Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Koen- schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:24:
Wat voor koptelefoon zouden jullie adviseren:

- comfortabel
- goed geluid
- makkelijk mee te nemen op reis
- budget tot 300 euro

Ik heb zelf zitten kijken naar de Bose Quietcomfort maar ik ben bang dat de Noise Cancelling na een tijd gaat irriteren.
Wat Heilige Kaas al zegt: met zulke redelijk onduidelijke wensen / eisen kun je niet eens adviseren, plus het geeft niet echt blijk van het doen van enige moeite, wat op GoT toch wel verwacht wordt.

Denk bij een omschrijving eens aan de volgende zaken:
• Wat voor hoofdtelefoon(s) heb je nu, en hoe bevallen die?
• Over-ear of on-ear?
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
• Hoe wil je jouw hoofdtelefoon gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
• Heb je een merkvoorkeur?
• Budget is maximaal 300 euro, maar wat verwacht je van zo'n hoofdtelefoon dat je een dergelijk budget te rechtvaardigen vindt? Simpel gezegd: al te ver boven de 150 euro hoeft de gemiddelde mens niet te gaan, alleen echte audioliefhebbers/audiofielen horen het verschil echt tussen een zeer dure en een extreem dure hoofdtelefoon.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?

En waarom heb je al naar de Bose gekeken? Wil je ook Noice Canceling? Zo ja, dan is de Bose voor veel mensen (oftewel: een goede kans dat t voor jou werkt, maar neem die kans vooral op eigen risico) een prima keuze. Één van de betere hoofdtelefoons op t moment met NC, en daar betaal je ook naar.
Anders zijn er nog heel wat andere hoofdtelefoons die in aanmerking komen.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Bluepenguin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:41:
[...]

• Budget is maximaal 300 euro, maar wat verwacht je van zo'n hoofdtelefoon dat je een dergelijk budget te rechtvaardigen vindt? Simpel gezegd: al te ver boven de 150 euro hoeft de gemiddelde mens niet te gaan, alleen echte audioliefhebbers/audiofielen horen het verschil echt tussen een zeer dure en een extreem dure hoofdtelefoon.
"Audiofielen" zijn geen speciaal ras met bijzonder geëvolueerde super oren. Iedereen kan het verschil horen tussen een Beats by Dre van 300 euro of een Stax SR009 van 4000,-, tenzij je slecht horend bent. Of het je iets interesseert is een tweede. ;) Als je slecht horend bent kun je trouwens het beste een Beats of Bose nemen. >:)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Negakinu schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Als je slecht horend bent kun je trouwens het beste een Beats of Bose nemen. >:)
Zodat je de trillingen kunt voelen omdat ze alleen maar bass uitpoepen??

[ Voor 6% gewijzigd door AdmiralSnipe op 15-01-2014 19:22 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omdat je als je al slecht horend bent je je oren toch niet meer kunt verpesten met slecht geluid. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Kaas!...

Nu wil ik de X1.
Misschien maar eens beluisteren bij de mediamarkt. Ze hebben bijna die btw dagen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:55:
Kaas!...

Nu wil ik de X1.
Misschien maar eens beluisteren bij de mediamarkt. Ze hebben bijna die btw dagen 😁
Sorry. O-)

Mijn laatste post ging trouwens wel over de hd580. ;) niet dat daar verwarring ontstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nee, maar ik gebruik een koptelefoon toch nooit aan een koptelefoonversterker. Dus ik moet wel een efficiënt ding hebben. 300ohm aan een telefoon gaat niet echt werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Kaas!...

Nu wil ik de X1.
Hoofdtelefoons deden de afgelopen paar keer niet mee met de BTW actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Kaas!...

Nu wil ik de X1.
Ik heb hier nog wel een Philips fidelio X1 over... de pasvorm bevalt mij toch niet helemaal, en ik heb een beetje overgespend aan de hand van mijn (non) audiofiele oren (ik hoor vast het verschil wel, maar na 2 dagen valt het "betere" geluid mij al niet meer op... zonde van het geld 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nou ja, het budget is een beetje klein momenteel. Dus ik moet eigenlijk wachten en hij is ook "maar" 160 euro in de ING Rentepuntenwinkel. Dus dat zal de meest logische plaats van aanschaf zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:17:
Nou ja, het budget is een beetje klein momenteel. Dus ik moet eigenlijk wachten en hij is ook "maar" 160 euro in de ING Rentepuntenwinkel. Dus dat zal de meest logische plaats van aanschaf zijn voor mij.
Tenzij Mooneater hem voor minder dan 160 aan je verkoopt? :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha! ;-)
Ik denk dat ik toch nog even spaar, maar goede suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Laatst online: 20-07 11:39
Negakinu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Tenzij Mooneater hem voor minder dan 160 aan je verkoopt? :p
Ik zat te denken aan rond de 130-140 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Op zich een nette prijs, maar zoals ik zei wacht ik toch nog even af denk..
Ik houd het in m'n achterhoofd :)

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickG op 16-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Disclaimer: Deze post gaat niet over oordopjes of in-ears maar over mijn hoofdtelefoon versterker.

Wie gebruikt hier allemaal een draagbare versterker? Ik heb nu een Headstage Arrow 2G maar kreeg het aanbod van de fabrikant hem om te ruilen voor het laatste nieuwe model, de 4g. Deze heeft naast bass boost ook treble switches en een andere crossfeed oplossing dan mijn huidige 2g. Enige nadeel is dat ik hem dan 2 maanden kwijt ben en ik kan niet zonder! :D

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b9/900x900px-LL-b989f50a_vsonic9.jpeg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je niet zonder? Als ik het goed zie is dat een Sansa Clip Zip en een setje VSonic GR07s (wist niet dat die in het paars bestonden)? Die Sansa moet dat toch prima aan kunnen sturen? Of tenminste mijn GR07s kunnen prima aangestuurd worden door een Sansa Fuze. Ze klinken wel beter met de FiiO X3 die een veel betere headphone-out en een versterker heeft, maar niet zodanig dat ik het verschil ook echt merk als ik op m'n werk muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
henkie196 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:12:
Kan je niet zonder? Als ik het goed zie is dat een Sansa Clip Zip en een setje VSonic GR07s (wist niet dat die in het paars bestonden)? Die Sansa moet dat toch prima aan kunnen sturen? Of tenminste mijn GR07s kunnen prima aangestuurd worden door een Sansa Fuze. Ze klinken wel beter met de FiiO X3 die een veel betere headphone-out en een versterker heeft, maar niet zodanig dat ik het verschil ook echt merk als ik op m'n werk muziek luister.
Ik ben zelf normaal gesproken de eerste die roept "EEN VERSTERKER IS GEEN HARDWARE EQ!!" maar in het geval van mijn GR07 (Classic Color Edition) maakt de Headstage een groot verschil. Direct vanuit mijn Sansa vind ik hem erg venijnig in het hoog, "S" en "T" klanken springen er dan keihard uit, maar de Arrow geeft hem meer body en maakt hem "ronder" in de trebles. Geen felle pieken meer rond 8/9khz. Ik gebruik de Headstage Arrow ook voor mijn Sennheiser HD580 trouwens, daar heeft de Sansa ook moeite mee.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je hebt toch ook een O2? Of heb je die verkocht ofzo. al is die ook weer een tikkeltje aan de flinke kant om dagelijks mee te nemen.

Probeer anders dat felle eruit te EQ'en, het is toch maar tijdelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:38:
Je hebt toch ook een O2? Of heb je die verkocht ofzo. al is die ook weer een tikkeltje aan de flinke kant om dagelijks mee te nemen.

Probeer anders dat felle eruit te EQ'en, het is toch maar tijdelijk. :P
Ik gebruik de Objective2 als desktop amp. Die zit vastgekabeld en dubbelzijdig vast geklittenband aan mijn bureau. :) Ik moest hem vast "plakken" omdat de kabel entry van dat ding aan de voorkant zit (hele rare keuze) en daardoor trok ik hem de hele tijd van zijn plaats als ik per ongeluk tegen een kabel aan stootte met mijn keyboard/muis/hoofdtelefoonkabel.

