Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:40:
Wat vinden jullie van deze pricewatch: Pioneer SE-MJ751 (Zwart) ? (Kan 'm voor 25 of misschien ruil krijgen, gaat gebruikt worden voor MP3 en gaming. Op de PC in combo met een Asus DGX geluidskaart en een trust starzz mic)
Hangt er vanaf wat je er van verwacht. Ja, het ding klinkt beter dan oordopjes / hoofdtelefoons van weinig uit de euro-bak.
Verder klinkt ie nogal vlak en bonkerig. Als je een overvloed aan matige bass* wilt voor muziek luisteren, dan heb je een prima deal. Voor gaming is ie redelijk geschikt, maar verwacht niet bij shooters andere spelers makkelijk te horen aankomen.
Anders zijn er voor dat geld veel interessanter hoofdtelefoons te krijgen.

*matige bass als in redelijk ongecontroleerd, vlak en met niet al te veel detail naar de smaak van een audio-liefhebber.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:56:
[...]

Hangt er vanaf wat je er van verwacht. Ja, het ding klinkt beter dan oordopjes / hoofdtelefoons van weinig uit de euro-bak.
Verder klinkt ie nogal vlak en bonkerig. Als je een overvloed aan matige bass* wilt voor muziek luisteren, dan heb je een prima deal. Voor gaming is ie redelijk geschikt, maar verwacht niet bij shooters andere spelers makkelijk te horen aankomen.
Anders zijn er voor dat geld veel interessanter hoofdtelefoons te krijgen.

*matige bass als in redelijk ongecontroleerd, vlak en met niet al te veel detail naar de smaak van een audio-liefhebber.
Ben op zoek naar een koptelefoon zo rond de 30 euro (Mag ook een kortingprijs of 2dehandsprijs zijn) met een goed laag bereik en een goed hoog bereik is ook nooit mis (14hz of lager, 20khz of hoger)

Ga 'm gebruiken voor gaming, muziek op PC en muziek van een goedkope mp3 speler. Op de PC doe ik er een geluidskaartje bij van 30 euro waarmee ik digital surround kan toepassen voor het gaming gedeelte.
Misschien is dit pricewatch: Sony MDR-V55 (Rood, Zwart) een goeie optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:51:
[...]

Ben op zoek naar een koptelefoon zo rond de 30 euro (Mag ook een kortingprijs of 2dehandsprijs zijn) met een goed laag bereik en een goed hoog bereik is ook nooit mis (14hz of lager, 20khz of hoger)

Ga 'm gebruiken voor gaming, muziek op PC en muziek van een goedkope mp3 speler. Op de PC doe ik er een geluidskaartje bij van 30 euro waarmee ik digital surround kan toepassen voor het gaming gedeelte.
Misschien is dit pricewatch: Sony MDR-V55 (Rood, Zwart) een goeie optie?
Spec sheets van koptelefoons zeggen vaak niet veel, als er een bereik van 14hz tot 20khz in de specificaties staat betekend dat nog niet dat de koptelefoon goed klinkt.
De Koss Portapro vind ik zelf een fijne keus voor rond de 30 euro, heeft ook aardig wat bass maar niet overdreven veel dat de rest dof gaat klinken.
De MDR-V55 is voor die prijs geen slechte keus, zit ook aardig wat bass in maar ik vond dat ding niet echt comfortabel zitten (op internet lees je dat wel meer).

[ Voor 7% gewijzigd door AdmiralSnipe op 29-01-2014 20:00 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:59:
[...]

Spec sheets van koptelefoons zeggen vaak niet veel, als er een bereik van 14hz tot 20khz in de specificaties staat betekend dat nog niet dat de koptelefoon goed klinkt.
De Koss Portapro vind ik zelf een fijne keus voor rond de 30 euro, heeft ook aardig wat bass maar niet overdreven veel dat de rest dof gaat klinken.
De MDR-V55 is voor die prijs geen slechte keus, zit ook aardig wat bass in maar ik vond dat ding niet echt comfortabel zitten (op internet lees je dat wel meer).
Ja vond de Portapro ook wel interessant maar ben bang dat on-ear voor mij niet goed werkt :S...Ten eerste vanwege mijn plan om digital surround toe te passen, ten tweede omdat ik bang ben dat ik het niet fijn vind zitten.

edit: Ik weet trouwens dat de frequency response niet veel zegt over de kwaliteit, maar ik weet ook dat het wel zorgt dat je meer verschillende geluiden zal gaan horen. Dit kan handig zijn ik games, lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Ja vond de Portapro ook wel interessant maar ben bang dat on-ear voor mij niet goed werkt :S...Ten eerste vanwege mijn plan om digital surround toe te passen, ten tweede omdat ik bang ben dat ik het niet fijn vind zitten.

edit: Ik weet trouwens dat de frequency response niet veel zegt over de kwaliteit, maar ik weet ook dat het wel zorgt dat je meer verschillende geluiden zal gaan horen. Dit kan handig zijn ik games, lijkt mij.
ik zou zeggen dat je dan waarschijnlijk het beste kunt kijken in de V&A. Bijvoorbeeld deze hoofdtelefoons:
V&A aangeboden: Sennheiser HD 205 (Zwart)
V&A aangeboden: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) 30 Euro incl Verzenden
de één een over-ear, de andere een on-ear hoofdtelefoon.

Vallen binnen je budget en zijn hoofdtelefoons die veel mensen goed bevallen. En dat zijn twee voorbeelden die uit de V&A kwamen met een heel korte zoek actie.
Beide staan goed bekend, vraag in het geval van die Sennheiser wel even voor de zekerheid na of het een 205 of een 205 II is. De pricewatch: Sennheiser HD 205II (Zwart) is een stap beter. Is het een 205, dan kun je als de vorm (on- of over-ear) je om het even is beter voor de AKG kiezen.

En anders: loop een elektronica-zaak binnen die je de hoofdtelefoons wil laten luisteren (Mediamarkt / Saturn bijv., maar in Groningen zijn er vast meer geschikte winkels). Neem dan ook het liefst je eigen mp3-speler met muziek die je goed kent mee.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:40:
[...]

ik zou zeggen dat je dan waarschijnlijk het beste kunt kijken in de V&A. Bijvoorbeeld deze hoofdtelefoons:
V&A aangeboden: Sennheiser HD 205 (Zwart)
V&A aangeboden: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) 30 Euro incl Verzenden
de één een over-ear, de andere een on-ear hoofdtelefoon.

Vallen binnen je budget en zijn hoofdtelefoons die veel mensen goed bevallen. En dat zijn twee voorbeelden die uit de V&A kwamen met een heel korte zoek actie.
Beide staan goed bekend, vraag in het geval van die Sennheiser wel even voor de zekerheid na of het een 205 of een 205 II is. De pricewatch: Sennheiser HD 205II (Zwart) is een stap beter. Is het een 205, dan kun je als de vorm (on- of over-ear) je om het even is beter voor de AKG kiezen.

En anders: loop een elektronica-zaak binnen die je de hoofdtelefoons wil laten luisteren (Mediamarkt / Saturn bijv., maar in Groningen zijn er vast meer geschikte winkels). Neem dan ook het liefst je eigen mp3-speler met muziek die je goed kent mee.
Succes!
Bedankt voor de tip, maar ik heb in reviews gelezen dat de bas in de Sennheiser wat meh is, en ik heb liever toch geen on-ear...Wat hiervan? http://www.bax-shop.nl/mu...foon/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Lang zitten nadenken over welke koptelefoon ik zou gaan aanschaffen.

De criteria was;
  • Budget: 0-300
  • Fijne punchy bass, warme mids
  • Stijlvol, word on the move gebruikt
  • Over-ear
  • Gebruikt op mobiel, geen versterker
  • Optioneel: Noise cancelling
Al snel kwam ik op de Audio Technica ATH-M50.
Een erg goed beoordeelde, en populaire koptelefoon.

Audio Technica ATH-M50
+Goede basweergave
+Ziet er redelijke uit
+Gebouwd als een tank
+Goedkoop
-Geen vervangbare kabel
-Na een uurtje naar deze koptelefoon geluisterd te hebben begon hij wat onprettig te zitten
-De highs en vocals vielen tegen

Na wat google werk, kwam ik op dit topic op head-fi
http://www.head-fi.org/t/...vs-audio-technica-ath-m50

Beats Studio 2013

Dit is zeker een controversiële koptelefoon. Ik kon haast niet geloven wat ik las, en dit op head-fi
Ik vond zelf de studio's flink tegenvallen. Iedereen was er altijd helemaal gek over, maar mijn antieke Klipsch Image One's die ik ooit eens voor 50 euro op de kop heb getikt vond ik nog beter klinken.
De studio's waren niks meer dan (Zoals in de link beschreven) 2 subwoofers die je aan je kop plakt.

Sloop test:
YouTube: Ultimate Stress Test on New Beats Studio

WAT?!
Ze hebben dus de duurzaamheid van de oude studio's niet alleen verbeterd, dit is een wereld apart!

Meteen de stad in gegaan om de beat studio's te proberen. Ik ben toch een partij positief verrast!
De bouwkwaliteit is fenomenaal, ze hebben de problemen van de vorige versie verholpen door het plastic te vervangen met metaal, zoals je in de video hier boven ziet.

Natuurlijk zijn ze er (naar mijn mening) goed uit. Helaas voel ik me wel een enorme tokkie als ik met beats op loop. Maargoed, de geluidskwaliteit testen.

Wat me direct opviel, terwijl ik naar sleepless van Flume luisterde is dat de bass een stuk minder overpowering was. Het was een hele fijne puncy bass. De vocals en highs kwamen er goed bovenuit en de mids klonken net zo geweldig.
Comfort was ik ook enorm over te spreken. Helaas heb ik ze maar ~10 minuten uit geprobeert dus ik kan nog niet zeggen hoe het na uren dragen aanvoelt. Wel zijn dit écht de meest comfortabele headphones die ik op gehad heb.
De noise cancelling is ook prima.

