die zal dan gedurende dag ook nog opgeladen moeten worden of valt dat mee?

als ik zo het formaat zie zal dat wel achter het scherm weggewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:26:
En hoelang werkt de e6 dan ongeveer op een accu? want die zal dan gedurende dag ook nog opgeladen moeten worden of valt dat mee?

als ik zo het formaat zie zal dat wel achter het scherm weggewerkt kunnen worden.
30 seconden Google leerde me het volgende: 10 uur.

Je kunt hem trouwens gewoon via usb-opladen, dus ook continue met usb verbonden laten zodat hij niet leeg loopt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verbonden laten kan niet echt. Dan krijg je een beetje ruis van het laden. Weet niet of ze er nu al last van hebben maar mijn model die een een heeeele tijd terug had had dat wel.
Die UD110 is ook de dac die ik heb gekocht even ter referentie en die ik dus zal vergelijken met een e10. (puur dac, met de line out)

Zijn die customs van jou? Zo ja, wat heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Gaat de accu dan ook niet snel achteruit als je zo'n ding constant aan de stroom hebt liggen??

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Okee schuldig :'( ik zag een reply en vragen is makkelijker dan zoeken. Werkt het excuus dat persoonlijke ervaring beter is? Zal de e6 dan gewoon 's nachts kunnen opladen en overdag gebruiken zonder hem aan de stroom te hangen.

Ik denk dat ik toch ook voor de ud110 optie ga. Klinkt wel heel verleidelijk. Ik durf het nu bijna niet meer te vragen, maar ik heb deze keer echt ge-googled. Waar heb jij hem gehaald kaas? want ik kan niet echt winkels vinden die hem verkopen en er zijn niet echt reacties op mensen die vragen waar ze hem kunnen krijgen.

nvm natuurlijk verder lezen dan mijn neus lang is. Ze vragen namelijk om een berichtje. Dan krijg je de gegevens.

[ Voor 19% gewijzigd door perpixel op 10-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
perpixel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:48:
Okee schuldig :( ik zag een reply en vragen is makkelijker dan zoeken. Werkt het excuus dat persoonlijke ervaring beter is? Zal de e6 dan gewoon 's nachts kunnen opladen en overdag gebruiken zonder hem aan de stroom te hangen.

Ik denk dat ik toch ook voor de ud110 optie ga. Klinkt wel heel verleidelijk. Ik durf het nu bijna niet meer te vragen, maar ik heb deze keer echt ge-googled. Waar heb jij hem gehaald kaas? want ik kan niet echt winkels vinden die hem verkopen en er zijn niet echt reacties op mensen die vragen waar ze hem kunnen krijgen.
Klopt, dat is aardig lastig. Ik heb de mensen daar gemaild en zei stuurden mij een invoice via paypal.
stoneracoustics@gmail.com

Zo moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:42:
Verbonden laten kan niet echt. Dan krijg je een beetje ruis van het laden. Weet niet of ze er nu al last van hebben maar mijn model die een een heeeele tijd terug had had dat wel.
Die UD110 is ook de dac die ik heb gekocht even ter referentie en die ik dus zal vergelijken met een e10. (puur dac, met de line out)

Zijn die customs van jou? Zo ja, wat heb je? :)
Niet mijn customs, gewoon plaatje van internet geplukt om de rig te laten zien. Helaas! :)

Heb je je E6 al eens geprobeerd met een USB kabel met EMI shield? Dit zou de zachte hiss tijdens opladen tegen moeten gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.philipnute.com/images/bead.JPG

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anders is dit een hele leuke optie als eerste DAC/versterker: V&A aangeboden: Aune T1 USB Tube DAC+Amp (24bit/96kHz)

Trouwens, als je een bizarre ghetto UD110 rig wilt zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/1013908/width/500/height/1000/flags/LL

http://www.head-fi.org/t/...0-ud110/435#post_10151973

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 10-01-2014 22:28 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Weet er iemand trouwens hoe je het verschil kunt weten tussen een 32Ohm en een 250Ohm als de verpakking niet meer aanwezig is? D'r heeft iemand daarnet die vraag gesteld aan mij en Google biedt me geen hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Le Enfant! schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:33:
Weet er iemand trouwens hoe je het verschil kunt weten tussen een 32Ohm en een 250Ohm als de verpakking niet meer aanwezig is? D'r heeft iemand daarnet die vraag gesteld aan mij en Google biedt me geen hulp.
Je hebt het over de DT880?

http://www.innerfidelity....dt-880-600-ohm-headphones

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Met een multimeter van de tip naar de laatste ring (+ naar - dus) geeft de weerstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Vroeg me af of iemand beide de HD202 II en HD205 heeft beluisterd. Zit namelijk tussen deze 2 koptelefoons te twijfelen en kan spijtig genoeg kan ik zelf niet gaan luisteren.

Lees dat de 202 nogal eerder teveel bas heeft en dat de 205 nu net te weinig heeft en sinds ik de koptelefoon voor een breed genre van muziek wil gaan gebruiken (van electro, metal, klassiek, ...) is dit toch wel een dilemma.