En ja idd, hij is te lomp om als portable mee te nemen. De Arrow past in een broekzak van strakke jeans.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ah ok, dan begrijp ik het wel. Zeker voor een HD580 zul je wel wat extra's kunnen gebruiken, die line-out van de Sansa's zijn meestal niet zo denderend.

Ik heb zelf geen last van een felle sound op m'n Fuze. Eerder andersom dat ik m'n X3 behoorlijk warm vind klinken. Alleen daarvoor gaat een extra amp niet helpen, denk ik, als ik de line-out van de X3 op m'n NAD aansluit is het nog steeds behoorlijk warm qua sound. (En de NAD is over het algemeen behoorlijk neutraal van karakter.)

Je hebt geen andere amps of daps die je zou kunnen gebruiken in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
henkie196 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:44:
Ik heb zelf geen last van een felle sound op m'n Fuze. Eerder andersom dat ik m'n X3 behoorlijk warm vind klinken. Alleen daarvoor gaat een extra amp niet helpen, denk ik, als ik de line-out van de X3 op m'n NAD aansluit is het nog steeds behoorlijk warm qua sound. (En de NAD is over het algemeen behoorlijk neutraal van karakter.)
Ik ben altijd erg gevoelig geweest voor sibilance. Geen idee waarom. Ik had het bij mijn Hifiman RE0 in het begin ook heel erg, zo erg dat ik spijt van mijn aankoop had. De Arrow heeft deze ook voor mij gered. :)
henkie196 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:44:

Je hebt geen andere amps of daps die je zou kunnen gebruiken in de tussentijd?
Stapels maar IK WIL MIJN ARROW :'( :'( :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Negakinu op 16-01-2014 13:48 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hebben je andere daps ook dat daar de hoge tonen zo scherp klinken? Heb zelf geen portable amp dus weet niet in hoeverre die dezelfde sound kan leveren bij verschillende bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
henkie196 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:54:
Hebben je andere daps ook dat daar de hoge tonen zo scherp klinken? Heb zelf geen portable amp dus weet niet in hoeverre die dezelfde sound kan leveren bij verschillende bronnen.
Geen idee, nog niet geprobeerd. Ik moet mijn Cowon X5L weer eens uit de kast halen. Ik krijg deze maand de Fiio X5 review sample binnen, dus ben zeer benieuwd hoe ze daar mee klinken.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Oeh, ben wel benieuwd naar je bevindingen van de X5. Kost een beetje meer dan ik er normaalgesproken voor over heb, maar zou interessanter worden als ze die wat neutraler laten klinken dan de X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:46:
[...]

Ik ben altijd erg gevoelig geweest voor sibilance. Geen idee waarom. Ik had het bij mijn Hifiman RE0 in het begin ook heel erg, zo erg dat ik spijt van mijn aankoop had. De Arrow heeft deze ook voor mij gered. :)
Ah vreemd. Ben zelf ook erg gevoelig voor sibilance maar ik had met mijn RE-ZERO's nooit last daarvan, vond ze zelfs zo goed dan ik ze een tweede keer heb gekocht. En jij vond de twee gelijk klinken.
Ik kan zelf bijvoorbeeld geen beyer dt880 of m-50 luisteren. Laat staan de GS-1000 wat meer een martelwerktuig is dan wat anders.

Maar ik ben wat meer gevoelig voor een 7k piek dus misschien dat dat het verschil is?
En zeer netjes dat je de x5 mag reviewen! Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Ah vreemd. Ben zelf ook erg gevoelig voor sibilance maar ik had met mijn RE-ZERO's nooit last daarvan, vond ze zelfs zo goed dan ik ze een tweede keer heb gekocht. En jij vond de twee gelijk klinken.
Ik kan zelf bijvoorbeeld geen beyer dt880 of m-50 luisteren. Laat staan de GS-1000 wat meer een martelwerktuig is dan wat anders.

Maar ik ben wat meer gevoelig voor een 7k piek dus misschien dat dat het verschil is?
En zeer netjes dat je de x5 mag reviewen! Ben benieuwd.
Toch heb ik mijn DT880 ook verkocht om precies die reden! Te felle treble spike rond de 8khz. :D En mijn Grado SR225i ook. Ik denk dat we hetzelfde hebben, maar dat ik op de meet jouw RE-ZERO niet geluisterd heb met een track waar ik normaal sibilance mee test. Ik had dat ding ook welgeteld 2 minuten in mijn oren ofzo, in mijn rust pauze tussen het soep sleuren door. :p Misschien dat de RE-ZERO minder fel is?

Daarom moet ik denk ik eens die Philips eens beter luisteren waar je zo enthousiast over bent. Lieven is daar ook erg gecharmeerd van, hij heeft ook een beetje dezelfde voorkeur, dus blijkbaar mis ik iets. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja het was inderdaad een korte test. Ook voor mij tekort om echt verschillen te horen.
En die x1 is het proberen wel waard. Hij was ook op de meeting he. ;)

Als we dezeflde voorkeuren hebben gaat hij je niet overrompelen, vooral niet gezien je een hd580 hebt. Deze blaast de x1 compleet weg op de OTL versterker. Ben gewoon het meest enthousiast over de budget factor en het fijt dat hij makkelijk aan te sturen is. Geen gezeul met versterkers ofzo voor op de tablet.

Oja en de UD110 met de x1 is niet zo geweldig als ik hoopte, je hebt wel echt een amp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ben zelf niet zo gevoelig voor sibilance (denk ik), maar vind wel koptelefoon en luidsprekers die meer de nadruk op het hoog leggen niet fijn om naar te luisteren. Zo vind ik de q-Jays niet zo geweldig klinken omdat ze teveel hoog en te weinig laag hebben. Maar omgedraaid vind ik bv. de Brainwavz R1 ook niet lekker klinken omdat die te veel basweergave heeft.

Maar ik heb bij m'n hifi set wel gemerkt dat een enkele component qua sibilance al het verschil kan maken (als het op het randje zit). Bijvoorbeeld heb ik nu een NAD versterker en de daarbij behorende ingebouwde DAC. Dit geeft op mijn luidsprekers bij sommige liedjes een tikkeltje sibilance. Maar als ik een andere DAC gebruik is dat weg. En heb wel eens met een andere versterker maar met dezelfde DAC geluisterd en dan was het ook weg. Vandaar ook mijn vraag naar de amps en dacs die je verder ter beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:12:

Oja en de UD110 met de x1 is niet zo geweldig als ik hoopte, je hebt wel echt een amp nodig.
Vind je je UD110 wel een upgrade vergeleken met de E10? Ik zelf vind de UD100 ruimtelijker en "echter" klinken, maar de E10 vond ik warmer en vriendelijker, waardoor ik minder vaak last had van sibilance op mijn fellere hoofdtelefoons. De UD100's SabreDAC peutert meer micro detail los, waardoor ik opeens hele coole dingen hoor in nummers die ik nog niet eerder hoorde. Goed voorbeeld: ik hoorde opeens de body van een floortom, waar ik normaal alleen de attack hoorde. Ander voorbeeld: bij een vioolstuk op een progressieve rock cd die ik vaak luister hoorde ik opeens de andere snaren van de viool meetrillen. Het was zo subtiel dat het meer een gevoel was dan een echt duidelijk hoorbaar geluid, maar het was er wel. Echt super cool. :)

EDIT: met "meer een gevoel dan een geluid" bedoel ik zo'n geluid dat echt op de grens van je gehoor zit. Zo'n extra laag die een geluid meer realisme geeft. Ik bedoel niets esoterisch. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 16-01-2014 14:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dus die HD580 met een versterker en DAC is wel echt een super combo?
Wat zou de kleinst mogelijke/betaalbare rig dan kunnen zijn? Zeg vanuit een iPhone gezien?

- Lightning connector to USB
- Stoner UD100
- Ampje?(FiiO E6?)
- HD580

Je zit natuurlijk wel altijd met het 'moeten opladen' van een versterkertje. Om nu muziek speciaal vanachter m'n bureau te gaan luister is ook weer zoiets. Ik heb ook een hekel aan allerlei kabeltjes en rommeligheid. Ik zou het liefste alles aan elkaar tapen of een klein houten unitje maken om dat naast de bank te hebben of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:25:
Wat zou de kleinst mogelijke/betaalbare rig dan kunnen zijn? Zeg vanuit een iPhone gezien?