Momenteel voor 240,- bij de media markt. Ik heb een paar besteld.
Ze zullen ergens volgende week aankomen en zal ze dan verder testen. Kijken of ik nog net zo positief ben.

Het voelt aan alsof Beats eindelijk zijn product serieus neemt, en nu ook de kwaliteit gaan leveren wat je van ze wilt verwachten. Of ze het geld waard zijn? Mwah. Je betaald net zoals bijvoorbeeld apple natuurlijk veel voor het merk zelf. Voor dezelfde prijs zul je sowieso een betere koptelefoon kunnen aanschaffen maar die zullen wellicht wat minder duurzaam, minder portable, of minder 'mooi' zijn.

We zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:39:

Het voelt aan alsof Beats eindelijk zijn product serieus neemt, en nu ook de kwaliteit gaan leveren wat je van ze wilt verwachten. Of ze het geld waard zijn? Mwah. Je betaald net zoals bijvoorbeeld apple natuurlijk veel voor het merk zelf. Voor dezelfde prijs zul je sowieso een betere koptelefoon kunnen aanschaffen maar die zullen wellicht wat minder duurzaam, minder portable, of minder 'mooi' zijn.

We zullen het zien!
Voor 240 euro heb je een Sennheiser Amperior, Beyerdynamic DT1350 of zelfs een Mr. Speakers Mad Dog. Ik heb die nieuwe Beats een week in huis gehad na de positieve berichten en kan zeker beamen dat het een vooruitgang is, maar hij klinkt nog steeds veel te warm met een erg compacte en beperkte soundstage. Er zit een soort plastic reverb in de treble die me ook niet bevalt. Voor het geld zijn er dus nog steeds VEEL betere opties op de markt voor iemand die echt zoekt naar geluidskwaliteit. Bouwkwaliteit en comfort zijn wel erg goed trouwens!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Volledig eens met de Sennheiser Amperiors. Die heb ik ook nog geprobeert. Die klonken ook zeer goed.
Inderdaad beter dan de nieuwe beats, maar voor mijn muzieksmaak kwamen ze niet echt tot hun recht.

(Hip hop, electronic, etc. zoals:
YouTube: Ghost Loft - Seconds
YouTube: Flume - Sleepless feat. Jezzabell Doran )

Ook zijn ze nou eenmaal niet bijzonder in uiterlijk. Leuk voor thuis, maar voor on the move zou ik toch liever wat anders hebben. Niet dat dat eigenlijk zou mogen meetellen. Vond ze ook niet echt gigantisch duurzaam aanvoelen.. En wou toch echt over-ears..

De beyerdynamics heb ik ook aan gedacht, zowel de Beyerdynamic DT1350 als de DT770 Pro's.
Mr speakers heb ik trouwens nog nooit eerder van gehoord :')

Wel een nadeel is dat ik nu de aankomende tijd van iedereen om me heen mag gaan horen dat het dom is dat ik de beats heb gekocht omdat beats 'kut' zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 30-01-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
[b]Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:01:

Wel een nadeel is dat ik nu de aankomende tijd van iedereen om me heen mag gaan horen dat het dom is dat ik de beats heb gekocht omdat beats 'kut' zijn.
Maar voor het geld is dat toch eigenlijk ook zo... :+

Ik ben zelf nog wel benieuwd hoe deze Beats lookalike klinkt, maar zijn nog niet veel reviews over te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.headsound.de/WebRoot/Store10/Shops/63028271/51F3/A3DA/5C8A/C386/9B6D/C0A8/28BA/B92B/Hammo_black1.jpg

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:01:

Niet kut, maar gewoon duur voor het gebodene. Helaas gaat dat veel Tweakers regelrecht de haren in, aangezien iedereen hier een sweet deal wilt. ;) Ik wil je keuze niet te hard dissen hoor, het is jouw geld en iedereen motiveert zijn aankopen anders. Als je de nieuwe Beats 99,- waren dan zouden mensen heel anders reageren dan nu ze 250,- zijn denk ik. Laten we ook niet vergeten wat Beats voor de hoofdtelefoon markt betekend heeft. Zonder Beats zou Sennheiser nooit de Momentum gemaakt hebben. Lifestyle en headphones waren voor het Beats tijdperk nauwelijks verbonden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Negakinu schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Niet kut, maar gewoon duur voor het gebodene. Helaas gaat dat veel Tweakers regelrecht de haren in, aangezien iedereen hier een sweet deal wilt. ;) Ik wil je keuze niet te hard dissen hoor, het is jouw geld en iedereen motiveert zijn aankopen anders. Als je de nieuwe Beats 99,- waren dan zouden mensen heel anders reageren dan nu ze 250,- zijn denk ik. Laten we ook niet vergeten wat Beats voor de hoofdtelefoon markt betekend heeft. Zonder Beats zou Sennheiser nooit de Momentum gemaakt hebben. Lifestyle en headphones waren voor het Beats tijdperk nauwelijks verbonden.
Zou een prijs van 160-180 nog wel fair vinden voor de nieuwe beats.
Het was meer bedoelt dat beats toch snel in verband gebracht word met een 'bepaalde' groep mensen. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Zou een prijs van 160-180 nog wel fair vinden voor de nieuwe beats.
Het was meer bedoelt dat beats toch snel in verband gebracht word met een 'bepaalde' groep mensen. Haha.
Het ontwerp is behoorlijk veranderd, dus wat dat betreft zal dat nog wel meevallen denk ik. Vooral in het zwart of grijs ziet het nieuwe ontwerp er een stuk eleganter uit.
Nog wel wat plastic, maar over het geheel een hele verbetering. Veel plezier er in ieder geval van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik ben naar de Saturn geweest en heb wat koptelefoons getest, hier zijn mijn resultaten (in het engels en direct gekopieerd uit mijn facebook post xD):
So, I reduced the contesting headphones from 20 to 9... results!

Category of 55 euros or lower:
Pioneer SE-MJ511
Pioneer SE-MJ151
Sennheiser HD 429
Sennheiser HD 439

Category of 50-90:
Sennheiser HD-215
Pioneer HDJ-500-K

Category of 100-155:
Sony MDR-XB910 (this one sounded incredibly good, like, sublime!)
Sennheiser HD 518
Sennheiser HD 558 (those last two aren't as bassy as the sony, for those who don't like lots of lows and bass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkEetBijen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:24
Ik wil een full-sized closed koptelefoon kopen en zat te twijfelen tussen de Sennheiser HD 429 en HD 439. Is de laatste de meerprijs waard tov de 429? Voor adviezen sta ik ook open, ik ben immers geen audiofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens nog een vraag, ben van plan digital surround toe te passen en zal dit net zo goed werken met on-ear als over-ear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Vind zelf dat digital surround veel te wensen overlaat.
Zelf heb ik het alleen gedaan met over-ears maar het lijkt mij logisch dat over-ears beter zullen werken dan on-ears.
Natuurlijk spelen er nog zat andere factoren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:10:
Vind zelf dat digital surround veel te wensen overlaat.
Zelf heb ik het alleen gedaan met over-ears maar het lijkt mij logisch dat over-ears beter zullen werken dan on-ears.
Natuurlijk spelen er nog zat andere factoren mee.
Ik gebruik nu al een tijdje een 7.1 surround gaming headset en het geeft me erg grote voordelen in games
Ik wil dus switchen naar een koptelefoon+mic+geluidskaart en dan met die geluidskaart dolby digital 7.1 draaien.

Maar on ears zijn denk je dus geen optie? :/

Ben er dus nog steeds niet uit welke koptelefoon ik zou nemen in welke pricerange, ondanks dat ik bij de saturn geweest ben om te testen. Ze hadden ook niet veel voor onder de 200 euro.

Maar laten we zeggen dat ik straks een budget van 155 euro heb.
Welke koptelefoon zou voldoen aan mijn eisen:
Een op alle elementen gebalanceerd goeie geluidskwaliteit
Een bas die wel hoorbaar/voelbaar aanwezig is, maar zeker niet overheerst.
Een redelijk draagcomfort (Grote cans zijn fijn voor mijn grote oren) Ga het namelijk ook gebruiken voor gaming
En een redelijke frequency response. (15hz-22khz minimaal, en hoe lager hij kan hoe beter)
Build quality twijfel ik niet echt aan in deze prijsmarge, maar als de aangewezen headset toch een erg slechte build quality heeft is het een no go.
Oh en om me oren, niet er op.

Wat van mij totaal niet hoeft:
Goeie buiten>binnen geluidsisolatie, zelfs liever niet (Moet nog mensen horen die tegen me praten en roepen namelijk)
Heel hoge volume mogelijkheden
Een grotere jack voor in keyboards of versterkers.
Een heel bijzonder kleurtje of dergelijke (ben van plan ze een paintjob te geven in het patroon dat ik overal op spuit dus een neutraal kleurtje is zelfs goed...Matgrijs of zwart is het beste als het niet veel extra kost)
Veel opvouwfuncties (Als de maat maar een beetje versteld kan worden, en het is ook niet mis als de cans een klein beetje met de schedel meedraaien)

Alvast bedankt!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Wat voor geluidskaart heb je in gedachten dan?
Je hebt namelijk koptelefonen met meerdere drivers en koptelefonen die het simuleren.
Voor een beetje degelijk surround geluid op een 'normale' koptelefoon heb je echt een enorm dure kaart nodig.

Ik vermoed zelf dat jij gebruik maakt van de goedkope geluidskaarten met Dolby Headphone of Creative CMSS 3D. Die zijn beide echt enorm klote.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 30-01-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje een 7.1 surround gaming headset en het geeft me erg grote voordelen in games
Ik wil dus switchen naar een koptelefoon+mic+geluidskaart en dan met die geluidskaart dolby digital 7.1 draaien.