Voor een dubbeltje hoeft hij natuurlijk niet perfect alles te weergeven, verwacht gewoon dat het fijn luisteren is in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pixel Punk schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:31:
Vroeg me af of iemand beide de HD202 II en HD205 heeft beluisterd. Zit namelijk tussen deze 2 koptelefoons te twijfelen en kan spijtig genoeg kan ik zelf niet gaan luisteren.

Lees dat de 202 nogal eerder teveel bas heeft en dat de 205 nu net te weinig heeft en sinds ik de koptelefoon voor een breed genre van muziek wil gaan gebruiken (van electro, metal, klassiek, ...) is dit toch wel een dilemma.

Voor een dubbeltje hoeft hij natuurlijk niet perfect alles te weergeven, verwacht gewoon dat het fijn luisteren is in het algemeen.
Wat is de reden dat je voor deze koptelefoons kiest?

Voor onder de 50 euro zeg ik eigenlijk altijd de PX100II :+ Of de PX100 maar die is niet meer te krijgen :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:38:
[...]
Wat is de reden dat je voor deze koptelefoons kiest?
Deze twee zijn gunstig geprijsd bij bobshop.be en ze verzenden gratis in/naar België, dat scheelt toch wat.

Ga wel eens een kijkje nemen naar de koptelefoon die je aanraad, ik overweeg ook een wat betere koptelefoon aanteschaffen, maar sinds ik zelf niet kan gaan luisteren is het een beetje op de gok kopen.

Edit: zie dat ze dit model ook verkopen, echter wel iets duurder dan andere in de pricewatch. Waarom raad je net deze aan trouwens?

[ Voor 12% gewijzigd door Pixel Punk op 11-01-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Pixel Punk schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Deze twee zijn gunstig geprijsd bij bobshop.be en ze verzenden gratis in/naar België, dat scheelt toch wat.

Ga wel eens een kijkje nemen naar de koptelefoon die je aanraad, ik overweeg ook een wat betere koptelefoon aanteschaffen, maar sinds ik zelf niet kan gaan luisteren is het een beetje op de gok kopen.

Edit: zie dat ze dit model ook verkopen, echter wel iets duurder dan andere in de pricewatch. Waarom raad je net deze aan trouwens?
HD205 wordt door bobshop.be verkocht voor pakweg 40 euro. Voor 40 euro verzin ik je 3 een hele stapel betere alternatieven. Moment. ;)

EDIT: Ik heb de 202 en 205 beiden gehad trouwens. De 202 is dan nog de betere qua geluid. De HD205 is tevens heel oncomfortabel. Er zijn echter veel betere alternatieven.

EDIT2: Hier zijn een aantal alternatieven. Ik ga niet bij elke hoofdtelefoon zetten WAAROM ze beter zijn. Je kunt zelf ook recensies lezen. :) Ze zijn allemaal binnen jouw budget naar België verzonden te verkrijgen.

- Koss KSC75
- Koss Portapro
- Philips SHP5401
- Philips O'Neill
- Philips Downtown
- AKG K518
- Sony MDR-V55
- Panasonic RP-HTX7
- Sennheiser PX100-II
- Sennheiser HD428
- Superlux HD668b
- JVC HA-M750
- Beyerdynamic DT235
- Yuin G2A

Ik heb alles in deze lijst zelf of zelf gehad, behalve de Yuin en JVC. Deze raad ik aan vanwege de positieve recensies en reacties.

Leuke eerste start: http://www.head-fi.org/t/...-dn-hp1000-added-09-07-13

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 11-01-2014 13:22 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pixel Punk schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Simpele reden, compact, portable, comfortabel door zijn lage gewicht en vooral een erg fijne sound. Ze klinken met alle muziek zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Heilige Kaas schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:28:
Met een multimeter van de tip naar de laatste ring (+ naar - dus) geeft de weerstand. :)
Bedankt, ik heb het gemeld. Is het trouwens een goed idee om iemand een 2 jaar oude BeyerDynamic DT880 aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:19
Le Enfant! schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:02:
[...]
Is het trouwens een goed idee om iemand een 2 jaar oude BeyerDynamic DT880 aan te raden?
Elk weekend een paar uurtjes, of elke dag buitenshuis in gebruik geweest? Als je er zuinig op bent gaan ze járen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:29
Ligt het aan mij, of is de Amperior heel erg in prijs gezakt? Op Amazon.de is hij te vinden voor 173 euro, maar ook hoofdtelefoonstore.nl verkoopt 'm voor 199. Ik was eigenlijk op zoek naar een HD25 voor in de trein, maar de alu versie is nu net zo duur als de Amperior. Lijkt me een no-brainer, eigenlijk.

Of weten jullie nog leuke alternatieven voor een redelijk portable gesloten koptelefoon. Ik gebruik thuis voornamelijk de Teufel Aureol Real. Sinds ik die heb vind ik het geluid uit m'n Sony MDR-V7506 nog wel ok, maar m'n portable koptelefoons (2 van Audio-Technica, weet niet uit m'n hoofd welke. De een sluit beter af dan de ander) zijn echt nodig aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
De HD202 II en HD205 was eigenlijk het resultaat van een shortlist die ik al voor mezelf had opgesteld, maar de modellen die jullie aanhalen zijn ook wel interessant.