- Stoner UD100
- Ampje?
- HD580

Je zit natuurlijk wel altijd met het 'moeten opladen' van een versterkertje. Om nu muziek speciaal vanachter m'n bureau te gaan luister is ook weer zoiets. Ik heb ook een hekel aan allerlei kabeltjes en rommeligheid. Ik zou het liefste alles aan elkaar tapen of een klein houten unitje maken om dat naast de bank te hebben of zo.
Ik denk dat voor de HD580 een UD110/ ABB Cmoy een super leuke en ultra cheape combo is. De UD110 is $50 bij Stoner Acoustics en de ABB is $60 op Ebay.
http://www.ebay.nl/itm/NE...ash=item3a7f2a213c&_uhb=1

Het leuke van die ABB is de adjustable bass boost. Heb je altijd wat meer opties dan een Objective2.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:17:
[...]

Vind je je UD110 wel een upgrade vergeleken met de E10? Ik zelf vind de UD100 ruimtelijker en "echter" klinken, maar de E10 vond ik warmer en vriendelijker, waardoor ik minder vaak last had van sibilance op mijn fellere hoofdtelefoons. De UD100's SabreDAC peutert meer micro detail los, waardoor ik opeens hele coole dingen hoor in nummers die ik nog niet eerder hoorde. Goed voorbeeld: ik hoorde opeens de body van een floortom, waar ik normaal alleen de attack hoorde. Ander voorbeeld: bij een vioolstuk op een progressieve rock cd die ik vaak luister hoorde ik opeens de andere snaren van de viool meetrillen. Het was zo subtiel dat het meer een gevoel was dan een echt duidelijk hoorbaar geluid, maar het was er wel. Echt super cool. :)

EDIT: met "meer een gevoel dan een geluid" bedoel ik zo'n geluid dat echt op de grens van je gehoor zit. Zo'n extra laag die een geluid meer realisme geeft. Ik bedoel niets esoterisch. :p
Hoever ik die micro details kan horen weet ik nog maar ik vind het echt een hele upgrade tegenover de e10. Alles klinkt zo veel ruimtelijker of echter of hoe je het ook wilt noemen. Alle instrumenten zijn er allemaal op zijn eigen plek. Ik denk dat ik het het beste kan vergelijken met uhm. Als je bijvoorbeeld een hoog geluid hoor dat is het met de e10 meer alsof het bijvoorbeeld tussen de rest van de instrumenten zit. Alsof het uit een speaker komt samen met de rest en dan is opgenomen. Maar met de ud110 klinkt het alsof het geluid de ruimte heeft om naar je toe te komen.

Ooh, dit soort vage beschrijvingen vind ik zo raar klinken maarja het is gewoon moeilijk te beschrijven.

Trouwens, de dynamiek is wel veel beter. Kan dit eigenlijk wel? Ik heb het gevoel alsof er veel meer verschil zit tussen hard en zacht. Het klinkt minder comprimeerd om het maar even daarmee te vergelijken.

Edit: het is trouwens waar wat je zegt dat de e10 warmer klinkt. Daarom merkte ik ook dat ik mijn hd580 nét wat te helder begon te vinden terwijl hij eerst precies goed zat. Ik heb ook gelezen dat de ud110 een tikkeltjes warmer zou zijn dan de ud100 maar ook weer dat het zo klein zou zijn dat je het alleen hoort met een A/B. Persoonlijk denk ik dat ondanks dat je het niet echt kan horen het misschien op lange termijn wel fijner klinkt. Dat de muziek toch wat meer de emotie mee neemt. Ik vind zelf het principe van een NOS dac wel leuk en moet die nog steeds een keer regelen want dat zou het toppunt van natuurlijk moeten zijn, toch een ander begrip dan realistisch want dat is de ud110 weer prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas

- Stoner UD100
- Ampje?(FiiO E6?)
- HD580

Voor zover ik weet kan je niet zomaar een DAC op een iPhone aansluiten. Zoek dat wel uit. :P

En houd er bij die rigs rekening mee dat je een hele ketting aan spullen eraan hebt hangen wat niet altijd even fijn is. Sowieso voor het gemak zou ik eerder alleen een fidelio x1 rechstreeks erop hangen. (161 euro met rente punten).

Beide koptelefoons zijn eigenlijk niet geschikt voor buiten en dan denk ik de sennheiser wel iets meer.

Ben ook wel benieuwd zoals negakinu zegt hoe het klinkt met een simpele opamp versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Ben ook wel benieuwd zoals negakinu zegt hoe het klinkt met een simpele opamp versterker.
Sinds Harald van Soundconsult op de meet die Cmoy had laten luisteren ben ik die dingen opeens veel meer gaan respecteren. Zelfs de HE500 klonk niet slecht, aangesloten op zo'n blikje. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks voor info, ik ben nu aan het werk en moet eigenlijk weer door :P
Dus ik lees het vanavond even goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:44:
[...]

Sinds Harald van Soundconsult op de meet die Cmoy had laten luisteren ben ik die dingen opeens veel meer gaan respecteren. Zelfs de HE500 klonk niet slecht, aangesloten op zo'n blikje. :)
Die heb ik ook al lang niet meer gesproken. Misschien weer een keertje langsgaan als hij dat wilt. Hij vind het ook heel interessant om nieuwe dingen uit te proberen en ik kan hem de O2 en bottlehead crack + speedball laten horen.

Hij heeft zelf in ieder geval zeer interessante spulletjes, al is zijn aanbod wel minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Negakinu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:02:
Wie gebruikt hier allemaal een draagbare versterker? Ik heb nu een Headstage Arrow 2G maar kreeg het aanbod van de fabrikant hem om te ruilen voor het laatste nieuwe model, de 4g. Deze heeft naast bass boost ook treble switches en een andere crossfeed oplossing dan mijn huidige 2g. Enige nadeel is dat ik hem dan 2
Heb zelf een fiio e12.
Persoonlijk een super fijn ding die vooral mijn dt770 pro lekker aansturen.

Maar als je kan niet regelen dat je hem pas opstuurt als je de 4g binnen hebt. Zodat je een vergelijkende review kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Slurpie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Heb zelf een fiio e12.
Persoonlijk een super fijn ding die vooral mijn dt770 pro lekker aansturen.

Maar als je kan niet regelen dat je hem pas opstuurt als je de 4g binnen hebt. Zodat je een vergelijkende review kan doen?
De deal bij Headstage is dat ik mijn 2g opstuur en die wordt dan geupgrade naar de 4g (nieuw pcb erin).

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Tsja, ik kan me niet voorstellen dat je een upgrade krijgt en daar geen gebruik van gaat maken. Dan maar even jezelf muzikaal naakt voelen tot die tijd :)

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickG op 16-01-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:18:
Tsja, ik kan me niet voorstellen dat je een upgrade krijgt en daar geen gebruik van gaat maken. Dan maar even jezelf muzikaal naakt voelen tot die tijd :)
:P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Of zit je dan twee maanden zo? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/PN0XRkSyhwM/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
2 maanden zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.psychologies.co.uk/wp-content/uploads/2010/10/hiding.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha :D

Zou zo'n Cmos DAC op batterij het een beetje lang uithouden overigens?
Stond er niet specifiek bij, alleen dat hij wel ontworpen was om niet teveel stroom te gebruiken of iets dergelijks.

[ Voor 126% gewijzigd door PatrickG op 16-01-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:01:
Haha :D

Zou zo'n Cmos DAC op batterij het een beetje lang uithouden overigens?
Stond er niet specifiek bij, alleen dat hij wel ontworpen was om niet teveel stroom te gebruiken of iets dergelijks.
Cmos DAC? Bedoel je Cmoy amp/versterker?

