Lang zitten nadenken over welke koptelefoon ik zou gaan aanschaffen.
De criteria was;
- Budget: 0-300
- Fijne punchy bass, warme mids
- Stijlvol, word on the move gebruikt
- Over-ear
- Gebruikt op mobiel, geen versterker
- Optioneel: Noise cancelling
Al snel kwam ik op de Audio Technica ATH-M50.
Een erg goed beoordeelde, en populaire koptelefoon.
Audio Technica ATH-M50
+Goede basweergave
+Ziet er redelijke uit
+Gebouwd als een tank
+Goedkoop
-Geen vervangbare kabel
-Na een uurtje naar deze koptelefoon geluisterd te hebben begon hij wat onprettig te zitten
-De highs en vocals vielen tegen
Na wat google werk, kwam ik op dit topic op head-fi
http://www.head-fi.org/t/...vs-audio-technica-ath-m50
Beats Studio 2013
Dit is zeker een controversiële koptelefoon. Ik kon haast niet geloven wat ik las, en dit op head-fi
Ik vond zelf de studio's flink tegenvallen. Iedereen was er altijd helemaal gek over, maar mijn antieke Klipsch Image One's die ik ooit eens voor 50 euro op de kop heb getikt vond ik nog beter klinken.
De studio's waren niks meer dan (Zoals in de link beschreven) 2 subwoofers die je aan je kop plakt.
Sloop test:
YouTube: Ultimate Stress Test on New Beats Studio
WAT?!
Ze hebben dus de duurzaamheid van de oude studio's niet alleen verbeterd, dit is een wereld apart!
Meteen de stad in gegaan om de beat studio's te proberen. Ik ben toch een partij positief verrast!
De bouwkwaliteit is fenomenaal, ze hebben de problemen van de vorige versie verholpen door het plastic te vervangen met metaal, zoals je in de video hier boven ziet.
Natuurlijk zijn ze er (naar mijn mening) goed uit. Helaas voel ik me wel een enorme tokkie als ik met beats op loop. Maargoed, de geluidskwaliteit testen.
Wat me direct opviel, terwijl ik naar sleepless van Flume luisterde is dat de bass een stuk minder overpowering was. Het was een hele fijne puncy bass. De vocals en highs kwamen er goed bovenuit en de mids klonken net zo geweldig.
Comfort was ik ook enorm over te spreken. Helaas heb ik ze maar ~10 minuten uit geprobeert dus ik kan nog niet zeggen hoe het na uren dragen aanvoelt. Wel zijn dit écht de meest comfortabele headphones die ik op gehad heb.
De noise cancelling is ook prima.
Momenteel voor 240,- bij de media markt. Ik heb een paar besteld.
Ze zullen ergens volgende week aankomen en zal ze dan verder testen. Kijken of ik nog net zo positief ben.
Het voelt aan alsof Beats eindelijk zijn product serieus neemt, en nu ook de kwaliteit gaan leveren wat je van ze wilt verwachten. Of ze het geld waard zijn? Mwah. Je betaald net zoals bijvoorbeeld apple natuurlijk veel voor het merk zelf. Voor dezelfde prijs zul je sowieso een betere koptelefoon kunnen aanschaffen maar die zullen wellicht wat minder duurzaam, minder portable, of minder 'mooi' zijn.
We zullen het zien!