We gaan dan maar weer vergelijken en reviews lezen, misschien heb ik tegen volgend jaar eindelijk een keuze gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jij hebt die gehad? Hoe is die in verhouding tot de PX100-II? Zoek eigenlijk iets met microfoon voor op de fiets enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Jij hebt die gehad? Hoe is die in verhouding tot de PX100-II? Zoek eigenlijk iets met microfoon voor op de fiets enzo :+
Gaat niet werken. Die mic van de Downtown is een klein gaatje in een klein stukje plastic aan de kabel. Op de fiets gaat de wind en de beweging van de kabel tegen je kleding je onverstaanbaar maken.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:04:
[...]

Gaat niet werken. Die mic van de Downtown is een klein gaatje in een klein stukje plastic aan de kabel. Op de fiets gaat de wind en de beweging van de kabel tegen je kleding je onverstaanbaar maken.
Ja dat is ongeveer wat ik ook dacht van de PX100. Maar voor de rest wel een goede koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:15:
[...]

Ja dat is ongeveer wat ik ook dacht van de PX100. Maar voor de rest wel een goede koptelefoon?
De Downtown is gesloten, de PX100 is open. Totaal andere geluidsbeleving dus. Als je naar puur de geluidskwaliteit luistert is de PX100-II de winaar.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:25:
[...]

De Downtown is gesloten, de PX100 is open. Totaal andere geluidsbeleving dus. Als je naar puur de geluidskwaliteit luistert is de PX100-II de winaar.
Mooi ja precies :+ Ik zoek eigenlijk nog een alternatief tussen mijn SR60i in en mijn PX100-II. Liefste open maar wel groter dan de PX100 maar niet zo groot als de SR60i...

Downtown leek prima te zijn maar gesloten is voor mij een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Mooi ja precies :+ Ik zoek eigenlijk nog een alternatief tussen mijn SR60i in en mijn PX100-II. Liefste open maar wel groter dan de PX100 maar niet zo groot als de SR60i...

Dus je hebt al een PX100-II en een SR60i, en je wilt nog een budget portable erbij? Wat mis je precies in je huidige twee?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Kijk anders dan eens naar de Sennheiser HD239. Een wat ander klankbeeld dan de PX100 II's die je gewend bent, maar wel erg leuk. Nog steeds portable, maar qua formaat wel een stap meer dan de PX100 II's en op zichzelf nog steeds een lichtgewicht hoofdtelefoon.
Niet de meest analytische hoofdtelefoon, maar wel genoeg detail, een gezonde bass en vooral: t luistert comfortabel en klinkt lekker 'makkelijk' voor onderweg.

Innerfidelity over de HD239; de HD239 vergruisde hij eerder, maar staat nu in de Wall of Fame
Head-fi

Vrij onbekende hoofdtelefoon, maar misschien dat ie precies doet wat je zoekt. Portable, erg comfortabel, goede geluidskwaliteit en ingetogen uiterlijk (minder interessant voor het dievengilde onderweg).

[ Voor 17% gewijzigd door Bluepenguin op 11-01-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bluepenguin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:45:
[...]

Kijk anders dan eens naar de Sennheiser HD239. Een wat ander klankbeeld dan de PX100 II's die je gewend bent, maar wel erg leuk. Nog steeds portable, maar qua formaat wel een stap meer dan de PX100 II's en op zichzelf nog steeds een lichtgewicht hoofdtelefoon.
Niet de meest analytische hoofdtelefoon, maar wel veel detail en luistert comfortabel en lekker voor onderweg.

Innerfidelity over de HD239
en
Ik zal eens kijken. Ik wil eigenlijk geen Sennheiser meer vanwege de regelmatig teleurstellende bouwkwaliteit en comfort. De PX100II is daar echt een uitzondering op. Alhoewel die ook te vaak terug is gegaan voor kabelbreuken... Ik denk dat ik nu aan de 7e PX100II toe ben. Deels garantie en deels opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:49:
[...]

Ik zal eens kijken. Ik wil eigenlijk geen Sennheiser meer vanwege de regelmatig teleurstellende bouwkwaliteit en comfort. De PX100II is daar echt een uitzondering op. Alhoewel die ook te vaak terug is gegaan voor kabelbreuken... Ik denk dat ik nu aan de 7e PX100II toe ben. Deels garantie en deels opnieuw kopen.
Als je rustig omgaat met een HD239 dan is alleen de kabel een zwak punt ;) Gooi je m echt in een rugzak en heb je m op met regen en sporten, dan gaat de hoofdband snel naar de haaien denk ik. De earcups idem.
En de welbekende 'stroeve' kabel is ook present als risico-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bluepenguin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:53:
[...]

Als je rustig omgaat met een HD239 dan is alleen de kabel een zwak punt ;) Gooi je m echt in een rugzak en heb je m op met regen en sporten, dan gaat de hoofdband snel naar de haaien denk ik. De earcups idem.
En de welbekende 'stroeve' kabel is ook present als risico-factor.
In dat geval ja de kabels sneuvelen bij bosjes altijd. Mijn AKG heb ik de kabel moeten vervangen omdat die uiteindelijk in 30 stukken lag. Niet omdat de kabel stuk was maar wel zo defect dat ik in de war raakte met de kabel zelf.