Ze houden het meestel wel een dag vol. Mail de verkoper anders even. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:23
Ik heb een Ibasso D12 portable dac/amp. Best een mooi apparaat. Echter gebruik ik deze niet meer nu dat ik op het betere werk ben overgestapt; een Mytek Dac met Violectric V200 amp. Toch effe net beter :P

Had de ibasso aangeschaft omdat ik beter geluid wilde vanuit mijn macbook, maar eenmaal de stap gezet naar betere sound is het een beetje uit de hand gelopen hahahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Grindtegel schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:57: een Mytek Dac met Violectric V200 amp. Toch effe net beter :P
Die steek je alleen niet zo makkelijk in je broekzak. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Moet je eens de crossfeed van Rockbox uitproberen! Online zijn er genoeg presets te vinden. Vooral met lichte acoustische muziek en goed opgenomen kleine ensembles een heel griezelig realistisch effect.
Do share! :D

Zonder gekheid, heb er ook al eens naar zitten zoeken en wel e.e.a. gevonden, maar volgens mij is het allemaal vrij nutteloos om kant en klare presets te downloaden. Waarom? Vanwege de verschillende apparatuur die Rockbox gebruikt, vanwege de verschillende typen headphones etc. Ik heb uiteindelijk zelf maar wat presets gemaakt op basis van mijn eigen gehoor. Wil ze best delen hoor, maar ik durf er bijna gif op in te nemen dat zo'n beetje niemand in dit topic dezelfde combi portable spulletjes heeft als ik, waardoor het dus echt weer anders/niet gaat klinken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45

- Stoner UD100
- Ampje?(FiiO E6?)
- HD580

Voor zover ik weet zijn er nauwelijks apparaten die de DAC van de iPhone omzeilen. Een goede amp van fiio vdoet wonderen met iPod of iPhone.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 13:04
Zit je een paar weken weer op head-fi en ja hoor... HD800 op m'n hoofd 8)7 Wou hem weer ff proberen, de laatste keer stond het hoog me niet aan maar bij deze totaal geen sibilance. Gewoon een natuurlijk geluid met alles in de juiste proporties.

En Ik zie dus mezelf de T1 en He-500 niet meer gebruiken, had de laatste gemod met jergpads en grill en dat was wel een verbetering maar kwa comfort was ik het een beetje zat.

T1 was te aanwezig in het hoog, werd al wat beter na het plaatsen van die foam ring voor de driver die je bij nieuwe pads krijgt maar deze heeft echt een buizenbak nodig imo. Maar buizen zijn niks voor mij ga ik veel te veel kloten met buizen en luister ik meer naar m'n spullen dan de muziek. Snap ook achteraf niet waarom ik deze gekocht heb, ze waren uiteindelijk een beetje te bass light ook zelfs na balanceren op m'n Phoenix.

Daarom toen de He-500 en als die niet te veel ging klemmen na een lange luistersessie had de HD800 er nooit gekomen. Ach ik ben nu klaar tot de HD1000 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Helaas, die hd1000 bestaat al. ;)
Afbeeldingslocatie: http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/Sennheiser-HD1000.jpg

mooie settup verder.

ben zelf wel benieuwd hoe de sibilance is op de crack. Tot nu toe hebben zowel de hd700 als de 800 me niet kunnen boeien. Ze zijn wel schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:23
Riotvan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:05:
Zit je een paar weken weer op head-fi en ja hoor... HD800 op m'n hoofd 8)7 Wou hem weer ff proberen, de laatste keer stond het hoog me niet aan maar bij deze totaal geen sibilance. Gewoon een natuurlijk geluid met alles in de juiste proporties.

En Ik zie dus mezelf de T1 en He-500 niet meer gebruiken, had de laatste gemod met jergpads en grill en dat was wel een verbetering maar kwa comfort was ik het een beetje zat.

T1 was te aanwezig in het hoog, werd al wat beter na het plaatsen van die foam ring voor de driver die je bij nieuwe pads krijgt maar deze heeft echt een buizenbak nodig imo. Maar buizen zijn niks voor mij ga ik veel te veel kloten met buizen en luister ik meer naar m'n spullen dan de muziek. Snap ook achteraf niet waarom ik deze gekocht heb, ze waren uiteindelijk een beetje te bass light ook zelfs na balanceren op m'n Phoenix.

Daarom toen de He-500 en als die niet te veel ging klemmen na een lange luistersessie had de HD800 er nooit gekomen. Ach ik ben nu klaar tot de HD1000 ofzo :+
Wat heb je nu voor versterker dan? De HD800 lijkt me erg mooi maar als ik zo de verhalen op head-fi lees lijkt deze me minder geschikt voor mijn muziek (metal en progressieve rock). Ben nog wel in de markt voor een broertje voor mijn Fostex TH900, maar dat is meer omdat het "hebbe" gevoel altijd aanwezig is dan dat het echt nodig is aangezien ik supersblij ben met mijn Fostex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Boefmans schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Voor zover ik weet zijn er nauwelijks apparaten die de DAC van de iPhone omzeilen. Een goede amp van fiio vdoet wonderen met iPod of iPhone.
Jawel, o.a. deze zal de DAC van je iPhone omzeilen:

http://www.cypherlabs.com/product/theorem-720-dac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Er zijn er meerdere op de markt zelfs. Je moet alleen een beetje zoeken.

Maar heeft en iPhone geen usb-audio uit zoals Android telefoons? In de huidige generatie Android smartphone steek je gewoon een usb-otg cable en je DAC en je hebt geluid.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Heilige Kaas schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:03:
Helaas, die hd1000 bestaat al. ;)
[afbeelding]

mooie settup verder.

ben zelf wel benieuwd hoe de sibilance is op de crack. Tot nu toe hebben zowel de hd700 als de 800 me niet kunnen boeien. Ze zijn wel schitterend!
Ow ehm HD900 dan maar? :P
Ja die HD800 is nogal gevoelig voor amps, ik hoor duidelijk verschil tussen mijn Audio-gd Phoenix en Violectric V200, de V200 is minder met details en ruimtelijkheid maar allebei zijn ze wel smooth. En ik denk dat toch wel belangrijk is, dus met een buizenbakje moet het zeker te doen zijn. Als ik wat opnames probeer waarvan algemeen bekend is dat ze sibilance hebben dan is het merkbaar maar niet storend.

Ik denk zelf dat de kabel ook van invloed is, ik heb het al een paar keer gehad dat ik wat spc kabels gemaakt had en elke keer was het niks(tweeter in je porum en lege midrange) en ging ik weer terug naar gewoon koper. Met de 800 hetzelfde en ik moest toch nog een balanced kabel hebben, dus die gemaakt en het was veel meer in balans van hoog tot laag, jammer alleen dat die losse connectors zo duur zijn.
Grindtegel schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Wat heb je nu voor versterker dan? De HD800 lijkt me erg mooi maar als ik zo de verhalen op head-fi lees lijkt deze me minder geschikt voor mijn muziek (metal en progressieve rock). Ben nog wel in de markt voor een broertje voor mijn Fostex TH900, maar dat is meer omdat het "hebbe" gevoel altijd aanwezig is dan dat het echt nodig is aangezien ik supersblij ben met mijn Fostex.
Ik luister eigenlijk alleen maar Tool als het op metal aankomt en dat klinkt gewoon geweldig. Die Fostex wil ik ook nog wel een keer horen, ben alleen niet zo'n basshead :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Riotvan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:25:

Ik luister eigenlijk alleen maar Tool als het op metal aankomt en dat klinkt gewoon geweldig. Die Fostex wil ik ook nog wel een keer horen, ben alleen niet zo'n basshead :)
Tool is ook gewoon geweldig ook (in my opinion :+ )
Het zijn volgens mij wel goed geproduceerde albums, 10.000 Days en Lateralus. Ze klinken in ieder geval heerlijk door mijn HD 598 & Beyer COP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Solictice schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:37:
[...]
Tool is ook gewoon geweldig ook (in my opinion :+ )
Het zijn volgens mij wel goed geproduceerde albums, 10.000 Days en Lateralus. Ze klinken in ieder geval heerlijk door mijn HD 598 & Beyer COP :)
Ja dat ben ik het met je eens, vooral Lateralus schijnt voor veel mensen een referentie opname te zijn. Ik ga me eens verdiepen in wie er achter de knoppen zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Binnenkort maar ff de Brainwavz HM5 oppikken voor masteren, gamen en thuisgebruik, nu zag ik deze cups voorbijkomen en het leek me wel wat.
Iemand die er ervaring mee heeft?
http://www.mp4nation.net/...semi-open-3d-printed-cups