Maar on ears zijn denk je dus geen optie? :/

Ben er dus nog steeds niet uit welke koptelefoon ik zou nemen in welke pricerange, ondanks dat ik bij de saturn geweest ben om te testen. Ze hadden ook niet veel voor onder de 200 euro.

Maar laten we zeggen dat ik straks een budget van 155 euro heb.
Welke koptelefoon zou voldoen aan mijn eisen:
Een op alle elementen gebalanceerd goeie geluidskwaliteit
Een bas die wel hoorbaar/voelbaar aanwezig is, maar zeker niet overheerst.
Een redelijk draagcomfort (Grote cans zijn fijn voor mijn grote oren) Ga het namelijk ook gebruiken voor gaming
En een redelijke frequency response. (15hz-22khz minimaal, en hoe lager hij kan hoe beter)
Build quality twijfel ik niet echt aan in deze prijsmarge, maar als de aangewezen headset toch een erg slechte build quality heeft is het een no go.
Oh en om me oren, niet er op.

Wat van mij totaal niet hoeft:
Goeie buiten>binnen geluidsisolatie, zelfs liever niet (Moet nog mensen horen die tegen me praten en roepen namelijk)
Heel hoge volume mogelijkheden
Een grotere jack voor in keyboards of versterkers.
Een heel bijzonder kleurtje of dergelijke (ben van plan ze een paintjob te geven in het patroon dat ik overal op spuit dus een neutraal kleurtje is zelfs goed...Matgrijs of zwart is het beste als het niet veel extra kost)
Veel opvouwfuncties (Als de maat maar een beetje versteld kan worden, en het is ook niet mis als de cans een klein beetje met de schedel meedraaien)

Alvast bedankt!
Teufel Aureol Real + CMSS3D = heerlijke game ervaring! De Real is tevens een comfortabele, gebalanceerde hoofdtelefoon met verwisselbare kabels en een laag gewicht.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:07:
Wat voor geluidskaart heb je in gedachten dan?
Je hebt namelijk koptelefonen met meerdere drivers en koptelefonen die het simuleren.
Voor een beetje degelijk surround geluid op een 'normale' koptelefoon heb je echt een enorm dure kaart nodig.

Ik vermoed zelf dat jij gebruik maakt van de goedkope geluidskaarten met Dolby Headphone of Creative CMSS 3D. Die zijn beide echt enorm klote.
Een Asus DGX had ik in gedachten. Aangezien de headset die ik nu gebruik ook Dolby Headphone heeft en dit voor mij gewoon erg goed werkt, denk ik niet dat het een probleem oplevert in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Meningen verschillen natuurlijk!
Ik heb een Creative X-Fi xTreme Gamer met een CMSS3D functie en ik vind het verschrikkelijk.
Een dedicated surround koptelefoon klinkt bij mij stukken beter.

Ik vond tbh mijn Corsair 1500 beter surround hebben dan Audeze LCD2's op m'n xFi met CMSS3D.
Terwijl die ook niet eens écht surround hebben.

Ik hoor wel dat de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus het goed doet voor surround op koptelefonen.

Wat leesvoer trouwens:

Mad Lust Envy's Headphone Gaming Guide:
http://www.head-fi.org/t/...nster-dna-pro-added-edits

[ Voor 28% gewijzigd door Valandin op 30-01-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:35:
Meningen verschillen natuurlijk!
Ik heb een Creative X-Fi xTreme Gamer met een CMSS3D functie en ik vind het verschrikkelijk.
Een dedicated surround koptelefoon klinkt bij mij stukken beter.

Ik vond tbh mijn Corsair 1500 beter surround hebben dan Audeze LCD2's op m'n xFi met CMSS3D.
Terwijl die ook niet eens écht surround hebben.

Ik hoor wel dat de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus het goed doet voor surround op koptelefonen.
Really sherlock? :P
Maar da's een beetje boven mijn budget.
Aangezien de DGX zeker beter is dan de geluidskaart in mijn headset, denk ik dat ik het goed genoeg ga vinden om via de DGX surround te simuleren.

Ik weet dat 'echte' surround met boxen beter klinkt
'echte' surround in een headphone zijn meningen ook weer erg over verdeeld. Mij lijkt het alleen maar kwaliteitsreducerend om meerdere kleine drivers te hebben.
Het is ook bewezen dat het per persoon verschilt hoe erg je digital surround merkt. Ik met mijn gevoelige oortjes merk het heel goed en vind het enorm handig in games, en een stuk lichter op de oren dan gewoon stereo, dus vind het ook fijn voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Begrijp ik zeker ;)
Probeer je enkel een goede keus te laten maken.
Ik had nog een link gedaan naar een topic op head-fi

Denk trouwens dat met je criterium de Ultrasone HFI-580 het best voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:48:
Begrijp ik zeker ;)

Haha, zat ik net naar te kijken en dacht net "Hé, dit klinkt best tof!" En moeke gaat het vast goed eens zijn omdat de druk op de uh...eardrums? (Nederlandse woord vergeten derp) verminderd wordt.
De "natural surround sound" is ook wel interessant en als ik deze koop ga ik zeker kijken hoe het klinkt zonder dolby.
Maar heb slechte dingen gehoord over de mids.
Kan ik van de mids verwachten dat ze nog steeds beter zijn dan wat ik gewend ben (met mijn 48 euro gaming headset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:57:
[...]

Haha, zat ik net naar te kijken en dacht net "Hé, dit klinkt best tof!" En moeke gaat het vast goed eens zijn omdat de druk op de uh...eardrums? (Nederlandse woord vergeten derp) verminderd wordt.
De "natural surround sound" is ook wel interessant en als ik deze koop ga ik zeker kijken hoe het klinkt zonder dolby.
Kan ik van de mids verwachten dat ze nog steeds beter zijn dan wat ik gewend ben (met mijn 48 euro gaming headset)?
trommelvliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt,
Soms vergeet je nederlands als je 70% van de tijd engels praat, 20% van de tijd niet en 10% van de tijd nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 17:54
Na voornamelijk de schuld bij spotify te leggen lijkt dit toch niet zo te zijn. Volgens mij is er iets niet goed met mijn fiio e6 of ik doe iets verkeerd. Veel nummers die ik luister zitten er een soort "artifacten" in. Dit is niet altijd goed te horen, maar vooral bij de uiterste van de dynamiek(harde pieken) dan lijkt het een beetje te kraken.

Ik dacht eerst dat dit met de compressie van spotify te maken had, maar nu gebruik ik tijdelijk mijn oortjes recht op een ud110 en dan lijkt dit niet het geval te zijn.

Als ik op de fiio de EQ aanzet op blauw (lichte bass boost stan) dan wordt het iets erger, maar op rood (veel te veel bass boost stand) dan is het niet meer om aan te horen. Nu had ik geaccepteerd dat het aan de EQ lag, maar hij doet dit ook zonder EQ al is het dan wel veel minder.

Is dit een fout in mijn specifieke e6? of verwacht ik er misschien teveel van en hoor ik gewoon een beetje kwaliteit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn budget is maximaal 100 euro. Momenteel heb ik een sennheiser hd 201 welke mij niet echt bevalt, deze klemt niet goed op mijn hoofd.. als ik hem stevig aandruk vind ik het geluid wel oké. Ik zat zelf te denken aan een sennheiser hd518, ga vanmiddag even bij de MM kijken wat ze daar nog meer hebben. Hebben jullie nog aanraders welke ik moet proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Fastclaimer schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:58:
Ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn budget is maximaal 100 euro. Momenteel heb ik een sennheiser hd 201 welke mij niet echt bevalt, deze klemt niet goed op mijn hoofd.. als ik hem stevig aandruk vind ik het geluid wel oké. Ik zat zelf te denken aan een sennheiser hd518, ga vanmiddag even bij de MM kijken wat ze daar nog meer hebben. Hebben jullie nog aanraders welke ik moet proberen ?
Als je er een wil die goed om je hoofd klemt: Sennheiser HD205 , daar krijg je bijna koppijn van zo hard drukt ie op je oren, al wordt het gelukkig na een tijdje beter maar die valt in elk geval niet van je hoofd af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
perpixel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:27:
Na voornamelijk de schuld bij spotify te leggen lijkt dit toch niet zo te zijn. Volgens mij is er iets niet goed met mijn fiio e6 of ik doe iets verkeerd. Veel nummers die ik luister zitten er een soort "artifacten" in. Dit is niet altijd goed te horen, maar vooral bij de uiterste van de dynamiek(harde pieken) dan lijkt het een beetje te kraken.

Ik dacht eerst dat dit met de compressie van spotify te maken had, maar nu gebruik ik tijdelijk mijn oortjes recht op een ud110 en dan lijkt dit niet het geval te zijn.

Als ik op de fiio de EQ aanzet op blauw (lichte bass boost stan) dan wordt het iets erger, maar op rood (veel te veel bass boost stand) dan is het niet meer om aan te horen. Nu had ik geaccepteerd dat het aan de EQ lag, maar hij doet dit ook zonder EQ al is het dan wel veel minder.

Is dit een fout in mijn specifieke e6? of verwacht ik er misschien teveel van en hoor ik gewoon een beetje kwaliteit problemen?
Probeer anders de derde eq stand, dan is alles wat zachter en die stand is bedoeld voor bronnen met een te hoge uitgangsspanning. Misschien dat de ud110 dit dus ook heeft.
Wat misschien ook een reden kan zijn dat je het rechtstreeks op de ud110 niet hoort omdat hij dat niet voldoende power heeft om die artefactjes mee te sturen.

Wat vedoel je precies met artefactjes? In het hoog of laag? En gebruik je spotify premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:57:
[...]

Uiteraard. De reviews met 'matige mids' zijn natuurlijk relatief.
In vergelijking met andere opties in dezelfd prijsklasse / hogere prijsklasse laten de mids iets te wensen over. De lage en hoge tonen zijn daarintegen wel weer bovengemiddelt.