Sporten en in de regen zal sporadisch zijn en in de tas gaat die ook met enige regelmaat ;) Al heb ik daarvoor de PX100II weer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:55:
[...]

In dat geval ja de kabels sneuvelen bij bosjes altijd. Mijn AKG heb ik de kabel moeten vervangen omdat die uiteindelijk in 30 stukken lag. Niet omdat de kabel stuk was maar wel zo defect dat ik in de war raakte met de kabel zelf.

Sporten en in de regen zal sporadisch zijn en in de tas gaat die ook met enige regelmaat ;) Al heb ik daarvoor de PX100II weer,
Wel, zoals Innerfidelity al zegt: het is de ideale hoofdtelefoon voor achter het bureau op het werk. Sporten e.d. is aan niet veel hoofdtelefoons besteed, de HD239 is een Sennheiser en houdt er dus echt niet van.

Wat betreft het comfort: het is in z'n soort echt een behoorlijke lichte hoofdtelefoon. De oorkussen zijn erg goed gemaakt, de hoofdtelefoon drukt maar lichtjes op de oren. Na een paar uur heb je wel warme oren.
De hoofdband heeft een kussen er in dat ook comfortabel is. Mocht je de hoofdtelefoon regelmatig verstellen (hoofdband inschuiven om m op te bergen) dan is ook dat een slijtage punt.
Had ik al gezegd dat het een kantoor beestje is :+

Zelf vind ik de balans tussen wat je van de omgeving hoort en muziek precies goed, het geluid zal ook maar vrij beperkt de omgeving hinderen. Zie het als een soort half-open model wat dat betreft, ook al staat ie als open in de catalogi.

[ Voor 9% gewijzigd door Bluepenguin op 11-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bluepenguin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:59:
[...]

Wel, zoals Innerfidelity al zegt: het is de ideale hoofdtelefoon voor achter het bureau op het werk. Sporten e.d. is aan niet veel hoofdtelefoons besteed, de HD239 is een Sennheiser en houdt er dus echt niet van.

Wat betreft het comfort: het is in z'n soort echt een behoorlijke lichte hoofdtelefoon. De oorkussen zijn erg goed gemaakt, de hoofdtelefoon drukt maar lichtjes op de oren. Na een paar uur heb je wel warme oren.
De hoofdband heeft een kussen er in dat ook comfortabel is. Mocht je de hoofdtelefoon regelmatig verstellen (hoofdband inschuiven om m op te bergen) dan is ook dat een slijtage punt.
Had ik al gezegd dat het een kantoor beestje is :+
Ik ga hem eens proberen in de MediaMarkt. Zie dat ze hem daar ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:01:
[...]

Ik ga hem eens proberen in de MediaMarkt. Zie dat ze hem daar ook hebben.
Veel plezier met proberen daar! (hoop voor je dat je een rustig moment treft). Als je bij de MM gaat proberen, kijk dan anders ook naar de HD229, die lijkt qua klankbeeld redelijk op de HD239. Op bijna elk punt de mindere van de 239, maar daar betaal je ook naar ;)
Zelf zou ik er zeker niet voor kiezen met de PX100 II, de 239 en Grado in het achterhoofd, maar misschien is het een overweging waard.
Als je m internationaal wilt bestellen via bijv. eBay of Amazon let dan héél goed op! De modellen die wij kennen als de Sennheiser HD22x en HD 23x worden in de VS en de UK onder andere type nummers verkocht! Just saying ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bluepenguin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:12:
[...]

Veel plezier met proberen daar! (hoop voor je dat je een rustig moment treft). Als je bij de MM gaat proberen, kijk dan anders ook naar de HD229, die lijkt qua klankbeeld redelijk op de HD239. Op bijna elk punt de mindere van de 239, maar daar betaal je ook naar ;)
Zelf zou ik er zeker niet voor kiezen met de PX100 II, de 239 en Grado in het achterhoofd, maar misschien is het een overweging waard.
Als je m internationaal wilt bestellen via bijv. eBay of Amazon let dan héél goed op! De modellen die wij kennen als de Sennheiser HD22x en HD 23x worden in de VS en de UK onder andere type nummers verkocht! Just saying ;)
Will do. Wil alleen eigenlijk geen Sennheiser meer dus liever alternatieven. We gaan reviews pluizen. Eind deze week bestellen dan ongeveer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Will do. Wil alleen eigenlijk geen Sennheiser meer dus liever alternatieven. We gaan reviews pluizen. Eind deze week bestellen dan ongeveer 8)
AKG K540? Minder warm geluid, maar ook bij de meeste MM's wel te beluisteren. En jouw voorkeur voor open danwel een open klinkende half-open hoofdtelefoon, die óók redelijk portable is beperkt de keuze snel.
Kijk anders als je toch bij een MM bent naar de K430's, K518's (LE) of K450's. En de door Negakinu genoemde (Philips) modellen.
Zelf vind ik de JVC's, Sony en Beyer modellen in de prijsklasse een stap minder interessant, vanwege een minder comfort of het klankbeeld. Maar hé, YYMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
mijn ud110 is onderweg. Mijn volgende investering zou een beetje geduld moeten zijn ;) kan niet wachten.