De HM5 vreet trouwens 64 ohm, dan is het zeker verstandig om er een AMP aan te hangen?
Ga ze vooral thuis gebruiken, wat is een leuke amp voor > 50 euro?
Heb me er eigenlijk nog niet in verdiept, ze moeten het geluid niet te veel verkleuren.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riotvan
Remcom00 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:55:
Binnenkort maar ff de Brainwavz HM5 oppikken voor masteren, gamen en thuisgebruik, nu zag ik deze cups voorbijkomen en het leek me wel wat.
Iemand die er ervaring mee heeft?
http://www.mp4nation.net/...semi-open-3d-printed-cups

De HM5 vreet trouwens 64 ohm, dan is het zeker verstandig om er een AMP aan te hangen?
Ga ze vooral thuis gebruiken, wat is een leuke amp voor > 50 euro?
Heb me er eigenlijk nog niet in verdiept, ze moeten het geluid niet te veel verkleuren.
Hangt van de gevoeligheid af of je een goed volume krijgt maar 64ohm zou makkelijk zonder amp te doen moeten zijn(tenzij het een ortho is :P). Ik hang wel eens een DT150 aan m'n ipad en die heeft een impedantie van 250ohms en dat gaat ook gewoon goed. Maar als ik die aan m'n tv hang krijg ik wel vervorming in het laag.

Kortom ik zou het eerst zonder proberen want een amp kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuddup, ik weet niet of ik in het goede topic ben, maar ben al een tijdje opzoek naar 'n nieuwe koptelefoon voor muziek onderweg. Ik heb al te lang zitten struinen naar een goede koptelefoon op 't internet, maar ik hoop dat iemand met ervaring mij beter kan helpen (frequenties en "ultra-bass" zijn allemaal hele leuke termen, maar daar word ik niets wijzer van qua hoe 't nou klinkt). Op zich zijn mijn zoektermen redelijk standaard, gewoon goeie geluidskwaliteit en hij moet niet met 1 tik uit elkaar vallen. Liefste over-ear maar again, geluidskwaliteit is 't belangrijkst. Hoewel mijn muziekrange erg groot is (Van The Kooks naar Gorillaz naar Beegie Adair Jazz) luister ik niet naar Hardcore/Electronic/Dubstep etc., dus "Ultra-Hyper Bass Boost" is dan waarschijnlijk niet mijn ding. Mijn prijsklasse is €50-60, liever ook niet daarboven tenzij je goddelijke headphones voor €65 kent.

Enig advies zou zeer gewaardeerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:37:
Whuddup, ik weet niet of ik in het goede topic ben, maar ben al een tijdje opzoek naar 'n nieuwe koptelefoon voor muziek onderweg. Ik heb al te lang zitten struinen naar een goede koptelefoon op 't internet, maar ik hoop dat iemand met ervaring mij beter kan helpen (frequenties en "ultra-bass" zijn allemaal hele leuke termen, maar daar word ik niets wijzer van qua hoe 't nou klinkt).
Wat het punt "hoe het echt klinkt" betreft, kunnen we je een heel eind op weg helpen, maar het beste blijft om vlak voordat je een hoofdtelefoon koopt er een keer goed naar te luisteren. Winkels als de Mediamarkt / Saturn zijn hier ideaal voor, omdat je veel hoofdtelefoons zo kunt beluisteren.
Op zich zijn mijn zoektermen redelijk standaard, gewoon goeie geluidskwaliteit en hij moet niet met 1 tik uit elkaar vallen. Liefste over-ear maar again, geluidskwaliteit is 't belangrijkst.
Welke hoofdtelefoon heb je nu? Dan krijgen we enig idee van wat voor jou 'gewoon goed' klinkt.
Hoewel mijn muziekrange erg groot is (Van The Kooks naar Gorillaz naar Beegie Adair Jazz) luister ik niet naar Hardcore/Electronic/Dubstep etc., dus "Ultra-Hyper Bass Boost" is dan waarschijnlijk niet mijn ding.

Mijn prijsklasse is €50-60, liever ook niet daarboven tenzij je goddelijke headphones voor €65 kent.
Heb je nog verdere wensen / eisen, zoals merkvoorkeur of heb je graag een afstandsbediening voor je iPod/mobiele telefoon?

Anders zou je eens kunnen kijken of je bij een winkel een aantal van de volgende hoofdtelefoons kunt beluisteren:
http://tweakers.net/product/316023/philips-citiscape-uptown/ geeft een vrij gedetailleerd, mild geluid. De bass wordt wel wat geboost.
pricewatch: Sony MDR-ZX500 (Zwart) is een vrij populaire hoofdtelefoon, meningen zijn er wat over verdeeld, probeer m eerst voor het kopen :)

En dat zijn twee voorbeelden van redelijk goed verkrijgbare hoofdtelefoons, ik ben er ongetwijfeld een aantal vergeten, andere tweakers hier weten meer van de exotischer modellen en merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koptelefoon die ik op 't moment heb is een Beats by Dre ripoff die m'n moeder voor kerstmis op de markt heeft gehaald, er is dus dringend behoefte aan verandering ;)

Ik heb een tijdje geleden een Senheisser HD 205 gehad, deze was qua geluidskwaliteit wel redelijk maar zat ontzettend strak op de oren waardoor ik soms na 45 minuten al last kreeg, iets wat niet erg handig is wanneer je 'm soms een aantal uur achter elkaar op hebt.

Qua merk heb ik eigenlijk niet echt voorkeuren, nu moet ik ook zeggen dat ik ook zeker geen expert ben in merken dus ik zou ook niet weten welke unieke eigenschappen een Sony of Skullcandy heeft. Ik ben niet heel kieskeurig in welk merk het is, ik ben gewoon geïnteresseerd in goed gebalanceerd geluid lijkt me, waarin zowel de high als mid als low range goed tot z'n recht komt. Ik ben trouwens zeker wel een fan van goeie bass hoor, voor het geval dat in mijn vorige comment niet goed overkwam. Ik ken echter wat mensen die qua muziek alleen op de bass letten en dan met speakers die haast uit hun voegen barstten dubstep op zetten, dat is dus niet waar ik behoefte aan heb :)

Je hebt inderdaad gelijk dat 't beter is om bij een electronicawinkel wat headphones uit te proberen, echter zit ik in mijn kleine dorpje niet heel dicht in de buurt van de grotere winkels, maar ik zal eens kijken of ik de komende week ergens langs kom.

In ieder geval bedankt, heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Philips heeft een aantal redelijke modellen voor jouw budget. De Uptown en Downtown bijvoorbeeld.
De Sennheiser HD 439 en de AKG K518 DJ (wel een on-ear model) zijn ook goede keuzes.

Deze headphones zijn in bijna alle Mediamarkt/Saturn winkels wel te vinden, wellicht is de AKG wat lastiger.
Of deze gaan voldoen aan jou eisen qua bass, durf ik niet te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat hierboven betreft...

http://www.thomann.de/nl/superlux_koptelefoon.html

681 of 668 hoor ik hele goeie dingen over.

Ff wat anders....

Nou zat ik gisteren nog met een vraag over converteren van SACD iso naar 88/24 flac bestanden en toen vroeg ik me af...

Is het een idee om een zuster topic aan te maken voor allerlei bron vragen en discussie?

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 20-01-2014 11:44 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm in principe kan je dat soort vragen en discussies wel in dit forum plaatsen: Het grote 'Audiofiele' muziek topic

Hij is toch al een hele tijd dood en kan wel weer een wake up call gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
Wekenlang heb ik gezocht naar de "ideale" koptelefoon voor mij. Uiteindelijk is het de Ultrasone HFI-580 geworden. Lees hieronder waarom ik tot deze keuze ben gekomen.

De koptelefoon moest aan een aantal dingen voldoen:
- Over-ear
- Max. budget ~150,-
- Geschikt om door een mobiel apparaat aangestuurd te worden (zonder versterker)
- Goede bass weergave. Ik ben geen 'basshead' maar liever teveel dan te weinig.