Maar in vergelijking met andere headsets >100, en al helemaal gaming headsets zul je een velen malen betere ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Heilige Kaas schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:01:
[...]

Probeer anders de derde eq stand, dan is alles wat zachter en die stand is bedoeld voor bronnen met een te hoge uitgangsspanning. Misschien dat de ud110 dit dus ook heeft.
Wat misschien ook een reden kan zijn dat je het rechtstreeks op de ud110 niet hoort omdat hij dat niet voldoende power heeft om die artefactjes mee te sturen.

Wat vedoel je precies met artefactjes? In het hoog of laag? En gebruik je spotify premium?
Yup premium op hoge kwaliteit(naja zo hoog als het kan). Het is een soort kraken in de lage tonen lastig te beschrijven. Ben nu nog wat aan het proberen, maar het lijkt nu veel minder te zijn. Zou het kunnen zijn dat het geluid wat slechter is als de batterij verder leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Spotify is altijd bagger kwaliteit hoor. Kun je helaas niet veel aan doen.
Ervaar je deze problemen ook op youtube / .flac bestanden?

[ Voor 28% gewijzigd door Valandin op 31-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik realiseer me ook dat spotify verre van ideaal is, maar het is op het werk wel lekker makkelijk ;) het was ook meer zo dat ik het gevoel had dat dat niet het enige probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heeft er hier al iemand ervaring met de nieuwe Audio Technica ES700? Op Head-fi zijn ze er zeer positief over en ze zijn op dit moment voor ongeveer 90 euro op amazon Japan te bestellen terwijl ze hier voor 240 te koop zijn(bij Thoman).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Spotify premium zou veel beter moeten zijn dan youtube, maar test het eens met een flacje. Ikzelf hoor bij de hele lage tonen het beste of het mp3 of iets lossless is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Laatst online: 28-10-2024
AKG 612pro te koop, praktisch nieuw en mét garantie: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=174402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Valandin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:48:
Begrijp ik zeker ;)

En gesloten hoofdtelefoon met felle V-curve signature en Ultrasone's S-logic technologie voor iemand die goede positioning wil in games? Dat vind ik een erg aparte aanrader. :D

Ik zelf zou juist voor een neutrale, open en comfortabele hoofdtelefoon gaan als je voornamelijk games speelt. S-Logic vernaggelt je soundstage, gesloten zorgt voor een erg compact geluid waardoor positioning lastiger wordt, de HFI-580 is oncomfortabel en heeft best hoge klemkracht, de bass is erg benadrukt waardoor details verloren gaan in al het bass geweld en de sibilance is ook duidelijk hoorbaar door de schelle treble waardoor dialogen in games (die vaak met hoge compressie zijn) erg duidelijk S en T klanken heeft. Mass Effect 3 en Skyrim hebben dit bijvoorbeeld heel erg. Ik kan deze games alleen maar met warme hoofdtelefoons spelen omdat ik anders gestoord wordt van de sibilance. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Uiteraard. De reviews met 'matige mids' zijn natuurlijk relatief.
In vergelijking met andere opties in dezelfd prijsklasse / hogere prijsklasse laten de mids iets te wensen over. De lage en hoge tonen zijn daarintegen wel weer bovengemiddelt.

Maar in vergelijking met andere headsets >100, en al helemaal gaming headsets zul je een velen malen betere ervaring hebben.
Ga ik het erg merken in het luisteren en spelen dat de mids van een slechtere kwaliteit zijn dan de lows en highs? (Heb nog nooit eerder een echte goeie hoofdtelefoon gehad, of hier goed over na gedacht dusja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 09-10 18:52
Metro2002 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Als je er een wil die goed om je hoofd klemt: Sennheiser HD205 , daar krijg je bijna koppijn van zo hard drukt ie op je oren, al wordt het gelukkig na een tijdje beter maar die valt in elk geval niet van je hoofd af :D
Dan luister ik liever naar een bankschroef...HD205 is een ramp als je een bril draagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:29:
[...]

En gesloten hoofdtelefoon met felle V-curve signature en Ultrasone's S-logic technologie voor iemand die goede positioning wil in games? Dat vind ik een erg aparte aanrader. :D

Ik zelf zou juist voor een neutrale, open en comfortabele hoofdtelefoon gaan als je voornamelijk games speelt. S-Logic vernaggelt je soundstage, gesloten zorgt voor een erg compact geluid waardoor positioning lastiger wordt, de HFI-580 is oncomfortabel en heeft best hoge klemkracht, de bass is erg benadrukt waardoor details verloren gaan in al het bass geweld en de sibilance is ook duidelijk hoorbaar door de schelle treble waardoor dialogen in games (die vaak met hoge compressie zijn) erg duidelijk S en T klanken heeft. Mass Effect 3 en Skyrim hebben dit bijvoorbeeld heel erg. Ik kan deze games alleen maar met warme hoofdtelefoons spelen omdat ik anders gestoord wordt van de sibilance. :D
Oh, ik zie ik zie..Ja sibilance is heel irritant :P
Welke koptelefoon zou jij me aanraden? Zoek inderdaad een comfy, over-ear koptelefoon, met goed all-round sound en een ietwat meer aanwezige, en warme, bas. Geen "BOEM BOEM" bas zoals op een subwoofer, maar een zachte, lieve en tamme bas die wat immersieve natril geeft bij explosies en laag-klinkende geweerschoten.

Ga er ook films mee kijken, maar daarvoor stel ik dezelfde eisen voor mijn geluid.

Natuurlijk wordt er ook muziek mee geluisterd, maar ik heb een erg brede smaak. Luister graag chillstep en naar (DJ?) ZeBlaZed, maar ook metal, rock, soms ook klassiek, en ook erg veel naar mijn favoriete artiest (duh), Voltaire.

En als ik echte bass-heavy muziek ga luisteren, waar een zware en harde bas bij 'moet', dan doe ik dat wel met mijn subwoofer er bij.

De koptelefoon is beter niet:
Geluidsisolerend

De koptelefoon hoeft niet:
Een grotere audiojack erbij te hebben
Een fantastisch design te hebben (dat pas ik zelf wel aan met mijn verfskills)

Dusja wat raad jij me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Oh, ik zie ik zie..Ja sibilance is heel irritant :P
Welke koptelefoon zou jij me aanraden? Zoek inderdaad een comfy, over-ear koptelefoon, met goed all-round sound en een ietwat meer aanwezige, en warme, bas. Geen "BOEM BOEM" bas zoals op een subwoofer, maar een zachte, lieve en tamme bas die wat immersieve natril geeft bij explosies en laag-klinkende geweerschoten.

Ga er ook films mee kijken, maar daarvoor stel ik dezelfde eisen voor mijn geluid.

Natuurlijk wordt er ook muziek mee geluisterd, maar ik heb een erg brede smaak. Luister graag chillstep en naar (DJ?) ZeBlaZed, maar ook metal, rock, soms ook klassiek, en ook erg veel naar mijn favoriete artiest (duh), Voltaire.

En als ik echte bass-heavy muziek ga luisteren, waar een zware en harde bas bij 'moet', dan doe ik dat wel met mijn subwoofer er bij.

De koptelefoon is beter niet:
Geluidsisolerend

De koptelefoon hoeft niet:
Een grotere audiojack erbij te hebben
Een fantastisch design te hebben (dat pas ik zelf wel aan met mijn verfskills)

Dusja wat raad jij me aan?
Hij had je eerder al een Teufel aureol real aangeraden. Ik heb deze ook aangeschaft om te gamen en daar is hij zeker meer dan geschikt voor. Open(meer ruimtelijkheid), licht, comfortabel. Voelt wel een beetje goedkoop vanwege het plastic, maar zo klinkt hij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perpixel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:06:
[...]

Hij had je eerder al een Teufel aureol real aangeraden. Ik heb deze ook aangeschaft om te gamen en daar is hij zeker meer dan geschikt voor. Open(meer ruimtelijkheid), licht, comfortabel. Voelt wel een beetje goedkoop vanwege het plastic, maar zo klinkt hij zeker niet.
Maar die is maar 20hz-22khz :v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Maar die is maar 20hz-22khz :v
Dat zegt echt helemaal niets in hoofdtelefoon land. :) Een 10 euro hoofdtelefoon van de HEMA kan op papier betere specs hebben dan een STAX electrostaat van 4000 euro.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Dat zegt echt helemaal niets in hoofdtelefoon land. :) Een 10 euro hoofdtelefoon van de HEMA kan op papier betere specs hebben dan een STAX electrostaat van 4000 euro.
Ik weet dat het niks zegt over de geluidskwaliteit, maar toch wel over het frequentiebereik? Met 5hz kan je toch lagere geluiden 'horen' of 'voelen' dan met 10hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Ik weet dat het niks zegt over de geluidskwaliteit, maar toch wel over het frequentiebereik? Met 5hz kan je toch lagere geluiden 'horen' of 'voelen' dan met 10hz?
Theoretisch wel, in de praktijk is het echter compleet anders. Een hoofdtelefoon kan je nooit 5hz laten "voelen". De geluidsgolven komen direct op je trommelvliezen terecht dus je mist de lichamelijke impact sowieso.