Wat is volgens jullie de beste bron voor headphone amp vergelijkingen? ik was aan het kijken of de e6 een no-brainer was. Of dat er misschien ook andere amp's waren waar ik naar zou kunnen kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door perpixel op 12-01-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Voor die twee tientjes een no-brainer. Veel profijt ga je niet hebben bij een andere amp tenzij je goed gaat investeren. De e6 is gewoon lineair en prima. Samen met die ud110 zou die voor een beste verbetering moeten komen. Het meeste profijt zit al in dat je geen onboard dingen meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ontdek nog steeds meer voordelen aan rockbox op mijn clip+. Batterij gaat enorm veel langer mee. Met stock firmware haalde ik net de 7 uur op flac, zit nu al ruim op het dubbele.

Verder kan 'ie nu ook hoge bitrate flacs aan, heb een abum van hdtracks op 88/24 en dat speelt moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wijnands schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:36:
Ik ontdek nog steeds meer voordelen aan rockbox op mijn clip+. Batterij gaat enorm veel langer mee. Met stock firmware haalde ik net de 7 uur op flac, zit nu al ruim op het dubbele.

Verder kan 'ie nu ook hoge bitrate flacs aan, heb een abum van hdtracks op 88/24 en dat speelt moeiteloos.
Moet je eens de crossfeed van Rockbox uitproberen! Online zijn er genoeg presets te vinden. Vooral met lichte acoustische muziek en goed opgenomen kleine ensembles een heel griezelig realistisch effect.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Pixel Punk schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:31:

De HD202 II heb ik helaas niet maar wel de HD205 en alhoewel het geluid prima is te noemen voor het geld moet je écht even passen voor je hem koopt want het is een koptelefoon die nogal ehm... van je hoofd houdt. Hij zit erg strak om je hoofd heen als je hoofd groter is dan een pinda. Geluid is redelijk neutraal te noemen met een kleine nadruk op de bastonen maar zeker niet overdreven.

Heb hem zelf aan een fioo E6 koptelefoon versterker hangen waardoor het geheel nog wat beter uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Over Crossfeed gesproken, dat is iets wat ik altijd al eens uit heb willen proberen. Mij lijkt het beter om het op een analoge manier te doen, kent iemand een goed diy projectje als crossfeed?

En dan een tweede wat ik niet helemaal begrijp. Als crossfeed zo natuurlijk en realistisch zou klinken, waarom zijn er dan nog een hoop mensen met gebalanceerde dacs en versterkers? Dit scheid de twee kanalen nog meer van elkaar. Of kan je dit los van elkaar beschouwen en zou je bijvoorbeeld crossfeed en gebalanceerd tegelijk kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:51:
Over Crossfeed gesproken, dat is iets wat ik altijd al eens uit heb willen proberen. Mij lijkt het beter om het op een analoge manier te doen, kent iemand een goed diy projectje als crossfeed?

En dan een tweede wat ik niet helemaal begrijp. Als crossfeed zo natuurlijk en realistisch zou klinken, waarom zijn er dan nog een hoop mensen met gebalanceerde dacs en versterkers? Dit scheid de twee kanalen nog meer van elkaar. Of kan je dit los van elkaar beschouwen en zou je bijvoorbeeld crossfeed en gebalanceerd tegelijk kunnen gebruiken?
Crossfeed simuleert ruimtelijkheid door een gedeelte van het linkerkanaal met het rechter te vermengen en vice versa. Gebalanceerd heeft toch uitsluitend te maken met vermogen per kant? Een gebalanceerde hoofdtelefoonversterker versterkt elke zijde apart maar dit heeft volgens mij niets te maken met crossfeed. Crossfeed is een geluidseffect, gebalanceerd versterken een versterkingstechniek. Dit is wat ik begrepen heb trouwens, correct me if I'm wrong. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Moet je eens de crossfeed van Rockbox uitproberen! Online zijn er genoeg presets te vinden. Vooral met lichte acoustische muziek en goed opgenomen kleine ensembles een heel griezelig realistisch effect.
Hallo hee! En ik dacht dat Slipstream in deze versie al griezelig goed was! Nu is het helemaal of ik in een hoekje van de studio zit,
Is overigens niet bij alle albums een aanrader. Alanis' unplugged wordt er juist iets rommelig van.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 13-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Heilige Kaas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:51:

http://soundinfo.wikidot.com/ballanced-vs-unballanced-audio

Samenvatting: zorgt ervoor dat signaal balanced is (twisted pair) En dat heeft wel wat kwaliteit te maken, minder interferentie maar zorgt niet voor een ander geluid. Dit doet crossfeed wel.