Uren/dagen besteed op forums als Head-fi, revivew sites bezocht en natuurlijk ook dit forum regelmatig bezocht. Ik moet er bij zeggen dat ik geen enkele koptelefoon daadwerkelijk heb beluisterd en puur ben afgegaan op reviews en gebruikers ervaringen.

Sony MDR-1R
Stond in mijn lijstje omdat ik deze met een mooie korting kon kopen (zelfs met korting nog boven budget...). Heb hem wel even op gehad zonder geluid en de pasvorm was erg prettig. Viel uiteindelijk af doordat deze de minst positieve reviews kreeg en de meest prijzige was.

Beyerdynamic DT-770 Pro
Deze Beyerdynamic wordt o.a. veel gebruikt in studio's en heeft prettige velour oorkussens. Uiteindelijk niet voor gekozen ivm de neutrale EQ. Geschikt voor een studio maar niet waar ik hem voor gebruik, top-40 luisteren op mijn werk/thuis/fiets. Daarnaast grote kans dat ik er een versterker bij had moeten halen om het beste uit de koptelefoon te halen.

Beyerdynamic Custom Pro One
Zelfde als hierboven maar dan meer gericht op bass. Lang op nr.1 gestaan qua keuze maar door de prijs en levertijd uiteindelijk toch afgevallen.

Qua positieve reviews en prijs bleven deze twee uiteindelijk over:

Audio Technica ATH-M50
Heeft zich inmiddels wel bewezen gezien de vele positieve reviews. Voor de prijs kon ik ook de Ultrasone HFI-580 kopen en die kwam er op meerdere punten beter af. Vandaar de keuze voor de Ultrasone:

Ultrasone HFI-580
Dit is hem uiteindelijk geworden. Wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit over-ear koptelefoon.

Meest positieve punten zijn:
  • Erg ruimtelijk geluid voor een gesloten koptelefoon (door de S-Logic technology?).
  • Veel detail in het geluid. Kan komen omdat ik nooit een goede koptelefoon heb gehad, maar kan de instrumenten goed horen en uit elkaar houden.
  • Bass gaat erg laag zonder vervorming. Meerdere collega's waren zeer onder de indruk. De bass verschilt per liedje, je hoort geen te zware bass bij liedjes waarbij dit niet hoort.
  • Koptelefoon kan redelijk compact ingevouwen worden voor vervoer.
  • 32 Ohm dus goed te gebruiken met een mobiele telefoon of laptop.
  • De koptelefoon zit "vol" technologieen. De S-Logic zorgt voor een meer open geluid en werkt bij mij iig erg goed. Het geluid blijkt via je buitenste oorschelp naar je gehoorgang gekaatst te worden. Ze claimen dat je hierdoor je volume ook lager kan zetten terwijl het volume voor je gevoel hetzelfde blijft (40%). Dit zou gehoorbeschadiging moeten tegen gaan. Daarnaast straalt deze Ultrasone 4x magnetische straling uit. Of dit wel of niet iets goeds is laat ik even in het midden.
Neutrale punten zijn:
  • Oren worden na een tijdje wel wat warm. Niet overdreven warm en je gaat er ook niet van zweten, maar ik kan me voorstellen dat de Beyerdynamic met velour dit beter voor elkaar heeft.
  • Mijn (grote) oren raken heel iets de binnenkant van de oorschelpen. Maar dit heb ik bij alle koptelefoons gehad behalve de Sony MDR-1R. Ik heb er verder geen last van, het irriteert niet.
Minder positieve punten zijn:
  • Er lang snoer (3 meter). Niet handig voor op de fiets, maar wel prettig thuis zodat ik hem vanaf de bank kan aansluiten op mijn receiver. Wel een erg degelijk dik koort met goede plug. Past hierdoor niet meer door de case van mijn mobiele telefoon.
  • Snoer is niet af te koppelen. Voor nu geen probleem, maar bij een eventuele kabelbreuk wel. Gezien de dikte van het snoer zie ik dit echter niet snel gebeuren.
Zoals ik al zei is mijn aankoop gebaseerd op met name online reviews en ervaringen. Een expert zou dit misschien niet aanraden, maar ik heb het gevoel de juiste keuze te hebben gemaakt. Ik heb uiteindelijk 114,- betaald (119,- bij Coolblue - 5,- kortingscode). Tot slot heb ik gelezen dat Ultrasone koptelefoons redelijk veel uren inpeeltijd nodig hebben voordat ze helemaal tot hun recht komen. Ik ben nu al erg tevreden dus ben benieuwd of het nog beter kan :P

[ Voor 20% gewijzigd door bsmpower op 20-01-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Grappig, ik heb juist een BeyerDynamic Custom One Pro gekocht ter vervanging van de HFI-580 :)

Maar heb veel plezier van de Ultrasone gehad. Had er wel andere earpads op gedaan, de Shure 940 valour pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit soort beargumenteerde keuzes zijn wel nuttig, kunnen andere mensen ook een voordeel mee doen Alleen die ultrasone komt me zo bekend voor qua uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Solictice schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
Grappig, ik heb juist een BeyerDynamic Custom One Pro gekocht ter vervanging van de HFI-580 :)

Maar heb veel plezier van de Ultrasone gehad. Had er wel andere earpads op gedaan, de Shure 940 valour pads.
Grappig, waarom heb je die keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
bsmpower schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:15:
[...]

Grappig, waarom heb je die keuze gemaakt?
Een paar redenen eigenlijk, allereerst vond ik hem niet comfortabel genoeg. Ik studeer in Breda (anderhalf uur OV plezier) en kwam er achter dat hij vrij snel ging irriteren. Toen had ik dus die Shure earpads gekocht, wat al een flink verschil maakte, maar toch kon ik hem niet lang (genoeg) ophouden. Ook was de 3m kabel die je niet kon vervangen een issue.

Ten tweede werd het verschil met de Ultrasone en mijn HD598 (thuisgebruik) te groot. Ik moest elke keer weer wennen aan de 'Ultrasone Sound'. De Ultrasone begon mij te irriteren wat betreft treble, ook had ik het idee dat hij nogal 'metaalachtig/dun' klonk, waar de Sennheiser een wat neutralere, vollere sound heeft. Uiteindelijk gebruikte ik liever m'n SE215 in-ears dan de Ultrasone, en dus vond ik het tijd worden om eens naar een andere headphone te gaan kijken.

Ik werd dan ook erg enthousiast over de Custom One Pro bij het lezen van een aantal reviews, waaronder die op headfonia.com. Na wat meer onderzoek te hebben verricht, leek het er op dat de COP beter bij mij zou passen dan de Ultrasone HFI-580.
Toen ben ik in Breda een aantal winkeltjes afgegaan, die official BeyerDynamic dealer waren. Maar helaas had niemand de COP hangen. Gelukkig had de lokale audiowinkel hem wel. (in Middelburg, Zeeland. De laatste plaats die ik had verwacht) Nog een extra gelukje was dat ik hem voor de internetprijs mee kon krijgen, €179.

Overigens is €115 een mooie prijs voor die HFI-580, ik had hem destijds voor €150. Heb wel mijne kunnen verkopen voor €100.