Quote:
[b]Frequency response [/b]: Frequency-response specifications in full-size loudspeakers are generally pretty useless in predicting sound quality, but headphone frequency-response numbers are even worse. Manufacturers have routinely exaggerated frequency-response figures to the point that they're irrelevant. Even the flimsiest, cheap headphones routinely boast extremely low bass-response performance --15Hz or 20Hz -- but almost always sound lightweight and bright. Generally, bass buffs will be happier sticking with larger 'phones.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je hoort maar tot 30 ongeveer, en dan heb je al goede oren. Vaak zegt zo'n frequentie respons niks. Misschien geeft die wel tot 10 hz weer maar dan is dat bijvoorbeeld 30 db zachter dan de rest. Dan begint hij al af te nemen bij 150 hz en dan houd je niks over. :)

Het is gewoon een marketing truc om je spullen te laten kopen. Als een high-end koptelefoon zegt tot 40 hz te gaan dan doet hij dat binnen een kleine marge en dan is het rond 30 hz maar een paar db zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:23:
Je hoort maar tot 30 ongeveer, en dan heb je al goede oren. Vaak zegt zo'n frequentie respons niks. Misschien geeft die wel tot 10 hz weer maar dan is dat bijvoorbeeld 30 db zachter dan de rest. Dan begint hij al af te nemen bij 150 hz en dan houd je niks over. :)

Het is gewoon een marketing truc om je spullen te laten kopen. Als een high-end koptelefoon zegt tot 40 hz te gaan dan doet hij dat binnen een kleine marge en dan is het rond 30 hz maar een paar db zachter.
Dus ik kan van de Aureol Real verwachten dat ie mooie bas heeft die een redelijk aantal lage tonen dekt, en dus redelijk lang doorgaat bij een toon die steeds lager en zachter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:27:
[...]

Dus ik kan van de Aureol Real verwachten dat ie mooie bas heeft die een redelijk aantal lage tonen dekt, en dus redelijk lang doorgaat bij een toon die steeds lager en zachter wordt?
Kijk, iedereen hoort anders en smaak is ontzettend subjectief. Het enige dat ik je kan beloven is dat de Teufel Aureol Real veel geluid biedt voor de lage aanschafprijs. Ik heb zelf stapels hoofdtelefoons en de Real staat zijn mannetje. Of het uiteindelijke geluid ook JOUW smaak is, is natuurlijk afwachten. Ik zou hem kopen op een plek waar je hem zonder problemen kan retourneren. Reviews lezen is tevens handig om een beter beeld te krijgen. :)

Als alternatieven voor een open en comfortabele hoofdtelefoon kun je deze ook eens checken:

- Fischer Audio FA-011
- Sennheiser HD558 (favo van Kaas)
- Sennheiser HD598 (ook veel liefhebbers hier)
- een tweedehands HD580 of HD600 is ook geen gekke overweging, hiermee ben je meteen een flinke poos zoet. :)
- Hifiman HE-300
- Beyerdynamic DT990
- Audio Technica ATH-AD900x
- Philips Fidelio L1 en X1

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
teufel aureol real kun je net zoals alle teufel spullen toch alleen bij teufel kopen? Welke volgens mij een 8 weken "stuur maar terug als je het niets vind" garantie hebben.

Dus als je die besteld en je vind het niks kun je ze volgens mij gewoon terug sturen.

Dit is iig wat er op de site bij klantinformatie staat:

"Proef luisteren
Teufel biedt de mogelijkheid aan, de betaalde producten vanaf rekeningdatum 8 weken proef te luisteren en wanneer het je niet bevalt terug te sturen. In plaats van demonstraties in akoestisch optimale studio's die ver van de werkelijkheid van jouw woonkamer liggen, test je natuurlijk in je eigen woonkamer met je eigen muziek het systeem veel beter. Uiteindelijk is dat wat telt: het geluid bij jou thuis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:46:
teufel aureol real kun je net zoals alle teufel spullen toch alleen bij teufel kopen? Welke volgens mij een 8 weken "stuur maar terug als je het niets vind" garantie hebben.

Dus als je die besteld en je vind het niks kun je ze volgens mij gewoon terug sturen.

Dit is iig wat er op de site bij klantinformatie staat:

"Proef luisteren
Teufel biedt de mogelijkheid aan, de betaalde producten vanaf rekeningdatum 8 weken proef te luisteren en wanneer het je niet bevalt terug te sturen. In plaats van demonstraties in akoestisch optimale studio's die ver van de werkelijkheid van jouw woonkamer liggen, test je natuurlijk in je eigen woonkamer met je eigen muziek het systeem veel beter. Uiteindelijk is dat wat telt: het geluid bij jou thuis."
Nou, wat wil je nog meer? Risicoloze aankoop dus. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:47:
[...]

Nou, wat wil je nog meer? Risicoloze aankoop dus. :)
Mmkay...Zie net dat de Aureol Real 50 ohms is...Gaat dit een grote handicap zijn of valt dat mee? En hoe vergelijkt de Aureleol Massive met de REal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:
[...]

Mmkay...Zie net dat de Aureol Real 50 ohms is...Gaat dit een grote handicap zijn of valt dat mee? En hoe vergelijkt de Aureleol Massive met de REal?
50ohm is met jouw geluidskaart geen probleem. Mijn Sansa Zip mp3 speler stuurt hem ook prima aan.

De Massive is een lomp, donker, bass heavy monster. Beetje vergelijkbaar met de Sony XB700. De Real is redelijk neutraal en gebalanceerd. De Massive is een 4/10, de Real een 8/10.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:01:
[...]

50ohm is met jouw geluidskaart geen probleem. Mijn Sansa Zip mp3 speler stuurt hem ook prima aan.

De Massive is een lomp, donker, bass heavy monster. Beetje vergelijkbaar met de Sony XB700. De Real is redelijk neutraal en gebalanceerd. De Massive is een 4/10, de Real een 8/10.
Oké, bedankt :P nog vergelijkbare headphones met misschien iets meer bas?
En wat zou je aanbevelen op een budget van 80 euro? En eentje van 55 euro? (Weet nog niet zeker hoeveel ik straks heb voor een headphone, zie je)

Edit: Voordat je zegt dat ik daarvoor toch echt zelf moet kijken in winkels...In Groningen heb ik niet heel veel keus, maar als je een goeie media of audio winkel weet in groningen waar ik kan testen is dat natuurlijk heel erg welkom

Edit2: Hoe zit het met pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart) voor 100 euro 2dehands? Is dat een goeie deal?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Mijn senheiser Hd555 begint uit elkaar te vallen. Deze maar vervangen voor de philips fidelio X1.

Ik moet wel zeggen dat de senheiser veel lekker op je hoofd zit dan de philips.

De philips heeft betere plaatsing (soundstage) van geluid
Warmer geluid zonder detail te missen
Stukken betere bass(bereik)

Als ik nu terug ga naar de senheiser dan denk ik.. jeej wat klinkt dat ding schraal.

Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen en dan is een beetje diepe bass erbij wel erg vet,

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm,
Envy's guide raad me andere dingen aan dan de Tweakers hier, maar Envy's guide bevat ook veel minder koptelefoons...Dus waarin zou ik meer vertrouwen moeten leggen?
En kent iemand toevallig een vriendelijke hoofd-telefoon winkel (Audiowinkel, mediawinkel, boeit niet, als ze maar vriendelijk zijn of goeie klantenservice hebben en hoofdtelefoons verkopen) zodat ik eventueel zelf kan testen? Zou al helemaal tof zijn als deze winkel de mogelijkheid geeft een koptelefoon op mijn eigen rig te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hobo hifi is een goede winkel, en noem verder eens voorbeelden van hoofdtelefoons die hij MLE noemt? Veel koptelefoons daar zijn hier slecht beschikbaar en andersom. Dat kan een verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:29
Ik heb uiteindelijk de Fidelio L1's teruggestuurd. De 'honeymoon-fase' was vrij snel voorbij. Zonder amp op m'n iPod classic was het gewoon eigenlijk niet te doen. Sommige liedjes klonken geweldig, sommige erg slecht. Ik had een iets mindere geluidskwaliteit verwacht, en vooral misschien een iets zachter geluid, maar met vrij veel nummers klonk het gewoon beroerd. En ik ben gewoon geen basshead. Als ie dan nog lekker portable was geweest had ik nog wel iets serieuzer nagedacht over een ampje, maar het optelsommetje kwam neer op terugsturen.

Nu een Sennheiser HD239 gekocht, omdat ik op kantoor toch graag een semi-open koptelefoon wil hebben. Qua geluid wel wat minder, maar erg leuk qua geluid, licht en portable. En 100eu goedkoper dan de L1. Kans bestaat wel dat ik er binnenkort een nieuwe gesloten bij wil voor in de trein, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:52:
Hm,
Envy's guide raad me andere dingen aan dan de Tweakers hier, maar Envy's guide bevat ook veel minder koptelefoons...Dus waarin zou ik meer vertrouwen moeten leggen?
En kent iemand toevallig een vriendelijke hoofd-telefoon winkel (Audiowinkel, mediawinkel, boeit niet, als ze maar vriendelijk zijn of goeie klantenservice hebben en hoofdtelefoons verkopen) zodat ik eventueel zelf kan testen? Zou al helemaal tof zijn als deze winkel de mogelijkheid geeft een koptelefoon op mijn eigen rig te testen.
De bekende muziekwinkels in de stad toevallig?

Andere plekken ken ik eigenlijk niet... Jammer genoeg is er in Groningen niet zoveel :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:52:
Hm,
jij vraagt het hier op tweakers.net, dus jij stelt blijkbaar vertrouwen in het forum hier. Niet de dingen omdraaien ;)
Verder even heel praktisch: head-fiër Mad Envy Lust is een Amerikaan. In de VS:
• zijn andere hoofdtelefoons te krijgen of beter / slechter verkrijgbaar
• zijn er andere prijzen voor dezelfde producten

Voorbeeld:
De Koss portapro:
http://www.amazon.de/Koss...TF8&qid=1391207492&sr=1-1 32 €
http://www.amazon.com/Kos...TF8&qid=1391207509&sr=1-1 37 $
32 euro is ongeveer 43 dollar, en daarmee is de Koss in de VS met 37 dollar in vergelijking goedkoper.
Mediamarkt en Saturn Groningen, zullen niet alles hebben om te luisteren, maar wel een selectie waardoor je een stap verder kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:36:
[...]
jij vraagt het hier op tweakers.net, dus jij stelt blijkbaar vertrouwen in het forum hier. Niet de dingen omdraaien ;)
Verder even heel praktisch: head-fiër Mad Envy Lust is een Amerikaan. In de VS:
• zijn andere hoofdtelefoons te krijgen of beter / slechter verkrijgbaar
• zijn er andere prijzen voor dezelfde producten

Voorbeeld:
De Koss portapro:
32 euro is ongeveer 43 dollar, en daarmee is de Koss in de VS met 37 dollar in vergelijking goedkoper.