Persoonlijk vind ik vaak crossfeed het er niet beter op maken. Maar dat heeft wss met de hoeveelheid herrie die ik luister te makenn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Crossfeed simuleert ruimtelijkheid door een gedeelte van het linkerkanaal met het rechter te vermengen en vice versa. Gebalanceerd heeft toch uitsluitend te maken met vermogen per kant? Een gebalanceerde hoofdtelefoonversterker versterkt elke zijde apart maar dit heeft volgens mij niets te maken met crossfeed. Crossfeed is een geluidseffect, gebalanceerd versterken een versterkingstechniek. Dit is wat ik begrepen heb trouwens, correct me if I'm wrong. :)
Crossfeed is vooral voor oudere recordings waarbij er een grote scheiding in het stereo beeld is tussen het linker en rechterkanaal. Door het het geluid van het linkerkanaal in het rechterkanaal te mixen komt het geluid dichter bij je oren en klinkt het stereo beeld minder vermoeiend:

Werkt alleen bij koptelefoons, geluid zit enkel op het rechterkanaal, te testen door de rechterschelp van je oor af te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Ja voor zover had ik dat ook begrepen alleen dacht ik, of eigenlijk heb ik gelezen, dat je de crosstalk tussen kanalen elimineert en dat daar de meeste voordeel in zit. Maar ben bang dat ik dat niet helemaal goed heb dan.
Toch maar een keertje een gebalanceerde amp proberen.

Headphone meeting 2014, iemand? :)

En @ brilsmurfje. Mijn linker kanaal geeft ook gewoon geluid hoor.

@ slurpie. Ik kan me voorstellen dat je wel wat hebt aan een schild voor ruis. Dat lijkt me nuttig bij signaal kabels. Denk dat je het ook wel in de praktijk kan horen, een vriend van me had ooit een erg dure speaker versterker en als je die op het hardst zette zonder muziek hoorde je doodleuk een of andere russisch achtige radiozender.

[ Voor 17% gewijzigd door Heilige Kaas op 13-01-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Heilige Kaas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Ja voor zover had ik dat ook begrepen alleen dacht ik, of eigenlijk heb ik gelezen, dat je de crosstalk tussen kanalen elimineert en dat daar de meeste voordeel in zit. Maar ben bang dat ik dat niet helemaal goed heb dan.
Toch maar een keertje een gebalanceerde amp proberen.

Headphone meeting 2014, iemand? :)

En @ brilsmurfje. Mijn linker kanaal geeft ook gewoon geluid hoor.

@ slurpie. Ik kan me voorstellen dat je wel wat hebt aan een schild voor ruis. Dat lijkt me nuttig bij signaal kabels. Denk dat je het ook wel in de praktijk kan horen, een vriend van me had ooit een erg dure speaker versterker en als je die op het hardst zette zonder muziek hoorde je doodleuk een of andere russisch achtige radiozender.
Is een leuk idee om een meeting te houden.

Linker kanaal hoort geluid te geven bij crossfeed.

En balanced heeft als grootste voordeel idd dat bij langere lengtes het niet zo snel als radio ontvanger gaat werken. Maar ook ontvangst van andere bronnen en voornamelijk EMI tegen te gaan. Verder treedt er ook minder signaal verlies op.

En bij hifi wil je zo min mogelijk invloed van buiten af op je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Slurpie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:28:
En balanced heeft als grootste voordeel idd dat bij langere lengtes het niet zo snel als radio ontvanger gaat werken. Maar ook ontvangst van andere bronnen en voornamelijk EMI tegen te gaan. Verder treedt er ook minder signaal verlies op.

En bij hifi wil je zo min mogelijk invloed van buiten af op je signaal.
Niet alleen bij HiFi hoor, ik ken een poppodium waar de lijn naar de plaatgalm niet gebalanceerd was (was een testopstelling) en daarop ontvingen we een duits radiostation. :+

Maar weer ontopic, een vraagje voor de HD-25 eigenaren: schuift bij jullie de linker schelp ook zo vaak naar beneden als hij op je hoofd zit?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:40:
[...]

Niet alleen bij HiFi hoor, ik ken een poppodium waar de lijn naar de plaatgalm niet gebalanceerd was (was een testopstelling) en daarop ontvingen we een duits radiostation. :+

Maar weer ontopic, een vraagje voor de HD-25 eigenaren: schuift bij jullie de linker schelp ook zo vaak naar beneden als hij op je hoofd zit?
Ik merk wel dat als ik hem vaker verstel, de nokjes op de hoofdband waar de schelpen op inklikken steeds iets afslijten, waardoor hij uiteindelijk sneller versteld. Je kunt dit oplossen door de nokjes een beetje bij te vijlen of een nieuwe hoofdband los te bestellen bij Sennheiser. Let wel, ik heb die van mij al jaren en hij begint dit nu pas te vertonen. Ik stoor me er echter niet aan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Niet echt last van, als ik hem op hebt verspringt de HD25-1 ii niet qua afstelling. Wel als ik hem afdoe, maar ik zie het ook niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
citruspers schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:40:
[...]

Begin daar nou niet over. Ik kan zo een 3000 woorden rant beginnen over de vreselijke incomptentie van geluids technici in Nederland.
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:53:
[...]