Zelf zit ik te kijken naar een dedicated dac/amp voor bij mijn PC. Gebruik momenteel de Fiio E07K voor zowel portable als desktop use, maar is niet ideaal. Een Schiit Modi/Magni stack zou wel mooi zijn, echter ziet de Vali er ook erg veelbelovend uit. Daarnaast heb ik nu een Club3D Theatron Agrippa geluidskaart in mijn PC zitten, dus weet ik niet of een losse DAC wel nut heeft. Weet iemand hier wellicht wat meer over te vertellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Solictice op 21-01-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die geluidskaart lijkt primair een surround geval te zijn. Die dingen specialiseren meestal in ruimtelijk en hele dikke bas. Wil je dat is de vraag. Als je meer neutraal en detail wil lijkt een DAC mij een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik heb een B&W P3 en het plastic omhulsel om de knopjes aan de kabel is kapot gegaan. Ik hierover contact opgenomen met B&W nederland, zelfde dag een mail terug met het verzoek de bon en adresgegevens door te sturen. Helaas heb ik geen bon gezien ik het ding 2e hands gekocht heb....geen probleem. De kabel wordt vandaag nog op de bus gedaan....gratis...klinkt misschien een beetje vreemd maar sta echt te kijken van deze service! ERG netjes als je het mij vraagt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ok goede tip van die Shure HPAEC940 velour kussens, daar zal ik eens naar kijken (al zitten de huidige kussens ook niet slecht). Geluid blijft verder ook erg persoonlijk. De "metaalklank" hoor ik zelf niet en vind er wel een warm/vol geluid in zitten. Ben wel nieuwsgierig hoe de Custom Pro One klinkt, dus wie weet kom ik hem een keer tegen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is hier misschien iemand die CD's van Dire Straits heeft die niet geremasted zijn? Ik heb alle 6 de studio albums hier en wil ze wel ruilen. :) Zijn allemaal aardig nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond juist die opgefriste versie een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nouja ik heb nu een niet remaster bij de kringloop gehaald en het verschil is écht enorm. :P
veel natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54
Dit weekend is mijn fiio e6 binnen gekomen. En vandaag de ud110. Nog niet de kans gehad om goed te luisteren, maar kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:29:
Nouja ik heb nu een niet remaster bij de kringloop gehaald en het verschil is écht enorm. :P
veel natuurlijker.
Interessant. Zal ook 's m'n oude Brothers in Arms afstoffen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
bsmpower schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:22:
De "metaalklank" hoor ik zelf niet en vind er wel een warm/vol geluid in zitten. Ben wel nieuwsgierig hoe de Custom Pro One klinkt, dus wie weet kom ik hem een keer tegen in een winkel.
Wacht even de Honeymoon-phase af. ;)

Ik lees heel veel op head-fi van mensen die posten als ze net hun apparatuur een paar dagen hebben. Als je niet veel gewend bent qua geluidskwaliteit, ben je al snel overdonderd omdat het zoveel beter is dan je gewend bent. Of, als je wel wat gewend bent, klinkt het al snel leuk, omdat het anders is dan je gewend bent. head-Fi is wat dat betreft best 'gevaarlijk'. Helaas is een groot gedeelte van Head-Fi Amerikaan, en dus grootgebracht met het uber consumerism-idee. Meer is beter, en men koop dus iets, is er ondersteboven van de eerste 2 dagen, post overal op het forum hoe geweldig het is, doet even mee met de hype om vervolgens verder te gaan met consumeren, weer iets anders te kopen en op de volgende hype train te springen. :) Tel erbij op dat de meeste gear daar naar verhouding "iets" goedkoper is, en het feest is compleet. :P

Zeg niet dat je niet blij moet zijn met je phones, in tegendeel, maar geef het een paar dagen meer. Laat je oren er even aan wennen. :) Het duurt meestal even in mijn ervaring voor ik zelf wat kritischer ga luisteren, en dan hoor je meestal wel degelijk zaken die je meer gaat waarderen, en zaken die je minder waardeert of enigzins mist. Pas dan kan je voor jezelf een mening gaan vormen wat je wel, niet in een andere/volgende headphone zoekt, en je voorzichtig in gaan lezen danwel gaan luisteren ergens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik moet er wel bijzeggen dat het mij pas ging opvallen en irriteren toen ik een andere hoofdtelefoon had gekocht voor thuis gebruik (de HD 598).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
lj_tree schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:58:[..] De kabel wordt vandaag nog op de bus gedaan....gratis...klinkt misschien een beetje vreemd maar sta echt te kijken van deze service! ERG netjes als je het mij vraagt.
Ik heb precies dezelfde ervaring met Bose, super service daar!
Mijn koptelefoon OE1 (OnEar eerste generatie) was na anderhalf jaar stuk gegaan (kabelbreuk in een vaste kabel). Was geen probleem ik kon hem gewon terug sturen. Vervolgens kreeg ik een compleet nieuwe. Echter was dit niet de OE1 maar de nieuwe generatie OE2 daar de OE1 niet meer gemaakt werd en ze deze dus ook niet meer op voorraad hadden. Na enkele uren luisteren was ik echter helemaal niet tevreden met het geluid en was ik van mening dat mijn 'oude' OE1's vele malen warmer klonken en een veel betere bas weergave hadden.
Ik heb vervolgens een mail gestuurd met mijn "probleem".. Ik kreeg daarop netjes een mail terug dat het inderdaad een ander ontwikkel proces is en dat het kan kloppen dat het geluid niet overeenkomt. Geen probleem vonden ze het en ik kon de koptelefoon gewoon retourneren. Ze zijn voor mij gaan rondbellen bij hun distributeurs om te vragen iemand de OE1 nog op voorraad had liggen.
Na een week kreeg ik telefoon dat ze er eentje hadden gevonden en dat dit bedrijf hem aan me zou opsturen.

Allemaal kosteloos en zonder problemen. Zulke service heb ik echt nog nooit meegemaakt! _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

^^0nMe

Got Babana's?

Vandaag mijn Schiit Modi/Vali stack binnengekregen die ik thuis ga gebruiken voor mijn Sennheiser HD598. Erg kleine kastjes zijn het, maar wel vrij zwaar en solide gebouwd. Ik denk dat mijn eerste MP3 speler logger was dan dit. :D

Eerste indrukken zijn overweldigend, vooral qua instrument separation en soundstage. Ook hebben de lage en hoge tonen merkbaar een tikje meer power en klinken ze wat gedetailleerder.
Het enige nadeel (maar dat wist ik van tevoren) is de wat hogere noisefloor van de Vali. Daardoor hoor je met de relatief gevoelige HD598 een lichte hiss als het helemaal stil is.

Op termijn ben ik wel van plan om te kijken naar een upgrade van mijn headphone met een vergelijkbare karakter, maar voorlopig even lekker genieten. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
^^0nMe schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:25:
Vandaag mijn Schiit Modi/Vali stack binnengekregen die ik thuis ga gebruiken voor mijn Sennheiser HD598. Erg kleine kastjes zijn het, maar wel vrij zwaar en solide gebouwd. Ik denk dat mijn eerste MP3 speler logger was dan dit. :D

Eerste indrukken zijn overweldigend, vooral qua instrument separation en soundstage. Ook hebben de lage en hoge tonen merkbaar een tikje meer power en klinken ze wat gedetailleerder.
Het enige nadeel (maar dat wist ik van tevoren) is de wat hogere noisefloor van de Vali. Daardoor hoor je met de relatief gevoelige HD598 een lichte hiss als het helemaal stil is.

Op termijn ben ik wel van plan om te kijken naar een upgrade van mijn headphone met een vergelijkbare karakter, maar voorlopig even lekker genieten. :)
Ik zit er aan te denken ook een Schiit stack te halen. Mag ik vragen waar jij ze hebt besteld? Heb al eens zitten kijken op de site van de importeur van Schiit hier in NL, maar die had nog geen Vali er tussen staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Iemand bekend met het verschil tussen de V-Moda M-80 en LP? Er staat wel wat op youtube maar die reviews vertrouw ik nooit zo. Mijn M-80 is zoek geraakt (vliegtuig, koffer..). Ik twijfel of ik een weer een M80 ga kopen of een LP of misschien zelfs de M-100..

[ Voor 14% gewijzigd door kjast op 24-01-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Solictice schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:30:
[...]

Ik zit er aan te denken ook een Schiit stack te halen. Mag ik vragen waar jij ze hebt besteld? Heb al eens zitten kijken op de site van de importeur van Schiit hier in NL, maar die had nog geen Vali er tussen staan :(
Ik heb ze gewoon direct van Schiit zelf. Woensdag besteld, vandaag binnen. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Zo snel. Damn das netjes!