[...]

Mediamarkt en Saturn Groningen, zullen niet alles hebben om te luisteren, maar wel een selectie waardoor je een stap verder kunt komen.
Saturn was ik al geweest en was ik niet veel verder mee gekomen qua een goeie hoofdtelefoon voor games/films...Gedeeltelijk omdat mijn enige draagbare geluidsbron te slecht voor woorden is (difrnce mp3 speler)...En die ene koptelefoon die ik zeker weten wou qua geluid en comfort, is niet over-ear maar on-ear, en dat werkt niet als ik straks dolby headphone wil toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Touchdomex schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:31:
[...]

De bekende muziekwinkels in de stad toevallig?

Andere plekken ken ik eigenlijk niet... Jammer genoeg is er in Groningen niet zoveel :/
Hificorner in de Nieuwe Boteringestraat, heeft niet heel veel, maar wel iets minder bekende dingen (ook wel Bose etc overigens).

Bij Coolblue kan je ook wel luisteren, maar daar zijn ze daar niet zo blij mee... (alles helemaal uit de verpakking slopen, en dan naast je staan wachten terwijl je een nr luistert, niet heel relaxed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooneater schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:34:
[...]

Hificorner in de Nieuwe Boteringestraat, heeft niet heel veel, maar wel iets minder bekende dingen (ook wel Bose etc overigens).

Bij Coolblue kan je ook wel luisteren, maar daar zijn ze daar niet zo blij mee... (alles helemaal uit de verpakking slopen, en dan naast je staan wachten terwijl je een nr luistert, niet heel relaxed)
Zijn de mensen bij de hificorner een beetje aardig?
Zou het fantastisch vinden als er ergens klantenservice zo goed was dat er een personeelslid met me mee naar huis komt zodat ik het voor mijn doeleinden kan uittesten :/ (Maar da's waarschijnlijk nergens zo)

Edit: Zit erg te twijfelen tussen de Sennheiser HD 558 en de Teufel Aureol Real

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Audiofiel verantwoord strijkijzer? Klinkt goed, alleen met gloeiend hete treble. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:22
Bluepenguin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:36:

Voorbeeld:
De Koss portapro:
Vergeet je in je vergelijking niet een beetje rekening te houden met sales tax ? ;)
Prijzen in de USA zijn altijd exclusief sales tax ; terwijl amazon.de BTW incl. prijzen toont.
(sales tax is wel niet gelijk aan BTW, maar hij komt er wel degelijk bij)

Als je dat ook even in rekening brengt zal er wellicht nog altijd een verschil zijn, echter wel minder groot.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:05:
[...]

Audiofiel verantwoord strijkijzer? Klinkt goed, alleen met gloeiend hete treble. :p
Ssshshshshshshs that never happened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
BitProcessor schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Vergeet je in je vergelijking niet een beetje rekening te houden met sales tax ? ;)
Prijzen in de USA zijn altijd exclusief sales tax ; terwijl amazon.de BTW incl. prijzen toont.
(sales tax is wel niet gelijk aan BTW, maar hij komt er wel degelijk bij)

Als je dat ook even in rekening brengt zal er wellicht nog altijd een verschil zijn, echter wel minder groot.
goed punt :)
Al is voor veel staten de 'state-tax' daar ergens tussen de 4 en 6 % en komt daar aan lokale salestax nog een klein beetje bij. Duidelijk een stap lager dan in NL.
Meestal betekend dat dus zo'n 7 à 8 % aan verkoop belastingen bij elkaar. De Koss wordt dan zo'n $39,78, ca. 29,50€. En dan is het inderdaad geen geweldig voorbeeld.

Waarschijnlijk is deze JBL een veel duidelijker voorbeeld:
http://www.amazon.de/JBL-...TF8&qid=1391267426&sr=1-1 €44,90
http://www.amazon.com/JBL...TF8&qid=1391266976&sr=1-2 $29,95

Oftewel omgerekend zo'n €22,20; al voeg je er de sales-tax aan toe (€23,88), dan nog is de Duitse Amazon prijs bijna het dubbele (!) van de Amerikaanse. En de Duitse Amazon is in vergelijking met NL niet duur, pricewatch: JBL J22i (Zwart) > €49,55 voor de goedkoopste NL'se webshop.
De VS is de thuismarkt van JBL en daar ook veel meer een 'huis-tuin-en-keuken' merk :) Niet helemaal een voorbeeld dat perfect past bij een hoofdtelefoon topic, maar het was het 1e goede voorbeeld dit ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...Zit nu te kijken naar reviews van de fischer-audio-fa-011 en dit ding klinkt wel enorm interessant als ik de reviews moet geloven...Schijnbaar op hetzelfde kwaliteitsniveau als een Sennheiser HD 650...

Edit: haha meer dan 100 ohms en niet meer verkrijgbaar hahahaa laaaat maaarrr....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Weet er iemand trouwens goede EQ software voor Windows?
De software van m'n geluidskaart gaat maar van +6 DB naar -6 DB.
Zou liever tot +8/10 en -8/10 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weetje wat tof zou zijn in de audiowereld? Als een paar audiofielen eens wat 'gaming headsets' zouden testen die volgens de community die deze gebruikt een goed geluid geven, en vergelijking met gelijk geprijsde dedicated headphones (de prijs van een goedkope microfoon inbegrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:22:
Weetje wat tof zou zijn in de audiowereld? Als een paar audiofielen eens wat 'gaming headsets' zouden testen die volgens de community die deze gebruikt een goed geluid geven, en vergelijking met gelijk geprijsde dedicated headphones (de prijs van een goedkope microfoon inbegrepen)
Ik ben een redelijke audiofiel haha .. Alleen de paar setjes die ik gehoord heb met microfoon erop klonken nergens naar. De prijzen waren ook stukken lager dan de standaard koptelefoons,

Ik heb mijn mic gewoon aan m`n monitor geplakt en een philips fideleo X1 erbij. Klinkt gewoon erg goed voor het geld.

Geluid blijft wel altijd een persoonlijke kwestie.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:50:
Hmm...Zit nu te kijken naar reviews van de fischer-audio-fa-011 en dit ding klinkt wel enorm interessant als ik de reviews moet geloven...Schijnbaar op hetzelfde kwaliteitsniveau als een Sennheiser HD 650...
Hecht niet teveel waarde aan online reviews. De sound-signature van headphones is over het algemeen sterk afhankelijk van het genre muziek en de interpretatie is erg persoonlijk....

Persoonlijk vind ik de Fischer 011 verschrikkelijk klinken icm. EDM / DnB (veel te veel mid-range bass en weinig laag). Voor films kan dat dan wel weer prettig zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door kjast op 02-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddieuutemst
  • Laatst online: 08-10 21:38
Valandin schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:00:
Weet er iemand trouwens goede EQ software voor Windows?
De software van m'n geluidskaart gaat maar van +6 DB naar -6 DB.
Zou liever tot +8/10 en -8/10 gaan..
Equalizer APO is een van de weinige EQ's waar je zelf de frequenties in kunt voeren, in plaats van de standaard 60, 150, 250, 500 Hz etc. Je kunt ook zoveel boosten/cutten als je wilt. Het is wel text based dus je moet er waarschijnlijk wel even mee stoeien om het aan de praat te krijgen, maar als het eenmaal werkt heb je een erg uitgebreide EQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kjast schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Hecht niet teveel waarde aan online reviews. De sound-signature van headphones is over het algemeen sterk afhankelijk van het genre muziek en de interpretatie is erg persoonlijk....

Persoonlijk vind ik de Fischer 011 verschrikkelijk klinken icm. EDM / DnB (veel te veel mid-range bass en weinig laag). Voor films kan dat dan wel weer prettig zijn..
Ten eerste ga ik 'm vooral gebruiken voor games en films, ten tweede klonk de eerste batch heel anders dan de tweede en derde. Alle goeie reviews zijn van de eerste batch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Let altijd op bij eq dat je niks versterkt! Probeer alleen signaal te verzwakken. Dus ipv: bass0 mid -1 treble +2 doe je -2, -3 en 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Heilige Kaas schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:17:
Let altijd op bij eq dat je niks versterkt! Probeer alleen signaal te verzwakken. Dus ipv: bass0 mid -1 treble +2 doe je -2, -3 en 0.
Waarom niks versterken bij een EQ? Ben heel benieuwd naar de reden aangezien dit de eerste keer is dat ik dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Slurpie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Waarom niks versterken bij een EQ? Ben heel benieuwd naar de reden aangezien dit de eerste keer is dat ik dit hoor.
simpel gezegd, audio-technisch niet helemaal correct, wordt bij het versterken van bepaalde delen van geluid er als het ware 'extra geluid' gemaakt door de EQ. Dat kan ten koste gaan van details in de muziek.
Bij het verminderen van bepaalde delen van het geluid wordt er niks 'bijgemaakt', maar juist gefilterd en daarbij gaat geen of minder detail verloren.
Kaas of Negakinu weten e.e.a. waarschijnlijk een stap beter te verwoorden, maar dat is bij mijn weten het basis-idee achter het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Bluepenguin schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:23:
[...]