Ik merk wel dat als ik hem vaker verstel, de nokjes op de hoofdband waar de schelpen op inklikken steeds iets afslijten, waardoor hij uiteindelijk sneller versteld.
Dat hebben sennheisers al heel erg lang. LEren ze ook niet van, Heb hier een wrak van een 4nogiets uit 1990 en die kreeg het omstreeks 1996 ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 13-01-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De mijne doet het helaas al vanaf het begin, maar het is wel de 25th anniversary edition met de alu schelpen. Dat maakt het geheel wel een stuk zwaarder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:47:
De mijne doet het helaas al vanaf het begin, maar het is wel de 25th anniversary edition met de alu schelpen. Dat maakt het geheel wel een stuk zwaarder....
Vervelend hoor. Geef hem maar aan mij. ;) Ik ben helemaal verslaafd aan het geluid van mijn HD25-1 II en hoor dat de anniversary edition nog beter klinkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 13-01-2014 22:54 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:54:
[...]

Vervelend hoor. Geef hem maar aan mij. ;) Ik ben helemaal verslaafd aan het geluid van mijn HD25-1 II en hoor dat de anniversary edition nog beter klinkt.
Wel best ruilen idd. Ben benieuwd hoe hij klinkt in verhouding. Zelf geen last van verschuiving.

Betreft balanced als pop zaal dien je naar mijn mening alles balanced te hebben. Anders hoor je elk mobieltje er door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:54:
En Aluminium! Al dat plastic op de basic versie spreekt mij eigenlijk niet zo aan. Voor die prijs verwacht ik toch wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Op de volgende pagina wordt dieper ingegaan op de verschillen tussen de normale HD25 en de anniversary edition

http://djworx.com/review-...-aluminium-dj-headphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
UD110 binnen. Rechtstreeks de fidelio x1 erop.
Moet zeggen dat de x1 was voor mij altijd de koptelefoon die het meeste bang for your buck geeft in het high end segment, vooral omdat hij het goed doet op waardeloze sources. Dit betekend dat hij echt vele malen beter is dan de hd650 op dezelfde slechte source. Je komt hem moeilijk voorbij tenzij je echt flink gaat investeren.

Maar moet toch eventjes gaan luisteren, want dit wordt misschien wel de beste bang for your buck opstelling. :) Maarja heb m echt net dus gaat nog wel even duren voor ik conclusies kan gaan trekken

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ja, de X1? Ik had hem dan moeten kopen toen ze in het begin die actie hadden. Weet het niet meer precies, maar de prijs was heel aantrekkelijk.

Helaas nog niet echt een koopje op de tweedehands verkoopsites. Heb hem wel eens in m'n handen gehad op Schiphol en vond de bouwkwaliteit in ieder geval erg goed. Heel kort m'n telefoon eraan gehangen, maar kon niet echt een goede impressie krijgen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Slurpie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:37:
[...]

Wel best ruilen idd. Ben benieuwd hoe hij klinkt in verhouding.
Grapjassen :+
De alu edition was nauwelijks duurder dan de standaard HD-25 II dus het was voor mij een no-brainer. Ik heb het idee dat het laag iets beter klinkt, maar dat had ik vantevoren al in een review gelezen dus neem het maar met een korreltje zout.

Ben er heel tevreden mee, alleen de DJ branding op de doos was een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Heilige Kaas schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:50:
UD110 binnen. Rechtstreeks de fidelio x1 erop.
Moet zeggen dat de x1 was voor mij altijd de koptelefoon die het meeste bang for your buck geeft in het high end segment, vooral omdat hij het goed doet op waardeloze sources. Dit betekend dat hij echt vele malen beter is dan de hd650 op dezelfde slechte source. Je komt hem moeilijk voorbij tenzij je echt flink gaat investeren.

Maar moet toch eventjes gaan luisteren, want dit wordt misschien wel de beste bang for your buck opstelling. :) Maarja heb m echt net dus gaat nog wel even duren voor ik conclusies kan gaan trekken
Nice :) kan niet wachten op de mijne. Hoelang was die van jou ongeveer onderweg? en hou maar op met het praten over die X1's. deze hobby begint al te duur te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Fidelio L1 besteld :o Ik was er eigenlijk over uit dat ik de Sennheiser Amperior's zou gaan kopen, omdat die nu net zo duur zijn als de als HD-25's en door de meesten net wat beter beoordeeld worden. Ik moet vanaf februari 4 uur per dag met het OV reizen, waardoor ik mezelf een klein beetje zielig vind en ik had sowieso al nieuwe soort van portables nodig. Nu krijg ik de reistijd extragratis bij op kantoor mogen zitten, dus helemaal afgesloten zijn is ook niet echt een optie, maar volledig open ook niet. Ik lever nu wel een klein beetje in op portabiliteit, maar de hoeveelheid bas van de M1 spreekt me weer totaal niet aan. Ik ben benieuwd hoe ze klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hij is 30 dec betaald. Toch wel redelijk lang dus. Voor chineze termen valt het nog mee. Pakketje kwam uit Maleisië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Dus voor de Sennheiser Momentum On-Ear gegaan, niet precies wat ik zocht maar ik ben er tot nu toe erg blij mee.
Ik heb m nu sinds zaterdag, ik denk in totaal 15-20 uur gebruikt.
Even een korte (nouja, korte, ik sla altijd wat door :D) impressie.