Zitten zeker wel weer importkosten etc aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ga Binnenkort naar Singapore en nu kriebelt het een beetje om vanaf daar een Fiio X3 mee te nemen, ze kosten daar ongeveer 150 euro. Wil hem gebruiken voor portable muziek luisteren en thuis aan mn PC omdat de dac van mn laptop niet geheel ruisvrij is en ook of er een verschil is tussen een externe dac of een simpel onboard laptop geluidskaartje.
Iemand ervaringen met deze Fiio dingen? Er zit een Wolfson 8740 dac in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:52:
Ik ga Binnenkort naar Singapore en nu kriebelt het een beetje om vanaf daar een Fiio X3 mee te nemen, ze kosten daar ongeveer 150 euro. Wil hem gebruiken voor portable muziek luisteren en thuis aan mn PC omdat de dac van mn laptop niet geheel ruisvrij is en ook of er een verschil is tussen een externe dac of een simpel onboard laptop geluidskaartje.
als ik me niet vergis had Negakinu het een tijdje terug het er over dat hij een Fiio X5 ter review (sample / uitproberen) opgestuurd zou krijgen. Een X5 is geen X3, maar hij weet ongetwijfeld meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoor heel veel goeie dingen over de X3. Nog niet geluisterd maar ik zou dit ook doen. Bevalt het niet dan moet je 'm voor 150 euro ook wel weer kunnen verkopen.
Persoonlijk ga ik de X1 wel afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:52:
Voor ervaringen zou ik dit lezen http://www.head-fi.org/t/651769/the-fiio-x3-thread

Zelf een amp van FiiO de kwaliteit van vind ik vrij goed voor het geld. En voor dat geld zou ik het zeker niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ben opzoek naar een headphone voor mijn notebook. Daarnaast zou het handig zijn als het werkt op mijn smartphone. Volgens mij moet ik dat niet hoger dan 250ohm gaan?
Ik gebruik hem voor muziek/films en af en toe een game.
Budget: +/-80 a 90 euro.

Iemand aanraders in deze prijsklassen? Uiteraard ga ik ook de headphones even beluisteren (zover dat een goed beeld geeft in de winkel). Maar dan heb ik in ieder geval een richting naar welke modellen ik moet kijken. En wat reviews kan lezen over de headphones op het net :)

[ Voor 15% gewijzigd door timskiej op 28-01-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké. Ik wil dus van mijn Gamecom 780 7.1 digital surround gaming headset, naar een mic+headphones+geluidskaart combi. Voor de mic lijkt me Trust Starzz een goeie (Maar als jullie iets vergelijkbaars weten voor minder of dezelfde prijs die aan een kabel kan of kleiner is of dergelijke, is dat altijd welkom) Voor de geluidskaart een Xonar DGX...Maar welke koptelefoon zou ik kunnen kiezen? Het liefst niet al te duur en tweedehands is een optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:50:
Oké. Ik wil dus van mijn Gamecom 780 7.1 digital surround gaming headset, naar een mic+headphones+geluidskaart combi. Voor de mic lijkt me Trust Starzz een goeie (Maar als jullie iets vergelijkbaars weten voor minder of dezelfde prijs die aan een kabel kan of kleiner is of dergelijke, is dat altijd welkom) Voor de geluidskaart een Xonar DGX...Maar welke koptelefoon zou ik kunnen kiezen? Het liefst niet al te duur en tweedehands is een optie :P
Ik gebruik de DGX met een Zalman MC-1, een heel aardig ding! Daarnaast heb ik een Sennheiser HD280 Pro liggen, maar die gebruik ik bijna niet. Ik gebruik vaker mijn in-ears of mijn Grado sr80i.

Wat is niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nef schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:04:
[...]

Ik gebruik de DGX met een Zalman MC-1, een heel aardig ding! Daarnaast heb ik een Sennheiser HD280 Pro liggen, maar die gebruik ik bijna niet. Ik gebruik vaker mijn in-ears of mijn Grado sr80i.

Wat is niet duur?
De headset die ik nu heb (Gamecom 780, usb headset met dolby surround geluidskaart, 7.1 surround) Kost rond de 50. Heb nog een 5h v2 liggen waar ik wel vanaf wil als ik toch een andere audiojack headphone neem, dus met geluidskaart en mic erbij 70 euro ofzo?

Edit: Philips SHP2000 een goeie keus voor headphone?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:20:
[...]

De headset die ik nu heb (Gamecom 780, usb headset met dolby surround geluidskaart, 7.1 surround) Kost rond de 50. Heb nog een 5h v2 liggen waar ik wel vanaf wil als ik toch een andere audiojack headphone neem, dus met geluidskaart en mic erbij 70 euro ofzo?

Edit: Philips SHP2000 een goeie keus voor headphone?
Gewoon bij de lokale audiozaak / elektronicaboer even luisteren. Genoeg hoofdtelefoons in dat budget, en vooral persoonlijk.
^^0nMe schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:52:
[...]

Ik heb ze gewoon direct van Schiit zelf. Woensdag besteld, vandaag binnen. ;)
Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag? En moest je importkosten etc betalen?
Ik zit er ook sterk aan te denken om een schiit stack te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Toevallig iemand bekend met deze hoofdtelefoon, ziet er aardig uit en ik zoek er nog een voor de pc.
Vanaf 01-02 bij de Aldi te koop voor €17.

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/hoofdtelefoon_big_7482.jpg
40 mm luidspreker met een weerstand van 32 Ohm. Bereik: tussen 20 Hz en 20 KHz. Kabellengte: 1.5 m.

Kan zijn dat iemand 'm onder een andere naam (her)kend...

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Wobcat schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:
Toevallig iemand bekend met deze hoofdtelefoon, ziet er aardig uit en ik zoek er nog een voor de pc.

[afbeelding]
40 mm luidspreker met een weerstand van 32 Ohm. Bereik: tussen 20 Hz en 20 KHz. Kabellengte: 1.5 m.

Zou er niet al te veel van verwachten, je zou eventueel ook naar Superlux (bijv. HD681) kunnen kijken.
Heb er hier ook een liggen, die dingen kosten ook geen drol en komt nog best aardig geluid uit (wel aardig vlak).

De Mediamarkt BTW actie start trouwens vanavond om 18:00 en officieel zouden hoofdtelefoons niet mee doen:

"Uitzonderingen:

• Alle accessoires (zoals hoofdtelefoons, weerstations, mediaplayers, NAS, smartwatches, alarmsystemen huis, harde schijven, zowel intern als extern, klik hier voor een overzicht van alle accessoires)"

Nu keek ik even op de webshop en daar staat bijvoorbeeld de Fidelio X1 voor €161,16, dat is best wel een aantrekkelijke prijs!
Ik heb nu sinds kort een HD650 die ik nog niet eens fatsoenlijk aan kan sturen dus ik zou eerst geen nieuwe hoofdtelefoon meer kopen maar zo wordt het wel erg verleidelijk! (de X1 beviel me namelijk goed). :o

De HD600 staat er nu voor 238,84 en de HD650 voor 276,86, geen idee of dat nog wordt aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door AdmiralSnipe op 29-01-2014 14:31 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
  • Laatst online: 30-09 21:24
AdmiralSnipe schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:28:
[...]

"Uitzonderingen:

• Alle accessoires (zoals hoofdtelefoons, weerstations, mediaplayers, NAS, smartwatches, alarmsystemen huis, harde schijven, zowel intern als extern, klik hier voor een overzicht van alle accessoires)"

[...]
inmiddels aangepast:

Alle accessoires (zoals weerstations, mediaplayers, NAS, smartwatches, alarmsystemen huis, harde schijven, zowel intern als extern, klik hier voor een overzicht van alle accessoires)

even getest, Sennheiser 598 is nu 164.46 euro(was 199) dus hoofdtelefoons krijgen wel degelijke korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze pricewatch: Pioneer SE-MJ751 (Zwart) ? (Kan 'm voor 25 of misschien ruil krijgen, gaat gebruikt worden voor MP3 en gaming. Op de PC in combo met een Asus DGX geluidskaart en een trust starzz mic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Nef schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:51:
[...]
Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag? En moest je importkosten etc betalen?
Ik zit er ook sterk aan te denken om een schiit stack te halen.
Ik was omgerekend €200 incl verzendkosten kwijt voor de Modi + Vali (excl. kabels, die heb ik in NL geregeld). Het was met Fedex verstuurd, dus ik verwacht de importkosten nog wel een dezer dagen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wobcat schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:

[afbeelding]

Niet aan beginnen. Voor dat geld koop je beter een Koss Portapro of KSC75 van Ebay. Superlux HD668b is ook een goede, maar wel iets duurder dan 17 euro. :)

too old, too cold

Pagina: 1 ... 59 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.