simpel gezegd, audio-technisch niet helemaal correct, wordt bij het versterken van bepaalde delen van geluid er als het ware 'extra geluid' gemaakt door de EQ. Dat kan ten koste gaan van details in de muziek.
Bij het verminderen van bepaalde delen van het geluid wordt er niks 'bijgemaakt', maar juist gefilterd en daarbij gaat geen of minder detail verloren.
Kaas of Negakinu weten e.e.a. waarschijnlijk een stap beter te verwoorden, maar dat is bij mijn weten het basis-idee achter het principe.
Dat is de gangbare uitleg. Wat bij die uitleg alleen telkens vergeten wordt, is dat je natuurlijk vervolgens je volume iets omhoog zet waardoor je effectief hetzelfde bereikt.
Misschien heeft Heilige Kaas nog verdere onderbouwing, maar ik heb het 'niet boosten met EQ'-verhaal eigenlijk alleen maar in live-sound gehoord, waar EQ puur als probleemoplossend apparaat gebruikt wordt. Dan maak je wat cutjes in probleemfrequenties en wordt alles beter. In de studiowereld is boosten net zo gangbaar als cutten. In hifi gebruik ik zelf het liefst helemaal geen EQ :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Wormaap schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:28:
[...]
Dat is de gangbare uitleg. Wat bij die uitleg alleen telkens vergeten wordt, is dat je natuurlijk vervolgens je volume iets omhoog zet waardoor je effectief hetzelfde bereikt.
Daarom, Een eq is eigenlijk een volume knop gericht op bepaalde frequenties. (heel kort door de bocht.)
Er wordt geen extra geluid toegevoegd.
Wormaap schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:28:
Misschien heeft Heilige Kaas nog verdere onderbouwing, maar ik heb het 'niet boosten met EQ'-verhaal eigenlijk alleen maar in live-sound gehoord, waar EQ puur als probleemoplossend apparaat gebruikt wordt. Dan maak je wat cutjes in probleemfrequenties en wordt alles beter. In de studiowereld is boosten net zo gangbaar als cutten. In hifi gebruik ik zelf het liefst helemaal geen EQ :+
In live-sound begin je in principe met cutten maar ook dat daar worden boosts ook wel gebruikt om een neutraal geluid te bereiken. Althans met je FOH eq.

In hifi kan het zeker wel fijn zijn om bepaalde eind mixes van muziek aan te passen zodat het meer naar je smaak is. Zeker sinds de loudness wars is het fijn om soms wat bij te schaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Het probleem met versterken door EQ is dat als je software gebruikt die geen volumecompensatie heeft je boven de 100% volume uitkomt en hierdoor vervormingen optreden. Probeer het maar eens, in bijvoorbeeld Foobar, met een parametrische equalizer. Boost bijvoorbeeld 60hz met +3db en zet volumecompensatie uit. Instant vervorming in je laag.

EQ in hifi is over het algemeen af te raden als je niet precies weet hoe je EQ software of plugin werkt. Het kan echter prima als je begrijpt hoe je er mee moet werken en kan daardoor een enorme aanwinst zijn.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Klein reviewtje geschreven over de nieuwe beats studios
productreview: Beats by Dr. Dre Studio 2 (Zwart) review door Valandin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant... Ik heb hier een CD van Melody Gardot (netjes gekocht!) en een vinyl rip. Afgezien van een paar tikjes in de achtergrond van deze rip klinkt het echt waanzinnig veel beter. Is trouwens de eerste keer dat ik me serieus zit af te vragen of ik misschien toch een versterkertje moet gaan aanschaffen voor mijn portable setje.

Zo maar 's in de gloednieuwe CEOL steken, kijken wat dat doet.

@Valandin Echt? Een beats die wel om aan te horen is.... ik moet dat toch 's gaan luisteren, vind dat idee zeer moeilijk te bevatten

[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 04-02-2014 20:44 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:45:
[...]
Zijn de mensen bij de hificorner een beetje aardig?
Zou het fantastisch vinden als er ergens klantenservice zo goed was dat er een personeelslid met me mee naar huis komt zodat ik het voor mijn doeleinden kan uittesten :/ (Maar da's waarschijnlijk nergens zo)

Edit: Zit erg te twijfelen tussen de Sennheiser HD 558 en de Teufel Aureol Real
Ze zijn heel aardig, maar met je mee nar huis gaan zullen ze waarschijnlijk niet doen. Je zou wel en luistergarantie met ze kunnen afsluiten. Die kans acht ik groter dan dat ze met je mee naar huis gaan. Je luistert thuis en als het je niet bevalt breng je de koptelefoon terug. uiteraard onbeschadigd etc.
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vond deze dingen echt heel matig klinken. Opgepompte bas en veel te scherp hoog. Middengebied was maar zo-zo en niet in balans met laag en hoog. Niet mijn ding in ieder geval.
Overigens wel een nette review.

[ Voor 27% gewijzigd door Killer op 05-02-2014 15:30 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik vond die nieuwe Beats Studio ook maar erg matig, iets beter dan de vorige generatie. Helaas nog steeds pretty much worthless in mijn ogen.
Wel een mooi geschreven review, ook al ben ik het er niet mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Killer schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:28:
[...]

Ze zijn heel aardig, maar met je mee nar huis gaan zullen ze waarschijnlijk niet doen. Je zou wel en luistergarantie met ze kunnen afsluiten. Die kans acht ik groter dan dat ze met je mee naar huis gaan. Je luistert thuis en als het je niet bevalt breng je de koptelefoon terug. uiteraard onbeschadigd etc.

[...]

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vond deze dingen echt heel matig klinken. Opgepompte bas en veel te scherp hoog. Middengebied was maar zo-zo en niet in balans met laag en hoog. Niet mijn ding in ieder geval.
Overigens wel een nette review.
Dat is het hele idee van beats natuurlijk. Ingebouwde EQ die hoog en laag versterkt waardoor het in eerste instantie 'lekker' klinkt maar al heel snel lijdt tot luistermoeheid. Een beetje net zoals bose doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:02:
EQ in hifi is over het algemeen af te raden als je niet precies weet hoe je EQ software of plugin werkt. Het kan echter prima als je begrijpt hoe je er mee moet werken en kan daardoor een enorme aanwinst zijn.
Klopt wel, ook al is het eigenlijk de omgekeerde wereld.
Een willekeurige EQ zou gewoon het moeten doen en zorgen dat er niets vervormd.

Dat je alleen zou mogen verzwakken kan ik niet rijmen met mijn kennis.
Dan nog geldt altijd de regel, als het goed klinkt dan is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Metro2002 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:41:
[...]
Dat is het hele idee van beats natuurlijk. Ingebouwde EQ die hoog en laag versterkt waardoor het in eerste instantie 'lekker' klinkt maar al heel snel lijdt tot luistermoeheid. Een beetje net zoals bose doet.
Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar volgens mij zit er geen actieve EQ (als electronisch) in de Beats, alleen maar noise-canceling. De drivers en cans zijn (waarschijnlijk opzettelijk) gewoon qua ontwerp het gevolg waarom ze zo te klinken.
Maar dat maakt ook uiteindelijk niet zo veel uit. Ze klinken zoals ze klinken. Het initiële geluidsbeeld heeft in eerste instantie een bepaalde wauw-factor (als je niet beter weet zou ik bijna zeggen). In een direct vergelijk met een 'normale' koptelefoon in de winkel springt hij er dan ook echt uit. Maar het wordt is al snel vermoeiend als je langer luistert. En dan kom je erachter dat die 'normale' koptelefoon veel aangenamer en beter klinkt op termijn.Je merkt het ook wel bij de reviews waar vaak gezegd wordt dat hij uitermate (of juist alleen) geschikt is voor R&B en Dance etc. Als dat erbij staat is dat een eerste schreeuwende indicatie voor mij om zo'n ding links te laten liggen. In theorie is een goede koptelefoon geschikt voor alle muziek omdat deze een evenwichtig geluidsbeeld geeft.
Nu klinkt het van merk tot merk en zelfs van model tot model wel anders en heeft ieder merk/model zo zijn eigen klankkleur wat soms wat beter aansluit bij een bepaalde muzieksmaak. Maar een goede koptelefoon blinkt nooit ergens specifiek in uit qua performance in mijn ogen/oren en geeft een evenwichtig geluidsbeeld waarin alle tonen even sterk/goed vertegenwoordigd zijn. Maar goed, geluid is een kwestie van smaak en er zijn volksstammen die zo'n Beats het einde vinden, dus wie ben ik om te zeggen dat het niets is. Mij persoonlijk bevalt het in ieder geval niet en is er qua geluidskwaliteit veel beter voor een vergelijkbaar bedrag te krijgen vind ik.
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:17:
[...]

In theorie is dat zo, in de praktijk voegt een EQ altijd wat toe, als was het maar ruis of een verzwakt/overstuurt ingangssignaal (of dat dan wenselijk of hoorbaar is is een andere discussie).
De reden dat je met een passieve EQ (die in de regel op line-niveau werkt) alleen maar zou mogen verzwakken zit hem in het feit dat de bron in theorie maximaal op 0dB (max line-niveau) uitstuurt. Als je dat gaat versterken bestaat de kans op vervorming omdat je dan boven line-niveau uitkomt en dat wil je niet, want je weet niet hoe de overige apparatuur daar mee omgaat. Passief verzwakken van frequenties is nagenoeg geheel zonder introductie van extra vervorming mogelijk, zonder het risico dat je boven het line-niveau uitkomt. Bij een (in theorie goede) passieve EQ verzwak je dus het gehele ingangssignaal als alle regelaars op 0 staan en verzwak je minder als je een regelaar in de + schuift en meer als je hem in de - schuift. Op die manier is de kans op toegenomen vervorming minimaal en is het ontwerp ook eenvoudiger/goedkoper te maken/produceren. Nadeel is wel dat door het verzwakken van het line-signaal zelfs de meest perfecte passieve EQ in 0-stand altijd het S/N niveau verlaagt.

[ Voor 28% gewijzigd door Killer op 06-02-2014 13:44 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je vergeet hoe de grote massa's muziek ervaren. Als die van een evenwichtig geluidsbeeld gediend waren hadden we de loudness wars niet gehad en liep ik me niet regelmatig te ergeren aan hoe sommige albums zijn geproduceerd.