Ik was een beetje bang dat ik doordat ie nogal compact was te veel op het geluid en comfort zou inleveren, maar dat valt gelukkig enorm mee.
In het begin deden ze echt pijn op m'n oren, helemaal met m'n bril op, maar inmiddels zitten ze echt heerlijk (goede seal zoeken is alleen wat lastig af en toe), al draag ik nu wel lezen.

Nog net heel veel verschillende genres geluisterd maar hij klinkt nogal v-shaped en wat aggresief, redelijk scherpe highs en de bass, voor wat ik voor een over-ear (m'n enige andere over-ear op het moment is de Brainwavz HM3, maar die heeft een kabelbreuk), ook aardig punchy en voor sommige genres zeker niet perfect, maar voor het meeste wat ik luister is het dik in orde, helemaal voor zo'n kleine koptelefoon.
Ik luister nu bijvoorbeeld Gorrilaz - Platic Beach (album), en de bass en de treble klinkt erg fijn maar de vocals zijn een klein beetje weggemoffeld naar mijn idee, al heb ik niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
Niet dat de mids slecht zijn naar mijn idee, zeker niet, maar de bass overheerst soms wat als deze aanwezig is waardoor de mids wat kunnen wegvallen, maar als er weinig tot geen bass is klinkt ie weer heel anders.
De treble was in het begin wat too much, is inmiddels al wat minder maar ik kreeg soms wat last van m'n oren er van.

Was ook echt verbaasd hoe klein ie was, schrok eerst een beetje maar het is wel enorm praktisch, hoef m niet steeds weg te stoppen als ik m niet gebruik en hij zit ook niet in de weg als ik m wel een keertje op m'n bureau ligt.
Ze passen ook nog eens mooi bij m'n laptop :P.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vOzwZmf.jpg

Verder is de bouwkwaliteit ook erg goed, handige accesoires (twee kabels, zakje en harde case), dus ik ben een happy camper :).

Oh, en ze waren maar €160, normaal 200+ :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Wat voor koptelefoon zouden jullie adviseren:

- comfortabel
- goed geluid
- makkelijk mee te nemen op reis
- budget tot 300 euro

Ik heb zelf zitten kijken naar de Bose Quietcomfort maar ik ben bang dat de Noise Cancelling na een tijd gaat irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Koen- schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:24:
Wat voor koptelefoon zouden jullie adviseren:

- comfortabel
- goed geluid
- makkelijk mee te nemen op reis
- budget tot 300 euro

Ik heb zelf zitten kijken naar de Bose Quietcomfort maar ik ben bang dat de Noise Cancelling na een tijd gaat irriteren.
Iets meer moeite doen aub. Als je de moeite hebt genomen om ook maar even dit forum door te nemen dan zou je al veel meer vragen moeten stellen bij jezelf, deze beantwoorden en dan helpen wij je verder.

Over de UD110. Zit nu een SACD rip van Michael jackson te luisteren. Het lijkt alsof de treble honderd meter hoger gaat dan de e10 en de bas een paar kilo lager. Nu even geswitched van DAC en dan is het lastig om echt de vinger ergens op te leggen wat nu het verschil maakt. Maar nu moet ik wel zeggen dat de e10 een stukje minder laag gaat. Dit viel mij als eerste op maar ik hoorde al dat de e10 sowieso niet zo laag ging. De hoge tonen zijn bij de UD110 ook veel natuurlijker. Waar de tikjes in de muziek bij de e10 over het algemeen hetzelfde en electronisch klinken zijn ze bij de UD110 beter gedefinieerd.

Qua weergave is er ook zeker wat veranderd alleen daar kan ik nog niks over zeggen. Bovenstaande is gewoon een duidelijk(er) verschil.

Wat ik ook merk en wel fascinerend is is dat ik een tijd geleden van hd650 naar hd580 ben gegaan omdat ik hem toch wat lekkerder vond klinken. Nu ik de UD110 gebruik is hij weer net wat helderder en krijg ik de neiging om de hd650 te pakken, wat ik ook ga doen om ff het een en het ander te proberen :P

Oja iets wat ik me afvroeg. Ik vond de hd580 op zeker hetzelfde niveau zitten als de hd650 die ik heb, maar de hd650 die heb ik tweedehands gekocht en deze persoon had er een mod in zitten, iets met een zwart foampje achter de driver. Deze heeft hij weer teruggezet alleen niet precies zoals het hoort. Ik maak me dus zorgen dat ik niet het optimale eruit haal van wat erin zit. Zou de hd650 niet 'duidelijk' beter moeten zijn dan de hd580 of liggen die gewoon zo dicht bij elkaar?
Edit: hij lijkt wat opgesloten te klinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Fidelio L1 is binnen :D mooi ding, goed gebouwd! Even (direct) op m'n iPod classic aangesloten, en dat geeft al wel een heel prettig geluid. Ik kreeg hetzelfde "mghihihi"-gevoel dat ik van m'n Teufels kreeg, maar dan met een extra "mghihi" voor de brouwkwaliteit. In de trein had ik nog m'n Audio-Technica ATH-SJ55 op en ik ben erg blij dat dat straks niet meer hoeft. Voor €168 geen slechte koop, denk ik, al moet ik nog wel meer luisteren. Volgende aankoop wordt iets om 'm iets knapper aan te sturen :P
Pagina: 1 ... 58 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.