Liep me recent nog te ergeren aan 2 albums. Adele's 21. Ik vind haar een hele goede artiest en d'r muziek op zich best goed maar ik krijg uitslag van de manier waarop de drums naar voren gepusht worden. Vrijwel hetzelfde bij Melody Gardot's laatste album, instrumenten worden zo gepusht dat ik me moet inspannen voor de stem. :r

Goed, rant over, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wijnands schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:30:
Denk dat je vergeet hoe de grote massa's muziek ervaren. Als die van een evenwichtig geluidsbeeld gediend waren hadden we de loudness wars niet gehad en liep ik me niet regelmatig te ergeren aan hoe sommige albums zijn geproduceerd.

Liep me recent nog te ergeren aan 2 albums. Adele's 21. Ik vind haar een hele goede artiest en d'r muziek op zich best goed maar ik krijg uitslag van de manier waarop de drums naar voren gepusht worden. Vrijwel hetzelfde bij Melody Gardot's laatste album, instrumenten worden zo gepusht dat ik me moet inspannen voor de stem. :r

Goed, rant over, excuses!
Ook wel begrijpelijk. 95% luisterd de muziek via een radiootje. Als je een goed nummer van bijvoorbeeld de dire straits hoort zoals hij is opgenomen dan is het hartstikke saai omdat je bijna niks hoort.
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:17:
[...]

Zet eens vlc op 200% en je windows volume op 50 en vergelijk dat eens met neutraal. Dat zou al vrij snel een duidelijke vervorming moeten laten horen. Foobar (een 'audiofiel' muziekprogramma) heeft bijvoorbeeld ook bij zijn eq een functie om alles op 0 te zetten. Hierdoor schuift dus de hele grafiek naar beneden zodat de sterkste frequentie op 0 komt te staan.

Pin me niet vast op dit alles hoor want ik heb het nooit uitgebreid getest, ik gebruik het zelf meer voor de peace of mind en als jij geen verschil hoort dan maakt het al helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben de laatste tijd rond aan het kijken naar headphones die ik op vrij uiteenlopende plekken wil gebruiken. Tot zover kom ik op de volgende punten:
  • gesloten, over-ear, zullen onderweg (OV) en soms op werk (mensen in de buurt) gebruikt worden en die hoeven niet mee te genieten. Beetje demping van omgevingsgeluid ook winst dus.
  • ik ben geen basshead, maar als het nodig is (filmpje onderweg op tablet waarin een kanon afgaat) moet het wel een beetje kunnen
  • uiteenlopende muziek. Wel rock, klassiek, jazz. Weinig electronische 'herrie'. En een incidenteel filmpje onderweg dus. Ella's stem, Yo-Yo Ma's cello en de bovenste 100 van de top 2000, ze komen allemaal wel eens langs (behalve Racoon, dat vind ik maar niks).
  • bronnen: mijn trusty Sansa Fuze. Verder telefoon en tablet wanneer het uitkomt. Geen knopjes op mijn snoer nodig, dat kan alleen maar stuk en ik heb geen iThing
  • prijs: 150-200 euro, een beetje meer kan als het echt écht écht winst is.
  • geluid: sja, dan wordt het persoonlijk en fluffy. Strak analytisch hoeft niet persé, het mag een drupje warmer als het zo uitkomt, das geen ramp voor wat ik veel luister
  • ik heb een groot hoofd en draag een bril. Een bankschroef gaat 'm niet worden.
Headphones die me positief opvielen bij het inlezen:
Shure SRH840
Sony MDR-1R
...en vele anderen die allemaal ~400 euro kosten :p (Shure SRH1540, Bowers & Wilkins P7, om er eens 2 te noemen).

Ik heb het een en ander aan reviews gelezen maar over alles zijn wel goede en slechte reviews te vinden. En mijn wensenlijstje is lang. Dus alle input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Heilige Kaas schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:13:
[...]

Ook wel begrijpelijk. 95% luisterd de muziek via een radiootje. Als je een goed nummer van bijvoorbeeld de dire straits hoort zoals hij is opgenomen dan is het hartstikke saai omdat je bijna niks hoort.

[...]

Zet eens vlc op 200% en je windows volume op 50 en vergelijk dat eens met neutraal. Dat zou al vrij snel een duidelijke vervorming moeten laten horen. Foobar (een 'audiofiel' muziekprogramma) heeft bijvoorbeeld ook bij zijn eq een functie om alles op 0 te zetten. Hierdoor schuift dus de hele grafiek naar beneden zodat de sterkste frequentie op 0 komt te staan.

Pin me niet vast op dit alles hoor want ik heb het nooit uitgebreid getest, ik gebruik het zelf meer voor de peace of mind en als jij geen verschil hoort dan maakt het al helemaal niks uit.
Als Wouter in zijn setup geen verschil hoort, dan durf ik er redelijk mijn hand voor in het vuur te steken dat dat zo is :+ Tip: Google zijn naam eens :P
Het hangt uiteindelijk natuurlijk ook van de EQ af. Maar met een beetje gangbare EQ-instellingen zou het normaal geen probleem moeten zijn. Gigantische boosts op muziek die al hard gemasterd is wordt een ander verhaal natuurlijk. Met cutten loop je dat risico natuurlijk vrijwel nooit.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bundin: Probeer ook 's een Dt770 en een AH-D600. Ik heb ook een grote kop en draag een bril. Deze zitten mij best goed en qua geluid kunnen ze bij je wensen aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
Wijnands schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:23:
@bundin: Probeer ook 's een Dt770 en een AH-D600. Ik heb ook een grote kop en draag een bril. Deze zitten mij best goed en qua geluid kunnen ze bij je wensen aansluiten
Ik zou de Beyerdynamic Custom One Pro er ook tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet. Vind 'm tegenvallen maar goed, qua pasvorm is 'ie inderdaad het proberen waard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:45:
Is hier misschien iemand die CD's van Dire Straits heeft die niet geremasted zijn? Ik heb alle 6 de studio albums hier en wil ze wel ruilen. :) Zijn allemaal aardig nieuw.
Net een vinyl rip van Brothers in Arms bemachtigd en ik snap nu wat je bedoelt. De remaster is bepaald niet slecht maar dit is toch prettiger luisteren, iets minder nadruk op de percussie en ietsje ruimtelijker nog en wellicht verbeeld ik het me maar er lijkt ook iets meer detail in de gitaar te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Bundin schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:52:
Ik ben de laatste tijd rond aan het kijken naar headphones die ik op vrij uiteenlopende plekken wil gebruiken. Tot zover kom ik op de volgende punten:
  • gesloten, over-ear, zullen onderweg (OV) en soms op werk (mensen in de buurt) gebruikt worden en die hoeven niet mee te genieten. Beetje demping van omgevingsgeluid ook winst dus.
  • ik ben geen basshead, maar als het nodig is (filmpje onderweg op tablet waarin een kanon afgaat) moet het wel een beetje kunnen
  • uiteenlopende muziek. Wel rock, klassiek, jazz. Weinig electronische 'herrie'. En een incidenteel filmpje onderweg dus. Ella's stem, Yo-Yo Ma's cello en de bovenste 100 van de top 2000, ze komen allemaal wel eens langs (behalve Racoon, dat vind ik maar niks).
  • bronnen: mijn trusty Sansa Fuze. Verder telefoon en tablet wanneer het uitkomt. Geen knopjes op mijn snoer nodig, dat kan alleen maar stuk en ik heb geen iThing
  • prijs: 150-200 euro, een beetje meer kan als het echt écht écht winst is.
  • geluid: sja, dan wordt het persoonlijk en fluffy. Strak analytisch hoeft niet persé, het mag een drupje warmer als het zo uitkomt, das geen ramp voor wat ik veel luister
  • ik heb een groot hoofd en draag een bril. Een bankschroef gaat 'm niet worden.
Headphones die me positief opvielen bij het inlezen:
Shure SRH840
Sony MDR-1R
...en vele anderen die allemaal ~400 euro kosten :p (Shure SRH1540, Bowers & Wilkins P7, om er eens 2 te noemen).

Ik heb het een en ander aan reviews gelezen maar over alles zijn wel goede en slechte reviews te vinden. En mijn wensenlijstje is lang. Dus alle input is welkom.
Kijk eens naar de Sony MDR-7520. Is een studiokoptelefoon, maar komt een fantastisch geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
[...]

Zet eens vlc op 200% en je windows volume op 50 en vergelijk dat eens met neutraal. Dat zou al vrij snel een duidelijke vervorming moeten laten horen.
Dat is hetzelfde als de gain omhoog gooien voor een eq. Is hetzelfde als het gewoon weg te hard uit je speakers te laten knallen.
Foobar (een 'audiofiel' muziekprogramma) heeft bijvoorbeeld ook bij zijn eq een functie om alles op 0 te zetten. Hierdoor schuift dus de hele grafiek naar beneden zodat de sterkste frequentie op 0 komt te staan.

Die 0 is om de eq op nul dus een rechte lijn te zetten en dus niet de "sterkste" frequentie op 0 te zetten. Een persoonlijk vind ik Foobar niet echt een audiofiel muziek programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tjah, en toen gingen mn customs mee de was in. 8)7
Kabeltje is ten dode opgeschreven, afwachten in spanning tot er een nieuwe kabel binnen komt dus. Ze zijn wel lekker schoon. :)

En mag ik vragen waarom je foobar niet echt audiofiel vindt? Ben benieuwd wat er voor andere goede alternatieven zijn. Foobar is natuurlijk wel erg basic. :)
Bij de eq heb je idd een knop om alles op 0 te zetten, ik bedoelde echter de "auto level" knop.

[ Voor 12% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-02-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er iets sneller is dan foobar om hele grote collectie's mee te beheren hoor ik het graag. Verder vind ik de conversie functie erg netjes.

Pagina: 1 ... 60 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.